Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

37 zetels: SP vindt zichzelf nog steeds erg zielig

dehuilendesperwenermaaraan.jpgDe SP is een partij met een minderwaardigheidscomplex. Dat krijg je er van als je je altijd maar opwerpt voor de 'kleine man'. Zelfs nu de SP in de peilingen op een miljoenmiljard zetels staat, is de SP nog steeds bang dat ze straks de regering mislopen. Blijkt bijvoorbeeld uit het interview van SP-prominent Remi Poppe (*) in Trouw vandaag. Bang dat ze net als in 2006 wederom door de PvdA buitenspel gezet gaan worden. Man, doe eens niet zo onzeker. Sinds gisteren staat de SP in de hondsbetrouwbare peilingen op 37 zetels. De enige die in de buurt komt is de VVD met 30, de rest van de partijen voert een achterhoede gevecht met minder dan twintig zetels. Het is een chaotische teffuszooi bij alle partijen en dat weet Remi Poppe echt wel. Niet uit eigen kracht, maar vanuit het blunderen van anderen. Per ongeluk de grootste. De enige partijen die boven de chaos staan, zijn namelijk de standvastige orthodox-ideologische partijen SGP, CU, PvdD en de SP. Waarbij die laatste een veel algemenere en dus grotere groep aanspreekt dan de eerste drie. Ziedaar het succes. Maar goed, 37 zetels is 37 zetels. En dan toch nog steeds angstvallig jankebalken dat je het stom vindt als straks andere partijen niet met je willen spelen. Dat je niet op hun feestje mag komen als de verkiezingen eenmaal zijn geweest. Serieus, vanuit de huidige positie van de SP mogen andere partijen blij zijn om met jullie te mogen spelen. Dominanter in de peilingen dan Epke op een rekstok. En toch dat minderwaardigheidscomplex. Toch die dwangneurotische neiging om de underdog te spelen. Toch zielig gevonden willen worden omdat 'de grote jongens je misschien wel gaan pesten'. Die natuurlijke houding van de SP - dat constante zelfmedelijden, die selffulfilling minderwaardigheidsgevoelens, dat voortdurende gejeremieer dat de hele wereld gemeen doet tegen je - dat is precies de reden waarom de SP een hele belabberde regeringspartij is. Dat wordt een geldverslindende dictatuur van verkreupelende zieligheid, zelfmedelijden en zeurkouzen. Remi Poppe, bedankt voor deze opheldering.

Reaguursels

Inloggen

@FreeElectron | 08-08-12 | 15:54
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben een script, luisterend naar de naam RoepieDoepieWadieVoslok.
Enzo.

Pufferd | 09-08-12 | 00:39

Kaas de Vies | 08-08-12 | 20:05

PVV heeft flink wat linkse standpunten voor een partij die zich rechts noemt en tegen alles wat links is zegt te zijn, ja. Maar omdat ze ook nog aardig wat rechtse standpunten denk ik niet dat je 't links kunt noemen. Het heeft 'n aantal hele rechtse en hele linkse standpunten en niets wat daar tussen in zit, dat maakt 't tot 'n geval apart in het politiek spectrum.
Wat bedoel je btw met recht voor de raap? Dat er flink wat mag veranderen ben ik iig met je eens (met betrekking tot strijkstok en corrupte regimes in stand houden etc.) Maar er random geld weghalen ben ik niet per definitie fan van. En nee, hoe hard ze dat ook zullen roepen om PVV'ers te trekken, ik zie ze dat idd niet doen.
.

Pindakees | 08-08-12 | 21:31

@Pindakees | 08-08-12 | 18:33 | + 1 -
Er is geen rechts in Nederland.
Als er realistisch rechts was in mijn definitie was het bijvoorbeeld afgelopen met ontwikkelingssamenwerking zoals het er nu is. Geen pappen en nathouden maar recht voor de raap.

Zie jij de uberrechtse VVD dit doen?
Ik zie trouwens de PVV als links.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 20:05

@FreeElectron | 08-08-12 | 15:34 | + -1 -
Het is mij bekend. Standaard -2 is het. Vooral in de 1e 10.
Kudo's zijn niet erg belangrijk, het is voor mij een indicatie om globaal te zien of ik uit mijn nek zwets of mijn vinger op de zere plek leg.

Ik doe het niet voor mijn ego ik weet al dat ik gaaf ben, ik doe het vooral om mijn gedachten te ijken. Of ik dwaas ben of wijs. Soms ben ik dwaas soms ben ik wijs, dat weet ik van mijzelf, maar nooit hoe vaak de wijzer welke kant opslaat.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 20:04

De SP komt dan ook op voor de mensen die zichzelf voortdurend zielig vinden. Dan krijg je zo'n reflex vanzelf.

TisNieZoMoeilijk | 08-08-12 | 19:33

vanhetvarken | 08-08-12 | 13:31

Wat jij bedoelt is communisme, en daar krijg je genoeg van op je bord op school hoor. En wat denk jij trouwens? Dat gehandicapten hun zorg weg gaan stemmen? Daar moet je dan al behoorlijk geestelijk gehandicapt voor zijn.

Pindakees | 08-08-12 | 18:38

Kaas de Vies | 08-08-12 | 13:58

Kun je mij de laatste de laatste linkse regering noemen dan?:P Afgelopen 10 jaar is het sowieso allemaal rechts/centrumrechts.

Pindakees | 08-08-12 | 18:33

al die gozertjes die hier roepen over hoe mis het wel niet zal gaan met de SP aan het roer zijn zich blijkbaar niet echt gewaar hoe helemaal verschrikkelijk mis het al ging in de afgelopen tien jaar.

Van Roden Den Drons | 08-08-12 | 17:16

@Pufferd | 08-08-12 | 15:50
En daar hebben we nummer 2 die uit de kast komt.

FreeElectron | 08-08-12 | 15:54

@FreeElectron | 08-08-12 | 15:34
Weet je wel hoe meoilijk het is om jouw plusjes telkens te neutraliseren met minnetjes? Man-man-man, ik heb er een dagtaak aan!

Pufferd | 08-08-12 | 15:50

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:26
Ik heb zojuist eens een testje gedaan.
Ik plus vrij veel, en bij bijna iedereen blijft dat ook staan behalve bij jou en ENDP.
Als jullie count rond de 0 zit (+1, 0 of -1) en ik plus, dan komt er *elke keer* een minnetje achteraan.

Alleen bij jullie 2. In meerdere topics.
Dat kan bijna niet anders dan een scriptje zijn.

FreeElectron | 08-08-12 | 15:34

Grappig al die commentaren m.b.t. de SP. Alsof Nederland met een SP aan het roer ten onder zou gaan.

Voor het gemak wordt maar even vergeten dat de huidige situatie waarin we verkeren enkel en alleen te danken is aan zittende partijen die al decennia lang de dienst uitmaken.

Afijn, u allen wil dus meer van hetzelfde, meer rechts en dientengevolge nog meer ellende? Dat kan, gewoon VVD stemmen!

ruktzichloos | 08-08-12 | 15:33

Marcus Porcius Cato | 08-08-12 | 09:46 |

wat een gezwets allemaal ,crisis hebben we al jaren ,al veel honger geleden hebben wij allemaal,riemen aan moeten trekken ,niet dus he,als de grote jongens geen miljard winst maken maar een 1/2 miljard gaan ze ontslaan en fuseren ,lees hun eigen groei remmen ,en dan gaan we allemaal dood ... pfff onzin ,dat de sp het gaat oplossen natuurlijk ook ,de rek is uit de markt en dat was te verwachten, dus zal er anders naar de markt gekeken moeten worden maar ik verwacht niet dat ik die revolutie nog ga meemaken,zo traag en behoudend als de gevestigde orde is

iam&u2=jawehgodallah | 08-08-12 | 15:04

Kaas de Vies | 08-08-12 | 12:50 |
Nou weet ik niet meer zeker of het de beursgang van Enis of Newconomy was waarbij de koers in enkele maanden vanwege creatief boekhouden zakte tot 10% van de uitgiftekoers. Kan ook allebei zijn natuurlijk.

WirMachenMusik | 08-08-12 | 14:42

Moet voor de PVDA toch pijn doen, zit je 50 jaar lang de boel zo te manipuleren met de Pers, het onderwijs en het opfokken van het aantal uitkerings trekkers, door o.a selectieve (slechts kanslozen) immigratie, heb je eindelijk weer een te verheffen onderklasse voor elkaar, gaat een ander er met de vrucht van je arbeid van door.

vanhetvarken | 08-08-12 | 14:36

En ik dan vijf-en-f***ing-zestig procent belasting betalen om een stelletje lamlullen te vertroetelen... no way!
*lonely planet Verweggistan erbij pakt*

kraaghaar | 08-08-12 | 14:22

Lijd jij ook aan zelfmedelijden omdat jouw zelfliefde in het dagelijkse leven niet door jouw omgeving bevestigd wordt? Stem dan nu SP, zodat we gezamelijk de schuld kunnen geven aan dingen die we niet begrijpen, onze aandacht vooral niet hoeven te richten op onszelf -want stel je voor dat we als totaal afhankelijke slachtoffer vermomde graaiers gaan inzien wat we zelf zijn- en vooral elke vorm van waardering voor het collectief afkeuren, want nationalisme is vies. We zijn immers allen individuen met een eigenbelang en als je respect wilt voor jouw eigenbelang dan moet je ook doen alsof je het zelfmedelijden van anderen respecteert.
Omarm dus elke vorm van zieligheid en vooral afrikaanse kindjes en laat het volgende generaal pardon maar komen.

nedertokkie | 08-08-12 | 14:22

@Pindakees | 08-08-12 | 12:55 | + 0 -
ik weet niet precies waarom rechts het verneukt zou hebben, maar dat boeit mij niet. Het is slecht, en daar moet iets aan gedaan worden.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 13:58

Communistische halen altijd wel de meeste medailles bij de Olympische Spelen.

Stormageddon | 08-08-12 | 13:37

Pindakees | 08-08-12 | 12:55
Als het onderwijs ook eens naar voren had gebracht, wat voor ellende dat socialisme wereldwijd heeft aangericht, ipv het te verheerlijken, zou ook de geestelijk gehandicapte kiezer wellicht beter in staat zijn een bewuste keuze te maken.

Hogere uitkeringen beloven door dat af te pakken van mensen die iets meer verdienen werkt electoraal, maar komt er altijd op neer, dat het economisch minder gaat en defacto iedereen er op achteruit gaat.

vanhetvarken | 08-08-12 | 13:31

alcor | 08-08-12 | 12:35
Verstandelijk gehandicapten aller landen, verenigt U !!

1.7 miljoen kiezers zijn bewezen verstandelijk gehandicapt, hoppa, alvast 20 zetels van de min 70 IQers, dan nog 17 erbij van de goed gesalarieerde debielen-hulp industrie. Makkie.

vanhetvarken | 08-08-12 | 13:01

Overigens, dat de SP bang is om alsnog buiten spel te komen vind ik niet zo heel gek. De regeringspartijen draaien veel liever al hun standpunten om in de regering te komen met elkaar.

Pindakees | 08-08-12 | 12:57

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:47

Onderwijs de schuld geven.. wel interessant. Ik zou eerder 't wanbeleid van de rechtse kliek van PvdA, VVD en CDA de schuld geven. Die idd ook 't onderwijs flink wat stapjes naar de klote hebben geholpen.

Pindakees | 08-08-12 | 12:55

@WirMachenMusik | 08-08-12 | 12:14 | + 0 -
Hij had toch ook newcomony opgericht?

Kaas de Vies | 08-08-12 | 12:50

@pius | 08-08-12 | 12:18 |

LOL

Bruno Alaska | 08-08-12 | 12:47

@zeertegendradig | 08-08-12 | 11:48 | + 3
"De enige mensen die ik ken die SP stemmen ontvangen een full- time uitkering."
Da's niet slim van ze. De SP is er voor de lagere inkomens, uitkeringstrekkers moeten aan het werk...

alcor | 08-08-12 | 12:35

Sorry, heb ik iets verkeerd gezegd, mijn reactie is in zijn geheel verwijderd.

flaming_dragon | 08-08-12 | 12:24

Zou de PVV met de SP willen regeren? Beide anti EU, en nog wat andere onderwerpen waarin ze kunnen optrekken?

funkyd | 08-08-12 | 12:18

@Bruno Alaska | 08-08-12 | 12:06

Onzin.

pius | 08-08-12 | 12:18

@mezelf

Niet de complete markt, onderdelen die daadwerkelijk van nut zijn voor het algemeen belang dat is, zoals de zorg bv.

Bruno Alaska | 08-08-12 | 12:14

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:56 |
Zou Zuckerberg van dat Facebook over enkele decennia net zo vertrouwd worden als (sociaal-geograaf/aardrijkskundeleraar) Maurice de Hond nú?
De Hond bracht in de tachtiger jaren met veel ophef en media-ondersteuning Interview onder de naam Emis naar de beurs. Binnen de kortste tijd waren de aandelen gezakt tot 10% van de uitgiftekoers en uiteindelijk ging Emis gewoon failiet.
Bekendheid als politiek opinieleider verkreeg De Hond eind zeventiger jaren met een publicitaire truc. Hij slaagde erin om het meewegen van oude verkiezingingsuitslagen in voorspellingen, als een persoonlijke uitvinding te verkopen. Dit, terwijl iedereen met een beetje verstand van statistiek wist, wist dat die techniek al decennialang bekend stond als exponentional smoothing en daarvóór al een eeuw statistisch werd toegepast als voortschrijdend gemiddelde.
De meesten hier zullen ook te weinig ervaring met onderzoek hebben of te jong zijn, om te weten dat De Hond ooit met Hedy D'Ancona een onderzoekbureau gericht op de 'zogenaamde' nonprofit sector, oprichtte. Dus subsidiestromen genereren en kanaliseren richting PvdA enzovoorts. Ook over 'oneigenlijk' gebruik van onderzoek (acceptatie van reeds genomen beslissingen) viel met de VARA-huisonderzoeker volgens zeggen toen goed te praten.
Kortom: De Hond is een publicitaire zeepbel met deuken, die maar niet uiteen wil spatten.

WirMachenMusik | 08-08-12 | 12:14

@pius | 08-08-12 | 10:54

De markt moet op dit moment of volledig vrij zijn of volledig overheidsgestuurd. Als de vrije markt een geweten krijgt en de overheid inzicht en daadkracht kunnen ze misschien ooit samenkomen.

Bruno Alaska | 08-08-12 | 12:06

@John Muts: Ik denk dat de Europese trein een - al dan niet tijdelijk - halt moet worden toegeroepen om de zaken binnen onze landsgrenzen op orde te krijgen, omdat een instabiel Nederland ook voor Europa een slechte zaak is.

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 12:00

Toch gaat Remi gelijk krijgen, let maar op
sp gaat de verkiezingen nipt winnen met 1 zetel verschil met de vvd, niemand wil samenwerken met de sp (en sp wil de pvv niet neem ik aan), van het cda en de pvda blijven helemaal niets over (terecht eindelijk!), komt de bal bij de vvd te liggen, dat zal de doodsteek worden voor nederland..

Tim Grimback | 08-08-12 | 12:00

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 11:59

-weggejorist-

as-saboer | 08-08-12 | 11:57

@John Muts | 08-08-12 | 11:52 | + 0 -
Een trein waar de achterste wagons in brand staan dan.

Iedereen blij.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:55

@ zeertegendradig | 08-08-12 | 11:48
Jammer dat jij mij niet kent. Werkt al jaren en stem al jaren SP. Dus ik weet niet in welke kringen jij je begeeft. Ben jij soms dan ook zo'n SP-stemmer die je zelf hebt omschreven ?!

loser | 08-08-12 | 11:55

@zeertegendradig | 08-08-12 | 11:48
Bevinden er zich überhaupt wel werkende mensen in uw zuurrechtse omgeving?

as-saboer | 08-08-12 | 11:53

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 11:48 | + 0 -
Nou ja, het gaat om welke metafoor de waarheid het best benadert. Die van de trein suggereert dat de situatie niet verergert als je hem stil zet. Ik denk dat stilstand in dit geval erg gevaarlijk is, vandaar dat ik het met brand vergelijk. Ik vrees dat Nederland met een linkse regering een rabbit in the headlights wordt die maar blijft nadenken over een oplossing die aan alle achterbannen te verkopen is terwijl (weer een metafoor) er een vrachtwagen op ons af dendert.

John Muts | 08-08-12 | 11:52

De enige mensen die ik ken die SP stemmen ontvangen een full- time uitkering. Blijkbaar bereikt Nederland het punt waar een meerderheid een uitkering heeft.(waarschijnlijk ook mede te danken aan de vergrijzing)

zeertegendradig | 08-08-12 | 11:48

SP aan de macht, mijn salaris verkracht!

Ik mag hopen dat ze niet aan de macht komen want dan gaat de economie echt naar de haaien!
Er zal exodus volgen van mensen met een modaal en bovenmodaal inkomen.
Niemand wil toch 70 of 80% van zijn salaris inleveren.

r04drunn3r | 08-08-12 | 11:48

@John Muts: Ik zie de EU-trein met een noodgang de afgrond in rijden en dan heb ik liever een club die aan de noodrem trekt dan een club die fragmentarische werkzaamheden aan het spoor gaat uitvoeren om die trein koste wat het kost maar door te laten hollen.
Maar dat is een verschil van inzicht waar wij het niet eens over zullen worden.

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 11:48

@ Igor Mortis 11:38

En vergeet het minknopje niet hè?

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:45

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 11:37 | + -1 -
Als je huis in brand staat, doe je dan de deur op slot om eerst even rustig na te denken over de te volgen koers? Het laatste wat de NL economie nodig heeft is nóg meer getrek aan remmen. Maar hinderen en afremmen is nou eenmaal het enige machtsmiddel van de raamambtenaar en de kantooronderknuppel. Zal het SP-stemvee dus ongetwijfeld aanspreken.

John Muts | 08-08-12 | 11:45

Moonwarrior | 08-08-12 | 11:41

Net alsof Paars de juiste oplossingen had??

Kromme Banaan | 08-08-12 | 11:42

De SP is als de dood dat ze dadelijk wel mogen regeren. Dan komen de mensen erachter dat al die leuke ideeen die ze hebben onuitvoerbaar zijn, veel geld kosten en nog slechter zijn dan Rutte voor onze economie.

Moonwarrior | 08-08-12 | 11:41

@IgorMortis | 08-08-12 | 11:38 | + 0 -
Waar baseer je dat op? Op iets wat weesie heeft gezegd?

Mocht het waar zijn. Worden de reaguursels gewaardeerd of niet? Is het een toegevoegde waarde of niet?

Er gebeurt hier vanalles en dat vind ik leuk. Autisten of niet, ik kan soms echt tegels waarderen, soms serieus, soms grappig, soms bizarro.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:40

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:36

Doet me goed Kaas.
Met alleen maar bleeeeren en typen,dat het allemaal anders moet veranderd er niks ;=]

Kromme Banaan | 08-08-12 | 11:38

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:35 | + 0 -
Ehm 1e ons is hunnie.
Verdomme nog meer kofife.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:38

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 11:38

Mensen, ik denk dat we het er met z'n allen over eens zijn dat 37 zetels voor de SP a: niet realistisch en b: pure armoede is ( en dat zeg ik als SP-stemmerT ).
Echter, is dat nou de schuld van de SP of het decennia lange falen van CDA/PVDA/VVD aangevuld met incidenteel D66, LPF/PVV en de Bakfietsenclub?
De grote 3 hebben ons land overgeleverd aan de "vrije" markt, kansloze gelukseisers uit het Zuiden en het Oosten en het laatste beetje trots en zeggenschap wat we nog hadden zetelt nu in Brussel, en meer en meer mensen komen er achter wie hiervoor nu eigenlijk verantwoordelijk zijn.
En ja, vorige keer de PVV, en nu de SP spinnen daar garen bij en wie van die 2 er nu aan die noodrem trekt is voor mij minder relevant, zolang er maar aan die rem getrokken wordt.

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 11:37

@Kromme Banaan | 08-08-12 | 11:33 | + 0 -
Ik denk dat jij 1 van de laaste bent die zijn handen vuil heeft durven maken voor Nederland.

Wij roepen veel maar doen niets.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:36

@eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:31 | + 1 -
We moeten ons niet belangrijker achten dan geenstijl.nl zelf. Het is ons blog en voor ons platform om onze meningen en relatieve vrijheid te scanderen, om te dollen, om te geinen, en om te treiteren. Dat laaste doe ik niet, maar anderen wel.

Ik weet niet of geenstijl nou echt inkomsten misloopt omdat ik gebanned word, of dat een huissponsor wegloopt.

Ik denk van niet.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:35

@ Igor 11:30

Soms valt het me op maar ga verder gewoon je gang hoor!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:34

Communisme zal nooit werken sinds de gemiddelde mens erg lui en oppurtunistisch is. En als niet iedereen zn ding doet "to earn their keep" als ze dat kunnen is er op een geven moment geen cent meer om je kont mee te krabben. Meeste mensen stoppen toch ook met werken als ze de loterij winnen?
Maar kop int zand steken helpt ook, ofzo.

Rest In Privacy | 08-08-12 | 11:34

Walrus | 08-08-12 | 11:29 | + 0 -
Samen eerlijk delen. Alleen is er met Grote Leider Roemer aan het roer straks niks meer te verdelen.

John Muts | 08-08-12 | 11:34

Tja ik werk al vanaf mn 16e,heb in Cambodja en Bosnie gezeten met de Mariniers.Dus ik ben minder ik ben Henk,toch????We zullen zien 12 Sept ;=]

Kromme Banaan | 08-08-12 | 11:33

@Walrus | 08-08-12 | 11:29
Ik mag inderdaad hopen dat "eerlijk" delen zoals de SP voorstaat nog heeeel lang duurt, ja. Opvallend genoeg zijn het altijd de mensen die niet zo bar veel bijdragen aan de maatschappij die roepen dat het "eerlijker" moet.

PietGeniet | 08-08-12 | 11:31

@ Kaas 11:26

Maar zonder huisreaguurders geen GS, maar dat zal hij wel niet beseffen. En daar komt de volgende minkudo in 3, 2 ...

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:31

@IgorMortis | 08-08-12 | 11:28 | + 1 -
Dank voor het compliment, ik vind het zelf ook.

Tuurlijk heb je de keuzevrijheid, alleen vind ik het apart.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:31

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 11:30

@Walrus | 08-08-12 | 11:29 | + 0 -
Lees mijn laatste 8 tegels over geluk, waarde en geld.
Wellicht wordt er iets duidelijk.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:30

Dan maar communist! Welvaart betekent ook welzijn en dan niet alleen maar voor een klein groepje die zichzelf zo hard vindt werken, of zoveel belasting betaalt! Eerlijk delen duur het allerlangst. Emiel in het torentje, worden wij allemaal beter van!

Walrus | 08-08-12 | 11:29

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 11:28

Hahaha,denk dat de vvdérs onder ons hoe dan ook fors gaan inleveren???Tjee heb je daarvoor al die jaren op school gezeten??

Kromme Banaan | 08-08-12 | 11:27

@eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:24 | + -1 -
Hij moet doen wat hij niet laten kan.

Blijkbaar vindt hij de kudo's belangrijk dan de persoon die hij minkudoot. Ik ben alleen op zoek naar het hoe en waarom.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:26

@ Kaas 11:13

Hij moet nu vaak op het minknopje drukken met al die fascistische anti SP-tegels!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 11:24

@Pubertje | 08-08-12 | 11:18 | + 0 -
Jij gaat er vanuit dat iedereen zo denkt.

Er zijn een hoop mensen dan die wasknijpers moeten maken wegens gebrek aan capaciteit en gaan maken wegens gebrek aan interesse of ambitie.

Dat zie je nu al.
Er zijn mensen met een uitkering die gezond zijn en kunnen werken, maar zij kiezen ervoor dit door anderen te laten betalen.

Hun geluk wordt dus afgesnoept van mijn geluk want ik moet dat betalen.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:23

Het maakt allemaal geen zak uit. PVV of SP of een ander hobbieklup met semi-amateuristische alfa apen. Zolang er niet massaal op de VVD en/of CDA wordt gestemd houden we een instabiel en lachwekkend landje. Oplossing is een kiesdrempel of een provincie worden van Duitschland. Dat schijnt nogal goed te draaien. Als ze niet een muur hier bij de grens zetten.

de voddeboer | 08-08-12 | 11:22

Wat een gezeur hier weer zeg. Laat de SP het maar eens proberen. slechter als de vorige lukt niet. Al wil je het. Laat ze al ons geld maar aan zielig mensen in Nederland geven. Liever dat dan dat ze ons geld aan europa geven

Samtari | 08-08-12 | 11:21

Elke zetel die niet naar FC Kunduz + Samsom gaat is er eentje die goed besteed is. En of hij nu door een SP-achterwerk of een PVV-reedt wordt ingenomen vind ik minder relevant.
De uitverkoop van Nederland en het weggeven van onze soevereiniteit moet maar eens afgelopen zijn, en deze 2 zijn de enige partijen die ik dat wel toevertrouw.

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 11:19

En ja, al zou ik als piloot hetzelfde verdienen dan als wasknijpermaker, dan ging ik toch mijn best doen om piloot te worden. Of chirurg.

Pubertje | 08-08-12 | 11:18

Pollie heeft en aantal jaren in het toen nog socialistische Oost-Europa gewerkt. En dat was dus helemaal Animal Farm. Voor het klootjesvolk was er bier en vette worst, voor het partijkader Champagne en kaviaar.
Wel eens van Tuzex winkels gehoord? Alleen toegankelijk voor de partij elite die daar alles kon halen waar de rest van het volk alleen maar van kon dromen.SP? Nee, dank u wel.

Polletje Piekhaar | 08-08-12 | 11:15

@Sano | 08-08-12 | 10:51
Maar het zou goed zijn om echte arbeid en kennisvergaring/onderwijs te belonen in plaats van het rond te pompen via de papierschuivers die de bestuurslagen en managersgilde rijk zijn. Zo hebben we een financiële sector die 2x te groot is t.o.v de bevolking. Een dergelijke mentaliteitsprobleem moet op te lossen zijn door het geld elders te spenderen.

blinde kip | 08-08-12 | 11:14

De SP voelt zich sterk als oppositiepartij, maar krijgt meteen slappe knieën als regeringsdeelname dreigt.
Dat is de aard van het beestje. Communisme gedijt slechts op twee manieren, als geschreeuw, geschop en gemopper vanaf de zijlijn, of als dictatuur. Daartussen zit eigenlijk niets. Dat is de grote moeilijkheid ook nu weer voor Roemer. Als verstokte Marxist kun je een prachtig, overtuigend en zelfs ontroerend verhaal afsteken en binnen de kaders van Das Kapital blijven, maar zo gauw je in onderhandeling moet kun je niet meer met die rode vlaggen blijven wapperen en beginnen de problemen. Dan blijkt onmiddellijk dat marxisme enkel kan bestaan in een wereld die marxistisch denkt en geen ruimte laat voor enig ander standpunt.
Als groene zeep zich mengt met parfum gaat het al gauw erg stinken.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 11:13

@IgorMortis | 08-08-12 | 11:01 | + -1 -
Trouwens eerstneukendanpraten volgens mij, of een andere reaguurder heeft vaak gevraagd of de minkudoer zichzelf bekend wil maken.

Volgens mij is dit je eerste bekentenis, terwijl je je er niet voor schijnt te schamen.
Vreemd.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:13

@ Kaas
Dat is jammer. Ik reageer op jouw voorbeelden en -pobeer- weerleg deze.
Vervolgens geef je aan dat we deze voorbeelden niet moeten gebruiken. Dan stopt iedere discussie.
In mijn beleving is het systeem van alleen geldelijk gewin na streven, dood. Volgens jouw redenatie zijn de bankiers van Goldman en drugsdealers van enorme waarde voor onze maatschappij...

Pubertje | 08-08-12 | 11:12

Poppe staat vandaag niet alleen in Trouw, maar ook prominent in de Volkskrant. Allebei De Persgroep, zo vul je lekker makkelijk de kolommen van je blaadjes met dezelfde kopij.

Begreep vanmorgen bij BNR Nieuwsradio dat Poppe bij het interview in de Azijnbode prominent op de foto staat met zijn niet geringe, mahoniehouten zeiljacht. Pardon? Herkennen we hier neo-Oostduits, Noord-Koreaans of Venezuelaans regentengedrag?

Verder schijnt hij in datzelfde interview met zoveel woorden te hebben gezegd dat ambtenaren door hun baanzekerheid en riante arbeidsvoorwaarden wel érg weinig prikkels krijgen om op hun werk iets meer dan helemaal niets uit te vreten. Dat is dan wel weer eerlijk van zo'n Poppe!

M@verick | 08-08-12 | 11:11

ironisch artikel dit, gezien alle 'boehoehoe het is allemaal de schuld van links en rechts mag niks' posts die hier lange tijd zo overvloedig waren. Probeer eens niet alleen vanuit je eigen tunneltje de wereld in te kijken, Quid, volgens mij vind je jezelf nog het zieligst. Ik ben geen SP-stemmer maar als ik dit artikel lees kan ik me niet aan het vermoeden onttrekken dat je meerdermalen de tranen van je toetsenbord hebt moeten deppen en minstens 5 rookpauzes hebt moeten nemen om te kalmeren. Want some cheese with that whine?

Gehaktbalmetketjap | 08-08-12 | 11:11

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:46 |
Deel 1 en deel 2.
Hij heeft ze uitgelezen.
Boeken staan al jaren in de top 10 van meest gelezen.

swassannuf | 08-08-12 | 11:10

@alcor | 08-08-12 | 11:00 | + 1 -
Ik zeg niet dat het leuk is, ik zeg alleen hoe het zou moeten zijn.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:10

@alcor
En als ik iedere week een euro spaar kan ik een huis kopen. Met dat kleingeld dat sommige mensen overhouden door lagere energiekosten en huren ga je echt geen hele bedrijfstak redden.

Merkava | 08-08-12 | 11:08

@IgorMortis | 08-08-12 | 11:01 | + 0 -
Nee. Ik heb het niet over mijzelf. Al mijn comments zijn kut.

Er vallen mij bepaalde dingen op die raar zijn. Vaak heb ik gelijk soms ongelijk.
Als je kijkt naar de kudo's is dat een waardering door enkelen van de bezoekers van geenstijl.
Ik denk dat 98% van de bezoekers maling heeft aan de kudo's. Wat wel naar voren komt is dat 98% van de bezoekers of op VVD of op PVV stemt.

Dus 98% van de 2% zou niet blind op de min moeten drukken.

En dan is het gek dat bepaalde reaguurders met een comment dat aanspreekt voor het bezoekende publiek op de min moeten rammen. Dat is lichtelijk curieus, en dat valt mij op. Het is niet gestaafd op wetenschappelijk onderzoek, maar het valt op. Ik hou mijn comments er buiten, want die zijn niet door stervelingen te waarderen.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:07

@Pubertje | 08-08-12 | 10:54

Je bent in de veronderstelling dat als voor iedere baan hetzelfde salaris geldt er voor jou iets te kiezen valt? De samenleving die je nu schetst kan om arbeid in te vullen alleen nog terug vallen op aanleg of talent , niet op persoonlijke motieven. Om de benodigde arbeid in een land toch te verdelen zal daarin dan gestuurd moeten worden.

Bruno Alaska | 08-08-12 | 11:04

@Pubertje | 08-08-12 | 10:54 | + 0 -
We moeten uitkijken dat we de voorbeelden niet als argumenten gaan gebruiken.

Dat interessant zijn is subjectief. Er zijn weinig mensen die genoegdoening krijgen uit hun werk.
Maar er zijn mensen die een bepaalde capaciteit hebben, die kunnen piloot of chirurg worden. Allebei leuke interesante banen. Wellicht is er in de maatschappij meer behoefte aan een chirurg. Vandaar een hogere waardering en zal ik daar mijn keuze van laten afhangen.

Maar het is interessant om te zien dat we eigenlijk hetzelfde nastreven. Geluk en waarde is bijna hetzelfde.

Waar ik mij de hele dag bezig hou is waarde creeeren. Kan je mij dat dan niet beter laten doen dan iemand die dat niet kan, die die inzichten niet heeft maar toch mijn werkzaamheden interessant vindt.

Ik zie wel in wat je probeert, alleen je haalt een aantal dingen door mekaar in je gedachte experiment.

De basis moet zijn geluk, maar veel mensen weten niet wat dat inhoudt. Een afgeleide van geluk is waarde (hoeft niet geldelijk te zijn), een afgeleide van waarde is geld.

Iedereen streeft geld na. Dat is niet goed als je niet beseft waarom je dat nastreeft.

Ik denk dat je het daar wel mee eens kan zijn.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 11:02

tieffuszooi zal je bedoelen?

Rest In Privacy | 08-08-12 | 11:01

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 11:01

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:50 | + 0
"Wij een zuiver kapitalistisch systeem waren de banken geklapt. Nu wordt er good money naar bad money gegooid."
In een zuiver kapitalistisch systeem waren de banken geklapt, en was de kans groot dat een bankrun ervoor zou zorgen dat alle banken klappen. Ook leuk. Vooral voor mensen met flink wat spaargeld.

alcor | 08-08-12 | 11:00

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:50 | + 0 -
Roerend mee eens. De machtsgeile ambtenaren doen er alles aan om de markt te hinderen en frustreren. En als het daardoor misgaat, roepen ze om méér regeltjes. De losers hebben teveel macht in dit land. En aan die 37 zetels te zien willen ze méér.

John Muts | 08-08-12 | 10:56

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:50

Ja. De als het niet goed werkt is het niet kapitalistisch reflex. De Markt moet volledig vrij zijn en de burger ook en dan komt het goed.

Theoretische stierenstront natuurlijk in de praktijk.

De Juche van de hedendaagse reaguurder. Utopia.

pius | 08-08-12 | 10:54

@ kaas
Piloot lijkt me al leuker werk dan wasknijpers maken. Dus de beloning zit al in het interessantere werk. Moet die piloot dan ook meer geld krijgen? Ik zie niet in waarom. En met dezelfde beloning kies ik toch ook voor het vak van chirurg ipv de wasknijpers. Daar hoef ik geen 300K + voor te verdienen.
Ga eens voor geluk ipv geld (of waarde)!

Pubertje | 08-08-12 | 10:54

Sjompie, in Duitsland was ook een socialist die vond dat iedereen in een auto moest kunnen rijden. Wellicht dat jouw academisch geschoolde klusjesman hem wel kent.

Garret Weldon | 08-08-12 | 10:53

@Merkava | 08-08-12 | 09:58 | + 3
"Laat je niet zo makkelijk belazeren. Wat het midden en kleinbedrijf nodig heeft is minder overheidsbemoeienis en lagere BTW. Energiezuinigheid en het spoor zal de meesten aan hun reet roesten."
Met lagere huren en lagere energiekosten kunnen mensen meer geld uitgeven aan het MKB.

alcor | 08-08-12 | 10:52

@pius | 08-08-12 | 10:46 | + 0 -
Hoezo, ik ben zelf 4.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:51

@blinde kip
Zet macro econisch geen zoden aan de dijk om geld rond te schuiven van de ene partij naar de andere. We zitten in een econmische crisis waar we uit moeten komen, en de overheidsuitgaven over de hele linie moeten flink terug enzo.

Rest In Privacy | 08-08-12 | 10:51

@John Muts | 08-08-12 | 10:48 | + 0 -
Het probleem van de huidige samenleving is dat er ons verteld wordt dat wij in een zuiver kapitalistisch systeem leven.

Dat is niet zo, wij leven in een semi kapitalistisch socialistisch systeem.

Je ziet het aan de banken.
Wij een zuiver kapitalistisch systeem waren de banken geklapt. Nu wordt er good money naar bad money gegooid.

Veel mensen beseffen dat niet.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:50

Ze beloven alle zielige mensen gratis geld. En veel mensen voelen zich zielig en nog meer mensen willen gratis geld. Zie daar het succes van de SP. Dus toch maar strategisch stemmen om dit onheil af te wenden?

Hanz Ziezo | 08-08-12 | 10:50

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:44
Scheelt me weer een boel typwerk Kaas dank daarvoor ;)
Idd minder of meer geld zou niet de inzet moeten zijn maar de inzet voor het verdiende kapitaal. Het zit alleen niet in mijn natuur om mijn handje op te houden en alle sociale zekerheden te verliezen die mijn ouders en grootouders hebben opgebouwd.

First Contact | 08-08-12 | 10:48

@Kaas de Vies; ik geef altijd als tegenargument dat de parkeerplaatsen bij de voedselbank al vol staan. Dus ze kunnen beter geen auto gaan rijden!

Sjompie | 08-08-12 | 10:48

En na na de puinhopen van rechts is en frisse socialistische wind natuurlijk niet verkeerd.

pius | 08-08-12 | 10:48

Pubertje | 08-08-12 | 10:37 | + 0 -
Je doet je nick eer aan. Waarschijnlijk te jong om de DDR meegemaakt te hebben. Om de gebroken mensen te hebben gezien, wiens levens totaal verwoest waren door gedwongen "eerlijk delen". Zelfs zwervers op vuilnisbelten in Zuid Amerika blijken in onderzoeken gelukkiger te zijn dan inwoners van communistische landen. De mens is evolutionair gemaakt om de competitie aan te gaan. Dat stimuleert de besten en de slimsten om prestaties te leveren waar de rest van kan profiteren. Haal dat element weg en je houdt een grauwe ambtenarendictatuur over, de wraakfantasie van al die SP-ers.

John Muts | 08-08-12 | 10:48

Dus.... als mensen massaal achter de PVV aanhollen, dan is het omdat die partij "eindelijk eens zegt wat iedereen denkt" en als de SP massaal steun krijgt, dan zijn ze zielig...?

Boer in 020 | 08-08-12 | 10:47

@flaming_dragon; dat zijn de kenmerken van Narcisme. Druk de kop van een ander in dan steek je er vanzelf boven uit!

Sjompie | 08-08-12 | 10:46

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:44

Het puberbrein is helemaal nog niet in staat om oorzaak en gevolg te overzien.

Misschien moet je het Jip en Janneriger verwoorden.

pius | 08-08-12 | 10:46

@Sjompie | 08-08-12 | 10:44 | + 1 -
Zodat ze natuurlijk met hun auto naar hun werk kunnen... oh wacht.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:45

@Kutmug | 08-08-12 | 10:38
Of er vindt een welvaart verplaatsing naar de rijksten of naar de armsten. De middenklasse zal hoe dan ook kapot gaan. Gewone arbeid loont inderdaad niet in NL.

blinde kip | 08-08-12 | 10:45

Landelijk beleid is utopisch en onbetaalbaar maar de SP is altijd nog beter dan de PVV. En dat is ook wat waard.

pius | 08-08-12 | 10:44

Ik ken in mijn buurt maar een persoon die SP stemt, mijn klusjesman (academisch geschoold notabene!). Ik maak dan ook steevast de grap dat ik zijn facturen overgemaakt heb naar de partijkas van de SP en dat hij daar zelf zijn eigen deel moet ophalen! Bijzondere is dat hij dan altijd lacht als een boer met kiespijn... Wel is hij van mening dat uitkeringsgerechtigden ook recht hebben op een auto e.d. Natuurlijk wel het liefst van mijn geld!

Sjompie | 08-08-12 | 10:44

Kutmug | 08-08-12 | 10:38 |
.
De SP heeft al laten weten graag met de PvdA te willen regeren dus je doet beiden een groot plezier win win !

vrijheid-van-spreken | 08-08-12 | 10:44

@Pubertje | 08-08-12 | 10:37 | + 0 -
Waarom moet er eerlijk gedeeld worden als de inzet niet hetzelfde is?

En let wel, ik heb het over inzet, niet over capaciteit.

Maar wellicht heb je gelijk. Waarom maken wij iemand met een verstandelijke handicap niet piloot met een pilotensalaris en ga ik wel wasknijpers vouwen.

Maar je hebt wel een punt. Ik streef ook geen geld na maar waarde. Aangezien waarde een redelijk subjectief element is dat vaak uitgedrukt wordt in geld moet je op zoek gaan wat voor een maatschappij waardevol is.
Vaak zie je dat ook terug in de salarissen.

Medisch specialist verdient meer dan een zuster.
Allebei waardevol, blijkbaar 1 waardevoller dan de ander. Is dit een waarheid of is dit oneerlijk? Moeten ze allebei evenveel verdienen? Is dat eerlijk? Of moet die verstandelijk gehandicapte van jou die operatie doen.

Sorry dat ik misschien wat kort door de bocht ben en beetje flauw praat over iemand met een verstandelijke handicap, maar het is even om je brein te prikkelen. Je mag best boos worden.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:44

@Sano | 08-08-12 | 10:34
En ik gaf nog wel aan waar het geld vandaan moet komen. Jammer hoor.

blinde kip | 08-08-12 | 10:43

@Cuyahoga | 08-08-12 | 10:18
Ik snap het wel. Die lichte asymmetrie in het gelaat, die incomplete gebitten, die lage ooraanzet en net iets te ver uit elkaar staande ogen. Allemaal heel aandoenlijk maar toch niet mensen waar je het land aan over wilt laten.

Godsammekraken | 08-08-12 | 10:42

Friesland Boppe, liever Epke dan Poppe!

poepaanmijngaatsie | 08-08-12 | 10:40

Voor een bepaald slag mensen is stemmen alleen maar een middel om hun frustratie te uiten. Frustratie die zogenaamd gaat om de politiek en de maatschappij, maar stiekem gewoon om hun eigen falen: IK heb minder geld dan de anderen, IK snap moeilijke boeken niet, IK hoor er niet bij. Dat volk stemt op elke gek die anti is, en als het hele land eraan gaat, zijn ze alleen maar blij want dan is iedereen naar hun niveau getrokken. Deze mensen willen niet winnen, ze willen alleen dat anderen ook verliezen. Een stem op de PVV is sociaal hooliganisme.

flaming_dragon | 08-08-12 | 10:39

@Pufferd | 08-08-12 | 09:55
3 miljard waarvan? Want kan aan mijn onderbuikgevoelens liggen maar we zitten nog steeds op een begrotingstekort van 3%, hebben nog steeds een megastaatsschuld en inmiddels zit er al ruim 40 miljard in een pot waar we weinig zeggenschap over hebben. Investeren in eigen economie prima, maar wat voor zekerheid hebben we? Of is het weer a'la PvdA/D'66 speculeren met andermans centen?

First Contact | 08-08-12 | 10:39

Toen ik hoorde dat de SP de grootste zou kunnen worden heb ik besloten vanaf nu alleen nog maar op de PvdA te stemmen. Het maakt toch geen sodemieter uit. Dit land blijft communistisch. Democratie gaat dat niet veranderen.

Kutmug | 08-08-12 | 10:38

@ Kaasje,
Je lijkt me een aardige vent. Wat is er nou eigenlijk tegen eerlijker delen? Zou ik, omdat ik toevallig VWO kan doen, meer geld moeten verdienen later dan iemand die bijv. een verstandelijke beperking heeft? Dat is toch niet eerlijk?
Laten we eens na gaan denken hoe we onze maatschapppij zo kunnen inrichten dat welzijn belangrijker wordt dan welvaart. Daarom nodig ik je uit om mee te doen. En het hedonisme te laten varen.

Pubertje | 08-08-12 | 10:37

De SP is dus net als Ajax. Die worden geen kampioen omdat ze goed zijn maar omdat de anderen zo slecht zijn.

Standard | 08-08-12 | 10:37

Dat de SP tegen de EU is gekant is een fabel bedoeld om de PVV de wind uit de zeilen te nemen. De SP is keihard vóór Europa, ze willen alleen net als van Nederland ook van Europa een communistisch paradijs maken. Dit betekent dat ze met zuurlinkse koppen en de armen stijf over elkaar net gaan doen of ze kritisch zijn op de 'graaiers' maar ze blijven keurig ons geld overmaken naar het zuiden want sjosjaal moeten we wezen. Een stem op de SP is een stem voor Europa.

Garret Weldon | 08-08-12 | 10:36

De SP. Wat een vreselijke partij. Hieruit blijkt het grote nadeel van algemeen kiesrecht. Dat zelfs de parasiterende medemens zijn stem mag uitbrengen en natuurlijk gaat stemmen op de partij, die hem/haar het meeste geld geeft, dat door de hardwerkende medemens is verdiend en van deze wordt afgepakt. Het merendeel van "het Volk" is alleen in staat vanuit de emotie te kiezen, met het oog op de eigen portemonnee. "Welke partij zal mij het meeste geven? Welke partij neemt mij de meeste van mijn eigen verantwoordelijkheden uit handen en maakt ze het probleem van de hele maatschappij?" Reële argumenten doen helemaal niet ter zaken. Men stemt op "de gezellige aardige teddybeer" Roemer. Dat het hele SP Partijprogramma een bespottelijk en voornamelijk schadelijk manifest voor een utopische wenswereld is, die op geen enkele wijze rekening houdt met hoe de realiteit is, maar slechts met hoe het volgens deze wolven in schaapskleren zou moeten zijn doet niet ter zake. Vele ontberen het verstand om dit onder ogen te zien. Daarom stemmen ze natuurlijk ook de SP. Maar ook veel hoog opgeleiden zijn op de Nederlandse linkse scholen en universiteiten zodanig geindoctrineerd, dat ze deze nieuwe religie kritiekloos achterna lopen en napraten. Zinnespelend op hun grote denker Karl Marx kan met met recht zeggen "De SP en het Socialisme in het algemeen zijn het opium van het Volk". Maar Europa is zo vastgeroest in deze waanwereld van maakbaarheid door de overheid, dat mensen, die de realiteit onder ogen zien en hierop wijzen, het liefst door het linkse proletariaat op de brandstapel gegooid zou worden.

Louis Cypher | 08-08-12 | 10:34

@blinde kip
zucht...

Rest In Privacy | 08-08-12 | 10:34

Voor een bepaald slag mensen is stemmen alleen maar een middel om hun frustratie te uiten. Frustratie die zogenaamd gaat om de politiek en de maatschappij, maar stiekem gewoon om hun eigen falen: IK heb minder geld dan de anderen, IK snap moeilijke boeken niet, IK hoor er niet bij. Dat volk stemt op elke gek die anti is, en als het hele land eraan gaat, zijn ze alleen maar blij want dan is iedereen naar hun niveau getrokken. Deze mensen willen niet winnen, ze willen alleen dat anderen ook verliezen. Een stem op de SP is sociaal hooliganisme.

John Muts | 08-08-12 | 10:32

Nou Kaas, ik zou zeggen: ga je gang. Richt een partij op met Augustus Ceasar als lijsttrekker, zorg dat je het volk meekrijgt en hopsakee, weer een leider die het volk verdient. Democratie in een notedop Zo is Rusland aan Poetin gekomen, USA aan George W, Nederland aan JP de MP en Italië aan Bunga Bunga

KapiteinHaddock | 08-08-12 | 10:32

@blinde kip | 08-08-12 | 10:06
Ik heb wat dat betreft méér vertrouwen in de SP dan in een bepaalde andere politieke partij/beweging die pas een paar jaar bestaat en de afgelopen jaar meer dan evenredige invloed op ons bestuur heeft gehad. En bedenk: de SP zal om te kunnen(mee)regeren water bij de wijn moeten doen. Dat is wat ik het mooie vindt van ons systeem, boven zeg maar de systemen van de USA en Groot-Brittanie.

Pufferd | 08-08-12 | 10:30

Dat wordt dus een enorm drama als zij aan de macht komen.

gozahtje | 08-08-12 | 10:26

@KapiteinHaddock | 08-08-12 | 10:24 | + 0 -
Ik ben toch een onderdeel van het volk? En als iemand anders met mij op Augustus Caesar wil stemmen word je punt in het kwadraat onderuitgehaald.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:26

@Sano | 08-08-12 | 10:23
Een partij die het weg wil trekken bij die overbodige laag managers, zou ik nog wel gaan overwegen om op te stemmen. Leraren hebben de afgelopen decennia behoorlijk ingeleverd.

blinde kip | 08-08-12 | 10:25

wil geerders | 08-08-12 | 10:21
Wie bent U ?
Moet ik U kennen ?

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 10:25

Waarom kan ik dan niet op Augustus Caesar stemmen?
Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:58 | + -5 -

Omdat het om het volk gaat en niet om jou, Kaas.

KapiteinHaddock | 08-08-12 | 10:24

@wil geerders | 08-08-12 | 10:21 | + 0 -
?
Kan je het volgende 4 dingen uitleggen?

1. Mooi hé, al die aandacht van die maffe Kaas
2. Lijkt het net of je "erbij" hoor
3."erbij"
4. Not!

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:24

Boris Poepnagel | 08-08-12 | 10:10 | Samen sociaal? Ik vind het verhogen van de uitkeringen en de bijdrage aan ontwikkelingshulp verre van sociaal. Over het gevoels sentiment heb je trouwens volkomen gelijk in. Een familie lid van mij heeft na zijn Havo nooit meer verder gestudeerd. Hij werkt al jaren voor een grote leverancier. Is pas geleden lid geworden van de SP omdat die zogenaamd zo sociaal zijn en met name anti-Europa en anti-kapitalisme. Anti-Europa, de SP? Een coalitie vormen met de PvdA, D66, GroenLinks en dan anti-Europa zijn. Maar mijn familie lid is dus een persoon die altijd wel iets te zeiken heeft. Vooral over de mensen die een veelvoud verdienen dan hijzelf. Nu hij langzaam zichzelf omhoog aan het werken is en hoopt op een betere positie krijgt hij nog in de toekomst de rekening gepresenteerd. Ik wil hem wel eens horen wanneer de SP meer dan 60% van zijn salaris eist als zijnde 'belasting'. Ik ben ook tegen bepaalde zaken in de zorg zoals de gouden bonussen en absurde salarissen. Maar daar bevinden zich ook genoeg 'Linkse' mensen tussen. Graaien is van elke politieke stroming, en een grotere overheid betekent nog hogere overheids uitgaven. De SP stemmer is iemand van de korte termijn, op de lange termijn is SP stemmen dodelijk kijk maar naar het socialistische sprookje in Griekenland.

Indoneesje | 08-08-12 | 10:23

eerstneukendanpraten @ 10:19
Vent ?
Het is op en top een vrouw !

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 10:23

@blinde kip
Dat is niet mn punt, mn punt is dat eidereen zon beetje dom stemt met zn portemonnee, waar dat beloofde geld vandaan moet komen, en of het er uberhaupt is denken mensen niet over na.

Rest In Privacy | 08-08-12 | 10:23

Johnny ergens heeft de SP wel een punt natuurlijk, we zagen tenslotte hoe von Amsberg de PVV buitenspel gezet heeft - een PVV overigens die zichzelf buitenspel zetten omdat ze net zo laf waren als de SP en zich op gingen stellen als een bang muisje. Maar de SP heeft in dat opzicht inderdaad wel wat te vrezen want von Amsberg maakt samen met haar vriendjes van de middenpartijen die we ook elite noemen uit wie er in het kabinet komen en niet en sommig krijgen van haar de status gedoger - als de potentiële gedoger dat uiteraard wil natuurlijk.

vrijheid-van-spreken | 08-08-12 | 10:23

Ik heb de SP mijn oma's zakdoeken gedoneerd, dus het komt allemaal weer goed.

Hyper.nl | 08-08-12 | 10:22

@Boris Poepnagel | 08-08-12 | 10:18 | + 0 -
Het probleem is. Wie krijgt de rekening? Ondernemers, arbeiders en publieke sectoren die wel dingen toevoegen (medici/verzorgers/politie/onderwijzers etc)

Wie ontspringen de dans.
Bankiers, ambtenaren die er niet toe doen, politici, semi-publieke sector zonder waardecreatie en uiteraard de EU-bobo's.

Waar valt veel te halen? Bij de ondernemers. Wat gaan die doen, nadat ze kaalgeplukt zijn door de jaloersheidbelasting. Niet meer ondernemen.
Wie moet dan het ondernemen op zich nemen? De staat.

Welkom communisme, ik ben benieuwd naar het volgende 5 jaren plan.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:21

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 10:17
Mooi hé, al die aandacht van die maffe Kaas.
Lijkt het net of je "erbij" hoort. Not!

wil geerders | 08-08-12 | 10:21

Hij heeft natuurlijk zelf ook wel door dat het een ramp wordt als ze daar eenmaal zitten... En gaat zich nu dus alweer indekken...

BarneyBoner | 08-08-12 | 10:20

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:18 Ook. Maar Harry heeft toen al laten zien onbetrouwbaar te zijn.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:19

@ Teun 10:17

Wie is die vent?

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:19

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:11

Dat weet jij, dat weet ik; dat is eigenlijk een onbeantwoordbare vraag. Geen enkele partij heeft daar een antwoord op.
Echter, veel mensen worden (terecht!!!) ontzettend bang, onrustig en agressief bij het zoveelste bericht van graaiende toplieden rondom het broeinest Brussel, terwijl ze zelf steeds verder worden afgeknepen door CAO's, arbeidsonzekerheid en oplopende levenskosten. Tel daar inderdaad bij op de aankomende, extreme vergrijzingsgolf, en je weet dat mensen nu gewoon radicaal genoeg hebben van geprivatiseerde experimenten en gewoon weer kiezen voor de SAMENleving.

Boris Poepnagel | 08-08-12 | 10:18

Godsammekraken | 08-08-12 | 10:09
Als ik iemand tegenkom die SP stemt, heb ik altijd de neiging om ze een aai over hun bolleke of een schouderklopje te geven.
Het blijven toch je medemensen hè.

Cuyahoga | 08-08-12 | 10:18

@ zeg maar Jansen 10:15

En Gretta riep net zo hard mee. Maar wel miljoenen uit de EU-pot voor de salarissen van Palestijnse ambtenaren. Knettergek!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:18

Volgens mij was heel Nederland het er nog niet zo heel lang geleden wel over eens dat er heel veel minder geld naar OS moet. En dan gaan stemmen op een partij die het budget voor OS wil verhogen? In crisistijd? Ik dacht ook even dat men de ongebreidelde immigratie van kansarmen inmiddels wel kotsbeu was. Van de linkse SP mag iedere armoedzaaier ons land binnen. En een land dat gilt als de BTW omhoog gaat naar 21% kiest voor een partij die uiteindelijk de inkomstenbelasting naar 100% wil opdrijven? Een land dat de EU en de euro beu is gaat voor een partij die de Europese geldpers aan wil zetten en de welvaart van Noord naar Zuid wil herverdelen? Dan hebben we het nog niet eens over de dwarsverbanden met millieugekkies, Hamaslovers, kraaktokkies, subsidievandalen en uitkeringstuig. Voorts is de SP een dictatoriale partij, niet Roemer heeft daar de leiding maar ubercreep Jan Marijnissen. Achter de vriendelijke teddybeer staat een zuurlinkse hardliner die binnen de SP de lakens uitdeelt. En nog veel belangrijker: wie op de SP stemt krijgt er automatisch drie of vier andere linkse partijen bij. Helde de Kunduzclub met daarin VVD en CDA al ver over naar links, wat denkt de kiezer dat er gebeurt als in plaats van VVD en CDA de SP en PVDA aanschuiven?

Garret Weldon | 08-08-12 | 10:17

@Pubertje, ahh gelukkig ze bestaan nog, diegene zonder eigen mening maar met de mening van een ander in dit geval is uw leraar uw alpha mannetje.

@zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:11 waarom staat er dan Trouw vermeld als link ?

25TaLife | 08-08-12 | 10:17

@Sano | 08-08-12 | 10:14
Lesgeven is een roeping, dat weet je toch? Hoeft dus niet zoveel te kosten.

blinde kip | 08-08-12 | 10:17

@eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:13 | + 0 -
Ik vind het gewoon erg interessant. Het zou mooi zijn om hier een onderzoek naar te doen.
Dat is al heel erg makkelijk te doen om inzichtelijk te maken hoeveel +en tegen hoeveel -en per comment.

Sommige comments van reaguurders zijn mooie tegels maar toch zie je ze gewoon strijden rond het nulpunt. +2 naar -2 en weer naar 0.
Vrij bizar. Maar ik denk niet dat Joris mij toegang verleent tot de database.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:16

@Pubertje | 08-08-12 | 10:10
Leer voor jezelf denken.

blinde kip | 08-08-12 | 10:16

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:12
Na de laatste onderwijsvernieuwing niet meer zo vaak, schat ik zo.

blinde kip | 08-08-12 | 10:15

Wat mij ervan zal weerhouden op de SP te stemmen is dat ze daar Harry van Bommel hebben.

Harry 'hamas,hamas,alle joden aan het gas'.

Hij ontkende later in alle toonaarden. Hij riep het wel.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:15

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:10 |
Geyl, he, die commie postergirls.
Daar had de rest van de wereld niet van terug, van die kolchoz chickies.

vetkleppert | 08-08-12 | 10:15

@Pubertje
Je weet dat je leraren de SP promoten omdat ze het nobele doel "meer geld" nastreven eh?

Rest In Privacy | 08-08-12 | 10:14

Feit is ook dat de SP ook graag draait. Vanuit de oppositie is het makkelijk schreeuwen maar ze weten echt wel wat er moet gebeuren als ze gaan regeren. Hou de speerpunten in de gaten en kijk welke niet worden nagekomen.

blinde kip | 08-08-12 | 10:14

@ Kaas 10:08

Het Politburo van GS moest zich maar eens bekend maken, vind je ook niet? Van jouw grote vriend B. is het inmiddels wel duidelijk.

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:13

@Leo_154 | 08-08-12 | 10:03 |

Dat is anders wel gewoon een feit en kan daarom worden gebruikt als argument.

Bruno Alaska | 08-08-12 | 10:12

@Pubertje | 08-08-12 | 10:10 | + 0 -
Leraren stemmen altijd al SP en PvdA.
Niets nieuws onder de zon.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:12

@Boris Poepnagel | 08-08-12 | 10:10 | + 0 -
Ze hebben er wel een antwoord op maar ze vergeten altijd antwoord te geven op mijn vraag.

Hoe gaan we dit betalen?

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:11

25TaLife | 08-08-12 | 10:10 Het interview stond ook in de VK.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:11

@IgorMortis | 08-08-12 | 09:56
Ik vond het al raar dat de VVD zo hoog stemt. Kennelijk hebben we heel wat grootverdieners in NL. Een gewone werknemer kan toch niet instemmen met latere pensioen, ontslagrechtversoepeling en hogere kosten van levensonderhoud omdat iemand anders verkeerd heeft staan gokken met geld. Ook ondernemers hebben niks meer te zoeken bij deze nepliberalen maar ja, die peilingen. Kennelijk is de middenklasse al weggevaagd.

blinde kip | 08-08-12 | 10:10

Het volk is verstandiger dan ik dacht! Zo'n beetje al mijn leraren zijn enthousiast over de SP. Doe mee, stem SP!

Pubertje | 08-08-12 | 10:10

@vetkleppert | 08-08-12 | 10:09 | + 0 -
Met snorgroei en een ademsappel.
Lekkere wjiven waren dat altijd.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:10

IgorMortis | 08-08-12 | 09:56
37 zetels is geen 35%, slechts 24,66%.
Dit is het belangrijkste probleem van de SP, ze kunnen niet rekenen. En dat zou wel habdig zijn als je geld (van een ander) gaat verdelen.

Cuyahoga | 08-08-12 | 10:10

@Indoneesje | 08-08-12 | 09:58

De exacte reden waarom 'de gemiddelde SP-stemmer' SP stemt, is vrij schimmig en ligt naar alle waarschijnlijkheid sterk in de gevoelssfeer van deze lieden.

Echter, waarom er nu een sterke meerderheid oprukt (en geloof me, die is/komt er!), is omdat veel (voormalig) modale inkomens niet van plan zijn om ook nog maar één cent extra uit te geven aan het technocratische experiment Europa.
Maar het zijn vooral de zorgen om de E-NOR-ME zorgkosten die op ons afkomen. Daarvan weet het merendeel van Nederland gewoon: daar zullen we samen een oplossing voor moeten gaan creëren. Samen, sociaal dus. En daar heeft de SP, als 'anti-partij', gewoon veel standvastigere antwoorden op dan de PVV, bv.

Boris Poepnagel | 08-08-12 | 10:10

Hey Johnny ouwe pvv-hator,

wat weet jij dat wij niet weten ?????

Als je op de link klikt "Trouw" kom je op de volkskrant uit !!11!1!!!1!1

Fusie in krantenland aan de gang ?

25TaLife | 08-08-12 | 10:10

Kom kom beste Quid, jij weet net zo goed als iedereen hier dat regeringsdeelname recht geeft op allerhande lucratieve baantjes en prettige financiële vergezichten tot in de eeuwigheid.
En zo is het dus ook jaren geweest, onderling verdeelden de old boys van CDA\PvdA\VVD alle leuke baantjes, van burgemeester tot aan bestuurder van semi overheids instellingen.
En daar zit hem nu de pijn.
Want hoe kan je het nog verkopen, als je als partij gemarginaliseerd bent, om toch nog alle bestuurlijke macht op te eisen?
En daarom is het risico van uitsluiting nog steeds zeer aanwezig, en het stuk van Poppe relevant.
Voor de rest zal heel Nederland die regenten partijen koud aan den krent roesten immers die zijn allang naar meer Europa gevlucht toch?

bakoenin | 08-08-12 | 10:09

kapotte_stofzuiger | 08-08-12 | 09:59 | Dus alleen daarom moeten we SP stemmen? Als toetje worden dan wel de uitkeringen verhoogd, krijgen we er een nog grotere overheid voor terug. Waardoor de baantjes machine nu ook bereikbaar word voor SP'ers. Dus of onze economie en dan kijken naar Griekenland er ook zo op vooruit gaat betwijfel ik ten zeerste. Eerst Brussel uit Nederland flikkeren dan kijken we weer verder.

Indoneesje | 08-08-12 | 10:09

@PietGeniet | 08-08-12 | 09:46
Als ik iemand spreek die SP stemt dan verwijder ik deze uit mijn omgeving.

Godsammekraken | 08-08-12 | 10:09

@PietGeniet | 08-08-12 | 09:46
Jij behoort vast tot die 1,7 miljoen verstandelijk gehandicapten.

landlopertje | 08-08-12 | 10:09

Krijgen we dan ook van die Oostblok atletes bij de volgende spelen? Van die vierkante bodybuilderesses?

vetkleppert | 08-08-12 | 10:09

Ik zie dat Kommissarissen van het Politburo weer heftig onwelvallige en welgevallige meningen beinvloed.

Hier zou Stapel een mooi onderzoek van kunnen maken, maar ach hij verzint ze liever.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:08

@kapotte_stofzuiger
De dag dat ik een oud-communist geloof in zijn beloften over verlaging van belasting, is de dag dat de wereld gestopt is met draaien.

Merkava | 08-08-12 | 10:08

Xela gbs
Heb ik gedaan.. Vroeger.. En je raadt t vast: al mn
ruiten eruit en uitgemaakt worden voor rassiest

Fuck de maatschappij, want die fuckt mij nog veel harder!!

dani7902 | 08-08-12 | 10:07

Ik zie Harry al billen tikkend door het Torentje van Emiel rennen.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 10:06

@Pufferd | 08-08-12 | 09:55
Wat mij zorgen baart, zijn de fanatieke aanhangers die nu ineens bloed ruiken na jarenlange oppositie. Sommigen lopen nu al triomfantelijk door de straat. Met de gedachte dat hun uitkering omhoog gaat. Kan men bij de SP ook realistisch blijven of gaan ze inderdaad kadootjes uitdelen?

blinde kip | 08-08-12 | 10:06

Effe wachten tot na de verkiezingen want tegen die tijd is iedereen weer in zijn eigen hok gekropen.

eagleye | 08-08-12 | 10:05

Stem voor stagflatie, stem SP!

Rest In Privacy | 08-08-12 | 10:05

Terpetijnzeikert | 08-08-12 | 10:02 Ik wel. Kunduz-coalitie en PvdA hebben al laten zien dat ze schijt hebben aan de burger. Dat ze bezuinigen verwarren met lastenverzwaringen.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:04

@Be de Laer | 08-08-12 | 09:58 - Vervang SP door PVV en je snapt mijn verbazing toen de PVV 3 jaar geleden zetels wist te veroveren. En ik ken echt een hoop mensen.

XelaGBS | 08-08-12 | 10:04

@zwitsal 10:00

In Israël zullen ze hem zeker met open armen ontvangen. Zeker als Gretta ook mee mag...

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:03

Maar feiten of argumenten tegen de SP ho maar...
Nee nee... het is gewoon "DE SP IS COMMUNISTISCH RAAAHHH"
.
Het lijkt hier af en toe wel een McCarthy hooring.

Leo_154 | 08-08-12 | 10:03

Nou ja laat ik het maar omarmen.
We krijgen er wel mooie affiches en muurschilderingen in de metro voor terug.
Krachtige arbeiders die met hamer staal bewerken en stoere dames die met de sikkel het land bewerken.

En die DAF Trabant 2.0 kan ik al over 15 jaar ophalen.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 10:03

@dani7902 | 08-08-12 | 09:59 - Ach, andere partijen toch ook niet. Zelfs Geertje heeft zijn zwaartepunt verlegt naar de EU. Het volk moet zelf stappen ondernemen om de maatschappij te verbeteren, dit ligt niet in handen van de politiek. Ga eens mensen helpen op straat of in de bus als ze worden lastig gevallen in plaats van op een afstandje te kijken.

XelaGBS | 08-08-12 | 10:02

Zou de SP het zo goed doen omdat Henk en Ingrid teleurgesteld zijn in de PVV? Ik kan me toch niet voorstellen dat de SP zo groeit ten koste van PvdA/VVD/D66/GL/CDA

Terpetijnzeikert | 08-08-12 | 10:02

IgorMortis | 08-08-12 | 10:00 Oh, jij bent een meeloper?

zeg maar jansen | 08-08-12 | 10:02

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:56
Dat dacht Dick Trom ook.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 10:02

@ Igor Mortis 09:56

Staatsruifvreters hebben ook stemrecht en daarvan hebben we er miljoenen rondlopen hier.

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 10:01

' de nieuwe minister van buitenlandse zaken, Harry van Bommel, zal als eerste officiële taak een werkbezoek brengen aan de Palestijnse gebieden. ' .... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhh, oh, ik doezelde even weg.

(c)ZWITSUL | 08-08-12 | 10:00

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 10:00

Merkava | 08-08-12 | 09:58 En wie gaat het betalen? Want die plannen zien er op het eerste gezicht mooi uit maar ze kosten wel geld.

En ik ben benieuwd waar die rekening komt te liggen.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:59

@Merkava | 08-08-12 | 09:58
SP = lage BTW

kapotte_stofzuiger | 08-08-12 | 09:59

Jammer dat het communisme al onder zichzelf bezweken is, anders hadden we het sp electoraat geheel verzorgde busreizen naar achter het ijzeren gordijn kunnen aanbieden, om zelf het sp gedachtegoed in de praktijk te kunnen ervaren.

vetkleppert | 08-08-12 | 09:59

IgorMortis | 08-08-12 | 09:56
Lekker he, je ergernissen kunnen spuien op woensdagochtend.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:59

Wat gaat de sp doen tegen "cultuurverrijkers" die 15 jarige meisjes mishandelen?? Idd niets!
Dus voor mij geen sp, toen niet, nu niet, nooit niet!!!

dani7902 | 08-08-12 | 09:59

Wat me zo verbaasd is dat de gemiddelde SP stemmer denkt dat de SP daadwerkelijk Nederland uit de crisis kan slepen door o.a de bijdrage aan ontwikkelingshulp te verhogen. Ook de SP negeert vele boeken en onderzoeken over de ware bijdrages van ontwikkelingshulp. Ook het verhogen van de uitkeringen zijn zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen. Dat de SP daarnaast op een vooral populistische manier wil gaan bezuinigen, door met name het geld te pakken van de mensen die de grootste bijdrage leveren aan Nederland, is echt lachwekkend. Dat SP'ers dan de PVV aanwijzen als zijnde een 'foute' partij verbaasd me nog het meeste. En ik vraag me af, wat heeft de SP al die jaren bereikt toen het in de opppositie zat? Het SP programma is net zo onhaalbaar als elke andere partij. Daarnaast slikt de SP aanhang alles voor zoete koek en dat is veel enger, vooral als ze beweren een anti dan wel niet kritische EU partij te zijn. De EU is juist het grote socialistische sprookje zoals de SP het graag zou willen zien. Als men denkt door op de SP te stemmen geen meer Europa krijgt komt van een koude kermis thuis. Ik verwacht nog wel een kleine daling in zetels aangezien veel ex-pvv'ers het denk ik niet zien zitten om SP te stemmen en graties PvdA erbij te krijgen.

Indoneesje | 08-08-12 | 09:58

Ik zal niet accepteren dat ik geregeerd word door de bewonderaars van de meest bloeddorstige dictator in de geschiedenis van de mensheid. Hitler, Stalin, Mohammed, Ceasar, Napoleon, zelfs Vlad the Impaler kunnen niet tippen aan de wapenfeiten van dit Chinese beest.
.
Ik zal niet buigen voor een ideologie die complete continenten economisch en sociaal heeft ontwricht, dan wel verwoest. Een gedachtengoed dat een Mao, maar ook een Stalin heeft uitgedragen.
.
Ik zit elke dag met schaamrood op de kaken te kijken naar de peilingen. Dit land wordt rap mijn land niet meer, vriend!

Parel van het Zuiden | 08-08-12 | 09:58

Iedereen om me heen verafschuwt de SP en ook hier vind je nooit iemand die pro SP is. Hoe in godsnaam zijn dit soort cijfers dan mogelijk?

Be de Laer | 08-08-12 | 09:58

@KapiteinHaddock | 08-08-12 | 09:57 | + 0 -
Waarom kan ik dan niet op Augustus Caesar stemmen?

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:58

@Pufferd
"Deze investeringen
zijn goed voor het het midden- en kleinbedrijf. Ook nemen we maatregelen om de sociale zekerheid en"

Laat je niet zo makkelijk belazeren. Wat het midden en kleinbedrijf nodig heeft is minder overheidsbemoeienis en lagere BTW. Energiezuinigheid en het spoor zal de meesten aan hun reet roesten.

Merkava | 08-08-12 | 09:58

Quote: "Die natuurlijke houding van de SP - dat constante zelfmedelijden, die selffulfilling minderwaardigheidsgevoelens, dat voortdurende gejeremieer dat de hele wereld gemeen doet tegen je -" end quote. Dat is de spiegel die de SP zijn stemmers voor houdt. En waar stemt men op? Op die partij die het meest op je lijkt. Een volk krijgt immers de leiders die het verdient?

KapiteinHaddock | 08-08-12 | 09:57

@Pufferd | 08-08-12 | 09:55
De SP is (voor zover ik weet) de enige partij die de BTW op 19% wil houden. In tegenstelling tot alle Kunduz-partijen (VVD, CDA etc.) die met 21% de economie op gang denken te krijgen.

kapotte_stofzuiger | 08-08-12 | 09:57

IgorMortis | 08-08-12 | 09:56 35% van de kiezers?

Jij kent de eerste wet van Lucas nog niet.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:57

@Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:55 | + 0 -
Ik ben SPeciaal.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:56

Als ik nu eens mijn aluhoedje opzet.

Stel nu dat Maurice de hond een vehikel is van de machthebbers om alvast een bepaalde uitslag bij het volk in te masseren.
Dan zal de uitslag + of - 5 zetels minder opvallen en kan je altijd terugvallen op de polls.

Het manipuleren begint dus al voor de verkiezingen zodat de fraude bij de verkiezingen niet opvalt.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:56

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 09:56

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:54
Met al mijn rooie boekjes.

Duh, jij gunt een mens ook niet zijn winst.

Wacht, stem jij SP ?

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:55

Niet zo paniekeren, jongens. Lees dit eens:
"Naast doordachte bezuinigingen, om de staatskas op orde te krijgen, gaan we al in 2013 drie miljard euro
extra investeren in onze economie. In het onderhoud van woningen en scholen, wegen en spoorwegen. Door
kantoorpanden om te bouwen tot woonruimte en woningen te bouwen die energiezuiniger zijn. Deze investeringen
zijn goed voor het het midden- en kleinbedrijf. Ook nemen we maatregelen om de sociale zekerheid en
rechtsbescherming van MKB-bedrijven en ZZP-ers te verbeteren. Een Nationale Investeringsbank verzekert dat de industrie, maar ook kleine bedrijven, meer kunnen investeren. En we zorgen dat internet – steeds belangrijker in onze samenleving – voor iedereen toegankelijk blijft en de privacy op het net wordt gewaarborgd."
Prima plannen, lijkt mij.

Pufferd | 08-08-12 | 09:55

Wie gaat Samsom eigenlijk opvolgen, na 9/12?

colonnecinco | 08-08-12 | 09:54

@Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:53 | + 0 -
Lol ik las broeken.
Hahaha, verdomme die koffie is ook weer niet wat het geweest is.

Eigenlijk had ik niet moeten reageren en je beteunerd in de panelen achter moeten laten.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:54

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-08-12 | 09:52 Bassie Paternotte stemt ook al geen PVV.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:53

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:50
Dragen ?

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:53

Schiermonnikoog wordt de nieuwe goelag...

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 09:52

Pas als je definitief hebt moeten concluderen dat je zo'n ontzettende loser bent dat je niet kunt overleven zonder uit andermans portemonnee te graaien, en dat de ander ook nog kwalijk neemt, dan stem je sp.

vetkleppert | 08-08-12 | 09:52

Die peilingen van die Hondedrol zijn net zo betrouwbaar als de poll van GS.
Ik hoor niets anders als dat men PVV gaat stemmen.
Oke, Peter Verhaar en Quid stemmen niet PVV, maar ja, die zijn ook blij met de EU en de euro :)
www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-08-12 | 09:52

Ach ja de peilingen. Al jaren blijkt er geen hout van te kloppen en nog steeds doen politici alsof Maurice de Hond het orakel zelf is. Het geeft mooi aan dat ze voornamelijk met zichzelf bezig zijn en zeker niet met de kiezer.

Merkava | 08-08-12 | 09:51

spanarchist | 08-08-12 | 09:50 Dat is wat Remi nu aankondigt.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:51

De SP gaat dus blijkbaar niet regeren na een eventuele verkiezingsoverwinning. Het slappe excuus is nu alvast bekend gemaakt: het ligt aan hunnie.

steven paul | 08-08-12 | 09:51

@Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:49 | + 0 -
Mag je toch alleen dragen als je over de evenaar gezeild hebt?

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:50

Stem tegen, stem SP. Nooit eerder was de voormalige slogan zo toepasselijk.
Maar goed, zelfs met 78 zetels zal de SP wel weer een excuus vinden om niet te hoeven regeren.

spanarchist | 08-08-12 | 09:50

@Fred Janssen | 08-08-12 | 09:49 | + 0 -
Maar de EU-kritiek is er alleen omdat ze een ander nog dommer plan hebben voor de EU. Dat is echt broekzak vestzak, en in allebei de zakken zit een groot gat.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:50

Cuyahoga | 08-08-12 | 09:48 Nee, dat is alleen maar de reden om meisjes na te fluiten en te sissen.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:50

Ze hebben geen 37 zetels dat is een pvda-truukje, ze maken de sp zo groot omdat het voor veel pvda'ers een stap te ver is

Bokito ergo sum | 08-08-12 | 09:49

*scandeert*
'Rooie boekjes te koop.... Rooie boekjes te koop !!'

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:49

"Niet uit eigen kracht, maar vanuit het blunderen van anderen", en dan toch 37 zetels scoren. Komkom, JQ -zelfs de Telegraaf zou toch moeten toegeven dat het niet alleen aan anderen kan liggen dat de SP de grootste partij van 0031 is.
Misschien vanwege de euro-kritische houding van de SP, vanwege de bank- en financiele kritische houding, vanwege het feit dat 99% van de VVD stemmers zich genaaid voelt door de VVD omdat ze toch niet de doelgroep (grootondernemers) bleken te zijn, vanwege.. ach zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Fred Janssen | 08-08-12 | 09:49

De SP is de PVV voor 'nette mensen'.

Wel de plannen maar zonder de vreemdelingenhaat.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:49

NEEEEEEE Geen SP!! *koffer inpakt*

Armageddon | 08-08-12 | 09:48

Ik denk dat er een hele hoop mensen totaal verkeerd op de SP stemmen omdat ze hem zo'n gezellige man vinden.

chevyeddy | 08-08-12 | 09:48

Yeuh en dan allemaal de bijstand in om er financieel op vooruit te gaan.

panadol | 08-08-12 | 09:48

Ik ben geen liefhebber van de SP, maar ik zou het wel prachtig vinden als de traditionele partijen geen meerderheid halen in de TK. Dat zou ook een beetje gerechtigheid zijn na de laffe politieke moord op Pim Fortuyn.

Strohond | 08-08-12 | 09:48

Zouden die selffulfilling minderwaardigheidsgevoelens ook niet een béétje voortkomen uit het feit dat ze geen baan hebben, of is dat juist de reden dat ze een uitkering hebben.?

Cuyahoga | 08-08-12 | 09:48

Je salaris moeten inleveren bij de Partij garandeert wel een fractie vol zielepoten die zelf heel goed inzien dat ze het ergens anders niet gaan halen, inderdaad.

vetkleppert | 08-08-12 | 09:47

@vetkleppert | 08-08-12 | 09:45 | + 0 -
Goede observatie

Wij het volk zijn de debielen dat klopt. Hoe krijgen ze het voor mekaar 37 zetels in de peilingen.

Ik geef onderwijs de schuld.

Zoals elk kind snel leert door eigen observatie, vuur is auw.
Aangezien kinderen niet te zien krijgen wat het socialisme en het communisme voor stromingen waren moeten ze er eerst zelf in levende lijve aan branden.

Dit socialistische vuur zal extra groot zijn als ze ons vermogen ook nog gaan verbranden.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:47

De SP kan mij niet groot genoeg worden. Kennelijk zegt en doet die partij wel wat het volk aanspreekt. De rest van de partijen is het gevolg van wanbeleid en dat wordt afgestraft.

Mark van Leeuwen | 08-08-12 | 09:47

Maar goed, ik ben er klaar voor.
Ik zit al dagen mee te zingen als er weer een Chinees op de hoogste tree staat bij de OS.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:47

Dat is het idee van Remi zelf. Remi die al met pensioen is en van een afstandje toe mag kijken.

Remi. Was er niet eens een verhaal met een Remi in de hoofdrol? "Alleen op de wereld".

Remi heeft geen vertrouwen. Remi vertrouwt alleen wat ie zelf doet.

Remi de marxist.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 09:46

In 2012, 2 decennia na de val van de muur, wordt Nederland alsnog communistisch. En dat notabene zonder invasie van het Warschaupact... Diep zucht. We zijn verloren !!

Marcus Porcius Cato | 08-08-12 | 09:46

Wat erg voor NL, als mensen toch een echt in de plannen van de SP zouden lezen schrikken ze nog... Zo help je een land echt om zeep.

Zure Boer | 08-08-12 | 09:46

Ik spreek in mijn omgeving niet één persoon die op de SP gaat stemmen. Ofwel die peilingen kloppen niet, ofwel de SP is het nieuwe PVV, mensen schamen zich om te zeggen dat ze er op willen stemmen?

PietGeniet | 08-08-12 | 09:46

Ik moet er niet aan denken. Meester roemer die zijn klas vol debieltjes geduldig blijft uitleggen hoe het moet volgens Mao.

vetkleppert | 08-08-12 | 09:45

Toch ben ik wel blij dat er weer eens een grote partij uit die verkiezingen gaat rollen. Wel onhandig dat het dan de SP moet zijn, maar goed, dan maar parttime werken.

Zn | 08-08-12 | 09:44

Maakt niet uit hoeveel zetels ze hebben, ik vind de SP altijd zielig.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 09:44

Ik heb alle verwachtingen van partijen even in mijn voorspelmodel gestopt. Uitkomst: we krijgen een kamer met 332 zetels.

Godsammekraken | 08-08-12 | 09:44

Nederland is definitief krankjorum geworden.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 09:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken