Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kempingdebat over Eurocrisis

judovlaggetjes.jpg DRINGEND DEBAT! Spoedzaken midden in de zomer! Moest van de PVV en de SP, omdat die alles willen weten over een telefoongesprek van de eurotop van twee weken geleden (dit belletje, pdf). Alle financiële 'specialisten' (tussen aanhalingstekens, want bioloog-met-een-Pennierekening Plasterk is er ook) hebben zich uit de klapstoeltjes in hun Franse voortentje gehesen om zich met een pleerol onder de arm richting Tweede Kamer te spoeden. De stand van zaken is als volgt: Griekenland is failliet. Zeggen ze zelf, in de hoop dat ze daarom zó zielig gevonden worden dat achtergehouden hulpleningen alsnog overgemaakt worden. Want hun eigen troep opruimen lukt ze nevernooitniet. Maar Souflakistan is klein bier vergeleken met Spanje. Daar weigeren ze te bezuinigen terwijl Catalonië al omgevallen is en de Spaanse rente op standje snelkookpan staat. Wat gaat de Tweede Kamer daar vandaag aan doen? Helemaal nada alsook niente. De zelfbenoemde specialisten gaan bij elkaar wat posterlijm om de mond smeren om te kijken of elkanders economische standpunten een beetje blijven plakken. Handig voor de coalitievorming binnenkort. Wilders mag ondertussen (bij monde van Tony Saxofoni) wat boze boodschappen tetteren. En daarna klappen ze de tafeltjes weer in om te gaan badmintonnen. Behalve Wouter Koolmees van D66. Die elitaire sandalendrager is meer van het jeu de boulen. Hardcore liefhebbersmateriaal dus, vanaf 10u30 op CAMPINGZENDER24. De rest kijkt JUDO wegens medaillekansen voor Henk Grol & Marhinde Verkerk. Update: debat is hierrr te zien + liveblog.

Reaguursels

Inloggen

Plaststerk? die bedrijft alleen maar TYPISCHE Pvd"a" populisme. Financieel 'specialist' Plaststerk, die ECHT geen dollar van een euro kan onderscheiden in WELKE zin dan ook, zit er alleen voor de propaganda tbv de pvdallo's. Zn enige specialiteit en verdienste is dat hij precies lijkt op dat wat hij 'bestudeerd' heeft: de lintworm, met zn weerhaakkoppie en GilledlTour hapbewegingen de socialistische prietpraatparasiet in de darmen van het Nederlandse Volk onverwijderbaar en onuitroeibaar zijn. WANT, Griekenland laten vallen is makkelijk te zeggen nu voor de Partei van de Anderen want met Spanje en Italie kan dhr Plaststerk nu de euro heilig mee verklaren voor het belang van de linkse euSSr: "daar doen we alles voor". Rutte ook, via een verhoging van de staatschuld met zo'n 200 miljard die via de a.s. KunduzKlanKoalitie ( heeft de BB groep al bepaald want die gaven Rutten de verkiezingsuitslag op een usb stikkie al mee) bij U wordt opgehaald, krijgen de banken en pensioenen hun geld terug over uw rug en de pvdarab hun 5 miljoen extra moslims ( vandaar dat 'ome Roon' u zelf een mooie leus voor de EU laat verzinnen). Zo voor ieder wat wils, maar goed dat Geert ze pest door ze terug te laten komen, ze doen het nog ook, dat zegt ALLES..
( uitgebreik kopietje van wat bij de Noord Koreaanse Censuur als standaard is overgenomen van de Elsevier censoren)

zoisut | 02-08-12 | 20:12

Het werd dus vandaag na de toespraak van Draghi wel duidelijk : Elke hoop m.b.t. volume-vergroting van de beurs is de bodem in geslagen. Het is dus logisch dat het niveau terugkeert naar dat van een week geleden.Hij zei wel dat zijn woorden toen "strong" waren. Kortom de markt stonk erin,maar de mandaten van de belangrijkste figuren ,zoals Draghi ,zijn "gedeeld"(met de poliek) De machtigste,die ene stem van Duitsland,maakt uit hoeveel obligatie's van de loosers opgekocht worden. Dat zal dus nooit voldoende zijn. Oftewel : De "gecoördineerde steun-aankopen" op de beurzen zullen niet voldoende blijken,net als in de zomer 1929 ( De Babson-interval).Mensen,zie zo veel mogelijk af te komen van je (spaar)euro's.Los je huis af of koop diamanten of goud,anders verlies je.

Dolphi | 02-08-12 | 18:12

Hé de verkiezingsdebatten zijn al begonnen...!

Remy Martin Louis 13 | 02-08-12 | 16:35

deraderendraaien | 02-08-12 | 13:33

Dat verklaart waarom er geen millimeter ruimte was voor discussie en waarom er zo min mogelijk gezegd mocht worden door de kamerleden. VVD = EU

doskabouter | 02-08-12 | 14:11

Hup trekken aan die riemen, meiden van de Holland 8! Zo door naar het Binnenhof en ff die laffe praters in het pluche goed met de roeispaan geven. Behalve de Jager, want die vindt het vast te lekker..

Z-PiLL | 02-08-12 | 13:33

@Merkava | 02-08-12 | 13:19 |
en ze kaal te plukken, sterker nog, villen.

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:21

@gozahtje | 02-08-12 | 13:14

Goeie.

Deze kan ook: weggeldliegregeling

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:19

@Ing. eslapen
Kleine aanpassing:
De overheid is er om het leven van de WERKENDE burgers zo moeilijk mogelijk te maken.

Merkava | 02-08-12 | 13:19

@gozahtje | 02-08-12 | 13:11
Helemaal mee eens.
Ik heb het wel eens met de volgende zinnen horen kenmerken.

De overheid is er om het leven van de burgers zo moeilijk mogelijk te maken.

Niets is zo betrouwbaar als de onbetrouwbaarheid van de overheid.

Ing. eslapen | 02-08-12 | 13:16

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:07 |
Die hou ik er in, de weggeldregeling...

gozahtje | 02-08-12 | 13:14

Ing. eslapen | 02-08-12 | 13:06 |
De regenteske houding van al die lui zou eens genadeloos afgestraft moeten worden, ik erger me er kapot aan. Veel van die mensen kunnen helemaal niets, maar doen wel alsof ze het wiel uitgevonden hebben en dus beter weten wat goed voor ons is.
Al die stoffige lui lopen jaren achter op jonge, creatieve ondernemers, maar bepalen wel aan welke beperkingen deze creatieve lui zich moeten houden... te zot voor woorden. In Nederland wordt er helemaal niets gestimuleerd behalve je handje ophouden en je zielig voelen, daar houdt de politiek van, als je hard werkt en goed voor jezelf en je gezin zorgt ben je een uitwasse die aangepakt dient te worden, te zot voor woorden!

gozahtje | 02-08-12 | 13:11

@gozahtje | 02-08-12 | 13:04 |
Dan kunnen ze toch ongestraft liegen met als klap op de vuurpijl wachtgeld toe.

Weg geld.

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:07

@gozahtje | 02-08-12 | 13:04
Volgens de wet wel, maar als de volkswoede groot genoeg is....

Ing. eslapen | 02-08-12 | 13:06

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:00 |
Was het maar zo makkelijk geweest. Ze mogen dan wel niet liegen, maar ze zijn nu eenmaal onschendbaar...
nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_on...

gozahtje | 02-08-12 | 13:04

ProAsfalt | 02-08-12 | 12:58
Tja, zou geweldig zijn en NL economisch katapulteren, maar dat gaan ze niet doen hoor, een stukje macht in leveren.

vanhetvarken | 02-08-12 | 13:02

@Garret Weldon | 02-08-12 | 12:58 |
Dierenpoes is kennelijk nog veel meer tegen de EUSSR.
SP kan ook niet tegen de EUSSR zijn om reden dat er SSR inzit.

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:01

@RechtsePiemol | 02-08-12 | 12:55 |

Een minister mag niet liegen, aldus de heer Jager.

Dan krijgen wij alles terug mét rente.

Zo niet dan stellen wij hem gewoon aansprakelijk en krijgen wij alsnog alles terug van de heer Jager zelf.

Geweldig!

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:00

En zie, de SP is voor onvoorwaardelijke steun aan de euro. Willen de media nu ophouden met doen alsof deze partij 'net als de PVV' tegen de EU is? En dat ze voor open grenzen en het opschroeven van de ontwikkelingshulp zijn? Eens kijken of de zwevende kiezer die het zegt zat te zijn dan nog bereid is op de communisten te stemmen. Vertel er meteen even bij dat de SP uiteindelijk 100% belastingdruk wil en iedere Nederlander in ruil hiervoor een uitkering wil geven.

Garret Weldon | 02-08-12 | 12:58

@vanhetvarken | 02-08-12 | 12:39 |
Vergeet dan ook niet om een maximale belastingdruk in de Grondwet vast te leggen. Voorstel: maximaal 38,50% van het BBP.
Met name voor socialistische regeringen is dit van belang.

ProAsfalt | 02-08-12 | 12:58

Hij heeft er nog nooit over de euro gelogen, hij RIEP dat NL het geld met rente terug zou krijgen.... en iedereen slikt het gewoon ongelofelijk

RechtsePiemol | 02-08-12 | 12:55

"Geen eurobonds, absoluut niet......, wellicht als afsluiting van de integratie"

Kortom, eurobonds niet van tafel, wat een ratten.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:54

Wat is er met zijn haar gebeurd, nieuwe vriend?

RechtsePiemol | 02-08-12 | 12:52

@Toine Tussenbeen | 02-08-12 | 12:48
Tja D66 one-issue partij PVV bashen.

Een beetje zoals de partij van de dieren die bij bijna elk onderwerp de megastallen aanhalen.

Koninging Beatricks | 02-08-12 | 12:50

Volgens de SP is de oplossing iedereen een bijstands uitkering en betalen met bijgedrukte Euro's.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:49

Nog even die Koolmees met een sneer naar de PVV. Wat een smeerpijp.

Toine Tussenbeen | 02-08-12 | 12:48

Wie is die ontzettend onsympathieke voorzitter?

doskabouter | 02-08-12 | 12:46

Nogmaals de euro is niet het probleem, mits de ECB binnen haar mandaat blijft, de schuldenlanden zijn het probleem, vanwege de transfer van welvaart van Noord naar Zuid.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:45

Ik ben altijd zo benieuwd waar de mensen de wijsheid vandaan halen om te beweren dat er geen weg meer terug is?
Alles op deze aardkloot is door mensen gecreerd en kan dus ook weer door mensen veranderd worden. De dingen die niet kunnen veranderen zijn het feit dat je zuurstof, eten en drinken nodig hebt en dat je af en toe moet pissen of schijten, verder is alles te veranderen of aan te passen!

gozahtje | 02-08-12 | 12:44

bosbaan | 02-08-12 | 12:37
Gewoon niet aan meedoen. Betaal contant en leen je wild.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:41

carrotlamp | 02-08-12 | 12:35

Als er iets is gedevalueerd is het de Euro. Bekijk de grafiek van de Euro - Dollar koers eens. Nederlandse Mark ben ik voor. Liever gisteren als vandaag.

doskabouter | 02-08-12 | 12:41

De gulden weer invoeren, maar dan in de grondwet, dat de overheid geen begrotingstekort mag hebben, anders kom je weer van de regen in de drup bij een socialistisch geinspireerde coalitie.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:39

Begrijp er Euuhh geen 1ne Euuh FLIKKER VAN eUUHHH..

Kromme Banaan | 02-08-12 | 12:39

De PVDA en GroenLinks zijn voor onbeperkt onze belastingcenten smijten in de Zuidelijke landen. Spanje,italie en Frankrijk hebben de meeste stemmen en zullen ons voor eeuwig als slaven blijven gebruiken. De onteigening is begonnen, spaargeld en huis moeten we inleveren,terwijl wij de maffia gaan financieren.

bosbaan | 02-08-12 | 12:37

-weggejorist-

carrotlamp | 02-08-12 | 12:35

carrotlamp | 02-08-12 | 12:26
Heel veel nut kan het niet hebben, te exporteren en dan de schuldenaar geld te geven om zijn rekening te betalen.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:33

@carrotlamp | 02-08-12 | 12:26
Doe als Singapore. Dat is het model voor Nederland.

La Bailaora | 02-08-12 | 12:33

Quizzzzvraaaag,.Welke Minister zegt wel er g veel EEEuuummm?????

Kromme Banaan | 02-08-12 | 12:33

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:26
En de woorden " eerlijkheid" en "banken" kan nooit meer in een zin. Haha.

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:33

"stukje monetaire financiering" = GELD uit het niets Toveren

Bertus Brulbroek | 02-08-12 | 12:33

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:26
Precies, daar is het ook allemaal om te doen. Ik vertrouw de banken niet meer (gevaar van een bankrun ligt tevens ook op de loer)en onze overheid al helemaal niet meer. Ik denk aan gouden munten. Thanks.

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:32

@First Contact | 02-08-12 | 12:13 | + 5 -
PVV stemmen, al dan niet uit wanhoop, is ook gewoon roulette; zojuist bleek die dwaas gewoon simpele feiten over uitbetalingen van het IMF niet op orde te hebben

eekeek | 02-08-12 | 12:31

-weggejorist-

carrotlamp | 02-08-12 | 12:31

carrotlamp | 02-08-12 | 12:26

"en is nu eenmaal een export land" Al zou dat zo zijn (wat exporteren we en hoeveel?) dan is dat niet iets wat de EU in huidige vorm en zeker niet de Euro ons heeft gebracht. Bovendien betwijfel ik de cijfers over onze export omdat volgens mij de doorvoer (Rotterdam) wordt meegeteld als export. Maar vast staat dat de EU in oude vorm prima werkte als het gaat om onze export en dat de muntunie en het EU verdrag ons alleen maar schulden en ellende heeft gebracht.

doskabouter | 02-08-12 | 12:29

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:17
Bij goud 1 waarschuwing, koop fysiek goud (baren of munten) geen goud op papier (ETF's), dat is ook een moeras afhankelijk van de eerlijkheid van de banken.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:26

-weggejorist-

carrotlamp | 02-08-12 | 12:26

Sjemig waar maken mensen zich druk om. Er is beachvolleybal op TV.

BerendB | 02-08-12 | 12:22

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:09
Slim bekeken! Ik ga kitco.com eens bezoeken. Bedankt voor je info.

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:17

@carrotlamp | 02-08-12 | 12:04
Het zal allemaal wel, maar ik werk niet meer mee aan speculaties (d'66/pvda style wij maken europa beter met nog meer schulden kuch kuch) en ben met je eens dat mijn stem op de PVV weinig zal veranderen het is ook puur een stem uit wanhoop en om vooral veel zure gezichtjes te zien op 12 september vanuit de Kunduz kliek, nu zal dit met de VVD ben ik bang voor niet gaan lukken (de zure gezichtjes) en ook al stemmen mensen SP of de piratenpartij ik vind het allemaal mooi. De huidige politiek is niet capabel om ons landje te besturen dat is helder zeker als je bedenkt dat we in jaren van economische groei vrijwel niks aan onze staatschuld hebben gedaan en dan trots doen over die 3% jaja...

First Contact | 02-08-12 | 12:13

Dit is geen debat. Punt uit!

doskabouter | 02-08-12 | 12:13

@carrotlamp | 02-08-12 | 12:04 |<br />
De zoveelste die zegt dat Nederland valt als de zuidelijke landen failliet gaan. Met welke argumenten bekrachtig je deze stelling? Zoals ik het zie worden er gewoon verliesgevende BV's afgestoten, waardoor de sterke BV's nog sterker zullen worden. De schulden zullen gewoon worden afgeschreven/kwijtgescholden, daar merkt niemand iets van (het zijn immers uit het niets gecreëerde digitale cijfertjes).

Eagle_Eye | 02-08-12 | 12:10

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:04
Ik deed dat al vanaf de intro van de euro, een pilsje werd ineens 2.2 maal zo duur, kon je op wachten, dat dat met goud ook ging gebeuren, dat goud sinds de euro 6x zo duur werd, was een aangename bonus.

Eerlijke informatie over de goudmarkt, vind je op www.kitco.com.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:09

Hij heeft niet gezegd dat we elke cent terugkrijgen, geheugenverlies. Gelukkig hebben we de beelden nog.

doskabouter | 02-08-12 | 12:07

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:52

Of wat vanhetvarken | 02-08-12 | 11:57 zegt.

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:07

-weggejorist-

carrotlamp | 02-08-12 | 12:04

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:57
Is het niet verstandig om dat al op heel korte termijn te doen? Bijvoorbeeld goud kopen?

Lying Dutchman | 02-08-12 | 12:04

wakker | 02-08-12 | 12:01

Echt schandalig dit! Hij steekt gewoon zijn voorgeprogrammeerde "kijk eens hoe geweldig de EU is" praatje af.

doskabouter | 02-08-12 | 12:04

@vanhetvarken | 02-08-12 | 11:59
Klopt. De Zwitserse Frank is wel stabiel, maar wordt altijd laag gehouden door de Zwitserse Bank vanwege exportbelangen.
De Zwitserse Frank is dan ook weer afhankelijk van de Europese economie, dus mocht Europa klappen, dan zal de Zwitserse Frank ook zwaar depreciëren.

Cum_Fraude | 02-08-12 | 12:03

Het enige probleem voor de politiek is uitleggen, waarom de (afgeperste!) pensioengelden verkeerd belegd werden, daarom blijft men de lekke bal vooruit schoppen, terwijl de wedstrijd al lang verloren is.

vanhetvarken | 02-08-12 | 12:02

De Jager geef eens antwoorden op de vragen.

wakker | 02-08-12 | 12:01

gozahtje | 02-08-12 | 11:47 | + 0

Ten eerste zou ik niet eens geassocieerd willen worden met die kliek die ons "vertegenwoordigt". Buiten dat ben ik van mening dat het voor iedereen mogelijk is om in de politiek te komen. Het is niet zo dat je veel kennis van zaken moet hebben, getuige ook de vele denkers die zetelen in de 2e kamer. Zodra je gewoon lid wordt van zo'n jongerenorganisatie stroom je vanzelf door. Ervaring in de boze buitenwereld is absoluut geen vereiste!

Ten tweede ben ik van mening dat een netwerk enorm belangrijk is. Ook dat heb je volledig zelf in de hand. Het begint met het lid worden van sportclubs, studentenverenigingen etc. Vanuit daar kun je makkelijk bouwen aan een groot veelzijdig netwerk.

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 12:01

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:52
De zwitserse economie is te veel verweven met de EU, de Sfr. is geen aanrader. De Noorse kroon drijft op Olie en dat komt dus wel goed.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:59

Propaganda-praatje van de Jager zonder interrupties. Hoe geregisseerd is dit nu weer?

doskabouter | 02-08-12 | 11:59

Jager heeft een leuk vakantie kleurtje...

Lindt SPC | 02-08-12 | 11:58

Lying Dutchman | 02-08-12 | 11:22
Als de euro valt, kun je beter zoveel mogelijk schulden in euro's hebben en van dat geld euro-onafhankelijk waarden kopen:

Goud en overige grondstoffen
Aandelen in bedrijven die onafhankelijk zijn van de financiele markten. (bijv. Nestle).
Onroerend goed, zo zwaar mogelijk gehypothekeerd. (bijv. eigen huis, maar wel lenen in Euro's).

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:57

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:50 |
Juist en jij denkt dat dit echt waar is? In Nederland zijn de kansen misschien iets gelijker, maar ook in Nederland zijn die zeker niet gelijk...
Leg mij anders eens uit waarom de overheid zo'n incest nest is? Als er gelijke kansen zouden zijn zou er toch nooit zo'n kliek kunnen ontstaan, dan kan alles en iedereen zich daar in mengen.
Daarnaast gaat het ook in Nederland niet om wat je kan, maar wie je kent.

gozahtje | 02-08-12 | 11:52

@Lying Dutchman | 02-08-12 | 11:43 |
Of de dollar (USA) een goed besluit is waag ik ook te betwijfelen.
Daar draait de geldpers op volle toeren.
Ook loopt de schuld daar per dag met miljoenen op. Duurt niet lang meer of ze moeten daar van rechtswege bezuinigen, waar mogelijk niets van terecht komt.
www.usdebtclock.org/
Inderdaad de Noorse Kroon of de Zwitserse Frank zou weleens het beste kunnen zijn.

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:52

@carrotlamp | 02-08-12 | 11:46
Zolang een meerderheid het nog helemaal zit zitten in het sprookje genaamd Europa kun je op democratisch niveau ook moeilijk gaan beginnen aan oplossingen toch? 12 september 2012 mag ik mijn stem uitbrengen, verder blijft het waarschijnlijk toch bij het reaguren om zodoende mijn onderbuik te luchten. Hoop wel dat mocht Nederland mede door Europa naar de kloten gaan dat hier duidelijk meldingen van worden gemaakt in toekomstige geschiedenisboeken. Namen en rugnummers pls.

First Contact | 02-08-12 | 11:51

@
SGP, ik mot ze niet. Maar hij heeft wel een punt! EU is een dood paard.
LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:45 | + 1 -

SGP, ik mot ze niet. Maar ze hebben wél hele goeie en heldere politici. Niet alleen deze gast, maar die van der staaij ook.
Zo jammer dat het van die gekkies zijn...

eekeek | 02-08-12 | 11:51

@ gozahtje | 02-08-12 | 11:47
Van harte mee eens.

Fijnstoffer | 02-08-12 | 11:51

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:35 |
Die is er wel:het in 1988 geprivatiseerde loodswezen.

swassannuf | 02-08-12 | 11:50

gozahtje | 02-08-12 | 11:47 | + 0

Iedereen start min of meer met gelijke kansen in NL. Dat er lieden zijn die deze niet grijpen heb ik geen boodschap aan.

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:50

Gelukkig neemt de Jager het allemaal zo serieus als dat ik school vroeger nam, lekker pingen op de Blackberry is natuurlijk veel belangrijker dan opletten.

2low4zero | 02-08-12 | 11:50

PFFFF,iets met plas,glas enzo als het was ;=]

Kromme Banaan | 02-08-12 | 11:48

Fijnstoffer | 02-08-12 | 11:38 |
We zouden onze manier van samenleven eens onder de loep moeten nemen. We leven nu in een samenleving die volledig draait op een systeem dat gebaseerd is op ongelijkheid, de rijkdom van de een wordt mogelijk gemaakt door de armoede van een ander.
Alles draait om geld en mensen voelen zich zelfs een beter mens dan een ander, alleen maar omdat ze meer geld hebben.
Zolang dat het basis principe is zal er altijd ellende blijven en dus ook criminaliteit. Mensen die alles hebben gaan niet roven, mensen die niks hebben en zien wat er allemaal te krijgen is doen dit dus juist wel... Niets meer dan een logisch gevolg van alle ongelijkheid!

gozahtje | 02-08-12 | 11:47

-weggejorist-

carrotlamp | 02-08-12 | 11:46

@Bertus Betonsloper | 02-08-12 | 11:23
Nee joh, laat die vent verhongeren in 4x4x2 meter.. Kan die lekker lang genieten van z'n dood.

2low4zero | 02-08-12 | 11:45

SGP, ik mot ze niet. Maar hij heeft wel een punt! EU is een dood paard.

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:45

D66 komt nooit verder dan wazige standpunten zoals "hervormen" Ja, wat dan en hoe dan?

doskabouter | 02-08-12 | 11:44

"Delen van de lasten door alle landen..." Alsof we nog niet genoeg betalen. Wat een stel NSBers zijn het toch!

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:44

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:32
Duidelijk. Er is gewoon geen andere mogelijkheid. Ik denk dat het geen slecht idee is om mijn spaargeld in euro's om te zetten in Noorse Kronen of Dollars. En ik moet hier ook niet al te lang meer mee wachten, vrees ik.

Lying Dutchman | 02-08-12 | 11:43

@Merkava | 02-08-12 | 11:40 |
Het bootje komt niet terug. Net zoals de fiets van 1940-1945 ook niet meer terugkomt.

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:43

"We zitten in het zelfde schuitje"
Ja, bedankt daarvoor, lul. Ik wil m'n eigen bootje terug.

Merkava | 02-08-12 | 11:40

Fractioneel bankieren FTW!, print bankster print, YAH for Grand Ponzi Meister Mario Draghi.

Bertus Brulbroek | 02-08-12 | 11:40

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:32 |
De Euro is een zinkend schip, waarschijnlijk zijn de Schettino's onder de bankiers/politici allang van boord en kijken ze veilig vanuit hun reddingsbootje toe hoe de rest met de euro en al ten onder zal gaan...

gozahtje | 02-08-12 | 11:40

@ gozahtje | 02-08-12 | 11:31
Politici vormen een noodzakelijk kwaad dat in diverse dwangbuizen tegelijkertijd verkeert. Hun peil is bedroevend, en er zitten er weinig tussen met moed en visie. Ik heb er geen hoge pet meer van op.

Fijnstoffer | 02-08-12 | 11:38

@ProAsfalt | 02-08-12 | 11:26
Je kunt dus eigenlijk als linksmens alleen nog dierenpoes stemmen.

De andere optie is PVV of LP, en een twijfelgeval is SGP.

SP niet, want die willen de problemen oplossen via de ECB, dat is net zo slecht als via de ESM, maar dan anders. Kortom, SP is niet tegen de EU in zijn huidige vorm.

La Bailaora | 02-08-12 | 11:37

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:20
Geef eens een voorbeeld van een door de staat geprivatiseerde entiteit, die echt onafhankelijk van de staat werd gemaakt en niet werd geinstalleerd in een monopolie positie ?

Juist, die zijn er niet. Men heeft ambtelijke diensten een eigen mandaat gegeven om een beetje zakenmannetje te spelen. En daar gaat het fout, ambtenaren met meer bevoegdheden.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:35

@Lying Dutchman | 02-08-12 | 11:22 |
Dat vraag ik mij ook al af.
Dan kom je toch op het volgende punt, wat wilders al zei en vooral Alexander Sassen van Elsloo die stelt om vandaag nog uit de Euro te gaan.

www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexander...

Een paar citaten:
"Een Nederlandse exit (Nexit) is naar mijn mening dus noodzakelijk. Hoe eerder Nederland voorbereidingen hiervoor treft, hoe lager de kosten zullen uitvallen. Blijven we zitten terwijl andere landen wel uit de euro stappen, dan zal de eindafrekening stukken hoger uitvallen. "
Met name deze: "Sterker nog, de eerste die het schip verlaat zal de minste schade ondervinden, mits de juiste maatregelen vooraf worden genomen."

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:32

Waarom komen die lui uberhaupt terug. Ik dacht dat mijn 150 ansichtkaarten met 'fijne vakantie en blijf alsjeblieft opgerot' wel de sekuritie zouden zijn gepasseerd. Oh heilige God en zoon Jesus Christus, zoon van Maria alstublieft verlos ons van dit immens idiote schouwspel over de ruggen van jeugd en bejaarden, maatschappij, welvaart en toekomstperspectief. Zolang een ieder van die assholes op hun zetel blijft, brengen ze ons verder naar de afgrond. Van droge steppe naar een nog drogere steppe.

trippert | 02-08-12 | 11:32

Fijnstoffer | 02-08-12 | 11:28 |
Politici en realiteit... Een combinatie die niet strookt. Als ik ze hoor praten heb ik altijd het idee dat ik naar een hele slechte hollywood film zit te kijken.

gozahtje | 02-08-12 | 11:31

pim achtertuin | 02-08-12 | 10:02 | + 0 -

Kijk even op je klok waarde vriend want er staat toch echt: VANAF 10:30...
eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:0

Mooi niet dus!Als je ook even gekeken had zou je dat hebben geweten.Vandaar via een update verwijzing naar nos....

pim achtertuin | 02-08-12 | 11:29

"Sinds de invoering van de euro is zowel de levensstandaard als de levensverwachting van de gemiddelde Europeaan dramatisch gedaald. Kortom: de euro is een totale ramp voor steeds meer burgers, maar denk maar niet dat de politici ooit deze onvoorstelbare fout zullen toegeven."
xandernieuws.punt.nl/?id=662542&r=...

Fijnstoffer | 02-08-12 | 11:28

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-12 | 11:24 Stil nou. Straks doet iedereen dat en dan gaan ze weer controleren.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:26

Verrek, hoe kan dat? De Partij van de Dieren lijkt tegen de EUSSR te zijn.
Echter omdat de PvdD voor de rest de Links is als de pest, krijgt het mijn stem niet.

ProAsfalt | 02-08-12 | 11:26

Je kan zeggen wat je wilt, maar gekke Thiemme had wel een duidelijk verhaal.

Merkava | 02-08-12 | 11:26

Jan Kassa de Jager ziet er plofferig uit.

doskabouter | 02-08-12 | 11:24

@zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:54
Je kunt het ook anders doen, zorgen dat (veel)meer van de belasting terug ontvangt als waar je recht op hebt. Creatief boekhouden noem ik dat, en gaat al jaren perfect. Gewoon "vergissen" in bv de 1 of de 2.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-12 | 11:24

@LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:23
Ja, Dierenpoes doet het uitstekend.

La Bailaora | 02-08-12 | 11:23

Hij kleurt goed op onze Jan Kees.

Dropke | 02-08-12 | 11:23

Dierpeos geeft even een sneer naar de "agrarische" Rabo

kneuterzak | 02-08-12 | 11:23

Dierenpoes zegt dat de Jager heeft gezegd dat we alles terug krijgen met rente,
En J.K. zat meteen nee te schudden.
Hoe gaat hij hier een draai aan geven?
Met de kennis van nu......?

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:23

Ja, dikke pad. Wij krijgen elke cent met rente weer terug. Zo niet, dan voorzie ik dat jij t.z.t. als eerste aan de hoogste boom zult bungelen.

Bertus Betonsloper | 02-08-12 | 11:23

Dierenpoes heeft goed betoog.

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:23

Wat is wijsheid? Al mijn spaargeld omwisselen voor dollars? Ben ik al mijn geld kwijt als de euro valt? Hoe werkt dat? Vragen, vragen....

Lying Dutchman | 02-08-12 | 11:22

Thieme... ik zou dur doen!:)

analcharist | 02-08-12 | 11:22

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:17 We moesten alles toch privatiseren?

Privatiseren betekent eigenlijk maar één ding. Meer managers en directies. Tegen hoge salarissen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:20

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:14
Je hebt een punt.

swassannuf | 02-08-12 | 11:20

He Antonio, come esta, je krijgt helemaal nada niente meer, zak in de stront, los het zelf maar op. Californie ging failliet, was ook zo opgelost.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:19

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:15
Vroeger had je de Postbank van de staat, die verstrekte iedereen een bankrekening (op verzoek). Hoeveel andere bankdiensten op rekening en risico van de belastingbetaler zijn er nodig ?

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:17

Wel een erg radicaal verhaal hoor van de CDA mevroi

Hufter | 02-08-12 | 11:17

Merkava | 02-08-12 | 11:13
GL is de partij van het 'consuminderen', met zijn allen arm is daartoe de oplossing.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:15

Vandaag las ik in de krant dat grote bedrijven voor hun leningen niet eens meer naar een bank gaan maar direct contact hebben met private investeerders.

Dan verdienen die banken aan die leningen ook niks meer en zou het niet onverstandig zijn om het aantal banken en daarmee de grootverdienende directies te saneren.

Je hoeft dus niet meer élke bank te redden, dat kan ook niet meer.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:15

@swassannuf | 02-08-12 | 11:12
Politici van het zuiden kennen het woord "aanpakken" ook hoor.
Maar dan wel in een andere betekenis.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:14

Gelul, gelul en nog eens gelul.
Solvabiliteitsgelul.

Ratzing. | 02-08-12 | 11:13

@vanhetvarken
Je hoort de onkunde gewoon uit de bek van die kerel druipen. Hij weet niet waar hij het over heeft, maar hij speelt wel de waarzegger met z'n 4 top-economen.

Merkava | 02-08-12 | 11:13

Dat slappe geleuter van huilebalk Braakhuis, daar word ik niet goed van en meneer is trots dat hij Europeaan en eurofiel is. Braak.

Vigil | 02-08-12 | 11:12

Politici van het noorden kennen 1 woord:aanpakken
Politici van het zuiden kennen 1 woord:aankloppen

swassannuf | 02-08-12 | 11:12

Jan Kees is een topscore Tetris aan het zetten!

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:12

Merkava | 02-08-12 | 11:08

Economische politiek heeft bewezen onmogelijk te zijn. Het onzakelijke gelul van dit gezelschap bewijst dit.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:12

GroenSlinks: Shoot the messenger...

Ing. eslapen | 02-08-12 | 11:11

Kanker op met je financiële markten gerust stellen! De markten moeten reageren op de wereld en niet andersom!

Merkava | 02-08-12 | 11:11

@vanhetvarken | 02-08-12 | 11:09
"we moeten wel"?
Mij is niks gevraagd.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:11

@Merkava | 02-08-12 | 11:08
Een politieke unie werkt niet, als ze wachten op de acties van bankiers.

Zie uitspraak groenslinks zojuist

Ing. eslapen | 02-08-12 | 11:10

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:06 Groenlinks, de club van moeilijke brillen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:09

Volgens die l*l van GL, is de enige oplossing te 'investeren' in Spanje, we moeten wel.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:09

@LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:06
Hij zette hem net even op.
Maar dat was geen verbetering.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:09

Volgens vooraanstaande economen moeten we de politieke unie willen. Economen en politiek. Wat dacht je ervan die even uit elkaar te houden?

Merkava | 02-08-12 | 11:08

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:05 |
Inderdaad. maar ik ben het wel met je eens, dat zouden we moeten doen!

gozahtje | 02-08-12 | 11:08

Kan iemand die bril uit zijn poten rammen! Irritante vent!

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 11:06

J.K. snapt het volgens mij niet helemaal meer.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:06

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:05 Ruilhandel.

Geen bedrag, geen percentage.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:06

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:03
Dat viel mij ook op. Maar dat past natuurlijk bij dat "eerlijke" verhaal van de PvdA.

Vigil | 02-08-12 | 11:06

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:59
Met zijn allen weer contant gaan betalen, dan zorgt 'de markt' er wel voor, dat belastingverhogingen de overheid niets extra meer opleveren.

Hoe hoger de BTW, hoe aantrekkelijker om zonder BTW op de factuur te gaan werken.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:05

gozahtje | 02-08-12 | 11:02 Plus dat de belastingdienst niet wacht tot je betaalt maar elke maand gewoon al een greep doet van je brutosalaris.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 11:05

Plaster nam alvast een voorschotje op de volgende geldschep..... Geen gezeur meer over een onderpand de volgende keer.

Dropke | 02-08-12 | 11:05

@vrijheid-van-spreken | 02-08-12 | 11:01
Hier schijnt de zon

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:04

Wat bezopen als er al figuren bezopen zijn dan zijn dat in mijn optiek de Eurofielen.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 11:04

Wat is die JK de Jager toch een vreselijke verschijning. Zit hij daar met zijn plofkop ons geld uit te geven.

ikmagookeenkeer | 02-08-12 | 11:04

Goh, Boven de 2 miljoen vindt ome Roon bezopen als salaris.
Dus kunnen die ambtenaren salarissen nog wel wat omhoog. Toch?

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:03

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:54 |
Helaas krijg je het niet voor elkaar om met z'n allen geen belasting meer te betalen, de meesten zullen angstig als men is toch gewoon betalen...

gozahtje | 02-08-12 | 11:02

Het probleem is niet de gemeenschappelijke munt, het probleem is gemeenschappelijke economische politiek, lees lenende overheden.

vanhetvarken | 02-08-12 | 11:02

Weet iemand wat het weer wordt vandaag?

vrijheid-van-spreken | 02-08-12 | 11:01

Jammer voor van der Geest. Heeft hij zich hélemaal laten naturaliseren tot een volwaardig Belg, om er vervolgens in de eerste ronde uit te vliegen. Achteraf kun je je afvragen of het wel de moeite waard was.

The Dominator | 02-08-12 | 11:00

Scherpe vraag van Dier&Poes

Ing. eslapen | 02-08-12 | 10:59

vanhetvarken | 02-08-12 | 10:58 De eerste die me komt manen verwijs ik naar Griekenland.

Dáár is het, ga het zelf maar halen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:59

Die gasten leven echt in hun eigen wereld... Iedereen die ooit in Spanje en Italië is geweest weet dat dit ook niets wordt. Het is gewoon een lui volk, dat ram je er niet binnen 1 generatie uit.

LTS__zwakstroom | 02-08-12 | 10:59

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:54
Ik denk, dat de ambtenaren, die niet meer betaald kunnen worden zonder ophalen van belasting geld, ineens wel overijverig zouden gaan worden. Inkomensloze FIOD- en Politie- en Defensie ambtenaren is een lastige tegenstander.

vanhetvarken | 02-08-12 | 10:58

Ome Roon is getikt. Die gelooft gewoon dat Italianen en Spanjaarden vanzelf Duitse concurerendheid krijgen als ze er nog een paar miljard leningen bij krijgen van de ECB. "Want je moet er in geloven", aldus de PvdA-er.

tipo | 02-08-12 | 10:55

Mannetje Plasterk dramt door voor een politieke EU. Hij heeft er ook geen probleem mee, dat ons dat allemaal veel geld kost.

Vigil | 02-08-12 | 10:55

Er is nog maar één manier om de heren duidelijk te maken dat we het met het redden van de Euro voor wat betreft Griekenland, Spanje, Cyprus en Portugal oneens zijn met het huidige beleid.

Geen belasting meer betalen. En als we daar allemaal mee stoppen kunnen ze niet eens de deurwaarders betalen die de aanmaningen sturen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:54


De stabiliteit van de EURO heeft niets van doen met de stabiliteit van de schuldenlanden. Als alle schulden nu gedenomineerd zouden worden in Zwitserse Francs, zou er niets veranderen.

Als er EURO's bijgedrukt worden om waardeloze schulden op te kopen, dan is de EURO doomed. De ECB heeft dat mandaat niet, mag alleen maar inflatie bestrijden.

vanhetvarken | 02-08-12 | 10:53

Nu gaan we ook nog geleuven, ach nee toch.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:53

ecologiste | 02-08-12 | 10:49 Hou het er maar op dat we de klos zijn.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:51

Roon vergeet dat Draghi zei dat ie de euro wil redden 'koste wat kost'.

En ik vind dat te duur.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:50

ecologiste | 02-08-12 | 10:46 | + 0 -
HehHeh eindelijk weer terug met goed onderbouwde comments,ik miste ze al, hartstikke leuk Dame.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:49

@Van Rossem
Als je dan toch de column van Toine Heijmans uit de Volkskrant integraal overneemt, vind ik een bronvermelding wel op z'n plaats.

medusa324 | 02-08-12 | 10:49

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:45

Hij is dus bij de tijd. De vraag is of hij dan ook met ons is of eigentijds bijdehand zoals de gemiddelde bonusvanger. Want dat betekent dat we de klos zijn:-)

ecologiste | 02-08-12 | 10:49

ecologiste | 02-08-12 | 10:14
Ik heb hier en daar opgevangen dat de ESM in elkaar is geflanst door handlangers van de USA.

Joh?, de hele wereld zijn handlangers van de USA. Behalve dan Iran, Noord Korea en een handjevol anderen.
Dus dat is dan niet zo moeilijk dat het door handlangers in elkaar is geflanst :)

Barbarous_Relic | 02-08-12 | 10:49

Hoor ik dat goed, wil Plasterk voor heel Europa dezelfde rating ?

Junk status...

Ing. eslapen | 02-08-12 | 10:48

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:44 |

Ik wist het Sjeng. Je bent mijn man.
Ik ben een paar maanden niet hier geweest, maar was je niet vergeten.

ecologiste | 02-08-12 | 10:46

Jammer voor de atleten dat een Olympische medaille net zoveel edelmetaal bevat als de Euro draagvlak & dekking heeft. Ze zullen dus weinig opbrengen in het toekomstige Europese ruilhandelsysteem.
.
Grappig eigenlijk dat alle grote symbolen van internationale samenwerking en samenleving, van VN tot OS, nogal hol van binnen blijken.
.
Wie houdt wie nou nog voor de gek?

Parel van het Zuiden | 02-08-12 | 10:46

Ome Roon!

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:45

ecologiste | 02-08-12 | 10:43 Hij heeft er nogal wat ja. En hij verzameld ze.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:45

ecologiste | 02-08-12 | 10:41 | + 1 -
ik wil niet geloven in een Joodse samenzwering

Ik ook niet mijn opmerking was meer gericht op de humor en tegelijk de ellende van het comisch duo Balkenende Bos en aanhang.
Op de keper af genomen is het te gek voor woorden wat hier allemaal bekokstoofd wordt.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:44

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:35

Nooit opgelet. Draagt hij telkens andere? Heeft hij van die dure?
Eens kijken waar JKdJ over 5 jaar zit:-)

ecologiste | 02-08-12 | 10:43

@Merkava | 02-08-12 | 10:39
Wil iemand die dan nog?

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:43

Parsons | 02-08-12 | 10:41 Ik wou dat ze nu eindelijk die Zuid-Europeanen in een houdgreep namen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:42

De USSR was waarschijnlijk een stuk gezelliger dan de EUSSR. Want zij zopen tenminste nog.

vetkleppert | 02-08-12 | 10:42

@who cares | 02-08-12 | 10:38
Zou best eens kunnen.
De peilingen van RTL vertellen een ander verhaal.
Kijk maar eens op RTL teletekst pagina 352.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:41

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:33

Je weet dat ze invloed hebben maar je weet nooit hoe of wat. Zoals bij alle groepen zitten er goeien en slechten onder. Echt slechten bestaan niet (of nauwelijks?) en echt goeien ook niet. Ik weet ook niet of wat ik zojuist beweerde dat het een voorgekookte USA-strategie is om goedkoop geld via de arme landen uit de publike kassen van rijke welvaartstaten te zuigen via de rente-leen constructies. Het zou kunnen het zou ook niet kunnen. maar toeval op deze schaal, zou die bestaan? Maar ik wil niet geloven in een Joodse samenzwering.

ecologiste | 02-08-12 | 10:41

@Che_cuevara
Tuurlijk zit hij te lachen. Wat er ook gebeurt, hij heeft zijn volgende baantje al te pakken.

Merkava | 02-08-12 | 10:39

Tweedekamer.nl
groenvanpinsterenzaal

Dropke | 02-08-12 | 10:39

Heel vreemd dat sinds een paar maanden de SP op fora razend actief is.
Ik kom veel dezelfde reacties tegen, misschien is het een klein groepje met niet al te veel creativiteit.
Volgens mij hebben ze zich ook massaal aangemeld voor peilingen.

who cares | 02-08-12 | 10:38

tipo | 02-08-12 | 10:29 Dank je. Die werkt wel.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:38

Zin in goud.

Shareholder II | 02-08-12 | 10:36

En die dikkop van een J.K. zit nog te lachen ook.
Echt de schaamte voorbij.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:36

ecologiste | 02-08-12 | 10:34 Van Zwitserland. Vanwege de uurwerken.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:35

Nog een euro naar het buitenland en ik betaal geen belasting meer.

De ballen.

zeg maar jansen | 02-08-12 | 10:34

tipo | 02-08-12 | 10:25

Ik weet het niet met die JKdJ want is NL nu een bondgenoot van GB en USA of juist D?

ecologiste | 02-08-12 | 10:34

ecologiste | 02-08-12 | 10:29 | + 0 -
Hoi Dame,
Ik weet het Sam & Moos incorperated, voor invloed op uw lachspieren en tranendal.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:33

Wat betreft het ESM is wel leuk dat die mensen onschendbaar zijn, maar als het systeem valt die je die onschendbaarheid geeft is het niets meer waard.
Dan kun je gewoon opgehangen dan wel onthoofd worden.

Energya | 02-08-12 | 10:32

@vetkleppert | 02-08-12 | 10:29
Tja, als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.
Die van mij is dan meer een hobby machine.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:31

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:17

Hallo Sjeng. Woutertje zit bij de beste accountants ter wereld net als Bakellende. En wie heeft de ESM constructie opgetuigd? Freshfields, Bruckhaus, Deringer.

ecologiste | 02-08-12 | 10:29

@Che_cuevara | 02-08-12 | 10:24
Het Binnenhof kan in anderhalf uur klaar zijn, inderdaad. Maar ik zou er liever een avondvullende tv-show van maken.
Maar daarna moet het hele subsidiecircus, de ambtenarij, de quango's en het maatschappelijk middenveld nog.
En dan heb je echt behoefte aan industriële automatische guillotines, met zowel voor de aan- als afvoer een heavy duty lopende banden.

vetkleppert | 02-08-12 | 10:29

Bondig stuk over de stand van zaken van het polletieke landschap. En de enige reactie die ik kan hebben is lethargie, navelstaren. Jan Klaasen en Katrijn houden wat poppenkast in Den Haag, het echte gevecht vind in Brussel plaats. 12912 is voor de buhne. Maar met welk publiek eigenlijk?
Mensen, het wordt God voor ons allen, ieder voor zich.

Knoopsgat | 02-08-12 | 10:27

@Ing. eslapen | 02-08-12 | 10:21
Die put was zo diep dat ze nu pas tot op de bodem zijn afgedaald.
En daar zagen ze dan helemaal niks.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:26

Kan De Jager dan ook even nogmaals bevestigen dat de Nederlandse regering koste wat het kost Jens Weidmann steunt en tegen het gelddrukken via de ESM van Draghi is? En kan De Jager ook even bevestigen dat het drukken van Hollandse Florijnen alvast in gang is gezet? Dank u.

tipo | 02-08-12 | 10:25

@vetkleppert | 02-08-12 | 10:15
Als het goed is hoeven we die maar kort te gebruiken.
Kan die weer de kast in voor de volgende keer.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:24

Ik stel voor EU-politici te verplichten een leugendetector te dragen die er voor zorgt dat bij elke leugen een zomer afgaat. Dan mag je hopen dat Groen Links overstapt naar het anti-EU kamp wegens onaanvaardbare geluidsoverlast. Hoewel, waarschijnlijk komen die dan met de oplossing dat een EU-politicus maximaal 80 leugens per debat mag maken.

xxIxx | 02-08-12 | 10:23

@eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:15
Met of zonder kennis, J.K. vindt wel een smoes.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:23

@Klukkluk | 02-08-12 | 10:22
Geduld nog 8 minuten

Ing. eslapen | 02-08-12 | 10:23

Ik ben benieuwd of ze de aan/uitknoppenman van campingzender24 ook in kennis hebben gesteld zodat hij terug kan komen van zijn verkansie. Vooralsnog zien we zelfs het Tweede Kamer bezemhok niet

Klukkluk | 02-08-12 | 10:22

'Bodem Griekse schatkist is in zicht'

Knap bij een bodemloze put

Ing. eslapen | 02-08-12 | 10:21

Goed, weer een schiereiland dat afgesneden kan worden. Alleen Italië nog...

Jos Tiebent | 02-08-12 | 10:21

Onze 2 socialistische partijen zijn weer lekker bezig met elkaar, Wat gaat dit geintje de belastingbetaler nu weer kosten?

WaarDeWindWaait | 02-08-12 | 10:19

Waarom is dit debat nu weer nodig?
Wouter Bos heeft ons zooooo op het hart gedrukt dat de crisis aan ons voorbij zou gaan en JK heeft ons toegezegd dat we alles met rente terugkrijgen.
Nu ga ik toch bijna echt denken dat onze gekozen politici onbetrouwbaar zijn, alleen de gedachte al foei.

Sjeng de helle | 02-08-12 | 10:17

@Che_cuevara | 02-08-12 | 10:11
Dat ontwerp heeft veel te veel onderhoud nodig.
De mijne is van metaal en bestemd voor industrieel gebruik.

vetkleppert | 02-08-12 | 10:15

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:12 | + 0 -

Ach, het zijn maar onze belastingcenten nietwaar? En met de kennis van vandaag en zo is een lulsmoes snel gevonden ook...

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:15

Nou jongens zeg a.u.b. NEE tegen de ESM want dat is een monster dat onze rijkdom gaat herverdelen onder de aandeelhouders van de zwakke landen: de rijken in die landen (die het vertikken normaal belasting te betalen: in Italie zit ruim 3700 miljard euro privébezit, in Spanje ruim 1800 miljard) en de banken die goedkoop geld verdienen door hoge rentes te cashen die de belastingb etaler in de noordelijke landen moet ophoesten. let wel: in de noordelijke landen wordt sowieso meer belasting betaald al was het maar dat hier de zwarte economie procentueel stukken kleiner is van ousher (kun je nagaan dat wanneer er normaal belasting was betaald in die zuidelijke landen de afgelopen decennia zeg vanaf einde dictatuur dat die landen nu gewoon hun lasten konden afbetalen). Ik heb hier en daar opgevangen dat de ESM in elkaar is geflanst door handlangers van de USA. Aha. Als dat zo is dan moet dat reeds eind jaren 80 zijn voorgekookt want toen begonnen de Amerikanen met het maken van verraderlijke financiële producten waardoor uiteindelijk de huizenmarkt mee is opgeblazen en die de eerste veroorzaker is van de huidige crisis. Het is dus een soort oorlog. een aantal jaren terug heb ik hier al eens vermeld dat ik het opvallend vond dat Goldman sachs massaal woningen opkocht van woningcorporaties in Duitsland. Het lijkt op een startegische oorlog, vilein in elkaar gedraaid volgens draaiboek. ESM is de joker! Artikel 32 lid 9: De ESM-bank is vrij van enige controle en licenties. mensen stop deze moloch voordat het te laat is. Draghi is van Goldman Sachs en in het bestuur wordt de meerderheid gevormd door landen die er baat bij hebben dat de noordelijke landen weer de portemonnee trekken en dat zonder dat het einde in zicht is.

ecologiste | 02-08-12 | 10:14

Who fucking cares? Alsof de pleps het verschil gaat maken.. We kunnen beter met z'n allen aan het bier gaan, dan weet ik iig waarom ik koppijn heb morgenochtend.

poeTsBaas | 02-08-12 | 10:14

Jammer dat het onvermijdelijke met Griekenland nog even uitgesteld wordt. Dan hoeven we er ook niets van te leren en kunnen met Spanje precies dezelfde fouten gemaakt worden zodat we nog 500 miljard kunnen wegpissen voordat de EU echt uiteen dondert.

Godsammekraken | 02-08-12 | 10:12

@eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:11
Dat wel, maar voor die tijd kan hij nog heel wat schade veroorzaken.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:12

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:09 | + 0 -

Zijn rol is nu uitgespeeld, het CDA wordt op 12-9 weggevaagd.

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:11

Het beste kunnen we allemaal alles uit onze handen laten vallen, om de totale meltdown te bespoedigen.
Pompen of verzuipen werkt niet in een slavenschip. Want vezruipen is beter dan slavernij.
Hoe eerder alles instort, hoe eerder de wederopbouw kan beginnen.
Het ontwerp voor de guillotine ligt al klaar maar ik wacht nog even met de productie tot ik er weer guldens voor kan krijgen. Mocht u er nu toch al dringend een nodig hebben, dan kan dat voor een kwart goudstaaf.

vetkleppert | 02-08-12 | 10:10

@Godsammekraken | 02-08-12 | 10:03
Echt wel, J.K heeft het zelf gezegd

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:09

Reinaert | 02-08-12 | 10:05 |
We doen niet alleen mee, we zijn meester van de klas met het stijf opgeheven vingertje plus een slaafs en achterbakse bedel houding om maar vooral mee te mogen doen met de grote jongens.
Of ons land de afgrond in getrokken wordt is kennelijk niet van belang!

lanexxx | 02-08-12 | 10:09

Redelijk cynisch. De Catalanen willen het liefst zo min mogelijk met Madrid te maken hebben, maar nu plotseling wel....

brutus68 | 02-08-12 | 10:09

Mmm. Verder van mijn vakantie genieten vind ik nu eigenlijk toch echt belangrijker, dan hem vergallen met een showdebat dat toch geen verschil voor de ondergang van het continent.

ZKH EénOog | 02-08-12 | 10:08

Jan Kees zal wel weer bukken.
En we krijgen echt alles terug hoor, echt.

Che_cuevara | 02-08-12 | 10:08

De onderbuik heeft altijd gelijk. Je zou verwachten dat Jan Kees dan al eerder de juiste beslissingen zou nemen.

kapotte_stofzuiger | 02-08-12 | 10:05

Ach, ook voor NeDDRland geldt binnen de EUSSR de Olympische gedachte: "meedoen is belangrijker dan winnen". En we doen mee! Echt!

Maar winnen zullen we nooit. Kniesoor die daar op let. Land van losers.

Reinaert | 02-08-12 | 10:05

pim achtertuin | 02-08-12 | 10:02 | + 0 -

Kijk even op je klok waarde vriend want er staat toch echt: VANAF 10:30...

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 10:04

Grol-TV hier, de politiek doe ik op 12-9 wel.

Jackanders | 02-08-12 | 10:04

Volgens hen, die het weten kunnen (en dan heb ik het dus expliciet NIET over Pinokkio de Jager) houden we 't in augustus nog droog. www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldenc...

Maar als Draghi zegt dat de Euro behouden wordt, is dat een teken aan de wand - ik heb de man nog nooit op een waarheid kunnen betrappen.

September. Als Spanje onderuit getrokken wordt. Dan is het gebeurd.

vraagstaart | 02-08-12 | 10:03

Het kon toch niet mis gaan? Dat was toch allemaal maar populistische borrelpraat? We krijgen het toch terug? Met rente toch? **sarcasme is nu op**

Godsammekraken | 02-08-12 | 10:03

De Campingzender24 doet het niet hoor.... zijn op vakantie.... Waarom niet even gecontroleerd van Rossem??

pim achtertuin | 02-08-12 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken