Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Corpsjunta marcheert weer door straten

dader3.jpg Even een C'est Ça-topic. Dat is blijkbaar hard nodig nu de juntahoeren en fascistoïde kruisridders der studentencorpora en dito semi-wannabeknorren weer aan het band kweken ontgroenen slaan. Je zou toch denken dat dit soort taferelen bij de hertjes van Minerva, en de terechte woedende reactie plus excuses van de corpsbaasjes die toch heel duidelijk regels hadden gesteld betreffende het ontgroenen op de openbare weg, duidelijk genoeg waren voor al die andere waxmatsadisten en sjaarsenhaters. Maar nee. Hier, topjournalist Brenno de Winter wordt weggeknokploegd door Gooische 'r' brallende huppelkutjes (dader 1, dader 2) OP DE OPENBARE WEG. En hiero, knal voor de toko van het Utrechts Studenten Corps, vragen de pilsprinsjes doodleuk aan journaliste Mitralalalala of ze even de op de FUCKING OPENBARE WEG gemaakte "foto's wil wissen". Pardon? Omdat je pappie twee zeilboten heeft en jij zes keer de bof en acht keer syfilus per jaar hebt denk jij te kunnen bepalen welke vrijheden wij hier in Nederland hebben? Ontzettende faaljoker. Je blijft godverdomme met je babyvetvingetjes van journalisten AF! Wij weten het mooi gemaakt. Wij eisen op schrift gestelde excuses van de koepelorganisaties van studentencorpora en andere toko's en deze excuses gaan wij vervolgens hier publiceren. Zijn deze excuses er niet binnen 48 uur dan gaan wij met de complete Roze Legers een Ontgroenings-Inn organiseren bij de diverse toko's voor de deur. En willekeurige corpsballen in hun bek spugen. Zeggen we daarna gewoon dat ze er om vroegen want dat schijnt heel normaal te zijn in tolerant Nederland. Is dit duidelijk? Excuses maken kutknor! Jullie 48 uur gaat nu in.

Reaguursels

Inloggen

Brussen, wat ben jij een zielepoot met je caps in bold en je vooroordelen. Een ding is zeker: jij zal nooit kunnen filmen op devopenbare weg vanwege die gewapend betonnen plaat voor je giechel, KNEUS!

NACademicus | 29-08-12 | 07:51

hoe is het trouwens met "De Koningin"??

leef!! | 29-08-12 | 00:08

Dader 1, dat is.

Uriël Fack | 28-08-12 | 21:36

Ik zou 'dader ' wel doen.

Uriël Fack | 28-08-12 | 21:35

BertBrussen: "... gaan wij met de complete Roze Legers een Ontgroenings-Inn organiseren ...".

Sorry Bep, wie zijn 'wij'? En je dreigt heel stoer met geweld/obstructie? Guess what? Als jij met je 'Ontgroenings-Inn' (*proest*) opduikt blijken daar stomtoevallig ook de Studentenweerbaarheid en de plaatselijke Kroegcommissie een kleine oefening te houden. Even flink zijn Bep, duurt maar een paar minuten en doet even pijn, maar dan zijn jij en je eventuele companen afgedropen. Geen probleem, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

M@verick | 28-08-12 | 21:29

Bertje, Bertje, Bertje... met je erbarmelijke stukje laat je jezelf wel heel erg kennen als gefrustreerde haatknor. Vooral als je er anno 2012 zelf nog steeds uitziet als een überknor uit de jaren '70/'80. Dat mag hoor, vrijheid blijheid. Alleen geef je er met dit stukje weer blijk van dat 'vrijheid blijheid' voor jou eenrichtingsverkeer is. Voor alle zekerheid: het luizenseizoen is weer begonnen. Heeft je moeder als een luizenkam gekocht?

M@verick | 28-08-12 | 21:13

de toko van het Utrechts Studenten Corps. Bert Brussen, wat ben je toch een knor. Straks denkt iedereen nog dat het USC wat met die wijven te maken heeft, maar die zitten mooi verderop opgeborgen

de count | 28-08-12 | 20:25

Ieder z'n ding maar provocerend met een camera rondgehangen is bloed irritant.

carramba | 28-08-12 | 19:23

Godzijdank ben ik te dom om te studeren.
Geen feut materiaal hier.

MBeen | 28-08-12 | 19:04

Geen problemen met ontgroeningen, maar zonder discretie kun je ook verwachten dat er foto's of filmpjes gemaakt worden. Vier muren heet zoiets, niet met je apenpak midden op straat mensen staan afbekken.

GooreThomas | 28-08-12 | 18:45

Wat een abjecte knorrenbende hier.

nare baas | 28-08-12 | 18:44

Nonsens wat mensen zeggen, openbare weg is openbare weg. Ik mag je portret alleen niet voor commerciele doeleinde gebruiken.

Ik ga Badr Hari op de eerste miep die aan mijn camera zit. Die lens kost al meer dan de neppe tieten van je moeder.

oeleboele | 28-08-12 | 18:15

Welke korpsbal loopt me te minnen?

MBeen | 28-08-12 | 17:39

Oprotten met die lui in het openbaar.
Je schaamt je toch de pleuris als blanke als je ze bezig ziet.

MBeen | 28-08-12 | 17:12

vander F | 28-08-12 | 15:23 |
En het betere ontgroeningswerk gebeurt nog steeds binnenskamers hoor.

Jaap Brulaap | 28-08-12 | 16:46

vander F | 28-08-12 | 15:23 |
Wat SinEstilo zegt. Gezien willen worden (dat is inderdaad af en toe de bedoeling) is wat anders dan gelijk een camera er op en hup op internet. Dat het MAG is wat anders dan dat het fatsoenlijk is.

Jaap Brulaap | 28-08-12 | 16:45

@ vander F | 28-08-12 | 15:23 | + 0

Het feit dat iedereen het op straat kan zien is het probleem niet. Het is geen geheim dat zij ontgroenen. Het probleem is dat tegenwoordig veel mensen denken dat zij zich overal mee moeten en mogen bemoeien en dan direct een camera in het gezicht moeten drukken. Dit is gewoon nieuws maken door het uit te lokken.

SinEstilo | 28-08-12 | 15:54

@Jaap Brulaap | 28-08-12 | 14:13
hou een sop zeg, vroegah deed je het betere ontgroeningswerk binnenskamers, nogal logisch lijkt me.
Waar dat halfbakken exhibitionisme tegenwoordig vandaan komt is me een raadsel, zal wel met teveel SBS beinvloeding te maken hebben.
Maar goed, als je lijp wil lopen doen op de openbare weg is daar maar 1 goede reden voor, men moet gezien worden, met als doel een gevoel van vernedering op te roepen bij het lijdend voorwerp, prima, moet je zelf weten.
Maar dan dus niet lopen zeiken over het feit DAT men gezien dan wel gefilmd wordt op diezelfde openbare weg wat uiteindelijk dus eigenlijk het hele doel van die exercitie was.
Dus, halfbakken feuten getreutel, binnenshuis OF openbaar, je MOET kiezen, prive eisen in het openbare slaat nergens op, in dit geval zelfs totaal tegenstrijdig gezien de doelstelling.

vander F | 28-08-12 | 15:23

Toko's en nog eens toko's. Schraal.

zommesje | 28-08-12 | 15:14

Ik zou het ook schijtirritant vinden als een willekeurige 'journalist' ineens zijn camera op m'n gezicht zou duwen en direct zou filmen zonder te vragen. Wat een bekrompen gedoe zeg, dat direct terugvallen op regeltjes van het wetboek. Ik ga je lastigvallen met mijn camera want het mag. Een zwaar gemis van fatsoen. Ik zeg niet dat ontgroeningen fatsoenlijk zijn maar die eerstejaars kiezen er zelf voor - laat ze lekker. De rollen zouden eens moeten omdraaien en Bert zou eens een camera op z'n neus geduwd moeten krijgen, en door blijven filmen als hij vraagt te stoppen. Want het mag.
Dit soort artikelen wekt slechts een indruk van diepgewortelde, ongefundeerde frustratie als je 't mij vraagt.. Er hoeven maar een paar raar geklede studenten op straat staan en direct komt er een ploeg journalisten op af en direct is het een 'schande!'. Maar wie is er hier eigenlijk op zoek naar moeilijkheden?

bernd1 | 28-08-12 | 15:11

'we moeten in dit land eens ophouden met maar te doen alsof iedereen gelijk is'

Oltmans | 28-08-12 | 15:04

Bekende gezichten. Gaan in de database en als ze over enige tijd komen solliciteren (in de komende crisistijd) mogen ze tegenover de sollicitatiecommissie uitleggen of dit een goede aanpak zou zijn bij een multinational of een start-up. Veel leuker mensen met hun verleden te confronteren dan nu minder lol.

DrBowned | 28-08-12 | 14:59

Dames in Utrecht zijn UVSV, geen USC

Mr. Z | 28-08-12 | 14:32

Bert, als jij over straat loopt en ik zou je de hele tijd met een camera in je bakkes volgen, zou je dat ook niet leuk vinden toch?

Je MAG dit soort dingen inderdaad filmen, maar dat neemt niet weg dat het schijtirritant is dat zodra er ook maar iets van een ontgroening zichtbaar is voor de buitenwereld, iedereen gelijk met zijn neus en camera er bovenop zit. En iedereen heeft zijn oordeel gelijk klaar.

Binnen de verenigingswereld heeft niemand problemen met ontgroeningen, omdat iedereen het heeft meegemaakt en het snapt. Maar toch heeft iedereen buiten de verenigingwereld, dus de mensen die er absoluut niks mee te maken hebben, er vanalles op tegen. Flikker toch op en laat ons toch gewoon met rust zeg.

Jaap Brulaap | 28-08-12 | 14:13

Ontgroening is sowieso je reinste onzin. Als je in een carnavalstenue over straat banjert is het logisch dat je gefilmd kan worden.

DayMack | 28-08-12 | 13:56

Rare redenatie wordt hier gevolgd:
1. Zij willen liever niet gefilmd worden.
2. Filmer provoceert en gaat toch filmen.
3. Zij gebruiken geen geweld, maar houden slechts hun hand voor de camera, omdat ze niet gefilmd willen worden.
4. GS roept op tot het spugen van leden???

Het feit dat je het recht hebt om iets te doen, betekent nog niet altijd dat je ten koste van anderen hoeft te handelen. Als een mens niet gefilmd wil worden film je deze niet. Heeft met fatsoensnormen te maken.
Leven en laten leven, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

etui | 28-08-12 | 13:56

Journalistje zoekt ruzie, journalistje krijgt waar 'ie om vraagt. Erg droevig stukje weer dit.

ramnoll | 28-08-12 | 13:42

Überbottehork | 28-08-12 | 11:37 | + 4 -
Ben ik me degelijk van bewust. Vaak is het peop kwaliteit though.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:40 | + 3 -
Heb je een punt :P

izno | 28-08-12 | 13:40

Nietvoordekat | 28-08-12 | 13:29 |
Wat u betreft is voor mij op de schaal van relevantie een 1... Studenten terecht wijzen al dan niet gewelddadig wordt mijn missie.

Doc Damage | 28-08-12 | 13:35


Vandaag is het weer tijd voor het periodieke studentenontgroeningsbashtopic. Waar Brussen gemakshalve even aan voorbij gaat is het feit dat ontgroeningen niet exclusief zijn voor studentenverenigingen. Overal waar nieuwelingen toetreden tot een reeds bestaand gezelschap moeten ze zich bewijzen. Zo wordt er bij de jongste schilder verf in zijn schoenen gegoten.

Verder schijnt er een populair blog te zijn waar startende reaguurders een zwitsal achter hun naam krijgen!!!111!!

Het wordt tijd dat Brussen dit onrecht eens aankaart met zijn grote waffel...

Die nare vent | 28-08-12 | 13:33

Dubbele ontkenning. Nice hoor.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 13:30

-weggejorist-

Nietvoordekat | 28-08-12 | 13:29

@Doc Damage
Nee.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 13:29

-weggejorist-

Doc Damage | 28-08-12 | 13:26

En dan nog verbaasd zijn waarom de VVD zo repressief en niet-liberaal doet de afgelopen tijd. Hier zie je hoe dat begint.

vitutus | 28-08-12 | 13:17

Brussen +1

poepaanmijngaatsie | 28-08-12 | 13:15


inderdaad, door menselijk handelen stijgt de
zeespiegel, of.. wacht...
kan natuurlijk ook zo zijn , dat het het komt
omdat het peil van een land daalt.
nederland zakt op veel fronten steeds vaker en
verder weg. jammer,jammergenoeg,jammerlijk.

vanvandaag | 28-08-12 | 13:14

Die vent mag gewoon filmen en foto's maken. Of hij ze mag publiceren (op z'n site, twitter of ergens anders) is een andere zaak.
Iedere smeerlap kan zich voordoen als journalist en foto's maken van geyle studentes. Maar wie weet wat hij met die foto's zal doen..

Loghuis | 28-08-12 | 13:14

@modemode | 28-08-12 | 12:41
nee, het barst inderdaad van de querdenkers bij die corporale kuddemuizen.

Ayatollah Oink-Oink | 28-08-12 | 13:08

@Piet van het Padje | 28-08-12 | 13:03
De mensen betalen hun leven lang zelf premie voor de AOW. Dat geld komt niet uit de zakken van de gewone belastingbetaler. U studeert zeker geen economie.

rara | 28-08-12 | 13:06

Studenten meisjes en Hockey meisjes zijn zo geil als boter, dat dan weer wel.

CornholioNL | 28-08-12 | 13:04

rara | 28-08-12 | 12:54 |
En die studenten betalen later weer het AOW van die mensen, dus dat maakt het dedain tegenover studenten ook arrogant en onterecht.

Piet van het Padje | 28-08-12 | 13:03

@Kobus Kloothamer | 28-08-12 | 12:04
Als je een van die iPads mijn kant op stuurt dan heb ik wel een tip voor je om de popups te stoppen.

rara | 28-08-12 | 13:02

Leer ze vooral kritisch en zelfstandig te denken. Hebben ze ook geen studentenvereniging nodig - en mochten ze tóch lid worden behoren ze in no-time tot de grote meneren (m/v) aldaar.
Reinaert | 28-08-12 | 12:38
.
Papa had nog een ontgroening nodig om enig kritisch en zelfstandig denkvermogen te ontwikkelen... op de één of andere manier gaat dat bij hen 'vanzelf' ;)

Bertus Betonsloper | 28-08-12 | 12:59

"topjournalist" Brenno de Winter filmt wel erg veel straattegel. Duidelijk geen topfilmer, of wassie toch een beetje bang van die suffe huppelkutjes?

Bootstrap | 28-08-12 | 12:58

@modemode
Als je niet wilt dat het gefilmd wordt, waarom ga je dan op de openbare weg staan? En als je dan gefilmd wordt, doe dan niet alsof je de wet niet kent. Op de openbare weg mag gefilmd worden.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 12:57

@modemode | 28-08-12 | 12:41
Als je een ontgroening prive wil houden dan moet je niet op de openbare weg zijn. Zo simpel is het.

Verder mogen die studenten doen wat ze willen, dat is niet het probleem.

Je dedain tegenover de gewone mens is wel enigzins arrogant en onterecht, want zij betalen je studie. Dat collegegeld is slechts een paar procent van de werkelijke kosten die opgehoest worden door mensen waar je op neerkijkt.

rara | 28-08-12 | 12:54

GS, van Minister wegpester naar corpsbal plagers... Dat is pas een goede carriere planning.

gozahtje | 28-08-12 | 12:47

Ik zeg pek & veren..

Jan Boel | 28-08-12 | 12:46

Hm, eerstejaars aan de Tippelacademie?

Graaisnaaiert | 28-08-12 | 12:43

Daar gaan we weer.

Er is zoiets als, leven en laten leven. Mensen kiezen zelf voor een introductie/ontgroening. Laat ze lekker. De frustratie druipt er gewoon van af.
*
Is een ontgroening zinloos? Ja. Maar links of rechts om doen daar wel vaak de mensen aan mee die een prestatie drang hebben. De mensen waarvan het allemaal niet hoeft blijven lekker thuis, werken lekker de rest van hun leven lekker van 9 tot 5 en ga 1 keer per jaar op vakantie naar Turkije, lekker met ryan air. Want.. "Van mij hoef het allemaal niet". Heerlijk motto voor de rest van je leven, vooral niks ondernemen, niks uit proberen, maar alles wat "anders" is afraken. Veel plezier de komende 50 jaar!
*
Oja, en vergeet niet te minnnen, dan geef je in elk geval ook nog eens toe dat je echt gefrustreerd bent omdat je zelf nog niks bereikt hebt.

modemode | 28-08-12 | 12:41

Je hebt ook zoiets als portret recht, als je een redelijk belang hebt tegen de publicatie. Dus als je op een foto gezet wordt waar je iets doet dat je het leven lastig kan maken mag je die foto gewoon verbieden. Openbare weg of niet.

Dat gezegd, waarom zou je dit willen filmen. KMT is iets wat bestaat, je hoeft er niet aan mee te doen.

Zuiddelft | 28-08-12 | 12:41

@Bertus Betonsloper | 28-08-12 | 12:25

Leer ze vooral kritisch en zelfstandig te denken. Hebben ze ook geen studentenvereniging nodig - en mochten ze tóch lid worden behoren ze in no-time tot de grote meneren (m/v) aldaar.

Reinaert | 28-08-12 | 12:38

FF wat Feyenoord supporters langs sturen.

eagleye | 28-08-12 | 12:37

Mag je zulke meisjes niet gewoon neerhoeken als ze aan je camera zitten?

sitzkrieg | 28-08-12 | 12:35

Reinaert | 28-08-12 | 12:02 |
.
Hmm, tja. *kijkt even in de spiegel*
Je wordt ouder papa.
.
Overigens zetten die van mij de boel voorlopig nog bij de meester en de juf op stelten. Gebakken lucht en schone schijn prikken ze nu al doorheen. Er is hoop.

Bertus Betonsloper | 28-08-12 | 12:25

Ach gut, de koepelorganisatie moet sorry zeggen voor wat een paar idioten doen...

Conservatieve zeiker | 28-08-12 | 12:24

@Kaas de Vies | 28-08-12 | 12:03

Ja. Koffie, cognac, een dikke sigaar en een kudtfeut die je schoenen likt. Dan ben je weer even helemaal tweedejaars en 19 jaar. Geniet0n!

Reinaert | 28-08-12 | 12:12

Ah kijk, het halfjaarlijkse ontgroening-bash-topic. Wat heeft het thuisblijfvolk dat toch heerlijk hoog zitten...

calavera | 28-08-12 | 12:06

Ik heb al 735 keer een Ipad gewonnen! Kan iemand die kudt pop-ups eraf mieteren!?

Kobus Kloothamer | 28-08-12 | 12:04

@Reinaert | 28-08-12 | 12:02 | + 0 -
Triest is dat. Ik denk dat ik nog maar sigaar opsteek denkend aan die goede oude tijd.

Kaas de Vies | 28-08-12 | 12:03

@Bertus Betonsloper | 28-08-12 | 11:56

Het door jou geschetste beeld is wel héél pré-1960. Vroegâh kwam je inderdaad nog wel eens wat echt 'oud geld' tegen maar anno tegenwoordig zijn de meeste corpsleden ook maar van heel normale komaf. Vaak wel lieden met pretenties, dat dan weer wel, maar in 90% van de gevallen is dat ook niet meer dan schone schijn. Gebakken lucht, de Haarlemmerolie van de modernerwetse Nederlansche *kuch* 'cultuur'.

Reinaert | 28-08-12 | 12:02

@Kets22 | 28-08-12 | 11:59

Ja, want (corps)ontgroeningen zijn ook echt een verschijnsel van de laatste jaren. Onee wacht...

elsenburg | 28-08-12 | 12:01

Nogal wiedus dat het zo kudt gaat met ons land.

Kets22 | 28-08-12 | 11:59

Joehoe, wanneer toekomstig doorgesherryed influenzemoeder aangeeft dat meneer/mevrouw de nieuwe media fotojournalist(e) geen foto mag maken kan wordne betwist dat er sprake is van een redelijk belang. Dan maakt het geen sikkepit uit dat er sprake is van een foto gemaakt op de [caps][b][size=800]openbare weg [\caps][\b][\size=800]

En ik denk dat er zelfs in wageningen een Joran van der Sloot Sr. rondloopt die dat kan bedenken.

Stationblaak | 28-08-12 | 11:57

blijf dan gewoon binnen! maar ga niet zeiken als iemand je filmt op de openbare weg

maraboe | 28-08-12 | 11:57

Studentencorpora? Dertien in een dozijn karakterloze meelopers en middenmoters die het de rest van hun armzalige lege bestaan moeten hebben van het bij elkaar gegraaide geld binnen de familie, de 'maatschappelijke positie' van hun 'vaduhr' en hun graaiende 'jaargeneuten' in de baantjes carrousel.

Bertus Betonsloper | 28-08-12 | 11:56

Gefrustreerd corpstopic nummer zoveel. Het begint een beetje uitgekauwd te worden, in Amerika hebben ze er een mooie term voor: "just let it go".

Als mensen zo graag willen ontgroenen, dan laat ze toch lekker.

Voor mijn deel kan ik zeggen dat het lekker verdienen is met mijn corpsvriendjes, doordat deze binnen veel organisatie's de DMU zijn en zo opdrachten kunnen vergeven.

GroteZaagdildo | 28-08-12 | 11:54

-weggejorist-

garywhite | 28-08-12 | 11:54

Hou nou eens op met overal een herberg (Inn) voor op te richten. Noem het gewoon een "-IN"

Neon | 28-08-12 | 11:53

-weggejorist-

garywhite | 28-08-12 | 11:53

@kapotte_stofzuiger | 28-08-12 | 11:01
D66ers dus.

deraderendraaien | 28-08-12 | 11:53

@Bart_Bart | 28-08-12 | 11:29
Grapjas.

Stilicho | 28-08-12 | 11:52

@Bart_Bart
Weinig vezels eten, en onder de juiste hoek hurken, dan moet het lukken om onder de deur door te sproeien. Succes!

Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:51

Met andere woorden,daar valt niet mee te praten.

de grote Anti | 28-08-12 | 11:49

Ah wat een stelletje gefrustreerde knorren hier zeg.

Man man man, het is maar waar je je druk over wil maken.

Joeroe | 28-08-12 | 11:48

@elsenburg | 28-08-12 | 11:43
Leuk altijd die opmerkingen als 'zou je dat ook doen bij moslims,of allah,of de profeet vzmh ?

Dat zijn niet onze mensen,die zoeken het maar uit.
Die hebben een leger ambtenaren en straat tuigh.

de grote Anti | 28-08-12 | 11:48

@mezelf 11.43: beginnen natuurlijk..

elsenburg | 28-08-12 | 11:47

Misschien een beetje te vroeg nostalgisch, maar waar ik vandaan kom, wordt dit achter gesloten deuren gedaan. Zo'n ontgroening, wat je er ook van vindt, hoort gewoon niet in de openbaarheid.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:46

Florrie Rost van Tonningen was ook een hele nette vrouw uit het Gooi...

Jaimy Fox | 28-08-12 | 11:45

Man man man. Bert, wat ben je toch zuur als je het over ontgroening hebt. Als mensen er zelf voor kiezen om ergens lid te worden en daarvoor een ontgroening moeten doorlopen, dan is dat toch hun keuze en niet de zaak van anderen?

Die studenten hebben dan misschien een grote mond, maar ik geef ze hier geen ongelijk. Het is ook erg onbeschoft van sommige 'journalisten' om zich zo irritant op te dringen met hun mobiele camera.

SinEstilo | 28-08-12 | 11:44

Gelukkig hebben zij géén wapens....oh,wacht!?
Pro Patria: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pro_Patria_(studentenvereniging)

HonderdEnEen | 28-08-12 | 11:44

Bert, heb dan ook de ballen om elke keer als een bontkraagje een journalist een beuk verkoopt te dreigen dat een Marokkaanse organisatie excuses maakt, of ben je daar te knorrig voor?
Of uit dezelfde dreiging naar E. Olaf, of is Geenstijl daar te roze voor?
Of is het jaloezie? Hoe het ook zij: wees eens wat consequenter man, en je generaliserende opmerkingen begingen naar Wilders te ruiken..

elsenburg | 28-08-12 | 11:43

Als je je er zo over op kan winden... ga dan niet eind Aug. pal tegenover de sociëteit staan.

Seraphin | 28-08-12 | 11:43

Ontgroenen in de openbare ruimte is volgens mij iets van de laatste jaren, vroegâh gebeurde dat in elk geval gewoon keurig netjes achter gesloten deuren, wel zo veilig ook.

Beetje kansloos om willekeurige argeloze passanten op te zadelen met je afwijkende dronkemansgedrag (m/v) bovendien. Maar goed, ik zal wel weer een reactionaire ouwe zure zak zijn. Kudtfeuten zijn het. Allemaal.

Reinaert | 28-08-12 | 11:43

Sommige mensen zijn nu eenmaal beter dan anderen. Probeer er mee te leven.

zovoklets | 28-08-12 | 11:43

@Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:40
Poepen doe ik wel altijd op de openbare weg.

Op de portiek van Aleid Wolfsen, en sinds kort ook die van Hans Spekman.

Bart_Bart | 28-08-12 | 11:42

Vrijdag jl toevallig in het altijd veel mooiere Rotterdam getuige geweest van zo'n openbare vernederings sessie!
Allemaal van binsbergen, kerstens en kamphuijsjes voor het raam van de socioteit hangende alsof t een stel bavianen in blijdorp waren.

Nou count me in als de deadline verstreken is en ze hebben niet gereageerd!

Ik ben dat volk dat ook nog es hun eigen regels maken meer dan zat!

dani7902 | 28-08-12 | 11:41

Studeren in Utrecht en Leiden is sowieso een faal!

WaitingLine | 28-08-12 | 11:41

Je kunt van die corpsfascisten zeggen wat je wil, maar ze maken vast minder schrijffouten dan jij Brussen!

regenbui | 28-08-12 | 11:41

En dat is dus het benepen brallenkudtvolk dat na hun studie managementposten (of nog erger, de politiek) in deze Bananenrepubliek gaat bezetten. Nee, het gaat helemaal de goeie kant op met 0031 *not*

Reykjavik | 28-08-12 | 11:41

@izno
Nee, ik bedoel meer, als je dingen aan het doen bent waarvan je absoluut niet wilt dat andere mensen ze filmen (zoals ontgroenen, maar ook fappen , neuqen, peopen, noem maar op), dat je dat soort dingen dan waarschijnlijk beter binnen kan doen. Op de openbare weg mag gefilmd worden.

Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:40

Babyvatvingetjes?

regenbui | 28-08-12 | 11:40

@Cuyahoga | 28-08-12 | 11:34
Zo fake is dat niet voor de meesten.

Er zitten immers veel 12-in-een-dozijn-types bij die verenigingen. Beetje oppervlakkige types, die dus weinig van zichzelf hoeven in te leveren.

Je noemt al een Xander en Winston.

Voor de wat meer 'unieke' types is zo'n vereniging inderdaad alleen maar beklemmend en geestdodend.

Bart_Bart | 28-08-12 | 11:40

Syfilus?

regenbui | 28-08-12 | 11:39

@bart_bart
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik ken veel mensen die bij verschillende corporale verenigingen hebben gezeten. Vaak is het zo dat ze de eerste twee jaar niet te harden zijn door hun slappe gelul over alles Corporaals, de soos, de toko, etc. Richting afstuderen drogen ze vaak echter goed op, maar je hebt natuurlijk altijd een aantal kanslozen die blijven hangen in het spelletje.

Biersnuiver | 28-08-12 | 11:39

@izno | 28-08-12 | 11:32 | + 0 -
LOL, jij denkt dat je niet gefilmd wordt in een willekeurige (studenten)stad als je er over straat loopt, omdat je niemand met een camera ziet? CCTV? Al moet ik wel toegeven dat CCTV-beelden nimmer op internet terechtkomen. *kuch*

Überbottehork | 28-08-12 | 11:37

@de grote Anti | 28-08-12 | 11:32
Ja. Laat ze lekker een tijdje in dat eigen wereldje van een studentenvereniging leven. Niets mis mee. Hier kunnen ze weer van leren.


Bart_Bart | 28-08-12 | 11:36

Zijn die kudtscholen weer begonnen?

Canis Spurcus | 28-08-12 | 11:35

Voor de goede orde: er zijn ook studenten die wel een serieuze studie volgen en een sociaal leven kunnen opbouwen zonder ballenvereniging en dito vernedering.

DutchLibertarian | 28-08-12 | 11:35

goed zo Bert... aanpakken die brallers

Iwmac | 28-08-12 | 11:35

Kan bij de volgende ontgroening een goede oproep gedaan worden zodat een stuk 50 mensen met draaiende camera's erop af kunnen? Al die halve filmpjes met handen ervoor...

kingjaynl | 28-08-12 | 11:34

"Ja maar tijdens zo’n ontgroening kweek je wel een band voor het leven"
Bullshit, de band die je kweekt is hetzelfde als die van tweederangs GTST-acteurs.
Ze doen zich anders voor als ze zijn, net zolang tot ze vastzitten in hun rol en er hun leven lang niet meer uitkomen.

Zet Xander de Buisonjé in een kantine en hij klimt nog steeds bovenop de tafels om een foodfight te starten, onderwijl roepend: “ik ben een zwijn, ik ben een zwijn”.
Zet Winston Gerschtschschynschtsch in een strontluier twee dagen op een stoeptegel en hij blijft gewoon met gestrekte arm “Heil führer” roepen.

Gelukkig waren er in mijn tijd ook normale mensen die niets van die onzin moesten hebben, de band die je daarmee opbouwt is 100 keer meer waard dan dat hele fake gebral.

Cuyahoga | 28-08-12 | 11:34

Fret Kroked, ga eens dood, trieste stalker. We hebben geen zin meer om nog langer van je te kotsen.
blikjegrolsch | 28-08-12 | 11:13

Ik wist niet dat de frustraties zo diep zaten. Sterkte ermee!

Fret Kroked | 28-08-12 | 11:34

@ Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:29 | + 0 -

Dus je wilt beweren dat als je niet gefilmd wil worden je altijd maar binnen moet blijven. Wat een bullshit zeg

izno | 28-08-12 | 11:32

@Bart_Bart | 28-08-12 | 11:29
Daar zit ook wel wat in.. Ze zijn nog jong,hoogmoed.
Misschien hebben ze soms niet eens door dat ze naast hun schoentjes lopen.

de grote Anti | 28-08-12 | 11:32

de grote Anti | 28-08-12 | 11:22

Je hebt anders zelf ook een vreemd idee van de werkelijkheid, zo te zien.

Frdnnd | 28-08-12 | 11:30

Als je niet gefilmd wilt worden, dan doe je dat lekker binnen. Je hebt toch zo'n sociëteit, of niet?

Nietvoordekat | 28-08-12 | 11:29

Binnen zo'n vereniging, vooral in deze tijd van feuten, hebben sommige van die studentenmeisjes veel status. Aangezien ze in deze periode relatief vaak in de sociëteit zijn, en die soms bijna koninklijke status constant mogen ervaren, is het even 'omschakelen' als je iemand van de 'buitenwereld' tegenkomt.

Beetje begrip dus. Wanneer die ontgroeningsperiode over is, en wanneer de dames wat ouder zijn, worden het bijna allemaal leuke spontane vrouwmensen.

Bart_Bart | 28-08-12 | 11:29

Dit zijn de topmannen en -vrouwen, beslissers, beleidsmakers en politici van morgen! En dat verklaart een hoop, als je nu Haagwaerts kijkt.

Ja nee, geen mening | 28-08-12 | 11:28

We weten ondertussen wel daat geenstijl houdt van mensen een camera in hun anus schuiven, want openbare weg etc.
Politie filmen omdat het moet. Is je goed recht, maar sta niet raar te kijken als mensen boos worden.
Vroeger heette dit nog gewoon stalken.

-sjaak- | 28-08-12 | 11:28

Ze vragen het verkeerd, maar het is ook weer niet nodig om iedereen die op straat als makkelijke prooi voorbij komt te fotograferen en voor de eeuwigheid online te zetten. Dat is een beetje hufterig.

QuelleFromage | 28-08-12 | 11:26

Allemaal aan de ranja hup!!!

ikdenkwat | 28-08-12 | 11:26

Nou moe, wat een fascisme zeg.

Frdnnd | 28-08-12 | 11:26

Ik zeg,even flink ass to mouth met een paar forse zwarte asielzoekers.Dan weten de verwende keutels weer even hoe de werkelijkheid eruit ziet.
de grote Anti | 28-08-12 | 11:22
. Dat heet 't Zwarte Gat.

Bathseba Feigenblatt | 28-08-12 | 11:24

*zwaait naar de kenniseconomie*

Überbottehork | 28-08-12 | 11:24

Als hij een echte journalist was, dan hield hij z'n telefoon wel horizontaal.

ongelovigehond | 28-08-12 | 11:23

Eerst een hetze tegen de politie en nu zijn de studenten aan de beurt? Laat ze toch lekker.

doenormaal! | 28-08-12 | 11:22

@BlitzFlicker | 28-08-12 | 11:13
Eigenlijk best belangrijk,want deze prinsen en prinsesjes zitten over een paar jaar badr haris vrij te spreken,en arme mensen lastig te vallen met hun stapels dossiers.

Ik zeg,even flink ass to mouth met een paar forse zwarte asielzoekers.Dan weten de verwende keutels weer even hoe de werkelijkheid eruit ziet.

de grote Anti | 28-08-12 | 11:22

@hetluis | 28-08-12 | 11:18
'Hetzelfde zieke sensatieniveau als kudtpolitie die met hun mobiel mannenacties filmen.'
www.sbs6.nl/programmas/wegmisbruikers

kapotte_stofzuiger | 28-08-12 | 11:21

journalist? hetzelfde zieke sensatieniveau als kudtventjes die met hun mobiel politieacties filmen.

hetluis | 28-08-12 | 11:18

De beste leerschool voor onze toekomstige fascisten.

Jaimy Fox | 28-08-12 | 11:18

@ Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:11

waar jij de hele 'zomer' op gezeten heb ?

(c)ZWITSUL | 28-08-12 | 11:17

Tsja, zo rolt Nederland. Journalisten aanvallen op de openbare weg terwijl hij/zij zijn/haar werk doet is de norm. Persvrijheid op de openbare weg geldt alleen met goedkeuring, aangevraagd in drievoud.
*
Overigens met dien verstande dat de GS reaguurder zich hier louter druk over maakt wanneer het Elite of allochtonen betreft... dan is het hek van de dam...

Wees_eens_creatief | 28-08-12 | 11:17

Bert, you're just not one of the guys, face it.
Niet alles is open en vrij toegankelijk.
Kun je GS op je badge hebben tijdens allerlei gerse seminars en evenementen.
Kun je gaaf uitgenodigd worden als kennishebber en veelervanafweter.

lidt is lidt, allemaal!

hfakker | 28-08-12 | 11:16

Zozo Bert Brussen. Grote ballen om die studenten eens uit te leggen dat de openbare weg van iedereen is. Mooi om die ballen eens te confronteren met een lesje rechtsgeleerdheid publieke domeinen.

Maar wat ik me afvraag, na vele cameraploegen belaagd zien worden in kansenwijken, na Prem`s interactie met een frisdrank, www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8a... of jij misschien ook de wat nieuwere Nederlanders te onderwijzen. lmgtfy.com/?q=cameraploeg+belaagd geeft alleen maar resultaten van jeugd die geeneens studeert.

Of hou je het liever alleen bij provoceren van studenten die lol trappen.

Feynman | 28-08-12 | 11:16

Bert. Neem je chillpill en ga terug naar je happy place. Dergelijke terugkerende frustratie over studenten kan niet gezond zijn, zeker niet als je er al zoveel jaar meebezig bent. Tijd voor hulp?

BlitzFlicker | 28-08-12 | 11:13

Fret Kroked, ga eens dood, trieste stalker. We hebben geen zin meer om nog langer van je te kotsen.

blikjegrolsch | 28-08-12 | 11:13

@plaszak | 28-08-12 | 11:12 | + 0 -
Ik heb mijn broek al uit.

Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:13

tja heeft natuurlijk twee kanten. snap wel dat je niet gefilmd/gefotografeerd wil worden. zo reageren is natuurlijk dom en werkt averechts maar volgens mij kunnen journalistjes ook knap irritant wezen.

izno | 28-08-12 | 11:13

@Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:09
Precies.
Grietjes eisen privacy en vrezen publiciteit en krijgen precies dat waar ze bang voor zijn; publiciteit.
Zou me niet verbazen of er duikt er eentje op in de panelen straks.

plaszak | 28-08-12 | 11:12

Syfilis is met een i, Bert.

un_chien_andalou | 28-08-12 | 11:12

Gekke dingetjes doen kan tegenwoordig ook gewoon niet meer. Behalve in de speakeasy als alle tillefoons ingeleverd zijn, dan. Dan ben je entre nous.

vetkleppert | 28-08-12 | 11:11

Ach, en dan las ik ook nog over de verwijzing naar Erwin Olaf heen. Komkommertijd duurt lang dit jaar.

Fret Kroked | 28-08-12 | 11:11

@(c)ZWITSUL | 28-08-12 | 11:10 | + 0 -
Mijn ontgroende tuinset?

Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:11

weet je wat ook vrij hilarisch is, gewoon blijven kijken en niet filmen. kunnen die onzekere types ook niet tegen

Hans Gruber | 28-08-12 | 11:11

stuur al je ontgroeningsfoto's naar GeenStijl en de leukste inzender krijgt een ... uhhh.. iets

(c)ZWITSUL | 28-08-12 | 11:10

Pantheist | 28-08-12 | 11:07
Rechtenstudent. Student dus.

Fret Kroked | 28-08-12 | 11:09

@bennutzat | 28-08-12 | 11:07
Het was waarschijnlijk nog iets te vroeg, zo in de voormiddag.

antagonist | 28-08-12 | 11:09

Begrijp niet dat die dombo's de publieke ruimte opzoeken en dan gaan zeiken als mensen daarop reageren. Met of zonder foto's.

Die koepelorganisatie moet eens even een interne memo hierover rondsturen, want als blijft Bert Brussen rabiaat hier over schrijven. En dat moeten we niet willen met zijn allen.

Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:09

Terecht topic. Schending uitwendige eer is erg genoeg maar dan nog eens derden lastig gaan vallen is helemaal vn de pot gerukt. Neemt niet weg dat hieronder de onbeschaamde intolerantie en haat tegen al het corporaals wel weer volledig de bocht uit zal vliegen. *Oink oink oink !*

Godsammekraken | 28-08-12 | 11:09

-weggejorist-

trotse-ambtenar | 28-08-12 | 11:09

Iemand in de bek spugen is zo gay-isch. Maar je mag het zelf doen Bertje...

eerstneukendanpraten | 28-08-12 | 11:09

BertBrussen, stel je aub niet zo aan. Laat die mensen lekker. Het houdt je echt bezig he? Heb je er zoveel last van?

Fret Kroked | 28-08-12 | 11:08

@kapotte_stofzuiger | 28-08-12 | 11:01
Gewoon die wijven achter het raam zetten.
Identiteitscrisis direct opgelost.

plaszak | 28-08-12 | 11:08

Ik mis de scooters en de bontkraagjes

bennutzat | 28-08-12 | 11:07

Tja je kan ze toch gewoon dood negeren, als ze je aanraken lekker aangifte doen van mishandeling. Volgens mij is een groot deel van die corpsballen rechtenstudent, dan zou je toch verwachten dat ze op de hoogte zijn van de wet. Maar goed, als je nooit naar de colleges gaat en alleen zuipt dan weet je dat misschien niet.

Pantheist | 28-08-12 | 11:07

Klinkt en ziet er uit als een "Saw" film.. Time is running...

Crematorium-de-Asbak | 28-08-12 | 11:06

Nou ik ga even mijn tuinset ontgroenen.

Ga je eigen naam maar kikkeren teakhoutenbankje.

Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:06

Feutenbeuken! Geil!

Godsammekraken | 28-08-12 | 11:05

De hoop der natie trekt voorbij.

antagonist | 28-08-12 | 11:05

Eén woord voor: studentenhoeren. Vanaf dag 1 dat zij 'studeren' verdienen ze al een langstudeerdersboete.

Rest In Privacy | 28-08-12 | 11:05

Lijsttrekkers uit het vorige topic erop af sturen?

crisiswhatcrisis | 28-08-12 | 11:04

Ontgroenen is mooi, al is het alleen maar om Groenlinks en consorten dwars te zitten.

Als je zo doorgaat met het bashen van het Corps verwacht ik dat jouw uitnodiging voor de volgende Bildenberg-vergadering niet op jouw deurmat zal verschijnen.

Kaas de Vies | 28-08-12 | 11:03

Waarom jullie die mafkezen op de foto wil hebben is mij een raadsel..

Idontgiveafunk | 28-08-12 | 11:02

"Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de tweede- en derdegeneratie-studenten in hun identiteitsontwikkeling op zoek zijn naar antwoorden over hun positie, status, trots en voortbestaan van hun eigenheid (culturele, etnische en/of religieuzeidentiteit) in de Nederlandse samenleving. Door de zwakke religieuze en culturele infrastructuur voor deze risicogroepen zijn zij mogelijk vatbaar voor simplistische (ondemocratische) boodschappen van individuen of organisaties uit binnen- en buitenland”

kapotte_stofzuiger | 28-08-12 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl