Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brussel gaat NL kapotsue'en over kudtpolder

ollidekingpin.jpg Kent u iemand die het werkelijk boeit wat er met de Hedwigespolder gebeurd? Op een stel Zeeuwse bejaarden na dan? Nee he. Dachten wij ook. Toch was die polder er mede verantwoordelijk voor dat het gedoogkabinetje van Wilders c.s. implodeerde en nu zorgt dat zelfde zompige stukje grond er voor dat de Europese Commissie een juridische procedure opstart tegen Nederland wegens het niet nakomen van de afspraken met de Belgen. Gaat nog maaaaaanden duren. Maar we staan natuurlijk wel weer voor paal. Want Nederland heeft nu eenmaal ooit afgesproken dat de EC mag bepalen wat er met onze eigen grond moet gebeuren. In het kader van: we hebben nog niet voldoende soevereiniteit opgegeven. Nog even en Brussel stuurt een legertje naar de grens om de Europese Afspraken te handhaven. Soort prive-eenheden van De Commissie. Dat is die 100% niet-democratische club die gisteren maar liefst 28 lijstjes met dringende financieel-economische adviezen (lees: dictaten) naar verschillende lidstaten stuurde. Ook Nederland kreeg een briefje door de bus van opperbaas Ollie Rhen: subiet hypotheekrente afschaffen. Anders volgen er maatregelen. Er waren tijden dat dit soort bemoeienissen van de EC volstrekt ondenkbaar waren. Maar sinds Wilders eenzijdig heeft uitgeroepen dat de verkiezingen over Europa gaan lijkt het wel of Europa zich nog dubbel zoveel met nationaal beleid bemoeid. De diameter van de gehaktballen. De hoogte van de plafonds. Het RAL-nummer van de oranje vlaggetjes in de straat. Alles wordt bepaald door het EC zonder fatsoenlijk mandaat of ook maar iets dat lijkt op verantwoording. Ondertussen staat Jan Kees de Jager steeds te roepen dat Europa hartstikke blij is met Nederland. Maar hoe blij is Nederland nog met Europa? Met dit soort bemoeials is het voor Wilders en Roemer een fluitje van een cent om straks 60 zeteltjes te winnen. Dat lost inderdaad geen reet op, maar het is blijkbaar de enige manier om de EC- dwingeland een halt toe te roepen. Tenzij er natuurlijk een Europese superregering + EU-president komt. Dan kunnen we die verkiezingen ook direct overslaan. Wel zo praktisch.

Reaguursels

Inloggen

1 keer was eigenlijk wel genoeg. Mea culpa...

Toch..? | 01-06-12 | 05:31

-weggejorist-

Toch..? | 01-06-12 | 05:30

Zomaar een geschiedenisles ergens in een groep 8, het jaar 2020:

"Jullie zullen het misschien niet geloven, maar een aantal jaar geleden heette deze staat nog Nederland. Het was ooit een onafhankelijk land, waar koningen en koninginnen hebben geheerst...."

Toch..? | 01-06-12 | 05:30

Phoq | 31-05-12 | 10:31
Nee paardelul. Dan pleurt juist de economie plat. OK, jij weet dat niet, in die les zat jij stoned in de klas of in de tearoom. Maakt niet uit. Pak me hand vast, ik begeleid je wel.

Smarties | 31-05-12 | 22:35

Is duidelijk LoM 15.17

Ik ben om ,Vol laten lopen. Kunnen er grotere schepen langs waar we meer voor vangen.
Groet 12.23

jadoei | 31-05-12 | 22:07

Volgens mij kunnen we die kutschelde beter inpolderen. Laat die Belgen maar een kanaal graven, op eigen grondgebied, is veel beter voor henzelf ook, hebben ze alles in eigen hand.

Willem Hollander | 31-05-12 | 18:00

EU-ambtenaren zijn over het algemeen geen grote lichten en van het type D66, dus tel uit de ellende. Arrogant, ja, dat zijn ze wel en ze willen graag een vette boterham verdienen met het produceren van talloze overbodige en meestal schadelijke rapporten vol domme aanbevelingen. Hoe kan het dat deze idioten zoveel invloed hebben gekregen? We moeten echt af van dit Europese gedoe, voordat het te laat is en we zelf niks meer te zeggen hebben over ons eigen geld en ons eigen land.

lekker wijf | 31-05-12 | 17:41

@stipjes | 31-05-12 | 10:08
Eerste post en meteen al de mist in: een van de tegenprestaties van het ontpolderen is juist het vrijgeven van de loodstarieven voor R'dam zodat deze niet meer gekoppeld zijn aan Antwerpen en Rotterdam meer vrijheid krijgt: www.scheldenet.nl/?url=/nl/scheldebele...
Een land een land, een woord een woord.

scharrel | 31-05-12 | 17:39

@Leaque of Morons | 31-05-12 | 15:17
Wat hebben wij met Antwerpen te maken? Als Antwerpen én dieper water wil én droge voeten bij stormvloed dan bouwen ze godverdomme zelf maar een stormvloedkering. Dat moesten wij ook doen voor Rotterdam.

Stormageddon | 31-05-12 | 15:48

@Mr. Krinkle | 31-05-12 | 15:04 & TheStef | 31-05-12 | 13:38
Nederland moet, omwille van Antwerpen, de Westerschelde verdiepen en uitbaggeren, en dan moet Nederland omdat België dieper water voor de Antwerpse haven wil, cultuurgrond opofferen. De logica van díe redenering ontgaat mij volkomen. Laat die Belgen zelf een kustplaats opgeven of een estuarium graven als de natuur zo nodig gecompenseerd moet worden. Ten noorden Knokke is nog wel plek.

Een stel ambtenaren in Den Haag en Brussel hebben dat onderhandeld en er staan handtekeningen onder van ongekozen ministers en ongekozen staatshoofden, maar staan daar ook de handtekeningen onder van die 5 boeren? Nee. Ook al krijgen ze ruimhartige vergoedingen en planschade, is er met hun van te voren gesproken? Het is hun grond, hun eigendom. Twee nationale staten besluiten zomaar even dat hun eigendom onder water wordt gezet. Waar bemoeien ze zich mee? Hoe zouden jullie het vinden als de grond onder jullie huis zomaar even wordt verkocht, zonder je medeweten en met een dwangbevel dat je moet oprotten, alleen omdat er "natuur" van moet worden gemaakt.

Je kunt wel zeggen dat het maar om een fucking poldertje gaat, het punt is eigenlijk dat de helft van Nederland maar een fucking poldertje is. Met bloed, zweet en tranen aan de zee onttrokken land. Onze eigen Lebensraum. Ok, in dat specifieke poldertje wil geen hond wonen, maar dat is het punt niet. Nederlanders hebben dat land zelfgemaakt, daar is veel geld in geïnvesteerd om het productief te maken. Een minister die stukken van zijn eigen land opgeeft ten behoeve van een buitenlandse mogendheid is (in dit geval vrij letterlijk) een landverrader.

