Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Op naar de 0 zetels met GroenStalinks

tofiko.jpg En Tofik Dibi, hoe hebben de appeltjesgroene linksliberalen van GroenStalinks je behandeld? Ben je gewaterboard? Nog een beetje zin in de toekomst? "Nou, ach, ja, de kritiek van de kandidatencommissie op mij is zo stevig, dat ik op basis daarvan eigenlijk nooit Tweede Kamerlid had kunnen worden". Zozo, dat klinkt niet mals! Wij zijn leken natuurlijk, maar dat klinkt ons toch wel een beetje in de oren als een roestige dolk in je rug die vervolgens zeventien keer wordt omgedraaid. Knuffel-Dibi: leuk in de Kamer als ideale Marokkaanse schoonzoon maar hij mag niet aan de macht ruiken want dan worden de Sapjes zuur en houdt Tof Thissen op met tof zijn. Zoiets? "Nou, ach, ja, ik wil dat een beetje nuanceren MAAR...de commissie mag best negatief over mij oordelen, alleen betekent dat niet dat ze het recht hebben de leden een keuze door de strot te duwen''. BAM! Recht zo die gaat Dibimans. Volle kracht vooruit! Die ijsberg daar recht voor je kun je negeren. Je bent toch onzinkbaar. Sterker nog: die ijsberg zelf is aan het zinken. Dat zijn de van angst stijfbevroren laatste paar zeteltjes van GroenStalinks. Als jij die ijsberg niet ramt smelten ze weg waar we bijstaan. Denk je wel een beetje om hun carrierè? Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om Dibimans, om macht. Pure, ordinaire, banale macht. Dan kun je nog zo geloven in windmolens, linnen tasjes met regenbogen, een multicultureel paradijs waar het verboden is vuurwerk af te steken waar Rene Danen de vrijheid van meningsuiting bepaalt, het gaat om de kern van het menselijk bestaan: macht. Bezit. Winnen. De mens, het aangeklede aapje bovenop de rots. Ook bij GroenLinks. Juist bij GroenLinks. Dat heb je ons toch maar weer mooi laten zien Tofiko, al wisten wij dat natuurlijk allang. Nu gelukkig ook de rest van kiezend Nederland. Waarvoor dank. Zin in de toekomst? Stem Lijst Dibi! Voor Tofik als filosoof-koning. En gratis tofu voor iedereen. BAM! Update: weekendbonuspica die meer zegt dan 10.000 appeltjesgroene woorden, om onderschriften bij te bedenken.

Reaguursels

Inloggen

GL is nu een beetje K3 versus de YMCA.

Shareholder II | 20-05-12 | 15:47

kan die Dibi niet gewoon een Partij voor de Marokkanen oprichten?

bigoks2531 | 20-05-12 | 14:26

@ Smaug 21:11 Natuurlijk kan je de koran met de bijbel vergelijken, maar dat de bijbel ook bedenkelijke passages bevat maakt de koran niet vriendelijker. Op elke bladzijde van de koran is wel een vervloeking van de niet-gelovigen te vinden, wat bij de bijbel in veel veel mindere mate het geval is. De koran staat als haatboek naar niet-gelovigen toe op eenzame hoogte. Dan kan je wel blerren, maar leer eens lezen: quran.com/

Blasfemist.nl | 20-05-12 | 11:06

Wat een poppenkast!

oude Schaterhand | 20-05-12 | 10:38

Pica; Kijk Jolanda toen was ik verkleed als jou.

jvy_007 | 19-05-12 | 23:42

@Smaug
Ik heb het niet over Gl, dat is zoals we de afgelopen dagen hebben kunnen zien een transparante en democratische partij, of niet?

Onderbuik | 19-05-12 | 21:32

Onderbuik | 19-05-12 | 21:21 | + 0 -
Wederom een drogreden, een man zijn verkeerde overtuiging is niet representatief voor de gehele partij.

Smaug | 19-05-12 | 21:25

luxetlibertasnederland.blogspot.com/2011/06/paul-rosenmoller-pol-pot.html
Nee rode kmer was Paultje van Gl

Onderbuik | 19-05-12 | 21:21

-weggejorist-

Smaug | 19-05-12 | 21:12

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 17:53 | + 4 -
Waar zijn die extreem gevaarlijke teksten dan? Kun je met wat versen komen, of lul je gewoon voor het gemak Wilders na? Heb je net iets te vaak de met propaganda-overspoelde anti-Islam sites uit Amerika gelezen? Heb je weleens goed het oude testament van de Bijbel gelezen? Genocide, kindermoord en verkrachting zijn prominente onderwerpen in dit oud-geprezen boek. En heb je weleens nagedacht over de oorsprong van de Jihad, de heilige oorlog? Of heb je niet goed opgelet tijdens je matige geschiedenis lessen? (templiers, rinkelt er een belletje?) Ooit verdiept in de inquisitie en de middeleeuwen? Face it, je lijdt gewoon aan dogmatisch denken dat je is aangepraat/geconditioneerd door eenzijdige media gecombineerd met onwetendheid over het onderwerp.

Smaug | 19-05-12 | 21:11

Op een gegeven moment ga je je afvragen of Sap ook niet een homofiel is...

Onderbuik | 19-05-12 | 21:11

-weggejorist-

herodus | 19-05-12 | 19:12

echt schandalig hoe de marokkaanse, homosensuele Tofick Debieli door Groen Links wordt weg gestigmatiseerd. Ik kan me geen beter profiel voor een lijsttrekker van Mao Links voorstellen.

LangeBerry | 19-05-12 | 18:55

-weggejorist-

bigoks2531 | 19-05-12 | 18:45

Groenlinks, werkt averechts.

matss | 19-05-12 | 18:34

Boer-konijn | 19-05-12 | 18:00 Voor mij komt het te laat maar er komt een dag dat ze een Nederlander aan moeten nemen omdat het moet. En als ik dan Kamerlid moet worden zul je mij nooit horen klagen.

zeg maar jansen | 19-05-12 | 18:06

Dibi is de subsidiemocro. De allo omdat het moet.

En 'allo's omdat het moet' moeten verder hun muil houden. Helemaal als ze in een baantje van zes mille per maand geschoven worden.

zeg maar jansen | 19-05-12 | 18:05

Hahahaha, de ware aard van links komt weer naar boven. Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat het troetel-aapje daadwerkelijk ambities gaat krijgen. Het "zielige negertje" moet wel het "zielige negertje" blijven. Dus hup Tofik, in therapie voor grootheidswanen, narcisme en autisme bij een -gesubsidieerde- hulpverlener!

Boer-konijn | 19-05-12 | 18:00

@Smaug tja, wat een domme vergelijking, de bijbel zei niet dat je pedo moet zijn, als men pedo is dan is ie ziek in zijn hoofd, dat heeft dus niets met de bijbel te maken.

Maar, de koran is wel extreem, in de koran lees je heel veel gekke extreme gevaarlijke teksten, dus je vergelijking is ontzettend belachelijk. Ga eerst lezen, dan pas kom hier lullen.

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 17:53

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 17:18 | + 0 -
Alle katholieke priesters zijn pedoseksueel! Er bestaat niet zoiets als een "hetero" priester! Kop in het zand, of kop in onwetendheid. Your call.

Smaug | 19-05-12 | 17:47

zoals die engelse europarlementarier die zei u heeft een uitstraling als een derderangs bankklerk. nou Tofik Dibi heeft een uitstraling van een suf gewipt keeshondje

protonplof | 19-05-12 | 17:36

Wat moeten zij met een schilderij van Rita Verdonk???

jvlaam2 | 19-05-12 | 17:27

"principieel democratisch, democratisch daar sta ik voor.. bladiebla" @Tofik Wat heeft u tot nu toe gedaan aan alle benoemde burgemeesters op basis van hun politieke voorkeur? Of is dat volgens u de nieuwe democratie die u met verve verdedigd.

roze_bril | 19-05-12 | 17:26

Tofik is de zoveelste illustratie van wat anderhalve ton per jaar voor slap ouwehoeren doet met het ego van een zeer middelmatig getalenteerde wereldverbeteraar.
Overigens vind ik dat iedereen die zichzelf aanmeldt voor een plekje op de kieslijst van welke partij dan ook eigenlijk per definitie ongeschikt is en onder geen enkele voorwaarde verkiesbaar zou moeten zijn. Ik ben het wat dat betreft eens met Douglas Adams: "Anyone who is capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job."
Het openbaar bestuur is veel te belangrijk om over te laten aan lieden die het graag willen doen. Je moet juist mensen hebben die het niet willen.

Stormageddon | 19-05-12 | 17:26

Dibi is toch ooit eens tot soort van politiek talent gekozen, dus waarom niet voor het leiderschap ;> Ik verheug me nu al op de verkiezingsdebatten waarin hij zeker afgebrand zal worden. Dat krijg je ervan als je totaal incapabele mensen in de kamer wil hebben, puur vanwege de multikul en/of clientelisme. Singh Varma, Sam Pormes en Rabbae gingen hem voor in het publiekelijk mislukken.

Blasfemist.nl | 19-05-12 | 17:19

@Smaug, kop in het zand steken lost niets op, het is een feit, islam is op zich een zeer extreme ideologie, als je een moslim bent en zichzelf een "gematigd" moslim noemt, dan ben je een nep-moslim, er klopt dus iets niet, want het is of je moslim bent, of ben je het niet.

Dit geldt bijvoorbeeld ook voor criminelen, je kan ook geen "beetje crimineel" of "gematigd crimineel" zijn, het is of je crimineel bent of ben je het niet.

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 17:18

Ik denk dat Tofik Fini ons hiermee onzettend veel plezier heeft gedaan. Door al dit gekonkel en het publiekelijk te kakken zetten van de knuffelmocro zal er van Groen Slinks weinig overblijven. Groen Slinks heeft haar ware aard laten zien. Als Dibi er op deze wijze voor gezorgd heeft dat de Kontneukpartij bij de verkiezingen keihard afgestraft gaat worden mag hij van mij dat wachtgeld pakken.

terazino | 19-05-12 | 17:09

@Schoorsteenveger | 19-05-12 | 16:46 |
En niet te vergeten dat lijzige stemgeluid, én het in stand houden van de mythe van de Nobele Wilde.
Dibi had nog aan zijn capaciteiten kunnen werken als hem in het begin was gezegd dat hij niet voldeed.
-
Hem hierover in dit stadium aanspreken, getuigt idd van de valse slinksheid die wij van de linkschmensch gewend zijn...

Ahasveros | 19-05-12 | 17:07

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 16:46 | + -1 -
Altijd leuk, die dieptepunten wat betreft ontwikkeling die regelmatig hier te vinden zijn. "alle moslims zijn extreem", ooit gehoord van het woord "drogreden"? Alle vogels kunnen vliegen. Alle kraaien zijn zwart. Ga je toch eens inlezen op dingen, ga je eens verdiepen in zaken die hoogstwaarschijnlijk boven je pet gaan.

@ schoorsteenveger

Waar baseer je al die aanvallen op? Dat Tofik misschien niet geschikt is, oke, maar een autist? De manier waarop u naar de wereld kijkt en comments plaatst geeft mij het gevoel dat u meer in deze categorie valt dan Tofik ooit zal doen. Evenals uw opvattingen over politiek, die wellicht correct zijn, want wanneer de politiek beschikt over enkel niet deugende mensen krijg je een wereldbeeld als die van anno 2012: geen voorruitgang, en alleen maar profit.

Altijd leuk die comments hier, Voor je dagelijkse portie paranoia, xenofobie, drogredenen, contaminaties en -dt-fouten.

Smaug | 19-05-12 | 17:05

Het probleem van ALLE groene partijen in de wereld is, dat ze voor links door willen gaan, maar door de natuur rechts MOETEN zijn. Natuur is immers rechts ,want ze eist behoud ervan. En dat woordje behoud mondt dus uit in behoudzuchtig. De echte rijken,lees er Thornstein Veblen maar op na, willen de natuur dan ook koste wat het kost, behouden.Hun macht over mensen blijkt immers door succesvol weerstand te bieden aan sociale vooruitgang in relatie tot de natuur. Tegen de algemene vooruitgang van de massa ingaan is immers meer eervol dan genoegdoening.Kortom stagnatie is een teken van onbegrensde macht van de rijksten en dus onbegrensd eervol ,zelfs voor de "groenen".Tjonge sinds begin 20ste eeuw is er economisch niets veranderd,schijnt het.

Dolphi | 19-05-12 | 17:03

Droevig zooitje,dat GL,helaas vallen ze niet echt uit de toon bij de rest van het gaaies in DenHaag.

K.Zwellever | 19-05-12 | 17:01

Tsja, bij GL willen ze plotseling ook "het feest van de democratie", zetten een kiescommissie op om het e.e.a. een beetje in de klauw te houden en dan gaan Van Gent en Halsema die commissie een beetje afzeiken omdat hun lievelingetje een onvoldoende krijgt! ???
Zijn ze daar sufgesnoven?

voordeoorlog | 19-05-12 | 16:59

Dibi heeft wel doorzettingsvermogen ,andere in de in de politiek zouden de stekker eruit trekken .

Eurotokkie | 19-05-12 | 16:52

Inderdaad, dat vond ik ook opvallend, want als hij zo slecht is en geen charisma heeft, en dat is ie ook, waarom hebben ze hem dan in de Tweede Kamer gelanceerd?! hij hoort ook niet in de Tweede Kamer te zitten, hij heeft gewoon geen talent als politicus, bovendien ik vind hem onbetrouwbaar, want van de ene kant zegt dat hij tegen moslim extremisme is, en tegelijkertijd noemt ie zichzelf een moslim, dat is tegenstrijdig, want islam is extreem, dus het is of je moslim bent of ben je het niet, dus hij heeft twee gezichten.

Freedom4 Ever | 19-05-12 | 16:46

Ahasveros | 19-05-12 | 16:26 |
"Waarom eigenlijk niet?"
Vraag dat aan de God die Multiculti heet.
Of kijk die valse Groenlinksers aan. Het is van hun gezichten af te lezen, de leugen en het verraad. Die vriendelijkheid, die lach, dat welwillende, allemaal vals en verlogen. het zijn grimassen van machtshongerige wolven en wolvinnen met opengesperde bek, klaar om toe te springen, te bijten en te verslinden.

Schoorsteenveger | 19-05-12 | 16:46

@Moonwarrior | 19-05-12 | 16:31
nee hoor, nog altijd 2, maar nu gaat bepaald worden hoe 'intelligent' (gedwee in dit geval) hun stemvee is.

Causa Sui | 19-05-12 | 16:39

Dus bij de partijvoorzittersschaps verkiezingen van GL is er maar een kandidaat?

Moonwarrior | 19-05-12 | 16:31

@Schoorsteenveger | 19-05-12 | 15:52 |
Zo zie je maar waar het linkse geknuffel toe kan leiden:
Jarenlang iemand idd de hand boven het hoofd houden en politiek correct NIET aan te geven dat hij niet geschikt is.
De zevende hemel ingeprezen als 'politiek talent' leefde Dibi in de illusie dat hij over bepaalde capaciteiten beschikte. Feitelijk is het niet meer dan vanzelfsprekend dat hij een gooi naar het fractievoorzitterschap heeft gedaan.
Echter, deze actie kwam ietsje té dichtbij de werkelijkheid van alledag. Vandaar dat de partijleiding ingreep.
-
Terecht concludeert Dibi 'dat hij op basis van de kritiek van de kandidatencommissie eigenlijk nooit Tweede Kamerlid had kunnen worden'.(Bron: VK)
Jammer dat dit hem nooit eerder is medegedeeld.
-
Waarom eigenlijk niet?

Ahasveros | 19-05-12 | 16:26

Ik ben blij dat er in deze dondere tijden nog een club mensen is die voor entertainment van enorm hoog niveau zorgt. Hiervoor geef ik een staande ovatie.
Het wachten is op "Tofik, de musical".

bft | 19-05-12 | 15:58

Natuurlijk is die jongen niet geschikt, maar dat was hij ook al niet toen ze hem binnenhaalden en meteen hoog op de verkiezingslijst slingerden. Het is een tragikomedie. Ze zijn al die jaren veel te lief voor 'm geweest, hebben 'm de hand boven het hoofd gehouden en 'm elke keer weer op het hart gedrukt dat hij best wel goed was eigenlijk, dat hij echt niet voor spek en bonen meedeed. En nu is niet Tofik Dibi, maar zijn ze zelf het kind van de rekening. Bam! Want Tofik is het een beetje in de bol geslagen met al die veren in zijn reet, al die veren die zij er gedoseerd, de een na de ander, voorzichtig ingestoken hadden, telkens als dat voor de stemmingmakerij naar buiten toe nuttig of nodig was.
Want al die veren bij elkaar hebben van Tofik een prediker gemaakt, iemand die plots het licht heeft gezien, dit licht in een boodschap heeft gegoten en van die boodschap kond wil doen, wat de gevolgen voor hem, zijn partij of de wereld ook zullen zijn. En daarmee hebben ze een monster geschapen, want Tofik is een prutsprediker en een prutsprofeet, zoals de meeste predikers prutsers zijn en de meeste profeten ook. Alles was voor hem een grap, of het overkwam hem, maar van het ene op het andere moment voelde Tofik zich geroepen. Door wie of door wat zal waarschijnlijk nooit duidelijk worden, want Tofik is een warhoofd, een dromer en een autist die in raadselen spreekt.
Natuurlijk is die jongen niet geschikt. Nooit geweest. Wil je geschikt zijn dan moet je over lijken willen gaan, brand willen stichten, in willen breken en anderen de maat willen nemen. Wil je geschikt zijn dan moet je niet willen deugen.
Ik hoop van harte dat deze jongen zich niet voor niets tot martelaar heeft uitgeroepen en in staat zal blijken om als volstrekt ongeschikte die partij aan het wankelen te brengen.

Schoorsteenveger | 19-05-12 | 15:52

@jackanders
Ja inderdaad, verder blijft de tekst gewoon staan ondanks die minnetjes.

Onderbuik | 19-05-12 | 15:49

.... en op de achtergrond staan Roemer, Irrgang, en van Bommel zich handenwrijvend op te warmen voor een coalitie met de PvdA.
-
Het grote bedillen, betuttelen, bemoeien en beroven is begonnen.
-
Enneh... bedánkt, hé Tofik!?

azoturie | 19-05-12 | 15:43

@Onderbuik | 19-05-12 | 15:36
Lijkt me een prima signaal, iedereen in de min.
Dan voelen ze zich echt zo beroerd dat ze er groen van zien.

*Buiten deze draad in CAPSLOCK lachen doet*

Jackanders | 19-05-12 | 15:40

Nu het over groenlinks gaat zitten er inderdaad opvallend veel mensen op een minnetje te klikken. Tja groenlinks en vrijheid van het hebben van een eigen (afwijkende) mening gaat blijkbaar nog steeds niet samen.

Onderbuik | 19-05-12 | 15:36

Veni, Vidi, Dibi

Bieluh | 19-05-12 | 15:27

liever Dibi dan Sap

de psychologe | 19-05-12 | 15:27

GroenLinks is na dit akkefietje hartstikke dood.
Dat is jammer omdat de toekomst een hoop (politieke) verandering nodig heeft en de groene visie best een prima visie op zou kunnen zijn.
Het is goed omdat GL nu duidelijk heeft laten zien dat het TOTAAL niet in staat is om te veranderen. Ze zitten zelf nog vast in een totaal achterhaald systeem van apparatsjiks die wel even bepalen wat wel of niet 'juist' is. (om nog maar even buiten beschouwing te laten of dat idee "überhaupt ooit actueel is geweest).

Als ToBik inderdaad zo waardeloos is als de partij meent dat hij is dan had zij vol vertrouwen de lijsttrekkersverkiezingen tegemoet kunnen zien: hij was dan immers zonder twijfel weggestemd. Maar nee, daar moest vooraf al een stokje voor worden gestoken. Nadat zelfs het CDA eindelijk gebogen was voor de realiteit heeft GL zichzelf neergezet als DE regentenpartij bij uitstek. Dat is een prestatie van formaat.

De kunduz-coalitie is bij deze definitief kapot. De vijf partijen zullen nu met geen mogelijkheid nog een meerderheid behalen bij de aanstaande verkiezingen. Iets wat sowieso al onwaarschijnlijk was.

Red mij niet | 19-05-12 | 15:26

Tofik for President! *Duikt weg en kijkt of dit wél + kuddo's oplevert*

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 15:26

Tja, een drammerige stokpaardje van GL; het Voorkeursbeleid, positieve discriminatie wordt zo eindelijk door de praktijkervaring efficiënt het riool in gespoeld.
Wel arbeidsorganisaties en particuliere bedrijven onder de loep nemen, maar zelf de knuffel onder het recycle-glazen plafond houden.
'Transparant' noemen ze ze dat.
Zal echt briljant zijn als Dibi de Simpele wint, dan is GL meteen voor lange tijd van het pluche gestoten door hun eigen democratische voorkeursbeleid, ik zie het graag gebeuren.

Causa Sui | 19-05-12 | 15:23

@rara | 19-05-12 | 15:18

Géén grapjes maken vanmiddag, het aanwezige publiek is gespeend van enig gevoel voor humor. Waarschijnlijk besmet met Dibyphilis Acutus, een soort groene uitslag aan je linkerhand waarmee je op de foute knopjes gaat drukken.

Reinaert | 19-05-12 | 15:21

Daar valt dan je groene droom in duigen Dibi. Maar weer terug dan naar de oase`s van Marokko. Daar valt nog genoeg te redden voor je.
Goeiedag.

miereneukert | 19-05-12 | 15:16

Groen Stalinks is een heel slechte woordgrap.

Filterzakje | 19-05-12 | 15:13

@benzinebar | 19-05-12 | 15:03 | + 2 -

Je vergeet Sam Pormes nog, ook zo'n fijne man.

Hans Hillen | 19-05-12 | 15:13

@Magnum Force | 19-05-12 | 13:43
Ik denk dat ik het eerste de beste terras neem tegenover dat kanaal, om onder het genot van een lekker wijntje te gaan kijken wie er het eerste verzuipt. Kun je nog een leuke weddenschap op doen ook.

Juffrouw Stemband | 19-05-12 | 15:06

Redactie, mijn typefouten blijven een stil protest voor een edit-functie !

- Edit: zwitsals moeten niet zo zeiken of zichzelf bannen. -

Shareholder II | 19-05-12 | 15:04

De partij van Borghouts, Duyvendak, Singh Varma en Mohamed Rabbae vindt Tofik Dibi niet geschikt....

Misschien kunnen ze René Danen vragen?

benzinebar | 19-05-12 | 15:03

necrosis | 19-05-12 | 14:23
Onze Stijlloze nachtploeg trekt het wel weer recht ;-)

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 15:02

Als ik met het mes op tafel zou moeten kiezen tussen die twee nitwits zou ik of politiek asiel aanvragen of de hand aan mezelf slaan.

o)+ | 19-05-12 | 15:01

Iemand als iets vernomen over La Dibi's oranje EK-hit "BAM" ?

Shareholder II | 19-05-12 | 15:00

@Hans Hillen | 19-05-12 | 14:53

Tofik heeft wel eens een bomgordeltje aangepast maar ze maken die dingen niet in zijn maatje: alle gordeltjes zakken zó van z'n BAMbi-bibsje. Sedertdien draagt 'ie alleen nog jarretelles (maar dat heb je niet van mij).

Reinaert | 19-05-12 | 14:56

Slaapt die scheefwoner nog bij zijn moeder in bed ?

Jimmy Mc Clure | 19-05-12 | 14:56

@streknek | 19-05-12 | 14:52 | + -1 -

Als ik lid zou zijn van GL dan zou ik mijn sympathiestem ook aan Dibi geven.

Hans Hillen | 19-05-12 | 14:54

Het is Dibi in de bol geslagen. Tofik Brokkenmaker kan wat mij betreft van de kieslijst worden afgevoerd.

Islamofiel | 19-05-12 | 14:54

De snelheid waarmee de politieke dagkoersen fluctueren suggereert dat GL, door het nu niet al te best te doen, zal pieken tijdens de verkiezingen.

Arrabinekoeterine | 19-05-12 | 14:54

BAM, Tofik. Vol in je gezicht. GL geeft openheid van zaken. Je was dus inderdaad de excuus-Marokkaan. Partijvoorzitter Weening legt dat even haarfijn uit bij Knevel en Van den Brink.

Libertinowitz | 19-05-12 | 14:54

Grappig, een moslim die iets opblaast door alleen maar BAM! te zeggen. Meestal hebben ze er een bomgordel voor nodig.

Hans Hillen | 19-05-12 | 14:53

streknek | 19-05-12 | 14:52 |

12 september stemt u Dibi? Landverrader#

Desmoulins | 19-05-12 | 14:53

Ik ben zeker geen fan van GL maar Dibi zet dat zooitje wel mooi tekijk.Heerlijk.Ik stem op Dibi!

streknek | 19-05-12 | 14:52

sorry voor het "weetje" aan het eind

hotnot | 19-05-12 | 14:47

Dat hij niet uit de kast komt schijnt te maken te hebben met zijn vriend want die is ook moslim. Zodra 'het' bij hem bekend wordt vliegt de familie subiet een achterlijk neefje in uit de Riff want de eer moet natuurlijk wel worden gered...

eerstneukendanpraten | 19-05-12 | 14:47

Bij de pica: Tofik tegen Jolande, "dit is een echte Frida Kahlo, ik moest onmiddelijk aan je denken toen ik dit zag. Voor jouw".

hotnot | 19-05-12 | 14:46

Valt hij nu ook alleen maar op mannelijke geiten?

*bukt voor Joris*

eerstneukendanpraten | 19-05-12 | 14:41

@BeunDeHaas | 19-05-12 | 14:37

Dat Heleen Weening er as we speak nog zit verbaast me eerlijk gezegd.

In het kader van de noodzakelijke damage-control had ik 'r toch direct gedumpt voor ze met 'r arrogante prietpraat nog meer schade zou hebben kunnen aanrichten. Buitengewoon vreemd dat zulks nog niet gebeurd is.

Reinaert | 19-05-12 | 14:40

necrosis | 19-05-12 | 14:37
Trouwen met Sap… The Horror..

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 14:40

In aanvulling op : Harry de Slijter | 19-05-12 | 14:12

Zojuist krijg ik door dat hij ook van de Heer is en ook nog eens aan de herenliefde doet. Aan z'n mondje kun je zien dat hij daar gaar wat in wil hebben, of heb ik het mis?

Harry de Slijter | 19-05-12 | 14:39

Bij Knevel: "wij hebben geen druk op jo... deze jo... TOFIK uitgevoerd"
Dat zegt genoeg. Heleen Weening vindt hem dus een jochie, een jongetje en zwaar ongeschikt.

BeunDeHaas | 19-05-12 | 14:37

@Banana-Hollandia | 19-05-12 | 14:29
In dat geval: als Sap de laatste vrouw op aarde was, zou ik trouwen met mijn rechterhand, en vreemdgaan met de linker.

necrosis | 19-05-12 | 14:37

Als Dibi verstandig is gaat hij een rechtszaak aanspannen tegen Groenlinks wegens racisme...

Onderbuik | 19-05-12 | 14:36

Tjonge jonge, en ik maar denken dat Groenlinks multiculti fundamentalisten waren, ze willen gewoon geen Marokkaan aan het roer.

Maar even serieus, Groenlinks blijkt gewoon weer een ouderwetse politieke parij. Niets bijzonders, het partijcollectief wil blijkbaar niet een nog groter risico lopen dan met Mina Stekkerblok.

GödelsRevenge | 19-05-12 | 14:34

@necrosis | 19-05-12 | 14:23

Ik heb net een rondje door de panelen gemaakt. Dat lossen we samen wel op!

Reinaert | 19-05-12 | 14:34

@ necrosis 14:23

Jij even niet. Zal wel tijdelijk zijn, net als het kwartje van Kok...

eerstneukendanpraten | 19-05-12 | 14:34

necrosis | 19-05-12 | 14:23
Nee, dat is het politbureau van GL. Die kijken mee.

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 14:29

Op twitter hebben ze het over Dibigate.

Helaas ben ik een beelddenker.

rara | 19-05-12 | 14:29

Kom op zeg, die Dibi heeft me ook een uitstraling van een gesmolten natte tosti, dat commissie heeft groot gelijk.

mijntweecent | 19-05-12 | 14:28

De kritiek van de kandidatencommissie op Tofik Dibi is zo stevig, dat hij op basis daarvan eigenlijk nooit Tweede Kamerlid had kunnen worden. Dat zei Dibi later vandaag in het Radio 1-programma Tros Kamerbreed.

Dan snap je nu zeker wel waarom je er zit he jongen?
GL dacht te scoren met een mocro(voorzien van slap handje dus twee vliegen in 1 klap) op de lijst maar dat pakt nu heel anders uit.

Je wilde meer,je wilde teveel maar helaas voor jou ben je teveel.

Adieu en het gay je goed!!

Opbokken | 19-05-12 | 14:28

@Jaypelsteeltje | 19-05-12 | 14:18

"Roemer-charisma"

Hûh? Heb ik iets gemist? Roemer is toch die man die ongeveer net zo veel charisma zit als die hondendrol waar ik vanmorgen bijna in trapte?

Roemer is een lieve, leuke, aardige en vooral kleine burger maar uitstraling heeft 'ie niet. Teveel arbeidersmilieu, te weinig academisch en dat straalt 'ie ook uit. Zou een prima gemeenteraadslid of zelfs wethouder zijn in een kleine Brabantse gemeente maar op het Binnenhof heeft 'ie in mijn optiek (net zoals het leeuwendeel van de kamerleden overigens) niets te zoeken.

Wel een typische SP-man, dát moet je 'm nageven.

Reinaert | 19-05-12 | 14:26

Iedereen in de min?
Iemand zit zich zeker te vervelen?

necrosis | 19-05-12 | 14:23

@T. Grimbek | 19-05-12 | 14:06
Ik heb op hem gestemd, ben ik dan ook een racist?
En die 1,5 Mio mensen die hetzelfde hebben gedaan?

necrosis | 19-05-12 | 14:21

Laatst bleek dat Marokkanen (je verwacht het niet) ook negers discrimineren! Zou Sap een negerT zijn?

kibambam | 19-05-12 | 14:21

Als Dibi roomblank, hetero, Nederlander en vrouw(!) was geweest was hij vast wel geschikt geweest.
Dit betekent dat groenlinks een racistische en sexistische partij is.

Onderbuik | 19-05-12 | 14:19

Tofik Dibi is een leuk, opvallend kamerlid, maar straalt weinig leiderschap uit.

Sap doet het op dat vlak wat beter, maar mist Roemer-charisma om GL tot stemmenkanon te maken.

Jaypelsteeltje | 19-05-12 | 14:18

Het is een wolf in schaapskleren, Dibi betekent in het arabisch volgens mijn buurman wolf. Taraaa... llalalala..

jan2011 | 19-05-12 | 14:18

Wat een leegte. Allemaal.

o)+ | 19-05-12 | 14:16

En is tie al minister president, of gaat dat niet zo snel.

Uw Verzekeringsadvis | 19-05-12 | 14:12

Is er al een girorekening geopend voor een vliegticket voor die jongen?
"Ik zeg WEG" !

Harry de Slijter | 19-05-12 | 14:12

Gna gna.. Zou Tobik zo weinig verstand hebben om zich als zeer jong broekie verkiesbaar te stellen, of had hij zelf al zijn twijfels, dat hij er alleen maar bijzit om kiezers te trekken en de multiculti samenleving te etaleren?
Denk het laatste.

Terpen-tijn | 19-05-12 | 14:10

Wilders een racist? Zijn moslims nu ineens ook al een ras?

blikjegrolsch | 19-05-12 | 14:08

"GroenLinks mag harder zijn, bijvoorbeeld tegen zo iemand als Geert Wilders. Zeg maar gewoon dat hij een racist is!"
Goed punt van Dibi

T. Grimbek | 19-05-12 | 14:06

Ongeschikt als leider of wat dan ook, kan ie altijd nog stukjes gaan schrijven op een blog over oneerlijkheid, politiek, macht, politiek, achterkamertjes, politiek, gestuntel, politiek, wat is wijsheid enzo...

Ik wens hem, gelijk ieder ander mens, het allerbeste en veel succes in het leven toe.

Strangetown | 19-05-12 | 14:06

Die Sap is een omhooggevallen kut, heeft aan de macht gesnuffeld en wil, koste wat het kost, meer. Maakt niet uit of ze daarvoor Dibi met de grond gelijk moet maken of GL bij de verkeizeingen naar 3 zetels brengt.
Kijk naar de ogen en je ziet of iemand deugt.

hStripe | 19-05-12 | 14:04

Dibi is toch helemaal geen stemmentrekker. Met enige zelfreflectie had 'ie ook kunnen bedenken dat niet hij de juiste persoon is om de GL kar te trekken. Enige overschatting van de kant van Dibi in deze. Maar goed het blijft een domme actie van zowel GL als van Dibi. Tenminste voor GL dan! Regeringsdeelname is nog nooit zo ver weg geweest en was zo dichtbij.

borderliner | 19-05-12 | 14:00

Met respect voor het doorzettingsvermogen van Dibi, maar je kunt de kandidatencommissie van GL geen ongelijk geven.
Dibi heeft vooralsnog te weinig ervaring om partijvoorzitter te worden, dat gebrek wordt ook niet (deels) gecompenseerd door een universitaire studie.

Daarnaast heeft Dibi vooral laten zien dat hij zich bezig houdt met bijzaken, en vooral niet met de hoofdzaken. Afgezien van de multiculturele samenleving, waarin hij nauwelijks een kritisch geluid laat zien.

Als partijvoorzitter dien je de realiteit onder ogen te kunnen zien en daarop beslissingen durven te nemen. Niet dat Sap daar een ster in is, of laat staan Pechthold, maar Dibi zeker niet.

lion@night | 19-05-12 | 13:59

Ben wel benieuwd hoeveel pity-votes Tofag gaat krijgen na al deze commotie.
Als ik GL was, zou ik toch nog maar even wat andere mensen op die lijst zetten.

Lijkt me logisch... | 19-05-12 | 13:57

De wereld brand, en Groenlinks maakt intern ruzie.... Stoppen met de democratie aub... Doe maar een sterke/man vrouw die deze teringbende bestuurt!

Leaque of Morons | 19-05-12 | 13:54

Magnum Force | 19-05-12 | 13:43
Kommissie in het leven roepen ter bescherming van politici die dreigen te verdrinken (gesubsidieerd uiteraard).

spanarchist | 19-05-12 | 13:49

@Magnum Force | 19-05-12

Ik zou op de kant blijven zitten en kijken wat er gebeurt. Hadden ze maar zwemles moeten nemen.

Barbertjehangt | 19-05-12 | 13:48

Dibi is een druiloor. Altijd al geweest, maar ik vind het wel bewonderingswaardig hoe standvastig hij voor zijn recht en de partijdemocratie opkomt. Maar het meest bewonder ik hem om hoe hij met losse handjes en zonder bomgordel GL opblaast.

Hanxie | 19-05-12 | 13:46

@Ruskin | 19-05-12 | 13:37
Als die media-aandacht ervoor zorgt dat GL in September slechts 2 of 3 zetels krijgt; gewoon doorgaan!

necrosis | 19-05-12 | 13:46

De hele politiek is alleen maar egotripperij.

vsblst | 19-05-12 | 13:44

Pica: Jolande vraagt aan Dibi of hij een Michael Jackson tekening wil ophangen op de partij wc.

Guusje Nadorst | 19-05-12 | 13:43

Stel, u fietst langs een diep kanaal. Plotseling ziet u daar in het water Sap en Dibi rondspartelen, om hulp roepend, op het punt te verdrinken. En u moet kiezen. Wat zou u doen?
[ ] Lekker gaan lunchen
[ ] Een bioscoopje pakken

Magnum Force | 19-05-12 | 13:43

Nog even een anagram ingetypt toen kreeg ik 600 keer 'ongelooflijke prutser' en daarna Bio Kid. Nuff said.

zooishettoch | 19-05-12 | 13:41

Tja, ik vind 't maar een non-issue. Is er daadwerkelijk geen interessanter nieuws?

Pindakees | 19-05-12 | 13:41

Ik vind h'm wel lief. Intigrerend ook.
Seculiere moslim, homo.... super interessant ook om deze mens in zijn ontwikkelingsproces te volgen.
Hij gaat op allerlei vlak nog veel voor zijn kiezen krijgen, en ik denk dat hij dat wel aan kan en door zal groeien.

Ben Adam | 19-05-12 | 13:40

De slogan van Tofikje zou niet BAM! maar ZAP! moeten zijn. Zap van Sap naar Dibi.

McSnor | 19-05-12 | 13:40

@Fijnstoffer | 19-05-12 | 13:33

Het is inderdaad pijnlijk om zulks te moeten constateren maar het is niet anders. Goedkoop opportunisme, nepotisme en ordinaire baantjesjacht roeleren grote tijd en lijken de enige motivatie te zijn om 'iets' in de politiek te gaan doen.

Er zijn natuurlijk wel een aantal uitzonderingen op die regel maar die zijn op de vingers van één hand te tellen, terwijl we idealiter toch echt tweehonderdvijfentwintig bevlogen en idealistische politici annex denkers op en rond dat binnenhof zouden hebben moeten lopen.

Maar nieuw is het niet, sinds Dijkstal ooit over Jip en Janneke begon wist ik het zeker: dit komt voorlopig niet meer goed. En tot op heden heb ik - helaas - het gelijk aan mijn zijde.

Reinaert | 19-05-12 | 13:39

Deze dwaasheid krijgt veel meer media-aandacht dan het verdient.

Ruskin | 19-05-12 | 13:37

Dibi sloop die tering party maar lekker kan niet wachten heerlijk wat een hekel heb ik aan dat neus oorgel van een sap nu dat cda nog die party van tollenaars en hypocrieten

claener | 19-05-12 | 13:36

Ik zou er heel veel maar dan ook heel veel voor over hebben als ik Jolande Sap zou kunnen neuqen. Ze lijkt me heerlijk! Oh en Tofik moet zich maar aanmelden op de sea warrior een soort sabbatical.

Man-Bijt-Hond | 19-05-12 | 13:36

Onderschrift pica: Allahverdomme wat meurt dat mens!

McSnor | 19-05-12 | 13:34

Bindend stemadvies: Geen Groen Links

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 13:34

Geruzie in de kindergarten met een spelleidster die het verliest van een jongetje. Allemaal van tevoren afgesproken media-aandacht voor Groenstalinks. Tofik gaat hierna lekker op vier jaar wachtgeld!

Twee Jeetjes | 19-05-12 | 13:34

Maak ze(GL) nou niet slimmer dan dat ze zelf zijn!

rentenier | 19-05-12 | 13:33

@Reinaert | 19-05-12 | 13:24
Wat je zegt. De kwaliteit van onze parlementariërs/politici is bedroevend. Komt vooral omdat het ambt vergt dat men denkt als een corrupte partij-rat. Echt deskundige mensen en oprechte mensen worden er bij voorbaat kotsziek van en bedanken voor de eer. Ook de media spelen hun verrotte rol mee. Wie er niet tegen kan dat bergen stront over hem/haar worden uitgestrooid, doet er goed aan nooit een politieke functie te ambiëren.

Fijnstoffer | 19-05-12 | 13:33

Als ik moest kiezen tussen Sap en Dibi, dan koos ik smurfin

das_Freudenmädchen | 19-05-12 | 13:33

Als ik zou moeten kiezen tussen Sap en Dibi, dan zou ik de deurkruk kiezen.

McSnor | 19-05-12 | 13:32

Lol @ pica. Een echte Bandirah cadeau!

LibertasSimplex | 19-05-12 | 13:31

+ 1 voor bonus pica!

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 13:30

De kritiek van de kandidatencommissie op mij is zo stevig, dat ik op basis daarvan eigenlijk nooit Tweede Kamerlid had kunnen worden".
Ja beste dat vinden wij al jaren maar gelukkig ben je niet de enige.

Victor Meldrew | 19-05-12 | 13:28

De kandidatencommissie van Groenlinks dat zijn gewoon racisten
Groenlinks heeft blijkbaar niet zoveel democratie
he lekker dat groenlinks bashen, lol
Ik zie al uit naar de volgende aflevering van de klucht
Volgende week komt ook vast in debat op tv, Stand-upcomedy

janneman1977 | 19-05-12 | 13:28

Keuzes, keuzes. De zure kut van Sap of een Mocro. GL kiezers zijn niet te be(s)nijden. Over transparantie gesproken. Moet Dibi niet eerst uit de kast komen, voordat ie leider wordt? Maar goed, even reeel vooruitkijken nou. Die partij stevent met beide nitwits af op splinterniveau. Stemmen gaan richting Roemer en Samson, en dus wordt fozzie straks groter dan Rutten. En gaan we in september weer scherp linksaf.

Koettoerk | 19-05-12 | 13:27

Tja, Schijnheilig Links, dat is toch in Driebergen wonen en blijven beweren dat zo'n multicultiwijk als Overvecht of K-eiland hartstikke gezellig en probleemloos is.

Ja nee, geen mening | 19-05-12 | 13:27

Fotobijschrift: "who's afraid of red, green and narcism".

Reinaert | 19-05-12 | 13:27

Staaltje paniekvoetbal van de commissie van Groen Links.
Een gezonde politieke partij gaat niet op zo'n manier om met hun kandidaten cq partijgenoten.

hooliganica hollandi | 19-05-12 | 13:27

Die eindigt ergens als bestuursvoorzitter bij een Quango organisatie!

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 13:26

Fotobijschrift: Dibi: "Zelfs de achterkant van Sap is niet om aan te zien."

Ja nee, geen mening | 19-05-12 | 13:25

Als ik deze hele affaire even overdenk blijf ik achter met een cocktail van gevoelens: een dosis galgenhumor (nadere uitleg lijkt me overbodig), een snuifje medelijden (hoe een onnozelaar geslachtofferd kan worden) maar toch vooral heul veul *plaatsvervangende schaamte*.

Want laten we eerlijk zijn: als dít soort gajes het volk moet vertegenwoordigen dan zijn we toch wel verdoemd diep gezonken met z'n allen. En die uitspraak doe ik zelfs nog onafhankelijk van het feit dat GroenLinks bepaald niet mijn partij is. Het is hemeltergend, zoveel incompetentie op zo'n klein Binnenhofje!

En: "wie de schoen past trekke 'm aan" (deze cryptische boodschap is bedoeld voor alle overige partijen exclusief de SGP).

Reinaert | 19-05-12 | 13:24

Onderschrift bij update:
Hou 'es vast Tofik, ik moet even een droge slip aan gaan trekken...

necrosis | 19-05-12 | 13:24

Het karakteristieke Calimero-berbers. Die kennen we al van Fatima Elatik. "Ik ben moslima, Marokkaanse en vrouw. Daarom moeten ze mij hebben, boohoo."
Nee Elatik, je blundert en je bent incompetent. Bovendien zit je op die plek omdat je MMV bent, niet omdat je ergens verstand van hebt. En wordt jou de hand boven het hoofd gehouden omdat je MMV bent.

Dibi wil maar niet inzien dat hij zich in het GroenLinkse landschap in koesterende, toegeeflijke warme armen bevond.

Op GeenStijl werd toch zijn eerste wapenfeit gepresenteerd? Dat 8 pagina's tellende flutdocumentje in gefolterd Nederlands waar hij 9 maanden (!) op had zitten zwoegen en waar niks van belang instond?

Shalome | 19-05-12 | 13:24

Dibi is een onverslaanbare eindbaas. Groen Links is bang van hem. Ze kunnen hem niet rechtstreeks raken dus proberen ze het via slinkse omwegen.

Boyo | 19-05-12 | 13:23

GL maakt zichzelf meer en meer ongeloofwaardig en kleiner, die Sap is al zo'n beetje de meest ongeschikte persoon ooit om kiezers te winnen, maar die Dibi met zijn eerlijke kans is precies goed voor twee zetels, schat ik zo in.

captainobvious | 19-05-12 | 13:21

Groen Links is een amalgaam van vh maoïsten denk aan multimiiljonair, oproerkraaier in de havens en nu IKON "journalist"Paul Rosenmüller, communisten en zogenoemde pacifistisch socialisten met veelal goede opleidingen en banen. Zij zijn de propagandisten bij uitstek van de door hen geroemde multiculturele samenleving maar die wordt niet door hen gestalte gegeven immers zij wonen veelal in de "gegoede" wijken met een Prius voor de deur. De vormgeving van hun ideale samenleving wordt gaarne overgelaten aan de gewone Nederlander die geen keuze heeft om naar die gegoede wijken te verkassen. Neemt niet weg dat Dibi wel voor zijn idealen staat en door zijn move vlijmscherp de antecedenten van zijn partijgangers blootlegt.

Jan Boule | 19-05-12 | 13:21

Dibi is niet de enige bij GroenLinks, die nooit Tweede Kamerlid had moeten.

CoffeePatch | 19-05-12 | 13:21

alsof er wel iemand op Sap zou stemmen..

avitas | 19-05-12 | 13:20

Als Tofik ophoudt Tof te zijn houden we Ik Dibi over. Denk niet dat we dat willen met zijn allen.

Zqwiqly | 19-05-12 | 13:20

Doe mij maar appelSap.

Smalhout | 19-05-12 | 13:20

Sap is de meest irritante boeroeper uit de geschiedenis van de Nederlandse politiek. En Dibi lijkt me inderdaad niet de meest strategische. Maar het partijbureau van GroenLinks is duizend keer dommer. Partijverkiezingen = gratis publiciteit, meer aandacht en meer kans om je partijpunten te profileren. Welke koekwaus gaat dan proberen om Dibi vs Sap te blokkeren?? Sap wint dat duel toch wel.

Anti links/rechts | 19-05-12 | 13:18

Dibi ? Die gaat straks voor zichzelf de NCP Nieuw Communistische Partij.

Boomschade | 19-05-12 | 13:18


"Dibi’s ‘leeuwenmoed’ zal hem vooral buiten GroenLinks sympathie opleveren"
...... nee hoor!

irma zonderboezem | 19-05-12 | 13:18

Tofik Dibi, de Leon Trotski van Groen-Links. Ende hoe passend!

Reinaert | 19-05-12 | 13:18

zat harry bonnetje borghouts in die commissie?

superjan | 19-05-12 | 13:17

En nog bedankt voor het Kontneuk akkoord. Schlemiel.

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 13:17

Het is toch algemeen bekend dat de PVDA en groen-links marokkaantjes gebruiken om extra stemmen te krijgen, maar het is helemaal niet de bedoeling dat ze aan de macht komen. Toch?

blikland | 19-05-12 | 13:16

Maar Tofik, dan ga je toch gewoon voorkeursstemmen halen in de moskee?

"""
Toch weet ik zeker dat áls ik naar moskeeën zou gaan en daar in het Arabisch campagne zou voeren, mij dat veel stemmen zou opleveren. Als de peilingen voor GroenLinks zo slecht blijven moet ik dat maar eens voorstellen aan het campagneteam.’
"""
www.spunk.nl/article/1959/let-op-tofik...

kapotte_stofzuiger | 19-05-12 | 13:16

Hé Dibi, trek eens aan mijn stekker....

necrosis | 19-05-12 | 13:15

En dat terwijl het kontneukaccoord zo leuk bij hem past.
Misschien is appeltjesgroen zijn kleur toch niet....

Grappig is wel dat ook in de ¨vernieuwende¨partijen het de gevestigde orde is de kan bepalen wat goed voor het stemvee is.

mujer | 19-05-12 | 13:15


Niet dat het veel betekent om door een commiteetje met harry borghouts als "te licht" te worden bestempeld.

Gary Gunstone | 19-05-12 | 13:13

Eigen Volk Eerst !
Prettige dag verders.

Ratzing. | 19-05-12 | 13:12

held!

damnschreeuwer | 19-05-12 | 13:11

Op naar de min 100 zetels!

Banana-Hollandia | 19-05-12 | 13:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken