Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AvondTV! Luister naar dominee Frank Zappa

frankzappaiseensaint.jpgDe grootste misvatting in dit land is dat mensen menen het recht te hebben om niet beledigd te worden. Sorry, gaat niet gebeuren. Zolang er mensen rondlopen met genoeg linguïstische vaardigheden om meer dan twee woorden aan elkaar te knopen in coherent Nederlands, zullen er ander mensen zijn die daar aanstoot aan nemen. Met name mensen voor wie gekwetst zijn een soort tweede natuur is geworden en die niet te beroerd zijn om in de grootste verbale stronthoop te wrotten op zoek naar de 'zie je wel, hier wordt X enorm beledigd!'-momenten. 'X' naar eigen believen in te vullen. Soort high. Hilarisch, mits u enige emotionele distantie bewaart. En dat is nu precies wat mensen zouden moeten doen wat betreft andermans woorden. They're just words, deal with it. Lach ze uit, negeer ze, trololo-scheld er op terug, beargumenteer ze zelfs als u wilt, maar ga er niet om janken. En trek woorden vooral niet binnen een soort censuurtaboe. Woorden achter het hohoho-gordijn willen proppen altijd -1. Gekwets voelen vanwege woorden -10. Gekwetst voelen namens anderen -100. Daarom allemaal eerbiedig luisteren naar hogepriester Frank Zappa. Bekend van dit, dit en dit. Zappa (in pak, netjes gekapt) in discussie met een bebrilde moraldwarf. Nog immer actueel. Alle standaard non-argumenten over kwetswoorden komen voorbij in hysterisch gekrijs. Van zielige kinderen die het slachtoffer zouden zijn tot en met de Godwin. Hitler gebruikte immers ook woorden! Zappa pareert ze allemaal, als een baas.
Disclaimer: hieronder gaan comments weggejorist worden vanwege onze huisregels. "Ha", zullen de kleingeestigen brullen met kleine spuugjes, "ironie! Hypocrisie!" Voor deze lui hebben wij een boodschap: fuck you, stelletje vrouwenpiemels. Origami je eigen blog maar in elkaar voor al die seniele comments die worden weggejorist, waar je van ons in alle vrijheid je idiote mening of stomme zwitsalgrapje mag verkondigen. Alles moet gezegd mogen worden, maar niet altijd hier. Want hier zijn wij de baas, fuck you very much. Bovendien hadden we een excuus nodig om het heersende interview van Zappa te laten zien.

Reaguursels

Inloggen

Dit is nu precies het geouwehoer dat je krijgt als je een stelletje hypocriete ouwe lullen in een positie zet waarin ze macht hebben. Zou mij niets verbazen als die ouwe eikels later ooit betrapt zijn terwijl ze hun Pinkeltje in een dame van lichte zeden (een HOER zoals ze ook wel genoemd worden) proberen te verstoppen. Wat een stumpers. En ja, ZAPPA had gelijk. De USA is hard onderweg naar een fascistische tyrannie en als we niet oppassen gaat NL (schoothondje van de US of Arrogance) ook die kant op (het censureren is immers al begonnen met de Pirate Bay)

de vicevoorzitter | 13-05-12 | 23:58

Frank Zappa is eindbaas !!!!
En tevens 1/4 Griek ...

magic mike | 13-05-12 | 23:29

Long live Zappa. Zappa rules.
Wat een enge mannen en hun enge ideeën leven nog steeds bij 50% van de "Amerikanen"
Onze regering wil zich hieraan spiegelen en ook Amerikaans lijken.
Ze willen geen regering maar wel die alles bepaald??????
En alleen hun visies, Zappa rules!!!!!

nl04922 | 13-05-12 | 21:44

Eindelijk een dominee die behoorlijk kan zingen en gitaar spelen.

dedreaugkleaut | 13-05-12 | 20:38

Zappa was een rare, nare man in de omgang en als werkgever. Dat gezegd hebbende: Hij was ook een pragmatische filosoof; veel van zijn uitspraken snijden hout! Spot on! Spijker-Pats-Boem-Raak! En muzikaal was hij vooral een vooruitstrevend genie! Al 33 jaar geniet ik van zijn muzikale vondsten, vanaf mijn 10e.
Ach jongetjes en meisjes reaguurders... vroeger waren de mensen (ook) zo gek nog niet. Jawel, ook de fossielen van nu - voor de GS-lezertjes: de mensen die nu ouder zijn dan 40 - hadden geregeld heldere momenten.
Ook toen was dat de minderheid.
"And the times, they are changing", zong Bob Dylan.
Dat klopt!
Maar tja, de mensen niet.
En dus veranderd er weinig.

the.cloud | 13-05-12 | 19:16

Raar dat 'jullie' dit iconische optreden nu pas ontdekte. Goed dat je het nu deelt met wellicht onkundige generatie. Zappa werd overigens hier te lande verguisd om zijn rechtse opvattingen: anti drugs, strenge werkgever voor zijn muzikanten die bij falen direct konden oprotten en iedere paar maanden - hoewel in dienst - moesten her auditeren etc. Overigens staat hij als componist qua importantie pal naast Igor Stravinski.

dubbert | 13-05-12 | 18:05

m4ppet | 13-05-12 | 17:24 | + 0 -

Gewoon verwijzen naar YT, daar is meer dan voldoende materiaal van Zappa te vinden.

Vraag me af of zijn kids net zo briljant zijn.

Qua muziek heb ik liever Rush, maar af en toe Zappa is niet verkeerd.......

flopje | 13-05-12 | 18:00

deraderendraaien | 12-05-12 | 23:05
loser.

LeChaim | 13-05-12 | 17:59

Ook Zappa: When you have a government that prefers a certain moral code derived from a
certain religion and that moral code turns into legislation to suit one
certain religious point of view and if that code happens to be very,
very right wing almost toward Attila the Hun.

Flink Ployd | 13-05-12 | 17:52

Voor zover we het dan nog niet wisten, Frank was een koning! Dit filmpje kende ik nog niet en ik ben GS zeer dankbaar dat ze dit onder de aandacht brachten. Hulde! En voor wie Frank Zappa nog niet kende: Op naar de platenwinkel kids!

m4ppet | 13-05-12 | 17:24

Bedankt voor dit filmpje !

Hobbykip | 13-05-12 | 13:36

Zappa op sokkel... gaat het toch nog goed komen met dit weblog? #hoopaandehorizon

DoctahDie | 13-05-12 | 12:08

Het blijft goddomme toch altijd hetzelfde. Nothing changes, really.

You get befuddled by a middle class morality? Get shot of it, shut it out.

Uit 'Glengarry Glen Ross', Roma's monologue:

---
All train compartments smell vaguely of shit. It gets so you don't mind it. That's the worst thing that I can confess.

You know how long it took me to get there? A long time.

When you die, you're gonna regret the things you don't do.

You think you're queer? I'm gonna tell you something, we're all queer.

You think you're a thief? So what?

You get befuddled by a middle class morality? Get shot of it, shut it out.

You cheat on your wife? You did it, live with it.

You fuck little girls? So be it.

There's an absolute morality? Maybe.

And then what? If you think there is, then go ahead, be that thing.

Bad people go to hell? I don't think so, you think that, act that way.

Hell exists on earth? Yes. I won't live in it.

That's me. Did you ever take a dump makes you feel like you just slept for twelve hours? Or a piss?

Great meals fade in reflection, everything else gains.

You know why? Cause it's only food. The shit we put in us keeps us going. It's only food.

The great fucks you have had. What do you remember about them? I dunno, for me, I'm saying what it is, it's probably not the orgasm. Some broad's forearm on your neck, something her eyes did, there was this sound she made. Or it's me in the... I'm telling you, I'm in bed the next day, she brings me café au lait, gives me a cigarette. My balls feel like concrete.

What I'm saying, what is our life? Our life is looking forward or it's looking back. That's it. That's our life. Where's the moment? And what is it we're so afraid of?

Loss? What else? The bank closes, we get sick, my wife died on a plane, the stock market collapsed. And what if these things happen? None of them make me worry. Why?

You know, they say you don't buy it, you rent it. The thing. You really, I mean, what do you keep? You don't keep anything. It's security.

Things. Things. You know? It's just, you try to stave off insecurity. You can't do it. No, it's not doing it. Stocks, bonds, objects of art, real estate. What are they? An opportunity.

To what? To make money? Perhaps.

To lose money? Perhaps.

To indulge and learn about ourselves? Perhaps.

postmodernismisdead | 13-05-12 | 11:56

Duran Duran!

MBeen | 13-05-12 | 11:39

"there are three things that smell like fish; one of them is fish, the other two are growing on you..."

Oberst | 13-05-12 | 11:37

Hi boys and girls, I'm Jimmy Carl Black and I'm the Indian of the group...

Truttebol | 13-05-12 | 11:22

Enige zinnige tekst komt in het slotwoord.
Tom Braden en Robert Novak zijn de echte helden

Cousin Eddie | 13-05-12 | 11:15

Episch optreden in deze discussie door Zappa. Respect voor hoe kalm hij blijft ondanks verregaand domme argumentatielijnen door die John Lofton.

LastShadowPuppet | 13-05-12 | 11:10

Het in het begin over de song "Sister" van Prince op "Dirty Mind" realiseer ik me nu. Dat gaat over incest tussen broer en zus..... grappig nummer, brilliant album.

Aanrader als je een beetje van muziek houdt.

"I was only 16 but I guess that's no excuse
My sister was 32, lovely, and loose
She don't wear no underwear
She says it only gets in her hair
And it's got a funny way of stoppin' the juice
My sister never made love to anyone else but me
She's the reason for my, uh, sexuality
She showed me where it's supposed to go
A blow job doesn't mean blow
Incest is everything it's said to be
Oh, sister
Don't put me on the street again
Oh, sister
I just want to be your friend
I was only 16 and only half a man
My sister didn't give a goddamn
She only wanted to turn me out
She [took a whip to] me until I shout
"Oh, [motherfuckersjustamotherfucker]
Can't you understand?"
Oh, sister
Don't put me on the street again
Oh, sister
I just want to be your friend
I know what you want me to do
Put me on the street
And make me blue
Oh, sister, oohoohoooow

Statler en Waldorf | 13-05-12 | 11:07

De waarheid is soms beledigend, mag je haar daarom niet meer uiten omdat er misschien iemand beledigd wordt?

De waarheid is soms ook heel subjectief, mag je haar daarom niet meer waarheid noemen?

Sommige mensen zijn structureel beledigd, moet je daar rekening mee houden?

Dat moet toch iedereen voor zich zelf weten. Maar verbieden? Dat nooit!

Statler en Waldorf | 13-05-12 | 10:57

Willy Alberti die Borat interviewd.

Paulus Pretletter | 13-05-12 | 10:55

We're moving towards a fascist theocracy... Profetische woorden die helaas maar al te dichtbij zijn gekomen.

Ay_Caramba | 13-05-12 | 10:54

@de grote Anti

Zappa was zeker niet stoned, hij walgde van drugs, in welke vorm dan ook (behalve siagertten en drank)

Maf Ketel | 13-05-12 | 10:35

Geburt niet vaak dat de Meester zelf in de media opduikt. Zoals Schoppenhauer ooit zei:
Hij is briljant , maar door zo weinigen begrepen.

Maf Ketel | 13-05-12 | 10:26

Ken de muziek van Zappa niet maar ongelofelijk wat een persoonlijkheid is het zeg. Door drie achterlijke agressievelingen aangevallen en kaarsrecht overeind blijven. Respect, heel veel respect.

Ome Gijs | 13-05-12 | 10:26

Zappa's muziek is een litanie over de dubbele moraal van Amerika en de popcultuur in het bijzonder. Zo zei hij dat hij vermoede dat een groot deel van de echtscheidingen in Amerika veroorzaakt worden door de opgeklopte verwachtingen die worden gewekt door commerciële popmuziek over liefde en samenleving.
Zappa is doordrenkt met moraal, verpakt in een vervormend spiegeltje.

max de weezel | 13-05-12 | 10:16

Goedverdoemme een Zappa-topic zonder dat ik er van op de hoogte was. Gemist. Kudt! Ik had al zo'n raar gevoel toen ik hedenmorgen mijn hol uit kroop maar dit was het dusch.

Waarschijnlijk probeerde @Anarchez me uit het hiernamaals te connecten maar was het kosmische signaal te zwak. Gemiste kansen dusch. Maar het is zondag dus het is tijd voor -titties and beer- catholic girls. Gewoon omdat het kan.

Op de knietjes en meezingen maar: www.youtube.com/watch?v=co55JSKvS_Q

Ugh!

Reinaert | 13-05-12 | 10:16

Frank Zappa is altijd +honderdmiljoenmiljard.

Ven1V1d1V1c1 | 13-05-12 | 10:08

Zappa altijd +1

ecologiste | 13-05-12 | 10:01

Mijn hond is vernoemd naar Zappa! :)

Rest In Privacy | 13-05-12 | 09:58

Voor mensen die Frank Zappa overgewaardeerd vinden, mogelijk dat het je smaak niet is. Maar een hoop liedteksten leggen de vingers op de gevoelige plek, kan ik me vooral voorstellen in de tijd dat het geschreven is. En vooral de muziek is bij tijd en wijle behoorlijk complex en erg gevarieerd qua samenstelling. En alle momenten/interviews die ik heb gezien vond ik dat er weinig arrogantie van hem uitging als ik het vergelijk met een hoop artiesten die ik de laatste tig jaar op televisie zie/hoor. Hij kwam op mij vaak over als iemand die redelijk nuchter was. Niet teveel praatjes, maar wel de juiste dingen zeggen en de interviewer en de luisterende mensen laten nadenken.

Ja, ik moest vijftien jaar terug ook weinig hebben van Zappa toen ik het hoorde bij een vriend van me. Het groeit en na een tijdje zijn er best een hoop nummers die goed te doen zijn. Jammer dat hij al weer een jaar of twintig overleden is, maar ik geloof dat er nog zoveel materiaal is dat hij elk jaar zowat nog een album kan uitgeven.

Wybe Wabes Abbema | 13-05-12 | 09:53

Opmerkelijk genoeg was het nooit een probleem om christenen en Jesus te bespotten. Die waren immers bekrompen volgens linksche menschen en niet politiek correct. Diezelfde bekrompenheid zien we bij moslims (en vaak tot de tweede macht) en verassing: die wordt opeens omarmd door diezelfde linkschmeschen als 'cultuur'. Alsof de gereformeerde idioten geen cultuurverschijnsel zouden betreffen. Hoe hypocriet.

Hommel | 13-05-12 | 09:45

Altijd bij dit soort discussies.. die gene die het hardste brult heeft ongelijk. Onmacht, zo klinkt dat.

jolovonfransisco | 13-05-12 | 09:41

Al jaren mijn held

Hemzelf | 13-05-12 | 09:36

@ Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:04 | + 1 -
Maar aan het eind van het interview gaat Zappa ook behoorlijk in de fout wanneer hij een van de kritikasters op zijn teksten beticht van het manipukeren van zijn volgelinggen. "Just words'. Frank, 'just words'. Het werkt twee kanten uit.
.
Grappig en opvallend. Een cirkel redenering misschien? Ik ben absoluut tegen censuur van enige overheid. Een boek als Mein Kampf mag gerust in de etalage liggen van mij.
.
Maar wie denkt dat woorden geen eigen kracht hebben en een geen eigen leven kunnen gaan leiden, moet zich maar eens verdiepen in hersenspoeling, hypnose, mentale beïnvloeding en psychologie. Op dat punt slaat Frank de plank echt totaal mis.
.
Je moet je woorden juist heel zorgvuldig wegen! Dus niet zomaar wat uitkraaien.
.
Dat is ook het succes van Wilders. Hij doet dat heel slim, gebruikt twitter ook op een goede manier. Daarom gaat ie volgens mij ook goed scoren.
.
Die video The Mothers Of Invention - Live In London, 1968, echt prachtige muziek, die vrijheid... een fantastisch tijdperk.

Greetje Duisenberg | 13-05-12 | 09:26

necrosis | 13-05-12 | 08:48 | + 0 -
.... ya ya ....

Rammstein | 13-05-12 | 09:11

@Aktivist | 13-05-12 | 08:40
Als je wilt verbeteren, doe het dan goed;
De plaat heet 'get yer ya ya's out, en kwam uit in 1970, de live opnamen van de concerten (eind 1969) die erop staan zijn gedeeltelijke gedubt in de studio.
En nee, ik ben geen fan!

necrosis | 13-05-12 | 08:48

King of the Oneliner | 12-05-12 | 23:41 |
FYI: "Get your Yahyahs out" is een live elpee uit 1969 van de Stones.

Aktivist | 13-05-12 | 08:40

Puik muzikant en het bewijs dat intelligentie het kan winnen van dogma's en vooringenomen stellingen!
Leuk trouwens om het bewijs te zien dat een pittige discussie leuke tv kan opleveren (opletten, P&W-redactie!).

Donkersloot | 13-05-12 | 08:22

Zappa was goed, Dead Kennedys waren beter!
Jello Biaffra = god!

necrosis | 13-05-12 | 08:14

Zappa was niet knetter stoned, hij gebruikte geen drugs en geen alcohol.

Zappa rules, ik ben al bijna 40 jaar een grote bewonderaar van hem. RIP

Godsmack | 13-05-12 | 08:13

Zappa = + (waar zit het oneindheids symbool eigenlijk op een toetsenbord?)

TM | 13-05-12 | 07:55

rara | 13-05-12 | 07:24

Dat kan ik beter aan jou vragen.

neutron | 13-05-12 | 07:25

@neutron | 13-05-12 | 07:16
Zit je nog op de kleuterschool?

rara | 13-05-12 | 07:24

rara | 13-05-12 | 07:15
0=1
1=0
2=0
3=0
4=0
5=0
6=1
7=0
8=2
9=1

Got it?

neutron | 13-05-12 | 07:21

rara | 13-05-12 | 06:42

't is idd kinderlijk eenvoudig.
Tel de rondjes/cirkeltjes in elk cijfer en voila.

neutron | 13-05-12 | 07:16

@neutron | 13-05-12 | 07:00
Zelf kom ik uit op 42. Wat doe ik fout?

rara | 13-05-12 | 07:15

Zappa zuigt.

Plukkiehaar | 13-05-12 | 07:12

rara | 13-05-12 | 06:58

pretty much

neutron | 13-05-12 | 07:00

@neutron | 13-05-12 | 06:57
Weet je het zeker?

rara | 13-05-12 | 06:58

rara | 13-05-12 | 06:42

2581=2

neutron | 13-05-12 | 06:57

Komt er toch iets goeds van een prostaatpatient.

robert1 | 13-05-12 | 06:50

@Joe Speedboot | 12-05-12 | 23:00
Nou en? Jij scheet vroeger in je luier, maar daar hebben we het ook niet meer over.

rara | 13-05-12 | 06:45

Stormageddon | 13-05-12 | 05:43

Die Spaans-Engelse Portillo heeft natuurlijk groot gelijk met zijn anti-Euro kruistocht.

neutron | 13-05-12 | 05:50

Prachtige, en zeer partijdige, maar ook gebalanceerde kwaadmaak-documentaire. Mooi werk van Michael Portillo.
Kijk en huiver.

http://www.watchseries-online.eu/2012/05/this-world-michael-portillos-great-euro-crisis.html

... Oh, en (totaal ongerelateerd) fijne moederdag voor alle moeders en moederneukers.

Stormageddon | 13-05-12 | 05:43

DANNY3960 | 13-05-12 | 05:09

Another (unsung) hero:

http://www.youtube.com/watch?v=X-GmcGRabIc

neutron | 13-05-12 | 05:14

INH.30CL | 13-05-12 | 04:55
DANNY3960 | 13-05-12 | 05:00

Allemaal prima,
maar ja, het ritme he?

http://www.youtube.com/watch?v=VfSQFGinyhU

neutron | 13-05-12 | 05:04

DANNY3960 | 13-05-12 | 04:46

Yep,
nobody beats Curtis Mayfield.
http://www.youtube.com/watch?v=IG2libcqHMk

neutron | 13-05-12 | 04:51

DANNY3960 | 13-05-12 | 04:38

Helaas, dat is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=TOXdAOPp3uY

;)

neutron | 13-05-12 | 04:43

DANNY3960 | 13-05-12 | 04:14

Omdat ie nog lekkerder is...

http://www.youtube.com/watch?v=JeIF_USYl_M

neutron | 13-05-12 | 04:33

sorry joris...... je weet tussen 3 en 4 am.........

DANNY3960 | 13-05-12 | 04:10

@DANNY3960 | 13-05-12 | 04:03
joris slaapt:-)??

INH.30CL | 13-05-12 | 04:08

oei

DANNY3960 | 13-05-12 | 04:03

Ik verwacht eigenlijk nog wat punk uit de hoek van Espanol

INH.30CL | 13-05-12 | 03:42

Bassdrum and smasn'

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:39

Aangezien het Topic Ávond-tv" is kan Jorisgeen bezwaar maken tegen dit vermakelijke clipje?!.
youtu.be/Sbj-hdbTmco

INH.30CL | 13-05-12 | 03:38

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:24


No joke, ik zie het gebruik langskomen en weet echt niet hoe ik daar inkom.

DANNY3960 | 13-05-12 | 03:33

@Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:27
Zoals Zappa het zou zeggen:
I like it loud
youtu.be/6zN608CTHIk

INH.30CL | 13-05-12 | 03:32

No-one has the right not to be offended
(John Cleese)

KirkOlson | 13-05-12 | 03:30

@Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:21
Die gasten zijn echt te.... je moet eens wat interviews zoeken die diverse media hebben gedaan met deze Afrikaners,wicked/.

INH.30CL | 13-05-12 | 03:26

DANNY3960 | 13-05-12 | 03:23
Gewoon doen, via Twitter...

Sjies

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:24

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:18


Gekkie, ik mheb geen idee wat/hoe dat werkt, wil het ook niet weten.....#iets met volgen#

DANNY3960 | 13-05-12 | 03:23

DANNY3960 | 13-05-12 | 03:17 |
Nee. doe ff Twitter dan: Nacho_vidal01

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:18

INH.30CL | 13-05-12 | 03:15 |
Is it real?

Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:15

@Nacho_Vidal | 13-05-12 | 03:12
Deze vond ik leuker
youtu.be/VSzNsKmXZG8

INH.30CL | 13-05-12 | 03:15

Rammstein | 13-05-12 | 02:46


Ik kan je niet meer dan het allerbeste en veel sterkte wensen.

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:57

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:33 | + 0 -
Normaal gesproken, heb je gelijk, ik kan happenin'shit wel aan.
Dit ?
Nope. Not yet. Gonna take a long, long time, if ever.

Rammstein | 13-05-12 | 02:46

Woorden dekken de lading van de uitspreker. Als die lading de wet overtreedt (bv geweld, racisme, criminele praktijken, enz) dan mag de uitspreker daarvan aangepakt worden.
Het uitspreken van seksueel getinte teksten, ridiculiseren van godsdiensten en anderssoortige beledigingen overtreden geen enkele wet, en kunnen dus ongestraft gezegd worden. Je kunt hooguit een eikel gevonden worden.

Zo simpel is het.

Mouth Of The South | 13-05-12 | 02:43

Zeer intelligente man, en een geniale muzikant.

Slipsnifter | 13-05-12 | 02:42

Rammstein | 13-05-12 | 02:25


Shit happens.... jij kan dat wel aan.

Kop op.

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:33

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 02:25 |
lol

Misschien krijgen we nog een Taoistische fase van Quid.
Stromingen te over.

zovoklets | 13-05-12 | 02:31

zovoklets | 13-05-12 | 02:23 |
Je hhebt helemaal gelijk.
•zich onmiddellijk en volledig overgeeft*

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 02:25

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:23 | + 0 -
Dankjewel.
Beter, of goed, dat zal het nooit meer worden.
Maar het zal wel eens dragelijk worden. Hoop ik althans.

Rammstein | 13-05-12 | 02:25

Rammstein | 13-05-12 | 02:13


Ergens heb ik iets meegekregen, sterkte.

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:23

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:48 |

Alle woorden zijn goddelijk. Waar komen anders nieuwe woorden vandaan? Of moeten ze eerst in een boek staan?

zovoklets | 13-05-12 | 02:23

zovoklets | 13-05-12 | 02:12 |
Ja, hij was ondanks al zijn provocaties en ferme taal, een brave, fatsoenlijke, burgerlijke family guy. Niks op tegen hoor. Johnny denkt een bron aangeboord te hebben, en dat snap ik ook wel. Hij is nog steeds niet los van zijn verleden, hoe hard hij ook schreeuwt, en denkt dat het inruilen van de ene dominee voor de andere een weg naar de vrijheid is. Komt-ie nog wel achter.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 02:19

Kant B roepen wanneer iedereen Kant A wil horen is leuk maar ook vermoeiend.

zovoklets | 13-05-12 | 02:19

@Rammstein | 13-05-12 | 02:13
Zappa muziek?
Ojeetje dan moet ik snel een zappa plaat gaan halen.

de grote Anti | 13-05-12 | 02:16

de grote Anti | 13-05-12 | 02:11 | + 0 -
Nee hoor, geen pica's voor nodig : D

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:12 | + 0 -
Nee, maar dat komt wel weer.

Rammstein | 13-05-12 | 02:13

Rammstein | 13-05-12 | 02:05


Long time no see...... alles goed?

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:12

Rammstein | 13-05-12 | 02:05


Long time no see...... alles goed?

DANNY3960 | 13-05-12 | 02:12

Vreemd. Bij Zappa moet ik denken aan D66-ers.

zovoklets | 13-05-12 | 02:12

@Rammstein | 13-05-12 | 02:05
Zal ik anders even een paar piccas van mooie mannen voor je opzoeken.Het wordt wel moeilijk om aan te zien,maar geen probleem.

de grote Anti | 13-05-12 | 02:11

Ik was benieuwd hoe het John Lofton vergaan is; of hij veranderd is over de tijd. In het bijzonder gezien zijn standpunt ietwat achterhaald lijkt te zijn gegeven de de vrijheid van meningsuiting die we in deze tijd genieten: www.youtube.com/watch?v=1AqkTcgyhI8

'Dit moeten we niet willen met zijn allen'

telleropnul | 13-05-12 | 02:06

Ron | 13-05-12 | 01:29 | + 0 -
Nou, enorm.
Het loopt storm.

Rammstein | 13-05-12 | 02:05

'It's just words', ook als die woorden van een God of een Verhevene afkomstig zijn'
@Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:48

En toch vertel ik iemand zelden dat hij zij een hoofd heeft dat op een oude oliebol lijkt.
En visa versa moeten zij niet klagen als ik mijn baard niet geschoren heb.
Maar dat zijn ook maar woorden als je erover nadenkt.

*bier achterover gooit*

de grote Anti | 13-05-12 | 01:58

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:38 |
We zijn inmiddels enige decennia verder, en nieuwe problemen dienen zich aan. Zappa was een soort provo die sich afzette tegen 'the powers that be', en in dat interview zie je, met terugewerkende kracht natuurlijk, dat hij die strijd eigenlijk al gewonnen had.
Verder dus nu. Het gaat nu niet om de oude waarheid versus de nieuwe waarheid, het gaat niet om 'father and son', het gaat nu om de vvrijheid van het woord, zo fel verdedigd door Zappa, in een geheel andere constellatie. De zonen hebben het gewonnen van hun vaders en alle oude waarheden van de moral fags vernietigd, maar staan vervolgens met lege handen en vooral zonder wapens wanneer nieuwe waarheden zich aandienen.
Voor we het weten lopen we ogenschijnlijk achter die Zappa aan, maar zijn we zelf de nieuwe moral fags die overal gevaren zien en blokkades op willen werpen.
De ogen open houden, goed, wakker zijn, prima, maar laten we het vrije woord het brije woord laten, ook als dat woord toevallig uit een Openbaring komt.
"It's just words', ook als die woorden van een God of een Verhevene afkomstig zijn.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:48

Zappa was een goede gitarist maar zijn fans waren vreselijk.

websenior | 13-05-12 | 01:46

Zappa vind ik +1. Maar ik weiger mee te gaan in de alles-wat-oud-is-is-altijd-beter-mood. Net als de Johnny Cash hype......

harry poster | 13-05-12 | 01:46

Shidt man,als je dat hard zet dan ontploffen je boxen bijna.Denk ik.

de grote Anti | 13-05-12 | 01:45

Moonwarrior | 13-05-12 | 01:14 |
Gast, er zijn ergere dingen in het leven. Cheers!

harry poster | 13-05-12 | 01:41

Oja,ook met dank aan sjonny squid voor de vrijdag-links.
Nu weet ik wie 'Aiur' is.
www.youtube.com/watch?v=IYFW-yAEeeA

Ach jah,zo gaat het leven verder hmm.

de grote Anti | 13-05-12 | 01:41

@Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:34
Helemaal mee eens!

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:38

Sorry voor dubbel post...

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:36

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 |
Dan vind ik Gaga in sommige opzichten nog beter ook. Voor haar is het allemaal fake, gaat het allemaal nergens over, Zappa was bloedserieus, op een behoorlijk rigide manier. "This is the central scrutinizer...." Dat vond hij ook van zichzelf denk ik. Hij was de alternatieve scrutinizer, naar hem moesten we luisteren, hij had wat te melden, belangrijke, uiterst belangrijke zaken te melden. Hij wilde zo graag koorddanser zijn, maar was niet meer dan een circusdirecteur. Hij miste het licht zijn, the unbearable lightness of being, hij kon niet vliegen.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:34

En dan nu veur de echte meziek... niks halfgare snorremans Zappa muziek..

www.youtube.com/watch?v=n9bt8QldjPc

Geschreven door Mercury toen hij wist dat hij HIV had en wist dat hij het niet ging halen....

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:33

En dan nu veur de echte meziek... niks halfgare snorremans Zappa muziek..

www.youtube.com/watch?v=n9bt8QldjPc

Geschreven door Mercury toen hij wist dat hij HIV had en wist dat hij het niet ging halen....

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:33

Zappa op GS.
Heerlijk.

Ron | 13-05-12 | 01:29

*zij die maatschappij-kritisch zijn treden buiten het maatschappelijk referentiekader voor inspiratie ende bron.*

*Zappa niet mag vanwege maatschappelijk-kritische houding*

jant0nius | 13-05-12 | 01:26

Stormageddon | 13-05-12 | 01:17 |
Soms moet je chargeren om de boel vlot tetrekken. Geef mij Dylan maar, ook een onuitstaanbaar figuur, ook een type dat precies wist hoe hij iedereen die met hem wilde vvechten op de kast moest krijgen, maar hij liet het gelukkig bij "the times are changing", of bij "a hard rain's gonna fall". Zappa vulde in, wist precies wat er mis was, wat er veranderd moest worden en waarom. En hij was wel degelijk, net als die Gagga, een provocateur. "I need a jewish princess. "catholoc girls". "crew slut", allemaal directe pogingen om te schoppen, geen poëzie, geen diepgang, geen visie.
Ik zie niet in waar Lady Gaga met al haar quasi-diepzinnige oproepen een mindere prestatie levert dan die Zappa.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:25

@Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:14

Hahaha: Orientalist... Mooi... Heb zelden zo moeten lachen... Marokko is blijkbaar de Orient volgens die Marokkaanse schreeuwende muts.. Hahahahaha. Net zo dom als die PVV-er die zei dat "Sultan" Gül uit Constantinopel komt..... Hahahahahaha... Hoe dom kun je zijn...... Hahahahaha... hihihihihi.. hi.. hi... hi.. zucht...

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:24

@ de grote Anti | 13-05-12 | 01:07 |
Zappa stoned? Nee hoor, verdiep je eens in de persoonlijkheid, dan weet je beter.

ClaudeSac | 13-05-12 | 01:24

En beste Frank met vergeven bedoel ik in dit geval met genoeg vergif. Preventief ruimen deze barbaren hier.

Groucho Marx | 13-05-12 | 01:21

"Kiss my *BEEEP*!". Tot op de dag van vandaag in het huidige Brittenland. Alsof er niemand weet wat er onder de piep zit.

patsboem | 13-05-12 | 01:20

@Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:15
Jah,daarom heb ik ook al mijn informatie over Zappa uit dit filmpje.Ben heel slecht in miljoenen artiesten onthouden.

de grote Anti | 13-05-12 | 01:18

@Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:14
Dat vind ik voor beiden een belediging! Oriëntalist!
Foei! Bah! Gij, gij... schoorsteenveger!

Zo.

Stormageddon | 13-05-12 | 01:17

@Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:14
Leuke vergelijking! :-)

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:16

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:11 |
Zappa was de Lady Gaga van toen

Hear, hear.....

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:16

"God made us to be just like him. So if we are dumb, then god is dumb. And maybe a little ugly on the side"

www.youtube.com/watch?v=mfgXDEMh5mU

Thanks for all, Frank!

Red mij niet | 13-05-12 | 01:15

de grote Anti | 13-05-12 | 01:07 |

Zappa probeerde niks en was nooit origineel. Hij is marginaal. Geliefd door de vingerwijzende linkse 50+ grachtengordelsocialisten...

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:15

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:11 |
Zappa was de Lady Gaga van toen.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:14

Zappa RIP, vergeef ze.

Groucho Marx | 13-05-12 | 01:13

de grote Anti | 13-05-12 | 01:07 |
Nou, wat hij zei was behoorlijk coherent, maar diep ging het niet. Hij kan niet stoned geweest zijn, want hij wist dat hij een discussie over de begeleidende video de kop in moest drukken en hij deed dat perfect. Een video die uiteraard -voor die tijd- uiterst suggestief was maar waarop hij nog niet aangesproken was..

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:12

Frank Zappa is één van de meest overgewaardeerde musici aller tijden. Zingen kon hij niet. Gitaarspelen wel maar als componist bakte hij er gewoonweg geen ene reedt van.
Zappa's muziek in gewoonweg niet om aan te horen. Zijn populariteit had hij voornamelijk te danken aan zijn überego.

Zappa speelde Zappa.
Hoe lelijk wil je het hebben.

Gravin v Kippenbouth | 13-05-12 | 01:11

*gaap*

Schoorsteen ads blokkeren doet.

jant0nius | 13-05-12 | 01:11

horsteknots | 13-05-12 | 01:03 |

Indeed. Zijn vader was waarschijnlijk fan.. hahahahaha.. of lol....

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:09

horsteknots | 13-05-12 | 01:03 |
Er gaat een hele wereld voor hem open. Hij dacht de eerste te zijn, revolutionair, maar beseft nu dat velen, waaronder Zappa, het allemaal al doorgemaakt hebben.
En dat die rebellie niet veel geholpen heeft.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:08

OT/
Zappa was knetterstoned volgens mij,terwijl die grijze mannetjes schuimbekkend zaten te beweren dat incest en sexueel geweld iets van de moderne tijd was.Zappa probeerde tevergeefs iets op de grond/verte dood te kijken en bleef hangen in het woord 'words',maar de grijze mannetjes kon het niets schelen,branden moest hij.

de grote Anti | 13-05-12 | 01:07

"Hier wordt x beledigd". Flikker toch eens op met dat politiek correcte gezeur, We weten toch allemaal dat het 98.5% van de tijd mensen uit de schaamtecultuur zijn die aanstoot nemen aan zo"n beetje alles? De laatste keer dat christenen (ook niet altijd je van het) een rechtszaak voerden, was tegen Van t Reve, eind jaren 60. Reve vertelde later dat hij duizenden brieven had ontvangen van christenen, maar geen enkele bedreiging. De meesten waren bezorgd en wouden bidden voor hem. Kom daar maar eens om bij het schaamtegeloof.

Boer-konijn | 13-05-12 | 01:07

Beetje belegen discussie, als je het mij vraagt. 'It's just about words' is natuurlijk een dooddoener. Hij werd formeel aangevallen vanwege het gebruik van bepaalde wporden, maar achter die aanval zat een heel moreel systeem dat de wel degelijk gerichte aanvallen van Zappa wilde bevechten. Het is leuk om met terugwerkende kracht tezien hoe verdomd zwak die moral fags staan, hoe zwak hun argumenten zijn. Maar Zappa hoeft daar in deze discussie bitter weinig voor te doen.
Laat ik het anders benaderen: er zijn nu ook eenlingen en groeperingen die precies weten hoe ze de gevestigde orde in de gordijnen moeten krijgen, maar je mag je altijd afvragen wie dat zijn en wat hun doelstellingen zijn.
Die ene fag gaat helemaal scheef wanneer hij een vergelijking tracht te maken tussen de woorden van Hitler en de woorden van popartisten.
Maar aan het eind van het interview gaat Zappa ook behoorlijk in de fout wanneer hij een van de kritikasters op zijn teksten beticht van het manipukeren van zijn volgelinggen. "Just words'. Frank, 'just words'. Het werkt twee kanten uit.
Desondanks, hij zei het destijds wat krachtiger nog dan Hans Teeuwen toen hij die hoofddoekjes van repliek diende. Maar het is exact dezelfde discussie, en het is goed als mensen de moed én de intelligentie hebben om die discussie te voeren.

Schoorsteenveger | 13-05-12 | 01:04

Ik vermoed dat Sjonnie Quid ook Zappa een beetje begint te ontdekken.

horsteknots | 13-05-12 | 01:03

Zappa pareert? Huh? U is dronken? Zappa is leuk en aardig zoals Queen, Deep Purple, AC/DC... U is waarschijnlijk een laat 70 of begin 80 menneke en moet nog veel leren... Maar ik moet niks en Zappa is zeker niet god... Zappa is ok en niet meer dan dat...

Basil Fawlty | 13-05-12 | 01:03

Huh? Hoe oud ben jij Quid?....

Basil Fawlty | 13-05-12 | 00:59

Nouja, hij heeft meer verstand van de grondwet dan van muziek. Verders is zwijgen nog altijd goud dus dit gaat nergens over. Zwijgen is eigenlijk de grootste belediging, zoals niet stemmen dat ook is. Maar zover was Zappa nog niet.

Detlev Tarnowitz | 13-05-12 | 00:56

Frank heeft helemaal gelijk. Verder is dit gewoon een kutgesprek van epische proporties.

Ronald Waterneus | 13-05-12 | 00:56

Biersmurf | 13-05-12 | 00:52
Yes-yes, beer'n titties, the more the better.

Willem X | 13-05-12 | 00:54

dosis | 13-05-12 | 00:31 |
Gaan ik doen.

Willem X | 13-05-12 | 00:52

Niemand? Titties'n beer! Titties'n beer!

Biersmurf | 13-05-12 | 00:52

Niemand? Titties'n beer! Titties'n beer!

Biersmurf | 13-05-12 | 00:52

@5ensis | 13-05-12 | 00:43
Nee. Als je vindt dat alles mag worden gezegd betekent dat nog niet dat je ook vindt dat alles in *jouw* huis gezegd mag worden. Als jij op je eigen weblog taal wilt uitslaan die hier niet mag, dan sta je daar volkomen vrij in. Dat is het punt.

Stormageddon | 13-05-12 | 00:47

Lol om de disclaimer! Neemt niet weg dat je nog steeds met twee maten meet.
Lastig he? Altijd gelijk proberen te hebben?

5ensis | 13-05-12 | 00:43

shut up and play jer guitar

dePeter | 13-05-12 | 00:34

Willem X | 13-05-12 | 00:20 |
Nou, ga op straat staan en ga dat roepen. Nu staat het als een platte tekst op den internets, dat is nog niet erg effectief.

Roepie, roepie!

dosis | 13-05-12 | 00:31

*het op een zuipen zet*

DANNY3960 | 13-05-12 | 00:28

Muzikale held! Zappa heeft heel wat prachtige muziek gemaakt en er ligt nog genoeg in de kluizen. Wel echt muziek voor fijnproevers,het grote publiek moet er niets van hebben. Nu even genieten van Frank`s gitaarspel.. www.youtube.com/watch?v=B9DqykUsqRY

kees pekelvlees | 13-05-12 | 00:23

Oe, een salvo van rechtse directe
"it's just a hand"

Tokkie2Me | 13-05-12 | 00:21

Mooi ook voor de mensen die zich beledigt voelen bij psssttt en hoer enzo.

Hoi tegen Mokum Kosher zegt.....

Strangetown | 13-05-12 | 00:21

Gaaf, dus zolang ik niet op tot geweld en/of haat oproep, en zolang ik niet iemand bedreig mag ik zeggen wat ik wil, ook in NL.
Mijn mening is dat GeenStijl de meest waardeloze, ongefundeerde, nodeloos kwetsende, achterlijke, pornografische, antireligieuze (zelfs god en allah en zo hatende), 'pro-homoseksuwelende', anti-establishment, ranzige, hoofddoekhatende, infantiele, postpuberale, kortzichtige, anarchistische, rechtse en ook anti-linkse, geile website in het universum is.
Ik mag roepen dat de moslims op (zeer) hoog niveau zijn geïnfiltreerd in de Amerikaanse en Europese regeringen onder hun motto "Taqiya makes islam looks peacefull".
Thanks for reminding me Frank.

Willem X | 13-05-12 | 00:20

@dosis | 13-05-12 | 00:15
Beledigd zijn is niets meer dan zeuren. Stephen Fry explains:

http://www.youtube.com/watch?v=lnSByCb8lqY

Stormageddon | 13-05-12 | 00:19

"Zolang er mensen rondlopen met genoeg linguïstische vaardigheden om meer dan twee woorden aan elkaar te knopen in coherent Nederlands, zullen er ander*e* mensen zijn die daar aanstoot aan nemen."
Juistem. En het equivalent dat beschikt over evenredige linguïstische vaardigheden gaat in deze panelen op inhoud de discussie aan.
Het equivalent dat deze linguïstische vaardigheden ontbeert beperkt zich conform gewoonte en hun dagelijkse maatschappelijke betrokkenheid tot het klikken op een minbutton.
Opdat zij allen ongezien de vinkentering mogen krijgen en het stemrecht ontnomen mag worden als opmaat naar het ontnemen van iedere vorm van mening met enige invloed.

Chiant | 13-05-12 | 00:17

This made my fucking day.

DePotOP | 13-05-12 | 00:17

Zappa rulez

Mebert | 13-05-12 | 00:15

pius | 13-05-12 | 00:11 |
Ik zeg het al jaren. Je hebt het recht te beledigen, en het recht beledigd te zijn.

Het eerste moet je zo weinig mogelijk gebruiken, het tweede eigenlijk nooit.

dosis | 13-05-12 | 00:15

@Bruno Alaska | 13-05-12 | 00:01
Holtzie was 1 grote grap.

reageerbuis | 13-05-12 | 00:13

@dosis | 13-05-12 | 00:09

Jij snapt het. Two-times.

pius | 13-05-12 | 00:11

dank u voor dit

der maupmeister | 13-05-12 | 00:10

brutus68 | 12-05-12 | 23:57 Net zo goed als dat ie een geniale journalist zou hebben kunnen zijn.

zeg maar jansen | 13-05-12 | 00:09

pius | 13-05-12 | 00:00 |
Wat de één een belediging vindt, ziet de ander als de vinger op de zere plek.

En nu ga ik ff Zappa kijken.

dosis | 13-05-12 | 00:09

Zappa is te gek, zowel als muzikant, componist en politiek analist.

dosis | 13-05-12 | 00:06

Zappa. 'nough said.

ClaudeSac | 13-05-12 | 00:05

@Bas Paternotte | 12-05-12 | 23:27
Kun je dat ook uitleggen aan types als Donner, Hirsh Balin en Teeven ?

TheLuggs | 13-05-12 | 00:04

@reageerbuis | 12-05-12 | 23:46 |

Is die grap zo slecht ja?

Bruno Alaska | 13-05-12 | 00:01

Oh ja, het ging dus om deze 7 woorden:

http://www.youtube.com/watch?v=kgZZ82tp5es

Stormageddon | 13-05-12 | 00:01

Ik ben enorm goed in beledigen. Een kunstvorm is dat.

Maar dan krijg je dus met regelmaat van de antimoralistische-ubermorale vaalgrijs-guurderij te horen dat je niet inhoudelijk en ad hominem bent.

Kwetsen is niet makkelijk met andere woorden. Stelletje zure-vaginalikkers en minilulbezittertjes. De achetrwerktyphus voor jullie.

pius | 13-05-12 | 00:00

Belediging bestaat niet, enkel onbegrip van bespiegeling. Godverdomme.

smdyasc | 12-05-12 | 23:59

Het blijft een leuke clip van Duran Duran. Ik begrijp niet waar ze zich zo druk over maakten.
http://vimeo.com/9976137

Stormageddon | 12-05-12 | 23:59

@zeg maar jansen 23:52

Zappa was waarschijnlijk een geniaal blogger geweest. Echt zonde dat de man te jong gestorven is.

brutus68 | 12-05-12 | 23:57

Worldtrader | 12-05-12 | 23:11
Als iemand niet beledigt omdat dat dat geen recht is, kun je onmogelijk zeggen of hij ontwikkeld is. Als iemand niet beledigt ondanks dat dat wel een recht is, weet je pas dat je met een ontwikkeld persoon te maken hebt.

the sable guy | 12-05-12 | 23:54

Soms moet je je smoel opentrekken kwetsend of niet en beledigend of niet!

Maar soms moet je dus gewoon die klep even dichthouden,een drankje nemen.. eventueel wat te roken erbij... en van Frank Zappa muziek genieten! *proost!*

deraderendraaien | 12-05-12 | 23:52

brutus68 | 12-05-12 | 23:49 Er bestonden toen nog geen blogs. Anders had ie gezegd dat ie dan blogger zou worden.

zeg maar jansen | 12-05-12 | 23:52

I love it when you froth like that.
Dat vat het wel samen, vind ik.

vetkleppert | 12-05-12 | 23:49

Zappa is tijdloos, en nog altijd 1 van mijn muzikale helden. Ook op YT terug te vinden een briljant interview met Jan Douw Kroeske. Vraag van Kroeske: "wat gaat u doen als u geen inspiratie meer heeft?" Zappa: "dan word ik journalist"....

brutus68 | 12-05-12 | 23:49

@Bruno Alaska | 12-05-12 | 23:41
Nieuwe nick holtzie?

reageerbuis | 12-05-12 | 23:46

Lyssa | 12-05-12 | 23:44 Jij zegt ook aan kinderen dat Sinterklaas niet bestaat zeker?

zeg maar jansen | 12-05-12 | 23:46

Ben wel benieuwd welke zwitsal grap er eventueel weggejorist wordt.

Oh nee, toch niet...

marshmallow | 12-05-12 | 23:45

Soms bekruipt mij het gevoel dat jullie bij geenstijl de hele dag op reddit zitten en simpelweg copy pasten.

Lyssa | 12-05-12 | 23:44

@Boris Poepnagel | 12-05-12 | 23:26
Ja inmiddels alweer zo'n 19 jaar.

reageerbuis | 12-05-12 | 23:44

Ja, demoniseer de zwitsals maar met hun zwitsalgrapjes, die in het ongewisse door u worden gelaten en als zwitsal gebrandmerkt worden...

* richting godwin gaat

Bruno Alaska | 12-05-12 | 23:41

Zappa stond in de platenwinkel altijd trots achteraan in de bak X-Y-Z: "Shake your Moneymaker", "Get Your Yah-Yah's out", en meer van die titels die gebrandmerkt in het geheugen gegrift staan.
Overigens werden die platen niet veel verkocht, want te alternatief voor 16-jarige Henk en 15-jarige Ingrid.
By The Way: Hierbij zou ik de term "een Oei-Oei-Vogeltje" willen introduceren voor al die mensen, reaguurders, politici, gristenen, politiek correcten, islamieten etc, die gekwetst zijn door een uitspraak, een publicatie of afbeelding.
Voorbeeldzin:
"Ronnie Naftaniel liet het Oei-Oei-Vogeltje weer horen, toen op GeenStijl een grap werd gemaakt over treinen naar het oosten"

King of the Oneliner | 12-05-12 | 23:41

Maar goed, eigenlijk was Zappa ook maar een vuige oriëntalistische racist natuurlijk. En da's logisch, want het was een blanke man. Als het nou een neger of een berber was geweest, dan lag dat weer heel anders.
Aldus Hassnae Bouaza.

Stormageddon | 12-05-12 | 23:41

Kop, spijker, raak. klaar.

Fitzmeister | 12-05-12 | 23:37

-weggejorist-

Testosteronni | 12-05-12 | 23:37

Dank GeenStijl voor deze fantastische video. En bedenk: watch where the huskies go, don't eat the yellow snow.

Testosteronni | 12-05-12 | 23:37

Wat de fuck, die gast die (voor de kijker) links zit van Zappa.. Als ik heer Zappa was, had ik hem al drie keer op zijn muil getimmerd. Wat een arrogant, zelfgenoegzaam interrumperend stuk vreten!

Metaalenzo | 12-05-12 | 23:31

@reageerbuis,
ik heb je een plusje gegeven. Je staat weer op nul. Leuk gevonden. Maar op die andere zenders was ook niks. De zaterdagavond is reddeloos verloren.

Normpje | 12-05-12 | 23:31

Morgenochtend ga ik dit item lekker rustig uitlezen en naar de meester luisteren. Nu spannende Vlamingen tv kijken.

Hanxie | 12-05-12 | 23:29

De uitvinder van de afstandsbediening? Die Zappa?

zeg maar jansen | 12-05-12 | 23:28

*pauze* Van 'nooit van gehoord' tot 'hoop dat ie dood is' in een paar minuten. John Lofton doet dat met mij. Opmerkelijk! *play*

Canis Spurcus | 12-05-12 | 23:28

Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.

marshmallow | 12-05-12 | 23:27

I got a cheerleader here, wants to help with my paper.
I'll let her do all the work and maybe later I'll r.pe her.

Zappa. Altijd +1

Playboy Mansion | 12-05-12 | 23:27

Oei, sorry voor vorige comment. Maar geluid doet het wel erg vervelend. Telkens een mute.

Nacho_Vidal | 12-05-12 | 23:27

Wat Robert 'Bob' Novak aan het eind zegt: uitgesloten dat de overheid wat dan ook moet censureren. Laat het aan de industrie zelf wat ze wel en niet wil doen.

Hear hear.

Bas Paternotte | 12-05-12 | 23:27

Eindbaas Zappa!

Boris Poepnagel | 12-05-12 | 23:26

Frank Zappa is te vroeg geboren en gestorven. Gasten van mijn generatie (jaren 80 geboren) hadden nog wat mee kunnen krijgen.

Gelukkig bestaat het internet, des ondanks.

Nacho_Vidal | 12-05-12 | 23:26

Quid! Dit is al zo oud! Ik ging er altijd vanuit dat dit verplicht kijkvoer voor reaguurders is! Maar blijkbaar moest dit nog even onder de aandacht! Daarvoor, desalniettemin mijn grote dank!

horsteknots | 12-05-12 | 23:25

@Chartreuse | 12-05-12 | 23:03
100% soepsidievrij

damnschreeuwer | 12-05-12 | 23:24

@Normpje | 12-05-12 | 23:18
Had je maar moeten zappen.

reageerbuis | 12-05-12 | 23:24

Kudo's plus veel voor Zappa. Maar deze gasten maakten het hem heel wel erg gemakkelijk.

Edwynn | 12-05-12 | 23:20

Ik heb het CDA vanavond zien debatteren. Vooral over G. Wilders. Ben al genoeg gekwetst.

Normpje | 12-05-12 | 23:18

hoop dat dit beter is dan het cda-debat net bij nieuwsuur (mona keijzer kan blijkbaar rusland zien vanuit haar achtertuin in purmerend).

cumshaft | 12-05-12 | 23:16

Jammer dat hij te vroeg is overleden, hij zou een uitstekend president zijn geweest.

Stormageddon | 12-05-12 | 23:15

Ik reageer pas om 23.21:17. Oh wacht..

Canis Spurcus | 12-05-12 | 23:14

Zappa was volgens Jimi Hendrix de beste gitarist ter wereld. En zo is het.

benzinebar | 12-05-12 | 23:12

Zappa rules!!

zeverzak | 12-05-12 | 23:11

Het recht om te beledigen zal nooit bestaan in een ontwikkelde maatschappij. Is dit het geval dan is er onmogelijk sprake van zo'n maatschappij.

Worldtrader | 12-05-12 | 23:11

Is dit die Frank die bekend is omdat, als hij achter de televisie zat hij continue wisselde van kanaal?

Jean Kleaut | 12-05-12 | 23:07

Zappa is al een legend

Artwido | 12-05-12 | 23:06

Zappa blijft een van de beste gitaristen ooit. Eindbaas!

Cultuur.Barbaar | 12-05-12 | 23:05

Houd je waffel Quid! zonder ons had je helegaar geen blog en dus ook geen ruimte voor jou gezwets hier!

*tong uitsteken doet!*

deraderendraaien | 12-05-12 | 23:05

Zappa. Linkse kunstgekkie avant la lettre.

Chartreuse | 12-05-12 | 23:03

Zappa is king.

Bas Paternotte | 12-05-12 | 23:01

Hoorde Zappa ook ooit bij de kerk van de Nazarener, Quid?

Joe Speedboot | 12-05-12 | 23:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken