Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DE STEKKER UIT MEISJES!

AFSCHAFFEN.jpg Mensen die lijden aan de ziekte van Fabry en Pompe mogen afsterven omdat zorgverzekeraars – gódbetert, zórgverzekeraars – te beroerd zijn om 175 mensen van medicijnen te voorzien. Hoogleraren halen het in hun hoofd te verkondigen dat ouderen hun huizen moeten verkopen als ze een beroep op zorg willen doen. Directeuren van zorginstellingen graaien een topsalaris maar weigeren personeel aan te nemen voor de verzorging van bewoners; verzorging, dat moeten familieleden maar doen. Ja, nog even en in Nederland is een mensenleven minder waard dan in China onder Mao Zedong. Hoewel, laten we niet overdrijven hè: in Nederland is een mens tevéél waard. Helaas leveren levende mensen geen rendement. Het rendement zit in de niet levenden. In plat Rotterdams: doden leveren bestuurders in de zorgindustrie een hoger salaris op. Chinezen (en Russen, Turken, Indiërs en al die booming ontwikkelingslanden) geven gewoon toe dat een mensenleven niets waard is. Tenzij je geld hebt. Het is een harde werkelijkheid: niet alleen in de zorg maar ook in het onderwijs, veiligheid en justitie zullen in de toekomst de haves van de have nots gescheiden worden. Ook in Nederland, waar we niet aan klassenjustitie doen – hier zouden we gewoon de stekker uit Friso trekken. Vandaar die helikoptervlucht naar London. Kun je ook doen, als je het kunt betalen. O wacht – dat betaal je ook! Maar dan voor Friso hè. Waar belastingafdracht al niet goed voor is. Je vraagt je af waarom politici volhouden dat we een solidaire samenleving zijn en de verzorgingsstaat heilig is. Alsof er een revolutie zou uitbreken als we hardop stellen dat ontwikkelingssamenwerking – een ander woord voor Europa – voor gaat op een mensenleven. Revolutie, dat is elders. In bananenrepublieken. In Nederland is alles goed geregeld. Nederland heeft een kenniseconomie. Nederland is superieur aan andere landen, Nederland is westers, Nederland heeft prachtig onderwijs. Helaas is het onderwijs erop gericht ons dom te houden. Revolutie breekt uit in landen waar mensen vechten voor hun dagelijks brood en waar een zorgverzekering niet eens bestaat. In Nederland hebben zorgverzekeraars de macht. En die bedoelen het allemaal goed, heus, lees de kleine lettertjes er maar op na. Ze trekken alleen de stekker uit dure medicijnen, niet uit mensen alleen uit middelen. Nederland is geen China, waar je als meisje niet eens geboren mag worden. Meisjes kosten veel. Wat zou het zorgverzekeraars en de hele samenleving eigenlijk opleveren als we in Nederland meisjes zouden aborteren?

Reaguursels

Inloggen

Lyrthion | 03-08-12 | 12:28 |
Maar voor die gesprekjes is neem ik aan wel braaf een factuurtje gestuurd?

Heel Nederland gaat hogere eigen bijdrage betalen.

nl04922 | 03-08-12 | 21:24

O ja, en dat pica-meisje is volgens mij wel degelijk met een stekker uitgerust.
Is geen echt meisje; wel speelgoed.
Een soort van Sally uit dat nummer van The Police.

Tavroch | 03-08-12 | 21:01

Komop Joris! Die vraagtekens waren voor de "stukjesschrijfster" bedoeld hoor! Gewoon commentaar dus, en niet beledigend of niks.
Het volgende, daarentegen, is wel degelijk beledigend bedoeld:

@ Eagle_Eye | 03-08-12 | 12:11 | + -9 -
Blijkbaar pas zeer recent je kop weer eens uit je reet gehaald?
Want je hebt overduidelijk nog wat stront in je ogen zitten.

Tavroch | 03-08-12 | 20:57

in plat rotterdams praten we met een harde T

nnndoh | 03-08-12 | 16:57

Ja hoor, daar is tie weer, de vrijdagmiddagflutcolumn. Dit keer zelfs met lekker veel redeneerfouten.

Ga lekker naar huis, koken.

popopiepo | 03-08-12 | 16:23

Ik bedoel maar. DAAR zit het probleem, niet bij de AWBZ.

phantom2 | 03-08-12 | 16:11

Nog even dit:
www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/famil...
Met een winst van maar liefst 47 procent, wat neerkomt op een slordige 4,5 miljoen euro, voerde zorginstelling Vierstroom zelfs de lijst van recordwinsten aan.
Directeur Jeroen van den Oever...)een salaris van ruim 206.000 euro (...)
Directeur van de seniorenbond ANBO, Liane den Haan, reageerde in de media positief op het initiatief van Vierstroom. (...)Zij blijkt vanaf september 2011 tevens voorzitter van de Raad van Commissarissen van zorginstelling Vierstroom.

katarina_de_kleine | 03-08-12 | 16:02

Ik zag gisteren nog een gesprekje met die lul van Vierstroom op TV. "WIJ willen iets extra's bieden en de familie moet daarvoor zorgen, en als u dat niet wilt (of kunt) moet u misschien kijken naar een plaatsje in een ander verzorgingstehuis". Alleen jammer dat er zo'n droge doos tegenover zat die nog net durfde te zeggen dat ze het er niet mee eens was, maar er verder nauwelijks aan te pas kwam. Alleen die zelfvoldane, volgevreten kop van die kerel al. Verdient zelf zoveel dat er blijkbaar te weinig overblijft voor wat extra handjes aan het bed.

phantom2 | 03-08-12 | 16:02

Lieve Ebru... ik vind je gewoon heel erg liev.

meneer Q | 03-08-12 | 15:02

brabantsvoorgekske | 03-08-12 | 13:40 |Gaat niet om mensen die door hard werken rijk worden maar om die parasieten uit het old-boys netwerk die hun "beloning" bij lange na niet waard zijn en dit ook nog uit algemene middelen krijgen.

antilinks | 03-08-12 | 14:57

De treinen gaan weer rijden, volgestouwd met bejaarden en andere onrendabele deze keer want een scheiding aanleggen op wie wel wat oplevert en wie niet mag blijkbaar gewoon.

FalderalderalderAAA | 03-08-12 | 14:52

brabantsvoorgekske | 03-08-12 | 13:40
Amen!
*nu weer werken gaat in eigen bedrijf tot 3 uur vannacht*

Hijo del Sol | 03-08-12 | 14:20

Toch opmerkelijk... steeds vaker zie ik hier opmerkingen over de doorslaande verrijking en hoe "nepliberalen" daar alleen maar aan bijdragen. Ook steeds vaker geluiden over een revolutie of tenminste een volksopstand... of rellen, ja: want niets is natuurlijk leuker dan even tegen de ME aanschoppen en ondertussen vernielen en stelen wat je kunt.

Maar áls er dan eens een initiatief ontstaat wat zich afzet tegen deze praktijken, zoals Occupy Movement, weet men niet hoe snel dit moet worden bespot.

Tuurlijk: er is voldoende op een dergelijke beweging aan te merken, maarreh... dan ook niet klagen dat er maar niets verandert hè?! En ach, zolang je nog maar (net) je hypotheek en ziektekosten kunt ophoesten valt het allemaal toch nog wel mee en hoeft het niet zonodig... toch?!

|-|ans | 03-08-12 | 14:18

Ebru Umar is een held!
Lang, erg lang geleden dat ik iemand op GS een #held kon noemen, bij deze.

Hijo del Sol | 03-08-12 | 14:16

Sylvester Calzone | 03-08-12 | 13:58 | + 1 -

En dat is knap lullig als je vier US-dollar per dag verdient...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 14:09

Al dit soort gelul voelt als een soort beeldenstorm..

Emilioot | 03-08-12 | 14:03

@gozahtje | 03-08-12
Denk niet dat je een acteur kan vinden die die rol op zich neemt voor een modaal salaris.

dugo | 03-08-12 | 14:01

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:08
Vanwege de gigantische bruidsschat die de ouders van een meisje moeten betalen.

Sylvester Calzone | 03-08-12 | 13:58

Reinaert | 03-08-12 | 12:26
Een discussie over het nut of de wenselijkheid van bepaalde behandelingen en/of medicatie vind ik acceptabel. Een discussie over het verlengen van een mensenleven versus het bijbehorende kostenplaatje vind ik niet acceptabel.

Het een hoort bij het ander.
Uit mijn praktijk heb ik zeer regelmatig te maken met patienten van 80+ die na een operatie met complicaties (ze zijn oud dat gebeurt nou eenmaal) voor meer dan 90% zekerheid komen te overlijden binnen een aantal weken. 100% haalt het jaar niet.
Maar ze hebben toch enkele maanden langer geleefd (niet de beste tijd van hun leven, maar toch).
En toch wordt deze patiëntengroep volledig behandeld.
Het kostenplaatje voor dit theaterstukje, ettelijke tienduizenden euro`s per patiënt.

De discussie nog steeds niet acceptabel?

Hulphond | 03-08-12 | 13:58

gozahtje | 03-08-12 | 13:50 |

Door haar middelen te gebruiken ( vliegtuig ) betaald ze wel weer belasting zeg maar.. Brandstof etc etc dat dan weer wel.

Crosskabouter | 03-08-12 | 13:53

@Kutmug 13:38. Inhoud? Waar dan? Wat is waar en welk argument snijdt hout? Welke zorgverzekeraars bedoelt ze?

bbbachstra | 03-08-12 | 13:52

MadDieu | 03-08-12 | 13:43
Je gelooft toch niet dat de quote correcte cijfers publiceert he? Die krijgen gewoon een laag bedragje door dat ze MOETEN plaatsen. Stel je voor dat het volk zou weten hoeveel geld ze werkelijk van ons gejat hebben over de jaren heen...

gozahtje | 03-08-12 | 13:52

MadDieu | 03-08-12 | 13:43 |
Die betaald Bea uit eigen middelen? Al haar "eigen middelen" heeft ze van het volk "gekregen". Ieder ander mens zou een modaal inkomen krijgen voor het "werk" wat ze verricht. Het koningshuis is de grootste uitkeringtrekker van het land, dus niet doen alsof ze doormiddel van arbeid eigen middelen hebben opgebouwd!

gozahtje | 03-08-12 | 13:50

Friso heeft kroonsafstand gedaan. Woont en werkt buiten Nederland en is dus ook daar verzekerd. (overigens de verzekering was de reden om hem zo snel naar London te verplaatsen).
Beatrix vliegt wekelijks met een prive vliegtuig op London en dat betaald ze uit haar eigen middelen.

Friso kost ons geen belastingcenten.
Friso beheerde wel het familiekapitaal (volgens de Quote 250 miljoen, volgens de Amerikaanse lijstjes 10 miljard).

Nederland nivilleert alle middelen. Progressieve belasting op inkomen én voor wie weinig inkomen heeft toeslagen én kwijtschelding.
Als u het risico loopt op een goed salaris wordt u door uw baas uitgemolken en door de staat genaaid.

MadDieu | 03-08-12 | 13:43

Wat een onsamenhangend verhaal?

Swedish Chef | 03-08-12 | 13:43

Methylfenidaat | 03-08-12 | 13:30

We zouden gewoon, net als de Grieken, massaal de straat op moeten. Maar volgens mij zijn wij Nederlanders daar te schijterig voor ofzo.. Inclusief mezelf uiteraard

Crosskabouter | 03-08-12 | 13:41

En toch begin ik echt schijtziek te worden van al die zielige "ik ben arm, stom en lui dus zijn de rijkeren de bron van mijn ellende" roeperts... Ja, en ik moet dan toch constateren dat dat vaak iqloze linksen zijn. Ja de armen worden armer en de rijken rijker. Dat komt omdat de rijken wél van hun réét af komen om te zorgen dat ze meer krijgen dan ze hebben. Flikker op met je gejank. Je moet die mensen dankbaar zijn voor de uitkering die je trekt joh..

brabantsvoorgekske | 03-08-12 | 13:40

Ebru Umar... Eindelijk weer een tekst met met meer inhoud dan word-candy. Een verademing!

Kutmug | 03-08-12 | 13:38

Dat er een discussie op gang wordt gebracht waar de grenzen liggen is goed in mijn optiek.
De uitkomst zal nooit door iedereen met open armen worden ontvangen.

Hulphond | 03-08-12 | 13:37

Ik ben er volkomen mee eens met de meeste reacties hoor, maar uhm. Tis alweer roepen vanaf de zijkant.. wanneer gaan we nou eens koppen laten rollen?

Methylfenidaat | 03-08-12 | 13:30

-weggejorist-

Tavroch | 03-08-12 | 13:23

Even los van Ebru's stukkie, dat pica meisje ziet er érg sappig uit

Tobi | 03-08-12 | 13:19

Revolutie zal in Nederland niet gebeuren. Rellen, ja. Maar geen revolutie.

kriebeltjes | 03-08-12 | 13:14

@Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:24
Exactly my point. Genetische afwijkerts maken nu gebruik van het feit dat kinderen automatisch miljoenen krijgen voor behandeling. Of is het misbruik? Zolang het mag geldt bij de mensheid altijd: Alles wat misbruikt kan worden, zal worden misbruikt.

Expert Homo | 03-08-12 | 13:13

Conclusie: het is allemaal een beetje doorgeschoten hier en in de rest van Europa. Dus moeten we een tandje terug. Jan Modaal dat is. De rijken zullen zich blijven verrijken omdat het kan. De bovenmodaalsen worden door alle maatregelen naar het modaalse teruggeschoven en we hebben weer een verkapt kastensysteem. Goed geregeld allemaal!

Sliptong | 03-08-12 | 13:11

@Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:22
Het is niet erfelijk. De aanleg wel, schijnt. En daar homo's doorgaans geen kinderen krijgen / nemen maken ze meer werkjaren en betalen ze relatief veel belasting.
.
Of de werkeloosheid onder homo's hoger of lager is geen idee. Zoeken we op.
.
Behandeling van HIV is niet gratis natuurlijk. Als je dit oploopt door bewust onveilige seks zou je wat mij betreft ook voor die behandeling moeten betalen. Maar dat wordt altijd ontkend, dus wordt het niet.

Expert Homo | 03-08-12 | 13:08

@IgorMortis | 03-08-12 | 13:00
Blijkbaar weet jij meer dan ik. Heb je ook ervaring met rondvaartboten?

Bergverzet | 03-08-12 | 13:06

Immigratie en verzorgingsstaat gaan inderdaad niet samen. De PVV gaat voor de volledige verzorgingsstaat en dichte grenzen, de LP gaat voor afschaffen verzorgingsstaat, en daarna de grenzen open voor wie hier zijn eigen broek kan ophouden.
En ja: er is een grens aan wat het redden van een mensenleven mag kosten. In Sudan zal die ergens rond de 100 dollar liggen, hier blijkbaar rond het miljoen. Is ook niet zo gek hoor, stel dat we een pilletje hebben dat elke ziekte geneest, maar wel 100 miljoen kost. Gaat gewoon niet lukken, hoe jammer dat ook is.

Kiwi45 | 03-08-12 | 13:05

@loser | 03-08-12 | 12:48 |
Ik denk niet dat er veel Amerikanen zijn die vrijwillig onverzekerd zijn. Mijn verzekering kost $700 per maand, ik betaal de helft, mijn werkgever de rest. Specialist is $400 per consult, tenminste, als je er een uit je verzekerings netwerk kiest. Anders kan het ook $800 zijn en krijg je maar $400 terug.
Probeer het gewoon even uit: kom een keertje lekker hier op vakantie en ga eens naar de tandarts zonder een reis verzekering af te sluiten. Pak daarna je portemonnee, ervaar hoe geweldig het Amerikaanse systeem is en voel de volle vrijheid van het onverzekerd zijn

De Veerboot | 03-08-12 | 13:03

@Reinaert
"Een discussie over het nut of de wenselijkheid van bepaalde behandelingen en/of medicatie vind ik acceptabel".
Maar hoe definieer je dan nut en wenselijkheid? Dat kan maar in functie van kosten en gezondheidswinst. En dan kom je automatisch bij de kosten voor een bepaalde gezondheidswinst (verlenging van levensduur/verhoging van levenskwaliteit). Dat kan je dus berekenen en een grens voor bepalen.

Zyprexa20mg | 03-08-12 | 13:02

Ziekte is een middel dat onze Lieve Heer bedacht heeft om te mensheid enigzins te reguleren. Niet alles wat toch nog de fase levend geboren baby gehaald heeft is perfect en die imperfectie heet 'ziek'. Soms kun je daar mee leven en soms niet. De Here geeft en roept ons ook weer tot zich. Soms eerder dan we willen. Dat gaan we dan tegen middels medicijnen. Zolang dit 'betaalbaar' is heeft dit kennelijk nog niet tot problemen geleid en heeft onze Lieve Heer dit gedoogd. Maar Hij was het zat en heeft nu een aantal mensen Het Licht getoond. We moeten ons niet verzetten maar meegaan in De Weg die De Here voor ons heeft uitgestippeld. Dat betekent tevens we dan meer EURO's overhouden. Kort door de bocht: we kunnen makkelijk met 55 met pensioen als we ophouden De Weg van onze Lieve Heer af te snijden. /idiotie off/

henkojenko | 03-08-12 | 13:02

Wat er moet gebeuren is dat het systeem zo wordt ingericht dat hebzucht voor iedereen voordeel oplevert.

Zoiets | 03-08-12 | 13:01

@ doenormaal 12:44

Klopt allemaal, dat mens is compleet van God los!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 13:00

-weggejorist-

IgorMortis | 03-08-12 | 13:00

@ Eagle_Eye | 03-08-12 | 12:11 | + -9 -
Aha, men kan dus pas van overbevolking spreken indien men schouder aan schouder staat.
Jezus, wat ben jij debiel.

pleurtop | 03-08-12 | 12:58

Kredietcrisis, bankencrisis, eurocrisis, zorgcrisis, bejaardencrisis, multiculticrisis, knoflookcrisis. Zo was ik twee weken geleden in Barcelona en ik moet toegeven het is lang geleden dat ik zoveel ferrari's Bently's en Lambo's op een dag heb gezien.

Bergverzet | 03-08-12 | 12:56

het gaat over newspeak.
de warmte van nuon = weggegooid geld voor reclame door een oligopolist
privatisering gezondsheidzorg = collectivisering van de graaicultuur
solidariteit binnen europa = iemand anders voor jouw fouten laten opdraaien door hem te chanteren.
op zichzelf niets nieuws maar door moderne communicatie is het overduidelijk hoe voos velen in deze samenleving staan en ondanks hun zalvende praatjes ontmaskert worden als gluiperige diefjes die hun eigen belang vooropstellen. boerkatrix als ultieme voorbeeld van hyprocisie; ze is zóó gewoon en ze doet het zóó goed! oh ja, wat doet ze dan, en gewone mensen wonen niet in een paleis. ziehier, de 21st eeuwse variant op de ontwaarding aller waarden die eeuwenlang aan de gang is. proberen erboven te staan, je eraan onttrekken en in gematigdheid overleven. epicurisme is een anti-gif voor deze boze mensenwereld.

minimá-armezusvan.. | 03-08-12 | 12:55

We geven liever iedere inwoner van Kalabungaland een rollator, huis en uitkering.

das_Freudenmädchen | 03-08-12 | 12:54

En toch blijft men stemmen op nepliberalen die zogenaamd voor marktwerking gaan. Uiteraard nadat verzekeraars al een graai hebben gedaan uit de kas.
blinde kip | 03-08-12 | 12:02
.
Probleem is niet de marktwerking, maar de halve marktwerking die in Nederland in alle sectoren is ingevoerd en nog steeds wordt ingevoerd.
In het geval van de zorg weten de zorginstellingen heel goed, dat de staat hen niet failliet laat gaan. Er is dus geen enkele prikkel om efficient en tegen lagere kosten meer te bereiken. Ook is er geen keuzemogelijkheid/vrijheid die concurrentie zinvol maakt.
Rechts wil marktwerking, links wil dat niet en omdat we in Nederland altijd tot een compromis willen komen, krijgen we een tussenvorm die slechter uitpakt dan volledige marktwerking of helemaal geen marktwerking.

Bytemaster | 03-08-12 | 12:54

Kosten behandeling Pompe in de U.S.: "Myozyme and Lumizyme are extraordinarily expensive—approximately $200,000 to $300,000".
Kosten behandeling in NL €700.000,- ???????

Voor de rest wil de Farmaceutische industrie niet cashen hoor.....

PythonJunkie | 03-08-12 | 12:52

Ebru, wat een hoop gefrustreerde onzin kraam jij uit. Oh ja, je moet comments scoren he? Friso wordt niet betaald door de NL staat. Hij heeft afstand gedaan van troonsopvolging weet je nog? Hij had gewoon een goede baan bij URENCO en woonde en werkte in de UK. Hij had naar alle waarschijnlijkheid, gewoon als secundaire arbeidsvoorwaarde, een hele goede particuliere ziektekosten verzekering. Dat is in Engeland helemaal niet zo gek en ja, dan kom krijg je inderdaad gewoon zo'n behandeling vergoed. Klopt dat die voor de happy few is, maar in Engeland doen ze daar niet zo moeilijk over. Nederland is echt verworden tot een land dat zich druk maakt om niks, blij dat ik er weg ben.

ProfessioneelPrutser | 03-08-12 | 12:51

@Schoorsteenveger 12:42. Een beetje warrig? Het is volkomen onzin. En iedereen gaat hier maar weer wat roepen niet gehinderd door enige kennis van zaken. En die Ebru Umar weet nog het minst van het onderwerp. Belachelijk. Moest blijkbaar prikkelend stukje schrijven en slaat de plank volledig mis. Mensen hier weten ook niet verschil tussen een fabrikant van medicijnen, een zorgverzekeraar en een bestuursorgaan van de overheid. Triest allemaal.

bbbachstra | 03-08-12 | 12:50

Eh, Friso kan dit makkelijk uit eigen zak betalen, URENCO betaald namelijk zijn dikke salaris gewoon door.

dugo | 03-08-12 | 12:49

-weggejorist-

IgorMortis | 03-08-12 | 12:49

Het klote aan dit zorgsysteem is dat wij verplicht zijn om premie te blijven betalen. Doe je dat niet, dan is het wettelijk geregeld dat er uiteindelijk beslag gelegd mag worden op je salaris.
En elk jaar worden wij weer opgeroepen rond te gaan springen voor een paar centen korting en een polis die steeds meer wordt uitgekleed.
Ik heb dan meer respect voor die achterlijke yanks waar je tenminste ervoor kan kiezen - hoewel er ook mensen zijn die gedwongen zijn - om onverzekerd rond te lopen. Als burger wordt je gewoon genaait door dit klote systeem en zorgverzekeraars. Het enige wat je kan doen, is emigeren. Wat gaat dit land toch steeds meer naar de klote door die graaiers.

loser | 03-08-12 | 12:48

@Lachenman | 03-08-12 | 12:47
Al eens van lobbyen gehoord?

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:48

Correctie, in Nederland bepaalt de tweede kamer wat er in het basispakket zit en niet de zorgverzekeraars!

Lachenman | 03-08-12 | 12:47

-weggejorist-

IgorMortis | 03-08-12 | 12:46

@Ing. eslapen | 03-08-12
Nee, geen feitelijk monopolie maar een juridische fictie waar de overheid zo een einde aan kan maken door die patenten te onteigenen ten behoeve van het nut van het algemeen.

dugo | 03-08-12 | 12:46

Ik zeg: Laat Bea de behandeling van de patienten met de ziekete van Pompe betalen, zolang zij de stekker niet uit Friso trekt...

Bea_Bilderberg | 03-08-12 | 12:46

Zolang we maar beseffen wie de veroorzakers zijn van deze immense politieke economische en intellectual iteits crisis. We zullen spoedig terughalen wat ons is ontnomen. Systeme Stalinique loopt af het wrange vruchten vreten is begonnen. Toen D66 15 jaar geleden de Drionpil introduceerd viond iedereen dat nog verheffend en geweldig.

trippert | 03-08-12 | 12:45

@Tommygunner | 03-08-12 | 12:31
Een rake vergelijking !

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-12 | 12:45

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:29
Ik neem aan dat dat laatste voor die gestoorde Cecilia Malmström bedoeld is ;) Die bedoelde ik inderdaad.

doenormaal! | 03-08-12 | 12:44

@crisiswhatcrisis | 03-08-12 | 12:36
Toch ken ik er eentje die de hete hangijzers niet uit de weg gaat.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:44

Schapen zijn WIJ , mezelf meegerekend , omdat we hier niets aan doen .

jakobdepastoor | 03-08-12 | 12:43

@klaas.heitinga | 03-08-12 | 12:40
Dat is nu juist het knelpunt.
Het resultaat van het onderzoek is beschermd door patenten.
Hierdoor heeft de fabrikant in feite een monopolie positie.
Echter het patent is zo ruim opgesteld dat alternatieve medicijnen daar ook onder komen te vallen.

Ing. eslapen | 03-08-12 | 12:43

Beetje warrig stukje.

Schoorsteenveger | 03-08-12 | 12:42

Lyrthion | 03-08-12 | 12:23

Overigens knap van uw oma dat die op haar leeftijd nog vrijwilligt

Crosskabouter | 03-08-12 | 12:41

@GeflipteVlaflap | 03-08-12 | 12:35
Heet kan inderdaad lang duren voor er iets gebeurt.
Maar denk maar aan de Franse revolutie. Daar zijn ook eeuwen van onderdrukking aan vooraf gegaan.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:41

Ik vind het alleen zo raar *dat* die medicijnen zo duur zijn. Aan de grondstoffen kan het niet liggen. Tenzij er hordes olifanten geschoten moeten worden voor een Pompe-pilletje geloof ik niet dat er 700K productiekosten zijn. Research dan. Er zijn 115 patienten die allemaal 700K/jaar kosten. Dat is 70M/jaar. En dat is dus *alleen* Nederland. Die research is er dan toch ook wel uit na een paar jaar. Ik denk toch dat de enige conclusie kan zijn dat een paar bobo's zich enorm aan de ziekte van anderen zitten te verrijken. Daar zou toch op de een of andere manier paal en perk gesteld kunen worden, waardoor *en* de zieken hun medicijnen kunnen krijgen *en* het land niet falliet gaat...

klaas.heitinga | 03-08-12 | 12:40

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:25
Dat is niet aan mij, maar willens en wetens een kindje laten komen met een zware handicap is wel heel egoistisch.

Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:38

@Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:27

Dat empirisch onderzoek heeft een eigen TV-programma: "Opsporing Verzocht".

Maar alle gekheid op een stokje: hoe ver wil je als samenleving gaan om daar een einde aan te maken? Neef-nichthuwelijken verbieden? Daar zit wat in, al bereik je daarmee ook geen instant-resultaten, daar gaan wel de nodige generaties overheen.

Dit is zo'n schitterend hellend vlak: aan de ene kant zou je zo min mogelijk overheidsbemoeienis willen, aan de andere kant zou je graag dat bepaalde zaken opgepakt zouden worden. Duivelsch dilemma.

Reinaert | 03-08-12 | 12:37

Is der nou niemand die in de gaten heeft dat dit de zoveelste afleidingsmanoeuvre is voor de verkiezingen? Zorg voor verhitte debatten over non-issues (vgl. 100 km op de 5-baans snelweg), en ga de werkelijke issues waar het om draait zorgvuldig uit de weg. Het stemvolk komt toch wel, omdat ze jarenlang is wijsgemaakt dat "als je niet stemt je geen recht van spreken hebt". Bull.

crisiswhatcrisis | 03-08-12 | 12:36

Binnenkort boek je gewoon een goedkope vlucht naar Londen als je een ongemakje voelt opkomen. Gratis zorg voor iedereen. Ook voor toeristen.
Hier hield het ook pas op met ingevlogen familieleden behandelen toen er foto's op de "ponsplaatjes" kwamen.

vetkleppert | 03-08-12 | 12:36

@Eagle_Eye | 03-08-12 | 12:11
Alleen hebben al die mensen ook eten en drinken nodig, dat kost landbouwgrond, en een ipad, dus dat kost wat kopermijnen, en verwarming, dus olie, en ze willen het liefste allemaal een auto, en natuurlijk wegen om over heen te rijden, en nog wat andere biodiversiteit in de natuur dan enkel 'mensenland', omdat wij mensen niet slim genoeg zijn om zelf evenwichten te creëren. Overbevolking mag dan een fabeltje zijn volgens u, maar met de helft minder mensen, waren er ook de helft minder (wereld) problemen.
Dus sure: er is ruimte genoeg voor nog véél meer mensen, maar de kwaliteit van leven voor die mensen wordt er niet bepaald beter op volgens mij.

je therapeut | 03-08-12 | 12:36

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:21
En de infrastructuur van gas en elektriciteit. Grote delen zijn nu al in handen van het buitenland. Allemaal onder de noemer marktwerking. Puntje bij paaltje is alles verkocht en betalen we 4x zoveel voor alles. #winstoogpunt

Tommygunner | 03-08-12 | 12:35

Godtering dat is een lekker ding op die feauteau!
TM | 03-08-12 | 12:04 |
---------------------------------
Geil he, zo'n shemale. *gniffel*

OT: De hele boel pleurt langzaam om en Frankly, my dear, I don't give a damn (Clark Gable ).
Waarom give ik geen damn?
Omdat we er niets aan kunnen veranderen.
Tuurlijk, hard schreeuwen kunnen we en mogen we.
Maar zorgt dat voor verandering?
Nee.
Het klootjesvolk (aka u en ik) schreeuwt al decennia lang, wereldwijd de longen uit het lijf met nul (0) resultaat. De politici lachen zich al decennia lang de rijke ballen uit de broek.
En weet u wat, over 50 jaren zullen onze kleinkinderen net zo hard schreeuwen tegen hun politici en zullen die net zo hard lachen als de onze nu.
Ik verspil m'n energie er niet meer aan.

GeflipteVlaflap | 03-08-12 | 12:35

De mensen die vooraf een diepe genetische screening willen, zijn dat dezelfde mensen die qua privacy niets te verbergen hebben?

Want ze maken een basale denkfout.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:34

Ik begrijp echt niet waarom je het zo opneemt voor die lui.
Tommygunner | 03-08-12 | 12:28

Waar staat dat ik het voor al die lui opneem? Zeg alleen iets over wat hier gebeurt. Overigens is het ook niet zo moeilijk om te weten wat hij verdient, aangezien het gewoon conform CAO is. Deze kun je gewoon zelf inzien en dan snap je ook dat hij bij lange na niet meer verdient dan de MP ..

Crosskabouter | 03-08-12 | 12:32

@ Crosskabouter | 03-08-12 | 12:20
Dan zit jij bij een goeie, ik kan je uit nabije eigen ervaring vertellen, dat dat bepaald niet voor alle huizen geldt. De 'handen aan het bed' doen alles wat ze kunnen, de hopman is vooral goed in megalomane projectjes (die geen bijdrage leveren aan verbeterde zorg) en het regelen van z'n eigen emolumenten.

baba4oog | 03-08-12 | 12:31

Ik heb een veel beter idee. Wil ik nog in mijn oude dag kunnen voorzien dan zal ik direct al het geld dat ik nu moet afdragen aan premies en voorzieningen waar ik zelf geen gebruik meer van ga kunnen maken moeten houden om te sparen voor mijn eigen oude dag. Dat betekent dus geen belasting meer betalen.

doenormaal! | 03-08-12 | 12:31

De zorg zoals het nu geregeld is, is vergelijkbaar met een duur restaurant. Waar je de eigenaar zelf laat bepalen wat je eet en drinkt en de rekening aan iemand anders mag geven aan het eind van de avond.
Dan moet je niet raar staan te kijken als je uiteindelijk kaviaar met kaviaar eet en de fles duurste champagne drinkt. De eigenaar van het restaurant verdient liever 500 euro dan 100.
Op het moment dat je er bent is het leuk, maar je kunt je achteraf afvragen of het allemaal wel zo nodig was...

Tommygunner | 03-08-12 | 12:31

Relaxed vanuit mijn nieuwe vaderland kijken hoe NL langzaam maar zeker kapot gaat.

spooked | 03-08-12 | 12:31

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:27

Dat moet een flinke lade zijn :-)


Jan Mulder had het al over de uitkomsten van een soortgelijk onderzoek toen hij nog bij Barend & Van Dorp zat. Go figure.
Sindsdien zijn er tig dito rapporten verschenen, elke keer dezelfde uitkomst.

Shalome | 03-08-12 | 12:31

Prima idee. We moeten beginnen met genetische screening. Iedere foetus die niet zelfstandig levensvatbaar is, die een aandoening zal hebben die levenslang tot afhankelijkheid van derden lijdt aborteren.
Dan iedere prematuur geboren baby zelfstandig laten zien te overleven. De normale zorg zoals voor alle babies.

Elke ouder die daaraan niet wil meewerken wordt zelf voor de volle 100% aansprakelijk voor alle medische kosten.

Binnen een paar generaties hebben we de zorgkosten sterk verminderd.

Dit is geen satire, een serieus voorstel.

openluchtgevangenis | 03-08-12 | 12:29

doenormaal! | 03-08-12 | 12:27 | + 0 -

Ja, neem aan dat je die Malmstroem bedoelT. Die is nog gekker dan Vogelaar idd. En ze zei ook nog dat het de schuld van de individuele lidstaten was dat het vaak zo fout ging met immigranten. Flikker toch een end op, klerewijf!!!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:29

Lyrthion | 03-08-12 | 12:23

Tuurlijk merk je dat het commerciëler wordt, dat hou je niet tegen. Feit is wel , en dat merk ik hier heel goed, dat betrokken zorg voor de bewoners voorop staat en ook blijft staan. Misschien heeft dat met de Friese mentaliteit te maken, dat weet ik niet. Ben zelf overigens geen Fries

Crosskabouter | 03-08-12 | 12:28

"Tuurlijk verdient de bestuurder hier een goed salaris, dat weet je gewoon.
Crosskabouter | 03-08-12 | 12:20"
Beetje scheve redenering. Dergelijke bestuurders kunnen wel hun best doen om de cliënt/bewoner niets te laten merken van de druk, maar hun collega's en misschien zij zelf zijn ook een bron van kosten. Meer verdienen dan de minister president is meer regel dan uitzondering in de zorg. Ik begrijp echt niet waarom je het zo opneemt voor die lui. Zeker als je er zelf werkt. Het kan ook gewoon anders. Sommige zaken moet de overheid gewoon regelen. Vroeger werd er geklaagd over lange wachtlijsten, maar dat was ook het enige.

Tommygunner | 03-08-12 | 12:28

nl04922 | 03-08-12 | 12:26 | + 0 -

Maar voor die gesprekjes is neem ik aan wel braaf een factuurtje gestuurd?

Lyrthion | 03-08-12 | 12:28

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:25 | + 0 -
Als je naar erfelijkheid gaat kijken begeef je wel op het gebied vna eugenics.

Bij de Marokkaanse gemeenschap zijn gemiddeld meer erfelijke aandoeningen, voornamelijk schizofrenie als ik mij niet vergis.
Hier was een emperisch onderzoek naar, maar dat is weer verstopt ergens vast in een diepe la.
ffen googlen.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:27

@Merkava | 03-08-12 | 12:06
En weet dat er Europarlementariërs zijn die serieus denken dat we nog meer immigranten nodig hebben. Totaal gestoord zijn ze. Net als ieder anders die dit, tegen alle feiten in die het tegendeel aantonen, nog denkt.

doenormaal! | 03-08-12 | 12:27

Nokken met fokken!

kraaghaar | 03-08-12 | 12:27

wazakzegguh | 03-08-12 | 12:24
Maar als ze er geen zin meer in heeft is het toch een ander verhaal? Ik vind mensen tegen hun wil in in leven houden bijna net zo crimineel als mensen die wel willen leven zorg weigeren omdat het 'niet rendabel' is.

Lyrthion | 03-08-12 | 12:27

De verzorgingsstaat is al dood.
Artsen zijn doodsbang iemand een behandeling te geven.
Iets met budgets, en verschuilen achter protocol.
Ik weet er alles van. loop al 10 maanden in de ziektewet.
Ik heb een afspraak in december!!! ja je hoort het goed.
Geen behandeling maar onderzoek. Alle instanties wijzen naar elkaar. Ga daar maar heen, ofnee daar naartoe, onee daar naartoe. U heeft nog steeds klachten....? hoe kan dat nou? gaat u daar maar naar toe. zonder kruiwagen of klagende familie of werkgever doen ze uiteindelijk niets. over 2 maanden in de wia, en nog steeds heeft geen 1 enkele arts, tests gedaan of diagnose gesteld. Kort gesprekje en doorsturen. ik zie jullie in december.

nl04922 | 03-08-12 | 12:26

@Zyprexa20mg | 03-08-12 | 12:17

Een discussie over het nut of de wenselijkheid van bepaalde behandelingen en/of medicatie vind ik acceptabel. Een discussie over het verlengen van een mensenleven versus het bijbehorende kostenplaatje vind ik niet acceptabel. Ik weiger het ten enen male om prijskaartjes aan mensenlevens te hangen. Een ziektekostenverzekeraar is geen autoverzekeraar (alhoewel....) die bij total-loss een bedragje op basis van dagwaarde uitkeert tenslotte.

(Polemiek-alert!)

Maar als we dan een discussie aan gaan omtrent zin en onzin van behandelingen dan wil ik daarin ook allerlei andere zaken meenemen: waarom zou ik moeten betalen voor de scheve neus van het buurmeisje en de hazenlip van haar neefje? Daar kunnen ze namelijk best mee leren leven en als ze zelf goed sparen kunnen ze daar later voor eigen rekening alsnog iets aan laten doen. Waarom zou ik meebetalen aan alle medicatie waarmee drukke kinderen rustig gemaakt moeten worden? Opvoeden is toch een taak van de ouders? Die kopen hun Ritalin maar mooi zelf, het is tenslotte hun belang, niet het mijne!

Kom maar op met die discussie! Maar dan wel een integrale discussie en niet alleen een discussie die zich beperkt tot een paar makkelijk te pakken groepen!

Reinaert | 03-08-12 | 12:26

Ja zeg, een verzorgingsstaat met zoveel werkloze immigranten moet toch ergens van bekostigd worden. En als je een paar Hollanders naar de filistijnen laat kreperen, schend je tenminste geen internationale verdragen.

Shalome | 03-08-12 | 12:25

Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:24 | + 0 -

Maar dan de hamvraag: bij welk bedrag ga je de grens leggen? Zeg jij het maar!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:25

Even afgezien van het feit dat die managers afschuwelijk veel verdienen (lees: graaien), redt je het niet door al die 'ik-denkers' hun salaris af te pakken. Nederland kan niet doorgaan met het zorgstelsel zoals het nu is, hoe wreed ook, daar verandert niets aan. Er zijn teveel mensen met ziekten die vroeger 'gewoon' dood gingen en nu blijven leven met medicijnen die zo duur zijn dat die zorg simpelweg niet meer te betalen is.
Vroeger was zorg te betalen omdat niet alles te behandelen was, nu steeds meer goed behandelbaar wordt, is het niet meer te betalen. Dat is gewoon zwaar kut, maar wel de realiteit. Vraag is: wat moeten we daar nu mee?
Mijn oma zit ook weg te kwijnen in een duur verzorgingstehuis, volgepompt met medicijnen tegen allerlei kwalen die nu eenmaal horen bij een 92 jarige, terwijl ze er zelf al jaren geen zin meer in heeft. Zo zijn er binnenkort honderdduizenden, zo niet miljoenen. Hoe sociaal is dat? Lastig vraagstuk en ik weet het antwoord even niet...

wazakzegguh | 03-08-12 | 12:24

Gewoon privatisering van de zorg terugdraaien. Leuk die marktwerking, maar niet wanneer het om mensenlevens gaat.

We moeten de UK volgen met hun NHS. Ik vind het prima om voor de zorg meer belasting te betalen, maar niet wanneer het allemaal door de verzekeraars wordt opgeslurpt terwijl de zieken moeten creperen.

Kijken wat Emile voor elkaar kan krijgen na 12912.

Ben Bot II | 03-08-12 | 12:24

Expert Homo | 03-08-12 | 12:20
Eensch.
Maar ik denk dat er nu we leen paar huilie's gaan roepen:
'Ja maar, die mensen hebben toch ook recht op een nazaat'

Dat hebben ze, inderdaad.
Maar in dit geval voor eigen rekening.

Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:24

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:22 | + 0 -

Denk niet dat E.H. hier op zat te wachten...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:23

-weggejorist-

IgorMortis | 03-08-12 | 12:23

Crosskabouter | 03-08-12 | 12:20

Dan werk jij in één van de weinige goede. Mijn oma (84) vrijwilligt in een verzorgingstehuis, maar daar wordt het er alleen maar commercieler op.

Lyrthion | 03-08-12 | 12:23

Expert Homo | 03-08-12 | 12:20 | + 0 -

Interessante stelling, hier ga ik even een uurtje over nadenken!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:22

De hoogleraar die het in zijn volledig gestoorde wereldvreemde kop heeft gehaald om te durven uitkramen dat ouderen maar hun huis moeten verkopen om zorg in te kopen heeft er even niet bij stilgestaan dat zijn idee ONUITVOERBAAR is!! Aangezien de huurwoningenmarkt en huizenmarkt sector in Nederland totaal op slot zitten!
Doe daar eerst eens wat aan! Mensen zitten muurvast!

doenormaal! | 03-08-12 | 12:22

@Expert Homo | 03-08-12 | 12:20 | + 0 -
Interessant.
Vraag waar ik het antwoord niet op weet.
Is homoseksualiteit erfelijk? Zo nee wat is het dan?

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:22

Ja, maar binnenkort kunnen we stemmen en dan verandert alles....
O nee, toch niet, want weer dat achterlijke coalitie systeem: eerst mooie verkiezings lullepraat die het volk weer voor zoete koek slikt, en dan alles weer glashard terugdraaien, want: ‘Ja, nee, ja, wacht, eh, we moeten toch regeren om zaken-in-beweging-te-zetten....’.
Vertaling: ik zorg alleen voor mezelf, dom volk.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 03-08-12 | 12:21

Tommygunner | 03-08-12 | 12:18 | + 0 -

Net als het ontmantelen van de NS alleen maar nadelen heeft gehad. Werkt niet, dus terugdraaien, maar dat willen de directeuren niet want dan kunnen ze minder graaien...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:21

Als mensen weten dat:
1) ze een genetische afwijking hebben;
2) de kans groot is dat hun kinderen die waarschijnlijk ook zullen krijgen;
3) en de behandeling geld kost.
Dan mogen die ouders wat mij betreft opdraaien voor de extra kosten van hun kinderen. Waar slaat het op dat ze zo veel kinderen mogen nemen als zij willen en de maatschappij vervolgens ongevraagd de kosten van het in leven houden moet opbrengen?

Expert Homo | 03-08-12 | 12:20

Wat een kudt stuk... Werk zelf in een verzorgingshuis , als sysbeheerder dan, maar hier wordt er gevochten voor de handen aan het bed. Alle mogelijke blikjes worden open getrokken om aan personeel te komen omdat de cliënt de beste zorg moet hebben. Tuurlijk verdient de bestuurder hier een goed salaris, dat weet je gewoon. Maar hij doet er daarentegen ook alles aan om de cliënt / bewoners niets te laten merken van wat Den Haag en zorgverzekeraars iedere x willen verneuqen..

Crosskabouter | 03-08-12 | 12:20

@mijntweecent | 03-08-12 | 12:15
Je hebt niet goed opgelet bij biologie.
Bij jongens zit een stekker, bij meisjes een stopcontact.
Als het goed is passen die perfect in mekaar.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:20

@Flibbage | 03-08-12 | 12:12
juistem, en die zijn gedekt door de politici want die willen later ook meegraaien.
1 voorbeeldje.
De minister van het grote steden beleid, ene Rogier van Boxtel bijvoorbeeld, een puinhoop er van gemaakt als politicus en waar vinden we meneer terug, precies als grote baas van Zorgverzekeraar Menzis, alsof dat dwaallicht daar verstand van heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-12 | 12:19

Voor extra plezier moet ik soms juist de stekker van mijn meisje in het stopcontact steken.
Maar dat doe ik maar 1x per maand, het leven is al duur genoeg.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:19

geld 'bestaat' niet, 'level' wel. sja.

Hans Gruber | 03-08-12 | 12:18

Zyprexa20mg | 03-08-12 | 12:17

Dat komt omdat er ergens iemand zit die er rijk van moet worden..

Lyrthion | 03-08-12 | 12:18

Achmea Zorg had in 2011 326 miljoen euro winst met 29% v.d. markt in handen. Daar komen nog fratsen als 58 miljoen aan totale TV-reclames van de zorgverzekeraars bij.
Marktwerking in de zorg faalt. En wie er wat van durft te zeggen is een PVV-er!!!!

Tommygunner | 03-08-12 | 12:18

-weggejorist-

Ma Dalton | 03-08-12 | 12:18

En toch is een discussie over de maximumprijs voor een mensenleven, of voor verlenging van het leven met een jaar noodzakelijk. Want we moeten dit wel met z'n allen betalen en kunnen betalen. Als het 1 miljoen euro per persoon kost om ieders leven een jaar te verlengen met goede levenskwaliteit, dan is dat duidelijk te duur. De vraag is wat niet meer te duur is. De vraag is ook of we daar niet individueel over mogen beslissen en dan individueel onze bijdrage in functie daarvan bepalen. Geen makkelijke vragen, maar leven is niet heilig (want dan gaven we al ons geld aan zorg).

Zyprexa20mg | 03-08-12 | 12:17

mijntweecent | 03-08-12 | 12:15

Ik heb altijd geleerd dat je bij meisjes moet inpluggen...

Lyrthion | 03-08-12 | 12:17

Feitelijk komt het er op neer dat we in NeDDRland heel solidair onze voorzieningen afbreken tot op Oost- of Zuid-Europees niveau: zij niks, wij niks. Lang leve de solidariteit, lang leve de EUSSR.

Dat wij hier aan de Noordzee wel een gigantische premie mogen betalen voor voorzieningen die er niet meer zijn mag de pret niet drukken. Wij hebben namelijk toch genoeg dus een pleister mag in Nederland best € 10 kosten daar waar diezelfde pleister in Griekenland voor € 1 over de toonbank gaat.

Dat die € 9 verschil in allerhande zakken belandt waar 'ie niet thuishoort moge duidelijk zijn: we zijn gezegend met een gigantische ambtelijke en administratieve overhead die zichzelf perfect in stand weet te houden door telkenmale nieuwe regeltjes te verzinnen en die regeltjes ook gedurende wedstrijd nog wijzigt.

En niemand doet iets. Vooral de politiek niet, want ook zij weten 'dit is ons voorland' en laten zich de lucratieve baan na de politieke carrière natuurlijk ook niet van het brood vreten.

Reinaert | 03-08-12 | 12:16

Gedachtegang van de hedendaagse bestuurder

1. Werkt het systeem?
Ja
2. Denk ik dat ik het kan verbeteren?
Ja
3. Is het nodig?
Dat laat ik aan de experts over
4. Zeggen de ingehuurde experts dat het nodig is?
Ja
5.Kan ik deze experts voor het verbeteren inhuren?
Ja
6. Werkt het nieuwe systeem?
Nee, paniek -> ga direct naar stap 2.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:16

Specy | 03-08-12 | 12:10 | + 0 -

Ik zal het eerlijk zeggen, nee, dus ik val af...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:15

C’est l’histoire d’un homme qui tombe d’un immeuble de cinquante étages.
Le mec au fur et à mesure de sa chute, il se répète sans cesse pour se rassurer : “jusqu’ici tout va bien, jusqu’ici tout va bien, jusqu’ici tout va bien”.

Mais l’important c’est pas la chute, c’est l’atterrissage. [La Haine - 1995]

hStripe | 03-08-12 | 12:15

@Fret Kroked | 03-08-12 | 12:05

Doden slikken over het algemeen weinig medicijnen meer en hoeven niet echt verzorgd meer te worden. Zijn dus geen kostenplaatje meer >>. meer poen over voor bonussuh.

Het ideaal voor regering en zorgverzekering is dat iederen gezond blijft tot zijn pensioen om vervolgens de eerste dag na gedane arbeid dood neer te vallen.

Ikdus | 03-08-12 | 12:15

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:12 | + 0 -

Meen dat er al een overschot aan jongens is die geen dame kunnen krijgen van iets als 17 miljoen. Maar zo snijdt het mes wel aan twee kanten idd...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:15

Zat er maar een stekker op meisjes, kon je ze tenminste op gezette tijden eens uitschakelen. Ik noem een voetbalwedstrijd, wanneer ze naast je in de auto zit, etc.

mijntweecent | 03-08-12 | 12:15

Verrek, ben ik het nu eens met Ebru Umar? Lijkt verdacht veel op mijn plempsel in het topic van Friso, deze post. Moet niet gekker worden...

Lyrthion | 03-08-12 | 12:14

Welke zorgverzekeraars zeggen dat? Gat het om dat College? Het College van zorgverzekeringen?? En dat zijn zorgverzekeraars??
Lees nog eens goed voordat je je gaat bemoeien met zaken die je niet begrijpt Ebru!
www.cvz.nl/

Het College voor zorgverzekeringen is zowel een advies- als uitvoeringsorganisatie voor de wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zvw en de AWBZ. Het CVZ heeft een belangrijk aandeel in het op peil houden van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de Nederlandse gezondheidszorg

bbbachstra | 03-08-12 | 12:14

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:11
Jaja, van een mooi bord kun je niet eten.

Maar het smaakt wel beter.
;

Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:14

@ alle minkudogevers.

Ik doelde op het aborteren met dat doordraven! Rest was wel OK.

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:14

Met andere woorden: u mag ongezien ( en onbehandeld) de typhus achter uw oogballen genieten ook al heeft u uw hele leven braafjes uw premie betaald. Met de groetjes van de EU!

bello | 03-08-12 | 12:14

dom en onsamenhangend stukje tekst.
kan er niet meer van maken.
zie er wel een trend in, bij geenstijl

zeeman73 | 03-08-12 | 12:13

appeltjesgroeneweide | 03-08-12 | 12:03 | + 2 -

Maar heeft het veel geholpen dat de grote graaiers publiekelijk aan de schandpaal werden genageld vanwege hun meer dan vorstelijke salarissen? En dan bedoel ik directeuren van zorginstellingen, woningbouwcorporaties en aanverwanten...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:12

@Fret Kroked | 03-08-12 | 12:05 |
Een dode heeft geen zorg nodig, dus blijft er meer geld over voor de volgevreten graaiers die faal op faal stapelen en elders steeds weer door vriendjes in het zadel worden geholpen.

Flibbage | 03-08-12 | 12:12

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:08
Weet ik.
Maar ze denken er natuurlijk niet aan dat als er straks alleen maar jongetjes overblijven ze wel met een ander probleem zitten.
Maar dat helpt dan weer wel tegen de overbevolking.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:12

Even over de kosten van de zorg ... daar kan minstens een derde vanaf en dan houden we nog meer dan zat over om ook de pompe patienten te behandelen.

Maar dan moeten er wel een paar lagen management en bestuur uit worden gesneden ... en laten daar nu net de figuren uit de linkse baantjescarousel *kuch* 'werkzaam' zijn.

James Lastig | 03-08-12 | 12:11

Was geboortebeperking maar bespreekbaar, dan zouden we niet met veel teveel mensen op een piepklein stukje land hoeven leven en was er daadwerkelijk ruimte geweest voor groen en natuur.<br />
Merkava | 03-08-12 | 12:06 |<br />
Even kort en bondig, waarom overbevolking de grootste leugen ooit is: Nederland telt welgeteld 42 miljard vierkante meters. Dat betekent, er vanuit gaande dat een mens een vierkante meter groot is wanneer hij/zij rechtop staat, dat de wereldbevolking 6 x in Nederland past. En dan staan we nog niet eens schouder aan schouder. Dus dat fabeltje gaat in geen geval op.

Eagle_Eye | 03-08-12 | 12:11

@Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:10 | + 0 -
Mooie meisjes kosten altijd geld.

Heb jij ooit wel eens een mooi meisje door de regen naar haar werk zien fietsen? Zelfs niet op de zuidas. Ik bedoel maar.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:11

De op joodsch-gristelijke grondslag verordonneerde dwangmaatschappij draait op/om winst, macht en geldelijke (financiële) genoegens.
Niet om kwaliteit en vreugde van bestaan.
Denkarmoede staat garant voor materiële armoede.
Leve de koningin!

Ratzing. | 03-08-12 | 12:10

@eerstneukendanpraten: Ben je een vrouw? ;)

Specy | 03-08-12 | 12:10

Kirth Gersen | 03-08-12 | 12:08 | + 0 -

Ddan moet je niet de SP aan het bewind hebben, die willen dat budget nog met 14% verhogen!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:10

@James Lastig | 03-08-12 | 12:06 | + 1 -
Het Nederlandse onderwijs samenvattend.

Links is goed
Immigratie is goed
Economie is gevaarlijk als het niet groen is
EU is de weg te gaan

Mijn geschiedenisleraar zei tegen mij toen ik een jong kaasje was: "Kaasje, lees alle kranten en geloof ze dan nog niet. Leer kritisch te zijn en te blijven, naar alles toe. Dat is de enige manier om de waarheid te kunnen benaderen".

Wat ben ik deze man dankbaar. Het enige waar ik in mijn hele schoolcarriere iets aan heb gehad. Oh ja en Biologie, maar daar was ik uiteindelijk ook zelf uitgekomen, nu ging het wat sneller.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:10

Dode bestuurders leveren de samenleving nog het meest op.

Wég met alle graaiers, alle deskundologen, alle directeuren, alle managers, alle assistenten en alle paarse broeken. En wég met alle politici die zich met zorg en omstreken bezighouden. Klinkt als Pol Pot maar naar dezerzijds bescheiden mening zou een grote opruiming in dit land niet misstaan.

Alle geldverbranders op de brandstapel. Gewoon omdat het -kan- moet!

Reinaert | 03-08-12 | 12:10

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:05
Kijk even naar dat mooie meisje in het topic.
Voel je jezelf zo weer goed.

Teun van het Tuinpad | 03-08-12 | 12:10

De visieloze/incompetente politici straffen de NL-er op deze manier af.
De belastigbetaler kan men niet verder uitknijpen de eigen bijdrages niet verder omhoog, dus laatste redmiddel pak ze hun huizen af en beperk de vergoedingen.
ALternatief is meer marktwerking, gaat nooit gebeuren is politiek niet haalbaar, dus er komt never een oplossing.
Dat Zorgverzekeraars de macht hebben is flauwekul, t is andersom de politiek beperkt de Zorgverzekeraars.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-12 | 12:10

Als we nu managers gaan eutheniseren, dan wordt het leven weer verdraagbaar.

Ing. eslapen | 03-08-12 | 12:09

Immigratie en verzorgingsstaat gaan niet samen.

vetkleppert | 03-08-12 | 12:09

Specy | 03-08-12 | 12:07 | + 0 -

Wil je er met mij over praten?

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:08

Een jaar de ontwikkelingshulp halveren en deze 175 mensen kunnen de rest van hun leven wel die medicijnen krijgen. Leve de politicus die dit voorstelt.

Kirth Gersen | 03-08-12 | 12:08

Gezondheidszorg is een onderwerp waarop het decennialang bon ton was om te roepen dat dat alles mocht kosten. Helaas zijn we nu zo hard door de realiteit ingehaald dat het niets meer mag kosten.

Godsammekraken | 03-08-12 | 12:08

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:05 | + 0 -

Dat in China heeft te maken met het feit dat men in het algemeen maar 1 kind mag hebben en er dan voor wordt 'gekozen' dat het dan maar een jongetje moet worden.

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:08

"Je vraagt je af waarom politici volhouden dat we een solidaire samenleving zijn en de verzorgingsstaat heilig is"

Die solidaire samenleving en verzorgingstaat kaart wordt alleen getrokken om hun eigen heilige huisjes te beschermen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat een illegale immigrant legaal wordt gemaakt met een pennenstreek en direct een woning krijgt + uitkering.
Kan iemand mij dat uitleggen waarom dit goed is voor Nederland?

Een illegaal met AIDS. Wat doen we daar mee? Worden die wel verzorgd? Leg dat eens uit zorgverzekeraars. Is dat solidair? Sociaal? Kost ongeveer miljoen per dag. Boeien.

Gek zeg dat de schatkist leeg is.

Nou ik ga alvast een deal maken met BigPharma, alvast die chemokuren groot inkopen.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:08

Trouwens, de waarde van een mensenlevel wordt wat mij betreft nog altijd bepaald door de neukbaarheid.

Dus mannen, bejaarden en hoofddoekjes mogen weg.

Specy | 03-08-12 | 12:07

Mooie meisjes zijn mooi, nemen minder ruimte in, ruiken lekker, en zijn ook nog eens nooit links of feministisch.

vetkleppert | 03-08-12 | 12:07

En het domme klootjesvolk blijft inderdaad maar geloven dat NL superieur is aan andere landen. En ondertussen ziet niemand dat NL op het vlak van onderwijs, veiligheid, zorg, enz. achteraan bungelt in de EU.

Blijf je kop maar lekker in het zand steken. De politici zorgen wel goed voor zichzelf van uw geld. En als u zelf een keertje een beroep moet doen op de voorzieiningen dan zult u te duur blijken. Jammer maar helaas, u verdwijnt als een nietszeggend cijfertje in de statistieken.

Kijk eens over de grens ... en zie hoe het ook kan.

James Lastig | 03-08-12 | 12:06

"In Nederland is alles goed geregeld."
Voor mensen met een laag inkomen. Werk je zelfstandig dan weet je niet wat voor verrassing/belastingverhoging het komende jaar weer te verwerken krijgt.

"Nederland heeft een kenniseconomie."
Jammer alleen dat ondertussen het universitair/hbo diploma tot een stukje pleepapier is verworden. MSc. worden met de opleiding onderwijskunde. Zo kom je er wel ja.

"Nederland is westers"
Sommige delen wel ja.

"Revolutie breekt uit in landen waar mensen vechten voor hun dagelijks brood"
Wat denk je dat er hier gaat gebeuren als de EU onder haar eigen gewicht bezwijkt?

"Nederland is geen China, waar je als meisje niet eens geboren mag worden."
Was geboortebeperking maar bespreekbaar, dan zouden we niet met veel teveel mensen op een piepklein stukje land hoeven leven en was er daadwerkelijk ruimte geweest voor groen en natuur.

Merkava | 03-08-12 | 12:06

Godsammekraken | 03-08-12 | 12:04 | + 0 -

Daar is helemaal niets mis mee idd...

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:06

Een revolutie is in Nederland nodig, de arrogantie van de bestuurders is compleet van de zotten.

gozahtje | 03-08-12 | 12:06

Gelukkig mogen we ons geld naar Griekenland sturen. Waarom gaan ze daar niet wat aborteren?

Specy | 03-08-12 | 12:06

Ok, en wat wil je nu?

witte allochtoon | 03-08-12 | 12:06

Past volledig in de "behandeling" van Friso.

rechtvaardigerechter | 03-08-12 | 12:05

"Het rendement zit in de niet levenden. In plat Rotterdams: doden leveren bestuurders in de zorgindustrie een hoger salaris op."

Kunt u dit iets beter uit leggen, Ebru Umar?

Fret Kroked | 03-08-12 | 12:05

@eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:03
Volgens mij schets ze een realiteit in wording.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:05

Wat is dit voor een voor een SP gelul? Meisjes aborteren... En niet westerse inwoners maar aanfokken zeker? En hoofddoekjes dragen tijdens olympisch judo? Uitzonderingen - daar moeten we eens mee stoppen GVD.

funkyd | 03-08-12 | 12:05

Het hele trieste vind ik is dat mensen jarenlang voor de sociale voorzieningen hebben betaald en nu ze eindelijk er gebruik van kunnen maken is het weg.

Verkwanselt aan immigratieprojectjes, aan hobby dingetjes, aan Afrika aan de EU. En als je er iets van zei was je direct een nazi, een racsit en onderbuiker met je populistische prietpraat. En lachen dat ze deden op de verjaardagen, waar trouwens nooit een nieuwe Nederlander bij zat.

Ik ben al 34 jaar een racist en onderbuiker, pas recent ben ik al 1 jaar ongeveer weer een normale burger. Nu kan ik tegen iedereen zeggen dat ze onderbuiker zijn en racisten.

Nu is het te laat jongens, de koek is op.

Kaas de Vies | 03-08-12 | 12:05

Kunnen we geen ouderwetse lynchmobs organiseren? In dat geval zouden we de kater kunnen uitstellen door gewoon eerst de vette kalveren te slachten..

www.tubeyou.com | 03-08-12 | 12:05

Als we toch geen medicijnen meer vergoed krijgen en onze huizen moeten verkopen om onze zorg te betalen.
Waar betalen we dan nog premie voor, behalve voor die exorbitante salarissen.
Geen premie meer betalen = geen hoge salarissen meer en geen bonussen.

Che_cuevara | 03-08-12 | 12:04

WTF? Is dit 5 minuten voor de deadline getikt? Het is nog gestoorder dan Bandirah.

Red mij niet | 03-08-12 | 12:04

Buitengewoon coherent stukje!

hatovimletayis | 03-08-12 | 12:04

Wat zie je er opeens ehhh... zomers uit Ebru!

Godsammekraken | 03-08-12 | 12:04

Mesijes aborteren? Goed plan. Vandaag nog starten met een pilot in Amsterdam.

xxIxx | 03-08-12 | 12:04

Godtering dat is een lekker ding op die feauteau!

TM | 03-08-12 | 12:04

NL is een gesticht geworden!

starry | 03-08-12 | 12:04

Goed stuk dat weer een x aantal mensen hun gedachten zal doen laten veranderen. Ik denk dat bestuurders, managers en politici het internet vervloeken: niets blijft onopgemerkt en alles kan via discussies breed uit worden gemeten. Een indirect vorm van democratisering. Kennis.

appeltjesgroeneweide | 03-08-12 | 12:03

Lieve Ebru, je draaft naar mijn bescheiden mening nu een beetje erg ver door!

eerstneukendanpraten | 03-08-12 | 12:03

En toch blijft men stemmen op nepliberalen die zogenaamd voor marktwerking gaan. Uiteraard nadat verzekeraars al een graai hebben gedaan uit de kas.

blinde kip | 03-08-12 | 12:02

Yep het collectivistische feestje is over. Zet je schrap voor de kater.

Godsammekraken | 03-08-12 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken