
God zal ons bewaren. Jeugdzorg, de chronisch ontstoken
aars van het minder frisse broertje van
Satan zelf, gaat zich
bemoeien met de twee juwelierafslachters Ziya Borukcu (19) en Sandro Grigolia (19). Het blijkt namelijk dat het duo Moord & Executie tot hun achttiende onder toezicht van Jeugdzorg stond en nu op hun negentiende aan het juweliermoorden slaat. Joh, je verwacht het totaal niet. Dat kids zomaar kunnen ontsporen nadat ze door een
razzia bij hun ouders zijn weggetrokken en ondergebracht zijn in een
liefdevol opvangtehuis jeugdgevangenis of pleeggezin waar ze gezellig worden
misbruikt. En dus gaat Jeugdzorg a.k.a. WC Eend nu onderzoeken of Jeugdzorg a.k.a. WC Eend misschien iets te verwijten valt. Zou het? Jeugdzorg kennende komt er na een beslist niet transparant onderzoek een adviesconclusie bestaande uit zeventien vuistdikke dossiers op het bureau van Jeugdzorg te liggen. In die dossiers staat dan dat Jeugdzorg niets valt te verwijten, dat alle overige feiten die Jeugdzorg in een slecht daglicht zouden kunnen stellen vakkundig zijn genegeerd en dat het inderdaad beter is dat jongeren voortaan tot hun 23e onder toezicht komen te staan van Jeugdzorg in plaats van tot hun achttiende. Dat is win-win, zeggen zij van WC Eend: Jeugdzorg blij en gelijk meer macht over alle verschoppelingen die in de gelegitimeerde terreurdraaimolen van Jeugdzorg terecht komen. De bemoeizuchtige pedagogenmevrouwtjes die graag in elke zin je voornaam gebruiken zijn nu al in hun nopjes met zoveel extra macht. Lekker vijf jaar extra om traumakids op te leiden tot moordenaar. Goed werk Jeugdzorg! Als dank mogen jullie wat sieraden uitzoeken. Wij weten nog wel een juwelier met opheffingsuitverkoop.
Reaguursels
InloggenHmmm, beetje te fatsoenlijk GS, mevrouw is niet herkenbaar en meneer wel? WTF?
ZSU-23-4 | 03-05-12 | 10:06 |
Bovenstaand betoog is en tikje gammel, maar UHP is aan wettelijke beperkingen onderhevig.
Beetje een verhaal, maar zal een goede advocaat meer dan genoeg aanknopingspunten geven bij dreigende UHP en OTS, bijvoorbeeld: www.stichtingkog.info/pages/posts/indi...
Tyfus organisatie.
The Russian | 02-05-12 | 21:46 |
Als ik jou was zou ik steun zoeken bij een organisatie als bijvoorbeeld Stichting KOG ( www.stichtingkog.info/ ) Zij kunnen je inhoudelijk-juridisch beter helpen denk ik.
Vermoedelijk heeft bjz je broertje en zusje uit huis gesleurd op grond van valse argumenten, daar een UHP alleen zou moeten plaatsvinden als een kind ernstig bedreigd wordt in zijn ontwikkeling en UHP deze dreiging wegneemt. Dat is hier niet het geval, want de kinderen zijn uit hun veilige omgeving weggerukt.
Verder zou je voor een rechter aannemelijk moeten maken dat de kinderen bij moeder thuis goed af zijn en een UHP misplaatst is. Ik vind het in ieder geval een overdreven zwaar en gevaarlijk middel, het medicijn is hier erger dan de kwaal.
Dus toon aan dat de kinderen beter af zijn bij hun veilige thuis en dat de UHP ten onrechte is opgelegd.
Ik denk dat je een deskundige nodig hebt om bjz onderuit te halen. Laat je niet verleiden te schelden en dreigen, daarmee laat je juist je onmacht en zwakte zien. Ik meen het serieus, zoek alle nodige steun die je kunt vinden.
Ach, van rotte eieren komen foute hanen, met of zonder jeugdzorg. Niets mis met eigen aansprakelijkheid versus de schuld van ouders, scholen, jeugdzorg en te harde teddyberen.
@karina66 | 02-05-12 | 18:39
Vertel..?
De meneer van deze website weet alles van jeugdzorg: burojeugdzorg.nl/ en hij gaat heel ver. Gelukkig, ook voor ons.
chiel_labiel | 02-05-12 | 22:10 |
.
Oh jazeker wel. En iedereen die tegen hun in gaat, gaan zij via hun vriendjes van justitie proberen op te sluiten.
Stemp op de Jeugdzorg
Steeds dat gezeik over die "razzia" ze komen echt je kind niet ophalen vanwege zweetvoeten. Is het een kind van een medewerker ofzo?
Tyfus organisatie.
Maar ik heb een gezond wantrouwen jegens mensen die er zo onredelijk op schelden, die hebben meestal zelf iets op hun geweten in de geest van kindermishandeling.
tokelau | 02-05-12 | 21:02 | + 0 -
Zo.. zo .. die stelling van u heeft u vast en zeker onderzoek naar gedaan...
Drs.tokelau;..''Een onderzoek naar het verband tussen onredelijk... bepaalt u dat?... schelden op BJZ en zelf gepleegde kindermishandeling''.. het proefschrift gaat ter plekke bij GS verdedigd worden.
A.Th. | 02-05-12 | 18:11
Ik heb niks met de jeugdzorg te schaften, enorme lutser!
Maar ik heb een gezond wantrouwen jegens mensen die er zo onredelijk op schelden, die hebben meestal zelf iets op hun geweten in de geest van kindermishandeling. Btw, heb jij kinderen? Laat ook eigenlijk maar, ik heb helemaal geen zin in dit gezeur.
Geenstijl een beetje opletten joh, de twee juwelierafslachters zijn 18+ en vallen dus NIET onder jeugdzorg. Het zal jeugdzorg een zorg zijn wat 18+ volwassen jongeren doen!! Jeugdzorg gaat zich dus NIET bemoeien met de twee juwelierafslachters. Laat de rechter het maar doen.
Jeugdzorg gewoon privatiseren. Het kind of de ouder betaald.
Probleem opgelost.
Jeugdzorg is als TBS voor volwassenen, laten we alvast elke burger maar TBS geven want dat is wat onze overheid het liefst wil.
Ik vertrouw jeugdzorg nog geen nageboorte toe , laten we ze eens uit huis plaatsen bij een compleet nieuw management
wisten jullie dat jeugdworg/verkrachting zelfs hoogzwangere moeders mishandelen bij het uit huis halen van 4 gehandicapte kinderen.?
Sja, jeugdzorg. Maar ik zie niet waarom jeugdzorg de blaam krijgt van het gedrag van criminele allochtonen. Het is niet aan jeugdzorg om die cultuur ff te veranderen.
@necrosis | 02-05-12 | 17:53
Zwaait vriendelijk terug.
@JasperdePiPaPasper | 02-05-12 | 18:02
Onze samenleving is té zorgzaam geworden, er bestaan té veel vangnetten en de één weet van de ander niet wat 'ie doet. Grootschalig herstructureren is de enige werkbare optie vermoed ik.
Alleen maak je daar in die bedrijfstak geen vrienden mee.
@JasperdePiPaPasper | 02-05-12 | 18:06 |
Ja, maar moeten we wel geloven wat jeugdzorgmedewerkers zeggen? Ze liegen nog als ze hun naam zeggen.
kattenfluisteraar | 02-05-12 | 17:55 |
Komkom, bjz, de God en Allah tegelijk onder het pedagogiekwezen, voedt met alle kunde en kennis die zij almachtigen boven alle kritiek verhevenen hebben en dan nog weten ze twee moordenaars aan de maatschappij terug te leveren.
Dat geeft te denken.
Nu gaat deze organisatie, zo behept met zelfkritiek en reflectieve vaardigheden (Kuch*) zichzelf beoordelen en neemt alvast een voorschotje met verhogen van de pampergerechtigde leeftijd tot 23 jaar. De leeftijd waarop je een vrouw zwanger mag maken, kunt trouwen, een miljoenenbedrijf mag runnen, onder de wapenen mag gaan etc.
Maar goed, ik zou zeggen, verleng die OTS en pampergerechtigde leeftijd voor alle gesloopte kinderen meteen maar tot 85 jaar. Dan ben je tenminste zeker.
@A.Th. | 02-05-12 | 18:05
Hij zegt toch dat hij er niet werkt? Wat loop je nou te eikelen?
@tokelau | 02-05-12 | 18:02 |
Dat kan zijn, maar gebruik je het ook nog op een ... manier zoals normale mensen dat ook doen? Of ben je echt zo dom en probeer je te ontkennen dat je bij jeugdzorg werkt zoals een bisschop iets niet 'gewusst' heeft over zekere priesters?
@ necrosis | 02-05-12 | 17:59 |
Good intentions zijn bij jou inderdaad ver te zoeken. Alleen maar makkelijk klagen, zeuren en zeiken. Constructief meedenken, ho maar. Veel succes daarmee.
@ Reinaert | 02-05-12 | 17:54
Je hebt een punt. Versnippering is een groot probleem. Heeft veel met de structuren binnen jeugdzorg te maken. Niemand durft zijn handen te branden aan een geval. Want als het een keer misgaat (en dat gebeurt nou eenmaal onvermijdelijk in deze tak van sport), zoals bij Savannah, worden liefst individuelen aan de schandpaal genageld, ipv dat de organisatie, maar vooral ook de samenleving zelf zijn verantwoordelijkheid durft te nemen.
Men denkt dat alle ellende is uit te bannen, en van dat idee moet men af. Daar krijg je onrealistische No Risk-nonsens van.
@tokelau
U werkt bij jeugdzorg?A.Th. | 02-05-12 | 17:46 | + -1 -
Nee, maar ik heb mijn verstand.
@A.Th. | 02-05-12 | 17:54
The road to Hell is paved with good intentions.
@necrosis | 02-05-12 | 17:53 |
Het lijkt mij een typische jeugdzorgmedewerkersreactie* die hier een beetje gaan zitten terugjanken. Gewoon van trololo eroverheen gaan tot ze jankend bij joop zitten.
*Wat doet dat met 3 x woordwaarde? Iemand?
Jeugdzorg is haar eigen graf aan het graven. Ik vind dat de onderste steen boven moet komen. Is onze nationale ombudsman al ingeschakeld?
Ik probeer de logica van van Rossem een beetje te doorgronden. Ik kom niet verder dan.
Als deze jongens bij de liefhebbende ouders waren gebleven waren ze niet op het verkeerde pad gegaan.
mmmmm zal wel niet de bedoeling zijn. Volgens mij bedoelt ie dat niet want dat is compliment aan de allochtone ouders... op GS come on.
variant 2 . Als ze bij Jeugdzorg gebleven waren dan was het niet gebeurd.... nee ook niet want dan is Jeugdzorg juist okee.
Wat the F^ck bedoelt ie dan behalve een lekker potje ranten (deel tig) tegen Jeugdzorg
Angstaanjagende gesloten organisatie. Te machtig. Geen externe controle die er boven op zit om misstanden te voorkomen of aan de kaak te stellen.
@Jackanders | 02-05-12 | 17:52 |
Iedere oorlog begint met de beste bedoelingen. Typisch dat de weerlozen de lul zijn.
@JasperdePiPaPasper | 02-05-12 | 17:47
Mwah. Ik beaam hierboven al dat ik de doelstelligen van Jeugdzorg wel onderschrijf maar dat er wat mij betreft in de uitvoering veuls te veul mis gaat. Een probleemgezin waaraan door een dozijntje zorgverleners van allerlei signatuur wordt getrokken ziet waarlijk door de bomen het bos niet meer.
Als alle zorgverleners hun krachten nou eens zouden bundelen en bijvoorbeeld een casemanager aan zouden stellen (met de nadruk op één casemanager hè) dan waren we met z'n allen al een heel eind op weg. Samenwerken. Jeweetwel.
Maar da's in Nederland geen usance, of domweg not done. Terwijl het wel werkt. Aantoonbaar. Ik heb er in een ander leven wel eens mee te maken gehad, project liep als een tiet alleen over de kostenverdeling kon men het weer eens niet eens worden. En dan gaat op z'n ambtelijk Nederlands de stekker d'r uit. Doodzonde, maar zo doen wij dat kennelijk in dit land.
@Kirth Gersen | 02-05-12 | 17:49
Volgens mij heb jij zojuist een abo op 'Fok' gewonnen!
*zwaait*
Ooit begonnen met goede bedoelingen.
Tot zo ver mijn samenvatting.
CoffeePatch | 02-05-12 | 17:12 |
De tering, tot 23 jaar... toen ik zo oud was als deze middenstanderkillertjes liep ik ook met een zwaar machinegeweer over de heide enzo en nooit de neiging gehad een juwelier te overvallen, maar dat terzijde. Moet er niet aan denken dat die halfcriminele kinderrovers mensen tot hun 23e zullen gaan lopen stalken met allerlei pedagogische adviezen.
En wat dan als daarna blijkt dat mensen onder invloed van bjz op hun 25e een juwelier doodschieten, OTS verlengen tot 30?
Oo dus nu is het niet meer omdat bontkraagjes kudt zijn, maar omdat jeugdzorg kudt is. Ok, logisch.
Ik vermoed dat Van Rossem dagelijks gepijpt wordt door The Russian, met zijn Jeugdzorg manie.
Jeugdzorg kan het namelijk nooit goed doen. Of ze zijn te laat, kind dood, of ze zijn te vroeg, en Geenstijl gaat los op basis van één huilie huilie verhaal, trekt een grote broek aan maar laat ondertussen niemand anders aan het woord.
Jeugdzorg verwijten dat deze kutturk en kutitaliaan los gegaan zijn is absurd, en val nou maar dood, Van Rossem.
Man-Bijt-Hond | 02-05-12 | 17:47
En waarom zou je in zo'n situatie komen?
Reinaert | 02-05-12 | 17:41
Het gaat natuurlijk vaak alsnog mis, doordat de kinderen grondig zijn verneukt door fokkers van ouders. Er is weinig eer te behalen aan de meesten van dit soort kinderen. Het is bijna altijd een lose-lose situatie. Helaas.
Er wordt hier wel heel makkelijk op heel Jeugdzorg gescholden, terwijl al de belastingzeikers hier nul geld over hebben voor goed personeel.
Foute bestuurders en hobbyisten moeten zsm opzouten, maar het is erg makkelijk om een hele organisatie af te schrijven.
@brutus68 | 02-05-12 | 17:44
Ook al weer waar. Het is inderdaad ook een industrie: te veel zorgverleners die zich met één casus bemoeien, ik heb 't al wel eens eerder geroepen.
Edoch denkt men kennelijk vooral om het eigen hachje en stelt met het belang van de cliënt niet voorop anders was er al wel het nodige veranderd.
Het blijft behelpen. Iets met bomen, bos en géén zorg.
En wat mij dermate stoort is het feit dat deze bakvisje met hun net afgeronde HBO opleiding zoveel macht krijgen en mensenkennis van een druif hebben u en mij wel even gaan vertellen wat goed is voor jou koter(s). Al mijn familie,vrienden,kennissen weten van mij mocht ik God verhoedde het in zo een situatie komen.. dat zo een gezinsvoogdje door haar nabestaande begraven zou worden.. I shit you not!
@tokelau | 02-05-12 | 17:42 |
U werkt bij jeugdzorg?
@zeg maar jansen | 02-05-12 | 17:40
Daar hebben we reclassering toch voor?
Bovendien hadden Sandro en Ziya daar reeds een abonnement op, naar ik begreep.
brutus68 | 02-05-12 | 17:44 En die houden elkaar in stand.
@Reinaert | 02-05-12 | 17:41 Zo, kudozeikert. Ben je er weer?
En weer gaat er aan de daders meer tijd en geld besteed worden dan aan de slachtoffers. Dat is op zich nog te begrijpen als er toekomstige misdrijven mee voorkomen kunnen worden. Maar dit lijkt vooral op het eigen straatje schoonvegen.
@Reinaert | 02-05-12 | 17:41
En die uitvoering wordt al dan niet mogelijk gemaakt door weer andere instanties, en zo heb je een hele industrie.
Ik ken iemand die in internaten en pleeggezinnen is opgegroeid. Het is een wonder en aan z'n eigen zelfrespect te danken dat ie niet in het criminele circuit is terechtgekomen.
Als die begint te vertellen, je weet niet of je moet lachen of huilen.
Het is erg, heel erg. Met die jeugdzorg.
Van Rossem, je bent al de minste van het stel bij GS, maar dit blinde gescheld op de jeugdzorg is zelfs voor jouw doen onder de maat en verdacht. Biecht maar eens op, wat heb je je eigen kroost aangedaan, of zijn ze vroeger bij jou thuis geweest terwijl je lieve oudertjes natuurlijk helegaar niks verkeerd deden? Ik begin hier een beetje genoeg van te krijgen.
@Therapietje | 02-05-12 | 17:36
De desbetreffende ouders zijn vaak niet in staat om die kinderen een fatsoenlijke opvoeding te geven, daarom staat Jeugdzorg natuurlijk ook op de stoep.
Tot zo ver niets aan de hand. Maar als de kinderen éénmaal in de klauwen van Jeugdzorg zijn gaat het vaak alsnog mis. Dáár zit 'm het grote probleem. De doelstelling van Jeugdzorg is het probleem niet, het grote probleem zit'm in de *uitvoering*.
Natuurlijk wil jeugdzorg verlenging tot 23 jaar.
Meer subsidie.
Hey, Van Rossem, ik hoor dat BJZ ook verantwoordelijk is voor die 18 miljard te kort, het opwarmen van de aarde, de vergrijzing en aambeien in het algemeen. Moet je daar ook niet eens achteraan?
@Therapietje | 02-05-12 | 17:36 |
Heb je mensen die niet de meest aangewezen personen zijn als liefhebbende ouders, heb je ook nog een priesters en mensen die bij jeugdzorg werken na een opleiding te hebben genoten uit het schoolboekje van Vonk & Stapel. Het is kloten of het is waardeloos zo af en toe.
Hoezo 18, meestal ben je met 15 al te oud voor jeugdzorg..
@blinde kip | 02-05-12 | 17:03 | + 1 -
Tja, als de maatschappij niet wil betalen voor goede jeugdzorg, krijg je dat.
@necrosis | 02-05-12 | 17:19
Ze zijn meerderjarig, dus waarom niet?
Eerste reactie van jeugdzorg: "Ach, wat jammer nu weer.".
Ik begrijp niet dat er nog zoveel kinderen bij jeugszorg terecht komen. Als je deze artikelen leest zou je toch denken dat ouders wel beter voor hun kinderen zouden zorgen, want volgens mij ligt daar het eerste probleem. Zorg goed voor je kinderen of neeem geen kinderen als je niet in staat bent er normale burgers van te maken. Zorg dat je kinderen uit handen van jeugdzorg blijven of is dat teveel gevraagd.
@Fatwabuster | 02-05-12 | 17:29 |
Ja, maar dat waren de experimentele modellen die overigens beter dienst deden als kerkorgel en postsorteermachine. We hebben ze doorverkocht aan ene dominee Kony en zijn kinderkoor.
Nogal tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Het is alsof je de politie verwijt dat er misdaad bestaat.
.
Er zal een hoop te verbeteren zijn, maar laten we vooral de daders van misbruik de schuld geven.
.
Nu doen jullie net alsof Jeugdzorg de hoofdschuldige is.
Bureau Jeugdzorg.
Het einde van je toekomst.
A.Th. | 02-05-12 | 17:26
Komen Ziya en Sandro uit dergelijke broedmachines?
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen jeugdzorg en kindermisbruik?
Doorbijten. Je hebt de grootste beerput van Nederland te pakken van Rossum.
Op planet Egg hebben we geen jeugdzorg maar broedmachines.
Hoeveel krijgt Jeugdzorg ook alweer per kind?
'Jeugdzorg biedt jongeren geen bescherming'
nos.nl/video/368354-jeugdzorg-biedt-jo...
Dit is, zegge en schrijve, één dag geleden.
Ik mag toch aannemen dat Ziya en Sandro berecht worden als volwassenen....
@Kaas de Vies | 02-05-12 | 17:11 |
Ik ga spontaan over op de nutella.
de Bree | 02-05-12 | 16:57 |
Jeugdzorg pleit zelf voor die verlenging naar 23 jaar.
Staat gewoon in dat linkje van GS
www.omroepwest.nl/nieuws/roofmoord-aan... helemaal onderaan: "Als dat patroon er is, wil Bureau Jeugdzorg Haaglanden/Zuid-Holland ervoor pleiten het toezicht van jongeren te verlengen van 18 naar 23 jaar".
@eerstneukendanpraten | 02-05-12 | 17:09 | + 0 -
Pindakaas de Vies, is mijn geadopteerde neefje.
@blinde kip | 02-05-12 | 17:03 |
Uit jouw 2de aliniea komt het beeld van een fanatieke religieuze organisatie. Gek is dat. En dat gaat zichzelf dan onderzoeken. Het antwoord zal wel verrassen in de trant van 'het is de schuld van de pers en Geenstijl dat het zo'n rommeltje bij ons is' ... en bats, het bureau is opgeruimt en het straatje weer mooi schoon.
Kaas de Vies | 02-05-12 | 17:00 | + 2 -
Je hebt het nu over B. neem ik aan? Als het op een vloer smeren van een heavy-user-can pindakaas kunst is, dan is B. op zijn minst ook iets in die richting. Vind eerlijk gezegd dat de laatste twee al aardig in de richting kwamen...
Als de kut geplempt is...
Dus als blijkt dat jongeren die onder toezicht van jeugdzorg staan tot hun 18e daarna de fout in gaan dan krikken we de leeftijd op tot 23 jaar? En dan doen ze het niet meer want dat is een magische grens of zo? Wat een enorm gelul in de ether.
Kaas de Vies | 02-05-12 | 17:00
Kop.Spijker.Raak.... eat this BB... ;-)
Boter op het hoofd!
Volgens zijn arme moedertje kan hij het niet hebben gedaan. Op de radio verkondigde ze dat hij lieve jongen was en had veel respect. Hoop dat de schellen snel van haar ogen zullen vallen. Triest mens...
Ik vroeg nog laatst nog aan een kennis die orthopedagoog is geweest en wat hij dacht van BJZ en zijn blik zei genoeg. Het kwam erop neer dat afgezien van een paar goeie er een hoop prutsers rondliepen die heilig overtuigd waren van hun kunde en per dag 4 kinderen konden afhandelen. Nog even afgezien van het feit dat je heen en weer moet rijden om ze te bezoeken en elk kind minimaal een paar uur nodig heeft om een goed beeld te geven over de thuissituatie en er vervolgens nog tijd over moet blijven voor rapporteren, kun je dus nooit meer dan 2 kinderen per dag controleren. In een ideale situatie heb je dus 12 kinderen per maand en bezoek je ieder kind 2x per maand en niet 30 per maand zoals ze bij BJZ beweren te kunnen doen.
Bovendien verschuilen ze zich achter een beslissing zonder tijdelijk bij te sturen want anders moet je weer met meerdere partijen rond de tafel wat niet kan met al die werkdruk. Als klap op de vuurpijl bleek ook nog dat BJZ bij elke beslissing betrokken moet worden wat niet bepaald de snelheid bevordert om kinderen in vervelende situaties te helpen als je kijkt naar de drukke werkschema die ze zichzelf op de hals halen. Al met al niet bepaald positief.
@Kaas de Vies | 02-05-12 | 17:00
Wat verwacht je anders van iemand die tot zijn 18e onder toezicht van Jeugdzorg heeft gestaan. Liever dat hij hier de boel volkliedert dan een roofoverval pleegt.
Binnenkort wordt Jeugdzorg omgedoopt naar Jeugdzorgen.
Peperdure instellingen als deze opheffen; hoeft er meteen minder bezuinigd te worden.
Doet een beetje denken aan bisdommen die pedopriesters onderzoeken. En voor wat betreft die pedagogenmevrouwen die in elke zin je voornaam willen gebruiken, hetzelfde doen maar ipv 'Miena' consequent 'kudtwijf' zeggen.
@blikjegrolsch | 02-05-12 | 16:59 | + 0 -
Maar het is wel de schuld van Geenstijl dat iemand die niet kan tekenen mag publiceren op Geenstijl.
Het is niet de schuld van GS of de reaguurders dat je niet kunt lezen De Bree. Ook doen alsof je niet kunt lezen omdat je een punt wil maken, maakt het nog steeds niet de schuld van GS of de reaguurders.
Daar gaan weer een bende externe *kuch* consultants die toevallig banden hebben met het bestuur van Jeugdzorg heel blij van worden.
Trekt u de portemonnee maar vast want dit kost weer een paar miljoen.
Ah, daar kon je op wachten. Niet de daders zijn verantwoordelijk voor de moord, maar de Overheid. Typisch weer een stukje op Van Rossem niveau.
3,5 miljard euro per jaar aan zorg voor de jeugd.
Dat is lekker bezuinigen!
yep, als ze gewoon bij hun biologische ouders waren gebleven waren het vast hele lieve modelburgertjes geworden...
Dus GS pleit voor een verlengd toezicht door Jeugdzorg na het achttiende jaar? En geeft de Nederlandse maatschappij de schuld van de dood van de juwelier?
Huh?
@ Reinaert | 02-05-12 | 16:53 |
Precies wat ik niet kan verwoorden. Lof en hulde!
Onder het toezicht van Jeugdzorg zijn deze 'pareltjes van onze verrijking' dus uitgegroeid tot rovers en moordenaars..... subsidiekraan kan dus wel een beetje worden dichtgedraaid, komt blijkbaar toch niet zo heel veel goeds van al dat bemoeien met dergelijke zwakzinnigen
@de Bree | 02-05-12 | 16:49
Ach, methodologisch kan er wellicht wel wat mis zijn met het topic maar dat neemt nog niet weg dat Jeugdzorg toch met de regelmaat van de klok negatief in het nieuws weet te komen. Daar hoef je geen doorwrochte onderbouwing voor neer te pennen, dat schudt de modale reaguurder ook wel uit z'n losse pols.
Blunder, blunder, faal, faal: Jeugdzorg in optima forma. Betekent inderdaad niet dat je alle touwtjes zó maar aan elkaar mag knopen maar in essentie heeft de schrijver natuurlijk wel een punt: Jeugdzorg is aantoonbaar een kudtclub. Zowel qua optreden als qua organisatie.
Wellicht niet het meest ideale topic om Jeugdzorg te betichten van wanbeleid en dergelijke, maar het blijft goed om deze instantie eens stevig door te lichten, zoals bij het COA.
Gelul Jeugdzorg!
Leuk adresje:
www.youtube.com/watch?v=VbfjuYtkJRE&am...
ehhhh WCEend wordt niet graag in één zin genoemd met Jeugdzorg. Zelfs voor de keurmeesters van WCEend zijn er grenzen.
Het is toch aardig dat nu zelfs op geenstijl wordt beweerd dat de schuld van een crimineel aan het falen van de maatschappij kan liggen. Alhoewel we nog maar moeten afwachten of de schuld van deze criminele brillen jonkies daar gezocht moet worden...
Zorg betekent meestal dat er ambtenaren aan het werk zijn en dat het ze allemaal een zorg zal zijn.
Dit topic slaat echt nergens op.
Van alles aan elkaar associëren en daaruit zelf conclusies trekken.
Conclusie kan ik nu al verzinnen:
Er zijn fouten gemaakt, RvT en bestuur hebben niet tijden en juist ingegrepen. De toenmalige verantwoordelijken zijn niet meer in functie, diegene die wel tentijde in functie waren erkennen niet de verantwoordelijkheid.
Advies:
Een overkoepelend toezichtsorgaan, met directeur + chauffeur die 2 jaar geleden met oprotpremie weg is gegaan bij jeugdzorg.
En ik maar belastingbetalen. Ik dacht eerst dat ik kleurenblind was met zoveel blauw postwerk op de deurmat, maar ze waren echt allemaal blauw.
@krokostil | 02-05-12 | 16:47
De misstanden bij Jeugdzorg zijn de schuld van Jeugdzorg. Lijkt me ergens best wel logisch.
Zoekende naar een goed en intelligent commentaar bij dit topic, kwam ik helaas niet verder dan: "ik moet kotsen".
Jeugd zorg, ze staan bekend om hun naïviteit.
Ah... verfrissende blik van Rossem. Het ligt dus allemaal aan Jeugdzorg? Bar beroerd stukje!
De slager keurt z'n eigen vlees. Wetende dat het *rot* vlees is.
Alleen in Nederland.
Nog even en Jeugdzorg wordt uit de ouderlijke macht gezet.
Ik krijg een beetje jeukzorg van jeugdzorg.
Lol hopelijk plaatst jeugdzorg zichzelf uit huis. Kunnen ze de andere kant eens meemaken.
Is toch gofferdomme te idioot voor woorden dit. En de kinderen, zijn spreekwoordelijk weer de kinderen van de rekening.
Van Rossem +veel Heel veel!
REAGEER OOK