Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Partij voor de Dieren, zullen we dat niet doen?

kittensmogenookdoodallemaal.jpgEr is in Nederland dus een politieke partij die zich inzet voor dieren. En alleen voor dieren. Denk daar even over na. Dieren. Varkentjes, katjes, hondjes, muisjes, koeitjes, ze zijn allen vertegenwoordigd in het Nederlandse parlement. Niet insecten, natuurlijk. Fuck insecten. Alleen dieren die lievvv zijn. En weet u wat de grootse grap is? Die partij krijgt nog zetels ook. Wel DRIE, volgens de laatste peilingen. Drie zetels voor mensen die zich ontzettend druk maken om de welzijn van een koe. Hoe de neuq is Ralph Inbar nog niet de Tweede Kamer in gelopen met een 'ROFLOL DAAR IS DE CAMERA HAHA BANANASPLIT GENANT!!!' Buiten het feit dat hij dood is, dan. Maar goed, dieren dus. En het dan menen. Kunnen we die zetels niet beter gebruiken voor een partij die zich druk maakt over het welzijn van mensen, de staat van de economie of onze relatie met Europa? Dingen die er wel toe doen, zeg maar. Dieren zijn namelijk verliezers. Allemaal. Hebben de wedstrijd van de evolutie al een jaartje of 10.000 geleden verloren. Als ze zo graag vertegenwoordig wilden zijn in een parlement, hadden ze maar analytisch vermogen en complexe communicatie moeten ontwikkelen. Konden ze hun eigen parlement oprichten en mensen in megastallen proppen. Is dat gebeurd? Nee. Dus hebben ze verloren. Dieren zijn voor om te aaien, voor om te bekijken van een afstandje, voor om te eten, of voor om met je auto overheen te rijden vanwege splatterbonus. Maar niet om voor te vertegenwoordigen. Dion Graus in partijvorm, maar dan met minder vrouwenmishandeling. Dat is de PvdD. 'Dierenwelzijn' is een wijvenuitvinding waarmee ze mannen het zoveelste schuldgevoel kunnen aanpraten. Dieren die kapot gaan zijn niet zielig, dat is de natuur. Dieren zijn nuttige organismen die we kunnen gebruiken als hamburgers en die in levende lijve het milieu verstieren. Mogen allemaal dood, dan gebeurt er niks. Dus PvdD? Nee. We hoeven zo'n partij niet te verbieden, maar je bent natuurlijk wel een beetje een trutje als je er op stemt.

Reaguursels

Inloggen

Liever een partij die het voor de dieren opneemt dan zo'n partij die het voor dat ongedierte opneemt (die we al genoeg hebben)

Hufter | 30-07-12 | 18:48

Een partij voor dieren in NL is een welvaartsverschijnsel, een partij voor dieren in China of Vietnam een noodzaak. Til je reet es uit het pluche Marianne en ga wat neushoorntjes redden in Tanzania ipv misplaatst elitair te pochen over je vegetarisch-zijn maar je dagelijkse portie sojameuk wel 'vleesvervanger' noemen, hypocriete troela

razz | 30-07-12 | 18:25

Prima artikel. Eén opmerking: je bent niet "een beetje een trutje" als je op ze stemt. Nee. Je bent een hele dikke stomme trut (M/V).

Tricephalus | 30-07-12 | 16:48

Het democratisch vertegenwoordigen van dieren is per definitie een slecht idee. kijk maar naar Sharia4Belgium.

notoire_veelpleger | 30-07-12 | 16:29

Er is maar een wezen dat bezig is om in raptempo zijn eigen leefomgeving te verwoesten en dat is ... de mens!

delight | 30-07-12 | 15:25

Wat een ongelooflijk overbodig stuk. Je hoeft echt niets te schrijven, hoor. Ga maar lekker aan je leuter sjorren en houd braaf je mondje. Laat schrijven en denken maar aan grote mensen over.

Hotelcake | 30-07-12 | 14:25

De Partij voor de Mieren
@M@verick | 30-07-12 | 06:14 | - 25
Wel zuiver blijven jongetje of meisje:
Het is Partij voor de Dieren, met een "D" van dom.

Musset | 30-07-12 | 13:02

paul cliteur is lijstduwer voor pvvd. die zegt zinvolle dingen over een seculiere samenleving en is tegen policor multicul. bij de discussie over het onverdoofd ritueel slachten is weer eens duidelijk geworden hoe socialisten en gristenen het graf van hun ouwe moer verkopen om maar aan de macht te blijven. je hoeft geen veganistisch jezusslipper te zijn om dierenwelzijn als een teken van beschaving te zien. wie netjes met dieren omgaat, gaat ook netjes met mensen om. dierenmishandeling is net als incest, alcoholisme, gokverslaving, vrouwenonderdrukking, homohaat een teken van achterlijkheid, armoede en onwetendheid.

minimá-armezusvan.. | 30-07-12 | 12:19

Ik stem wel op de PvdD, en Sjonnie Quid, die zich hier profileert als een goedkope clichémachine, maakt mij alleen maar standvastiger in deze keuze. Welke partijen blijven er eigenlijk nog over? De PVV kon toch ook niks goed meer doen en de rest is ook driewerf k*t, is het niet?
Ik verschil ongetwijfeld met de dametjes vd pvdd over een aantal onderwerpen, maar ik deel hun opvattingen over de waanzin van onze massale vlees/voedsel-consumptie en daarnaast willen ze ook een rem op de interne leencultuur. Voor mij genoeg als een voorlopige proteststem. Is alleen afwachten of Europa een breekpunt voor ze wordt.

jeanmondo | 30-07-12 | 11:52

We staan idd bovenaan de voedselketen, aphex predators.Ik eet dus ook wat ik wil, behalve shit zoals ganzenlever omdat dat pure dierenmishandeling is, niet "humaan".Dat is ook gelijk het verschil met andere dieren, wij hebben een bewustzijn en een geweten, dus zelfs mensen als JQ, Dieren zijn cool emaptisch, gezellig en geven je nooit een grote of bijdehante bek

Foppezão | 30-07-12 | 11:50

De partij van de Dieren (overigens een waardeloze partij me dunkt) is hard nodig, om het tekort komen tussen de oren van randdebielen gelijke Quid, te reguleren. Daar waar je de globe niet meer als een harmonie ziet, in balans om dat wat er allemaal op leeft (behalve de mens dan, een van god los foutje) daar ben je wel redelijk de weg kwijt. Maar wat veel erg is, de meeste nieuwe aanwas groeit op zonder dit besef. Overigens is dat niet zo gek, zet de tv maar eens aan op een Nederlands kanaal, en je pakt direct dat gemiddelde IQ op, gezien wat er populair is … Een zuinig dieseltje topt bijkans het gemiddelde IQ, althans dat duurt niet lang meer. Je doet er verder weinig aan allemaal, probeer maar eens iets goeds weg te zetten met de godvergeten kudt mongolen die er vandaag de dag rondlopen. Gelukkig worden we anderdaags wel terug geschopt (en verdiend) naar een 2e wereldland, dan wordt het wel wat minder allemaal met consumeren, komt er weer wat ruimte voor de natuur. De zorg is met 10 jaar wel over, evenals de solidariteit, dat roomt dan direct mooi de top wat af. Ik denk dat het nog wel goed komt, misschien niet zoals geplanned, dat weer niet dan.

No Mames | 30-07-12 | 11:38

Als je om dieren geeft, ben je nog geen vegetariër, laat staan veganist. De mens is een alleseter, maar we hebben wel een keuze... vlees en melkvetten zijn ongezond, visvetten niet. Vis dus.
O ja, Hitler was wel degelijk vegetariër, maar dat maakt je nog niet tot een goed mens. Varkens (zeer intelligente dieren) in massa mest stallen opsluiten is inhumaan, dat doe je nog niet met moslims (al zou geen weldenkend mens die willen fokken.) Negatieve opmerkingen over Quids schrijfstijl getuigen van weinig taalgevoel en belezenheid.En nu: AAN DE RIEMEN MET MARIAN THIEME.

blackpeace | 30-07-12 | 11:32

@Johnny en de rest van de redactie: jullie mogen wel ongezouten jullie mening geven over Jan en alleman, maar ik word weggejorist als ik mijn mening over JQ hier wil ventileren? Buitengewoon kindeachtig en meten met twee maten.
Dikke faal hoor!

Ruitspek | 30-07-12 | 11:23

Geenstijl, ik ben het zeer oneens met u mening. Ik ben een dierenliefhebber en kan niet met droge ogen kijken naar dierenleed. Wellicht dat u geen probleem heeft met dierenmishandeling, de bio industrie en andere zaken waarbij dieren lijden. Maar het feit dat een politieke partij zetels krijgt komt doordat de ideologie van een partij aansluiting vindt bij een percentage het volk, hoe klein dit percentage ook is. Dit is hoe volksvertegenwooriging werkt.

Maar aangezien het hier om een minderheid van het volk gaat en het algemeen bekend is hoe u minderheden in welke vorm dan ook beschouwd, verbaast het mij niet hoe u hier schoffeert.

99Z28 | 30-07-12 | 11:22

Auto voor de deur, koelkast vol, flatscreen aan de muur. En dan gaan we nu even ethisch doen over dieren.
Goed stuk.

Rochel | 30-07-12 | 10:59

Die stukjes van Quid beginnen hetzelfde niveau te benaderen als de cartoons van Bandirah. #FAIL

Sunabalk | 30-07-12 | 10:59

Dus wij zijn het sterkere ras? Hmm, dat heb ik ooit eerder horen roepen. Alleen bestond toen het woord splatterbonus nog niet...

Serieus, jezelf inferieur voelen aan een minder intelligent wezen is heeel gevaarlijk.

Quid heeft zijn roeping gemist, die had nertsenboer moeten worden. Alvorens de nertsen gepelst worden, worden ze gevangen en vergast...

Jos Brinkie | 30-07-12 | 10:10

Quid, je leutert maar een end weg, maar ik ga er toch op stemmen. Dan maar een trutje.

MAD1950 | 30-07-12 | 10:02

Ja hallo, ik zal daar een beetje op die 7de-dags adventisten gaan stemmen omdat ze een goed EU standpunt hebben. Dan nog liever de Europeaische Einheitswürst!

Nu we toch bezig zijn om de one-tissue partijen op de korrel te nemen: Die piraten-partij heeft een hele reeks goeie punten, maar die patent paragraaf van hunnie programma slaat de plank helemaal mis! Waarschijnlijk geschreven door een 'open-source'IT-geek-missionaris die nog nooit één echte uitvinding gedaan heeft...

Max Bal | 30-07-12 | 09:57

Onnozel stukje, wat je ook van die dierenpartij vindt.

Canis Spurcus | 30-07-12 | 09:34

-weggejorist-

Ruitspek | 30-07-12 | 09:29

Twee woorden: "rituele slacht". Daarvoor verdient de PvdD een enorme berg kudos. De hele reliwereld stond op z'n kop vanwege hun gruweldaden tegenover dieren. Rabijn greep onmiddellijk naar de Godwin om het te verdedigen. Nee Quid. PvdD altijd +1

Stroopdoos | 30-07-12 | 09:20

carlorsd | 30-07-12 | 09:08 | + 0 -
Als je dan ziet dat een dergelijke handtekeningenactie alleen geldt voor nieuwe democratische partijen, die zonder enige vorm van subsidie 11500 euro borg moeten neerleggen, die ze bij een gebrek aan stemmen niet terugkrijgen. De gevestigde politieke partijen hebben een bureaucratische muur neergelegd voor nieuwe partijen. De piraten partij heeft alle 418 gemeenten moeten aanschrijven bij welke ambtenaar op welke locatie op welk tijdstip de steunhandtekening gezet moet worden. Bron: piratepad.ca/k18mail4gemeenten Sommige gemeenten verzuimen antwoord te geven. Waar gevestigde partijen campagne kunnen voeren, worden jonge partijen gedwongen zinloze papieren exercities te doen.

Ik vraag mijn medereaguurders deze papieren muur vandaag af te breken. Wij bepalen zelf wel even waar we op mogen stemmen.

Feynman | 30-07-12 | 09:16

@poepkop @feynman @DOUK www.piratenpartij.nl/kieskringen

WTF, wel een hoop gedoe om een handtekening te geven, terwijl ik dat graag zou doen!!
In plaats van NIET stemmen vanwege al dat gekonkel, stem ik graag op de PiratenPartij !

Reaguurders, zet uw handtekening !!

carlorsd | 30-07-12 | 09:08

Aktivist | 30-07-12 | 08:33 |
Thieme in het torentje zal ons land vast goed doen. Dan kan ze een coalitie met Kabouter Plop gaan vormen om ons land weer op de rails te zetten.
*Neemt vast abonnement op de Fabeltjeskrant*

Mouth Of The South | 30-07-12 | 08:45

If it moves, kill it!
If it's dead, eat it!

Ben volledig tegen dierenleed, maar om dat nou hét punt te maken van je stem bij de komende verkiezingen terwijl de EU op een burgeroorlog afstevent ... Nee.

Tobus | 30-07-12 | 08:39

Ach Quid, stem jij maar lekker op de Veuveudeu of op de blonde god. Van mij mag je zelfs op de mislukte wethouder/veilingmeester stemmen. Alledrie partijen die voor mens en dier niks toe te voegen hebben. En nog iets: Ik hoop dat Thieme in het torentje komt en dan meteen een torenhoge belasting op bioindustrie-vlees invoert. Scheelt een hoop mensen- (obesitas) en dierenleed!

Aktivist | 30-07-12 | 08:33

Johnny toch, Acht mezelf bepaald geen wijf, maar dieren welzijn is mij eigenlijk liever dan dat van woestijn creaturen (de muis en kamelentenen uitgezonderd). De beschaving van een natie valt af te lezen aan het respect voor dieren. En dat, John, bestaat niet uit het oranje of paars spuiten van een doorgefokte befpoedel, of het kweken van gedrochten als chihuahua's, das mensenwerk. En het initiatief tegen ritueel slachten dan? Goed door christen en ander loslopende zandvolk komt het niet door de senaat, maar toch: prachtinitiatief. 3 zetels prima. Een stem van mij!Ondanks die 7e de dags dinges. Een vaag teken dat zelfs gristenen menselijke trekjes vertonen.

blackpeace | 30-07-12 | 08:04

Quid is de Julius Streicher van de anti PvdD beweging

Roger Kaputnik | 30-07-12 | 08:00

Hitler was een veganist.
@LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:44
.
Dat is en was NIET WAAR.
Ook geen vegetariër.
.
Overigens: Hij dronk wel water, had een snor, armen en benen, net als u.

Musset | 30-07-12 | 07:47

Quid, je bent een ontzettende zak met een beroerde schrijfstijl.

captainobvious | 30-07-12 | 07:37

Ik stem er wel op, een uitgehongerd kind ergens in Afrika doet mij namelijk helemaal niks, een verwaarloosde poes, hond of paard wel. En de heer Quid zou ik nog een rotschop nageven als hij, na een zwaar auto ongeluk, aan de kant van de weg ligt te creperen. Wat een gekkie ben ik toch.

Roger Kaputnik | 30-07-12 | 07:19

Groot gelijk heeft die Quid. Dat infantiele gekoketteer met knuffeldierenleed ben ik ook al lang zat. Het wordt hoog tijd dat die crisis er eens goed inhakt, eens kijken hoe snel we van die dierenonzinpartij verlost zijn.

Mouth Of The South | 30-07-12 | 07:07

De Partij voor de Mieren vertoont alle kenmerken van een (religieuze) sekte. Partijcongressen zijn besloten, media en waarnemers mogen niet meekijken waar de dierenbeschermers het over hebben en onderling ruzie over maken. Zitten ze eindelijk met 2 m/v in de Tweede Kamer, blijken die twee elkaar al spoedig stelselmatig naar het leven te staan. Nog bijzonder dat meisje Ouwehand zich niet heeft afgesplitst of geëxcommuniceerd is. Tel daarbij dat meisje Thieme privé daadwerkelijk lid is van een of andere enge religieuze sekte (zevendedagsadventisten) en... need to say more?

M@verick | 30-07-12 | 06:14

Quid trok vroeger levende kikkers hun pootjes uit, schat ik zo.

OhJee | 30-07-12 | 05:50

Wat vaker vegetarisch eten kan voor mij an sich niet zoveel kwaad, maar het wordt altijd 'zo ingewreven' door op vlees lijkende en bijna naar vlees smakende vegaburgers dat je een mals stuk vlees bent misgelopen die avond. Misschien moet men proberen iets lekkers te maken van de middelen die voorhanden zijn in plaats van blind te staren op een met behulp van eiwitsliertjes en paneermeel niet te evenaren smaak.

feutmans | 30-07-12 | 05:24

Iedereen houdt van dieren, als ze maar op je bord liggen... Of leuk en speels en gezellig zijn, dan wil je er wel eens mee lopen in het park. Ik hou ook van dieren. Op mijn bord vooral... Minkuddos graag!

c.onjo | 30-07-12 | 04:56

-weggejorist-

Tigerbloodsucker | 30-07-12 | 04:51

Hey Quid? We hebben het anders wel aan een VOS te danken dat Nederland de 1ste gouden medaille in de wacht heeft weten te slepen. Was ook niet gebeurd als ze als modieuze verwarming om de nek van een of andere rijke snol had gehangen. Toch? ;-)

Litsehimmel | 30-07-12 | 04:40

en nog wat reclame... heb al geproefd.... the future is here! ( en het gaat alleen maar beter worden. Ik stem PvdD.
www.vegetarischeslager.nl

micd | 30-07-12 | 03:05

Dieren zijn DOM en stinken! Need I say more?

bertjan67 | 30-07-12 | 02:50

Het gaat om visie. En visie zit niet te wachten op een denkbeeldig vriendje of een kip. Nuff said.

*weg*

blandurego | 30-07-12 | 02:46

Vlees eten is normaal voor een mens - we zijn omnivoren. Kan ons systeem prima mee uit de voeten. Alleen, dagelijks zo'n halve kilo deaud beest wegwerken, is - naast ongezond - weer niet echt 'natuurlijk'. Nu zijn zaken als aspirientjes slikken, autorijden en contactlenzen dragen dat misschien evenmin, maar de bio-industrie is slecht voor ons allemaal, op meerdere niveaus.
Het kan echt geen kwaad om af en toe stil te staan bij wat je nu eigenlijk eet, en in welke hoeveelheden. Hoef je niet eens voor de dieren te doen, maar beter nog voor jezelf en je dierbaren (die als het goed is óók graag willen dat je gezond blijft).

You-On-A-Gin | 30-07-12 | 02:11

@Lorenz0 | 30-07-12 | 00:52
Kom eens met een echt alternatief. Dus buiten die nonsens dat we nauwelijks eiwitten nodig hebben, of de kolder dat planten vreten goed genoeg is.

LibertasSimplex | 30-07-12 | 01:17

@Lorenz0 | 30-07-12 | 00:52
En wat nou als mij dat werkelijk geen reet intresseert? Wat dan?

dlseth_ | 30-07-12 | 00:58

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:31

U is zich er niet van bewust dat juist de overmatige vleesconsumptie in het westen de oorzaak is van enorme voedseltekorten voor mensen wereldwijd?

Omdat vlees namelijk tientallen keren meer landbouw-resources kost dan het equivalent in plantaardig voedsel. Voor 1 land dat vlees eet kun je een half continent voeren.

Maar nee, dan gaat die vlieger natuurlijk ineens niet op. Vleestax moet en zal slecht zijn, en stom, en smerig, en inhumaan. Ja, welterusten.

Lorenz0 | 30-07-12 | 00:52

Beetje goedkoop dit :/

1. Mensen zijn ook dieren. Dus de PvdD vertegenwoordigt per definitie ook de belangen van mensen.

2. Hoezo 'de evolutie verloren'. Gaan we nu ineens survival of the fittest ook zelf toepassen? Geldt nu ineens het recht van de sterkste? Waarom geven we 65-plussers geen spuitje dan. Voor de soort maakt het niet uit (het is niet alsof ze zich nog voortplanten), scheelt een berg euro's, en lost gelijk het pensioenprobleem op.

3. Oh ja, het analytisch vermogen om zich te kunnen vertegenwoordigen in het parlement. Sterk argument joh! Dus om rechten van kinderen of geestelijk gehandicapten hoeven we ons dan ook niet meer druk te maken.

4. En topics als Europa zijn 'echt' belangrijk? Want het lijden van miljarden levende, voelende wezens, dat is natuurlijk irrelevant in vergelijking met de abstracte bureaucratische poppenkast die 'EU' heet.

Maar ja, quasi-grappig alles afbranden en belachelijk maken zonder naar de inhoud te kijken, dat scoort nou eenmaal beter, he Johhny?

Lorenz0 | 30-07-12 | 00:47

Wie dieren haat, haat mensen.

Leonidas | 30-07-12 | 00:46

Gezien de huidige staat van de overige politieke partijen vind ik het helemaal nog niet zo'n gek idee dat mensen op de Partij voor de Dieren stemmen. Dieren doen tenminste geen kwaad.

Doldwaas | 30-07-12 | 00:38

@ Benoite | 30-07-12 | 00:33
Vent, ga ergens anders vervelen. Er klopt geen fuck aan deze column en dat heb ik, als ik zo vermetel mag zijn, wel ruimschoots aangetoond. :P

You-On-A-Gin | 30-07-12 | 00:36

@ Undertaker | 30-07-12 | 00:06 |
Doet die piemel zeer?

Benoite | 30-07-12 | 00:33

Oh ja, wat betreft dat "Fuck insecten"; met de meeste soorten gaat het prima. Niks meer an doen. Alleen bijen gaan al een tijd niet meer zo goed. Drie keer raden:
vroegevogels.vara.nl/index.php?id=1006...
... klopt ook al niet aan deze column. :)

You-On-A-Gin | 30-07-12 | 00:32

Hee Johnny, QUIT !!

En ik maak zelluf wel uit wat ik stem. Dierenpartij op 3 zetels is niks mis mee.

Shareholder II | 30-07-12 | 00:29

@Pindakees | 29-07-12 | 23:41
Godwinnetje om die kontanus voor te zijn.

LibertasSimplex | 30-07-12 | 00:22

Dankzij die partij is er ook een generaal pardon gekomen. De vraag is: hoe zagen zij die mensen.

watazooi | 30-07-12 | 00:19

@ miko | 30-07-12 | 00:18
Tsja. Maar wél een standpunt, dus. ;)

You-On-A-Gin | 30-07-12 | 00:19

@You-On-A-Gin | 29-07-12 | 23:13
'Er dient meer erkenning te komen voor het belang van alternatieve geneeswijzen en een einde te komen aan het alleenrecht van de reguliere visie en aanpak binnen de gezondheidszorg."
Jaja

miko | 30-07-12 | 00:18



@kon-tanus | 29-07-12 | 22:32
Twelve monkeys, twelve mon-keys.

miko | 30-07-12 | 00:14

-weggejorist-

Undertaker | 30-07-12 | 00:06

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:44

En wat wil je daar nou eigk meezeggen?

Pindakees | 29-07-12 | 23:41

De reacties op dit prima stuk (HULDE!) laten maar weer eens zien dat de meeste mannen met hun piemel denken. Een ieder die op Thieme's partij stemt of die partij serieus neemt, plaatst zich daarmee buiten elke verstandige politieke discussie.
Nogmaals: HULDE! En nu ik toch ingelogd ben: Quid, je bent misschien wel de beste Nederlandse scribent op internet, +1.000!

Benoite | 29-07-12 | 23:33

Eigenlijk vind ik de PVDD een achterlijke partij, maar aangezien ze genoeg stemmen krijgen voor zetels hebben ze nu eenmaal bestaansrecht. Bovendien komt deze partij de versplintering van het politieke landschap op de linker flank ten goede. En pas met het verbieden van het rituele slachten vond ik ze ook goed, want ze beargumenteerden niet alleen met al de dierenwelzijnblabla maar ze vonden ook dat religieuzen, en niet-religieuzen gelijk zouden moeten zijn voor de wet. In tegenstelling tot de VVD.

vindead | 29-07-12 | 23:31

Hoewel ik vind dat we normaal met dieren moeten omgaan, ben ik het met Jonny eens. Zolang er mensen zijn die het slechter hebben dan beesten vind ik de pvv onzin.
En verdoofd slachten trouwens ook......

kaaskop13 | 29-07-12 | 23:28

We zijn allemaal primaten, Quid, de ene al wat meer dan de andere. Als je mensen tegenover dieren stelt, dan is dat een erg religieuze visie, die niet in overeenstemming is met de gangbare wetenschappelijke inzichten.

Zyprexa20mg | 29-07-12 | 23:21

De PVDD; de vijand van mijn vijand is niet per definitie mijn vriend.

dlseth_ | 29-07-12 | 23:04

Goed ESD verhaal of niet, blijft een eng clubje dat pvdd.

Prutsert3368 | 29-07-12 | 22:59

@kon-tanus | 29-07-12 | 22:41
Hitler was een veganist. Maar was dolletjes gek op jodenlederen jodelkleertjes.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:44

Het gaat om het hebben van respect voor dieren. Het wegzetten van mensen of dieren als gebruiksvoorwerp is moreel verwerpelijk. Verheerlijking daarvan is nog erger. Zal ik er effe een Godwin tegenaan flikkeren?

kon-tanus | 29-07-12 | 22:41

@kon-tanus | 29-07-12 | 22:37
Volkert, ik begrijp je.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:39

@LibertasSimplex

Domme mensen mogen best dood.

kon-tanus | 29-07-12 | 22:37

@kon-tanus | 29-07-12 | 22:32
Mensen moeten dood. En dieren zijn oké. Sums up de Partij voor de Dieren.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:35

En de mensheid fokt lekker door, 6 miljard egootjes op deze grote bruine stinkende bal stront. En dat is natuurlijk volledig oké. Want wij mensen zijn slim, wij hebben complexe communicatieve vaardigheden en dat soort lulkoek.

Of het nou goed gaat of niet, dieren zijn altijd het slachtoffer. Van mij mag de hele mensheid uitsterven, en dat gebeurt gelukkig ook. Dieren hebben de toekomst.

Wat een drol ben je dan, als je zo'n artikel schrijft. Ze zouden een hamburger van je moeten maken.

kon-tanus | 29-07-12 | 22:32

@vetkleppert | 29-07-12 | 22:19
En cardio kills testosterone. Krijg je dus een pens zodra je een keer stilzit.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:29

"analytisch vermogen en complexe communicatie"

Wat? Hier? Op GS?
Grappig.
Mooi dat ik toch op Ouwehand stem.
En ja: haringen lust ik ook.

Djong | 29-07-12 | 22:29

in een ideale maatschappij zou een pvdd overbodig zijn.
daarom heeft ze hier bestaansrecht. niet dat het veel uit zal maken, de rampaap zal niet rusten voordat hij de aarde met alles wat er zich op bevindt verwoest heeft.

JoeDoe | 29-07-12 | 22:24

Kut serrver error.

vetkleppert | 29-07-12 | 22:20

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:15
Cardio is straf voor weyven die niet van de chocola af kunnen blijven.

vetkleppert | 29-07-12 | 22:19

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:15
Inderdaad. Wat je niet vreet hoef je er niet af te sporten. Cardio is straf voor weyven die niet van de bonbons af kunnen blijven.

vetkleppert | 29-07-12 | 22:19

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:50
Van cardio word je een wijf.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 22:15

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:50
Naar gemiddelde mensen kijken we niet.

vetkleppert | 29-07-12 | 22:11

@Vetkleppert 29072012
Kan zijn. Ik houd de literatuur tegenwoordig niet bij.
Ik eet ook vlees oa , zij het biologisch. Vlees is te lekker en ik ben ermee opgegroeid. Wel heel matig.
Keurmerk Ah met die grassprietjes. Misschien word ik wel belazerd.

gegendiewand | 29-07-12 | 22:07

Ik ben ook een dier.

Neut | 29-07-12 | 21:58

Als iedereen vegetariër wordt gaat de wereld er nog sneller aan.Grote delen van de wereld zijn enkel en alleen geschikt voor veeteelt.Vee zet namelijk ruwe vezels om in lekkere hanging tender en sirloin.In Nederland word goedkoop vlees geproduceerd met vaak redelijke omstandigheden voor de dieren.De dieren partij voor Nederland is dan ook compleet overbodig.EEn luxe partij voor mensen die niks anders meer te zeuren hebben dan over het welzijn van een Dominomus.

miko | 29-07-12 | 21:52


vetkleppert | 29-07-12 | 21:36 |
Als ze sporten misschien wel, maar dat uurtje tennis per week en avondje rondhangen in de sportschool kunnen ze ook wel zonder dat stukje vlees.
Bovendien als ik naar de gemiddelde man kijk, laat die eerst maar eens hun pens wegtrainen met cardio voordat ze gaan roepen dat ze vlees nodig hebben voor hun
" spieren"!

irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:50

Slecht en nutteloos stuk. Schrijf dan een stukje over het hele Euro gebeuren als je dat zo belangrijk acht.

De partij voor de dieren is wel een partij met ECHTE idealen waar ze voor staan en die ze niet zomaar verloochenen voor een paar extra pluche zetels.

Ik heb deze partij nog niet kunnen betrappen op kiezersbedrog, in grote tegenstelling tot andere partijen.

omwenteling | 29-07-12 | 21:41

@Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:28
Je verwoordt precies wat ik wilde zeggen met één verwijzing naar Afrika.

Zie het al voor me: met een bak sla het 'goeie' voorbeeld stellen aan een nietsvermoedende Afrikaan die net aan knap te eten heeft.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:39

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:33
Nee. Mannen motten vlees. Vooral als ze sporten. Een ons per 50 kg, om precies te zijn.
Meeltroep is voor dikzakkerige weyven.

vetkleppert | 29-07-12 | 21:36

Dr. Dolittle als premier...

Ahasveros | 29-07-12 | 21:36

ik stem dus op de dierenpartij (al jaren ben ik lid)
met de hoop dat deze partij ooit overbodig zal zijn.

jean loe | 29-07-12 | 21:36

Musset | 29-07-12 | 20:40
Wat een onzin. Als het om die standpunten zou gaan die je noemt, zou ik overwegen om op de PvdD te stemmen. Helaas zijn ze op alle punten die je niet noemt nog linkser dan de SP.
Bizar eigenlijk, iedere migrant erbij leidt tot een verdubbeling dan wel vervijfvoudiging van de ecologische voetafdruk (afhankelijk van hun land van herkomst), maar de PvdD kiest voor een sociale migratiepolitiek. Waar ligt dan precies je prioriteit? Bij het ecologisch (en sociale) draagvlak voor migratie of bij jezelf een goed gevoel schenken? Bij het laatste natuurlijk, net als bij al hun standpunten. De echte keuzes durven ze niet te maken.

sjaakdeslinksesul | 29-07-12 | 21:34


vetkleppert | 29-07-12 | 21:02 |
Gebruik je teffmeel,dan heb je maar een klein pannenkoekje nodig en het geeft een vol gevoel en veel energie.

irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:33

De SP is volgens Maurice de Hondt nu de grootste partij van Nederland. Dat is pas verontrustend. Niet een onbenullig partijtje die geen enkel democratische invloed heeft met 3 trieste zeteltjes. Met Esther Ouwehand aan het roer zou de PVDD overigens meer zetels halen.

doskabouter | 29-07-12 | 21:30

Slecht topic. Dieren hebben net als mensen ook gevoelens. Het is echt ziek hoe sommige mensen met dieren om gaan. Moreel en rationeel gezien valt niet te beargumenteren waarom menselijke gevoelens meer waard zijn dan die van dieren. Door dit topic wat meer geneigd om PvdD te stemmen, al is het door dan ook maar door gebrek aan beter.

bionrgy | 29-07-12 | 21:29


neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:05 |
Maar het boeit de consument niet dat dieren worden gekweekt alsof het komkommers zijn. Dus waarom zou je niet een partij hebben die daar iets aan wil doen? Er wordt door de overheid in dit land zoveel geregeld waarom dit niet?

irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:28

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:21 |

In Afrika kun je dat overal kopen. Het is ideaal survivalvoedsel, licht, houdbaar, voedzaam, en zouthoudend wat weer goed is om vocht vast te houden. Ze gebruiken verschillende diersoorten en kruidenmengels waardoor het uitermate goed te nassen is. Als het gaat om met weinig veel te doen weten zij daar dingen. Moet je overigens eens over vegetariërs beginnen tegen een Afrikaan. Lachen geblazen kan ik je vertellen. De minachting en sarcasme zijn niet van de lucht...

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:28

@Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:13

Daar ben ik dus ook bang voor, helaas zullen er onschuldige naïeve slachtoffers gaan vallen. Jokers als Jan Gay de Jager zullen terecht staan bij het volkgericht, de echte smeerlappen moeten we hebben, helaas zal dat niet makkelijk worden.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:24

Het worden vreemde verkiezingen in September...

eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 21:24

Hee Johnny Squid,
Dieren hebben een analytisch vermogen, en ook complexe communicatie.
dat jij zo een fervent aanhanger bent van de ideologie van het sociaal darwinisme, betekent nog niet dat anderen hetzelfde fundamentalisme moeten aanhangen. Met je winners en losers.

Rest In Privacy | 29-07-12 | 21:22

Ik geef op. Waar gaat dit hele verhaal nu eigelijk over?

Hanxie | 29-07-12 | 21:21

@de grote Anti | 29-07-12 | 21:16
Beef jerky. Nooit gegeten nog eigenlijk. Lijkt me best ehh te pruimen. Droge worst eet ik wel vaak. Ook hoop eiwit, en 40% vet, heerlijk.

Duurt drie dagen zonder eten geloof ik, voor je spieren opeet. Weet niet wat er gebeurt als je dat vaak doet.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:21

Dieren worden onbewust al schofterig gebruikt. Zo'n dergelijke partij is gewoon logisch.

Ondertussen stem ik fijn op de libertarische partij!

Vunzige Tovenaar | 29-07-12 | 21:20

'Ten tweede is vlees hooguit tussen de 10- en 25% eiwit'
@LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:02

Met gedroogd en gezouten reepjes rundvlees (die met de grappige naam) zit je op 55 gram eiwit per 100 gram.Uiteraard omdat het voor het drogen 200 gram was,maar toch.
Verder denk ik dat je best een paar dagen zonder eiwit kan voordat je lichaam zichzelf gaat opeten.

de grote Anti | 29-07-12 | 21:16

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:03 |

Natuurlijk gaat dat niet gebeuren. Het wordt een bizarre geweldadige ongeleide chaos. Naïeve misleide loopjongens en klerken zullen het slachtoffer worden, terwijl de echte smeerlappen dan al in learjets richting onbekende oorden zitten...
.
Revolutie en volkswoede lopen altijd verkeerd af. Zouden we niet moeten willen...

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:13

@openluchtgevangenis | 29-07-12 | 21:00
Nee hoor, de Aarde is pas 6000jaar oud.

Humpf | 29-07-12 | 21:12


Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:02 |
Mijn ideeen gelden ook voor tofu. Ik heb nooit begrepen waarom je als vegetarier een stuk tofu op je bord moet hebben dat er uit ziet als een gepaneerde varkens schnitzel. Of een gehaktbal. Ik eet heel af en toe een stukje goed biologisch vlees van een goede slager. Geen sponsjes ( tofu) of AH/C1000 vlees voor mij.
Ik ben echt niet anti vlees, wel tegen de manier waarop dieren worden gekweekt voor consumptie.

irma zonderboezem | 29-07-12 | 21:10

@poepkop | 29-07-12 | 20:39 | + 0 -
Laat ik mijn punt iets verbeteren. "Een ondersteuningsverklaring moet in de periode van 7 dagen voorafgaand aan en op de dag van kandidaatstelling (31 juli 2012) worden afgelegd op het stadhuis van de gemeente waar de kiezer woonachtig is." Het is dus niet de Piraten Partij die aan de late kant is, het is de Kiesraad zelf! Bron: www.kiesraad.nl/faq/hoe-wordt-een-onde...

Feynman | 29-07-12 | 21:10

@îîî ReBeL îîî | 29-07-12 | 21:05

Dat krijgen we er van, privatiseren van gezondheidszorg. Te zot voor woorden dat verzekeringsmaatschappijen gaan bepalen wie er zorg vergoed krijgt.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:09

Het staat nu zowat vast. Quid is een meester in het recht-toe-recht-aan gebruik van stompzinnigheid om de enkele reden van het genereren van reaguursels.

WirMachenMusik | 29-07-12 | 21:06

@vetkleppert | 29-07-12 | 21:03
Lol precies. Niet lekkere meisjes ook nog.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:06

De PvdD is het bewijs dat het in Nederland nog lang niet slecht genoeg gaat met de economie.

KropjeSla | 29-07-12 | 21:06

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:56

De consument is 1000x machtiger dan de vlees industie, als consumenten weigeren plofkippenvlees te kopen zal de industrie wel op de knieën gaan.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:05

@Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:53

Hopelijk heeft de kritische massa wel in de gaten dat de ware schuldigen de banken zijn en niet een paar buitenlanders of de inwoners van Griekenland, Italië, Spanje etc. De hoofdjes van de Rothschildjes en Goldman Sachs kopstukken van deze wereld bungelend aan een strop.

Hetzelfde uiteraard voor de Balkenendjes en Woutertjes Bos van deze wereld, de mensen die zo fijn de Nederlandse soevereiniteit weg gegeven hebben.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 21:03

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:02
Inderdaad. Wat hij opgaf is voor niet sportende meisjes.

vetkleppert | 29-07-12 | 21:03

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:56
Van carbs word je viesvetdik. En lelijk.

vetkleppert | 29-07-12 | 21:02

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:56 |

Geldt uw soort betrokkenheid en wensen ook voor soja producten waarvoor hele regenwouden inclusief residerende fauna zijn platgebrand?
.
Of zijn dit soort ideeen slechts gereserveerd voor een product dat u wat minder belieft en dus vooral wat u betreft wel weg kan?

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 21:02

@gegendiewand | 29-07-12 | 19:52
Ten eerste klopt de verhouding grammen niet. Vent van 90 kg, heeft ong 90 gram eiwit nodig. En voor spiergroei er nog flink wat bovenop.
Ten tweede is vlees hooguit tussen de 10- en 25% eiwit.

Een aantal ons vlees per dag dus, plus nog eiwit uit andere bronnen is nodig.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 21:02

Haha, Quid komt later terug als restaurantkreeft.

codedelight | 29-07-12 | 21:01

@Schoorsteenveger | 29-07-12 | 20:57
Wel, als menselijke beschaving (of wat daar voor doorgaat) is het zo'n 10.000 jaar.

Als achterneefje van de chimpansee zo'n 100.000

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 21:00

Ben er eigenlijk wel voor een Partij voor BBQ op te richten. Tegenwoordig kan alles.

KeurMeester | 29-07-12 | 21:00

@superjan | 29-07-12 | 20:50

Doet lijst Superjan niet mee dan?

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:58

Een jaartje of 10.000? Beetje kort, Johnny.

Schoorsteenveger | 29-07-12 | 20:57


neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:43 |
Dat komt ook omdat de vleesindustrie erg machtig is. Als je( zoals je eerder zei) goed vlees aanbiedt voor een hogere prijs dan eet je maar minder vlees. Bak maar een pannenkoek van vrije uitloop kipjes eieren ipv woensdag gehaktdag.
Van mij mogen de prijzen sky high voor vlees.

irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:56

Oh ja, en dieren heb ook gevoel hoor.
Blablabla... schijt uit en houdt op met dat geneuzel.
Dier en welzijn ok, boer moet gewoon goed zorgen voor zijn beesten als een burger voor zijn hond/kat.

Maar voorschrijven hoeveelheid vlees en wanneer gaat me echt te ver. Inderdaad, mensen blijven hoe dan ook holbewoners.

KeurMeester | 29-07-12 | 20:54

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:46 |

De kritische massa hoeft dat niet te begrijpen. Het zal niet lang meer duren voordat men opkijkt en ziet dat wat men dacht te hebben aan spaargeld, pensioen, en verworven rechten verdampt is. De woede om het verlies zal groot zijn...

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:53

@Eduard-Khil | 29-07-12 | 20:49
Jij stempt dus ipv een rood potloodje met je plassert.

reageerbuis | 29-07-12 | 20:53

Vlees eten, geen probleem - Het probleem wat er wel is, is dat er veel te veel wordt weggegooid. 'Slachtdieren' leven vaak in omstandigheden waarvan je moet huilen. Er mag best wat aangedaan worden, maar een PVDD is mijn inziens niet echt prioriteit op het moment.

Jasaanhetiskoud | 29-07-12 | 20:51

ik stem PvdD omdat ze mijn EU standpunt vertolken

superjan | 29-07-12 | 20:50

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:43
Op culinair gebied zijn we een ontwikkelingsland, inderdaad.

vetkleppert | 29-07-12 | 20:49

Ach, stemmen op de PvdD heeft ook zijn voordelen hoor. Als je dat tegen zo'n ultra diervriendelijke mokkeltje zegt, dan heb je als het ware al 1 hand in haar broek.

Eduard-Khil | 29-07-12 | 20:49

@Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:40

Eerst moet de bevolking nog even massaal in de gaten krijgen hoe we al honderden jaren worden opgelicht door banksters met hun smerige monetaire oplichtingsstelsel.

De tijd lijkt er rijp voor te worden.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:46

Kiesdrempel tot 10 en voor 12912.

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 20:46

De democratie in de huidige vorm werkt niet, dat is toch wel pijnlijk duidelijk geworden.....

Epibrateur | 29-07-12 | 20:46

De (overigens zeer slappe) Buckler variant van Quid?

ox | 29-07-12 | 20:45

@vetkleppert | 29-07-12 | 20:34

Welnee, er is plek genoeg om dieren op een normale manier op te laten groeien, alleen is vrijwel niemand bereid om normaal te betalen voor een goed product.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:43

Piratenpartij NLDþ@Piratenpartij
Morgen is de laatste dag dat ondersteuningsverklaringen kunnen worden getekend
twitter.com/Piratenpartij/status/2296...
en dat geld natuurlijk ook van ander partijen

janneman1977 | 29-07-12 | 20:42

Meneer Quid, gewoon verder kijken dan uw neus lang is. Het gaat bij de PvdD niet alleen over dieren, maar ook over onderstaande onderwerpen waar de PvdD een slimme en nuchtere kijk op heeft en... oplossingen die haalbaar zijn!

www.partijvoordedieren.nl/departij/pa...

Verkiezingsprogramma 2012: "Hou vast aan je idealen!"
1 Gezonde landbouw, duurzaam voedsel
2 Ruimte voor natuur
3 Binnen de draagkracht van de aarde
4 Leven met dieren
5 Grenzen aan diergebruik
6 Internationaal samenwerken
7 Een betrouwbare overheid
8 De economische crisis als kans

O ja meneer Quid, als u hiervoor niet gevoelig bent dan rest u slechts 1 ding: Stemmen op CDA of VVD.

Musset | 29-07-12 | 20:40

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:34 |

Laat Frankfurt maar aan de Duitse bevolking zelf over. De Duitse gründlichkeit kunnen wij niet overtreffen. Het vrijgevochten Nederlandse en Duitse leger mag vervolgens Brussel in puin schieten. Daar kun je als burger gezien de status van wijken als Molenbeek beter niet zelf aan beginnen...

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:40

@Feynman: Goed punt. Helaas morgen te veel afspraken om langs het gemeentehuis te gaan.

poepkop | 29-07-12 | 20:39

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:31
Dat komt doordat dit land zo overvol is dat ook mensen in torenflats moeten wonen. Met 8 a 10 miljoen inwoners hadden we dus ook voor beesten een beestwaardig leven kunnen hebben.

vetkleppert | 29-07-12 | 20:34

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:25
Dat staat in die wilde fanatieke blik in de ogen van dat enge thiememens.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:34

blandurego | 29-07-12 | 19:26 | + 3 -
De gevestigde partijen zijn in feite ook one issue partijen, ze behartigen namelijk alleen de belangen van lobby groepen.

me,myself and IK | 29-07-12 | 20:34

@ neemjemoederineenafrikaansland

Gerookte zalm!

eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 20:34

@Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:31

Ik zie die lynchpartijen toch liever in Frankfurt/Brussel bij de bron van alle ellende zeg maar.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:34

@ Humpf

Die stinken zo als ze zeiken.. l

eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 20:32

Ik steun die € 2,-- per kilo op vlees.
Maar in ruil daarvoor wil ik wel een verdubbeling van de tofu prijs.

Ing. eslapen | 29-07-12 | 20:32

@vetkleppert | 29-07-12 | 20:29

Wat mij betreft kan het niet snel genoeg gaan, je gaat het pas begrijpen als je een stal met 100.000 kuikens 5 weken later weer ziet, gewoon triest om die beestjes te zien, wankelend op hun poten.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:31

Hè Quid, het is vertegenwoordigD. Met een D...

eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 20:31

Hoe hoog zal dierenwelzijn nog op het prioriteitenlijstje staan in het Post-Eurotijdperk?
.
Wat zal er geroosterd worden op de smeulende puinhopen van de pensioenfondsen?
.
Wat snacken we tijdens de lynchpartijen op de Zuidas en het binnenhof?
.
Goed dat de Partij voor de Dieren de relatie tussen de economische teloorgang van Europa en dierenwelzijn heeft onderkend en in haar programma heeft vastgelegd.
.
Regeren is voorruitzien!

Parel van het Zuiden | 29-07-12 | 20:31

@eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 20:25
en ik heb een hekel aan katers.

Humpf | 29-07-12 | 20:30

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:24
In theorie niet eens mee oneens, maar pas na een enorme belastingverlaging.

vetkleppert | 29-07-12 | 20:29

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:19

Ik ben niet echt een visliefhebber, doe mij maar wild zwijn, ree, haas, konijn of een goed stuk rundvlees.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:27

@FrankVeer | 29-07-12 | 20:08
Quid is een treiner. Een kanslozen transport liefhebber.

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 20:26

Ik ben gek op poesjes...

eerstneukendanpraten | 29-07-12 | 20:25

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:16

Waar staat dat ergens in hun programma?

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:25

poepkop | 29-07-12 | 20:16 | + 0 -
De deadline van 30 juli staat geeneens vermeldt op kiesraad.nl Die eisen alleen inlevering van een totaal pakket op 31 juli. www.kiesraad.nl/artikel/tweede-kamer Daarnaast is de val van het kabinet natuurlijk niet echt te voorspellen. Als de site van de kiesraad al onvolledig is, wat moeten we nog van een jonge onbezoldigde partij verwachten?

DOUK | 29-07-12 | 20:18 | + 0 -
Mooi, ik vond kiesraad.nl er niet duidelijk erover.

Feynman | 29-07-12 | 20:25

@Mcfan | 29-07-12 | 20:22
Met twee euro heffing op elke kilo vlees wordt de kans op überhaupt te vreten hebben niet bepaald groter.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:25

sitostick-de2e | 29-07-12 | 20:21 | + 1 -
Heb je vaker last van masochistische neigingen?

me,myself and IK | 29-07-12 | 20:24

@vetkleppert | 29-07-12 | 20:16
Correctie. We zijn geen omnivoor. We zijn een carnivoor die ook noten, wortels fruit en zaden kan verteren.

Probeer maar eens wat gras te kauwen en kijk dan eens hoe lang je blijft leven.

De primaten hebben geen digestief stelsel geschikt voor fermentatie, noodzakelijk voor het verteren van cellulose. Dus kunnen we niet plantaardig voedsel verteren, alleen maar de ready-made koolhydraten in de vruchten en wortels.

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 20:24

@vetkleppert | 29-07-12 | 20:16

Een boer krijgt 7-11 cent voor een ei, 40 jaar geleden koste een ei zo'n 20 guldencenten. Met de vleesprijzen is het precies hetzelfde, kortom, hoog tijd dat mensen veel meer gaan betalen en dat er echte kwaliteit verkocht gaat worden.

Als je het niet kunt betalen moet je maar een dag minder vlees in de week eten. Die massa troep is levensgevaarlijk voor de volksgezondheid.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:24

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:16 |
Onzin. Je mag eten wat je wil, en zij mag dat ook. Ik zou me trouwens meer druk maken over zaken die er echt toe doen, of je uberhaupt nog wel te vreten hebt over een aantal jaar bijv..

Mcfan | 29-07-12 | 20:22

Het enige wat Johhny ooit heeft bereikt in zijn leven is het feit bewerkstelligen dat sinds zijn komst bij dit blogje de reaguursels de belangrijkste reden zijn hier nog te komen.

me,myself and IK | 29-07-12 | 20:21

@Humpf | 29-07-12 | 20:20
Zand er ook goed uitspoelen.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:21

weer zon langdradig irritant stuk van zsjonnie kwit.
waarom las ik het eigenlijk?

sitostick-de2e | 29-07-12 | 20:21

@Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:47
Dan moet je het niet hebben over foie gras. Het is typisch de mens om werkelijk alles te vreten wat los en vast zit. En dierenleed te veroorzaken om dat extraspeciale maar te kunnen eten.
Dieren worden gegeten door mensen, geen enkel probleem mee. Tenslotte eten dieren ook dieren. Maar wat mij betreft zijn er grenzen en die grens is bereikt met foie gras. Walgelijke praktijken.

Pffffff | 29-07-12 | 20:21

@brutus68 | 29-07-12 | 20:02
Wel het bontkraagje goed verwijderen.

Humpf | 29-07-12 | 20:20

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:16
Wild is de bom. Het eerlijkst en het lekkerst. Daarom vind ik zeevis ook zo goed. Moet je van houden, maar het is beter dan industriemeuk.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:19

@Feynman | 29-07-12 | 20:10
Als ik het goed begrijp moet ik zelf bij de gemeente het formulier ondertekenen (want daar hoort een ambtenaar bij aanwezig te zijn) en dan een kopie inleveren bij die coördinator. Enfin, ik zal het even uitzoeken morgen. Nog 3 stemmen te gaan in Groningen dus.

DOUK | 29-07-12 | 20:18

@brutus68 | 29-07-12 | 20:02
Dat sist zo lekker in de pan.

FreeElectron | 29-07-12 | 20:17

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:09

Nee hoor, ik ben gek op een goed stuk vlees, supermarkt meuk komt er bij mij dus niet in en kip al helemaal niet. Doe mij maar een vers geschoten reeboutje of een wild zwijntje, wel goed geschoten, met hele ingewanden dus.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:16


brutus68 | 29-07-12 | 20:08 |
Dat druk je toch wel erg ongelukkig uit mijn beste!

Ik wilde eerder zeggen:
"Erg charmant als iemand zo over dieren en hun welzijn denkt".

irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:16

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:14
Maar dat doen ze toch. Religie in dat programma van ze. Ze zijn gestoord. Je mag geen vlees eten, daar komt het op neer.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:16

@Gootbalkoning, @Feynman: Het ging mij niet om de site overigens (die ook maar net nieuw is), maar hun communicatie: Hoe kan je nou in zo'n korte termijn mensen oproepen om een handtekening te zetten als de 30e je deadline is. Nogmaals, een maand geleden (toen ze die rechtzaak aan hun broek kregen wegens proxy) volgde ik hun site regelmatig en was ik van de veronderstelling dat die handtekeningen al lang geregeld waren.

poepkop | 29-07-12 | 20:16

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:11
Eens. Als je te lang je "vlees" koopt bij Albert Heyn weet je niet beter dan dat je eerst de helft van het gewicht aan water eruit moet knijpen. En dan weet je niet wat je overkomt als je een goed stuk vlees koopt bij een slager die trots is op wat hij verkoopt.
Maar dat neemt niet weg dat niet iedereen zijn geld daaraan wil of kan uitgeven.
En het lijkt me niet de bedoeling dat alleen de elite zich nog een stukje vlees kan permitteren.
Je wilt namelijk niet weten hoe lamlendig je wordt van vegetarisch vreten. Ik kan het weten: ik heb het een jaar geprobeerd. Op de goeie manier, met noten en bonen en tofu en troep.
Een vent heeft gewoon vleesch nodig. We zijn niet toevallig omnivoor geworden.

vetkleppert | 29-07-12 | 20:16

Niet de dieren zijn hier de verliezer Quid. JIJ! Iemand die zijn schrijftalent zo verkwanselt is de moeite van het lezen niet waard. Het gaat niet om de woorden maar om de inhoud. Op mij kom je enkel nog over als een klein mannetje uit een kerkelijk kut-dorp dat nu zonder enig respect of karakter een beetje loopt te schoppen om 't schoppen. Mis welliswaar, maar ach, zolang de eindredacteur maar een stijve plassert heeft, is 't niet? Zonde.

bovenste_plank | 29-07-12 | 20:15

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:07

Wat Thieme privé wil geloven moet ze zelf weten, zolang ze dat religie geleuter maar niet in de partij standpunten verwerkt.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:14

GS, armzalige sukkels! Ga nog wat uranium slikken, dan verarm je innerlijk nog wat meer.

negers zijn zwart | 29-07-12 | 20:13

-weggejorist-

hendrik j. | 29-07-12 | 20:12

@Gootbalkoning: En die site van het CDA is helemaal vreselijk, dat is een kopie van de D66 site met het grote verschil dat de site opent met de rotkop van Buma fullscreen in beeld.

poepkop | 29-07-12 | 20:12

-weggejorist-

hendrik j. | 29-07-12 | 20:12

@vetkleppert | 29-07-12 | 20:05

Lol, alsof er nog Nederlanders zijn die weten wat lekker vlees is. 99,9% van de Nederlanders pleuren supermarktmeuk op hun Weber crematorium. Het liefst een antibiotica plofkip of een flatvarken karbonade.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:11

Ik zie niet in wat er mis is met het opkomen voor de belangen van dieren... Wij zijn tenslotte verantwoordelijk. En gezien het wijze EU standpunt en duidelijke aanwezigheid van kennis betreft deze materie, mogen ze van mij nog wel wat groeien. Quid, de rest is een eenheidsworst speciaal voor goedgelovige stumpers ... Vul zelf maar in.

Desmoulins | 29-07-12 | 20:11

@Gootbalkoning: Die heb ik gezien en dat vind ik eigenlijk best een mooie website? In Firefox.
Maar ik ben met je eens dat een goede website belangrijk is. Ik vind zo'n verkiezingsprogramma aanbieden als PDF op je site ook waardeloos (hoi PVV!), maar blijkbaar heeft iemand het initiatief genomen om een site voor hun te maken.

poepkop | 29-07-12 | 20:11

@poepkop | 29-07-12 | 19:55 | + 1 -
Een partij met nul euro subsidie en ervaring komt natuurlijk minder professioneel over. Hun website is echter goed beschikbaar en vrij duidelijk.
www.piratenpartij.nl/kieskringen

DOUK | 29-07-12 | 19:50 | + 0 -
Als ik mezelf juist heb ingelezen kan je morgen nog een steunverklaring tekenen. Of dat op het gemeentehuis moet of in samenwerking met iemand van de PiratenPartij is mij nu even duister. Op de contact pagina van de piratenpartij moeten mogelijkheden staan om even te overleggen.
wiki.piratenpartij.nl/contact

Feynman | 29-07-12 | 20:10

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:07
Overig vlees ben jij ook niet tegen?

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:09

Tsja Quid, we leven in een democratie en iedereen is gerechtigd een partij te beginnen en daar stemmen voor te verzamelen. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat belachelijk is?
Geen Stijl staat te stijgeren wanneer een partij democratische principes opzij probeert te zetten. Dit betoog spot ook met de democratische principes.

Bytemaster | 29-07-12 | 20:09

Quid heeft al vroeg aan het strand van Bloemendaal zitten doorzakken en kwam er toen achter dat ie nog een stukkie moest tikken voor GS. Met een zware kop door de file terugworstelen naar z'n pc'tje om wat hatelijks te kloppen. Ongeacht wat, hoe en waarover. Stukkie tekst is geld en Quid wil volgende week ook weer slempen bij Beach Bloemendaal.

FrankVeer | 29-07-12 | 20:08

doenormaal! | 29-07-12 | 20:05

Ik denk dat Irma broeds van je wordt...

brutus68 | 29-07-12 | 20:08

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:05
Ik ook niet. Dus de PvdD liever ook niet? Want die zijn toch van die zevendedagsclub waar die Kellogg zo'n grote meneer in was?

LibertasSimplex | 29-07-12 | 20:07

Jongens, wat een mensenhaat - en dus zelfhaat in deze thread...
Mag het een onsje minder zijn?

Gootbalkoning | 29-07-12 | 20:07

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:55

We moeten ergens beginnen, een extra belasting op bio-industrievlees lijkt me een goed begin.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:07

-weggejorist en opgerot-

Remi Star3785 | 29-07-12 | 20:07

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:53

Ik zie liever geen partijen in de kamer die hun bestaansrecht ontlenen aan een fantasie opperwezen.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:05

@irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:02
Meerdere ja, hoezo? :)

doenormaal! | 29-07-12 | 20:05

@neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:03
Reden te meer om lekker (Vleesch) te eten zolang we leven.

vetkleppert | 29-07-12 | 20:05

@poepkop | 29-07-12 | 19:55

Over professionaliteit gesproken: heb je de website van de Libertariërs al eens gezien? Ziet eruit als een éénspersoonsproject van iemand die het er na z'n werk nog even bij doet. Slechte layout, met een background die soms het lezen onmogelijk maakt (tenminste in Firefox), verouderde content, artikelen met legio spelfouten...

Uiteraard kan degene die oprecht geinteresseerd is in de partij er nog altijd waardevolle informatie vinden, maar de twijfelaars die gewoon eens komen kijken en vergelijken? Geen schijn van kans.

Gootbalkoning | 29-07-12 | 20:04

@vetkleppert | 29-07-12 | 19:52

Jij bent een onderdeel van de natuur, weliswaar 1 van de mindere onderdelen maar de mens is er onderdeel van.

Allahzijdank weet de natuur dat we een rottig stukje zijn, daarom is de mens ook geen lang leven beschoren. Binnen een paar duizend jaar zijn we uitgestorven.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 20:03

vetkleppert | 29-07-12 | 19:59

Zou Marokkaan lekker zijn?

brutus68 | 29-07-12 | 20:02


doenormaal! | 29-07-12 | 19:16 |
Heb jij al een vriendin?

irma zonderboezem | 29-07-12 | 20:02

Maar misschien moeten we toch kannibalisme eens bespreekbaar maken als ons geen beestenvleesch meer gegund is.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:59

Wat Doenormaal zegt. Scheelt mij een hoop getyp en ik ben het er roerend mee eend. Eh... eens.

Jaap de Paap | 29-07-12 | 19:59

@blandurego | 29-07-12 | 19:42

Klopt helemaal, one-issue partijen zich door een pseudomagica fantastica opperwezen laten leiden moeten we onmiddellijk afschaffen.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:58

Hulde Quid, dieren zijn er om op te vreten.

beerforbreakfast | 29-07-12 | 19:58

@applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:54
Moet ook kunnen, toch.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:57

Het water loopt me uit de bek: "De malsheid van het Wagyu-vlees wordt mede verkregen door de runderen te masseren, klassieke muziek te laten horen en bier te laten drinken."

boasatlas | 29-07-12 | 19:56

Wat een zwak artikel zeg. Het is zeker niet alleen een partij van/voor dieren. Hetzelfde als de pvda niet alleen voor arbeid is, of de pvv alleen voor vrijheid. Ze zijn tegen de ESM en hebben Bilderberg vragen, dat zijn punten die bijna geen enkele partij durft aan te pakken. Het zijn allemaal huichelaars en zakkenvullers die pluchezitters.

Mcfan | 29-07-12 | 19:56

@gegendiewand | 29-07-12 | 19:52
Nee. Een vent die sport heeft zijn lichaamsgewicht maal twee nodig per dat in grammen. 140 gram als je 70 kilo weegt dus.
Afgezien van het extra houtskoolgestookt kiloknallen voor de fun en om dierenpoesjes aan het huilen te maken, natuurlijk.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:55

@Feynman: Kijk, dat is precies waar ik me de vorige verkiezingen ook al aan ergerde: De piratenpartij is niet professioneel. Ik volg BOF en de Piratenpartij toch redelijk, maar ik had geen idee dat ze nog maar 12 handtekeningen in Rotterdam nodig hadden, waardeloze communicatie, want ik had ze best willen helpen (ik werk zo'n beetje naast het gemeentehuis).

poepkop | 29-07-12 | 19:55

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:47 |
Ja, die bio-industrie is zum kotzen, helemaal met je eens. Beter kwijt dan rijk.

Maar op alle vlees, dat vind ik ver gaan hoor.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:55

Veel plannen van de PvdD zijn best ok. Alleen jammer dat ze wat doorschieten wat betreft autorijders en veelverdieners. Daar doen ze ineens GroenLinks na.

blinde kip | 29-07-12 | 19:54

@vetkleppert

Lachen. We zijn het een keer eens.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:54

Quid heeft duidelijk nog nooit van wijlen Pistolen Paultje gehoord. Die was de m.i. gezonde overtuiging toegedaan dat als iemand niet normaal met dieren om kon gaan, wat niets met wel of niet vlees eten te maken heeft, je zeer waarschijnlijk ook niet lekker met mensen bent. Daar deed hij dan wat aan. Niet alleen uit voorzorg voor mensen, maar ook om die dieren. Pistolen Paultje leeft voort in anderen Quid. www.pistolenpaultje.nl/

Klemlepp | 29-07-12 | 19:53

Ik hou van dieren. Heel veel zelfs. En props voor degene die voor dierenbelangen opkomt.

Maar een Partij voor de Dieren, die stiekem staat voor de zieke filosofieën en.wikipedia.org/wiki/John_Harvey_Kell... van onder andere die cornflakesmongool (Cornflakes! Cure Masturbation Disorder!) Kellogg, zie ik liever niet in de Kamer.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:53

@slinkserakker | 29-07-12 | 19:49

Q-koorts had niks met intensieve veeteelt te maken. In tegendeel: Veel besmettingen vonden plaats bij natuurgebieden.

Scharreldieren lopen erg veel risico's op ziekten.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:52

@Greetje Duisenberg | 29-07-12 | 19:43
Vergelijking gaat totaal scheef. Dat is de natuur. Dieren denken niet na, volgen slechts hun instinct. Wij brengen dieren onnodig leed toe en dat is zoals het woord onnodig al zegt, dus niet nodig. Wij zouden beter moeten weten. We hebben een verantwoordelijkheid tegenover dieren aangezien zij afhankelijk zijn voor hun welzijn van ons. Als wij slecht met dieren omgaan maakt dat van ons slechte wezens.

doenormaal! | 29-07-12 | 19:52

@Kaan78 | 29-07-12 | 19:35

Toch zijn de "tokkie" partij PVV en dierenpoes PVDD de enige partijen die begrijpen dat we als de sodemieter uit de EUSSR moeten. De rest kan ongezien de kliko in.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:52

Ik heb op de PVD gestemd in het verleden. Mag iedereen weten.
Willen we dan met z'n allen doorgaan dieren te kwellen in kooitjes voor vlees en huid. Nee, eten we maar wat minder vlees of juist meer bonen. De helft van je eigen lichaamsgewicht in grammen per dag is voldoende. Weeg je 70kg, eet dan bijv 35 gram vlees of andere eiwitten. Eet je liever een ons bij 70 kg mij ook best. Als er maar een begin gemaakt wordt met minderen van vlees.
En ook niet meer beesten de strot afsnijden door Islamieten en Joden.
Is volkomen uit de tijd. Stamt uit de prehistorie toen er af en toe een dier werd geslacht op veel kleinere schaal. Dit heeft niets meer met religie te maken want het is massawerk geworden. Mij maken ze niet wijs dat ze met het dier begaan zijn of dat er nog een spiritueel goddelijk gevoel bij komt als ze zo'n dier om hals brengen.

gegendiewand | 29-07-12 | 19:52

@slinkserakker | 29-07-12 | 19:49
De natuur is er voor ons. Niet andersom.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:52

De drie zetels gaan beter naar de Libertarische Partij, een partij met een echte frisse blik op onze samenleving en ook tegen de Europese Unie, een grote overheid en voor meer (persoonlijke) vrijheden.

De Piratenpartij is ook een goed alternatief, helaas iets te eenzijdig.

Tascam | 29-07-12 | 19:51

@Feynman | 29-07-12 | 19:44
Verbazend inderdaad. Ik ga niet op ze stemmen, maar gun ze toch zeker een zetel in de kamer. Morgen is het ook nog mogelijk een verklaring te tekenen toch? Dan zal ik wel even naar het gemeentehuis van Groningen fietsen.

DOUK | 29-07-12 | 19:50

Wedden dat quid bang is voor spinnen?

noorderling | 29-07-12 | 19:50

Quid, stop is met die zeg maar ziekte. "Zeg maar" is een nutteloze toevoeging aan iets wat je zegt als het schijnbaar weinig inhoud betreft.

nl2dav | 29-07-12 | 19:49

Lekker schijt hebben aan dieren en lekker schijt aan de natuur STOER zeg!!. Is even stoer als je een baby hoort zeggen sterf moeder fuck off jou heb ik niet nodig ...... ik ben nieuw en jij bent oud nieuws.... lekker stoer en dom doen. Q koorts gekke koeien ziekte ah wij hebben toch gewonnen!!(INTENSIEVE VEETEELT) en als alle chinezen en indiers die ons economisch stevig aan het verslaan zijn ook elke dag een lekker stuk vlees op hun bord willen... hoe gaan we dat opbrengen... qua water voedsel vervuiling etc .... man ga je eens inlezen alvorens je zon tekst uitbraakt!!Desalniettemin heeft de PVDD 3 a 4 zetels in het vooruitzicht door de absurde zwakte van andere partijen op het groene vlak zal ik maar zeggen.

slinkserakker | 29-07-12 | 19:49

@bennutzat | 29-07-12 | 19:32

Ghehehe, dat is een fijne steek onder water voor Johnny, ik ben in de heere, Quid.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:48

@LibertasSimplex: Dat zou nog best wel eens kunnen haha. Mevr. Ouwehand komt namelijk uit vissersplaats Katwijk.

poepkop | 29-07-12 | 19:48

@LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:31

Lijkt me een heel goed plan om plofkippenvlees en flatvarkensvlees extra te belasten, twee euro per kilo vind ik nog wat aan de lage kant, 10,- per kilo zou beter zijn. Nog beter is om het wereldwijd te verbieden.

Het is niet gezond voor een kip om in 5!!!! weken groot genoeg gegroeid te zijn om geslacht te worden. In die 5 weken dat ze leven worden ze ook nog eens vol gegoten met antibiotica. Die troep krijg jij dus binnen als je kip eet.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:47

@Pffffff | 29-07-12 | 19:29

Ik heb het niet over grootschalige, industriële vleesverwerking, waarbij dierenwelzijn volledig ondergeschikt wordt gemaakt aan winstmaximalisatie.

Ik heb het over een plattelands-slager, die eerlijk vlees klaarmaakt met methodes die hij van zijn vader en grootvader geleerd heeft.

Het probleem is die weerzinwekkende diertjes-sentimentaliteit van de tegenwoordige generatie.
Ik kan me herinneren dat mijn grootmoeder bij ons thuis preskop maakte. Of Limburgs "huidvleisch". Google het maar eens, dat zal je niet meevallen.
En dan praten we niet over de 19e eeuw, maar over de jaren '70. En van nog iets vroeger weet ik dat mijn familie eigen varkens gehad moet hebben, die eigenhandig geslacht en tot vlees verwerkt werden.

Dat heeft niets met dierenmishandeling te maken, maar wel met een gezond realistische en onsentimentele kijk op dieren. Helemaal niets mis mee.

Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:47

De mens is ook een dier. Een zoogdier welteverstaan. Nu kun je wel hard gaan roepen dat alle dieren zuigen en dood moeten. Maar als je al geen greintje respect kan opbrengen voor je mede-planeetbewoners, dan hoef je dat dus ook niet terug te verwachten ...
Persoonlijk vind ik de PvdD wel een goede zaak. Het gros van de menselijke soort schijt op alles dat zowel mens of anders is. Tijd om dat eens te doorbreken!

Melk met klonten | 29-07-12 | 19:46

@vetkleppert | 29-07-12 | 19:29

Doen! Foie gras is erg lekker.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:45

@ poepkop

With all due respect. Beter lezen.

blandurego | 29-07-12 | 19:44

@janneman1977 | 29-07-12 | 19:25 | + 2 -
Wat de neuk. Een partij die zich inzet voor de vrijheid van informatie kan gewoon in ruim zeven kieskringen niet aan vijftig handtekeningen komen?

Voor Den Helder, Rotterdam, Utrecht en Assen zitten nog onder de helft van de benodigde handtekeningen. Hebben ze daar geen internet ofzo? Amsterdam, Leeuwarden, Middelburg, Arnhem, Nijmegen, Leiden, Lelystand en Groningen zuigen blijkbaar Wikileaks nog binnen via een 56k6 modemlijntje. Op Bonaire zijn slechts twee Antillianen richting de kiescommissie gegaan, zwaait die Hugo Chavez daar al de scepter?

Even aangezien ik de Piraten Partij heb verheven tot mijn persoonlijke representatie van de Blanco Partij zou ik het fijn vinden als jullie lieve kijkbuiskinderen een en ander vanavond nog in gang willen zetten.

Feynman | 29-07-12 | 19:44

@ doenormaal! | 29-07-12 | 19:16 |
Er zijn anders genoeg dieren die andere dieren ook graag verorberen. De grote vis lust wel een klein visje. Dat schattige poesje lust maar wat graag een muis.
.
Ga je ook tegen die poes zeggen, dat is niet erg diervriendelijk van je? Succes ermee!

Greetje Duisenberg | 29-07-12 | 19:43

@ Stormageddon & Niemands Knegt

Ik ben sowieso voor een compleet nieuw politiek systeem, wat ik ale eerder op de panelen heb gesuggereerd. Maar dat terzijde.

Met one-issue partijen verkloot je het systeem alleen maar meer en de reden daarvoor lijkt mij duidelijk.

blandurego | 29-07-12 | 19:42

Piep, kakel, megestal, knor, loei, vleestaks, balk, blaf, milieu, hinnik, blaat, enzovoort.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:42

Grappige poging in komkommertijd tot het genereren van wat aandacht, en warempel nog geslaagd in die laatste opzet ook. Want controversieel zijn, oke. Dom en kortzichtig spelen, om controversieel te zijn is duidelijk te makkelijk en een grove onderschatting, zeg maar belediging, van de kijkertjes.

Niveautje Albert Verlinden dus.

Better luck next time!

Beenbe | 29-07-12 | 19:42

Ik moet trouwens ook nog vermelden dat ondanks het een hele kleine partij is, ze toch al heel veel voor hun doelgroep hebben kunnen doen. In tegenstelling tot vele andere grote partijen.

Pindakees | 29-07-12 | 19:41

@bennutzat | 29-07-12 | 19:32

Dieren eten elkaar ook op. Hadden ze maar niet lekker moeten zijn.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:40

Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:34

Valt wel mee hoor. Marianne Thieme en Ester Ouwehand laten toch echt heel duidelijk hun standpunten over o.a. de EU zien. Daar hoef je echt niet voor te graven. Miss is 't niet hun eerste standpunt nee, dat gaat idd om de dierenwelzijn, maar 't scheelt niet veel.

Pindakees | 29-07-12 | 19:39

Thieme is een zevendedagadventist en die zijn per definitie al geestelijk gestoord.
Een partij voor de dieren is natuurlijk overbodig, het is een onderwerp dat iedere partij aangaat.

Hoewel ik ze graag eet, ben ik fel tegen dierenleed.
Maar ja, als een volksvertegenwoordiger dan een dierenpolitie op wil richten, dan kan dat weer niet omdat hij eruit ziet als de klokkenluider van de Notre Dame met een stem van het polygoonjournaal uit 1948 en door gutmenschend Nederland als vrouwenmepper is weggezet.

Want opkomen voor dieren is leuk, maar als we moeten kiezen tussen de PVV uitlachen om cavia-politie of een pony die met een kapotte fles anaal verkracht wordt meer of minder, dan is de keuze voor correct Nederland niet zo moeilijk.
Jammer voor de pony dus.

Cuyahoga | 29-07-12 | 19:38

Verschrikkelijk irritant, die zeikwijven van de PvdD die als ze een geitje zien gelijk roepen "ah, wat zielig". Altijd maar doen of ze moreel verheven zijn boven anderen, terwijl ze gewoon een flinke beurt nodig hebben.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:38

Dierenliefhebbers zijn mensenhaters.

applaus voor de paus | 29-07-12 | 19:36

"€ is geen munt in traditionele zin,maar politiek instrument om point of no return richting Politieke Unie af te dwingen. Koste wat 't kost."
twitter.com/mariannethieme/status/228...
En dat heeft Dierenpoes goed begrepen.

Fijnstoffer | 29-07-12 | 19:36

Jemig. Zoals jij over dieren denk, denk ik soms over... Nee, nee, nee, dat kan echt niet door de beugel. Mijn excuses!

omanders | 29-07-12 | 19:36

Die Ouwehand. Dat is zeker die Ouwehand van de zure haring.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:36

@(c)ZWITSUL | 29-07-12 | 19:32
Ja maar dat vinden pvda stemmerts dan weer minder belangrijk.

reageerbuis | 29-07-12 | 19:35

Als je partij van de dieren sneu vindt. Hoe erg is dan partij voor de tokkies en standpunten die 50% toch niet uitvoerbaar zijn(PVV)?

Kaan78 | 29-07-12 | 19:35

Wel godverdomme Quid! Ik dacht even dat je ze weer op een rijtje had. Maar nee, een week of drie heeft het slechts geduurd. Ben je soms aan het menstrueren Quid?

Ik dacht altijd nee bij de PvdD, maar sinds ik Ouwehand bij de meer-geld-in-de-banken/EU-pompen discussies heb gehoord ben ik 180 graden gedraaid. Jezus wat een wijf en wat een onderbouwde visie. 100% passie. En dus niks van: "We hebben alleen een idee over de diertjes." Hulde.

Red mij niet | 29-07-12 | 19:35

@blandurego: Eerst het verkiezingsprogramma/standpunten lezen, dan blaten:
www.partijvoordedieren.nl/recent/euro...

Als je niet verder komt dan de naam van een partij en de mening van Quid om je stemkeuze op te baseren kan je beter niet gaan stemmen.

poepkop | 29-07-12 | 19:35

@Pindakees | 29-07-12 | 19:22

Dat is nu juist het probleem met die one-issue partijen.
De werkelijk interessante standpunten, de meningen die er toe doen vind je in een sub-paragraaf op pagina 68 van het manifest. Of helemaal niet, en het wordt aan de parlementariërs zelf overgelaten. De marginale onzin waar zo'n partij zich mee naar buiten toe manifesteert wordt daarentegen breed uitgemeten.
Het kan dus best zijn dat de PvdD op het goede moment op het goede stemknopje drukt, als het erop aankomt. Maar daar ga ik als kiezer dus niet blindelings op vertrouwen.

De Piraten zijn nog zo'n clubje. Niets mis met informatievrijheid op internet of een hervorming van het auteursrecht, ik wil niets liever. Maar welke zeilen zetten de Long John Silvers straks bij als het gaat om kwesties als Europa, zorg, veiligheid, onderwijs en sociale zekerheid? Geen hond die het weet.

De enige outsider-partij met een hecht doortimmerd programma lijkt vooralsnog de Libertarische Partij te zijn.

Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:34

De economie, die is pas belangrijk.
Partij voor de Dieren heeft tégen het ESM gestemd.
Partij voor de Dieren is de ENIGE partij die de juiste diagnose heeft gesteld, namelijk dat het huidige monetaire systeem een ponzi-schema is. (De ponzi-economie, in 26 minuutjes te doorgronden door op Youtube naar "Money as Debt" te zoeken. . .)
Daarom, voor een gezonde, op de vrije markt gebaseerde economie, stem ík Partij voor de Dieren!

Blokletter | 29-07-12 | 19:34

@openluchtgevangenis | 29-07-12 | 19:31
Dank je. Ik zal het misschien hooguit een keer doen als ik me weer eens stevig heb geërgerd aan die zevende dags adventiste en het staat toevallig op het menu.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:33

Leuk vrouwtje van de pvdd! mijn stem heb ze!:)

analcharist | 29-07-12 | 19:33

Ik vond de PvdD toch bijzonder sterk de laatste tijd in een aantal debatten .. dat er nog steeds dieren religieus moeten stikken in hun eigen bloed is een andere kwestie ..

(c)ZWITSUL | 29-07-12 | 19:32

Jammer dat die Esther Ouwehand bij de PVDD zit. Een intelligente meid die vooral in de Europa discussie een goed verhaal heeft.

SignOTheTimes | 29-07-12 | 19:32

Mensen zijn ook dieren Quid, of denk je dat je naar het evenbeeld van god bent geschapen?

bennutzat | 29-07-12 | 19:32

Die kutten van de Dierenpartij willen twee(!) euro heffing extra op elke kilo vlees.

In deze tijd, waarin onzekerheid heerst over voedselvoorraad in de nabije toekomst. Dat vind ik niet stom. Dat vind ik ronduit smerig en inhumaan.

LibertasSimplex | 29-07-12 | 19:31

Partij vd Dieren? Vreemd dat hiervoor "mensen" in de kamer zitten, je zou een paard of koe verwachten. Tsja.

rechtvaardigerechter | 29-07-12 | 19:31

@vetkleppert | 29-07-12 | 19:29
Het is leverpastij maar dan vreselijk vet. Smaakt niet echt veel anders. Bespaar je het geld en koop een blikje smeerlever.

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 19:31

En het zijn reli-zeloten, staat alleen niet in de naam van de Partij.

faz | 29-07-12 | 19:30

@doenormaal! | 29-07-12 | 19:25
Een mens is nog immer een zoogDIER. Ja, maar hunnie onzichtbare vriendje zegt dat dat zo moet. Dan is dat toch zo. *kuch*

thapriest | 29-07-12 | 19:30

Wat een vreemd statement van Quid. Natuurlijk is het goed dat er een partij is die het voor de dieren opneemt. Ook al is het maar om ons bewust te houden van al het gemanipuleer, antibiotica-maffia- Plofkiplobbie, ganzevullers etc. De andere partijen zijn al lang het belang van het dier uit het oog verloren. Over dieren gesproken: veel diereen zouden zich schamen voor de vele beesten van mensen!

huppelmannetje | 29-07-12 | 19:30

@blandurego | 29-07-12 | 19:26 |
Het politieke systeem is al stuk; ik zie onze politieke partijen (en vooral de bestuurstijgers van CDA, VVD, PvdA en D'66), gezamenlijk en in vereniging, als een gesloten kartel. Naar buiten toe ontlenen ze hun identiteit aan de minieme onderlinge verschillen. Naar binnen toe hebben ze, in gedeeld belang, met elkaar het openbaar bestuur in een houdgreep genomen en de open democratie de nek omgedraaid.

Niemands Knegt | 29-07-12 | 19:30

Afgezien van die dierenmeuk: Esther Ouwerhand had een meer dan uitstekend verhaal tijdens het ESMdebat. En verder lijkt dierenpoes mij een uitstekend alternatief voor die groenlinksstemmers die miljarden naar de EU ook niet zien zitten. Want dat Groenlinks op 12/9 klappies gaat krijgen, staat buiten kijf.

Dus Quid, blijf jij maar lekker stemmen op die partijen die ons land en ons naar de afgrond gaan leiden met hun pro-EU en Pro-Esm beleid. Op D66 for example. Die deelt ook nog jouw aversie tegen Wilders/dePVV. #winwin

La Vie En Rose | 29-07-12 | 19:29

Ligt het aan mij of is die Quid best wel een beetje een zeikerd?

canardo | 29-07-12 | 19:29

@Godsammekraken | 29-07-12 | 19:26

die snaai ik er wel van af voor je, ben benieuwd wat je zou doen.

Beelzebob | 29-07-12 | 19:29

Vroeger vrat ik geen foie gras omdat ik dat toch een beetje te zielig vond. Maar sinds dat dierengedram heb ik toch steeds meer zin het eens te proberen.

vetkleppert | 29-07-12 | 19:29

En verder: diervriendelijk vlees bestaat niet.
doenormaal! | 29-07-12 | 19:16

Die slogan kwam ik een keer tegen op een sticker die aan een stoplicht was bevestigd. Net aan de rand van de grachtengordel in Amsterdam (Nassaukade om precies te zijn)—ik was 'not surprised'. Mijn reactie toen, evenals nu: 'Oh zekers is er diervriendelijk vlees. Denk daar maar eens goed over na.'

daniel37 | 29-07-12 | 19:28

Helemaal mee eens! Maar los daarvan zou het goed zijn om het aantal partijen in de Tweede Kamer te beperken. Dus kiesdrempel flink verhogen graag!

Jippie | 29-07-12 | 19:27

@blandurego | 29-07-12 | 19:26
Je kunt ook het politiek systeem opheffen. Dat scheelt nog meer geouwehoer om niet.
't Is maar een suggestie.

Stormageddon | 29-07-12 | 19:27

Dieren hebben best wel nut hoor. Al was 't maar dat wij er niet meer zijn zonder ze. Gezien hoe sommige mensen met dieren omgaan vind ik wel goed dat daar meer aandacht voor is al is een partij wel een beetje teveel van het goede misschien. Doe maar spotjes van mishandelde dieren ipv maandverband en schimmelinfectie reclame tijdens 't eten of zo.

sufkut | 29-07-12 | 19:27

Lieve poes.

Freedom4 Ever | 29-07-12 | 19:27

"Kunnen we die zetels niet beter gebruiken voor een partij die zich druk maakt over het welzijn van mensen"
*proest het uit*
Hoe naïef ben jij eigenlijk Johnny-boy? Iedereen in de kamer zit er enkel en alleen voor zichzelf! Daarin verschilt de dierenpartij echt niet van alle anderen. Gerust op stemmen dus! Dierenpoes verdient wel wat krediet!

Pantheon | 29-07-12 | 19:26

@reageerbuis | 29-07-12 | 19:24

Ja, kat schijnt inderdaad lekker te zijn.

brutus68 | 29-07-12 | 19:26

Al kreeg Dierenpoes 30 zetels. Het dagelijks stukje leed op mijn bord zal ze er persoonlijk af moeten komen halen. Ik lust je rauw kreng!

Godsammekraken | 29-07-12 | 19:26

Quid heeft gewoon gelijk. Essentie van het verhaal: ophouden met one-issue partijen. Maakt het politiek systeem namelijk stuk! Of hadden jullie dat nog niet in de gaten?

blandurego | 29-07-12 | 19:26

@thapriest | 29-07-12 | 19:19
Een slager is geen dier. Sommige slagers zijn wel beesten zoals ze met dieren omgaan. Vooral dat halal slachten is me een doorn in het oog. Onvoorstelbaar dat de tweede kamer daarmee heeft ingestemd. Uitermate triest onnodig leed voor weerloze dieren.

doenormaal! | 29-07-12 | 19:25

Ik heb wel eens betere schrijfsels van je gezien Quid...
 
En helaas zijn er ook nog idioten, die totaal geen respect hebben voor enig dierlijk bestaan, zie o.a.:
www.powned.tv/nieuws/raar/2012/07/man_...
 
Ik stem niet op de PvdD, maar ik vind het wel goed, dat ze er zijn.

saintinel | 29-07-12 | 19:25

Leuk,ik hou van dieren.
Stem toch pvv dit jaar ;=]

Kromme Banaan | 29-07-12 | 19:25

De partij van de Dieren laat goed zien wat er mis is met de rest van de partijen. Je hebt aan de ene kant een integer lijkende nieuwe one issue partij en je hebt aan de andere kant ruim honderd Kamerleden tellende ... , tja wat zit er eigenlijk aan de andere kant?

De rest van de partijen valt immers uiteen in een groep een dimensionale stoelendansende politieke proleten die zichzelf, hun programma of hun compromissen nauwelijks kunnen profileren naast een groep die de verhalen uit duizend en één nacht van Jahweh, Allah en God te letterlijk nemen om hun eigen schapen te hoeden ten behoeve van persoonlijke verrijking en verheerlijking.

Het succes van de partij van de dieren en de partij van de vrijheid zegt eigenlijk meer over het falen van cordon sanitaire van de bedorven uitgebluste klassieke partijen die gegijzeld zijn door jonge honden met een korte termijn visie.

Lieve Chiant, de rampzalige effecten van deze politici zien we inderdaad in binnen en buitenland. Niet in A0 dit keer maar een zinnetje of zeven.

Feynman | 29-07-12 | 19:25

Je kan altijd nog op de Piratenpartij stemmen.
Dylan3511 | 29-07-12 | 19:15 | + 2 -
-
Dat valt nog maar te bezien
Het is niet zeker dat de Piratenpartij in alle kieskringen voldoende hand tekeningen krijgt www.piratenpartij.nl/kieskringen

janneman1977 | 29-07-12 | 19:25

Ik rij liever mensen kapot stuk plat dood, dat zijn de echte beesten.

Ton Plafond | 29-07-12 | 19:25

Voor mij telt op 12 september maar een zaak: Europa.
Wat is het standpunt van Dierenpoes cum suis met betrekking tot Europa:
'Zolang het democratisch gehalte niet verbeterd is stemt Nederland niet in met verdere integratie van de EU: geen verdere overdracht van bevoegdheden en geen verdragen die de bevoegdheden van nationale parlementen inperken.'
Mwah, niet verkeerd hoor Quid, beter 3 luizige zeteltjes met deze mening dan een VVD, CDA, PvdA, D'66 en CU die zichzelf willen marginaliseren tot provinciaalse margeneukertjes die trouw achter de marcherende laarzen aanlopen van de technocraten in Brussel.

Niemands Knegt | 29-07-12 | 19:25

Ik hou ook ontzettend van dieren. Vooral gebakken. Maar ik ben niet zo maar harteloos en wreed, mijn biefstukken krijgen altijd aroma- en klankschaal therapie voor ik ze opeet.

Stormageddon | 29-07-12 | 19:25

Zolang er nog barbarij als halal- en shechitaslacht is, er met die beesten wordt gesleept omdat Parmaham alleen in Parma mag worden 'gemaakt' (ook al is het beest volledig in Nederland opgegroeid, met Nederlands voer en Nederlands water), tienduizenden gezonde dieren preventief moeten worden geruimd omdat men heeft besloten dat een prima werkzaam vaccin niet mag worden toegediend, en meer... heeft de PvdD wat mij betreft bestaansrecht. Zonder de PvdD was er überhaupt *nooit* discussie ontstaan over onverdoofde slacht. (Net zomin als er zonder de PVV nooit discussie was ontstaan over 'Europa'.) Dieren hoor je netjes te behandelen. Net als GeenStijl-stukkieschrijvertjes. Antropomorfiseren hoeft niet (evenmin als met de GS-stukkieschrijvertjes), maar gewoon het dier het dier laten en niet als beest behandelen: daar is werkelijk niets mis mee.

daniel37 | 29-07-12 | 19:24

Gewoon net als in Duitsland een kiesdrempel invoeren.
Die moffen hebben het beter op de rit als die Nederlanders met hun labiele stemgedrag.

de voddeboer | 29-07-12 | 19:24

De Partij voor de Dieren heeft een zinniger EU standpunt dan de meeste mainstream partijen, dus mijn sympathie hebben ze.

DOUK | 29-07-12 | 19:24

Voordat je te hard op je borst slaat wij zijn Primaten met meer hersens dan goed voor ze is. Een mislukt evolutionair pad.

Meer van 90% van de evolutionaire uitprobeersels faalt. Wij behoren bij die groep. Net 100.000 jaar oud en nu al op de rand van de afgrond. Zijn maar weinig soorten die zo snel de mist ingingen.

In evolutionaire termen behoren we tot de snel uitstervers. Er is teveel mis met het ontwerp.

Een krokodil bestaat al 200.000.000.jaar als soort. No wat dat wij zelfs maar 1 miljoen halen.

openluchtgevangenis | 29-07-12 | 19:24

Drempel op 10 zetels zetten scheelt een hoop geouwhoer.

Uw Verzekeringsadvis | 29-07-12 | 19:24

@brutus68 | 29-07-12 | 19:20
Ze smaken trouwens wel naar konijn. Een mens moet wat in deze moeilijke tijden.

reageerbuis | 29-07-12 | 19:24

Ze moeten polititieke partijen verbieden die minder dan X-aantal leden hebben. Slurpen alleen maar zetels op waardoor het vormen van coalities tegenwoordig vaak uit 4 of 5 partijen moet bestaan. Dat moeten we niet willen met z´n allen. De democratie is doorgeschoten met 20+ partijen
Gewoon max. een partij of 8 en klaar.
En als aantal leden niet werkt. Dan gewoon 2 stemrondes waarbij de 8 met hoogste aantal stemmen doorgaan naar een volgende stemronde. En dan moeten de dierenpartijstemmers e.d. een andere keuze maken.
Zo krijgen nieuwe partijen wel een kans.

Barbarous_Relic | 29-07-12 | 19:24

@orange pekoe | 29-07-12 | 19:21

Klopt. De gristelijke partijen hebben niks met dierenwelzijn, immers in de bijbel staat...., zelfs in de V.S. is men verder op dit gebied...

brutus68 | 29-07-12 | 19:24

@smdyasc | 29-07-12 | 19:22

U vergeet de VVD, CU en SGP.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:23

Mensen zijn verachtelijke wezens zoals we met dieren op gaan. Pas op schokkende beelden www.welingelichtekringen.nl/video/gruw...
Dit zijn schandelijke praktijken die tot voor kort in Nederland ook nog gebeurden. Dankzij mensen die zich inzetten voor dierenwelzijn is onverdoofd castreren van varkens godzijdank in Nederland nu bij wet verboden.
Dankzij de stichting wakker dier verdwijnen de plofkippen langzaam uit de schappen maar er moet nog steeds heel veel meer verbeteren.
www.wakkerdier.nl/actueel/plofkip-camp...
Mijn steun hebben ze.

doenormaal! | 29-07-12 | 19:23

Je moet natuurlijk wel netjes met dieren omgaan.
Die dankbaarheid, dat proef je echt in zo'n biefstuk.

blauweleasebaklul | 29-07-12 | 19:23

Dus Jolande Sap is nog welgeteld 1 zetel relevanter dan Dierenpoes. Ghegheghe.

Godsammekraken | 29-07-12 | 19:23

@Godsammekraken | 29-07-12 | 19:15

Foie Gras... heb dat ooit mogen proeven in Frankrijk. Door een boer zelf bereid, van beesten die met een trechter in hun strot vetgemest werden.
Een glas Sauternes erbij en je waant je in de hemel.

Het mag niet meer van de EUSSR. Toch jammer.

Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:23

Johnny heeft zich duidelijk niet verdiept in pvdd. Net zoals de meeste reaguurders. PvdD heeft wel duidelijk een standpunt over Europa, namelijk heel snel stoppen met het eindeloos geld pompen in eindeloze zuid europese putten alleen maar om de 'financiele markten' (de gokautomaten voor grote oplichter) tevreden te houden.
PvdD is een eigk de enige echt linkse partij die nog over is, SP heeft ook nog niks verloochelt aan rechts, maar dreigt dat ook te gaan doen.

Pindakees | 29-07-12 | 19:22

De komkommers waren weer op.

Vage_eddie | 29-07-12 | 19:22

Iedere zetel die niet naar PvdA/CDA/GL/D66 gaat is winst.

smdyasc | 29-07-12 | 19:22

Als de andere partijen niet zo a-sociaal waren t.a.v het welzijn van dieren (vooral CDA) dan was de PvdD helemaal niet nodig.

orange pekoe | 29-07-12 | 19:21

Quid is zelf een beetje een one-issue persoon. Naar mijn weten was PvdD toch fel tegen het ESM. Laat al die zetelbevuilers die daar niet tegen zijn maar oprotten.

poepkop | 29-07-12 | 19:20

@mijntweecent | 29-07-12 | 19:15

Een pc/laptop/tablet zonder capslock, bestaat dat nog?

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:20

Het is wel duidelijk, mijn katten gaat niet logeren bij Quid.

brutus68 | 29-07-12 | 19:20

@ doenormaal! | 29-07-12 | 19:16 |

"En verder: diervriendelijk vlees bestaat niet."

Wat dacht je van een onsje slager?

thapriest | 29-07-12 | 19:19

Ralph Inbar is al vele jare deaud.

Kopvot | 29-07-12 | 19:19

De PvdD is het zoveelste teken dit decadente en sufgepamperde land op z'n laatste benen loopt.

In de nadagen van het Romeinse Rijk kwamen ook allerlei sektes op die dieren gingen aanbidden. Enkel en alleen omdat de volgevreten angezetenen van de zoveelste orgie niets beters meer te doen hadden.

Stem op deze partij, en je geeft een signaal af: wat werkelijk belangijk is, kan me niet meer boeien. De Hunnen staan aan de poort, maar een cavia met nierklachten is nu even dringender.

Gootbalkoning | 29-07-12 | 19:18

Waarheid als een dode koe, edoch zwaar tegen dit Europa
www.partijvoordedieren.nl/recent/euro...
Iemand die op Rutte, Pechtold of Sop stemt is verder van het padje af.

gentle giant | 29-07-12 | 19:17

Maar Sjonnie, Wat gaan we dan stemmen? Want eerlijk gezegd stem ik liever op een partij met nog enige compassie voor levende organismen, als dat dan op dieren toepasbaar is zal er nog wel iets menselijks in zitten, me dunkt.

thapriest | 29-07-12 | 19:17

Quid weet niet helemaal waar hij over moet schrijven

Ordentelijk | 29-07-12 | 19:16

Wat een gelul Quid.
Trouwens die Volkert is binnenkort vrij he, pas je op;)

Beelzebob | 29-07-12 | 19:16

Het beschavingsniveau van mensen zie je af aan de manier waarop ze met dieren omgaan.
Dieren voelen pijn en geluk of ellende, net als wij. Ja ik zeg het maar even, veel mensen denken daar niet bij na. Dierenwelzijn is daarom belangrijk. Dieren zijn afhankelijk van ons. Wij hebben de verantwoordelijkheid om op een goede manier met dieren om te gaan of we zijn gewetenloze wezens.
En verder: diervriendelijk vlees bestaat niet.

doenormaal! | 29-07-12 | 19:16

Van dit soort berichten ga ik ganzelever eten. En kreeft.

Godsammekraken | 29-07-12 | 19:15

-weggejorist-

mijntweecent | 29-07-12 | 19:15

Er is dus nog hoop voor het koningshuis, jammer.

neemjemoederindemali | 29-07-12 | 19:15

Volledig overbodig stuk tekst, hoop gebral en inhoudelijk slap.

Generaal Pardon | 29-07-12 | 19:15

Je kan altijd nog op de Piratenpartij stemmen.

Dylan3511 | 29-07-12 | 19:15

Die bestaan na 12/9/12 ook niet meer.

reageerbuis | 29-07-12 | 19:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken