
Hooligans. Dat zijn types die, als ze gefilmd worden door de media, meestal met halve liters beginnen te smijten en dingen gaan brulschreeuwen als "opkankarah jullie zetten ons altijd weg alsof we leipe megolen zijn, kankahjoernalissen!" Een soort verwijt van oriëntalisme richting de media dus, maar dan toegepast op voetbalgerelateerde staatsidioten. Die het blijkbaar niet fijn vinden om als groep weggezet te worden voor het debiele gedrag van gajes. En gok eens? Ook bij deze neuronisch uitgedaagden is het concept van schaamtecultuur binnengedrongen. De hooligans die zich vorig jaar misdroegen tijdens de
Feyenoordrellen krijgen extreme strafverlaging vanwege te grote
schending van de privacy. Geen geintje, is echt waar. Zoekopdracht voor het volk van crimineel middels afbeelding = strafvermindering of zelfs vrijspraak. Hetgeen de meest efficiënte opsporingsmethode meteen tot de meest zinloze maakt. Als in 'HA! Gevonden! Dit ben jij toch, op de foto? Okee, top. Ga nu maar weer. Groetjes aan je moeder.' Catch & Release, op deze manier. Justitieel tikkertje. Met vergaande consequenties. De
Juwelierkillers uit Den Haag zijn ook met de Show & Tell-methode opgepakt. En volgens de uitspraak van de Roffiaanse politierechter dus al zwaar genoeg gestraft. Net als de intellectueel gehandicapte hooligans, die hun straf hierdoor alsnog op schandalige wijze mislopen. Hier een tip voor iedereen die lafbekkerig agressiviteitsdelicten wil plegen: zorg dat je het doet voor de ogen van de beveiligingscamera, open en bloot in beeld. Want dan ben jij degene die superzielig is. Daders keihard reduceren tot slachtoffers. HOU TOCH OP, JOH!
Reaguursels
InloggenIn plaats van beveiligingscamera's kun je dat geld veel beter besteden aan een wapen om zlef preventief te straffen. Rechterlijke D66macht opdoeken.
@Waarisdelol:
.
a) moordenaars staan nu binnen 2 dagen op internet, gefilmd, zonder balkjes (zie juweliersoverval)
.
b) je kunt het wel downplayen, maar we hebben het niet over een stel idioten die voor een deur staan te schreeuwen, we hebben het over leden van een groep die jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaken voor de maatschappij en nog evenveel geld kosten om een beetje onder controle te houden, en die in dit geval agenten bedreigden
.
Ga nou NIET lopen doen alsof hooligans een soort kwajongens zijn, want dat zijn het NIET.
Mijn god! Ik denk dat ik droom...
Dit land verdedigt de daders en straft de slachtoffers!! Leve links!! Ik stel voor om de volgende bestorming het huis van de rechter mee te nemen. Kijk of hij dan nog laagt straft!!
Jullie kunnen allemaal wel zeiken, maar het is toch niet normaal om moordenaars, verkrachters en straatrovers na 9 maanden met een balkje bij opsporing verzocht te laten te zien, terwijl een stel idioten die voor een deur staan te schreeuwen de volgende dag met hun gezicht op een bushokje staan of niet?
OM gaat in beroep wegens te lage straffen www.nu.nl/binnenland/2807036/in-beroep...
Wat ik juridisch gesproken aan dit verhaal niet helemaal begrijp, als er tegenwoordig ergens cameratoezicht is, moeten er ook borden hangen waar dit opstaat. Met andere woorden; deze hooligans WISTEN dat ze opgenomen konden worden, ze waren er van te voren voor gewaarschuwd.
.
Hoe kunnen ze dan later nog beroepen op het feit dat ze opgenomen zijn en daarom zielig zijn en zich schamen?
Conan de Rabarber | 09-05-12 | 15:29
ach ja, die twee haal ik steeds door elkaar!
Worden we toch een beetje moe van wat een gelul, wilders aan de macht en aanscherpen tot het gewenste resultaat daar is.
De hooligans een week de tijd gunnen zichzelf aan te geven. Na deze waarschuwing EXTRA straf voor het niet vrijwillig melden en het moeten toepassen van dit paardemiddel wat overigens prima werkt.
Dit belonen van crimineel gedrag zal niet veranderen helaas: in Den Haag kan niemand het een zier schelen.
@kraaghaar | 09-05-12 | 14:51
Nee, jij hebt het over de schaamlipcultuur.
-weggejorist-
-weggejorist-
Triest dat hooligans (stenen gooien, dingen kapodt maken en boe roepen) altijd maar zwaardere straffen moeten hebben en aan de schandpaal genageld moeten worden omdat dit zo makkelijk scoren is. Maar iemand bij het stappen het ziekenhuis inslaan volstaat een boete.
FTW
Kan nog gekker hoor.
Een half jaar straf voor een overval. Moet kunnen.
www.rijnmond.nl/nieuws/09-05-2012/half...
@Graaf van Egmont | 09-05-12 | 14:57
Pim? Toch Niet Pim Verbeek hoop ik. Die hoeft zijn kop nooit meer te laten zien in de kuip.
Nou dan kunnen we dus de rechterlijke macht voortaan opdoeken. Hebben we toch niets aan. Gewoon je foto op internet en je bent gestraft.
Schaamtecultschuur.
Pius en solidstate: riekt naar de bekvechterij uit de Weimarrepubliek tijdens het interbellum. Dat gaat nog wat worden zou Pim zeggen.
Conan de Rabarber | 09-05-12 | 14:49
dat komt omdat in Nederland veel mensen wonen die oorspronkelijk uit de schaamstreek komen
@solidstate | 09-05-12 | 14:47
Alweer. En weer je verholen bedreiginkjes. Dat zwijgen van jou is nogal specifiek zullen we maar zeggen. Kneus.
't is ook altijd wat met die achterlijke schaamhaarcultuur.
tigger nitty | 09-05-12 | 14:39
Noem het een kut gevoel?
-weggejorist-
*applaus wat afzwakt...*
@solidstate | 09-05-12 | 14:22
Je verholen bedreiginkjes zei ik toch. Een goed verstaander, enfin. En verder heb ik altijd een middenpositie gehad.
Ik ben zowel kritisch op Moslims en Marokkanen maar dan IRL en tegen diegenen waar het om gaat - itt tot jij die anoniem oproept tot haat. Maar ik zie ook moslims als volwaardige burgers met dezelfde rechten en plichten als ieder ander in dit land.
Ik zit dus in de lastigste positie want ik ben kritisch naar twee kanten en heb niet de bescherming die jij geniet. Nu heb ik die ook niet nodig want ik ben itt tot jij, enfin.
Verder onderschrijf ik de scheiding tussen kerk en staat, onze rechtstaat, democratie, trias politica etc en ben ik fel tegen de invoering van de sharia en voor een Burquaverbod. Dat je dat ook weet.
Dus veel succes verder met het formeren van de hedendaagse SA natuurlijk. Ik zie je vast wel een keer door de straat marcheren met je dappere vriendjes denk ik. Dan zwaai ik wel even.
Ik schaam me voor deze cultuur, hoe moet ik dat gevoel noemen?
rara | 09-05-12 | 13:14
wat dacht je van cultuurschamer of schaamcultuurder
lanexxx | 09-05-12 | 14:28
+1 voor "de maas opzoeken". Mooi :)
De gore maasstruiner. Ouwe maasduikert. Maasje repje.
necrosis | 09-05-12 | 14:17
zeg, hoe lijkt t jou om es een tijdje in het Midden-Oosten te vertoeven? :-)
Het wordt hoog tijd de wet te vervangen, dit is niet meer werkbaar als rechters telkens de maas opzoeken om maar niet te straffen!
You will be assimilated. Resistance is futile.
*applaus geeft aan necrosis vanwege sussen pittig conflict*
@ TisNieZoMoeilijk | 09-05-12 | 14:17
Volgens mij ben je (gelukkig) pas een dader wanneer de rechter je veroordeeld heeft en niet eerder.
Jouw opmerking: "Zij waren dus wel degelijk daders, alleen diende nog vastgesteld te worden van welke acties waarvan zij verdacht werden, zij ook daadwerkelijk de dader waren." zegt voldoende. Ik ben blij dat wij een systeem hebben waarin de rechter daarover oordeelt, en alleen de rechter....
@ necrosis | 09-05-12 | 14:17
Ik zeg niets meer.... ;-)
@necrosis | 09-05-12 | 14:17
;) Ik ben al weer weg.
@ pius | 09-05-12 | 14:13
Welke bedreiginkjes? Wijs me iets aan waar ik jou bedreigd zou hebben.
Ik zei dat ik je van het begin door had. Ik heb jou overgang van extreem links islamlikker naar zg islamcriticus terug naar je oorspronkelijke linkse positie meegekregen. Dat allemaal binnen een jaar of wat. Jij denkt echt dat je iedereen voor de gek kan houden maar zijn wel een aantal mensen die op letten.
Nu weer on topic en mijn zwijgen...
@ Menalaus | 09-05-12 | 14:04
Ik heb eigenlijk liever dat de rechter eens een signaal geeft aan de misdadigers.
*tussen pius en solidstate springen doet*
@kraaghaar | 09-05-12 | 13:54 | + 0 -
De mensen wiens gezichten in deze zaak in de media en op dat billboard getoond werden, wáren betrokken bij de rellen. Derhalve wáren hun beelden geselecteerd en werd hen gevraagd zich vrijwillig bij de politie te melden.
Of denk je echt dat je in een stad met 600.000 inwoners een paar individuen zult vinden door de wijkagent met een fotootje rond te laten gaan?
Zij waren dus wel degelijk daders, alleen diende nog vastgesteld te worden van welke acties waarvan zij verdacht werden, zij ook daadwerkelijk de dader waren.
Dat is nogal een verschil met een verdachte die op basis van wat tips, aanwijzingen en wellicht wat forensisch bewijsmateriaal als verdachte aangeduid wordt, zonder dat er camerabeelden zijn die (deels) bewijzen dat de verdachte de dader is.
Waarom hangt Nederland anders zo tjokvol met camera's? Enkel voor dat printje voor de wijkagent?Deze lui waren daders die gevonden moesten worden, dus smoel in beeld. Dat een rechter hier anders over oordeelt duidt de wereldvreemdheid van deze beroepsgroep.
Wanneer gaan we onze rechterlijke macht eindelijk eens ont-Groen-Linkschen ?
en.wikipedia.org/wiki/De-Ba'athifi...
Fop rechtsysteem hier in nederland, om te janken.
@Menalaus | 09-05-12 | 14:12
Waarschijnlijk heb je gelijk, ik ben niet zo scherp als ik overkook van boosheid!
@solidstate | 09-05-12 | 14:05
En je verholen bedreiginkjes douw je maar in je nosunshineplace.
gekwalificeerde doodslag doet geen 30 jaar tot levenslang
www.rechtspraak.nl Hier moet die ergens tussen staan. Als de site weer in de lucht is.
@necrosis | 09-05-12 | 14:10
Ik doelde op die twee juwelier-doodmaak-verrijkkertjes....
Ik weet de oplossing:
Bij iedereen waarbij strafvermindering door privacy schending wordt gegeven, komt met naam, toenaam en foto op alle nieuws sites te staan en worden daar nooit meer afgehaald.
Zodat als ze solliciteren, en de baas googled even op de naam er meteen alle info naar boven komt.
Ze zijn toch al gestraft? dan zorg ook dat ze goed gestraft worden.
---------------
Ik heb ook nog een oplossing.
Als we nu eens de strafmaat verhogen met dat gedeelte dat er door de rechters wordt afgesnoept ivm gestraft worden door de media etc...
@necrosis
Gekwalificeerde doodslag bedoel je denk ik....
Ze lopen binnenkort in het openbare groen te schoffelen in een fel oranje hesje met de tekst "werkt voor de samenleving". Oejh. Mag dat wel?
@eerstneukendanpraten | 09-05-12 | 14:05
Ik las dat politie/OM inzet op geclassificeerde doodslag, dat 'doet' 30 jaar tot levenslang!
eerstneukendanpraten | 09-05-12 | 14:05
Ook in die zaken kán meespelen (in de strafmaat) dat er veel media-exposure is geweest; dat is niks nieuws. Wat wel nieuw is, is dat de rechter in Rotterdam heeft geoordeeld dat er geen wettelijke basis is voor politie en justitie om op deze wijze een verdachte op te sporen.
@solidstate | 09-05-12 | 14:05
Mes in je rug? Je bent een beetje paranoia. We zijn immers online en ik heb niet met je geknikkerd.
Gelukkig maar trouwens want jij lijkt me het type die als je even niet kijkt snel alle bonken uit je knikker-zakje vist om vervolgens luidruchtig anderen van dat feit te beschuldigen.
Vroeg geleerd oud gedaan natuurlijk. Waarvan akte.
rara | 09-05-12 | 13:58 | + 0 -
Ja maar als er in de wet staat dat ook de privacy van de verdachten moet worden beschermt (met daarbij de normen voor strafvermindering) dan kan een rechter daar niet van afwijken.
Wilkommen in die Niederlande. Het meest belachelijke shitty little country op Aarde. 80% rechters = vrouw. 99 % rechters stemt links. Wat een debiel land. Vroeger was die Niederlande een gids-land, nu het lachertje van de Westerse samenleving.
Is iemand het volgende al opgevallen? Bij die twee juwelierkillers en hooligans wordt er wel gepraat over strafvermindering omdat ze te veel exposure hebben gehad. Dit hoor ik bij Breivik, Joran v.d. Sloot en Robert Mickelson nu nooit! En ik denk dat alleen Breivik al 1000 keer vaker in de media is getoond in vol ornaat dan die twee cultuurverrijkende juwelierkillers. Iemand een verklaring?
*dit niet alleen aan Kaas is gericht*
pius | 09-05-12 | 13:56
Ga weg stalkerT. Als iemand wat over mij zegt ben jij er als de kippen bij om nog een mes in mijn rug te steken. Met je manipulatieve maniertjes. Ik heb je van de eerste dag dat ik met je in discussie ging al door. Dat kan jij gewoon niet hebben. Dit is het laatste wat ik tegen zeg op GS. Dit soort opmerkingen van jou zouden andere ook de ogen moeten openen en dat gebeurd gelukkig ook. Vooral zo doorgaan knul. ;-)
Beste Johnny, kom je nog eens een college strafrecht volgen? Vrijspraak ómdat er een schending van de privacy is geconstateerd is totale kul. De telegraaf spreekt over het niet-ontvankelijk verklaren van het OM. Dat is wat anders dan vrijspraak. Verder hebben we het hier over een vonnis van een Rotterdamse politierechter. Link naar uitspraak? Of heb je die weer niet gelezen voordat je conclusies begon te trekken?). Een dergelijke uitspraak heeft weinig precedent werking. Je kan ook moeilijk een rechtsregel destilleren uit 1 Rotterdamse politierechter zwaar tilt aan privacy schendingen. Verder, de rechter geeft met deze uitspraak waarschijnlijk een signaal af naar de wetgever. Wetgeven deze opsporingmethode en vlug een beetje, is het signaal dat een rechter met een dergelijke uitspraak geeft. Tot die tijd is de opsporing onrechtmatig, en ook de overheid mag niet de wet schenden, of ben je het daar niet mee eens?
Intellectueel gehandicapte hooligans: een pleonasme.
Na de tweede wereldoorlog zijn er practisch geen nazirechters vervolgd. Die fout zal niet nog eens worden gemaakt HH magistraten en politicie.
@solidstate | 09-05-12 | 13:57
Zet dan zelf de namen van die rechters online. Of ben je onze revolutieleider?
Regenteske rechters met grootheidswaanzin die denken dat hun moraal de hoogste normen en waarden vertegenwoordigen die er op dit moment zijn. Maar dat dachten de holbewoners destijds ook terwijl we nu toch wel echt beter weten. De rechterlijke macht niet. Die leven binnen de muren van hun compound terwijl de echte harde wereld buiten de muren zich overgeeft aan moord en doodslag. Maar eenmaal binnen de muren van hun compound, waar hemelse muziek en serene rust heerst, gaan de wereldvreemde rechters mensen (niet) veroordelen onder het uitroepen dat ze o-zo streng zijn.
@denk.toch.eens.na | 09-05-12 | 13:56
Het is de taak van de rechter om de wet te interpreteren, niet om 'm blindelings toe te passen. Dat kan een computer namelijk ook.
Eigen rechter spelen mag niet maar ik heb wel een honkbalknuppel aangeschaft. Gewoon in de sportwinkel.
Er zijn aluminium en houten knuppels. Die van mij is hout en staat naast de deur.
@denk.toch.eens.na | 09-05-12 | 13:56
Die voetbalwet had er 15 jaar geleden al moeten zijn.
@ rara | 09-05-12 | 13:52 |
Ik ben al 10 jaar in actie dus praat geen poep. Wat ik al 10 jaar de mensen van bewust probeer te maken begint zich nu in ijl tempo te ontvouwen. Nu is het tijd voor iedereen niet alleen ik om in actie te komen.
@rara | 09-05-12 | 13:52
LOL. Een uitermate rake observatie. Hij prefereert de rol van de achter de schermen-nazi. Zei ik nazi? Dat bedoel ik natuurlijk niet dat lijkt me helder. Zoiets zeg je niet over iemand. Zeker niet over een integere reaguurder als solidstate.
Waarom telkens weer die kritiek op de rechters, heeft niemand hier door dat ze dit moeten doen omdat het in onze wetten staat???
@looranks | 09-05-12 | 13:51
Nederland is wederom in de kont geneukt.
@ Reinaert | 09-05-12 | 13:23
Je maakt naar mijn mening een grote denkfout door verdachten en daders (dus veroordeelden) gelijk te stellen. Een verdachte heeft -volkomen terecht- recht op privacy. Daarop mag in bepaalde gevallen door politie en justitie inbreuk worden gemaakt, maar daarvoor moet wel een wettelijke basis bestaan. En die is er nu niet... Die rechter heeft dus een zeer terechte (en dappere) uitspraak gedaan.
@looranks | 09-05-12 | 13:51
Holland is doorgedraaid.
@bobby33 | 09-05-12 | 13:48
Daar begint het wel meer en meer op te lijken.
Een voordeel daarbij is, het verkleint de roverheid !
@Biff Eagleburger | 09-05-12 | 13:45
Solidstate wil dat anderen in actie komen, zodat hij zelf veilig buiten schot kan blijven.
Voorgaande was serieus ja. Je moet een dergelijk systeem niet willen, simple as that. Ten eerste is er sprake van een verdachte, geen veroordeelde. Ten tweede staat justitie nou niet bepaald bekend om feilloos optreden (sta je dan mooi met je knar). Ten derde: wtf krijg je voor samenleving als mensen openlijk worden gebrandmerkt? Wie bepaalt wat strafbaar is, en onder welke omstandigheden? Onze roverheid kennende worden billboards binnen 5 jaar gebruikt om belastingplichtigen op te sporen oid. De opmerking: ze zullen er wel goed over nagedacht hebben is in mijn ogen een argument voor retards.
How do I say "Holland is fucked up" in Dutch?
Normpje | 09-05-12 | 13:46
Ik zat meer te denken om een website te openen waar je gewoon zelf je eigen foto en naam kunt posten met een verhaal over je boete. Dat kun je vervolgens gebruiken om em kwijt te laten schelden.
De meeste criminelen zien media aandacht zelf als status verhogend en hun mede criminelen ook.
Om een VOORBEELD te stellen moet er juist meer straf uitgedeeld worden.
Het lijkt werkelijk of die D66 honden er alles aan excuses bijhalen om maar minder straf uit te delen en de straten weer te belasten met tuig. Als ze de gevangenis te duur vinden moeten we de normen bijstellen. Gevangenis zou niet meer moeten kosten dan 25 euro per maand. Alle luxe en ander voedsel dan de dagelijkse HARAM drap moeten gevangenen zelf voor dokken.
Waarom niet gewoon de gehele rechtspraak afschaffen. Het is tochg gewoon te gek voor woorden. Als rechter zou je het schaamrood op de kaken moeten krijgen.
Wat zijn die criminelen toch zielig. Ook als buitenlander ben je zielig, noem maar op.
Gewoon stoppen met de rechtspraak.
Zijn je spullen gestolen of vernield. Is je kind gemolestreerd of verkracht.. maakt niet uit. Laat de politie ze opsporen, laat het foto verschijnen in de krant of tv en laat ze vervolgens vrij.
De benadeelden mogen vervolgens zelf even gaan bekijken hoe de starfmaat zal worden bepaald.
De uitspraak zelf voor rechter spelen mag niet zal ook niet worden uitgevoerd. De rechter spreekt ze namelijk altijd vrij. Zoiets zal ik zelf niet laten gebeuren
als je duitsers herdenkt op 4 mei reduceer je daders ook tot slachtoffers. je kan hierover natuurlijk een hele uitgesproken mening over hebben - en ik vind het ook van de pot gerukt - maar enige consequentie in de redeneringen is wel prettig. en ook hier is sprake van een falende overheid want een waarschuwing vooraf - wie zich voor de camera begeeft, moet weten wat de consequenties zijn - zet de rechter klem. nee, we voeren identificatieplicht in, wietpas in en nog duizend regeltjes die vooral de ambtenarij bezig houden, burgers vrijheden ontnemen, en niet bijdragen een veiliger samenleving. wie in het openbaar een vernieling aanricht, heeft geen recht op privacy. bezint, eer ge begint.
Op de weg met je hoofd uit het raam hangen. Flits. Boete kwijtgescholden. Het is allemaal zo simpel.
@solidstate | 09-05-12 | 13:42
Rechtszaken zijn over het algemeen openbaar, inclusief de uitspraken dus wat let je?
seven | 09-05-12 | 13:22 |
Yep, of alle criminelen en andersoortig tuig op beeld zich per omgaande vrijwillig willen gaan melden op het politiebureau om hun schaamtecultuur van zich af te schudden...
Ik begrijp nu wat er met al die flessen wijn in Brussel gebeurd is. Die worden in infusen gestopt en onze rechters toegediend. Hoe kun je anders zulke bezopen beslissingen maken. Ik verander mijn naam in opperrechter, breng de boeven in het vervolg maar naar mij. Niks geen wetten meer. Staat het op tape, ben je schuldig en moet je brommen. Kutjustitie... hoe kun je ooit het vertrouwen in een democratie terugkrijgen als de rechterlijke macht totaal de controle kwijt is.
Is het niet misschien tijd om de RECHTERS die dit soort waanzinnige uitspraken doen met naam en toe naam in de krant te zetten.
Aan de schandpaal met die van de pot gerukte elitaire D66 rechtelijke knakkers.
Zet er de schijnwerpers op desnoods via een blog die niets met GS te maken heeft, aangezien je rechters schijnbaar te vriend moet houden in deze corrupte bananen republiek.
En als je een waxinelichtje tegen de koninklijke koets pleurt, in het bijzijn van 3 miljard Henken en Ingrids ,en ook thuis op de buis iedereen je ziet, krijg je dan ook strafvermindering omdat iedereen je gezien heeft en je dus heel zielug bent? Nee he? Ik.dacht.het.niet!
Ach, een hooligan is ook maar een mensaap.
Ahasveros | 09-05-12 | 13:40 |
Precies. En dan óf de doodstraf óf vrijspraak eisen omdat je je schaamt voor de justitiele-strafcultuur.
Dus:
Overvallers en hooligantuig neerknallen en dan trots met hun scalpen voor de camera poseren!
-
Dan is je privacy ook geschonden, ben je OOK een 'slachtoffer' en kom je er ook mee weg!
Het gaat er steeds meer op lijken dat iedereen die werken onder de progressief/sociale/liberale vaandel en ook zo hun maatschappelijk orientatie aangenomen hebben, in een of andere roes van diepe waanzin en andersom denken verkeren. Wat bitter is is voor hen zoet. Wat licht is donker en wat goed is, is voor hen fout.En vica versa. Heel vreemd allemaal.
Mooi. Genoteerd.
Als ik een keer behoefte heb om halfbestraft de beest uit te hangen, bestel ik er een cameraploeg bij.
@rara | 09-05-12 | 13:14 | + 10 -
De 'ik-schaam-mij-voor-de-schaamtecultuur-cultuur', bekt best lekker toch?
Begrijpelijk dat dit bij Feyenoord-fans gebeurt die mogen best een streepje voor hebben in dit land. Maar in algemene zin is dit natuurlijk een lachwekkende maatregel. Aanpakken die Hoolies want dat zijn gewoon voetbalclub-terroristen. Stadionverbod, meldplicht en straffen. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
Dit land moet na 4 decennia-rechtspraak-ellende nu echt gaan oppassen. De rotzooi wordt hier door 2% van het klootjesvolk georganiseerd en juist die 2% krijgt een warm begrip van slapdrollen die zich rechter noemen.
Volkert loopt volgend jaar al weer op de heide te praten met vuurvliegjes en hooligans schoppen in dat jaar weer 300 agenten tegen de schenen, straf is niet voor daders maar slachtoffers bedoeld.
Volgens mij, heeft de nederlandse rechtsmacht beslag gelegd op de welbekende wijnkelder.
Cuyahoga | 09-05-12 | 13:28 |
Schaam jij je dat je een laffe hond bent? Mooi!
Die gasten sla je toch gewoon de tiefus met een honbalknuppel?
Deze redenering doortrekkend is het dan ook niet meer dan billijk om iedereen die door een arrestatieteam van het bed wordt gelicht direct vrij te spreken.
Wat zullen de buren wel niet zeggen!
Aub Tom Staal naar die rechter sturen. Of doe maar een joint-venture met Powned en laat hem een duo vormen met Rutger.
Huur dan een zwerver voor 250,- en laat hem die rechter voor de camera op zijn muil timmeren.
Moet hem dan toch niet meer kosten dan een paar nachtjes droog zitten met een warme maaltijd en daarna nog 40 uur schoffelen. Hij is ten slotte al genoeg gestraft door de beelden.
Dit soort maatschappijverkwanselaars moeten open en bloot in de media, vol onder de aandacht van het volk.
Rechters zijn wereldvreemd en vaak lid van D(ementen)'66. Dan kun je alleen maar dit soort uitspraken van verwachten.
@rara | 09-05-12 | 13:18
-
Dat is op zijn minst 9x woordwaarde! Instant win.
Ik was van de week bij het volgende telefoongesprek:
Goedemiddag, met de politie? Ik wil graag aangifte doen van vandalen die open flessen met urine in de tuin smijten en overdag staan te pissen tegen mijn schuur, waar kleine kinderen rondlopen. Ik weet naam en adres, als u dat nodig heeft
Uh, dat kan niet
Hè, dus dat mag gewoon?
Nee, dat mag niet, maar u kunt er géén aangifte van doen
Iets met te veel werk en te druk en ga eerst maar eens het gesprek aan en al dat zacht heelmeesterig gekweel.
En dan zelf het gek vinden dat mensen geen respect meer hebben voor de pliesie.
Mijn respect krijgen ze pas als ze de knoet erover gooien bij dat soort idioten.
Het item heeft weer een hoog D66 gehalte.
das_Freudenmädchen | 09-05-12 | 13:20 |
Dit was een serieuze opmerking?
Ok, dan een serieus antwoord. Mocht na de rechtszaak blijken dat mensen ten onrechte aan de schandpaal genageld zijn, geef je ze een rehabilitatie en eventueel een financiële vergoeding.
@Jos Tiebent | 09-05-12 | 13:21
Bubba vroeg of ik wilde doorgeven dat hij niet weg wil. Hij vroeg wel om grotere zendingen met viagra.
Rechters die dit soort incompetente uitspraken doen dienen uit hun functie ontheven te worden, het liefst nog met een gevangenisstraf er bovenop als boetedoening voor onomkeerbare schade aan de rechtstaat.
De wetgeving moet worden aangepast dan kun je regelen onder welke omstandigheden en voorwaarden beelden van (vermoedelijke daders) kunnen worden vrijgegeven. Helaas ligt het CPB dwars en Teeven werkt geloof ik ook niet mee. Die wil alleen maar weten wat onschuldige burgers op het internet doen. Voyeur van het zuiverste bloed
@Reinaert | 09-05-12 | 13:23 |: Camera moonen = minder brandblaren.
Twee woorden:
Eigen rechter.
Gaat het helemaal worden de komende decennia.
En hopenlijk mag ik er nog een paar van meemaken.
en ondertussen worden er wel wetten bedacht waarmee de privacy op internet verdwijnt. Logisch, privacy van criminelen is veul belangrijker dan die van internetters.
@Jos Tiebent | 09-05-12 | 13:21
We kunnen Bubba ook steunen door Viagra en Cialis naar hem te sturen.
@das_Freudenmädchen | 09-05-12 | 13:20
Bij het plaatsen van die beelden is men echt niet over één nacht ijs gegaan wegens anders te verwachten schadeclaims.
Dus wat is het probleem? Wil je niet met je knar op een billboard zorg dan gewoon dat je geen misdrijven pleegt! Zó moeilijk kan dat niet zijn: miljoenen Nederlanders leven al jaren een geordend leven zonder misdrijven te plegen en de meesten voelen zich daar verdoemd goed bij.
Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Punt. Uit.
Die foto's waren nooit vertoond als ze zich zelf direct hadden aangegeven op t politiebureau. Dus hoezo strafvermindering?
@rara | 09-05-12 | 13:21
Vast een andere reaguurder die het ons kan vertellen, want ik scrabble/wordfeud al helemaal niet.
Geldt dit met terugwerkende kracht ook voor al diegenen die vroeger ouwerwets op een papieren poster bij het politiebureau afgebeeld werden?
Hooligans en criminelen mogen wel gebruik maken van de moderne communicatietechnieken om hun activiteiten te coördineren (sms/whatsapp/facebook: "NU komen om op plaats X te rellen!") maar politie/OM moeten d.m.v. de postkoets opsporingsbevelen uitvaardigen?
Het is een wonder dat ze überhaupt het alfabet mogen gebruiken.
@das_Freudenmädchen | 09-05-12 | 13:20
Die rechter heeft GEEN gelijk. Juist OMDAT het daders zijn.
@ZKH EénOog | 09-05-12 | 13:19
Er staat hier geen scrabblebord, dus dat kan ik nu niet uitzoeken.
Ik moet nu wel kwijt dat Bubba een keer vervroegd vrijgelaten moet worden. Die man wordt met toenaam aangesproken in combinatie met anonieme criminelen en moet ze vaak ook nog op schoot nemen. Poort open voor Bubba!
De rechters moeten echt vervangen worden.
Hondelullen!
www.youtube.com/watch?v=YOk4IYQkiK0
Die rechter heeft wel gelijk. In dit geval zijn t dan daders, maar van t idee dat je kop bij verdenking alleen al geheel Rotterdam doorgaan is meer iets voor een achterlijk bananenland. Moet je gewoon niet willen.
Je zou toch verwachten dat een rechter er rekening mee houd dat een van de gevolgen van hun daden is dat hun afbeelding getoond wordt om zodoende de daders sneller op te sporen. En omdat dit een direct gevolg is van de misdragingen die willens en wetens hebben plaatsgevonden zou dit niet tot strafvermindering mogen leiden.
@rara | 09-05-12 | 13:18
Vanaf vandaag wel. Hoeveel punten?
@Cuyahoga | 09-05-12 | 13:18
Waarom chemisch? Al die chemische troep is hartstikke ongezond joh!
Dat moeten we met z'n allen niet willen. Hamer, aambeeld.
probleem is,ook dat dit soort lieden zich helemaal niet schamen, maar intussen wel beroep doen op schaamtecultuur
Verplicht chemisch castreren, dan loopt hun toekomstige nageslacht in ieder geval niet het risico om op de foto te komen.
@Dampert | 09-05-12 | 13:16 |: Volksvijanden zitten tegenwoordig op de post die eigenlijk bedoeld zijn om alle burger & maatschappij te beschermen tegen onwrichtende/ongewenste elementen.
@ZKH EénOog | 09-05-12 | 13:16
Verder dan hooliganschaamtecultuurschaamte kom ik niet. En dat is toch geen normaal woord?
Ik weet de oplossing:
Bij iedereen waarbij strafvermindering door privacy schending wordt gegeven, komt met naam, toenaam en foto op alle nieuws sites te staan en worden daar nooit meer afgehaald.
Zodat als ze solliciteren, en de baas googled even op de naam er meteen alle info naar boven komt.
Ze zijn toch al gestraft? dan zorg ook dat ze goed gestraft worden.
@Dampert | 09-05-12 | 13:16
Kan. Maar bij voorkeur zie ik die kop toch liever erge...
Nee, laat maar ook.
@ kapotte stofzuiger
Mee eens!
Waarom hangen ze die camera's overal op? Zijn dus alleen maar instrumenten om mensen strafvermindering te geven.
Doe een dansje voor de camera, trek een gekke bek en duimpjes omhoog als je net iemands tasje jat/juwelierszaak leegrooft/ribben kneust etc.
Wat een vinding. Om je rodt te schamen!
Mensen die zich zo verschrikkelijk schamen moet je opnemen in een schaamtetherapiecentrum. Oftewel en in simpel Nederlandsch: na zes jaar bij Bubba op schoot heb je van schaamte geen last meer.
Succes gegarandeerd! Zij blij, wij blij, Bubba blij: win-win-win!
@rara | 09-05-12 | 13:14
Ontevredenheid. Onderbuikgevoel. Zoiets?
Aaaargh, dit land is helemaal dol aan het draaien. Volgens mij is er zenuwgas in de ivoren torens ontsnapt.....
Kan de kop van die rechter niet op een billboard?
Blijft raar dat met name schaamteloze lieden zich beroepen op een schaamtecultuur.
Rechters... Je gaat haast denken, dat ook dat overbetaalde graaiers en nitwits zijn.
Zijn ze natuurlijk niet...
Tip aan iedere advocaat in dit land: laat via via een foto van je cliënt in de landelijke dagbladen zetten met daaronder de feiten waarvan hij of zij verdacht wordt. Kassa.
@The Dominator | 09-05-12 | 13:14 : Iets met pinksteren en pasen op 1 dag vallen.
Wanneer komt er een eind aan de dadersympathie in dit land?
Ik schaam me voor deze cultuur, hoe moet ik dat gevoel noemen?
Re-vo-lu-tie
Hooligans moet je niet filmen, die moet je preventief neerschieten.
REAGEER OOK