Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaap. Kunstmeisje sloopt katten

waaahKat.jpgJahaa, nou weten we het wel. Lieve diertjes slopen en dat Kunst noemen is een effectieve manier om in de mediaas te komen. Effectiever dan gewoon heel goed kunnen schilderen of beeldhouwen. Want dat is bourgeois en/of commercieel, woorden waar iedere moeilijkebrillende galeriehopper acuut een subsidieverzakking van krijgt. Dat weet ook Belgmeisje Yann, die moet examen doen aan de Gentse kunstacademie. Ze had geen zin in conceptuele creatiefbullshit en besloot daarom maar om een artistieke aandachtshoerentruuk uit te halen: poesjes killen. Nou, kom maar door met de brisant-sentimentele mix van dierenliefde en volkswoede. Vet zielig! Ooh! Het zal jouw kat maar zijn die etcetera jank boehoe, politiek bemoeit zich ermee, dreigmails en leefde Pistolen Paultje nog maar. Zo, kattenlijken kunnen de kliko in, mission accomplished. Yann, wijffie. Verzin eens wat anders. Kadaverkunstwerken en dierenleedconcepten zijn zo ontzettend passé. Zelfs je bedaagde Vlaamse docent noemt je hoofdschuddend 'een stoute meid.' Bwaha, faal. Bovendien is het ultieme kattenverhergebruikende kunstdinges al gemaakt en niet meer te toppen, qua episch. Huisdieren en kleinvee taxidermeren voor dat soort lolz kunst, prima, maar moeilijk kijkende vrijeschoolvrouwtjes met ideeënarmoede kunnen misschien beter een vak leren. Of word vrijwilliger!

Reaguursels

Inloggen

Een dikke plus voor deze dame. Legt feilloos de vinger op de zere plek, zie reacties hierboven. Dierenliefde blijkt namelijk nogal discriminerend. Zou het om mensen gaan dan werd iedere dierenliefhebber meteen voor het gerecht gesleept door het CGB. Want discriminatie om huidbedekking, ofwel aaibaarheidsfactor en zo.

Ach, als straks de Europeeschen Burgeroorlog uitbreekt dan eten we allemaal weer dakhaas....

noorderling | 07-06-12 | 10:35

@TM | 06-06-12 | 16:48
"speciaal gefokte dieren slachten om op te eten".... ooooo.... dan is het niet zo erg, lol.

Vlees is net zoveel luxe als een handtas, we kunnen beide zonder.

martijn7902 | 07-06-12 | 08:05

@Biff Eagleburger | 06-06-12 | 13:56

Lees mijn plemp nog eens...

ZKH EénOog | 06-06-12 | 18:44

Aan haar duffe kop zie je al hoe hopeloos het is. Maar ik heb ook een kunstproject, van dit soort kunstenaars jagen en stropen en met hun botten een lijst maken voor een schilderij. De opnames hievan worden dan met digitale effecten voorzien en dan in een kunstacademie getoond. Want kunst moet zijn! En kappen met dit soort onzin te subsidieren of er een school voor te hebben. Het enige doel wat dit soort trieste figuren hebben is hun hele leven betaald krijgen om te hobbien.

Moonwarrior | 06-06-12 | 18:37

necrosis | 06-06-12 | 14:11 |
Kun je je niet hier langskomen met je scalpel?

lanexxx | 06-06-12 | 18:16

Dit meisje wordt op haar wenken bediend o.a door Geen Stijl door haar stunt breed uit te meten waardoor gebrek aan creativiteit niet hoeft te beteken dat je niet toch bekend én controversieel kunt zijn. Haar dank is groot.

Mike Oxlong | 06-06-12 | 17:51

@martijn7902 | 06-06-12 | 16:01 : Doe niet zo mateloos overbodig dom. Als je het verschil al niet ziet tussen speciaal gefokte dieren slachten om op te eten aan de ene kant, en huisdieren vermoorden omdat je er een leuke handtas van kunt maken aan den andere kant, dan ben je m.i. ver heen.

Overigens krijg ik al spontane huiduitslag als ik dat soort wannabees hoogdravende verhalen hoor spuien.
Dali had ook geen dode katten nodig dus waar zeur je nou over, jij Belgische trut?

TM | 06-06-12 | 16:48

Doe eens iets anders. Je kat dood maken voor kunst.... it's so last year.

andywatt | 06-06-12 | 16:29

macflipper | 06-06-12 | 15:43
Haar valt zeker wel wat te 'maken'.
Oproep tot afgeven dieren om ze te killen en willekeurig aan elkaar te laten stikken.
Kan ze straks nog miepen over 'zorgvuldige compositie, vorm en kleur-bla-bla' - ze beheerst het échte materiaal eenvoudig niet.
Voor de duidelijkheid, ze beschouwt kennelijk haar materiaal als De Discussie.

Waar jouw vergelijking mank gaat, is dat het dierenasiel opvang voor het liefst verder leven van dieren biedt. Gewoon, zolang de gezondheid goed is.
Dat wegens beperkte voorzieningen sommige dieren euthanasie krijgen?
Zulks is bekend, maar het zijn in ieder geval niet de dieren die meteen voor dat lot gebracht of gehaald worden.

Kudtkip | 06-06-12 | 16:16

jammer dat ze haar redenering niet afmaakt.
`Ik begrijp de controverse. Anderzijds: een rat mag gedood worden. Waarom een kat dan niet?`
Waarom een hond dan niet? Waarom een paard dan niet? Waarom Yann Bronder (21) uit Aalst dan niet?

Cyaegha | 06-06-12 | 16:10

Wat een hypocriete zooi hier, laat je biefstuk dan ook staan.

Kunst moet je aan het denken zetten.... geslaagd.

Door haar actie worden misschien wel een paar mensen vegetariër...

Kunst moet origineel zijn.... gezakt.

martijn7902 | 06-06-12 | 16:01

TM | 06-06-12 | 15:35
Het is op zich een tegenstrijdig vak.
Om het werk gezien en verkocht te krijgen, moet het wel in de aandacht, niet in de laatste plaats de maker zelf ook.
Anders moet je het maar leuk als hobby houden en blij zijn met de overweldigende complimenten.

Subsidie is een verhaal apart. Daar verdienen meer de omringende instanties hun kost mee dan menig professionele maker.
Afijn, deze griet verdient geen diploma waarmee ze het aan zou kunnen vragen, slechts 'een getuigschrift' van justitie.

Kudtkip | 06-06-12 | 15:55

@ You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:45
Oooww, die deed pijn hè, snoeppie?

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 15:50

Zo krijg je wel even aandacht en dat heb je nodig als je studie net klaar is.
Maar ze heeft wel een punt. Waarom mogen ze in een asiel wel overbodige katten en honden afmaken en waarom zou een kunstenaar dat niet mogen?
Mits het killen op de juiste manier gaat, volgens de regels, moet je zo iemand eigenlijk niets kunnen maken.

macflipper | 06-06-12 | 15:43

Een schande voor mijn stad. :(

Dat dan ook weer | 06-06-12 | 15:43

hanz71 | 06-06-12 | 14:39
Mag best hoor.
Het is feit dat dieren wereldwijd ofwel flink geknuffeld worden, geëerd zelfs (waag een koe in India niks aan te doen!), bruutweg geslacht, en mishandeld - allemaal door den mensch.

Dierenprotest hiertegen komt ook voor, of zelfs zomaar de aanval, maar daar gaat het niet over.
Met zinloos dierendoden een maatschappelijke pointe proberen te maken, als afstudeerproject aan de opleiding Verbeelding, nota bene in België waar de ambacht ten minste nog getraind wordt (werd...): dát schiet het doel voorbij.

Ergo, het werpt alleen maar de discussie over kunst zelf op.
Dat staat al in niet zo'n lekker licht.
Derhalve: schande voor het echte vak.

Kudtkip | 06-06-12 | 15:42

Er straalt een totaal gebrek aan empathie vanuit, en een ziekelijke neiging tot aandachttrekken. Maar ja; noem eens een 'kunstenaar' die *geen* aandachtshoer is.

En het wordt allemaal ook nog gesubsidieerd met onder andere *mijn* geld.

TM | 06-06-12 | 15:35

* ratten in het wilD.

Kudtkip | 06-06-12 | 15:25

Deze griet is een schande voor het vak!

Kunst draagt de betekenis Kunde in zich. De kunde om te verbeelden.
Dat kan gaan slagen als de innerlijke basisvraag helder is, en die deugt al niet bij Yann.

"Iedereen vindt het normaal dat ratten worden gevangen en gedood. Een katje dat sterft voor de kunst, zou niet kunnen. Waarom niet? Omdat een rat een lelijk dier is en een kat een lief beestje?".

Nee, ratten (in het wil helemaal) zijn dragers van linke ziektekiemen en omdat ze daarmee het leven om hen heen kunnen bedreigen, worden ze verjaagd, gedood, of juist ingezet voor wetenschappelijk onderzoek.
Ter bescherming van het gezonde leven dus.

Tamme ratjes worden net als de gedomesticeerde minileeuw of tijger (poezzz) als huisdier gehouden, omdat (meestal meisjes) ze lief en leuk vinden.

Voorts kiest een echte kunstenaar heel precies de gereedschappen en materialen ter verbeelding. Op verwerkbaarheid (waar ie zelf het meest kúndig mee is).
De kleurwillekeur om maar te zien wat er te scalpen viel, door andere handjes, getuigt van verdere totale onkunde.

Yann wil aandacht?
Mag ze krijgen, van justitie.

Kudtkip | 06-06-12 | 15:23

@Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:39 : 'Moralfags'? Omdat er mensen zijn die het niet correct vinden om huisdieren te vermoorden om er zogenaamde 'Kunst' van te maken ben je opeens een 'moralfag'?

Als die trut nou haar hele familie had uitgemoord om er een jas van te maken dan was er vast nog wel een film over gemaakt ook. Maar onschuldige jonge katten kelen om je al bij voorbaat mislukte kunst-carriere mee te boosten noem ik geen kunst maar dierenmishandeling.

TM | 06-06-12 | 15:04

@ Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:39
En ze laten hun boebies op straat en in het park schijten waar je kinderen spelen, schreeuwen dag en nacht tegen het beest en als je je even omdraait hangt Hector of Odin in je poot terwijl ze met hun kroketbek "Los! Los!" staan te schreeuwen. Allemaal.

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:45

Dierenmishandeling op jonge leeftijd is toch een teken vn potentiele seriemoordenaars?
Preventief ruimen dat kind dan. Misschien nog een leuk dekentje van te maken voor de kat

De Epibreerder | 06-06-12 | 14:42

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:34
Hondenmensen hebben vaak tattoo's, oorringetjes, een uitkering, overgewicht, een kaal geschoren hoofd en lopen de hele dag in een trainingspak, Ook stemmen ze PVV. Allemaal.

Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:39

Zo, knuppel in hoenderhok.... of mag dat ook al niet meer?

hanz71 | 06-06-12 | 14:39

Even los van het feit of dit kunst is of niet: she's got a point! Onzinnige knuffelbeerretoriek altijd. Zodra wij mensen er een stempel knuffelbeer op hebben gedrukt worden we opeens heel erg opgewonden als ze worden opgegeten of anderszins voor menselijke consumptie worden ingezet. Maar als kippen, varkens of koeien in een megastal worden gedumpt, neemt niemand niet eens de moeite om zijn schouders op te halen. Maar owee als we katten voor bont gaan gebruiken. Of überhaupt bont. Of als we te horen krijgen dat ze in Azië (iedereen even de oren dicht) honden eten. Bah.... stelletje barbaren. Maar ja, laten ze dat in het Midden-Oosten nu juist weer van ons vinden als we een stuk varken in onze mond steken. Allemaal op westerse knuffelwaarden gebaseerde hypocrisie.

hanz71 | 06-06-12 | 14:38

Dan wordt een vloer van pindakaas in 1 keer O.K.

kibambam | 06-06-12 | 14:37

@You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:30
Ik ga hem checken!

vetkleppert | 06-06-12 | 14:35

@ Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:32
Goeie poging. :)
Als ik moet kiezen - katten, maar ik vind alle beesten lief. Wanneer honden %#@$ lijders zijn is dat toch meestal een reflectie van hun baasje.

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:34

Zo en nu even de reguurders in twee kampen splitsen : Het is een schande dat deze kunstenares zich aan katten vergrijpt als er zo veel honden voorhanden zijn. Want die zijn namelijk wél erg, honden.

Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:32

Van Pistolen Paultje kunnen we ook een gaaf vliegtuig maken. Net zoals Orville maar dan met twee pistolen in zijn knuisten. Gaaf man !

Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:30

@ vetkleppert | 06-06-12 | 14:20
Overigens, w.b.t. nutteloze kunst en al even waardeloze geitenwollensokken figuren - deze film beveel ik je warm aan, want volgens mij zou jij hem fantastisch vinden (dat vond ik zelf wel, namelijk):
www.imdb.com/title/tt0478365/
Titel vertaalt zich naar "How We Got Rid Of The Others", en zo blijkt - ze hebben in Denemarken óók PvdA-achtige types! ;)

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:30

@ vetkleppert | 06-06-12 | 14:16
Ik heb mijn goedkeuring reeds gegeven. Stoffelijke resten van ooit levende organisme mogen vrij voor kunstuitingen gebruikt worden:
nl.wikipedia.org/wiki/For_the_Love_of_...
Dit geldt zowel van gewervelden als ongewervelden.
Moreel omhooggevallen superieur menschen zoals Nanninga moeten maar opgezet worden als Geenstijl relikwieën en verhuizen naar de Joop. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 14:26

Kent echt niemand pimpernel hier met der popple?

dhrat | 06-06-12 | 14:26

@ vetkleppert | 06-06-12 | 14:20
Hmmm.. Heb je toevallig een link naar foto's?
Momenteel biggelen tranen van gevoel over m'n smoel @ knakker die niet 2 comments terug kan lezen om 14:17

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:25

Graag een afspraak met dit mislukte mens, donker steegje, groot gekarteld broodmes, dan doe ik ook opeens aan kunst. Bah........

plensbak | 06-06-12 | 14:23

Yann is een roodharige. En we weten allemaal dat die geen ziel hebben. Mij verbaast de gang van zaken dan ook niet.

Bigi Bana Boy | 06-06-12 | 14:23

Na de kattenjoris van gisteren: poezen zijn zo lief dat ik iedere dag een GS topic wil. Ook ga ik meer gebruik van 114 maken. Kan niet zonder poesen liefde. Ga ook chinezen in de gaten houden want je weet toch wat die doen. Gut wat hou ik van poezen, poeziealbums, Minou dr poesfilm. Ook ga ik stoppen met roken. (stoom uit mijn oren) Dank mrv Nanningga.

Parelman | 06-06-12 | 14:21

@You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:18
Het is een eye-opener die je zelf zult moeten ervaren, vrees ik.

vetkleppert | 06-06-12 | 14:20

Dit zou dus ook verboten moeten worden van Mevr. nanninga, hoofd van de Geenstijl Reichskulturkammer ?
www.fortheloveofgod.nl/
Duizenden menschen hebben geld betaald om het te mogen zien. Een meesterwerk van Damien Hirst.

Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 14:19

@ vetkleppert | 06-06-12 | 14:16
Is het zó erg?

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:18

Let wel - de kat van die gozer was al dood. Heeft hij niet zelf veroorzaakt. Wat-'ie er verder mee doet is een zuiver esthetische discussie. Mocht je willen weten wat ikzelf ervan vind: eeeh, ik zou het zelf niet doen, nee.

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:17

@Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 14:10
Loop een keer een middag over Art Amsterdam. Kijken of je na die aanval op je netvliezen nog steeds vindt dat er belastinggeld moet worden besteed aan het leren maken van dat soort kunst.

vetkleppert | 06-06-12 | 14:16

"dierenmishandeling is de nieuwe kunst"

Maar even serieus, jullie waren hier toch wel mee bekend?
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Knakker heeft een 'helicopter' gemaakt van zijn eigen dooie poes.
"A New Challenger Appears!"

You-On-A-Gin | 06-06-12 | 14:15

@sadfkasdhfd | 06-06-12 | 14:08
Jij spoort niet!

necrosis | 06-06-12 | 14:14

Katten slopen is in mijn woordenboek echt geen "kunst".
Driedubbel bah.
Ik ga toch ook niet al die kunstmalloten slopen omdat ik allergisch voor ze ben,onder het mom, KUNST?!!?!

Graftak | 06-06-12 | 14:12

@lanexxx | 06-06-12 | 13:45
Dat ligt niet aan de katten zelf, maar aan de baasjes die sterilisatie weigeren.
En als een kater geil wordt, of een poes krols, dan moeten ze naar buiten....
Jij, als mens, hebt natuurlijk nooit last van 'natuurlijke behoeftes'.......
*scalpel nr.4 klaarleggen doet*
*oh yes, there will be grinnik*

necrosis | 06-06-12 | 14:11

De inflatie van het hedendaags gebruik van het woord kunst kan enkel nog door de volledige teloorgang van de Euro geëvenaard worden. Hopelijk is het dan ook meteen gedaan met het subsidiëren van dit soort talentloze non-valeurs...

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 14:11

@The immortal | 06-06-12 | 13:56

En wat denk je dat honden en katten doen als ze zich likken. Speeksel verspreiden of wassen?

Biff Eagleburger | 06-06-12 | 14:11

Stom wijf. Kutwijf.

Hommel | 06-06-12 | 14:10

@ A. Nanninga
Commotie promotie werkt anders prima. Maar nee hoor, van die Kulturkammer van Geenstijl mag het weer niet. Het moet weer verboten worden. Kunst is alleen kunst als Geenstijl dat vind. En dan nog even wat, "een rat mag gedood worden. Waarom een kat dan niet?" vind ik eigenlijk een vrij sterk argument.

Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 14:10

Hopelijlk raakt ze nooit zwanger.
rara | 06-06-12 | 13:15 | + 12 -

Juist wel, maar dat ze dan 1 voor 1 allemaal dood gaan in haar buik.

sadfkasdhfd | 06-06-12 | 14:08

@ Veel Vaak | 06-06-12 | 14:04
Joods.

Pa Cartwright | 06-06-12 | 14:05

@Pa Cartwright | 06-06-12 | 13:57
Geen idee, ik ben een kattenmens, nooit een hond gehad.

necrosis | 06-06-12 | 14:05

Pa Cartwright | 06-06-12 | 14:01 | + 0

nouw nouw nouw ? last van een strak voorhuidje Pa ?

Veel Vaak | 06-06-12 | 14:04

Nee M.I.L.F ook niet maar god wat zou ik graag een hond willen zijn. Ik kwam mijn bed niet meer uit.

The immortal | 06-06-12 | 14:02

@H. Drievuldigheid | 06-06-12 | 13:52
Ik heb zoiets al eerder gepost, maar als zij de laatste vrouw op aarde was, zou ik trouwen met mijn rechterhand, en vreemdgaan met mijn linkerhand.

necrosis | 06-06-12 | 14:02

@ necrosis | 06-06-12 | 13:52
Desalniettemin blijft het een uiterst onhebbelijke gewoonte. Het gegeven an sich, a lá. Maar dat geluid. Het geluid.

Pa Cartwright | 06-06-12 | 13:57

*mompelt iets over hoog van de toren poepen*

taxhond | 06-06-12 | 13:57

M.I.L.F. | 06-06-12 | 13:46 | + 0

Kan het nog dommer met je speeksel verhaal.
Kijk eens naar die mooie vacht, dat bereik jij zeker met shampoo en conditioner.

Veel Vaak | 06-06-12 | 13:56

@H. Drievuldigheid | 06-06-12 | 13:52
Jazeker. En de vraag is haar onderliggende motivatie.

Jaap de Paap | 06-06-12 | 13:56

Ja Biff maar jij laat ook de opgedroogde kutsappen niet op je kin zitten zodat iedereen op je werk het even kan zien, Dat was je er af.... toch?

The immortal | 06-06-12 | 13:56

Nee, dan die burgemeester die dit moet "gaan uitzoeken". Die is bevooroordeeld, want die heeft zelf iets met "stuffed pussies".
<mompelt iets over hoog van de toren poepen>

taxhond | 06-06-12 | 13:56

@ZKH EénOog | 06-06-12 | 13:52

Dus leren schoenen mogen eigenlijk niet?

Biff Eagleburger | 06-06-12 | 13:56

@H. Drievuldigheid | 06-06-12 | 13:52
Nope. Haar poesje komt er niet in bij mij

Den Meester | 06-06-12 | 13:54

@The immortal | 06-06-12 | 13:29

Is dat die partner die vrijwillig je speeksel en andere lichaamssappen naar binnen werkt onder de noemer seks?

Biff Eagleburger | 06-06-12 | 13:54

Ook leuk: uitleg hoe de taxidermie van katten 2500 jaar geleden verliep. Dat was nog eens respect voor het dier: "Neem alleen al de kattenmummie, vervaardigd ergens tussen 664 en 343 voor Christus. Het dier moet zijn voorbehandeld met plantaardige en dierlijke vetten, waarna hij werd ingewreven met onder meer bijenwas, gom, balsem en meerdere soorten hars. In de bandages waarin het dier werd gewikkeld, troffen de onderzoekers sporen van zes stoffen, waaronder petroleumbitumen, pistache- en cederhars en iets dat wel eens mirre zou kunnen zijn. Je kunt dus rustig stellen dat sommige katten en haviken na de dood beter af waren dan de meeste gewone mensen. "
www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2...

Petrus de Rewa | 06-06-12 | 13:54

Ik zoek nog een vlaams sletje om te villen. Heb de huid nodig om een kunstzinnige tent te maken. Waarom mag ik een poes niet lief vinden en een rat een vies beest.
Zo werkt het trut en niet anders, lelijke meiden neuken doe ik ook niet. Wat wil jij gaan doen om dit te veranderen.

Veel Vaak | 06-06-12 | 13:53

De crux blijft of U haar zou doen.

H. Drievuldigheid | 06-06-12 | 13:52

@Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:38

Waar heb ik gezegd dat je de restproducten van een geslacht dier niet mag benutten dan?

En ja, ik houd van vlees, en eet er meer van dan nodig.

Maar er zit een wereld van verschil tussen slachten om te eten, en de restproducten ook benutten, of afmaken (of zoals gister gewoon nutteloos martelen) van dieren, enkel voor de lol. VOOR DE LOL!! De zieke sadistische pret, of gewoon voor decoratie.

Maar goed, misschien dat ik dat verschil verkeerd zie...

ZKH EénOog | 06-06-12 | 13:52

@M.I.L.F. | 06-06-12 | 13:46
Why does a dog lick his balls?
Because he can!

necrosis | 06-06-12 | 13:52

Misschien moet ze 'Niet Alles Is Kunst' eens lezen van Meijer & Allan...

FlorisJanvanFleppest | 06-06-12 | 13:52

@Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:35
Het gaat niet om het feit dat we dieren doden, het gaat om de gedachte erachter.
Mensen doden dieren om te eten, tenslotte zijn we omnivoren, dus gedeeltelijk vleeseter.
Als jij dieren wilt doden omwille van 'kunst' , ben je gewoon niet goed in je bovenkamer.
Sommige mensen hebben een hekel aan katten of honden, maar houden zielsveel van kinderen.
Ik zal het niemand in het algemeen, en Joris in het bijzonder, niet aandoen om een collectie foto's van sterk tot extreem misvormde foetussen op sterk water als linkje te plempen.
Want dan worden kattenhaters ineens wakker, en ben ik de gebeten hond.

necrosis | 06-06-12 | 13:51

@ M.I.L.F. | 06-06-12 | 13:46
En ruften dat ze doen, ach ach.

Pa Cartwright | 06-06-12 | 13:48

Ku(ns)t.

Lyrthion | 06-06-12 | 13:46

Katten zijn helemaal niet leuk. Vieze stinkende monsters. Maar ik heb Orville zien vliegen en dat was wel fucking funny. Leuk speeltje voor mijn hond.
Voor iedereen die zegt dat katten schone dieren zijn: Smeer jezelf eens in met spuug de hele dag. Kijken wat je partner van je vind na twee weken.
The immortal | 06-06-12 | 13:29 | + -2

Ja joh een hond die de hele dag aan z´n eigen ballen ligt te likken is veel hygienischer natuurlijk!

M.I.L.F. | 06-06-12 | 13:46

necrosis | 06-06-12 | 13:34 |
Welnee man, zo'n hekel heb ik ik ook weer niet aan die beesten, maar katten-eigenaren zouden hun lieveling 's-nachts binnen moeten houden net zoals honden-eigenaren, probleem opgelost!

lanexxx | 06-06-12 | 13:45

@Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:39
Ik word gewoon ontzettend moe van kunsdt die zo nodig heel maatschappelijk betrokken ons bewustzijn denkt te moeten openbreken.
Maak eens iets wat we willen zien of zo. Oh nee, dan is het geen kunsdt, want dan geven mensen vrijwillig hun geld eraan uit. Zonder subsidie en oeverloos moeilijk geleuter eromheen.

vetkleppert | 06-06-12 | 13:44

@ Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:39
Ik vond het een lezenswaardig stukje hoor. Mag ook wel eens gezegd worden toch? Zou men alhier vaker moeten doen.

Pa Cartwright | 06-06-12 | 13:43

Je kunt veel discussiëren over kunst, maar je moet op z'n minst toch origineel proberen te zijn en dit is al eens gedaan.

Jackie Chiles | 06-06-12 | 13:41

vetkleppert | 06-06-12 | 13:37 | + 1
Daar heb je gelijk in maar ik richt mij meer op de GS moralfags die hier de gutmensch uithangen. Sorry.

Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:39

@lanexxx | 06-06-12 | 13:25
Hopelijk ben jij niet iemand die PVC pijpen schuin de grond in graaft en er een haring in gooit.
Dat zou ik niet lievv vinden....
*understatement*

necrosis | 06-06-12 | 13:39

ZKH EénOog | 06-06-12 | 13:27 | + 0
U draagt dus geen leren kleding. U eet dus uit nood vlees en dus maximaal 200 gr per week. U eet dus geen snoep want das niet noodzakelijk en daar zit vaak dierlijk vet in. Ga zo maar door. Janken over dierdoden uit zelfbehoud hoort in de pre-historie. Daar kun je nu niet meer mee aankomen. Ik heb er geen problemen mee hoor want ik eet vlees en als het kan draag ik ook leer en bont. Ga fietsen met je morele gutmensch gezwam.

Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:38

@Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:35
Welja joh. Ga jij er effe lekker serieus op in. Geef die aandachtstemeier gewoon haar zin.

vetkleppert | 06-06-12 | 13:37

Zolang er maar voldoende poesjes overblijven vind ik het goed.

Den Meester | 06-06-12 | 13:35

Puur rationeel gezien heeft Yann natuurlijk wel gelijk. Ratten zetten we vallen voor. Koeien dragen we als schoenen of bij de leenbakker koop je ze als haardkleed. Maar als het om honden en katten gaat is het allemaal not done. Chinezen kijken we raar aan omdat ze honden eten maar in India kijken ze ons weer raar aan dat we koeien eten etc. Maar dat Yann als verstompt kunstenaar niet snapt dat poekie en zijn vriendjes nou eenmaal hoger op de sociale dieren ladder in den Lage Landen is wel een beetje onnozel of misschien wel een beetje ziek. Maar laten we nou niet allemaal ineens zielig gaan lopen doen. Als je dat wel doet moet je vanavond ook geen biefstukje eten of je leren schoenen aantrekken. En ga nou niet roepen over intelligentie enzo ratten en varkens bijvoorbeeld staan hebben een stuk hogere intelligentie dan honden en katten. En bovendien zou je intelligentie of je aaibaarheid natuurlijk nooit moeten betekenen dat je meer recht hebt op leven.

Datzegiktoch | 06-06-12 | 13:35

@lanexxx | 06-06-12 | 13:25
Je hebt zelf zeker nooit een kat gehad?
En voordat je je lekker gaat uitleven op 'kutkatten die in je tuin graven', zoek dan even in de archieven van Geenstijl.
Er was destijds een topic van een Japan/ Chineesmevrouw, die het wel leuk vond om levende konijntjes te pletten onder haar naaldhakken, of onder een glasplaat, waar ze bovenop ging zitten.
Ik heb mijn 'nick' wellicht tegen, maar toen ik de beelden zag, ging mijn bloed koken!

necrosis | 06-06-12 | 13:34

Gewoon een gevalletje bluf van die borderliner.

brutus68 | 06-06-12 | 13:33

Ze heeft wel een punt maar dat hoef je niet per definitie te maken.

marshmallow | 06-06-12 | 13:31

Opgezette dieren de nieuwe kunst.

Einde van de Domheid | 06-06-12 | 13:30

Die doos gebruikt dit alleen als aandachttrekker en doet op die datum in die fabriek gewoon een statement over communicatie / media enzo want iedereen hypet mee...

Doodzwijgen.

xspalm | 06-06-12 | 13:29

Katten zijn helemaal niet leuk. Vieze stinkende monsters. Maar ik heb Orville zien vliegen en dat was wel fucking funny. Leuk speeltje voor mijn hond.

Voor iedereen die zegt dat katten schone dieren zijn: Smeer jezelf eens in met spuug de hele dag. Kijken wat je partner van je vind na twee weken.

The immortal | 06-06-12 | 13:29

Jullie stinken er ook allemaal in he, als je dat verhaal leest moet je wel erg blind zijn om niet door te hebben dat het haar om de aandacht op dit moment te doen is. Anders had ze dit niet kenbaar gemaakt en de boel gechoqueerd op moment suprême.

Dat is tegenwoordig kunst, dat mensen er over praten. Niet over vakmanschap, beheersing van techniek of gezegend zijn met talent. Maar gewoon plain ol' bullshit.

muffstuff | 06-06-12 | 13:27

Beschaving is alleen doden uit lijfsbehoud zoals parasietenbestrijding of slacht voor voeding, en dit zo snel en leedloos mogelijk. Iedere andere vorm toont aan, dat de beschaving nog ver te zoeken is.

ZKH EénOog | 06-06-12 | 13:27

Naast een k*th*er is ze ook nog eens ontzettend lelijk. Gadver. Het zien van haar foto was mijn wtf moment van de dag.

harry poster | 06-06-12 | 13:26

De katten populatie in Nederland is verschrikkelijk hoog, ik wens ze naar de eeuwige jachtvelden als er weer een stuk of 30 in mijn tuin graven, maar deze dame is uit op de aandacht, positief ofwel negatief, maakt haar wat uit als ze maar weer ergens opgevoerd wordt met haar hobby!

lanexxx | 06-06-12 | 13:25

@A. Nanninga
Inderdaad, leefde pistolen Paultje nog maar, hij was 1000 keer effectiever dan die animalcops van 144.

necrosis | 06-06-12 | 13:24

Kunstacademie gadverdamme ga iets nuttigs met je leven doen

Ordentelijk | 06-06-12 | 13:23

Kunstemakers... laat me niet lachen o.a. de pindakaasvloer en de drol in de VPRO-tuin enz.enz.
En het domme "Kleren-van-de-Keizer" kunstkennerspubliek trappen er massaal in.

meneer Q | 06-06-12 | 13:22

Op zulke momenten mis ik Bibi Bips. Die kan wél tekenen.

Jaap de Paap | 06-06-12 | 13:22

Ik zal wel weer eens te makkelijk denken, maar waarom dan niet van die rat een 'bontcreatie' maken?

master_broccoli | 06-06-12 | 13:22

Yann Bronder is de nieuwe Bandirah.
Nóg erger misschien wel zelfs.. En ik maar denken dat dat onmogelijk was..?!
Wéér een illusie armer *snif*

Banana-Hollandia | 06-06-12 | 13:21

Best madammeke, word toch gewoon succesvol autoverkoopster.

Vigil | 06-06-12 | 13:20

Er zit trouwens nog een dooie kat op haar hoofd, Christus, schrik me de tyfus!

de betaalautomaat | 06-06-12 | 13:19

A. Nanninga is de nieuwe kunstrecensent

de betaalautomaat | 06-06-12 | 13:18

BTW op "kunst" naar 500% hoe lijkt dat met al die BAGGER die er uit de klauwen komt van die zogenaamde "kunstenaars" !!Ga werken voor je geld of leer een VAK.

klasos | 06-06-12 | 13:18

Zeg Yann, zal ik van jouw poes eens een bontcreatie maken?

Parsons | 06-06-12 | 13:17

Als je die harses van dat mokkel ziet weet je al genoeg: moeilijke jeugd gehad.
Een belangrijk selestiecriterium aan de kunstenmakersacademie.

vetkleppert | 06-06-12 | 13:16

Rijp voor een gesticht.

doenormaal! | 06-06-12 | 13:16

Ze kan beter een ander poesje opzetten. Muffe kunstkut.

Jezus Christ | 06-06-12 | 13:15

Hopelijlk raakt ze nooit zwanger.

rara | 06-06-12 | 13:15

word zonder T, danku.

stupidico | 06-06-12 | 13:15

90% van de kunstenaars zijn subsidievretende copycats. Daarom werkt subsidie ook niet...

Tommygunner | 06-06-12 | 13:14

katten zijn de nieuwe ratten.

neemjemoederindemali | 06-06-12 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken