
D66-achtige LPF-praktijken bij de PVV in Noord-Holland. Het rechtsblonde bolwerk is met een
gigantische dreun in drie stukken geëxplodeerd. Onderlinge haat en nijd is de eens zo betrouwbare bestuurspartij fataal geworden. Iedereen rolt met elkaar over het tapijt. Die vindt die een lul en die wil nooit meer met die andere gezien worden. Beetje zoals in de hoogtijdagen van Harry Weinschenk en Winny de Jong enzo. Maar dan in de *moehahaha* provincie. Oorspronkelijke reden voor de beschamende crisis in toch al een van de meest overbodige bestuurslagen van Nederland is natuurlijk het afsplitsen van Hero Brinkman. De sympathiek-rancuneuze flipflopdemocraat stapte op en nam in zijn kielzog de volstrekt onbekende Erton van Gunnik mee. Statenlid Cora Bot-Koeman werd de spanning teveel en stopte er helemaal mee. Haar plek wordt ingenomen door de hardcore schertsfiguur Arie-Wim Boer die in de
volksmond Wim Arie Bier word genoemd. En dus bestaat er nu een PVV A (de originele niet-democratische) B (met Brinkman c.s.) en C (met meneertje Bier) Je zou zeggen: met zo'n naam scoor je punten bij Hero Brinkman, maar dat zit toch anders. Brinkman:
"Biermans is een totale lamlul. Die slaat nog geen deuk in een pakje boter. Zelden zo'n incompetente druiloor van dichtbij meegemaakt". In een reactie hierop laat Bier weten:
"Brinkman moet die grote bakkes van hem eens dichthouden. Anders kan hij een dreun krijgen. Smerige agressieve alcoholist" . Dat laatste wordt alom betwist. We vroegen het Jacky Stevens,
rechterhand van Brinkman:
"Welnee, Hero drinkt al tijden niet meer. Wat weet die Bier er nou van? Ligt die elke nacht naast Hero tussen de klamme lappen? Nee toch? Nou dan!" De grote leider Geert Wilders heeft via Twitter nog niet geageerd op de PVV-crisis in Noord-Holland. Hips!
Reaguursels
InloggenWim-Arie Bier? Jullie bedoelen Wim-Arie Wijn? ik heb nog nooit iemand zoveel wijn zien lurken en daarna toch nog tegen een groep jonge Duitsers een pot winnen op z'n badslippers in het mulle Griekse zand...
Goeie gast die die Arie-Wim als het maar All-inclusive dan trakteert die wel...
dbnl.nl/tekst/fort010puin01_01/fort010...
Nog aardig actueel, hier hoor ik de PVV nooit over.
Le sigh.. Wanneer staat er weer eens een fatsoenlijke partij op.
@kaskoeskielewan | 08-05-12 | 11:50
bij hoger - neger is dat, kaskoes, maar dat is weer een ander spelletje
keffer | 08-05-12 | 15:30
't is duidelijk dat je niet op de hoogte bent van de actuele situatie in 020.... Woef. Geeft nix, is een D66 kwaaltje.
Brusselmans
Waarop slaat de eerste zinsnede: D66 achtige(....). Slechts de LPF en de interne TROTS/TON perikelen lijken hier voorbeeld. D66 heeft hier niets mee te maken. Je moet toch eens naar je rancune zenuw laten kijken in het ziekenhuis.
rara | 08-05-12 | 14:37 | + 0 -
Juist ja, nu komen we ergens, en wie heeft de mensen aangenomen bij Noord Holland, juist ja HERO BRINKMAN
@sjipsknip | 08-05-12 | 14:06
Ex-PVV. Ook al vindt je het niet leuk.
@Meri59 | 08-05-12 | 12:08
Eh, misverstand. Ik vind het verstandig dat Wilders niets zegt. Wat hij ook zou zeggen, het zou verdraaid worden.
Als een ballotagecommissie niet in staat is om een inschatting te maken over de mensen die ze moet beoordelen dan is die commissie zinloos en geen reet waard.
Pa Cartwright | 08-05-12 | 14:23
Een sportieve cowboy... mag ik wel.
@ kaskoeskielewan | 08-05-12 | 13:52
Nu zal ik vrijwel nimmer het tegendeel beweren, maar dat terzijde.
@ ikreaguurdusikbesta | 08-05-12 | 11:38 | + 1 -
Aan je reactie kan ik wel denken welke leeftijd u heeft. Mij betichten van dommigheid terwijl u niet eens lezen kunt is wel erg vrijpostig. Trouwens blonde Greet was eerder lid van de VVD dus dat zegt iets over de VVD?? U praat poep. dat geldt trouwens ook voor.
rara | 08-05-12 | 11:35 | + 2 -
kaskoeskielewan | 08-05-12 | 13:54 |
Klopt! Bedankt! Ik heb al 'n correctie geplaatst.
WirMachenMusik | 08-05-12 | 13:49 |
Terwijl alles wat naar nationalisme riekt voor de PVV en andere partijen verdacht is.
------------
PVV moet natuurlijk SP zijn. Maar dat begreep je waarschijnlijk al wel.
Ach, het is waarschijnlijk een van de laatste wapenfeiten van AIVDer Brinkman. Na de verkiezingen kan hij zijn envelop komen ophalen op het hoofdkantoor in Zoetermeer, en dan zit zijn taak erop.
WirMachenMusik | 08-05-12 | 13:49
Je laatste zinnen bevatten een contradictio in terminis. Foutje?
Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:54
Nou ja, heel eerlijk hebben we je nog niet op veel inhoud kunnen betrappen. Misschien zit dat ergens onder je Stetson?
niet voor de hond | 08-05-12 | 11:52 |
De PVV is niet links zoals we dat decennialang hier in de praktijk zagen gebracht. De PVV is in zoverre links dat ze sociale vangnet in stand willen houden voor eigen pechvogels en dat is menselijk en verstandig. Daarin verschilt de PVV van bijvoorbeeld de SP die ons sociaal vangnet als een instrument voor internationale solidariteit en gelukszoekers beschouwt. En dat gaat onvermijdelijk ten koste van onze eigen pechvogels.
Ook de beweegredenen voor de EU-kritische houding van de PVV verschillen trouwens. Bij de PVV gaat het om behoud en herwinnen van nationale autonomie. Terwijl alles wat naar nationalisme riekt voor de PVV en andere partijen verdacht is.
De PVV als nieuwe "echte" Wim Heitinga.
Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:41 |
Hehehe, je de snor staat me goed!
Dit zijn gewoon schermutselingen binnen een groepje dat ontstaan is door het recruteringsprobleem van een snelgroeiend partij. Ze zijn door de PVV al een tijdje buiten de zijlijn geschoven en zijn nu sowieso zelfverklaarde anti-PVV'ers.
En dat is goed. Maar natuurlijk slecht voor anti-PVV'ers.
'Minderwaardig mens' Van Dam is nu toch ook zelfverklaard SP'er en geen PvdA'er meer.
Erg racistische opmerking weer..
Banana-Hollandia | 08-05-12 | 11:28
Klopt, was een bewussie. Er stond namelijk helemaal niks over bloksnorren in het artikel..
Arie-Wim is net 30 kilo afgevallen. Vraag me af of die dertig kilo ook nog een eigen zetel gaat opeisen.
Het is dat de andere partijen het allemaal zo goed doen, anders zou ik nog gaan geloven dat de PVV-A/B/C N-H een gewone polletieke partij is [sarcasme-modus OFF]
@ deraderendraaien | 08-05-12 | 12:51
Tja, en dan anderen aanspreken op gebrek aan inhoudelijkheid, man man...
@Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:34
Op de bovenste plank in het midden;)
PVV. (lol)
@ Benderistic | 08-05-12 | 12:36
Nou nou, kom kom. Jij mag er bést wezen hoor!
De kandidaten voor Noord Holland zijn niet door Wilders maar door Brinkman geselecteerd. Zo een AWbier en Unnik zou nooit door het klasje van wilders zijn gekomen maar in het rijtje van Geert Tomlow.
Leave Jacky alone!1!
Ashtrey | 08-05-12 | 12:29 |
Dat is idd mss een verklarende theorie, maar volgens mij werkt in het de praktijk toch echt anders, mensen gaan hem pas echt serieus nemen als hij nou 1 van zijn standpunten ook werkelijk uitgevoerd worden zoals, dan ben je tenminste iemand van je woord en geen blaaskaak en zo profileert hij zich wel in mijn optiek. Maar ja wie ben ik...
Willen alle G.L. EN c.D.a. stemmers ff niet reageren?
D66 neem ik al jaren niet meer serieus ;=]
@ deraderendraaien | 08-05-12 | 12:32
Nog niet gelezen. Zal ik weldra doen. Waar staan ze?
@Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:11
Je zou ook gewoon op mijn argumenten hierboven in kunnen gaan.. maar ja.. moeilijk.. moeilijk he echte argumenten?
@Benderistic 12:20
Zie het als een pro forma bucketlist, zoveel mogelijk schoppen en slaan voordat het te laat zou kunnen zijn? Zomaar een theorie en misschien totale onzin, maar zou één en ander wel verklaren.
Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:22
Die doet little Joe.
Kan me over deze berichtgeving weinig zorgen maken, na het zien van het debat tussen de lijsttrekkers van het CDA gisteravond.
@ kaskoeskielewan | 08-05-12 | 12:21
Ah, zo. En Vette Hoss?
@vetkleppert | 08-05-12 | 12:12 |
Heb jij vanochtend wel je tanden gepoetst en een nieuwe onderbroek aangetrokken?
En waar staat die pvv dan voor, zo ongeveer?
Pa Cartwright | 08-05-12 | 12:11
-----------------------------------------------
Jij leeft dus werkelijk nog in de Bonanzatijd? Dat ik zoiets nog mag meemaken.
Nou kijk, de PVV is een soort posse die bandieten verdrijft en zie het opperhoofd van de PVV maar als Wyatt Earp die het opneemt tegen de bandidos.
Ashtrey | 08-05-12 | 12:13 |
Totaal niet, vindt het juist heel erg voor die man.
Wat ik dus probeer te zeggen is waarom niet 2 of 3 hengels uitgooien, die kun je in eentje goed in de gaten houden, wat hij doet is 3000000 hengels uitgooien en heen en weer rennen om ze in gaten te houden en steeds een stapje te laat is wanneer er aan het aas wordt geknabbeld. Duidelijk?
@ Ashtrey | 08-05-12 | 12:13
Zanik eens niet zo gast.
@Charles Bukowski | 08-05-12 | 12:07
En zo bouw je dus bruggen en een betere toekomst voor iedereen die mee wil doen!
Als de grote bruggenbouwer binnen de PvdA job bijdehand was geweest had ie nooit het CDA de kans moeten geven bij de vorige verkiezingen, maar zelf met Wilders en Rutte om de tafel moeten gaan zitten.
Maar ja.... die schaduw he! Het zelfde zal nu gelden voor de SP btw!
@Benderistic 11:39
Je schijnt er nogal van te genieten dat de man leeft als een stuk opgejaagd wild. Je hoeft het niet met hem eens te zijn om af te keuren dat hij verworden is tot een wandelende schietschijf. Gelukkig zie jij de lol er wel van in.
@Benderistic | 08-05-12 | 12:09
Als je raaskalt, moet je niet verbaasd zijn als je in je bek gescheten wordt.
@vetkleppert | 08-05-12 | 11:55
Dat is dus wat ik eigenlijk bedoel met mijn commemt hieronder. Het lijkt als of de uitersten van het spectrum het niet kunnen velen dat je zowel het ene als het andere kunt samenbrengen in één partij, uiterst links wil de claim op al het goede van weleer behouden als hun punten, en rechts wil de vooruitgang voor zichzelf claimen. Dat de PVV daar een combinatie in maakt wordt van beide kanten niet gewaardeerd.
Een nieuwe polletieke partij is als de plaatselijke voetbalclub. Altijd gedonder in het bestuur.
Beroepspolitici hebben vanaf school geleerd om te overleven in een omgeving van pappen & nathouden en polderen. Als je later nog burgemeester wil worden, of Europarlementariër, dan is ruzie een slechte aantekening op je CV.
Beroepspolitici kiezen niet voor een nieuwe partij, veel te risicovol. Zeker niet als de gevaarlijke en gewelddadige mensen van milieu&religie deze partij op de korrel hebben. Poeplink.
Ik pleit voor etalagepoppen op de extra zetels van Geert. Geen plasjes in brievenbussen, geen gezeik met cavia's, geen afsplitsende splinters, niet chantabel, niet gevoelig voor geweervuur.
@ kaskoeskielewan | 08-05-12 | 12:09
En waar staat die pvv dan voor, zo ongeveer?
Mantisomantis | 08-05-12 | 12:00 | + 1
Zou u dat eens toe kunnen lichten waarom dat niet zo is?
niet voor de hond | 08-05-12 | 11:52
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar de PVV is niet links. Het is de enige echt socialistische partij in Nederland, en dat is wat anders dan links. Links staat inmiddels voor taxpoet roven, wegkijken, graaien en volksverlakkerij. De SP is op een aantal punten ook een gunstige uitzondering. Maar op een paar toch wel erg crusiale punten niet anders dan de politieke elite waarvan we het nou net niet moeten hebben.
vetkleppert | 08-05-12 | 11:44 |
Als je peopt moet je niet vergeten door te spoelen.
Wie zich als volksvertegenwoordiger opstelt moet dit op de eerste plek zetten en er niet mee omgaan alsof het bijzaak is.
Frikadelletje?
rara | 08-05-12 | 12:00 | + 2 -
Ja, weet je hoe gemakkelijk het is je zelf correct te gedragen om iets binnen te halen? Voorbeelden zat in het bedrijfsleven.
Wat zou Wilders moeten zeggen dan in jou ogen. Dit zijn mensen die in de Provinciale Staten van Noord Holland onder twee andere partijen vallen. Dat is hetzelfde wanneer Alexander Pechtold iets gaat zeggen over andere partijen in Provinciale staten die ooit bij d66 gezeten zouden hebben. Je retoriek slaat werkelijk nergens op.
Geert tussen 2 happen goulash door; "Doe die maar. Nee, die dikke."
deraderendraaien | 08-05-12 | 11:59
Als je extreem rechts & extreem links mengt krijg je een midden partij? lol
@rara | 08-05-12 | 12:00
U verkoopt leugens, bij de PVV hebben en hadden ze geen ballotage commissie. Het bewijs hiervoor is overduidelijk, kijk maar naar figuren als Drinkman en de heer Bier.
@Meri59 | 08-05-12 | 11:57
De twee zijn ooit door de PVV ballotagecomissie gekomen. Blijkbaar was hun persoonlijkheid toen nog geen probleem.
Dat Wilders her over zwijgt snap ik maar al te goed. Alles wat-ie over deze zaak zegt kan en zal tegen hem gebruikt worden.
Misschien omdat de PVV een nieuw fenomeen is, dat niet onder de noemer links of rechts valt te benoemen beste niethondemeneer.
@niet voor de hond | 08-05-12 | 11:52
Ik mag zeggen dat ik een PVV aanhanger van het eerste uur ben die het helemaal niet erg vind om links dan wel rechts genoemd te worden, want de waarheid ligt namelijk in het midden in het geval van de PVV.
Je zou daarom zelfs kunnen zeggen dat de PVV de brede midden partij is waar het CDA noch de VVD aan kunnen tippen, en maar wat zich maar wat graag als midden partij willen profileren!
ikreaguurdusikbesta | 08-05-12 | 11:38 | + 3 -
Jij bent eigenlijk dommer dan diegene waar je tegen ageert. Twee ex PVVers die met elkaar verbaal op de vuist gaan, wat heeft dat nog te maken met de PVV eigenlijk? Die twee kunnen onderling elkaar bloed wel zuipen schijnbaar. Geen wonder dat het daar niet werkte met dit soort figuren.
En dan zijn er hier nog een paar die denken dat Geert Wilders hier wat mee kan, hoe haal je het in je hoofd dat een partijleider bij andere partijen iets te zeggen heeft daarover.
Dat Brinkman en zijn consorten tegen Arie Bier bezig zijn en andersom, heeft dan ook helemaal niets meer met de PVV Noord Holland te maken, maar met de persoonlijkheden van deze mensen. Schijnbaar zit daar toch niet iets zuiver. Als je dit onderscheidt niet kunt maken, vraag ik me af hoe je voor jezelf een beoordeling kunt maken op wie je moet gaan stemmen. Want hier hebben we het dan alleen nog maar om een asociaal conflict tussen Arie Boer en de OBP, als je dat al niet ziet, hoe kun je dan partijpunten van anderen partijen onderscheiden?
@Kaas de Vies | 08-05-12 | 11:50
Van Peggold?
@niet voor de hond | 08-05-12 | 11:52
Ik weet niet of het willen behouden van de goede delen van de verzorgingsstaat voor degenen die het hebben opgebouwd tegenwoordig nog wel links heet.
De traditionele linkse partijen lijken te denken van niet.
niet voor de hond | 08-05-12 | 11:52 | + 0 -
"Kijk naar de inhoud." Ik denk dat daar de schoen wringt.
*duikt schuilkelder in*
Aan de ouders/gezinsvoogd van Jacky Stevens:
www.opvoedadvies.nl/spijbelen.htm
Even een oprechte vraag aan PVV-aanhangers: waarom worden er zoveel minnetjes gegeven als iemand de PVV links noemt? Als je puur kijkt naar het sociaal-economisch beleid van de PVV, dan is er toch nauwelijks een verschil met de SP?
Niemand heeft er hier moeite mee dat de SP links wordt genoemd, maar doe je dat om dezelfde redenen bij de PVV, dan slaan alle stoppen door en ben je aan het PVV-bashen. Ik snap dat niet. Kijk naar de inhoud.
Kaas de Vies | 08-05-12 | 11:50 | + 1 -
Ah gefeliciteerd! Een jonge kaas, wat leuk :)
@de reaguurbuur | 08-05-12 | 11:49 | + -1 -
Ik ben zwanger.
Den Meester | 08-05-12 | 11:30
Nee, dat is 18.
Heeft er iemand nog wat echt nieuws te melden dan? #f5
Iedere snel groeiende org heeft met dit soort problemen te kampen. Lost zich vanzelf op. Na de volgende verkiezingen horen we niets meer van Brinkman c.s.. Wel mooi tijd om te kappen met die RvS. Totaal overbodig struikelblok voor normale besluitvorming.
@nielsjuuh23 | 08-05-12 | 11:44
Ah, je hebt een nieuw woordje geleerd bij Duitse les. Goedzo.
de Voorzittert | 08-05-12 | 11:41
Geld verkwanselen
@Benderistic | 08-05-12 | 11:39
Afschuwelijk voor je. Die islamkritiek, het bestaan van Israel en een politicus met warme banden met de VS.
rara | 08-05-12 | 11:12 |
Gauleiter Brinkman!
Wat doen die mensen daar eigenlijk allemaal?
Drinkman, Bier, ik wil ook de politiek in.
Geert heeft geen tijd meer om zijn clubbie in zijn eentje bij elkaar te houden. It's over.
Die man is veel te druk met zijn haatcampagnes tegen de Islam, het binnen harken van geld uit de Yankee-land, constante gelobby met de vlag met blauwe ster, nadenken over zijn slaapplek, en constant naar de masseur voor nekklachten van het achterom kijken....
Ik zeg doe PVV overdragen een weet ik veel wie, houdt je je invloed en kun jij lekker in USA gezellig doen en interviews op straat geven enzo....
Brinkman en Bier behoren niet tot de PVV hoor, dus wat zou Wilders hierover moeten zeggen!
@sjipsknip | 08-05-12 | 11:30
Zo! Jij bent dom. Twee PVV'ers stappen uit hun partij en dat zegt niks over deze partij want.... het zijn geen PVV'ers meer!
Graag nog meer van dit soort 'verschil van inzicht over de partijkoers' hahaha
@sjipsknip | 08-05-12 | 11:30
De fittie is tussen Hero Brinkman en Arie-Wim Bier, beiden ex-PVV-ers.
FTFY
Hoe is 't met W de Jong? Leeft Winny nog?
@N=1 | 08-05-12 | 11:30
Blijkbaar kan je toch niet met je onderbuik politiek bedrijven in de grote mensenwereld. Je valt toch uit eindelijk door de mand.
Hero drinkt al tijden niet meer, maar eauk niet minder.
@ ikreaguurdusikbesta | 08-05-12 | 11:16 | + -1 -
Volgens mij is deze zwitsal een betaalde trol die betaald wordt voor het aantal keren dat ie PVV tikt. Blind van haat dan kan je ook niet meer goed lezen. De fittie is tussen Hero Brinkman en Arie-Wim Bier beide geen PVV-ers, moeilijk he lezen.
Hoe verrassend allemaal. De geschiedenis herhaalt zich. Incompetentie laat zich niet beteugelen. Dat zagen we bij de LPF al.
Stumpers die Brinkman en adepten. Dat je opstapt kan gebeuren, dat je daarna een fractie probeert te slopen is not done! Eerst dankzij de PVV jezelf de provincie in werken en daarna diegene die de PVV wel trouw zijn gebleven lopen te zieken met fake accounts. Die Groep Brinkman lijkt wel een afa afsplitsing met dat rare gedrag. En AW BIer ach hij en Brinkman lijken meer op elkaar dan ze willen toegeven;)
@Fret Kroked | 08-05-12 | 11:26
ik dacht dat het meervoud van "neger" "negers" was?
Den Meester | 08-05-12 | 11:28 | + 0 -
Bah, bah, bah
De Bier is het losgeslagen broertje van Emile Roemer.
Fret Kroked | 08-05-12 | 11:26
Erg racistische opmerking weer..
@Meri59 | 08-05-12 | 11:27
boehoehoe
De politiek is ziek. 3x stemmen in zes jaar zegt genoeg!
Heb t even gemist: wat is er bij D66 gebeurd?
Lekker laten trollen met elkaar, tot die bestuurslaag de laan uit gaat.
Brusselmans is hier net zo goedkoop bezig als Arie Bier en Brinkman met zijn consorten. Hij zit twee vechtende partijen en haalt er een derde bij omdat dit het meeste publiek trekt, niet omdat ze er nog iets mee te maken hebben. Was het vorige topic niet voldoende brusselmans?
Met zulke vrienden heb je helegaar geen vijanden nodig
Negeren. Gewoon negeren.
Dit hier... Dit is waarom de blonde dictator geen tegenspraak duldt.
De PVV is altijd al een grote grap geweest en we kunnen blij zijn dat de partijleden zelf de boel opruimen en het licht uit doet.
Die vindT
Wim Arie Bier wordT
Dat is allemaal minder erg dan Paul Rosenmuller terug in de politiek.
Neofascistische splintergroepering. Vind ik een mooie term.
@zeg maar jansen | 08-05-12 | 11:18
Klopt. Landelijk zijn we eerder van Brinkman verlost dan provinciaal.
Dit zijn geen PVVers meer, schijnbaar zijn er hier mensen die niet kunnen lezen
vetkleppert | 08-05-12 | 11:12 Provinciale Staten blijven gewoon zitten. Dat verandert pas na Provinciale verkiezingen.
Dus dit soort cabareteske toestanden houden we nog wel even.
Lol, die Jacky noemt zichzelf "bondgenote" van Brinkman...
@Banana-Hollandia | 08-05-12 | 11:15
Oefen nog maar even goed op je godwins, want je zult ze nog heel lang nodig hebben.
Pvv'ers kunnen blijkbaar met elkaar nog niet eens door één deur, logisch dat ze de pest hebben aan mensen die nog veel meer afwijken van hunniezelf. Het probleem ligt overduidelijk bij de PVV'er zelf!
Als de Fürher van huis is dansen de SS-ers op tafel
Wie heeft Brinkman betaald om deze chaos te veroorzaken?
PVV is niet rechts. Is ultra-links
Wilders, kom naar huis. Ordnung muss sein!
Wat heeft dit nog met de PVV Noord Holland te maken? Dit gaat over Arie Bier en OBP
Toch bijzonder dat na het LPF-debacle, ook de PVV ten gronde gaat aan gelijke toestanden.
L'histoire se repete.
Geeft niks. Na de volgende verkiezingen hoor je niks meer over die stokende politiepet.
Het wordt tijd dat de PVV een nieuwe naam verzint.
LPF of zo - zou veel toepasselijker zijn dunkt me.
Wellicht kunnen we gewoon heel die bestuurslaag opheffen.
Ik zie Brinkman wel als districtshoofd van het Amstelland. Vraag me niet waarom, het is slechts een gevoel.
REAGEER OOK