Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVEdebat. Gerd Leers over Occupy Ter Apel

occupyterapel534.jpgHe gelukkig. Reces voorbij. Er wordt weer gewerkt door de wachtgeldelite in Den Haag. Vanavond op de rol. Een stevig debat met Gerd Leers en Tofik Tipi over de tentmensen van Ter Apel, uitgeprocedeerde asielzoekers uit Irak en Somalië, die zijn gaan kamperen in het pittoreske Ter Apel. Gerd Leers is die aardige man van het CDA, die Mauro een extraspeciaal visum zodat-ie in Nederland mocht blijven (terwijl die akelige Turkse mevrouw Albayrak van de PvdA de kleine Mauro het land uit wilde schoppen.) Het gaat vanavond over de mensonterende toestanden op campings. Mensen moeten gele regenjassen aan, drijven de spot met het boerkaverbod, hebben per ongeluk tijdens Nederlandse les Engels geleerd, houden zich niet aan het barbecueverbod. Maar we kunnen het ook van een wat realistische kant bekijken. Handig toch, zo'n tentenkamp met aanzuigende werking? Maandje wachten tot iedereen in NL met status "toedeledokie" z'n tentje heeft opgezet. 50 asfaltwagens laten komen, startbaantje aanleggen en inladen & uitvliegen maar met die lui. Bye bye. Zwaai zwaai. Vanaf 19:40 uur live op Lowlands24.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 16-05-12 | 18:46

UITzetten magnietvanEU.

meneer Q | 16-05-12 | 15:09

Spiegeltje?

konijnvandeburen | 16-05-12 | 14:19

Zet er een hek omheen met een gat erin, net groot genoeg voor vermagerde illegalen om te kunnen ontsnappen maar klein genoeg zodat er zeker geen pallets met subsidie naar binnen kunnen.

nedertokkie | 16-05-12 | 13:25

Mijn gezond verstand zegt me: ontneem ze resoluut alle hoop op een verblijfsvergunning en zet ze op een uitermate sober regime (eten en slaapgelegenheid) in terugkeerafwachtingskamp en dan wil ik wel eens zien of ze niet terug willen/kunnen.
En vooral het ontnemen van die hoop is belangrijk. Dus stemmen op de partij die daar als geen andere voor staat.

WirMachenMusik | 16-05-12 | 09:52

''De Immigratie- en Naturalisatiedienst wil zijn medewerkers extra scholen om bekeringsverhalen van asielzoekers op authenticiteit te kunnen beoordelen.
Het is echter wel belangrijk dat schijn en zijn onderscheiden worden.
Want het is aantrekkelijk een bekeringsverhaal in elkaar te flanzen om daarmee een verblijfsvergunning binnen te slepen.
Terecht dus dat de IND een methode zoekt om de huichelaar van de oprechte christen te onderscheiden.''

www.refdag.nl/opinie/commentaar/commen...

Ella | 16-05-12 | 07:35

Hoorde recent een documentaire over dit soort ''GelukZoekers".
Het ging om Moslims die zogenaamd Gristen waren geworden.
Deze zogenaamde nieuwe Gristenen werden beoordeeld op hun kennis van het Gristendom, hun nieuwe geloof waardoor ze nu echt moesten vluchten naar NL.
Deze zogenaamde nieuwe Gristenen wisten geen ene moer van hun nieuwe geloof. Sommigen wisten niet eens wie Jezus was.
Velen kregen toch een GelukZoekers-verblijfsvergunning voor NL.
Moet kunnen toch?

Ella | 16-05-12 | 07:20

photto | 16-05-12 | 03:26 |
Als de kieslijsten bekend zijn hebben ze bij de PO en de MSM nog plenty mensen nodig om te spitten in het verleden van verkiesbare PVV'ers.

WirMachenMusik | 16-05-12 | 04:11

grummbblfff..
*zich beschikbaar stelt voor elke willekeurige denktank in welke richting dan ook.
*vinger

photto | 16-05-12 | 03:26

@38-15-09 | 16-05-12 | 01:08
lol, welke kant wil je op?

opec, welke landen zitten daarin en wie zijn de oprichters?

locale vissers vissen hoever uit de kust?

wat was er eerder, de groepen of de piraterij? en wat is het verband?

Kaapvaart? Verdiep je eens in geschiedenis, dat waren de Engelsen, Nl, had daar weinig mee te doen, zover ik weet 1 persoon die de naam draagt op een HR. MS. welke discustabel is.

Wie ben jij dan?

photto | 16-05-12 | 03:08

Echt, de arrogantie van de verwende, altijd klagende en hypocriete Nederlander is echt zum kotsen. Hypocriet omdat onze welvaart en economie nooit zo 'efficiënt' zou zijn zonder het bestaan van ontwikkelingslanden en oorlogen.

- Voorbeeld 1. De huidige ellende in Irak is mede veroorzaakt door die botte interventie van de westerse wereld, die zijn (toekomstige) oliezucht moest veilig stellen.
- Voorbeeld 2: Door grootschalige overbevissing (o.a. door Nederlandse fabrieksschepen en trawlers) van de Somalische wateren hadden de lokale vissers geen inkomen/voedsel meer. Dit vormde de kiem van de piraterij, die pas later het terrein werd van militante moslimgroepen die zo hun wapentuig konden financieren, Somalië in zijn houdgreep houdt en ontwikkeling belemmert. Extra cru, de Nederlandse marien fregatten dragen namen van voormalige zeehelden (lees: kaapvaart, ofwel piraten in dienst van de staat...

En wie ben jij dan om te oordelen over het lot van deze mensen?

38-15-09 | 16-05-12 | 01:08

Hoe zouden ze dat in China oplossen?

prikkel123 | 15-05-12 | 23:58

Een debat n.a.v. een tentenkamp, was ook niet de eerste keer dacht ik. Typisch voor de bühne en kleur.

photto | 15-05-12 | 23:54

@Beëlzebul | 15-05-12 | 21:52
Het probleem is dus niet PVV, maar de andere 128 zetels. Zolang dat niet verandert, verandert er niets...

La Bailaora | 15-05-12 | 23:21

Die Grashof van Groenlinks is werkelijk werkelijk errug onnozel. Dat zulke mensen bestaan. Gowd.

Boer Bulksma Szn. | 15-05-12 | 22:47

Wandelende toverbal heeft een motie hoor!

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 22:41

Indoneesje | 15-05-12 | 21:26
Die Gesthuizen van de SP staat op het punt om weer in huilen uit te barsten, zoals bij het Mauro-debat.

WirMachenMusik | 15-05-12 | 22:32

Tipisch.

T.H. | 15-05-12 | 22:24

Wie is die wandelende toverbal? Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 22:23

Geen gelul van ze willen wel terug maar ze kunnen niet. Als ze illegaal hier konden komen en ook nog de asielprocedure jarenlang rekken, moeten ze ook in staat zijn om, desnoods illegaal, weer terug te gaan.
Maar iedereen met onaangetast gezond verstand weet dat ze gewoon niet willen. Maar gezond verstand is voor CDA/CU/D66/PvdA/GL/SP-politici een verfoeilijk woord. Ze zijn dan ook al een tijdje bezig om het vervangen door 'onderbuik'.

WirMachenMusik | 15-05-12 | 22:22

Leers doet het naar mijn mening prima.

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 22:21

@Jaap de Paap | 15-05-12 | 22:08

Doe eens niet zo raar zeg. Als je al niet meer op de politiek kan vertrouwen zeg.

pius | 15-05-12 | 22:10

@miko | 15-05-12 | 20:15

hehehe;)

pius | 15-05-12 | 22:09

Excuses, mijn kaars was uitgebrand en zodoende verdoolde ik gangswegen.

Jaap de Paap | 15-05-12 | 22:08

Ik vind dat wel raar. De Jager c.s. zeiden toch dat het wel goed zou komen? Kunnen we dan zelfs niet meer op de politiek vertrouwen?

Jaap de Paap | 15-05-12 | 22:07

Om de boel even kort te sluiten, want ik ben al dit politiek gelul onderhand een beetje zat (op kanaal 24 dus hè):
Ik vind Leers best wel een aardige, zorgvuldig argumenterende man, en ben het met hem eens; ze zijn door de rechterlijke molen geweest, de helft mocht blijven (is nog erg veel), dan moeten ze nu ook weg gaan.
Blijkbaar mogen ze niet gedwongen worden teruggebracht van de Irakse regering (ook waanzin natuurlijk), en bovendien krijgen ze een gratis ticket, een boel geld mee (hoeveel? in ieder geval tussen de 500 -2000 Euro), dus ze worden hier uiterst correct behandeld.
Heel anders dan in hun eigen cultuur.
Maar het is crisis in Europa en Nederland, we hebben al genoeg zieligerds, en ik zie deze mensen ook de eerste 10 jaar geen nuttige bijdrage leveren aan Nederland.
Ze kunnen niks, de taal, de cultuur, wat moet je ermee?
In het Westland werken doen ze ook niet, de verpleging gaan ze ook niet in, het is gewoon een extra last op Nederland.
Bovendien is er totaal, maar dan ook totaal geen draagvlak bij de bevolking.
Van alle mensen die ik ken, denkt iedereen er hetzelfde over, als wat ik schreef.
Misschien een paar met schuld beladen christenen, of linksige wereldverbeteraars, die nog wat zien in dit project hopeloos.
Oftewel, hoe maak ik van Nederland een onleefbare explosieve smeltkroes...

King of the Oneliner | 15-05-12 | 22:01

Demissionair minister Leers spreekt de eisen van de tentenkampers uit.

In het kort: volstrekt onaanvaardbaar en veel te hoog ingezet.

Hij zou wel gek zijn om hier gehoor aan te geven.

BenBinnen | 15-05-12 | 21:53

@La Bailaora | 15-05-12 | 19:56 | True,maar andere partijen mogen zich daarvoor ook aangesproken voelen.
Terecht is er een selectieprocedure,de toestroom is wereld vs klein Nederlandje.
Hoe graag ik het ook zelf zal willen is opvangen der wereldbevolking in ons land gewoon onmogelijk.
De grens is overschreden en nu moet dat tentenkamp simpelweg geruimd worden maar heel onze LAFFE VERKANKERDE KUDT POLITIEK doet er gewoon helemaal geen ene fuck aan terwijl die enkele reis vliegtickets toch helemaal zo duur niet eens zijn.

Beëlzebul | 15-05-12 | 21:52

ChristenUnie Kamerlid Joël Voordewind: ''Ben u bang om terug te keren naar Bagdad?''
Zo ja, dan mag u hier blijven.
U krijgt dan een goedkoop huurhuis en huurtoeslag;
Een ziekenfondskaart en zorgtoeslag;
Een bijstandsuitkering en bijzondere bijstand voor de inrichting van uw goedkope huurhuis;
Gratis scholing voor uw vele kinderen;
Gratis gezondheidszorg voor uw vele kinderen;
Aanvulling op uw AOW als u 65jaar bent, u hoeft dan uw huis in Irak, niet ''op te eten''.

Ella | 15-05-12 | 21:50

Hetzelfde argument (geworteld zijn in een samenleving, dus zielig om weg te sturen), kan natuurlijk ook perfect omgedraaid worden.
Want het is heel erg traumatiserend voor al die vluchtelingen om niet in hun eigen cultuur te kunnen wonen.
Conclusie: lekker terug naar je eigen cultuur, want daar ben je geworteld.
En kinderen passen zich heel erg makkelijk aan.
Kunnen trouwens ook bliksemsnel een nieuwe taal leren, dat is een bewezen en bekend feit.

King of the Oneliner | 15-05-12 | 21:48

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:38 |
Opgejut en aangemoedigd door het westen? Verklaar u nader. En dan obv feitelijkheden graag...

harry poster | 15-05-12 | 21:47

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:38

Ik zie je pogingen om de discussie op een ander spoor te brengen. Dit maal de sociale ongelijkheid en dictatuur.

Kijk maar eens naar de landen waar de zgn. Arabische Lente plaatsvindt. Ondanks de beperkte hallelujaberichten in de MSM worden deze landen juist islamitische dictaturen as we speak.

"Opgejut & aangemoedigd door het Westen & afgeschoten door kogels uit 'tzelfde Westen."

Natuurlijk; alles is onze schuld. De reden dat moslims martelaar worden heeft alles te maken met hun allesomvattende ideologie en in mindere mate met de handelingen van het Westen, hoewel ik me er van bewust ben dat het Westen geen schone handen heeft.

Het is makkelijk voor moslims om joden en het westen overal de schuld van te geven; dat voorkomt dat ze naar zichzelf moeten kijken. De moslim en de profeet in het bijzonder kijken niet naar zichzelf, want ze zijn van nature perfect. Ik trap er niet in.

BenBinnen | 15-05-12 | 21:47

miko | 15-05-12 | 21:32
Nee. Als de rijkdom & macht onevenredig verdeeld is, deze machthebbers alle middelen inzetten, ze gesteund worden door de grootste mogenheden ter wereld; dan houdt ;t voor de normale man op de straat snel op. En dat is wat er met name in Islamitische landen gebeurd.
De normale man is dit nu zo zat, dat ze zich als martelaar opofferen. Opgejut & aangemoedigd door het Westen & afgeschoten door kogels uit 'tzelfde Westen.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:38

@BenBinnen | 15-05-12 | 21:36
En het zegt ook niet dat die 90% ook een andere mening hebben, misschien we dezelfde maar vinden ze het zo allemaal wel goed dat het al voor ze besloten is.

La Bailaora | 15-05-12 | 21:37

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:31

Die slechts 10% zegt niets als de meerderheid die een andere mening heeft niets doet. En bij 10% moslims heb je gegarandeerd problemen.

BenBinnen | 15-05-12 | 21:36

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:31
Sorry dat ik me er even inmeng, maar het is wel die 10% die het even denkt te regelen voor de rest, en nog krijgt wat ze willen ook.

Jackanders | 15-05-12 | 21:35

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:24
Toch is de corruptie van een land vaak de schuld van alle mensen in datzelfde land

miko | 15-05-12 | 21:32

Parsons | 15-05-12 | 21:27
lol +1. Ironisch & au :)
Maar even alle geheid op 't welbekende stokje; Al hebben de mafklappergroepjes die dit optreden in Indonesië verbieden 30.000.000 aanhangers, dan nog is dit slechts 10% van de moslimgemeenschap in dit land.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:31

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:23
Dat moet je op Bali of Lombok gaan vertellen. Of op Timor. Of op de Molukken. Of in Atjeh. Of op Borneo. Of Nieuw-Guinea. Daar denken ze daar iets genuanceerder over.

Stormageddon | 15-05-12 | 21:31

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:24
Alleen jammer dat ze dat ook opleggen aan mensen die niets met hun godje te maken willen hebben.

La Bailaora | 15-05-12 | 21:29

@Indoneesje | 15-05-12 | 21:26

Einstein beschreef haar gedrag treffend:

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

We vangen ze nog een keer op en hopen ze deze keer wèl te kunnen motiveren. Hoeveel naïeve stupiditeit wil je?

BenBinnen | 15-05-12 | 21:29

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:23
ROFLOL!

http://bit.ly/K38xbL?r=td

Parsons | 15-05-12 | 21:27

@Miko,

+ veel voor braziliaanse en colombiaanse ghetto vrouwen. Met wat passen en meten gaan er zeker een druk of 6 in mijn slaapkamer.

Dhr. W. Anhoop | 15-05-12 | 21:26

Die Gesthuizen van de SP heeft echt een grote bek zeg. Maar oplossingen, die heeft ze ook niet!! Soms vraag ik me toch echt af wat voor soort dromers er in de kamer zitten. Wereldvreemde figuren! Zegt wel genoeg dat Fritsma de enige de tenminste nog iets duidelijk probeert te maken. Op zo'n moment schaam ik me voor het Nederlandschap.

Indoneesje | 15-05-12 | 21:26

Ik mis Holzie in de draadjes met zijn altijd genuanceerde tegels...

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 21:25


wat een gekkigheid weer. De wet zegt wegwezen, dan ga je gvd maar want als je onze wet nu al minacht dan zegt dat natuurlijk al genoeg over hoe je je in de toekomst gaat gedragen!!

irma zonderboezem | 15-05-12 | 21:24

La Bailaora | 15-05-12 | 21:22 |
Oja, ze leven in een zelfverkozen dictatuur. Was ik even vergeten.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:24

Pritt Stift Occupy ter Apel is niet van jezelf. Royalties svp.

The immortal | 15-05-12 | 21:24

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen: ''Wilt u echt Intrinsiek gemeend terug?
Zo nee, dan mag u hier blijven.
U krijgt dan een goedkoop huurhuis en huurtoeslag;
Een ziekenfondskaart en zorgtoeslag;
Een bijstandsuitkering en bijzondere bijstand voor de inrichting van uw goedkope huurhuis;
Gratis scholing voor uw vele kinderen;
Gratis gezondheidszorg voor uw vele kinderen;
Aanvulling op uw AOW als u 65jaar bent, u hoeft dan uw huis in Irak, Somalië, enz. enz. niet ''op te eten''.

Ella | 15-05-12 | 21:23

Parsons | 15-05-12 | 21:20
Indonesië.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:23

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:16
U zegt? Een moslim gelooft in islam, en die is per definitie anti-democratie. De wetten mogen in islam niet door mensen worden gedefinieerd, simpelweg omdat Allah de wetten opgelegd heeft in de koran.

La Bailaora | 15-05-12 | 21:22

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:09
Die never ending burgeroorlog zijn ze toch echt zelf gestart.ik moet wel toegeven dat ik dacht dat hij voorbij was nadat Al s'habaab aan de macht kwam.Tja toen heeft inderdaad het westen weer eens nodig gevonden om de tegenpartij te steunen.

miko | 15-05-12 | 21:21

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:16
Noem mij eens een niet dictatoriale moslimstaat dan?

(Nederland reken ik fout, wij leven in een islamitische schijndemocratie).

Parsons | 15-05-12 | 21:20

Maar laten we het van de positieve kant zien: Irakezen en Somaliërs van diverse clans laten in Ter Apel dus wel degelijk zien dat ze op een klein stukje land kunnen samenwonen zonder elkaar de hersens in te slaan.
.
Tijd om dit experiment terug te plaatsen naar de landen van herkomst om zodoende als een griepprik die die griep bestrijdt het virus van de vrede te injecteren!
.
*Kom maar op met die Nobelprijs voor de Vrede*

Boer Bulksma Szn. | 15-05-12 | 21:20

Dat tentenkamp, en wie dat gefinancierd hebben, is dat eigenlijk helder te krijgen, WOB-technisch gezien?

Jackanders | 15-05-12 | 21:18

@kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 21:08
Ja, en andere gebieden laten verzilten en de Jordaan zowat afgetapt.Ze hebben daar niets anders gedaan dan wat Nederland in de kassen doet.Zo geweldig is dat niet.

miko | 15-05-12 | 21:17

Parsons | 15-05-12 | 21:11
Nee, dictaturen in Islamitische landen. Het zijn voor 99.9% Moslims die lijden onder 0.01% van mede-Moslims. Grappig dat jij denkt dat deze dictaturen bestaan vanwege de religie die zij belijden.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:16

En ondertussen gilt de CU moord en brand dat deze campingtokkies in het kamp verblijven onder mensonterende toestanden.
Say whut? Ze gaan er toch goddomme zelf zitten!
Unfokkingbielievubul.

GeflipteVlaflap | 15-05-12 | 21:14

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:04
Ze vliegen vooral elkaar aan.Dat gelul dat wij weer schuldig zijn aan hun burgeroorlog.Dat leegvissen zal ook wel meevallen ze hebben zelf geen vissersvloot.Als dat de reden zou zijn moest het hier vol zitten met Mauritaniërs immers daar trekken we ook de zee leeg.Ik pleit dan eerder voor een quota.Niet meer dan 1000 van een 'soort'.Voorkomen we dat we ghetto's met een nationaliteit krijgen.Hoewel een Colombiaans of braziliaans ghetto met kans arme vrouwen me wel iets lijkt.

miko | 15-05-12 | 21:14

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:09
Tsja, islam heh. Je weet wel, die vredesparochie.

Parsons | 15-05-12 | 21:11

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:04
Je begrijpt mijn tegel dus niet.

La Bailaora heeft weer eens gelijk.

Parsons | 15-05-12 | 21:09

miko | 15-05-12 | 21:06 |
In Somalië zijn de geografische (on)mogelijkheden peanuts afgezet tegen de politiek onrust. Een never ending burgeroorlog bijvoorbeeld.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:09

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:04

"Eerst eens stoppen met wapenleveranties & stoppen met het leegvissen van hun wateren zou al enorm schelen."

Wie geen wapens wil kopen, koopt geen wapens. Ik dacht dat de oorlog in Somalië om macht, om buurland Ethiopië en om de invloed van Islam-clubjes ging. Je suggereert dat ze elkaar de hersens inslaan om vis, wat onzinnig is.

BenBinnen | 15-05-12 | 21:09

@La Bailaora | 15-05-12 | 21:04
Ik weet, maar ik geef niet op.

Zeker niet wanneer het er om gaat om landverraders á la Charles Bukowskite duiden.

Nooit.

Parsons | 15-05-12 | 21:08

@miko | 15-05-12 | 21:06
In Israël heeft men hele stukken woestijn omgetoverd tot vruchtbare landbouwgronden, om maar eens iets op te noemen.

kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 21:08

Bestuurlijk Nederland verdient het eigenlijk dat er de komende twintig jaar niemand meer geweigerd/uitgezet wordt.
Met als gevolg dat de gewortelde Nederlander zo snel als mogelijk maakt dat 'ie wegkomt hier.

Jackanders | 15-05-12 | 21:07

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:53
Er zijn genoeg landen waar grote delen onbewoonbaar zijn.Te droog te nat te heet te koud.In Somalië valt ander wel het een en ander te verbouwen.Heeft ook iets te maken met schouders eronder samenwerken etc.Dat kan ook in plaats van je geluk te zoeken in een ander land.solidariteit met iets meer dan je eigen clan.

miko | 15-05-12 | 21:06

Wapens doen de russen wel.

RottingChrist | 15-05-12 | 21:05

@ Stormageddon | 15-05-12 | 21:00

Free stufs.

@ (c)ZWITSUL | 15-05-12 | 21:00

Ja zo moet het.

RottingChrist | 15-05-12 | 21:04

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 20:57

Als zij ze willen opvangen ook best.

BenBinnen | 15-05-12 | 20:58

Eerst eens stoppen met wapenleveranties & stoppen met het leegvissen van hun wateren zou al enorm schelen.

Parsons | 15-05-12 | 20:58

Inderdaad; 9/10 x dat ik jouw opinies lees voel ik een enorme golf van narcisme opkomen. Noem 't gerust superioriteit. Ben wel jaloers op al je +kudo's aan het eind v/h jaar in 't GS kneuzenklassement.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 21:04

@Parsons | 15-05-12 | 20:58
Hij begrijpt niet eens wat je bedoelt :-)

La Bailaora | 15-05-12 | 21:04

Wat mij opvalt is dat iedereen het altijd over vliegen heeft. Wat is er mis met een roestende containerboot??

Skadaffi | 15-05-12 | 21:03

@ Bukowski:
.
"Procedure mijn reet".
.
Als asielzoekers geen vertrouwen hebben in de Nederlandse asielprocedure dan hebben ze hier à priori al niets te zoeken.
.
"Rechters wezen eerder ook Congolezen uit, die werden door Rita uitgezet (met alle papieren erachteraan) en van hen werd nimmer meer wat vernomen".
.
Objectieve bron? Die hebben waarschijnlijk onder een valse naam weer ergens anders in Europa asiel aangevraagd.
.
"Het is heel aannemelijk dat veel van deze mensen vervolging wacht & afgezien daarvan is, met name grote delen van Somalie, simpel onbewoonbaar naar humane maatstaven."
.
Somaliërs uit grote delen van Somalië krijgen al een verblijfsvergunning (ongeveer 70% van de aanvragers). De rest komt niet uit Somalië en of liegt om andere reden dat 'ie barst.
.
Verder nog vragen?
.
*Zich terdege beseft dat het onmogelijk is om iemand domlinkse waas van de ogen te trekken*

Boer Bulksma Szn. | 15-05-12 | 21:03

Frankrijk gaat verder met het ontruimen van illegale kampen, aldus de president. Hij benadrukte dat Frankrijk het recht heeft om mensen die niet over voldoende middelen van bestaan beschikken of een bedreiging van de openbare orde vormen, het land uit te zetten.

(c)ZWITSUL | 15-05-12 | 21:00

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:47
Ja, daar weten ze in Utrecht alles van met dat gezeul met de familie Nicolich. Accommodatie genoeg. Enfin, je beticht hier even mensen die willen dat deze lieden worden uitgezet van meewerken aan moord, maar je weigert zelf ook een poot te steken als het erop aan komt. Het is dan dus net zo goed jou schuld. Jij bent ook een moordenaar. Jij wilt ze ook niet in jouw huis en hun opvang betalen, maar je verwacht wel dat anderen dat doen omdat ze anders inhumaan zijn. Met je eigen humaniteit is het dan ook nogal povertjes gesteld. Enfin...

Nu vraag ik je even wat als weldenkend en welvarend mens (die de kosten van opvang graag bij anderen neerlegt, maar dat terzijde).
Wat me opvalt is dat Saoedi-Arabië en Jordanië geen problemen met illegale Irakezen hebben. Terwijl dat toch relatief rustige en rijke buurlanden zijn. Ze gaan ook niet naar buurland Turkije. Dat je op dit moment niet naar Syrië gaat: daar kan ik me iets bij voorstellen. En in Iran ga je ook van de regen in de drup: begrijp ik ook nog. Ik vraag mij dan altijd af: wat bezielt die lui om hier te komen? Een land dat je niet kent, met een taal die je niet kent en een cultuur die je niet kent. Volstrekt onlogisch om als vluchteling hierheen te komen met zoveel regio waar je de taal en cultuur wel kent. Dus waarom komen ze hier naar toe eigenlijk, denk je?

Stormageddon | 15-05-12 | 21:00

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:53
Je probeert de messenger de schieten dude.

Wat begrijp je wel?

Parsons | 15-05-12 | 20:58

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:53

"... afgezien daarvan is, met name grote delen van Somalie, simpel onbewoonbaar naar humane maatstaven"

De sociale en maatschappelijke puinhoop die ze er daar van maken mag geen reden zijn om mensen niet uit te zetten. Oorlog is een reden om (tijdelijk) niet uit te zetten. Verder niets.

Wees eerlijk: de Somaliërs zouden beter af zijn als we het land zouden koloniseren, maar dat ligt wat gevoelig.

BenBinnen | 15-05-12 | 20:58

Vluchtelingen hier zijn de rijken daar. De armen hebben helemaal niet het geld om hier te komen. Juist die groep heeft het nodig om geholpen te worden. Als je toch, net als Bukoswki, een lifesaver wilt zijn doe dan daar iets. Maar om hier nog een land kapot te maken, waar het op dit moment nog leuk wonen is. Nu ja, het is niet mijn keuze.

roze_bril | 15-05-12 | 20:57

@ Charles Bukowski 20:53

Op IJsland is ook nog heel veel ruimte...

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 20:57

Hopeloze discussie ...

RottingChrist | 15-05-12 | 20:56

Het is wachten op tenten kampen voor de vele duizenden Nederlanders die uit huis worden gezet om dat zij de woeker hypotheken van de bonus banksters niet meer kunnen betalen.

Bertus Brulbroek | 15-05-12 | 20:54

We gaan straks ook de voltallige familie van Somalische piraten opvangen want die zijn pas mega-zielig...

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 20:54

Parsons | 15-05-12 | 20:49
Procedure mijn reet. Rechters wezen eerder ook Congolezen uit, die werden door Rita uitgezet (met alle papieren erachteraan) en van hen werd nimmer meer wat vernomen. Het is heel aannemelijk dat veel van deze mensen vervolging wacht & afgezien daarvan is, met name grote delen van Somalie, simpel onbewoonbaar naar humane maatstaven.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:53

Ga je naar een ander plek! @livestream

RottingChrist | 15-05-12 | 20:52

Parsons | 15-05-12 | 20:49

Dat doet van Agt wel voor hem....

hansvanvoren | 15-05-12 | 20:51

@Parsons | 15-05-12 | 20:46
Laten 'we' gek doen, óók Wilders is jouw schuld. Dan is het maar klaar met die onzin, en al het gras weggemaaid.

Jackanders | 15-05-12 | 20:50

Als ze nu gewoon even logies denken.......
Dan gewoon zeggen dat ze van oorsprong Roma zijn.......

hansvanvoren | 15-05-12 | 20:50

@Charles Bukowski: Neem jij ze op in je huis dan? Betaal jij de totale opvangkosten? Dus Nederland heeft nog ruimte zat voor nog meer vluchtelingen waarbij Somaliërs voor veel overlast zorgen in de maatschappij. U denkt alleen op de korte termijn, terwijl op de lange termijn blijkt dat deze groep vluchtelingen zich helemaal hier niet wil aanpassen maar ook niet terug wilt. Wel de lusten maar niet de lasten van Nederland.
.
Iedere idioot die nog steeds gelooft dat alle culturen in de wereld verenigbaar zijn en kunnen samenkomen en leven in een samenleving zijn inhumane achterlijke klootzakken, allemaal!!

Indoneesje | 15-05-12 | 20:50

Is de camping al vol? Hangen er schermen voor de ek-foebal? Catering? Weinig informatie, jammer jammer jammer...

Kansleaus | 15-05-12 | 20:49

Ik wil geen belasting meer betalen, als ik in een tentje in Den Haag ga zitten krijg ik dan ook een generaal pardon?

eerstneukendanpraten | 15-05-12 | 20:49

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:40
Vandaar dat ze uitgeprocedeerd zijn. Je moet bij de rechter zijn die dat vonnis heeft uitgesproken, niet bij degenen die willen dat dat vonnis wordt uitgevoerd. Op pleit je ook voor vrijlating van Robert M. als die straks wordt veroordeeld?

Parsons | 15-05-12 | 20:49

oh het is een belangrijk onderwerp.. dat wordt nacht werk vrees ik.

(c)ZWITSUL | 15-05-12 | 20:48

@merallas | 15-05-12 | 20:40

Ik ben bang dat u daar wel een punt heeft.

koolteer | 15-05-12 | 20:47

Stormageddon | 15-05-12 | 20:44 |
Nee. Er is ruimte & accommodaties zat om dit groepje & ander hulpbehoevenden op te vangen. Zo doe je dat, als welvarend & weldenkende natie. Ganz einfach.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:47

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:40

Inwoneraantal Irak: 28.945.657 (2009)
Inwoneraantal Somalië: 9.832.017 (2009)

Mogen ze je tentje bij je opzetten?

BenBinnen | 15-05-12 | 20:47

@Jackanders | 15-05-12 | 20:32
Als het niet Wilders' schuld is is het mijn schuld ja. Dat staat vast.

Parsons | 15-05-12 | 20:46

Bukowski: hoe zit het dan met die dertig miljoen andere Irakezen? Waar is dat "feit" op gebaseerd als dit jaar 800 en vorig jaar nog veel meer Irakezen vrijwillig zijn teruggekeerd? Hoe zit dat met die vliegtuigmaatschappij die dagelijkse charters naar Baghdad wilde organiseren?

Alle Irakezen kunnen er wonen, zij het dat het voor velen geen paradijs is. Behalve die uitgeprocedeerden die in Nederland wonen. Die worden allemaal vermoord.

Lulkoek.

Boer Bulksma Szn. | 15-05-12 | 20:45

Er komt een Tsunami van Generaal Pardons over ons heen.
1e Een Generaal Pardon voor gewortelde kinderen, waarvan de ouders minimaal 8 jaar de IND belogen en bedrogen hebben.
2e Een Generaal Pardon voor F1-ers = verdachten van oorlogsmisdaden en hun gezinnen.
3e Een Generaal Pardon voor illegale Irakezen die al jaren uitgeprocedeerd zijn.
4e Een Generaal Pardon voor voor de rest van de uitgeprocedeerde illegalen.
.
Luister naar het geraaskal van Tweede Kamerlid Rik Grashoff.

Ella | 15-05-12 | 20:45

@Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:40
Neem jij ze in huis dan? Allemaal? In dat geval heb ik er geen probleem mee.

Stormageddon | 15-05-12 | 20:44

De Irakezen en Somaliërs moeten blijven, allemaal.
Want terugsturen is in vele gevallen een verkapt doodvonnis, simpel zat.
Mensen die dat FEIT voor lief nemen zijn inhumane klootzakken, allemaal.

Charles Bukowski | 15-05-12 | 20:40

Oke, iedereen die hier roept dat ze terug moeten... wat moeten deze mensen als het land van herkomst ze niet wil hebben?
Hr. J. Ceasar | 15-05-12 | 20:37

Zo gauw ze toegelaten zijn in NL gaan ze op vakantie naar hun moederland.

merallas | 15-05-12 | 20:40

De politieke clubjes die du moment proberen de boel nòg een keer te saboteren vind ik pas echt schandalig.
Kansloze reddingslijnen uitwerpen om er zelf beter van te worden, meer is er niet aan de hand.

Jackanders | 15-05-12 | 20:40

@Hr. J. Ceasar | 15-05-12 | 20:37
We gaan een stuk woestijn kopen en laten dat ,als in de oude veenkolonie tijd,ontginnen door deze kanslozen en andere Limburgers.

miko | 15-05-12 | 20:39

Oke, iedereen die hier roept dat ze terug moeten... wat moeten deze mensen als het land van herkomst ze niet wil hebben?

Hr. J. Ceasar | 15-05-12 | 20:37

Zolang we het westland blijven sponsoren moet je dit soort kanslozen wel importeren.Ik bedoel wie moet anders die tomaten plukken voor ons?Kunnen we ze niet hun kampement in de kassen oplaten slaan? Kunnen ze lekker op tijd aan de slag,het is droog en lekker warm.Voelt als thuis.

miko | 15-05-12 | 20:36

Wat een stelletje huichelaars. Wij en iedereen hier in de kamer vindt dat die asielzoekers terug moeten. Maar het kan gewoon niet, zeggen ze dan. Alsof ze daar niet staan om via spitsvondig gekonkel het hele terugkeerbeleid te frusteren. Stelletje volksverlakkende hypocrieten.

WirMachenMusik | 15-05-12 | 20:36

-weggejorist-

terazino | 15-05-12 | 20:35

Kennelijk zitten een assieladvokaten zonder werk. Wat doe je dan; assielzoekers mobiliseren en daar komt vast wel weer een paar zaken uit voort.

watazooi | 15-05-12 | 20:34

Een kennis van me heeft een grote pot met erwtensoep gebracht, met flinke stukken rookworst en spek. Wilden ze het niet aannemen. Iets met geloof of zo.

gladstoned66 | 15-05-12 | 20:33

@deraderendraaien | 15-05-12 | 20:32
te dwingen!

deraderendraaien | 15-05-12 | 20:33

@Parsons | 15-05-12 | 20:23
Dat tentenkamp is uw schuld, evenals die Dijksma-zuurstokjurk!

*grasvoordevoetenwegmaaiert weer opbergt*

Jackanders | 15-05-12 | 20:32

Als Irak ze niet terug neemt dan sturen we een namaak Sadam ( zijn er nog een paar van) om ze tot opname van de eigen vluchtelingen.

deraderendraaien | 15-05-12 | 20:32

Het Gnoompje Dijksma heeft zich in fleurige tent gehesen. Gebreid door de moeder van Hans Spekman.

Hanxie | 15-05-12 | 20:32

De baanverlenging van Eelde is nog niet klaar, maar er wordt aan gewerkt. Eerst moeten de vleermuizen nog worden geteld en meer van die eco-crap.
www.groningenairport.nl/actueel/baanve...
't Kan nog wel even duren dus.

Stormageddon | 15-05-12 | 20:31

Kijk nou, ons eigen vluchtelingenkamp! Krijgen we nu ook subsidie?

* | 15-05-12 | 20:28

Tsja, tussen de rokende puinhopen van de Europese eenwording en de naderende afgrond van de grootste financiele miskleun ever ten zuiden van Zwitserland, is een fris debatje tussen tipi en hardleers over dingen die er echt toe doen altijd leuk.

Dhr. W. Anhoop | 15-05-12 | 20:25

@kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 19:47
Sterker nog, je mag pas bezwaar aantekenen als je eerst hebt betaald. Dus eerst opdonderen en procederen en bezwaar maken doe je maar vanuit je thuisland.

Ben er helemaal klaar mee.

Parsons | 15-05-12 | 20:23

Kleine ecofootprint hebben die mensen.

zovoklets | 15-05-12 | 20:19

De Irakezen will o.a. " fatsoenlijke opvang" afdwingen. Ze gaan toch zelf in de regen staan en in een tent pitten? Bij de weg hebben die lui allang een redelijke optiefstraalregeling aangeboden gekregen, en in Irak is het nu heerlijk weer, dus dat gejank maakt geen indruk.
Hop, Marechaussee erheen, oppakken en next flight to Baghdad. Het.is.niet.zo.moeilijk.

bello | 15-05-12 | 20:15

@King of the Oneliner | 15-05-12 | 20:11
Lol, niet klagen als het over een burgeroorlog of twee serieus zo vervoegd gaat worden hè.
Dan is het gewoon uw schuld.

Jackanders | 15-05-12 | 20:15

Een d66er die zegt dat hij niet weg kijkt, gekker moet het niet worden

janneman1977 | 15-05-12 | 20:14

ja jij hebt makkelijk praten

38-15-09 | 15-05-12 | 20:12

pijp-peep-gepepen.
begrijp-begreep-begrepen
O.T.
Hoe minder aandacht men geeft aan die huilnegerts, hoe beter.
Want ze willen Nederland door zulke taferelen slecht op de internationale (EU) kaart zetten, en zo toch weer clementie afdwingen.

King of the Oneliner | 15-05-12 | 20:11

@Jackanders | 15-05-12 | 20:06

LOLOL

pius | 15-05-12 | 20:07

@pius | 15-05-12 | 20:02
Ik heb je geplust, maar ja, ik word dan ook nog wel eens gepepen. ;)

Jackanders | 15-05-12 | 20:06

D66 asielsupramist Gerard Schouw, wat een armoede, humaan is een eind maken aan de kolonisatie van Nederland door barbaren.

smdyasc | 15-05-12 | 20:06

Ik heb al 5 minnetjes gehad van de altijdbefhenks.

pius | 15-05-12 | 20:02

@kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 19:56

LOL. Sterk. Gelukkig heb ik geen Ingrid echter. je moet wel een beetje principieel blijven natuurlijk.

pius | 15-05-12 | 20:01

als in de prehistorie een vreemde stam zijn tentjes heel eigenwijs op het grondgebied van een andere stam zette, ging dat echt niet goed aflopen...
En dat leden van de eigen stam gingen heulen met de vreemde stam, is alleen maar te verklaren door de komst van het Heilige Boek uit de buurt van de Sinaí-woestijn.
Vreemdelingen werden alleen maar getolereerd als het tot wederzijds voordeel leidde.
Pelshandelaars in Canada bijvoorbeeld, die handelden met indianen, en bijv. geweren ruilden voor pelzen.

King of the Oneliner | 15-05-12 | 20:00

Hoezo debatteren, uitgeprocedeerd betekendc simpelweg opdonderen uit NL. dus niet hierover debatteren, maar die lui direct op het vliegtuig en weg hierzo.

petermeter | 15-05-12 | 20:00

Het moet echt een keer klaar zijn met deze asielonzin, gelukszoekers en profiteurs opdonderen, nu, en neem die smerige asielindustrie vertegenwoordigers mee.

smdyasc | 15-05-12 | 19:58

@Beëlzebul | 15-05-12 | 19:48
Zolang 128 zetels dat niet willen kan de PVV hoog of laag springen maar kunnen ze eenvoudigweg niets veranderen.

La Bailaora | 15-05-12 | 19:56

@pius | 15-05-12 | 19:51
Dat je zelf een Nederlander bent, daar kan je weinig aan doen. Echter, het uitzoeken van een Ingrid is je eigen schuld.

kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 19:56

Oh, kenne ze engels ?
Two words: Piss. Off.

Montgomery Burns | 15-05-12 | 19:55

Godzijdank is P&W afgelopen anders had ik weer weken naar huilende kampeerders moeten gaan kijken.

Niemands Knegt | 15-05-12 | 19:54

@Jackanders | 15-05-12 | 19:43
*organisatieS

Jackanders | 15-05-12 | 19:52

Kunnen de grenzen niet nog verder open?

Liever een paar Roemeense en Poolse schonen erbij dan al die saaie duffe hardwerkende boerenkool vretende meubelboulevard-josti's zoals die wel-Beffen-Henk's en nooit-pijp-Ingrids hier.

Sinds de dag dat zij de hoeders van de Nederlandse cultuur zijn geworden zijn voel ik me West-Samoaans in heel mijn hart.

pius | 15-05-12 | 19:51

@PVV doet es regelen dat asielzoekers ook echt gedeporteerd worden bij afwijzing want deze toestand wordt inmiddels danig kudt.

Beëlzebul | 15-05-12 | 19:48

Illegaal = illegaal. Regels zijn regels. Als je te hard rijdt ligt er ook een CJIB-envelop op de deurmat, mag je nog een keer bezwaar aantekenen, maar indien correct: gewoon betalen.

kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 19:47

@vetkleppert | 15-05-12 | 19:43
Precies.
Natuurlijk zeggen ze dat zij niet terug kunnen naar eigen land.
Geef hen eens ongelijk, in land van herkomst ontvangt men geen gratis geld, huis, flatscreen zonder er IETS voor hoeven te doen. Hier wel, dankzij de zieligheidsfanatici.
Hoogste tijd om nu eens een krachtig signaal af te geven.
Ultimatum stellen en anders geforceerd leegruimen dat kamp.

Geef ze stiekem allemaal een grieks paspoort.
Snappen ze toch niet.
En ze dan hartelijk welkom heten in het land van azijn en smurrie...

King of the Oneliner | 15-05-12 | 19:46

Morgen komt het ESM verdrag voor stemming in de twee de kamer
Zouden dat ook morgen live kunnen zien?
ik zie het op de agenda van de twee de kamer niet staan
adbroere.nl/web/nl/columns/het-esm-een...

janneman1977 | 15-05-12 | 19:45

Hier vlakbij Ter Apel krijgen wij als Nederlanders direct een dikke bekeuring als we buiten een vuurtje stoken,wild kamperen of een tentfeestje bouwen.
En die import tokkies die in hun eigen land het al te bont hebben gemaakt en terecht hier de deur is gewezen wordt geen strobreed in de weg gelegd.
Sterker nog als niemand die hufters van tenten,vreten kampvuren en dixies had voorzien was heel dat kudt kamp nu al lang en breed vertrokken.
Het is echt volkomen KUT! Dat dit soort onzin in stand wordt gehouden door een stelletje incompetente kneuzen!

Beëlzebul | 15-05-12 | 19:44

Hoezo debat?
Wet = wet.
Uitgeprocedeerd = wegwezen

Dit is voor belastingbetalers toch wel bloedspannend. Dat mensen die al acht jaar op onze kosten geprocedeerd hebben dit soort fratsen uithalen in de hoop toch die uitkering, huursubsidie, fokpremie en dat gesubsidieerde woninkie met voorrang te krijgen.

vetkleppert | 15-05-12 | 19:43

@Bokito ergo sum | 15-05-12 | 19:39
Ja, dezelfde organisatie die al jaren over de ruggen van deze mensen een goede boterham verdienen.

Jackanders | 15-05-12 | 19:43

... en ik zie een blanke IraKees links onder!

AlsBoter | 15-05-12 | 19:42

Maar dan wel weer hekken erom heen het is dus een vluchtelingen kamp onder de den Hollandse hemel met bomen en de oer Hollandse lucht temperatuur van een graad of 13/6 4 bft n.n.w. Ik zie wel eens andere beelden van zulk soort kampen btw.

AlsBoter | 15-05-12 | 19:40

Dit gebeurt niet zomaar, hier zit een orgnisatie achter

Bokito ergo sum | 15-05-12 | 19:39

De gemiddelde festivalganger is jaloers op zulke luxe. Geeneens dronken asielzoekers die tegen je tent aan plassen (of erger)

kapotte_stofzuiger | 15-05-12 | 19:39

Welja, ga er maar weer over debatteren.
Maar mij kan je niet uitleggen wat illegalen hier nog doen, hoe lang je er ook over leutert.

vetkleppert | 15-05-12 | 19:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken