Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FEEST! De PVV & SP zorgfilibuster

oie_18102944t13XdAL7.gifEn we zijn los! Het meest zinloze debat van Nederland over de zorg. Nee, het debat an sich is niet zinloos, maar dankzij de extremisten van de SP en de PVV is dit debat vooraf al onklaar gemaakt. De SP laat negen poppetjes negen uur lang communistisch ouwehoeren, de PVV gaat drie Kamerleden zeven uur laten keuvelen. En dan moeten de andere partijen nog. En het brein achter Wilders, Martin Bosma, bedient als voorzitter de knoppen. Hilarisch. Onze volksvertegenwoordiging verandert in laf amateurtoneel waar de Benny Hill tune onder gemonteerd zou moeten worden. Ze beginnen speciaal vandaag al met debat, tot uiterlijk middernacht, waarna woensdag de verlenging plaats vindt. Het politiek proces gesloopt met behulp van het politiek proces. Gaat nergens meer over. De SP lepelt hoaxes op over zielige mensen die zijn gecrowdsourced via een online meldpunt. Renske Leijten mocht vanuit pole position het eerste uur starten namens de SP. Natuurlijk claimt zij dat er honderd nepverhalen die via GeenStijl zijn binnengekomen uit de lijst zijn gefilterd, maar een 100% veegscore van alle ingestuurde hoaxes is technisch natuurlijk vrijwel onmogelijk. De SP komt dus met heftig vervuilde anekdotes en schaamt zich niet voor deze manipulatie. Tja. Verder een stormvloed van termen als 'cijferfetisjisten', 'inkomensafhankelijk' en 'collectief' van de kant van de SP. Bij de PVV gaat iemand zeven uur lang flauwe grapjes bakken over gehandicapten, mongooltjes en Eurofielen om de tijd maar vol te krijgen. Of zoiets. Een volledige dag aan spreektijd investeren voor een debat dat door de SP en de PVV compleet overbodig is gemaakt, omdat het hele circus na 12 september weer helemaal opnieuw begint. Zelfs deze Utrechtse gieter is nog nuttiger dan dit debat. Voor wie eens ouderwets wil lachen om ideologische waanideeën, zappen naar NEKLULLEN24. Update: Het Reformatorisch Dagblad brengt broodnodige duiding.

Reaguursels

Inloggen

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 18:51 | + 0 -

Ik heb nooit een onderdeel over de mensen die hier reageren, maar wel over de reaguurders. Ik ken u persoonlijk niet maar weet wel wat u vind uit uw andere plemps.
.
U schetst in uw plemps altijd een Nederland dat niet bestaat en ik vind het jammer dat u zo blijft vasthouden aan dat beeld. De Nederlandse burger heeft namelijk ontzettend veel rechten en die worden ook voor een groot gedeelte gerespecteerd. Nederland behoort tot de landen waar burgers de meeste kans hebben om te winnen van de overheid, maar dan moet er natuurlijk wel iets te winnen zijn.
.
Ik ben geen rechtsgeleerde en ga daarom ook niet in discussie met u over de precieze letters van de grondwet waar u op duidt bij het ESM. Wel weet ik dat de Nederlandse rechtsgeleerden hebben aangegeven dat het niet in strijd is met de grondwet en dat als dat wel zo was geweest Wilders dit zeker had aangevochten.
Daarnaast ontneemt het de kamer het budget recht niet want de kamer heeft gewoon besloten dat dit gigantische bedrag voor het ESM bestemt is. Ik ben het er ook niet mee eens, maar de grondwet en dit demissionaire kabinet hebben daar totaal niets mee te maken.
.
Tot slot wil ik zeggen dat draagvlak volstrekt relatief is. Oranje had een week geleden ook nog veel draagvlak en als we van België winnen weer. Draagvlak wordt gecreëerd als mensen positief over de Euro praten en als mensen niet ontkennen wat de euro Nederland brengt en al heeft gebracht.

denk.toch.eens.na | 19-06-12 | 12:12

Voor zo'n marathon-debat hebben de minister en de kamer-leden allemaal een jurk aangetrokken .Zo'n eerste debat vond plaats in 1913.Vrouwen had je toen nog niet in de kamer en dus verziekten de knellende broeken het.Dat overkomt ons niet ,dacht Schippers.Zou haar slip ook afwezig zijn geweest,want dat scheelt echt.

Dolphi | 19-06-12 | 00:49

Geen Stijl: in de categorie neklullen24!!!

ONS | 18-06-12 | 23:57

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 17:29 |

U kent mij niet dus u mag zich onthouden van duiding rond mijn persoontje. Ik vind dat een maatschappij via een aantal basisregels, afspraken en gezond verstand moet functioneren. Ik verafschuw adhoc/incidenten-regels en vind dat wij als maatschappij soms beter af zouden zijn als we accepteren dat niet alles te regelen is en dat er soms dingen misgaan. Problemen los je op door de juiste mensen op de juiste plekken te zetten en niet door regels en regelneuken.
.
Het staatsrecht is een andere kwestie. Dat zijn geen regels maar principekwesties en daar kan wat mij betreft niet mee gemarchandeerd worden. Een burger is zeer kwetsbaar tegenover machtsstructuren en de dagelijkse praktijk wijst in Nederland regelmatig uit dat bescherming van de burger tegenover machtstructuren hard nodig is. Ik doe niet alsof er dagelijks schendingen plaatsvinden, het zijn er wat mij betreft echter wel te veel.
.
Dat geldt ook voor het ESM. Het is belangrijk voor de Nederlandse burger dat Nederland soeverein blijft voor wat betreft budgetrecht zodat die burger invloed kan blijven uitoefenen op dat budget. En rond deze materie wordt ook meteen duidelijk dat de grondwet handhaven erg belangrijk is. De onstaansreden voor het ESM is precies die invloed van de burger weg te nemen en grote sommen geld in beheer geven aan een alternatieve machtstructuur. Heeft u nou al eens even in de grondwet gebladerd m.b.t. budgetrecht? Er staat namelijk in niet mis te verstane termen dat dit een soevereiniteitskwestie is.
.
Het parlement heeft niet het mandaat om op deze wijze tot een soevereiniteitsoverdracht te besluiten. Harde reden: Er is wel degelijk een grondwetswijziging voor nodig en die belieft een andere procedure. Zachte reden: Er is geen draagvlak voor deze vrijwel onomkeerbare beslissing onder de bevolking (dat weten de parlementariërs ook dondersgoed vandaar het doordrukken en de poging dit zo stilletjes mogelijk te doen) en daarmee geen mandaat.
.
Zoals ik eerder al tegelde. Natuurlijk is er allerlei haarkloverij aan te voeren om de handelwijze recht te praten. Principieel en moreel staan de zaken er anders voor. Het volk is niet vertegenwoordigd, de grondwet geschonden, en nu zitten we er aan vast.
.
Laat ik nog een ding meegeven. Of iemand nou voor of tegen het ESM, of de dagelijkse praktijk in Den Haag of Nederland bent of prima tevreden dit type besluitvorming moet je simpelweg niet willen. Europa en de Euro zijn namelijk juist door deze handelswijzen gedoemd te mislukken. Een politieke unie en een munt moeten namelijk draagvlak hebben. Dit is verwoestend voor het draagvlak en zal uiteindelijk meer schade toebrengen als goed doen.
.
Zo kijk ik er tegenaan. Als u het daar niet mee eens bent, prima!

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 18:51

@Causa Sui | 18-06-12 | 17:47 | + 1 -
Dan verschillen we van mening. Jij vindt het blijkbaar beter dat, ondanks dat er een enorme berg verspillingen aan te pakken valt, meer geld voor de zorg bij de burger gehaald moet worden.
Ik vind dat de enorme verspillingen eerst aangepakt moeten worden.

Want hoe je het ook wendt of keert, het beste besluit, de beste oplossing is en blijft eerst de verspillingen tegengaan. Daarna pas kijken of er geld bij moet.
In de Nederlandse praktijk wordt er echter eerst geld bij geflikkerd waarvoor degene die dat op mag hoesten steeds minder terug krijgt. Daarna wordt er naar de verspillingen niet meer gekeken omdat er GEEN marktwerking is. Een beetje bedrijfje SPELEN met belastinggeld en verplicht af te dragen premies.

Het is toch verdorie niet zo moeilijk allemaal. Of hebben er nu echt zoveel mensen een plaat voor hun kop?

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 17:59

@TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 17:44
Ik zie de zaken wel helder, ik zeg toch dat er verspild wordt, maar daar les jij met je maculadegeneratie natuurlijk net over heen en dat moet ook aangepakt worden.
Verder; goedkoop voorkomen is beter dan onbetaalbaar genezen.

Causa Sui | 18-06-12 | 17:47

@Causa Sui | 18-06-12 | 17:29 | + 1 -
Je ziet de zaken echt niet helder. Er wordt jaarlijks in de zorgsector voor miljarden verkwist. Het gaat niet om een paar tientjes.
Van een paar miljard kun je legio zaken bekostigen die er toe doen. Dus ook de zorg voor een toenemend aantal dementerenden.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 17:44

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 17:23 | + 0 -
Politieke meningen zijn een visie?!
Laat me niet lachen. En daar wil ik het graag bij laten.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 17:42

"Vier hoogleraren van de Vrije Universiteit en het VU medisch centrum in Amsterdam verwachten dat het aantal vroeg dementerenden explosief zal toenemen. Door obesitas en overgewicht onder jongeren zullen patiënten tussen de 50 en 60 jaar al dementie krijgen."
ff geqoute voor t geval je het niet leest.
Daar heb je je productieve frisse werknemer van 50,.een hele horde vette debiele padden zal je bedoelen, dat komt eraan, door al dat gore gevreet.

Causa Sui | 18-06-12 | 17:33

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 15:48 | + 1 -

Zoals altijd als u discussieert wil de ander niets begrijpen en dat ben ik deze keer.
.
Ik zeg nergens dat de Grondwet niet belangrijk is, die is zelfs van het grootste belang, maar u doet alsof deze dagelijks wordt geschonden en dat is gewoon simpel weg niet het geval.
.
Ik geloof dat u van het type bent, minder regels maar als er iets mis gaat wel steeds een regel erbij. Natuurlijk moeten er zo min mogelijk regels zijn, maar wanneer dat punt bereikt is zie je pas als het fout gaat. Dit kan je bijvoorbeeld zien in de zorg waar op sommige punten te weinig regels zijn en op sommige punten echt heel veel te veel.
.
Ik heb totaal geen rotsvast vertrouwen in de politiek en volg daarom niet zomaar de stemmingmakerij rond onderwerpen als het ESM akkoord. Ik ben tegen dit akkoord, maar dat heeft weinig met de grondwet te maken en al heel veel minder met het demissionaire kabinet. En daarbij zie ik in dat de huidige kamer gewoon een mandaat heeft gekregen voor vier jaar en dus nu moest en mocht beslissen. Wel zie je daardoor op welke partijen je de volgende keer dan moet stemmen.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 17:29

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 14:07
La Vie En Rose | 18-06-12 | 14:09
300.000 dementen komen eraan, die hebben extreem veel zorg nodig, dan de gewrichten die vervangen gaan worden, de rollators, steunkousen en andere hulpmiddelen, de staaroperaties, de hartoperaties, de honderdduizend kilo pillen voor te hoge bloeddruk, de kilometers zwachtels, de diabeteszorg, de gebitsreconstructies, de stoelliften, de taxibusjes voor het vervoer, de langere opnames op de intensive care, er komt een enorme vloedgolf aan van bejaard leed. Sneu natuurlijk, maar hoort bij het ouder worden.
En dan nog de niet te onderschatten kosten van 'complicaties' en fouten, die zorgen ervoor dat er gegarandeerd al 10.000 mensen extra in t ziekenhuis liggen.
Plus de enorme toevloed van kankerpatiënten,want dat komt extra veel voor bij ouderen.
Vervolgens roert zich een generatie die zich gewoon volvreet en doorpaft met alle gevolgen van dien.
.
En dan kan je al die marmeren vloeren uit je ziekenhuis verplaatsen, je krijgt de kosten daarvoor NOOIT eruit. Maar er is een hoop te voorkomen, als men gewoon eens gezond en minder eet, dat schaadt niemand, gewoon niet roken en niet aan de whiskey en zorgen dat je kinderen er niet als volgevroten padden uitzien voor hun 10e verjaardag.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenscha...
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/...
.. Allemaal grotendeels te voorkomen!!!! Wordt tijd dat dat eens wat duidelijker wordt, belast al dat smerige fastfood maar extra en de sterke drank.
Ouderdom kost veel,heel veel, alleen een demente beweert dat het helemaaaal niet zo duur is, 'laat je niets wijsmaken; nee die lulkoek van jou stelt wat voor, geen ruk, lavie, geen ene ruk.

Causa Sui | 18-06-12 | 17:29

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 15:33 | + 1 -

Het verbaast me toch dat u al vanaf uw eerste plemp graag wil geloven dat u te slim voor mij bent, dat komt toch erg arrogant over. Als u het zelf niet door heeft moet u eens de laatste zinnen van uw reacties lezen.

Verder wil ik natuurlijk nog even inhoudelijk in gaan op uw reactie. Natuurlijk zijn er kosten die onnodig zijn, maar die zitten in elk zorg systeem. Ik denk dat er geld valt te halen, maar dat onnodige winsten alleen te voorkomen zijn door een budgetsysteem in te voeren, waarvan u denk ik wel weet hoe slecht het is.
Alle partijen in de kamer willen onnodige kosten vermijden en zelf in het verschrikkelijke kunduzakkoord staat dat daar veel geld vandaan moet komen, maar daar haal je het niet mee. Zie dit niet als een verdediging van deze oplossing, maar wel als een nuance van uw verhaal.

Politieke meningen zijn wel argumenten voor besluitvormingen omdat deze een visie weergeven. Dit kunt u goed zien in het verschil tussen vvd en sp die beide een feitelijk verhaal hebben, maar een volstrekt andere politieke mening.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 17:23

Vraag 84...
Compleet geschift.

Wilhelm Tell | 18-06-12 | 17:17

@La Vie En Rose 25.34
Onder een steen ?
Instroom IVA 80/100 % AO is gestegen, itzt de verwachtingen.
Burnout/aanverwant probleem is moeilijk te weerspreken temeer daar bedrijfsartsen werken met protocollen idem UWV.
AWBZ heeft hier geen bal mee te maken.
Uitkering jaar 1 van WG 100 % salaris jaar 2 70 %.
Daarna 38 mnd 70 % zonder max. vermits er een goede verz. is.
Dus met 59 jr 10 mnd ben je klaar.
Stel na 2 jaar word men arbeidsgeschikt verklaart, dan ben je wel werkloos dan 70 % uitkering van het max. dagloon van € 180,00
Stel je bent na 2 jaar voor meer dan 35 % arbeidsgeschikt dan krijg je indien goed verzekert 70/80 % v/h oude loon zonder max.
10 jaar of langer kan inderdaad niet max. is 62 mnd.
Mijn stelling is dat er nog steeds genoeg ruimte is voor werknemers om zich ziek te melden.
Vooral voor de oudere w.n. deze heeft veelal een vast contract, een tijdelijk contract geeft idd weinig ruimte.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 15:52

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 15:24 |

De stemming staat voor het debat al vast. Standpunten worden niet bepaald op basis van het debat en aangevoerde argumenten. U wilt niet zien, prima!
.
Ik zou pleiten voor een land met veel minder regels als er nu zijn. De regels die er zijn moeten echter wel gehandhaafd en opgevolgd worden anders is het zinloos regels te hanteren. U wilt niet begrijpen hoe dit werkt in een maatschappij, prima!
.
Dan is er ook nog verschil binnen regels. De GRONDWET is niet zomaar een stel regels, maar een zorgvuldig samengesteld kader waarin de verhouding tussen burger en overheid is vastgelegd teneinde burgerrechten te beschermen en de macht van overheid en politiek over de burger aan banden te leggen. Die regels zijn er niet zomaar, die zijn er omdat er in het verleden verschrikkelijk veel mis is gegaan in termen van machtsmisbruik etc. U wilt niet leren van de Nederlandse (internationale) geschiedenis, prima!
.
Ach ja het ESM -standpunt... U gelooft en vertrouwt de politiek blindelings. Moet u vooral doen, u lijkt immers niet echt op de hoogte van de moeizame geschiedenis tussen overheid, politiek, en burger (die meestal aan het kortste eind trekt).

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 15:48

Wat een verschrikkelijk mens van de PVV. Nog even en ze pakt een reisgids of een telefoonboek erbij en gaat dat voorlezen.

Leipe Lennie | 18-06-12 | 15:41

@TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 14:47
Nah, er zijn natuurlijk ook genoeg mensen met minder fatsoen. Maar wat @Uw Verzekeringsadvis zegt, klopt gewoon niet.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 15:37

@Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 14:43
Heeft u onder een steen geleefd? Dat verhaal gaat allang niet meer op heur. Ook niet voor een burn-out.
Allereerst zijn er bedrijfsartsen die bovenop de zieke werknemer zit, met het doel die zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen.

Ook de rest van uw betoog is lulkoek.
Volgens mij is de werkgever verplicht het eerste jaar door te betalen, het tweede jaar 70% van het loon, dat wordt aangevuld door het AWBZ. Daarna belandt de werknemer in de ziektewet, die onder het UWV valt, die de werknemer keurt, het percentage arbeidsgeschiktheid bepaalt, helpt met het zoeken naar een andere (aangepaste) baan, en bepaalt of de werknemer WW, bijstand dan wel WAO krijgt.

Als de werknemer een tijdelijk contract heeft, wat steeds vaker het geval zal zijn, is de werkgever verplicht gedurende de duur van dit contract door te betalen volgens dezelfde regels als vermeld. (niet langer dan twee jaar) Is het een contract van bv een half of één jaar, dan wordt de werknemer na die periode uit de ziektewet betaalt.

Dus niemand kan op de kosten van de werkgever tien jaar of langer ziek zijn. Gelukkig maar.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 15:34

Er zijn echt redenen te vinden om de eigenbijdrage in de zorg te verhogen,
@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 14:51 | + 0 -
Ja, die zijn er. Maar die zijn alleen maar relevant als je structureel weigert de berg onnodige kosten in de zorg af te breken.
Ergo, het besluit om de eigen bijdrage te verhogen, zou een slecht besluit zijn. Een goed besluit zou betekenen dat de onnodige kosten die in de zorgsector gemaakt worden omlaag moeten, zodat de eigen bijdrage niet omhoog hoeft of zelfs omlaag kan.

Verder is een mening niet een besluit. Ik ga er niet vanuit dat mijn mening altijd de beste is en ik twijfel juist veel aan mezelf, mijn standpunten en meningen.
Echter, het ging in deze niet over meningen, maar over besluiten. Meningen zijn absoluut geen goede argumenten om tot besluiten te komen. Toch gebeurt dit steeds meer, met name in de politiek.

Wellicht is bovenstaande iets te abstract voor je, maar aan het feit dat een slecht besluit een slecht besluit blijft, ondanks "dat anderen op basis van hun meningen het een goed besluit vinden" kan niet getornd worden.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 15:33

Gelukkig hebben ze genoeg voorleesmoeders.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 15:28

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 15:16 | + 0 -
Ik kan heel kort zijn, misschien moet u eens het einde van een normaal debat afwachten. Dan kunt u zien dat er gestemd wordt in ons parlement, natuurlijk laat iedereen horen wat hij vind en dat leidt er ook vaak toe dat er voor bepaalde standpunten een meerderheid komt. Dit alles is vandaag het doel niet, niemand wil overtuigen de twee partijen willen alleen vertragen.

U wilt volgens mij naar een land waarin alle regels alleen maar na geleefd hoeven worden, ik zal u vertellen dat dit dan een onleefbaar land wordt. U wilt aan de ene kant dat u meer gehoord wordt maar aan de andere kant vind u dat politici uit den haag alles moeten bepalen. Daarnaast worden burgemeesters in Nederland gewoon door de rechter terug geroepen als er geen gronden voor zijn en kunt u over het ESM door gaan maar dat is totaal niet tegen onze grondwet.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 15:24

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 14:55 |

Ik kijk regelmatig debatten en die komen zelden verder als positie innemen. Dat kun je ook goed aflezen aan de houding van de niet-sprekenden op de blauwe stoeltjes. "what's app-end", twitterend, onderling overleggend, en ongeinteresseerd in het standpunt van de spreker. De opkomst nog even daargelaten.
.
De grondwet is wel degelijk van belang. Dat de kritische publieke omroep en de politiek dit opzichtig negeert betekent zeker niet dat Wilders de enige is die vindt dat er een grondwetswijziging nodig zou zijn voor het ESM. Daar is inmiddels al heel wat over geschreven (nogmaals, budgetrecht is een soevereiniteitsissue).
.
Mijn punten hebben weinig te maken met gelijk hebben. Er zijn verschillende oplossingen en meningen omtrent de problemen en uitdagingen waar dit land voor staat en dat is heel erg gezond. Wat niet gezond is is dat de Nederlandse politiek marchandeert met de staatsrechtelijke kaders om partijpolitieke belangen en eigen meningen door te drukken.
.
Dit ondermijnt de rechtstaat en democratie die zo belangrijk zijn voor de toekomst. Het ESM is helaas slechts een van velen voorbeelden waar met de staatsrechtelijke kaders geschoven wordt. Neem bijvoorbeeld burgemeesters die wetgeving naast zich neer leggen. Uiterst kwalijk!
.
De vraag die steeds meer mensen zich stellen is namelijk... Als de politiek zich niet aan de regels hoeft te houden waarom zou ik dat dan wel doen?

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 15:16

@TisNieZoMoeilijk 14.47
De grens tussen fatsoen en geld is dun.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 15:02

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 14:49 | + 0 -

U gaat meteen wel erg ver en haalt er uw parade paardje bij. Het ESM is in mijn ogen ook slecht, maar de grondwet hoeft daarvoor echt niet te worden gewijzigd behalve als je alleen naar Wilders luistert.

Normale debatten zijn in mijn ogen veel beter dan dit, maar zullen nooit perfect worden. U strijd altijd voor de perfecte wereld en dat is heel goed van u maar u zou ook eens iets blijer moeten zijn met hoe goed het in Nederland nu gaat.

Ook denk ik dat u net als TisNieZoMoeilijk eens zou moeten in zien dat democratie niet betekent dat u altijd gelijk krijgt.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 14:55

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:45 | + 2 -
Als u alleen in slechte mensen wilt geloven dan vind ik dat helemaal prima, maar zo is de wereld gewoon niet. Er zijn echt redenen te vinden om de eigenbijdrage in de zorg te verhogen, ik vind ze niet goed genoeg, maar er zijn mensen die dat wel vinden. Daarnaast zijn er genoeg andere punten die ik ook fout vind maar u weer niet. Het gaat hier niet om besluiten die sowieso slecht zijn voor Nederland.

Wel blijkt uit uw plemps dat u serieus denkt dat uw mening de enige goede mening is en dat zou u misschien eens moeten gaan betwijfelen. Daarnaast zijn er altijd meerdere wegen naar Rome en zijn er volgens mij genoeg wegen die Nederland niet helemaal kapot maken.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 14:51

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 13:16 |

Ik stel slechts dat reguliere TK -debatten net zo zinloos zijn als dit "gefilibusterde" exemplaar.
.
Voor wat betreft het verschil tussen de gangbare praktijk en hoe de rol van de Twee Kamer bedoeld is in grondwet en staatrecht verwijs ik u naar de boeken.
.
Partijpolitiek is namelijk eigenlijk niet verdedigbaar in ons staatsbestel maar omdat deze 'verenigingen" het voor het zeggen hebben wordt dit al een eeuw volkomen genegeerd.
.
Opnieuw blijkt een constitutioneel hof een groot gemis. Zonder "checks" en "balances" hebben politici te veel ruimte en die nemen ze voor eigen doeleinden. Zie ook het ratificeren van het ESM zonder daarvoor noodzakelijke grondwetswijzigingen.
.
Dit land gaat eraan naar de kloten.

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 14:49

@Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 14:43 | + 0 -
Veel mensen hebben daar teveel fatsoen voor en zouden gewoon graag willen dat zaken in ons landje weer eens degelijk geregeld worden.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 14:47

@La Vie En Rose 14.09
Denk dat het effect van het volgelvrij verklaren v/d oudere werknemer kan zijn dat men zich ziek gaat melden.
Burnout er tegen aangooien en je zit voor jaren gebakken.
Mooiste is dat op dik 59 jarige leeftijd te doen, ben je klaar tot je pensioen.
De kosten komen weer keurig op het bordje v/d werkgever terecht.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 14:43

@Einde van de Domheid | 18-06-12 | 11:31
Pffff. Eindelijk komt de aap uit de mouw.
Altijd al gedacht dat je lid was van het campagneteam van de PVV.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 14:22

@TisNieZoMoeilijk 13.56
Je neemt maar aan wat je wilt.
Ik zit er maar mooi mee.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 14:17

@TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 14:07
Weer spijker, kop, raak.
En wat denk je van die fusies in de afgelopen jaren? Twee ziekenhuizen met allebei nog een prima gebouw en overige voorzieningen, die een heel nieuw ziekenhuis laten bouwen, met alles erop en eraan?

In de zorg is al jarenlang hetzelfde aan de gang als in het onderwijs. Enorme schaalvergroting, dikbetaalde schoolbesturen, nieuwe fabrieken neerzetten, en geld wat voor onderwijs is bestemd verdwijnt voor een deel in andere zakken.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 14:16

@Causa Sui | 18-06-12 | 13:36
Laat je niks wijsmaken. Er is al zoveel bezuinigd op zorg voor ouderen, dat is niet de grootste kostenpost.

Hetzelfde lulkoekargument dat wordt gebruikt bij de verhoging van de AOW leeftijd.
Mensen moeten langer doorwerken want anders wordt de AOW onbetaalbaar. Als ouderen door moeten werken dan stagneert de doorstroming in de arbeidsmarkt. De jeugdwerkeloosheid is al enorm aan het stijgen, om nog maar niet te spreken over ouderen die hun baan verliezen en nergens meer aan de bak komen omdat ze te duur danwel te traag zijn. Die komen na een jaar in de bijstand terecht. Jongeren en ouderen in de bijstand, dat kost niks?

Neem daarbij nog eens de flexibele arbeidsmarkt, waardoor niemand meer zeker is van een vaste baan en extra pensioensopbouw en tel uit je winst.

Wat er straks gaat gebeuren is dat ouderen eruit vliegen om veel goedkopere jongeren aan een baan te helpen. Vermoed dat verzekeraars al klaarstaan met een verzekering om de periode tot dat de AOW ingaat te kunnen overbruggen. Kassa.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 14:09

@Causa Sui | 18-06-12 | 13:36 | + 0 -
Wat gesjoemeld? Heb je dit niet gelezen:

""
Ziekenhuizen met marmeren tegels, iedere 2-3 jaar een nieuwe variant van apparatuur aanschaffen, medicijnen die in Westerse landen 20x zo duur zijn dan hetzelfde medicijn in een 2de wereldland, management lagen, boven Balkenende norm salarissen, gouden handdrukken voor falende "bestuurders", verzekeringsmaatschappijen die allemaal hetzelfde product verkopen maar daar wel duur voor betalen aan TV en radio-reclames, shirtsponsoring, ieder een eigen logootje, ieder een eigen adviesbureau, ieder een eigen consultant en idem voor de zorginstellingen zelf etc..
""

Tegen deze kostenposten kan echt geen vergrijzing op. Of we moeten morgenochtend allemaal tegelijk wakker worden met een blauwe kleurspoeling en een krulpermanentje....

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 14:07

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 13:41 | + 0 -
Je bedoelt een regeltje vergeten te lezen neem ik aan...?

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:56

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 13:25 | + 0 -
Kijk, daar verschillen we dan toch een klein beetje van mening. De wereld is niet zo genuanceerd als politici ons doen willen geloven om hun product, hun politieke partij, aan ons burgers te kunnen slijten.

De wereld is redelijk zwart-wit. Goede besluiten en slechte besluiten.
Slechte besluiten worden niet ineens goede besluiten omdat "anderen ze wel goed vinden".

Mensen die slechte besluiten verdedigen als zijnde goede besluiten hebben daar meestal redenen voor die op machts- en/of financieële gronden gestoeld zijn.

Dat extra speciale fatsoenlijke mensen die goed opgelet hebben op school of bij televisieprogramma's vervolgens heel genuanceerd gaan zitten neuzelen over "van mening verschillen", "verschillende invalshoeken", "politieke en sociale achtergrond" en blablabla, verandert HELEMAAL NIETS aan het feit dat een slecht besluit gewoon een slecht besluit is en een goed besluit een goed besluit blijft.

Of is de keuze voor en nog immer voortduring van het communisme in Noord-Korea een goed besluit omdat Kim dat nou eenmaal vindt? Omdat dat zijn mening is die gerespecteerd moet worden om het in zijn ogen een goed besluit is?
Nee, het is gewoon een waardeloos kut besluit, maar wordt toch nog steeds door gedreven wegens macht en geld voor Kim en co..

Catch my drift?
Of is deze goede mening over besluitvorming, de enige goede mening over besluitvorming, te ingewikkeld voor je?

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:45

@TisNieZomoeilijk 13.24
Wel heel bijzonder, DusTochMoeilijk, zal het uitprinten en bij de huisarts langs gaan, acute aanval van dislectie of zoiets.
Denk dat de conclusie is dat ik jouw niet begrijp, wellicht ergens een regeltje vergeten of zo

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 13:41

@La Vie En Rose | 18-06-12 | 13:30
Natuurlijk wordt er gesjoemeld en dat moet aangepakt, maar met name de vergrijzing gaat wel gigantisch veel kosten en het wordt onbetaalbaar binnen nu en 15 jaar.

Causa Sui | 18-06-12 | 13:36

@TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:10
Hulde ende applaus!

La Vie En Rose | 18-06-12 | 13:31

Hele goede actie van de SP en de PVV.
Ook de bezuiniging van FC Kunduz op de zorg is geen bezuiniging, men snijdt niet waar het hoort, maar een lastenverzwaring voor de burger.

Weg met dat wangedrocht van die basisverzekering, ingevoerd door Hoogervorst, die i.p.v. een kostendaling, hetgeen de bedoeling was, alleen maar een enorme kostenstijging heeft laten zien.

Is de zorg na die tijd beter en efficiënter geworden? Neen! Dat zie je pas als je zelf of je familie tijdelijk of langdurig van zorg afhankelijk is. De wachtlijsten, van hot naar her worden gestuurd, dubbele danwel onnodige onderzoeken, te snel na een ingreep naar huis worden gestuurd, etc.
Daarnaast zijn de zorgverzekeraars als paddenstoelen uit de grond geschoten, zijn er zoveel verschillende aanvullende verzekeringen (waardoor je soms van de bomen het bos niet meer ziet) die alleen maar meer bureaucratie hebben opgeleverd. Dat geldt ook voor de tegelijkertijd ingevoerde zorgtoeslag.
Neem daarbij nog de exorbitant gestegen salarissen van medisch specialisten, de declaraties, de steeds hogere eigen bijdrages en alles wat NIET meer wordt vergoed en tel uit je winst.
Ow en dan ben ik de kosten nog vergeten van het PGB, waarmee op grote schaal gefraudeerd is.

Laat je niks wijsmaken. De vergrijzing en mensen die voor elk wissewassie naar de dokter gaan of dat steeds meer mensen een beroep op de zorg doen, is niet dé oorzaak van het onbetaalbaar worden van de zorg.

Dat zijn nog steeds die mensen die goud verdienen aan de zorg. Aan de top en de verzekeraars.

Ik, als vml particulier verzekerde, en velen met mij willen gewoon weer terug naar een inkomensafhankelijke zorgverzekering. Het kan mij niks schelen dat ik meer moet betalen. Maar dit wangedrocht moet van tafel, evenals het PGB in haar huidige vorm en andere idioterie.

Dat FCKunduz ook dit debat niet tot na de verkiezingen wil uitstellen, zegt al genoeg.

Dus Hulde voor de SP en de PVV in deze.

La Vie En Rose | 18-06-12 | 13:30

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:20 | + 0 -
Ja maar dan kijkt u alleen vanuit u standpunt. Er zijn ook veel besluiten die u goed vind en andere slecht, dan wil u ook niet dat uw besluiten tegen worden gehouden en Nederland stil blijft staan.
Ik ben ook tegen deze besluiten, maar ik denk niet dat we deze manier van politiek bestuur normaal moeten laten worden.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 13:25

@Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 13:19 | + 0 -
Snap je me niet? Of snap je jezelf niet?

De marktwerking moet uit de zorg omdat ze in deze sector van onze maatschappij NIET werkt.
Jij pleit juist voor marktwerking in de zorg. Daarmee staan onze meningen haaks op elkaar, maar toch ben je het volledig eens met mijn betoog.

* zich achter de oren krabben doet *

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:24

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 13:16 | + -1 -
Beter geen besluiten dan slechte besluiten.
#denk.toch.eens.na

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:20

@TisNieZoMoeilijk 13.10
Helemaal mee eens en prima samengevat !
Een grote farce omdat de politiek de realiteit niet onder ogen wil zien.
Wellicht heeft dit met de consequentie van rollende koppen te maken.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 13:19

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 13:01 | + 1 -
Dan ziet u de taak van de tk toch vreemd. Het is namelijk de bedoeling dat dit land geregeerd wordt en dat kan niet als iedereen zou doen wat de PVV en de SP doen.
Politiek gaat om standpunten verdedigen maar ook om besluiten nemen end dat is wat er hier niet kan gebeuren.
Als de SP dit had gedaan over beleid tijdens de PVV gedoogconstructie was er moord en brand geschreeuwd en als de PVV dit gaat doen als de SP straks regeert zal dat ook gebeuren. Dit helpt Nederland niet, omdat het niet zorgt voor andere besluiten.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 13:16

Het debat is nodig om aan te tonen dat de bewindvoerders, ondanks dat ze demissionair zijn (en eigelijk gewoon moeten oprotten), gewoon nergens naar luisteren. Dat alles in achterkamertjes wordt besloten weten we wel, na dit debat weten we ook hoe je er mee weg komt. Alles lekker naast je neer leggen, negeren, of zeggen dat je een andere mening bent toebedeelt en daar moet je het dan mee doen. Ik heb niks op met de PVV en de SP kan mij ook niet bekoren, maar gezondheidszorg is een belangrijk thema en het is positief dat die 2 niet opgeven.

vitutus | 18-06-12 | 13:15

Quid, eigenlijk ben je gewoon een heel treurige figuur. Er zit je iets heel erg dwars, dat kan niet anders. Wil je er misschien over praten?

Pffffff | 18-06-12 | 13:15

@Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 12:14 | + 0 -
De huidige "marktwerking" (let u even op de "", dankuwel) draagt voor geen milimeter bij aan kostenbeheersing. Aangezien er geen daadwerkelijke marktwerking plaats vindt.

Het is je reinste flauwekul dat de premies van zorgverzekeringen en het eigen risico ieder jaar omhoog gaan en dat je daar als verzekeringsnemer steeds minder voor terugkrijgt. Maar juist dit wordt veroorzaakt door de "marktwerking":
Ziekenhuizen met marmeren tegels, iedere 2-3 jaar een nieuwe variant van apparatuur aanschaffen, medicijnen die in Westerse landen 20x zo duur zijn dan hetzelfde medicijn in een 2de wereldland, management lagen, boven Balkenende norm salarissen, gouden handdrukken voor falende "bestuurders", verzekeringsmaatschappijen die allemaal hetzelfde product verkopen maar daar wel duur voor betalen aan TV en radio-reclames, shirtsponsoring, ieder een eigen logootje, ieder een eigen adviesbureau, ieder een eigen consultant en idem voor de zorginstellingen zelf etc..

In geval van echte marktwerking zou bovenstaande allemaal geen werkelijkheid zijn. Een goede manager in het bedrijfsleven dient een calculatie te maken voordat hij een machine in zijn fabriek vervangt. Die calculatie moet uitwijzen of de investering verantwoord is. Ofwel, wegen de opbrengsten van de investering op tegen de kosten? Wordt er een competitief voordeel behaald door de investering? Misschien wel door juist GOEDKOPER te kunnen produceren en dus tegen LAGERE prijzen te kunnen verkopen en zo MEER omzet te genereren zodat het bedrijf beter haar EIGEN broek op kan houden.

DAT is marktwerking. De "marktwerking" in de Nederlandse zorgsector is een farce. Een hobby-project van faalpolitici en faal"bestuurders". Er is slechts één serieus probleem. De kosten van dit organisatorische gefaal zijn dusdanig lastig of misschien wel niet te kwantificeren. Hierdoor blijft de situatie zoals ze is en worden stijgende kosten toegeschreven aan de vergrijzing.

Mensen die deze problematiek aan de kaak stellen, of dit nu in de Haagse politiek is of in de media; in de krant of als gast bij een opinieprogramma, ze worden helaas nog door teveel mensen weggezet als conservatief, of op zijn minst niet progressief.
Ze moeten naar nieuwe oplossingen kijken, vooral niet achterom kijken en concluderen dat daar de oplossingen al liggen.
Nee, ze moeten maar wennen aan het idee dat een huisartsbezoek geld kost, dat je bij een tandarts meer dan de helft zelf moet dokken (Merknaam "Dewit Gebit" inclusief hip logo, uithangbord en folders kost tenslotte ook een paar centen), dat men zich nu maar alvast beter breed kan gaan orienteren hoe men zich als incontinente bejaarde zal laten verzorgen en hoe dat te bekostigen:
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...

Allemaal hippe, progressieve plannen hoe om te gaan met de veranderende economische en demografische omstandigheden.
Zo willen de "progressieven" het ons althans laten geloven.

De werkelijkheid:
- Teveel mensen die niet bijdragen aan de maatschappij en alleen handje ophouden.
- Teveel semi-privatisering met semi-marktwerking waarbinnen met bijzonder weinig bedrijfskundige verantwoording met kapitalen aan publiek geld en afgedwongen premies gesmeten kan worden.
- Teveel lasten naar Europa ipv baten van Europa.
- Teveel kosten aan niet functionerende ontwikkelingshulp.
- Teveel ego-projecten als de JSF, de welbekende metro- en spoorlijnen, windmolenparken en kunstfröbels.
- Teveel bestuurslagen.
- Teveel regeltjes en betutteling.
- Teveel immigratie.
- Teveel om op te noemen.

En al deze energie, al dit geld, al dit georganiseer,
dit alles...

TE WEINIG RESULTAAT!

Resultaten die binnen een systeem met echte marktwerking tot rollende koppen zouden leiden.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 13:10

Ze heeft de cijfers verkeerdom voorgelezen. Van de 2800 reacties kwamen er 100 níet van GS.

Mr Dixit | 18-06-12 | 13:04

@denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 12:46 |

Als dat het criterium is kan de hele Tweede Kamer wel opgedoekt worden.
.
Een TK -debat kenmerkt zich door "zenden" van partijdogma's, partijstandpunten, villeine verdachtmakingen van tegenstanders, en "emo" en "onderbuik" -stellingen voor de media.
.
Het "ontvangen" of met andere woorden "luisteren", zodat een scherpstelling van geesten en daaruit resulterend goede wetgeving en beleid voor Nederland gesmeed kan worden is met de infiltratie van politieke partijen in het Nederlandse politieke bestel reeds lange tijd niet meer aanwezig.
.
Dat men het woord debat nog voor die schijnvoorstellingen durft te hanteren is op zijn zachtst gezegd verwonderlijk...

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 13:01

Alex, GL, het CDA, Mark en de Kunduz-Eurofielen gaan ons redden!
*GAAAPerdeSLAAP*

Yowww | 18-06-12 | 13:00

Dit is net zoiets als dat gedoe met Mauro.
Ga nou gewoon beleid maken, ipv individuele gevallen van briefjes voor te lezen.
Die inzendingen zijn door niemand gecontroleerd.

Koninging Beatricks | 18-06-12 | 13:00

Precies!

Leve het rabiaat psychotisch-anarchistische midden!
CanThemCansBrotherBeforetheyKickYou.

<iets met getallen en wat fantasie enzo hiero>

Yowww | 18-06-12 | 12:59

@Joranvanderdood 12.34
Waarom is het EPD er nog niet ?
Waarom werken prive klinieken goedkoper ?
Waarom maakt het Slotervaart Ziekenhuis winst ?
Waarom gooien ze kunstheupen en reparatiesets na 3 maanden weg ?
Waarom stikken we van de overleg organen en commissies ?
Etc. etc het zal ze allemaal een rotzorg zijn het HEilige Huisje Zorg moet in staatshanden blijven.
Wil wel eens zien wat mijn garage gaat kosten als deze op een soortgelijke wijze geleid gaat worden.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 12:57

Wanneer is Fleur aan de beurt?

Dostranamus | 18-06-12 | 12:49

Wat een verspilling dit. Volstrekte onzin en er wordt geen partij in de kamer mee overtuigd. Laat de SP gewoon een demonstratie organiseren, daarmee krijg je partijen als CU en GL wel om.

denk.toch.eens.na | 18-06-12 | 12:46

Dr.Zeldenrust | 18-06-12 | 12:33 | + 0
Je hoeft niks te mompelen hoor, maar iemand bedreigen doe je maar op een andere site.

Aardappeleter | 18-06-12 | 12:39

Laat ze maar lekker de tijd vollullen daar in de Kamer. De hardwerkende Nederlanders hebben er toch geen last van, want die zijn aan het werk. De enigen die zich op kunnen winden over dit debat (of ervan genieten) zijn werkloze PVV'ers en SP'ers onder de reaguurders, want die hebben alle tijd voor dat soort fratsen.

Ps. En nee, ik tik dit tegeltje gewoon even in mijn lunchpauze in elkaar.

Aardappeleter | 18-06-12 | 12:38

Wie hier zonder te liegen 16 uur naar blijft kijken mag van mij klinisch dood verklaard worden. Misschien is dat ook het doel ervan, scheelt weer in zorg voor later.

OscarWilde | 18-06-12 | 12:35

@Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 12:14
Dankzij die z.g. marktwerking zijn toch juist alle kosten de pan uitgerezen. Het systeem wat we 10 jaar geleden hadden was niet perfect maar een stuk beheersbaarder qua kosten.

JoranVanderdood | 18-06-12 | 12:34

Aardappeleter | 18-06-12 | 12:27 |
*Mompelt iets over Noord-Koreaanse toestanden*
Enne, zeker op het NSB knopje gedrukt, lutser?

Dr.Zeldenrust | 18-06-12 | 12:33

Ik vond Renske wel lief en sympathiek daar niet van, maar deze quote sloeg alles: Rijken betalen een lager percentage van hun inkomen aan zorg dan gewone mensen.... Ja hallo, Rijken betalen voor alles een lager percentage van hun inkomen. Daarom zijn het rijken. Als iedereen voor alles een vast percentage betaalde, waren er geen rijken en geen armen meer en zou niemand zich nog inspannen om rijk te worden. WTF.

lulleficatie | 18-06-12 | 12:29

Dat poesje is om op te vreten. De peperdure gezondheidszorg geeft aan dat politiek en bestuur falen. Dat geldt niet voor de SP en de PVV waarvoor hulde.

frisenfruitig | 18-06-12 | 12:28

Daaag mazzeltov, groeten aan Joris

Aardappeleter | 18-06-12 | 12:27

Ik heb nog niets gehoord over die treiteraars van het CIZ.
Het CIZ is voor degenen die het niet weten die volkomen overbodige bestuurslaag waar volslagen incompetente en onbekwame baantjesjagers wel even. binnen 6 weken of langer, zullen bepalen of en hoeveel hulp je nodig hebt.
Het komt regelmatig voor dat een aanvraag voor spoedhulp pas na 6 weken gehonoreerd wordt, als je geluk hebt tenminste.
Daarom deze leus:
Verbeter de zorg, voer het CIZ af.

Dostranamus | 18-06-12 | 12:26

Ik kijk maar niet, want spontaan last van m'n handicap dan; Syndroom van (Gilles de la) Tourette.

Dr.Zeldenrust | 18-06-12 | 12:23

Verdomt, kijk 1 minuut en jahoor daar zijn ze al de voorbeelden van arme mensjes.
Kan nog erger in de bijstand met 2 autistische zoons.
Ik geef het op, ga maar weer aan de slag.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 12:20

@Mazzeltov 12:11
Gaan we dreigen, mafkees?

Ashtrey | 18-06-12 | 12:15

Alles doen ze er aan om NL naar de klote te helpen, wanneer gaat de SP nou eens begrijpen dat de Zorg juist wel onderhevig aan marktwerking moet zijn.
Gaan ze nooit begrijpen net zoals de meerderheid van de TK.
Zonder marktwerking heeft niemand belang bij kostenbeheersing zo simpel is het.
Kan je wel 7 uur gaan staan lullen maar de burger betaald de stijgende kosten, eigen bijdrage omhoog, wg bijdrage omhoog, premie omhoog en dan komt natuurlijk de briljante truc de sterkste schouders moeten de lasten dragen, kan je op wachten, oftewel de rijken, ben je volgens de SP al boven de 50 K zullen de l*l zijn.
Wedden dat ze 7 uur lang met jankverhalen van patienten en arme mensjes komen.

Uw Verzekeringsadvis | 18-06-12 | 12:14

Oh ja, ik sluit mij volledig aan bij @rara | 18-06-12 | 11:56

Mazzeltov | 18-06-12 | 12:13

-weggejorist en opgerot-

Mazzeltov | 18-06-12 | 12:11

@rara
U hebt het hele spel goed door. Dat oude blok van vetgevroten regenten moet helemaal verdwijnen.

waarzeggertje | 18-06-12 | 12:09

Rekenmeester van de DNB.

Het overschot op de lopende rekening van Nederland is in het eerste kwartaal tot een recordhoogte gestegen. Het overschot is nu 19 miljard euro, wat gelijkstaat aan 13 procent van het bruto binnenlands product (bbp).

bbp is dus 146 miljard bij een schuldenlat van ruim 400 miljard dan is de schuldenlast 584 % van bbp.

hier moet je het dan van hebben,arm europa

ziende blind | 18-06-12 | 12:09

Maar goed dat ik straks TV via de glasvezel kijken kan want dan gaat het allemaal wat sneller...

eerstneukendanpraten | 18-06-12 | 12:08

Lullen om het lullen dus! Naar de goede traditie van Fidel Castro...

eerstneukendanpraten | 18-06-12 | 12:05

De SP leest nu zinloze briefjes voor.
Wat me opvalt is dat het allemaal nare situaties zijn waarin die mensen verkeren, maar ze maken allemaal een denkfout(die typerend is voor de denkwijze van links)
Men vindt dat de persoonlijke situatie waarin men zich bevindt moet worden opgelost door de overheid.

Miss Diction | 18-06-12 | 12:03

Het is tekenend voor de politieke situatie dat twee partijen geen andere mogelijkheid meer zien dan sabotage. Dat klinkt ernstig, en dat is het ook. Er zit nu een machtsblok in de Kamer dat maar 1 doel heeft: vasthouden aan de macht, desnoods ten koste van alles. Dat machtsblok moet gesloopt worden, want ze lappen de regels voor democratie op meerdere fronten aan hun laars.

In dit geval heb ik begrip voor de sabotage, en wens de PVV en SP veel spraakwater. Dat zullen ze nodig hebben.

rara | 18-06-12 | 11:56

Jippie | 18-06-12 | 11:41 |
U is van mening dat de rest van de partijen democratisch zijn?

lanexxx | 18-06-12 | 11:56

Yo ReBel, wie heeft jou gebombeerd tot spokesperson van de common man? Hmmm.

Ashtrey | 18-06-12 | 11:55

@Asmodean | 18-06-12 | 11:11 | + -9 -
Zit je hier nou ook al naïef intellectueel te trollen? Ik dacht dat ik daar alleen op Pownews last van had.

TisNieZoMoeilijk | 18-06-12 | 11:55

het begon met een bonus malus regeling.
nu alleen nog malus,een bodemloze put.
sinds de invoering hoogervorst,naar commerciele verzekering maatschappijen,wordt het steeds onbetaalbaarder.
terug naar het oude systeem,waardoor er weer een rechtvaardige,controleerbare ziekte verzekering ontstaat,zonder winst oogmerk.
vrijwel alles wat geprivatiseerd is geworden,is onbetaalbaar,en een puinhoop.
dat ultra links,en rechts hier een dagvulling aan hebben,is gezien de kosten explosie aannemelijk.
merkwaardig is dat ze het niet samen door de deur kunnen,maar veel overeenkomsten hebben

soledad | 18-06-12 | 11:53

Wat een wanvertoning.
Een militaire junta die deze parlementariers een aantal maanden met een stok onder de voetzolen slaat, dat zal ze leren.
Compleet zwakzinnig om een democratisch systeem zo te misbruiken.

Wilhelm Tell | 18-06-12 | 11:51

De gewone burger kijkt naar SBS6, luistert naar de Toppers, stemt met z'n portemonnee en is alleen solidair als het 'm uitkomt. Waarom zou ik godesnaam ene fuck geven om die kutsocialisten?

Biff Eagleburger | 18-06-12 | 11:51

Meneer Quid, kalk hier op GS nou gewoon eens een keer neer dat je een aanhangertje bent van de Bilderbergertjes, en dat je een half broer bent van die eurofiel Verhaar!
Maar val ons niet verder lastig met je politieke voor/af keur.
Jij, en die Verhaar gast, weten niet eens wat er onder de GEWONE burgers speelt !!!!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-06-12 | 11:46

Het wordt wel eens tijd dat hierover gepraat wordt. Het stomme stemvee denkt dat dat de elite alles voor ze regelt. Maar wij worden al tientallen jaren bedonderd door de regenten-partijen. Als mensen dat nog niet door hebben dan verdienen ze ook alle belastingverhogingen.

waarzeggertje | 18-06-12 | 11:46

propper1000 | 18-06-12 | 11:44

Als openbare spreektijd in het parlement de democratie sloopt, is Hitler een zegen voor de democratie. Just saying.

Lyrthion | 18-06-12 | 11:45

ja gezondleven, wat een idee.. werd verdomme tijd, doe maar gewoon extra veel belasting op gore vette zoute kantenklaarhappen , de kilozakken snoep en sterke drank. Dan betaal je alvast mee al de kosten die je gaat opleveren.

Causa Sui | 18-06-12 | 11:45

Mijn complimenten voor die reaguurders die nog enig nut zien in de gezamenlijke, de democratie slopende, sp/pvv actie.

propper1000 | 18-06-12 | 11:44

@Jippie | 18-06-12 | 11:41
Inderdaad. Wat je zegt. Het is in een democratie van het grootste belang dat je alleen de juiste meningen hoort.

vetkleppert | 18-06-12 | 11:43

@Asmodean | 18-06-12 | 11:17

Waar zeg ik dat de PVV niet afgezeken mag worden?

Die hoort net zo goed voor stijlloos gedrag in de spotlights te staan als iedere andere partij.

Maar deze zin had niet eens meer te maken met ongefundeerd en nodeloos kwetsend te zijn, maar had gewoon alles te maken met pure laster. Gelukkig leven we in een land met vrijheid van meningsuiting en moet ook dat mogen. Een bijkomend voordeel, is dat ook de 'frisheid' van de uiter hierdoor aan het licht komt.

ZKH EénOog | 18-06-12 | 11:42

Oprotten met die SP en PVV. Het moge duidelijk zijn dat democratie aan herziening toe is. Deze partijen slopen democratie 1.0 in rap tempo. Tijd voor democratie 2.0. Daarin is in elk geval geen plaats voor dit soort randdebielen.

Jippie | 18-06-12 | 11:41

binnenland.nieuws.nl/632970
ook lekker, al dat gevoetbal van die 40+ers die hun knieën aan gort zwikken zonder zelfs de bal te raken.

Causa Sui | 18-06-12 | 11:40

.. ziekte geen keus.. nou.. dat gaat niet altijd op, massa's mensen roken, vreten te vet, drinken teveel, doen zonder enige warming up aan sport, poetsen hun tanden niet goed , wassen hun handen niet, etc. En krijgen later de rekening via de eigen bijdrage; want dan hebben ze kanker, kapotte gewrichten door die overtollige 70 kilo vet die ze meezeulen, hoge bloeddruk, rot gebit, hartkwalen, longen die niet meer werken, vette levers, enzovoort. Niet alles is aangeboren of gewoon pech.
Daar valt ook veel op te besparen. En daarbij nemen mensen die hun medicijnen wel krijgen ze vaak niet eens zoals voorgeschreven in, want van die bloeddrukpilletjes worden ze zo 'moe' ofzo.

Causa Sui | 18-06-12 | 11:38

@WaarDeWindWaait | 18-06-12 | 11:36
Ze mogen tot 12 september zowiezo alleen maar slap ouwehoeren en flauwe moppen tappen.

vetkleppert | 18-06-12 | 11:38

Dit land wordt nog eens kapotgeluld.

zeg maar jansen | 18-06-12 | 11:37

SP en PVV, veel links geblaat, weinig wol. Dit geintje kost weer bakken met belastinggeld en zal niets opleveren.

WaarDeWindWaait | 18-06-12 | 11:36

@Asmodean | 18-06-12 | 11:11 |

Er is van alles mis met de besluitvorming rond het ESM. Ten eerste is er simpelweg een grondwetswijziging voor nodig (soevereiniteit, budgetrecht). De geregisseerde minimale aandacht voor de besluitvorming in de hoop de bevolking onwetend te laten over deze soevereiniteitsoverdracht en het bizare bedrag van 40 Miljard in tijd van draconische bezuinigingen.
.
Zulks ingrijpend besluit "niet controversieel" verklaren en in stemming brengen in een periode dat het kabinet demissionair is, het draagvlak voor de huidige samenstelling van de TK er niet is, peilingen aangeven dat maar liefst 70% van de bevolking tegen of sceptisch is over het ESM, en ook de EU en Euro op afkalvend draagvlak kunnen rekenen is in de echte wereld volksverlakkerij. Hier kun je allerlei "technisch geneuzel" tegenover zetten om dat te vergoeilijken, maar dat is precies dat, geneuzel. Dit gaat over democratische en rechtstatelijke PRINCIPES!
.
Soms is er sprake van "the right and the wrong thing to do". This is wrong!

Parel van het Zuiden | 18-06-12 | 11:33

Asmodean | 18-06-12 | 11:00
toch wel fijn dat iemand er zich nog druk om maakt, maar het zijn jouw partijen niet dus onzin dus maar meer betalen, flapdrol

XaaD666 | 18-06-12 | 11:33

@Dampert | 18-06-12 | 11:25
da's niet best. wie wasda? *patientenvereniging van Aspergers inschakelen doet*

Den Meester | 18-06-12 | 11:33

En toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, en toch, blijf ik op de PVV stemmen!!!-!!

Einde van de Domheid | 18-06-12 | 11:31

....... was allemaal niet nodig geweest als men controversiële onderwerpen gewoon na 12 September over laat aan hen die dan roerganger zijn.... simpel, nog simpeler.... UIT DE EURO!!

swebe | 18-06-12 | 11:30

Komt een vrouw bij de dokter.

vetkleppert | 18-06-12 | 11:27

Fidel Castro laat weten trots te zijn. Voor of tegen, er zijn minstens 3 oplossingen voor de euro crisis.

De Eurofiel keuze: De keuze die bijv. D66 & PvdA willen, nml een transferunie & Eurobonds waardoor NL tot in lengte van jaren zuid-Europa gaat subsidiëren en er een uniform rentetarief op staatsleningen komt (waardoor NL 2x meer rente gaat betalen en het zuiden weer geen enkele reden heeft de uitgaven in lijn te brengen met de inkomsten, ergo die rente wordt doordat gedrag steeds hoger voor iedereen.) Dan moet NL idd wel steeds meer snijden, maar niet voor lagere belastingen hier, maar voor zuid-Europa.
(Andere opties, geen hulp en desnood default in het eurogebied accepteren, de euro kan gewoon blijven bestaan mobiel.nu.nl/pda/economie/409603-Merke... net zoals de $ blijft als Californië failliet gaat, of echt breken met de eurozone en terug naar de ƒ )

seven | 18-06-12 | 11:27

Den Meester | 18-06-12 | 11:07 | + 0 -
Vandaar de lol, hij zei duidelijk 'asperzjuh'

Dampert | 18-06-12 | 11:25

Iedereen kan toch zien wat er gebeurd nu de zorg onderworpen is aan 'marktwerking'? elk jaar weer minder voor meer geld.
Een kwestie van tijd.

spooked | 18-06-12 | 11:24

@Asmodean | 18-06-12 | 11:17
Dat is niet zijn punt, wel? Het gaat erom dat het in dezen misplaatst is. Jij snapt?

Parsons | 18-06-12 | 11:24

Op Joop.nl zie ik hier voorlopig nog geen enkel bericht over ... Zo trots zijn ze blijkbaar niet op deze actie.

Not Stephen Colbert | 18-06-12 | 11:22

Als de minister ballen heeft loopt ze gewoon weg

Zyliss Blitzhacker | 18-06-12 | 11:21

Dude @Asmodean, no one cares.

Ashtrey | 18-06-12 | 11:21

ZKH EénOog | 18-06-12 | 11:14 |
Ja, want op Geenstijl mag immers alleen de SP/CDA/VVD/D66/GL en vooral de PvdA afgezeken worden. Maar zodra er een klein PVV-bashje staat, is Geenstijl opeens 'politiek gekleurd'. Hilarisch hypocriet.

Asmodean | 18-06-12 | 11:17

Causa Sui | 18-06-12 | 11:15

Nee, want er is vast wel een legertje managers die daar ergens iets over in een target description hebben staan en er aan het eind van het jaar dus met dat geld vandoor gaan.

Lyrthion | 18-06-12 | 11:16

Waarom hebben die kamerleden niet gewoon de trein genomen.

CoffeePatch | 18-06-12 | 11:15

Misschien scheelt het eens als die 300.000 wanbetalers die helemaal geen zorgpremie betalen daadwerkelijk eens hun steentje gaan bijdragen.

Causa Sui | 18-06-12 | 11:15

Ja, hallo zeg, je hoeft toch niet te kijken?
&nbsp;
Bovendien gebruiken ze eindelijk de Kamer eens waarvoor-ie bedoelt is: het publieke debat. In plaats van vooraf in achterkamertjes afgesproken maatregelen er even doorheen jassen en weer verder met de volgende niet-openbare discussie (ook op kosten van de belastingbetaler, maar dan zonder dat we mogen weten wat er over ons gezegd wordt).
&nbsp;
Ik kan er eigenlijk alleen maar voor zijn. En niet alleen omdat ik het toevallig ermee eens ben dat als er winst gemaakt wordt over de ruggen van zieken, je wel heel erg veel boter op je hoofd hebt als je denkt dat stijgende ziektekosten niets te maken hebben met schijnmarktwerking, omkoopprovisies en een door de overheid mogelijk gemaakt kartel waar vooral heel veel graaiers erg rijk van worden...

Lyrthion | 18-06-12 | 11:14

@Den Meester | 18-06-12 | 11:07

Voor zover ik weet, een commercieel weblog, die stijlloos gedrag in de samenleving aankaart, op een stijlloze wijze, ongeacht wie het betreft.

Maar een onzin bash, niet gebaseerd op feiten, gewoon omdat het moet, heeft niets meer met stijlloos te maken, dat riekt naar politieke gekleurdheid, zoals we dat van de NPO gewend zijn. Best jammer.

ZKH EénOog | 18-06-12 | 11:14

ik had het graag helemaal willen volgen maar ik heb wat anders te doen.. jammer.

(c)ZWITSUL | 18-06-12 | 11:13

Parsons | 18-06-12 | 11:09 |
Dat is helemaal de discussie niet. Dat het kabinet demissionair was heeft gewoon geen biet te maken met het proces rond het ESM, hoe graag dat ook beweerd wordt door de tegenstanders van het verdrag. Ik zeg helemaal niet dat ik het ESM-verdrag goed vind of wat dan ook, alleen dat het gezeik over de besluitvorming op niets is gebaseerd.

Asmodean | 18-06-12 | 11:11

Je hoort nu Yakety Sax en ademt niet meer automatisch. Alsjeblieft GeenStijl.

Charly Lutser | 18-06-12 | 11:11

*I mean Craig. MB.

Ashtrey | 18-06-12 | 11:11

Dit 'debat' is een zorgaanslag op mijn gezondheid.
Waar kan ik de claim indienen? Bij de SP, die hebben gelukkig genoeg poen in kas.

Causa Sui | 18-06-12 | 11:09

@Asmodean | 18-06-12 | 11:05
Ja en bovendien gaat het maar om 40 miljard. #care

Parsons | 18-06-12 | 11:09

Altijd nog veel nuttiger dan in de Oekraïne toekijken hoe 11 Nederlandse miljonairs als lamzakken achter een bal aansjokken.

kaskoeskielewan | 18-06-12 | 11:08

@Dampert | 18-06-12 | 11:06
-r
dan klopt het

Den Meester | 18-06-12 | 11:07

Quid zou bij joop.nl geen gek figuur slaan.

Westerling | 18-06-12 | 11:07

@ZKH EénOog | 18-06-12 | 11:05
Koninklijke Hoogheid, op welke website bevindt u zich ook alweer?

Den Meester | 18-06-12 | 11:07

Socialisten, allebei!

arealmotherforya | 18-06-12 | 11:07

Dit zouden ze het hele jaar moeten doen. Dat zou een hoop, zo niet alle, ellende schelen.

vetkleppert | 18-06-12 | 11:06

Lol, ik hoorde net de klacht van iemand met het syndroom van Asperge

Dampert | 18-06-12 | 11:06

100 reacties gefilterd zeggen ze? Moehahaha ik heb er al 384 ingestuurd

Den Meester | 18-06-12 | 11:06

Zolang de S.P bestaat staan ze veilig aan de zijlijn.
Beetje lullen over zorg en ondertussen het Holland wat ooit een redelijke samenleving was laten ontmantelen. Ze mogen de put dempen.

Ratzing. | 18-06-12 | 11:05

vraagstaart | 18-06-12 | 11:01 |
Het ESM is goedgekeurd door het missionaire kabinet in februari, toen de PVV nog geen belang had bij de ontstane ophef. Wanneer het kabinet valt mag het kabinet geen controversiële besluiten nemen. Het ESM-verdrag was toen echter al goedgekeurd door het kabinet. Het is de Kamer die het ESM-verdrag onlangs heeft goedgekeurd. Daar is juridisch gezien dus helemaal niets mis mee.

Asmodean | 18-06-12 | 11:05

"... Bij de PVV gaat iemand zeven uur lang flauwe grapjes bakken over gehandicapten, mongooltjes en Eurofielen om de tijd maar vol te krijgen. Of zoiets..."

Bij gebrek aan feiten deze ononderbouwde nonsense?
Je lijkt wel een NPO-er: Een PVV-bash, omdat het moet.

ZKH EénOog | 18-06-12 | 11:05

De SP is van mening dat de zorg geen markt is en elke vorm van marktwerking daar dan ook moet worden teruggedrongen. Samen met de PVV maakt de partij gebruik van een simpele parlementaire spelregel. Wat is daartegen? Als je de spelregels niet bevalt, moet je die veranderen. Anders niet zeuren.

jezouermoevanworden | 18-06-12 | 11:05

Zet de muzak aan in het parlement. Moesten ze trouwens veel vaker doen.

Inextremis | 18-06-12 | 11:02

De voorzitter is onafhankelijk en neemt geen deel aan het debat. Ik zie dan ook niet zo goed in wat het ter zake doet om te vermelden dat Martin Bosma deze poppenkast voorzit. Of mis ik iets?

Parsons | 18-06-12 | 11:01

En WAAROM doen ze dat ook weer, Quid?

En zullen we het nog eens even hebben over de grootste roof aller tijden, het ESM, dat er doorheen is gerost door een demissionair kabinet omdat het een "niet controversieel" besluit zou zijn?

Als het gaat over Benny Hill-tonelen zou je eens naar de Kunduz-bende kunnen kijken - hoewel Benny Hill soms nog om te lachen was. ESM is dat zeker niet.

vraagstaart | 18-06-12 | 11:01

Toen de PVV ermee begon sprak men er schande van. Toen die andere linkse partij het fillibusteren overnam was het een stuk stiller. Kennelijk een toegestaan stijdmiddel vanaf nu. Fijn zo! Met dit soort acties trekken we de NL BV wel uit het slop.

Godsammekraken | 18-06-12 | 11:01

Ondemocratisch, onparlementair, ordinair straatvechters gedrag en een schande voor Nederland. Typisch gedrag voor communisten en bruin tuig.

Bigi Bana Boy | 18-06-12 | 11:01

Tja, de socialistische PVV en SP laten zien waar ze goed in zijn: treiteren. Op de vraag hoe de zorgkosten, die elk jaar met miljarden stijgen, dan wel betaalbaar moeten blijven hebben ze geen antwoord.

Asmodean | 18-06-12 | 11:00

Lekkere poes!

Call on the attacker | 18-06-12 | 10:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken