Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belgische jihadstrijders vechten in Syrië

waziristan.jpg En waarschijnlijk lopen er ook al een paar polderjihadi's afkomstig uit de ghetto's van Almere en/of Woerden rond in Damascus en omstreken. Alleen weten ze dat bij Reuters nog niet. Wat wel vast staat: "In the last few months, a steady flow of Arab men, including Libyans, Kuwaitis, Saudis as well as Muslims from Britain, Belgium and the United States, have joined Free Syrian Army forces, several rebel commanders in the northwest of Syria said." Ook Duitsland heeft zijn eerste martelaar. En dat zijn in ieder geval geen gezellige liberale Tofik Dibi-moslims met een stukje democratie en rechtsstaat in het DNA. Eerder hardcore haatbaarden met een abo op de nieuwsbrief van Al-Qeada en een diploma AK-47's in elkaar schroeven tijdens een zandstorm. Geen islam zonder jihad-tiepes. U kent ze wel: ze bestieren met wisselend succes landen in middeleeuwse traditie en houden dankzij de sharia de kleine criminaliteit en hoerengedrag een beetje in toom. Af en toe vechten ze tegen de Russen. Dan weer tegen de Amerikanen. Zie Afghanistan in de negenties. Noord-West Pakistan. Ze beheren een paar woestijnen in Jemen en Mali en vliegen nu en dan een vliegtuig een wolkenkrabber binnen. En verder zijn ze opvallend vaak succesvol geïntegreerd in de door hun zo verfoeide vrije Westerse maatschappijen met al hun duivelse gemakken en heidense voorzieningen. Enfin, volgens dit artikel zijn de strijders van Al-Qeada inmiddels onmisbaar om het regime van kindermoordenaar Assad omver te kunnen werpen. En dus hebben alle Westerse leiders er ongevraagd een paar coalitiegenoten bij. Wel gezellig hoor. Hillary Clinton en Netanyahu die hun proxy-oorlog met Iran op Syrisch grondgebied gaan winnen dankzij de hand- en spandiensten van dezelfde vereniging die de Twin Towers omver kegelden en die van Irak een groot Amerikaans kerkhof maakten. Wat Harald Doornbos hier zegt. Best lastig die geopolitieke verhoudingen van tegenwoordig. Vooral omdat christenen inmiddels Assad aan het verdedigen zijn. Wie hoort nou precies bij wie? Of zijn die hakbars stiekem toch gewoon op een soort politietrainingsmissie gefinancieerd door onze *kuch* trouwe bondgenoot Saudie-Arabie?

Reaguursels

Inloggen

No-brainer. Ik was, ben en blijf vóór Assad, zeker zolang hij fundi-moslims tussen 0 en 121 jaar blijft wegbombarderen.

Arhedis-Varkenjaab | 01-08-12 | 20:44

'haal m'n broer/vader/zus/etc erbij'
Andere versie maar toch......

lidlbier | 01-08-12 | 20:30

@Bertus Betonsloper | 01-08-12 | 10:34
.
Mijn paranoia wordt gevoed door het vermoeden dat jij niet paranoide bent, doch over een scherpe waarneming beschikt...

Brou Is Back | 01-08-12 | 14:52

Ik ben voor de oprichting van een NL-vreemdelingenlegioen, vooral bevolkt met kansenjongeren die zelf altijd aangeven de pest aan alles en iedereen te hebben en die graag willen vechten.
.
Overal inzetbaar, vooral op plaatsen waar een blind paard geen schade kan aanrichten dus bij voorkeur in zandbaklanden. En on-the-job training: je leert immers het snelst in praktijksituaties, dus hup zo naar het front. Ze krijgen onze oude tanks die we niet aan Indonesie mogen verkopen en de karabijnen van na WWII die het NL-leger ongetwijfeld nog in grote aantallen heeft liggen. Kun je mee om een hoek schieten, dus uiterst effectief want de vijand verwacht dat niet.

Brou Is Back | 01-08-12 | 14:25

@bruine kikker | 01-08-12 | 12:56
Ik kan lezen dat je geen ene snars hebt begrepen van het NL- of Belgisch recht, laat staan het internationaal publiekrecht. Ja, je hebt wat films en documentaires gezien, misschien ook wat gelezen, en denkt nu het antwoord te weten. Prima, vooral blijven geloven. Ha ha ha.
Ze kunnen je toch niets maken, schrijf je. Heb je je koffers nog niet gepakt dan? Waarom nog niet? Ga dan!! :p

gaffelbaard | 01-08-12 | 13:15

Kaas de Vies 08.59: "Wie in het LEGER van een vreemde mogendheid vecht" zeg je?
Sinds wanneer is een officieel ongeorganiseerde terroristen-"organisatie" een vreemde mogendheid? Dus die wet telt hier niet. Vandaar de aanpak van die terroristen door de USA als ze er eens eentje te pakken krijgen.
Als het waar is wat het bericht zegt, dan kunnen ze die nu laten "neutraliseren" door de huurlingen van Black Water. Volgens het systeem van "Eerst lokken en dan plokken".

bruine kikker | 01-08-12 | 12:56

Als een NL-er daaraan meedoet, dan kan op grond van de NL-wet zijn nationaliteit worden afgepakt. Ook als het een autochtone NL-er is ja. Kijk maar in de wet, en lees het anders zelf maar. En als ik me niet vergis, dan kent ook Belgie die regel in het recht.
Dus laat al die idioten met kronkels in d'r kop vooral erheen gaan. Ga maar jihaddistje spelen, hoor! En, blijf vooral weg! Nooit meer terug. Persona non grata. Weg nationaliteit. Fort Europa kom je nooit meer in. Doehoei. Dahag.
Ga lekker maar ergens anders de boel verzieken. Opgeruimd staat netjes.

gaffelbaard | 01-08-12 | 12:53

@plaszak | 01-08-12 | 11:02
Helaas is dat stelletje watjes in de Nederlandse politiek TOTAAL niet van het kaliber om iets te (durven) vinden of zeggen of van zelfs maar enig inzicht te hebben in werkelijk fundamenteel belangrijke zaken.
Nederland zakt weg in de modder door een volledig gebrek aan sterk visionair leiderschap. Verder dan het voorliegen van burgers over leningen die echt met rente worden terugbetaald, weigerambtenaren en de maximumsnelheid komt met niet.

doenormaal! | 01-08-12 | 12:45

De proxy oorlog altijd tussen is tussen Iran en Saudie arabie geweest. De grootmachten zoals de VS proberen alleen hun belangen te beschermen. ELF jaar lang wijzen de dombo'd hun vingertje naar de VS als het groote kwaad, hun continue gedram heeft op de VS heeft er voor gezorgd dat de Saudies en Iraniers ongestoord en kritiekloos hun gang konden gaan. Dat zijn de financiers en de profiteurs van al die conflicten. In Irak, Syrië, Libanon en ga zo maar door.

A.Green | 01-08-12 | 11:57

Je kunt het ook van een andere kant zien: nu krijgen zij on the job training hoe met zeer gevaarlijke wapens om te gaan en effectief stadsoorlog te voeren.
En dan komen zij terug naar Nederland, want denk maar niet dat zij daar blijven. En dan heb je de poppen echt aan het dansen. Dus om nou echt hier blij mee te zijn .........

loser | 01-08-12 | 11:46

Lijkt me niet meer dan logisch dat de Christenen pro Assad zijn, als je leest wie er tegen hem vechten.

me,myself and IK | 01-08-12 | 11:35

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 08:59

Ik zei het al eerder: het is gewoon een simpele kwestie. We hoeven enkel het kalifaat als een soevereine entiteit zonder grondgebied en een (schaduw)hoofdstad in Mekka te erkennen, en je moet eens kijken hoeveel 'paspoorten' je op basis van de bestaande wet kan intrekken.

ZKH EénOog | 01-08-12 | 11:23

België en Nederland zijn ideale landen voor jihadisten. Komen ze levend terug, krijgen ze levenslang een invaliditeitsuitkering. En dan zelfs voor hun post-battle trauma.

WirMachenMusik | 01-08-12 | 11:11

@doenormaal! | 01-08-12 | 09:35
En inmiddels ook steun uit onverwachte hoek... Tony Blair!

www.telegraph.co.uk/news/politics/tony...

Met een "whopping" 1600 comments. Ogen gaan langzaam open.

plaszak | 01-08-12 | 11:02

In de hoop dat deze vrijheidsstrijd een maximaal aantal Europese martelaren oplevert moet het westen dit initiatief zo veel mogelijk steunen. Dus iedere beetje moslim met fundie trekjes of criminele capaciteiten: doe wat de profeet van je verwacht, pak je biezen en maak je op voor de onmoeting met de 7 maagden ergens in een woestijn hier ver vandaan.

Tjemig | 01-08-12 | 10:50

Dat ze maar snel voor der raap geschoten mogen worden en dat het veel pijn mag doen. Iederéén die naar een oorlog gaat om mee te doen moet DOOD!

eagleye | 01-08-12 | 10:47

@Shalome | 01-08-12 | 10:15

We hebben daar inderdaad niets te zoeken, bovendien is het pervers om in het ene land (Afghanistan) jarenlang jacht te maken op exact dezelfde lieden die we nu zou 'moeten' steunen of al gesteund hebben (Libië, Syrië).

Het is volstrekt onlogisch. Wat heet: het stinkt.

Reinaert | 01-08-12 | 10:44

Beste hardwerkende belastingbetaler...
.
De overheid is niet vóór u, de overheid is tegen u en soms zelfs te kwader trouw. Verwacht van de overheid dan ook he-le-maal NIETS bij de nu nog voor velen grotendeels onzichtbare strijd die de islam ook op het Europese continent al enige tijd levert. Hodie Aleppo, cras de EU.
.
Wie fysiek in staat is en zich niet zonder slag of stoot wenst te onderwerpen: verenigt u! Ga trainen en probeer in uw directe omgeving (buurt, familie-, kennissenkring) de basis te leggen voor het vormen van toekomstige verzetsgroepen. Leg nu al contacten met dat ene verre familielid in de polder, die als de nood daar is, de ruimte heeft om groente & fruit te verbouwen of een aantal stuks vee kan laten rondlopen voor familie- en kennissenkring...
.
U vindt mij paranoia? Dat mag.
Als de pleuris uitbreekt spreek ik u wel weer.
.
Have a nice day.

Bertus Betonsloper | 01-08-12 | 10:34

Reinaert | 01-08-12 | 10:14


De hele wereld heeft de pest aan de Arabische volkeren. Ik vind het ook maar een zootje ruziezoekers en vechtjassen. Zal wel iets met schaarste aan natuurlijke bronnen te maken hebben, maar dat zal me worst wezen. Bijschaven kost zoveel geld dat het de moeite niet meer waard is, net zoals een wolkenkrabber op drijfzand willen bouwen. Dat kost zoveel geld dat niemand dat kreng nog wil omdat de investering het resultaat verre overschrijdt.

Niettemin, wie weet wat een reboot van Europa tot gevolg zal hebben als het zwarte schip van de economische crisis écht aanmeert, want we zijn nog maar een klein stukkie van de helling afgegleden die voor ons ligt.

Shalome | 01-08-12 | 10:21

@Shalome 10:10
Overigens is die toezicht er wel degelijk, maar dan wel binnen de landsgrenzen. Verantwoording dragen voor malloten die hun heilige oorlog in één of andere brandhaard willen uitvechten is onbegonnen werk. That's all.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-08-12 | 10:19

Reinaert | 01-08-12 | 10:08

Wij moeten hartstikke uit Syrië wegblijven, sowieso uit elk islamitisch land. Daar woekert al eeuwenlang een religieuze strijd en de scepter gaat van het ene handje in het andere. De religieuze groep die de scepter heeft, tiranniseert de rest en als de andere groep de scepter afpakt, neemt die wraak en stelt zich even tiranniek op als zijn voorganger. Een perpetuum mobile daarzo.
Maar nu hun gekte bij ons nieuws is, moeten wij er opeens iets mee gaan doen. Ik zou niet weten waarom. Als die lui elkaar eeuwenlang de hersens willen inslaan en dat de komende eeuwen willen blijven doen, moeten ze dat zelf weten. Ik slaap er geen minuut minder om.

Shalome | 01-08-12 | 10:15

@Shalome | 01-08-12 | 10:10

Samengevat: je moet 99% van het continent flikkeren. Strak plan.

Gaat niet gebeuren uiteraard, want we hebben ze zo hard nodig hè.

Reinaert | 01-08-12 | 10:14

Assad zei dat hij chemische wapens zou inzetten tegen 'buitenlandse aanvallen'. Ik zou zeggen stuur er zoveel mogelijk haat-moslims heen, paspoortje intrekken en veel succes met mosterdgas happen.

Jackie Chiles | 01-08-12 | 10:13

AshleyJ"Ash"Williams | 01-08-12 | 10:06
Nope. Maar jihadpsychopaten met Europese paspoorten moet je van het continent afknikkeren. Evenals extremistische radicalen, misdadigers, fraudeurs en iedereen die hiernaartoe komt om de boel uit te vreten, leeg te roven of te bekeren tot een sekte met doodscultus.

Shalome | 01-08-12 | 10:10

Je zou bijna pro-Assad worden.

FrankVeer | 01-08-12 | 10:08

@Shalome | 01-08-12 | 10:00

Wij blijven maar halsstarrig geloven in 'het goede in de mens'. Béétje dom.

Dat de terroristen die momenteel Syrië met de grond gelijk maken in de mainstream media over het algemeen als 'bevrijders' worden weggezet begrijp ik ook niet, net zo min als ik begrijp waarom Assad een kindermoordenaar zou zijn. Maar dat heb ik vandaag al eerder geroepen.

De propaganda die wij in hapklare brokjes voorgeschoteld krijgen komt mij ondertussen de strot uit: "Assad zet gevechtshelikopters en tanks in" - ja, natuurlijk, waarom zou 'ie dat niet doen? Dat hadden die rebellen natuurlijk ook eerder kunnen bedenken (en dat wisten hun leiders uiteraard ook wel). Kijk eens naar journaalbeelden uit Syrië: zonder uitzondering zie je baardrebellen met een antieke AK47 die maar wat aan het doen zijn en willekeurig om zich heen of in de lucht schieten.

Dit is geen georganiseerd militair optreden, dit is enkel en uitsluitend het uitlokken van medelijden en het smeken om militair ingrijpen door derden. Zoals het Westen Khadaffi heeft verdreven zo zal het Westen ook ons wel helpen denkt men. En als ik Killary Clinton hoor zou die gedachte ook nog wel eens de juiste kunnen zijn ook.

Arm Westen. En arm Midden-Oosten, want ook daar is de burger de Sjaak.

Reinaert | 01-08-12 | 10:08

@Red mij niet | 01-08-12 | 09:53
Assad steunt de christenen:
www.youtube.com/watch?v=6TUy0SNORzk&am...

Komt bij, hij steunt wel Hezbollah (Sjiieten), maar heeft tot nog toe nooit vuile wapens, bv. chemische, aan Hezbollah gegeven. Assad is verreweg de minst slechte in de regio. De jihadi's worden gesteund door Al Qaeda en de Moslim Broeders.

La Bailaora | 01-08-12 | 10:08

Reinaert 09:49
Hoe ongenuanceerd. Alsof vadertje staat verantwoordelijk KAN zijn voor alles wat sommige inwoners uitspoken. En als dat wel gebeurt dan spreekt men er hier schande van, want stasipraktijken en NeDDRland enso (uiteraard niet bij jihadisten hè, dan is het ok).

AshleyJ"Ash"Williams | 01-08-12 | 10:07

Reinaert 09:49
Hoe ongenuanceerd. Alsof vadertje staat verantwoordelijk KAN zijn voor alles wat sommige inwoners uitspoken. En als dat wel gebeurt dan spreekt men er hier schande van, want stasipraktijken en NeDDRland enso (uiteraard niet bij jihadisten hè, dan is het ok).

AshleyJ"Ash"Williams | 01-08-12 | 10:06

@vetkleppert | 01-08-12 | 09:47
daar zou nog best geld me te verdienden zijn. ik zou het alleen niet op afbetaling laten doen.

LordNobady | 01-08-12 | 10:06

@Reinaert | 01-08-12 | 09:49
Zo is het.
En durf er niets over te zeggen, want hoon en sociale lepra zullen je deel zijn.

Slipsnifter | 01-08-12 | 10:03

@eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:39
Het is goed om ons te realiseren hoe snel dat kan gaan want wij zijn onvoorstelbaar suf en verwijtbaar nalatig als het de islam aangaat. We helpen zelfs graag mee aan de teloorgang van onze vrijheid en verlichting door onze kop in het zand te steken en de islam zelfs te faciliteren. Men vind het zelf nog een verrijking van onze cultuur. Werkelijk onbegrijpelijk als we zien hoeveel ellende het ons oplevert. Zowel economisch al maatschappelijk.
De "het zal wel niet zo'n vaart lopen en het zal allemaal wel meevallen" mentaliteit van ons Nederlanders houden we tegen beter weten in vol tot het bittere eind en heeft er ooit al eens toe geleid dat wij het land zijn waar de meeste Joden zijn vermoord. Ruim 75% tegen 40% in de ons omringende landen. Nuff said.
Alleen zijn de volgende keer niet alleen de Joden maar ook wij zelf aan de beurt als dit zo doorgaat, om het veld te moeten ruimen voor een zogenaamd beter Europa volgens de islamieten enige ware en juiste leer, de islam.

doenormaal! | 01-08-12 | 10:03

Brusselmans, als rasarabist zou je toch moeten weten dat het Al-Qaida is. Of Al-Qaeda. Maar niet Al-Qeada, zoals jij schrijft. Of is dit een grapje?

Jan6887 | 01-08-12 | 10:00

Reinaert | 01-08-12 | 09:49

Niks humaans aan, ey? Ja, naar dat soort onkruid toe wel, maar niet naar westerlingen. Londen en Madrid zijnop Europese bodem voorbereid. 'n Paar honderd dooie blanken, ach, wat zou het.

Het is wel kras om te bedenken dat dit soort berichten vóór het infotijdperk onder de pet kon worden gehouden door politici, die bang waren voor hun parlementaire zeteltjes. Imams die stiekem werden uitgezet vanwege opruiende haatpreken - hush hush.

Tegenwoordig weten we lekker alles. En weten we ook dat politici lak aan ons hebben. Of dat we gezagsgetrouwe Europeanen blijven, ondanks alles. Ik las laatst nog een opmerkelijke zin in een Zuid-Afrikaans boek, over Europeanen op vakantie in Z-Afrika 'die plichtsgetrouw voor het rode stoplicht bleven staan om te wachten tot het groen was'. Dat viel de schrijver uit die contreien gewoon op.

En zo blijven we ook plichtsgetrouw betalen voor de vrije tijd van psychisch gestoorde immigranten opdat die voldoende de ruimte hebben onze dood te bekokstoven. *grinnik* Hoe cynisch. En hoe uniek op deze wereld.

Shalome | 01-08-12 | 10:00

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:50 | + 1 -

Als ik een overboeking van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening of andersom doe dan zet ik altijd bij het betaalkenmerk iets van: voor semtex, voor de jihad, voor Pim Fortuyn o.i.d. Ze zullen mij nu ook wel in de gaten houden...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:57

Red mij niet | 01-08-12 | 09:53 | + 0 -
Er is simpelweg geen alternatief meer. Dan maar Assad. Het kan dan wel een brute dictator zijn, maar hij is wel een stabiele factor in de regio. Daarbij respecteert hij ook andere geloven naast de Islam.
Als de terreurgroepen winnen, wordt het chaos, sharia en ellende. Nee doe mij toch maar Assad.

brabandertje | 01-08-12 | 09:57

Mag toch wel hopen dat de uitkeringen hier niet gestopt worden en dat de ziekenfondsraad wel bereid is de kosten te betalen voor het oplappen voor deze helden van de revolutie.
En dat onze sociale kassen geopend worden om de toekomstige invaliden levenslang in de WAO onder te brengen incluis de opbouw van de AOW. Voor wat hoort tenslotte wat.
Cynisme modus uit!

Sjeng de helle | 01-08-12 | 09:56

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:50

Ja, maar dat komt omdat wij ons dan ook bezighouden met staatsgevaarlijke activiteiten zoals reaguren en bloggen. Of in extremistische gevallen met het maken van cartoons, en je weet wat dáár van kan komen!

Bijbelstudieclubs mag je gerust met rust laten, die hebben geen kwaad in de zin, ook niet als die bijbel Koran heet.

Reinaert | 01-08-12 | 09:55

Als ik die foto bij het topic goed bekijk zie ik gelijkenissen met Mordor. Maar wie is Sauron dan. Of is Bin Laden nu terug uit de dood als een Oog

balderick | 01-08-12 | 09:54

Hopelijk genezen ze in Syrie en gaan ze dead.

ontlullen | 01-08-12 | 09:53

Zorgelijk hoeveel mensen hier Assad steunen, de beschermheer en steun en toeverlaat van Hezbollah. Iedereen die denkt dat een overwinning van Assad een overwinning op de islamitische terreur is zit er naast.

Het steunen van een brute dictator en terroristenvriend is niet in het belang van het westen.

Red mij niet | 01-08-12 | 09:53

Reinaert | 01-08-12 | 09:49 |
Spijker, kop ende raak.

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:52

@Reinaert | 01-08-12 | 09:49 | + 1 -
"Lekker veilig in België of Nederland waar de inlichtingen- en veiligheidsdiensten toch niet optreden of domweg liggen te slapen."

Nee hoor zij weten precies wie wij zijn, hoe vaak wij reaguren, ons profiel is, waar ons huis woont etc.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:50

@eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:43

Ach, dat is ook zo. Uitzonderingen, die zijn er voor hen in overvloed.

Maar eigenlijk doet het ook niet ter zake: het gaat er om dat mensen waarvan je -verwacht- hoopt dat ze druk bezig zouden zijn om een beetje te integreren in onze Noord-Europese regionen ondertussen bezig zijn met het maken van héél andere plannen. Lekker veilig in België of Nederland waar de inlichtingen- en veiligheidsdiensten toch niet optreden of domweg liggen te slapen.

Feitelijk faciliteren we de Jihad vanuit Europa, en we slaan onszelf daarom ook nog op de borst. Want wat zijn wij toch humaan!

Reinaert | 01-08-12 | 09:49

Misschien moeten we gewoon een reisbureautje opzetten. Haatbaard tours, brengt u snel naar uw maagden. Altijd halve prijs, want er worden alleen enkele reizen verkocht naar de jihad party places.

vetkleppert | 01-08-12 | 09:47

Gek genoeg horen of zien wij daar nooit iets over op de MSM.
www.preussische-allgemeine.de...
vraagstaart | 01-08-12 | 09:21 |

Das Ostpreussenblatt? WTF?

Red mij niet | 01-08-12 | 09:45

@omanders | 01-08-12 | 09:41 | + 0 -
We zijn er nog niet.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:45

@vraagstaart | 01-08-12 | 09:21
Dat gaat lekker zo..
Het doel van de MSM hier is niet informatievoorziening maar "sturing", en dat werkt uitstekend.

Slipsnifter | 01-08-12 | 09:44

Reinaert | 01-08-12 | 09:37 | + 1 -

Er staat letterlijk: de gemeente KAN dan de bijstandsuitkering beeindigen. Maar een gemeentebestuur hoeft dat dus niet te doen. Het lijkt me een gerede kans dat als je vanuit Islamistan belt en zegt dat je langer op 'vakantie' moet omdat oma op sterven ligt dat de uitkering dan gewoon doorgaat. En gelukkig bestaan de meeste gemeentebesturen van steden met veel allochtonen uit linksmenschen, die begrijpen dit soort dingen beter dan wij...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:43

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:35

"Hun zwakte is dat ze niet efficient/effectief kunnen vechten, en de Europeanen wel."

Meer westerlingen bekeren zich tot het Salafisme dan andersom. Nog een stukje Sun Tzu?

For to win one hundred victories in one hundred battles is not the acme of skill. To subdue the enemy without fighting is the acme of skill.

omanders | 01-08-12 | 09:41

@pitsteen | 01-08-12 | 09:07
Ik wil helemaal geen uitslag. Ik wil dat het nog heel lang duurt.

Godsammekraken | 01-08-12 | 09:41

doenormaal! | 01-08-12 | 09:35 | + 0 -

Dit proces heeft in wat nu Turkije heet tijdens de middeleeuwen ongeveer 100 jaar geduurd. Toen waren er geen autochtonen meer over en was het land 100% islamitsch...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:39

@Che_cuevara | 01-08-12 | 09:35

Uitkeringen van hen die hier verblijven en een sollicitatieplicht hebben worden *niet* doorbetaald. Zie: www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pi... . Vier weken per jaar dusch.

Vier weken is overigens genoeg om je 72 maagden op te halen, de levensverwachting van de gemiddelde Jihadist in Syrië zal ongeveer op de helft liggen.

Reinaert | 01-08-12 | 09:37

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:35 |
Ja, snap het helemaal, mijn post was ook sarcastisch bedoeld...
Maar dit moet toch eigenlijk gewoon niet kunnen, toch...

Ronald1900 | 01-08-12 | 09:37

En als die Baarden hun zin krijgen en Israel bestaat niet meer, dan is er wel weer een ander probleem.

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:37

@Che_cuevara | 01-08-12 | 09:35 | + 0 -
Eerst moet dat standaard rechten heb op eens op de schop.

Je hebt niet standaard recht op het gehele sociale stelsel als je nooit iets positiefs hebt bijgedragen.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:37

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 08:59
Dat geldt alleen als je voor mensenrechten vecht...

Ing. eslapen | 01-08-12 | 09:36

@Ronald1900 | 01-08-12 | 09:33
Uitkeringen worden doorbetaald in het buitenland.
En er vanuit gaan dat ze hier "werken" is wel erg naïef.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:35

Maak je borst maar nat. In Nederland doe we al jaren of er niets aan de hand is en alle moslims en de islam heel erg lievvv zijn.
Echter, in de landen om ons heen zijn er forse problemen met de islamieten www.nu.nl/buitenland/2868470/radicale-...
Maar ook Duitsland buigt zwaar onder de salafisten die er geen doekjes om winden dat ze heel Duitsland willen veranderen in een moslimstaat en erop doelen om over een paar jaar al hele wijken in Duitsland tot salafistisch gebied te hebben ingewijd. Ook in Denemarken zijn hele steden al overgenomen door moslims en alle Denen weggevlucht.
Engeland en Frankrijk kampen met ernstige problemen maar hier in Nederland doen we net of er bij ons niets aan de hand is. Totdat we erachter komen dat we heel stom zijn geweest door niet in te grijpen en geen paal en perk te stellen aan de overheersingsdrang van de islam binnen onze grenzen en het echt te laat is. Dat is het eigenlijk nu al maar we willen het niet weten.

doenormaal! | 01-08-12 | 09:35

@omanders | 01-08-12 | 09:30 | + 2 -
Die kracht heb ik net omschreven, en onze zwakte is dat we ons blind houden.
Hun zwakte is dat ze niet efficient/effectief kunnen vechten, en de Europeanen wel.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:35

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:32
Is ook zo.
Maar voorkomen kun je nu niet meer. Het enige dat nog rest is ze inderdaad terugdrijven naar hun eigen zandbak.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:34

omanders | 01-08-12 | 09:30
Ik ervaar en weet genoeg van ze om te kunnen zeggen dat ik ze niet eens wil leren kennen.

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:34

Misschien kan die hoofddoek vd judomat nog gaan helpen in Syrie?

irma zonderboezem | 01-08-12 | 09:33

Maar waar halen al die mensen de tijd en hun vrije dagen vandaan om daar voor een langere tijd te gaan vechten ? Hoe hebben ze dat in Belgie / Nederland geregeld dan met hun baas ?

Ronald1900 | 01-08-12 | 09:33

@Che_cuevara | 01-08-12 | 09:29 | + 0 -
Voorkomen is beter dan genezen. Moet jij als arts toch wel weten ;)

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:32

@omanders | 01-08-12 | 09:30
Volgens mij kennen we onze troglodietjes inmiddels al veel en veel beter dan we prettig vinden.

vetkleppert | 01-08-12 | 09:32

"Ze bestieren met wisselend succes landen in middeleeuwse traditie "

Sun Tzu schreef al dat als je je vijand en je jezelf kent, je de oorlog wel wint. En dit soort praatr geeft aan dat men de vijand niet eens WIL kennen, daarmee geeft het ook aan dat men zichzelf niet wil kennen.

Het Salafisme, of the Jihadi's, zijn een 21ste eeuws probleem. Het is gedeeltelijk gemodelleerd naar Westerse guerilla bewegingen maar behelst de verspreiding van de letterlijke islam. Het geeft als oorzaak van het verval van de Islam het afkeren van de zuivere leer.

Dat is niet middeleeuws. Dat heeft trekjes van de Reformatie (letterlijke interpretatie), van anarachistische en communistische terreurgroepen. In de middeleeuwen waren er weliswaar bewegingen die zulke dingen nastreefden maar de middeleeuwse maatschappij was duizenden malen gecompliceerder dan dat.

Nee, het constant voor middeleeuws uitmaken van Salafisten is een manier om ze te kleineren en zichzelf superieur te laten voelen. En dat is precies wat Sun Tzu zei dat een garantie op verlies: Je kent de kracht van de vijand niet en je eigen zwakte ook niet.

omanders | 01-08-12 | 09:30

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:27
Als je de geschiedenis dan wil doortrekken.
De moslims zijn toen wel verdreven uit Spanje

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:29

Raar, maar Rusland en China hebben in deze groot gelijk om de boel te blokkeren.
.
Is Al Qaida niet de groepering dat mede dankzij de CIA in ontstaan?

nosverraadu | 01-08-12 | 09:29

Raar, maar Rusland en China hebben in deze groot gelijk om de boel te blokkeren.
.
Is Al Qaida niet de groepering dat mede dankzij de CIA in ontstaan?

nosverraadu | 01-08-12 | 09:29

Uitzoeken wie deze mensen zijn, desnoods publiekelijke schandpalen om uit te vinden wie de personen in kwestie kent. Ze zullen ongetwijfeld vaak genoeg op de foto staan terwijl ze hun idioterie verheerlijken en hun geweer leeg knallen. Zodra je weet wie het zijn paspoorten afpakken verklaren tot persona non grata en alle verbinding met het vaderland verbreken. Als je wilt vechten voor een zandbak ga je er maar wonen ook. Tschuss!

ikmagookeenkeer | 01-08-12 | 09:28

@vraagstaart | 01-08-12 | 09:21 | + 0 -
Ga je toch anders kijken naar die hele balkanoorlog. Ach hoe het echt zat zullen we nooit weten, maar deze mensen zijn de eerste geofferde pionnen.

Kan iemand mij vertellen waarom het Islamitische geloof zo verheven is boven een simpele Kaas de Vies en waarom onze politici dit ook vinden?

In het verleden is Spanje ondergelopen door ongeveer een paar duizend Islamitische warlords, met een inventief systeem. Geef ons de macht en jullie blijven leven. Christenen 10% belasting, Joden 15% etc. Och prima dacht men, maar zoals altijd werden de duimschroeven heerlijk aangedraaid.
Ik zal hier eens wat meer onderzoek naar doen, maar dit is in grote lijnen wat er toen is gebeurd.

Dit zie je nu overal ook gebeuren. Eerst een moskee, dan een luidspreker, dan sociale druk in een gemeenschap, autochtoon vertrekt. 1-0 voor de Islamitische kolonisatie. En dat is fantastisch want Sinterklaas is een nazi en hotspot te veel jaren 50.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:27

Vroeger heette dit gewoon huurmoordenaars. 3x raden wie hun opdrachtgever is.

Pimp my Voortuin | 01-08-12 | 09:26

Mooi.Kunnen we geen rekeningnummer voor ze openen voor exsta aanschaf van bomgordels???

Kromme Banaan | 01-08-12 | 09:26

Mooi. Laat ze lekker elkaar allemaal de harses inslaan in Muzelmanstan. Veel plezier.

vetkleppert | 01-08-12 | 09:26

Leer mij de typetjes kennen die ooh zo graag willen participeren aan de Arabische herfst. Wel even deze jihadisten bij de grens terugsturen of veroordelen omdat ze gewoon als terroristen aan de slag zijn.

De berichtgeving over het geheel geeft ook aan dat er uit de "revolutie" in Syrië geen winnaars zullen komen, beide partijen zijn namelijk schoften van het formaat XXL; geef ze de kans en beide partijen voeren onmiddelijk een kleine etnische zuivering door. Door het voorgenoemde begint mijn afschuw van het regime van Assad sterk af te nemen; wat is namelijk erger? De dictator Assad of de achterlijk haatfundi's die klaarstaan om het stokje over te nemen?

HaatAth3ist | 01-08-12 | 09:26

Ik betwijfel of Netanyahu hier zo blij mee is, hoor. In Israel vrezen ze dat chemische wapens van Assad in verkeerde handen gaan vallen. Maakt op zich niet uit welke andere gek. Assad had ze iig nog niet gebruikt.

polt | 01-08-12 | 09:26

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:19

Daar is geen markt voor waarde Kaas, zeker niet in het Midden-Oosten. Daar doen de shirtjes met 'Jihad', 'Hamas' en 'Allah' het nog steeds een stuk beter. Behalve in Israël dan, maar daar hebben ze hun eigen vergelijkbare afgoden.

Perzië, Transjordanië en Egypte: zo ongeveer de bakermat van de beschaving. Tegenwoordig het bloedbad van de menselijkheid.

Reinaert | 01-08-12 | 09:24

Jihad (= u bent geen moslim? Dan MOET u zich bekeren of dood) is een continue totale godsdienstoorlog op alle fronten, met of zonder wapens, afhankelijk van de mogelijkheden en de situatie. Alleen snappen westerse politici zoals Hillary Clinton daar helemaal niets van. In hun verblinding zien ze islam als een respectabele godsdienst, zonder te beseffen dat jihad er onlosmakelijk mee verbonden is; altijd.

Fijnstoffer | 01-08-12 | 09:23

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:19
Ik ben geen arts. En Che Guevara was dat ook niet.
Hij was student medicijnen.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:22

Ik ben zeer benieuwd wanneer eindelijk in Syrie de Islamitische democratie is geinstalleerd wat de standpunten van het Islamitische broederschap zijn ten aanzien van de chemische wapens in de depots van het leger en hun standpunt ten opzichte van Israel. Wellicht maken ze er wel direct 1 verkiezingpunt van.
Lekker efficient.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:22

@vraagstaart | 01-08-12 | 09:13
Die zijn helaas uit de mode..

Slipsnifter | 01-08-12 | 09:22

En dat allemaal zonder overdag te eten of te drinken.

zeg maar jansen | 01-08-12 | 09:21

@Slipsnifter | 01-08-12 | 09:17 Waar Wilders c.s. zich druk maken over de toetreding van Turkije tot Europa, heeft Europa inmiddels al lang de eerste islamitische staat binnen haar grenzen.

Gek genoeg horen of zien wij daar nooit iets over op de MSM. Maar dìt is wat er is gebeurd en waar de Serviërs voor waarschuwden. Maar ja, Serviërs.....

www.preussische-allgemeine.de/nachrich...

vraagstaart | 01-08-12 | 09:21

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:05
Dat bedoel ik.
Ome Aad had wat schoonheidsfoutjes maar verder was het een beste vent.
Ik bedoel, hij liet mannen dingen maken waar we nu als gekken naar graven en het dan openstellen voor publiek.
(lees bunkers in Scheveningen)

Verder is het gewoon zo dat die stammen en zovelen Kwenietieten daar niet buiten een sterke man kunnen.

Dat heeft zo zijn nadelen maar o zo veel voordelen.
Kijk maar naar wat al die Arabische 'Lente's' hebben voortgebracht.
Daar zijn we nog niet klaar mee.

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:19

Kunnen al die lui niet die kant op en lekker gaan vechten. Dan doneert nederland nog wat tanks en wapens en kunnen ze elkaar lekker gaan bevechten.. goedkoper kom je er niet vanaf.. toedels

Kapiteintweepoot | 01-08-12 | 09:19

@Reinaert | 01-08-12 | 09:15 | + 0 -
Het Che Guevara effect.
Arts wordt huurmoordenaar en wordt jaren op t-shirts geprint. Waar zijn de t-shirts van mijn helden? Ratio, logica en rethorica?

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:19

Alle Moslims zijn strijders van Allah, de een weet het alleen wat beter te verbergen dan de ander.

StijlvolRechts | 01-08-12 | 09:19

@vraagstaart | 01-08-12 | 09:13
De islamisering van europa komt inderdaad voor het overgrote deel vanuit europa zelf.

Slipsnifter | 01-08-12 | 09:17

@niet voor de hond | 01-08-12 | 09:14
Alsof de VN niet leert van Joegoslavië, Rwanda en Irak. [sarcasme]

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:17

Told you so.

Parsons | 01-08-12 | 09:16

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:07

Ik snap er ook niets van dat fundamentalistische terroristen en ander ongedierte in de media beschouwd worden als 'rebellen' en 'bevrijders'. Bevrijders? Bevrijding waarvan dan? Van het inderdaad niet altijd even vriendelijke regime-Assad? Want hoe je het ook wendt of keert: de bevolking had het onder Assad, afgezien van repressie, voor regionale begrippen helemaal zo slecht nog niet.

En iets doet mij vermoeden dat dra die zogenaamde 'rebellen' aan de macht zijn de hongerwinter die wij over het algemeen aanduiden met het eufemisme 'Arabische lente' pas begint. Niet-Soennieten: pakt uw biezen! Soennieten: oefent uw gezangen en verbrandt uw minirokken, de boerka's zijn nu nog goedkoop!

Lang leve de vooruitgang! Op naar de steentijd!

Reinaert | 01-08-12 | 09:15

Voor Syrië in de huidige samenstelling bestaan er 2 mogelijke toestanden: een keiharde dictatuur of een onbeheersbare burgeroorlog. Pas als je het land gaat opknippen en hier en daar wat gedwongen verhuizingen regelt (etnische zuiveringen heet dat bij de VN) is er weer kans op een wankele vrede.

niet voor de hond | 01-08-12 | 09:14

Het blijft toch wel een apart beeld, dat de islamisering van Syrië economisch en politiek wordt gesteund door het "Vrije Westen", en dat de jihadi's die daar het (christen-)bloed laten vloeien óók uit het Westen komen.

Nee, met die islamisering van Europa loopt het zo'n vaart niet hoor. Allemaal spookbeelden en bangmakerij. *kuch*

vraagstaart | 01-08-12 | 09:13

@Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:10
De Franse begroting is de komende jaren nog binnen de 3% norm. Daar zal men in Libië blij mee zijn.

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:12

@Schaamharing | 01-08-12 | 09:10
En hoe gaan ze dat land dan weer opbouwen.
Daar moet je wel voor "werken".

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:12

Westerse troepenversterking voor de "Arabische lente", verrassend weer..

Slipsnifter | 01-08-12 | 09:11

Als ze daar dan blijven om het land weer op te bouwen, prima! Dan mogen ze hier nog mensen ronselen ook. Daar wil ik ook wel bij helpen.

Schaamharing | 01-08-12 | 09:10

Prima oefenterrein voor onze ongematigde moslims. Chaos, dat is de beste voedingsbodem voor sharia4all types. Hoe meer ellende en armoede hoe beter.
Wat dat betreft is Brussel hun beste bondgenoot voor de toekomst in Europa.

Jan Passant mk2 | 01-08-12 | 09:10

Die zien we nooit meer ... terug.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:10

Pinocchio | 01-08-12 | 09:06 | + 0 -

Heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat hij de laatste tijd nogal moeilijk loopt en last heeft bij het zitten. De stoelgang is voortreffelijk btw...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:10

@kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:08 | + 1 -
Ik had graag Kadaffi's plan om de woestijn deels te irrigeren verwezelijkt zien worden.
Hij gebruikte hier de oliedollars voor, nu zullen deze oliedollars in zakken van anderen terechtkomen, althans niet meer het Libische volk.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:10

Zo is het eigenlijk ook gegaan met het Nederlands cabaret-gilde.
Tot het begin van deze eeuw waren die nog tegen godsdienst in het algemeen en de islam in het bijzonder, waarna er ergens een ommekeer heeft plaatsgevonden waardoor het me niets zou verbazen als zelfs Raoul Heertje met Al-Qeada mee zou strijden.

Cuyahoga | 01-08-12 | 09:09

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:05 | + 0 -

Maar paspoort afpakken mag niet van de linkse kliek, CDA incluis. Wat dat betreft ben ik het met Wilders eens. Criminelen met een dubbel paspoort terug naar land van herkomst, ongeacht welke generatie. Mag ook niet van Brussel btw...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:09

Dat de strijd nog lang moge duren.

de Bree | 01-08-12 | 09:09

Ze schieten mekaar voor de pet?
Ik vind helemaal mooi!

das_Freudenmädchen | 01-08-12 | 09:09

Islam ies Friede.

waarzeggertje | 01-08-12 | 09:08

@Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:02
Om dan even uw Godwin te negeren, helaas kan ik het NOS-item niet meer vinden, maar het was een reportage over Libië waar een lokale ondernemer zijn verwachtingen over het nieuwe regime uitsprak: noemde hij net alle punten op, die onder Kadaffi [willekeurige spelling] al waren bereikt.

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:08

Laat ze maar vechten, vooral dáár! De zandbak is groot genoeg om wat veldslagen uit te vechten. Hoe het ook uitpakt, iedere uitslag is acceptabel.

pitsteen | 01-08-12 | 09:07

Al-Qeada is in het leven geroepen als grote globale boeman na het in een storten van het grote Rode gevaar eind jaren tachtig. Het militair industrieel complex heeft er groot belang bij dat de munitie & wapenfabrieken blijven draaien.

Bertus Brulbroek | 01-08-12 | 09:07

@Reinaert | 01-08-12 | 09:05 | + 1 -
Begrijp dat pro-arabische-lente gewauwel ook niet. Zou Bertus Hendriks steeds dronken zijn van die vele diners (want wijn op tafel)?

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:07

Badr Hari zit vast. Anders zou hij ze daar wel eens morres leren.

Pinocchio | 01-08-12 | 09:06

@eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:02 | + 0 -
Ze hebben niets te eisen en moeten hun grote mond eens houden, anders kan er een mooie knuppel in.
Als dat Nederlandse paspoort zo heilig zou zijn zouden ze er wat meer naar moeten gedragen, maar ze zien het Nederlandse paspoort niet het bewijs van Nederlanderschap maar als bewijs dat ze recht hebben op het Nederlandse sociale stelsel.

Maar trots zijn op Nederland is fout en mensen laten integreren is nog fouter.
Ik geniet nog steeds van al de positieve facetten.

Kaas de Vies | 01-08-12 | 09:05

@Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:02
Zeg nu eerlijk, als hij niet zo'n last van Jodenhaat had, de economie iets vrijer liet en onze burgerrechten zou respecteren; het klinkt best verleidelijk. Scheelde in ieder geval miljoenen rijksmark naar die Oranjekliek.

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 09:05

Nederlanders dreigen 80 km p/u te moeten gaan rijden en GS komt met zo'n incidenteel vervanmijnbed non-item?

zovoklets | 01-08-12 | 09:05

Complete steden worden met de grond gelijk gemaakt of in elk geval professioneel gesloopt omdat de 'rebellen' er voor kiezen om juist vanuit die steden te opereren en de open ruimte te mijden (terecht natuurlijk: in open veld zijn ze gefundenes Fressen voor Assad's troepen).

Pikant nadeeltje: de rebellen delen hun 'slagveld' met de schuilplaats van vele onschuldige burgers. Of zou dat toch ook precies de bedoeling zijn? Want zo'n menselijk schild is ook best handig, of niet? Zeker wanneer je Assad als kindermoordenaar in de markt wilt zetten. Hoef je niets voor te doen, gewoon wachten en af en toe een paar schoten in de lucht te lossen.

Ik zet nog even een kopje Arabische lentebloesemthee.

Reinaert | 01-08-12 | 09:05

Wat is het toch een verrijking van onze cultuur hè ?

Marcus Porcius Cato | 01-08-12 | 09:04

Hier zijn ze te lui en te moe om te werken want rameldan en daar gaan ze gewoon door. Zie je nou dat ze het WEL kunnen, als ze maar willen!

Humpf | 01-08-12 | 09:04

@eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:02
Met een vliegtuig zijn we er sneller vanaf.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:04

Hoe meer van die haatbaarden daarheen gaan, hoe meer uitkeringen het ons scheelt.
Win/win dus.

IJzervreter | 01-08-12 | 09:03

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:01 | + 0 -

En wat mij betreft kunnen ze er ook lopend heen. Dat deden de Kruisvaarders in de Middeleeuwen toch ook?

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:02

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 08:59
Weet onder wiens gezag het begin jaren '40 in Nederland ook zo goed ging ?

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 09:02

Kaas de Vies | 01-08-12 | 08:59 | + 0 -

Als je een hakbar zijn Nederlands paspoort afpakt ongeacht wat hij heeft gedaan dan staat de volgende dag zijn hele familie bij het politieburo te eisen dat hij zijn paspoort weer terug moet. En anders zullen ze het buro wel even slopen of erger, de behandelend ambtenaar wel even van katoen geven. Nee, dat paspoort dat is heilig...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 09:02

@eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 08:59
Zeg ik toch, allemaal naar Syrië.
Syriër's blij, wij blij, iedereen blij.
En dan maar hopen dat Assad genoeg munitie heeft.

Che_cuevara | 01-08-12 | 09:01

Voor geopolitiek heb je een sterke maag nodig. Niet echt nieuws die constatering.

Godsammekraken | 01-08-12 | 09:00

Als we een ding van die Arabische lente(s) hebben geleerd, is dat voor de welvaart, welzijn en veiligheid van de lokale bevolking als voor het Westen een dictator beter is dan een Islamitische "democratie".

kapotte_stofzuiger | 01-08-12 | 08:59

Che_cuevara | 01-08-12 | 08:58 | + 0 -

Waarom gaan al die protesterende Somaliërs daar niet naar toe? Ze hebben het naar zeggen toch zo slecht hier...

eerstneukendanpraten | 01-08-12 | 08:59

Iedereen die in het leger van een vreemde mogendheid vecht is een landverrader en mag men het paspoort afpakken.
Althans dat is zo in Nederland.

Niet dat we er iets mee doen hoor, maar het is interessante materie die oude wetgeving. Waren de politici vroeger wat minder dromerig en wat meer realistisch?

Kaas de Vies | 01-08-12 | 08:59

Half Brussel is soldaat voor de Islam. We hebben nog niets gezien.

Normpje | 01-08-12 | 08:59

Sharia4Belgium? Nu ben ik zeker voor Assad.

trotse-ambtenar | 01-08-12 | 08:58

Nonkel Shoarma ?

Montgomery Burns | 01-08-12 | 08:58

Als ze nu allemaal eens gingen.
Betalen wij het ticket wel.

Che_cuevara | 01-08-12 | 08:58

Mooi, daar horen ze.

rechtvaardigerechter | 01-08-12 | 08:57

Prima dat ze nu daar zitten en met een beetje speurwerk weten we ook wie het zijn. Mochten ze ook weet terug willen.

Godsammekraken | 01-08-12 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken