Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wachtgeldmoederen met wethouder Huizingh (D66)

marleenhuizingh.jpgVier maanden wethouderen in een middelgrote gemeente, meid meid meid, het gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Want hee, thuis draait de boel ook gewoon door natuurlijk. En daar is ie dan: de werk-en-zorg combo des Doods met extra stukjes stress naar ploetermoederende D66-er Marleen Huizingh toe. Tijd voor wat me-time, tijd voor 'wat wil ik nou écht'. Ga even rustig terug naar je kern, de burger betaalt. Jezelf terugvinden na vier hele maanden moordende stress in de Deventerse raadsvergaderingen, dat gaat een stuk makkelijker als het wachtgeld binnenstroomt natuurlijk. De belastingbetaler begrijpt het wel. Je rent jezelf voorbij en je hebt het gevoel dat je overal tekort schiet, als je je aandacht over zoveel taken moet verdelen. Je loopt op je tandvlees, als multitaskende nu-vrouw. Hier, neem een muntthee. Hoe doen al die andere moeders dat toch he? Poeh. Nouja, misschien een kwestie van geen keus, kiezen op elkaar en doorpakkken? Want geen wachtgeld na vier maanden (dat is circa tachtig werkdagen) werken? Wij vinden het een hele geruststelling dat de maatschappij (dat zijn wij) met een wachtgeld van € 5 692,15 per maand kan faciliteren dat mevrouw Huizingh er kan zijn voor de kleine Huizinghkjes. Die groeien anders op voor galg en rad. Voor kelderbox en scooterdiefstal. Een leukere moeder zijn, het mag wat kosten, vooral als je als voormalig Hoofd Stadswacht de stad Deventer al zo veel van jezelf gegeven hebt. Terwijl Marleen met haar yoga-mat onder de arm op de BabboeBakfiets stapt voor een stevig potje In Haar Kracht Staan zijn wij het Glazen Plafond even van een extra laagje SuperduperSterk-coating voorzien. Moekes in bestuursfuncties, daarom niet. En nu: Vooruit!

Reaguursels

Inloggen

Miep Scharensliep | 09-08-12 | 15:54 | + 3 -
Je slaat de spijker op zijn kop.

swassannuf | 10-08-12 | 11:17

Pufferd | 09-08-12 | 14:06
Zonder ondernemers geen bestaan.
Waar denkt u dat al het geld anders vandaan komt?
Meeste volksvertegenwoordigers hebben dat ook niet door.

swassannuf | 10-08-12 | 11:13

Groot voorstander om de status ambtenaar direct af te schaffen.
Gewoon een medewerker in dienst van de overheid met een
arbeidsmarkt conforme CAO.

Koningsluis | 10-08-12 | 08:24

Geef dat wijf een flinke schop onder d'r reet!

Ruitspek | 10-08-12 | 08:06

D66 waarom verbaasd mij dat niet?

happysolo | 10-08-12 | 02:00

Hebben jullie helemaal naar Deventer moeten fietsen om een potverterende D66er te vinden?

Charles Swietert | 09-08-12 | 23:30

Waar wacht ze eigenlijk op ?

gegendiewand | 09-08-12 | 19:51

Uhmm. Waarom heb je recht op wachtgeld als je zelf stopt? Of is dit een domme vraag?

Jaypelsteeltje | 09-08-12 | 19:03

Godsgeklaagd, D 66 was altijd al een partij van baantjesjagers en persoonlijk gewin planners zoals deze moeder- wethouder. D 66 heeft mede wegens dat type personen en
wachtgeld belasting graaiers NOOIT en NOOIT mijn stem. Juist vanwege die opvallend effectieve calculatie die ze er daar op na houden.

vanalletijden | 09-08-12 | 18:17

Deze dame zou vanwege haar vertrek motieven uiteraard moeten afzien van die uitkering en vrijwillig terug moeten vallen op de bijstand(ze heeft immers zelf haar baan opgezegd dus WW vergeet het maar).

Het lijkt mij echter dat dit een probleem is dat niet door 1 dame dient te worden bedekt door het 'juiste' te doen; die hele wachtgeld regeling zou gisteren al op de schop moeten. Vertrekkende politici hebben zo goed als altijd meer kans om aan een goedbetaalde baan te komen dan een buiten zijn schuld werkeloze glazenwasser, dus eigenlijk moet je de glazenwasser meer ondersteunen dan een vertrokken wethouder.


Oh; en die muts had van te voren kunnen bedenken dat ze die twee zaken niet kon combineren, of ze had voor er drie maanden waren verstreken kunnen opkrassen. Dan had ze 6 maanden wachtgeld gekregen in plaats van twee jaar.


Geen goed woord voor over, ook niet als D66-lid.

Slecht voor Nederland, slecht voor de politiek, slecht voor D66.

TM | 09-08-12 | 18:13

@ Bergverzet | 09-08-12 | 14:14 laatste regel
Mart, ben jij 't ?

baba4oog | 09-08-12 | 16:16

Er is geen glazen plafond. Dat moeten we allereerst eens vaststellen. Het glazen plafond is een soort Clintoniaans verzinsel om falen te vergoeilijken.
Wat er wel is, is een door beroepsquerulanten (lees: doorgedraaide feministen die hun vagina alleen nog gebruiken om te monologen) opgedrongen gelijkheidsstrijd en de plicht tot presteren.

Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen maar niet gelijk aan mannen. Een vrouw kan zeker beroep en gezin combineren maar in de meeste gevallen zal dat een zware klus zijn en dat uit zich vaak in een mindere prestatie op het werk. Vaker afwezig zijn, niet beschikbaar voor zakenreizen of overwerk, zwaardere druk op collega's. De voltijdbaan wordt meestal een deeltijdbaan. Dat is geen schande. Vrouwen met jonge gezinnen moeten eens ophouden zich aan te laten praten dat ze ALLES kunnen en moeten combineren. Begin eens met de meest waardevolle taak: je kindjes zelf verzorgen en opvoeden tot ze naar school gaan.

Mevr. Huizingh maakt na vier maanden wethouderen gebruik van een wachtgeldregeling. Het feit dat dat kan is fout nummer 1. Fout nummer 2 is dat mevrouw dat doet in verkiezingstijd en D66 nu weer een heel verhaal over integer handelen moet gaan verzinnen. Natuurlijk geloven we allemaal dat mevrouw heel spoedig op zoek gaat naar een minder stressvolle baan en niet langer haar wachtgeld zal claimen. Hahaha. wat een giller. Je zult de volgende werkgever van Mevr. Huizingh zijn.... die komt alleen nog aan de bak in een non profit vaag toestandje of als ambtenaar bij de EU. Kunnen de kleintjes leuk naar een Internationale School.

Miep Scharensliep | 09-08-12 | 15:54

dit soort wijven... anaal vernederen en afschieten.

brabant altijd -1 | 09-08-12 | 15:32

-weggejorist-

winehousefan | 09-08-12 | 15:09

@henkojenko | 09-08-12 | 14:44
En met je keuze hoef ik het niet eens te zijn. Goed dat je er tenminste over nadenkt, en je oor blijkbaar niet te luisteren legt bij je onderbuik.

Pufferd | 09-08-12 | 14:47

Pufferd | 09-08-12 | 14:06
Tsja je hebt een punt maar ik ga, alles overziend, toch een keuze maken.

henkojenko | 09-08-12 | 14:44

1sokkie | 09-08-12 | 12:44
volstrekt mee eens!
Waarom zouden niet-ambtenaren anders behandeld moeten worden dan ambtenaren. Werken ambtenaren dan harder ofzo? (LOL)
WW is goed genoeg voor de "normale" werkende mens dus ook voor de amntenaar. Dat betekent dus ook dat je niet eerst zelf ontslag kunt nemen om vervolgens een mega ruime regeling in te rollen.

kraaghaar | 09-08-12 | 14:44

henkojenko | 09-08-12 | 13:54
Volgens mij hoort de VVD gewoon thuis in het rijtje "zelfverrijkende baantjesmolens". En zodra de PVV ook maar 1 dag op het regeringspluche zit ben je die optie ook kwijt.
In uw geval lijkt niet stemmen de beste optie.
Zegt een hardwerkende G. Carlin adept: www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

1sokkie | 09-08-12 | 14:24

Het is dus van wethouder naar wachtgeldhouder.
Typische graaipartij. D66 zit vol met ex ambtenaren en onderwijsvolk dat zich wil verrijken over de rug van de belastingbetaler onder het mom van democratisering, bla bla bla....

Paolo G. | 09-08-12 | 14:20

@baba4oog | 09-08-12 | 13:59
Pay too much, create monkeys.
Dus een te sobere wachtgeldregeling zorgt voor meer incapabele bestuurders en een te luxe wachtgeldregeling zorgt voor meer profiteurs. Kortom de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Als je mij vraagt of ik met het vooruitzicht WW gevolgd door bijstand mijn huidige goedbetaalde functie wil verlaten om mijn politiek bestuurlijke idealen te verwezenlijken dan is het antwoord heel duidelijk nee. En dat is best jammer gezien mijn bestuurlijke ervaring in zowel het verenigingsleven als het bedrijfsleven.

Bergverzet | 09-08-12 | 14:14

@henkojenko | 09-08-12 | 13:54
"Zegt een hardwerkende ondernemer die elke dag zelf zn inkomen bij elkaar verdient."

Je krijgt een lintje van deze harwerkende loonslaaf die elke dag zelf zn inkomen bij elkaar verdient. En een meewarige blik wegens het ondersteunen van virulente vreemdelingenhaat, stemmen op oude linkse wijn in rechtsezakken-verkopers en oplossingsarme geblondeerde roeptoeters.

Pufferd | 09-08-12 | 14:06

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 13:24
Je hebt dat laatste sterk bepleit. Van je argumenten ben ik niet onder de indruk. En het is me pas sinds kort duidelijk dat je vóór een wachtgeldregeling bent. Geen idee waarom eigenlijk, maar ik verwachtte dat je daar ook wel tegen zou zijn. My bad.

Pufferd | 09-08-12 | 14:02

@ Bergverzet | 09-08-12 | 13:49
In het geval van mevrouw Huizingh : Pay lavishly and still get a monkey.

baba4oog | 09-08-12 | 13:59

-weggejorist-

henkojenko | 09-08-12 | 13:54

In mijn negatieve selectie richting 12912 waren reeds afgevallen: CDA, PvdA, SP, GroenLinks, en alle extreemrechtse partijtjes. Want: Alles wat gestoeld is op religie krijgt géén stem van mij. Alles wat gestoeld is op belastingheffingen, potverteren, subsidieslurpen, geld van anderen verteren en meedoen in zelfverrijkende baantjesmolens krijgt géén stem van mij. D66 zit daar ook bij, dit topic is daar nog eens een bevestiging van. Blijven over: VVD en PVV. Sinds ik weet wat iedere Europarlementarier krijgt (namelijk 13k+ per maand NETTO) heeft de VVD ook niet meer mijn voorkeur. Ik denk, voor het eerst, dat Geert van mij de kans krijgt om zijn punten hard te maken. Zegt een hardwerkende ondernemer die elke dag zelf zn inkomen bij elkaar verdient.

henkojenko | 09-08-12 | 13:54

En aldus blijkt het glazen plafond toch voornamelijk te bestaan uit een fundament van drijfzand.

Stormageddon | 09-08-12 | 13:51

Pay peanuts, get monkeys.

Bergverzet | 09-08-12 | 13:49

Dus vrouwen met moedergevoelens niet meer in de politiek? Alleen nog mannelijke vrouwen met haar op de tanden? Willen we die beperking wel?
Oplossing: gewoon die wachtgeldregeling afschaffen, het geeft alleen maar ellende.

ljcoster | 09-08-12 | 13:41

@Pufferd | 09-08-12 | 13:18
Politici zijn geen minderwaardige mensen, hahaha. Alsof ik zeg dat ze het recht op leven hebben verspeeld ofzoiets.
Ze hebben gewoon hun baan opgegeven om de politiek in te gaan.
Daarom krijgen ze wachtgeld als ze er uit raken.
Het opnieuw verplicht aanbieden van de oude baan staat gewoon compleet buiten de realiteit. En dat laatste heb ik denk ik voldoende beargumenteerd met een steek hier en daar.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 13:24

LOL-quote uit het artikel van De Stentor:

"Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij."

Doldwaas | 09-08-12 | 13:20

@Pufferd | 09-08-12 | 13:11
Als het heel gebruikelijk is en normaal dat mensen hun tijdelijke baan weer verliezen, wat dat ook is hoor, dan is het ook geen probleem als politici hun baan verliezen als ze een andere baan, politicus, kiezen.

Problem solved. Wachtgeld is een noodzaak. Een politicus moet politieke veranwoordelijkheid kunnen nemen. Beetje versobering hier en daar, klaar.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 13:19

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 13:09
Lees hierboven anders even.
Jouw berichtje doet me vermoeden dan zodra iemand de politiek in gaat, deze persoon voor jou alle rechten zou verspelen, dat je het minderwaardige mensen vindt.

"Pleiten voor gratis banen voor politici. Want die kost het niks."
Ze moeten in hun eigen werk weer werken. Ze krijgen geen gratis geld zoals met de WW of de wachtgeldregeling.

"Het bedrijfsleven wel."
Ze krijgen er weer een gekwalificeerde werknemer voor terug.

"De staat wel."
Juist niet: geen WW, geen Wachtgeld. Dat heet bezuinigen.

"Degene die de politicus verving kost het zijn baan."
Nu kan je in verschillende CAOs al tot 5 jaar tijdelijek contracten krijgen, waarna je eruit wordt gedonderd voor iemand anders/goedkoper. Komt de politicus niet na 5 jaar terug en doet de werknemer het goed, krijgtie een vaste baan.

Pufferd | 09-08-12 | 13:18

Je kunt het haar inprincipe niet eens kwalijk nemen, ze maakt gebruik van de bestaande mogelijkheden, zeg nou zelf zou jij het afslaan. Foute eraan is alleen dat de wachtgeld regeling voor 99% van de nederlanders gaat verhoogd worden van 65 tot (zeg het maar) jaar om geld te besparen. Eens tijd dat de heren eens een hele foute regeling gaan omzetten naar iets marktconform. maar zal wel niet gebeuren en das net als bij managers van grote bedrijven, je snijdt niet in eigen vlees das "not Done"

Umberto die trotzoni | 09-08-12 | 13:12

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:37
"Een baan is geen gegeven. Niet iets dat bestaat omdat de almachtige overheid dat zegt met een potje geld erachter. Een bedrijf neemt iemand in dienst vanwege werk dat het gedaan moet hebben. Dat werven etc, kost handenvol geld op zich."

Ik pleit dus niet voor een baantjescarrousel (iets waar veel mensen tegen zijn "politici zorgen altijd zo goed voor zichzelf-huilhuilhuil") maar voor het terugkrijgen van je eigen, oude baan. De baan die blijkbaar aansluit bij je opleiding, bij wat je kan.

"Een terugkeergarantie impliceert onder andere:
- De baan heeft na 1, 2, 3, 4 jaar nog precies de inhoud, de noodzaak en de economische waarde als daarvoor."
Dat was en is ook precies het uitgangspunt bij toentertijd de dienstplicht, en nu zwangerschapsverlof of een lange vakantie of sabbatical.

"- Het maakt kennelijk niet uit dat het werk gedaan wordt door een ander. En voor die ander die met de terugkeer zijn baan verliest is het toppiejoppie D66 halleluja."
Dat is best naar. Maar het is héél gebruikelijk dat mensen na een bepaalde tijd hun baan verliezen. Dat zijn mensen die een contractje voor bepaalde tijd hebben gekregen, zwangeren vervangen, of die een uitzendbureau werken.

"- Voor de economie maakt het niks uit want de staat betaalt ook en werkgevers zijn stom en werving, selectie en opleiding kosten geen geld."
Dat zijn jouw woorden. De staat betaalt de politicus voor de periode dat deze zijn politieke werk goed doet. Niets meer, niets minder. Selectiekosten zijn ondernemersrisico (wist je dat werknemers soms ook gewoon zelf ontslag nemen?) opleidingskosten ben je als werkgever sowieso kwijt. Overigens denk ik dat je in je voorbeelden telkens uitgaat van een hoogopgeleide manager of hartchirurg. Ik denk dat de werving- en selectie- en opleidingskosten best meevallen voor het middelmanagement, leraren etc etc.

"- Het is hartstikke belangrijk dat politici zomaar een baan krijgen. Want dat is gewoon hartstikke belangrijk. Voor politici."
Daar ga je weer: ik pleit niet zomaar voor 'een' baan voor politici. Ik pleit voor een beperkte terugkeergarantie naar hun oude baan. Is de functie inmiddels opgeheven of de werkgever failliet? Dan WW.
Is er een dusdanige afstand tot de oude functie ontstaan, dan bijscholing of WW.

Voor deze wethouder zeg ik: 4 maanden geprobeerd, het ging niet? Dan moet je niet 24 maanden wachtgeld ontvangen, maar weer gaan doen wat je wel kon: je oude baan. En als je dat niet wil, dan geen baan, geen uitkering.

"Nou. Goed begrijpend lezen he. Zet hem op."
Nu jij weer, ouwe.

Pufferd | 09-08-12 | 13:11

@Pufferd | 09-08-12 | 12:57
Dat doe je wel. Pleiten voor gratis banen voor politici. Want die kost het niks. Het bedrijfsleven wel. De staat wel. Degene die de politicus verving kost het zijn baan.

Noem mij maar simpel hoor. En lobbylul maar een eind uit je grote duim.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 13:09

En dit gedrag is de wortel van al de one issue partijen die tegenwoordig meedoen aan de verkiezingen.
Mens en Spirit, Libertarische Partij (LP), Anti Europa Partij etc. hopen allemaal 65.000 stemmen te krijgen zodat ze met een zetel in de kamer komen het lekker gedurende de verkiezingsperiode kunnen graaien in de ruif van regelingen.
Representatiekosten, personeelsvergoeding, reiskosten en andere vage declaraties.

Met een beetje geluk kunnen ze nog een wetje erdoor persen omdat de coalitie hun stem nodig heeft voor een meerderheid zodat ze een verkiezing later de koe die staat heet verder kunnen uitmelken.

Dat is de reden dat we naar een verkiezingssysteem moeten met een kiesdrempel. Komt het aantal stemmen dat je krijgt niet boven deze drempel dan kan je fluiten naar je zetel en kom je de kamer niet in.
Dit zorgt ervoor dat kleine ruifvreters niet in de kamer komen.

Johanvb | 09-08-12 | 13:08

Bij het lezen/horen van het woord 'wachtgeld' gaat hei-kneuters bloeddruk schrikbarend omhoog. Godverdegodver.. aaaahh!

Hei-kneuter | 09-08-12 | 13:06

Pufferd | 09-08-12 | 12:57

1986?
Verklaar je nader.
swassannuf | 09-08-12 | 12:55

Nou. Goed begrijpend lezen he. Zet hem op.

swassannuf | 09-08-12 | 13:06

stelletje zeikerds. Is niet eens 150K en dan moet ze er ook nog belasting over betalen. Is bruto hoor!

schendel | 09-08-12 | 13:05

domheid regeert | 09-08-12 | 12:47
In de WW dus,net zoals iedere Nederlander na ontslag/einde contract.
Kan de betuurder meteen ervaren hoe lastig het is om alle door het UWV gevraagde papieren aan te leveren voordat WW betaald wordt.

swassannuf | 09-08-12 | 13:02

De dubbele belasting he. Daar kunnen vrouwen niet mee omgaan.

HoogToontje | 09-08-12 | 13:01

@Pufferd | 09-08-12 | 12:29
Doe eens niet zo belachelijk genuanceerd.

Symmachus | 09-08-12 | 13:00

@swassannuf | 09-08-12 | 12:55
Dat was een reactie op Simpele Libertas. Die meent dat ik pleit voor gratis banen voor politici. Dat doe ik nergens.

Pufferd | 09-08-12 | 12:57

-weggejorist-

Van de Kargarenbok | 09-08-12 | 12:56

@swassannuf | 09-08-12 | 12:51
Juist wel. Ik heb hem gevonden, de laatste der Mohikanen!

Pufferd | 09-08-12 | 12:55

Begrijpend lezen is zóóóóó 1986, blijkbaar.
Pufferd | 09-08-12 | 12:22 |

1986?
Verklaar je nader.

swassannuf | 09-08-12 | 12:55

Zo ziet Pech-old het graag, even inspannen maar dan heb je ook wat!! Mw Huizingh (overigens een beperkte dame hoor, niet bijster opgeleid hoor, typisch Domoren 66)is verworden tot het K.. ker wat deze maatschappij nu kapot maakt.12092012

Wadnapan | 09-08-12 | 12:52

Pufferd | 09-08-12 | 12:38
Die laatste opmerking pleit niet voor je.

swassannuf | 09-08-12 | 12:51

Een College kan zomaar weggestuurd worden door de gemeenteraad. Van het ene op het andere moment sta je dan op straat. Misschien terecht, misschien onterecht, maar daar sta je dan.
In zo'n geval is het terecht dat je enkele maanden doorbetaald krijgt. Ook als je maar 2 dagen wethouder bent geweest.
Als je zelf opstapt, heb je uiteraard nooit recht op gratis geld.
Voor een bestuurder die in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen, maar genoegen neemt met een karig overheidssalaris om de stad te dienen, zal het eenvoudig zijn om binnen enkele maanden weer een goede baan te hebben. Als dat niet lukt is ze dus een uitgekookte baantjesgraaiers geweest.

domheid regeert | 09-08-12 | 12:47

Bergverzet | 09-08-12 | 11:35
Exact dezelfde meuk als we nu hebben.
De normale WW regeling (70% + sollicitatieverplichting) lijkt me goed genoeg voor iedereen. Ik zie GEEN ENKELE reden om daar voor wie dan ook uitzonderingen op te maken.

1sokkie | 09-08-12 | 12:44

En wat zijn ze toch integer, die links-liberalen.

patat - generatie | 09-08-12 | 12:43

@swassannuf | 09-08-12 | 12:36
50 of 75% goed. Een voldoende. Waar wil je je plakplaatje hebben?
(verantwoording: 1 en 2 juist, 3 aantoonbaar onjuis, Tofu Dibidibidbi woont nog bij zijn ouders en is dus geen kraker, en d is een twijfelgevalletje. Ik neig naar nee, omdat ik toevallig een oprechte CDA-er ken.)

Pufferd | 09-08-12 | 12:38

@Pufferd | 09-08-12 | 12:22
Hoe moeilijk is het. Een baan is geen gegeven. Niet iets dat bestaat omdat de almachtige overheid dat zegt met een potje geld erachter.
Een bedrijf neemt iemand in dienst vanwege werk dat het gedaan moet hebben. Dat werven etc, kost handenvol geld op zich.

Een terugkeergarantie impliceert onder andere:
- De baan heeft na 1, 2, 3, 4 jaar nog precies de inhoud, de noodzaak en de economische waarde als daarvoor.
- Het maakt kennelijk niet uit dat het werk gedaan wordt door een ander. En voor die ander die met de terugkeer zijn baan verliest is het toppiejoppie D66 halleluja.
- Voor de economie maakt het niks uit want de staat betaalt ook en werkgevers zijn stom en werving, selectie en opleiding kosten geen geld.
- Het is hartstikke belangrijk dat politici zomaar een baan krijgen. Want dat is gewoon hartstikke belangrijk. Voor politici.

Nou. Goed begrijpend lezen he. Zet hem op.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:37

Pufferd | 09-08-12 | 12:29
Nee
Nee
Ja
Ja

swassannuf | 09-08-12 | 12:36

Pufferd | 09-08-12 | 12:29 | +
Harry Borghouts,ooit CvdK van Noord Holland,is GL.
Iets met witte boorden geloof ik.

swassannuf | 09-08-12 | 12:35

Nog meer zwarte humor bij de standpunten van D66:
site.d66.nl/d66nl/item/vertrouw_op_de_...
"Wij vertrouwen op de eigen kracht en ontwikkeling van mensen. Daarom zien we de toekomst met optimisme tegemoet. Mensen zijn zo creatief dat ze steeds opnieuw zelf oplossingen vinden. Wij willen dat de overheid deze kracht, vindingrijkheid en creativiteit van mensen ondersteunt en ruimte geeft. De sleutel voor verandering ligt bij mensen zelf en wij willen dat de overheid daarbij aansluit. Wat mensen voor zichzelf en anderen kunnen doen is veel belangrijker en effectiever dan wat de overheid kan doen".
Dat heeft Marleen Huizingh in iedergeval goed begrepen. De tekst is echt om van over je nek te gaan.
Gaverdamme wat een smerigheid. D66 = Bah !

Marcus Porcius Cato | 09-08-12 | 12:30

En even voor al die boehoe-ers die op basis van een verwontwaardigd stukje van Nanninga menen dat de hele D66 een kutpartij is die verboten zou moeten worden:
-zijn alle PVV-ers brievenbuszeikers?
-zijn alle VVD-ers corrupte gedeputeerden van Noord-Holland?
-zijn alle GroenLinksers criminele krakers?
-zijn alle CDA-ers onbetrouwbare machtsgei, o, wacht.

Pufferd | 09-08-12 | 12:29

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:15
Logischerwijs ben ik het niet met jou eens.
Probleem: wachtgeld.
Als dat het probleem niet is: ww.
Oplossing: geen wachtgeld, geen ww, maar terugvallen op je oude baan, die je voor je politieke carriere blijkbaar gewoon goed kon doen. Dan is er geen enkel beletsel dat je daarop terugvalt, in plaats van terug te vallen op de belastingbetaler.

Pufferd | 09-08-12 | 12:26

Mensen die vroeger dit soort regelingen hebben opgesteld gingen nog uit van de goedheid van de mens. Zat je echt in zak en as dan is dit natuurlijk een prachtige regeling. Maar ja, van zoveel regelingen (uitkeringen) wordt misbruik gemaakt. Ik kan die vrouw geen ongelijk geven, en ze doet ook niets verkeerd want dat zijn nu eenmaal de regels. Maar het beeld naar de samenleving toe is natuurlijk niet goed. Zij heeft namelijk ook nog een " voorbeeldfunctie". En met dit gedrag draagt zij daar zeker niet aan bij. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan , en hopelijk duurt dat wat langer.

ip | 09-08-12 | 12:26

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:10
Dan bedank ik voorlopig voor een eventueel volgend traject he, dat ga je krijgen natuurlijk. Zo werkt dat. De wetten zijn goed voor de bestuurders zelf, maar ongelijke eraan zet mij te denken en laat mijn motivatie om snel weer beter te worden dalen tot 0 natuurlijk.

(Wist ik al hoor, maar het moet maar eens gezegd worden, tenslotte is dat de bedoeling van dit artikel. Nou gelukt, ik ben weer ff wakker geschud.)

Jan Gordelroos | 09-08-12 | 12:25

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:18
Klinkklare onzin. Als jij me kan vertellen waar ik daarvoor pleit, krijg je een applaus van me.
Begrijpend lezen is zóóóóó 1986, blijkbaar.

Pufferd | 09-08-12 | 12:22

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:17
Zou het genetisch bepaald zijn in die familie?

swassannuf | 09-08-12 | 12:20

@Pufferd | 09-08-12 | 12:09
Gratis banen regelen voor politici. Dat is waar jij voor pleit. D66 zeker?

LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:18

swassannuf | 09-08-12 | 12:15 Zie: zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:01

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:17

Ja, tuurlijk, D66, ik hoor die Wouter Koolmees nog zeggen in Buitenhof dat we langer en meer moeten werken, en dat het ontslagrecht soepeler moet worden. Maar waar ontleent hij het gezag aan dat te mogen zeggen met zulke a-morele partijgenoten. Eerlijk gezegd vind ik dit om te kotsen, ooit dacht ik in D66 een mooie liberale partij te zien, vergissing, en mijn stem zal daar dan op 12/9 zeker niet naartoe gaan. Stelletje ruggegraatloze slapjanussen.

Rest In Privacy | 09-08-12 | 12:16

Om te kotsen vind ik dit.
Janken dat je door het glazen plafond heen wil breken en gelijke rechten wil hebben. Huilen dat je de kinderen niet van en naar school / buitenschoolse opvang kan halen / brengen, maar als de poep de ventilator dreigt te raken toch in de rol van het zwakke geslacht gaan zitten.

Johanvb | 09-08-12 | 12:16

@Pufferd | 09-08-12 | 12:09
Het gaat niet om het missen. Het gaat om het werk dat gedaan moet worden, en dus in de tussentijd moet gedaan worden door een ander.

En wat is nou eigenlijk het probleem wat je zogenaamd probeert op te lossen? Wachtgeld? Dan is het heel simpel. Jouw middel is erger dan de kwaal.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 12:15

"Jan Gordelroos | 09-08-12 | 12:09
U begrijpt het prima.
U bent dan ook geen o zo belangrijke wethouder maar gewoon een ex belastingbetaler.
Zo simpel is het wij kunnen onze eigen regelingen niet verzinnen zij wel.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-12 | 12:15

@FrankVeer | 09-08-12 | 12:03

U heeft gelijk natuurlijk. Maar ik ben al weer aan een ander perspectief begonnen.

Anders word het zo eenzijdig allemaal.

pius | 09-08-12 | 12:14

@zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:11

Ah. Good for you. De anderen natuuurlijk.

Ik had het kunnen weten.

pius | 09-08-12 | 12:12

pius | 09-08-12 | 12:10 Rotfl.

Nee, ik lees wél wat anderen te melden hebben. Soms is dat verhelderend.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:11

Jan Gordelroos | 09-08-12 | 12:09 Ja, dat begrijp jij heel goed.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:10

@zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:06

Mijn god. Zit jij bij de geheime dienst of zo.

pius | 09-08-12 | 12:10

FrankVeer | 09-08-12 | 12:03 |
Mee eens,daarbij wil ik nog wel aantekenen dat D66 nooit door de selectie had mogen komen.

swassannuf | 09-08-12 | 12:09

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 11:58
4 jaar, 2 jaar, 1 jaar, het maakt mij niet uit: als je iemand een jaar kan missen, kan je hem ook 4 jaar missen. En als de persoon niet gemist kan worden, onderhandelt hij met zijn werkgever een loon waarvoor hij er niet over peinst de politiek in te gaan.
Gedurende die (maximaal 5) jaren kost het het bedrijfsleven niets: de politicus heeft dan tijdelijke een andere baan op kosten van de staat. Het gaat puur om een terugkeergarantie. En die afwezigheid wordt opgevangen met andere tijdelijke krachten. Zo gaat het toch ook met zwangere vrouwen of langdurig zieken? Als jij nu beweert dat dat niet zo werkt, dan zeg jij dat alle zwangeren werk doen dat niet gedaan hoeft te worden, dat dus niet door andere mensen hoeft te worden overgenomen en dat werkgevers dus en-masse teveel betalen.

Pufferd | 09-08-12 | 12:09

Maar hoe zit dat nou?

Toen ik 5500 per jaar aan bezinekosten uit eigen zak moest betalen van mijn nieuwe baas en ik eerst 6 maanden sowieso gratis aan de gang moest om het reïntegratietraject van de DWI niet te onderbreken (op straffe van het stopzetten van mijn uitkering), zat ik aan de grond en moest echt alles op alles zetten om niet helemaal zonder inkomen te zitten. Eind van het liedje vulde het reïntegratiebureau haar zakken (€8800,- provisie voor het jaarcontract bij een baas die ik zelf gevonden had), kon ik twee maanden uitkering terugstorten nadat mijn baas (eindelijk) eens wat benzineonkosten vergoedde (pas nadat ik aangaf blut te zijn)en zit ik nu met een burn-out thuis met 886,95 in de maand.

Denkt u dat ik die burn-out snel kwijtraak? Ik dacht van niet.

Ik bedoel maar, in de wet staat dat indien je zelf je baan beëindigd, je geen recht hebt op uitkering wegens werk-weigering. En deze doos krijgt meer dan 5500 Euro in de maand? Geldt die wet die mij bijna mijn leven kostte (hartklachten door psychische druk - burn-out) dan niet voor haar? Begrijp ik dat goed?

Jan Gordelroos | 09-08-12 | 12:09

@Reinaert | 09-08-12 | 12:01

Zeker niet mijn waarde. U heeft gelijk. Mijn bespiegelingen zijn dan ook niet op u gericht.

*speld terzijde legt*

pius | 09-08-12 | 12:09

pius | 09-08-12 | 12:04 Ik heb ergens gelezen dat jullie dikke vrienden zijn. Dat jullie vaker samen optrekken.

Dat is niet onafhankelijk denken, dat is samen de boel opnaaien hier.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:06

swassannuf | 09-08-12 | 12:01 | + 0 -
er is er

swassannuf | 09-08-12 | 12:06

Pius en Bakito zijn inmiddels net zo goed voor de bloeddruk als een half uur Kereltje moeten aanhoren.

Doc Damage | 09-08-12 | 12:04

@zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:57

Onafhankelijk denken heet zoiets. Maar ja wat weet jij daar nou van.

Je heet niet voor niets jansen natuurlijk.

pius | 09-08-12 | 12:04

Doc Damage | 09-08-12 | 12:02 Dat zeg ik. Het was geen dwangarbeid. Zie: zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:49

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:03

Che_cuevara | 09-08-12 | 11:36 |

Da's wel heel kinky, in een rosse buurt...

Kapitein Sjaak Mus | 09-08-12 | 12:03

maar ik ben vol bewondering en respect voor alle reaguurders die het wachtgeld zouden weigeren.

Dat moet je maar kunnen opbrengen natuurlijk.
pius | 09-08-12 | 11:47

Nu ben ik zeker niet roomser dan de paus, maar voordat ik aan zo'n klus zou beginnen, zou ik toch eerst de voors en tegens op papier zetten en niet gewoon na 4 maanden zeggen 'tabee,'t was mooi, maar te moeluk' en dan steun gaan trekken. Lijkt mij dat dat voor velen hier geldt. Ik denk ook dat de hoogte van het wachtgeld voor velen ook een prikkel is om maar wat eerder de pijp aan maarten te geven, dan door te zetten. Hieruit blijkt overigens ook weer dat er wel eens strenger mag worden geselecteerd, want deze mevrouw is natuurlijk een aanfluiting.

FrankVeer | 09-08-12 | 12:03



@zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:56

Dat snap ik ook wel jansen. Maar fijn dat je het nog even uitlegd.

Wat zou ik toch zonder jou moeten.

pius | 09-08-12 | 12:03

Van te voren natuurlijk

Doc Damage | 09-08-12 | 12:03

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:00 |
Maar dat wist ze toch van te voeren..? Of moest ze die baan nemen en had Kereltje haar een gun op de slaap gezet?

Doc Damage | 09-08-12 | 12:02

Maar hopen,dat ook voor D66 bij de aanstaande verkiezingen de afrekening komt.

Bataaf | 09-08-12 | 12:02

Men verbaast zich over meer dan alleen dit feit. Waarom heeft zij bijvoorbeeld een woordvoerder; als mij zoiets (dus niet in overheidsdienst) zou overkomen mag ik het zelf uitleggen.

aceofspades | 09-08-12 | 12:02

Geen vrouwen meer overheidsfuncties, dat is dus de middeleeuwse situatie waarnaar de gemiddelde reaguurder terug wil. En dat noemt zich *proest* libertarier. !!!!

Bakito | 09-08-12 | 12:02

@pius | 09-08-12 | 11:56

Niet zo Pietlutten m'n waarde. Niemand misgunt Marleentje een zekere vorm van financiële compensatie maar een bedragje van ruim €5.600 is voor de meesten buiten proporties. Gek hè?

Zelf opstappen omdat je tot de conclusie gekomen bent dat je niet geschikt bent voor je functie maar vervolgens wel de volle mep willen vangen? Moeten we niet willen.

*Regelingen behoren sober en doelmatig te zijn*.

En daar krijg ook jij geen speld tussen!

Reinaert | 09-08-12 | 12:01

blinde kip | 09-08-12 | 11:57
Bon.
Mevrouw weet nu wat haar te doen staat cq ligt.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 12:01

Eind augustus,ook zo goed gekozen.

Er er 1 die het record heeft,juli 2002:
"Binnen acht uur na installatie van het kabinet trad de eerste bewindspersoon, staatssecretaris Philomena Bijlhout, af"

Die wijven verzieken alles.

swassannuf | 09-08-12 | 12:01

Kromme Banaan | 09-08-12 | 11:52 Mevrouw (kies maar welke) Albayrak.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:01

Misschien realiseren we ons nu eens dat het niet de landelijke politiek is, die goedwillende politici verpest en transformeert tot 1) plucheplakkende zombies 2) eurofiele burgerhaters of 3) corrupte baantjesjagers (doorhalen wat niet van toepassing is).

Het is de plaatselijke politiek die bestuurderstalent doordesemt met de zoete geur van het snelle geld. Riante salarissen, nog riantere wachtgeldregelingen.
Hoe kun je van iemand, die zich zelfs in een bescheiden functie in een gemiddeld stadje verzekerd weet van een veel te grote bak met gemeenschapsgeld verwachten dat hij of zij zich - in het geval van promotie naar de landelijke politiek - kan ontworstelen aan die graaimentaliteit?
Iedere binding met hetgeen de burger bezighoudt wordt door dit soort exorbitante salariëring vervangen door een ons-kent-ons-houding. Ons niveau mensen, weet je wel?

Als ik zie wat voor slag volk soms op wethouderszetels terecht komt (brulapen van lokale protestpartijen, excuustruusjes van allerlei pluimage, incompetente, op populariteit gekozen schertsfiguren...) en ik zie welke sommen belastinggeld er door deze lieden binnengeharkt worden, verbaast het belabberde niveau van zowel de plaatselijke als de landelijke politiek me niet meer.

Gootbalkoning | 09-08-12 | 12:00

damnschreeuwer | 09-08-12 | 11:58 Wethouder is een baan met ongeregelde uren. Daarom betaalt het zo goed.

Kunnen er 16 zijn in een week maar net zo makkelijk 60 in een volgende week. En het kent geen overurentoeslag.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 12:00

@Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 11:55

Ohja, Churendy is Nederlander geworden natuurlijk. Sindsdien juich ik ook mijn longen uit mijn lijf voor hem.

Toch mooi om die transitie te zien van een inwoner van een corrupt steeldiefparadijs naar een gerespecteerd Nederlands burger.

leve de koningin!

pius | 09-08-12 | 11:59

wethouder? dat is een baan van max 16 uur per week toch? logisch dat ze dan uitgeput is en geen tijd meer heeft voor d'r kroost.
Best knap trouwens dat ze voor 16uur 5692,15 weet te vangen.

damnschreeuwer | 09-08-12 | 11:58

@Pufferd | 09-08-12 | 11:52
Een termijn is vier jaar. En heeft niks met dienstplicht of zwangerschapsverlof te maken.
Zeggen dat iemand z'n baan terug moet krijgen is zeggen dat die baan kennelijk niet nodig is. Anders had het bedrijf toch iemand anders in dienst moeten nemen.

Wat jij voorstelt kost net zo hard. Alleen wil jij er werkgevers voor laten opdraaien. Voor politiek notabene.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 11:58

Pius en Bakito. Zitten jullie samen in een kroeg of zo?

Gratis wifi, dat zou verboden moeten worden.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:57

@John Toroflex | 09-08-12 | 11:53

Als je zó over de functie van wethouder denkt - en Marleentje doet dat, waarvan akte - dan is je ook geen lang leven beschoren dunkt me. Terrasjes inspecteren doe je maar in je vrije tijd en voor eigen rekening.

Marleentje is een zweefteef. Met vliegangst.

Maar ze weet wel waar Abraham de (Doesburgse) mosterd haalt. Kassa!

Reinaert | 09-08-12 | 11:57

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:48
Tenzij ze die leuke Oost-Europese dames weer terugzetten in de nu gesloten panden, denk ik dat de straat wel een blondine kan gebruiken.

blinde kip | 09-08-12 | 11:57

Reinaert | 09-08-12 | 11:53 |
Nee dat is ook weer zo... Eigenlijk zijn alle politici ruggengraatloze narcistische egoïstische en burger hatende prutsers.

Doc Damage | 09-08-12 | 11:56

pius | 09-08-12 | 11:51 Ze had die kinderen en voor de functie van wethouder moet je je vrijwillig opgeven, je best voor doen. Van raadslid naar wethouder is nogal een promotie.

En dan na vier maanden kijk je thuis even rond en zie je ineens twee verwaarloosde kinderen?

Die kinderen had ze toen ze zich meldde voor de functie. En van wethouders mag je een gezond verstand verwachten. En integriteit.

Na vier maanden je functie teruggeven en wel nog twee jaar het volle salaris willen ontvangen is de maatschappij belazeren.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:56

Nee ik hoef dit wachtgeld niet.

Ik ben geen graaier en ik eet gewoon gras de komende tijd evenals mijn kinderen want dat is voedzaam zat en als ik mijn hypotheek niet kan betalen ga ik gewoon in en doos wonen met mijn gezin.

Als die zwerver in het het stadspark dat kan dan kunnen wij dat ook natuurlijk.


Aldus de gemiddelde reaguurder.

pius | 09-08-12 | 11:56

@Kromme Banaan
Pinguin?

Bakito | 09-08-12 | 11:55

@pius | 09-08-12 | 11:51 |

Laten we hopen dat Usain vandaag gaat bijleren. Ik zou Martina graag op het schild gehezen zien worden als Nederlandse volksheld. "Goewoon haaard lopen!"
#Go-Martina-Go!

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 11:55

pius | 09-08-12 | 11:47 |
Lul niet zo slap Pius. Het gaat om het principe en om de luie kut die na 4 hele maanden de handdoek in de ring gooit, terwijl als de gemiddelde Jan Penis dit doet in de bijstand beland.

Doc Damage | 09-08-12 | 11:54

De politiek zorgt buitengewoon goed voor zichzelf.

En nu is het genoeg! | 09-08-12 | 11:54

@Doc Damage | 09-08-12 | 11:48

Ik heb waerlijck geen idee. Waarschijnlijk is het omdat ze zo snel mogelijk uit die Godvergeten provincie willen vertrekken, waarheen doet er niet toe, als het maar 'ergens anders' is. De wijdsheid van het Groninger landschap is daaraan waarschijnlijk debet.

Overigens vraag ik me hardop af op dat echt alleen voor Groningen geldt: Camile Eurlings, Mgr. Minime Verhagen, Emile Roemer, Chreet Wilders en vele anderen zijn volgens mij toch niet bepaald uit de Groningse klei getrokken.

Reinaert | 09-08-12 | 11:53

@Reinaert | 09-08-12 | 11:35
"En de zomer komt er weer aan. Daarmee heb ik direct een goede reden om de terrasjes in de binnenstad aan een praktijkonderzoek te onderwerpen."
Voor 5,5K per maand wil ik ook wel terrasjes aan een praktijkonderzoek onderwerpen. Inclusief de ongetwijfeld fraaie dames in zomerjurkjes die zich daar bevinden. Iets waar ik Marleen overigens niet toe reken.

John Toroflex | 09-08-12 | 11:53

@ Bergverzet | 09-08-12 | 11:50
Die termijn volmaken is geen noodzaak, weggaan mag altijd. Alleen niet meer met zo'n buitenproportionele regeling. En dat al helemaal niet na een luizige 4 maanden.

baba4oog | 09-08-12 | 11:52

@LibertasSimplex | 09-08-12 | 11:45
In Duitsland hebben zwangere vrouwen een terugkeergarantie na 1 tot 2 jaar. PER KIND! Hell! In Nederland hebben zwangere vrouwen een terugkeergarantie: zijn ze zomaar een aantal weken tot maanden (ouderschapsverlof) van de pleiterik. Vroegah, in de oude tijd: mannen die zomaar 12 maanden weg gingen, en daarna probleemloos konden terugkeren. Dienstplicht. Ik zie je probleem niet.

Pufferd | 09-08-12 | 11:52

Bakito | 09-08-12 | 11:45

Noem mij eens 1 Pinguin die dat bedrag krijgt??

Kromme Banaan | 09-08-12 | 11:52

@zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:49

Meestal schrijf jij duidelijk teksten. Hier snap ik echter net zoveel van als Usain Bolt van verliezen.

pius | 09-08-12 | 11:51

@ zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:43
't Is mij niet duidelijk op grond waarvan de zich-boven-ons-gesteld-zienden een betere werkloosheidsregeling zouden moeten hebben dan ieder ander. Het is al een tijdje niet meer zo, dat anders-dan-wachtgeld-gerechtigden ( burrrrp . . . ) in hún banen de garantie hebben, dat ze meer dan 4 jaar onder de pannen zullen blijven.

baba4oog | 09-08-12 | 11:50

@baba4oog | 09-08-12 | 11:42
Het aantal kandidaten dat zich kort voor de verkiezingen aanmeld zal rijen dik zijn. Maar goed laat ik flexibel meedenken. Een wethouder die met frisse tegenzin zijn termijn volmaakt zal het vast goed doen en niet vanwege wanprestaties worden weggestuurd.

Bergverzet | 09-08-12 | 11:50

pius | 09-08-12 | 11:47 Manneke toch. Werk en het hebben van kinderen bleek ineens niet meer te combineren.

Of ze die kinderen niet had toen ze wethouder wilde worden. Want het lijkt me stug dat dát dwangarbeid was.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:49

blinde kip | 09-08-12 | 11:46
Zou het straatbeeld qua vrouwelijk schoon opknappen met deze zakkelegende.... zakkevullende dame ?

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:48

Reinaert | 09-08-12 | 11:35 |
Waarom komen alle kut politici uit Groningen..?

Doc Damage | 09-08-12 | 11:48

-weggejorist-

winehousefan | 09-08-12 | 11:47

Nou zou ik zelf natuurlijk ook dit wachtgeld accepteren in dit specifieke geval, je moet toch vreten immers, maar ik ben vol bewondering en respect voor alle reaguurders die het wachtgeld zouden weigeren.

Dat moet je maar kunnen opbrengen natuurlijk.

pius | 09-08-12 | 11:47

Bakito | 09-08-12 | 11:45 Ja. Maar het is geen imam die zo over vrouwen praat. Het is een mam die de kluit belazerd heeft.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:46

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:42
Zo zou je het kunnen zeggen.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:46

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:30
Jazeker, dat is het eerste wat je tegenkomt als je het centrum inrijdt. Niet gelijk opzij kijken naar het *ahum* vrouwelijk schoon want hitsige voorgangers hebben nog wel eens de neiging om voor een beter zicht vol op de rem te trappen met schade tot gevolg. De dames daar hebben dan ook weer een ander soort verzetje.

blinde kip | 09-08-12 | 11:46

OK, je bent jong, je wilt wat en denkt dat je in zo'n provinciestadje op je gemak de notabele wethouder kunt uithangen. Soort bijbaantje, dacht je. Dan ontdek je al na 4 maanden dat je het absoluut niet aankunt. Je bent te moe, te lui, hebt te weinig talent, bent te D66. Kan gebeuren, maar wees dan wel zo fatsoenlijk om af te zien van het wachtgeld waar je volledig onterecht 'recht' op denkt te hebben. Wat een onuitstaanbare faalmuts!

M@verick | 09-08-12 | 11:46

@baba4oog | 09-08-12 | 11:42
Als ze een terugkeergarantie naar hun oude baan hebben, durft iedereen het aan. En de goede bestuurders gaan toch wel carriere maken en komen er wel.

Pufferd | 09-08-12 | 11:46

@Pufferd | 09-08-12 | 11:38
Dat kan niet eens. Baan teruggeven. Wat moet dat bedrijf dan zeggen in de tussentijd? "Nee, onze manager huppeldepupkuttemetut is even in de politiek. Ja weten we ook niet wanneer die weer bereikbaar is."

LibertasSimplex | 09-08-12 | 11:45

Manmanman, wat een seksistische reacties Als een imam zo zou praten over een vrouw, zou de wereld hier te klein zijn. #hypocriet

Bakito | 09-08-12 | 11:45

saintinel | 09-08-12 | 11:40
Toch he, ondanks alles, denk ik dat ze aardig wat mannen zal aanspreken.
;)

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:44

@Pufferd | 09-08-12 | 11:38
Als u dat wettelijk wilt vastleggen als een verplichting voor alle werkgevers in nederland met een baangarantie van laten we zeggen 5 jaar met zelfde salaris en herstel van pensioenschade dan ben ik akkoord.

Bergverzet | 09-08-12 | 11:44

Aan alle kanten wordt er gekort en deze flauwekul blijft gewoon bestaan. Lekkere keuze qua prioriteiten.

Fret Kroked | 09-08-12 | 11:43

baba4oog | 09-08-12 | 11:42 Er is niets op wachtgeld tegen.

Na een volledige termijn.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:43

Goed zo meid, draai ze een poot uit !
GA eerst eens lekker op vakantie , een beetje bijkomen, veel plezier.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-12 | 11:43

En ene meneer Holleeder wordt veroordeeld voor diefstal je snapt het ook echt niet meer

Freek6720 | 09-08-12 | 11:42

@ Bergverzet | 09-08-12 | 11:35
Vraagt u als anti-wachtgeld-front zich wel eens af welk kaliber bestuurders en politici dit land zou krijgen als we inderdaad het wachtgeld afschaffen of tot het normale uitkeringsniveau terugbrengen ?

Het kaliber bestuurder, dat 't meer dan 4 maanden volhoudt misschien ?

baba4oog | 09-08-12 | 11:42

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:41 Dus geen nieuwe baan is haar nieuwe baan.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:42

Er zou een meldpunt opgericht moeten worden met een soort graaiers smoelenboek en daaronder het bedrag dat deze individuen de staat iedere maand afhandig maken. Zo kunnen we een soort ranking bijhouden van wie ons het meeste kost.

ikmagookeenkeer | 09-08-12 | 11:42

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:38
lol.
Je kunt niet ontkennen dat ze het vak aardig onder de knie heeft.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:41

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:39
Inmiddels dus wel... het is iig een passende vervanging. :)

saintinel | 09-08-12 | 11:40

saintinel | 09-08-12 | 11:36
Er zal toch nog wel een raampje voor haar vrij zijn ?

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:39

Weer een 13-in-een-dozijn stukje. Soms gaat dat vervelen. Maar de point is duidelijk en ik onderschrijf hem. Ik ben er voorstander van om mensen, die hun reguliere baan opgeven om de politiek in te gaan, na afloop van hun termijn hun baan weer terug te geven. Wil men dat niet, dan is dat jammer, maar dan is er ook geen recht op wachtgeld. Of WW. Want wachtgeld zou verboden moeten worden: gewoon WW is goed genoeg. Gemaximeerd op een max dagloon.

Pufferd | 09-08-12 | 11:38

"Programmamanager Vrijetijdseconomie".

Uit het c.v. van Marleen.

Dit had een waarschuwing moeten zijn.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:38

funkyd | 09-08-12 | 11:31
Inderdaad.
Voor dat geld mag ze minimaal 100 keer per maand met de beentjes wijd.
Waarvan er minimaal 50 keer sprake moet zijn van een allochtone klant.
Je bent als D'66er voor de multiculti, niet waar.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:37

Maar kunnen wij als trouwe burgers niet ergens stemmen verzamelen om kamervragen of iets dergelijks over zulke absurde regelingen te organiseren?

Sandyman538 | 09-08-12 | 11:37

@Kapitein Sjaak Mus | 09-08-12 | 11:35
Of een vloer.

Che_cuevara | 09-08-12 | 11:36

Waar is het inlevingsvermogen met moeders die moeten buffelen om hun kinderen te vreten te geven en de rekekingen te kunnen betalen. Typisch D66 en de rest van het politieke establishment. Ze hebben het inlevingsvermogen van een vlo.

frisenfruitig | 09-08-12 | 11:36

@ Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:30 |

... en als je een glazen plafond kantelt, wordt het een raam ...

Kapitein Sjaak Mus | 09-08-12 | 11:35

Echt een toppertje, deze dame! Negen hele maanden wethouder in de metropool Doesburg geweest, direct opgestapt toen de kans zich voordeed om wethouder in Deventer te worden, en dat blijkt nu te zwaar. Yeah. Sure.

Verder een interessant CV: madame is onder andere "programmamanager Vrijetijdseconomie" geweest. Dan weten wij precies hoe laat het is, toch? *Braak*.

Meer humor hier: d66deventer.nl/news/item/voorstellen_n...

Reinaert | 09-08-12 | 11:35

Net als altijd wil ik natuurlijk weer even fijn tegendraads reaguren. Vraagt u als anti-wachtgeld-front zich wel eens af welk kaliber bestuurders en politici dit land zou krijgen als we inderdaad het wachtgeld afschaffen of tot het normale uitkeringsniveau terugbrengen? U heeft natuurlijk gelijk als u roept dat u dan in ieder geval gelukkig niet mij als bestuurder zal zien aantreden wat bovendien voor het land een zege is. Nee ik blijf dan lekker in mijn huidige goedbetaalde commerciële functie met dito bijpassende gratiesz Audi. Mijn ontembare drang het land te besturen en verbeteren blijft u dan in ieder geval bespaard. Ongetwijfeld zijn er naast mij nog voldoende integeren bestuurskandidaten voor wie het uitzicht om na een paar jaar besturen zijn met hard werken opgebouwde carriëre van daarvoor in te ruilen voor een long-stay bijstandsteunuitkering.

Bergverzet | 09-08-12 | 11:35

D66 he, die gekozen wethoudster zien we over 3 jaar wel terug in Brussel, dan blijken kinderen helemaal geen probleem meer.
kapotte_stofzuiger | 09-08-12 | 11:09
Gekozen? Wethouders zijn tegenwoordig vanwege het dualisme externe krachten, maar dan aangesteld op partijlidmaatschap in plaats van op bekwaamheden. Gewoon ambtenaren met het juiste partijboekje op zak. En in dit geval niet eens uit Deventer; ze woont volgens de krant in Lochem. Al dat dagelijke pendelen kwam er dus ook nog bij als verzwarende factor.

Synecdoche | 09-08-12 | 11:34

Maar wel ons geld verbrassen en geen verantwoording afleggen? Reageren via een woordvoerder geeft wel aan uit wat voor hout deze D66 graaister gesneden is.

Doc Damage | 09-08-12 | 11:34

En dan lid zijn van het
''Netwerk van en voor Grootse Vrouwen. Vrouwen uit onze netwerken, zij die van aanpakken weten, bewust bezig zijn met wat ze doen.
Over klein, kleiner, kleinst. En daardoor grootse dingen doen.

Wat intrigeert ons?
• Bezieling
• Maatschappelijke verantwoordelijkheid
• Onafhankelijk en toch samen
• Ondernemend
• Win-win
• Rijnlands Organiseren
• Gelijkwaardigheid
• Leven in het NU, met aandacht
• Duurzame ontwikkeling
• Creatief''

Gadverdamme. Domme Happinez dozen. De evenknie van de zgn. geëmancipeerde moslima's met hoofddoek.

katarina_de_kleine | 09-08-12 | 11:34

Ach, zolang dit soort beroepsparasieten ongestoord op legale wijze de samenleving kunnen leegroven heb ik geen enkele moeite met zwartwerkende bijstandsmoeders.
Die doen tenminste nog iets nuttigs...

Graaisnaaiert | 09-08-12 | 11:34

Was het er 1 van de pvv dan was dit vanavond op het acht uur journaal.

MBeen | 09-08-12 | 11:33

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:30 Er is wel een escortservice.

www.autodeventer.nl/

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:32

@Umberto die trotzoni | 09-08-12 | 11:30
Je kunt het haar prima zelf kwalijk nemen. Ze stapt na 4 maanden zelf op, zonder duidelijke opgaaf van redenen. Maar wel met uitgestrekt handje.

Muggenmepper | 09-08-12 | 11:32

Ik neem daarom nooit vrouwen in dienst. Punt.

Libertinowitz | 09-08-12 | 11:31

In het verleden was ze wethouder bij de gemeente Doesburg, parttime. Volgens mij heeft ze zelfs die klus niet afgemaakt. Dan denken dat je het in Deventer wel vol zou houden is natuurlijk onzin. Dit is gewoon met voorbedachte rade wachtgeld scoren.

je postbode | 09-08-12 | 11:31

Dat is ook mijn geld. Als ik vrouwen geld geef, dan wil ik er ook mee kunnen neuqen. Ze is per slot een "publieke vrouw", want: publieke functie. Vrouwen die geld krijgen voor sex worden ook wel hoer genoemd. C'est ca.

funkyd | 09-08-12 | 11:31

Goed stuk, mijn humeur en geloof in het goede van bestuurders is weer eens tot een minumum gedaald.....

Dhr. W. Anhoop | 09-08-12 | 11:31

Je kunt het haar inprincipe niet eens kwalijk nemen, ze maakt gebruik van de bestaande mogelijkheden, zeg nou zelf zou jij het afslaan. Foute eraan is alleen dat de wachtgeld regeling voor 99% van de nederlanders gaat verhoogd worden van 65 tot (zeg het maar) jaar om geld te besparen. Eens tijd dat de heren eens een hele foute regeling gaan omzetten naar iets marktconform. maar zal wel niet gebeuren en das net als bij managers van grote bedrijven, je snijdt niet in eigen vlees das "not Done"

Umberto die trotzoni | 09-08-12 | 11:30

Heeft Deventer eigenlijk een Roze Buurt ?

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 11:30

Zo heeft van Mierlo het echt niet bedoeld, die zou zich in zijn graf omdraaien!

kemajoran | 09-08-12 | 11:26

Laat ik maar niet al te veel zeggen. Ik ben namelijk afhankelijk van dit soort parttime moederkoekjes ehm pardon, topvrouwen, voor mijn inkomen.
Want zij bellen mij voor de klusjes waar ze de mensen in vaste dienst niet overspannen mee willen maken.

vetkleppert | 09-08-12 | 11:25

Het wachten is op de onvermijdelijke lijken die binnenkort uit de kast komen lazeren in de een of andere financieële vorm.

stemvee | 09-08-12 | 11:25

Een slimme meid, die haar toekomst bij elkaar graaiT!

Of ging die nou anders?

Ashtrey | 09-08-12 | 11:25

@ denoorman 11:21

Dat gaat medereaguurder TM je nu even haarfijn uitleggen. Kom er maar in jongen!

eerstneukendanpraten | 09-08-12 | 11:25

Waarom is een wachtgeldregeling vele malen hoger dan de bijstandsnorm?

rechtvaardigerechter | 09-08-12 | 11:24

€ 5692,15 per maand gratis geld... dat krijg ik nog niet eens met hard werken. Wat een bizarre regeling.
klapstoelpiloot | 09-08-12 | 11:12 |
Zelfs met twee maand werken haal ik het net niet...

Doc Damage | 09-08-12 | 11:24

@kapotte_stofzuiger | 09-08-12 | 11:09
Uiteraard in een witte wijk zodat ze iedereen kan vertellen dat de verhalen over de multiculturele wrijvingen in de stad uit de onderbuik komen.

blinde kip | 09-08-12 | 11:23

-weggejorist-

Pietje Pelle | 09-08-12 | 11:21

Nou fantastisch typisch D66. Vrouwen aan de top en verder onbeperkt kansloze buitenlanders importeren naar nederland. En dan gaat ze allemaal in de uitkering en de hardwerkende nederlander betaalt weer braaf de rekening. Met dank aan de wereldvreemde D66 utopisten. Europa is het nieuwste stokpaardje van D66, dat gaat weer handenvol met geld kosten. Hoe stom kan je zijn om op die partij te stemmen??

denoorman | 09-08-12 | 11:21

De partij die als speerpunt in zijn programma heeft om dit soort zaken aan te pakken heeft mijn onvoorwaardelijke steun.

antilinks | 09-08-12 | 11:21

D66 he, die gekozen wethoudster zien we over 3 jaar wel terug in Brussel, dan blijken kinderen helemaal geen probleem meer.
kapotte_stofzuiger | 09-08-12 | 11:09

Dat denk ik ook niet want voor de kinderen vangt ze dan ook nog eens x honderd euro per maand extra. Trekt ze dat ook niet, krijgt ze ook wachtgeld en ongetwijfeld meer dan nu.

FrankVeer | 09-08-12 | 11:20

En ik snap ook best dat bedrijven liever geen vouwen aannemen... Wat een gezeik heb je er van.

Doc Damage | 09-08-12 | 11:20

Prima stuk A.Nanninga.
Mevrouw Huizingh kan je gelijk nadenken over de volgende vragen: Waarom ben jij op deze wereld? En waarom ter wereld ben jij hier? Wat doe jij hier eigenlijk? Welk nut heb jij? Ben jij hier wel nodig? En wat als deze wereld eindigt? Waarom zijn er andere planeten? Wat is de betekenis van het leven? Wat gebeurt er na je dood? Niemand weet het juiste antwoord, en juist dat mevrouw Huizingh is het probleem. Maar jij weet er een mooi slaatje uit te slaan. Chapeau, vroeger zou men je courtisane hebben genoemd.

Bill Cosby | 09-08-12 | 11:20

Vuile linkse T...

Blafkonijn | 09-08-12 | 11:20

Nou snap ik tenminste wel waarom de gemeentebelastingen zoveel stijgen.

Muggenmepper | 09-08-12 | 11:20

@Cuyahoga | 09-08-12 | 11:18

LOL. Zo is het maar net. De hoer.

pius | 09-08-12 | 11:19

Helaas voor Marleen is de vraag naar Mindfullness-trainers de laatste tijd ook afgenomen.

In de echte wereld lachen ze je uit als je 4 maanden ergens gewerkt hebt, zelf ontslag neemt en dan om 5,5 rug per maand komt vragen.
Dit land is ziek, echt doodziek, hoe leg je dat uit aan mensen die gewoon werken voor hun geld en vanmiddag bij de Lidl moeten kiezen of ze een lekker ijsje kopen terwijl ze eigenlijk nieuwe scheermesjes moeten aanschaffen omdat de oude al 2 maanden bot zijn?

Cuyahoga | 09-08-12 | 11:18

Na twee jaar wordt ze weer iets in de politiek. Houdt ze ook vier maanden vol en dan is er weer twee jaar wachtgeld.

Marleen Barth, kom er maar in.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:18

Oke. Wijf versieren en de politiek in schoppen. Dat is de weg.

LibertasSimplex | 09-08-12 | 11:17

A1VD | 09-08-12 | 11:16 En nu is het wachten op Joris.

Want die houdt niet van caps.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:17

Wachtgeld is diefstal.

Fijnstoffer | 09-08-12 | 11:16

Tja, 4 maanden is ook best lang natuurlijk ...

bello | 09-08-12 | 11:16

-weggejorist-

A1VD | 09-08-12 | 11:16

dat glazen plafond moet wel streeploos gezeemd worden.

minimá-armezusvan.. | 09-08-12 | 11:15

lekker twee jaar lang d'r eigen chakra zitten vingeren op mijn kosten...

kraaghaar | 09-08-12 | 11:15

vast geen sollicitatie plicht of reïntegratietraject.. werk genoeg in de kassen of in verzorgingstehuizen... toch ?

(c)ZWITSUL | 09-08-12 | 11:15

@Ratzing. | 09-08-12 | 11:14
Jarenlang dat koekje bij de PvdA-thee, dan krijg je dat.

kapotte_stofzuiger | 09-08-12 | 11:15

Schrijf Deventer maar af .Dat is geluidtechnisch in handen van de isla.mieten .

Ratzing. | 09-08-12 | 11:14

chevyeddy | 09-08-12 | 11:02 De kassen, daar zeg je iets.

Die hebben altijd al een glazen plafond gehad.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:14

Uiteindelijk is dit natuurlijk een zegen voor de gemeente. Als je je eigen kinderen niet eens de baas kunt lijkt me een wethouderschap ietwat te veel gevraagd. Ik zou wel wat vragen willen stellen aan de D66 werving en selectie commissie. Die kan ik overigens ook wel samenvatten in een overkoepelende vraag. Wordt het niet eens tijd om een startkwalificatie te vragen?

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 11:14

Dit is nu het ware gezicht van de D66, graaien graaien en nog eens graaien.

Moonwarrior | 09-08-12 | 11:13

AI2Tek | 09-08-12 | 11:11 Lid worden van de juiste (liefst een linkse) partij.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:12

€ 5692,15 per maand gratis geld... dat krijg ik nog niet eens met hard werken. Wat een bizarre regeling.

klapstoelpiloot | 09-08-12 | 11:12

Na 4 maanden doen alsof je hard werkt twee jaar lang een prima en stabiel inkomen... goed geregeld, hoor!
En nou als een dolle gewoon aan het werk, luie muts!!!

kraaghaar | 09-08-12 | 11:12

eh me vrouw dan

AI2Tek | 09-08-12 | 11:12

Waar kan ik hier solliciteren?

AI2Tek | 09-08-12 | 11:11

Zo'n wijf heeft toch wel een kerel op sandalen met een 'papadag'?...

MichieldeMuiter | 09-08-12 | 11:11

Dit kan je toch niet verkopen nu er mensen zijn die niet meer rond kunnen komen en naar de voedselbank moeten.

deva1977 | 09-08-12 | 11:11

Zij kan er toch ook niets aan doen dat ze kinderen krijgt? Wijf is te stom voor de pil

bennutzat | 09-08-12 | 11:11

Daar ben ik als zzper nou echt trots op. Dat ik daar de helft en daarna nog een kwart van mijn inkomen voor mag afstaan, terwijl er voor mij niks komma nul is als het fout gaat.
Dat we zo goed voor onze politici zorgen. Die mensen die de samenleving leefbaar voor ons maken. Dat mag best wat kosten. Daar denk ik altijd even aan als ik niet weet waar ik volgende maand van moet vreten.
En dan slaap ik meteen een stuk beter.
Ik durf zelf dan wel niet aan kinderen te beginnen, maar ik troost me met de gedachte dat het met de kinderen van deze topvrouw helemaal goed gaat komen.

vetkleppert | 09-08-12 | 11:10

LOl. Leve de keizerin van het vileine.

En ze heeft nog een punt ook.

pius | 09-08-12 | 11:10

vrouwenquotum!!

sitzkrieg | 09-08-12 | 11:10

Maar wat vindt Arrogander hier nou van?

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 11:10

Alleen al dat hypochondrische PMS gedoe is een goede reden om alle vrouwen weer achter het aanrecht te kluisteren.
Ik stem 12912 op de SGP.

Conan de Rabarber | 09-08-12 | 11:10

D66 he, die gekozen wethoudster zien we over 3 jaar wel terug in Brussel, dan blijken kinderen helemaal geen probleem meer.

kapotte_stofzuiger | 09-08-12 | 11:09

D66. Onthoud dat nog een kleine 5 weken, mensen.

Merkava | 09-08-12 | 11:09

Hoe lang heeft Tara Sing Varma wel niet wachtgeld gehad na haar dodelijke ziekte?

eerstneukendanpraten | 09-08-12 | 11:08

BlitzFlicker | 09-08-12 | 11:05
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik neem het geen enkele gelukzoeker kwalijk dat ie hier zijn hand komt ophouden. Als ik in een mooi (zonnig) landje morgen 3 keer meer kan krijgen dan ik hier bij elkaar werk dan ben ik weg.
De schuld ligt bij de (linkse) overheid.

antilinks | 09-08-12 | 11:08

@zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:07:
Godverdegodver.

Muggenmepper | 09-08-12 | 11:08

Muggenmepper | 09-08-12 | 11:04 Ga maar even zitten en zet de valium klaar.

Klaar? Komt ie.

TWEE JAAR. Moet jij eens proberen aan uitkering te krijgen na zelf opstappen tijdens de proeftijd.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:07

Komen die fails uit het verleden van d66 haar nu goed van pas, een baan vinden wordt lastig natuurlijk

Tim Grimback | 09-08-12 | 11:06

Dan hadden we natuurlijk ook nog dat mens dat 8 uur minister was dus het kan erger.

antilinks | 09-08-12 | 11:05

Volgens mij is ze wel liev! Dat mag wat kosten toch?

hoax! | 09-08-12 | 11:05

Dat is nou zo leuk aan de overheid.

Bij een bedrijf is geld over het resultaat van een bedrijfsvoering waarbij de opbrengsten hoger zijn dan de kosten.

Bij een privepersoon is geld over het resultaat van minder uitgeven dan je verdient.

Bij de overheid is geld er gewoon .. altijd .. overal. En is er niet genoeg voor al dit soort hobby's dan steel je gewoon wat extra van de burgers. En het leuke is dat niemand binnen die organisatie het raar vindt. Geld is gewoon een middel dat niks kost.

James Lastig | 09-08-12 | 11:05

Als ik vijfduizend euro per maand aangeboden krijg om een baan te zoeken dan neem ik dat ook aan. Ligt de fout dan bij mij of bij degene die het mij aanbiedt?

BlitzFlicker | 09-08-12 | 11:05

En een nieuwe bevestiging politici EN vrouwen allemaal kuthoeren zijn. De combinatie vrouw EN politicus is natuurlijk een al helemaal enge combinatie.
Huizinga graait natuurlijk wat ze graaien kan. Dat is nu eenmaal de norm geworden in NL. Onbeschaamd nemen wat je nemen kunt. Fuck public opinion en vooral FUCK de burger die maar gewoon braaf zijn bek moet houden. Want we leven per slot van rekening in een mooi land met mooie regels, helaas wel allemaal opgesteld om religekkies, minderheden en bovenal "bestuurders" het leven zo gemakkelijk mogelijk te maken.

WatZalIkErvanZeggen | 09-08-12 | 11:04

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:02
Ben zo bang dat je gelijk hebt.

antilinks | 09-08-12 | 11:04

Ze heeft ook twee tropen jaren gemaakt als Waterambassadeur Rijn Oost.

BP Richfield | 09-08-12 | 11:04

Hoe lang mag je eigenlijk wachtgeld vangen na 4 hele maanden wethouder spelen?

Muggenmepper | 09-08-12 | 11:04

Ze kan Estelle Gullit de hand geven. Die doet ook alles voor de kids.

Bubbels Jackson | 09-08-12 | 11:03

-weggejorist-

petrossa | 09-08-12 | 11:02

antilinks | 09-08-12 | 11:01 Peggold? Die belt Marleen meteen om te zeggen dat ze vooral maar eerst tot rust moet komen.

En hij wenst 'r sterkte toe want na twee jaar is dat wachtgeld op.

zeg maar jansen | 09-08-12 | 11:02

De kassen in met dat wicht.

chevyeddy | 09-08-12 | 11:02

Voor dat geld had ze ook met kwastjes aan haar tieten bier kunnen serveren. Gemiste kans...

Rikketiktik | 09-08-12 | 11:02

Zo gaat dat hier... als moeder ben je een voorbeeld voor je kids, nou dan staat ons nog wat te wachten.
REVOLUTIE
ook zij moet verplicht solliciteren, elke baan aannemen die aangeboden wordt anders gewoon korten dat mens!!!!

WhiteTornado.nl | 09-08-12 | 11:02

D66, het is niet anders, u werkt, wij graaien.

smdyasc | 09-08-12 | 11:01

Ik tel eerst even tot tien

Bokito ergo sum | 09-08-12 | 11:01

Zou zo graag willen weten wat kereltje hier van zou zeggen.

antilinks | 09-08-12 | 11:01

Speelde Annabel vroeger met autootjes? Ben benieuwd wanneer de eerste islamist de redactie komt versterken!

Godsammekraken | 09-08-12 | 11:01

Ach joh dan print de ECB er toch gewoon weer een paar miljard bij dat kost helemaal niets!

Kets22 | 09-08-12 | 11:00

Ja hallo, het is natuurlijk ook een bijznder mens he? Meer waard dan een "normaal" mens. Veel meer waarde voor de maatschappij en zo. Dat mag best veel kosten hoor.

John Dough | 09-08-12 | 11:00

Dat glazen plafond is wel een stuk duurder dan een gewoon plafond hè?

zeg maar jansen | 09-08-12 | 10:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl