Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREAKING: Wilders verliest ESM-kort geding

komischduowildersmoszko.jpg Het komische duo Moszko en Greet moet een nieuwe publiciteitsstunt gaan bedenken. De hele TK gezamenlijk moonen ofzo. Of Gerdie Verbeet teabaggen. Zojuist heeft de voorzieningsrechter zijn uitspraak over het Europees noodfonds ESM naar rechtspraak.nl gefaxt. En het verdict luidt: het democratisch via een Kamermeerderheid tot stand gekomen noodfonds zal NIET over de verkiezingen in september getild hoeven worden. Niet dat het een kont uitmaakt. In dit soort rechtzaken voor politieke partijen gaat het vooral om framing. En dat ziet er als volgt uit: Rutte & Pechtold zitten op de Bilderbergconferentie triljarden taxpoet te verkwanselen terwijl Wilders - die trouwens *kuch* absoluut niet met de dood wordt bedreigd - vecht voor de nationale trots van Henk & en zijn dikke wijf. Lekker boeien of dat klopt met de realiteit. Wat Opa Fennema zegt: Ook als Wilders verliest wint hij alsnog. UPDATE: vonnis staat hier. Lesje in "scheiding der machten". UPDATE: Kosten van deze PVV-commercial: € 1.391,- waarvan € 816,-- aan salaris advocaat en € 575,-- griffierecht. Plus nota Moszko. VIDEO: Wilders baalt. En overweegt een bodemprocedure.

Reaguursels

Inloggen

Jammer!

Bataaf | 01-06-12 | 22:49

@Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 16:47
Ben jij dat Desiree?

Wolveshead | 01-06-12 | 20:50

@La Vie En Rose | 01-06-12 | 12:36
Hier doe je Peggold toch echt tekort door te zeggen dat hij nog nooit iets heeft bereikt. Hij heeft wel degelijk bereikt dat de Kroonjuwelen van D66 er absoluut niet meer toe doen en dat de D in zijn partijnaam compleet inhoudsloos is geworden. Voorwaar, een prestatie van formaat!

Wolveshead | 01-06-12 | 20:30

Een Pyrrusoverwinning heeft nog steeds het woord overwinning in zich, moeten de Eurofielen denken.

Wolveshead | 01-06-12 | 20:01

@Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 17:48
Sorry... Sesamstraattijd... ik ga even inspiratie opdoen voor een mooi verhaal :)

borga locusta | 01-06-12 | 17:55

@borga locusta | 01-06-12 | 17:27 |

Volgens mij nodig ik u uit om uw verhaal bij mij te doen. Een uitnodiging die u naast u neerlegt met de nodige omzichtigheid. Nergens leg ik u grenzen op, sterker nog ik spoor u aan de vrijheid te nemen uw pleidooi in een tegel te vatten. Helaas ben ik niet al te fijnbesnaard en zult u mijn retorische beperkingen daarbij voor lief moeten nemen...

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 17:48

@Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 17:15
De kwalificaties zijn geen pareltjes van fijngevoeligheid maar akkoord, als het uw mening is dan zij dat zo. Een groots denker zou ik mezelf niet willen noemen maar ik acht me wel behept met gezond verstand en dat gezonde verstand wordt hier nog wel eens verrast door logica en argumentatie niet de mijne is maar waar ik soms toch wel om glimlachen kan. Ik zal het u laten weten als er klaar voor ben om zelfstandig een poging te ondernemen om een constructief pleidooi in een tegel te gieten. Tot die tijd wentel ik mij hier wel in de warme kleffe sociale controle die mij zo heerlijk aan doorgekookte spruitjes doet herinneren. Interessante paradox niet waar. De grenzen die we elkaar opleggen vanuit het verlangen naar vrijheid.

borga locusta | 01-06-12 | 17:27

@borga locusta | 01-06-12 | 17:07 |

Ik wil helemaal geen moraal hoeden, hoor. Ik wil een verhaal horen. Ik word een beetje moe van hautaine reaguurders zoals u die stelselmatig pleidooien van anderen aanvallen met gratuite tegeltjes zonder zelf ook maar in de buurt te komen van een pleidooi. Dat is een laffe manier van discussieren en impliceert over het algemeen dat een persoon A.) geen echt verhaal heeft maar vooral media nabalkt, of B.) niet in staat is vanuit zichzelf een pleidooi op te zetten. Zo'n groot denker, wat u overduidelijk van u zelf vindt, is toch wel in staat tot iets meer?

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 17:15

@Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 15:36
Als dat laatste zo zou zijn, zou ik vast een ander comment van je gekregen hebben. Of is de heersende opinie een andere dan de wil van het volk die hier door deze en gene zo gratuit aangeroepen wordt?

Als Kaas zelf aangeeft dat het hem alleen om het spel der argumentatie gaat dan is dat zijn goed recht. Ik hou meer van een discussie gedreven vanuit inhoud, overtuiging en interesse of nieuwsgierigheid.

Maar het staat je uiteraard vrij om je ideeen te hebben over het mores van discussie; weet echter dat de mijne niet noodzakelijkerwijze dezelfde zijn.

Beste Parel, fijn dat je de moraal hoedt en je medereaguurders beschermt tegen types zoals ik.

borga locusta | 01-06-12 | 17:07

Toch frappant te zien hoe velen zich laten bespelen gelijk een marionet. Zowel reaguurders ter linkse als ter rechtse zijde doen beweringen die zowel inhoudelijk als qua taal het ergste doen vermoeden over hun vermogen tot abstractie. Hoezeer men zich laat ringeloren door "Den Haag" is bijvoorbeeld te zien door deze discussie. Het Luid roeptoeterend rent men achter de vaandels aan en herhaalt alles wat hen wordt voorgehouden. Zo vaak dat ze er zelfs in gaan geloven. Net zoals zovelen zijn gaan geloven dat de waarde van de huizen onbeperkt zouden stijgen, de koopsompolissen waterdicht waren etc etc. Door hebzucht, gefrusteerdheid, ontevredenheid of simpelweg gemakzucht denkt men niet meer na en schiet maar wat uit de heup in de hoop de eigen boosheid en teleurstelling te verjagen.

Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 16:47

En zo werd de rechtstaat onderhevig aan de macht van de poen....

majorkingkong | 01-06-12 | 16:09

@Zatkniss | 01-06-12 | 15:46 |

Ik hoop vooral dat er een regering komt die het belang van de burger gaat dienen. Mijn verwachting staat daar helaas diametraal tegenover. Welke partij er ook in de regering zal gaan zitten.
.
Ik denk dat de PVV qua incompetentie niet veel onderdoet voor de andere politieke partijen. Uitzondering is over het algemeen de VVD die wel capabele ministers kan leveren. Die volgen nu echter een onzalige niet liberale koers op alle terreinen.
.
Kunduz 5 ben ik nu klaar mee en ik sterf liever dan dat ik een stem op de volksverlakkers van de PvdA uitbreng. Ik vrees dan ook dat ik een proteststem ga uitbrengen. Welke partij ik ga stemmen weet ik niet. Een donders dilemma, zowel PVV als SP stuiten op principiele bezwaren. Om mij moverende redenen is niet stemmen echter geen optie.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 16:01

borga locusta | 01-06-12 | 15:21
Zatkniss | 01-06-12 | 15:16
Iedereen snapt dat wanneer de politiek beslist over zaken waar het volk op generlei moment mogelijkheid heeft gehad haar mening te geven, dit niet democratisch is. Behalve u (en nog een flink aantal politici en rechters helaas). Dat geeft mij aan dat u niet over de noodzakelijke logica, c.q. het benodigde verstand beschikt om simpele zaken te begrijpen en dat het derhalve zinloos is een poging te doen zaken die zo voor de hand liggend zijn maar die u desondanks toch niet begrijpt aan u uit te leggen. Heeft niets met een gebrek aan inhoudelijkheid te maken. Wel met een afweging of iets zinvol is of niet om er energie in te steken. Ik begrijp uw logica net zo min als dat ik begrijp dat de politiek zo ontzettend vaak zo enorm tegen de wil van het volk ingaat en zich niets aantrekt van de enorme kloof die er is tussen de politiek en de kiezer. Ik noem dit geen democratie meer.

doenormaal! | 01-06-12 | 15:59

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 15:36 | + 1 -
eigenlijk hoop ik stiekem dat de PVV echt gaat regeren. Dan zal het imploderen als de LPF en zijn we er ook weer vanaf. Minster zijn is toch moeilijker dan de meesten hier denken en de populistische partijen trekken nu niet bepaald de briljantste geesten om die posten te bezetten. Misschien zijn ze wel geniaal. Wie zal het zeggen.

Zatkniss | 01-06-12 | 15:46

@borga locusta | 01-06-12 | 15:21

Heeft u zelf al eens een poging ondernomen om uit de doeken wat uw mening exact is en welke onderbouwing u daarbij heeft?
.
Het kan aan mij waarneming liggen, maar vooralsnog zie ik wat zeikerige tegeltjes op losse puntjes, het ontwijken van een inhoudelijke discussie met Kaas, en een serie obligate belediginkjes aan het adres van de groep die een mening is toegedaan die niet de uwe is.
.
Voor wat betreft kuddementaliteit en calimerodenken heb ik een inkijkje voor u. U bent zich bewust van het feit dat u vooral de heersende opinie nabalkt en aant het drammen bent?

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 15:36

@doenormaal! | 01-06-12 | 15:11
Ja is lastig he, iets proberen uit te leggen als je het zelf niet begrijpt. Geeft niets hoor, je mag het gewoon blijven proberen. Is soms best vermakelijk, geeft zo'n heerlijk inkijkje in de kuddementaliteit en het calimerodenken van bepaalde groepen Nederlanders.

borga locusta | 01-06-12 | 15:21

doenormaal! | 01-06-12 | 15:11 | + 0 -
Mag ik hier uit afleiden dat je geen inhoudelijke argumenten over hebt? En dan maar een treiste uitspraak er tegen aangooit?
ga je ff vermaken op www.pvv.nl en snuif wat kracht op van je lijder

Zatkniss | 01-06-12 | 15:16

@Zatkniss | 01-06-12 | 14:19
Op de dag dat u verstand heeft gekregen zal ik u dat uitleggen. Op dit moment is dat zinloos.

doenormaal! | 01-06-12 | 15:11

@Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33
@Superior Bastard | 01-06-12 | 10:37
@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:44

Your welcome

atm0s | 01-06-12 | 14:49

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 01-06-12 | 14:38

@Biff Eagleburger | 01-06-12 | 14:04 | + 0 -
Volgens welk onderzoek valt deze publiciteit alleen in goede aarde bij zijn eigen aanhang? De sterke groei van de PVV laat zien, dat de populistische guerilla methode best goed werkt bij de zwevende kiezer.

Of je een rechtszaak gaat winnen of verliezen, staat gezien het grote hoeveelheden gerechtelijke dwalingen, niet vast. Omdat toe te lichten, gaf ik drie voorbeelden van recentelijke gerechtelijke dwalingen.

Voor mij is het ESM niet alleen controversieel omdat er voor en tegenstanders zijn binnen het parlement. Het is voor mij ook controversieel omdat de werking helemaal niet aangetoond is. Het EFSF hint eerder in de andere richting.

Er zit wel een bepaalde ironie om een verspilling van gemeenschapsgeld te bestrijden met verspilling van gemeenschapsgeld. Dat vind ik echter een vrij populistische gedachte. Kamervragen, Rechtzaken, WOB verzoeken en onderwijs zijn heel erg duur. Maar onwetendheid of rechtsonzekerheid zijn veel duurder.

Deze rechtzaak van Wilders is de goedkoopste bladzijde uit de hele ESM discussie.

Feynman | 01-06-12 | 14:23

deropofderonder | 01-06-12 | 14:16 | + 0 -
Geheel met u eens. Ik ben tegen de EUSSP en het ESM, maar als we het van Geertje moeten hebben, dan kunnen de zandzakken voor de deur. De man is het vlees geworden populisme

Zatkniss | 01-06-12 | 14:21

doenormaal! | 01-06-12 | 12:42 | + 3 -
Kun je mij verlichten en mij van mijn domheid verlossen.
Geef aub aan waarom jouw standpunt geldt. Graag met vermelding van bronnen en relevante wetsartikelen waaruit blijkt dat een besluit ondemocratisch is als het gaat over een topic dat niet in het verkiezingsprogramma van de besluitvormende partijen stond

Zatkniss | 01-06-12 | 14:19

Wilders is in dit geval een vreselijke koekwaus. Hij had in de kamer moeten aangeven dat een tweederde meerderheid noodzakelijk was. Deze uitspraak kon een blinde zien aankomen.
T is leuk, zo'n rechter, als je ruzie hebt met je buurman of je ex. Er heeft er nog nooit een een oorlog voorkomen.

das_Freudenmädchen | 01-06-12 | 14:18

@Barbertjehangt | 01-06-12 | 12:31
Tja, de standaard PVV reactie als je geen gelijk krijgt van iemand anders. Hullie = links = faut = ik ben slachtoffer. Iedere malloot met 2 hersencellen weet dat een democratisch besluit van de Tweede Kamer niet met een kort geding op te schorten is. Iets met trias politica en zo. Maar voor Geert evengoed een succes, want het/zijn volk vindt het prachtig. Is overigens wel weer verspilling van belastinggeld deze flauwekul. Dat dan weer wel.

deropofderonder | 01-06-12 | 14:16

@Feynman | 01-06-12 | 11:54

Publiciteit die alleen in goede aarde valt bij z'n eigen aanhang die, zoals we nu wel weten, volkomen kritiekloos alles accepteert wat Wilders hen voorspiegelt. Dat doet niets af aan het feit dat het een verspilling van geld en tijd is om een rechtszaak te voeren, die je niet gaat winnen.
Je side-rant klinkt redelijk warrig, dus die laat ik maar voor wat het is.

Biff Eagleburger | 01-06-12 | 14:04

@Red mij niet | 01-06-12 | 12:30
personeelsleden en toezichthouders van het esm kunnen gewoon tegen de investeringen van het esm zelf gokken. het legaliseert insider trading.

cumshaft | 01-06-12 | 13:43

Weet Geert ook weer wat elke middelbare scholier maatschappijleer weet.... wat een amateurs zeg

Rich | 01-06-12 | 13:26

Weet Geert ook weer wat elke middelbare scholier maatschappijleer weet.... wat een amateurs zeg

Rich | 01-06-12 | 13:26

-weggejorist-

E Rectus Magnificus | 01-06-12 | 13:24

reageerbuis | 01-06-12 | 10:14 Niemand die zegt dat democratie perfect is maar dit is hoe we het in Nederland hebben afgesproken.

E Rectus Magnificus | 01-06-12 | 13:24

Lyrthion | 01-06-12 | 11:49
Als uitvoerders naar eigen inzicht te werk gaan krijg je willekeur en vriendjes-politiek. Discretionaire bevoegdheid is bedoeld voor grensgevallen, waar de wet niet eensluidend in voorziet. Het weigeren van een burgemeester om de wet uit te voeren is van de gekke.

vanhetvarken | 01-06-12 | 13:23

@Feynman | 01-06-12 | 11:00
Huldo's wederom!

La Vie En Rose | 01-06-12 | 13:14

@zatkniss: vond het ook wel aardig gevonden
@deraderendraaien: Heb nergens een echte voorkeur voor (noch links, noch rechts) maar verwacht wel van stemmers dat ze nadenken. Het stem-technisch schieten vanuit de heup (shoot now, talk later) heeft zelden tot structurele goede oplossingen geleid. Meestal wordt op deze manier het ene grote probleem weliswaar opgelost om direct daarna vervangen te worden door een nog groter probleem.

Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 13:08

Retorisch bedoeld toch uw vraag?

borga locusta | 01-06-12 | 13:04

@borga locusta | 01-06-12 | 12:51
Rechtspraak en politiek. Twee verschillende zaken. Moet ik het u echt gaan uitleggen?

doenormaal! | 01-06-12 | 12:59

Nederlandse rechtspraak stelt in deze zaak niets voor ongeacht de uitspraak, uiteindelijk had de landsadvocaat als laatste rechtsmiddel nog altijd zijn gelijk halen kunnen halen bij het Europees Hof. Daar veegt men met de Trias Politicas den reedt af.

Nestorix | 01-06-12 | 12:54

@doenormaal! | 01-06-12 | 12:42
Als ik die logica volg mag GW dus ook niet procederen over het ESM, of stond dat in zijn verkiezingsprogramma?
Over domheid gesproken!

borga locusta | 01-06-12 | 12:51

@Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 12:31
En dat terwijl jij de macht liever in handen ziet van Pechtold en z'n EUSSR!

deraderendraaien | 01-06-12 | 12:49

5 Minuten geleden was# Bilderberg nog trending op Twitter, en nu allemaal verdwenen, niemand die het er nu nog over heeft1 huhhhh... kan iemand mij als niet Twitteraar dit uitleggen?

deraderendraaien | 01-06-12 | 12:47

@Zatkniss | 01-06-12 | 12:36
U zegt: "Als de politiek alleen maar kan of mag spreken over onderwerpen die in hun program aan de orde zijn gesteld, dan wordt het land onbestuurbaar. Daarbij kan ik mij staatsrechtelijk niet vinden in je standpunt dat dit dan ondemocratisch zou zijn"
Nu kan ik u niet meer volgen. Of liever gezegd ik volg u wel maar ben verbolgen over zoveel domheid.

doenormaal! | 01-06-12 | 12:42

Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 12:31 | + -2 -
Je nick is de ultime godwin. Chapeau

Zatkniss | 01-06-12 | 12:36

Deze uitspraak viel te verwachten. Dat hebben Wilders en Bram heus wel ingecalculeerd. Desalniettemin: Hulde voor de heer Wilders!
Door dit KG zijn niet alleen veel meer kiezers op de hoogte van wat het ESM inhoudt, maar weten ze ook welke partijen dit voor ons land en volk zo ingrijpende verdrag er nog vóór de verkiezingen doorheen hebben gejast: De VVD, het CDA, D66, de PvdA en Groenlinks.

Niet geheel toevallig hebben bovengenoemde partijen ook onze politieke soevereiniteit verkwanseld door het Verdrag van Lissabon te ondertekenen, zijn er verantwoordelijk voor dat wij per hoofd van de bevolking netto de grootste betalers aan de EU zijn, hebben ons de Euro in de maag gesplitst, hebben w.b. het ESM geen vetorecht afgedwongen en gaan ons uitknijpen als citroenen om hun droom van een machtig Europees Rijk, met één parlement en één centrale bank te verwezenlijken.

Vier van de vijf bovengenoemde partijen zijn bovendien verantwoordelijk voor dat kondtneuqakkoord, met onbegrijpelijke lastenverzwaringen voor de burgers, dus slecht voor de economie.

Het zal mij overigens niet verbazen als Wilders in Hoger Beroep gaat.
Nog meer publiciteit.

En bovengenoemde partijen maar lullen over de voordelen van de EU, de Euro, terwijl iedereen kan zien dat hun Europese droom in elkaar aan het storten is. En FC Kudtduz, die nu al afstand aan het nemen is van een aantal punten in een door henzelf ondertekend akkoord, zal natuurlijk Wilders blijven beschuldigen van het weglopen van zijn verantwoordelijkheden, van lafheid, met zwetsers Pechtold en Sap voorop. Pechtold, die zelf nog geen ene moer voor elkaar heeft gekregen en Sap? *Kunduzmissie en Kudtduz akkoord mompelen doet*

Het gaat er nog altijd om dat Wilders NIET een akkoord heeft ondertekend waarvan hij vond dat hij dit niet aan zijn kiezers kon verkopen: Een akkoord met teveel lastenverzwaringen voor de burgers en te weinig snijden in de overheid en dat de VVD, het CDA, D66, Groenlinks en de CU WEL een akkoord hebben ondertekend met nog meer lastenverzwaringen en nog minder snijden in de
overheid.

Volop scoren voor Wilders dus.
We gaan het zien op 12 september.

La Vie En Rose | 01-06-12 | 12:36

doenormaal! | 01-06-12 | 12:29 | + 1 -
Ik ben totaal geen fan van de EUSSR en het ESM, maar je argumentatie kan ik niet volgen. Als de politiek alleen maar kan of mag spreken over onderwerpen die in hun program aan de orde zijn gesteld, dan wordt het land onbestuurbaar. Daarbij kan ik mij staatsrechtelijk niet vinden in je standpunt dat dit dan ondemocratisch zou zijn.

Het is niet netjes van het demessionair kabinet om zo over hun graf hen te regeren. Ik kan alleen maar hopen dat een volgend kabinet of kamermeerderheid het kunnen terugdraaien. Of dat Europees rechtelijk kan weet ik niet. Uiteraard er geheel uitstappen kan wel

Zatkniss | 01-06-12 | 12:36

@kraaghaar | 01-06-12 | 12:30
Mosko heeft zijn assistenten een rondje laten bellen langs de staatsrechtgeleerden, vast en zeker á raison van vele honderden euro's per uur. Die adviezen heeft hij kennelijk in de wind geslagen. Vervolgens heeft hij een of meer van zijn stagiaires een pleitnota laten schrijven. En zelf vangt hij nu de klappen op. Maar geld vergoedt alles, voor een Mosko.

18konijn | 01-06-12 | 12:35

@doenormaal! | 01-06-12 | 12:25
Was ook een mogelijkheid geweest, had ik ook prima gevonden maar daar ga ik niet over.

borga locusta | 01-06-12 | 12:31

Is er nou echt niemand die het gezonde verstand heeft om op zijn of haar werkgever af te stappen en vraagt: Joh, hoe zou jij het als ondernemer vinden als we uit de EU zouden stappen en we weer lekker terug gaan naar de gulden? Ik kan je geranderen dat in 9 van de 10 gevallen je de reactie krijgt: "wil je je baan kwijt of zo?". Want dat zal het gevolg zijn als we uit de EU stappen. En dat zal GW aan zijn bepukkelde reet roesten want hij wilt maar 1 ding... Macht! Niets meer en niets minder. Dat dat dan gaat over de rug van diezelfden die nu hem luidkeels na-papegaaien en waarschijnlijk op hem zullen gaan stemmen.... tough luck, suckers!!

Alois Schickelgruber | 01-06-12 | 12:31

Wat kan je anders verwachten, 70% van de rechters is D66, dan nog de nodige pvdallah's en die zijn pro EU dus......

Barbertjehangt | 01-06-12 | 12:31

de rechter is vergeten uit te leggen waarom functionarissen van het esm mogen genieten van onschendbaarheid. de nederlandse regering met daarin jc de jager legt een wet voor die bepaalt dat jc de jager op bepaalde terreinen (esm) onschendbaarheid gaat krijgen.
cumshaft | 01-06-12 | 12:11 |

Afgezien van het feit dat de rechter dit helemaal niet hoeft uit te leggen heb ik begrepen dat het is om te voorkomen dat als land/bank/instelling A een lening krijgt, land/bank/instelling B niet bij de rechter kan gaan zeuren dat zij er ook recht op hebben (discriminazi!). Of dat Moscovietjes weer maasjes in de wet (menen) weten te vinden om het fonds leeg te trekken voor eigen gewin.

Red mij niet | 01-06-12 | 12:30

Ik vind het bijzonder onverstandig dat Moszko er -naar ik anneem om PR-redenen- voor heeft gekozen om deze zaak te behandelen. Moszko is immers strafrechtspecialist; van deze materie heeft hij veel te weinig verstand!

kraaghaar | 01-06-12 | 12:30

@18konijn | 01-06-12 | 12:16
Zie: doenormaal! | 01-06-12 | 12:25
En nogmaals: het is totaal geen democratisch besluit omdat de burger hier NIETS, nul komma nul over te zeggen heeft gehad aangezien deze zaken niet in de partijprogramma's stonden op het moment van de verkiezingen. Capiche?

doenormaal! | 01-06-12 | 12:29

@borga locusta | 01-06-12 | 12:13
Ik zou zeggen, laat er eens een referendum op los ;)
Maar het is mij duidelijk waar u vandaan komt. U wil het niet weten, noch horen, net als de politiek.

doenormaal! | 01-06-12 | 12:25

@Superior Bastard | 01-06-12 | 11:01
Gaat om mensen die dagelijks NOS journaal kijken en abonnement op meerdere kranten hebben.

grieper | 01-06-12 | 12:24

Het blijft onbegrijpelijk dat een demissionair kabinet, Nederland tot in de 10e generatie in de schulden mag stoppen. Mijns kinds kinderen en daar de kinderen van, zullen nog mogen swoegen voor de KUNDUZ kliek en waar zij voorgestemt hebben.

De geschiedenisboeken zullen verhalen van de dag waarop de politiek Nederland opzadelde met de ERF-Schuldslavernij aan de EUSSR

Zatkniss | 01-06-12 | 12:18

Kaas de Vies | 01-06-12 | 12:11 | + 0 -
Juristen?
Bijna iedereen zal je bedoelen.
Gisteren hier dat pak sla uit 2010 gezien?

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 12:16

@doenormaal! | 01-06-12 | 12:08
Hoezo overgrote meerderheid? En de kiezer heeft het parlement voor vier jaar een mandaat gegeven. Waarom het parlement dan opeens moreel in de fout gaat als het een democratisch besluit neemt, is een beschuldiging die elke grond mist.

18konijn | 01-06-12 | 12:16

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 12:11
Ik wens u veel succes met uw verdere hersenspinsels, deze arbeider vindt ze te vermoeiend en irrelevant om er verder nog woorden aan te besteden. Het ga u goed.

borga locusta | 01-06-12 | 12:15

@doenormaal! | 01-06-12 | 12:08
En waar haalt u die "overgrote meerderheid" vandaan?

borga locusta | 01-06-12 | 12:13

@borga locusta | 01-06-12 | 12:10 | + 0 -
Tja zo zijn juristen, ontzettende woordenneukers, nietwaar.

Het is niet creatief, het is waar.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 12:11

de rechter is vergeten uit te leggen waarom functionarissen van het esm mogen genieten van onschendbaarheid. de nederlandse regering met daarin jc de jager legt een wet voor die bepaalt dat jc de jager op bepaalde terreinen (esm) onschendbaarheid gaat krijgen.

cumshaft | 01-06-12 | 12:11

Volgens mij kan na de bodemprocedure nog een proces tegen de Staat.

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 12:10

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 12:04
Poeh knap gevonden hoor, wel wat ruim en creatief uitgelegd en ingekleurd. Vast prikkelend bedoeld geweest om discussie te ontlokken?

borga locusta | 01-06-12 | 12:10

@18konijn | 01-06-12 | 11:31
U vindt mijn stelling onbegrijpelijk?? U vind het normaal dat er stelselmatig besluiten worden genomen over belachelijk grote leningen aan de EU die dwars tegen de wil van de overgrote meerderheid van het volk ingaan? Dan kan het formeel nog wel juist zijn maar moreel absoluut NIET. We kunnen hier gerust spreken van een schijndemocratie en het bikkelhard naaien van de burger. Wat u bovendien vergeet en blijkbaar niet snapt is dat deze punten (grote leningen aan de EU, ESM etc.) niet in de verkiezingsprogramma's van de partijen stonden op het moment dat we deze regering hebben gekozen. Ergo: de burger heeft hier nul komma nul over te zeggen gehad.
CC
@Lyrthion | 01-06-12 | 11:24
@borga locusta | 01-06-12 | 11:26

doenormaal! | 01-06-12 | 12:08

@borga locusta | 01-06-12 | 12:03 | + 0 -
Het woord: Verschil.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 12:04

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:56
Kan je dan ook nog even voor me opzoeken waar ik stel dat er sprake is van "stricte scheiding"?

borga locusta | 01-06-12 | 12:03

@borga locusta | 01-06-12 | 11:47 | + -1 -
"Moet ik het verschil tussen strafrecht en de andere rechtsgebieden nu echt uitleggen?"

Dit zijn uw woorden, heb ik niet in uw mond gelegd, voor de rest heb ik vragen gesteld. U kunt het niet met mijn methodes eens zijn, prima, maar ik heb volgens mij niemand woorden in de mond gelegd.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:56

Zo. Nu over naar het volgende onderwerp dat helemaal niet controversieel genoeg is om doorgeschoven te worden tot na de verkiezingen: de verkleining van de tweede kamer van 75 naar 50 zetels. Dit nog even snel erdoor drukken, en het demissionaire kabinet staat voorgoed in de geschiedenisboekjes.

Grondwetswijziging nodig? Fixen we wel even.

Ik citeer uit de wiki over de bevoegdheden van een demissionair kabinet:
"In de praktijk wordt vooral gekeken welke partijen na de verkiezingen wel eens zouden kunnen gaan regeren: met die partijen wordt vooral rekening gehouden. Na de ontijdige val van het eerste kabinet-Balkenende in 2002 beperkte het kabinet het begrip "controversieel" heel sterk: als een voorstel genoeg steun kreeg in de Tweede Kamer, vond het kabinet het voorstel niet controversieel. Dit had er waarschijnlijk mee te maken dat de regeringspartijen CDA en VVD vastbesloten waren na de verkiezingen door te regeren. Men zag dus niet zoveel reden om rekening te houden met de oppositie."

Hieruit kunnen we concluderen dat VVD/CDA de Kunduz-coalitie gewoon wil doorzetten na september. Het feit dat hoogst controversiele onderwerpen er met hulp van de oppositie (lees: de partijen die de Kunduz-aanvulling vormen) doorgedrukt worden, wijst in die richting.

Het zou me niet verwonderen als er onderling al ministerposten verdeeld worden. Als Kunduz een meerderheid haalt, is Rutte II een feit en hebben we de kortste formatie sinds decennia. Tenzij SP en PVV er een stokje voor kunnen steken.

Gootbalkoning | 01-06-12 | 11:55

Tot voor 'n paar maanden kon ik bijna ongezien alle plussen plussen.
Nu moet ik alle plussen minnen.

who cares | 01-06-12 | 11:55

@Lyrthion | 01-06-12 | 11:49 |

Precies de rationale waarmee onze Trias Politica neer de klote geholpen is. Het is niet aan burgemeesters om de wet te negeren. Dat is een zeer kwalijke zaak. Maar goed, het past natuurlijk in uw politieke straatje en daarmee is het goed.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:54

@Biff Eagleburger | 01-06-12 | 11:42 | + 1 -
Gezien de hoeveelheid publiciteit is het vanuit de PVV heel verstandig. Bovendien weet je het in Nederland nooit met de rechtbank.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... Je kan met de scooter mensen doodrijden als onderdeel van een in vereniging gepleegde overval, zolang je maar niet duidelijk bent over wie van het komische criminele duo achterop zat. Het besluit om weloverwogen gezamenlijk met een scooter de plaats delict te verlaten en met een noodgang aan het verkeer deel te nemen was om dubieuze redenen geeneens voorwaardelijke opzet. Je kan natuurlijk niet een restaurant overvallen en dan rustig op het terrasje bij de buren gaan zitten.

Ik snap even niet waarom ik vergeet te verwijzen naar de politieke vervolging van Julian Assange of de blokkering van diverse websites.

Feynman | 01-06-12 | 11:54

Terecht! De vlag kan uit voor de democratie en Nederland!!

Ik weet het beter | 01-06-12 | 11:49

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:40

Dat is echt niet exclusief aan ministers voorbehouden. Elke uitvoerende macht heeft de mogelijkheid naar eigen inzicht die taak in te vullen. Dit geldt zelfs voor de beslissing van een agent om een beschikking op te leggen of een geconstateerde overtreding te negeren / dit bij een waarschuwing te houden.

Lyrthion | 01-06-12 | 11:49

@idopane | 01-06-12 | 11:41
Ah, de zuivering van ongewenste elementen... Altijd weer een vast punt op de agenda van cryptofascisten en ander tuig.

18konijn | 01-06-12 | 11:49

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:38
Kaas, leg me geen woorden en stellingen in de mond. En daarnaast klinkt "om te ontlokken" mij teveel naar vorm en spel om daar verder op in te gaan.

borga locusta | 01-06-12 | 11:47

@Biff Eagleburger | 01-06-12 | 11:42 | + 0 -
Tja in zijn hoofd misschien wel.

Het geeft weer een voorbeeld voor Geert Wilders dat het systeem niet werkt.
Dat gok ik, dat hij zo denkt.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:44

@Feynman | 01-06-12 | 11:03

Een rechtszaak beginnen, waarvan je van te voren al weet wat de uitslag gaat worden, vind jij verstandig met geld omgaan? Apart.

Biff Eagleburger | 01-06-12 | 11:42

Ondertussen gaat half Nederland door het financiële putje
www.telegraaf.nl/overgeld/lenen/122616...
En komt de uitknijpende en persende overheid met het waarschuwende vingertje.

gentle giant | 01-06-12 | 11:42

@Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:40 | + 0 -
Juist. En dat is een teken dat het democratische gehalte in Nederland ver te zoeken is.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:41

En als meneer de rechter ingrijpt omdat er een asielzoeker wordt uitgezet hoor je de gerechtelijke macht niet want dan mag er zonder blikken en blozen wel worden ingegrepen in democratische wetgeving. Maak niets uit want straks als het Euro zooitje in elkaar ploft staan dezelfde figuren terecht voor het volk.

idopane | 01-06-12 | 11:41

@Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:02
Ze zijn de voorrij kosten nog vergeten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-12 | 11:40

Den Meester | 01-06-12 | 11:32 | + 0 -
Keertje bij KvbB en een weekje alle journaals? Ook al kost het in totaal een miljoen ben je nog spekkoper. Voorbij de waarde van een ESM minuut kom je niet.

Feynman | 01-06-12 | 11:40

@Lyrthion | 01-06-12 | 11:22 |

Discretionaire bevoegdheid betreft de minister. Burgemeester hebben geen enkele bevoegdheid om wetten naast zich neer te leggen.
.
Niet in het geval van weigeren uitzetten illegalen, niet in het geval van niet uitvoeren kraakverbod, etc...
.
Maar zo rolt de Trias Politica in Nederland. Niet van toepassing om medeleden van gevestigde politieke partijen uit een wind te houden. Wel van toepassing op het moment dat er een controversieel, gevaarlijk, en onwenselijk stukje Europa door de strot van de burger gedrukt moet worden.
.
Ik ben een groot voorstander van trias politica, maar dan wel consequent.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:40

@18konijn | 01-06-12 | 11:36 | + 0 -
Ik stel de vragen niet omdat ik de kennis ontbeer, maar als debat-tactiek.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:39

@Lyrthion | 01-06-12 | 11:34

De rechter is in ieder geval van mening geweest dat dit géén misbruik van procesrecht is geweest. Zoals reeds gezegd, het was een juridische noviteit, en in die hoedanigheid slim gevonden. Bovendien blijkt uit de SWAT-analyse dat dit een geoorloofde zet was. Kost een paar duizend Euro, had miljarden kunnen beïnvloeden. Best wel de moeite waard dus.

yamahaha | 01-06-12 | 11:39

borga locusta | 01-06-12 | 11:33
Ik ga verder niet meer in op uw irritante reacties.

Vigil | 01-06-12 | 11:39

@borga locusta | 01-06-12 | 11:36 | + 0 -
Dit is ontopic

Je gebruikt namelijk het argument dat er een strikte scheiding is tussen bepaalde rechtsgebieden, terwijl deze grenzen nogal aan het verwateren zijn.

Mijn stelling probeer ik kracht bij te zetten om jou enkele standaard reacties te ontlokken en door te vragen.

Als je het hier niet over wilt hebben, prima, doen we het een andere keer.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:38

@Lyrthion | 01-06-12 | 11:34 | +

Dit is een echt dispuut. Of refereerde u aan de vervolging van (wetgevende macht) Wilders in opdracht van (uitvoerende macht) Hirsch Ballin welke door de aanklager bij een dinertje werd omschreven als een prachtig juridisch experiment?

Tarak | 01-06-12 | 11:38

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:32
Wikipedia is je vriend hoor voor dit soort simpele vragen.

18konijn | 01-06-12 | 11:36

Mosco kan beter z n broertjes gaan helpen , Robert Mosco heeft een klant voor een ton getild en BAruch Mosco heeft toch gereden terwijl hij een rijverbod had.
Hoewel zichzelf helpen met een belastingclaim van een mio is ook een idee.
Raar stelletje die Moscovieten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-12 | 11:36

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:32
Sorry Kaas, deze gezagsgetrouwe reaguurder blijft graag on-topic.

borga locusta | 01-06-12 | 11:36

Maar welk hof dan ook. Hoofdzaak is dat hier tegen de wil van een overgrote meerderheid van de stemgerechtigden is gehandeld. Met overduidelijk als doorslaggevende overweging dat vrijwel vaststaat dat de stemgerechtigden bij de naderende verkiezing anders zou beslissen dan de de facto pro forma kamermeerderheid van nú.
En dat is op z'n minst - en dan nog zacht uitgedrukt - niet in de geest van wat men ons als democratische beginselen tracht te verkopen.

WirMachenMusik | 01-06-12 | 11:35

We kunnen het bagataliseren, maar dit is en blijft een systeemcrisis. Een democratische crisis tussen volk en politiek.

En hoewel ik het natuurlijk nooit heb meegemaakt, heb ik er een soort zeer onrustig pre-Franse revolutie voorgevoel bij. Ik geloof niet dat dit vanzelf goed gaat komen.

Op twitter zag ik dat iemand een vergelijking maakte met een vulkaanuitbarsting. Eerst lichte trillingen, dan weer rust, de trillingen worden steeds heftiger waarna het vanzelf weer even rustiger wordt, in de volgende fase nog heftiger trillingen die elkaar steeds frequenter opvolgen afgewisseld met steeds kortere rustperiodes, tot uiteindelijk de vulkaan uitbarst.

Tarak | 01-06-12 | 11:35

@vraagstaart | 01-06-12 | 11:30

Prima, zie ik je straks bij het frietkot, alwaar ik je zal voorzien van je wekelijkse "2 frikandellen speciaal en een patatje mét en doe me daar ook nog ff een colatje bij". Ik zet het vet alvast aan!

yamahaha | 01-06-12 | 11:34

@azoturie | 01-06-12 | 11:04
kost dus in werkelijkheid ietsje meer, azoturie

Den Meester | 01-06-12 | 11:34

yamahaha | 01-06-12 | 11:31

Want het rechtssysteem misbruiken om campagne mee te voeren ten koste van de tijd die er is om echte disputen te behandelen is verantwoordelijk gedrag?

Lyrthion | 01-06-12 | 11:34

@Vigil | 01-06-12 | 11:29
Agressief? Nee, althans niet dat ik mij bewust ben. Of ben ik per ongeluk op uw zere teentjes gaan staan. In dat geval spijt het me dat ik u beledigd heb. Ik had niet vermoed zoveel onzekerheid bij u aan te treffen. En nee, D66 heb ik nog nooit bij welke verkiezing dan ook aangekruist op het stembiljet.

borga locusta | 01-06-12 | 11:33

@Feynman | 01-06-12 | 11:03
nee hoor, dit is gewoon de standaard kostenveroordeling in NL die dus echt heel weinig voorstelt. Ik kan je vertellen dat Houtzagers en Mosko beiden een factuurtje van naar schatting 50K sturen naar hun respectieve klanten (de Staat en meneer Wilders zelf). Ben benieuwd of Greet deze uit eigen zak betaalt (wat denken jullie?)

Den Meester | 01-06-12 | 11:32

@borga locusta | 01-06-12 | 11:29 | + 0 -
De tactiek in deze was u in de volgende val lokken ;)

Mooi.

Waarom valt wet Mulder dan onder het bestuursrecht? En volgens mij transactiebevoegdheid OvJ ook?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:32

Ik zie 40+ miljard vervliegen...

Randvoorwaarde | 01-06-12 | 11:32

@Inferi0r | 01-06-12 | 11:28

Natuurlijk stond de uitkomst al vast, gezien de wet en jurispredentie. Ook staat vast dat het een juridische noviteit was en dat het Wilders in ieder geval publicitair iets zou opleveren. Ik vind het daarom slim gespeeld van hem.

yamahaha | 01-06-12 | 11:31

@doenormaal! | 01-06-12 | 11:21
Of een demissionair kabinet belangrijke beslissingen mag nemen, daar gaat de tweede kamer over. En dat is precies wat er gebeurd is. De kamer heeft besloten. Je stelling is dus onbegrijpelijk.

18konijn | 01-06-12 | 11:31

Wat een loser, die Wilders.

triasenergetica | 01-06-12 | 11:30

@yamahaha | 01-06-12 | 11:19 Nee, ik ga maar weer terug achter de lopende band bij de sociale werkvoorziening. De plaats die mij toekomt. BTW over juridisch gesproken: nog bedankt voor je uitzoekwerk gisteren. Maar jammer dat ik geen aangifte kon doen...

vraagstaart | 01-06-12 | 11:30

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:26
Ja, dat ziet u verkeerd.

borga locusta | 01-06-12 | 11:29

@yamahaha | 01-06-12 | 10:49
Bij deze: Atmos en Parsons, dank!

niet voor de hond | 01-06-12 | 11:29

Eén troost: als de grote Geert aan de macht is dan hoeven politici nooit meer naar de rechter om hun gelijk te krijgen. Alle politici zijn het dan namelijk met Geert eens.

Wilhelm Tell | 01-06-12 | 11:29

borga locusta | 01-06-12 | 11:23
U is blijkbaar een nogal agressief persoontje, die zich slechts denigrerend kan uitlaten over anderen. Zeker een Pechtoldbewonderaar?!

Vigil | 01-06-12 | 11:29

Grappig- bij de vorige process werd geen woord gerept aan "scheiding van de machten"terwijl het duidlijk een politiek process was...

poli | 01-06-12 | 11:29

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:23
Ha, uw leergierigheid doet mij deugd.... of zou het het weer één van uw befaamde vertragings- en frustreringstactieken zijn. Zogenaamd meewerken maar ondertussen zand in de raderen strooien.

borga locusta | 01-06-12 | 11:28

yamahaha | 01-06-12 | 11:21
Der Icebear | 01-06-12 | 11:24

Met deze had bijna een ieder ongeveer tot dit oordeel moeten kunnen komen: www.selexyz.nl/product/9789089742773/a...

Inclusief het genoemde arrest.

Inferi0r | 01-06-12 | 11:28

@borga locusta | 01-06-12 | 11:20 | + 0 -
Volgens mij is het Strafrecht een specialistisch deelgebied van het bestuursrecht. Het strafrecht heeft ook veel strafrechtstaken weer terug gedelegeerd aan het bestuursrecht, bijvoorbeeld Wet Mulder en transactie-voorstel OvJ.

Of zie ik dit verkeerd?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:26

@doenormaal! | 01-06-12 | 11:21
Waar staat dat geschreven dan? De kamer beslist en in dit geval heeft de kamer besloten. Zo zij het.

borga locusta | 01-06-12 | 11:26

doenormaal! | 01-06-12 | 11:21
 
Het kabinet had de handtekening in Februari al gezet. De Tweede Kamer (die nog niet ontbonden is, dus in functie) heeft geen last van een demissionaire status en is beslissingsbevoegd. Ook m.b.t. het bepalen of iets controversieel is of niet (het criterium aan de hand waarvan iets wel of niet behandeld wordt).

Lyrthion | 01-06-12 | 11:24

Inferi0r | 01-06-12 | 11:20
In een wettenbundel kijkt niemand meer na zijn studie. T&C of via Kluwer portal.

Der Icebear | 01-06-12 | 11:24

@Vigil | 01-06-12 | 11:19
Ik zit hier in serene rust beste Vigil. Gillen is in mijn ogen een teken van onvermogen. Kom je vaak tegen bij verongelijkte stampvoetende kleuters die hun zin niet krijgen. Wordt tegenwoordig ook steeds meer gesignaleerd bij populistiche politici.

borga locusta | 01-06-12 | 11:23

Hopelijk is nu de rol van een bij ons ontbrekend constitutioneel hof weer eens onder de aandacht gekomen. De MSM liepen er van over de afgelopen weken. Niet dus!
Maar dan wel met ook heel veel aandacht voor hoe we bij een eventuele invoering ons kunnen wapenen tegen(verborgen) politieke benoemingen van rechters.

WirMachenMusik | 01-06-12 | 11:23

@borga locusta | 01-06-12 | 11:20 | + 0 -
Ja doe maar, neem dan direct ook even Wet-mulder en transactiebevoegdheid OvJ mee, wil je?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:23

Inferi0r | 01-06-12 | 11:20 |
De wet heeft niet altijd gelijk... De wet is ook niet ingericht op het vieze spelletje dat door de eurofielen is gespeeld...

Doc Damage | 01-06-12 | 11:22

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:19
 
Heette dat niet discretionaire bevoegdheid?

Lyrthion | 01-06-12 | 11:22

Het ESM gaat in op 1 juli 2012 en moet voor die datum ondertekend zijn door de deelnemende lidstaten? Beetje onzinnig om dan te denken dat dit een onderwerp is dat 'on hold' gezet kan worden tot na de verkiezingen.

Deze poppenkast is slechts wederom een strategie van Wilders met als doel het winnen van zoveel mogelijk zetels op 12 sept a.s., wat overigens op zich al een gunstige datum is voor pvv, want een dag na 11 sept.
Dat zijn strategie werkt blijkt al uit een aantal reacties hier te lezen.

Blowfish | 01-06-12 | 11:22

@Inferi0r | 01-06-12 | 11:18

De grote vraag amice (even een juristen-onderonsje) is natuurlijk of je zo'n klip & klaar vonnis ooit uit je pen zult krijgen. Maar dat zullen we natuurlijk nooit weten..

yamahaha | 01-06-12 | 11:21

Kijkt u voor de gein deze film even (2uur), en zie hoe ver men al is met het tot slaaf maken van het plebs ten gunste van de wereld elite.
-
Verplicht kijken: youtu.be/VebOTc-7shU

Doc Damage | 01-06-12 | 11:21

@borga locusta | 01-06-12 | 11:09
Wat snapt u niet aan demissionair kabinet? Een dergelijk kabinet mag geen grote beslissingen nemen. Punt. Is nu wel gebeurd. Slechte zaak.

doenormaal! | 01-06-12 | 11:21

Laat duidelijk zijn, ik vind het ESM ook verschrikkelijk. Maar dat vind ik al die reaguurders die nog nooit een wettenbundel van dichtbij hebben gezien en nu precies weten hoe de vork in de steel steekt, ook.

Inferi0r | 01-06-12 | 11:20

Zodra Bandirah weer verschijnt, verliezen we allemaal.

Der Icebear | 01-06-12 | 11:20

@vraagstaart | 01-06-12 | 11:14
Beste vraagstaart, domme vragen bestaan niet. Hauschildt gaat over de minimumeisen die aan het strafrechtproces gesteld worden. Moet ik het verschil tussen strafrecht en de andere rechtsgebieden nu echt uitleggen?

borga locusta | 01-06-12 | 11:20

@daniel37 | 01-06-12 | 11:05 |

Ik ben even confuus over de definitie van "Zij Weten Wel Hoe Het Moet". Moet ik daar ook burgemeesters (domein = uitvoerende macht) onder verstaan die weigeren de wet (domein = wetgevende macht) uit te voeren?

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:19

@geertwilderspvv +1 voor de inzet. Dit zal op 12 september niet worden genegeerd. Ik stem nooit, maar dan ook nooit meer op één van de eurofiele partijen.

Doc Damage | 01-06-12 | 11:19

borga locusta | 01-06-12 | 11:16
Als je er geen idee van hebt, waarom zit jij dan hier te gillen?

Vigil | 01-06-12 | 11:19

@vraagstaart | 01-06-12 | 11:14

Ja vraagstaart, jij bent nu eenmaal geen jurist (onbeschermde titel, iedere droplul mag zich zo noemen), dus wat weet jij er nou helemaal van? Tsss... je zomaar met Grote Mensen Zaken bemoeien zonder je in het "juiste" kringetje te begeven. Het gore lef, gij Henkie Tokkie!

yamahaha | 01-06-12 | 11:19

vraagstaart | 01-06-12 | 11:14
Of de rechter in kwestie wel of niet voldoende onafhankelijk was, doet er nu voor mij in eerste instantie weinig toe. De procesgang is niet openbaar, maar mocht deze sterk in het voordeel van de gedaagden zijn geweest had Mosko zeker van zich laten horen.

Het vonnis is nu al openbaar en zit sterk in elkaar. Kort maar krachtig, klip en klaar. Wilders zal met argumenten moeten komen welk gemeenschapsrecht dan wel niet met de voeten getreden is. Dat wisten hij en Mosko allang, maar ja die publiciteit voor Jan Modaal he. Wat weet die van de wet.

Inferi0r | 01-06-12 | 11:18

borga locusta | 01-06-12 | 11:01:

Inderdaad: het enige wat bedongen had kunnen worden was de eis van een tweederde meerderheid. Maar ook die is er voor dit verdrag.

Lyrthion | 01-06-12 | 11:18

@Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:06 | + -2 -
Misschien een seconde van een werkend ESM verdrag.

700.000.000.000 / 365 / 24 / 3600 = 22 duizend euro.

Feynman | 01-06-12 | 11:17

@Vigil | 01-06-12 | 11:11
Geen idee wat je allemaal uitkraait en roept achter je toetsenbord. Bevalt me prima dat het hier reaguren zonder geluid is.

borga locusta | 01-06-12 | 11:16

Prima initiatief. Ook als het, zoals nu, niets geworden is. Het ESM is tenminste weer onder de aandacht gebracht. En het is overduidelijk dat Wilders tegen is. Goeie stunt. Dat dit demissionaire kabinet nog even snel het ESM er door heeft gedrukt, dát vind ik schandalig. Als je ziet wat voor onzin er zoal controversieel wordt verklaart, dan is het niet controversieel verklaren van het ESM totaal idioot.
.
Overigens is Meindert Fennema ook een prima vent.

Hans Hillen | 01-06-12 | 11:15

Uiteraard. Niet dat ik het er mee eens ben, maar dictatuur is dictatuur, ook voor Wilders.

* | 01-06-12 | 11:14

@Inferi0r | 01-06-12 | 11:08 Legt u mij eerst even uit hoe het ook al weer zat met de waarborg van objectieve onpartijdigheid van de rechter zoals bedoeld in het EHRM van 24 mei 1989, NJ 1990, 627 (Hauschildt)?

vraagstaart | 01-06-12 | 11:14

@Parel van het Zuiden
Gelijk heb je maar de alternatieven zijn nog meer ruk imho.

flame_me | 01-06-12 | 11:14

@rara | 01-06-12 | 10:15
Geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel dan zo'n rechter! Waardeloos figuur dat alleen aan zijn eigen hachje denkt en de belangen van 16.736.736 Nederlandse burgers verkwanselt. Zijn functie totaal niet waardig!

doenormaal! | 01-06-12 | 11:13

@daniel37 | 01-06-12 | 11:05
Hear hear.... zoals de man met de sigaar en het glas port ook al zei!

borga locusta | 01-06-12 | 11:13

Ach, wat zijn die bedragen vergeleken met al die miljarden? Dat deze beslissing gewoon als acceptabel gezien wordt, door een demissionair kabinet nog wel besloten, zegt meer dan duizend woorden... Beetje lacherig doen over dit iniatief van Wilders. GS lult altijd maar wat, en de laatste tijd meer dan ooit.

Desmoulins | 01-06-12 | 11:12

provocativo | 01-06-12 | 11:01
Het genoemde salaris, zegge €816 euro, is het salaris van landsadvocaat mr. G.J.H. Houtzagers. Het salaris van de tot de kosten veroordeelde wordt nooit genoemd in de uitspraak.

Inferi0r | 01-06-12 | 11:11

borga locusta | 01-06-12 | 11:01
Heb ik iets geroepen over een andere uitspraak? Ik dacht het niet.

Vigil | 01-06-12 | 11:11

en op de achtergrond is het blackfriday one.iex.nl/monitor
omdat wij onze mannen in Brussel zo vertrouwen..

(c)ZWITSUL | 01-06-12 | 11:10

@Armin Langbaard | 01-06-12 | 11:05
-
... zolang als vrouwe Justitia dat dan maar doet bij een onafhankelijk meetinstituut buiten Nederland...

azoturie | 01-06-12 | 11:09

@doenormaal! | 01-06-12 | 11:03
Wellicht kan je "eurofiel" eerst voor me definieren. Vooralsnog is het niet een sticker die ik mijzelf zou opplakken. Maar ter zake, als ondanks meerdere hoofdelijke stemmingen een zeer ruimer meerderheid van de Tweede Kamer - onze gekozen volksvertegenwoordigers - voor stemt dan begrijp je denk ik niet helemaal waar je het over hebt als je zegt dat burgers er geen zeggenschap over hebben. Sommetjes maken over kosten en baten doe ik graag maar dan wel mensen die kunnen luisteren en die open staan voor dialoog.

borga locusta | 01-06-12 | 11:09

Het oude adagium blijft:'het geeft niet h o e ze over je lullen, zolang als ze maar over je lullen'
Weet je wie dat oorspronkelijk zei?

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:09

Voor hen die geen tijd hebben om de link te lezen: mr. Paris is door het ministerie van Justitie tot adviseur van de landsadvocaat benoemd.

Bovendien heeft hij, sinds hij de staat als adviseur dient, als rechter kort gedingen tegen de Staat behandeld die -hoe bestaat het- door de Staat werden gewonnen.

Wij van WC-eend....

vraagstaart | 01-06-12 | 11:08

vraagstaart | 01-06-12 | 11:03
Alles leuk en wel, maar u bent duidelijk geen jurist. Het vonnnis is klip en klaar en werd zoal verwacht door de juristen onder ons. Geert Wilders had hiermee gewoon een publiciteit stunt. Als u zo slim bent dat u denkt dat het anders is, leg het ons dan nog even uit: Tegen welk gemeenschapsrecht gaat deze wet in formele zin in? Dat is de kernvraag die gesteld zal worden in eventueel hoger beroep.

Inferi0r | 01-06-12 | 11:08

De voorzieningenrechter doet wel degelijk een politieke uitspraak, door te stellen dat de no-bail-out clausule er niet meer toe doet.

tipo | 01-06-12 | 11:07

@daniel37 | 01-06-12 | 11:05 | + 0 -
Ook niet aan de rechters,

lees
vraagstaart | 01-06-12 | 11:03 | + 1 -

Er is dus helemaal geen trias politica, jij voor ons de domme burgers.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:07

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:06 | + 0 -
Oranje kloffie?
De vaderlandse kleur is rood wit blauw!

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:07

Feynman | 01-06-12 | 11:03 | + 3 -
Vind je?
Wat denk je dat deze rechtszaak jou als belastingbetaler kost?

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:06

Suggestie voor burgelijk verzet om het ESM onder de aandacht te houden.
.
Iedereen die het ESM besluit betreurt draagt het hele EK een rouwband over zijn oranje kloffie.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:06

Staatsinrichting en scheiding der machten is aan veel PVV-fans niet besteed. Inderdaad met recht dom stemvee dat al dat soort dingen maar lastige ballast vindt want Zij Weten Wel Hoe Het Moet. Totdat de dictatuur zich terugwurmt en de vriendjespolitiek weer hoogtij viert. Kijk naar Rusland voor een fraai voorbeeld daarvan.

Democratie en trias politica zijn, op de keper beschouwd, klotesystemen voor staatsinrichting. *Maar het is het beste wat we hebben*. En nee, libertarische vrijheidsrukkers, jullie gedachtendrol stinkt nog erger.

daniel37 | 01-06-12 | 11:05

Als ik vrouwe Justitia was zou ik mijn weegschaal eens laten nakijken.

Armin Langbaard | 01-06-12 | 11:05

@ grieper | 01-06-12 | 10:59

tja, als je dan van die EU bangmakers zoals een Matthijs Bouwman bij Knevel & Poephoofd aan tafel zie zitten ..
' Schiphol sluiten en de Rotterdamse haven dicht' dan weetje het wel.
-
dat soort 'hel en verdoemenis' als we wat EU kritischer gaan worden kan je de komende tijd natuurlijk meer verwachten.
Er is zelfs 'budget' voor..

(c)ZWITSUL | 01-06-12 | 11:04

@Feynman | 01-06-12 | 11:00 - *loves Feyman*

yamahaha | 01-06-12 | 11:04

Geweldig, zoveel aandacht voor onder de 1.500,= Euro.
-
... en wéér lult heel NL over Wilders... je kunt er van vinden wat je wilt, maar het blíjft knap om iedere de voorpagina's te halen.
-
Het oude adagium blijft:'het geeft niet h o e ze over je lullen, zolang als ze maar over je lullen'
-
.. en dat is dus precies, waar 'professionele' 'spindocters' zoals bijvoorbeeld een Jack de Vries voor heel veel meer geld NIET in slagen...

azoturie | 01-06-12 | 11:04

@provocativo | 01-06-12 | 11:01
Wat het honorarium van Mosko was, weten we niet. Alleen het honorarium van de landsadvocaat wordt in het vonnis vermeld. Nog even een verbeterpuntje voor de GS-redactie!

18konijn | 01-06-12 | 11:04

Ach, hoe voorspelbaar. De rechter was mr. Paris.

Wie dat is? Lees: www.sdnl.nl/pamela-4.htm

En nou nog een over Trias Politica durven beginnen. De gotspe.

vraagstaart | 01-06-12 | 11:03

Kosten van deze PVV-commercial: € 1.391,- waarvan € 816,-- aan salaris Moszko en € 575,-- griffierecht.

Dat is nog eens een mooi voorbeeld van een politieke partij die zeer verstandig met geld omgaat.

Feynman | 01-06-12 | 11:03

@borga locusta | 01-06-12 | 10:54
Ah! U bent een Eurofiel die het normaal vindt dat dergelijke grote beslissingen met dergelijke vergaande financiële consequenties voor iedere individu in Nederland worden genomen op een moment dat de kiezer er niets over te zeggen heeft. De EU kost iedere Nederlander al meer dan €130.000,- Peulenschilletje voor u blijkbaar. Iets waarvan u het blijkbaar heel normaal vindt dat burgers er geen zeggenschap in hebben. Tsja.

doenormaal! | 01-06-12 | 11:03

provocativo | 01-06-12 | 11:01 | + 0 -
Dat lijkt meer op de factuur van een CV monteur.

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:02

Allereerst, jammer voor je Geert dat je verloren hebt.....
Dus velen hier, gaan ervan uit dat dwarsliggen uiteindelijk beloond wordt?
Democraat in hart en nieren iemand?
Hoe gaat men (daarna) dan om met dwarsliggers?
Zijn dat dan de nieuwe helden?
(Overigens 'Wilders wint altijd' in deze had ik hier ook voorspeld. Je naam in het nieuws krijgen, maakt niet uit waarmee levert zetels!)

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:02

Mosko heeft er ook met de pet naar gegooied, gezien z'n salaris heeft ie er maar een uurtje aan besteed. Voor de reclame/exposurezal die 't zeker niet doen, ahum...

provocativo | 01-06-12 | 11:01

grieper | 01-06-12 | 10:59
Wat een onzin om de desinteresse van je familie af te schuiven op de media.

Superior Bastard | 01-06-12 | 11:01

@Vigil | 01-06-12 | 10:54
Knappe jongen als jij één artikel in de Grondwet kan vinden dat bij de door jou gewenste toesting tot een andere uitspraak in het kort geding had kunnen leiden.

borga locusta | 01-06-12 | 11:01

Zou de titel niet moeten zijn: "WIJ verliezen ESM kort geding"? En met wij bedoel ik dan niet alleen de Nederlandse belastingbetaler, maar ook onze lotgenoten uit 16 andere niet PIIGS EUlanden. Erger nog, de vijf PIIGS landen zijn helemaal niet gebaat bij een uitgesteld, dieper faillissement.

De periode van hervormingen in de PIIGS landen leidt eigenlijk alleen maar tot een periode waar de PIIGS overheid als een parasiet haar reële economie probeert leeg te zuigen. Voor faillissement daalt hun koopkracht tot een absoluut minimum, erna moeten ze opklimmen uit een veel dieper dal.

Ik wens geen enkel land een faillissement toe, maar een je kop in het zand steken, de post niet meer openen en niet meer naar je werk gaan maakt het dal alleen maar dieper. Je kan dan wel denken dat je bij de schuldsanering loopt, maar die mensen verrichten geen wonderen voor je. Vanuit de Nederlandse WSPN ben je na drie jaar schuldenvrij, maar voor PIIGS landen wordt dit een eeuwigdurend verhaal. Of verwacht iemand binnenkort olie op te gaan boren voor de kust van Cherssonisos? Als de rijke landen al geen plannen hebben hun staatsschuld af te lossen, waarom verwachten we dat van arme landen?

Met een beetje boerenwijsheid blijkt dat het ESM in haar huidige opzet hooguit 10 a 11 maanden meegaat. Ruw afgeschat in www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... In die schatting zaten geen uitkeringen aan banken, zoals net in Spanje aan de gang is voor 19 miljard. Als we met ESM niet alleen landen, maar ook banken willen "redden" dan is het helemaal een inimini project. De verhouding ESM ten opzichte van probleem is gewoon zielig. Alsof de brandweer komt aanzetten met een plantenspuit. Gevuld met karnemelk.

ESM bevat onderdelen om het fonds snel uit te breiden, hoofdelijke aansprakelijkheid en geen enkele inspraak of controle op de bestedingen, reactiesnelheid en risicospreiding van het fonds. De EU heeft hier vooral mee ingestemd om heel snel veel meer vrij besteedbaar budget te hebben. De EU is nu in achterafkamertjes in staat vijf PIIGS landen financieel te gijzelen. Griekenland heeft binnen haar eigen begroting de afgelopen vier jaar 100 miljard weten te verbranden. Griekenland is minder dan 10 procent van het PIIGS landen groepje gewogen naar staatsschuld.

De EU is met het ESM in staat financiële instellingen te gijzelen. Het kan schuiven met 700 miljard euro zonder volledig parlementair toezicht. Ze zullen zich op de kapitaalmarkt als een dope dealer kunnen bewegen. Een monopolistische dope dealer. Ze zullen kunnen kiezen wie blijft en wie sterft onder de banken.

De enige redenen waarom de kunduzpartijen dit voor de verkiezingen geregeld willen hebben is omdat ze verwachten net zo`n lange kabinetsformatie als België te gaan hebben. Na twee jaar met een half gekozen kabinet gaan we nu naar anderhalf jaar met een niet gekozen kabinet.

Daarnaast probeert met deze malversatie alsnog op conto van de vorige coalitie te zetten. Een leuk probeersel van GroenLinks, D66 en de ChristenUnie. Ze betalen alle drie nu een premie om in aanmerking te komen voor regeringsdeelname. Ze laten zien ook chantabel te zijn. De makers van Godfather drie kunnen hier nog wat van leren.

Feynman | 01-06-12 | 11:00

@grieper | 01-06-12 | 10:59

Was dat een kinderverjaardag?

Koninging Beatricks | 01-06-12 | 11:00

Het lijkt me dat die kosten niet het salaris van Mosko betreffen, maar dat van Houtzagers.

Bulloch | 01-06-12 | 10:59

Wat mij het meest beangstigd is dat bijna niemand weet dat wij garant staan voor minimaal 40 miljard euro zoder enige inspraak. Gisteren tijdens een verjaardag wist geen hond dat dit er stilletjes doorgedrukt was. Ze hadden alleen vaag iets gehoord dat Wilders ergens tegen was. De media hebben hun werk weer eens goed gedaan ...

grieper | 01-06-12 | 10:59

Het recht heeft gezegevierd, de burger heeft verloren.

Armin Langbaard | 01-06-12 | 10:58

Geen D66 rechter zal ooit tegen Kereltje en zijn Bilderbergkliek ingaan. Op voorthand kansloos dus. Afijn, 12 sept weten we wat we moeten stemmen om "der Untergang" met europa te stoppen

jan-lul-de-behanger | 01-06-12 | 10:57

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:54
Idem.

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:57

@18konijn | 01-06-12 | 10:51

Aangezien het kennelijk nog nooit eerder was gebeurd, was het wél een interessante weg om te volgen. Al was het alleen maar om te kijken waar het heen zou leiden.

yamahaha | 01-06-12 | 10:56

Als een meerderheid van de tweede kamer voor het EMS stemt waarom raken ze dan in paniek als men een referendum wil houden als zij zo overtuigd zijn dat dit de mening van hun kiezers is.

raster | 01-06-12 | 10:55

Wat zich hier wreekt is dat de rechter niet mag toetsen aan de grondwet. Immers, NL heeft itt de meeste landen geen Constitutioneel Hof, maar wel een Raad van State waarin ex-politici zitten die afkomstig zijn van de gevestigde partijen.

Vigil | 01-06-12 | 10:54

Op 12 september dient het hoger beroep in deze
WirMachenMusik | 01-06-12 | 10:47 | + 2 -

LOL

(c)ZWITSUL | 01-06-12 | 10:54

@doenormaal! | 01-06-12 | 10:38
Een oprechte felicitatie zou ik graag aannemen, condoleances zijn wat mij betreft misplaatst.

borga locusta | 01-06-12 | 10:54

@Ashtrey | 01-06-12 | 10:48 |

Ik ben er nog niet uit wat ik wel ga stemmen, maar ik stem zeker geen VVD meer. Ik begrijp de noodzaak van het compromis, maar immateriele en materiele programmapunten in één jaar bij het oud papier zetten gaat veel te ver. Dat is kiezersbedrog in de meest rabiate definitie van dat woord. Ik zal sowieso niet meer VVD stemmen zolang deze partij de charlatans Rutte en Blok in de gelederen hebben.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:54

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:49
Je hebt gelijk, in die zin dat de handtekening van de koning onder elke wet staat. Maar het parlement kan de koning een schop geven en naar huis sturen, terwijl de koning niet het parlement naar huis kan sturen.

18konijn | 01-06-12 | 10:53

@wiza | 01-06-12 | 10:43
Het is inderdaad kwalijk dat Mosko zich hiervoor laat gebruiken. Een advocaat heeft mijns inziens ook de plicht de rechtspleging niet onnodig te belasten; een proces beginnen uitsluitend om om publicitaire motieven valt daar zeker onder.

18konijn | 01-06-12 | 10:51

@Superior Bastard | 01-06-12 | 10:49 | + 0 -
Ik ben tegen het klassement. Wekt alleen maar kinnesinne op.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:51

Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:46
Geweldige metafoor.

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:50

Er wordt altijd geroeptoeterd dat een demissionair kabinet geen controversiele beslissingen meer mag maken.

Maar wat zien wij nu gebeuren. Het ESM vedrag (40 miljard euro taxpoet naar Brussel op aanvraag en zonder medezeggenschap) wordt nog wel even snel door de kamer geloodst, daarentegen stelt men de discussie over de Hedwige polder (om maar een voorbeeld te noemen) uit tot na de verkiezingen, vanwege de controversialiteit ervan. Dit valt toch niet uit te leggen aan de kiezer.

Nog iets meer dan 3 maanden en dan hoop ik dat er weer dit soort plaatjes worden geschoten. www.google.nl/imgres?q=ad+melkert+zuur...
Maar dit keer een glunderende Wilders en dan van die verongelijkte, zure blikken van een totaal gedesillusioneerde Pechtold of Samson ernaast.

roverheid | 01-06-12 | 10:50

@ Brusselmans, je leest het vonnis verkeerd.

Wilders is veroordeeld tot het betalen van de kosten van de staat. Moszcowicz moet ie ook betalen, maar die €1391,- zijn de kosten van de staat, waarvan €816,- het salaris van de landsadvocaat.

Haassje | 01-06-12 | 10:50

@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:46

Dank Atmos en Parsons daar maar voor, doe ik ook :)

yamahaha | 01-06-12 | 10:49

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:42 |
Ik troost mij met de gedachte dat vanaf van dal in 2008 de dwangmatige tegelaars het jaar na hun eerste plek in het eigenpijpklassement van de aardbodem leken te zijn verdwenen.

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:49

@18konijn | 01-06-12 | 10:47 | + 0 -
Dat is toch echt "de Koning"

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:49

@Koninging Beatricks | 01-06-12 | 10:46
Touché... Correcter was geweest: ik probeer ze niet te lezen. Helaas staat de reaguurdersnaam onder de post en gaat het wel eens mis. Inmiddels heb ik dankzij yamahaha een filtertje aanstaan.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:48

Rutte zal zich straks nog es achter zn oortjes krabben als Greet zijn stemmers afpakt en de VVD decimeerT. Of niet?

Ashtrey | 01-06-12 | 10:48

@Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:46 | + 0 -
Zit dan niet zo te zeuren. Lees ze niet of gebruik het bestaande filter.

Wat een ontzettende ocolus-masochisten hier, verklaart ook direct Bandirah

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:48

Op 12 september dient het hoger beroep in deze financieel-economische halszaak en de rest van de anti-nationale opheffingsuitverkoop van de Kontneukbende.

WirMachenMusik | 01-06-12 | 10:47

Dit is dus eigenlijk een PVV viral?
Kan Wilders niet beter meisjes in oranje jurken op de tribune van de 2e kamer plaats laten nemen?

kattenfluisteraar | 01-06-12 | 10:47

Ik durf te wedden dat Gerdie Verbeet bij "teabaggen" denkt aan gezellig kopjes thee drinken (rooibos)...

King of the Oneliner | 01-06-12 | 10:47

@ziende blind | 01-06-12 | 10:37
Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Het kabinet heeft niets besloten, het parlement heeft besloten. En het parlement is het hoogste orgaan in onze democratie.

18konijn | 01-06-12 | 10:47

Ik neem aan dat Beha en haar Bilderberg loopjongetjes inmiddels ook op de hoogte zijn gebracht, dat de rechter een uitspraak heeft gedaan zoals Beha wenste?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 01-06-12 | 10:47

@Tarak | 01-06-12 | 10:17
Jaaaa, en dan de straffen van vroeger hanteren.
iets met doodstraf?

Gelijk erbij in opnemen dat de PVDA stemgerechtigden rondsel uit het buitenland onder de noemer. " Jij stemmen PVDA jij krijgen uitkering"

GekkeDave | 01-06-12 | 10:47

@yamahaha | 01-06-12 | 10:42
Dank. Wist niet dat het kon.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:46

Asmodean | 01-06-12 | 10:39
Het is gebruik dat iets ttv demissionair zijn v.e. kabinet iets controversieel wordt verklaard als een substantiële minderheid in de kamer er tegen is en het dus niet ondenkbaar is dat in een nieuwe kamer na de verkiezingen de meerderheden verschuiven.

seven | 01-06-12 | 10:46

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:43

Snap ik ook niet.

On-topic: Deze uitspraak was natuurlijk te verwachten, maar idd, Wilders wint er nog steeds bij.

yamahaha | 01-06-12 | 10:46

@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:44

Niet lezen maar er wel op reageren?

Volgens mij heb je zijn plempsels stiekem toch gelezen.

Koninging Beatricks | 01-06-12 | 10:46

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:37
Haat is het zeker niet.
Net zo min als dat je een baby kan haten die onafgebroken naast je ligt te huilen op een vlucht van 10 uur.

Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:46

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:37
Ik lees de inhoud van uw plempsels niet eens meer. Het zijn er domweg te veel.
+1 kratje bier.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:44

@yamahaha | 01-06-12 | 10:42 | + 0 -
Er is dus gewoon al een filter, wat zit iedereen dan te zeuren.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:43

@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:22
-
Exact. Zolang de Kamer niet is ontbonden wordt deze geacht de legitieme vertegenwoordiging van het volk te zijn. Wat de beslissing echter *niet* slim maakte, maar dat is een andere discussie.
-
Het is democratisch, daar het onze verkozen volksvertegenwoordigers betreft. Ongeacht wat de peilingen zeggen. Er is met enige regelmaat een meerderheid van de Nederlanders tegen een specifiek wetsvoorstel. Zolang wij dit onvolmaakte systeem blijven behouden, blijven wij spreken over een democratisch besluit.
-
Als wij niet willen dat partijen beslissingen nemen welke het benodigde draagvlak in de samenleving ontbeert, dan dienen wij de zittingsduur van het parlement te verkorten. Dit laatste is denk ik echter onmogelijk, aangezien er dan bijna geen fatsoenlijk beleid meer te maken is.

The Dominator | 01-06-12 | 10:43

Nooit heeft Wilders het idee gehad dat hij zou dit kunenn winnen. HEt was hem alleen maar om de publicteit te doen. In die zin kon hij ook niet verliezen en dat weet hij. Geen enkele serieuze staatsrecht advocaat wil zijn vingers aan deze zaak branden. Mosko is een publiciteitsgeile strafrecht advocaat deie hiermee zijn talkshow voor volgend jaar probeert te pluggen. 12 septemer zijn er verkiezingen en tot die tijd heeft deze tweede kamer het voor zeggen. Dat noemen ze democratie.

wiza | 01-06-12 | 10:43

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:37

Holzie staat bij mij achter het filter, net als nog een paar guurders.

yamahaha | 01-06-12 | 10:42

Was het een D66 rechter of een ander soort eurofiele rechter?

Sidi Tamentis | 01-06-12 | 10:42

@Asmodean | 01-06-12 | 10:39 | + 0 -
35.000 kudo's zeggen dat ik een mooi figuur ben. Eigenlijk ook vrij democratisch.

Maar ik ben toch echt een dwarse leipo, dat weten wij beide.

Het probleem waar wij tegen ageren ligt veel fundementeler. Wij snappen allemaal wat stemmen is, en wat het betekent, maar wij zien dat er met 2 maten gemeten wordt en dat haalt het fundement weg voor democratische legitimiteit.

lees:
Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:38 | + 2 -

en google:
"contrat social"

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:42

Goed vonnis. Kut dat het ESM er komt.
 
En nog steeds vind ik dat Wilders hier weer een knap staaltje hypocrisie aan het uitvoeren is.

Lyrthion | 01-06-12 | 10:42

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:38 |
Statiegeld controversieel? Bron? Bovendien is dat hele controversieelverklaren alleen maar bedoeld voor besluiten van het kabinet. Bij het ESM was de Kamer aan zet.

Asmodean | 01-06-12 | 10:41

@Asmodean | 01-06-12 | 10:39
Als er iemand het recht heeft verworven ook eens een politiek proces aan te spannen, is het Wilders wel.

vetkleppert | 01-06-12 | 10:41

@Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33

Even de GS-extensie installeren...

yamahaha | 01-06-12 | 10:41

Dood aan die Unie,
Leve de Republiek.

drs.Aeneid | 01-06-12 | 10:40

Tommygunner | 01-06-12 | 10:18 |
Controversieel is iets pas als de Kamer dat zegt. 2/3 vond van niet. Bovendien is het controversieel verklaren van onderwerpen eigenlijk bedoeld zodat het demissionaire kabinet geen (ministriële) besluiten kan nemen waarvoor geen toestemming van de Kamer vereist is. In dit geval was de stemming puur en alleen een aangelegenheid van de Kamer. En 2/3 stemde voor. Heel zuur voor Wilders, maar het is vrij kansloos de democratie te willen ondermijnen door een politiek proces te beginnen.

Asmodean | 01-06-12 | 10:39

@kaskoeskielewan | 01-06-12 | 10:38 | + 0 -
Het was eigenlijk soort van rethorisch.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:39

Dan nu maar gaan voor een lang geding Geertje.

Bart_Bart | 01-06-12 | 10:38

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:17

Baan op het spel zetten?? Hoe kom je daar bij? Dat levert ze juist punten op in de bruine glijbaan.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 10:38

Het statiegeldbesluit is controversieel, het ESM (40 Miljard en een stukje financiele soevereiniteit wegblaffen) is dat niet.
.
Het hedwigespolderbesluit is controversieel, het ESM (40 Miljard en een stukje financiele soevereiniteit wegblaffen) is dat niet.
.
Het..... Ach laat ook maar.... Als mensen nu nog niet begrijpen dat de Nederlandse politiek te kwader trouw opereert inzake het ESM willen ze het gewoon niet begrijpen.
.
Gezien de manipulatieve "modus operandi" bij dit soort fundamentele besluiten wil ik bij deze oproepen tot buitenlandse waarnemers bij de TK verkiezingen op 12 September.

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:38

Bij deze wil ik alle Nederlanders condoleren met dit verlies. Niet allen het verlies van het idee dat u in een democratie leeft, hetgeen slechts schijn is zoals ook nu weer is gebleken, maar ook vanwege de enorme financiële consequenties per hoofd van de bevolking. U mag alleen nog werken, betalen en bukken voor Europa met dank aan alle landverraders van ons demissionaire kabinet.
Willen we trouwens ook niet weten wat er op de Bilderberg bijeenkomst wordt besproken? En wat doet Pechtold op deze lijst en waarom vindt het NOS dit geen nieuws? Omdat het een besloten bijeenkomst is? Dat is wat mij betreft een heel erg slecht argument. twitter.com/MarcelGelauff/status/2082... Dat zou betekenen dat wanneer echt alles vanaf nu in de achterkamers wordt besproken er geen nieuws meer is... Hoezo transparante overheid?! Ik zie er niets van. Het volk wordt opzettelijk dom gehouden. Als we niet mogen weten wat daar besproken wordt, dan kan dat maar één ding betekenen en dat is dat ze iets te verbergen hebben waarvan ze weten dat het volk in opstand zal komen als het nu bekend wordt gemaakt. Pas als alles in kannen en kruiken is zullen u en ik ervan op de hoogte worden gesteld.
Zie ook: www.vrijspreker.nl/wp/2012/05/esm-land...

doenormaal! | 01-06-12 | 10:38

@Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33 | + -1 -
Heb je dat alleen bij mij dat je er aan stoort, of had je dit ook bij Holzenbein.
Qua frequentie van tegelen ontliepen wij elkaar niet, qua inhoud wellicht mekaars tegenpolen.

Ik ben zeer benieuwd of de haat selectief is, of generiek.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:37

Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33
Ik doe er een kratje bij.

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:37

Je word er schijtziek van corrupte rechters.
Demissionair betekend geen belangrijke beslissingen nemen.
Het ESM is dus ONBELANGRIJK
Als u dat maar weet,voor de rest mag de Nederlander verreken.

ziende blind | 01-06-12 | 10:37

maar hij stond daar wel .. en daarvoor respect !

(c)ZWITSUL | 01-06-12 | 10:37

Framing framing ('gaat het vooral om framing') , dat afschilderen van Henk & Ingrid als tokkie / 'dik wijf' is natuurlijk 100% D66 framing in optima forma.
Het is nml veel hipper om je land op te geven en jezelf bij de internationalistische & kosmopoliete stroming te scharen. Tenminste, als je braaf meegaat in de massale framing die in decennia mobile.twitter.com/LagondaBlogger/stat... over NL is uitgestort.
Wat er kosmopoliet is aan een uniform continent is de vraag, eurobeliefers zijn degene die de diversiteit van Europa juist willen uitwissen omdat het ze kennelijk teveel moeite kost om te accepteren dat niet elk land euro-eenheidsworst met een munt & gebruiken is.
In de EU ontbreekt het vw de schaal aan verantwoording en democratische invloed. Ook economisch is het onzin, er zijn vele onderzoeken die wijzen op de nadelen van schaalgrote, die verminderen boven een x aantal immers snel en ondermijnen onderlinge competitie. Onderzoekers stellen bv dat een bestuursregio/metropool met 7miljoen inwoners het meest efficiënt is, daarboven zakt het weer.

seven | 01-06-12 | 10:36

theabaggen = teabaggen

Masri | 01-06-12 | 10:36

Uitslag was natuurlijk voorspelbaar. Die voorzieningenrechter gaat zijn handjes niet branden want zijn ideologische baasje ziet het helemal zitten met Mark. Dan ga je je eigen ruiten niet ingooien toch. Voor Wilders en Mosco is het een win win win gevalletje. Aandacht, factuur en meer stemmen.
En trouwens... ik heb geen dik wijf.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 10:35

@Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33
Stuur maar naar atmos en parsons.

vetkleppert | 01-06-12 | 10:34

Een krat bier voor de eerste ITer die voor mij een kaasfiltertje maakt.

Freddie Stobart | 01-06-12 | 10:33

@Superior Bastard | 01-06-12 | 10:15
-
Precies. De rechter hoort zich niet uit te spreken over datgene wat in het parlement wordt besproken en aangenomen. Als de rechter Wilders in zijn gelijk had gesteld zou dit een vreselijke precedent hebben gevormd.
-
Politiek is het domein van het parlement en zijn gekozen volksvertegenwoordigers. Niet van *ondemocratisch* benoemde rechters. Ik neem aan dat menig reaguurder dat diep van binnen begrijpt.

The Dominator | 01-06-12 | 10:33

Zou je wat anders verwachten van een rechter die net zo’n kontneuken als de rest is.

ziende blind | 01-06-12 | 10:32

Dus per vandaag bestaat de Nederlander inderdaad niet meer. Had Maxima toch gelijk. Maar die heeft natuurlijk lekker zitten babbelen met Bea en had voorkennis.

*Nederlandse vlag halfstok hangt.

BedrijfsTijgerT | 01-06-12 | 10:31

@WaarDeWindWaait
Blablabla. Nee, de VVD is productief geweest zeker... Politiek kan alleen maar dingen stuk maken. Dat er niets voor elkaar is gekregen moet je als iets positiefs zien, want dat betekent dat we er minder hard op achteruit zijn gegaan.

Merkava | 01-06-12 | 10:30

@Tarak | 01-06-12 | 10:26 | + 0 -
Akkoord.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:29

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:24
De uitkomst was in tegenstelling tot deze zaak vooraf niet te voorspellen, dat bedoelde ik. Dat Wilders een geniale advocaat had heeft ook wel geholpen, natuurlijk.

rara | 01-06-12 | 10:29

@WaarDeWindWaait | 01-06-12 | 10:22
LOL. Tuurlijk is Wilders een loser. Zeker omdat hij dagelijks het nieuws bepaalt en de politieke agenda beheerst.
Ga lekker buiten spelen.

Westerling | 01-06-12 | 10:28

Tja, wie had dat verwacht. Gelukkig hebben we Bandirah nog om de dag enigszins goed te maken

Den Meester | 01-06-12 | 10:27

@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:18
Weet ik, maar het gaat om het feit dat de leider van 'Democraten 66' op de Bilderberg conferentie zit en de leider van de PVV onze belangen in de rechtszaal staat de verdedigen.
Hoe gestoord wil je het hebben.

gentle giant | 01-06-12 | 10:26

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:23

"Bannen" is een gewoon Nederlands werkwoord, geen enkele noodzaak voor een engelse vervoeging. Je wordt dus "geband" en niet "gebanned".

Tarak | 01-06-12 | 10:26

@Tarak | 01-06-12 | 10:22
Anglicisme is een gallicisme voor engelsisme.

rara | 01-06-12 | 10:25

@Tommygunner | 01-06-12 | 10:18
Ik ben ook tegen dat controversieel verklaren an sich. Het huidige politieke klimaat is zo instabiel dat we de komende jaren veel vaker met demissionaire kabinetten te maken zullen krijgen. In die gevallen moet de Kamer gewoon haar verantwoordelijkheid nemen en niet alles elke keer blijven uitstellen tot na nieuwe verkiezingen.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:25

"Het komische duo Moszko en Greet moet een nieuwe publiciteitsstunt gaan bedenken." Die zin is gejat van Joop.nl, geef het toe!

doskabouter | 01-06-12 | 10:25

@rara | 01-06-12 | 10:23 | + 0 -
Nee, omdat de rechters werden gewraakt.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:24

Dit was vorige week zaterdag al duidelijk. Het kantoor van Mosko had al advies ingewonnen omtrent de jurisprudentie van gelijksoortige processen en had al te horen gekregen dat Wilders geen schijn van kans maakte. Verder is Brusselmans fascinatie met teabaggen toch wel enigszins merkwaardig te noemen.

Biff Eagleburger | 01-06-12 | 10:24

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:21 |
We hebben het nog te goed, maar dat duurt niet lang meer.

gozahtje | 01-06-12 | 10:24

@Tarak | 01-06-12 | 10:22 | + 0 -
Where then?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:23

Nog even en het is 12 september PVV aan de macht en weg met ons uit de EU!

Mark6105 | 01-06-12 | 10:23

Het pad van de vrijheidsstrijder gaat nou eenmaal niet over rozen.
Enkele voorgangers van Geert, zoals Jeanne d'Arc, Martin Luther King en Nelson Mandela weten ervan.

Cuyahoga | 01-06-12 | 10:23

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:17
Bij die zaak stond de uitslag niet van tevoren vast.

rara | 01-06-12 | 10:23

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:20
Aha, vandaar zeker het afgrijselijke anglicisme in uw zin? ^^

Tarak | 01-06-12 | 10:22

Wilders heeft de afgelopen 2 jaar helemaal geen zak voor elkaar gekregen. Alles wat hij binnen had heeft hij verloren toe hij met de staart tussen de benen wegliep. Wilders is gewoon een geboren loser.

WaarDeWindWaait | 01-06-12 | 10:22

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:18
Waarom? De Kamer is niet demissionair. Alleen het kabinet is demissionair. Deze vertegenwoordigers zijn 2 jaar geleden door het volk voor 4 jaar gekozen.
Het feit dat er nieuwe verkiezingen komen doet niets af aan het feit dat het legitieme volksvertegenwoordigers zijn.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:22

Ik had ook niet anders verwacht.

gozahtje | 01-06-12 | 10:21

Tsja, burgers.... Als u iets geeft om democratie, vrijheid, en welvaart voor uzelf en uw (klein)kinderen hoeft u niet op de drie machten te rekenen.
.
"A citizen only has the rights he can defend himself"

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 10:21

Jullie hadden het artikel al klaar?

anale_snor | 01-06-12 | 10:20

Mensen die beginnen over Trias Politica, moeten eerst eens beginnen met de scheiding tussen de uitvoerende en de wetgevende macht die in Nederland totaal niet functioneert.

En als Nederland een democratie zou zijn geweest dan had Nederland wel een constitutioneel hof gehad of had men de Grondwet bindend verklaard (voorstel van Halsema enkele jaren geleden).

De bittere waarheid is dat in Nederland de politieke partijen er geen enkel belang bij hebben dat Nederland een goed functionerende democratie wordt.

Tarak | 01-06-12 | 10:20

@Tommygunner | 01-06-12 | 10:18 | + 0 -
Mee eens, er wordt duidelijk met 2 maten gemeten.
Tijdens het spel veranderen de regels, en dan gaan schermen met "democratisch" steekt dan dubbel zo hard.

Toen ik gebanned werd, ging ik weg als Nederlander, en ik kwam terug als EUropeaan.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:20

Staande ovatie voor de poging. Ongeacht het resultaat.

vetkleppert | 01-06-12 | 10:20

Wat een verrassing!! Tja de uitkomst bevalt me ook niet zo, maar de rechter heeft er natuurlijk geen fuck over te zeggen. Meerderheid 2e kamer is voor, dus voorstel word doorgevoerd, anders kan je wel bezig blijven natuurlijk.

frankmeister | 01-06-12 | 10:20

ESM is dus NIET controversieel en een demissionair kabinet kan dat gewoon doordrukken.

Mag ik de vraag stellen wat dan nog WEL controversieel is?

vraagstaart | 01-06-12 | 10:19

@gentle giant | 01-06-12 | 10:15
Wat overigens over iets anders ging...

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:18

@Asmodean | 01-06-12 | 10:13
Controversieel is controversieel. Een papegaaienopvang en een tunnel controversieel verklaren, en het ESM niet is misdadig. Maar goed, 12 september is payday namens de kiezer dus komt wel goed...

Tommygunner | 01-06-12 | 10:18

@niet voor de hond | 01-06-12 | 10:17 | + 0 -
Er is democratisch gestemd door vertegenwoordigers die legitimiteit miste.

Is dat democratisch?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:18

Wat nu nog kan is het vervolgen van de voorstemmers + regering wegens hoogverraad.

Tarak | 01-06-12 | 10:17

Bukken gepeupel, jullie zijn gewoon de klos.

Skeletor de dikke | 01-06-12 | 10:17

Ooit heeft iemand iets geschreven over Trias Parasitica, wie was dat ook alweer Hek de Goot volgens mij.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:17

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:15 | | Reageer+ |

Ja dat is maar goed ook, anders vergeten mensen dat het bestaat. Het is namelijk wel eens anders.

dikke kutlul | 01-06-12 | 10:17

@rara | 01-06-12 | 10:15 | + 0 -
Grappig dat wel heel erg veel rechters bereid waren hun baan "op het spel te zetten" voor een andere politieke zaak omtrent Wilders.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:17

@reageerbuis | 01-06-12 | 10:14
Ja, democratisch. Een ruime meerderheid van de volksvertegenwoordiging was voor, ook na herhaaldelijke hoofdelijke stemming. Dat jij en ik het daar als minderheid niet mee eens zijn, doet niets af aan het democratisch verloop van een en ander.
Ik vond de stap van Wilders naar de rechter dan ook onzinnig.

niet voor de hond | 01-06-12 | 10:17

*Vaseline pakt*

Drs. Cartman | 01-06-12 | 10:16

Na 12 september hebben we geen rechter meer nodig. Dan beslist de rijk vertegenwoordigde PVV in de kamer.

reageerbuis | 01-06-12 | 10:16

Uitkomst stond al vast omdat rechters spreken uit naam van Bea. Maar de aandacht is welkom

Bokito ergo sum | 01-06-12 | 10:16

thea? Dat klopt niet helemaal...

Toontje Larger | 01-06-12 | 10:15

reageerbuis | 01-06-12 | 10:14 |
Ja, 2/3 van de Kamer heeft voorgestemd.

Asmodean | 01-06-12 | 10:15

Trias Politica wint. En dat is maar goed ook.

Superior Bastard | 01-06-12 | 10:15

Jammer, maar het verbaast me niets. Geen enkele rechter zal z'n baan op het spel durven zetten voor zo'n politieke zaak.

rara | 01-06-12 | 10:15

Hé D66, in Ierland kregen ze wel een referendum.

gentle giant | 01-06-12 | 10:15

Tja dit was te verwachten.

Een 10 voor de inzet, dat dan weer wel.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 10:15

@Asmodean | 01-06-12 | 10:13
Democratisch?

reageerbuis | 01-06-12 | 10:14

Ok dan. Kamermeerderheid is een kwestie van tijd.

zooishettoch | 01-06-12 | 10:14

Kutzooi!

Idontgiveafunk | 01-06-12 | 10:14

Arme Wilders. Hij wordt er spontaan grijs van...

Zwijneveld | 01-06-12 | 10:14

En terecht. De scheiding der machten brengt mee dat de rechter zich niet gaat bemoeien met democratisch gesloten besluiten, hoe kut je dat besluit ook vindt.

Asmodean | 01-06-12 | 10:13

Verdoemd

Dr.Phlox | 01-06-12 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken