Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Nog meer politiegeweld in Rotterdam

Tsja Rotterdam. Dat krijg je als je keurkorps in het blauw zomaar non-agressieve dronken Letten knietjes geeft en er mee weg komt. Dan gaan de mediaas SP on your ass, qua slakken en zout. Wederom in 010: filmpje van afgelopen zaterdag. Agent geeft dronken arrestant een vuist. In z'n gezicht. En komt er ook in dit geval mee weg. De politie in 010 houdt nou eenmaal niet van zuiptokkies en daar is het aanpakbeleid blijkbaar op afgestemd. Agent: "Verdachte pakte collega vast." Verdachte: "Hmmpffgrrmblfluh." Duidelijke zaak. Proportioneel geweld. Moet kunnen.

Reaguursels

Inloggen

Nog even voor de statistiek:
Deze kan WEL prima (itt het knietje).
.
Er is wat geduw en getrek, de arrestant verzet zich.
De politie staat gevaarlijk dicht bij omstanders.
.
Er wordt 1 functionele tik uitgedeeld om de arrestant te "kalmeren" en oom agent trekt hem vervolgens vlot weg van de groep en gaat verder met het in de boeien slaan. Zonder verder geweld te gebruiken.
.
Volgende keer weer zo.

hotmint | 27-06-12 | 22:23

anders dan de meeste reacties hierboven, vind ik dit wederom buitensporig geweld.
de man harder aanpakken als hij zich niet gedraagt ok, maar op zijn bek slaan sorry hoor dat vind ik niet kunnen.

zo ontstaat een politie staat als der niet kritisch gekeken wordt naar wat proportioneel is en buitensporig.

en de reacties hierboven van: ze moeten "ze" nog harder aanpakken vind ik zeer onbedacht.

gider | 27-06-12 | 20:44

Ik krijg werkelijk een balverzakking van dit kinderachtige gedoe over zogenaamd excessief politiegeweld. En maar mauwen dat de politie harder moet optreden.

Wederom is de enige kritiek die ik kan geven, dat de klap waarschijnlijk niet hard genoeg geweest is, aangezien het ¨slachtoffer¨ en omstanders nog steeds de behoefte hebben om moeilijk te doen. Een knuppel in de nek had me in dit geval werkelijk beter geleken.

Laat er aub gewoon duidelijkheid zijn:
- verzet bij aanhouding of fouilleren = klappen
- grote bek tegen de wouten = ook klappen

houdoe en bedankt! | 27-06-12 | 20:31

-weggejorist-

Intolerant | 27-06-12 | 20:26

Kattenfluisteraar.... tja

Aan je comments te lezen ben je een sterke stuurman, schreeuwend vanaf de wal... de welbekende novice ofwel de Noffes. Mogelijk ben je nog op zoek naar de knert. De insiders behoeven geen uitleg.
To de punt. Je commentaar is blaartrekkend, to say the least. Een echte flinke tinus. Er zit geen geluid bij het filmpje (gek he), maar het is niet zo moeilijk om vast te stellen dat betrokkene meerdere keren wordt gewaarschuwd (hoofd en lichaam in richting van betrokkene/gestrekte arm naar voren und so weiter) Betrokkene gaat gerust keer op keer in het werkgebied van de agenten staan. Dit vertraagd de procedure en levert een grote expositietijd op, thus meer kans op escalatie enz.
Hij krijgt zeer waarschijnlijk (SOP) te horen dat hij moet vertrekken anders zal er geweld worden gebruikt. Doet meneer niet. Gevolg BAM. Heel simpel.
En bedenk je even goed hè, daar (010/020 enz)
's-nachts acteren kan je zo je leven kosten, letterlijk of figuurlijk.
Dus wees even genuanceerd in je opmerkingen grote jongen. Klop anders even egens aan of je een nachtje mee mag. Zaterdagavond in Rotterdam-Zuid, Amsterdam-Oost of West en als je lekker de hele nacht met dronken agressieve, totaal onvoorstelbare lui, van studentjes tot zilverruggetjes, wilt praten, want dat doe je, dan meld je je een keer op een plaatselijk bureau. Dat is niet mijn nacht vriend.
Kusjes

SixBravo | 27-06-12 | 20:04

@kattenfluisteraar

Een inhoudelijke reaktie is van jou wellicht ook wel teveel gevraagd.

Ps,
Lees je eigen berichten nog eens door!
Hoe ging dat spreekwoord ook weer....-->

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Trustuh!!

Vluggejaapie | 27-06-12 | 18:43

Vluggejaapie | 27-06-12 | 16:44 | + 0
Ik zou zeggen nog een keer maar dan zonder stotteren want zo versta ik je niet.

"Zou het bijna proberen maar grote je vent als jij in je eentje 1 persoon"

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 18:12

Vorige filmpje was inderdaad erg, want die dronken meneer deed niets, was duidelijk op het filmpje te zien, maar hij kreeg zomaar knietjes en klappen van die agente.

Maar, op dit filmpje zie je wel duidelijk, die idioot draait tijdens het fouilleren en vervolgens hield de hand van die andere agent even vast, dus de klap die hij kreeg was 100% terecht, zijn draai tijdens het fouilleren vormt onvoorspelbare gevaar voor de agenten en dan moet je als agent snel kunnen reageren, want als hij niet wilt luisteren, dan moet ie maar voelen, en terecht. Als je gefouilleerd wordt dan moet je stil blijven staan.

Freedom4 Ever | 27-06-12 | 18:06

Volgens mij zijn t Finnen, die mogen helemaal niet dronken worden, dan krijgen ze klappen....

Hans Teeuwen | 27-06-12 | 17:26

@kattenfluisteraar: Wat voor types verwacht je dan voor 1600,- netto in de maand ? (als ze dat al krijgen...)

CornholioNL | 27-06-12 | 17:08

Hier is duidelijk te zien dat hij niet meewerkt. Big difference met de let kwestie. #videoanalyse.

Itastijl | 27-06-12 | 17:01

@kattenfluisteraar

Hahaha! Op de grond leggen en 1 man er boven op! Waar heb je die wijsheid vandaan? Zou het bijna proberen maar grote je vent als jij in je eentje 1 persoon weet te bedwingen op de grond. En als er dan nog eens meer van dat tuig omheen staat en los gaat wens ik je veel succes met een wapenstok! Lul niet over dingen waar je geen verstand van hebt!

Vluggejaapie | 27-06-12 | 16:44

Ik vind dat de politie er niet altijd mee weg kan komen als er onnodig geweld wordt gebruikt .
Die agenten moeten gewoon de instructies volgen die ze zovaak trainen .

elevator | 27-06-12 | 16:21

[x] ongeschikt

oplichter | 27-06-12 | 15:49

Vluggejaapie | 27-06-12 | 15:03 | + 0
Toch grappig al die experts op het gebied van geweldsbeheersing. De "naar de grond" methode wordt geleerd op de politietraining. Met name in Engeland is dit standaand procedure. 1 man legt hem op de grond. zijn maat toont de wapenstok aan omstanders.
Moet je wel weten waar je mee bezig bent. Als ik 5 pigmee agenten achter een junkie aan zie dansen dan zie ik het probleem ook wel. www.youtube.com/watch?v=Gc-R3XymfUw Dat probleem heet gebrek aan proffesionaliteit of Niet geschikt voor de fysieke eisen voor het beroep. Roept u maar

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 15:37

gewoon meewerken en op het bureau met een bakske koffie je verhaal doen en je wordt niet geslagen dunkt me

rooiebosduivel | 27-06-12 | 15:33

@Ad337: Ga lekker bomen knuffelen joh koekwaus....

CornholioNL | 27-06-12 | 15:06

@kattenfluisteraar

De aanpak die je voorstelt klinkt theoretisch wellicht mooi maar in de praktijk lijkt me dit niet te werken. Zit je als agent met een boefje gefixeerd op de grond en maar wachten tot het vriendje van het boefje je een trap of klap in de nek geeft....

Nee hoor, prima optreden en hulde voor deze agent. Ook omdat de situatie niet nog verder escaleerd aangezien zn vriendjes zich er al mee begonnen te bemoeien! Nogmaals hulde en hoop dat agenten aan dit optreden een voorbeeld nemen en in de praktijk vaker zo op zullen treden ipv afwachtend en angstig te werk te gaan alwaar we ook vele voorbeelden van gezien hebben op het www.

Vluggejaapie | 27-06-12 | 15:03

@ad337

Molesteren...?? Weet niet waar je dat gezien hebt maar iig niet in dit filmpje! Zoek ' molesteren' anders eens op in de dikke van dale. Leer je nog wat ipv hier je onzin neer te plempen. Schat zo maar in dat je links stemt en thee drinkt...

Vluggejaapie | 27-06-12 | 14:53

Je ziet toch, dat die gozert weigert, om zijn andere hand op zijn rug te doen?
Dan mag die agent hem van mij een beuk geven, hoor.
En die blaaskaak, die zich ermee bemoeide, hadden ze van mij ook in de boeien mogen slaan.

Schietmijmaarlek | 27-06-12 | 14:46

Prima actie van de politie. Niet luisteren en tegenwerken? BAM! Je er mee bemoeien en hinderen? Nog meer BAM!
Dr.Zeldenrust | 27-06-12
---
Bam? Ben je werkelijk zo infantiel of kom je gewoon uit een asociaal gezin?

Ad337 | 27-06-12 | 14:35

Iedereen loopt te zeiken dat het hier zon bananenteplubliek is! Klopt! Verdachten worden in de meeste gevallen na 6 uur verhoor weer heengezonden!!
Vluggejaapie | 27-06-12 | 14:15
----
Je was wellicht vlug van school af Japie. Kennelijk kun je het verschil niet bevatten tussen krachtiger optreden tegen criminelen en molesteren van burgers.

Ad337 | 27-06-12 | 14:30

Wat loopt iedereen nou over rotterdam te zeiken dan. Muil houden en doorlopen. Boeiend dat die gozer een tik op zn neus krijgt, had hij maar mee moeten werken. Dat je een slapende zwerver een karatetrap op zn kop geeft mag je best veroordelen maar dit incident moet een voorbeeld zijn voor de hele nederlandse politie macht.

Der Walzenmueller | 27-06-12 | 14:28

Een verdachte die gefouilleerd wordt moet zijn handjes thuishouden. Anders volgt een corrigerende tik. En meer zie ik niet.
Volkomen correct gehandeld in deze situatie.

De dronkenlap heeft er zo te zien weinig last van.

Iedereen meent zich er mee te moeten bemoeien.
De politici moeten van hun pluche af komen en eens met de politei de straat op gaan. Weden dat ze zo genezen zijn !

pukkie61 | 27-06-12 | 14:25

Niet horen is voelen!! Iedereen loopt te zeiken dat het hier zon bananenteplubliek is! Klopt! Verdachten worden in de meeste gevallen na 6 uur verhoor weer heengezonden!! Kan politie niks aan doen maar zijn de regels van justitie die vuistdiep bij advicaten in de kront kruipen en altijd bang zijn om op hun bek te gaan!!
Kan me indenken dat er geen baan met grotere frustraties bestaat dan bij de politie. Hebben ze een boefje gepakt, loopt deze alweer vrij rond voordat betreffende agent einde dienst heeft...

Als een agent mij zegt dat ik mee moet dan ga ik mee! Mocht ik er toch anders over denken dan neem ik een portie smeer op de koop toe! Voor 20 jr terug nam oom agent je ff de steeg in en kreeg je een portie smeer als je wat misdaan had. En de volgende dag groette je deze zelfde agent en bedankte hem voor het opvoedkundig staaltje werk van de vorige nacht!

Overigens is dit mij nog nooit overkomen en zal ook niet gebeuren want ik heb geen zin in rottigheid!!

Van mij mag het nog een stukkie harder! + 1 voor agenten die ng durven in te grijpen!!
C'est ca gvd!

Vluggejaapie | 27-06-12 | 14:15

Zit Christe van Velzen tegenwoordig in de GS-redactie? Soft gelul allemaal.

T.H. | 27-06-12 | 14:12

Prima actie van de politie. Niet luisteren en tegenwerken? BAM! Je er mee bemoeien en hinderen? Nog meer BAM!

Dr.Zeldenrust | 27-06-12 | 14:10

Wat wil GS nou eigenlijk? De ene keer klagen dat er te weinig blauw op straat is en de politie een lachtertje is voor criminelen, en de andere keer bij elk opstootje een media hetze tegen de politie starten? Ik snap overigens nooit echt waarom het zo lang moet duren voordat iemand in de boeien geslagen is. Deze kerel stond toch al een tijdje stil. Hoe langer het duurt hoe ongeduldiger en agressiever hij wordt. Boeien, in auto en weg ermee....

Timski | 27-06-12 | 13:59

Ik zie wel wat er mis is maar dat is niet het geweld wat ik trouwens niet zien. Ik zie hier een stelletje amateurs die door al die uren langs de snelweg te staan flitsen niet meer weet hoe je fatsoenlijk iemand arresteert. Das gewoon FC Knudde dat korps in Rotjeknor.

Datzegiktoch | 27-06-12 | 13:43

ik vindt dat dit item van politie-geweld wel aandacht verdient en dat de politiek zich hier eens over buigt want het is wel duidelijk dat politie te vaak over de schreef gaat en het wordt weggemoffeld ....

kingorgasmo | 27-06-12 | 13:28

Ikdus | 27-06-12 | 12:55
ach gossie, de omgekeerde redenering; het toonbeeld van indoctrinatie en propaganda kauwen.

Russell | 27-06-12 | 13:23

Overigens, voor alle reaguurders die nu zeggen dat het pas goed is als ze zo "ook andere groepen" aanpakken, zag u in dit filmpje Jan de Groot, Piet Vissers en Kees van Dijk moeilijk doen tegen de politie? Ik niet in ieder gal en het vorige filmpje was een Leth, dus....

mortus_cade | 27-06-12 | 13:23

@KLTZK | 27-06-12 | 12:26

Als dat zo is, zou u hem dat aub een compilatie DVD'tje van 3 uur kunnen toezenden?

mortus_cade | 27-06-12 | 13:17

Die agent had hem TIEN stompen voor z'n rotkop moeten geven !!!

Muskatnuss | 27-06-12 | 13:01

Als je nou gewoon eens zorgt dat je niet gearresteerd wordt, maw je gedraagt je.
Hoef je ook niet op je muil geslagen te worden door de politie.

Ikdus | 27-06-12 | 12:55

Precies, mannetjes gaan stoer doen. Agentje drukt het direct de kop in. Top!

dwangruis | 27-06-12 | 12:52

@Koninging Beatricks | 27-06-12 | 09:09
-weggejorist-
Nu niet meer :(

Koninging Beatricks | 27-06-12 | 12:38

Niks mis mee, had nog wel wat extra klappen kunnen gebruiken.

zaadstengel_1A | 27-06-12 | 12:37

Nou, is dat geweld? Dit tik is niet meer dan een non-verbale waarschuwing. En bovendien hadden ze die andere vent ook gewoon mee kunnen nemen als ze hadden gewild. Vind het allemaal heel erg meevallen. Hulde voor de politie in dit geval.

D.V. | 27-06-12 | 12:31

Toch apart om te zien, hoe een opinie in 8 dagen 180 graden kan omslaan, wat betreft het aanpakken van bezopen mongolen met geweld...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...

Tientallen minnetjes toen vs honderden plusjes in dit topic... In 8 focking dagen...

ZKH EénOog | 27-06-12 | 12:31

Elk land krijgt de politie die het verdiend. Iedere dronken lul krijgt waar ie om vraagt. Niet zeiken. Perfect werk. Tijd dat de politie weer enig respect krijgt. En moet dat door middel van klapjes (en schopjes) dan zij dat maar zo.

rexmundi666 | 27-06-12 | 12:29

Zit ik hier op Joop.nl ?

CortezTheKiller | 27-06-12 | 12:29

Ik zou de reactie van Arno Bonte wel eens willen zien na het bekijken van 'Most shocking police chases' uit de VS oid.
Dit zou hem waarschijnlijk een hart aanval bezorgen!
www.youtube.com/watch?v=TIAWqEKIDZc

KLTZK | 27-06-12 | 12:26

Niet zo zeiken mensen. NL politie zijn nog steeds pussies vergeleken met bijvoorbeeld de Guardia Civil in Spanje. Daar hoef je niet eens te proberen om de discussie aan te gaan..

80 | 27-06-12 | 12:21

Inderdaad moet kunnen! Rotterdam is goed bezig nu de rest van het land.

petje pietamientje | 27-06-12 | 12:15

Wie niet horen wil, moet maar voelen. Eeuwenoud en werkt nog steeds. Tegenwoordig is er totaal geen respect, wetshandhavers mogen wel wat vaker respect afdwingen als dit ten goede komt aan het welzijn van de 'normale' burger.

drs. Hunebed | 27-06-12 | 12:14

@kattenfluisteraar
U heeft ook een LOI cursus zelfverdediging gedaan?
Naar de grond werken met een aantal omstanders is het domste wat je kunt doen. Je maakt dan van jezelf een uiterst weerloos prooi voor schopgraag tuig.
BS reactie dus.

datzegik69 | 27-06-12 | 12:12

Ben je werkelijk zo simpel dat je niet eens onderscheid kunt maken tussen hardere aanpak van criminelen en het in elkaar trappen van burgers?
Ad337 | 27-06-12 | 09:06 | + -3
Criminelen weten tenminste wanneer ze het haasje zijn.
Burgers die een misdrijf begaan (maar absoluut geen crimineel zijn hoor!!!.......) weten dat niet en menen alles te kunnen maken.
Bullshit uitspraak, het verschil tussen hardwerkende burgers en criminelen...
Criminelen zijn toevallig ook burgers, en nog hardwerkend ook!
Ik zie geen verschil, misdrijf is misdrijf.

ratim | 27-06-12 | 12:10

De grote klopjacht op Politie is begonnen, al jaren schreeuwen we om harder optreden, nu gebeurt het eindelijk en staat er weer een linkse wethouder uit R,dam moord en brand te schreeuwen in de media (Bonte),dus straks weer ''foei'' zeggen en de tokkies lachen hun broek vol, bedankt meneer Bonte!

CornholioNL | 27-06-12 | 12:01

-weggejorist-

drefgub | 27-06-12 | 12:00

Ik voorzie een nieuw TV programma met dat hijgerige hondje en Koos Spee.

Machtmisbruikers.

Treurig varken | 27-06-12 | 11:56

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 11:18
En zo is het!!
Helaas zijn mensen in de veronderstelling dat dit een onderdeel is van 'hardere aanpak' wat natuurlijk volkomen onzin is.

spooked | 27-06-12 | 11:53

Prima, grote bek tegen de politie en al je maten die zich er ook nog eens heel bedreigend mee gaan bemoeien (altijd zo bij allochtonen blijkbaar) en dit is zeker gepast geweld te noemen.
Geen grote bek = geen klap in je gezicht
Itsa Simple

WatZalIkErvanZeggen | 27-06-12 | 11:51

ik zie wel een wezenlijk verschil tussen de dronken let die out of the blue een trap in zijn zak kreeg, maar die je door hard blazen op de grond had kunnen leggen en deze opruiende idioten, actie en reactie is hier duidelijk aan elkaar gekoppeld en in overeenstemming met de situatie, trouwens goed dat die portiers(?) van aangrenzende zaken die andere herriemaker op afstand hielden, als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die omstanders die de zaken onnodig willen laten escaleren.

Bamzaaiert | 27-06-12 | 11:34

@kattenfluisteraar driewerf hulde voor uw comments. Ik ben het er volledig mee eens, dank voor uw inzicht.

Russell | 27-06-12 | 11:33

@Babylonian | 27-06-12 | 10:44
wat een onzin. Dus iedereen die een foute handeling filmt heeft er een doel mee? Als je bedoelt om misstanden aan de kaak te stellen prima. Maar iets zegt me dat je dat niet bedoelt.

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 11:24

@Babylonian | 27-06-12 | 10:44
wat een onzin. Dus iedereen die een foute handeling filmt heeft er een doel mee? Als je bedoelt om misstanden aan de kaak te stellen prima. Maar iets zegt me dat je dat niet bedoelt.

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 11:24

Het lijkt overigens wel of 010 Politzei na Hoek van Holland helemaal los is. Publiek wordt nu per definitie gezien als de vijand die op alle mogelijke manieren bestreden moet worden. De bazen durven die tendens niet tegen te gaan (boter op het hoofd) Ik zie het als een zeer gevaarlijke tendens. Ik wil de reaguurder nog wel eens spreken wiens vrouwtje dadelijk bij een verkeersoverteding iets te veel verbaal weerwerk levert en aan haar haren uit de auto wordt gesleept. Want daat gaat het om, de normvervaging rond gepast geweld. Zolang het een vervelende Fin betreft vinden we het prachtig maar dit soort gedrag richt zich op de normale burger niet of de vervelia's Dan rijdt men liever een straatje om

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 11:22

Het gaat er niet om of het voor iedereen een fijn onderbuik gevoel geeft als een etterbak op zijn muil wordt geslagen door een agent. Het gaat om slecht politiewerk. Net als die trappende politieagente wordt hier maar wat aangekloot. Je legt een vent op de grond als ie wederspannig is. Daar zijn methodes voor, die worden geleerd en die werken pefect. Geen escalatie, geen gedoe over rondslingerende handboeien (wat een flutexcuus)etc. Neer, armen op de rug, knie in de nek, boeien om. Laten liggen tot er genoeg versterking is.
Nee, dan ga je lopen trappen of meppen net als de gemiddelde onbeheerste straatschuimer. En dan klagen dat je weerwerk krijgt van het publiek? Vergelijkingen met USA gaan mank. Ook daar zijn standaard protocollen en is meppen verboden. Ze gebruiken alleen andere middelen.(tazer) Of vinden jullie de Rodney King aanpak acceptabel?

kattenfluisteraar | 27-06-12 | 11:18

Geenstijl kap hier is mee! Iedereen loopt hier altijd maar te klagen dat de politie hier te soft is en iedereen wilt meer daadkracht. Ga dan ook niet elk wissewasje breed uitmeten. De politie moet het gezag terug krijgen! Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.

Zuidpoolvogel | 27-06-12 | 11:17

Handboei is om linker pols gedaan, vervolgens probeert hij zich om te draaien en werkt daardoor niet meer mee aan het `(hand)boeien`. Op dat moment geeft de agent hem een knal voor zijn kop omdat anders de aan één pols vastzittende handboei als wapen kan worden gebruikt. Niks buitensporig geweld en hulde aan de agent.

--neus-- | 27-06-12 | 11:17

Van Rossum, loop niet zo te zeiken, heb je soms een bon voor te hard rijden gekregen deze maand?

Harigeharrie | 27-06-12 | 11:10

Hou is op met dit gezeik!
Keurig gedaan, beetje soft vind ik. Maar dit is wel de taal die de meeste straatterroristjes kennen.
Kijk altijd graag met een bak chips naar Amerikaanse arrestaties.
10+ auto’s met dito agenten die met riotguns en pistolen een auto doorzeven en als er nog beweging in zit nog ff tazeren.
Niet ingrijpen vind ik erger, samen met parkeermeters controleren.
Voordragen voor een lintje. Goed gewerkt mannen/vrouwen

454ci | 27-06-12 | 11:09

Hou is op met dit gezeik!
Keurig gedaan, beetje soft vind ik. Maar dit is wel de taal die de meeste straatterroristjes kennen.
Kijk altijd graag met een bak chips naar Amerikaanse arrestaties.
10+ auto’s met dito agenten die met riotguns en pistolen een auto doorzeven en als er nog beweging in zit nog ff tazeren.
Niet ingrijpen vind ik erger, samen met parkeermeters controleren.
Voordragen voor een lintje. Goed gewerkt mannen/vrouwen

454ci | 27-06-12 | 11:09

NYPD heeft Central Park op deze manier schoongeveegd in de jaren negentig. Is er een stuk veiliger op gewroden. Dit volk is niet gevoelig voor: "Wilt u alstublieft geen overlast veroorzaken?"
Pas als bewezen wordt dat Politie zonder eerst medewerking van overtreder te vragen meteen begint te meppen ga ik steigeren. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. U heeft de keuze gehad om rustig mee te werken.

LeBut_013 | 27-06-12 | 11:08

mantora | 27-06-12 | 10:36 |
Gaf per ongeluk een min, moet dus zijn ++

lanexxx | 27-06-12 | 11:04

@Babylonian | 27-06-12 | 10:44

Hoewel je op de openbare weg mag filmen zou ik als agent niet blij zijn als mijn bakkes, terwijl ik gewoon mijn werk deed, tot het einde der dagen op het internet zou rondzwerven.....

Misschien iets om te overwegen als er weer van dit soort filmpjes verschijnen.

Daarnaast: dit soort filmpjes bieden een schijn-objectiviteit/realiteit, net als foto's. Wat er voor de opname gebeurde, weet je niet, wat er buiten beeld gebeurt, weet je niet, dus met een korrel zout nemen die filmpjes en foto's.
Bovendien heeft degene die dit soort filmpjes plaatst daar altijd een doel mee, waarmee de objectiviteit nog verder onder druk komt te staan.

Han Fortmann | 27-06-12 | 11:00

JohnDee | 27-06-12 | 10:46 |
.
De tijd van pappen en nathouden is voorbij, softie. Het is niet meer dan normaal dat wie geweld wenst te gebruiken tegen de politie, door diezelfde politie met gepast geweld op andere gedachten wordt gebracht.
.
Het is niet meer dan normaal dat wie bij openbare orde verstoring, vernieling, aanranding, beroving, verkrachting en wat die meer zij met geweld zijn wil op anderen wil opleggen, met harde hand de consequenties van zijn daden zal ondervinden en zijn straf zal ontvangen.
.
U wilt het geweldsmonopolie bij het schorem op straat? Bij de rovers, de verkrachters en de doorgewinterde criminelen? Meld je aan bij JohnDee, onze ultieme papper en nathouder.

Bertus Betonsloper | 27-06-12 | 10:58

Keurig gewerkt mannen. Dit zijn mannen in het blauw die het verschil maken op straat.
@GS @vanRossum; passen jullie wel op dat je geen vinger kneust met dit dappere typewerk

datzegik69 | 27-06-12 | 10:54

Moet kunnen !, Achterlijke media.
Waar zijn al die filmpjes van geweld tegen de politie....?
Nederland slaat door.

msgambler | 27-06-12 | 10:47

Hou je van geweld ?
Wil je graag andere mensen slaan ?
Wil je graag andere mensen schoppen ?
Wil je graag jouw wil opleggen aan anderen ?
Wil je graag andere mensen straffen ?
Ga dan bij de politie werken - en je wordt er nog voor betaald ook !

JohnDee | 27-06-12 | 10:46

Dit wordt nog wat. Als elke actie die de politie onderneemt zo breed wordt uitgemeten in de media, durven ze straks helemaal niks meer te doen.

Eerst klagen dat de politie te soft is, vervolgens laten ze eindelijk eens daadkracht zien en dan wordt dat ook weer afgestraft! Wat willen we nou, mensen?

Softe lange arm der wet: Blijf vooral dit soort video's uitbrengen!
Daadkrachtige lange arm der wet: Laat deze agenten met rust en hun werk doen.

Babylonian | 27-06-12 | 10:44

We zeuren altijd dat de politie te soft is geworden, dan moeten we niet zeuren als de politie eens wat respect afdwingt. Verdachte gaf politie een klap, dus wat mij betreft heeft hij mazzel dat hij nog kon lopen daarna.

Jackie Chiles | 27-06-12 | 10:41

Verzet bij arrestatie = knuppel in je nek. Bij levensbedreigend verzet behoor je van geluk te spreken wanneer je niet in het mortuarium, maar op de IC van een ziekenhuis eindigt.
.
De tijd dat het schorem het op straat voor het zeggen heeft mag nu toch zo langzamerhand wel eens voorbij zijn... me dunkt. Trek de verkeerde smoel tegen een Guardia Civil en het zal je de rest van je leven heugen. En terecht.

Bertus Betonsloper | 27-06-12 | 10:40

Let op mijn woorden.
Deze problemen voor de politie zullen er niet toe leiden dat er andere of betere geweldsinstructies komen voor de politie.
Er zal regelgeving komen die het filmen van dineders in her openbaar gaat verbieden.
Het zal ze een zorg zijn dat zulke regels ongrondwettelijk zullen zijn omdat in Nederland de grondwet bijna nooit ter sprake komt, behalve in 'racisme' zaken.
Let op mijn woorden.

Alteidt Glijck | 27-06-12 | 10:38

Goede actie van de politie. De media plus geenstijl denken dat ze alles weten en ethisch kunnen beoordelen wat wel en wat niet kan. Dat is niet de taak van de media, de media moet rapporteren en niet intepreteren. De politie moet gewoon ingrijpen want het loopt de spuitgaten uit. Het is echter een nederlands gegeven dat het toch nooit goed is. Dan treed de politie weer te hard op en dan weer te zacht. Dan regent het weer en dan is het weer te warm. Zeikland met zeikmedia. Grow up.

mantora | 27-06-12 | 10:36

Laat ze maar lekker hun werk doen. Vandaag of morgen valt dat schot vanzelf wel want dat is nu eenmaal een gevolg van de inflatie van het woord proportioneel..
.
En dan hebben we weer voor jaaaaren gespreksstof..

Deus Absurdia | 27-06-12 | 10:35

Wat is dit nu allemaal voor waanzin.
We moeten blij zijn dat de politie excessen voor ons burgers opruimt.

Vroegah! kreeg je alleen al een knal voor je kop van oom agent als je voor je beurt sprak.

Ik sta achter de politie en getuig blind dat iedere arrestatie correct is uitgevoerd.
Beter de macht bij de politie dan bij de tokkie.

Iedereen in Nederland mag voor mij hier meedoen, maar lui die het versjieteren mogen voor mij best wel wat stevig aangepakt worden.

mcclone "wars" | 27-06-12 | 10:33

Als je voor je eigen brood bereid bent geweld op anderen toe te passen tot aan dood schieten toe, dan zet ik vraagtekens bij je verstand. Iemand stompen of schoppen omdat je er mee weg komt is te triest voor woorden. Alleen als er echt direct gevaar is pas je geweld toe (mag iedereen), anders doe je gewoon waar je voor betaald wordt en dat is hulpverlening. Waar is dat omgeslagen naar megelomanie?

synchronicity | 27-06-12 | 10:32

Prima actie van de politie! Je hebt je gewoon te gedragen tegen de politie en wie niet horen wil, moet maar voelen.

Volgens mij gaat het hier trouwens niet alleen om het dronken over straat lopen. Of hebben jullie wel eens een wandelaar staande gehouden zien worden met het stopteken van een politieauto?

harry poster | 27-06-12 | 10:32

De Nederlandsche politie verdient hulde.
En deze agent helemaal.

Verdachte krijgt een attentie tik, nou nou, erg hoor.
Moet die lul maar meewerken.

Spokoynoy Nochi | 27-06-12 | 10:31

Kutgeenstijl, laat die agenten es ff lekker hun werk doen. Voor mijn part hengsten en meppen ze er maar lekker op los. De politie krijgt geen repsect meer, dus wordt het tijd dat dat weer wordt afgedwongen. Bij de spaanse guardia civil bedenkt men zich wel 12 keer alvorens men bijdehand gaat lopen doen danwel verzet gaat plegen laat staan geweld gaat plegen.

Badderbeest! | 27-06-12 | 10:30

AlweerAlweer | 27-06-12 | 10:22
Ik hoop niet dat je hier werkelijk komt voor guidance. En is het werkelijk zo dat geenstijl verheerlijkt dat "Dat de Spaanse Guardia er tenminste lekker op los ramt." In dat geval heb ik een verklaring voor de vragen/opmerkingen in mijn vorige post.

Russell | 27-06-12 | 10:30

Verdiende klap voor z'n kanis. Zijn maatjes hadden er ook wel een paar mogen hebben.

Hond van de slager | 27-06-12 | 10:28

Arrestant verzet zich tijdens het fouilleren, en krijgt terecht een klapje ppppffffffffffffffff
Wat moeten ze dan? wachten tot dat de politie zelf klappen krijgt? Er staan ook nog twee hufters de boel op te naaien dus de politie heeft weining keus dan een duidelijk signaal te geven. Waarom plaatsen jullie dit GeenStijl? Eers jaren zeiken dat de politie niks doet, en nu is het weer niet goed.
Zeiken om te zeiken

Wayan | 27-06-12 | 10:24

OK OK Geenstijl / Van Rossum, wat is jullie mening dan? Jullie staan altijd vooraan om van alles en wat te beoordelen. Waar ik het vaak 9 van de 10 keer mee eens ben maar wat is jullie mening hierover?!

Weken lang heb ik overal aan moeten horen dat Politie te soft is. Dat de Spaanse Guardia er tenminste lekker op los ramt. Maar nu doen ze het eindelijk, nemen jullie geen standpunt in!

AlweerAlweer | 27-06-12 | 10:22

Heb een beetje het gevoel dat dit topic is geplaatst om gevoelens rond om het schopincident te neutraliseren.
Alle schapen roepen nu keurig "niets aan de hand next" en pleite zich daarmee vrij om verder na te denken over het schopincident, de aangepaste verklaringen van de getuigen door politie / OM.

Russell | 27-06-12 | 10:19

Zitten de betrokken "agentjes" ook al in de ziektewet?
De Arbo unie heeft het er maar druk mee daar in Rotjeknor met al die meppende juutjes, die dan zgn "ziek" thuis mogen blijven tot de zaak wat gesust is, of die burgemeester Aboudoubienogwat weer één of ander lul verhaal heeft verzonnen, dat er niets aan de hand was.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 27-06-12 | 10:16

@de goddeloze | 27-06-12 | 08:46
Helemaal waar!

harry poster | 27-06-12 | 10:16

Van Rossum, zielig ventje. Meer zeg ik niet...

Juribus | 27-06-12 | 10:12

GS, Van Rossum ga je schamen voor dit soort stoken tegen de politie. Elk laf gemaakte filmpje is nu aanleiding een opruiende topic te maken. Als de politie niet of te slap optreedt is het ook niet goed!

lanexxx | 27-06-12 | 10:10

Je wordt gearresteerd, omdat je een overtreding hebt begaan of ervan wordt beschuldigd. Het openbaar ministerie zal bepalen wat de aanklacht is en de rechter geeft je straf of niet. Maar als je dan irritant gaat lopen doen even je smoel houden alsjeblieft. next

trippert | 27-06-12 | 10:06

Als er iets of iemand is dat altijd loopt te zeuren over het softe optreden van de Politie, dan is het geenstijl wel. Delen ze eindelijk eens een aantal keer een goede dreun uit, dan is het weer een ernstig feit dat ze plegen, en worden ze meteen vol in de media geplempt. Naar mijn mening, meneer verzet zich tegen zijn arrestatie, en is lastig. Dan krijg je gewoon een corrigerende tik.

bartjeb1989 | 27-06-12 | 10:05

Ik lees net vol verbazing de reactie van Bonte. Die kerel is totaal van het padje af! Heeft hij zitten kijken naar de beelden van Rodney King in plaats van dit filmpje?

koyt | 27-06-12 | 10:04

In Rotterdam drinken ze geen thee, daar handelen ze.

Kilsdonk | 27-06-12 | 10:04

Ik las dat Gijsbert Ruiter is mishandeld door de poltie bij zijn aanhouding. Kijk, dát vind ik nou wel erg.

Geef zijn vrouw even een 'vind ik leuk' op Facebook. Tja, het is niet leuk, maar Facebook kent geen 'niet leuk'. www.facebook.com/HekHaelen

Hans Hillen | 27-06-12 | 10:03

Politiegeweld? Dit is uiterst correct optreden van de dienders.
.
Zo te zien vragen ze eerst een keer of vijf of de omstanders zich er niet mee willen bemoeien. Dit werkt anno 2012 niet meer (!). Het tergen gaat door en uiteindelijk krijgt iemand een klap op zijn broodmolen.
.
Dit had Stevie Wonder nog kunnen zien aankomen.

koyt | 27-06-12 | 10:02

@geenstijl: ga je schamen voor dit soort berichtgeving!!!

sniggie | 27-06-12 | 10:01

Tegen de achtergrond van de gaande transitie van een Christelijke naar een andersoortige samenleving zijn deze gewelddadigheden wel te plaatsen.

jaco | 27-06-12 | 10:01

Tsjonge zeg, wat een geweld! Moet nu van elke op film opgenomen tik van een agent een topic worden gemaakt? Een filmpje a la Rodney King ok, maar dit is niks. NEXT.

Aardappeleter | 27-06-12 | 10:00

Als je je gewoon netjes gedraagt is er niks aan de hand. Als je je als een klootzak gedraagt vind ik dat de pliesie best hard mag zijn. Moet je maar normaal doen simpel als wat. Moet je eens in Spanje of Italie proberen, verzet tegen de pliesie. Krijg je 6 wapenstokken in je nek.

Donkey Bong | 27-06-12 | 09:59

Ziet er volkomen normaal en proportioneel uit. Niet meewerken, lollig proberen te doen = klapje in je gezicht. HULDE !

De landelijke politie zou een voorbeeld moeten nemen aan deze dienders. Eindelijk een korps dat zijn rug recht gaat houden. Dat zal de politie op den duur weer haar aanzien en respect geven dat ze al jaren graag willen hebben.

De politie zorgt voor orde en recht en dat doe je niet door eindeloos met iedereen in discussie te gaan of door als sociaal werker te blijven sussen en pappen. Gewoon duidelijkheid geven 1 waarschuwing , daarna krijg je een beuk of helpen we je meer nadrukkelijk.

Caser | 27-06-12 | 09:58

@ Hillen
Eensch! Laten zij dit ook met andere groepen doen!

pitsteen | 27-06-12 | 09:57

Klootzakken die op straat de sfeer verzieken mogen van mij klappen krijgen. En als je de straatheld uithangt moet je niet achteraf gaan zeiken.

Alexander de Kleine | 27-06-12 | 09:54

@irma zonderboezem | 27-06-12 | 09:48
Nee, dat vind ik niet te vergelijken, linkje was juist bedoeld om aan te geven wat buitenproportioneel geweld is.
En dat is dus niet die agent die een klap uitdeelt.

necrosis | 27-06-12 | 09:53

Niks mis mee. Jammer dat er geen geluid bij is. Ik zou ook 1x vragen in te stappen, zo niet... dan *BAF* meekomen graag

the Ketster | 27-06-12 | 09:52

Het staat ook al op de Televaag. Wat een gezeik is dit zeg. Als diezelfde bezopen gasten je auto vernielen of je vrouw lastig vallen dan wil je direkt hulp en het liefst nog harder.

doskabouter | 27-06-12 | 09:52

@anarchrist | 27-06-12 | 09:43
Ik merk dat Arno Bonte hier minkudo's zit uit te delen!

necrosis | 27-06-12 | 09:50

Niks aan de hand, correct optreden

joyriders | 27-06-12 | 09:50

Leuk die aandacht voor dit non-topic. Terecht geweld gebruikt en was eigenlijk nog veel te soft.
Bij een aanhouding werk je mee of je krijgt klapjes er is geen tussenweg.

Next Topic die er wel toe doet graag.

25TaLife | 27-06-12 | 09:49

necrosis | 27-06-12 | 09:45 |
Vind je dat met elkaar te vergelijken?
Ik toch echt niet!

irma zonderboezem | 27-06-12 | 09:48

Dit soort klappen geeft mijn vader aan mijn moeder om te laten zien dat íe van 'r houdt...

Cappacocha | 27-06-12 | 09:48

(c)ZWITSUL | 27-06-12 | 09:37 |
Ja goed idee, als ze direct dan ook anoniem de deur bij je in mogen komen trappen, om je vervolgens anoniem een knuppel in je nek te leggen. Omdat je anoniem je verkeersboete niet op tijd betaalde.

Russell | 27-06-12 | 09:46

@irma zonderboezem | 27-06-12 | 09:41
Inderdaad, na die ene opvoedkundige tik, stond hij nog steeds overeind.
Vergelijk dat eens met dit:
www.telegraaf.nl/binnenland/12436583/_...
(was ook 'maar' één tik)

necrosis | 27-06-12 | 09:45

Zucht,vroegha als de politie het vermoeden had dat er drank in het spel was of agressie om wat voor reden dan ook,dan had je in 0.1 seconde een soort van knevel ketting om je pols.
Een klein draai met het handvat en je bent machteloos.
Vervolgens 24 of 48 uur nadenken in een kale politie cel.

spooked | 27-06-12 | 09:45

Keurig politiewerk. Het echte probleem zijn de hordes kansloze zuipende steeldieven waarmee de grote steden worden overspoeld. Lui die hier niets te zoeken hebben maar door de fijne open grenzen gewoon binnenkomen. Ik kan me heel goed voorstellen dat een politieagent zijn geduld verliest als hij een dienst lang alleen maar met niet Nederlanders bezig is. Niet zo jammeren dus.

doskabouter | 27-06-12 | 09:45

Het enige dat hier niet proportioneel is, is de media aandacht voor dit soort non-filmpjes.

medusa324 | 27-06-12 | 09:43

Prima gedaan, gewoon luisteren klaar.

jan7672 | 27-06-12 | 09:43

merk dat er een hoop agenten zijn die hier commentaar plempen.ga eens aan het werk lutsers!

anarchrist | 27-06-12 | 09:43

Wat lopen jullie nou te zeiken... eerst was de tendens dat de ploitie harder op moest treden... doen ze dat eindelijk, is het weer niet goed..

Rardon | 27-06-12 | 09:41

Waar is dat buitensporig geweld dat?

HetMes | 27-06-12 | 09:41

Geweld? ?
Een opvoedkundige tik op zijn snuit , niks meer.

irma zonderboezem | 27-06-12 | 09:41

Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben! Eerst slaan, dan vragen stellen...

eerstneukendanpraten | 27-06-12 | 09:40

Gewoon de politie niet meer achter het bureau vandaan laten komen. Kunnen ze geen geweld meer gebruiken. GL politici en GS reaguurders kunnen dan rustig slapen.

BroodenSpelen | 27-06-12 | 09:40

@ (c)ZWITSUL | 27-06-12 | 09:37 |
+en

(c)ZWITSUL | 27-06-12 | 09:39

dat filmen moet ze maar is snel gaan verbieden.. als politici anoniem kunnen stemmen dan moeten agenten anoniem kunnen werken.

(c)ZWITSUL | 27-06-12 | 09:37

-weggejorist-

Heinrich Fischer | 27-06-12 | 09:37

Werkende ambtenaren +1

DomineeZwemzaad | 27-06-12 | 09:37

Goede actie! Wat mij betreft mag het vaker en harder!

zeefert | 27-06-12 | 09:36

Wordt dit de nieuwe trend jongens? Op alle slakken van de politie zout leggen? Dan durven ze zometeen al helemaal niks meer te doen. Hou ff op alsjeblieft....

Samson Hunts Alone | 27-06-12 | 09:35

@Kingeef1975 | 27-06-12 | 09:17
Niet de volgorde veranderen hè, hij werd eerst op zijn bakkes geslagen, daarna pas geboeid!
En waarschijnlijk kreeg hij die dreun wegens niet opvolgen van bevelen, hinderlijk gedrag en andere zaken die een corrigerende tik rechtvaardigen!
Die overige paupertjes hadden ze trouwens in een separate arrestantenbus moeten proppen wegens het hinderen van een agent in functie.

necrosis | 27-06-12 | 09:34

Russell | 27-06-12 | 09:29
 
Helemaal mee eens. Afgezien van dat wat er voor het filmpje gebeurde (waar we conveniently geen beelden van hebben) niets te maken heeft met het herhaaldelijk intrappen op een man die met z'n rug tegen de muur staat te tollen op z'n benen. Zeker na de eerste trap als-ie ook nog eens op z'n hurken zakt. Rondvliegende handboei.. my ass.
 
Maargoed, dat heeft er niets mee te maken dat er in dit videotje niets gebeurd wat niet ok is.

Lyrthion | 27-06-12 | 09:34

@Gary Gunstone | 27-06-12 | 09:31 | + 0 -

Of deze moord: www.moordzaken.com/Bj%C3%B6rn_Jue

Kijk, daar was kordaat optreden nou op z'n plaats geweest. Maar dan blijven ze bang buiten staan.

Hans Hillen | 27-06-12 | 09:33

Dan laten die Nederlandse dienders eens niet met zich sollen, is het weer niet goed. Mooitje hoor, precies tussen de ogen.

mijntweecent | 27-06-12 | 09:30

@Russell | 27-06-12 | 09:29 | + 1 -

Helaas kan ik je maar één plusje geven. Anders kreeg je er 100.

Hans Hillen | 27-06-12 | 09:30

Laat die mensen lekker hun werk doen!

HetIsHierGoedTeDoen | 27-06-12 | 09:30

Goede actie van de pliesie

nick_delft | 27-06-12 | 09:30

getergde kaasboer | 27-06-12 | 09:22
Dat is precies mijn argument over slecht politie werk (slecht getraint)
Als een persoon niet meewerkt had de politie hem allang tegen de grond moeten werken.
Wat u een 'attentieklapje' noemt is een zwaktebod aan de kant van de politie die niet in staat is om een onwillige verdachte onder controle te krijgen.
Terecht merkt u op dat de collega ook zwaar faalt.

spooked | 27-06-12 | 09:30

"Fake!!!"
Dit is gewoon een campagne om meer respect af te dwingen voor ons keurkorps!

Serieus: hulde voor de politie. Mogen de nederlandse rechters dit kordaat optreden maar spoedig volgen.

datzouzomaarkunnen | 27-06-12 | 09:29

Ik had eerlijk gezegd een wat kritischere blik verwacht van de geenstijl lezer. Het valt me op dat grotendeels makke schapen zijn, die keurig herkauwen wat ze voor gezet wordt. De getuigen bij het schop incident hebben aangegeven dat de verklaring zoals de politie die hanteert NIET KLOPT. M.a.w. dat er feiten verdraait zijn om in hun werkelijkheid te passen.
Er is niets mis met ferm politie optreden, maar dan moet het wel op een eerlijk en verantwoorde manier gebeuren. Daarbij moet de politie ook gewoon ter verantwoording kunnen worden geroepen, en niet onder elk voorval uit komen door een een tweetje met het OM.

Russell | 27-06-12 | 09:29

Ik zit er niet mee dat de politie een zatlap aanpakt. Zou het echter wel fijn vinden als de politie ook eens zo hard zou optreden tegen andere (welbekende) groepen.

Hans Hillen | 27-06-12 | 09:29

Kijk, zo had die schopagente het ook kunnen doen. Gevalletje: heel netjes opgelost. Chapeau.

Lyrthion | 27-06-12 | 09:28

Niks mis mee als je je als een hufter gedraagt word je als een hufter behandeld

alibombalie7018 | 27-06-12 | 09:28

Geenstijl, ga nou niet stemming maken als je het verhaal niet kent. Mensen moeten eens leren dat je niet lastig moet zijn als de politie met een aanhouding bezig is. Als je het er niet mee eens bent kun je netjes een klacht indienen. En geloof mij, die worden over het algemeen goed afgehandeld en als de diender in kwestie over de schreef gaat dan heeft dat consequenties.

Warhoofd | 27-06-12 | 09:28

Tja, verzetten bij arrestatie, kan je een klap op je muil verwachten. Is niet leuk, verdient geen schoonheidsprijs, maar soit. Wat ik veel ergerder vind is dat de ballentrappende agente er mee wegkomt.

bello | 27-06-12 | 09:28

Roverheid komt er langzaam achter, dat camera's ook wel eens in hun nadeel kunnen gaan werken.

reageerbuis | 27-06-12 | 09:26

Er staat toch 'slakken en zout'?

Crockett | 27-06-12 | 09:26

Harden moeten ze worden, veel harder. Niet luisteren? Beuk erin.Denk je nog wel eens na de volgende keer.........

Zaaddonor | 27-06-12 | 09:25

Nu we het toch over politiegeweld hebben: kunnen we allemaal even een bezoekje brengen aan de facebookpagina van Gijsbert Ruiter en Margot Barel? Gewoon voor morele steun. www.facebook.com/HekHaelen
.
Margot kon gisteren inspreken bij de gemeenteraad van Leudal, maar werd al na 1,5 minuut afgekapt door de geweldige CDA-burgemeester. www.hartvannederland.nl/nederland/limb...
.
Wanneer gaat Tom Staal nou richting Haelen?

Hans Hillen | 27-06-12 | 09:25

Politiegeweld? Nou ik zie het niet. Persoon werkt overduidelijk niet mee, heeft grote bek, draait zich naar agent toe en z'n handen gaan alle kanten op. Agent dreigt controle te verliezen en geeft een attentieklapje. Persoon gaat niet out en het blijft bij eentje.
Veel zorgelijker is in mijn ogen dat zijn collega de situatie niet verbetert maar eerder verergert door die andere zeikstralen niet op afstand te houden en consequent in de weg te lopen. Pas als twee collega's in burger de agenten afschermen is het gezeik voorbij

getergde kaasboer | 27-06-12 | 09:22

Niet zo janken geenstijl. Neerknuppelen die gasten

beschuitjekaas | 27-06-12 | 09:22

fail | 27-06-12 | 09:20 |
Inderdaad.
Het wordt nu wel vervelend. Zijn de normale redactieleden op vakantie ?

Boomschade | 27-06-12 | 09:22

Wat slaat GeenStijl hier toch gruwelijk de plank mis. Eerst al bij die Let, nu opnieuw.

Beetje sneu.

Heau even | 27-06-12 | 09:21

Hahaha! Probeer dit in Zuid Europa is.. Daar slaan ze je helemaal kapodt als je je vastgrijpt aan een agent. Alleen daar heeft niemand de cohones om het op te nemen, dan slaan ze jouw ook helemaal kapodt namelijk. En terecht.

frankmeister | 27-06-12 | 09:20

... nog even en jullie kunnen de redactie delen met Joop.nl

fail | 27-06-12 | 09:20

Topactie van de politie. Moeten ze vaker doen. Daarbij zie ik geen buitensporig geweld tegen die tokkies...

Tommygunner | 27-06-12 | 09:20

Pouline | 27-06-12 | 09:14
Zo'n 'corrigerende tik' lokt alleen meer agressie uit,het heeft niets te maken met het onder controle krijgen van een verdachte/arrestant.
Met de juiste training had de verdachte machteloos op de grond gelegen.
Nu kun je duidelijk zien dat de situatie dreigt te escaleren.
Kortom waardeloos politie werk (gebrek aan training)

spooked | 27-06-12 | 09:19

En daarom wordt Rotterdam ook steeds veiliger. Zero-tollerance ftw! Ech wel...

Fopspeen | 27-06-12 | 09:17

Ik snap ook niet waarom een geboeide verachte zo lang in een voor hem ongemakkelijke positie tegen de achterruit wordt gedrukt. Komt totaal geen gevaar van hem af, hij is in zijn gezicht geslagen en geboeid, maar kennelijk is het noodzakelijk.

Kingeef1975 | 27-06-12 | 09:17

Optatertje als een ontnuchterend opkikkertje.

meesterinche | 27-06-12 | 09:17

Hij grijpt naar rechts onder bij die agent ofwel hij greep naar het dienstwapen. Ja dan kan je een flinke in je face verwachten.

Bedenk | 27-06-12 | 09:17

Ik zie het probleem niet. Vervelende zatlap doet niet wat hem gevraagd wordt en krijgt een corrigerende tik. Hadden ze hem 5 minuten in de strafhoek moeten zetten? Of vind Geen Stijl het leuker als gemeld mag worden dat er weer agenten in elkaar geslagen waren?

Pouline | 27-06-12 | 09:14

Rodney King forever!!!

Ulle Ruttelflut | 27-06-12 | 09:14

@deraderendraaien | 27-06-12 | 08:57
Precies!

doenormaal! | 27-06-12 | 09:13

De politiek probeert te scoren over de rug van de agenten heen.

Van Duyvenbode | 27-06-12 | 09:13

dat de politie soms even met de sterke arm zwaait is prima, maar dan niet gaan mekkeren dat er soms iemand terug mept, en dat dan 'geweld tegen hulpverleneres noemen'.

141535979 | 27-06-12 | 09:12

wat een gezeik toch hier in nederland,aan de ene kant lopen ze te ouwehoeren dat de politie veel te soft is ,en dan treden ze op dan mag dat weer niet.
In ander landen bijv.spanje vragen ze niks maar krijg je eerst op je donder ,dan vind ik het hier nogal netjes gaan

becool1 | 27-06-12 | 09:12

precies. agent heeft ws 3 keer vriendelijk gevraagd ff op te zouten. nog vrij geduldig. gewoon ff luisteren nu. mijn zege hebben ze. moet je in de USA of in Canada proberen, binnen een straal van 1 meter bij een agent komen.... en dan zijn ze daar nog alleen.... de tandartsrekeningen worden daar tevens niet vergoed door jusititie....

Tinus_Trotyl | 27-06-12 | 09:11

 
Ach deze video valt prima onder de termen; tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend ... niet nieuws dus !
 

Rebellis | 27-06-12 | 09:11

Buitensporig geweld? Doe is ff normaal zeg. Ik zie alleen maar verzet bij arrestatie, bemoeienis van mensen die zich normaal moeten leren gedragen. Persoonlijk had ik alle begrip ervoor gehad als die agent zijn knuppeltje had gepakt en is een paar tikken had uitgedeeld. Ze beginnen zelf met het gezeik rond 15sec. Dat is het risico als je bijdehand ga doen niet huilen dan als je op je plaats gezet wordt, aanpakken die handel!!

Born2befree | 27-06-12 | 09:11

Goed dehandeld. Die gaaten zijn al bijdrhand genoeg. Van mij had die agent nog harder mogen slaan. Onkruid v/d maatschappij die lui.

JeejD | 27-06-12 | 09:10

Ad337 | 27-06-12 | 09:06
geheel met u eens!!!

spooked | 27-06-12 | 09:10

@Koninging Beatricks | 27-06-12 | 09:08

linkfail...
nou ja link is zichbaar...

Koninging Beatricks | 27-06-12 | 09:09

-weggejorist-

Koninging Beatricks | 27-06-12 | 09:08

Opruiend en tendentieus bericht...!!

number668 | 27-06-12 | 09:08

Een hardere aanpak van de politie betekend niet een klap voor je bek krijgen.
Het betekend dat mischien eindelijk een keer geen bonnen schrijven maar bijv de aanpak van scooter klootzakjes die de straat onveilig maken.

spooked | 27-06-12 | 09:08

pak ze maar aan, dat gajes

timtech | 27-06-12 | 09:07

Ik ben voor. Sla ze maar om de oren.
Dit hebben we jarenlang gewild. Nu niet zeiken.

Randvoorwaarde | 27-06-12
---
Ben je werkelijk zo simpel dat je niet eens onderscheid kunt maken tussen hardere aanpak van criminelen en het in elkaar trappen van burgers?

Ad337 | 27-06-12 | 09:06

Dat zal ze leren.
Respect zul je hebben kreng.

Mac The Ripper | 27-06-12 | 09:06

en terecht... gewoon meewerken anders pomp ik je op je muil... op dat tijdstip en in hun hoedanigheid begrijpen de arrestanten toch geen andere taal.

Satria | 27-06-12 | 09:06

Heel simpel: meewerken. Doe je dat niet dan zal de politie wel geweld moeten gebruiken om je in te rekenen. Je zou het zelfs op uitlokking kunnen gooien als je je verzet.

doenormaal! | 27-06-12 | 09:06

'Dit is schokkend en verbijsterend. Volgens mij is duidelijk dat het hier om buitensporig geweld gaat,' zegt Raadslid Arno Bonte.

Arno Bonte is fractievoorzitter van GroenLinks. GroenLinks vindt het dus wel goed dat mensen zich hevig verzetten tijdens een arrestatie.
GroenLinks vindt het verder dus geen probleem dat mensen de bevelen van de politie niet opvolgen.

De roots van GroenLinks zijn weer goed zichtbaar geworden door mensen als Arno Bonte.

Koninging Beatricks | 27-06-12 | 09:05

Ik ben voor. Sla ze maar om de oren.
Dit hebben we jarenlang gewild. Nu niet zeiken.

Randvoorwaarde | 27-06-12 | 09:04

Beetje laf GeenStijl! En als ik de comments lees de plank weer volledig mis geslagen. Komt veel voor de laatste tijd... Waar is de tijd van Fleischbaum, Brusselmans en Rutger gebleven?

Doc Damage | 27-06-12 | 09:04

Als ik die politieagent was geweest, had ik die gast allang een hoek verkocht en op de grond geflikkerd! Arresteren is arresteren. Al dat geneuzel er omheen! Aanpakken die gasten. opsluiten en de les lezen. Zij zijn fout niet de politie!!

lillekennatnek | 27-06-12 | 09:03

Ik begrijp het wel. Je vraagt zn maatjes om op afstand te blijven. Die gasten blijven etteren en duwen. Dan is het klaar. Hop dr boven op. Dat is toch wat we willen? Ze net als thuis aanpakken en er een beetje respect inrammen? Als een agent zegt dat je op moet rotten dan moet je dat gewoon doen. Klaar.

Bezorgde vader | 27-06-12 | 09:02

Wat is dat nu hier, eerst roepen we dat agenten wat harder moeten gaan optreden en nu zitten we filmpjes te uppen van elke agent die dat een keer doet.

Een zatlap mogen ze wat mij betreft wat harder aanpakken omdat ze vaak aggressief en onberekenbaar zijn.

Buitenproportioneel geweld zoals iemand met een laars met stalen neus in zijn kruis trappen is een week onbetaald verlof.

jvlaam2 | 27-06-12 | 09:02

Sensatienieuws vh AD. Man liet zich niet in de boeien slaan, dronken vrienden die zich ermee bemoeien. Niks mis met die tik.
Nee dan dat vorige filmpje, daar stinkt iets. OM heeft volgens de belangrijkste getuige haar verhaal verkeerd neergezet.

vip33 | 27-06-12 | 09:01

Allemaal zeiken op de politie. Pakken ze iemand aan is het weer niet goed. Wat is het nou?!

Doc Damage | 27-06-12 | 09:00

Niets aan de hand

ghjkl | 27-06-12 | 09:00

dit heeft niets met buitensporig geweld te maken ,
ze worden niet voor niets opgepakt en zullen wel het bloed onder nagels vandaan gehaald hebben, en niet meewerken aan arrestatie, beledigen, spugen, sarren, etc.
Snap niet wie zich hier druk om maakt. omgekeerde wereld
Ik maak me meer druk om dat gajes wat al veel langer vast zou moeten zitten.
je moet eens gaan rondlopen 'savonds daar . en ik woon ernaast, dan snap je het.

watsinneneem | 27-06-12 | 09:00

Eindelijk doet de politie eens wat, is het weer niet goed.
Lekker zeiken dat dit te hard is, nu durven ze al niet meer te schieten als het nodig is want dan worden ze aangeklaagd. Straks word elke arrestatie ook nog onder een vergrootglas gelegd.
Moet Arno Bonte van Groen-Links zich niet om bloemetjes en plantjes bekommeren !? Wees blij dat ze dit onkruid van de straat halen man !

bob de boarder | 27-06-12 | 09:00

Wanneer je iemand met pistool, wapenstok en pepperspray op zak gaat lopen stangen, dan mag je blij zijn dat je er met een klap in je gezicht van af komt!

doorzondoorsnee | 27-06-12 | 09:00

Gewoon een draai om de oren. Dat hebben we vroegen allemaal wel eens gehad als we stout waren. Niks mis mee.

de euro middenweg | 27-06-12 | 08:59

Hadden niet hard genoeg kunnen optreden wat mij betreft. Zie overigens niks raars in dit filmpje. Titel van het stuk doet geen eer aan wat er te zien is op dit filmpje.

Askwhyre | 27-06-12 | 08:58

Wat zijn dat voor krakers die de hele dag niks beters te doen hebben dan de politie te filmen als ze hun werk doen?

Koninging Beatricks | 27-06-12 | 08:58

De kop in de Telegraaf en andere baggermedia:
'Dronken Let was niet agressief'

Blijkt dus een tekst van de vriendin van de filmer. (!)
Dezelfde vriendin beweerde overigens ook dat Nederland van Duitsland én Portugal had gewonnen op het EK.
Haar vriend had namelijk alléén de Nederlandse doelpunten gefilmd.

Cuyahoga | 27-06-12 | 08:58

Dit soort zaken geeft alleen de incompetentie weer van de meeste politieagenten. Ze zijn niet in staat om iemand met een paar simpele grepen op een normale manier onder controle te krijgen en te houden. In die zaak met de stomdronken Let waren ze met twee agenten en dan nog lukt het niet.

Killer B | 27-06-12 | 08:57

25 jaar afbraak beleid van onze politie korpsen omdat ze vervolgd kunnen worden voor gedegen ingrijpen zoals je als burger verwacht En nu er eindelijk weer eens behoorlijk wordt opgetreden tegen lui die de veiligheid niet zo nauw nemen, en denken alles te mogen gaan we weer lekker op socialistische wijze agenten hinderlijk volgen ,en ze proberen te dwars te zitten in hun werk!

Kotsziek word je daarvan, laat politie gewoon een poos zo doorgaan om de imagoschade van te soft weg te nemen en het respect zal terug keren op straat, zodat het iets veiliger zou kunnen worden.

deraderendraaien | 27-06-12 | 08:57

We willen toch politie die wat steviger is? Zich niet zomaar aan de kant laat zetten. Dan hoort dit er ook bij. Ik heb er niet zo'n moeite mee. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Next!

bbbachstra | 27-06-12 | 08:56

Kijk, zo hoort het te zijn. Als je de bevelen van een agent niet opvolgt krijg je gewoon een corrigerende tik.

me,myself and IK | 27-06-12 | 08:54

Hij had veel harder moeten slaan.

Ingpe | 27-06-12 | 08:53

@¿Ya tu Sabes? | 27-06-12 | 08:47 | + 0 -
Ze moeten juist optreden. De frustratie bij de burger is voornamelijk dat zij zich op steeds repressief gepakt worden (flitsen), terwijl ze niet zo veel verkeerd doen.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 08:52

Laat die mannen nou maar hun werk doen. Ik ben allang blij dat ze niet staan te flitsen...

Rikketiktik | 27-06-12 | 08:52

Wederom ziet Wilhelm de ophef niet.
En waarom lopen al die andere zandnegers zich er tegenaan te bemoeien? Als er iemand in de boeien geslagen wordt dan neem je een beetje afstand.

Wilhelm Tell | 27-06-12 | 08:52

Ik heb een gemengd gevoel, omdat ik niet zo van geweld hou. Je moet luisteren naar de politie, en de politie moet zo snel mogelijk zo'n vervelende arrestant de cel in krijgen. In dit geval hielp een alternatieve motivatie om de situatie weer naar de hand van de politie te zetten.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 08:51

Gaan we nu elke arrestatie standaard filmen?

Bovenstaande filmpje is niets vreemds aan, als 3 van die gasten in je nek loopt te hijgen is er toch niets vreemds aan als ze weg gehoekt worden?

Laat die mensen dan ook gewoon hun werk doen, als je onterecht wordt opgepakt is dat meestal snel genoeg opgelost.

Idontgiveafunk | 27-06-12 | 08:50

Voor mij is dit optreden tegen deze zuigende etterbakjes nog niet proportioneel genoeg.

der Wunderhund | 27-06-12 | 08:50

Leuk dat er ook zo'n kale dikkerd bij loopt die de politie beschermt...

Waarheen waarvoor | 27-06-12 | 08:48

Kijk: als je gearresteert wordt en tijdens de arrestatie je verzet (wat deze gast dus doet), dan ben je het bokje.

Als je je niet verzet, wat dronken Let deed, en dan krijg je een paar beuken: dát is buitensporig geweld.

Maar bottom line is: roep lang genoeg dat de politie een stel mietjes is en dat ze harder moeten optreden en ze gaan het vanzelf doen. Geef het nog 10 jaar en dan wonen we in een repressief land.

¿Ya tu Sabes? | 27-06-12 | 08:47

Nu wordt de politie eindelijk wat harder in hun optredens begint de media weer iedereen gek te maken dat dit buitensporig is. Man, man wat zijn jullie zielig.

F1802 | 27-06-12 | 08:47

Ik zie ambtenaren hun werk doen, mooi om te zien.

luckor | 27-06-12 | 08:46

Eerst is de politie te soft, doet niets.. Bla bla bla.. En nu is de politie weer te geweldadig?? Kom op.. Maak een keuze.. Ik juig het alleen maar toe dat de politie harder wordt!

contactverbod | 27-06-12 | 08:46

het wordt 's tijd dat al die doorgesnoven en compleet lam gezopen randdebielen de kosten doorberekend krijgen. en met je klauwen afblijven van hulpverleners, morgen redden ze je kind weer uit de sloot

de goddeloze | 27-06-12 | 08:46

'Maar wij weten niet wat zich voorafgaand heeft afgespeeld'

Kansleaus | 27-06-12 | 08:45

compliment voor de politie, netjes gedaan, situatie was dusdanig dreigend dat getrokken pistolen geoorloofd waren. doorlopen mensen...

JamesBlond | 27-06-12 | 08:45

Passend vervolg op het vorige topic. #bonkbonkbonk

wakkere_nederlander | 27-06-12 | 08:44

Gaan we nu elk duwtje van een agent breed uitmeten hier op GeenStijl? Laat die mensen lekker hun werk doen.

Wim-Lex | 27-06-12 | 08:43

nou is dat "proportionele" geweld nog tot daaraantoe. Maar waarom moeten ze met een man of tien een zuiplap in de boeien slaan (pun intended), terwijl je normaal nooit een politieman tegenkomt (behalve scheef geparkeerd voor de chinees, dan)

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 08:42

Zie niks van buitensporig geweld.
Zie alleen een hufter die zich verzet tegen zijn arrestatie.
Zal toch niet de bedoeling zijn dat een agent in discussie moet gaan of iemand ja dan nee moet instappen?

joemiejas | 27-06-12 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken