
En hierrr verder met het Haagse debat over Het Om Zeep Helpen van de BV Nederland en het Stelselmatig Treiteren van Hardwerkende Nederlanders verpakt in slappe jij-bakken, persoonlijke aanvallen, en overige "ja, maar jullie" fietsenhokretoriek. Vanmiddag hadden we al juweeltjes van het kaliber: "Joop den Uyl was de meester, Diederik Samsom is zijn gretige leerling.'' (Buma in de bocht), "De VVD is kampioen lastenverzwaren" (Wilders doet Bam!), "Wegloper! Wegeloper! Wegloper!" (APechtold heeft nieuwe platenspeler), "800 duizend ZZP-ers worden nu gepakt." (Hero Brinkman neemt er nog een) en "JIJ BENT VERDORIE ZELF HARTSTIKKE ZUUR!!! (Marianne Thieme over Sap). Aan het woord is zometeen de minister-president van alle Nederlanders die lachend en demissionair overal omheen lult, en daarna nog een tweede termijn voor de fracties. Intunen maar weer op
JIJBAK24.
Reaguursels
InloggenFeynman | 31-05-12 | 07:03 | + 0 -
Daarnaast moet u maar weer eens uw plemp terug lezen "unexpectedly" in de discussie ging het erover dat Zwitserland niet immuun was voor de europese crisis en dat laat dit woord al weer duidelijk zien, maar net als in Duitsland blijven ze daar niet in een crisis zitten omdat ze geen gedoogkabinet hadden die geen maatregelen durfde te nemen en alleen ging kaasschaven.
Feynman | 31-05-12 | 07:03 | + 0 -
Snap je de hints niet, IK GA ER NIET OP IN. U had maar gewoon moeten opletten toen de discussie langs kwam.
Als ik elke dag al mijn oude discussies moet over doen blijf ik bezig. Daarnaast gaat u steeds in op uw eigen verhaal en uw verwijten richting mij en heeft u geen oog voor uw eigen manier van discussiëren.
Wacht gewoon maar tot een nieuw topic en dan gaan we dan weer in discussie, en dan wel beginnen met de goede cijfers.
Ter vergelijking nog de werkeloosheidscijfers van Griekenland. Die zijn veel duidelijker. www.indexmundi.com/greece/unemployment...
De werkeloosheid is sinds 2010 hoger dan de afgelopen dertig jaar. 5%punt tussen 2008 en 2010. Omdat de Griekse werkeloosheid al rond de 7,5% lag lijkt de stijging mee te vallen, maar economisch is het een ramp.
Die 42% uit jouw Zwitserse voorbeeld haal je alleen als je selectief bepaalde maanden gaat vergelijken en een land kiest die met een extreem lage werkeloosheid begint.
Wat voor journals heb je het over? Wil je nu dat ik Zwitserse kranten over een periode van zes maanden gaan lezen in de hoop je niet bestaande punt te vinden?
Met Zwitserland gaat het prima. Tussen 2001 en 2004 is hun werkeloosheid van minder dan een procent naar 4 procent gegaan. De Zwitserse stijging van de zomer is klein. Lees zelf maar. www.tradingeconomics.com/switzerland/u... Klik 1995 aan als begin jaar en je ziet dat afgelopen zomer de kleinste stijging in werkloosheid
was in 15 jaar.
Werkeloosheid is maar een afgeleide van de economie. Directe informatie is nog duidelijker.
Swiss Economy Expands In Q4
Published on 3/1/2012 11:38:28 AM | By TradingEconomics.com, Bloomberg
The Swiss economy unexpectedly expanded in the fourth quarter, bolstered by strong private consumption, foreign trade and gross fixed investments.
The gross domestic product rose 0.1 percent quarter-on-quarter during the fourth quarter compared with economists' expectations for a 0.1 percent contraction. The third quarter growth rate was upwardly revised to 0.3 percent from the 0.2 percent expansion estimated earlier.
Annually, GDP rose 1.3 percent, faster than the 1.1 percent growth expected by economists. This followed an upwardly revised 1.6 percent growth for the third quarter.
On the expenditure side, consumer spending grew at a faster quarterly pace of 0.4 percent on a seasonally adjusted basis. On the other hand, total private domestic investment declined 7.9 percent after the 5.3 percent increase in the previous period.
Exports of goods and services rose 1.2 percent from the preceding three months, while imports fell 1.9 percent. The positive trade outcome defied external headwinds faced by the economy, particularly from the Eurozone debt crisis.
Nu kan je als een langspeelplaat blijven hangen op het feit dat ik de stelling "Besteed Finland veel meer geld aan onderwijs? NEE." uit Feynman | 29-05-12 | 20:12 | + 142 - met heel grof materieel bewees. Maar volgens mij heb ik daar in exact dezelfde tegel daar nooit geheimzinnig overgedaan.
Ik ga geloof ik al een tegel of twintig netjes in op je kritiek, maar echt leveren doe je niet. Hoe jij vervolgens omgaat met een stukje kritiek over jouw stelling over Zwitserland is geniaal.
Feynman | 30-05-12 | 20:27 | + 0 -
WIN maar lekker dat is namelijk heel fijn als je in je eigen wereldje zit met je eigen theorietjes.
Wat vast staat is dat u altijd met grote woorden begint en dat u mij altijd nodig hebt voor wat relatievering. Misschien de volgende keer gewoon met de feitjes beginnen en dan een conclusie trekken. Kijk voor de situatie van Zwitserland de journal's van vorige zomer nog eens na en dan hoor ik nog wel van u, ga u geen linkjes sturen want die discussie heb ik een tijd geleden gevoerd in ik doe dat met die koeien en die sloot niet.
Mijn stelling was dat Finland voor veel minder geld beter onderwijs levert. Dat bewijs ligt nog steeds. Er ligt na een opmerking van jou nu wel meer en beter bewijs.
10% goedkoper is 4 miljard, 20% goedkoper is 8 miljard, 30% goedkoper is 12 miljard en 40% goedkoper is 16 miljard. In 2007 betaalde het Ministerie van Onderwijs nog niet mee aan de kinderopvang van docenten. In 2007 had Finland door Nokia een veel beter BNP. Reken het is uit. Ik kwam rond de 28%.
Jouw stelling was dat Zwitserland, aantoonbaar via werkeloosheidscijfers, extreem last had van de crisis. Dat bewijs faalde.
Switzerland Unemployment Rate
The unemployment rate in Switzerland was last reported at 3.1 percent in April of 2012. Historically, from 1995 until 2012, Switzerland Unemployment Rate averaged 3.370
www.tradingeconomics.com/switzerland/u...
You lose.
Feynman | 30-05-12 | 15:53 | + 0 -
Man vind u uzelf overtuigend? U levert namelijk graag kritiek, maar gaat zelf niet op kritiek in.
U stelt lijstjes samen om mij af te zeiken en zegt daarna zelf dat eigenlijk de helft gewoon goed was.
U komt met getallen en verandert ze op de helft van de topic zonder enige verantwoordelijkheid te nemen voor uw fouten.
U bent gewoon erg van uw eigen mening gecharmeerd en dat mag best, maar lever dan geen kritiek op anderen die gewoon hun mening uitleggen.
Ik denk dat het goed voor u een mij is als we u gewoon laten praten en daar geen aandacht aan besteden, jammer genoeg zijn er dan mensen op GS die uw waarheid geloven en daar schiet dit land weinig mee op.
Dat ik verder niet meer in ga op plemps van dagen en weken geleden lijkt me begrijpelijk, daarbij komt ook dat het weinig zin heeft omdat uw feiten zo weer verandert zijn.
Gewoon iedereen een basisinkomen,de rest 100% belasting!
stem SP!
Alle problemen opgelost,niemand heeft iets meer en kan dan ook niets meer verliezen
@denk.toch.eens.na | 30-05-12 | 08:24 | + -1 -
Eerste zinloze tegel:
Ook bij Joop heb je op deze manier niets te zoeken. Mijn stelling is dat jij nooit je stellingen onderbouwt. Daarom heb ik al jouw bronnen die je de afgelopen maanden eens onder elkaar gezet. Daarin wilde ik in jouw voordeel compleet zijn, daarom ook drie en vier. Ik heb een 1 tot en met 148 nu, dus volgens mij heb je nog een lange weg te gaan om je tegels fatsoenlijk te onderbouwen.
De duidelijkste voor jou is voorbeeld 1. Pre crisis heeft Zwitserland een werkeloosheid van 3,8% in 2006 en midden in de grootste onzekerheid van de crisis heeft Zwitserland in 2010 een werkeloosheid van 3,7%. Volgens jouw eigen bron is de werkeloosheid ook als ik andere jaren pakt niet significant gestegen.
In de datum colom van jouw eigen bron staat de oorzaak van jouw gevonden 42% of liever 1,1%-punt. Er staan schattingen. Dit weblog heeft over de periode 2009-2011 gekeken naar verschillende maanden zonder te corrigeren voor seizoensinvloeden en dergelijke.
Misschien moet je dus geen tijd besteden aan de linkjes die wij hier posten, maar eens je eigen linkjes gaan lezen voordat je ze hier post.
Boven die 10% die de bron van het ministerie van onderwijs zelf al toegeeft in haar eigen jaarverslag staan twee belangrijke dingen. Het jaartal 2007 en de woorden gecorrigeerd voor BNP cijfers. Hierin zal je een gedeelte van de missende verschil terugvinden. Maar dat is niet het punt wat ik bewees. Finland kan voor minder geld beter onderwijs neerzetten. Die stelling bewijs ik hier nog steeds.
Tweede zinloze tegel:
Probleem is ten eerste niet de kwaliteit van de bronnen, maar uw kwantiteit. Als ik daadwerkelijk uit me nek lul had u al lang met bronnen kunnen komen.
Uit bron 1 is de trend idd belangrijk, maar dan ook de hele trend. Zwitserland laat over bijna 10 jaar een werkeloosheid zien van rond de drie procent. Heel netjes. In de laatste jaartallen staan een aantal afwijkende meetmomenten. Zonder apparte bron. Als je een nettere bron neemt zie je dat Zwitserland weer onder de drie procent zit. www.tradingeconomics.com/switzerland/u...
Bron 2 is leuk even een BNP lijstje plempen. Helaas is het BNP een optelsom van alle productie in een land. Het zegt niet zo veel. Een leeg woestijnlandje die olie oppompt kan een erg leuk BNP hebben als functie van de oliekoers. Voor het punt wat je wilde maken volstrekt onbruikbaar.
Bron 3 en 4 is op zich niks mis mee. Alleen gezien de hoeveelheid kritiek die je levert vraag ik me met recht af, waar 5 tot en met de rest is. Je hoeft je verleden niet te doorzoeken, dat heb ik vanochtend al gedaan. Qua aandragen van informatie was het niet veel, alleen afkraken van het werk van anderen. Doe het werk een keer zelf, dan begrijp je misschien meer van anderen. search-geenstijl.thruhere.net/#%22denk...
Ik vraag je niet te stoppen, ik vraag je te beginnen.
-weggejorist-
Inderdaad goed gezegd. Het is gewoon niks anders dan mensen treiteren en pesten dmv je kapot laten betalen t tot aan versoepeling van het ontslagrecht. en dat alles ten faveure van de slavendrijvers van Europa. Kotsmisselijk.wordt je.van die viezerikken zoals een Pechtold en de rest van die bloedhonden.
Feynman | 30-05-12 | 05:25 | + 0 -
Voorbeeld 1: Tijdens een crisis is het veel minder interessant om naar de werkloosheid te kijken en veel interessanter om naar de stijging te kijken omdat dat een trend aangeeft. Aan het hoge werkloosheids% in Griekenland kan je namelijk niet zien of het er nu slecht gaat of niet terwijl je dat wel zou kunnen zien als je de stijging weergeeft.
Voorbeeld 2:Natuurlijk is het BNP niet voldoende, maar dan is niets voldoende. Eigenlijk zouden we dan allemaal vijf kantjes moeten volschrijven want dan het je een onderbouwing die voldoende is. Daarnaast ging het om BNP's is dollar waardoor enige correctie al plaats vind omdat de wisselkoers ook al enige correctie geeft. Daarnaast onderbouwt het mijn verhaal allemaal maar omdat de gemiddelde kosten van levensonderhoud in de UK hoger zijn dan die in Nederland.
Voorbeeld 3: U heeft niets te zeggen maar toch is het fout? Dient dit argument als opvulling? Het gaat gewoon over een link met uitleg over de discretionaire bevoegdheid met daarbij de uitleg.
Voorbeeld 4: Bij mij werkt mijn link prima en weer heeft u niet kunnen onderbouwen wat er fout is aan die plemp, dus dat wordt moeilijk praten dan.
Ik heb het kort voor u gehouden, ik ga namelijk niet discussies van tijden geleden over doen, dan had u toen maar mee moeten doen. Daarnaast heeft u bij twee voorbeelden nog u best gedaan, maar waren de laatste twee gewoon opvulling.
Dat ik niet zomaar links post vind ik positief omdat ik namelijk mijn verhaal gewoon kan onderbouwen met logische kennis. En gelukkig geeft u mij in het topic altijd genoeg voorbeelden van uw eigen manier van discussiëren, waardoor ik u verleden niet hoef te doorzoeken.
PS: zoek nog even door want u heeft mij nog niet overtuigd om te stoppen.
Feynman | 30-05-12 | 04:54 | + 0 -
Dan zal ik maar weer voor de zoveelste keer onderbouwen waarom ik hier ben en waarom u daar volgens mij niet tegen kan. Vaak wordt mij de deur verwezen en wordt ik naar joop.nl gestuurd, dat laat ook meteen het idee van discussiëren van de gemiddelde reaguurder zien, namelijk praten met gelijk gestemden. IK heb inderdaad een andere mening dan velen hier, maar heb de moed om die te verdedigen en dat doe ik dan ook met standpunten/argumenten/logisch verstand en jammer genoeg ben je dan een groot deel van de tijd linkjes aan het lezen en merk je dat in plemps grote woorden worden gebruikt die niet onderbouwt worden.
Volgens mij zit u hier om uw dagelijkse schouderklopje te krijgen en wilt u het liefst alleen maar van anderen horen hoe goed u aan kaart dat Nederland verrot is.
U gooit met bronnen en neemt geen verantwoordelijkheid voor uw plemps e daarnaast maakt u van iedereen vele tegenstanders terwijl ze in hun eerste plemp al aangeven het in lijnen eens te zijn, maar alleen aangeven dat de cijfers erg overdreven zijn. U bent in dit topic van een verschil van 2200 tot 1300, een verschil van 41% naar een verschil van 10% gegaan en u heeft niet de behoefte gehad toe te geven dat u ergens dus misschien een beetje fout zat. Dit is een voorbeeld van de wijze waarop u met onderzoeksgegevens omgaat, u gebruikt wat u wilt en bent niet opzoek naar de waarheid.
WirMachenMusik | 30-05-12 | 00:33 | + 1 -
Jammer genoeg iz er geen PISA onderdeel waar mensen getoetst worden op socialr vaardigheden, want voor u blijft het moeilijk om te discussiëren op inhoudt maar gelukkig kan ik uw persoonlijke aanvallen wel hebben.
Laat ik even de moeite nemen mijn vorige rant te onderbouwen.
In voorbeeld 1 wil denk.toch.eens.ne zijn stelling onderbouwen dat de crisis Zwitserland hard treft. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... De werkeloosheid zou met 42% gestegen zijn. Wanneer we het linkje aanklikken komt de aap uit de mouw. Van 2,6% naar 3,7%. Vaginale flatulentie. Griekenland zit nu over de 21% heen. Bovendien is CIA world factbook op hetzelfde moment overgegaan op een andere manier van onderzoek, zie de andere brondata. Dus dat vertekend ook. Midden in de crisis sta je er met minder dan 4% werkelozen FANTASTISCH voor.
In het volgende voorbeeld gaat het vergelijkbaar mis. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/04/... Als je wil kijken welke landen welvarender zijn, is alleen het BNP onvoldoende. Je zal het moeten delen door de algemene cost of living. Met hetzelfde geld ben je in Tokio straat arm en in Somalië steenrijk.
Voorbeeld drie gaat over het vreemdelingenrecht, die discussie is mij onbekend. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/04/...
Voorbeeld vier werkt de link niet van www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/... China exporteert geen magneten meer om zijn eigen energie behoefte te kunnen realiseren.
Meer bronnen heeft denk.toch.eens.na niet gepost.
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 22:38 | + -5 -
Politiekrelativist | 29-05-12 | 23:01 | + 1 -
Ongeveer hetzelfde? Bij dit soort bedragen mogen jullie allebei met iets meer interesse en zorgvuldigheid een grafiek aflezen.
Als ik de grafiek even in paint dump op pixels te tellen kom ik al op een verschil van 10%. Dit terwijl het Nederlandse ministerie, om zichzelf te redden informatie pakt uit 2007, terwijl die uit 2011 ook beschikbaar is. En deze corrigeert voor BNP. Doe je die twee malversaties niet, dan kom je weer uit op de bedragen uit mijn eerste plemp. Maar goed, dan hebben we het WEER over de harde euro`s, waar het Nederlandse ministerie veel te duur is. Mijn punt was voornamelijk het aantal medewerkers. Finland heeft er slechts 356. Daar zit de cru. Het Nederlandse ministerie zit vol met mensen die voor de klas moeten gaan staan. Klassen van 32 leerlingen doen gewoon mee in het middelbaar onderwijs en dat werkt totaal niet.
Finnen gaat ook niet langer naar school. In voortgezet onderwijs slechts 800 uur ipv 1040 uur per jaar. Docenten geven daar 20 uur in de week les ipv 25 tot 28 uur in de week hier. Studenten studeren hier gemiddeld 19,7 jaar en slechts 17,1 jaar in Finland. Leerlingen zitten hier in klassen van ruim 30 leerlingen in Finland rond de 20.
www.thedailybeast.com/newsweek/2010/08...
Lieve denk.toch.eens.na,
Ik begin hier toch echt helemaal klaar te raken hoe jij met informatie omgaat. Waar ik nu op dit blog zo`n 140 keer correct naar informatie verwijs, zit jij dit ongelezen en uit context af te zeiken. Niet alleen een linkje naar een zoekmachine of een document van honderden pagina`s, maar citaten en bronverwijzingen inclusief bladzijde nummer. Slecht vier keer probeer jij een stelling te onderbouwen. Meestal met een linkje naar idiote hoeveelheden informatie.
Wat doe je hier? Draag wat bij en verklaar jezelf of ga weer lekker in de kroeg zitten als je je huiswerk niet wil doen. Ga naar school. Als je hier wat te melden wilt hebben kom hier gewoon met je eigen onderzoek en feiten. Dat is je al uitgelegd door stormageddon in www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/... en vele anderen hier.
Slot inbreng Wilders:
"... Maar voorzitter, gelukkig is er een alternatief voor Nederland. En - Ik zei het al - anders dan de VVD leggen wij de rekening NIET neer bij Henk en Ingrid, maar snijden we vooral bij de overheid. En op 12 september - Ik ben ervan overtuigd - zal de kiezer 'nee' zeggen tegen dat a-sociale Kunduz-pakket, net zoals ze dan ook 'nee' zullen zeggen tegen het ESM-verdrag en tegen de dictaten van Brussel. Op 12 september mevrouw de voorzitter, worden we weer baas in eigen huis, worden we weer baas in eigen land. Ik en mijn fractie kunnen daar niet op wachten. Dankuwel."
Hier de hele inbreng:
www.youtube.com/watch?v=V24NS4griu8
Zoals de Duitsers niets meer snappen van de financiële crisis,begrijpen de Nederlanders niets meer van de versplinterde Haagse politiek. Ze doen me denken aan de moderne manager : Vorig jaar stonden we aan de afgrond,vandaag gaan we een stap vooruit zetten. Pechtold lijkt het meest op die manager.
He, kontneuqakkordisten, herr obersturmführer Europa, wil dat wij de hypotheekrenteaftrek afschaffen, sofort an die arbeit. Regel het even, het liefst voor 12 september.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...
Wilders heeft mijn stem!!!
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 22:44 |
Dat je mijn verwijzing dat Oostaziatische 15-jarigen intellectueel enkele divisies hoger spelen dan onze Marokkaanse cultuurverrijkers interpreteert als algemene buitenlandershaat doet vermoeden dat je op het PISA-onderdeel 'begrijpend lezen en concluderen' ook niet bepaald bovengemiddeld zal scoren.
Waarom was er vandaag een debat over begroting van 2013, had men dit niet beter nog even uit kunnen stellen?
Er is blijkbaar nog geen berekening van het CPB, had de tweede kamer niet beter hier op kunnen wachten?
-
En dan is er nog dit
www.elsevier.nl/web/Opinie/Brussels-Bl...
De kans dat Rehn de begroting afkeurd is klein denk ik maar niet 0%
Politiekrelativist | 29-05-12 | 23:32 | + 0 -
Nee Feynman beweerde dat men in Nederland 2200 euro per inwoner betaald terwijl men in Finland 1300 euro betaald en de link laat zien dat dat dus niet waar is.
Snappie??
En toch heb ik het gevoel dat Jan-Kees, niet neukt voor ons vaderland...
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 23:24 | + 0 -
Goh, ja, nu zie ik die plemp ook. Per inwoner betalen Nederlanders hetzelfde als Finnen, per leerling betalen Nederlanders ook hetzelfde als Finnen, itt wat Feynman beweert. In Finland kopen ze er gewoon wat meer mee.
@denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 23:24 |
Logica doet er weinig toe als men speculeert...
Politiekrelativist | 29-05-12 | 23:01 | + 1 -
Maar daar ging de discussie ook niet over, want we waren het erover eens dat er in Nederland veel moet gebeuren. Maar Feynman maakte het verschil groter door met bedragen te komen waarover hij nu aantoont dat ze dus niet goed te vergelijken waren en dat de feiten dus anders lagen. Dat doet er niets aan af dat er nog veel moet gebeuren, maar laat wel zien dat we niet zo laag zitten als vele beweren.
@damnschreeuwer | 29-05-12 | 23:15
Nee dank u, ook dat is een systeem waar ik niet in geloof. Ik geloof meer in een (soort) "tientje van Lieftinck", maar dan met gelijktijdig verbieden van een monetair stelsel.
damnschreeuwer | 29-05-12 | 22:53 | + 3 -
U woont in dezelfde buurt als ik en weet daarmee erg goed dat de labs die de kennis economie van Nederland vergroten niet in de kantoren passen die daar stonden. Ook weet u hopelijk dat de investeringen die in Beta studies worden gedaan Nederland wel geld opleveren, terwijl het echte lek ligt bij de talloze alfa studies waar Nederland niets aan verdient in het buitenland.
Over F Elatiek, vreselijk mens. Toch brengt deze nieuwe faculteit de buurt veel goeds en is de indische buurt door deze faculteit de laatste twee jaar veel gezelliger geworden. Ik ben hier geboren en ben blij dat ik door alle studenten die er nu wonen gewoon uit kan gaan in mijn eigen buurt.
Grappig om te zien hoeveel tijd Alexander Pechthold steekt in het ageren tegen Geert Wilders. Zou Geert een obsessie voor hem zijn geworden? Jammer Alexander
www.youtube.com/watch?v=uu72AMa3Aqk&am...
Was weer lachen met one-liner peggold. Wilders was goed op dreef met "er is geen akkoord". ging verder nergens over. Nou ja, nergens..... Nederland wordt naar de filistijnen geholpen door Mark en JK, maar dat wisten we al.
@neemjemoederindemali | 29-05-12 | 23:02
pssst, bitcoins kopen? ik heb er nog een paar. 5euro p/s
@damnschreeuwer | 29-05-12 | 22:56
Ik kan je nu wel proberen uit te leggen wat het verschil is maar ik heb de indruk dat mijn open haard het beter begrijpt.
damnschreeuwer | 29-05-12 | 22:42
Dan is de staat dus ook op dat gebied een legale maffia. Eerst mogen we 30% afstaan voor bescherming die we niet krijgen.
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 22:38 | + -2 -
Ik heb op de link geklikt. Wat ik zo snel heb kunnen waarnemen is dat
- Finland evenveel geld per leerling besteedt als Nederland
- Finland wat beter presteert (waarschijnlijk genoeg voor statistische significantie)
- Finnen voor hetzelfde geld gemiddeld een stuk langer naar school gaan.
Dat laatste verklaart dan ook verschillen in niveau. Volgens mij heeft Feynman wel een goed punt. Het onderwijs in Nederland is een bende, met name de geprivatiseerde instellingen (hoor je hier op GS ook genoeg over) springen slecht om met geld, en zijn niet primair geinteresseerd in het opleiden van leerlingen.
@who cares | 29-05-12 | 22:07
Huh?
Als Wilders dat al denkt, hoe zit het dan met de rest van die 'fijne' vrienden in Den Haag?
@neemjemoederindemali | 29-05-12 | 22:49
verbied dan ook gelijk even de files , dan zijn we daar ook gelijk van af.
@denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 22:38
Meeste geld in het NL onderwijs gaat naar vastgoed. Op het sciencepark Amsterdam bijvoorbeeld wordt momenteel het zoveelste prachtige kantoor/lab gebouwd, terwijl alles er omheen bijna leeg staat en innovatieve bedrijven weg trekken (zoals ik) en studenten er op geen enkele manier beter van worden. maar het kost wel weer een paar miljoen (en F Elastiek mag weer het lintje doorknippen, want die heeft uiteraard ook wat gemeentegeld in de put gegooid.)
@Feynman | 29-05-12 | 21:30
Volgens mij is het vrij simpel, het monetaire stelsel z.s.m. verbieden.
WirMachenMusik | 29-05-12 | 21:42 | + 2 -
Gelukkig zat er aan het einde van uw plemp nog wel uw gewoonlijke buitenlander haat. Ik ontken nergens dat het niet beter kan in Nederland, maar ik bestrijd gewoon die onrealistische zwarte blik van veel mensen hier. De meeste van de mensen hebben namelijk al een lange tijd het onderwijs verlaten en blijven maar roepen dat het vroeger beter was. PISA heeft zelf bij het uitbrengen van die rapporten er ook op gewezen dat landen zakken op de lijst, maar dat dat mede komt omdat er steeds meer landen zijn waar het onderwijs sterk verbeterd is die vroeger erg lag zaten, ook al vind ik niet dat dat een rede is om het Nederlandse onderwijs niet te verbeteren.
Over die allochtonen haat van u moet ik toch echt even iets zeggen. Laat maar het is haat en dat kenmerkt zich altijd door niet verder te kijken dan de neus lang is.
@The_Challenger | 29-05-12 | 22:33
verdeel en heerscht.
het is makkelijkelijker roven van een land dat in chaos is (google monsanto, afghanistan). En voor handel heb je stabiliteit nodig, maar dat hebben ze toch niet in de komende 15 jaar.
Geef een plaatselijke burgemeester een paar ton en je hebt plotseling een vergunning om in de haven te varen. En geef de milities wat geld om zich koest te houden voor een jaar of 2. Burgemeester maakt goede sier want de veiligheid verbetert, en wij doen handel, brengen werkgelegenheid en bestrijden zo armoede. iedereen tevreden, toch? kost een paar ton smeergeld, maar levert meer op dan schooltjes bouwen en rijst sturen, want dat doen ze vervolgens zelf wel.
Feynman | 29-05-12 | 20:34 | + 14 -
Prachtig dat u voor de onderbouwing van mijn plemp zorgt en schokkend om te zien dat echt niemand dus op die link klinkt. We kunnen namelijk prachtig zien in een figuur dat de Nederlandse uitgave heel dichtbij de Finse uitgaven aan onderwijs liggen en dat er niet zoals u beweert een enorm verschil is. En zoals ik al eerder tegen u heb gezegd moet er wel iets veranderen in Nederland, maar het is niet zo zwart als u altijd probeert te schetsen.
jongens mis ik nog iets?
LordNobady | 29-05-12 | 21:30 |
Ja, de volledige stopzetting van subsidie aan allerlei clubs, stichtingen en belangenverenigingen.
Ik snap niet dat iemand zich hier nog mee bezig houdt. Het politieke Nederlandse spectrum is van zo'n treurige kwaliteit, dat Nederland hard op weg is om het nieuwe Oost Europa te worden voor zover het dat al niet is.
madness is coming your way
SyntaxError | 29-05-12 | 22:16 | + -1
De vrijheid om te doen met die vrijheid wat je zelf wilt, zolang je de vrijheid van een ander in lijf of goed niet beperkt wil niet zeggen dat ik geloof in de goedheid van de mens. Een volledig Libertarische maatschappij is echter net als een Socialistische staat echter een utopie.
who cares | 29-05-12 | 22:07
Heb je nu echt alleen maar Ned 1,2 en 3 ?
damnschreeuwer | 29-05-12 | 22:29
Hartstikke leuk die links. Maar ik kan er niets mee wat de Filipijnen betreft. Kleine milities hebben i.t.t. regimes weinig van doen met de export. Dat is net zoiets als FARC ondersteunen voor export uit Columbia?
Bart_Bart | 29-05-12 | 22:22
Heb IE dus kan de tool niet installeren. Morgen wel ff bekijken. Maar heb al wel een voorstelling van wat er is gebeurt. whahaha. Thx voor de link
@The_Challenger | 29-05-12 | 22:14
zimbabwe: www.nationsencyclopedia.com/Africa/Zim...
filipijnen: tagaloglang.com/The-Philippines/Econom...
brr wat een enge man die Roemer
@Lewis Lewinsky | 29-05-12 | 21:21
Ban di rah is een soort PvdA politicus in Utrecht hier. Als je het uit plus-kudo-context noemt, is het Joris, die het slachtoffer aan banden legt of sommeert een andere plaats te zoeken.
HoogToontje | 29-05-12 | 22:01
Die is allang gereïncarneerd in kereltje Pechtold. De soort spuuglok is er nog steeds, de bloksnor is uit de mode sinds GS ze te pas en te onpas gebruikt.
@The_Challenger | 29-05-12 | 22:17
In dit topic. Als je het tooltje hebt kan je lezen wat er gezegd is. Anders niet, dacht ik.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/...
Bart_Bart | 29-05-12 | 22:11
Wanneer is dat gebeurt? Ik wil ff dat topic lezen i.v.m. leedvermaak en munitie als hij terug komt.
@ToinDinky | 29-05-12 | 22:11
Libertaries .. gaan die niet uit van de goedheid van de mens ?
damnschreeuwer | 29-05-12 |22:07
Voor een groot deel heb je gelijk. Maar welke handelsbelangen hebben wij dan met Zimbabwe en communistische milities op de Filipijnen?
Lijkt mij beter als dat ministerie eens doorgelicht zou worden. Zal mij niks verbazen als dat ministerie vol zit met idealisten.
Parel van het Zuiden | 29-05-12 | 21:37 | + 5
Dan kunt u niet anders als Libertarische Partij stemmen. Of heeft u net een stukje van de LP website overgetypt ;) btw ondersteuningsverklaringen tekenen mensen! Stem het libertarische gedachte goed de kamer in.
@The_Challenger | 29-05-12 | 22:05
LOL! Dat tweede natuurlijk ook, gewoon omdat het kan. Hij had toch net vakantie :-)
Het schijnt trouwens, gemeten door een groot onderzoeksbureau, dat de negatieve publiciteit rondom PVV-leider Geert Wilders (op twitter, andere sociale media, kranten) met vijftig procent gedaald, sinds een 'reaguurder' genaamd, Hölzenbein een 'ban' heeft gekregen bij weblog Geen Stijl.
Bart_Bart | 29-05-12 | 22:04
Europa heeft dit 'experiment' al een keer of 5 over zich heen gekregen. Het begon met Karel de Grote. En allemaal hebben ze zich stuk voor stuk er op verkeken.
En ook deze poging draait uit waarop alle vorige pogingen zijn uitgedraaid. In welk vorm dan ook.
@The_Challenger | 29-05-12 | 21:28
ontwikkelingshulp is alleen maar bedoeld als smeergeld om onze handelsbelangen veilig te stellen. VOC mentaliteit. niks mis mee, imho. Hoe meer hoe beter voor NL. En beter dan die grondstoffen in de aarde laten zitten en wachten tot de negerts het zelf gaan uitgraven.
Maar dat mag je niet hardop zeggen natuurlijk.
Ontwikkelingshulp vind alleen plaats daar waar we handelsbelangen hebben, investeerders en ambassades. proof me wrong.
(particuliere initiatieven niet meegerekend).
Jackanders | 29-05-12 | 20:15
Wilders: kiezers interesseren me geen reet.
Nu, met de verkiezingen in zicht, staat ie ook eindelijk de pers te woord.
Voorheen moest de pers,ook Pownews, het doen met Twitter en losse kreten.
Voor mij is het duidelijk. Ga je stem niet geven aan die arrogante hypocriet, die neerkijkt op z'n stemmers. En met het grootste gemak z'n verhaal aanpast als het meer stemmers oplevert.
Islam, Polen, AOW-ers, maakt niet uit... als het maar stemmen oplevert.
" nu allemaal: Ich bin ein Europäer! "
eerstneukendanpraten | 29-05-12 | 22:03
Whahahaha. Vooral de laatste
@Ronman2k | 29-05-12 | 21:58
Dat zou best kunnen. Misschien iets minder heftig, maar het zou zeker kunnen.
Ennieweetjes, dit hele EU-gebeuren was altijd al onvermijdelijk. Europa moest dit experiment hoe dan ook een keer doorstaan.
En elk voordeel hep z'n nadeel. Een semi-afgrond kan kansen bieden taboe's te doorbreken. We kunnen veel rotte takken afsnijden, wat eerst als zielig werd ervaren. Buiten dat is het een leermomentje voor de Europa en de Wereld. Samenwerking, prima, maar niet zoals die debielen in Europa deden! Dat zal de voorname les worden.
Bart_Bart | 29-05-12 | 21:57
Zit die gek vast in de GS gekrochten dan? Dan kan de staat beter zorgen dat hij vrijkomt. Ik zie hem als brood en spelen :). De personificatie van de linkse kerk in 1 man op GS.
@ Bart Bart 21:57
Holzie heeft hoogtevrees en durft zij boomhut niet meer uit. Kaas zit in Parma kaas te smelten en A.Th. is bezig met het boekenweekgeschenk van 2013...
@ The_Challenger | 29-05-12 | 21:55
Exact! Onkel Adi kraait van plezier vanuit zijn graf: dat is nog eens over je graf heen regeren!
@Feynman | 29-05-12 | 21:51
.. dat dus :)
Het ergste moet nog komen, Griekenland is nog maar kinderspel bij wat ons te wachten staat.
Heel Zuid Europa staat op instorten en neemt ons land lachend mee de afgrond in.
@The_Challenger | 29-05-12 | 21:53
Is je buddy Hölzenbein nog steeds niet ontsnapt ui de gevangenis?
Wie heb je nu om mee te sparren ;-)
HoogToontje | 29-05-12 | 21:52
De huidige EU heeft er alles van weg. De 5 landen die er ineens bijkwamen was de Blitzkrieg in deze versie.
Overigens is die 500 miljard (is ondertussen 700 miljard) slechts het startkapitaal van het ESM, dus dat zou zomaar een "beetje" meer kunnen blijken als het eenmaal loopt ..
www.argusoog.org/esm-maximaal-40-milja...
LordNobady | 29-05-12 | 21:30
Ik heb nog een leuke maar die kost een paar knaken eerste jaren. Iedere niet-werkende met een dubbele nationaliteit krijgt de mogelijkheid om zijn/haar Nederlandse nationaliteit in te leveren voor 5000 Euro.
Daarnaast krijgt iedereen die NIET werkt en NIET de Nederlandse nationaliteit bezit de VRIJWILLIGE mogelijkheid om Nederland te verlaten met een premie van 10.000 Euro per persoon als zij afstand doen van alle 'opgebouwde' rechten(lees uitkeringen).
Hoe betalen we dat zonder extra leningen? Uit het potje ontwikkelingshulp. De terugkeer naar de voor hen vaderlanden zal daar namelijk zorgen een boost van kennis en investeringen.
Voor iedere 100.000 personen die gebruik maakt van deze regeling bespaart dat alleen al op de uitkeringen 1,2 miljard per jaar. Om maar te zwijgen over de besparingen op onderwijs, gezondheidszorg en veiligheid die dit oplevert.
Ik ben alvast het Horst Wessellied maar uit het hoofd aan het leren. Het kan immers nooit lang meer duren voor het Vierte Reich onder ons is, en if you can't beat them, join them, nietwaar.
@SyntaxError | 29-05-12 | 21:44 | + 0 -
Dan is je punt minder onverwacht. Als studenten zo zouden debatteren, bleven het eeuwig studenten. Dit geouwehoer levert geen voortschrijdend inzicht op. Je komt er geeneens achter waar iedereen staat.
In plaats van de verschillen tussen D66 en de PvdA duidelijk te maken kiest Pechtholt ervoor het continu over een foto finish te hebben. Nou Pechtholt, al is het verschil van inzicht maar ter grootte van een paar miljard, dan nog past dat niet op een enkele foto.
Het lijkt wel alsof ze alle 150 een voorbij zappende dronken bierdrinkende voetbalkijker als gemiddelde kijker beschouwen. Hoe zou je als kiezer hierdoor goed geïnformeerd kunnen raken?
@Feynman | 29-05-12 | 21:42
Sorry .. maar het was commentaar op het debat .. niet op de reaguursels .. excuses voor de verwarring.
@ Feynman | 29-05-12 | 21:22 | + 0 -
Jeetje zeg ... wat een toestanden, en er is al zoveel narigheid (maar ook lol)!
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 20:23 |
"Vergeet voor het gemak maar even de grote Nederlandse bedrijven waar veel kennis omgezet wordt in geld, zoals Philips; akzo; DSM, waren/zijn marktleiders op hun gebied."
-------------------------
Ja uwe onbeleerbare stompzinnigheid we hebben het hier dus wel over ons huidig onderwijs en niet over ondernemerschap. En dan ook nog komen aanzetten met bedrijven die al lang voor de grote onderwijshervormingen werden opgericht en toen misschien nog wel beter presteerden dan nu.
Voor onderwijsprestaties moet je even kijken naar de PISA-tests waarin 15-jarigen van de hele wereld vergeleken worden. Finland staat daar in alle disciplines al tenminste tien jaar, met Oostaziatische landen stijf bovenaan. En kijk dan eens waar Nederland staat (weggezakt)is.
Oké toegeven, dat zal niet uitsluitend aan de onderwijshervormingen liggen maar vooral ook aan het aandeel NW-allochtonen in de steekproef. Hoe ik dat weet? In Duitsland hebben ze de PISA-resultaten uitgesplitst naar deelstaten en aandeel testpersonen met Migrationhintergrund zoals dat daar heet. Vandaar dus.
@SyntaxError | 29-05-12 | 21:31 | + 1 -
Je kan geeneens de beleefdheid op te brengen aan te geven waar je het over hebt. Daarnaast doe je alsof hier nooit oplossingen staan. Een stelling die met 1 tegenvoorbeeld al onderuit te halen is.
Voor Griekenland heb ik een hele duidelijke oplossing. Een volledige snelle default van alle Griekse staatsobligaties en de huidige financieel gezonde Griekse economie niet meer afbreken. De enige manier hoe we een stabiele euro en unie kunnen aantonen is door te laten zien dat de komst én het vertrek niet leidt tot instabiliteit.
Het ESM is de oplossing niet. Niet alleen eten de gegeven garanties de gezonde landen van de unie verder leeg, wat stabiliteit in de weg staat. Ook is het fonds pineuts ten opzichte van het probleem. Bij PIIGS bestaat nu een staatsschuld van 4000 miljard euro. Wanneer die gemiddeld eens in de vijf jaar opnieuw gefinancierd moet worden gaat het ESM minder dan een jaar mee.
Buma denkt dus dat 40 miljard in ons voordeel is.
Ja meneer u heeft naar het contract gekeken, dus was u het er mee eens, dat u niet heeft getekend dus dat u het er een beetje mee eens was maar niet helemaal dus moet u nu 80 % betalen.
Nederland moet worden bevrijd.
.
Vrij om te ondernemen en geld te verdienen.
.
Vrij om te leuke, goede, en stomme dingen te doen.
.
Vrij om te denken, uit te vinden, te bekritiseren, te schreeuwen.
.
Vrij van overmatige administratie, bestuur, en politiek.
.
Vrij om te veranderen, slopen, op zijn kop zetten, en bouwen.
.
vrij om fouten te maken, briljante dingen per ongeluk te doen, om te ontdekken.
.
Dit kan alleen door het partijpolitieke bestel te slopen. Weg met de verstrengeling tussen de machten, belangenorganisaties, en lobbies en netwerken. Op nationale en Europese schaal moet de bijl aan de wortel van deze hydra.
.
Vrijheid! De rest komt vanzelf!
Voor de grap nog maar eens gekeken naar de overheidsuitgaven voor 2012. Veruit de grootste uitgaven: AOW, arbeidsongeschiktheid (Wia, wajong), zorg (71 miljard). Met de pampercultuur dus. En geen partij die hier serieus wat aan gaat sturen.
Glas, plas, was.
Ik hoor slechte beedspraak, afzeiken van anderen, eigenpijperij, ingetrapte deuren bah bhaen vage beloften .. maar even uitleggen wat we dan daadwekelijk, feitelijk, uitgewerkt (zoals in een bedrijfsplan bv ?) dan gaan doen ?? Onliners, onderbuikgevoelens en het ongelijk van de ander uiteenzetten. GA BUITEN SPELEN KLEUTERS .. dan leer je mischien nog eens iets ...
irma zonderboezem | 29-05-12 | 21:20
Als ik je naam zo lees zal je op het gebied van paspoorten statenloos zijn. :p.
@hanz71 | 29-05-12 | 21:11
ontwikkelingshulp 4.7 miljard.
dan heb ik het nog niet over kunst,
EU,
Oorlog in buitenland,
bonussen en top salaris in (sub)overheid,
Publieke omroep,
Besparingen in zorgverzekeringen,
kleinere overheid door makkelijkere regels.
jongens mis ik nog iets?
... Schulden maken om de economie te stimuleren is een beetje als een sporter en doping...
... Het werkt alleen op korte termijn ...
Nou beste fractievoorzitter van de VVD. Die korte termijn is 1930-2010 slechts 80 jaar. Daarnaast is het een oplossing die alleen werkt, als mensen je dat geld willen lenen. Nu de bereidheid tot uitlenen interbancair gedaald is tot een dieptepunt, is de volgende fase dat deze internationaal ook daalt tot een dieptepunt.
De vorige impasse dat banken niet kunnen lenen, wordt gevolgd door landen die niet kunnen lenen. Te beginnen met PIIGS, maar direct gevolgd worden door de andere Westerse landen.
hanz71 | 29-05-12 | 21:11
Laat die onzin nu net ontwikkelingshulp zijn. Afbouwen waar mogelijk is en afschaffen waar het kan. Wedden dat je na 2015 echt miljarden daarop bespaard die geen centje pijn doen behalve aan de nepotistische machthebbers in o.a. Afrika en Suriname. Vertel mij eens waarom er b.v. op de Filipijnen communistische clubjes worden gesteund die niet vies zijn van geweld?
Kunstsubsidie kan ook heel veel af. Je wilt die troep(90%) toch geen kunst noemen. Waarom hoeft er op die vorm van milieuvervuiling geen hoge b.t.w. van Groen Links? Waarom toch maar doorgaan met het verstrekken van uitkeringen aan totaal ongetalenteerde prutsers?
In deze tijden kan een land zelfs een een begrotingsoverschot hebben. Je moet alleen willen. Maar het enige wat dit land wil is met z'n allen de armoede in om de stinkende EU/Multicul gedrochten in stand te houden.
Meeste Nederlanders voelen dat ze een oor worden aangenaait. Als ik die Stef Blok ook hoor over het aanpakken van de overheidsuitgaven, weet ik zeker dat het niet de uitgaven betreft naar het miljardenverslindende 'old boys network'.
Deze 'beschaving' is niet meer te redden.
Eigenpijperij !!
tum378 | 29-05-12 | 21:09 | + 0 -
Om niet gelijk hele boeken tot verplichte literatuur te maken, even de belangrijkste onderdelen:
His (Richard Feynmans) guiding principle was that if a topic could not be explained in a freshman lecture, it was not yet fully understood.
For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for nature cannot be fooled.
I dont like that theyre not calculating anything, he said. I dont like that they dont check their ideas. I dont like that for anything that disagrees with an experiment, they cook up an explanationa fix-up to say, Well, it still might be true.
" at thirteen I was not only converted to other religious views but I also stopped believing that the Jewish people are in any way 'the chosen people'"
a kind of scientific integrity, a principle of scientific thought that corresponds to a kind of utter honesty
The first principle is that you must not fool yourselfand you are the easiest person to fool. So you have to be very careful about that. After youve not fooled yourself, its easy not to fool other scientists. You just have to be honest in a conventional way after that.
Bron en context: en.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman
@hfakker | 29-05-12 | 21:17
Knap gedaan! j̶ e̶ u̶
@pius | 29-05-12 | 20:08
Probleem is alleen, dat de BTW verhoging al beoogd is voor 1 oktober, en de kans dat er dan al een nieuw kabinet zit, is zo goed als nihil.
Met andere woorden: dankzij dit akkoord zijn we hoe dan ook vet de lul, en het werkt nog averechts ook, de economie zal er alleen maar slechter van worden:
www.telegraaf.nl/overgeld/consument/12...
Let er op, dat die 205 miljoen niet alleen het laatste kwartaal is, maar ook heel 2013 er ook in inbegrepen is. Vijf kwartalen waarin ze 4 miljard willen ophalen aan extra BTW, en geschat maar 205 miljoen ophalen.
Dat is 95% minder dus, wat er minder aan geraamde inkomsten zullen zijn voor de staat, maar OOK wat er minder de economie invloeit.
We gaan letterlijk kapot aan dit akkoord. Wie er ook gekozen wordt op 12 september.
Fantastische ideeen hebben die muppets weer. Geen wonder dat ze nooit een normale baan hebben gehad.
Feynman | 29-05-12 | 21:09 |
Ach er is hier ook niemand die weet bij welk paspoort ik hoor....
( .....:-)....)
-weggejorist-
Volgens mij mag het stinkende, rottende gedrocht wat EU heet zo gigantisch blij zijn dat het geen sportloos oneven jaar is. Dan had maar zo de pleuris kunnen uitbreken.
Het brood dit jaar wordt verzorgd door de minima te sparen.
Soy yo | 29-05-12 | 21:09
was uiteraard een reactie op Skunk57 | 29-05-12 | 21:01
Excuses. Iets met de hongerklop is de smoes.
@DerUnterMensch | 29-05-12 | 20:36 | + 8 -
We geven miljarden en miljarden (vele miljarden meer als die 12 miljard) worden uitgegeven aan onzin. Daarop bezuinigen zou ook hebben geholpen.
Zo simpel rekenen kan ik ook. Maar vertelt u er aub ook even bij wat u dan precies onzin vindt. Waar wildt u in snijden? En kom dan niet weer met je ontwikkelingshulp en kunstsubsidie, want daarmee ga je nog geen miljard redden. Onderbouwing graag.
@denk.toch.eens.na
Gaat mij toch niet vertellen dat Philips nog echt een verschil maakt he? Laatste (gedeelde) succes was de CD. Sindsdien ging het van flop naar flop (CD-i etc).
denk.toch.eens.na
Kijk even op de gang, Dibi zit in de kast.
Niemand hier zal het je kwalijk nemen of zich er zelfs maar voor kunnen interesseren of je al dan niet iets verbrandt. Zijnde een vlag of iets anders. Wat je hier wel kwalijk wordt genomen is zo'n kansloze tegel waarmee je alleen maar de tijd van de lezer verspilt. En terecht. Dat Wilders bashen zonder enig inhoudelijk argument begint vermoeiend te worden.
@Lewis Lewinsky | 29-05-12 | 21:07 | + 0 -
En niemand bijna niemand weet welk paspoort bij dat pseudoniem hoort.
@Parsons | 29-05-12 | 20:57
Even Googlen op "Surely You're Joking, Mr. Feynman!" licht misschien een tipje van de sluier op.
Waar was Dibi trouwens??
Dropke | 29-05-12 | 21:06
Dibi is niet meer.
youtu.be/l_iRtXDwu4U
@Feynman | 29-05-12 | 21:00
Dat was dus een grapje van Buma. Are U human?
ZDEV | 29-05-12 | 20:48
Aardgasbaten in een berg fiat geld steken is net zo dom als het uitgeven. Als je in de toekomst wilt investeren, kun je het gas beter in de grond laten zitten.
@Dropke | 29-05-12 | 21:06
Die is alvast aan het oefenen met vlaggen verbranden.
@Feynman | 29-05-12 | 20:46
Iedereen weet toch dat jij onder het pseudoniem Feynman schrijft?
Waar was Dibi trouwens??
Slap debat en in het totaal een slappe hap.
Is dat nu onze regering ?
@Skunk57 | 29-05-12 | 21:01
Nee hoor, ga je gang. Weet je waar het trouwens ook gebruikelijk is om vlaggen van landen te verbranden?
Pak het vliegtuig en vertrek.
Je zul je er zeer thuis voelen.
Eerste motie van dierenpoes is wel goed te noemen.
Niemand die het mij kwalijk zal nemen als ik de Nederlandse drie kleur ritueel ga verbranden als na 12-09 de Blonde god teveel stemmen krijgt. Want vanaf dat moment zal toch alles beter worden.
u
@smdyasc | 29-05-12 | 20:50
De zogeheten Eurovaraan.
@ZDEV | 29-05-12 | 20:48 | + 0 -
Dat hebben ze tijdens de middeleeuwen al redelijk succesvol geprobeerd. Mooi om te zien dat de mooiste ideen uit de scandivasche landen redelijk onuitroeibaar blijken. The Pirate Bay en de absolute vrijheid van informatie. Vreemd genoeg gecombineerd met de politieke vervolging van Julian Assange. We moeten de goede ideen van Scandinavië kopiëren en de slechte vergeten.
We moeten in ieder geval niet op basis van onze eigen aannames in dit kleine kutlandje het wiel opnieuw willen uitvinden met een politieke arena verstoken van systeemdenkers en ingenieurs.
Het is niet voor niets, dat een van de meeste curieuze visies op de criminaliteit in HP de Tijd geschreven is door een natuurkundige van de TUDelft. henrysturman.com/dutch/artikelen/straf...
Het CDA beweert nu trouwens dat het verschil tussen de Nederlandse rente op de staatsobligatie en de Duitse een gevolg is van de CDA lijsttrekkers verkiezing. Dit is een drogreden. De duidelijke cum hoc ergo propter hoc. "believing that correlation implies a causal relation" Onuitstaanbaar dat dit soort denkfouten geeneens leiden tot een interruptie. Die man zit intellectueel gezien gewoon te schijten op het spreekgestoelte van de Tweede Kamer.
@Feynman | 29-05-12 | 20:46
Ik begrijp het volkomen, daarom vroeg ik het overigens ook niet. Ik ga er van uit dat dat duidelijk is. Ik gis overigens geenszins naar de identiteit van wie dan ook, maar soms komen er guurders langs die dusdanig goed geïnformeerd zijn dat het me eenvoudig weg intrigeert wat deze mensen doen in het dagelijks leven. Kan er uren over filosoferen, maar me dunkt dat je aan een half woord genoeg hebt.
Wij moeten bezuinigen om het Europese begrotingstekort weer sluitend te maken..... jaja... En dat vind D66 ook?Wie is hier nou gek?
Wat hoorde ik Pechtold nou net zeggen over presentatie?
Samson lijkt sterk op een varaan en wel een uitermate irritante versie daarvan.
Feynman | 29-05-12 | 20:23
In de jaren 70 is bedacht dat met de aardgasbaten de welvaartsstaat kon worden opgebouwd. Dat is een mooie term voor ambtenaren, subsidies en uitkeringen.
Ons gas wordt letterlijk en figuurlijk in 60 jaar opgebrand aan boven onze stand leven. Veertig jaar down, twintig to go tot totale ineenstorting van onze economisch stelsel. Met een enorme staatsschuld als nalatenschap.
Noorwegen was slimmer: men was wel zuinig: hun aardgasbaten hebben ze in een fonds gestopt. Nu kunnen ze tot in het einde der tijden hun welvaartsstaat financieren uit de rente van dat fonds.
Noorwegen dus. Alleen het klimaat is er zo kut. Ik hoop dus op de dag dat Noorwegen Frankrijk, Italië of Spanje binnenvalt, de inboorlingen eruit jaagt en tot kolonie uitroept.
First Contact | 29-05-12 | 20:41
En dan nog Mac Euroknallers ook.
@Parsons | 29-05-12 | 20:38 | + 1 -
Het is misschien niet helemaal beleefd, maar ik ben gesteld op mijn privacy. Ik wil hier volledig vrij kunnen spreken. Buiten mij en de redactie is er slechts 1 iemand die weet onder welk pseudoniem ik hier schrijf.
JKdJ: "als iets lijkt om heel overstandig te zijn denken we daar nog even over na"
Yup man, geld lenen aan Griekenland, ESM, lastenverzwaring etc. etc.
@ Parsons 20:38
Misschien moet dat maar beter onbekend blijven bij Feynman. Maar hij werkt vast niet als medewerker bij de plantsoenendienst...
@Hehallo | 29-05-12 | 20:42
Juist!
Statler en Waldorf | 29-05-12 | 20:36 | + 0 -
Wie nadenkt, is het eens met bezuinigen.
Dit is een drogreden. Iedereen denkt op zijn manier wel op een bepaald niveau eens of oneens met de bezuinigingen. De Ad hominem. Je stelt dat je intellectuele tegenstander niet nadenkt. Dat zegt helaas meer over jou, dan over je tegenstander.
De aanstaande verkiezingsuitslag van het CDA, opnieuw een halvering, zal voor kletsmajoor Jan Kees als een volslagen verrassing komen.
Meer bezuinigen 0% begrotingstekort, ik kan ook niet elke maand 3% meer uitgeven dan ik aan salaris binnenkrijg!
Ik kan die mensen niet meer zien of horen
* OUT *
Hij ziet ze blijkbaar al acht jaar aan tafel zitten,de bende van vijf.
@HotPotato | 29-05-12 | 20:40
Ja, en het begrotingstekort in Big Macs uitdrukken.
Kontneuqen altijd lekker zolang het vrouwtje zich maar ontspant.
Het ''koopkrachtplaatje'' kwam ook nog voorbij.
JKdJ voor minister-president.
Regering "Hamburger I", klinkt vet !
@Feynman | 29-05-12 | 20:36
M'n meis lacht hardop - "Toldya!"
Hij redt wat af, die dikke, je zou er bijna een pakje voor gaan naaien.
vindingrijk.files.wordpress.com/2011/0...
'Eurosmurf'
Jan zit weer eens onzin te vertellen. Hoe kan het toch dat die liegende en falende minister zo positief wordt neergezet. Meneer We krijgen alles terug plus rente en houden ze zich niet aan de regels dan krijgen ze niet meer. Niemand geloofde het en iedereen wist dat we het niet terug zouden krijgen. Hij wist als deskundige niet of zat bewust te liegen (wat op zich al dom was want niemand geloofde het)
Nu verteld hij weer dat we we niet onder lasteverzwaringen uit komen. Wat een onzin. We geven miljarden en miljarden (vele miljarden meer als die 12 miljard) worden uitgegeven aan onzin. Daarop bezuinigen zou ook hebben geholpen.
Verder een hele hoop blablabla en nog een verhaaltje hoe geweldig we wel zijn... mijn een schuld van 401 miljard.
Als verdediging tegen de lastenverzwaringen verteld hij dat nu weer (net dus wel nog) dat ze heel veel in eigen vlees snijden en dus eigenlijk niet doen aan lastenverzwaringen (alsof het een het ander uitzondert).. en terwijl ik dit typt zegt hij nu weer dat ze niet ontkomen aan lastenverzwaringen. Kundig man.. in een verhaaltje jezelf 2 keer tegenspreken, is ook een kunde. Maar er was gemakkelijk kunnen worden bezuinigd en aan die miljarden zijn gekomen zonder lastenverzwaringen. Nederland geeft 257,4 miljard uit (dit jaar). Daar kan gemakkelijk 12 miljard vanaf.... steker nog daar kan bijna de helft van af! Dus kom me niet aan met dat er niet onder lastenverzwaringen uitgekomen kan worden. Het vorige plan had ook vrijwel geen lastenverzwaringen. Jan zit dus gewoon weer eens te liegen.. Maar dat zijn we ondertussen wel gewend, de vraag is of hij in zijn eigen leugens geloofd of hij bewust liegt. Hij kent tenslotte ook het vorige pakket en weet dus ook goed dat er niet zo'n lastenverzwaringen nodig zijn.
@Parsons | 29-05-12 | 20:34 | + 0 -
Nadenken.
Wie nadenkt, is het eens met bezuinigen. Maar men bezuinigd niet, men doet aan lastenverzwaring. De de bulk van deze verzwaring juist bij die mensen die de economie aan de gang houden, door te werken en door uit te geven. Dan is het gewoon een oliedom akkoord, wat helaas door half uitvretend en onwetend Nederland wordt toegejuichd.
De Jager weet dat op dit moment de scenario's al klaarliggen voor het naderende geldtekort voor Spanje. De reden waarom de ESM er doorheen werd gejast is duidelijk, de problemen zijn groter en urgenter dan men nu durft te benoemen.
@denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 20:20 | + 1 -
In Nederland gaat de bekostiging van het primaire onderwijs via het gemeentefonds. Buiten het ministerie van onderwijs om. Dit geld ook voor de huisvesting van het voorgezet onderwijs in Nederland, ook betaald uit de gemeentekas. Je kan wel hier ieder verschilletje gaan memoren, maar zoals je wel vaker hoofdzaak en bijzaak niet kan scheiden: Finland heeft slechts 354 medewerkers op het ministerie. Nederland durft het geeneens te melden. Als je me niet geloofd www.rijksoverheid.nl/bestanden/documen... bladzijde 10 rechtsonder is de vergelijking ook door OCW zelf gedaan.
@Feynman | 29-05-12 | 20:23
Ik lees je tegels al enkele maanden met heel veel interesse, maar één vraag moet me echt van het hart.
Wat doe jij voor de kost?
Ik vraag dit puur uit persoonlijke interesse en geenszins om een andere reden. Sommige guurders intrigeren door hun kennis, (schrijvers)kunde en inhoud.
Na de brute verkrachting van de rechtsstaat in NL eerder deze dag is dit debat een gotspe
Nee, ik ga m'n tijd verdoen met het luisteren naar een stel oplichters in het Haagse.
Fuck 'm.
PS. M'n pek & veren handeltje loopt uitstekend.
Jan Keesje toch wat een gelul. 0,5% meer begrotingstekort staat aan 2 miljard staatsschuld meer per jaar. We hebben ruim 400 miljard... Zou hij ook wat zeggen over de 40 miljard in het potje van het ESM en wat dat gaat betekenen voor de staatsschuld als het potje aangebroken moet worden?
Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 20:26 | + 1
Wat een keuze is geweest van de politiek ipv de vrije markt.
We worden allemaal in de reedt geneukt. Ook als de PVV, CDA en de VVD er wel samen uit zouden zijn gekomen. Of dachten jullie serieus dat alleen "hullie" mochten inleveren? Doe es snel volwassen worden?
stipjes | 29-05-12 | 20:21 | + 2 -
Die kop van de Jager ziet eruit alsof die van ons geld op vakantie is geweest man zo bruin
Ja, naar Griekenland. Nog een paar miljard brengen...
Jan Kees de Jager is having his salad tossed by Bloomberg.
Jan-Kees heeft nog geld genoeg voor de zonnenbank
Feynman | 29-05-12 | 20:23
Idd, door het loslaten van de gouden standaard hebben we banken de macht gegeven over geldcreatie. En aangezien de staatsschulden altijd met rente terugbetaald moeten worden, hebben de duur opengezet voor oneindige inflatie met al z'n rare grillen.
Ze kunnen nog geen week vooruit kijken, een crisis zien ze niet aankomen,maar over jaren weten ze het precies te vertellen.
@ stipjes | 29-05-12 | 20:14 |
Hoe help ik de economie om zeep les 1.a.
Verhoog de BTW.
Hoe help ik de economie om zeep les 1.b.
Doe niks aan infrastructuur.
Hoe help ik de economie om zeep les 1.c.
Bevries de lonen.
Hoe help ik de economie om zeep les 1.d.
Geen inflatiecorrectie voor de belastingschijven.
Hoe help ik de economie om zeep les 1.e.
Beloofde lastenverlichting van 430 miljoen euro aan het bedrijfsleven niet uitkeren.
Et voilá !!
De economie doodvermoord..
*zich opgeven gaat bij voedselbank*
denk.toch.eens.na | 29-05-12 | 20:23 | + 0
ASML is een nog beter voorbeeld, 80% markt in bezit en volle inzet op innovatie. Ze moeten en willen iedere paar jaar vooruit en alles wordt op alles gezet om het te halen. Dan maar iets meer kosten, maar als je de omzet en winst ziet zijn ze goed bezig.
Typisch Nederlands: eerst juichen als er bezuinigd wordt, daarna klagen als blijkt dat je zelf ook getroffen wordt door de bezuinigingen.
Libertarische Partij mensen
De Jager aan het woord, geen enkel voortschrijdend inzicht.
De vorige depressie is verlaten door het loslaten van de gouden standaard. De start van het grote lenen. We zijn nu na tachtig jaar weer terug bij die depressie? Waarom? Landen zijn niet meer kredietwaardig, ze hebben geen plan om terug te betalen en mogen daarom niet meer lenen. Niet alleen PIIGS, ook de rest van de landen wil niet aflossen.
Zeg Jan Kees, hoe gaan wij onze staatsschuld terugbetalen? Waarom lenen we eigenlijk met al die aardgasbaten?
Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 20:13 | + 1
Dank, moet wel verplicht in WMP kijken, maar die dikke kan in iedergeval praten nu.
Kingeef1975 | 29-05-12 | 20:20 | + 0 -
Vergeet voor het gemak maar even de grote Nederlandse bedrijven waar veel kennis omgezet wordt in geld, zoals Philips; akzo; DSM, waren/zijn marktleiders op hun gebied.
Europa is toch een gevaarlijk woord,ze durven er niet aan.
Mark Rutte, zijn beleid is falend maar zijn lach is stralend!
Die kop van de Jager ziet eruit alsof die van ons geld op vakantie is geweest man zo bruin
Feynman | 29-05-12 | 20:12 | + 3 -
Zou mooi zijn ik weet alleen dat in Finland het voorgezet onderwijs en het basisonderwijs niet wordt betaald vanuit het ministerie, maar vanuit de gemeentes die staat er ook niet bij op de website die u geeft. Ik geloof dat in het bedrag dat u noemt voor Nederland deze bedragen wel zijn mee genomen en dat scheelt toch wel iets denk ik.
Nou, ze vallen elkaar nog net niet om de hals, wat een vertoning...
@Feynman
Kan me nog wel herinneren dat Finland halverwege de jaren 90 aangaf een kenniseconomie te willen worden. Binnen 10 jaar hadden ze het voor elkaar... met nokia als gevolg. op enig moment marktleider in mobiele telefonie.
Gelukkig exporteren wij tulpen en ouwehoeren we alleen maar.
Oh ja en wij schrijven ongedekte checks voor de EU.
12 september,vvd-cda en pvda.
dan is iedereen tevree.......
Ik heb safari en de stream doet het perfect...
Heeft Geenstijl een contract met NOS (telkens die vervelende *24-links), of willen ze de servers laten roken... Nou, kleine kans, ik klik er niet op!
oooooh Mark.. ga door .. ga dooooooooooooor .. jaaaahh
-
en hoe zit het met die konthaar ?
Bouwvakkert | 29-05-12 | 20:12
De NOS stream is b0rked zodra er meer dan drie man kijken, deze doet het:
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Voorlopig 'decimeert' Rutte de club van Greetje richting groter dan zijn eigen partij.
Of moet hij nog beginnen met de belofte aan zijn adres?
Ja maar, in Finland moet de commissie Prikbordvernieuwing het dan al jaren zonder externe klankbordgroep stellen!
Wat lult die Sap nou.. de minima sparen? Eerst maar eens de bezem erdoor wie niet werken wil geen uitkering klaar. En de BTW verhogen noem je dat sparen :S Sparen van andermans geld
@Bouwvakkert.
Deze doet het vaak wel: ( www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena... )
Waarom gaan die clowns niet gewoon met vakantie en beginnen een week voor 12 september aanstaande weer met hun geneuzel zodat de kiezers hun een week later meedogenloos kunnen afslachten?
Dit gemierenneuk is toch niet om aan te horen?
Dat gezemel over dat kontneuqakkoord kan me gestolen worden. Zij doen alsof dat flutakkoordtje de toekomst van Nederland gaat bepalen; wij, de burgers, weten dat, dat niet zo is. Het prulakkoord is er voor de bühne. Voor Europa en de financiële markten.
Het is wel lastig tegenwoordig, ik moet tegenwoordig altijd even goed kijken of Roemer, Samsom of Wilders aan het woord zij als ze de staatsschuld nog verder op willen laten lopen in de hoop dat Keynes toch nog ooit eens gaat werken.
De stream komt erbij niet door, heb zelfs IE geprobeerd maar nog niets. Anyway, laat alsjeblieft die rode rakkers niet op het pluche gaan zitten, dan krijgt iedereen die het niet verdient gratis geld en mag de rest die het wel verdient op de blaren zitten.
Laat ik in alle Kunduz ellende eens onderwijs uit lichten. Welk land is geniaal in onderwijs? Inderdaad Finland. Besteed Finland veel meer geld aan onderwijs? Nee.
Nederland besteed 36,8 miljard aan onderwijs over 16,7 miljoen inwoners. 2200 euro per inwoner. Finland besteed 6729 miljoen euro over 5.2 miljoen inwoners. 1300 euro per inwoner. erawatch.jrc.ec.europa.eu/erawatch/ope... Het Finse ministerie van onderwijs heeft dan ook slechts 350 medewerkers. Onderwijs is iets wat je moet doen en niet iets waar je over moet vergaderen. Het draait om keuzes en aantoonbaar niet om de hoeveelheid geld.
Ik zou nog even door kunnen gaan, maar dan val ik in herhaling.
Als het zo door gaat in NL, dan zou ik graag als rasechte Nederlander willen worden uitgezet. Kan dat?
@pius ... het wordT
De VVD die belastingverhoging doorvoert.
Alsof GroenLinks ineens voor oorlog is.
Oh wacht...
Forza Europa!! :D
Zuur Sap, dat heet gewoon azijn...
It ain't over till it's over... (... punt NL?)
Het kunduzakkoord is altijd nog beter dan geen akkoord. En het word toch weer aangepast na de verkiezingen. Geen stem overboord nog.
We hebben nog altijd sharia4Holland.
Niet zo negatief.
Goed werk Geenstijl! Aub volhouden tot 12 september 2012.
En nu in het nederlands?
REAGEER OOK