Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. PostNL zet pakketpost gewoon op straat

faalpostnl.jpeg Ooit waren 's lands posterijen hét exponent van de Nederlandse organisatiestructuur. Strak. Punctueel. Betrouwbaar. Weinig zo tekenend voor de orde en regelmaat van de samenleving dan de zekerheid 'vandaag voor half zes gepost, morgen bezorgd'. Maar dat was toen. Dankzij één Europa hebben we nu door Griekse chaos & corruptie gedicteerde Brusselse technocratie. En PostNL. Langzaam raken we onze Hollandse identiteit kwijt aan politieke en commerciële schaalvergroting. PostNL is niet de oorzaak. PostNL is een gevolg. Maar wel bijzonder symptomatisch. Organisatorisch falen ontstaat uit een combinatie van onwil en onkunde en in beiden excelleert PostNL. Zo zat dit hedenmorgen in onze Stijlloze Brievenbus: "Sinds twee jaar huurt PostNL bij ons in Etten-Leur garages op particuliere terreinen, welke fungeren als distributiecentra [n.b. Komt vaker voor. Ook in Nieuwegein, bijvoorbeeld - red.] Dit gezien de normale vestigingen permanent gesloten zijn i.v.m. de bezuinigingen. Al meerdere malen heb ik één van deze garages (Oranjelaan, Etten-Leur) overdag niet goed afgesloten aangetroffen met de pakketjes/post voor het grijpen. Dus als iemand nog een nieuwe telefoon wenst, pinpassen, pincodes etc., dan kan men hier terecht. Jullie schreven dit weekend over PostNL en uw privacy, dit sluit daar aardig op aan. Bijgaand twee foto's die ik zaterdagochtend heb gemaakt van de garagebox die half open staat met daarin de post voor de omliggende wijken." Nabestelling: Ook in Maassluis is het pet met PostNL. postbox2.jpg postbox1.jpg

Reaguursels

Inloggen

PostNL is een droevig Ziek bedrijf - een kennis van me met een goedkopende webshop was eens ruim 60 pakjes kwijt ... gewoon verdwenen , dan praat je over de 6,75 euro pakjes dus met Tracknummer - dan zeg PostNL gewoon sorry we kunnen Niks voor u doen omdat ik niet aanvullend verzekerd bent WOW dus als ik dit

Dirkthai | 19-06-12 | 04:26

@Lompe Loel | 18-06-12 | 21:03,

wil ik best van je aannemen dat dat een rol speelt. Maar waarom moeten we dan alles laten privatiseren?
Wat wil je dan, er nieuwe mensen inzetten en de oude op straat gooien? Wat schiet je er dan mee op?

Pindakees | 19-06-12 | 00:58

Al in 2007 was ik er helemaal klaar mee...

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door mijn buurman, deze had een pakket dat aan mij was geadresseerd aangetroffen op de Dennenlaan, midden op straat. Het pakket lag daadwerkelijk midden op de straat, opengescheurd en al. Mijn buurman vond het vreemd dat er een grote doos (600x400x400mm) op straat lag en is dus gestopt om de doos thuis in de container te gooien. Thuis aangekomen bemerkte hij dat het om een pakketzending voor mij ging.

Nu is dit al de derde klacht die ik indien en al minstens de 5e die ik heb, twee zijn door verhuizingsdrukte min of meer vergeten. Hier dan de opsomming van de klachten.

.1Een door mij besteld stuk electronica wordt met overdreven geweld in mijn postbus geperst. Hier was ik getuige van en heb ook meteen de klachten service gebeld. Nogmaals het verhaal. Er stopt een auto van TNT naast mijn groene brievenbus. Vervolgens wordt het raam opengedraaid en mij pakketje op drie manieren in de brievenbus gepast. Vervolgens verschijnt er een bovenlichaam uit het autoraam die met het volle gewicht het pakket in de brievenbus drukt. Toen ik even later het pakket uit de brievenbus ben gaan halen stond de brievenbus aan de bovenkant open, het pakket stak er nog zeker 20cm uit en de brievenbus stond bol. Dit gebeurde ook midden in de herfst als ik niet thuis was geweest had ik mijn electronica weg kunnen gooien ivm. waterschade. De groene brievenbus stond ook aan de openbareweg, voor het zelfde geld gaat er iemand met mijn pakket wat duidelijk zichtbaar was vandoor.

.2Een pakket wat blijkbaar ook niet met geweld in mijn brievenbus paste, werd midden in de winter voor mijn voordeur gelegd. Deze voordeur was vanaf de openbare weg niet zichtbaar. Dit was de eerste keer dat een pakket van mij gewoon zomaar ergens neer gelegd werd en waar Jan en alleman er mee vandoor had kunnen gaan. Ook het feit dat dit pakket in weer en wind werd neergelegd en kwetsbare inkt cardridges bevatte bevestigd mij wederom in het idee dat julie werknemers absoluut niet geven om het welzijn van andermans spullen. Door allerlei drukte heb ik hier geen klacht over ingediend.

.3Een door mij bestelde boek bij Bol.com wordt wederom aan de openbareweg voor iedereen zichtbaar op mijn stoep gedeponeerd. Hier heb ik geen klacht over ingediend, dit gebeurde tijdens een verhuizing. Dit speelde overigens op een ander adres dan klacht één en twee.

.4Op mijn huidige adres krijg ik een enveloppe met (kleine)electronica componenten bezorgd. Deze enveloppe was aan alle vier de zijden dusdanig gescheurd dat de inhoud ervan bijna verloren was gegaan. Alleen de “bubbeltjesfolie” hield de inhoud nog tegen en puilde door de gaten naar buiten. Hier heb ik wel een klacht over ingediend.

bees-t- | 19-06-12 | 00:24

Ik moet zeggen dat ik het ook al helegaar gehad heb met dat Postnl (iets als prorail, maar dan met post) Nu blijkt het ineens policy te zijn dat men je pakketjes bij willekeurige buren achterlaat als je dus niet thuis bent (ik werk dus overdag, o wonder). Nog nooit vertoont door geen enkele aanbieder maar hullie maken er dus een policy van.
Kun je vervolgens bij herhaling achter je pakketjes aan hobbelen door de hele buurt heen en vervolgens bij wildvreemden aanbellen en vragen naar je pakketje (als ze al open doen). Nodeloos te zeggen dat ik na een paar keer al tamelijk pissed was.

said_fred | 19-06-12 | 00:04

Ja populierendalb wonen zeur mensen lopen overal over te klagen. Is het de avondwinkel niet ( mensen werken hard om de buurt van service te voorzien ) is het de post wel is nooit goed.

Gangster of love | 19-06-12 | 00:02

Dus wat de overheid privatisering noemt is GEEN privatisering. En een kleinere overheid is wel een goed ding want dan kunnen de belastingen eindelijk eens een keer omlaag. En als de overheid het goed doet dan word ie zo klein en efficiënt dat we helemaal geen belasting meer hoeven te betalen!
Smooth Operator | 18-06-12 | 17:33

Ik spreek u nog wel op het moment dat de wegen vol gaten zitten, u daarop belt naar dat private bedrijf wat het onderhoud heeft overgenomen en te horen krijgt dat het de investering niet waard is om die gaten te dichten.

Leo_154 | 18-06-12 | 23:43

En dan heb je ook nog van die domme huppelkutjes bij supermarkten lopen, die je track en trace bonnetje in de afvalbak gooien. Goed bezig PostNL!

Schweinsteig Xpress | 18-06-12 | 23:13

Alleen maar ellende met Post NL. Een grote teringzooi. De agentschappen kennen ook al geen privacy.

fritsspits | 18-06-12 | 23:07

Zakelijke (onder)verhuur van garageboxen is in 99,9% van de gevallen in strijd met de particuliere woonbestemming of tegen het bestemmingsplan. De gemeente kan hier eenvoudig een stokje voor steken. In o.a. Purmerend staan nu aanhangwagentjes (type boedelbak) die door PostNL als distributiepunt worden gebruikt.

Der Theo | 18-06-12 | 23:00

Pindakees | 18-06-12 | 18:09 |
Heeft totaal niets met privatisering te maken. Althans niet op de naïeve manier die jij denkt. Juist dat het een staats bedrijf was en dan voornamelijk diezelfde mensen laten zitten na privatisering is het probleem. Ambtenaren die in de commerciële sector gaan werken werkt niet.
Bedrijven die onder de staat zijn groot geworden zijn klant onvriendelijke logge schepen die eerst volledig ontdaan moeten worden van de muffe lui-mensen die er met veel te grote getalen zaten.
Het is grappig om te zien dat er werkelijk Nederlanders zijn die geloven dat alles onder staats toezicht plaatsen dingen oplost.
In Nederland moet men een af van dei regeltjes en de ARBO. DAT maakt het zo dat dit soort bedrijven voor geen meter functioneren. Dat eeuwige sociale vangnet voor de werknemers.

Lompe Loel | 18-06-12 | 21:03

Peter Bakker for PostNLBondscoach! Marktwerking:I love it!

DrBowned | 18-06-12 | 19:35

@Fair and balanced, gelukkig is het nu goedkoper geworden. Oh wacht..

Pindakees | 18-06-12 | 18:12

In 12 maanden tijd zijn hier vijf postbezorgers vervangen en loopt nu de zesde bezorger voor zolang t duurt. Schijnbaar werken ze met 2-maands contracten..

lichtpunt | 18-06-12 | 18:10

Maar de meeste reaguurders blijven lekker vvd stemmen, want jongens wat is dit weer een geslaagd privatiseringsproces geweest he!
Net als het OV en de kraam zorg.

Pindakees | 18-06-12 | 18:09

Bij mij in de wijk in 030 heeft voorheen de PTT een tijd geleden huis-aan-huis een flyer verspreid met de vraag of je een garagebox of schuurtje te huur had. Had ik helaas niet, is toch gratis geld.

Uriël Fack | 18-06-12 | 17:47

PostNL is is de Aldi van de postbezorging, alles zo cheap-ass mogelijk. In mijn plaats rijdt ook bijna geen pnl bezorger meer maar alleen ingehuurde wannabe schumacher koeriersbedrijven met witte busjes zonder reclame, heb zelf zoals Lompe Loel zegt prima ervaring met UPS, die tevens ook naar het buitenland super snel zijn.

Poedersuiker | 18-06-12 | 17:35

Ik wil even wat kwijt mensen: iedereen schijnt te denken dat het aan de privatisering ligt maar dat is een misvatting. Want privatisering werkt alleen in een eerlijke en open markt ZONDER overheidsbemoeienis. En de privatisering in NL voldoet niet aan die eisen. Dus wat de overheid privatisering noemt is GEEN privatisering. En een kleinere overheid is wel een goed ding want dan kunnen de belastingen eindelijk eens een keer omlaag. En als de overheid het goed doet dan word ie zo klein en efficiënt dat we helemaal geen belasting meer hoeven te betalen!

Smooth Operator | 18-06-12 | 17:33

Er werkt gajes bij de Nederlandse post. Bij mijn bedrijf hebben 'postbodes' zelfs twee keer iets gestolen dat bij de hoofd ingang lag.
Bel je het bedrijf op zeggen ze gewoon dat het niet waar is.
Verder gooien ze met pakketjes, zijn te lui (ARBO) om 4 meter voorbij een hek te lopen. Ik stuur vrijwel alles via UPS of anderen maar de NL post met z'n criminele gastjes komen er niet meer in.

Lompe Loel | 18-06-12 | 17:21

henk frits | 18-06-12 | 15:17
Vreemd, ik stuur al een jaar of 10 pakketten naar Brazilie en bij de BuPo (business point) waar ik ze afgaf was het al die jaren 9 - 15 dagen . Ik verstuurde ze altijd aangetekend (was maar een paar euri's duurder) en ze kwamen vrijwel altijd na 12 dagen aan. Soms na 13 dagen. Vreemd.

haatbaard | 18-06-12 | 17:20

Shit, "orden" = "oren"

taxhond | 18-06-12 | 17:17

@Veel Vaak | 18-06-12 | 16:07
Nee hoor. ING gebruikt ze dagelijks miljoenen maal.

lulleficatie | 18-06-12 | 17:16

Hier kun je toch wat tegen doen door ze met het bestemmingsplan om de orden te slaan ?

taxhond | 18-06-12 | 17:16

Sja vroeger was je Rijksambtenaar als je nog maar een postzak op de sorteerband stond te storten, weet ik toevallig ;) Maar tegenwoordig word ik overhoop gereden door stonede nozems in oude turkenbusjes waar een zelf uitgeknipt postnl-logo op zijn kop op de achterruit is geplakt, waarmee het een fiscaal aftrekbare bedrijfswagen is voor de Koninklijke. Vieze bagger. Terugdraaien die smerige roverij met goedkeuring der kroon. Echt schandalig en typisch Nederlands. Opnieuw nationaliseren die bedrijven en de hele top op straat trappen.

Shareholder II | 18-06-12 | 17:16

Zo werkt dat nou eenmaal. Nu waarschijnlijk niet meer.. ex-postbode.

Neut | 18-06-12 | 17:14

Ach, bezorgen kunnen ze ook al niet, heur. Ik krijg regelmatig nog post in de bus van de buren. En tot voor kort geleden in de weekenden ook de post van de basisschool waar ik naast woon. Was de postbode te beroerd om de post weer mee terug te nemen of om over het zeer lage hekje van de school te stappen.
Na meerdere klachten ingediend te hebben, viel het kwartje nog steeds niet. Toen heb ik alle post samengebonden met een elastiek, daarop een flink gepeperde brief geplakt en terug gestuurd naar het hoofdkantoor.
Dat werkte dus wel.

Juffrouw Stemband | 18-06-12 | 17:07

Fair and balanced | 18-06-12 | 15:59

Ben het niet met je eensch. Over de kwalificatie basisbehoefte kun je twisten, maar postbezorging is voor veelmensen nog steeds erg belangrijk. De belastingdienst verstuurd (bijna) alles nog per post. En met alle respect, je kunt Moskou niet vergelijken met Nederland waar het vóór de z.g. privatisering heel goed geregeld was.

Een voorbeeld van ogenschijnlijk goed geslaagde privatisering is telecom. Het is qua telefonie en mobiele diensten beter en goedkoper geworden. Maar alleen omdat de overheid randvoorwaarden heeft gesteld en controle uitoefent (denk aan de acties van Neelie Kroes). Dat is dus ook geen vrije marktwerking.

De zorg was tot het opheffen van het ziekenfonds uitstekend geregeld en betaalbaar. Na hett invoeren van de 'marktwerking' werd het een na het andere luxe ziekenhuis de grond uit gestampt en vullen nu managementlagen, 'beleidsmedewerkers' en ingehuurde 'adviseurs' de zakken van gemeenschapsgeld.

Ik ben zeker geen SP fan, maar bepaalde diensten werden door de overheid in het verleden nou eenmaal veel efficiënter uitgevoerd. Ik zeg.... terugdraaien die handel.

kaskoeskielewan | 18-06-12 | 16:49

Dus is feite mag ik gewoon een internet bedrijf opzetten. En mijn garage gebruiken als distributiepunt! Want dat doet Post.Nl ook dus. Mooi om te weten alleen weet ik voor 300% zeker dat er binnen 1 dag politie voor me deur staat. Maar ff serieus. Als dat bij mij voor de deur zou plaatsvinden zouden er elke dag zeker 3 busjes wegrijden met lekke banden door per ongeluk kaspotgevallen flesjes, kattenklauwen, en Claymore mijnen.

Waaromnouniet | 18-06-12 | 16:38

't Word me ineens duidelijk waar de vier tonercartridges ter waarde van €225,53 (ex BTW) voor mijn laserprinter gebleven zijn...
Gelukkig kreeg ik 4 nieuwe van mijn leverancier, maar het blijft een hoop gezeik.

gescheurdrubber | 18-06-12 | 16:37

@Reinaert | 18-06-12 | 15:15 |

Dat van dat 's-avonds bezorgen terwijl er overdag staat heb ik een keer aan zo'n pakketbezorger gevraagd. Die kwam met de reden dat hij inmiddels weet in welke gebieden hij vaak overdag niet terecht kan en het dus gewoon later rijdt. Bij mij wordt het overigens ook gewoon twee keer op een dag aangeboden zodat het de volgende dag al bij een afhaalpunt ligt.

Bruno Alaska | 18-06-12 | 16:36

Wen er maar aan. PostNL is net zoals veel bedrijven in handen van investeerders. Die willen winst op korte termijn. Maakt niet uit hoe. Nou dan krijg je dus dit.

doskabouter | 18-06-12 | 16:34

Daar zijn dus die twee zeldzame cd's die ze kwijt zijn geraakt...

Verloren Zaak | 18-06-12 | 16:26

@ henk frits | 18-06-12 | 14:53

Maak je geen zorgen, als je 4 juni hebt gepost moet je rekenen op minimaal 3 weken bezoektijd, maar 5 weken is ook niet raar.
Overigens kan post.nl daar niks aan doen, Brazilie is een derde wereld land.... en post duurt daar heel,heel lang.

captainobvious | 18-06-12 | 16:26

Dat verhaal uit Maassluis is wel de topper. Wat voor pauperbedrijf gaat zo met zijn personeel om dat ze moeten lunchen in een fucking garagebox zonder plee?! Ik denk dat de ARBO daar niet vrolijk van wordt.

DaZe | 18-06-12 | 16:18

Iemand een verjaardagskaart sturen is ook geen lol meer aan. Duurde de laatste keer 4 dagen voordat de kaart binnen Nederland arriveerde.

Bytemaster | 18-06-12 | 16:11

Als ik iets online bestel laat ik het altijd op mijn werk adres bezorgen want:

Die gasten weten dat ze in het weekend het niet kwijt kunnen
Hier altijd iemand het in ontvangst kan nemen.

Als ik iets thuis laat bezorgen dan wordt het gewoon bij de buren neer gepleurd. Vergeet het maar dat ze een briefje in de deur gooien dat hij bij de buren ligt.

Sowieso weiger ik nog iets online te bestellen als PostNL het bezorgd, teveel slechte ervaringen gehad.

Serieus die gasten die er werken zijn werkelijk waar te dom om te poepen. Een Nee/Nee sticker kan ze ook geen ene Gordon schelen.

Maar wel fijn hoor, die marktwerking. De consument plukt er weer de vruchten van.

muffstuff | 18-06-12 | 16:09

@Doc Damage | 18-06-12 | 15:56
Welke vrije markt? Er is geen vrije markt voor post. De staat, de overheid van Nederland heeft de uitvoering van het UPU-verdrag uitbesteed aan 1 partij. Er is geen vrije markt voor de burger. Het is een vrije markt voor overheden, maar dat heeft met een markt geen reet van doen, een overheid is geen klant als die volgens eigen wetten en verdragen een dienst MOET uitvoeren of laten uitvoeren.

Stormageddon | 18-06-12 | 16:08

lulleficatie | 18-06-12 | 14:34 |

Tan codes is iets van de vorige eeuw.

Veel Vaak | 18-06-12 | 16:07

@Doc Damage | 18-06-12 | 15:56
Gado? Familie van Foe-Jong-Hai en Babi-gangbang?

Den Meester | 18-06-12 | 16:03

sinds wanneer is "in een garage" hetzelfde als "op straat"? Maakt voor mijn Aston Martin DB6 uit 1966 nogal verschil

Den Meester | 18-06-12 | 16:02

@kaskoeskielewan 15:51, Mijn argument is juist dat de postbezorging al lang geen basisbehoefte meer is, dus niet de status van "nutsbedrijf" verdient en geen cent subsidie waard is. Er is anno 2012 werkelijk geen enkel zinnig argument te bedenken waarom iemand nog iedere dag langs ieder huis in Nederland zou moeten lopen om een stapel documenten naar binnen te duwen waarvan 99% ook per e-mail verstuurd had kunnen (en moeten!) worden.

Ja, sommige dingen kunnen alleen per post (bankpasjes, originele contracten, etc) maar je gaat mij niet vertellen dat deze niet incidenteel met een koeriersbedrijf gebracht kunnen worden. Daar zijn er honderden van en dat kost echt de halve wereld niet.

Overigens woon ik zelf in Moskou, waar het postsysteem nog 100% in handen van de overheid is, er op iedere straathoek een postkantoor is en de postbezorging een factor 10 slechter is dan in Nederland. Niemand is dan ook zo stom om belangrijke stukken per post te versturen en daarom zijn er honderden uitstekende lokale koeriersdiensten die voor een paar euro binnen een uur je brief kunnen ophalen en aan de andere kant van de stad kunnen bezorgen.

Fair and balanced | 18-06-12 | 15:59

Mooi man die vrije markt... Heeft ons zo veel voordeel opgeleverd en ze concurreren elkaar de tent uit. Nee, geef mij maar het sobere ziekenfonds, PTT, Gado en Edon. Er zijn een paar mensen vreselijk rijk mee geworden over onze rug... En we worden elke dag genaaid.

Doc Damage | 18-06-12 | 15:56

Fair and balanced | 18-06-12 | 15:39
Nee want concurrentie op een markt als de postmarkt was een goed idee. Verzonnen door zo'n halfidiote econoom die ook een keer wat gelezen had over privatisering. Een postmarkt openstellen waarbij het op geen enkele manier mogelijk is om klanten te krijgen in specifieke regio werkt natuurlijk niet. Vroeger reed er 1 postmeneer door alle Nederlandse straten, nu rijden er drie, vier en soms vijf verschillende door de straat. Overal, natuurlijk is het daardoor niet goedkoper geworden.

Inferi0r | 18-06-12 | 15:54

Fair and balanced | 18-06-12 | 15:39

Het komt me voor dat je het verschil tussen een nutsbedrijf (openbare voorziening) en commerciële dienstverlening niet helemaal snapt. De redelijk betaalde ambtenaren waren helemaal niet zo duur en werkten efficiënter.

kaskoeskielewan | 18-06-12 | 15:51

Ligt Oranje eruit kunnen we daar niet meer over zeiken dus we gaan nu Postnl maar aflopen kraken.

voorheteven | 18-06-12 | 15:50

Het mooiste vind ik het verhaal wat een goede vriend van mij vertelde die bij postnl werkt. Het UWV levert nu de nieuwe aanwas aan postbodes. Van de week moest ie er één inwerken die zich voorstelde als "Hallo ik ben Kees en kom nogal gespannen over." WTF? Het rondje post bezorgen eindigde met veel excuusbriefjes in brievenbussen stoppen. Want Kees had alleen naar de huisnummers en niet naar de straatnaam gekeken. Rest my case.

Perry Vogelbekdier | 18-06-12 | 15:47

@henk frits | 18-06-12 | 15:17 |

Nederlandse bedrijven beloven altijd maar wat als het over Brazilië gaat, maar ze komen hun beloften zelden na. Vroeger zeiden ze ook dat je overal kon pinnen met je pinpas, dat is pas sinds enkele jaren het geval.

applaus voor de paus | 18-06-12 | 15:43

@ Fud | 18-06-12 | 15:28
Daarvoor hebben we de nee/ja en nee/nee stickers.
Laar ze a.u.b. gewoon hun werk goed doen. Dan zijn we van al het gezeik af!

Glas Koning | 18-06-12 | 15:41

@Kaskoeskielewan, stem maar lekker SP, dan kunnen we terug in de tijd en weer "ouderwets" worden. Een postkantoor in elk gehucht en een kwalitatief goed, maar vreselijk duur bezorgingssysteem.

Zodat iedereen, zelfs in Bertha (Oost-Groningen) iedere dag inclusief zaterdag voor 10:00 zijn bankafschriften op de mat heeft liggen. Zwaar gesubsidieerd door de roverheid, dat wel natuurlijk.

Kom op, mensen! Dit is 2012. Bankafschriften kijk je maar in op je online banking of - als je zonodig dode bomen in je hand wil hebben - haal je maar op bij de flappentap. Pakketen laat je maar opsturen met een private koeriersdienst, daar zijn er honderden van.

Kijk anders even naar het volgende fragment (iets met hamer en kop): conformer.com/blog/2011/09/daily-shows...

Fair and balanced | 18-06-12 | 15:39

Dit is de meest trieste kudtorganisatie die ik ken. Omdat ze hun boekhouding niet op order hadden werd mijn postbus afgesloten. Maandenlang gebeld en gemaild. Drie keer hebben ze toegezegd de postbus te heropenen. Na een claim te hebben ingediend a.g.v. gemaakte kosten en imagoschade (verzonden post wordt geretourneerd met een sticker "Vertrokken/ Onbekend") werd de postbus binnen 48 uur heropend. Spijtig dat ze een monopoliepositie hebben. De claim loopt nog......

Ignatius Barracuda | 18-06-12 | 15:38

@Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:32
Daarvoor zijn prachtige slotensystemen uitgevonden met gecodeerde sleutels. Indien een werknemer vertrekt en de sleutel niet inlevert blokkeer je gewoon de code van die sleutel. Verder vraag je natuurlijk borg voor die sleutel, dat motiveert het teruggeven.

doenormaal! | 18-06-12 | 15:31

Ja, in de tijd dat dit nutsbedrijf nog een overheidsdienst was, gerund door ambtenaren die normaal redelijk betaald werden, niet op elk moment ontslagen konden worden en geen management dat rekening hoefde houden met aandeelhouderswaarde was de PTT een heel betrouwbare en efficiënte organisatie. Maar we dienden modern te worden en de zegeningen van de marktwerking te ondervinden. Nou, da's dan geregeld (ik dacht voornamelijk door VVD bewindslieden).

Met de zorg en het openbaar vervoer is het precies zo gegaan. We zijn modern geworden.

kaskoeskielewan | 18-06-12 | 15:29

In die zakken zitten geen pakketjes maar folders. Denk dat veel mensen blij zijn als deze gestolen wordt, krijgen ze die troep ook niet meer in de bus.

Fud | 18-06-12 | 15:28

@rara | 18-06-12 | 15:06
dan stuur je ze toch gewoon versleuteld op? technisch gezien zijn er geen beperkingen.

cumshaft | 18-06-12 | 15:26

Voor PostNL zijn de verzenders en ontvangers van post NIET de klanten. Dat is een misvatting. Net zoals de reiziger niet de klanten van NS zijn. De overheid is de klant van TNT, en de overheid is de klant van de NS. Zodra iedereen dat begrijpt, begrijpt iedereen ook dat het dus geen privatisering is en geen vrije markt.
Bij UPS en Federal Express gaan ze niet op deze manier met post om. Echt niet. Want bij die gasten is de verzender wel degelijk daadwerkelijk de betalende klant.

Stormageddon | 18-06-12 | 15:23

@ haatbaard |

Dank voor het vermelden dat ik poep praat maar google anders even heel simpel: postnl brazilie werkdagen. Of als je als haatbaard zijnde te lui bent

www.postnlpakketten.nl/zakelijk/pakket...

hier, zelfs hun website geeft nog 6-9 dagen aan. Nu jij weer.

henk frits | 18-06-12 | 15:17

PostNL is het resultaat van wat je overhoudt als je een uitstervende markt ook nog eens gaat privatiseren: het dier ligt al gewond op de grond, en de gieren (lees: incompetente bonus-bestuurders en louche wederbezorgers) pikken nog even vol op het spartelende ding in. Aan zo"n bende moet je geen belangrijke post toevertrouwen. In mijn bedrijf werken we vrijwel enkel met UPS, en dat bevalt enorm goed.

Boer-konijn | 18-06-12 | 15:16

@frickY | 18-06-12 | 15:08

Pakketpost is iets héél anders dan briefpost. Ik bestel met de regelmaat van de klok online en dat is nog nóóit misgegaan. Wel is het zo dat paketten hier in het dorp tegenwoordig ná 18:00 's avonds afgeleverd worden terwijl je rond het middaguur al een track & trace-status "bezorger onderweg" krijgt. Dat geeft wel eens een ongemakkelijk gevoel, maar kennelijk is de ronde die de goede man moet maken tegenwoordig erg lang.

Verder over de bezorging van paketten geen enkele klacht.

Reinaert | 18-06-12 | 15:15

haatbaard | 18-06-12 | 15:03 | + -1 -

Stuur nog wel beroepsmatig wat pakketjes naar Afrikaanse en Aziatische landen. Deze komen met de normale post eigenlijk zelden aan of pas na een week of 6. Tegenwoordig stuur ik dit soort dingen per DHL, kost een paar stuiver extra maar dan komt het wel op de plaats van bestemming!

eerstneukendanpraten | 18-06-12 | 15:13

-weggejorist-

Chorizoworstje | 18-06-12 | 15:13

Europa heeft hier toch geen fuck mee te maken!? Privatisering van de PTT is daarvoor al begonnen.

Chorizoworstje | 18-06-12 | 15:10

Iemand nog een rode-brievenbussleutel nodig? Deze zat er nog in en heb ik voor de veiligheid maar even meegenomen.

S-li | 18-06-12 | 15:10

Ik durf al bijna niets meer online te kopen.
Niet omdat ik bang ben dat de internetwinkel failliet gaat, of mijn betaling misloopt. Maar domweg omdat ik bang bent het verzondene nooit te ontvangen.

frickY | 18-06-12 | 15:08

@cumshaft | 18-06-12 | 14:57
E-mail heeft dezelfde status als een briefkaart. Het is nu niet geschikt om juridische documenten mee te verzenden.

rara | 18-06-12 | 15:06

@ Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:55
Beetje behulpzaamheid zou je niet misstaan. Jij was er immers zojuist toch, maar prima, ik ben uiteindelijk toch vrij zelfredzaam en heb de titel gegoogled. Mijn excuses! ;)

barrymossel | 18-06-12 | 15:06

nig even een PS'je: toen ik op de site van Omsterdam naar de afdeling van Carolien (mag wel met voornaam he, rooie) keek:

Fout - Pagina niet gevonden

Kennelijk mag je helemaal je mening niet geven aan deze communiste.

Byter | 18-06-12 | 15:05

Deze grijze tassen zijn de binnentassen voor de postbezorgers, die deze komen ophalen op een pick-up point en ze in hun fietstassen proppen.
Postbezorgers komen vrijwel nooit op een sorteer-lokatie.
Postbezorgers bezorgen GEEN pakketten alleen brievenbus post dat kunnen zogenaamde buspakjes zijn maar dat is klein formaat.
De pakketten dienst is een hele andere.
Diefstal van post is al zo oud als de weg naar Rome.
Je zet je fiets met tassen ergens neer en loopt je rondje in een wijk. Je komt weer terug bij je fiets voor de volgende bundel en zie daar iemand heeft bijv. een gratis televisie gids voor zichzelf geregeld (gepikt). Een postbezorger is nergens veilig en zeker niet in bepaalde wijken..............

Koningsluis | 18-06-12 | 15:05

henk frits |
Een pakket naar brazilie heeft NOOIT 6-9 (werk)dagen geduurd. U praat peop. Je had het gewoon eerder moeten versturen.

haatbaard | 18-06-12 | 15:03

@dyzc | 18-06-12 | 14:59:
zo'n oordeel ziet onze overheid het liefst: zie je wel, die marktwerking is helemaal niks.
Je vergeet dat die overheid dat aan zichzelf te danken heeft. En nog bewust ook, imho.

HoerenSloep | 18-06-12 | 15:02

Je bent een inbreker. Als de deur open staat betekent dat nog niet dat je welkom bent.

NR3 | 18-06-12 | 15:02

Alleen de kabouterpost wordt nog betrouwbaar bezorgd.

vetkleppert | 18-06-12 | 15:02

Ik stam nog van de lichting die zelf de post ingooide op het postkantoor en daarna zelf sorteerde. 1986 was dit. Leuke bijbaan, collega's en dito betaling. Jarenlang gedaan. Wegens werk in het buitenland helaas hiermee gestopt. We hadden echt hart voor de zaak, fietsten desnoods 2 km om 1 bankafschrift te bezorgen. Nu mag ik blij zijn dat ik 1 keer per week post krijg en dan gelijk een hele lading. Wordt gewoon opgespaard want is efficient. Als iedereen een postbus neemt, dan heb je de poppen pas goed aan het dansen.

Roger Kaputnik | 18-06-12 | 15:01

@Reinaert | 18-06-12 | 14:55

Tsja, same here. Ik denk dat alhier de lokale postbode of slechtziend is of analfabeet..

brutus68 | 18-06-12 | 15:01

Eigenlijk moeten we constateren dat ons land in een 2 decennia verworden is tot een lege huls. Het ziet er scherp uit, maar als je inhoudelijk er dieper op in gaat blijkt het allemaal gebakken lucht en niets voor te stellen.
Nederland levert bijna geen kwaliteit meer, maar voornamelijk omslachtige rompslomp dat niks oplevert.

gozahtje | 18-06-12 | 15:00

Het probleem is niet dat PostNL geen staatsbedrijf meer is, het probleem zit em erin dat er geen concurrentie mogelijk is. Ik weet uit betrouwbare bronnen dat de directie van PostNL alleen maar bezig is het bedrijf klaar te maken voor de verkoop aan een van de grotere jongens. Daadwerkelijk je bedrijfsvoering op orde hebben hoort daar niet bij en is van ondergeschikt belang, want immers de bonus is groter als de zooi verkocht kan worden.

Merkava | 18-06-12 | 15:00

Maar ja, wat dan? Terug naar de overheid? Alsof die overheid zo'n geweldige organisator is die de kwaliteit weer naar het 50er-jaren level weet te tillen.
Idd, halfwassen marktwerking, gestuurd door de overheid (met z'n malle wetjes over postbezorging en behoud van postbodes) is de horror voor elke branche.
Die overheid heeft dit zelf geregeld, i.c.m. een verderfelijke arbeidsethos (moeilijk-woord-alert). En laat nou net die regelzieke overheid die arbeidsethos hebben opgewekt....

HoerenSloep | 18-06-12 | 15:00

@cumshaft | 18-06-12 | 14:57

Op zich geen gekke gedachte en dat wordt natuurlijk ook al massaal gedaan maar er zijn nog steeds volksstammen die *niet* met email overweg kunnen, meestal wegens gevorderde leeftijd en ander klein ongemak.

Over een jaar of twintig zijn we in dat opzicht een heel eind verder, nu is het daartoe nog even te vroeg lijkt me.

Reinaert | 18-06-12 | 14:59

tja.... dat krijg je er nou van als je vindt dat de overheid kleiner moet worden. Ooit een staasbedrijf. Nu een geprivatiseerde onderneming waar op werknemers bezuinigd wordt (stukloon), flexcontracten aan de orde van de dag zijn (loyaliteit werknemers neemt af) en de kwaliteit achteruit gaat.

ondertussen blijven we bij GS lekker zeiken *boter* *hoofd* over alles wat er mis gaat, terwijl we er eigenlijk zelf om roepen. (kleinere overheid = privatiseren=winstbejag=kwaliteit achteruit)

dyzc | 18-06-12 | 14:59

Bigi Bana Boy | 18-06-12 | 14:52
Ha, min één kudo. Hoi Post.nl bestuurslul !

Bigi Bana Boy | 18-06-12 | 14:59

Ik zie dat er ook vandaag weer veel communisten meeklikken.

Parsons | 18-06-12 | 14:59

ION lieden staat gewoon een post nl auto bij de gamma op het parkeer terrein. Er zijn al brieven gevonden aan de andere kant van de weg. Ca 500 meer staat er een postkantoor wat gesloten is.

Dat het hier nog droog staat is eigelijk zeer bijzonder.

dolffie | 18-06-12 | 14:58

Gelukkig maakt de belastingdienst het wel leuker en makkelijker, we kunnen vanaf nu met ze twitteren. Via @BD_starter kunt u uw vragen stellen.

Het twitteraccount is speciaal bedoeld voor starters, via feestboek schijn je ook het een en ander te kunnen roggulun met de fiscus. #Knettergek die gasten.

*Gaat @BD_starter volgen voor de trololo*

neemjemoederindemali | 18-06-12 | 14:58

henk frits | 18-06-12 | 14:53 |
Ik herken het. Nu heb ik ook een pakketje onderweg... T&T geeft idd elke keer een andere dag aan...
Binnen kort maar eens die €50 gaan claimen.

Glas Koning | 18-06-12 | 14:58

Ongeveer 40 jaar geleden liep ik als vakantiewerker post rond te delen. Ideale klus: wel vroeg op, maar de rest van de dag vrij. Ik werd geïnspecteerd door een nazaat van H*tl*r, een Oostenrijkse schilder. Toch werkte dat wel, ik liep van no 53 naar no 57, en toen terug naar 55. Daar werd ik al op aangesproken!!!
Vergelijk dat eens met dit verhaal???

Byter | 18-06-12 | 14:57

het is 2012, waarom gebruiken we niet gewoon email.

cumshaft | 18-06-12 | 14:57

"@ Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:42
Doe eens het hele artikel, ben benieuwd waarom hij vrijuit gaat." - Zie Telegraaf site - Ken je GOOGLE ??

Ik weet nog dat de post vroeger 2x op een dag kwam. Deed je 's morgens een brief op de post kwam die dezelfde dag nog aan 100 km verderop. Toen de stoomtrein nog reed deden ze het zelfs 3x op een dag. In zo'n mooi uniform. De postbode had status!

Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:55

@brutus68 | 18-06-12 | 14:51

Uiteraard - maar aangezien het met de regelmaat van de klok gebeurt heb ik er maar eens een belletje aan gewaagd. Hoef je dus *niet* te doen want aan de situatie is nog helemaal niets veranderd: er worden nog steeds stukken in mijn busje geprakt die écht aan de andere kant van het dorp thuis horen. Het interesseert ze gewoonweg niet: besteld is besteld, als de tassen van de besteller op het eind van de dag maar leeg zijn is het mission accomplished. Kwaliteitscontrole? Mwoehahahahahaha!

Reinaert | 18-06-12 | 14:55

Privatiseren heeft ons een hoop gebracht... Een hoop ellende wel te verstaan!

gozahtje | 18-06-12 | 14:54

Oeh, herkenbaar! 4 Juni een pakketje naar Brazilie verzonden. Dat zou 6 tot 9 werkdagen duren, toen het de 10e er nog niet was even een belletje gepleegd met ze of alles in orde was, werd nog net niet uitgescholden maar het scheelde niet veel. Blijkt dat het ipv 9 nu 15 dagen is geworden (dank voor het melden) en de track and trace die elke dag vandaag aangaf en dan aan het einde van de middag naar de datum van de volgende dag geeft nu alleen nog afleverdatum onbekend aan. Als het er nu aan het einde van de week niet is gaan ze een 'onderzoek' instellen, zou verbaasd zijn als het ooit aankomt. Wel leuk die beloftes, had mn brazilliaanse vrienden nog wat oranje spullen gegeven omdat het er voor het ek zou moeten zijn, die krijgen nu ook een leuke smile als ze dit zien... ey postnl, bedankt!

henk frits | 18-06-12 | 14:53

@Balsaq | 18-06-12 | 14:29

Als ik kwaad in de zin had, gaf ik het sleuteltje na beëindiging van mijn contract netjes terug - na er bij de plaatselijke sleutelslijper een kopietje van te hebben laten maken.

Gootbalkoning | 18-06-12 | 14:52

We weten allemaal dat drie keer per iemand met één posstuk langs je deur sturen beter is dan één keer per dag één iemand met al je post langs sturen. Als je de tarieven voor de consument maar niet verlaagd, je contractpersoneel gewoon keihard uitbuit en jezelf en de andere bestuursvrinden een fikse bonus geeft werkt het toch allemaal prima ?

Bigi Bana Boy | 18-06-12 | 14:52

@Parsons | 18-06-12 | 14:50

Klopt, de dienstverlening is inmiddels vakkundig gesloopt maar de ambtelijke arrogantie zit nog volop in die koppen. En die krijg je er zo maar niet uit vermoed ik.

Reinaert | 18-06-12 | 14:52

Ik stem niet op de SP voor de duidelijkheid. Als je de 'identiteit' wilt behouden kost dat gewoon meer geld dan de efficientie van de schaalvergroting.

ik doe ook mee | 18-06-12 | 14:51

@Reinaert | 18-06-12 | 14:47

Die flikker je dan toch in de dichtsbijzijnde brievenbus?

brutus68 | 18-06-12 | 14:51

@Reinaert | 18-06-12 | 14:47
Overblijfsel van de ambtenarij.

Parsons | 18-06-12 | 14:50

Goed, nogmaals zonder scherpe toonzetting.

Wat een conservatisme hier! De postbezorging is niet meer van nationaal belang en dus geen taak voor onze roverheid. Het alternatief is namelijk de situatie in de VS, waar de US Postal service niet geprivatiseerd kan worden omdat de postbezorging als overheidstaak in de grondwet is opgenomen. Gevolg: Een log en verlieslatend bedrijf met 600.000 (!) werknemers en gigantische ongedekte pension obligations die door de belastingbetalers opgehoest mogen gaan worden.

Deze molensteen om de nek blijft ons gelukkig bespaart. Het interesseert me nul wat er met postnl gebeurt. Als ze steken laten vallen bij de pakketbezorging onstaan er vanzelf nieuwe koeriersdiensten die wel betrouwbaar zijn (sterker nog, ze bestaan al en groeien als kool). Als de briefbezorging onbetrouwbaar wordt, schakelen banken en instanties vanzelf over op andere methodes, zoals een goed beveiligde digitale mailbox gekoppelt aan je DIGID.

Niet zo zeuren dus, en met een open vizier de toekomst tegemoet.

Fair and balanced | 18-06-12 | 14:50

Neem je verlies en je verantwoording overheid.
Kaas de Vies | 18-06-12 | 14:38 | + 0
Verantwoording, HAHAHAHAHAHA, dat kost geld, dus NEE.

Maurice63 | 18-06-12 | 14:50

En waarom bezorgen ze geen post op maandag? That pisses me off!

Glas Koning | 18-06-12 | 14:50

Commerciële schaalvergroting en het bijkomende 'identiteit verliezen'. Het hoort bij het kapitalisme en botst met het nationalistische sentiment (van de PVV bv.). En de identiteit die er wel is bestaat vooral uit marketingtrucjes zoals we afgelopen weken hebben kunnen aanschouwen.
.
Als je problemen hebt met dat soort dingen, stem dan SP of linkser.

ik doe ook mee | 18-06-12 | 14:49

Is trouwens briefpost. Daar zul je geen pakjes met dure waren in aantreffen. Hooguit wat Bol.com spul. Maar toch...

sparka | 18-06-12 | 14:49

Goed man die marktwerking. Moeten we meer van hebben.

Bigi Bana Boy | 18-06-12 | 14:49

Binnenkort worden daarom ook de incassokosten verhoogd> een eerste aanmaning is dan al goed voor 40 eurootjes extra.

Terpen-tijn | 18-06-12 | 14:48

spuitje11 | 18-06-12 | 14:38
U woont niet naast een juwelier neem ik aan.

vanhetvarken | 18-06-12 | 14:48

bello | 18-06-12 | 14:44 | + 0 -

De vorige is opgestapt uit principe. Zonder vertrekpremie..
 
Nu zit Herna Verhagen er (ik zou d'r niet doen). 475.000 euro p.j. is voorgesteld voor 2013. Vorig jaar, op jaarbasis 410.000.

Lyrthion | 18-06-12 | 14:48

Ik tref in mijn busje regelmatig poststukken aan die niet voor mij bestemd zijn. Meestal zijn ze voor mijn directe buren dus dan speel ik zelf even postbode maar somtijds betreft het ook stukken die aan de andere kant van het dorp bezorgd hadden moeten worden.

Daar heb ik wel eens een telefoontje aan gewaagd (moet je eens proberen: trek er vooral voldoende tijd voor uit) waarbij ik van de opperpostbode van dienst de opmerking retour kreeg "dat ik die brief dan toch ook wel even kon gaan brengen?" I. Shit. You. Not!

Only in NeDDRland.

Reinaert | 18-06-12 | 14:47

ik wordt weggejorist vanwege een scherpe toonzetting tov de schrijver van het artikel? Lijkt wel de volkskrant hiero.

Fair and balanced | 18-06-12 | 14:46

@ Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:42
Doe eens het hele artikel, ben benieuwd waarom hij vrijuit gaat. Lijkt me namelijk niet helemaal een goede reden om iemand dood te steken...

barrymossel | 18-06-12 | 14:46

Wat verdient de CEO van post.nl trouwens? Iemand?

bello | 18-06-12 | 14:44

"Man vrijuit na doodsteken plaatsgenoot UTRECHT -
De steekpartij vond plaats in september 2010. Het slachtoffer, zijn vader en een vriend togen naar de verdachte om niet bezorgde post op te halen. De verdachte werkte als postbezorger van de vader van zijn latere slachtoffer"

Zo kan het dus aflopen .....

Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:42

Het is een schande!
Maar is het ook een schande dat ik hier op mijn balkon in de zon (30 graden) in Budapest aan het werk ben?

Glas Koning | 18-06-12 | 14:40

@Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:32
Nee komt door overheidsbemoeienis. Ik ken die club toevallig vrij goed.

Parsons | 18-06-12 | 14:40

-weggejorist-

Fair and balanced | 18-06-12 | 14:39

Wij troffen gisteren een pakje aan voor de deur van het bedrijf hiernaast. Dat dus op Zaterdag dicht is - dan maar voor de deur gelegd. Maar wel hoopgevend dat zoiets daar een etmaal kan liggen, dus.

spuitje11 | 18-06-12 | 14:38

@manmanman | 18-06-12 | 14:37
Er is geen geld meer voor normale distributiecentra, zo simpel is het. Het is een stervende markt en het gaat alleen maar erger worden.

Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:38

gtrNL | 18-06-12 | 14:33

Nu het bekend is, maken mensen bewuster de keuze of ze nog met PostNL iets willen versturen. Vroeger waren het onbevestigde (sterke) vermoedens, nu weten we gewoon waarom dit zo is.

Lyrthion | 18-06-12 | 14:38

Nationaliseer PostNL maar, want dit gaat niet meer goedkomen.
Neem je verlies en je verantwoording overheid.

Kaas de Vies | 18-06-12 | 14:38

Als ik zie hoe de postbode in mijn buurt erbij loopt..., eerst dacht ik dat het de lokale zwervert was, maar het is dus de postbode. Werkelijk een aanfluiting...

brutus68 | 18-06-12 | 14:38

@ appelboor | 18-06-12 | 14:18 |
Naar zo'n systeem werkt PostNl toe..
1 x p/w komt er een auto met megafoon op het dak, die roept om dat er post is..
De post wordt de wagen uit gedonderd en de klant mag naar zijn post graaien..

Gekke-Bennie | 18-06-12 | 14:37

@Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:23
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet garageboxen te gebruiken, maar normale distributiecentra. En verder wat Balsaq | 18-06-12 | 14:29 zegt. Is gewoon laakbaar gedrag om andermans post zo onbeheerd achter te laten.

manmanman | 18-06-12 | 14:37

Pinpassen gaan aangetekend en pakketten met de bestelbusjes. Wat blijft over... post. Post die men normaal gesproken al niet graag openmaakt, dus daar ga je toch niet nog meer van stelen. Verder wat @Art Vandelay zegt

madakantognie?! | 18-06-12 | 14:37

Leve de markt1 leve PoSSt-NL!

pius | 18-06-12 | 14:36

@Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:32
De problemen komen inderdaad door slecht uitgevoerde halfwas privatiseringsdrang.

rara | 18-06-12 | 14:36

Ik mis de laatste tijd ook rekeningafschriften en brieven met Tan-codes van de bank. Ik vertrouw PostNL voor geen meter meer.

lulleficatie | 18-06-12 | 14:34

@blinde kip | 18-06-12 | 14:28
De belastingdienst zal ook wel regelmatig tegen het probleem aanlopen dat mensen claimen een brief niet ontvangen te hebben. Met andere woorden: iedereen kan veilig claimen dat brieven nooit aangekomen zijn, want de brieven waren tijdens het transport niet beveiligd.

rara | 18-06-12 | 14:34

Je kunt simpelweg geen pakketjes meer zonder tracking/aangetekend versturen. Doe je dat wel, dat rijden ze een keer met de heftruck over je pakje om het op het eind van de dag in de kliko te gooien. Het moraal van het verhaal: heb je iets te versturen van enige waarde? Maak er dan een pakje van, kost €6,75 maar dan heb je in ieder geval enige kans dat het pakje ook daadwerkelijk bezorgd wordt.

dipswitch | 18-06-12 | 14:33

JA! Breng het lekker onder de aandacht, nu is iedereen in de omstreken z'n pakketje kwijt.

(voor potentiële dieven, in Groningen wordt de post opgeborgen in de kluis van de lokale Nederlandse Bank, dus daar kunt u het jatten).

gtrNL | 18-06-12 | 14:33

Bij ons ook garageboxen als verdeelpunt. Postbezorgers staan tegen de zijkanten te zeiken.Zit te wachten tot de postbezorgsters dat ook gaan doen.

Boomschade | 18-06-12 | 14:32

Ik vindt bij mij in de tuin regelmatig een met elastiek gebundelde stapel post. Zo over de schutting gegooid door de 'postbode' die het wel genoeg vond zo (het is vijf uur dus ik ga naar huis). Die bestuurders bij PTT post lachen zich een deuk want die hebben natuurlijk wel gezorgd voor een salarisvertienvoudiging, dikke bonussen, gouden handdrukken, en een riant pre-pensioen. Als jullie je pasje en pincode kwijt zijn, zoek het mooi uit, gewoon pech gehad.

Piet van Schwaffelen | 18-06-12 | 14:32


Ik heb ongeveer 6 jaar als zaterdagbesteller bij PostNl gewerkt (bijbaan voor naast de studie). Leuke baan, niet slecht betaald. Dit soort garages (bij de post noemen ze die depots) worden al jaaaaren ingezet en is absoluut niet nieuw. Wat er in het verleden gebeurde was dit:
- De post werd gesorteerd in het hoofdkantoor van de regio.
- De post wordt daarna in die grijze tassen gestopt, geseald en daarna naar de verschillende depots gebracht.
- Postbezorgers fietsen naar hun depot, pakken hun (gesealde)postronde op en gaan het bezorgen.

Je kreeg alleen de sleutel van een depot op het moment dat je die wijk liep. Maw, ik kon niet in andere depots komen. Als je bij de post gaat werken staat er in je contract dat je de depots netjes en veilig achterlaat.

Pakketen worden nooit of te nimmer naar depots gestuurd, maar gaan via de pakketservice (compleet andere tak van postNL, heeft vrijwel niets met elkaar te maken).

Met een paar duizend depots in Nederland (gokje) kun je ervanuit gaan dat er retards rondlopen die het geen zier interesseert. Al helemaal sinds de postbezorgers sinds een jaar of 2 geleden minder dan minder verdienen en je dus steeds meer tuig en totaalmalloten krijgt die je post gaan rondbrengen. Jammer maar helaas, PostNL is in een jaar of 2 compleet verneukt en het gaat alleen maar erger worden.

haatbaard | 18-06-12 | 14:32

@rara | 18-06-12 | 14:28
Veel bezorgers zijn onbetrouwbaar, want totaal debiel. Dat komt omdat het niks betaald, dus dan krijg je dat. Of dat een fout is van PostNL weet ik niet. Zou kunnen. Maar het is een simpel baantje en het bedrijf moet ook concurrerend blijven in een inmiddels vrijgegeven sector. Maar hier zit de fout, niet bij garageboxen die niet telkens op slot staan - hetgeen praktisch gezien gewoon ondoenlijk is, weet ik uit ervaring.

Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:32

Dit komt door het hele land voor. OOk bij ons ter plaatse. Wordt nog onderzocht of PNL deze boxen uberhaapt voor dit doel mag gebruiken i.v.m. oneigenlijke bestemming.

Oldtimer50A | 18-06-12 | 14:31

Ik kan me eerlijk gezegd geen verschrikkelijker bedrijf voorstellen dan PostNL. Wat een armoedige teringzooi is dat geworden, zeg. Haast een prestatie om een prima bedrijf in een aantal jaar tijd zo naar de klote te helpen.

CYFAWS | 18-06-12 | 14:30

"Wil je die allemaal een sleuteltje geven? En dan denken dat je zo'n sleutel ook terugkrijgt bij contractbeëindiging?"

Ja, in een beschaafd land wel. Sleutels zijn genummerd, en niet teruggeven is dwangsom of tenminste 1 kEUR boete. Is hier in .ch ook zo met de schoonmaakster.

Balsaq | 18-06-12 | 14:29

Kreeg onlangs een kaartje in de bus van een postnl postbode... mijn brievenbus was te klein (40 jaar lang geen probleem mee gehad...) Bleek uiteindelijk dat hij vergeten was de elastiek eraf te halen.. het waren drie enveloppe!

evil elmo | 18-06-12 | 14:29

Privatisering is de betonrot van de samenleving.
Conan de Rabarber | 18-06-12 | 14:23 |
Privatisering staat voor graaien en graaien staat voor het leveren van kwantiteit.

vrijheid-van-spreken | 18-06-12 | 14:29

@rara | 18-06-12 | 14:21
Toevallig dat de administratiekosten van boetes zo gigantisch zijn gestegen?

blinde kip | 18-06-12 | 14:28

@Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:23
Ondernemers hebben er concreet last van. Ze kunnen niet meer hard maken dat hun brieven, rekeningen en vooral aanmaningen tijdig en correct afgeleverd zijn, want PostNL is onbetrouwbaar.

rara | 18-06-12 | 14:28

Hier in Zwitserland legt de post soms ook gewoon iets in de pakketkastje. Kijk, dat werkt zo:

Je hebt een brievenbusje met een slot er op, en daaronder zit een deurtje (zonder slot) met een (iets groter) pakketkastje erachter.

Als je niet thuis bent (en het is geen waardetransport o.i.d.) zetten ze het gewoon daar neer. Hier kan dat nog :-)

Balsaq | 18-06-12 | 14:28

Zolang de huis aan huis maar bezorgd blijft worden aldus Post.nl

vrijheid-van-spreken | 18-06-12 | 14:27

De afgelopen 2 maanden zijn er bij mij 3 pakketjes niet aangekomen. Helaas geen tracking nummer dus dan kan je niets bijt PostNL.

jurian89 | 18-06-12 | 14:26

Treurig dit…

Gezellig! | 18-06-12 | 14:26

Vroeger kreeg ik een keer een postbode die mijn brievenbus vulde, nu komen er soms drie verschillende op een dag die het aanbod onder mekaar verdeeld hebben. Lijkt met toch minder efficiënt...

eerstneukendanpraten | 18-06-12 | 14:25

Volgens mij heet dit gewoon een pickup point, gaat toch lachen worden als je post bij de AH ligt.

Frederik Vijf | 18-06-12 | 14:24

Er komen minstens 15 verschillende postbodes dagelijks bij zo'n box. Op jaarbasis tientallen extra, wegens verschillende werkdagen per postbode en omdat er veel tijdelijke krachten zijn. Wil je die allemaal een sleuteltje geven? En dan denken dat je zo'n sleutel ook terugkrijgt bij contractbeëindiging? Ondoenlijk.

Overal in het land staan die dingen open. Althans, niet op slot, de deur is altijd gewoon naar beneden. Kan niet anders en post wordt amper gestolen.

Niet zo zeiken.

Art Vandelay Ultor | 18-06-12 | 14:23

Privatisering is de betonrot van de samenleving.

Conan de Rabarber | 18-06-12 | 14:23

Beetje zeuren dit, uiteindelijk zit de post ook in de fiets tassen, in een echt zieke maatschappij zou dat zelfs niet meer mogelijk moeten zijn.

cDR | 18-06-12 | 14:23

Ach de post is in ieder geval in de buurt,zit nu al weken te wachten op een pakketje die ze wel hebben maar nog niet bezorgd kan worden vanwege douane formulieren die ik maar niet krijg van hun...........

Ton1950 | 18-06-12 | 14:23

Hier om de hoek nog zo een, staat ook vaak open...

Armenakis | 18-06-12 | 14:22

Oud probleem. PostNL zet postzakken bij het grofvuil, als ze er zin in hebben.

Postbezorging is nogal belangrijk, dus vraag ik me af waarom de politiek nog steeds passief staat tegenover dit probleem.

rara | 18-06-12 | 14:21

Gaan we weer. Heeft geen ene fuck met privatisering te maken, er is namelijk niet (volledig) geprivatiseerd. Dat is het hele probleem!

Parsons | 18-06-12 | 14:21

Schande BAH!!!!! Gewoon weer staats bedrijf van maken!!!!! Je weet wel, vroegah was het beter.........

MeoBedia | 18-06-12 | 14:19

Mooi. Is gewoon een extra service: kan je je post ophalen op het moment dat het jou uitkomt. En ook de post van je buren.
.
Gewoon heel sympathiek.

appelboor | 18-06-12 | 14:18

Hier in Enschede zit ook een garagebox waar TNT post een garage van huurt, en hun post opgeslagen ligt. Als ik wil kan ik die deur zo forceren en alle post pakken.

jmanig | 18-06-12 | 14:18

Lang leve de privé-koerier..

Indates | 18-06-12 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken