
Goh, dat
verwacht je ook helemaal niet. De honderden - zogenaamde slimme - camera's langs de Nederlandse snelwegen die iedere scheet van elke automobilist inscannen, registreren, opslaan en laten verdwijnen in een geheime database ergens in een grot vol servers onder het Binnenhof helpen
geen zier bij het pakken van grote criminelen. De effectiviteit van deze massale kentekenregistratie is ongeveer nul komma nul. Keiharde criminelen wiens kenteken door middel van deze
technologie in de computer een kruisje krijgt, scheuren schaterlachend langs deze ANPR-cams omdat de agent die de data moet filteren door de bomen het bos niet meer ziet. Via een dergelijke sleepnet-tactiek komt zo ontstellend veel data binnen, daar krijgt zelfs Mark Zuckerberg de hik van. Jaarlijks gaat het om 4 MILJOEN (!) meldingen, dat zijn er dus zo'n slordige 10.000 per dag. Vind daar maar eens degene tussen met de snoodste plannen. De toch al onderbetaalde politieman/vrouw achter het scherm wordt helemaal tureluurs van al die kentekens. Maar ondanks deze stortvloed aan gegevens heeft justitie de camera's nog niet eens als bewijs tegen boeven kunnen gebruiken. Een paar keer kon de politie op de cams zien welke richting het gespuis op was gevlucht. Maar dat was dan ook alles. En daarvoor hangt justitie dus ongeveer het volledige verkeerswegenet vol met Big Brother-achtige spycams. Waar ANPR wel voor werkt: openstaande boetes, belastingvorderingen en/of controles op rijontzeggingen. Precies de flutboetes die het nou net niet de moeite waard zijn om alle autobezitters te bespioneren/criminaliseren. En dan verdwijnt 60% van de meldingen nog ongezien in de prullenbak ook! En wat dacht u van deze giller:
"Ook zou er bij de korpsen nog een gebrek aan kennis zijn over hoe de verzamelde informatie efficiënt gefilterd kan worden". Oftewel: ondanks een cam bij iedere hectometerpaal waar je 10.000 x mee kunt inzoomen (
pdf-brochure) komen criminelen overal mee weg omdat de politie de datakennis van een seniele bejaarde heeft. Goed bezig weer!
Reaguursels
Inloggenblijkbaar zwerven hier genoeg mensen rond die de politie wel kunnen helpen. Ga dat eens doen dan! dan laten ze ons met rust en gaan ze echten boeven vangen.
dikkeluldriebier ;]
locatieoverzicht camera's regio arnhem/nijmegen:
rejo.zenger.nl/files/0000079/20100210...
groetels
@kapotte_stofzuiger | 20-05-12 | 16:11
bron?
En in de flitsende volvo of TDI kom je een crimineel nog niet eens voorbij........... dubbel lachen.
De politie gaan niet achter criminelen aan, omdat de de kans bestaat dat ze schieten.......... maar wel achter de gewone burger om een bekeuring of belasting te innen. de angst hazen.
Wacht maar eens totdat er iets wordt gedaan dat er toe doet, zul je zien hoesnel en met wat voor bewijzen de daders wegewerkt worden. En als ze echt iets groots gedaan hebebne worden ze gewoon opgeruimd en vindt je geeen spoor meer van ze. dan zullen ze meemaken waarom het "kleine" nederland altijd met de bek vooraan staat. (informatie), en die ccd's die ze ervoor gebruiken zijn waarschijnlijk ook gewoon NL van oorsprong.
Even terug naar andere tijden.....
www.youtube.com/watch?v=1La3DMKjUzU&am...
Soms denk ik dat Nederland onder een bezettingsmacht leeft. Deze overheid is niet de overheid van de Nederlanders: de soevereiniteit wordt overgedragen en het land wordt etnisch vermoord door een onbeheersbare instroom van lieden uit uitermate achterlijke, veelal islamitische gebieden. Het is een kwestie van tijd dat men dit niet meer pikt, en de huidige politieke en economische situatie zou wel eens, en ik hoop echt vurig dat ik ongelijk heb omdat ik tegen geweld ben, een catalysator hiervoor kunnen zijn.
Kortzichtig stukje non-nieuws dit. Ik weet van dichtbij en uit hoofde van werk/opdractgevers hoeveel geld er verdiend wordt door de staat met deze camera's, en hoeveel wanbetalers er gepakt worden. Geloof me, dit systeem is verdomde effectief, en levert geld op, veel geld.En ach, soms pakken ze ook nog een boef ermee,leuk toch?
God, wat zijn reageerders toch naïef.
De grootste boeven zitten op het binnenhof in Den Haag. In het torentje, catshuis, tweede kamer en op de toiletten aldaar moeten ze maar wat slimme camera,s
ophangen, dan kunnen we met zijn allen zien wie nou wie naait.
Bij "24" gaat dit zo makkelijk.
De criminaliteit is al georganiseerd. Nu de politie nog.
De data die je via deze methode binnenkrijgt, hoef je toch niet met de hand te verwerken?!
Maar als je 3km/u te hard rijdt ligt die bon op de mat, dat heeft men wel prima onder de knie. Maar goed, dat brengt geld op, aktief op zoek gaan naar criminelen en daar ook werk van maken kost geld. Voor onze Roverheid is dan de keuze snel gemaakt: keihard kontne*ken die hardwerkende Nederlanders en een oogje dichtknijpen voor de heren en dames van het dievengilde, want stel je voor dat je als overheid eens ergens moeite voor doet wat géén geld in 't laatje brengt.
Wat wij niet lezen in de Nederlandse MSM: in Griekenland en Italië dreigt het anarchistische geweld volkomen uit de hand te lopen.
www.tagesschau.sf.tv/Nachrichten/Archi...
@sjipsknip | 20-05-12 | 18:59
Yup! net als je straks verplicht IBAN bankrekeningnummer!
Dan kan draghi, Barosso cs precies zien wat er te nog halen valt bij Jan met de pet.
Ach criminelen huren of leasen dus inderdaad interesseert ze het niet. Het domme klootjesvolk laat zich door Big-Brother onder 24 uurs controle plaatsen zonder dat ze er wat aan doen. Het credo van de domoor is immers als je niets te verbergen hebt maakt het niet uit. Slaap verder daarom worden we binnenkort ook het ESM ingerommeld en als het volk dan wakker wordt is het wel handig als je als overheid alles kan zien cq tracen.
Zou je al zware criminelen pakken, moet je ook een competent OM hebben. Probleem is dus dat de ene hand niet in staat is de andere te wassen.
In het big boys netwerk wordt 10 miljoen euries aandelenwinst met voorkennis geschikt met een bedragje van zo'n 10% van de (illegale) winst.
Dus dan MOET je wel met lullig geflits je centen binnenharken.
Beetje ons kenne ons, daar.
"Hoeveel procent van alle (gescande) automobilisten is eigenlijk crimineel?"
Iedereen. Dat is de nieuwe 'Obama' gedachte, georchestreerd, zodat iedereen er in trapt. Het is als cola laten lijken dat het gezond is door sponsering, wordt eens wakker.
Derzug | 20-05-12 | 18:31
Als je auto gescand is: 100%
Hoeveel procent van alle (gescande) automobilisten is eigenlijk crimineel?
Boer-konijn | 20-05-12 | 18:02
Als "welvaart" zo ontzettend belangrijk is moet je thuisblijven.
Bijvoorbeeld het grootste deel van de bevolking heeft geen auto,ik ook niet en het boeit mij totaal niet
.Als ik ergens heen wil en het is te ver om te lopen,dan neem ik een bus of taxi zoals iedereen.
Als je bereid bent om jezelf aan te passen wordt dat hoog gewaardeerd.
Justitie en consorten hebben al decennia lang goed in de gaten dat er bij de burger veel meer te halen valt dan bij ordinaire criminelen. Daarom zetten ze in op flitscontroles en de "u mag niet op de stoep fietsen" boetes. En dat met minimale inspanning. Wie dat niet ziet leeft met zn kop in het zand.
Boer-konijn | 20-05-12 | 18:26
Thnks. Ik raad het iedereen aan.
Dus iedere seconde krijgt pliesieagentje ongeveer 8 keer een melding..
Ik zou dat systeem na 5 (zeer hoge schatting) seconde uitzetten,want daar word je natuurlijk horendol van..
De overheid: dat is zo'n dik jongetje dat onuitgenodigd op je verjaardag komt, alle taart op eet, al je cadeautjes inpikt omdat hij vindt dat die van hem zijn. En als je hem dan de deur wijst dreigt hij met papa Brussel.
Wat een ziek vervelend manneke is dat toch.
@ Banana Hollandia. LOL! Maar goed, u gaat toch niet prijsgeven in welke tak van sport u werkzaam bent. Geniet lekker van het voorrecht van een mediterraan klimaat en relaxte levenssfeer!
@ de grote anti, het zijn die labbekakkerige middenpartijen die hier steeds aan de macht blijven. De saaie, besluiteloze Hollandse polder-plakkers die zichzelf als een stabiele factor presenteren als het even tegenzit. Men vergeet te vaak dat juist zei debet zijn aan alle ambtenarij, besluiteloosheid en middelmatigheid. Gelukkig kunnen we het CDA inmiddels zo goed als elimineren. Nu D66 en de PvdA nog.
Boer-konijn | 20-05-12 | 18:10
Nee hoor, gewoon vanwege het lekkere weer ;-)
Nederland anno 2012 -
-Moslims in duitse auto's
-Graaiende politici en bankiers
-Wit zijn is uit,we moeten bruin zijn
-Vrouwen moeten koken en daarna geneugd
-Criminelen lachen
-12 miljoen internet warriors
-Japan = cool
-We snappen er niets meer van
Maar toch heb ik vertrouwen,want nederlanders zijn slim als je de statistieken erbij haalt.
Bij de buren werkt het wel.
.. Waar hebben we dat eerder gehoord?
Mompelt iets met 'OV'.
@ Banana Hollandia, Maar daar hoef je natuurlijk niet voor naar Malta. In Antwerpen krijg je een dagkaart voor een euro vijftig. In DLD parkeer je ook vrijwel overal gratis/ voor een appel en een ei. Dat is de volkomen doorgeslagen Nederlandse, progressieve idioterie, waarbij de overheid de parkeerplaatsen uitmelkt als een soort landlord.
Flitsen doen ze daar trouwens ook niet echt aan :-)
En parkeren, je pleurt je auto gewoon neer waar je wil! Gratis.
Wat mij betreft mag de stekker uit "Nederland trollenland".
@ Banana Hollandia, LOL! Maar toch, de combinatie internet-Malta...... U zit daar vanwege bepaalde fiscale redenen/ territoriale issues. Kan haast niet anders! :D
Boer-konijn | 20-05-12 | 18:05
Nee dat niet, maar u brengt mij op goede ideeën!
@ Banana Hollandia, "gokje", u doet iets met internet-casino"s. :)
@ spooked, Daarheen vertrokken vanwege de liefde? En hoe zit het met welvaart?
Boer-konijn | 20-05-12 | 17:35
Ja bevalt heel erg goed,taal is moeilijk maar mensen zijn behulpzaam.
?
@ Banana Hollandia, Nice! En, nog een zaak te runnen/ergens werkzaam, of de schaapjes inmiddels op het droge!
Tja in de top van de politie maakt men zich ernstig zorgen over het niveau, gemiddeld mbo, van de agenten. Er zijn plannen om de eisen te verzwaren, na jarenlang de eisen te hebben verlicht.
En ik kan mijn werk als zzp-er daar gewoon blijven doen, ook voor mijn Nederlandse klanten. Internet, dat is onze ontsnapping!
@ Jack anders, LOL! Volgens mij zie je daar in Rotterdam en Amsterdam alleen nog maar licht getinte poppetjes.
Boeven moeten eens bij zichzelf ten rade gaan.
Wij kunnen ze niet allemaal 'corrigeren'.
Gebruik je drugs,verdien je te veel geld,c'est ca.
Maar zodra je geweld gebruikt en mensen onderdrukt mag de keiharde lat erover wat mij betreft.
Boer-konijn | 20-05-12 | 17:50
Lekker weer, 100% Engels talig, spot goedkoop (modern gemeubileerd appartement aan zee met dak terras voor nog geen 800,- per maand , lekker eten ennnnn .
Tax Paradise!!
Criminelen zijn goed voor de vele rechercheurs, die maanden de tijd nemen voor opsporing.
Snel iemand aanhouden kost banen.
Straks ook nog al die cameragluurders op straat.
En dat moeten we niet willen met z'n allen.... toch?
"Kuch"
@ stofzuiger, Ach, met een klein beetje poen, de hele dag zon en een vrij gunstig belastingklimaat, zou u mij niet horen klagen hoor.
Alsof ze dat allemaal handmatig zitten te controleren.
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 17:45
Mooi man.
Ik heb mijzelf met voorbedachte rade te heet gewassen, en woon nu in Madurodam.
De burgemeester is wel net zo kudt als die in Utrecht, maar ach, dat is slechts een klein probleem.
Het is: keiharde criminelen WIER kenteken.
@ Banana, en een Kudo voor u. Maar vertel eens, hoe is het leven daar? Erg benieuwd!
Van alle Europese eilanden vind ik Malta wel het meest overgewaardeerd. Het is net Nederland, net zo dichtbevolkt, alleen veel warmer.
Check die comment op sargasso :
( sargasso.nl/archief/2010/08/12/landeli... )
"Bekende van me heeft ooit eens iemand zon volledige camera setup langs de weg meegenomen. Een stalen kast met servers / 24v accu backup / (ir)cameras / gprs router (kasten communiceren via het T-mobile netwerk) , etc. etc. Na een paar dagen reverse engineeren had hij volledige toegang tot het datanetwerk en de software.
De mogelijkheid tot grappen en trollen met het systeem bleek eindeloos.. Hij is nog bezig met een mooie publicatie van zijn bevindingen. Verschijnt binnenkort online. Zal een aardige schok over het land brengen vermoed ik :o) "
LOL
@Ferrari-racer | 20-05-12 | 17:41
Dat is boelshidt.. Wat te denken van de technische recherche,de zorgvuldig geselecteerde AT teams,en de aivd.
De burgerlulletjes weten nog niet eens de helft van wat er zich afspeeld.Desondanks ben ik het er mee eens dat te veel (hardcore criminelen) boeven niet gepakt worden.
Die lachen inderdaad.
En de winnaar is ... Boer-konijn | 20-05-12 | 17:43
Malta! 1 Kuddo voor jou!
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 17:44
Tsja, Malta dus...
Ferrari-racer | 20-05-12 | 17:41
Ja, want iedereen kan zomaar bij de politie... "geen middelbare schooldiploma hebben afgerond" je hebt toch een diploma en je rondt een opleiding af.. waar heeft u gestudeerd?
brutus68 | 20-05-12 | 17:40
Nope. Oke, aller laatste hint: Oude Britse kolonie..
Wie het eerst raad krijgt een kuddo!
@ Banana Hollandia, Madera, Majorca, Malta of Mauritius?
Politie staat gelijk aan een stel idioten welke veelal geen middelbare schooldiploma hebben afgerond. Wat kan je van die lui verwachten. Ik roep het hier al jaren en iedereen geeft weer lekker een minnetje. Ik ben er dol op maar het feit is en blijft de politie hier in NL is lachwekkend slecht van niveau.
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 17:38
Monte Cristo?
sargasso.nl/archief/2010/08/12/landeli...
neemjemoederindemali | 20-05-12 | 17:33
Goeie gok, maar nee. Ietsje verder en een lichtelijk andere kant op ;-)
@ spooked, En, bevalt het daar?
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 17:28
Mallorca?
spooked | 20-05-12 | 17:18
Het is een eiland. Meer kan er hier niet over zeggen ;-)
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 17:28
Echt geen idee...
Alcatraz zou al een grote verbetering zijn, maar dat begint niet met een M.
vetkleppert | 20-05-12 | 16:12
Oke, nog één hint dan, het is een klein eilandje..
Camera's zijn uitsluitend bedoeld om kredietwaardige burgers te pakken bij verkeersovertredingen en hun bankrekeningen op eenvoudige wijze te plunderen. Als ze voor het opsporen van criminelen moeten worden ingezet schiet het hele D66 justititeel apparaat meteen in een stuip, want dan moet men aan de bak en wordt het moeilijk moeilijk i.v.m. prioriteiten, proportionaliteit, rechten van criminelen enz.
@Leucopterus | 20-05-12 | 17:19
Duidelijk Nederlanders, waarschijnlijk uit Den Haag of Amsjedam. Zou ook een herkennende camera voor kunnen worden gemaakt.
@ vodaikkers, Monaco, daar moet je nogal wat centjes voor hebben. Bovendien veel teveel jetset. Spanje ligt ontzettend voor de hand, maar is een paradijs op nog geen 1.5 uur vliegen.
Zeg maar oost Europa (niet aangesloten bij EU)
Propaganda om de privacy van mensen te ontnemen om 'boeven aan te pakken' kan altijd nog erger. Zie hier hoe het in America er aan toe gaat: i.imgur.com/xwIpX.jpg
Een woord: walgelijk.
Criminelen en de overheid vissen in dezelfde vijver, zij zijn er op gericht zo veel mogelijk geld van de burger te verkrijgen en daarbij hoeven zij elkaar niet te hinderen.
Tenzij de een zo effectief wordt dat er voor de ander niets meer te halen valt, waarna fusie en verdere samenwerking een oplossing zou kunnen bieden. Zoals de dagelijkse praktijk is in landen die door de overheid gesteund worden met "ontwikkelingssamenwerking".
@ spooked, welk land?
Banana-Hollandia | 20-05-12 | 16:34
Ik ben 2 jaar geleden weggegaan,soms ff doorbijten maar werk wordt echt beloond.
Ik heb het nog nooit zo goed gehad.
Er is wel een eenvoudige oplossing voor dit probleem:
- meer bevoegdheden naar Brussel
- een extra EC-commissaris
- 2000 uur per jaar gaan werken
#wouterkoolmees #D66
Je moet 't willen zien, hè.
@Koettoerk | 20-05-12 | 17:05
Het verschil is wel dat de gemiddelde éénstreper zich inzet om boeven te vangen, alleen daarin wordt tegengewerkt door de geboden faciliteiten, of gebrek daar aan.
Wat doe je als je computer geen usb-poort heeft, maar wel een 3,5" drive en de stuurprogramma's van je stoere camera niet compatable zijn met win 3.11? Er is centraal wellicht nog een Win2000 beschikbaar, maar daarop is de commissaris aan het Tetrissen.
@ koettoerk, het hoeven ook geen Einsteins te zijn bij de politie. Het moeten gezagshandhavers zijn die een stukje betrouwbaarheid en autoriteit uitstralen. Gewoon, zoals 90% van de burgers dat graag zouden willen zien. Kennelijk is dat een te moeilijke opgave.
Ik weet dat er politieonderdelen zijn die zitten te springen om de info van die camera's. Maar die het niet mogen gebruiken om redenen van privacy. Want zolang privacy hoger in waarde wordt geschat als boeven vangen,zal het nooit wat worden.
Je kan je beter laten afpersen door de maffia dan door de overheid, want de maffie geeft je geld tenminste uit op een manier waar je geen last van hebt.
Niks nieuws onder de zon hier. Politie en justitie in NL heeft het niet gemund op criminelen. Slechts degenen waar nog wat extra munten uit zijn te persen, zijn interessant...
illuvatar | 20-05-12 | 17:03
Fijn dat eindelijk iemand eens 'ingrijpt'! :) Ik erger me al tijden dood aan mensen die wel mooi proza willen schrijven, maar niet het kofschip kunnen toepassen...
Domme wouten is een pleonasme. Ik heb unne mongol in de familie die slimmer is dan the average vmbo eenstrepert.
@kapotte_stofzuiger | 20-05-12 | 16:21
Ik heb het gezien. Ben er enorm van geschrokken ook. Wat een Faux-pas;)
@ziende blind | 20-05-12 | 17:00
Betaald?
OMG... ze laten hier iedereen maar toe tegenwoordig.
Geef Joris eens gauw een camera om deze taalverkrachters lik-op-stuk te geven.
Man, man, man, ik dacht dat de gevolgen van dat InHolland overtrokken waren, maar de verloedering is evident.
illuvatar | 20-05-12 | 17:00
Dank hiervoor, aldus een Geile koe met het schaamrood op den kaken
@OhJee | 20-05-12 | 16:51
Monaco
Macedonië
Montenegro
@neemjemoederindemali | 20-05-12 | 16:24
Juist. Jij snapt het. Spread the word.
@Geile koe | 20-05-12 | 16:58
... terugverdienT.... werkelijk? Gaat u schamen!
Kennis quiz,
Welke europeaan betaald de meeste belasting?
Zie link .pdf blz.01
"Direct inzetbaar voor:
Wetshandhaving
Opsporing
Trajectcontrole
Verkeersonderzoeken
Parking & toegangscontrole
Reistijdmeetsystemen
Tolsystemen"
Nou welke levert meteen kassa? Moet immers wel terugverdient worden. De belastingbetaler wil dat immers, zo luidt de redenatie.
Trajectcontrole is weliswaar de natte droom van velen die geloven dat het verkeer veiliger wordt als iedereen op zijn/haar km-teller aan het staren is, leidt er echter toe dat op termijn niks meer te cashen valt, immers iedereen weet het.
Zou je deze nu precies op die momenten in kunnen schakelen dat verkeersveiligheid totaal niet gebaat is bij, laten we zeggen, 100km/u rijden op een 5-baansweg, dan levert het ineens wat op!
(en dan doel ik dus op cash, niet het afnemende vertrouwen in de wethandhaver, dat in ieder geval een grondslag vindt in soorgelijke onzinnigheden die helaas veelvuldig geconstateerd worden)
-
Gek trouwens dat in buitenlandse media aandacht ontstaat voor de vraag of dit systeem, zoals toegepast in Nederland, onder meer bij iedere grensovergang, niet in strijd is met Europeese regelgeving, terwijl ik in de Nederlandse media dergelijke berichtgeving totaal nergens lees.
@Boer-konijn | 20-05-12 | 16:51
Inderdaad. Hele wijken kunnen je precies vertellen wie er aan het dealen, roven en terroriseren is. Een blind paard kan het zien. Maar de politie heeft het te druk met flitsen.
Maar goed dat ik tegenwoordig met de fiets op pad ga, ha, dat zal ze leren!
Denk wel even na als u naar aanleiding hiervan besluit de georganiseerde misdaad in te gaan.
www.vrijspreker.nl/wp/wp-content/media...
OhJee | 20-05-12 | 16:51
No Way!!!
U bedoelt te zeggen dat het om burgercentjes gaat en in ondergeschikte of helemaal niet om boefjes vangen.
Huuuuaaaaaaaa,dat wist u echt nog niet,verbasend.
Wacht maar tot Robocop in actie komt.
Wij mogen ons vooralsnog gelukkig prijzen dat de overheid zo incompetent is op ICT gebied dat ze alle registratiemiddelen niet kan misbruiken. Dit is zo ongeveer nog de enige reden waarom "newspeak" nog niet de voertaal is in dit land.
.
Dit ondanks alle inspanningen van de charlatans in Den Haag. Dit is geenzins een garantie voor de toekomst en daarom wordt het tijd dat ook dit onderdeel van wetgeving en overheidsmandaat stevig wordt ingeperkt.
.
Gezien de enorme kosten van alle registratiemiddelen en activiteiten ook nog een welkome bezuiniging.
@ Banana-Hollandia | 20-05-12 | 16:39
Marokko?
@ vetkleppert, het is gewoon niet leuk meer. Het bemoeizuchtige vingertje van de staat zwaait overal, behalve waar het nodig is. Zo hebben we de "Meer blauw op straat" gekregen. Maar dan niet in de vorm van agenten, maar "surveillerende" Melkert-schlemielen die enkel parkeerboetes uitschrijven. Als je de politie belt hebben ze geen tijd.
Ook wij zijn het zat en zijn bezig met emigratie. Naar een land waar we vrijer zijn, minder beroofd worden van onze zuurverdiende centen door een roverheid en pet betaalde munteenheid er veel meer voor terugkrijgen dan hier. Prijs - kwaliteitverhouding noemt men dat ook wel
vetkleppert | 20-05-12 | 16:46
Tsja, geld betalen om mogelijkheden te financieren om je nog meer geld te kunnen afpakken.
Er zou volgens de VVD harder opgetreden worden tegen criminelen. Ze steken 9 miljoen in een systeem om dat te kunnen bewerkstelligen, pakken ze burgers. Het is dus duidelijk wie de overheid als 'criminelen' ziet.
Als je er over nadenkt is het nog veel gekker; wij als belastingbetalers betalen goddomme dit Big-Brother systeem om ons zelf dus nog verder kaal te plukken.
Ik begin eigenlijk zo langzamerhand een beetje over te koken.
Criminaliteit loont steeds meer. Ik denk dat ik maar een ander 'vak' ga kiezen. Crimineel of revolutionair.
Rijontzegging wordt geloof ik opgelegd wanneer het echt nodig is door, in mijn ogen, crimineel gedrag: dronken rijden, geen rijbewijs, etc. (Ergo, andere mensen in gevaar brengen).
Kijk eens omhoog als je in de auto zit, voor hoe ongelofelijk veel geld aan elektronische bemoeitoeteritis daar hangt. En kijk dan weer eens omlaag. Naar de breedte.. Pardon, smalte van het asfalt. En naar dat metertje dat op de snelweg meerdere keren kilometerslang niet boven de 30 komt.
En zo gaat dat met alles in dit land. Je belastinggeld wordt uitsluitend gebruikt om je dwars te zitten.
@ Banana Hollandia. Groot gelijk. Ik ga zelf nog een paar jaar keihard werken, en dan verkoop ik mijn bedrijf. Op naar de Spaanse zon en de Middellandse zee.
"gebrek aan kennis"... dit is toch om kotsmisselijk van te worden ?
Een speeltje aanschaffen door onze hermandad op kosten van de belastingbetaler is geen probleem , het daadwerkelijk voor de volle 100% gebruiken van de mogelijkheden is ze te moeilijk en te abstract.
alle technologie in handen van de overheid wordt altijd misbruikt voor andere doeleinden dan waar ze voor in het leven zijn geroepen ALTIJD ! zeer gevaarlijk dat big brother gedoe en totale DDR-praktijken 2.0
vetkleppert | 20-05-12 | 16:35
Nee sorry, dat kan ik hier niet 'en publique' vertellen. Maar het begint met een M. ;-)
"Waar ANPR wel voor werkt: openstaande boetes, belastingvorderingen en/of controles op rijontzeggingen"
Dat is ook het enige waar het systeem voor bedoeld was.
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 16:34
Waar dan? Of kan je daar niet te veel over zeggen?
vetkleppert | 20-05-12 | 16:27
Wij zijn dan ook serieus bezig met emigreren. Wij hebben een geheim stukje paradijs op aarde gevonden op nog geen 3 uur vliegen van NL. Hoop het nog dit jaar te kunnen verwezenlijken. Weg uit deze hel idd.
... er zou een gebrek aan kennis zijn..... ja dank je de koekoek.
Zolang er figuren bij het korps worden aangenomen met het IQ van een BIFI worstje zal die kennis echt niet stijgen.
@Banana-Hollandia,
Dank je voor de woorden die ik net op wilde schrijven.
@verklappert, ben je mal. Illegalen geef je een treinkaartje met bestemming Amsterdam, Groningen of Nijmegen. Dan gaan ze (proest!) vanzelf wel weg.
Politie 'fuckt' ons met hi-tech, we fucken gewoon terug:
www.youtube.com/watch?v=xUJ2nDSSU1Y
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 16:25
Inderdaad. Zelfs in de nineties was het nog te doen.
Maar wat is het hier een hel geworden, "toevallig" sinds pleuropa.
Hahahahahaaaaa!!!
Iedereen geloofde het sprookje terwijl het enkel ging om vorderingen van boetes/belastingen van de kleine burger die direct in zijn broek schijt van zulks dreigbriefjes.
Simpelweg kassa. Ik zei het toen al.
Net als die "slimme energiemeter". Nergens anders voor bedoeld dan op afstand wanbetalers af kunnen sluiten. Mark my words.
*Denkt met nostalgie terug aan de 80's * Wat was Nederland toen fijn!!
De gulden, geen sluitingstijden in de horeca, geen rookverbod in de horeca, geen gemiereneuk over ieder stom klein dingetje, minder bureaucratie. Van oom agent kreeg je nog gewoon een waarschuwing, en niet meteen een bekeuring. De zorg was goed, scholing was goed, ik kan wel door gaan. Wat zijn we achteruit gegaan.
Het is toch alleen geplaatst om de gewone burger te pakken,te snel rijden en nog een bekeuring open staan,daarom.Om een Crimmineel te pakken,kost te veel tijd en geld.Beter de gewone rijder met een bekeuring of belastingschuld te pakken dan een crimmineel.
@jan-lul-de-behanger | 20-05-12 | 16:21
Prima, legt u dat even uit bij het CVOM en CJIB. Succes! Leestip: 'Het Proces' (ISBN 9789045015880)
Niet alleen je kenteken maar ook je kop staat volop in de database
@pius | 20-05-12 | 16:19
Eensch, uitzuigen dat hardwerkende tuig, wat denken ze godverdoemme wel niet, onze uitkeringstrekkers moeten meer poen. Laat die hardwerkende schooiers lekker de tiefus krijgen, laat ze maar bedelen bij de voedselbank.
Al hun arbeid dient te goede te komen aan de staat, de staat zal het netjes herverdelen, precies zoals het er in een heilstaat aan toe hoort te gaan. Wijze woorden, kameradski.
Ondertussen kampeert er in Ter Apel een half dorp illegaal. Maar daar zullen wel geen bekeuringen kunnen worden uitgedeeld.
Gebrek aan kennis, 10 jaar na invoering?? Knap hoor.
Tja, plotseling achter auto"s vandaan springen om criminele burgers met een kapot fiets-achterlicht te pakken, is nou eenmaal een (tijd)rovende klus. Die kwajongens uit de onderwereld moeten maar ff wachten. Komt wel een keer aan de orde bij de volgende gewapende overval op Brinks
hoe controleer je rijontzegging met een camera? Die auto heeft toch geen rijontzegging? Als ik een rijontzegging heb laat ik mijn privéchauffeur (echtegenote) rijden... Heeft de pliesie toch niets mee te maken? Of hebben ze ook al een volautomatische gezichtsherkenner type terminator I?
@pius | 20-05-12 | 16:19
U wilde zo enthousiast trollen dat u per abuis het correcte hoofdlettergebruik vergat.
Tuurlijk lachen boeven hierom. Het is nl. helemaal niet bedoeld om dieven te pakken maar het is bedoeld om ons te kunnen pakken. Alle vijheidsbeperkende middelen worden ingevoerd onder het mom van bestrijding tegen terrorisme en criminaliteit maar in werkelijkheid worden al deze technieken razendsnel gebruikt om ons een loer te kunnen draaien. Belastingtechnisch, vingerdrukkenregistratie etc. etc. Ze weten straks ook precies waar we ons bevinden. Ook handig om in de toekomst gedrag van het volk mee te kunnen voorspellen. Noem mij 1 systeem dat zo goed werkt dat de criminaliteit of het terrorisme er door is veminderd??? Inderdaad... niks.
verkeersgerelateerde Boetes altijd plus veel. Er is nog veel meer te halen bij de koekblikkenuitlaatgasmaffia.
@brutus68 | 20-05-12 | 16:16
Franse CD platen (groen met rode letters) schijnen het ook goed te doen.
Natuurlijk geloven we allemaal dat ze dit systeem gebruiken om boeven te vangen , echt.
@vraagstaart | 20-05-12 | 16:04
Ik zat eigenlijk te denken aan hooivorken, fakkels en guillotines maar dat vindt Harry Pikkel een slecht idee.
Dat in de grond heien lijkt me een aanvaardbaar alternatief.
@kapotte_stofzuiger | 20-05-12 | 16:14
Ik rij al jaren met (gejatte) Poolse kentekens. Werkt perfect.
@kapotte_stofzuiger | 20-05-12 | 16:14
Je zou bijna 'voor' stemmen idd, bijna.
In Februari is mijn kenteken geflits terwijl mijn auto 100km noordelijker stond. Op foto (op te vragen via mijn-id ) zag ik dat iemand heel klungelig van zijn 5 mijn 6 gemaakt. Uiteraard de politie gebeld om te voorkomen dat ik nog meer van dergelijke boetes zou krijgen. Die wilde natuurlijk niks doen en zouden de reactie van cjib wel afwachten. (Een loser in Ede e.o. )
2 maanden na mijn bezwaarschrift kreeg ik reactie dat het was ontvangen en ik krijg binnen 4 maanden weer bericht over de zaak.
Wat een bureacratisch zooitje is het toch daarzo.
vetkleppert | 20-05-12 | 16:12
Niets meer aan toe te voegen. Amen.
@Jackanders | 20-05-12 | 16:11
Lang leve de EU, registreren we de auto toch in Bulgarije. Geen Nederlandse agent die je durft staande te houden.
Blaster zegt hetal zo vaak: de gewone man heeft qua terreur tegen hem meer te vrezen van onze eigen godvrezende overheid dan van alle moslimterreurgroepen bij elkaar. Onze overheid heeft een zeer duister verleden opgebouwd in 40-45 waar nooit afstand van is genomen noch met wortel en tak uitgeroeid. Gestapo, Volkspolizei en andere duistere diensten in Den Haag. Behalve voor criminelen, alleen voor jou en mij! Wat moeten we roepen? sieg Heil of Kameradski?
Toch blijft de Nr1 dief aller tijden: Het ESM.
Hoe die jatten, daar kan écht geen enkele misdaadgroep tegen op.
Ik blijf me erover verbazen.
Als je vijftien jaar geleden voorspeld had wat voor armoedig strafkamp het hier in alle opzichten zou worden, zou je in een dwangbuis zijn afgevoerd. En als men je wel geloofd had, had het hele land in brand gestaan.
Maar blijkbaar gaat alles precies langzaam genoeg.
Las het al op pownews. De politie is er nu eenmaal ten eerste om de schatkist te vullen
Ik ken het systeem niet maar is het misschien niet een idee om te filteren op de zwaarste misdrijven en dan die mensen aan te pakken? Oh wacht, politie-agenten werken tegenwoordig voor de fiscus!
@kapotte_stofzuiger | 20-05-12 | 16:08
Al is het wel oppassen geblazen als er 'zware' voor je status geplaatst wordt.
Voor je het weet betaal je veel meer wegenbelasting.
Nog even de huil-quote uit het RTLnieuws artikel:
"""
In België zet de politie de ANPR-camera's juist wel in in de strijd tegen inbrekers en overvallers. En met succes. De politie in Turnhout gebruikt in minstens de helft van de strafzaken informatie die afkomstig is van de slimme camera's. Korpschef Roger Leys van de politieregio Turnhout is dan ook zeer enthousiast over de ANPR-camera's als opsporingsinstrument: "de gevangenis in Turnhout zit overvol. We kunnen echt wel zeggen dat dit fundamenteel bijdraagt aan identificatie en opsporing van daders."
"""
Het is dus duidelijk onwil van de Nederlandse pliesie en justitie. Niet een gebrek aan capaciteit of ander non-excuus.
"Ook zou er bij de korpsen nog een gebrek aan kennis zijn over hoe de verzamelde informatie efficiënt gefilterd kan worden"
Waar heb ik dat nou eerder gehoord..?
@Banana-Hollandia | 20-05-12 | 16:06
Als u zich over uw eigen morele grenzen kunt verzetten: het is financieel gunstiger de staandehoudende agent dood te slaan/schoppen/schieten (al naar gelang uw voorkeur), dan braaf de autopapieren over te dragen.
Logisch, de belastingontduiker en andere wanbetalers zijn de grootste vijand van de staat, boeven en ander tuig zijn slechts vijanden van het volk, en zoals we weten, het volk kan de hik krijgen.
We hebben ondertussen zoveel bedrijven die stinkend rijk worden van de blunders van de overheidsbeleid, dat dit hoogstens weer een druppel in de al overvolle emmer is.
Ik verbaas me nergens meer over in dit land.
Dus als ik een zware crimineel word, heb ik minder verkeersboetes?
Braafburgers bestelen en criminelen hun gang laten gaan. Zoals altijd. En van de opbrengsten het hele land veranderen in een strafkamp.
Zoals reaguurder Jan Passant mk2 het op PowNed reeds mooi verwoordde:
"
De rit nadoen van de overvallers op het geldtransportbedrijf bij Amsterdam geeft een gewone burger gegarandeerd een stuk of tien acceptgiro's op de mat wegens snelheidsovertredingen en gevaarlijk rijden.
De overvallers werden niet opgespoord.
"
Zoals gewoonlijk: met een lulsmoes over "grote criminelen" wordt de privacy van Jan-met -de-modale-pet geschonden om dezelfde jan een extra poot te kunnen uitschroeven.
En dan maar klagen dat "de burger" zoveel afstand heeft tot de politieke elite die weet wat goed voor ons is.
Aanpunten en in de grond heien, dat tuig.
Boeven lachen altijd om de politie InHolland.
REAGEER OOK