Straks gaat Duitsland nog eisen dat die Betuwelijn voor het vervoer van hun goederen wel mooi is, maar als natuurcompensatie moet de afsluitdijk doorgestoken worden of de Purmer en Beemster weer onder water gezet moeten worden. Het zijn maar fucking poldertjes, nietwaar?

Stormageddon | 31-05-12 | 15:45

Dus als ik het goed begrijp hebben de Belgen een nieuwe haven gebouwd die straks gaat concurreren met Rotterdam. Waarom moet er dan een stuk Nederlandse polder onder water? Waarom betaalt Nederland mee aan het verdiepen van de Westerschelde? Wat was vrouwtje Peijs thinking tone ze haar krabbel onder deze overeenkomst zette? Wat onze kosten zijn is helder, maar wat zijn dan onze baten? Vragen, vragen....

SatchRules | 31-05-12 | 15:38

Reaguurders... Wat feiten op een rij. De Hedwige polder is een mooi stukje Zeeuws Vlaanderen waar vrijwel geen enkele Zeeuw ooit geweest is. 600 hectare aardappelgrond direct naast de kerncentrale van Doel(vier reactoren). De Belgen wilde een aantal drempels in de Westerschelde verlaagt hebben om zodoende de grote container jongens te kunnen ontvangen want ze hebben een enorme nieuwe haven gebouwd. NL ging akkoord in 2005, maar wel moest er gecompenseerd worden met stukjes natuur. Waarom nou daar? Twee redenen: Het land van Saeftinghe ligt er direct naast. Groot moeras achtig gebied, uniek in Europa. Tweede reden: Antwerpen wil graag droge voeten houden bij storm vloeden. Doordat de Westerschelde steeds verder is uitgediept stroomt het water bij Westen storm nog harder richting Antwerpen. Daar zijn de kades niet echt hoog kan ik je vertellen. De Hedwigepolder en de daarnaast gelegen Belgische polder moest een soort overloop natuurgebied worden. Je kunt zeggen wat je wilt maar onze Zuiderburen zijn alles behalve dom. Carla Peijs heeft names de NL regering de handtekening geplaatst. Dus afspraak is afspraak. Die polder gaat hoe dan ook onderwater. En geloof mij(ik woon er 4 km vanaf) niemand heeft er hier last van. Een stel oude zeikerds die veel tam tam maken, meer niet! Ik geloof zelfs dat dit juist goed voor de natuur en de economie is!BTW Europa heeft hier nooit wat mee te maken gehad!

Leaque of Morons | 31-05-12 | 15:17

@SatchRules | 31-05-12 | 13:19
Wel de goeie dag uitzoeken anders zit dat volk in Straatsburg en heb het geen nut.

Gewoon al die lui uitnodigen om de polder eens te bezichtigen en dan plots, oeps, toch vol laten lopen.

Iedereen zijn zin.

Tjemig | 31-05-12 | 15:09

"Tenzij er natuurlijk een Europese superregering + EU-president komt."

Opletten Brusselmans: Die zijn er dus al. Niemand heeft ervoor gestemd, dat klopt. Maar toch is er al gewoon een Europese superregering (dat heet de Europese Commissie) en een EU-president (die heet RompeyPompey).
Daar zijn geen verkiezingen voor geweest, dat klopt. Al die mensen zijn door andere ongekozen mensen benoemd, met goedkeuring van andere ongekozen mensen die onder controle staan van Nationale parlementen en daarom is het allemaal toch heel democratisch.

Stormageddon | 31-05-12 | 15:08

Precies. Nederland maakte een afspraak met Belgie. Belgie komt die na, Nederland krabbelt terug. Belgie schakelt, na het eerst 100 keer tevergeefs op een normale manier te hebben geprobeerd, de EU in om Nederland te sommeren die afspraak na te komen.
Hup! Die polder onder water. Het gaat om een fucking POLDERTJE. Laat die 5 boeren verhuizen, ze weten al jaren dat dit gaat komen. Het is beslist, en er staan krabbels onder, dus nu gewoon uitvoeren. Probleem opgelost.

Dat is beter dan die kneuzen hier die het hebben over Belgie binnenvallen enzo, en dat ze 'zelf maar een kanaal graven'. Verschoon je luier man.

Mr. Krinkle | 31-05-12 | 15:04

Even voor de goede orde,

Nederland maakt afspraken in Europees verband met Belgie
Nederland komt deze afspraken niet na
de EU start een procedure om nakoming af te dwingen van de gemaakte afspraken

En dan ligt het aan de EU?

In wel parallel universum is dit logisch

TheStef | 31-05-12 | 13:38

Ach.... met al die Europeese lasten op onze schouders zakken we de komende 10 jaar vanzelf wel de grond in.
Daardoor stijgt het grondwater explosief.
Belgen tevreden en Duitsers hoeven niet ver meer te reizen om naar de zee te kijken en een kuil te graven....

Schietmijmaarlek | 31-05-12 | 13:33

Waarom wordt er zo gekankerd op de EC? Ze zijn na Griekenland eindelijk wakker geworden, en trekken alle landen aan de mouw over de potsierlijke economische manoeuvres die ze maken om het electoraat maar niet voor het hoofd te stoten. Dat hadden ze veel eerder moeten doen. En ik moet de eerste maatregel nog zien die niet een totale open deur is. Ze stellen echt geen rare eisen, vooral niet aan ons. We moesten ons rotschamen dat het nodig is!

Argus0og | 31-05-12 | 13:33

Het wordt tijd voor een mars op Brussel. Ik zie het helemaal voor me, honderdduizenden eu-horigen die vanuit alle lidstaten oprukken naar Brussel en er een grote kale vlakte van maken.

SatchRules | 31-05-12 | 13:19

De tufusch aan Brussel, wij bepalen zelf wel wat we met onze polders doen.

Imho | 31-05-12 | 13:10

@schaamharing
Hamburg ?

Santtulainen | 31-05-12 | 13:06

@kaskoeskielewan | 31-05-12 | 11:20
Rij jij dan voortaan maar lekker om via Duitsland als je weer met je sleurhut naar de Franse camping rijdt.

18konijn | 31-05-12 | 13:04

fleurtje | 31-05-12 | 12:26 |
Om NL?

Strangetown | 31-05-12 | 12:57

De Jager gisteren nog opgewekt dat Brussel zo tevreden was over Nederland.
Laat Brussel het lazerus krijgen,en zet er een snel hek omheen.

fleurtje | 31-05-12 | 12:26

Krijgen we daar geen geld voor ?Voor elk schip dat de Westerschelde passeerd?
Je zou haast zeggen ``Dit is ons Suezkanaal.``

jadoei | 31-05-12 | 12:23

@smoelwerk | 31-05-12 | 10:46

Al die Europa robotten in de tweede kamer kun je dat soeverein wel weglaten.

decadent degeneraat | 31-05-12 | 12:15

BE ne LUX !?

jadoei | 31-05-12 | 12:10

Jaap Knasterhuis | 31-05-12 | 11:54

En dat terwijl ze er toch al lang 'gebeurdt' van hadden kunnen maken.

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 12:08

@Arrabinekoeterine | 31-05-12 | 10:25
-
Exact. Het is Nederland wat zichzelf hier totaal belachelijk maakt door afspraken niet na te komen. Het is de wereld op zijn kop.
-
Brussel wijst enkel op onze verplichting om te handelen. Maar het is natuurlijk makkelijk scoren met zo'n misleidend topic. Gatver.

The Dominator | 31-05-12 | 12:05

Jan Kees de Jager, dat is toch die man die gisteravond bij Knevel en van den Brink zat in een kostuum waar hij bijkans uit klapte ? Wat een walgelijk aangezicht met die vette kop erboven.

grappert | 31-05-12 | 12:04

We zijn nu twee uur verder, en nog steeds staat er gebeurD in regel 2.

Jaap Knasterhuis | 31-05-12 | 11:54

Zeeland heeft geen enkele inspraak gehad in deze plannen, en zo vergaat het Nederland met de EU, we hebben geen enkele inspraak in deze schijn democratie. Straks als we niets meer voorstellen en al het geld inclusief pensioenen is weggevloeid naar de warme landen, gaat men terugkijken hoe het ooit was en dan tot de slotsom komen dat we toch wel een slap en laf volk geweest zijn om ons vertrouwen te geven aan al die politieke lutsers die ons land hebben verkwanseld!

lanexxx | 31-05-12 | 11:52

Wie bouwt er dan ook een haven 30 km van de zee vandaan? Lekker slim!

Schaamharing | 31-05-12 | 11:49

smoelwerk | 31-05-12 | 11:39
Geen doekoen meer naar de EU.
Griekenland heeft nota bene zojuist voor 10 Miljard aan wapens gekocht www.krapuul.nl/nieuws/64353/griekenlan...

Hoe veel gekker moet het nog worden?

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 11:43

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:51

Goed idee. Schijt aan alles. Zou ook mijn voorkeur hebben. Maar dat kan alleen als je de krijgsmacht hebt die daarbij past (hebben we niet) of over voldoende strategische middelen bezit om serieus genomen te worden (hebben we ook al niet). Dus VOC prima: maar hoe denk je dat af te dwingen?

smoelwerk | 31-05-12 | 11:39

Die Belgen en hun grote praat, hoe lang hadden ze ook alweer geen regering ?

Gewoon meteen dat kanaal Gent <-> Terneuzen voor een poosje dichtmikken , even laten voelen wie de broek aan hebt.

Maarja, met deze regering... Zullen ze wel weer bukken en keihard zonder ana-lube genomen worden

Stefannn | 31-05-12 | 11:35

Waarom blijft de Vogelbescherming buiten schot ?
Zij hebben deze ellende veroorzaakt.
Denk na voordat je weer geldt geeft aan "goede doelen" !
www.vogelbescherming.nl/index.cfm?act=...

beniknouzoslim | 31-05-12 | 11:33

Dus wij moeten van de belgen en de EU de westerschelde uitbaggeren en moeten tevens zogenaamd ter compensatie ons land verkleinen.

NEE GVD NEE EU en belgie JULLIE moeten iets ter compensatie vernietigen. Ik stel voor Brussel onder water te zetten en alle EU gebouwen aldaar af te breken en terug te geven aan de natuur.

solidstate | 31-05-12 | 11:26

Ing. eslapen | 31-05-12 | 10:38

Las net je reaguursel met de optie die ik hierboven ook gaf. Helemaal mee eens dus.

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 11:24

seven | 31-05-12 | 11:15 |
19e eeuwse afspraken zijn andere tijden, toen mocht je ook nog gewoon ongestraft je vrouw en kinderen slaan.

Strangetown | 31-05-12 | 11:24

Werkelijk niemand kan et ook maar een zak boeien wat er met die zeeuwse k*tpolder gebeurd, Die overigens ook nog door een belgische boer wordt bewerkt. Maar nu de EU als behartiger van milieuafspraken er zich mee bemoeit is het ineens wel een item op GS.
Nederland heeft een afspraak met Vlaanderen en heeft zich daar aan te houden, en moet daar niet over konkelen. De echte reden is niet die paar principiele zeeuwse kleikoppen maar dat opdeze manier Rotterdam meer concurrerend is dan Antwerpen. Willen we de verhoudingen met Belgie weer op scherp zetten, kunnen we meteen beter een ketting over de westerschelde hangen...

wiza | 31-05-12 | 11:23

ff een stukje geschiedenisles dan maar:
Bron: BN DeStem donderdag 12 november 2009

Eurlings dreigt Belgen met schadeclaim over HSL
DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings van Verkeer dreigt de Belgen met een schadeclaim van 200 miljoen euro omdat zij de afspraak niet nakomen om een hogesnelheidstrein aan te kopen. Met dat treinstel zouden Den Haag en Breda een aansluiting krijgen op de HSL-Zuid, die Amsterdam met Parijs verbindt.

Het saillante is dat de afspraak met België over de HSL-Zuid in 2005 is gemaakt, tegelijkertijd met een akkoord over de uitdieping van de Westerschelde.

De Kamer wond zich er behoorlijk over op.

Ineke van Gent (GroenLinks) vergeleek de zaak met het recente conflict met de Belgen over de Westerschelde. Toen was Nederland de gebeten hond vanwege het stilleggen van de voor de Antwerpse haven belangrijke verdieping van de zeearm. De diplomatieke storm ging liggen na het besluit van het kabinet van een maand geleden om de Zeeuwse Hedwigepolder alsnog onder water te zetten, bij wijze van natuurherstel. Eurlings gaf wel aan dat een claim pas daadwerkelijk zal worden ingediend tegen de Belgen 'na rijp beraad' in het kabinet, omdat zo'n stap niet 'prettig' is voor de verhoudingen. Minister Camiel Eur- lings van Verkeer dreigt de Belgen met een schadeclaim van 200 miljoen euro omdat zij de afspraak niet nakomen om een hogesnelheidstrein aan te kopen.

Met dat treinstel zouden Den Haag en Breda een aansluiting krijgen op de HSL-Zuid, die Amsterdam met Parijs verbindt.

ff voor de duidelijkheid.... de belgen houden zich nog steeds niet aan de afspraak so.... fuck it

de gele raaf | 31-05-12 | 11:20

Mr. Krinkle | 31-05-12 | 10:28

Als ze het er niet mee eens zijn graven ze maar een kanaal van Antwerpen naar de Noordzee. Hebben wij ook gedaan. Dus fuck Europa en de kutBelgen. Ze mogen blij zijn dat we überhaupt nog een schip naar Antwerpen doorlaten.

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 11:20

loser | 31-05-12 | 11:01 |
Het gaat niet om het verdrag: De schelde is gewoon uitgediept.
Neen, het gaat om die onzinnige milieucompensatie. Dat is gewoon europese onzin net als alles wat uit de eu komt.

Quacka | 31-05-12 | 11:19

Dat dat verdrag ooit door NL is gesloten is is eigenlijk heel vreemd (de Belgen hebben er natuurlijk wel belang bij). We gaan een groot stuk zee uitbaggeren en uitdiepen op eigen kosten en in ruil daarvoor ook nog goede polders onder water zetten om een buitenlandse concurrerende haven te bevoordelen ten nadele van de Rotterdamse haven.

seven | 31-05-12 | 11:19

18konijn | 31-05-12

is het niet 'gebemoeit' dan?

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 11:16

zooishettoch | 31-05-12 | 10:40
2 reacties uit 2010
Dat NL feitelijk de haven van Antwerpen uitbaggert en via westerschelde uitdiepen via NL toegankelijk maakt voor grotere schepen en dus de sponsering een havenconcurrent is geen liberale afspraak, maar stamt uit nationale tijden. Een afspraak die trouwens teveel in het voordeel van België wordt uitgelegd btw, 19 eeuwse (18xx) akte spreekt over toegankelijk houden voor zeilschepen.
seven | 27-11-10 | 13:48

Het verdrag uit de 19e eeuw spreekt alleen van het bevaarbaar houden van de westerschelde voor de bootjes die er toen ook op voeren (wat feitelijk inhoud niet afsluiten met dijken. Er staat niets over uitdiepen omdat de allergrootste containerschepen die haven over die oorspronkelijke modderstroom niet kunnen bereiken...
seven | 24-09-09 | 17:03

seven | 31-05-12 | 11:15

eerstneukendanpraten | 31-05-12

Nou, ik verkies Berlijn dan toch boven Brussel. In Berlijn zitten tenminste lui met verstand.

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 11:13

@necrosis | 31-05-12 | 11:10
Nee, Noord-Limburg bij het Waals gewest.

Ing. eslapen | 31-05-12 | 11:13

Wat is het volgende agendapunt van Brussel?
Onafhankelijkheid van Friesland?

necrosis | 31-05-12 | 11:10

Verdrag ging over zeilschepen, bevaarbaar voor klein spul, niet over megacontainerschepen. Dat Balkenende in 2005 dat verdrag zeer nadelig voor NL uitlegde en toegaf was stom. Een concurrerende haven een beetje op eigen grondgebied,op eigen kosten gaan helpen en dan ook nog opdraaien voor door de EU verplicht 'natuurherstel'. Hoopte zeker op een gunstig gestemd België als hij ooit iets in Europa wou worden en hun stem nodig zou hebben.

seven | 31-05-12 | 11:08

VerNederdland en Belgistan samen geconfisqueerd door Brussel als bovenmeester ruziën over een stukje VerNederdland. Belgistan krijgt z'n zin niet en rent jankend naar de boven meester,die beslist dat VerNederdland dat stukje grond aan Belgistan moet afstaan.
VerNederdland zegt donder op meester Brussel, je bent mijn Vader(land) niet! En dan krijgt VerNerderdland een draai om z'n oren van Bovenmeester Brussel!

Welke Vader zou dat tegenwoordig nog pikken?

deraderendraaien | 31-05-12 | 11:04

Europa heeft een onderdeurtje als Henk Bleker nodig .

Ratzing. | 31-05-12 | 11:03

@Brusselmans; scheldeverdragen zijn gevolg van afscheiding van Belgie van Nederland. Daarin is beloofd dat NL de schelde bevaarbaar houdt voor schepen naar Antwerpen (en ook de IJzeren Rijn).
In ruil daarvoor nam Belgie wel een aanzienlijk deel van de Nederlandse staatschuld op zich.

Santtulainen | 31-05-12 | 11:02

Wat een onzinnig gezeik. Nederland heeft deze afspraak gemaakt met Belgie. Belgie houdt zich aan de afspraak maar Nederland met zijn grote bek houdt zich niet aan zijn eigen afspraak. Bek houden, afspraak nakomen en de boel onderwater zetten. Als je er problemen mee hebt, roept dan de politici die destijds deze afspraak maakten, op het matje. Maar gaat niet nu als een klein kind onder gemaakte afspraken uit proberen te komen.

loser | 31-05-12 | 11:01

Eigenlijk is het gewoon tijd dat de Nederlandse vloot gewoon "De Ruyter" -stijl de Schelde op vaart om even een punt te maken...

Parel van het Zuiden | 31-05-12 | 10:57

EU is top.

Bor2601 | 31-05-12 | 10:56

Wat caspert79 | 31-05-12 | 10:53 zegt

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:56

Joehoe Brusselmans, doe eens eerst inlezen voor je pruttelen gaat. Heeft te maken met geen afspraken nakomen. België zou een vaargeul uitbaggeren, wij een polder onder water zetten. België heeft zijn werk keurig gedaan, wij niet. Wij komen onze afspraak gewoonweg niet na. En omdat het al jaren met gewoon vragen niet kan, stappen ze naar de EU. Zouden wij ook doen.

vriendje | 31-05-12 | 10:55

Er is maar 1 oplossing en dat is PVV stemmen mensen. De rest van de partijen heeft allang hun ziel verkocht in de hoop op interessante EU baantjes voor hun partijleden. Het is zoals het is maar in september heb je de kans om er een stokje voor te steken!

WatZalIkErvanZeggen | 31-05-12 | 10:54

Asmodean | 31-05-12 | 10:36

Dus het ESM verdrag heeft geen fuck te maken met de EU?
Waar liggen die landen dan, die daarmee uit de stront getrokken moeten worden?

caspert79 | 31-05-12 | 10:53

smoelwerk | 31-05-12 | 10:46
Fuck it. Gewoon VOC mentaliteit tonen

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:51

zouden ze ooit hun ogen gebruiken.
wel zo praktisch

ziende blind | 31-05-12 | 10:50

De EU
-niet democratisch
-wil en krijgt heel veel geld van ons
-en klaagt ons ook nog eens aan
Deze club deugt van geen kant

Jackie Chiles | 31-05-12 | 10:48

.. als er in Nederland afgesproken wordt om vastgesteld asielbeleid ook echt uit te voeren, dan maken een kast vol burgemeesters (plus Brussel) dat onmogelijk.
Alleen afspraken die Nederland geld of grond kosten, die zijn wel heilig.
Afspraken belangrijk vinden is goed, maar niet zo selectief graag!

Jan Passant mk2 | 31-05-12 | 10:48

Twee vliegen in één klap.

We zetten de polder onder water en schaffen de HRA voor alle huizen in die polder af.
Taan er toch nog wel een paar ?

HotPotato | 31-05-12 | 10:48

DerUnterMensch | 31-05-12 | 10:37
Dus telkens als we een andere regering hebben kunnen we alle gemaakte afspraken zomaar eenzijdig aanpassen. Over betrouwbare overheid gesproken. In welke wereld leef jij eigenlijk, de DerUnterWelt ofzo?

Springbank | 31-05-12 | 10:47

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:33 | + 2 -

Jij mag hem hebben, helemaal!

eerstneukendanpraten | 31-05-12 | 10:47

Lopen er geen bijna-uitgestorven dieren in de Hedwigepolder, dan mag die niet onder water gezet.

necrosis | 31-05-12 | 10:47

@Wizziwigg | 31-05-12 | 10:44
Zullen we dan maar en passant de dijk bij Prosper ook doorsteken ?
Gewoon omdat het kan.

Ing. eslapen | 31-05-12 | 10:46

De EU is een zegen en neemt ons veel werk uit handen. Denk daar maar eens aan. De onderstaande tekst kon ik gewoon kopieren van mijn reactie bij het Hetwiche poldernieuws van PowNed hedenochtend.

"Goedzo EU. Zeik maar flink en eis! Eis Geld. Veel geld. Scheld ons uit en schop maar. Dat vinden heel veel Nederlandse kiezers fijn. Oh Twaalf september vervul ons hart met vreugde".

Hanxie | 31-05-12 | 10:46

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:10

"Gewoon omdat het kan"? Lolbroek. We hebben die tanks misschien nog wel ergens staan in een of andere kazerne maar niemand weet of die nog voldoende onderdelen hebben om te rijden. Maar los daarvan, vind je niet ook gewoon dat als je als soeverein land (!) wat afspreekt met ee ander soeverein land, je die afspraken gewoon moet nakomen?

Dit klinkt allemaal als iemand die iets gekocht heeft, het gekregen heeft, maar de afgesproken prijs niet wil betalen en nu de deurwaarder aanklopt gaat zitten janken en roepen: "daar heb je die kutdeurwaarder weer, ik ben toch godverdomme wel baas over eigen portemonnee". Wat een krokodillentranen allemaal.

smoelwerk | 31-05-12 | 10:46

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:42 |

Dat is niet helemaal waar. Er wordt een hoop drama gemaakt over de Leopard II's (die we overigens gewoon zouden moeten houden gezien de ontwikkelingen in de wereld en Europa), maar de landmacht heeft de CV90 aangeschaft (kleiner en lichter, wel krachtig bewapent) ter vervanging....

Parel van het Zuiden | 31-05-12 | 10:46

Verdrag getekend? Afspraken gemaakt? Dan moet NL zich er gewoon aan houden.
Verzuipen dus die hedwigepolder..

Wizziwigg | 31-05-12 | 10:44

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:10 | + 8 -
Moeten we wel eerst even ons leger terughalen, die zitten nu nog met playmobil te spelen in de woestijn.

denk.toch.eens.na | 31-05-12 | 10:42

18konijn | 31-05-12 | 10:33
Niet waanzin vanwege het feit dat afspraak afspraak is, maar ook al waanzin vanuit economisch perspectief, dat poldertje is 100 ha, een hectare landbouwgrond kost zeker niet meer dan 50K euro in zuidwestelijk Nederland, kom je op 5M euro totaal verlies aan landbouwgrond, het alternatief kost 190M, reken uit je winst, met dank aan de EU.

Springbank | 31-05-12 | 10:42

@HotPotato | 31-05-12 | 10:39
De EU is wél partij. Nederland handelt namelijk in strijd met de Habitatrichtlijn, die nota bene ooit is ingevoerd mede op initiatief van Nederland.

18konijn | 31-05-12 | 10:41

Ik heb me er voor de rest niet zo in verdiept maar waarom hebben we dat verdrag toen ondertekend? Krijgen we daar nog iets voor terug?

zooishettoch | 31-05-12 | 10:40

Is de Hedwigepolder niet prive eigendom? Stalin is niets bij de EC.

Kyoka | 31-05-12 | 10:40

De Eurofiele ja-knikkers in Den Haag beloven hun Bovenmeester in Brussel wel vaker wat. Meestal doen ze dat behendig buiten de publiciteit om zodat het domme volk van niets weet.
Als daar ellende van komt (en dat komt er telkens), dan is het verhaal dat "wij" de in gebreke zijn gebleven tegenover "onze" Opperste Sovjet, die nu een beetje teleurgesteld tegen ons moet brommen. Tot wij het weer goed maken.

Jan Passant mk2 | 31-05-12 | 10:39

Asmodean | 31-05-12 | 10:36

En hoezo heeft dat niets met de EU/EC te maken ?
Dat de Belgen een procedure beginnen kan ik begrijpen, daar heeft Nederland een afspraak mee.
Maar dat de EC nu ook een procedure gaat starten terwijl ze helemaal geen partij zijn in een afspraak tussen twee landen.

HotPotato | 31-05-12 | 10:39

Ach, ergens is het wel weer goed ook dat Nederland door Brussel wordt afgestraft. Boontje komt om zijn loontje. Hadden we maar niet zo stom moeten zijn om ons vrijwillig te willen opheffen en onze hele financiële huishouding over te hevelen naar bodemloze putten om er vervolgens nooit meer wat van terug te zien. Iets met berouw komt na de zonde mompelt. En weer eens dom geweest enzo. Ach, het gaat slecht om meer dan 100 duizend Euro per hoofd van de bevolking. Peanuts. Misschien dat De Nederlandse politiek ooit nog eens tot inkeer komt en haar fouten inziet. Ik blijf het roepen: liever vandaag uit de EU dan morgen. Hoe eerder hoe beter en hoe minder de schade. Afkopen die handel! Op termijn gaat het ons enorm veel geld schelen en we krijgen er bovendien onze soevereiniteit mee terug. Niet het het minst onbelangrijk.

doenormaal! | 31-05-12 | 10:38

Wat pas leuk is, is dat dit volgens de staatssecretaris *wel* te controversieel was om door een demissionair kabinet te laten beslissen (in tegenstelling tot zoiets simpels als het ESM).

www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/...

Zoltar | 31-05-12 | 10:38

@kaskoeskielewan | 31-05-12 | 10:37
Een andere optie: Laat de belgen een eigen kanaal graven.

Ing. eslapen | 31-05-12 | 10:38

*schetst eerste concept voor Westerscheldedam op kaart*

Parel van het Zuiden | 31-05-12 | 10:38

Mijn afkeer van die eurocratische snoeshanen die ons land overladen met dictaten begint spontane volksopstand proporties aan te nemen.
Zeker als je bedenkt dat die ongekozen dictatortjes ook nog eens grotendeels afkomstig zijn uit de politieke elite van(corrupte) landen die qua productiviteit en financieel-economisch niet eens in de schaduw van NL kunnen staan.

WirMachenMusik | 31-05-12 | 10:38

Erg leuk voor Brussel maar Balkenende 1 is al weer wat jaartjes weg en afspraken zijn dus niet meer erg relevant. (wettelijk een ander geval, maar dat is niet van belang.)

DerUnterMensch | 31-05-12 | 10:37

Wát een slecht geschreven en van onzin aanelkaarhangend stuk om Europa te bashen.
Journalistiek onwaardig.

- MJ - | 31-05-12 | 10:37

ROFLOL @Banana-Hollandia, you're killing me dude.

Ashtrey | 31-05-12 | 10:37

Misschien de juiste tijd om eens te gaan bouwen aan ons defensieapparaat. Belgen die in ruil voor een betere toegang tot hun haven Nederland onder water willen zetten. Het moet niet gekker worden. Maar ja, dit helpt Wilders wel aan stemmen in september. Dat dan weer wel.

kaskoeskielewan | 31-05-12 | 10:37

hoewel het gaat over een verdrag tussen Nederland en Belgie - waarin Balkenende zich in het pak heeft laten naaien - is het toch de EC die een niet-nakomingsprocedure wil beginnen.
wanneer staten verdragen niet uitvoeren ligt het voor de hand dat de staten dat zelf uitvechten, eventueel door de zaak voor te leggen aan het internationale hof van justitie.
het is nu wel degelijk de EC commissaris voor milieu die zich bemoeit met de zaak. Geen bemoeienis?

gooi en smijtwerker | 31-05-12 | 10:36

HominiLupus | 31-05-12 | 10:28 |
Klopt. Het heeft geen fuck met de EU te maken. Net zoals het ESM overigens. Maar voor gefrustreerd Nederland is het wel zo gemakkelijk om alles in de schoenen van de EU te schuiven.

Asmodean | 31-05-12 | 10:36

Conclusie: Dit was de laatste keer dat we de westerschelde uitdiepte.

Ing. eslapen | 31-05-12 | 10:35

En de treurige provinciaaltjes van GS hebben weer eens moeite om de boodschapper van de boodschap te onderscheiden.

très cool | 31-05-12 | 10:33

Ashtrey | 31-05-12 | 10:31
Yup.
En oh ja, Fuck Tim Kuik www.fucktimkuik.org/

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:33

@Mr. Krinkle | 31-05-12 | 10:28
De Ijzeren Rijn is alleen geschikt voor dieseltreinen, en vervuilen MagNie!

necrosis | 31-05-12 | 10:33

@Springbank | 31-05-12 | 10:30
Daar komt bij dat Nederland zelf de Westerschelde als beschermd gebied heeft aangewezen en de Europese Habitatrichtlijn altijd van harte heeft ondersteund en zelfs driftig gepushed. En op grond daarvan moet die polder onder water. En dan nu nog terugkrabbelen? Waanzin!

18konijn | 31-05-12 | 10:33

@Banana-Herhalio 10:27
Never underestimate the power of repetition?
Lohololol.

Ashtrey | 31-05-12 | 10:31

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:10
Welke tanks ?

Ing. eslapen | 31-05-12 | 10:31

Dit is wel weer een stukje Europa trappen omdat dat zo lekker scoort hoor... Er is genoeg mis met Europa, maar die Hedwigepolder hebben we zelf afspraken over gemaakt en die dienen we gewoon na te komen, en die hypotheekrente aftrek moet sowieso gewoon afgeschaft worden, beetje externe druk kan geen kwaad daar.

Phoq | 31-05-12 | 10:31

Hilarisch dat iedereen aan het zeiken is over de EU en Brussel die Nederland dwingen die polder onder water te zetten, terwijl het toch echt een afspraak met België is. Nederland heeft hiervoor getekend, niet Brussel. Nederland houdt zich niet aan de afspraak, België wel. Maar het is wel zo gemakkelijk om alle verantwoordelijkheid altijd bij Brussel te leggen natuurlijk.

Asmodean | 31-05-12 | 10:31

voor de 'geefnederlandweg' partijen PvdA, GroenLinks en D66, maakt het niet uit, weggeven aan Brussel of aan 'de natuur'

(c)ZWITSUL | 31-05-12 | 10:30

Bokito ergo sum | 31-05-12 | 10:10

RAL 1004 Fel geel

HotPotato | 31-05-12 | 10:30

Afspraak is afspraak, maar omdat we om de zoveel tijd een regering hebben met een wisselende politieke signatuur gelden in het verleden gemaakte afspraken ineens niet meer? Bovendien lees ik helemaal niks in dit stukje over de Vlamingen die een vegelijkbare procedure gestart zijn tegen Nederland. Beetje alu-hoedjes stukje, want het is allemaal een Europees complot tegen Nederland, wat een flauwekul, ms. ga ik straks toch maar D66 stemmen ipv SP.

Springbank | 31-05-12 | 10:30

De EU had niets met de Hedwigepolder te maken. We = Balkenende en zijn kerels van stavast hebben daar lang over gesteggeld met de Belgen met als uitkomst dat de polder onder water moet. En wat je belooft moet je doen - al is dat juist voor politici een wereldvreemd idee, zie de verkiezingsprogramma's.

Synecdoche | 31-05-12 | 10:29

Nu nog de Ijzeren Rijn in ere herstellen, en Nederland als handelsland gaat definitief op de fles.

necrosis | 31-05-12 | 10:29

De EU zijn net heroinedealers.
Eerst is het iets dat perfect lijkt. Daarna maak je ze afhankelijk en vervolgens loop je binnen.

Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:29

Beetje overdreven stukje he (oh wacht...) want het gaat hier gewoon over afspraken die NL met Belgie heeft gemaakt. Belgie komt die afspraken na, en gaat er dan terecht vanuit dat NL dat ook doet. Maar dat doet NL niet. Wel afspraken maken op wederzijdse voorwaarden, maar als Belgie zijn deel dan heeft uitgevoerd dan terugkrabbelen. Niet netjes. Nee, sterker nog, ronduit onbeschoft van ons nette jongetje NL van de Europese klas.
Hetzelfde deed NL met de Ijzeren Rijn (spoorverbinding van Antwerpse haven naar Rurhgebied wat in NL enkele luttele km's over 'ons' grondgebied loopt) en zo zijn er nog wat voorbeelden.
Niet lullen dus over dat kut Europa (want ondanks dat daar terecht wel wat op aan te merken is gaat het hier over een simpele A-F-S-P-R-A-A-K)

Mr. Krinkle | 31-05-12 | 10:28

Dit heeft toch geen ene kut met Europa te maken?
We hebben toch verdomme een afspraak met de Belgen? Een verdrag getekend, dat we nu niet nakomen?

HominiLupus | 31-05-12 | 10:28

Een crackdealer gaat netter om met zijn slachtoffers. Fuck de EU.

funkyd | 31-05-12 | 10:28

Gaat lekker met de Nederlandsche taal... Zoals hierboven iemand anders al constateerde is in de eerste zin al gebeurd->gebeurt fout. Verderop staat er bemoeid ipv bemoeit. Maar verder lekker tendentieus stuk! :)

PhantomR32 | 31-05-12 | 10:27

@deraderendraaien | 31-05-12 | 10:22
Ik dacht meer aan Eurotopia.

Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:27

"gebeurd" en "bemoeid", beide als ott bedoeld (stam plus t dus), en dat in een stuk van een professioneel journalist... Het wordt tijd dat Brussel zich eens wat indringender met het Nederlandse onderwijs gaat bemoeien!

18konijn | 31-05-12 | 10:27

eerstneukendanpraten | 31-05-12 | 10:22
So what herhaling? Boeie.
Oh ja, en fuck Tim Kuik www.fucktimkuik.org/

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:27

We staan pas aan het begin van Dat Europa gedoe. Langzamerhand worden de plannetjes zichtbaar. Eerst zoveel mogelijk geld binnen halen. Daarna rustig met boetes smijten. Vervolgens de macht naar je toe trekken.
Maar waarom eigenlijk? Voor een groot Eurotopia? Laat elk land zijn eigen soevereiniteit en vooral identiteit behouden en stap zsm uit dit bodemloze project dat Europa heet.

Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:26

@Superior Bastard | 31-05-12 | 10:20
Hoe democratisch wil je het hebben dan?
Die PVV blijkt dus wel naar het volk (ons) te luisteren!

deraderendraaien | 31-05-12 | 10:25

Ik neem aan dat als we die kudtpolder onder water zetten, ik ook niet iedere keer 6 euro hoef te betalen om de liefkenshoektunnel door te mogen. Er is vast wel een verdrag uit achtienhonderdzoveel te vinden waar dat in staat.

Cuyahoga | 31-05-12 | 10:25

Dit is de wereld op z'n kop, Brusselmans. Nederland heeft een verdrag met België. Dat moet je nakomen. Zoals IJsland zijn geld moet terugbetalen aan Nederland. Afspraken zijn afspraken.

Nu is Den Haag gaan draaien. Erg gênant, voor een land dat andere landen de les wil lezen over het nakomen van afspraken. De EC doet gewoon wat ze moet doen: Nederland berispen. Dat verdienen die clowns in Den Haag.

Dan moet je niet vloeken op Europa, dat gewoon opkomt voor het algemeen fatsoen dat je een afspraak nakomt. Als je wil kankeren, doe het dan op die ezels in Den Haag.

Arrabinekoeterine | 31-05-12 | 10:25

subiet hypotheekrente afschaffen?

Ben ik voor

bennutzat | 31-05-12 | 10:25

@ENDP 10:21
Wat een rare Godwin. :)

Ashtrey | 31-05-12 | 10:24

Op 12 september komt de afrekening maar nu val ik in herhaling...

eerstneukendanpraten | 31-05-12 | 10:22

@Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:15
Geloof me de Naam Euro-Unie ligt al lang klaar ter invoering.

deraderendraaien | 31-05-12 | 10:22

Naast de kwestie. Contract getekend, contract uitvoeren. Is simpel. Heel slecht voor je reputatie als je dat niet doet. Bovendien ligt die polder nog voor een stuk in België, naast een heel mooi natuurgebied. Zou geen reden mogen zijn om er een symbooldossier van te maken, behalve als je je land door een boer op klompen laat leiden.

Zyprexa20mg | 31-05-12 | 10:22

Als Werner von Braun, Oppenheimer en consorten een paar jaar eerder de atoombon hadden uitgevonden zouden wij nu net zo'n stelletje potentaten hebben gehad die ons dit soort dictaten zou opleggen. Alleen zou dat dan niet vanuit Brussel zijn maar vanuit Berlijn!

eerstneukendanpraten | 31-05-12 | 10:21

superjan | 31-05-12 | 10:16
Dat zitten ze toch al indirect. Hoor van die leipe pvv'ers regelmatig quotes rechtstreeks uit de panelen.

Superior Bastard | 31-05-12 | 10:20

Heeft dan niemand van de Eurofielen door dat Nederland verkocht wordt waar we bij staan. Onderwijl Jan Kees de Bukker maar herhalen dat "we het goed doen".
Ja logisch, ik ga mijn suikertante toch ook niet afzeiken.

Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:19

@The Dominator | 31-05-12 | 10:17 | + 0 -
Het verdrag moet volgens mij in dit geval nog geratificeerd worden.
Dan waren alle partijen zich bewust van de onzekerheid.

Hek de Goot | 31-05-12 | 10:19

gooi en smijtwerker | 31-05-12 | 10:11
In een notendop; ja. Verder snap ik er, eerlijk gezged, helemaal niets van. Dus ook even geen mening verder.

Albert Pierrepoint | 31-05-12 | 10:19

nog een aanklacht tegen Balkenende wegens hoogverraad. Naast de Europese Grondwet, sorry, het verdrag van Lissabon.

gooi en smijtwerker | 31-05-12 | 10:18

Misschien kan de Europese Unie eerst even alle landen die het stabiliteitspact in het verleden hebben geschonden of een loopje nemen met Schengen kapodtsuen.
.
Ondertussen kunnen wij in Nederland dan de politici die deze domme afspraak over de Hedwigespolder hebben gemaakt kapodtsuen.
.
De Belgen houden hun gemak maar. Met alle respect, zij zijn ook niet echt betrouwbaar bij de HSL-zuid gebleken. Wie kaatst kan de bal verwachten. Overigens lijkt het me ook veel logischer gezien de winst die de Belgen voor Antwerpen boeken dat zij zelf gebied offeren aan de natuur...

Parel van het Zuiden | 31-05-12 | 10:18

En Antwerpen wil ik ook terug.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:18

@necrosis | 31-05-12 | 10:16 | + 0 -
Geen tolpoortjes, maar een heuse tolpolder.

Hek de Goot | 31-05-12 | 10:18

Ik zeg toe dat ik iemand een partij goederen lever. Hiervoor teken ik. Kan ik dan plotseling ook niet meer leveren? Volgens mij zal menig reaguurder toch antwoorden met 'nee'.
-
Wat een onzin; als je iets tekent moet je de verplichting nakomen. Zeker wanneer het een verdrag betreft. Verdragen zijn de basis van diplomatie en dienen nimmer geschonden te worden. Het is jammer voor Zeeland aangezien ze géén inspraak hebben gehad in dit verhaal, maar de regering heeft al toegezegd. Het is pure waanzin om voor een verrekte lap grond diplomatieke schade op te lopen.

The Dominator | 31-05-12 | 10:17

superjan | 31-05-12 | 10:16 |
Ach, uiteindelijk blijft het bij GS ook bij blaffen en niet bijten, van zowel redactie als reaguurder.

gozahtje | 31-05-12 | 10:17

Maak van de nood een deugt en zet tolpoortjes in de Westerschelde, die ligt namelijk nog steeds op Nederlands grondgebied.

necrosis | 31-05-12 | 10:16

Kunnen we die westerschelde niet volplempen. Kunnen we die polder gewoon houden en is Rotterdam ook gered.

Vetinari | 31-05-12 | 10:16

Het is echt tijd dat Geenstijl de Politiek in gaat.

superjan | 31-05-12 | 10:16

zeg maar jansen | 31-05-12 | 10:13
Duik paradijs van maken ja. Betor.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:15

Het gaat dus om het ontpolderen en niet om het uitbaggeren als ik het goed begrijp.

Het ontpolderen is milieu-compensatie. Op welke manier compenseert dit precies het milieu? En waarom kan dit niet anders? Nieuwe bomen ergens in het oosten van het land of zoiets?

Waarom zijn ze zo happig op dit ontpolderen want ik zie de logica niet. Als ik de logica niet zie, is er een belangr dat ik niet zie.

Wellicht heeft het te maken met de economische zone van een land die gemeten wordt vanaf de kust, zodat hierdoor de Antwerpse haven verder kan uitbreiden?

Ik stel 2 dingen voor.
We slikken de boete, en de arbitrageprocedure of we ontpolderen voor 1 dag, om hierna deze polder weer terug te claimen.

Het zijn allebei een oplossing voor een self inflicted problem. Het gaat allebei nergens over, maar hier is jullie escape.

Tot het hek en niet verder Brussel.

Hek de Goot | 31-05-12 | 10:15

Het is alleen nog wachten op een "aanbeveling" voor een nieuwe naam voor Nederland.

Vroomshoopmafia | 31-05-12 | 10:15

1e zin: gebeurT.

caspert79 | 31-05-12 | 10:14

Annexeer belgenland, ze kunnen en durven toch niks terug te doen.

Skeletor de dikke | 31-05-12 | 10:14

Weet je wat nu zo grappig is?
Die polder interesseert nog steeds niemand.
De EUSSR blijkbaar ook niet.
Het Malieveld blijft leeg.

SvennusMax | 31-05-12 | 10:13

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:10 Zootje schepen afzinken in de Westerschelde.

zeg maar jansen | 31-05-12 | 10:13

Water naar de zee dragen, achterlijk plan.

Causa Sui | 31-05-12 | 10:13

Het manneke staat in Brussel maar het pispaaltje in Nederland.

CoffeePatch | 31-05-12 | 10:13

Als ik elke maand twee keer moest verhuizen zou ik ook een beetje bitcherig worden.

Cuyahoga | 31-05-12 | 10:12

De EU: het vierde rijk.

gozahtje | 31-05-12 | 10:12

'NL riskeert een miljoenenboete als de EC naar de rechter stapt om dit stukje polder'... trek maar van onze jaarlijkse bijdrage af! Of nog beter, zo lang jullie van het neukbosje afblijven mogen jullie die hele polder houden!

dustoch82 | 31-05-12 | 10:12

Bovendien heb ík die polder nodig om te wakeboarden. Opbokken dus.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:12

lijn5 | 31-05-12 | 10:09 Is dat de nieuwste uitgave van de Stadhoudersbrief?

zeg maar jansen | 31-05-12 | 10:12

omdat de vaargeul naar de haven van Antwerpen moet worden uitgebaggerd - om beter te kunnen concurreren met rotterdam, moeten wij een deel van zeeland opofferen? dat was het toch?

gooi en smijtwerker | 31-05-12 | 10:11

Het geval Brussel lost zich zelf op den duur wel op.

Als de inwoners van Anderlecht gaan uitbreiden.

zeg maar jansen | 31-05-12 | 10:11

Ongelofelijk hoe we onder de voet gelopen worden door die fascisten en praktisch niemand (op linksextremisten Wilders en Roemer na) die door het laagje democratie-fineer heen kijkt. Die EU wordt het nieuwe Derde Rijk, met als verschil dat de bevolking niet uitgemoord maar uitgeknepen wordt.

Überbottehork | 31-05-12 | 10:11

Ik hoop dat de Mos woord houdt. Hij zei voor de dijk te gaan liggen als men deze doorsteekt zonder referendum. Heb me in dat geval al aangemeld om te helpen doorsteken.

Charles Bukowski | 31-05-12 | 10:11

Ik kan niet wachten tot het 12 september is. Eens zien of we deze bezetter er op democratische wijze uit kunnen trappen.

vraagstaart | 31-05-12 | 10:10

Fuck Brussel. Gewoon VOC mentaliteit tonen, niet betalen, tanks positioneren.
Gewoon omdat het kán.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 10:10

Mijn minachting voor Brussel is al lang omgeslagen in felgele haat

Bokito ergo sum | 31-05-12 | 10:10

@stipjes | 31-05-12 | 10:08
Heeft weinig met de Rotterdamse haven van doen.

Is gedaan door eurofiele weg-met-ons politici die hun toekomstige EU baantjes zeker willen stellen.

Westerling | 31-05-12 | 10:10

NL had zich vijftig jaar geleden al moeten aanmelden als deelstaat van Duitsland. Hebben we niet gedaan, we vonden de Duitsers maar rotmoffen Waarom zouden we dan wel deelstaat van de EU willen worden? Bij Duitsland hadden we 100 keer beter gezeten.

lijn5 | 31-05-12 | 10:09

Laat Brussel lekker zelf hun stad onder water laten lopen

tram 21 | 31-05-12 | 10:09

KudtBrussel.

Baas in eigen land!

Westerling | 31-05-12 | 10:08

De haven van Rotterdam wordt meteen een stuk minder waard als Antwerpen vrijbaan krijgt echt een dom plan. Had gelijk in ruil voor die 40 miljard dit uitonderhandeld ofzo!

stipjes | 31-05-12 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken