Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie: vlucht nu het nog kan!

overvallenkommaarmetdiepoen.jpeg Hartverwarmend advies van de politie in deze bange dagen. Mensen die slachtoffer worden van een woningoverval kunnen het beste A) vluchten naar een veiliger oord of B) rustig toekijken, een kopje koffie zetten en/of de afwas doen en accepteren dat een straatcrimineel zijn/haar gadgets, flatscreen en zilveren bestek in zijn rugzak stopt. Was getekend: landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie. "Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren", aldus Van der Stap. Het lijkt ons een nobrainer om geen Jack Bauertje te spelen wanneer er een BKR-geregistreerde draaideurjunk met een IQ van 79 en 5-dubbel beslag op zijn uitkering met een pistool of mes in je huiskamer staat te zwaaien. Of alleen wanneer je zeker weet dat de overvaller niet meer opstaat. Maar blijkbaar spelen nog al veel braafmansen zonder combat-ervaring tevergeefs de held in dat soort gevallen. Met alle ellende van dien. Misschien komt dat omdat ze van de politie niet zo heel veel te verwachten hebben? Heel het inbrekersgilde doet nu een highfive dankzij de politie. Hoe dan ook: vorig jaar waren er in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Uit het onderzoek van Jos naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken. Ook zeer populair momenteel zijn overvallen op ouderen van dagen. Zoals de opa en oma van Yvanka Bron, die onaangekondigd bezoek kreeg van dit heerschap. TWITPIC! Kent of herkent u ze? Waarschuw de politie en vlucht naar de schuilkelders. Wel zo veilig.

Reaguursels

Inloggen

Keihard terugknokken!!! Niks ervan je huis laten leeg roven door een stelletje oosteuropanen, die dankzij de EU hier hun gang kunnen gaan, terugknokken!!! Liever DOOD dan nog naar zo'n lamlul van één "overvalcoördinator" of "Nationaal coördinator terorissme bestrijding" te luisteren! Toegevoegde waarde van die lui, nul komma nul!!!

Ik heb werkelijk waar geen idee, wie dit soort banen creert, maar het is godsamme een schande om te moeten rennen voor je huis en haard omdat zo'n lamlul géén betere oplossing kan aandragen voor zo'n probleem !

Javello | 11-08-12 | 05:55

Klinkt stoer al die verhalen van wat IK wel niet gaat doen als. Helaas werkt de praktijk niet zo en dat is wat de politie probeert duidelijk te maken. Voor heel veel mensen duurt het ongeveer een minuut eer de situatie begrijpbaar is voor de hersenen om te verwerken. Daar het slachtoffer onverwachts met de sitiatie wordt geconfronteerd, terwijl de dader in deze een minuut voorsprong heeft omdat hij rekening houd met betrapt worden. Die ene minuut kan het verschil zijn tussen het verlies van een flatscreen of je leven als slachtoffer.
Hopelijk is bovenstaand iets duidelijker uitgelegd dan bromsnor probeert.

Unique-Cougar | 10-08-12 | 23:23

Schitterend advies om de criminelen geen strobreed in de weg te leggen.
Je moet er niet aan denken,dat het oplossingspercentage door het beschermen van je eigendommen,omhoog zal gaan.

Bataaf | 10-08-12 | 22:24

Een busje haarlak en een aansteker binnen handbereik, wel van tevoren even oefenen in de tuin, hoe ver de vlam spuit, altijd op de ogen richten, dat is toch wel het meest effectief, de lak blijft goed kleven, dus...

Menno Edens | 10-08-12 | 18:36

Ashtrey | 10-08-12 | 08:52

Voor een zwaai met een ijzer 7 heb ik niet genoeg ruimte in mijn slaapkamer.

Jaypelsteeltje | 10-08-12 | 17:49

@Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:20

"De Nederlandse burgerij verleende de Nederlandse overheid ooit het geweldsmonopolie zodat zij dat namens de burgerij zou uitoefenen ter bescherming van de burgerij. De burgerij in Nederland wordt niet beschermd door de overheid. Wat mij betreft is deze afspraak dus niet meer geldig."
Helemaal mee eens. Een ander aspect is het verlies van vertrouwen door de Burger in die Overheid over dat mandaat. Het ontwricht ook nog eens het respect voor die overheid:
"Het vermogen om dit (gewelds - P.) monopolie te handhaven is een belangrijke maat voor de stabiliteit van een staat."
nl.wikipedia.org/wiki/Geweldsmonopolie...

paridae | 10-08-12 | 17:29

Wat een gekken.
Indringer door de hond laten bijten en de pest pleuris schoppen.
Bij de vuilnisbak zetten,klaar.

Real Dutch Meat | 10-08-12 | 16:29

Ik heb er over nagedacht en ik ga deze uitspraak gebruiken om mooi geen boetes meer te betalen. Als inbreken gewoon kan van de politie dan kunnen ze me onmogelijk vastpinnen dat ik 5km te hard heb gereden toch? Op advies van de politie gaan we maar in anarchie leven!

Moonwarrior | 10-08-12 | 14:46

ben voor directe invoer en kopieren van de bill of right second amendement .. daarna The make my day wet uit een van de amerikaanse staten.. :) www.kktv.com/news/headlines/5391211.ht...

ben voor bewapening voor goedwillende burgers zonder strafblad..

politie kan je niet beschermen en de staat doet niets.
heb al 2 keer 50 tot 60 man aan de deur gehad met een keer iemand in huis terwijl stoelen en ander materiaal tegen de ruiten werd gegooid.. bel je 112 duurt t ander half uur voor de politie er is heb zelfs twee keer gebeld waarbij de tweede keer degene die ik sprak boos werd dat ik weer belde..

Nog iets anders . nederland kent 17 mil mensen ongeveer wil je politie bescherming dan heb je 2 agenten per persoon nodig die elk 12 uren werken . dit komt er op neer dat 2/3 van de bevolking bij de politie moet werken om 24/7 365 dagen in het jaar de overige 1/3 van de 17 mil mensen moet beschermen. dit komt neer op ongeveer 11 miljoen mensen die de overige 6 miljoen mensen moeten beschermen .. dit is een gotspe.

de overheid kan zijn burgers niet beschermen en met aan rijdt tijden van half uur tot 2 uur ( snachts op platteland ) kan de overheid niet serieus menen dat wij ons niet zelf mogen beschermen.
als een crimineel weet dat mensen een wapen heeft doet men ook niet zo snel iets en denkt men wel na.

de meeste criminaliteit en dan gewapend tegen burgers , zoals inbraken en invallen en overvallen gebeurd in staten waar de wapen wetgeving bijna net zo streng is als hier.

en in europa waar is de minste criminaliteit .. In zwitserland het land waar ongeveer 500.000 wapens bij burgers thuis liggen omdat men daar hun dienstwapen verplicht mee krijgt en daardoor mensen het niet in het hoofd haalt om daar iemand te overvallen of in te breken omdat men zich daar wel mag beschermen tegen inbrekers.

markluitzen | 10-08-12 | 14:06

Dus verzet je niet, geef de inbreker een complimentje over zijn leuke kapsel/kleding, geen hem iets te eten en te drinken (wel goed opletten dat je het juiste voorschoteld!) en help hem mee met dragen van zware dingen.
Je wilt natuurlijk geen aanklacht wegens rugklachten omdat je TV of kluis te zwaar is.
Vergeet ook niet te zeggen dat hij altijd welkom is om terug te keren, anders voelt hij zich wellicht beledigd en escaleert de boel alsnog!
Een andere oplossing is gewoon om al je bezit te verkopen en weg te geven, en je geld naar de EU over te maken, dan valt er immers ook niks meer te halen :-)
Leve kansenjongeren, verrijkers en criminelen, en weg met ons!

Slipsnifter | 10-08-12 | 13:46

Tjsa, als je al het tuig in Europa uit wil nodigen om in Nederland te gaan roven lijkt me dit een juist politie advies. Overvallerts kiezen de weg van de minste weerstand en laagste pakkans. Daarom is Nederland hun paradijs.

Sterkte toegewenst aan de bewoners van die villa in Voorthuizen. Het goede nieuws is dat 1 van die overvallerts het niet na kan vertellen.

Hei-kneuter | 10-08-12 | 13:38

Het is Godverdomme Godsgeklaagd ! Iedereen weet dat de politie vooral de- escalerend te werk gaat, niet zit te wachten op helden. De PVV heeft groot gelijk met haar vragen aan Opstelten. Het echtpaar van de week is het deze week overvallen echtpaar waarbij
E E N der overvallers( ws door zichzelf te verwonden!) het leven liet.
Iedereen heeft de plicht z'n eigen have en goed te verdedigen tot de laatste snik. Je moet er altijd bij zeggen ' proportioneel geweld' maar dat zullen we dan achteraf wel bepalen.
Overigens moet oom agent zelf nog eens ernstig gescreend, er is te veel smet op die pet!
Steeds vaker staat de politie in een dubieuze schijnwerper: het vernietigen van bewijsmateriaal, buitenproportioneel geweld, zelfs moord ( 2011, Dordrecht)
ER IS TE VEEL SMET OP DIE PET !!

vanalletijden | 10-08-12 | 13:36

Als iemand mijn zuur verdiende spul wil komen ophalen zal hij door mij heen moeten.
Wat is dit nou voor bullshit.

frickY | 10-08-12 | 13:30

Meneer van de plisie heeft wel gróót gelijk hoor.
We moeten allemaal massaal gaan vluchten..

uit dit kutland, om zijn bericht eventjes te fixen.

PurpleFlurp | 10-08-12 | 13:15

Er is niet 'één goed advies voor insluipers'. Iedere situatie is anders. Een junk reageert anders dan een beroeps, een inbreker met vluchtweg reageert anders dan eentje in het nauw. Waar het omgaat is dat je eens per jaar keer met vrouw en kinderen door je huis loopt en de diverse scenario's bespreekt. Bespreek dan meteen ook wat te doen bij brand en hartaanvallen enzo.

Het Vragevuur | 10-08-12 | 13:13

goed plan inderdaad, wegrennen.
Duurt ongeveer 2 maanden, dan heeft de verzekering je wat geld gegeven en heb je nieuwe spullen gekocht. Diezelfde boeven weten dat ook plus dat ze weten dat jij als mak lammetje gaat zitten kijken. heb je ze 2 maanden later weer.
Heel hard timmeren op een smoelwerk met alles dat je als wapen kunt gebruiken en hopen dat je geen straf krijgt van een rechter

Cyaegha | 10-08-12 | 13:12

Nog eentje recentelijk in de USA: chronicle.augusta.com/news/crime-court...
-

Let vooral op het laatste zinnetje: "[the sheriff] said Bayazes was within his rights to use lethal force. “If someone is breaking in your home or business, you have the right to defend yourself and not retreat,” the sergeant said."

von Krankenhausen | 10-08-12 | 13:04

de overheid stuurt langzaam zelf aan op een revolutie. Denken ze nou echt dat mensen dom stil in een hoekje blijven zitten en braaf belastingen blijven betalen? Terwijl idioten alles jatten, geld nederland uitvliegt, en zelf steeds minder geld overhouden?

Dagobert D. | 10-08-12 | 12:50

Als ik he zo lees wordt het hier wel gevaarlijk om overvallen te plegen.
Kunnen we de overvallers niet gratis kick-box lessen aanbieden? Daar wordt het vas veel beter van!

lustkapper | 10-08-12 | 12:39

De Wet wapens en munitie is een Nederlandse wet, die onderdeel vormt van de wapenwetgeving in Nederland. De wet is bedoeld om de schadelijke effecten van wapens in de samenleving terug te dringen. Van oorsprong was het verbod op vuurwapens in Nederland (zoals vervat in de Vuurwapenwet 1919) bedoeld om de positie van de overheid veilig te stellen.
Van die oorspronkelijke intentie is 100% in stand gebleven.

lustkapper | 10-08-12 | 12:36

hopelijk adverteert de politie hiermee in oosteuropa en noord afrika, weet de plaatselijke bevolking aldaar dat er hier ongestraft heel wat te halen valt, crimineeltjes kom maar binnen, hier wordt je echt niet gepakt.

pinkypink | 10-08-12 | 12:31

En je moet ook je lichaam of dat van je kinderen aanbieden en vooral beleefd dankjewel zeggen voor alle misbruik en bij voorbaat je excuses aanbieden voor alle overlast.

Zzzzooooffff | 10-08-12 | 12:23

Ik denk dat ik toch meer in de lijn van Meester Hiddema denk dan in die van de politie...

ZKH EénOog | 10-08-12 | 12:23

@chiel_labiel | 10-08-12 | 11:49
Ongetwijfeld is het vaak verstandiger niets te doen, maar wat betekent het als de politie zegt dat je niets moet doen? Dat betekent dat ze je waarschuwen niets te doen, want anders ...! Het betekent ook dat de politie toegeeft niet veel te doen tegen woningovervallen, terwijl dat toch een zeer serieus misdrijf is.

Vaudt Varken | 10-08-12 | 12:21

Waar woont ie gast zelf, zal ik zn spullen even gaan ophalen vanacht.

noerg | 10-08-12 | 12:21

@de grote Anti | 10-08-12 | 11:13 |
Gelukkig heeft u een spionnetje in de voordeur zitten. U ziet de wapens en besluit dat dit geen zuivere koffie is. U belt 112 en men verteld u dat u door de deur heen mag schieten met uw shotgun... O shit, verkeerde land, hier moet je gewoon open doen en koffie schenken!

potsenmakkert | 10-08-12 | 12:11

Een gemiddelde overval duurt koter dan 30 seconden, maak je geen illussies ook al heb je wapens in huis je krijgt geen tijd ze te te gebruiken, laat ze de zooi maar meenemen dat is het beste.
Overigens het simpelste is van je slaapkamer een saferoom/ strongroom te maken dikke deur met grendels meer heb je niet nodig, althans s nachts.

Uw Verzekeringsadvis | 10-08-12 | 12:05

@pappavan | 10-08-12 | 09:26 |
Maar ja, Pitbulls zijn ook al verboden in dit land.

ProAsfalt | 10-08-12 | 11:52

En toch is het voor de gemiddelde mens verstandiger om niks te doen. Helft van de mensen slaat nog geen deuk in een pakje boter. Hoe dom ben je dan om 2 of 3 gewapende mannen aan te vallen. Dode helden heb je niks aan. Eigenlijk het zelfde advies als "active shooter" als je de kans hebt moet je er volle bak voor gaan.

chiel_labiel | 10-08-12 | 11:49

Ik snap het advies wel: ze adviseren gewoon wat ze zelf meestal doen.

Hanz Ziezo | 10-08-12 | 11:45

@de Bree | 10-08-12 | 09:11 |
Daarom is een AK47 een beter middel, maar ja dat mag weer niet.

ProAsfalt | 10-08-12 | 11:45

Resistance IS kennelijk dus toch futile after all.

En dan nog, spullen zijn maar spullen.
Maar de vraag is, wie gaat er rustig zitten accepteren en toekijken als vrouw of dochter verkracht worden? Wie?

Onze wapenwet is ook bizar. Handelingen, daden van geweld, uitingen waar mee je een ander schade toebrengt, ja, dat kun je verbieden en strafrechtelijk vervolgen.
Maar bezit van iets? Zelfs een wapen, met als doel je have en goed, eigen huis of onderneming of persoonlijke integriteit te verdedigen, wat is daar mis mee? Moet je niet verbieden vind ik. Op straat wapens dragen vind ik persoonlijk wel weer een stap te ver. In je eigen auto een wapen hebben heb nog geen mening over.

lustkapper | 10-08-12 | 11:41

Inbrekers zijn mensen en mensen kunnen heel eenvoudig kapot. Kwestie van zorgen dat je voorbereid bent. Er nog van uitgaan dat de maatschappij er is voor je op het moment kritisch is zo 1970. Dat leer je wel na 8 jaar Mexico. De grootste fout die je kunt maken is het nadenken op het moment over gedoseerd schade toebrengen of de eventuele gevolgen. Gewoon vol los, en nadien neem je de schade op. Per definitie is het ongelofelijk dom om van de goedheid van insluipers uit te gaan, die jongens lopen al over van de adrenaline de keuze om afstand te nemen en hopen op het beste is dus niet het handigste meestal is het ook nog lekker instabiel volk, twijfelen is ook funest. Vol los dus. En het creëren van een “bange bevolking” werkt me dunkt enkel de criminaliteit in de hand. Justitie hadden ze al niets meer van te vrezen, als ze ook niet meer te vrezen hebben voor de andere burger, dan zitten we aardig op de foute track.

No Mames | 10-08-12 | 11:33

@hfakker | 10-08-12 | 11:30
"Afritten" = autospellingcheck-fuck = Rutte

*Zichzelf reeds Facepalmineert*

hfakker | 10-08-12 | 11:33

@Jackie Chiles
Dus 20 jaar geleden was u een allochtone crimineel?

de grote Anti | 10-08-12 | 11:31

Misschien komt dat omdat Marc Wilders en Geert afritten tot zulke zelfverdediging hebben opgeroepen, campagnematig?
Als een oproep aan een gerecruteerde kindsoldaat om zich te verzetten tegen Steven Seegal?

hfakker | 10-08-12 | 11:30

Als je vecht, je verwondt of doodt de inbrekers en raakt zelf ook gewond heb je tenminste je eer. Het is dat vluchtgedrag dat West-Europeanen hun beschaving kost. Hoewel ik dit 20 jaar geleden niet had gezegd vind ik het vandaag essentieel dat iedereen een wapen in huis mag/moet hebben. Ik zou iedere Nederlander ook willen aanraden dat te bewerkstelligen, iemand moet uw gezin beschermen en de overheid doet het niet. Wees niet langer naïef, vecht terug.

Jackie Chiles | 10-08-12 | 11:27

@JanKlaasen | 10-08-12 | 08:47
Je redeneert verkeerd.
Het is altijd slimmer om eruit te naaien. Je raakt wellicht je spullen kwijt, maar behoudt je lijf en leden. Inbrekers gaan voorbereid op pad. Dat wil zeggen: Zij zijn erop voorbereid dat jij je gaat verzetten, waar de situatie voor jou een complete verassing is. Ben verstandig en zet je leven niet op het spel. Naai eruit. De verzekering betaald toch wel uit, en zelfs als dat niet zo is is je leven je echt minder waard dan je tablet en je telefoon?

DataValue | 10-08-12 | 11:25

Die gast eerst vragen om weg te gaan dan een ontzettend harde tiefes klap verkopen met een haardpook , want je was net met de open haard bezig ,ook in de zomer of een knal verkopen met een honkbalknuppel , want je zit op bejaarde honkbal of met je wandelstok die je nodig hebt om je voort te bewegen.
Dan in gespeelde paniek de politie bellen en dan doen alsof je het laatste stukje vergeten ben en beroep je op zwijgrecht,dat doen die mongolen ook.
ZORG dat die NIET meer opstaat

oldtimert | 10-08-12 | 11:24

Politie durft tegenwoordig niks meer. Ik pak me kapmes wel. En ik blijf PVV stemmen.

brentjuh | 10-08-12 | 11:22

Eén van de redenen waarom ik vanaf volgende week op zelfverdedigingsport zit, en deel dan graag nog even per ongeluk een klap extra uit.... of twee.

Poedersuiker | 10-08-12 | 11:15

@gozahtje | 10-08-12 | 11:06
Het is 9 uur s'avonds,het regent.
De deurbel gaat.U verwacht de buurman of een pakketje.
Maar het zijn gewapende polen die uw shidt willen hebben.

Is dat de schuld van de politie,of had u graag een permanente politiepost naast uw voordeur gehad?

de grote Anti | 10-08-12 | 11:13

Inmiddels heeft de PVV al Kamervragen gesteld.

fuckje | 10-08-12 | 11:07

Ach, de politie heeft de afgelopen jaren z'n respect volledig verspeeld door hun beleid. Bekeuren is belangrijker dan aanhouden en opsluiten.

gozahtje | 10-08-12 | 11:06

we nemen een voorbeeld aan Ch Bronson (Death wish 1 tot en met VII) waarbij hij in samenwerking met de heer M Balsam met wat spijkers en hout de inbrekerts verwelkomt. Die scene speelt in New York maar kan zo in Stompetoren en/of Waalwijk worden nagespeeld.

Moeltasik | 10-08-12 | 11:02

wacht even, als ik het goed begrijp is Brusselmans het dus eens met dit advies? Als iemand je spullen probeert te jatten moet je gewoon maar aan de kant gaan staan en hem z'n gang laten gaan?
Nee dan loop ik liever zelf het risico gewond te raken, krijg toch de tyfus, waag het eens mijn huis binnen te komen.

Gehaktbalmetketjap | 10-08-12 | 10:59

"Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren"

Wat een gefeminiseerde castraten opmerking.

Masturwasbeert | 10-08-12 | 10:58

De inbrekert die in huize Freudenmadchen in de kraag wordt gevat gaat niet naar het bureau maar in de kofferbak.
Zou iedereen moeten doen.

das_Freudenmädchen | 10-08-12 | 10:54

Is een oud advies. Iedereen die bij een bank werkt krijgt ook dat advies bij een overval. Gewoon meewerken. Dat is dit advies ook. Zorg voor uw eigen veiligheid. Volstrekt logisch en normaal. Verstandig advies dus.

bbbachstra | 10-08-12 | 10:51

HELP, er staat nu een inbreker achter mij! Maar ik heb deze medelander dit stuk laten gelezen en ik mag gewoon verder computeren, terwijl hij het huis leeghaalt. Tis toch een schat ook. Straks maar een elektronische aangifte doen bij de politie.

sananda | 10-08-12 | 10:49

De Oost-Europeanen die hier zijn en komen zijn volgens mij de losers uit hun eigen land. Ik zie NOOIT een leuke Oost-Europeaan. Alleen bedelaars en mensen die in de supermarkt het goedkoopste bier kopen. Kan er eens een Oost-Europeaan reageren die mij uitlegt welk gajes hier naar toe komt.
Hans Hillen | 10-08-12 | 10:35 | + 0 -
En die meiden van die sex reclames in de avond/nacht op tv?

MBeen | 10-08-12 | 10:47

In mijn geval kan de overvallen beter vluchten, want ik maak 'm koud. Dan ruim ik 'm netjes op en zorg dat er geen spoor meer te vinden is.

Bascii | 10-08-12 | 10:42

Soms lees je wel eens iets over "burgerrechten". Maar dan gaat het altijd over mensen in verre landen. Dat is ook niet zo heel gek, want hier heb je die niet meer, hier zijn die door de jaren heen weggesocialistiseerd.

Tjemig | 10-08-12 | 10:36

De Oost-Europeanen die hier zijn en komen zijn volgens mij de losers uit hun eigen land. Ik zie NOOIT een leuke Oost-Europeaan. Alleen bedelaars en mensen die in de supermarkt het goedkoopste bier kopen. Kan er eens een Oost-Europeaan reageren die mij uitlegt welk gajes hier naar toe komt.

Hans Hillen | 10-08-12 | 10:35

Tijdje terug zag ik dit zelfverdedigings wapen ergens staan in een link.. Voor die prijs moet het wel heel speciaal zijn.Hmm.
cheapguns.eu/article/216/walther_sg68....

Maar dat soort rommel moet je alleen kopen als je een keukenmes al heel indrukwekkend vind,alhoewel het best goed zou kunnen werken tegen een slechterik.

de grote Anti | 10-08-12 | 10:35

Die overvaller van Yvanka Bron's grootouders zijn overduidelijk Oost-Europeanen. Leve de EU! Wat ik vreemd vind is dat de Douane het gek vindt dat ze zoveel wapens in vakantiebaggage vinden dit jaar. Goh, hoe zou dat nou toch kunnen.

Hans Hillen | 10-08-12 | 10:33

Toch vreemd: enerzijds moeten we van de politie 'oplettend' zijn. Ze kunnen het immers niet alleen. Anderzijds wordt passiviteit bij criminaliteit gepredikt. Wel opletten, vooral niets doen! Begrijpt u het nog?

poepaanmijngaatsie | 10-08-12 | 10:33

Degene die bij mij ongevraagd komt thuiswinkelen mag 10 minuten spullen verzamelen waarna z'n knieschijven worden verbrijzeld. Daarna mag hij alles netjes terugzetten, hieraan is geen maximumtijd verbonden.

Dumpertklever | 10-08-12 | 10:27

ach, daar heb ik geen last van. Mijn huizen zijn voorzien van de beste alarmsystemen. In 10 jaar tijd nog nooit één ding gestolen. Behalve mijn vrouw dan... maar ja, die kan men makkelijk vervangen.
*
Ik heb ook wel eens gewerkt met een particulier beveiligingsbedrijf, zo van die jongens voor de deur. Maar die zitten de hele dag op de playstation in dat hokje, dat is geen porum voor bezoekers.
*
Tenslotte heb ik nog een collectie oude wapens hier liggen. Niemand wil voor zijn donder geschoten worden met een musket....

Wees_eens_creatief | 10-08-12 | 10:25

von Krankenhausen | 10-08-12 | 10:13
Een copy van paspoort (ondergetekend) aanleveren ivm met leeftijd (boven de 18)

spooked | 10-08-12 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:49
@expat | 10-08-12 | 10:12
Ik woon al een tijdje in oostelijk Europa (buiten de eurozone).
Mijn link was ook bedoelt voor degene die iets willen aanschaffen zonder ver te reizen.
Zelf ben ik ruim voorzien van accessoires.

spooked | 10-08-12 | 10:17

@Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 09:37
Hij heeft er dus om gevraagd. Duidelijk.

Fijnstoffer | 10-08-12 | 10:16

@ Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:51 Nee hoor, categorie IV van de Wet Wapens en Munitie. nl.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_mu...
-
@ spooked | 10-08-12 | 10:09 Hmm, was er niet echt bekend mee, ik dacht dat het meer om een alarmpistool ging. Maar ik heb even gekeken op die website, en het lijkt inderdaad anders te zijn. Leveren in NL is ook geen probleem?

von Krankenhausen | 10-08-12 | 10:13

Het was toch de spichtige Rutte zelf die tijdens zijn aantreden nog opriep de overvaller....

dubbert | 10-08-12 | 10:13

Ik zeg bewapen uzelf en schiet de overvaller de tent uit.
Als ik de intentie zou hebben om een woning te overvallen zou ik de politie weer erg dankbaar zijn voor dit advies.
We zijn in dit land echt helemaal de weg kwijt, lang leve de zelfwerkzaamheid!!!

knutselsmurf 50+ | 10-08-12 | 10:13

Een overvaller doodschieten mag immers niet in dit land, tja wat moet je dan?
Dan werkt het in de USA toch anders.

ProAsfalt | 10-08-12 | 10:11

Tekend voor de veiligheid in onze buurt: drie weken geleden kwam onze dochter binnen met de opmerking "ik heb m'n fiets (die altijd zonder slot in de voortuin staat) even op slot gezet, want er rijdt een negert op een scooter door de wijk." Uiteindelijk bleek dat het vriendje te zijn van het nieuwe overbuurmeisje.
Ik woon gelukkig in een lintdorp wat betekent dat overvallers een aantal kilometers naar het noorden of naar het zuiden moeten rijden voordat ze weer een afslag kunnen nemen. Vinden ze niet prettig. De enige andere oplossing is het veld in, maar dat is omsloten door water.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik zou doen als we inbrekers hebben. Enerzijds zou ik het niet over heen laten gaan, maar anderzijds ben ik een klein ondernemertje en als mij wat overkomt, zijn de rapen gaar. Da's vaak de elende: zij die inbreken hebben niets te verliezen, de bewoners vaak wel en niet alleen spullen van waarde.

FrankVeer | 10-08-12 | 10:11

Goed beschouwd houdt de pliessie zich ook al met diefstal bezig: "Een flitser komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en pliessies reageren daar met geweld op. Door verzet van automobilisten kan het heel snel escaleren"

Conan de Rabarber | 10-08-12 | 10:10

In onze socialistische heilstaat is er kennelijk geen sprake van particulier bezit. Alles is van iedereen en je mag je niet verdedigen bij een overval.

Dacht het niet!

*kijkt vertederend naar moffenbajonet aan de muur*

Vindefin | 10-08-12 | 10:09

von Krankenhausen | 10-08-12 | 09:48
Als je het wapen geladen hebt met gaspatronen,dan is het geen bluf. Het bereik is groter en krachtiger dan een spuitbus traangas.
Dit in combinatie met vrijwel dezelde knal als een echte 9mm is indrukwekkend.
Een goede kruisboog is dodelijk en eigenlijk in dit soort situaties ook onhandig.

spooked | 10-08-12 | 10:09

Er is nog een averechtse middeleeuwse/wild west-oplossing hoor. Wapenhandel volkomen vrij maken en elke volwassene zichtbaar wapens laten dragen. Dit wordt onze toekomst als de politie zich meer met aangiften bezighoudt ,dan met orde-handhaving.Voor diefstal onder de 300 euro ga ik al helemaal niet meer naar de politie.Jammer alleen dat zij dan denken dat ze het goed doen in dit land.

Dolphi | 10-08-12 | 10:06

Niks op mijn lijf of in mijn huis aan spullen waar ik mijn leven voor waag. Dus als ik een inbreker in huis heb dan mag hij zijn gang gaan. Wel even mij de kans geven om vrouw en kind in veiligheid te brengen. Gaat u gang ik ben goed verzekerd. Vastzetten of te lijf gaan kan me bovendien ook nog een gevangenis straf opleveren. Mij niet gezien.

Datzegiktoch | 10-08-12 | 10:05

Goh als je deze reacties leest zijn er nog enorm veel helden in Nederland.... Achter de computer tenminste.

chiel_labiel | 10-08-12 | 10:05

@Seraphin | 10-08-12 | 09:55, dat is dan ook onnavolgbaar zoals zoveel zaken dat zijn. Een tweet van een puber heeft als resultaat dat er twee busjes voor komen rijden om een scholier op te pakken terwijl een rustig gesprekje van één agent aan de voordeur van het ouderlijk huis voldoende zou zijn.

Het lijkt erop alsof het een navel starende en in zichzelf gekeerde organisatie is geworden die de feeling met de klant compleet verloren heeft, geen juiste prioritering meer weet te geven en de echte behoefte van de klant uit het oog verloren heeft.

ruktzichloos | 10-08-12 | 10:03

Dit advies, een eerder advies om sieraden onder kleding te dragen en nog meer fraais. Ik heb een advies aan de politie; ga eens in Duitsland kijken waarom daar het percentage opgeloste misdaden zoveel hoger ligt, en een advies aan de politiek, om te stoppen met van alles en nog wat maar via het strafrecht te regelen, en overal (vooral als het om sex, pret en drugs gaat) pasjes, leeftijdsgrenzen en verboden voor op te tuigen. Gewoon dieven en geweldplegers aanpakken

aceofspades | 10-08-12 | 10:02

@mezelf
Correctie
Als je sterk bent: sla de overvaller tot moes
Als je slap bent: kijk eerst door een raam wie er aan de deur staat en doe niet open als je het niet vertrouwt.

triasenergetica | 10-08-12 | 10:02

12 september PVV. Die lamlul van de VVD met zijn "we pakken alleen de dader op en niet het slachtoffer", gaat ander lekker met de PvdA weer op het pluche zitten lachen en poen overboeken naar de EU.

funkyd | 10-08-12 | 10:00

"In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer." Dus in 80 % waren de slachtoffers geen ondernemer?! Wat is er in godsnaam aan de hand in Nderland? Worden specifiek niet-ondernemers ge-target? Sluipen er ondernemers bendes rond (anders dan de financiele sector) die slachoffers maken onder niet-ondernemers? 80%, tachtig procent!!!

Fred Janssen | 10-08-12 | 09:58

Nog even en de overvallers worden door de politie geëscorteerd om onwillige huizenbezitters te sommeren om mee te werken aan het leeghalen van hun huis.

Conan de Rabarber | 10-08-12 | 09:57

Toch zie ik daar gek genoeg de kwalijke invloed van linkse, feministische politiek en moraal. Het is een vrouwenmoraal.
Van Duyvenbode | 10-08-12 | 09:40
Helemaal mee eens. Dit is een laffe politiek dit het ten alle tijden voor de criminelen opneemt. En een bange bevolking is makkelijker te regeren en zullen alles pikken. Links zal altijd proberen de mensen te onderdrukken of bang te houden. Is het niet direct, dan indirect.

Moonwarrior | 10-08-12 | 09:56

De verzorgingsstaat begint langzaam maar zeker toe te geven dat ze niet langer voor de burgers kan zorgen, omdat het zorgpakket zo aantrekkelijk was en toegankelijk voor 7 miljard arme sloebers, dat de koek opperdepop raakt.
Wel doorgaan er de hoofdprijs voor te betalen, graag, maar wanneer u overvallen wordt door boze hongerige kansenmensen: blijf rustig, geef alles wat ze vragen, maak daarna een afspraak met een geitenwollensok van de politie om aangifte te mogen doen.

Liever niet, want dat is zo lelijk voor het eindejaarsbericht over verminderde criminaliteit en andere leugens.

Jan Passant mk2 | 10-08-12 | 09:55

Ik weet niet wat dat tegenwoordig is met onze politie. Bij een niemendalletje vliegen ze er met 10 (of meer) op af en gebruiken ze steeds vaker excessief geweld en bij publiek gewelddadig/crimineel gedrag zie ik ze nauwelijks optreden, blijft men liever met hun reet in de auto zitten en kijkt men de andere kant op.
Reeds jaren geleden mijn respect voor "Waakzaam en dienstbaar" compleet verloren en de laatste jaren vind ik ze meer en meer irritant aanwezig te vinden.

ruktzichloos | 10-08-12 | 09:41

Ik snap er ook weinig meer van.... heb in Utrecht politiecontrole gezien op fietsers die zonder licht reden, waarbij niet minder dan zes(!) agenten een bepaalde straat nagenoeg hadden afgesloten. Echter toen mijn moeder aangifte wilde doen omdat iemand een deuk in haar geparkeerde auto had gereden, kon dit niet (geen tijd ofzo?).

Breder kijkend naar de misdaad- en oplossingscijfers, krijg je zowat de indruk dat de pakkans c.q. strafmaat omgekeerd evenredig is aan de ernst van het delict.

Seraphin | 10-08-12 | 09:55

Dit is Nederland
Nijmeegse juwelier wordt acht keer door mocros overvallen en eindigt in een rostoel.
Politie doet niets
Juwelier zegt dat mocros zijn zaak niet meer binnen mogen.
Politie arresteert de juwelier wegens discriminatie.

Dit is een beschaafd land
Juwelier wordt overvallen door mocros, aarzelt geen seconde, pakt zijn pistool en schiet een overvaller dood.
Politie komt, ruimt de rommel op en wenst de juwelier een fijne avond.

In welk land wilt u wonen?
Denk daaraan op 12 sept.

James Lastig | 10-08-12 | 09:54

Ach,aangezien het dragen van een verborgen vuurwapen eigenlijk ontzettend illegaal is in de meeste landen heb ik altijd een nogal eng groot militair (legaal) zakmes op een plaats waar je hem niet kan zien bij mij.Met een clip,lullige holstertjes doen we niet aan.

Dus mocht je overvallen worden en niet naar je keukenla kunnen sprinten,of even de tijd nodig hebben een strategie te bedenken.. heb je tenminste nog 'iets' bij je.

de grote Anti | 10-08-12 | 09:52

Tip: koop bij de lokale sportzaak 2 (onverkoopbare) hockysticks en een bal.
Stick 1 voor onder bed
Stick 2 tesamen met een paar vertrapte schoenen en een bal achter in de auto.
Een honkbalknuppel is nl een wapen een hockystick in combinatie met schoenen en een bal en "sport attribuut".
Deze tip kreeg ik van mijn buurman (agent kan ie ook niets aan doen).
Niet alle agenten zijn even laks als we denken, toen ik aan een agent vroeg wat ik moet doen de volgende keer als er op de zaak wordt ingebroken en ik kom in oog met de boef zei hij letterlijk: "als u het op een struikeling laat lijken kan er veel, hij moet natuurlijk niet overlijden want dan gaat het OM wél vragen stellen."

Die stick in de auto is héél handig vor dat soort openstandbrug meneren, zijn meteen een stuk stiller.

rooiebosduivel | 10-08-12 | 09:52

Als een inbreker wil weten waar mijn geld is, geef ik gewoon een kaartje met het nummer van Jan-Kees.....

necrosis | 10-08-12 | 09:52

@von Krankenhausen | 10-08-12 | 09:48

Ik meen dat kruisbogen ook illegaal zijn.

Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:51

Mijn advies:
Als je sterk bent: sla de overvaller tot moes
Als je slap bent: ga de afwas doen

triasenergetica | 10-08-12 | 09:51

Wollah de pliesie is met ons, se seggie tegen huisman ons niet hinderen met overval.
.
.

Godverdomme maak het die idioten nog gemakkelijker.
Waar gaat dit naar toe in nederland, geef iedereen het recht om je eigen huisraad te mogen verdedigen, gooi die grenzen dicht en ontsla die laffe agent die dit zegt.
Alleen zo voorkom je criminaliteit. Nee wat zegt de overheid. Help de overvaller zoveel mogelijk zijn daad te kunnen uitvoeren. maw. geef de crimineel meer rechten en begeleiding tijdens zijn criminele activiteiten. Ik doe geen vreemde mensen meer de deur open zonder een verdediging in mijn rechterhand te hebben, en geloof me als er iemand met verkeerde bedoelingen voor de deur staat gebruik ik het. Voor mijn part sluit de pliesie mij daarna op, ik verdedig mijn leven en hebben.
Maar dit was niet nodig als de overheid deed waarvoor ze aangenomen zijn. Dit soort berichten zijn te zuur om te horen.

stephan66 | 10-08-12 | 09:50

@spooked | 10-08-12 | 09:42 |

Soliciteert u met deze publieke bekentenis nou gewoon naar een paar maandjes xboxen zonder 5.1?

Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:49

@ spooked | 10-08-12 | 09:42 Het probleem daarmee is, dat als een inbreker op uw bluf ingaat, u daar aardig aan het kortste eind trekt. Dreigen met een nepwapen is altijd een slecht idee. Neem dan een kruisboog, legaal, maar zeker gevaarlijk.

von Krankenhausen | 10-08-12 | 09:48

Ik schreef het van de week al... Alle cursussen en handboeken voor 'wat te doen bij een overval' die aan bv banken en benzinestations gegeven worden is het advies: doe rustig, werk mee, geen verdachte snelle bewegingen maken, doe alles vriendelijk in een tasje en neem goed het signalement op........
Dus die overvallers nemen tegenwoordig niet eens meer hun eigen tas mee. Service van Nederland.

dhr v Puffelen | 10-08-12 | 09:47

de grote Anti 09:39
Hint: 25€ voor een halve gram is natuurlijk vrij prijzig. Overval een woning en die vervelende nuchtere staat is weer enkele dagen passé.

Ashtrey | 10-08-12 | 09:43

Ik heb hier wat aankopen gedaan.
www.luftgewehre.org/shop/pd1776028756....
Er zijn traangas patronen,gewone knalpatronen,sommige hebben een hulpstuk waarmee vuurwerk munitie geschoten kan worden.
De gaspatroon is best heftig.
Al met al een handig accessoire voor thuis.

spooked | 10-08-12 | 09:42

Ik weet niet wat dat tegenwoordig is met onze politie. Bij een niemendalletje vliegen ze er met 10 (of meer) op af en gebruiken ze steeds vaker excessief geweld en bij publiek gewelddadig/crimineel gedrag zie ik ze nauwelijks optreden, blijft men liever met hun reet in de auto zitten en kijkt men de andere kant op.

Reeds jaren geleden mijn respect voor "Waakzaam en dienstbaar" compleet verloren en de laatste jaren vind ik ze meer en meer irritant aanwezig te vinden.

ruktzichloos | 10-08-12 | 09:41

Oh ik vat hem,omdat ze geld nodig hebben voor de drugs.
Dat kan ook,dan heb je geluk.. Sommige overvallers snuiven en slikken zich helemaal strak voor een 'klus'.

de grote Anti | 10-08-12 | 09:41

Vaudt Varken | 10-08-12 | 09:33

Dat heb jij goed gezien. Het is een verpakte waarschuwing, een vermaning. Inderdaad. Dus terwijl de politie niks doet, moet je zelf ook nog eens met je armen over elkaar gaan zitten. Dat de politie zelf niks doet is ze nog niet genoeg, nee, als burger mag je ook niks meer doen. Toch zie ik daar gek genoeg de kwalijke invloed van linkse, feministische politiek en moraal. Het is een vrouwenmoraal.

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 09:40

@Ashtrey | 10-08-12 | 09:35
Hmm,daar moet ik even over nadenken ash..

de grote Anti | 10-08-12 | 09:39

Fijnstoffer | 10-08-12 | 09:30
Hij stond wat te rommelen bij de brievenbus en tsja, dat moet je nu eenmaal niet doen als er dit soort topic's op GS staan.

Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 09:37

MasthaX | 10-08-12 | 09:22
Een adviesorgaan voor criminelen bedoelt u ?!

James Lastig | 10-08-12 | 09:37

@ Che_cuevara | 10-08-12 | 09:23 |

Dat kan je niet zo stellen.
De subsidieaanvraag voor het vervolgonderzoek is inmiddels de deur uit.

Kapitein Sjaak Mus | 10-08-12 | 09:37

Per dag vluchten (verlaten) er al ongeveer 300 mensen Nederland voor een beter heenkomen naar het buitenland, om hun beroving en betutteling door de staat en de criminele medelanders niet te hoeven meemaken. Stemmen doet men met de voeten. Nederland schaft zich helaas af! (Met hulp van de EU).

afdankert | 10-08-12 | 09:36

@pappavan | 10-08-12 | 09:23 |

Natuurlijk is er in de door u geschetste situatie sprake van een behoorlijk extreme risicozetting en zeer beperkte mogelijkheden tot succesvol ingrijpen wat waarschijnlijk ook bij mij zal leiden tot afzien van ingrijpen in de hoop alles veilig te laten verlopen. De nuance bij mijn stelling is dan ook een gerede kans dat ingrijpen succesvol kan zijn. Die drie van u kan ik alleen misschien niet baas maar de alleen opererende inbreker zeker wel...

Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:35

En iedereen die een overvaller in eigen huis kapot slaat of schiet zou per definitie altijd vrijstelling van vervolging moeten krijgen. Nog niet eens een afhandeling op het politiebureau. Gewoon een 5 minuten durende administratieve afhandeling ter plaatse bij het in beslag nemen van het lijk en voila.
.
Dan gaat dat zo:
"Politie? Ik heb hier 2 kapotgeslagen Roma in mijn huis liggen"
"Oh, prima. Wanneer schikt het u wanneer wij de lichamen komen afvoeren?"
"Zou het teveel moeite zijn om dit voor 07:00 's ochtends te doen? Ik moet namelijk nog naar mijn werk"
"Geen probleem hoor meneer. Schikt het als wij om 06:30 komen"
"Nee hoor, dat is prima. Zet ik alvast een bakje koffie voor de dienders klaar"

du Roi Soleil | 10-08-12 | 09:35

In de VS geldt: your home is your castle. Mooi niet dat ik vlucht. Tegenwoordig word ik zelfs blij opgewonden als ik 's nachts een bonk hoor. Laat ze maar komen, al raak ik gewond, tot de laatste snik, die van hem of van mij. Trouwens, in de VS onlangs: m.walb.com/autojuice?targetUrl=http%3a...
Zo doe je dat, en niet anders.

von Krankenhausen | 10-08-12 | 09:35

@de grote Anti 09:30
Toch vraag ik me af waarom ze altijd doorgesnoven moeten zijn. Ik bedoel, laat dat nou net de reden zijn waarom ze mijn woning willen leegroven: omdat ze het op dat moment juist NIET zijn. Get it? :)

Ashtrey | 10-08-12 | 09:35

Straks zegt de politie nog dat je deuren niet meer op slot mag doen omdat dat agressie uitlokt. Zijn ze daar nu helemaal gek geworden. Overigens een leuk bericht voor de aspirant overvallers.

waarzeggertje | 10-08-12 | 09:34

@de grote Anti | 10-08-12 | 09:30
De waarschuwing van de politie past goed bij het enthousiasme waarmee ze eigenrichting bestraffen. De boodschap is eigenlijk "Als jij een overvaller in huis met een honkbalknuppel dood slaat dan kun je erop rekenen keihard gestraft te worden." De overvaller daarentegen heeft een verdomd lage pakkans, en als ie dan gepakt wordt is de kans op een stevige straf ook nog eens heel klein.

Vaudt Varken | 10-08-12 | 09:33

Che_cuevara | 10-08-12 | 09:16
Maar u geeft dan ook een voorbeeld van een beschaafd land.
Dat is NL al heel lang niet meer.

James Lastig | 10-08-12 | 09:33

Hoogste tijd weer een touwtje door de brievenbus te laten hangen, alleen nu om geheel andere redenen dan vroeger. Nu is alles beter.

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 09:32

Het gaat hier over een woningoverval trouwens,einsteins.. Niet een inbraak,met je honden.

de grote Anti | 10-08-12 | 09:31

Roofovervallen binnen de eigen woning worden door de rechterlijke macht niet serieus genoeg genomen. "Mensen met een cultuurachterstand die gedwongen worden door de verhardende maatschappij om dit soort dingen te doen. Eigenlijk zijn er maar twee echte schuldigen, Rutte en Wilders, bla bla bla"
.
Mensen die zo'n overval ondergaan hebben hier vaak jarenlang last van. Ze voelen zich niet meer veilig in hun eigen woning. Des te wranger dat rechters zich dit niet voor kunnen stellen en de schuld weer eens bij het slachtoffer leggen. De pakkans is al erg laag, en de daarop volgende straffen ook.
.
Wat mij betreft worden woningovervallen extra zwaar bestraft. Drie jaar in het gevang (en dan ook echt drie jaar en niet na een jaar weer 'begeleid' vrij zijn) lijkt me het het minimum. En ook geen verlof in die periode.

du Roi Soleil | 10-08-12 | 09:31

@Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 09:28
Wilde hij een brief stelen?

Fijnstoffer | 10-08-12 | 09:30

Weer een hoop stoere henk & ingrids hierboven zo te lezen,met hun honden en knuppels.
Jullie kijken blijkbaar niet genoeg crimi's.
Als een doorgesnoven roemeen bij het opendoen van de voordeur een pistool tegen je neus duwt.. dan heb je waarschijnlijk een groot probleem.Een hond is zo dood,echt waar.

Dus eigenlijk een terechte waarschuwing van de pliesie,want er zijn genoeg helden (teveel films gezien) die denken even de boel te kunnen afhandelen.
Beter gehoorzaam je de overvaller,observeer je hoe de situatie verloopt,en slaat pas toe als het echt nodig is of er een mogelijkheid is.Het is niet anders.

de grote Anti | 10-08-12 | 09:30

Zo lang het tuig de hand boven het hoofd wordt gehouden zal het zo blijven.
Strenger straffen helpt toch niet ? Gelul.
Uitzetten geen oplossing ? Gelul.
Zet ze lang vast en jaag ze het land uit.

bas ooms53686289 | 10-08-12 | 09:28

Heb net de Postbode de stuipen op het lijf gejaagd.

Ja mensen, een topic kan veel doen met de man.

Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 09:28

Ik heb in een eerder reaguursel al eens eerder melding gemaakt van de achterlijke situatie in NL dat je via Internet zeer eenvoudig gegevens van ondernemers kan achterhalen. Principe werkt als volgt: KVK verkoopt je adresgegevens aan jan en alleman en die worden dan vervolgens op Internet gekwakt. Wil je dus weten of op een bepaald adres een ondernemer woont? gewoon even googlen en de gegevens komen zo naar boven.

Jopie2009 | 10-08-12 | 09:28

Het is een goedbedoeld advies, maar het voedt slechts de steeds maar toenemende frustatie en machteloosheid.

spanarchist | 10-08-12 | 09:28

Ik mis nog de VVD-verkiezingsretoriek met stevige taal en beloften die na 12 september niet worden nagekomen.

Fijnstoffer | 10-08-12 | 09:27

Beter is het om gewoon dag en nacht de huisdeur open te laten staan of - als het te koud is - de huissleutels zichtbaar buiten op te hangen. Efficienter nog is het om elke dag wat waardevolle goederen en een redelijk bedrag aan geld aan de stoeprand te zetten.

krelus | 10-08-12 | 09:26

Wat inderdaad WEL als goed afschrikmiddel werkt, is een of een paar grote honden achter de voordeur leggen.
Verder niks.

pappavan | 10-08-12 | 09:26

Jaren geleden al "gevlucht", nog geen dag spijt gehad. Wat een land.

rechtvaardigerechter | 10-08-12 | 09:25

@JanKlaasen | 10-08-12 | 09:12
Met hete thee gooien. Daarna slaan met steigerpijp.

blinde kip | 10-08-12 | 09:25

@bennutzat | 10-08-12 | 09:21
Dus in 50% van de gevallen is het een vrouw?

Che_cuevara | 10-08-12 | 09:23

Mooi weer de standaard reaguursels te lezen van al die mensen die wel eens even dit en dat zouden doen, net als al die mensen die gelijk zouden inspringen bij t zoveelste zinloos geweld gevalletje...
De waarheid is, denk ik, dat je niet veel doet als je bv in je slaap wordt overvallen en er ineens 3 man naast je bedje staan met de vraag waar t geld is. Zeker niet als ze ook nog eens (zwaar) bewapend zijn.
En al helemaaaaal niet als er in de slaapkamer naast je, je kindertjes liggen.

pappavan | 10-08-12 | 09:23

Zo'n overval of inbraak moet je zien als een uitdaging. Als een kans om dat dunne laagje beschaving even met een goed excuus van je af te laten glijden. En daar moet je zo'n crimineel gewoon dankbaar voor zijn, als hij zich vrijwillig aanbiedt om je frustraties eens ongehinderd de vrije loop te laten.
Je zult zien dat je de dagelijkse beslommeringen daarna zeker een half jaar lachend aankunt.

vetkleppert | 10-08-12 | 09:23

Nederland, waar de politie tegenwoordig een adviesorgaan is i.p.v. een autoritaire dienst.

MasthaX | 10-08-12 | 09:22

@vetkleppert | 10-08-12 | 09:07
Het handigste is als het 'verkleinwerk' kan plaatsvinden in een ruimte waar bloed en ander lichaamsvocht niet snel opgemerkt worden en niemand snel komt kijken. Een kruipruimte bijvoorbeeld. Sla ook een voorraad (verdunde) bleek in om sporenonderzoek lastig te maken. Een ouderwetse zaag en grote kniptang doen ook wonderen voor de wat grotere botten en is stiller in het geval van dunne wandjes.
Ik, ervaringsdeskundige? *kuch* Welnee joh. Gewoon allemaal een keer gelezen op het internet.

blinde kip | 10-08-12 | 09:21

In 50 procent van de gevallen is het slachtoffer een man

bennutzat | 10-08-12 | 09:21

De Nederlandse burgerij verleende de Nederlandse overheid ooit het geweldsmonopolie zodat zij dat namens de burgerij zou uitoefenen ter bescherming van de burgerij. De burgerij in Nederland wordt niet beschermd door de overheid. Wat mij betreft is deze afspraak dus niet meer geldig.
.
Ik eis als burger het recht op mijzelf, mijn naasten, en mijn bezittingen met geweld te verdedigen wanneer duidelijk bedreigd of geschonden. Ik zal dat recht ook gewoon uitoefenen.
.
De politiek en bestuur hebben contrat social eenzijdig opgezegd dan is het niet meer dan billijk dat de burgerij hetzelfde doet.

Parel van het Zuiden | 10-08-12 | 09:20

Ken genoeg mensen die echt niet bang zijn een schot hagel uit ee dubbelloops te lossen in zo' n geval. You gotta fight wolves with bears, not with sheep. Maar dat mag niet in NL.

bello | 10-08-12 | 09:20

Dat de politie niets doet, ook met aangiftes, is al jaren bekend maar dit a.h.w. nog even verbaal bevestigen is wel erg zielig.
Bij ons komen overvallers niet ongehavend weg... om het maar eens netjes te zeggen, trouwens helemaal conform de wet uit 1876 die erg duidelijk is wanneer leven en goed beschermd mogen worden. Dit land is zo verschrikkelijk verrot dat nu zelfs de politie de slapheid propageert i.p.v. fier voor de normale mensen in te staan.
Wat een ziek land.

hagelkruis | 10-08-12 | 09:20

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 09:19

@de Bree | 10-08-12 | 09:11

Probeer via GS aan mijn adres te komen en dan bij mij in te sluipen... U zult versteld staan van het resultaat...
Dit is geen dreigement maar een belofte!

gasboer | 10-08-12 | 09:17

Had ik vandaag overigens al gezegd dat ik vind dat de doodstraf in Nederland weer moet worden ingevoerd ? Had ik dat al gedaan ?

Marcus Porcius Cato | 10-08-12 | 09:16

Het failliet van de politie is al jaren bekend maar het is wel sympathiek dat ze het zelf nu eens toegeven. Het flitsen kan vast wel 100% geautomatiseerd worden. Dus doek de hele klerezooi voor de rest maar op. Boeven vingen ze toch al niet maar het burgertje pesten is in ieder geval voorbij. Bijkomend voordeel is wanneer u een overvaller neerhoekt komt u niet meer in de cel wel zo eerlijk.

majorkingkong | 10-08-12 | 09:15

Helft van de wereld gezien. Hollanders zijn echt een achterlijk volk. Of moet ik dat ook nog gaan uitleggen?

Elvis Costello | 10-08-12 | 09:15

@IgorMortis | 10-08-12 | 09:13
Leuk om te weten dat iedereen met trouwring of horloge al een tokkie is.

kapotte_stofzuiger | 10-08-12 | 09:15

Onuitgenodigd binnendringen bij de priester equals license to kill. Niet in het aanrechtkastje gaan zitten wachten op hulp, dan verhonger je, als het aan onze politiemacht ligt.

thapriest | 10-08-12 | 09:15

IgorMortis | 10-08-12 | 09:11
Goeie. Of de feed them to the pigs scène uit snatch

vetkleppert | 10-08-12 | 09:14

de Bree | 10-08-12 | 09:11 |
Klopt. Daarom delegeer ik het probleem aan mijn zwarte mechelaar met ADHD.

pijnstiller | 10-08-12 | 09:14

Ik zie een grote toekomst voor Jos van der Stap in de landelijke politiek. Eindelijk iemand met visie en praktische oplossingen.

spanarchist | 10-08-12 | 09:14

@de Bree wij maken hier het vlees voor de honden klaar met oa een bijl, laat hem maar komen met z'n mesje. Krijgt ie eerst een lading honden over zich heen en mag ik het zelf van ze afmaken.

* | 10-08-12 | 09:14

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 09:13

Bedankt Eurofielen voor de instroom van MOE landers die ons beroven. Bedankt multi culturisten voor de instroom van kansloze immigranten. Kopje thee iemand??

denoorman | 10-08-12 | 09:13

En voor wie de twitpic herkent, eerst slaan dan pas melden.

* | 10-08-12 | 09:13

Om even concreet wat zaken uit te werken: stel je treft een ongenode Fin (of twee) aan in je huiskamer, wat is dan het plan van aanpak? Ik dacht zelf om eerst vriendelijk een kopje thee aan te bieden met een droog kaakje? Of kan ik er gelijk op los slaan met een stuk steigerpijp? Dat laatste heeft nipt mijn voorkeur.

JanKlaasen | 10-08-12 | 09:12

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 09:11

Stoer hoor, al die verhalen over stokken en knuppels.
Maar in de praktijk komt daar geen donder van terecht als zo'n doorgesnoven debiel met een mes vlak voor je staat.

de Bree | 10-08-12 | 09:11

frenchy | 10-08-12 | 09:08 Landelijk coördinator van de woningovervallers zeker?

zeg maar jansen | 10-08-12 | 09:11

Zijn Pechtold en Cohen aan de slag gegaan bij de politie? Dat advies heeft de politie zelf al flink tussen de oren zitten. Bij echte boeven en criminelen kijkt de politie toe of loopt de politie zelf weg. Elke burger kan zo aangeven wie er rondscheurt in een vette auto of asociaal gedrag vertoont. Ook verkeerscontroles en preventief fouilleren werkt goed. Elke coffeeeshop is in principe crimineel en daar gaat veel zwart geld om. Politiek en Politie lopen er in grote boog om heen en gaan veilig verkeers bonnen schrijven voor hardwerkende nederlanders. Paspoort innemen bij dubbele nationaliteit is enige wat helpt. Weg met de EU bemoeienis.

denoorman | 10-08-12 | 09:11

Nou, ik ben blij dat de woningovervallen landelijk gecoördineert worden door een landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

Door de multikul en de EUSSR is dat een krachtige groeimarkt. Toen de Weldenkende menschen beloofden dat zij de vergrijzing gingen oplossen met immigratie was daar geen woord van gelogen!
Dus beef ende bibber en wees beleefd tegen den overvaller, oude besjes van Nederland, met wat geluk komt u er levend en wel doorheen. Bel daarna maar een slachtofferhulp-figuur op geitenwollensokken. Ook dat is een groeimarkt.

Jan Passant mk2 | 10-08-12 | 09:11

'Het lijkt ons een nobrainer om geen Jack Bauertje te spelen wanneer er een BKR-geregistreerde draaideurjunk met een IQ van 79 en 5-dubbel beslag op zijn uitkering met een pistool of mes in je huiskamer staat te zwaaien...'.
Erg grappig :).
Trouwens. Ik zal vanaf vandaag gewoon mijn deur open laten staan. Het schijnt dat al dat gewrik en gepiel met zo'n koevoet de kansenmedelanders nogal pissed maakt.

Ornoisliefde | 10-08-12 | 09:10

Dat rustig toekijken het enige is dat de politie zelf nog kan, is tekenend voor het feit dat je jezelf moet bewapenen voor achterlijke mongolen die denken je wel even mogen te overvallen. Wanneer er hier een overval plaatsvindt of ik een inbreker aantref mag die blij zijn als die het ziekenhuis haalt, maar dat vind ik zo asociaal gezien de zorgkosten die dat met zich meebrengt dat ik er liever meteen een eind van maak.

* | 10-08-12 | 09:09

Die gejatte spullen zijn nog wel vervangbaar maar dat mijn computer wordt gejat en Youssef1156 opeens onder mijn nick op GS gaat reageren, nee, dat gaat te ver.

spanarchist | 10-08-12 | 09:09

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 09:09

@trotse-ambtenar | 10-08-12 | 09:03
De politie snapt dus ook al niet waarom mensen sieraden dragen.
De essentie is namelijk dat je sieraden wil laten zien.

Che_cuevara | 10-08-12 | 09:09

lol@vetkleppert | 10-08-12 | 09:07

chevyeddy | 10-08-12 | 09:08

weer een bewijs van onvermogen. Mijnheer is landelijk coordinator . Hoe komt ie aan die job -gewoon een laffe diender. De hele overheid in NL is onbetrouwbaar.Hier moet je gewoon alles betalen -teveel belastingen- 21% btw ipv 19% binnenkort - terwijl in Japan de BTW van 5 naar 10% gaat!!! en vooral je bek houden- zij maken de dienst uit.

frenchy | 10-08-12 | 09:08

Als hij binnen is, deur op slot draaien. Vervolgens mijn stalen staaf van de kapstok pakken. En ik heb een hakselaar in de tuin.

Jos Tiebent | 10-08-12 | 09:07

Dit zegt meneer in functie. Ontslag op staande voet! Deze oetlul
heeft ons allemaal vogelvrij verklaard. Maar in dit land krijgt hij natuurlijk een welverdiende promotie.

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 09:07

-weggejorist-

Pietje Pelle | 10-08-12 | 09:07

Dit is dus het totale faillissement van de politie.
Hiermee geven ze gewoon zelf toe niet capabel te zijn voor hun taak om de burgers te beschermen.
En dan nog durven eisen dat we respect hebben voor deze watjes.

Che_cuevara | 10-08-12 | 09:07

Zorg dat je ook zaken als een motorzaag, King size vuilniszakken, ongebluste kalk en zoutzuur in huis hebt voor na de ontmoeting. Bewapening is maar stap een, de uitdaging komt pas als de overvaller of dief niet meer beweegt.

vetkleppert | 10-08-12 | 09:07

Zet je een honkbalknuppel klaar, leg er dan ook een balletje bij.

Dat geeft een stuk makkelijker antwoord op lastige vragen.

zeg maar jansen | 10-08-12 | 09:06

De overvaller die mij in mijn eigen huis probeert te overvallen, stuur ik terug naar casablanca, als je begrijpt wat ik bedoel.

No way dat ik mijn spullen waar ik hard voor gewerkt heb laat stelen, ik sterf nog liever.

Eindbaasss | 10-08-12 | 09:05

Ik ben voor niemand bang, ook niet voor een rechter.
Degene die mij of mijn dierbaren iets tracht aan te doen zal ik verrot slaan.

gasboer | 10-08-12 | 09:05

Betere tip: Bus pepperspray naast de deur. En in de hand als je open doet voor iemand die je niet kent. Kan lullig aflopen voor die collectant van het rode kruis, maar eigen haard boven alles.

Schaamharing | 10-08-12 | 09:04

Dus iedere crimineel die dit leest zegt: 'dank politie, jullie hebben ons "werk" een stuk makkelijker gemaakt'.

meneer Q | 10-08-12 | 09:04

hangtiet met knoop | 10-08-12 | 08:57 | Inderdaad. Het wordt tijd dat we hier ook rechten krijgen.

Bokito ergo sum | 10-08-12 | 09:04

Misschien is het ook een leuk idee om je sieraden, je geld en de dure spulletjes gewoon voor de deur te zetten. Dat is gemakkelijker voor de dief want dan hoeft ie zich niet eerst door een gesloten raam of deur te werken. Daar wordt ie namelijk alleen maar sacherijnig van en dat kan nadelig zijn voor de sfeer tijdens de roofpartij.

Jawel beste reaguurders. Denk even goed na in wat voor een land u woont. En vergeet dat niet op 12 september.

James Lastig | 10-08-12 | 09:03

De overheid geeft het nu (weer) toe : Misdaad loont !!

pippi kanglous | 10-08-12 | 09:02

@kapotte_stofzuiger | 10-08-12 | 08:57
Ik denk dat de overvaller lang daarvoor de pc al heeft weggejorist.

blinde kip | 10-08-12 | 09:01

Gisteren in Voorthuizen ging een overvaller dood. En de bewoners raakten gewond.

Ik zeg je. Ik ga ze te lijf en zal winnen. Of sterven terwijl ik het probeer.

zeg maar jansen | 10-08-12 | 09:01

Zorg dat je in iedere ruimte minstens twee alledaagse voorwerpen hebt liggen die als doorslaggevend argument kunnen dienen. Strategisch geplaatste sierzwaarden in de woonkamer, vleesmessen in de keuken, honkbalknuppel in de hall, hockeypuck in de hobbykamer, enzovoort.
En gebruik ze ook.
En na gebruik de overvaller een paar dorpen verderop dumpen, want u weten ze natuurlijk wel te straffen.

vetkleppert | 10-08-12 | 09:01

Dat kan echt niet meer onder de noemer "bontkraagje" geplaatst worden. Dat is gewoon een volwassen berenvacht.
Verder: neem een kijkgaatje in de deur en laat alles wat geen hollandse boerentoet heeft gewoon lekker buiten staan.

de Bree | 10-08-12 | 09:00

@Ipadloos | 10-08-12 | 08:56
En toch neem ik de gok. Ik laat toch potdomme mijn huis niet leeg jatten.

chevyeddy | 10-08-12 | 08:59

@Fijnstoffer | 10-08-12 | 08:54
Dit is een duidelijk geval van wanprestatie van de overheid.
Bij wanprestatie mag je een contract opzeggen.
En dan sluit je gewoon een contract af met jezelf en levert zelf de prestatie die de overheid achterwege laat.

Che_cuevara | 10-08-12 | 08:59

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Pats.
En nee, ik vlucht dus niet. Rot op zeg.

John McClane | 10-08-12 | 08:58

En hij voegde eraan toe dat u beter maar kunt accepteren dat woninginbraken bij de politie in een la verdwijnen. Bij de politie hebben ze nl. wel wat beters te doen dan orde en recht te handhaven. Ook dat moet u gewoon accepteren. Of vluchten.

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 08:58

"Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren". Dus eigenlijk zegt de popo: "Die stomme bewoners ook altijd!"

Godsammekraken | 10-08-12 | 08:58

Ik weet wel dat de persoon die ik onuitgenodigd aantref in mijn woning niet meer terug gevonden wordt.

Doc Damage | 10-08-12 | 08:58

@blinde kip | 10-08-12 | 08:54
De bedoeling is dan ook dat bij "Wollah!" in een reaguursel u voldoende weet en samen met een paar stevige reaguurders de overvaller in kwestie permanent wegjorissen.

kapotte_stofzuiger | 10-08-12 | 08:57

Ach, hij heeft wel gelijk. Als er bij ingebroken c/q overvallen wordt, zal de zaak erg snel en heel erg escaleren...

Ipadloos | 10-08-12 | 08:56

De keuken zit naast de voordeur. Toekijken doen we pas als 'ie bloedend op de vloer ligt.

Jeoh | 10-08-12 | 08:56

Zal wel druk worden bij de hobby schietvereniging ;=]

Kromme Banaan | 10-08-12 | 08:55

Zo'n opmerking van een hoge oom van de plisie bewijst eens temeer het totale failliet van rechtstaat Nederland.

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 08:54

En dan ook nog dit:
"Na een aangifte laat de politie te vaak niets meer van zich horen. "
www.nu.nl/binnenland/2880963/te-vaak-g...
U bent dus praktisch overgeleverd aan tuig.

Fijnstoffer | 10-08-12 | 08:54

@kapotte_stofzuiger | 10-08-12 | 08:51
Ik vind een reaguursel afsluiten met 'wollah' nou niet echt een kudo waard.

blinde kip | 10-08-12 | 08:54

Zou dhr Jos van der Stap zo vriendelijk willen zijn om zijn thuisadres en zijn dienstrooster te publiceren?

hangtiet met knoop | 10-08-12 | 08:53

Dus bij Jos van der Stap thuis is het veilig 'winkelen'?
Fijn om te weten voor de heren overvallers.

Jackanders | 10-08-12 | 08:53

@Cuyahoga | 10-08-12 | 08:50
Weerstand van onderdanen, dat moet je niet willen als overheid.

blinde kip | 10-08-12 | 08:52

Ik heb getwijfeld over België, omdat je daar je bezittingen mag beschermen.
Ik heb getwijfeld over België, omdat de wet het toelaat overvallers met mijn 7 iron te bewerken.
België, Belgiiiiiiiiiijuh.

Ashtrey | 10-08-12 | 08:52

Computer aan en gezellig samen reaguren, soms heeft zo'n overvaller/inbreker best geniale opmerkingen. Goed voor het kudoklassement.

kapotte_stofzuiger | 10-08-12 | 08:51

Gaat dit over de belastingdienst en haar rovers?

toetanchamon | 10-08-12 | 08:51

Vluchten?
Wat hebben we toch een fijne politie, ze geven altijd zulke goeie adviezen.

Bij mij kan de inbreker beter vluchten.

Che_cuevara | 10-08-12 | 08:51

Wapenbezit vrijgeven

Bokito ergo sum | 10-08-12 | 08:51

Gelukkig kan men ook massaal naar de 'postzegel' achtertuin vluchten en zich verstoppen achter de vuilcontainer.

blinde kip | 10-08-12 | 08:50

Het is mooi: eerst accepteren dat het beleid hier criminelen aantrekt omdat politie en justitie volkomen machteloos overkomen en dat ook zijn; daarna accepteren dat je spullen worden weggehaald; en daarna weer accepteren dat de machteloze politie dus inderdaad niks doet. We accepteren wat af in dit land.

Truttebol | 10-08-12 | 08:50

Kunnen wij niet bij de VN aankloppen of ze blauwhelmen willen sturen?
We hebben immers kwa veiligheid het niveau van Afghanistan, Irak, Somalie of Schaarbeek bereikt.

hangtiet met knoop | 10-08-12 | 08:50

Ondernemerschap verbieden, enige oplossing.

Nacho_Vidal | 10-08-12 | 08:50

Ik bel meestal eerst de ambulance, alvorens ik de pliesie inschakel bij een dergelijk incident.

Botte Hork | 10-08-12 | 08:50

"Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren"

Weer een nieuw hoofdstuk in het steeds dikker wordende boek:
'Weg met ons, de ondergang van Nederland'

Cuyahoga | 10-08-12 | 08:50

Tijd voor ons eigen 2e amendement. Ook wel zo prettig voor de (in Nederland zo gehate, en steeds meer ingeperkte) vrijheid.

DerUnterMensch | 10-08-12 | 08:50

Die gozer links op de twitpic heeft nogal last van een ruig begroeide rug....... oh wacht......

necrosis | 10-08-12 | 08:48

Het wordt tijd dat we ons gaan bewapenen.
Triest, maar zover is het al gekomen in dit verloren landje.

Dalai Drama | 10-08-12 | 08:48

Maar waarom die spectaculaire stijging in het aantal woningovervallen? Omdat ze weten dat ze er mee wegkomen. Zelfs in het uitzonderlijke geval van gepakt worden. Ook dat is (Oost-)Europa mensen!

Godsammekraken | 10-08-12 | 08:48

G*dver-de-g*dverdomme, het moet toch niet gekker worden he! Als inbreker heb je nog meer rechten dan het slachtoffer? Het is héél eenvoudig: jezelf onuitgenodigd toegang verschaffen tot iemand anders z'n woning en je zijn/haar eigendommen toeeigenen = vogelvrij en mag bestreden worden met alle middelen.

JanKlaasen | 10-08-12 | 08:47

Repost:
Daarom loop ik thuis altijd met een bivakmuts op mijn kop.
Als ik een inbreker betrap zeg ik gewoon: 'opzouten broer, dit is MIJN wijk'
necrosis | 10-08-12 | 08:36

necrosis | 10-08-12 | 08:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken