Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goldman Sachs gaat SNS Bank redden

snspinfail.jpg Dag spaardertjes van Nederland! Hier spreekt SNS Bank. De vierde grootste bank van Nederland. Bekend van onder andere SNS Reaal en het Zwitserlevengevoel. U weet wel, van die heerlijke feelgoodreclames met Chris Zegers die superchill in een Landrover over de Afrikaanse savanne scheurt omdat zijn centjes zo lekker gaan en die politieagent op de motor die ineens ook een dikke vette rente op zijn spaarrekening eist. Ja die ja! U heeft ze vast wel al een miljoen keer tijdens reclameblokken voorbij zien komen. Dat is hoe we bij SNS goed nieuws communiceren naar de klanten toe. Bij slecht nieuws gaat dat iets anders. Dan sturen we namelijk een gortdroog persbericht de wereld in waarvan we dan hopen dat niet te veel mensen het zien. Zoals nu bijvoorbeeld. Het gaat namelijk een beetje heel erg kut met SNS. We zitten in een zogenaamde 'financiële klem'. Komt omdat er een vastgoeddochter op omvallen staat. Ja u weet het: beleggen in stenen is momenteel net zo risicovol als naakt met een biefstuk om je leuter door een pitbullfokkerij rennen. Vandaar dat we die toko zo snel mogelijk willen verkopen. Kijken of er iemand zo gek is om een portefeulle vol besmette investerinkjes voor weinig wil overnemen. We moeten tenslotte nog steeds een beetje staatssteun terugbetalen, nietwaar? Zal nog helemaal niet gemakkelijk worden. Crisis he, u weet zelluf. Daarom hebben we een zeer betrouwbare adviseur gevraagd ons te helpen. Misschien kent u ze wel: zegt de naam Goldman Sachs u iets? Komen uit de USA. Zeer bekwame lui. Weten waar ze het over hebben. En bovendien: goudeerlijk. Bedonderen nooit zo maar de boel. Rent u dus vooral niet naar een pinautomaat om uw SNS-geld zo snel mogelijk in een oude sok onder uw bed te verstoppen. We hebben alles onder controle. Wij vallen niet. SNS, groot geworden door klein te blij... oh nee wacht toch niet... SNS Z: Goed nieuws! Alle banken doen het ontzettend goed. Ook vooral met name specifiek bovenal júist SNS Bank, meldt RTL SNS Z. OEPS: SNS -18%

Reaguursels

Inloggen

Nu word dus pijnlijk duidelijk waarvoor GS zijn kantoor recentelijk in Amsterdam / NL heeft geplaatst. De activiteiten van deze gerenommeerde roofbank uit het bovenstaand artikel zijn slechts 'vingeroefeningen' voor het 'echte werk'!

Goldman Sachs gaat Nederland professioneel leegtrekken; wij hebben hier immers (nog) een gevulde pensioenenpot:
www.managersonline.nl/beurs/8990/kanto...

afdankert | 16-07-12 | 03:33

Wie , = welk persoon (= naam) binnen en/of buiten de SNS, heeft eigenlijk de opdracht bij Goldman Sachs neergelegd?. En wat is de rol van AFM en DNB als toezichthouder hierin?. En welke partijen zijn er nog meer direct/indirect bij betrokken. Heel simpele vragen hoor, iets met transparantie. Waar blijven de onderzoeksjounalisten , of is Barre Harrie belangrijker?.

ad melkert | 14-07-12 | 13:59

We moeten af van die hele Goldman Sachs jongens. Dat zijn duivels in wolfskleren. Krijgen zo langzamerhand de SWOT's van de gehele bankenstructuur tot hun beschikking en zullen daar hun voordeel (opnieuw) mee doen. Dit is een heel, heel gevaarlijke ontwikkeling.

ad melkert | 14-07-12 | 13:55

Waar hebben we goldmansachs voor nodig, gewoon esm steun eisen en griekenland de schuld geven ...

lidlbier | 14-07-12 | 10:40

Deze docu is een eyeopener.....
tegenlicht.vpro.nl...
strikdewepstroper01 | 14-07-12 | 00:30
.
Vergeet de documentaire Inside Job niet!

Leo_154 | 14-07-12 | 10:23


De MSM (Main Stream Media) berichtgeving heeft de laatste tijd meer weg
van infomercials, die met een behoorlijke hoeveelheid zout moeten
worden geconsumeerd. Te beginnen bij Standaard en Poors natuurlijk. Ik
wordt, na mij verdiept te hebben in de ware toedracht over de Federal
Reserve Bank en de Bank of England, behoorlijk argwanend, wanneer zulk
nieuws uit London komt. Heeft meestal meer met 'wishful politics' dan
met echte financiele cijfers te maken. Wanneer zoiets wordt verkondigd
moeten ook de alternatieve media dat kunnen bevestigen. Aldaar hoor ik
andere geluiden. Over de Libor-affaire met de Rabobank mede achter de
knoppen, maar worden daarvoor niet ter verantwoording geroepen. Over de
ING die eigenlijk minimaal al 4 maal failliet is gegaan, maar elke keer
weer kosteloze staats-steun ontvangt, mede omdat elke belastingbelater
verplicht op die Giro rekening moet storten. En de Euro-maffia die in
alle openheid de laatste miljarden wegzuigen uit onze economie :
www.klokkenluideronline.nl/artikel/148...

rmstock | 14-07-12 | 04:40

Hier een interessante docu van het VPRO programma tegenlicht over Goldman Sachs. Hoe groot is de invloed van Goldman in het creëren van de crisis en wat zijn de opbrengsten voor Sachs......

Deze docu is een eyeopener.....

tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...

strikdewepstroper01 | 14-07-12 | 00:30

Zolang u mondig en gezond bent houdt dit aan. De NWO duldt geen weerstand.

Shareholder II | 13-07-12 | 21:58

En gewoon VVD blijven stemmen. Het Neederlandse loket van Goldman Sachs.
Ze hebben ongetwijfeld Markie vetgeile homosex beloofd.
Maar wat is onze winst?

oplichter | 13-07-12 | 20:21

@ TM | 13-07-12 | 16:53 | 0

Jij ziet mij niet. Punt.

Tavroch | 13-07-12 | 17:07

Goldman Sacks=Bilderberg=Bankbelangen=(Rutte)=Van Amsberg.

Het komt allemaal goed
als het volk maar mooi
buigt
en
diep kruipt.

ceeswing | 13-07-12 | 16:56

@Tavroch | 13-07-12 | 15:53 : Stemvee... Ik zie jou anders ook de revolutie niet beginnen vanuit je luie stoel.

TM | 13-07-12 | 16:53

Lekker slim,in zee gaan met Goldman Sachs; het bedrijf dat de joden in de wereld een slechte naam geeft.

TM | 13-07-12 | 16:44

@ Gekke-Bennie | 13-07-12| 15:22 | 0

Feit.
Laat ik het anders zeggen: hoe lang kan het duren tot ze doorkrijgen dat we achter ze staan met pek en veren in de aanslag?
O wacht... de tour, verkansie en de Pfaffs zijn belangrijker.
Dat zal dus pas gebeuren als we allemaal, minus 1 %, in de rij staan bij de voedselbank.
En tegen die tijd heeft zelfs sukkeltje Pechtold een goed heenkomen gezocht.
Het stemvee krijgt de oplichters die het verdient.

Tavroch | 13-07-12 | 15:53

Hah! en ik maar netjes proberen mijn hypotheek bij SNS af te lossen oh wacht dat maakt ze natuurlijk minder kapitaalkrachtig haha smerige tering bank val maar lekker om.

Kets22 | 13-07-12 | 15:44

@ Tavroch | 13-07-12 | 14:50 |
Die weten al lang dat "we" genaaid worden, die doen er namelijk net zo hard aan mee.

Rest In Privacy | 13-07-12 | 15:22

En Occupy is dom toch? Want we hebben hier niet van die Amerikaanse toestanden toch?

Occupy is dom want die waarschuwden halverwege vorig jaar al over het ESM, toch?

En maar al dat gejengel over de libertarische partij hier in de comments. "Snel! Minder regels voor SNS bank! Dan worden ze misschien nog eens eerlijk!"

Droom lekker verder...

Leo_154 | 13-07-12 | 15:16

De aasgieren dalen neder.
Hoe lang kan het nog duren voor zelfs de politici die met stijf dichtgeknepen ogen keihard LALALALALA! aan het zingen zijn doorkrijgen hoe we genaaid worden?
Want de gieren zijn al zo'n beetje aan hun reet aan het knabbelen nu.

Tavroch | 13-07-12 | 14:50

caspert79 | 13-07-12 | 14:31 | + 0 -
Doe niet zo mal. Straks moet ik weer wisselen in het buitenland. Daar was die hele euro toch voor gemaakt? Super handig.

de reaguurbuur | 13-07-12 | 14:33

Goldman Sachs, Misschien wel de grootste boevenbende die er is. Een van de aanstichters van de Eurocrisis bovendien, en (voormalig) werkgever van o.a. Mario Draghi en Mario Monti.
Misschien toch maar tegen Europa stemmen in september?

caspert79 | 13-07-12 | 14:31

"uitstel van aflossen vergt toestemming EU"
.
"verzekeraar verkopen om kapitaal vrij te maken"
.
We leren het ook nooit he. Doe 's niet zo zelfredzaam SNS. Directe steun uit het ESM eisen en wel nu, het precedent ligt er immers al...

Gen. Maximus | 13-07-12 | 14:19

Oja, en "voor wie" ook niet. Geld moet rrrrrrollen (het ravijn in/uit/langs).

de reaguurbuur | 13-07-12 | 14:04

Oeh leuk, allemaal weer serieuze gezichten, zware woorden en grafieken met zonder duiding. Kaas, jij hebt geleerd voor dit soort dingen. Maak jij hier even een paar euro van? Waarom en hoe maakt niet uit. Whoehoe! Bijna weekend!

de reaguurbuur | 13-07-12 | 13:59

Ohjee, Ik zit bij SNS. Maar gelukkig laat ik geen cent teveel op de bank staan. Dus laat maar vallen, want het komt er toch wel van. Het geeft niet of je rent.

Ps. De meeste bankfailures zijn op vrijdag.

Barbarous_Relic | 13-07-12 | 13:45

van de zelfregulerende vrije markt
@Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 12:55
Welke vrije markt? Het bailouten van banken en landen heeft *niets* met vrije markt te maken, in tegendeel. Het is *ingrijpen* op markten, en dan is die markt niet 'vrij' meer he?

Door het ingrijpen gaat het nou juist zo mis. Mensen die er een zooitje van maken weten dat ze er mee wegkomen.

La Bailaora | 13-07-12 | 13:42

Het hele punt met kapitalisme is dat kapitaal geen moraal heeft. En dat is tot op zekere hoogte prima, alleen kun je er geen maatschappij mee opbouwen en runnen. Zo heeft kapitaal helemaal geen interesse om het beste produkt tegen de goedkoopste prijs te leveren aan de consument. Het enige wat telt is winstmaximalisatie en het liefst een stabiele markt voor het bedrijf. Dat houdt in dat prijsafspraken en kartelvorming voor de hand liggen zoals wel blijkt. Het houdt verder in dat veel diensten en produkten eenvoudigweg niet meer geleverd worden. Want waarom investeren in glasvezel in Noord-oost Groningen of buslijnen in de Achterhoek ? Vanuit een bedrijf geredeneerd is dat ook logisch maar zo kun je geen samenleving runnen. En als je de vele toezichthouders ziet die er nodig zijn om die zogenaamde zelfregulerende aan te sturen (AFM, OPTA enz enz) dan zie je dus dat er van die hele zelfregulering geen sprake is. En als het er al is dan is het voornamelijk regulering die vooral goed voor hen zelf is, ik noem in dat kader de bouwfraude. Ik pleit dus ten alle tijden voor een geleide kapitalistische economie. Het ultraliberale model mag op de mestvaalt van de geschiedenis naast het communisme, het facisme en het socialisme.

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 13:41

Goldmman Sachs. Goochemer kun je ze niet vinden. Met de toelatingsboekhouding tot de euro van Griekenland hebben ze die reputatie nog eens episch onderstreept.

WirMachenMusik | 13-07-12 | 13:34

Rennen naar de automaat voor de spaarcentjes!

kenny harder | 13-07-12 | 13:32

De koers van de 4e bank stort 20 % in,maar de beurs stijgt een beetje vandaag.Snap jij het,snap ik het ? Dat financiële wereldje hier blijft toch koffiedik om de short-gaanders (oorlog-winstmakers) van het lijf te houden zeker ? Maar troost u een bank-run is onzin: Dankzij Wouter staat de staat voor 100000 euro per klant garant voor spaargeld.Hoe houdt die staat dat vol,als je bedenkt dat de grootste banken een omzet hebben van tig maal het BNP.

Dolphi | 13-07-12 | 13:30

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 12:55
Jij zegt vaak heel zinnige dingen, is me al eerder opgevallen ...

canardo | 13-07-12 | 13:25

Haal je je geld weg bij SNS, breng je het naar de Rabo. Blijkt godverdikkie dat Rabo wordt genoemd in verband met fraude. Om welke fraudezaak gaat het dan? Ach, het Libor schandaal, simpel gevalletje manipulatie rentestand. Met een hele hoop schade-claims, lopend in de miljarden, of biljoenen... Nee, Rabo, de boerenleen(bedrog?)bank, parkeer je geld daar maar.

Van Duyvenbode | 13-07-12 | 13:20

die gaan zeker om flikkeren

demindenie | 13-07-12 | 13:04

@Stillekracht 12.48
Centjes zijn tot 1 ton gegarandeert, SNS is een systeembank die laat de Jager dus niet omvallen.
Goldman S is door de Jager ingehuurd om wat oplossingen te bekijken.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-12 | 13:00

Stillekracht | 13-07-12 | 12:48
Natuurlijk wel. Je bent gewoon één van de vele schuldeisers (in de vorm van je spaargeld) en tegelijk een debiteur vanwege je hypotheek. Uiteraard zal een curator/bewindvoerder van een failliet bedrijf je dus dan ook in die beide rollen beschouwen en behandelen.

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 12:58

Van Duyvenbode | 13-07-12 | 12:16
Ik geloof zeker in kapitalisme maar bestrijd dat liberale waanidee van de zelfregulerende vrije markt al jaren te vuur en te zwaard. Inmiddels begint men geloof ik wel in te zien dat dit liberale mantra zijn langste tijd heeft gehad (is het niet Minister Schippers ?) maar het blijft een hardnekkige overtuiging voor vele mensen. Kennelijk hebben we nog niet genoeg rampen meegemaakt de afgelopen jaren. Maar ja, wat moet je als het om hét kernbegrip uit je liberale leer gaat waar je hele partij op gebaseerd is ? Kijk, ik ben 100% pro-kapitalisme maar geloof niet in volstrekt zelfregulerende markten. Mij dunkt dat de fail van dat wensdenken nu toch wel afdoende is aangetoond.

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 12:55

Wil me nergens mee bemoeien maar m.i. kan SNS zich gewoon in Frakfurt melden en vervolgens de EU centjes incasseren.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-12 | 12:51

Als de bank omvalt dan ben ik m'n geld kwijt, maar mijn hypotheek blijft wel intact ?? begrijp er niks van......

Stillekracht | 13-07-12 | 12:48

Ik ga toch maar eens overstappen naar de Rabobank.

Den_Deze | 13-07-12 | 12:46

Zou SNS dan toch de eerste Nederlandse bank moeten zijn die omvalt, als voorbeeld voor de Europese belastingbetaler? Zo van "kijk wat er gebeurt als jullie nog langer treuzelen om ons de macht en jullie spaargeld en pensioenen te geven! "

Erken dat wij de verliezers zijn!... Of ga ertegen in op 12 September!

deraderendraaien | 13-07-12 | 12:41

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:05 | + 16 -
Aankloppen heet dat.

swassannuf | 13-07-12 | 12:37

lol, ik zou mensen toch vooral niet oproepen om hun spaargeld weg te halen bij sns bank.

cumshaft | 13-07-12 | 12:18

Het naïeve, domme geloof in het zelfregulerend vermogen van de vrije markt, ingegeven door onkunde aangaande de geschiedenis en een gevaarlijke, a-historische opvatting van de economie... heeft aanleiding gegeven tot de grootste fraude en corruptie ooit, die zelfs de decadentie van het oude Rome degradeert tot kinderspel.

Van Duyvenbode | 13-07-12 | 12:16

Brusselmans | 13-07-12 | 11:01 | Link | 95 reacties |
Slecht nieuws verpakt in subliem komisch artikel.
Brusselmans + 100

nightwish | 13-07-12 | 12:15

sns not to big to fail...

stekker uit die bank!

S.Hole | 13-07-12 | 12:12

Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:20 |
Misschien lees je de verkeerde nieuwsbronnen en kom je te weinig over de grens? Zegt het begrip 'lowering expectations' je iets, mbt massa-communicatie?
Je reageert precies zoals hun bedoeling is..

Er is nauwelijks werkeloosheid in NL, de woningmarkt zit volkomen terecht op slot (want veel te duur, 2x zo duur als in DE bijvoorbeeld), publieke gebouwen worden nog prima onderhouden (wat je van andere landen niet kunt zeggen), de wegen zien er hier fantastisch uit (rij voor de gein es naar belgie...) ,etc,etc. Nederland is nog steeds vreselijk rijk

damnschreeuwer | 13-07-12 | 12:12

Goldman Sachs helpt wel even om de balans op orde te krijgen. De Griekenland-methode waarschijnlijk.
Gelukkig huurt de overheid een andere betrouwbare partij Morgan Stanley in om te kijken of het klopt.
Ik ben weer helemaal gerustgesteld.

Schmalz | 13-07-12 | 12:11

Ik stop iets anders in mijn sok die stiekem onder mijn bed ligt.
Humpf | 13-07-12 | 11:10 | + 5

Ja zo'n sok wie kent hem niet.

trippert | 13-07-12 | 12:09

geniet nog even van die rustige momenten voor de wekelijks cartoon des doods....

RockBock | 13-07-12 | 12:04

Het is wel zo'n beetje uit te stippelen wat het financiële beleid van tegenwoordig teweeg gaat brengen. De economie wordt kapot bezuinigd om banken overeind te houden: een spel met veel meer verliezers dan winnaars. Hele continenten worden de schuldenval ingemanoevreerd om een handjevol megabanken te spekken, die met illegale methodes intergalactische bedragen "beheren". En om dan maar niet te spreken van de gevolgen die dit zal hebben voor de positie van burgers in de maatschappij, hun vrijheid, hun rechten. Pas op uw zaak: de mega-banken pakken niet alleen ons geld af, maar ook onze vrijheid, onze waardigheid.

Van Duyvenbode | 13-07-12 | 12:03

@allemaaltegendemuur | 13-07-12 | 11:53
Nee, joh. 28 dagen maar.
@Che_cuevara | 13-07-12 | 11:55
Scherp.

Fijnstoffer | 13-07-12 | 12:02

En het mooie van alles. Dat er geen ene flapdrol bij zit, geen politieke asshole en geen bankiers sukkel die kan uitleggen dat alles begint met geld verdienen of kan uitleggen hoe je geld moet verdienen. Het enige dat ze kunnen is graaien, voorliegen en mensen (jeugd en bejaarden) bestelen. Dat kunnen ze als de besten.

trippert | 13-07-12 | 12:01

De sns 'bank' .... HAHAHAHA !!
De enige 'bank' die weigert om je geld aan te nemen.

www.snsbank.nl/particulier/betalen/kl...

Blij dat ik er weg ben.
Hopelijk zijn ze snel failliet.

Piet_Snot | 13-07-12 | 12:01

@eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:54
De Rolling Stones ook. :)

Che_cuevara | 13-07-12 | 12:00

Zou je niet eens een keer voor een betrouwbare bank kiezen?
Quacka | 13-07-12 | 11:17 |
Een betrouwbare bank, wat heerlijk naïef.

GeflipteVlaflap | 13-07-12 | 12:00

ze komen dus iets van 800ml te tort, en de verliezen op vastgoed zijn al afgeschreven in de boeken en de aandelenkoers kan niet veel lager.
Dus niet echt een bedrag om je zorgen over te maken. 800ml is nog wel te overzien.

damnschreeuwer | 13-07-12 | 12:00

@Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:31
Da's 1 % van een provincie.

Che_cuevara | 13-07-12 | 11:55

CoffeePatch | 13-07-12 | 11:52 | + 0 -

En Berlusconi is ook al aan een come-back bezig hoorde ik...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:54

Waar CoffeePatch "verlaagt" zei werd "verlaagd" bedoeld. Stop de tijd!

allemaaltegendemuur | 13-07-12 | 11:54

@ Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:42
Hoho, het bericht is al bijna een maand niet bijgewerkt.

allemaaltegendemuur | 13-07-12 | 11:53

Inmiddels heeft Moody’s de kredietstatus van Italië verlaagt van A3 naar BAA2 en dat betekent dat Italië nog maar twee stappen boven de zogeheten ‘junkstatus’ zit.
.
Tijd voor de eurofielen om een steunpakket voor Italie te lanceren.

CoffeePatch | 13-07-12 | 11:52

Tja, vrijdag de 13e, Goldman Sachs, Jan Kees de Jager: Géén bankrun mensen!
Gaat u maar lekker van het weekeinde genieten (sic).

Musset | 13-07-12 | 11:52

@P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:12
En ik maar denken dat een ezel zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen.

Che_cuevara | 13-07-12 | 11:52

Ik ga mezelf loskoppelen van het huidige financiële en economische systeem.

* breicursus doorneemt *

doskabouter | 13-07-12 | 11:52

trippert | 13-07-12 | 11:43 | + 4 -

Hij zal iets roepen van 'met de kennis van nu' en verder genieten van zijn riante pensioen door ons opgebracht...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:52

Muppets en Goldman Sachs. Google even op die combinatie van woorden en je weet hoe dit gaat aflopen.

Pimp my Voortuin | 13-07-12 | 11:50

@(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 11:48
Ik las Zwitsuleven.

Art Vandelay Ultor | 13-07-12 | 11:49

Goldberg | 13-07-12 | 11:44 | + 0 -

Nu nog maar 18,7% in de min...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:48

nou kreeg ik 2 weken geleden een brief dat Zwitserleven naar REAAL ging.. en 2 dagen later weer 1 van 'toch maar niet'.. en nu gaat het slecht ?... aaaaaaaaargh

(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 11:48

En zo zie je maar weer hoe de banken sector de politiek en de media in zijn zak heeft
www.rtl.nl/xl/#/u/772cd807-d6eb-4160-b...
Geen hol van geloven, snel je geld wegsluizen uit dat rattennest

Botte Hork | 13-07-12 | 11:46

@Sirach | 13-07-12 | 11:27
Schitterend filmpje!
Dat zouden ze moeten laten zien in 'Brussel'

necrosis | 13-07-12 | 11:45

BANKRUN...

ODF | 13-07-12 | 11:44

Beurskoers implodeerd -20%

Goldberg | 13-07-12 | 11:44

En als wij dan tot ons 67 ste gaan werken, dan kunnen ze in Frankrijk eerder stoppen op hun 60 ste. Zodat er weer meer geld geleend kan worden, zodat we de ESM kunnen starten en samen met de andere Europeanen de schuldenlast samen kunnen dragen. En de Italianen ook weer wat meer lucht hebben in hun enorme schuldenlast. Op die manier kunnen we weer wat vastgoedbubbels opkopen met geleend geld op de pof van toekomstige generaties. Zo kunnen we de werkloosheid van 22,5 % in Griekenland weer kwijtschelden tegenover de 33% jeugdwerkloosheid in Spanje. Dan popmpen we maandelijks weer wat geld naar Rotterdam die de bijstandsaanvragen niet meer kan opbrengen, zodat de vraag naar producten van de voedselbank stabiliseren en er geen afgekeurd en rot voedsel meer weggegooid hoeft te worden. Het niet uitgegeven geld kunnen we dan weer gebruiken om de bonussen van SNS topmannen te betalen zodat zij samen met Goldman Sachs onze welvaart verder kunnen uitdiepen en meer vastgoedbubbels kunnen opbouwen. Op die manier kunnen pensioenfondsen en woningcooperaties weer beleggen in bankfondsen en staatspapier die weer minder waard worden, zodat het goedkoper wordt om meer te lenen ipv geld verdienen want de kosten komen weer voor rekening van alle babies die nu geboren worden. Zo werken we indirect weer aan nieuwe mensenrechten. Het recht om geboren te worden met een gigantische schuldenlast. En Alexander Pechold zijn kop wordt rooier en rooier.

trippert | 13-07-12 | 11:43

Ben blij dat ik geen cent te makken heb! w00t!

Armageddon | 13-07-12 | 11:42

@P.Pantoffel:
Eerst je centen naar Icesave, toen DSB en nu SNS...
Het is heel eenvoudig de volgende bank aan te wijzen waar jouw spaarcentjes zullen verdampen... Gewoon kijken wie de hoogste spaarrente biedt... (mompelt iets met risico en rendement en hand in hand)

Kikkerzz | 13-07-12 | 11:42

Vastgoed he ? Is dit nu de bekende Noord-Europese degelijkheid ? Ik zie het verschil met een willekeurige Spaanse bank niet eerlijk gezegd.

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 11:40

Niets aan de hand. Wij krijgen alles terug. Met rente.

Parsons | 13-07-12 | 11:40

"... We hebben alles onder controle..."

Klopt, Goldman Sachs heeft alles onder controle...

ZKH EénOog | 13-07-12 | 11:39

Excuses voor de typfouten trouwens.

OpperGek | 13-07-12 | 11:38

@ bakoenin | 13-07-12 | 11:31 |

Als ik 1 partij heb gezien de laatste jaren die A zeggen en B doen dan is het de VVD wel. Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die met droge ogen op deze partij stemt en kan zeggen dat ze voor vrijheid, minder regulering en lastenverlaging zijn. Op a; deze punten is de laatste jaren ingeboet en dat komt door een heel groot gedeelte door de VVD. Een partij die claimt het liberale gedachtengoed te propageren maar alle principes overboord gooit voor de steun van een marginaal kutpartijtje als de SGP.

OpperGek | 13-07-12 | 11:37

@bakoenin | 13-07-12 | 11:31

Als er echt stront aan de knikker is wordt de Rothschild bank om *kuch* advies gevraagd. Zie bankencrisis/Wouter Bos.

neemjemoederindemali | 13-07-12 | 11:36

Gelukkig is Femke Halsema voorzitter van de raad van advies van de ASN Bank. Kan ze Goldman-Sachs vertellen wat een mooi SNS-onderdeel de ANS Bank is.

Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:35

Gelukkig staat dochteronderneming ASN onder toezcht van Halsema.

(kuch)

BP Richfield | 13-07-12 | 11:34

Ja geweldig, Goldman Sachs vragen om advies.
Dat is hetzelfde als vragen om inbrekers je huis te laten bewaken.
Wisten jullie dat trouwens ook de Nederlandse overheid zich laat adviseren door Goldman Sachs?
Trouwens die gasten zitten ingevreten in bijna iedere regering van de Europese landen.
Maar slaap rustig verder hoor allemaal.
En vooral weer VVD stemmen want die zijn zo lekker liberaal en rechts, en voor de ondernemer enzo.

bakoenin | 13-07-12 | 11:31

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:22
Wat is een procincie?

Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:31

@ P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:24 |

Misschien niet maar we hebben wel als overeenkomst dat ons geld allebei bij de SNS geparkeerd staat. Echter vind ik het een foute instelling om je hoofd weg te draaien en ontkennen dat er problemen zijn. Want die zijn er wel degelijk. Banken moeten af van de attitude "zoveel mogelijk winst genereren" want dat is de kernoorzaak van al deze ellende. Banken nemen risico's met geld van klanten, risico's pakken verkeerd uit waardoor bank geld verliest (wat uiteindelijk wel moet kunnen worden teruggegeven aan de klanten). Bank kan dit niet meer en valt op zijn reet, en spaarders verliezen hun geld (dat bovendien niet eens fysiek bestaat). Banken moeten weer instellingen worden waar je veilig je geld kunt neerzetten zonder dat er onderhuids mee geklooid wordt. Dan vragen ze maar een maandbedrag voor de bewezen dienst ofzo.

OpperGek | 13-07-12 | 11:30

Desmoulins | 13-07-12 | 11:20 ... mismanagement?

MarcS | 13-07-12 | 11:29

LOL @ duurzame babyboomers bij ASN Bank. (=SNS)

de Bree | 13-07-12 | 11:29

Hmm, volgens mij heb ik daar nog centjes staan... Maar eens wegsluizen doet...

Pikkebaas | 13-07-12 | 11:29

@P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:21
Heb je zelf niet door dat je nu je spaargeld inzet om risicodragende (!) winsten te behalen?

rara | 13-07-12 | 11:28

Best lekker gevoel eigenlijk, helemaal geen spaargeld hebben.

jel10 | 13-07-12 | 11:27

www.youtube.com/watch?v=VSwWy4E6I04

Moest opeens weer aan dit interview denken. Je vraagt je af hoe ze nog kunnen bestaan als ze dit allemaal hebben gedaan...

Sirach | 13-07-12 | 11:27

We worden hard genaaid... maar wel met een zachte g.
.
Maar het maakt niet uit wat er gebeurt, het geld krijgen we toch wel terug... met rente!

allemaaltegendemuur | 13-07-12 | 11:25

OpperGek | 13-07-12 | 11:23 |
Ik wist niet dat wij vrienden waren.

P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:24

@Desmoulins | 13-07-12 | 11:20
Ze denken er aan om de 'gezonde' takken, vooral de verzekeringstak zoals Zwitserleven, in de etalage doen. Dat is om weer aan liquiditeit te komen. Spaanse banken krijgen die liquiditeit via het ESM, de Nederlandse bank kan stikken en moet dus via deze 'oplossing', aan geld zien te komen.

La Bailaora | 13-07-12 | 11:24

" Mag ik effe vangen ! "
Aldus Rijk......

Jimmy Mc Clure | 13-07-12 | 11:23

@ P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:12 |

Ja joh! Shoot the messenger. Dit bericht is niet de kern van het probleem vriend. Dat zit bij die bankiers zelf.

OpperGek | 13-07-12 | 11:23

Ik ga toch voor die optie van die biefstuk.
ipv mijn geld toe te vertrouwen aan een stropdas-rukker

©lin | 13-07-12 | 11:23

@Desmoulins | 13-07-12 | 11:21 | + 0 -
Je kan het toch gewoon splitsen. Die vastgoedtak zit toch in een aparte BV?

Of snappen die lui niet hoe je een bedrijfsboom moet opzzetten?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:23

Pantoffel | 13-07-12 | 11:12 | + 1 -

Had net een paar honderd EURO als test overgemaakt naar Icesafe want 5,25% rente was best wel veel. Was net van plan de rest ook maar te doen toen de boel omviel op maandagmiddag. Geluk gehad dus...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:22

@Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:20 | + 0 -
Je bedoelt procincie?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:22

@ Kaas de Vries

Net zoals in Spanje...
We 'redden' de banken zonder zicht te hebben op de vastgoedbubbel die daar onder ligt.

Desmoulins | 13-07-12 | 11:21

@Quacka | 13-07-12 | 11:17
Weet je hoeveel rente ik dan misloop?
Ik zit ook deels bij de bank met die 'goede' ideeën, maar dat zijn echt een stelletje geldwolven. Dan bewaar ik m'n geld nog liever in een oude sok.

P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:21

@ La Bailaora

Wie wil dat nou overnemen? Zonder dat de SNS daar op de lange termijn het eigen doodvonnis mee tekent. Ze blijven immers over met onderdelen die over een paar jaar weer niet solvabel zijn. Er moet fundamenteel iets veranderen. Hoe kan het in godsnaam dat SNS weer steun nodig heeft na de laatste redding?

Desmoulins | 13-07-12 | 11:20

We hebben een staatsschuld van 410 miljard.
We staan garant voor heel veel geld, op afroep beschikbaar.
De huizenmarkt staat muurvast. Pensioenpotten worden aangevreten. Gezinnen met betalingsproblemen. Voedselbanken. Massa-immigratie. De Roemenen en Bulgaren komen er aan. Steden vol met werkloze profiteurs die weigeren te werken voor geld.
Onze tripleA-rating is al aan gort
www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/en...
De VVD schermt met bezuinigingen van 24 miljard. D66 wil NL z.s.m. verpatsen aan de EU.
Het gaat geweldig goed in dit land!!

Fijnstoffer | 13-07-12 | 11:20

@Desmoulins | 13-07-12 | 11:12 | + 0 -
Vastgoedtak blijft uit de overname.

Problem solved?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:17

Een miljoen keer? Wel een miljardmiljoen keer!

allemaaltegendemuur | 13-07-12 | 11:17

P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:12
Zou je niet eens een keer voor een betrouwbare bank kiezen?

Quacka | 13-07-12 | 11:17

We kijken gewoon Spanje, Griekenland en Italië even aan voor steun. De EU en het ESM zullen ons redden. Oh, wacht... Gaat maar één richting uit.

doenormaal! | 13-07-12 | 11:17

TobiasG | 13-07-12 | 11:05 | + 0 -

Wouter Bos gaat ze helpen, ik weet het zeker!

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:16

Briljant gebracht Brusselmans !! Bij dit slechte nieuws is veel humor nodig om het nog te kunnen verteren.
Ik heb me al zo vaak afgevraagd wat het nut is van het maken van reclame bij banken, energiebedrijven. Ik heb bij de nuon gewerkt op de zakelijke markt en daar had ik toegang tot de reclame excelsheet waar de inkoopprijs voor pakketen van 1 tot 3 ton de normaalste zaak van de wereld zijn. Aangezien er maar een markt is die niet groter gemaakt kan worden door reclame behalve je eigen marktaandeel. Is het geld van ons om ons weg te lokken om ergens anders genaaid te worden met stijgende prijzen. Marktwerking sucks in this case.
In de tijd van vergelijken via internet hebben we totaal geen reclame nodig. Ik kom wel naar de markt als ik wat nodig heb verdomme. Nu dringt de markt zich alleen maar op van alle kanten met de nodige kosten die ze nooit kunnen besparen met efficiëntie.

Veel Vaak | 13-07-12 | 11:16

Gelukkig hebben de ASN spaargelden nog

Goldberg | 13-07-12 | 11:15

De Spaanse banken worden gewoon gered met belastinggeld, maar ze gaan SNS bank opsplitsen en 'verkopen'. Geen vers kapitaal meer voor de Nederlandse bank.

Het is echt om te huilen met die politici in Den Haag. En maar geld strooien naar Afrika en Spanje, maar de Nederlanders gewoon vergeten:

www.reuters.com/article/2012/07/12/nov...

La Bailaora | 13-07-12 | 11:15

Ik haal al m'n geld van de bank! oh wacht.. ik heb helemaal geen geld.. Crisis enzo..

rixard | 13-07-12 | 11:14

@ Kaas de Vries

Ik denk dat zij niet zitten te springen op een overname van al dat overgewaardeerde vastgoed. De belastingbetaler is weer de klos. Als we al geacht worden om Spaanse banken te redden zijn onze eigen banken geen onderwerp van discussie.

Desmoulins | 13-07-12 | 11:12

Brusselmans, lul.
Mijn spaargeld heeft in het verleden bij IceSave en DSB gestaan. Staat momenteel bij SNS en ik heb geen zin in nog een keer 3 maanden op m'n geld wachten. Moet dit bericht nou echt?

P. Pantoffel | 13-07-12 | 11:12

Heeft De Jager al een aanvraag bij het EFSF gedaan?

tipo | 13-07-12 | 11:11

Ik stop iets anders in mijn sok die stiekem onder mijn bed ligt.

Humpf | 13-07-12 | 11:10

Na het debacle van gisteren in de Kamer heb ik de hoop eigenlijk al opgegeven. Er rest niets anders dan op een partij te stemmen waardoor ik nog in de spiegel kan blijven kijken...

Desmoulins | 13-07-12 | 11:10

@Desmoulins | 13-07-12 | 11:08 | + 0 -
Als dat zo zou zijn dan kan SNS kan prima opgeslokt worden door ABN, Rabo en ING.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:09

Het aandeel staat inmiddels al onder de 1 Euro, 20% verloren vandaag... En de dag is pas net begonnen. Ik hoorde op RTL Z al dat een financieel expert van mening is dat SNS koste wat kost gered moet worden. Het 2007 scenario al over again.

Desmoulins | 13-07-12 | 11:08

Het Griekenland aan de Noordzee is weer een stapje dichterbij gekomen

Botte Hork | 13-07-12 | 11:08

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:05
Inderdaad, gewoon leeg trekken die handel. Anders maken die knoflookvretende lamzakken alles op. Met hun mooie zomers.

Art Vandelay Ultor | 13-07-12 | 11:08

Oude vertrouwde overname spelletje, je aandacht geven aan de een zodat die er alles aan gaat doen om zichzelf staande te houden. De tweede die denkt met rust gelaten te worden is het slachtoffer van een of ander amerikaans conglomeraat dat verlegen zit om activa. Niets aan de hand mensen, rustig doorlopen.

meq | 13-07-12 | 11:07

SNS Bank de bank van het proletariaat. Kenden een tijdje hun plaats niet en worden nu gered door Goldman-Sachs. Oh the irony..

Godsammekraken | 13-07-12 | 11:06

Goldman Sachs bedonderd de boel inderdaad niet zomaar. Dat doen ze bewust.
En als SNS zo in de problemen zit, kloppen ze maar aan bij het ESM.
Krijgen we nog een beetje van ons geld terug.

Che_cuevara | 13-07-12 | 11:06

Goldman Sucks. En die Morgan Stanley heeft zeker het mes uitgevonden om te snijden. Maar aan de andere kant, laat maar vallen die bank. Mogen wij onze eigen investering in de ESM teruggraaien voordat we uit de EU stappen.

Jos Tiebent | 13-07-12 | 11:05

Dus de grote graai bonussen worden weer in ere hersteld

Botte Hork | 13-07-12 | 11:05

Logisch dat ze Goldman Sachs vragen om advies. Als je iets over beveiliging wilt weten heb je meer aan het advies van een inbreker dan dat van de lokale kruidenier.

crk | 13-07-12 | 11:05

Goldman Sachs zal waarschijnlijk het ESM fonds aanspreken en 10% toucheren.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:05

Auw, nu valt Chris Zegers uit zijn hangmat.

tipo | 13-07-12 | 11:05

Was een stategische fout van jewelste om Zwitserleven over te nemen, na achteraf op de top van de markt.

Groot geworden door klein te blijven werd dus verlaten.

Ik denk dat de vastgoedtak dan niet zo'n ontzettende impact had gehad op het bedrijf. Het is er dramatisch volgens mij maar hadden ze er beter voor gestaan.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:05

Ja als Goldman Sucks in de buurt komt is het einde nabij.

Energya | 13-07-12 | 11:04

Polen werd ook 'gered' door de Duitsers in 1939.

rara | 13-07-12 | 11:04

*internet bankiert direct alles door naar rabo bank*

Botte Hork | 13-07-12 | 11:03

Nou dit is een teken aan de wand. Overal waar GS (bank) ziet het erna fanatasisch uit om 3 of 4 jaar erna te imploderen.

Ik ga mijn portefeuille er alvast op aanpassen.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:03

SNS bank, had die deze week niet de goeddraaiende winkelketen Sabon failliet gekregen?

applaus voor de paus | 13-07-12 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken