Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mijnheer de voorzitter pwnt Tofik Dibi

Haha. Historisch stuntelmomentje in de TK. Terwijl FC Kunduz gisteren in de achterkamertjes koortsachtig op zoek was naar een akkoord, debatteerden een handjevol reservespelers in de Kamer over de aanpak van criminele jeugdgroepen. Tofik Dibi (GL) wilde dolgraag een motie indienen, maar hij bleek 'm niet bij zich te hebben. Ahmed Marcouch (PvdA) stapte over zijn eigen schaduw heen om de kleine Tofik te hulp te schieten. Tevergeefs. Snif. befehlistbefehl534.jpg

Reaguursels

Inloggen

Bosma is een van de meest intelligente politici in Nederland, hem krijg je niet zo makkelijk plat.
Ook de brains achter de PVV. Je kan vinden van de PVV wat je wilt maar dankzij Bosma is de PVV een van de grootste partijen geworden in zo'n korte tijd.

DaeHanMinGuk2 | 29-04-12 | 20:20

dit was toch een stukje Lucky TV of niet?

dutch driver | 29-04-12 | 16:47

Dibi wil geen PVV moties steunen uit wraak, omdat de PVV de Kunduz-motie van Groenslinks niet steunde.

WildPlassert | 29-04-12 | 10:22

@Mr Dixit | 28-04-12 | 13:04
Nee, kan het niet. Jouw sociale kringetje en peer-group is niet maatgevend voor 99% van de Nederlanders. De penetratie van social media is wel hoog in dit land, maar de politieke invloed is gering. Social media krijgen niet voor elkaar wat televisie en kranten voor elkaar krijgen. Dat komt door versnippering. Jouw kringetje is klein en jouw invloed in dat kleine kringetje is wellicht groot, twee kringetjes verderop wordt jouw stem al niet meer gehoord, tenzij je 100.000 volgers op twitter hebt, maar dat is ook nog peanuts. Met 1 uitzending van DWDD worden minimaal 2 miljoen mensen bereikt. Dat ten eerste.

Ten tweede: de kieswet is onveranderd. Een nieuwe partij kan niet eenvoudig worden opgezet. Je moet, om überhaupt op het stembiljet te komen in 1 kiesdistrict handtekeningen verzamelen. In dat kiesdistrict. Om in de kamer te komen heb je aan 1 kiesdistrict niet genoeg maar moet je eigenlijk in alle meedoen. Het is nog nooit voorgekomen dat een partij die maar in een paar kiesdistricten meedoet ook een zetel haalt. Dan moet je nog geld hebben om een borg te storten bij de kiescommissie. En dan sta je dus ergens achterop het stembiljet. 80% van de stemmers kijkt niet eens op de achterkant. Voor een succesvolle campagne heb je allereerst naamsbekendheid nodig en die krijg je alleen maar door massamedia en niet door blogs, social media, facebook etc. Je moet (afhankelijk van de opkomst) tussen de 50.000 en 70.000 stemmen halen voor 1 zetel. Dat lijkt niet veel, maar het is zelfs Rita Verdonk niet gelukt met 52.000 de laatste keer. En Rita had een gigantische naamsbekendheid en media-exposure.

Maar je mag mijn ongelijk gaan bewijzen op 12 september.

Stormageddon | 28-04-12 | 23:08

La Vie En Rose | 27-04-12 | 22:49 | + 7 -
gelukkig bent u zo slim dat u zich geheel laat leiden door anderen en zelf gewoon bent gestopt met nadenken. Meten met twee maten is op GS de normaalste zaak van de wereld, het zijn net politici hier.

denk.toch.eens.na | 28-04-12 | 22:54

Te dom om een motie in te dienen maar wel 5 rug per maand opstrijken. Die positieve discriminatie heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is. En het ergste is dat links dit nog steeds niet wilt inzien.

Unique-Cougar | 28-04-12 | 17:54

Die Bifi kon het weer niet laten om toch de PVV weer even te bashen tijdens zijn 5 minutes of fame. Het minimumloon is nog te veel voor veel kamerleden.

Unique-Cougar | 28-04-12 | 17:51

Dat hebben die lui van Koefnoen mooi gedaan. Het lijkt wel echt!

bft | 28-04-12 | 15:06

Tweedekamerkabaret?

jojo1956 | 28-04-12 | 14:59

Onze regering leeft iig nog in het jaar kruik. Papieren versie?! WTFBBQ Iemand die leute al uitgelegd dat dat van dode bomen wordt gemaakt?

NoXxa | 28-04-12 | 14:07

Ik mag toch hopen dat dit in scene is gezet?
*met lood in schoenen naar stembus gaat*

poisonivy | 28-04-12 | 13:59

Enerzijds: lomp van Dibi. Anderzijds: Tweede Kamer, kom eens uit dat stenen dodenbomentijdperk.

Le Roi | 28-04-12 | 13:08

Stormageddon | 28-04-12 | 02:44
Onzin Storm, je eerste alinea geeft blijk van volledige minachting voor alles wat met social media te maken heeft en gebrek aan inzicht van de kracht ervan. De publieke omroepen hebben nauwelijks nog invloed als het gaat om kiesgedrag, belangrijkste factoren zijn al bijna twee decennia peer pressure, bevolkingsgroep en zelfbeeld. En ten opzichte van ruim twee jaar geleden is er nog veel meer gebeurd met de wereld. Een nieuwe partij kan, mits goed bedacht, eenvoudig opgezet en met beperkte & begrijpelijke standpunten enorm scoren. Let maar op...

Mr Dixit | 28-04-12 | 13:04

Dat struikelen over de eigen schaduw gaat nog groot worden in het parlement.

Jan Passant mk2 | 28-04-12 | 13:00

Best lastig om tegenwoordig nog het verschil tussen satire en realiteit te kunnen ontwaren.

Phaedros | 28-04-12 | 12:59

@necrosis | 28-04-12 | 02:20

"NB: -1 stuur ik direct retour afzender!"

Kleuter. Get a life.

Hölzenbein | 28-04-12 | 12:55

I-padje hahaha weer eens wat anders dan "bontkraagje".

L.M. | 28-04-12 | 12:54

Wat een poppekast en een schijnheilig zootje zeg,-
groenlinks- d66-sp-pvda ik heb nog nooit zo"n stel-
letje linkse zakkenvullende oplichters bij elkaar-
gezien,tuig.kom op geert doe je mond open.

sharlie | 28-04-12 | 11:50

Overigens heb ik mijn vorige post van mijn Ipad gedaan en per brief naar de redactie van GS gestuurd.

* slingert de machine aan voor een lekkere dubbele espresso*

ristretto | 28-04-12 | 11:42

Er zit niets anders op dan een motie op papier in te dienen tot wijziging van artikel 66.
Zodat er in het vervolg gewoon van de Ipad kan worden opgelezen. Er worden tenslotte notulen gemaakt van elke vergadering.

Bosma heb ik al vaker als een vaardige en adequate voorzitter in actie gezien.
Hij reageerde correct op de poging van Tofik en Achmed.

Als ik met een andere uit Nederland afkomstige politicus in het parlement van een ander land zou zitten, zou ik ondanks de ploitieke verschillen hem of haar ook te hulp schieten. Volkomen natuurlijke reactie van Achmed.

ristretto | 28-04-12 | 11:38

het is om te huilen...2 jaar lagere woestijnschool en 10.000 euris per maand...

bigoks2531 | 28-04-12 | 11:34

@necrosis | 28-04-12 | 08:39

Nounounounou, wat een tendentieuze en ongefundeerde uitspraak. #foei #magniet

neemjemoederindemali | 28-04-12 | 11:31

@Cosherias | 27-04-12 | 22:17

Ik hoorde dat er nog plek was voor guurders als u, op fok dus.

neemjemoederindemali | 28-04-12 | 11:28

Wij werken ons in de gewone wereld kapot om hogerop te komen, en dit soort glibberige Marokkaanse alen zitten in ons nationale parlement?!

EJB86 | 28-04-12 | 11:19

Een mooi en spirituele wens,zal moeilijk zijn hier invulling aan te geven, maar niet onmogelijk.

lanexxx | 28-04-12 | 11:14

Wat een lulletje is het ook. Schattig hoor. Even lekker op z'n plek gezet. Prima actie.

patat - generatie | 28-04-12 | 11:06

Lol. Fc Kunduz wat tijd wil rekken om de "overwinning" binnen te halen. Ach, op 12 september liggen ze er toch uit.

Kamervraag | 28-04-12 | 10:59

ik zie hier wederom bevestigd wat ik al jaren denk.

( leuk fragmentje voor P & W .. o wacht )

(c)ZWITSUL | 28-04-12 | 10:38

Vinnet eerder om te janken, dat is dan een volksvertegenwoordiger.

En waarom stapt alles en iedereen de laatste tijd over schaduwen heen?

I am McLovin | 28-04-12 | 09:41

@terazino | 28-04-12 | 09:27
Dat vraag ik me ook af: zit hij nog steeds in de kast. Lijkt me wel typisch GL: grote mond over alles maar de dingen die er echt toe doen niet zeggen.

Onderbuik | 28-04-12 | 09:39

Trolololo priceless.
Wat een lutser, hahaha.
Leuk begin van deze zaterdagochtend.
*Al proestend boterham smeren doet*

GeflipteVlaflap | 28-04-12 | 09:30

oh, hou op. ik heb buikpijn van het lachen. hilarisch stukje cabaret. had die dibi tot nog toe alleen op foto gezien, maar wat een ei. is hij al openlijk homo of zit hij nog in de ontkenningsfase? leuke voorzitter trouwens: kun je wel met een ipadje aankomen, maar dat mag niet.

terazino | 28-04-12 | 09:27

En NL blij joh met FC Kunduz.. collectief geheugenverlies door het akkoord. Men vergeet dat nu niet Greet maar deze prutser o.a. de plannen smeed.

Datzegiktoch | 28-04-12 | 09:26

necrosis | 28-04-12 | 08:34 | + 0 -
Gewoon doorgaan met reaguren.

Rammstein | 28-04-12 | 09:14

en deze mevrouwen moeten ons land besturen. dribbel dribbel. de kamer uitjagen

tigger nitty | 28-04-12 | 09:12

Dibi heeft vaak een vervelend toontje, ook nu weer even afzetten op de pvv. Sap had dat eergister ook, een hele woorden diarree en steeds op een vervelende toon. Zijn die lui niet goed snik, of zijn ze blijven steken in hun ontwikkeling?

Onderbuik | 28-04-12 | 09:06

"LOLlig dat geen enkel comment ging over criminele jeugdgroepen (stond in het topic).
Dien ik even mijn motie in:
Jeugdigen die zich wagen aan criminele activiteiten (zoals doodschieten) die doorgaans alleen bij volwassenen horen, gelijk bestraffen via het volwassenen strafrecht.
Ik kan niets met zogenaamde jeugd-TBS vanwege hun leeftijd.
Mensen die, ongeacht hun leeftijd, een pistool weten te bemachtigen en iemand doodschieten, moeten ze gewoon jarenlang 'opbergen'.
Dit was mijn betoog, geachte voorzitter...."

Als ik zie wie de voorzitter in deze is dan denk ik dat de geachte voorzitter deze motie wel zou steunen.

neverywhere | 28-04-12 | 09:02

En hier word ik nou blij van:
www.telegraaf.nl/binnenland/12020141/_...

Nu nog even de moordzaak op Chris van der Werken heropenen, tenslotte is dat minder dan 18 jaar geleden!

necrosis | 28-04-12 | 08:39

@Rammstein | 28-04-12 | 08:17
Ik zou willen dat ik iets voor je kon betekenen....

necrosis | 28-04-12 | 08:34

necrosis | 28-04-12 | 07:43 | + 0 -
Not right, but okay.

Rammstein | 28-04-12 | 08:17

@Libertinowitz | 28-04-12 | 07:49
Stomtoevallig heb ik erge trek....

necrosis | 28-04-12 | 07:59

Ik heet Tofik en ik doe mijn spreekbeurt over mijn konijn.

Libertinowitz | 28-04-12 | 07:49

@Rammstein | 28-04-12 | 07:38
Dat is niet eerlijk, die weermensen hadden gezegd dat het vanaf afgelopen woensdag beter zou worden.
Ik voel me bedrogen!
En serieus (off-topic): hoe gaat het met je?
Gaat me natuurlijk niets aan maar ik moest echt even 'slikken' toen ik je verhaal las.....

necrosis | 28-04-12 | 07:43

Overigens ben ik benieuwd naar de motie van Dibi.
Wat wil hij (GL) met die jeugdige criminelen?
Doodknuffelen?

necrosis | 28-04-12 | 07:38

necrosis | 28-04-12 | 07:27 | + 0 -
Mooi weer: dit jaar alleen op DVD verkrijgbaar.

Rammstein | 28-04-12 | 07:38

Kan iemand trouwens dat k*tweer even uitzetten?

necrosis | 28-04-12 | 07:27

LOLlig dat geen enkel comment ging over criminele jeugdgroepen (stond in het topic).
Dien ik even mijn motie in:
Jeugdigen die zich wagen aan criminele activiteiten (zoals doodschieten) die doorgaans alleen bij volwassenen horen, gelijk bestraffen via het volwassenen strafrecht.
Ik kan niets met zogenaamde jeugd-TBS vanwege hun leeftijd.
Mensen die, ongeacht hun leeftijd, een pistool weten te bemachtigen en iemand doodschieten, moeten ze gewoon jarenlang 'opbergen'.
Dit was mijn betoog, geachte voorzitter....

necrosis | 28-04-12 | 07:24

@Han Fortmann | 28-04-12 | 04:17
Greet is limburger toch? Met Verhagen dus.

miko | 28-04-12 | 04:45

@La Vie En Rose | 27-04-12 | 21:59
.
Ja, Marokkanen onder elkaar schept een band, hadden Geert en Job ook. Twee Nederlanders, schept een band.
.

Han Fortmann | 28-04-12 | 04:17

Stormageddon | 28-04-12 | 04:07 |
Alles is affect. Niets is puur ratio of puur emotie. Maar ik ben geen determinist, en zeker niet geneigd om me te committeren aan één wetenschappelijke stroming. De biologie verklaart veel, maar lang niet alles.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 04:16

miko | 28-04-12 | 04:06 |
Yep. Boodschap kwam om duistere technische redenen kenelijk niet door, en ik werd radeloos.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 04:10

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 04:03
Nee, die drijft op noodzaak. Want in je eentje kan je niet zoveel. Althans, je kan wel veel, maar niet alles en zeker niet zo efficiënt. De mens leeft niet in groepen uit emotie, maar uit biologische noodzaak.

Stormageddon | 28-04-12 | 04:07

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:57
Twee keer hetzelfde posten dan val je wel in herhaling. :)

miko | 28-04-12 | 04:06

Stormageddon | 28-04-12 | 03:46 |
Openbaar bestuur komt niet uit de lucht vallen, is geen vanzelfsprekendheid, is pas mogelijk als mensen gemotiveerd en bereid zijn om de boel overeind te houden. Die vanzelfsprekende samenleving, gefinancierd door jouw en mijn belastingcenten, drijft op emotie.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 04:03

Stormageddon | 28-04-12 | 03:05 |
Op het gevaar af in herhalingen te vervallen.
Er is ruimte, enorm veel ruimte. Spiritualiteit zonder God. De gelovigen claimen spiritueel denken, de ongelovigen verwerpen spiritueel denken. En de wetenschappen lijken de ongelovigen te steunen in hun strijd al het spirituele uit ons leven te bannen. Maar het is een groot vooroordeel te denken dat je spiritueel denken uit zoy moeten bannen om God dood te kunnen verklaren. Gelovigen hebben geen allenrecht op een visie die verder gaat dan de feitelijkheiud van alledag, wij allen hebben dat recht. De seculieren zijn te bescheiden, dat is wat ik wil zeggen. Zonder God is de aarde een stuk warmer en aangenamer geworden, maar wij willen dat niet waarhebben.
www.youtube.com/watch?v=ETKB5ka_bAk
"It's just a deream I had, last night in my bubble bath, next to my wishing well..."
Verstokt romanticus? Het zij zo.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:57

Stormageddon | 28-04-12 | 03:05 |
Er is ruimte, enorm veel ruimte. Spiritualiteit zonder God. De gelovigen claimen spiritueel denken, de ongelovigen verwerpen spiritueel denken. En de wetenschappen lijken de ongelovigen te steunen in hun strijd al het spirituele uit ons leven te bannen. Maar het is een groot vooroordeel te denken dat je spiritueel denken uit zoy moeten bannen om God dood te kunnen verklaren. Gelovigen hebben geen allenrecht op een visie die verder gaat dan de feitelijkheiud van alledag, wij allen hebben dat recht. De seculieren zijn te bescheiden, dat is wat ik wil zeggen. Zonder God is de aarde een stuk warmer en aangenamer geworden, maar wij willen dat niet waarhebben.
www.youtube.com/watch?v=ETKB5ka_bAk
"It's just a deream I had, last night in my bubble bath, next to my wishing well..."
Verstokt romanticus? Het zij zo.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:47

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:25
Leuk en aardig, maar wat heeft dat met openbaar bestuur te maken? Ik wil dat mijn belastingcenten doelmatig besteed worden aan zaken waar ikzelf wat aan heb. C'est tout.

Wat wil ik van een collectief geregelde instelling als een ziekenhuis? Dat ze me helpen bij ziekte. Zo snel mogelijk, zo efficiënt mogelijk.
Wat wil ik van een school (indien ik kinderen zou hebben): dat ze mijn kind lezen, schrijven, rekenen, geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie leren. Waardenvrij, efficiënt en kundig.
Wat verwacht ik van infrastructuur? Dat het snel, efficiënt wordt aangelegd en goed wordt onderhouden en uitgebreid wanneer nodig.
Wat wil ik met betrekking tot openbare orde? Dat ik baas in eigen huis ben, dat ik min of meer veilig over straat kan, en dat criminelen worden bestraft.
Verder wil ik dat mijn huisvuil word opgehaald en mijn rioolaansluiting werkt en dat ik verder niet wordt lastiggevallen.

Veel meer wensen heb ik niet. Dat is allemaal weinig spiritueel, maar daar heb ik geen overheid voor nodig. Dat gaat verder niemand ene zak aan.

Stormageddon | 28-04-12 | 03:46

Je moet natuurlijk erg slim zijn en daarbij the looks meehebben. En let wel; velen laten het aan de dommen over.

En tja, de wereld zal immer hetzelfde blijven , er zullen altijd etters blijven roeren. Maar ook zullen er slimmeriken beklijven als jij en ik, en Heads or Tails.
Je voelt 'm wel. Call it!

De Dansende Kater ® | 28-04-12 | 03:44

Je moet natuurlijk erg slim zijn en daarbij the looks meehebben. En let wel; velen laten het aan de dommen over.

En tja, de wereld zal immer hetzelfde blijven , er zullen altijd etters blijven roeren. Maar ook zullen er slimmeriken beklijven als jij en ik, en Heads or Tails.
Je voelt 'm wel. Call it!

De Dansende Kater ® | 28-04-12 | 03:41

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:25
de beginselen van d66 zouden dat in kunnen vullen.Als hun huidige mensen dat maar eens zouden beseffen.Of de VVD.Ik denk dat een partij die werkelijk een seculiere samenleving nastreeft en zich werkelijk sterk maakt voor een onafhankelijke liberale koers een goede zet zou doen.

miko | 28-04-12 | 03:31

@Stormageddon | 28-04-12 | 03:07
Gelijk en wie goed of fout is word vaak bepaald door de overwinnaar toch?

miko | 28-04-12 | 03:28

Stormageddon | 28-04-12 | 03:05 |
Je zei 'een nieuwe partij is kansloos'. Ik bestrijd dat. Maar ik ben het met je eens dat een nieuwe partij wél voort moet komen uit iets breders, een idee, een beweging, een stroming, een nieuw discours, een veranderd perspectief, een kwinkslag, een 'tipping point', een omslag,
Er ligt een enorme ruimte open, als je het mij vraagt, de ruimte die achtergelaten wordt door de religieuzen, de gelovigen, maar niet ingenomen wordt door de niet-religieuzen, de ongelovigen. Er is een tegenstelling tussen religieuzen en niet-religieuzen, welke ook een tegenstelling suggereert tussen spiritualiteit en afwezigheid van spiiitualiteit. Die suggestie, en ik ben nu even heel serieus, is mijns inziens op niets gebaseerd. Er is een wereldbeeld mogelijk waarbinnen spiritueel denken gekoppeld kan worden aan een aarde zonder God, een wereldbeeld dus dat schatplichtig is aan het Christendom en niet vervalt tot de platitudes van socialisme of communisme en ook niet verzandt in het triomfalisme van de wetenschappen.
Ik heb het nadrukkelijk niet over de zoveelste variant van de romantiek.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:25

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:05
Welke nieuwe werkelijkheid? Er is niks veranderd aan de werkelijkheid dat mensen moeten vreten om te overleven en dat vlees voor het menselijk organisme de meest efficiënte manier van energieopname is.

Ik vind het grotesk als Marianne Thieme na elke twee minuten spreektijd, over welk onderwerp dan ook, of het nu om onderwijs of zorg, over financiën of Kunduz gaat, meent te moeten zeggen: "Overigens vinden wij dat de bio-industrie afgeschaft moet worden".
En ja, ik weet dat het de haar voormalige klasgenootjes van het gymnasium enorm aanspreekt, want ja... klassieke retorica vrij naar Cato: "Ceterum censeo Carthaginem delendam esse!"
Ik kan daar eigenlijk alleen maar om lachen.

Stormageddon | 28-04-12 | 03:18

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:52
En bovendien: Wanneer heeft een meerderheid achteraf ooit gelijk gehad?

Stormageddon | 28-04-12 | 03:07

Stormageddon | 28-04-12 | 02:53 |
De PvdD mag amateuristisch opereren, maar die club raakt toch aan een nieuwe werkelijkheid. Een aantal van de argumenten die door die lui naar voren wordt gebracht is valide. Dat ze een en ander niet in een breder kader kunnen platsen doet daar niets aan af. Dat grachtengordeldieren zich committeren aan de PvdD doet daar óók niets aan af.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 03:05

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:52
Zelfs bij revolutie en oorlog, na jaren bezetting komt de heersende kliek altijd weer bovendrijven en verandert er niets wezenlijks in dit land. Nederland is een land van kooplui, kruideniers, klerken, klootjesvolk en dominees.

Ach weet je, het is ook niet zo belangrijk allemaal. De politiek wordt altijd door de realiteit ingehaald. We doen net of de wezenlijke veranderingen in de maatschappij door de politiek komen, maar dat is nog nooit zo geweest, nergens in de wereld. De politiek reageert alleen maar en politici vinden dat ze wetten moeten maken om veranderingen in te dammen en te stroomlijnen. Terwijl ik denk dat dat helemaal niet hoeft en dat de staat en het openbaar bestuur niet zo belangrijk is. Je kunt een boel dingen heel efficiënt collectief en coöperatief regelen maar ik betwijfel of een staat daar het beste instrument voor is.

Noem het maar nihilisme, ik noem het realisme. Ik heb niet de illusie dat een nationale staat geleid door een meerderheid van stemmen ooit iets wezenlijks zal veranderen.

Stormageddon | 28-04-12 | 03:05

Ooh mijn vriendin roept.

OUT

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:56

@necrosis | 28-04-12 | 02:47
De PvdD is voor stadse mensen die geen huisdier kunnen of mogen hebben maar wel heel erg begaan zijn met dierenleed en zo. Het is een club voor decadente mensen die het zich kunnen veroorloven biologisch-dynamisch vlees te vreten.
1 Hongerwinter en de hele achterban van de PvdD zit massaal met een hengel in de vijvers, schieten de duiven van de dam en vreten roadkill. Nooit honger gehad, nooit een boerderij van dichtbij gezien maar wel een mening. Dat is de PvdD.

Stormageddon | 28-04-12 | 02:53

Stormageddon | 28-04-12 | 02:44 |
Ik deel je scepsis, maar ik deel niet je conclusies. Men kan nog zo efficiënt alle deuren en ramen hebben dichtgetimmerd, er komt een moment waarop er toch blijkt dat er een kiertje open is gelaten en er nieuw licht binnenvalt, licht van een andere golflengte.
Ik kan niet geloven dat jij een nihilist bent en niet door wilt schakelen.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:52

* trekt nog een biertje open voor het slapen gaan *

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:51

@Pa Cartwright | 28-04-12 | 02:20
Wat dacht je?ik kom laat binnen laat ik eens wat vrienden begroeten?

miko | 28-04-12 | 02:50

@Eurotokkie | 28-04-12 | 02:40
Ze hebben 1 zetel (of 2) dus hebben er toch een hoop mensen op Marianne gestempT, iets wat ik niet begrijp....
Voor dierenliefde ga je naar een asiel, waar mensen vrijwillig werken en dieren de beste zorg krijgen.
Dat vind ik belangrijker dan 'Dierenpoes' of 144....

necrosis | 28-04-12 | 02:47

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:41 | + 0 -

Je gaat toch niet op een partij stemmen omdat er lekkere wijven bijzitten , oke ik heb 1x op GroenLinks gestemd omdat Femke daar zat maar die is nu weg.
Ik ga nu echt kijken naar de inhoud van een partij.

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:47

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:29
Nee, een nieuwe partij is behoorlijk kansloos. En zo het alle hordes weet te nemen die de de zittende macht heeft opgeworpen om nieuwkomers te weren; alle hordes die nodig zijn om überhaupt ergens op de achterkant van het stembiljet te kunnen komen, en zelfs al weet je zoveel geld te genereren dat je slagvaardig campagne kan voeren zonder zendtijd voor politieke partijen, zonder steun en zendtijd bij Pauw&Witteman, Matthijs, This en Andries (die gereformeerde zakkenwassers), dan zit je daar met 2 zetels zoals La Thieme en La Ouwehand.

En dan? Dan krijg je als kleine fractei 2 minuutjes in elk debat, geen vertegenwoordiging in het presidium en bij de meeste commissies moet je verstek laten gaan omdat je maar 2 zetels hebt. Het systeem is zo dichtgetimmerd ten faveure van zittende partijen dat het nieuwe geluid nog zo nieuw kan zijn, je krijgt het never nooit niet op de politieke agenda in dit land. Er moet al een moord gepleegd worden wil dat gebeuren (zie Pim), en zelfs dan is het onderwerp misschien bespreekbaar, maar maatregelen: ho maar; en de maatregelen die dan genomen worden zijn symbolisch.

Je kunt van alles bedenken, maar ook een "nieuwe" ideologie zal snel sleets zijn en ingekapseld worden in de politieke werkelijkheid. Nu ja, D66 heeft goed laten zien hoe dat gaat. Wat ze dan ooit "kroonjuwelen" noemden zijn irrelevant geworden. Alles is gericht op puur lijfsbehoud in de kamer, 10 zeteltjes en liefts iets meer, en dat is het dan. Over meer gaat het gewoon niet, en dat geldt voor alle partijen. Het gaat helemaal niet om ideologie of goed bestuur, het gaat om staatsbaantjes en een klein beetje invloed.

Stormageddon | 28-04-12 | 02:44

@Stormageddon | 28-04-12 | 02:21
Moet jij trouwens geen telefooncel kopen?

miko | 28-04-12 | 02:42

miko | 28-04-12 | 02:32 |
Lekkere wijven zijn tijdelijk.
Heb je een kader waarbinnen je het ene lekkere wijf na het andere lekkere wijf voorbij kunt laten komen, dan sta je al een stuk sterker. Zo'n Ruth Peetoom bijvoorbeeld, eigenlijk een heks, die kan terugvallen op eeuwen en eeuwen Mariaverering en hoeft maar half zo'n lekker wijf te zijn dan wijven bij andere partijen.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:41

necrosis | 28-04-12 | 02:37 | + 0 -

Denk je nu echt dat ik op deze partij ga stemmen , ik heb dan wel een paar biertjes op maar zo
dronken ben ik ook weer niet , hik.

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:40

@Eurotokkie | 28-04-12 | 02:27
Waarschijnlijk begreep je mijn plemp niet, Thieme is fel tegenstander van mensen die homoseksueel zijn.
Volgens mij is homoseksualiteit niet verboden in dit godverloren land.
Thieme begeeft zich op glad ijs, haar religieuze achtergrond gaat richting SGP, wat betreft 'andersneukenden'.
Zij is 'voorvrouw' van 'Partij van de Dieren' maar laat na wat al die vrijwilligers in dierenasielen doen.
Die mensen zijn doorgaans vrijwilligers zonder politieke kleur en gaan voor de dieren.
Daar zou 'Dierenpoes' nog een flinke punt aan kunnen zuigen (no pun intended).

necrosis | 28-04-12 | 02:37

miko | 28-04-12 | 02:32 | + 0 -

Bij de partij van de gleufdieren zit leuk spul.

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:34

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:29
Als je maar lekkere wijven op je lijst zet.
Dan maak je kans.

miko | 28-04-12 | 02:32

@Stormageddon | 28-04-12 | 02:18
Zie euro tokkie.

miko | 28-04-12 | 02:31

@Stormageddon | 28-04-12 | 02:18
lol
Je noemt wel de problemen op om die partij op te richten daar heb je gelijk in.En zoals ik al zei het is moeilijk te bewijzen of je moet er een stapeltje op loslaten.Maar mij zou het niet verbazen

miko | 28-04-12 | 02:31

@ Stormageddon | 28-04-12 | 02:21
Scherp.

Dat was het verder?

Pa Cartwright | 28-04-12 | 02:29

@necrosis | 28-04-12 | 02:27

GFYS!

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:29

Stormageddon | 28-04-12 | 02:18 |
Een nieuwe partij is uiterst kansrijk. Maar die nieuwe partij moet dan wel een nieuw geluid laten horen. Nieuw, niet in de zin van eigentijds, maar in de zin van revolutionair, ongekend, verontrustend. Ga me niet vertellen dat na het socialisme en het kapitalisme er niets meer te bedenken valt, dat alles stilstaat, dat de inertie een feit is en dat we in gezelschap van Fukuyama de deur dicht kunnen gooien en met de dood voor ogen de laatste whisky open kunnen trekken.
Laten we zaaien, opdat onze kinderen en kleinkinderen zich kunnen laven aan nóg lekkerder spiritualiën.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:29

Stormageddon | 28-04-12 | 02:27 | + 0 -

Moet ik kiezen of mogen ze alle twee ?

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:28

@Hölzenbein | 28-04-12 | 02:22
Heb je nog argumenten?
*grinnikt*

necrosis | 28-04-12 | 02:27

necrosis | 28-04-12 | 02:25 | + 0 -

Bij het volgende jachtseizoen zal ik het haar vragen .

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:27

@Eurotokkie | 28-04-12 | 02:24
Ben jij het kompaantje of het dispuutgenootje van Pa?

Stormageddon | 28-04-12 | 02:27

@Eurotokkie | 28-04-12 | 02:20
Heb jij je wel eens verdiept in de achtergrond van Thieme?
Ze is een '7e dag Adventist' die niet onderdoet voor andere kwaadaardige religies.
Vraag haar eens hoe ze over homosuelen denkt....

necrosis | 28-04-12 | 02:25

Stormageddon | 28-04-12 | 02:21 | + 1 -

Niet zo zwartepieten , anders spring maar over je eigen knuppel heen.

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:24

@necrosis | 28-04-12 | 02:20

GFYS!

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:22

Met een overdreven exorbitant salaris als die van Dibi, lijkt het me toch niet zo moeilijk om iets uit te printen, kwa middelen en kwa tijd?

Crak-ho | 28-04-12 | 02:22

@Pa Cartwright | 28-04-12 | 02:20
Ga eens deaud, knuppel.

Stormageddon | 28-04-12 | 02:21

@Hölzenbein | 28-04-12 | 02:09
Je zou de politiek in moeten gaan, al zou ik nooit op je stemmen!
NB: -1 stuur ik direct retour afzender!

necrosis | 28-04-12 | 02:20

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:16 |
Dat er geen sprake is van enig teken dat men bereid is tot constructief denken en handelen. Dat we nog tien keer harder geneukt worden dan we al werden. Dat na de verkiezingen alles plotseling weer anders zal blijken te zijn. Dat links net zo rot is als rechts.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:20

@ Stormageddon | 28-04-12 | 02:18
Ga's leven knuppel.

Pa Cartwright | 28-04-12 | 02:20

Pasta-saus | 28-04-12 | 01:27 | + 2 -

Helaas kun maar 1x stemmen , mijn stem gaat al naar de Partij van de Dieren.

Eurotokkie | 28-04-12 | 02:20

@ Parsons | 28-04-12 |
Moet jij stilaan niet eens achter de de meisjes aan jongen?

Pa Cartwright | 28-04-12 | 02:18

@miko | 28-04-12 | 02:07
Een nieuwe partij is in Nederland vrij kansloos, tenzij het een partij is van een afgescheiden lid van een andere fractie (want die krijgt subsidie en hoeft geen borg te storten bij de kiescommissie) of een partij van een hele grote lobbygroep met gigantische financiële injectie (zoals de PvdD). Maar afgezien daarvan: als die Onderbroeken dames helemaal niks te vertellen hebben en alleen maar in ondergoed op campagneposters gaan staan, dan krijgen ze echt geen zetel. Maar goed, richt 'm maar op om mijn ongelijk te bewijzen. Noem het alleen geen OnderBroekPartij, want Hero heeft al OBP.

Stormageddon | 28-04-12 | 02:18

@Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:14

En wat is eigenlijk je punt?

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:16

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:59 |
Constructief? Je meent het! Ik zag vanavond mevrouw Sap soppend aanzitten bij P&W, naast meneer Slob wiens bril van opwinding nog schever sond dan normaal. De schoonmakers, onderbetaald als ze zijn, hebben, zoveel is zeker, extra werk moeten verzetten om de studio weer spic and span te krigen. Wat een plakkerigheid, wat een zwaan-kleef-aan, wat een openlijke prostitutie. Sap gaat gespreid en Slob mag er, luid psalmen zingend, zonder pardon overheen, terwijl kereltje Pechtold, zichzelf aftrekkend, toekijkt en, dat spreekt, na maanden en maanden onthouding spetterend klaarkomt.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 02:14

@necrosis | 28-04-12 | 02:04

n c

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:09

@Stormageddon | 28-04-12 | 01:36
Nou, een zetel? Dat is het dan toch?Ik zeg niet dat een partij Victoria secret angels veel zetels zou krijgen maar een, daar durf ik wel een fles mooi levenswater opzetten.

miko | 28-04-12 | 02:07

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:59
'Rechts' is niet van de baan, die worden buitenspel gezet door linkse wormen.
Totdat blijkt dat je met die wormen alleen 'guppies' kan vangen ipv volwassen karpers.

necrosis | 28-04-12 | 02:04

@Pasta-saus | 28-04-12 | 02:01
Mooi Radiohead. Truste.

Hölzenbein | 28-04-12 | 02:02

Goodnight. /out

http://www.youtube.com/watch?v=jHbfEkZ_E88&feature=fvst

Pasta-saus | 28-04-12 | 02:01

In ieder geval is rechtsch nu van de baan, nu die geblondeerde landverrader zich zelf buiten spel gezet heeft, en kunnen we weer verder met constructief Nederland opbouwen. Ge luk kig

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:59

@Parsons | 28-04-12 | 01:52
*laatste Rollo overhandigen doet*

necrosis | 28-04-12 | 01:58

@Parsons | 28-04-12 | 01:52
Ja, niks aan de hand daar. Gaat daar top. Vrijheid ligt voor het grijpen. *kuch*

Pasta-saus | 28-04-12 | 01:56

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:49
Ik meen ook een vraag gesteld te hebben, iets waar je met alle moeite overheen probeert te walsen.
Iets wat ik vaker heb gezien, met name bij linkse politici.

necrosis | 28-04-12 | 01:54

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:49
Hee, hypocrietje. Ga's niet anderen vertellen wat ze moeten doen als je daar zelf zo'n hekel aan hebt? En als je met rust gelaten wil worden, ga dan zelf weg of zo?

Nietvoordekat | 28-04-12 | 01:52

@Flodder | 28-04-12 | 01:39
Net zo figuurlijk als jouw ophemelen der Arabische Lente vorig jaar?

OlifaNTen vergeten nooit iets.

Parsons | 28-04-12 | 01:52

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:43
Je bent het prototype Maoïst, met je 'hou dan ook je kop'.

necrosis | 28-04-12 | 01:50

@necrosis | 28-04-12 | 01:46
Ga slapen volidioot, ik heb nergens geschreven dat die pedo ongelijk had. Man man man, wat ben jij een zielig figuur.

Kom maar weer met je 'schelden'. Geef mij antwoord en argumenten op mijn eerste vraag of laat mij met rust troll.

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:49

ben ik even trots op Martin Bosma gestemd te hebben. Ik weet op wie ik stem in september!

Mijnbescheidenmening | 28-04-12 | 01:47

@necrosis | 28-04-12 | 01:46
*vuurtje stookt*

Pasta-saus | 28-04-12 | 01:47

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:43
Ik heb ondertussen geleerd dat ik bij jou niet met iets inhoudelijks aan moet komen. Daar kun je niet mee omgaan.

Nietvoordekat | 28-04-12 | 01:47

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:40
Jij hebt nog steeds geen antwoord gegeven:
Waar had Pim ongelijk?
*struisvogel aan spit rijgen doet*

necrosis | 28-04-12 | 01:46

@Nietvoordekat | 28-04-12 | 01:39
Waar ik naar toe ga maak ik zelf wel uit. Waar jij naar toe gaat ligt geheel aan je eigen gedrag en je woordkeuze alhier, en dan druk ik mij voorzichtig uit. En een extragratis tip van mij: lees mijn tegels en vertel mij wat er niet klopt, of lees mijn tegels niet maar hou dan ook je kop.

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:43

@Hölzenbein
Pas je op dat je geen kramp in je -1 vinger krijgt?
Dat wil VVD-GL-D'66-CU-CDA namelijk uit het ziekenfonds gooien
*bezorgt is*

necrosis | 28-04-12 | 01:41

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:40
Pak hem Holz, pak hem!

Nietvoordekat | 28-04-12 | 01:41

@necrosis | 28-04-12 | 01:37
Herhalio (zal joris wel eens wakker maken). Je hebt mijn tegel van 1:26 nog niet gelezen anders zou je de vraag niet stellen. Je hebt geen enkele tegel gelezen.

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:40

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:26
Holzie holzie, ben je weer ruzie aan het zoeken? Hou een sop joh. Allejezus man, kick je op de gedachte dat je totaal niet in een groep past en ga je daarom maar een beetje om je heen lopen trappen, maar welhaast begint te janken als iemand op jou reageert?

Hier een gratis tip: als je er niet tegen kunt dat mensen op je reageren, WORD DAN GEEN REAGUURDER!!! (met andere woorden, tiefstraal een eind op naar Joop, waar jouw soortgelijken in vrolijke harmonie lopen te cirkelrukken, en waar xenofobie zo'n groot issue is dat zelfs andere meningen er niet toegestaan worden. Lijkt me prima voor jou)

Nietvoordekat | 28-04-12 | 01:39

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 01:36 | + 0 -
Dramaqueen. Dat was duidelijk figuurlijk.

Flodder | 28-04-12 | 01:39

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:36
Struisvogel!

necrosis | 28-04-12 | 01:37

Ik hoor Frenk -fatsoenskloof- van der Linden vanavond in DWDD zich terloops maar glunderend afvragen of Wilders al harakiri heeft gepleegd...
Dat tekent de fatsoenlijken, de deugdzamen: die hopen en verwachten dat hun tegenstanders zich van kant maken en, verstandig als zij zijn, niet afwachten tot ze overhoop geschoten worden of anderszins onschadelijk gemaakt worden.
Ik vind dat eng, enger nog dan het gebral van die Samsom. Die van der Linden toont luid en duidelijk de benepen 'mind set' van waaruit de PvdA opereert.
Wat GroenLins bezielt is me even helemaal duister, maar de 'moed' die Sap nu toont is bedenkelijk en onmiskenbaar van tijdelijke aard. Vandaag of anders morgen zal óók GroenLinks gaan aangeven wie harakiri zou moeten plegen, en dan zal ook Tofik het lijstje niet vergeten zijn maar bij zich dragen, als was het zijn testament.

Schoorsteenveger | 28-04-12 | 01:36

@Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:32
Ik ben voorstander van terugkeer naar het ouderwetsche loonzakje, dan hebben die banken in ieder geval geen moer meer te vertellen.

necrosis | 28-04-12 | 01:36

@necrosis | 28-04-12 | 01:30
No comment

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:36

@miko | 28-04-12 | 01:24
Ja Jezus... dan noem je ook een voorbeeld. Je had toen de de keuze tussen Wouter Bos en dan: Jozias van Aartsen, Jan Peter Balkenende, Femke Halsema, Jan Marijnissen en nog wat sukkels en sukkelinnen. Zelfs ik zou dan in de verleiding komen om dan in vredesnaam maar op Wouter te stemmen. En een stompzinnig BNN-popje die NIKS zinnigs te vertellen heeft kan Groen Links geen zetelwinst bezorgen.
Misschien wel paar duizend extra stemmen, die geef ik je, maar substantiële zetelwinst: no way.
Let wel, als ze wel wat te zeggen heeft en het klinkt niet al te dom (dat lijkt me erg moeilijk met de GL-beginselen, maar het kán: bv. Femke was niet dom), dan eventueel wel. Maar het is en blijft een niche-partij van idealisten en daar helpt geen mooi mokkel aan.

Stormageddon | 28-04-12 | 01:36

@necrosis | 28-04-12 | 01:25

Ik heb om 1:16 helemaal niets aan (of over) jou gezegd, noch een reactie aan JOU gegeven. Zie je nou dat ik gelijk heb in mijn tegel van 1:26. Je lijkt godverdomme wel die geblondeerde droeftoeter, die kwaakt ook maar wat als een kip zonder kop.

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:34

@reageerbuis | 28-04-12 | 01:26
Die tip 'weet wanneer je moet stoppen' dringt duidelijk niet door tot bepaalde hersencellen.
*nog een ferme slok Spa rood nemen doet*

necrosis | 28-04-12 | 01:33

@necrosis | 28-04-12 | 01:22 |
Ik help het je hopen, maar de huidige signalen geven mij geen positief gevoel.
De bankiers en de politici hebben er samen een puinhoop van gemaakt, waardoor de wereld met grote financiële gaten zit. Zij weten dat op dit moment zo te verkopen dat de burgers gedwee ja knikken op de hel en verdoemenis die aanstaande is als ‘wij’ niet gaan bezuinigingen; kortom de burgers moeten gaan interen op de fouten die zijn gemaakt door bankiers en politici.
Wat zij ons ook vertellen, dat is de waarheid; alleen wil dat nog niet echt doordringen bij het volk, wat zeg ik, zij zijn positief over het feit dat zij verder uitgekleed gaan worden.

Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:32

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:26
Waar had Pim ongelijk?

necrosis | 28-04-12 | 01:30

Maargoed, jullie gaan dus allemaal op Dibi stemmen?

Pasta-saus | 28-04-12 | 01:27

@necrosis | 28-04-12 | 01:16
Die malloot is gewoon het draadje zoek. Gebeurt wel vaker in zijn kringen.

reageerbuis | 28-04-12 | 01:26

@necrosis | 28-04-12 | 01:16

Jij kan je vragen daar heen stoppen waar bij jou geen licht komt. Leer eerst maar eens op een goede manier met mij om te gaan als IK jou vraag iets op te helderen ( Hölzenbein | 28-04-12 | 00:19 ). Met net zo veel respect als ik de laatste tijd voor jou toon!

Je overmatig alcoholgebruik is geen excuus om domme dingen over mij te verkondigen. Zo lang daar niets komt kan je je vragen ergens heen stoppen, nou ja je kent het verhaal.

En als je al vragen stelt vertel dan (wederom) geen onzin, maar lees gewoon eens wat ik schrijf in mijn tegels. De vraag van mij aan Parsons (niet eens aan jou!!) "Leg eens uit. Waarom is het de schuld van die kwal?" aan mij "TEGEN - te - vragen" met de vraag waar ik vind dat Pim ongelijk had, is toch wel ERG DOM. Vind je niet? Had je mijn tegel dus helegaar niet gelezen.

Dus wat minder alcohol, goed lezen, dan pas denken, dan antwoorden of vragen en als je het heel vriendelijk doet krijg je misschien morgen een antwoord (want ik ga hem zo meteen nokken) als IK daar zin in heb.

Zo duidelijk genoeg, VRIEND?

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:26

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:16
Schelden is meestal een gebrek aan argumenten...
En nee, mijn werkweek zit erop, ik heb plenty tijd!

necrosis | 28-04-12 | 01:25

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:13
LOl.
Ik pluskudoje voor dit.

miko | 28-04-12 | 01:25

@Stormageddon | 28-04-12 | 01:11
Het word natuurlijk moeilijk voor beide van ons om hier ons gelijk te halen.Ik denk dat 90 % van de huidige kiezers dat niet zouden doen maar als Groen links een soort BNN popje neer zou zetten dan weet ik het zo net nog niet.Het zou zelfs zo zijn dat die misschien een aantal notoire niet stemmers naar de stembus lokt.Ik denk het wel.Ik heb namelijk wel eens een paar vrouwen horen zeggen dat men daarom op Bos had gestemd.
In de trant van: Ja ik weet het anders ook niet hij ziet er wel goed en berouwbaar uit.
Het paradigma van je moet stemmen wil je verschil maken zit ook bij een heel hoop domme, totaal onwetende mensen ingebakken.Die maken de beslissing in het stemhok.Een hoop zwevende kiezers zeg maar.

miko | 28-04-12 | 01:24

@Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:17
Ik mag toch hopen dat Nederland een keer wakker wordt en eisen gaat stellen aan de EU, ipv andersom.
Zonder landen als Nederland gaat de hele EU failliet, gezien de hoeveelheid geld die elk jaar vanuit Nederland richting EU vloeit.
En dat geld wordt opgebracht door mensen zoals ik, en ja, daar wil ik graag een stem in hebben!

necrosis | 28-04-12 | 01:22

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:13
Bijna goed.. Ik ga me neervlijen tegen de jopen van mevrouw reageerbuis. En plezier hoef je me er niet bij te wensen. Dat plezier heb ik al vele jaren.

Voor de rest wens ik jou heel veel schone lucht dit weekend. *out*

reageerbuis | 28-04-12 | 01:22

@necrosis | 28-04-12 | 01:05 |
Eensch.
Alleen de onbenulligheid, wat zeg ik de oppervlakkige dommigheid van de doorsnee Nederlander beangstigd mij wel.
De verzameling indirect gekozen politici in het parlement vertegenwoordigen alleen zichzelf, de Politieke EU en een minuscule elite van geldpersbeheerders en multinationals over de ruggen van de belastingbetalende burgers en die burgers vinden dat heerlijk.

Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:17

@reageerbuis | 28-04-12 | 01:15

Waar heb je het over mafketel?

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:16

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:11
Ik meende jou gevraagd te hebben waarom 'het' de schuld van Wilders is.
Was je nog van plan om daar wat argumenten op los te laten?
*opmerkingen over clowns beschouw ik niet als argument*

necrosis | 28-04-12 | 01:16

@Hölzenbein | 28-04-12 | 01:11
Waarom reaguur je dan via mijn tegel stumperdt.

reageerbuis | 28-04-12 | 01:15

@reageerbuis | 28-04-12 | 01:12

O ga je terug naar Joop? Veel plezier daar!

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:13

@necrosis | 28-04-12 | 01:10
Terug naar joop.

reageerbuis | 28-04-12 | 01:12

@reageerbuis | 28-04-12 | 01:08

Ow, dan moet ik even mijn vraag aan Parsons herformuleren.

Komtiedan @Parsons:

Leg eens uit. Waarom is het de schuld van die pedo?

Hölzenbein | 28-04-12 | 01:11

@miko | 28-04-12 | 00:50
Ik doe niet mee aan het systeem; ik stem niet dus het gaat mij allemaal niet aan. En nee, als Sylvie Meis niks zinnigs te vertellen over de zorg over waar dan ook over, dan wordt ze niet gekozen. Sing Varma is ook niet gekozen met voorkeursstemmen maar is gewoon op de slippen van de lijsttrekker op een zetel gekomen, zelfs als excuus-allochtoon en zogenaamd voor de allochtone stem op de lijst.

Mensen die op een bloedmooi mokkel van de PvdA stemmen zouden hoogstwaarschijnlijk toch wel op de PvdA of een andere socialistische kliek stemmen. Ik denk niet dat charme, sympathie en uiterlijk doorslaggevend is voor een stem. Als ik bij de vorige verkiezingen zou hebben gestemd dan was dat waarschijnlijk sowieso op de VVD geweest en binnen die lijst gaat dán pas het argument tellen van het lekkere mokkel (dus op dat moment: Jennis). Er zullen mensen zijn die alléén en dan ook echt alléén maar op uiterlijk stemmen, maar dat zijn er nooit zoveel dat het genoeg is voor een zetel. Daar geloof ik geen zak van. Maar, als dat mooie mokkel in een campagne ook nog met een prettige stem in grammaticaal correcte volzinnen bij P&W of Matthijs iets zinnigs zegt, of in elk geval blijkt geeft ook hersens te bezitten, dan wordt de kans allengs groter dat mensen op haar stemmen in plaats van op een Ien Dales-achtig spook.

Stormageddon | 28-04-12 | 01:11

@zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:51
Welja, maar Sharon is nog geen eens het slechtste wat we hebben gehad.drie letters! LPF. Ik weet wel dat de meeste op Pin zijn karretje zijn gesprongen maar kom op! Varela de Jong Oudenallen. Hero zou er goed aan doen om op de tweede plaats een vrouwtje of kerel te zetten met iets meer looks en swing dan hij heeft.

miko | 28-04-12 | 01:10

Waar is Hölzenbein ineens gebleven?

necrosis | 28-04-12 | 01:10

@Jut en de 2 zolen | 27-04-12 | 23:15
Hij moet alleen een keer uit de kast proberen te komen. Zoals Pim Fortuijn deed. Hij kwam er eerlijk voor uit dat hij marokkaantjes mee naar huis nam om ze wat liefde te geven.
Dibbi is de politiek ingegaan omdat Pim hem er wel geschikt voor vond.

reageerbuis | 28-04-12 | 01:08

@Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:02
Een akkoord sluiten kan iedereen, het akkoord uitvoeren is een tweede!
Dit Akkoord is gewoon een natte tosti om het volk en de EU rustig te houden, meer niet!

necrosis | 28-04-12 | 01:05

@ Stormageddon | 28-04-12 | 00:10 | + 0 -
Mensen zijn gewoon wie ze zijn. Ze kunnen het verder ook niet helpen dat ze dat nou eenmaal zijn. Oordelen vellen hou ik me dan ook verre van. Hoe win je die mensen voor je, is een veel interessantere uitdaging.
.
Ook goeie inhoud moet je mooi verpakken. Kijk maar naar Ron Paul. Die verpakt zijn best wel waardevolle boodschap gewoon niet goed genoeg en daar bewijst ie de Republiekijnen beslist GEEN goeie dienst mee.
.
Ik vertrouw erop dat Wilders dat heel wat beter doet. Daar ga ik wel vanuit, want hij is echt een ontzettend goeie politicus. Maar over zijn kompanen en ook Bosma ben ik een stuk minder gerust.
.
En wat miko ook terecht opmerkt, Berlusconi, love him or hate him, maar wél lang in het zadel hoor! En op een rare manier "gewipt". (Hij had zelf andere hele andere ideëen over wippen ( :<
.
Marketing is gewoon ontzettend belangrijk. Al is het idee nog zo goed, zonder goeie marketing wordt het nooit wat.

Greetje Duisenberg | 28-04-12 | 01:03

www.eenvandaag.nl/politiek/40272/brede...
'Het akkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hebben gesloten kan rekenen op brede steun van kiezers : 69 procent is positief.'

69% is dus positief over het feit dat ze genaaid worden door de boevenbende uit Den Haag; wat zijn wij voor een masochistisch volk?

Niemands Knegt | 28-04-12 | 01:02

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:49
Vraag aan jou: waar had Pim ongelijk?
En waarom is hij een kwal?
Omdat hij niet in jouw straatje paste?
Je lijkt we een gefrustreerde 'Links-politicus' die zijn zin niet krijgt.
En jij bent ZZP'er?

necrosis | 28-04-12 | 00:59

12 september neem ik een borrel en spreek uit: Godsdinges zegene de greep. Mijn god wat een amateurs.

Sliptong | 28-04-12 | 00:59

@Parsons | 27-04-12 | 21:42
Mag ik me, mede voor het gemak, me daar even op aansluiten? Zoals in woord voor woord waar!

Sliptong | 28-04-12 | 00:57

Kan iemand Jan Mauro Mulder euthanaseren?

Niemands Knegt | 28-04-12 | 00:56

@zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:51
Dat zijn waarschijnlijk mensen die meevaren op de 'Sea Shepherd'.....

necrosis | 28-04-12 | 00:55

miko | 28-04-12 | 00:50 Als zelfs Sharon Dijksma stemmen trekt.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:51

@Stormageddon | 28-04-12 | 00:43
En dat zegt iemand die de mensheid niet hoog heeft staan.
je geeft een hoop mensen nog krediet mijn waarde.
Ik geloof echt als Sylvie Meis/van der vaart zich verkiesbaar stelt en de portefeuille gezondsheidszorg op zich neemt (voormalig kanker patient, zielig) ze een hoop stemmen trekt.een beetje op dezelfde manier als de eerste excuus allochtonen zoals een sing varma. Goed je moet een beetje kunnen babbelen maar dossierkennis? denk je echt?Uiteraard krijg je er geen kamer mee vol.Maar ik durf te stellen dat als de PVDA een bloedmooi mokkeltje met een sympathieke factor en die een beetje adrem is een hoop stemmen trekt.Zelfs van mensen die geen PVDA zouden stemmen.

miko | 28-04-12 | 00:50

Slachtofferrol,de vijand. Op dit niveau! Dibi, met zijn gymnasium, emotioneel een klein kind.

geje2 | 28-04-12 | 00:49

@Parsons | 28-04-12 | 00:35
Leg eens uit. Waarom is het de schuld van die kwal?

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:49

Je kan het Dibi ook niet kwalijk nemen, het is tenslotte lente.

First Contact | 28-04-12 | 00:47

Samenwerking tussen de intellectuele mocro-elite van PvdA en GL, geeuwend met een pennestreekje onderuitgehaald door een souvereine kaaskop, die ze even dachten voor lul te kunnen zetten.
In dit voorvalletje zit meer betekenis dan je bij oppervlakkige beschouwing zou denken.

WirMachenMusik | 28-04-12 | 00:44

Ik zie trouwens dat de regels speciaal voor Geert zijn geschreven.Vandaar dat Bosma de regels zo goed kende.
"Lid
Met het lid wordt de penis bedoeld. Andere woorden zijn piemel, lul, pik, snikkel, enz. Het bestaat uit zwellichamen die zich bij seksuele opwinding met bloed vullen"

Ik weet hij is flauw maar het is al laat.

miko | 28-04-12 | 00:44

@miko | 28-04-12 | 00:24
Cicciolina was geen onverdienstelijk, maar wel onconventioneel parlementariër. En waarom zouden porno-acteurs/actrices geen parlementariër kunnen worden?
Ik denk niet dat ze alleen daarom gekozen is. Ze had (en heeft) een behoorlijk grote bek en niet alleen dankzij fellatio met fors geschapen mannen.
Degenen die op haar hebben gestemd hebben dat waarschijnlijk niet alleen gedaan vanwege haar uiterlijk, maar ook omdat ze geen blad voor de mond nam. Ze heeft wel wat opgeschud in de Italiaanse politiek.
www.imow.org/wpp/stories/viewStory?sto...

Hoe dan ook, als George Clowney en Bad Pritt geen verhaal hebben dan worden ze niet gekozen. Uiteraard telt uiterlijk, charme en sympathie wel mee bij verkiezingen, je kunt in een mediacratie niet zonder, maar het gaat niet alleen om een leuk koppie als er niks uitkomt.

Stormageddon | 28-04-12 | 00:43

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:39
Schijnbaar heb jij de wijsheid in pacht.
Maar antwoorden geven doe jij evenmin, dus laten we elkaar geen mietje noemen.

necrosis | 28-04-12 | 00:43

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:26
U keek niet met uw doorgesnoven koppie in den spiegel?

reageerbuis | 28-04-12 | 00:43

Krijgen we trouwens nog een thom steel filmpie of is hij al weer ladderzat? Dat onwettig kind van een Biereco. :)
(no offense tom vind je steeds grappiger)

miko | 28-04-12 | 00:41

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:32
Kan jij mij dan even duiden waar Wilders dit land naar de klote heeft geholpen?
Het land was al 'naar de klote' toen Wilders nog deel uitmaakte van de VVD.

necrosis | 28-04-12 | 00:39

@necrosis | 28-04-12 | 00:36

Als je er geen antwoord op geven vertel dan ook niet zo'n enorme onzin over mij, gast!!

Voor de rest interesseert het mij niet wat jij zoal vindt als je onzin begint te raaskallen.

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:39

@necrosis | 28-04-12 | 00:27
Ik zie anders dijkgraaf en Staaij nooit met crackberries bezig.
Maar hun manier van berichtjes oversturen geeft zo een rotzooi.
12345ster.files.wordpress.com/2010/02/...

miko | 28-04-12 | 00:36

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:31
Waarom zou ik daar antwoord op geven?
Sommige mensen zijn blind voor de werkelijkheid en verblijven in hun ivoren torens, om die werkelijkheid niet te hoeven zien.
Je kan Wilders een clown noemen, de problemen blijven!
Of wil je dat ontkennen?

necrosis | 28-04-12 | 00:36

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:32
Nee, dat was de schuld van Pim. Tot Pim was alles koek en ei.

Parsons | 28-04-12 | 00:35

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:26
Geen nieuws over Geert Wilders, maar ook niet nodig, zijn Noord-Afrikaanse pr machine draait op volle toeren.

First Contact | 28-04-12 | 00:32

@necrosis | 28-04-12 | 00:30

Ongetwijfeld. Hij heeft het land naar de klote geholpen. Ik ben niet eens naar de stembus gegaan. Kan je nagaan.

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:32

@necrosis | 28-04-12 | 00:27

Ben ik wel met je eens. Anderzijds bestaat er moderne media en het is verrekte handig om even wat te zoeken via internet.

Hoe dan ook, daar had ik het niet over. Ik vroeg je een voorbeeld te geven van iets in mijn vorige tegel aan jou. Wel bij de les blijven hè?

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:31

00:27 | + -1 -

Wie deed dat en waarom?

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:30

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:26
Ik denk dat Wilders meer voor dit land heeft gedaan dan jij.
Iets waar jij het niet mee eens bent, waar ik het vervolgens niet met eens ben.
Biertje?

necrosis | 28-04-12 | 00:30

Doet me denken aan 'Tuyf ies toot' van Toon Hermans maar dan in het echt.

WirMachenMusik | 28-04-12 | 00:29

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:19
welkom excellentie van het ministerie van minkudos.

miko | 28-04-12 | 00:28

@Hölzenbein | 28-04-12 | 00:19
Ik zal je even helder duiden wat ik vind:
Tijdens debatten horen die Iphones, Tablets en andere meuk gewoon even in de 'locker' opgeborgen te worden.
Ik heb heel wat debatten gevolgd vanaf mijn pc, en het viel mij op dat heel veel kamerleden tijdens bepaalde speeches zaten te 'pingen', sms'en of andere dingen deden die niets met politiek te maken hebben.
Vind je bepaalde speeches niet interessant?
Luister dan in ieder geval naar andermans argumenten, ipv een beetje verveeld gaan zitten 'kutten' met je nieuwste speeltje of ga een baan buiten de politiek zoeken.

necrosis | 28-04-12 | 00:27

@Armin Langbaard | 28-04-12 | 00:12
Mits goed geconserveerd.Ik ben gerontofiel

miko | 28-04-12 | 00:26

Iemand nog iets gehoord van eh... hoe heet die gast nog weer... eh... die geblondeerde roeptoeter. Damn, hoe heet die clown nou. A ja, Wilders?

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:26

@Stormageddon | 28-04-12 | 00:10
Nou, ik denk dat Greetje daar wel een punt heeft.Clooney of pitt als lijsttrekker en de huisvrouwen laten een slijmspoor achter op weg naar de stembus.Berlusconi had niet voor niks een paar lekkertjes voor het Europarlement.En Ilona stakller kreeg 20.000 stemmen voor wat kusjes.Kim Holland kan zo in het parlement komen. *huivert*
Ik hoop niet dat ik pandora doosje opengetrokken heb.

miko | 28-04-12 | 00:24

@zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:20

Slordig ja.

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:23

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:19 Wat een amateuristisch Kamerlid.

Z'n printjes in de fractiekamer laten liggen.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:20

@zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:18
Yep!
En ondertekend door jansen, zeg maar....

necrosis | 28-04-12 | 00:20

@necrosis | 28-04-12 | 00:10

Doe eens een voorbeeld geven dan. Volgens mij trek je weer wat uit je tovermouw.

Betreffende deze topic: Allemaal in scene gezet om de grootste blunder dan deze eeuw (VVD-CDA-PVV) te camoufleren.

Bovendien wat een amateuristische Kamer die nog niet eens een netwerkprinter ter beschikking heeft.

Hölzenbein | 28-04-12 | 00:19

Bosma 1 Tofik Hihi 0

SamKoeman | 28-04-12 | 00:18

Ben ik nou gewoon aan het corresponderen met iemand die zich 'dikke kutlul' noemt?

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:18

dikke kutlul | 28-04-12 | 00:01 Hij is ook boos over het deurbeleid bij de gemiddelde discotheek. Als je het mij vraagt doet zo'n portier een schatting naar leeftijd en dan valt Dibi buiten de boot. Ziet er te jong en kinderlijk uit.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:15

@miko | 28-04-12 | 00:11
Kaas zit waarschijnlijk in bad, samen met irma en lezend in het boek van Pechtold: IK, Kereltje....

necrosis | 28-04-12 | 00:15

Armin Langbaard | 28-04-12 | 00:00 Iemand heeft je tekening uitgegumd.

error 503

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:13

miko | 28-04-12 | 00:11 | + 0 -
Je zou nu mijn moeder in haar ondergoed moeten zien

Armin Langbaard | 28-04-12 | 00:12

@Nietvoordekat | 28-04-12 | 00:02
Doe eens normaal man!!!
Dat gaat zelfs hem lukken. ;)

miko | 28-04-12 | 00:12

@Armin Langbaard | 28-04-12 | 00:00
image not found.Of was dat de bedoeling?

miko | 28-04-12 | 00:11

Nietvoordekat | 28-04-12 | 00:02 Dat worden conflicten met de voorzitter. Als je om het andere commentaar voorziet van een scheldwoord aan de geadresseerde ben je buiten de orde.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:10

@Greetje Duisenberg | 28-04-12 | 00:04
Mensen die alleen op basis daarvan stemmen kan het inhoudelijk dus niks schelen. Die zou je het stemrecht af moeten nemen. Ik heb niet indruk dat het merendeel van de kiezers dergelijke overwegingen heeft, en ik heb echt geen hoge dunk van mijn medemens. De meesten zijn stupide, maar niet zo stupide dat ze alleen op "sympathie" stemmen.

Stormageddon | 28-04-12 | 00:10

@miko | 28-04-12 | 00:00
Daar gebruik ik mijn veto-recht.
Hölzenbein reageert af en toe net zo paniekerig als BakEllende destijds.
Laatstgenoemde dook (internationaal) diep in het stof vanwege 'Fitna', terwijl niemand de film nog had gezien.

necrosis | 28-04-12 | 00:10

Dibi is een zak hooi. Eerst de voorzitter tegen zich in het harnas jagen en dan denken dat je de regels nog een beetje kunt buigen.

Hij moet gewoon zorgen dat ie z'n zaken op orde heeft en zich onthouden van sneren naar een andere partij.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 00:08

@miko | 28-04-12 | 00:00
Haha, dat zal ze leren in Brussel.

First Contact | 28-04-12 | 00:05

@ Stormageddon | 27-04-12 | 23:22 | + 3 -
Fijn dat je het nog even uitlegt. Ik begrijp jou ook wel, maar begrijp jij mij wél?
.
Het gaat mij eventjes helemaal niet om wat er precies gezegd wordt. Dat bedoel ik juist aan te geven. Wat blijft er van zo'n tv moment op het netvlies van de terloopse kijker kleven, een stuntelige vriendelijke Marrokaan, en een koelzakelijke PVV baas.
.
Wie roept meer sympathie op?
.
Zo stemmen veel kiezers nou eenmaal! Dus moet je daar terdege rekening mee houden.
.
Het is ook de hoogste tijd voor een nieuwe aanpak voor de PVV, want de oude boodschap is nu wel grijs genoeg gedraaid. Euro, Schengen, ESM, er zijn voldoende thema's om aan te werken. Wat mij betreft pakt Wilders door met de economische aanpak, want hij heeft volgens mij gelijk. Die 3% is gewoon absurd.

Greetje Duisenberg | 28-04-12 | 00:04

@miko | 28-04-12 | 00:00
Hahaha, Holzie in de politiek. Dan moet 'ie serieus in discussie gaan joh!

Nietvoordekat | 28-04-12 | 00:02

@necrosis | 27-04-12 | 23:54
Ik hou me heel erg ver weg van dat wespennest. Ik ben er van overtuigd dat ik capabel genoeg ben (klinkt dat ego? dat klinkt ego), maar elke 10 minuten achterom kijken uit angst voor een dolk in je rug, daar heb ik echt geen zin in.

Afgezien daarvan heb je natuurlijk een punt. Als je ziet wat hier aan hoger opgeleid volk rond loopt, daar valt een prima partij van te vormen. Zou ik meteen op stemmen.

Nietvoordekat | 28-04-12 | 00:02

Tofoe Bibi is echt een van de meest sneue stukjes mensenvlees die in de tweede kamer rondlopen. Bij het debat over die neger die we hebben uitgezet kwam hij met kinderlijke argumenten als 'hadden zijn ouders hem dan in een ander huis moeten zetten en geen eten geven ofzo'. Verschrikkelijk dat zo'n imbeciele grote kleuter een beetje volksvertegenwoordiger mag spelen. Aan de andere kant is dat ook weer niet zo gek, er zijn tegenwoordig genoeg debielen van hetzelfde soort en als het er niet genoeg zijn importeert Tofoe er nog wel wat extra.

dikke kutlul | 28-04-12 | 00:01

@necrosis | 27-04-12 | 23:54
Nemen we voor buitenlandse zaken Hölzenbein. Die woont toch al in het buitenland. :0
Is dan waarschijnlijk wel een beetje de dissonant maar dat mag de pret niet drukken.

miko | 28-04-12 | 00:00

@Kleaver | 27-04-12 | 23:54
Nog even los van de rol van onafhankelijke rol als voorzitter:
Volgens mij begon Dibi met de opmerking 'PVV elementen'.
Men probeert nog steeds om PVV ergens diep weg te stoppen waar men het nooit zal kunnen horen of zien.
Dibi & co zal moeten accepteren dat de geest definitief uit de fles is!

necrosis | 27-04-12 | 23:58

Mooi laten zitten die Tofik. Hij zal het prima doen als back-up van Sap. *proest*

First Contact | 27-04-12 | 23:55

Ik voel een "dick bruna-momentje" opkomen voor in dumpert.

Duderoo | 27-04-12 | 23:55

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:45
Je brengt me op ideeën, zullen we een 'roze alternatief' gaan smeden?
Er lopen genoeg capabele reaguurders rond die ik hoger aansla dan om het even welke politicus/ politica.
Ze willen marktwerking?
Ze kunnen marktwerking krijgen!
Ook in de politiek!
En waarom niet?
Femke zei ooit: 'jullie Powned'tje gaat er lekker niet komen', hoe zuur bleken de druiven toen Plasterk groen licht gaf?

necrosis | 27-04-12 | 23:54

Bosma kan het niet laten om GL te fokken natuurlijk.

Kleaver | 27-04-12 | 23:54

... de tranen springen je in de ogen bij dit staaltje van dilletantisme en minachting van het huis- heb je spullen op orde of blijf weg.
-
Dit had ik Dibi nog wel eens onder Dolman of Deetman willen zien flikken.

azoturie | 27-04-12 | 23:52

@miko | 27-04-12 | 23:49
Mensen zullen altijd egoïstische klootzakken blijven. Doe mij dan maar egoïstische klootzakken die snoeihard afgerekend worden op fouten, in plaats van.. ja, in plaats van dat stelletje cirkelrukkers dat we nu hebben eigenlijk.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:51

zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:41 |
Ik waag het zijn geloof ernstig te betwijfelen.
Jammer van zijn partij, want ik vind het verder een snoezig mutsig manneke.

vetkleppert | 27-04-12 | 23:50

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:42
In grijze pakken geloof ik ook niet zo.Die krijtstrepers hebben ons ook genoeg geld gekost met hun bank spelletjes.
*handen omhoog werpt*

miko | 27-04-12 | 23:49

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:49
*kuch* DAN, droplul, DAN!

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:49

@reageerbuis | 27-04-12 | 23:33
Ik had op m'n 14e al meer politiek inzicht als menig reaguurder. Laat staan de gemiddelde 18-jarige.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:49

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:45 Soms is dat jammer.

Met het wanbeleid trekken ze nog steeds nieuwe klanten aan.

zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:48

@reageerbuis | 27-04-12 | 23:33
Vanaf 18 heb je stemrecht, ongeacht wat je denkt of doet.
Er zijn ook hele gemeenschappen die CDA stemmen sinds de fusie van KVP, AR en CHU.
Hetzelfde geldt voor gesloten gemeenschappen die uitsluitend SGP stemmen.
En ze komen er mee weg, ongeacht de barbaarse omstandigheden waarin veel bejaarden zich bevinden.
Die mensen hebben niet meer de kracht om te gaan demonstreren.

necrosis | 27-04-12 | 23:47

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:37
Sabanen?

miko | 27-04-12 | 23:47

@zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:44
Het is maar goed dat de klanten van de overheid niet over kunnen stappen.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:45

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:42 Als het in de bestuurskamer van een groot beursgenoteerd bedrijf zou gaan als in de Tweede Kamer dan kun je het faillissement gewoon aan zien komen.

zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:44

@miko | 27-04-12 | 23:36
Ze zorgen voornamelijk heel erg goed voor zichzelf. Kijk maar eens naar al die bezuinigingen. Ik durf te wedden dat er geen cent bezuinigd wordt op de Haagse elite. Ze zullen gek zijn joh. Je eigen loon deels kunnen bepalen en dan niet voor het maximale gaan, dan ben je echt niet geschikt voor de politiek.

@necrosis | 27-04-12 | 23:35
Helemaal eensch. Alleen is een hart ook een belemmering. Het liefst zou ik een stel grijze pakken zien, die besluiten nemen puur op basis van degelijke argumenten en kosten-baten-analyses en weet ik veel wat voor dingen ze allemaal in het bedrijfsleven gebruiken, in plaats van 50x hetzelfde te zeggen met holle frases als "het kan toch niet zo zijn dat".

Maar goed. De polletiek moet ook te volgen zijn voor ons dom burgervolk, dus een klein beetje De Gouden Kooi...

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:42

vetkleppert | 27-04-12 | 23:40 Nee, want dan moet ie een hoofddoekje dragen.

Van z'n geloof.

zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:41

Kan Tante Tofik nou eindelijk eens gewoon openlijk heaumeau zijn alsjeblieft? Dan krijgt hij van mij zelfs nog applaus als hij zoals gewoonlijk zeurt, zuigt en jengelt over groenlinkse zeur zuig en jengeldingetjes.

vetkleppert | 27-04-12 | 23:40

Dibi werd er zelfs een beetje iMotioneel van. Van die iMotie van Marcouch.

zeg maar jansen | 27-04-12 | 23:40

@miko | 27-04-12 | 23:34
En niet één daarvan afgemaakt!
Enfin, je weet nu waar je voor werkt...

necrosis | 27-04-12 | 23:38

@miko | 27-04-12 | 23:33
Linkschmenschen op GS?

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:37

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:32
Ach om dan toch maar eens een voorstel van Sharon(je weet wel,die nu stopt) te gebruiken.Laat gtvr die wijven die een hbo of wo studie gevolgd hebben eens van hun sherry reedt komen en gaan werken.Dat is ook kapitaal vernietiging.*zwaait naar zusjes*

miko | 27-04-12 | 23:36

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:24
Dan heb je inderdaad geen cv om aan te kunnen treden als volksvertegenwoordiger, maar het bewijst wel dat je een hart hebt, iets wat ik mis bij veel volksvertegenwoordigers die nog nooit een bejaarde van dichtbij hebben gezien (familieleden uitgezonderd).
Het zijn echter wel de mensen die gaan over bezuinigingen in de zorg, over de rug van oudjes die zichzelf niet meer kunnen wassen.
En dan jezelf 'sociaal' durven noemen.....

necrosis | 27-04-12 | 23:35

@necrosis | 27-04-12 | 23:27
Twee of andere studie.Dat dan weer wel.

miko | 27-04-12 | 23:34

@necrosis | 27-04-12 | 23:21
Dat heet marketing. Mijn oma van 94 denkt nog steeds dat ze naar de reclame van de plus zit te kijken als GL gebruikt maak van hun zendtijd op TV.

Ben ook van mening dat je mag stemmen in Nederland als je tussen de 18 en 65 bent. Alleen al het feit dat mijn oma haar hele leven pvda heeft gestemd omdat Willem Drees zo'n lieve man was.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:33

@Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:23
untermenschen? We zijn dus met te weinig en hebben last van inteelt. Waar ken ik dat van?

miko | 27-04-12 | 23:33

@ miko
Toonhoogte... het gaat over hoe je het zegt.
.
Dibi zegt gewoon wat ie te zeggen heeft, daar is ie parlementariër voor. Hij vindt sommige pvv dingen blijkbaar raar. Niet verwonderlijk trouwens dat hij dat vindt én dat ie dat even zegt, gegeven zijn achterban.
.
Is immers een goeie vorm van marketing.
.
Ik ben het echt niet met GL eens hoor op de meeste punten, maar Dibi zit daar duidelijk in de eerste plaats voor zichzelf en minder voor GL, en dat vind ik wel heel slim van hem.

Greetje Duisenberg | 27-04-12 | 23:33

@dosis | 27-04-12 | 23:28
Eensch. Bezuinigen op onderwijs is zo ongeveer het domste (o-ho) wat je kunt doen. Nederland kenniseconomie lijkt zo meer dan een holle frase.

Wat de zorg betreft: veel mensen die in de zorg werken, werken heel hard voor een relatief laag loon. Als je daar dan op gaat bezuinigen, dan tref je die mensen. Da's niet echt lief.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:32

Hehe,de twee hippe marokkanen met hun ipad snappen er waarschijnlijk niets van.

de grote Anti | 27-04-12 | 23:29

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:24 |
Nee hoor, die insinuatie wilde ik niet maken. Dan heb je wel ervaring met werken in de zorg en begrijp je hoe belangrijk het is dat we humaan omgaan met ouderen.
Je zou willen dat een kamerlid of kabinetslid de ervaring had van 500 jaar ervaring in verschillende beroepen. Dan wordt er misschien wat minder gesneden op de plekken waar het geld wél nodig is.
Namelijk hier, in de zorg, in het onderwijs, voor de mensen die het hebben opgehoest.

dosis | 27-04-12 | 23:28

@dosis | 27-04-12 | 23:21
Dat zou ik niet willen zeggen.Ik denk dat er wel bekwame mensen zijn of beter gezegd, zouden kunnen zijn.Maar als je werk dag in dag uit inhoud dat je elkaar katten afvangt en daar geld,goed geld, voor krijgt en verder nooit echt met gewone mensen praat dan keer je in je zelf.Je ziet het ook wel eens met wetenschappers.Beregoed in hun vak maar soms helemaal van de wereld.

miko | 27-04-12 | 23:28

@dosis | 27-04-12 | 23:21
Het bekende verhaal:
Je doet een één of andere studie, gaat vervolgens de lokale politiek in, rolt door naar de landelijke politiek, om je vervolgens terug te trekken met een pak 'wachtgeld' tot aan je pensioen.
'links' in een notendop!
*zwaait naar Sharon*

necrosis | 27-04-12 | 23:27

Kom kom het is allemaal vrijwilligerswerk en ze houden er geen cent aan over.

Andersom dag | 27-04-12 | 23:26

@dosis | 27-04-12 | 23:21
Want 20 jaar bejaarden wassen, dan weet je hoe je een land moet besturen.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:24

@dosis | 27-04-12 | 23:22
Ik niet, maar ik reaguur door m'n derde been in hoog tempo over mijn toetsenbord heen te roffelen, dus heb ik niet nodig.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:24

@miko | 27-04-12 | 23:21

Nee, maar wel het ras Roze Khmer, geloof ik... Toch?

ZKH EénOog | 27-04-12 | 23:24

necrosis | 27-04-12 | 23:21 | + 0 -
Ja goed dat is waar , Ik mis dan ook Femke heel erg., snik.

Eurotokkie | 27-04-12 | 23:23

@miko | 27-04-12 | 23:21
Nou reaguurders zijn minderwaardige mensen, hoor ik me af en toe aanleunen, dus volgens mij zijn we hier een stelletje untermenschen!

Het is toch wat. *pakt er nog een biertje bij*

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:23

@harry pikkel | 27-04-12 | 23:05
LOL!

La Vie En Rose | 27-04-12 | 23:23

miko | 27-04-12 | 23:21 |
Hebben allemaal 12 vingers.

dosis | 27-04-12 | 23:22

@Greetje Duisenberg | 27-04-12 | 23:12
Bosma zit daar geen politiek te bedrijven, pedant te doen, of Dibi af te zeiken, hij zit daar om te zorgen dat de regeltjes gevolgd worden. Hij doet helemaal niet alsof hij het tegen een idioot heeft, hij houdt het luchtig. Dat doet Verbeet ook wel eens en andere commissievoorzitters ook.

De PVV-elementen waar Dibi het over heeft, daar bedoelt hij geen personen mee, maar voorstellen/zinnen in de motie die volgens hem uit de PVV-koker komen.

Heb je de rest wel begrepen? Oh wacht, er is geen rest.

Stormageddon | 27-04-12 | 23:22

@Pasta-saus | 27-04-12 | 23:01
Psies. @Scorese heeft een punt. @denk.toch.eens.na
drie punten.

La Vie En Rose | 27-04-12 | 23:22

@ZKH EénOog | 27-04-12 | 23:18
Ik weet het nu allemaal ook niet meer.Bestaat er reaguurders ras?

miko | 27-04-12 | 23:21

@Eurotokkie | 27-04-12 | 23:15
Lachen om Dibi?
Ben je vergeten wie zijn salaris (indirect) betaald?
Ik denk dat Dibi harder lacht dan jij.
Sowieso vind ik dat hele GL-circus van bedroevende kunne, maar zolang ze idioten zo gek krijgen om op ze te stemmen.....

necrosis | 27-04-12 | 23:21

miko | 27-04-12 | 23:10 |
Sommigen zitten al met begin twintig in de Kamer. Dan heb je toch niet kunnen ervaren wat het betekent om voor jezelf te zorgen, om loyaliteit naar een werkgever of eigen bedrijf te ontwikkelen.

Laat staan dat je twintig jaar lang bejaarden hebt gewassen, of tien keer bent overvallen in een tankstation. Gebrek aan ervaring, overdosis beter weten. Lijken wel behept met Dunning-Kruger, als je het zo leest.

dosis | 27-04-12 | 23:21

reageerbuis | 27-04-12 | 23:11 | + 0 -
Dan zetten we Dibi een keppeltje op

Armin Langbaard | 27-04-12 | 23:20

Parel van het Zuiden | 27-04-12 | 23:15
So what? Schrijf je toch een lening uit? De overheid is het slechtste bedrijf denkbaar, maar zolang ze nog een verplichte klantenkring hebben kunnen ze het nog wel een tijdje uitzieken. Zeker als 2/3 van die klantenkring het ook nog eens is met hun beleid.

harry pikkel | 27-04-12 | 23:18

@Greetje Duisenberg | 27-04-12 | 23:12
Vond Bosma niks raars zeggen.Dibi met zijn verwijzing naar PVV elementen wel.Hoeft niet.

miko | 27-04-12 | 23:18

Nu bier drinken met @overVecht. Adieu.

Pasta-saus | 27-04-12 | 23:18

@miko | 27-04-12 | 23:16

Sommige beroepen heb je inderdaad een bepaald aangeboren 'talent' voor nodig. Maar om het nou gelijk een ras te gaan noemen...

ZKH EénOog | 27-04-12 | 23:18

@Stormageddon | 27-04-12 | 23:11
Mij bekend en tofi weet het ook en wordt hier op een juiste manier terecht gewezen. Op een minder groenslinkse manier dus.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:16

@Stormageddon | 27-04-12 | 23:07
Dus we mogen niet zeggen ja-knik-neger maar moeten zeggen ja-knik-griffier?
Is dat trouwens een ras griffier? *denkt aan poes met merelkop*

miko | 27-04-12 | 23:16

@harry pikkel | 27-04-12 | 23:11 |

Ook niet, als de consumptie verder inzakt pakken ze per saldo vrijwel geen extra inkomsten. Laat ik de gederfde inkomsten op andere belastingen (winst bedrijven, etc.) gemakshalve nog even buiten beschouwing. Neerwaartse spiraal is ingezet...

Parel van het Zuiden | 27-04-12 | 23:15

necrosis | 27-04-12 | 23:11 | + 0 -

Toch is het altijd lachen om Dibi.

Eurotokkie | 27-04-12 | 23:15

Toch lijkt me homo dibi geen verkeerde.

Jut en de 2 zolen | 27-04-12 | 23:15

Zowel Bosma als Wilders doen er verstandig aan ervoor te zorgen dat mensen niet langer kunnen aankomen met een excuus als "rare pvv elementen", gewoon omdat die rare elementen er niet zijn.
.
Dat hoort bij politiek. Je tegenstander geen munitie geven om je bij voorbaat af te schieten.
.
Ik vind dat ze daar echt aan moeten werken, en het stemvee vindt dat blijkbaar ook. En vooral de laatste groep heeft altijd gelijk. Werk aan de winkel jongens.
.
Dat is belangrijker dan pedant te lopen doen, Bosma! Daar win je geen stemmen mee, je stoot ze juist af.
Het gaat om de toonhoogte. Als je dan weet dat iemand veel respect heeft, zoals Dibi, praat dan niet of je het tegen een idioot hebt, ook al heb je formeel gelijk.
.
De pvv moet zichzelf beter leren verkopen, want anders gaat het fout, en dat zou ik wél betreuren trouwens, want de boodschap is ontzettend belangrijk.

Greetje Duisenberg | 27-04-12 | 23:12

@Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:45
En bunzing rooft niet op eigen erf.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:11

@Eurotokkie | 27-04-12 | 23:05
Mr. Bean heeft zijn geld verdiend door verkoop van zijn 'product', opgebracht door mensen die het wél leuk vinden.
Dibi krijgt gratis geld, en niemand vind hem leuk.

necrosis | 27-04-12 | 23:11

Parel van het Zuiden | 27-04-12 | 23:09 |
Wel als je je eigen organisatie groot wil houden en schijt aan de rest hebt.

harry pikkel | 27-04-12 | 23:11

@reageerbuis | 27-04-12 | 23:06
Bosma zit daar op dat moment als voorzitter, niet als kamerlid namens een fractie. Hij doet op dat moment niet mee aan de inhoudelijke beraadslagingen.

Stormageddon | 27-04-12 | 23:11

Stormageddon | 27-04-12 | 23:07 | + 0 -

Duidelijk .

Eurotokkie | 27-04-12 | 23:10

die vrieskip tofu heeft net zoveel veerkracht als een plofkip

doemeeenlul | 27-04-12 | 23:10

Bosma for President

Gare Raap | 27-04-12 | 23:10

@dosis | 27-04-12 | 23:00
ik denk eerder dat de meeste politici in een bubble leven.Echt niet wetend wat de meeste mensen bezig houd.Ze zijn een beetje als popsterren en topsporters met een mega salaris.Totaal geen gevoel met de werkelijkheid.

miko | 27-04-12 | 23:10

@PrinsesStoepje | 27-04-12 | 23:01 |

Ach tezamen met die andere 149 financieel-economische nitwits steekt hij zo schraal niet af. Een consumptieve belasting (BTW) verhogen met 2% terwijl de economie al stagneert door vraaguitval (mensen zijn al de hand op de knip aan het houden) getuigt nou niet bepaald van veel inzicht....

Parel van het Zuiden | 27-04-12 | 23:09

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:56
Die "ja-knik neger" heet een griffier. De griffie notuleert, zorgt voor verspreiding van kamerstukken en agenda's, schrijven de handelingen en vormen de ambtelijke ondersteuning van het presidium. Griffiers worden geacht het reglement van orde en wetgeving te kennen.

Stormageddon | 27-04-12 | 23:07

@Pasta-saus | 27-04-12 | 22:58
Dibi heeft nog lang niet door dat Bosma voor de PVV in de kamer zit. Anders had hij eerder een slijmerige opmerking gemaakt kenmerkend voor kwallen die drijven in de Middellandsezee.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:06

necrosis | 27-04-12 | 23:04 | + 0 -

Mr. Bean is anders heel rijk geworden met dat hoofd.

Eurotokkie | 27-04-12 | 23:05

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:56
Kan natuurlijk zijn dat hij uit India of zo komt.Die kerels zitten altijd met hun hoofd te wiegen.Een beetje als die koordjes trekkers uit o it aint half hot mum

miko | 27-04-12 | 23:05

La Vie En Rose | 27-04-12 | 23:00
Het is goed dat ze die jongen kort gehouden hebben. Geef hem 1 vinger en volgende keer wil ie een motie via twitter indienen. Dat moeten we niet willen.

harry pikkel | 27-04-12 | 23:05

Bij dat hoofd van Dibi moet ik gelijk aan Mr. Bean denken, net zo sneu.....

necrosis | 27-04-12 | 23:04

reageerbuis | 27-04-12 | 23:01 | + 0 -

Aha.

Eurotokkie | 27-04-12 | 23:04

@Scorsese | 27-04-12 | 22:47
Lol, werken.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 23:02

@La Vie En Rose | 27-04-12 | 23:00
Inderdaad. Die regel is er speciaal voor Dibi gemaakt om het hem es flink moeilijk te maken op dit soort momenten.

Pasta-saus | 27-04-12 | 23:01

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:56
Heet ook vaak. De griffier.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:01

Tofik is onze sgattige homo-mocro maar om hem nou te laten meebeslissen over onze miljarden....

PrinsesStoepje | 27-04-12 | 23:01

miko | 27-04-12 | 22:57 |
Dat is ook precies waar het om draait. Het 'landsbelang' stelt in Den Haag geen reet voor. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dát doorkrijgen.

Stemmen? Echt niet. Ik koop op 12 september wel iets van Philips of Unilever of Shell. Aandelen ofzo.

dosis | 27-04-12 | 23:00

@Scorsese | 27-04-12 | 22:47
Yep, maar omdat Martin Bosma van die verschrikkelijke PVV vanavond voorzitter is moet alleen Tofik Dibi, omdat hij van Marokkaanse afkomst is een motie op papier indienen. De rest mag dat doen per iPad......

La Vie En Rose | 27-04-12 | 23:00

@damnschreeuwer | 27-04-12 | 22:17
Je moet niet Pim gaan nadoen.

reageerbuis | 27-04-12 | 23:00

@roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:52
Dominicama?

miko | 27-04-12 | 22:59

@ZKH EénOog | 27-04-12 | 22:57
Ik wilde net zeggen. Dibi heeft z'n zaken niet op orde en Bosma redt hem van een nog sneuere afgang.

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:58

@dosis | 27-04-12 | 22:46
Iemand met een goede dosis(hehe) verstand en dat hoeft echt geen raket geleerde te zijn, kan prima in de kamer.Het grootste probleem zijn de zelf ingenomen mensen als een John Leerdam die meer met hun eigen exposure bezig zijn dan iets voor elkaar proberen te krijgen.

miko | 27-04-12 | 22:57

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40

Oh, en ok, ik zal het ook nog even toelichten voor je:

Dat 'mierenneuken' van Bosma, is niet alleen omdat Dibi een paar seconden daarvoor een sneer geeft aan de PVV, maar is zelfs IN HET BELANG VAN DIBI!! Bosma HELPT Dibi hier.

Een motie, die niet volgens de reglementen is ingediend, kan namelijk (achteraf) nietig verklaard worden. Dus Dibi hoort Bosma hier op zijn knieën te danken. Maar ja, Dibi gaat maar voor één ding op zijn kniëen: een stuk meteoriet in het Midden-Oosten.

Oh, en voor zijn vriendje misschien, maar dat gaat ons natuurlijk verder niet aan...

ZKH EénOog | 27-04-12 | 22:57

Zie ik Dibi daar nu flirten met Bosma?!?!

HoogToontje | 27-04-12 | 22:57

reageerbuis | 27-04-12 | 22:53 | + 0 -

Die ja knik neger naast Bosma kent anders die regels wel.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:56

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40
Feit 1: regeltjes worden gemaakt in de 2e kamer.
Feit 2: Deze nieuwe nederlander met dubbele nationaliteit is niet op de hoogte van een regel dat in een reglement is verwoord.

reageerbuis | 27-04-12 | 22:53

@Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:45
:)

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:53

Parsons | 27-04-12 | 22:49 |
Aha, jij hebt hem ook al gevonden. Ik ben er maar niet aan begonnen. Eerst een zak mini-snickers leegeten.

dosis | 27-04-12 | 22:53

@solidstate | 27-04-12 | 22:41
dude, een veel groter nationalist dan ik zul je niet snel vinden..... de oranje wit blauwe vlag hangt bij mij 365 dagen per jaar uit. Ik bestrijd ieder fascisme, of het nou de socilastische, national socialistisch, europese, de von ambsberg of de islam fascisme is, vrijheid voor onze westerse cultuur , en met name die van Nederland is iets wat mij zeer aan het hart ligt. toch hoop ik dat hij zijn verwarrende innerlijke strijdt op orde krijgt, en kiest voor Nederland.... en snel... ik ga nu kappen met schrijven, mijn dominicaanse buurvrouw komt bij me op bezoek, en ik ga even multi culten.... mazzel.

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:52

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40
In liefde, oorlog en politiek is alles geoorloofd!
+1 voor Bosma

necrosis | 27-04-12 | 22:52

Kan het nog triester, de helft van de voorvechters van de islamieten in de 2e kamer is homo. Dibi is een aardige knul, alleen zijn acherban niet. Met Bosma als voorzitter, geniaal.

WildPlassert | 27-04-12 | 22:49

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40
Die domheid, die stuitende domheid van u kent geen grenzen. (vrij naar BertBrussen)

La Vie En Rose | 27-04-12 | 22:49

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40
Zeuren over regeltjes is iets anders dan een debat in goede orde leiden. In een debat dat gaat over zeuren over regeltjes wordt gezeurd over regeltjes, terwijl de van tevoren opgestelde spelregels van het debat in acht worden genomen. Zo gaat dat in een nochtans geciviliseerd land. Het alternatief is debat op z'n Tahrir's, waar vrouwen publiekelijk verkracht worden omdat het moet van de pedofeet.

Verder nog vragen?

Parsons | 27-04-12 | 22:49

miko | 27-04-12 | 22:44 |
Jij kijkt alleen maar naar zijn inhoud. Dat boeit me niks, gaat me erom hoe iemand het verwoordt. Ik lees liever een foute gast die het mooi kan zeggen dan de zoveelste zemel die met een obligate mening komt en denkt dat hij het buskruit heeft uitgevonden.

harry pikkel | 27-04-12 | 22:48

Parsons | 27-04-12 | 22:45 | + 0 -
dat zeg ik.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:48

Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:45 |

Lokjuwelier. Dat vind ik het mooiste woord van de maand. En blijkbaar nodig in den lande.

Lokjuwelier. Opdat we niet vergeten welke beroepen echt gevaarlijk zijn.

dosis | 27-04-12 | 22:48

reageerbuis | 27-04-12 | 22:44 | + 0 -

Ja hoor , gewoon van ontwikkelingshulp geen probleem.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:48

Raar.. in de Eerste Kamer werken ze - nagenoeg - alleen nog maar met de iPad.

Scorsese | 27-04-12 | 22:47

miko | 27-04-12 | 22:42 |
Brrr. Er zitten al genoeg engerds zonder verstand in de TK. Misschien moeten we daar toch eens een toets voor invoeren. "Weet u wel wat u komt doen, hier?"
[ ] JA
[ ] NEE

dosis | 27-04-12 | 22:46

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:39
Ja.

Parsons | 27-04-12 | 22:45

Kunnen we Tofik niet als lokjuwelier gebruiken?

Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:45

@denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40

Dat is het standaard probleem van Wilders-en PVV-bashers:
ze snappen het niet...

ZKH EénOog | 27-04-12 | 22:44

@harry pikkel | 27-04-12 | 22:37
Peop praten is geen talent ook al ruik je dat.

miko | 27-04-12 | 22:44

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:31
Hebben ze dan ook wifi in Afrika?

reageerbuis | 27-04-12 | 22:44

"pvv elementen"
hij doelt hier vast op de broodnodige dosis realiteit

Dhr. de Wit | 27-04-12 | 22:43

Met zo'n allochtonen jongeren vertegenwoordiger (AJV) ben je al snel *kansarm*.

reageerbuis | 27-04-12 | 22:42

@dosis | 27-04-12 | 22:29
Tja Tofik ging op zijn plaat maar liever die in de kamer dan zoiets als cosherias simplex of hoe dat ras dan ook mag heten.

miko | 27-04-12 | 22:42

de kudtkrantenjongen | 27-04-12 | 22:13 |
Okay, dan is het goed.

lanexxx | 27-04-12 | 22:42

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:40 |
Doe jij voor de zekerheid het slot op de deur?

dosis | 27-04-12 | 22:41

Wat je wat pas erg is? Ruud *pats* kenker Lubbers horen op StaatsTV 2.

mijntweecent | 27-04-12 | 22:41

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:40
Hij paste niet in het format. Kan gebeuren.

harry pikkel | 27-04-12 | 22:41

@ roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:33
Iemand die met dergelijke voorstellen komt heeft zijn agenda duidelijk gemaakt en voor mij afgedaan. Niet zo verwondeerlijk dat marcouch met dit soort voorstellen komt het is immers plicht van ELKE moslim om de sharia in te voeren. Hoofddoek wordt al normaal gevonden door sommige hersenloze dhimmi's en telkens komt er weer een volgende stap bij. Marcouch schuift de doelpalen tijdens de wedstrijd en toch krijgt hij van jou het voordeel van de twijfel? Faal. Man is gewoon niet te vertrouwen en dat is al talloze malen bewezen.

solidstate | 27-04-12 | 22:41

Parsons | 27-04-12 | 22:19 | + 4 -

Snap de Bosma fans hier toch niet, normaal zijn jullie het altijd met hem eens als hij zeurt over het feit dat er te veel regeltjes zijn. En nu hij zelf aan het mieren neuken is zijn jullie nog steeds fan.

denk.toch.eens.na | 27-04-12 | 22:40

@harry pikkel | 27-04-12 | 22:37
Ja, heel jammer. *kuch*

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:40

tofik dibi a.k.a. 'tofu wibi', net zo aandoenlijk maar kan helemaal niks

dododood | 27-04-12 | 22:40

Parsons | 27-04-12 | 22:37 | + 0 -
Ja ja.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:39

brutus68 | 27-04-12 | 22:33 |
Of niet, als het aan de lange tenen van het Auschwitzcommittee ligt. Pfff, wat een klucht is dat, zeg.

dosis | 27-04-12 | 22:39

Tofik is al maanden de weg kwijt, de PvdA al jaren en dat zit in de kamer .....

smdyasc | 27-04-12 | 22:39

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:33
Die zit op de bank ja.

Parsons | 27-04-12 | 22:37

Nou, dat was een korte carrière voor Kosherias. Jammer, ik rook talent.

harry pikkel | 27-04-12 | 22:37

@Pasta-saus | 27-04-12 | 22:32
Waar?!

Parsons | 27-04-12 | 22:37

LOLOLOL Martin Bosma als voorzitter! Ziet er uit als een vrouw op een motor.

Tommygunner | 27-04-12 | 21:52
wel een heel lelijke vrouw

tigger nitty | 27-04-12 | 22:34

Parsons | 27-04-12 | 22:31 | + 0 -

Bier en lekkere wijven natuurlijk.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:33

@solidstate | 27-04-12 | 22:24
ben ik zeker met je eens, en ook zijn standpunt over een gebedsruimte aan de hbo in Amsterdam is discutabel.... zoals ik zei, ik hou hem nauwlettend in de gaten, maar op de een of andere manier heb ik een zwak voor de man, en hoop ik dat hij me gaat verassen..

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:33

miko | 27-04-12 | 22:25

Mwah. Over een jaartje of 70 leest een wel intelligent achterneefje van Cosherias een gedichtje over hem op. Iets over foute keuzes en dergelijke.

brutus68 | 27-04-12 | 22:33

@Parsons | 27-04-12 | 22:31
Snel! Schakel naar Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen!

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:32

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:29 |
Mwoah, ik denk dat je met een klein waterreservoir best een soort mobiele bidet kunt inbouwen.

Maar of je het ook moet doen...?

dosis | 27-04-12 | 22:31

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:23
Ik kijk #hgt en lach me suf. Met voldoende bier is alles te doen. Dat blijkt.

Parsons | 27-04-12 | 22:31

Dibi loopt gewoon ver vooruit over een paar jaar kun je alleen nog maar een motie indienen via een iPad

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:31

miko | 27-04-12 | 22:28 |
Dat heet een ban, toch?

dosis | 27-04-12 | 22:29

@dosis | 27-04-12 | 22:29
Daar is vast een app voor.

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:29

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:23 |
Met je iPad?

dosis | 27-04-12 | 22:29

@Cosherias | 27-04-12 | 22:11
Kunnen ze voor halve gare zo als jij geen dubbele Zwitsal invoeren?

miko | 27-04-12 | 22:28

@dosis | 27-04-12 | 22:27
LOL

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:28

@Cosherias | 27-04-12 | 22:10
jij weet blijkbaar niet wat ras inhoud.Het is namelijk niet gewoon een term.Daar mag je niet vrijblijvend mee omgaanDat hebben biologen redelijk strak afgesproken.

miko | 27-04-12 | 22:27

harry pikkel | 27-04-12 | 22:16
Te paard, te paard! We zijn verraden!

dosis | 27-04-12 | 22:27

@Cosherias | 27-04-12 | 22:05
Zeg eens even,wat voor ras? Bovendien lijkt het me niet raar dat politici elkaar even inlichten over wat voor moties ze in gaan dienen om bij elkaar steun te vinden ook buiten de partij.
Sneu figuur.

miko | 27-04-12 | 22:25

@ roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:17
Nee. Marcouch pleit, als het even kan voor koran lessen op openbare scholen en hoofddoekjes bij de politie.
Denkt zeker dat iedereen gek is en dat ze in zijn van de pot gerukte onzin meegaan. Niet dus.

solidstate | 27-04-12 | 22:24

Parsons | 27-04-12 | 22:19 | + 0 -

Ik zit nu op de WC en veeg mijn kont af meer niet.

En jij?

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:23

@ Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:13
Ze dekken elkaars fouten af. Loyaliteit onderling met hun mede moslims (niet ras) is ALTIJD groter dan Nederlandse of partij belangen. Allah's wetten zijn leidend voor deze figuren en dat zit dan samen verspreid over ONS parlement met een eigen allah agenda.

solidstate | 27-04-12 | 22:21

@harry pikkel | 27-04-12 | 22:16
Dat is dus het format.

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:20

Als Steve Jobs nog geleefd had was er niets aan de hand geweest.

"De nieuwe iMotie - Bestel vandaag bij de Apple Store."

Jackanders | 27-04-12 | 22:19

@Eurotokkie | 27-04-12 | 22:10
Kerel heeft een aardig boekje geschreven ja, maar dat staat los van zijn uitmuntend optreden als voorzitters in dezen.

En jij?

Parsons | 27-04-12 | 22:19

Damnschreeuwer: leer eens vervoegen. Dat doe je met werkwoorden. Werkwoorden is een lullig woord. Ga maar terug naar de lagere school. Helaas: U moet het hiermee doen.

pitsteen | 27-04-12 | 22:19

O O Den Haag

Bijna alle Kamerleden zijn niet slimmer dan dat.

Barbertjehangt | 27-04-12 | 22:18

@Armin Langbaard Hij kwam gestolen goed terugbrengen.

Cosherias | 27-04-12 | 22:18

Wat een handtas.

Kroepoeksclan | 27-04-12 | 22:18

@solidstate | 27-04-12 | 22:11
nou ja, ik heb hem wel eens goede dingen horen zeggen.... wil niet zeggen dat ik hem nauwlettend in de gaten houd.... dibi daarentegen let ik totaal niet op was fout, is fout, en zal altijd een foute blijven.... maar voor marcouch houd ik een miniem plekje open....

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:17

ik zou em doen

damnschreeuwer | 27-04-12 | 22:17

@Pasta-saus natuurlijk lees ik het wel man. Anders weet ik toch niet waar het over gaat. Als ik niet zou lezen zou ik hier praten over slasaus in plaats van pastasaus.

Cosherias | 27-04-12 | 22:17

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:15
Ha rasgenoot! Is er een format? Waarom heeft niemand mij daarvan op de hoogte gesteld?

harry pikkel | 27-04-12 | 22:16

@Cosherias | 27-04-12 | 22:11
Misschien is het handig eerst het format te snappen voor u er uw ongefundeerde uitspraken gaat plempen.

Slechts een suggestie.

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:15

Van alle reservekamerleden komt Marcouch Dibi zijn motie brengen, je verwacht het niet.

Armin Langbaard | 27-04-12 | 22:13

@Cosherias | 27-04-12 | 22:05
Het parasitistenras ik begrijp het!

deraderendraaien | 27-04-12 | 22:13

"Ja, de tranen wellen mij op in de ogen"

ROFLOL

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:13

Hoe moet Marcouch nou porno kijken zonder I-pad? Op z'n mobiel zeker.

Hans Otjens | 27-04-12 | 22:13

lanexxx | 27-04-12 | 22:10 |
Hij lijkt het goed te doen. (wat ik ook zeg) Maar een PVV'r als kamervoorzitter, ik was stomverbaasd toen ik het zag. Daarom de 'whahahaha'.

de kudtkrantenjongen | 27-04-12 | 22:13

-weggejorist en opgerot-

Cosherias | 27-04-12 | 22:11

@ roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:04
Marcouch is een wolf in schaapskleren. Ik wou dat hij zich in marokko ging bemeoien met de politiek daar.

solidstate | 27-04-12 | 22:11

de kudtkrantenjongen | 27-04-12 | 22:02 |
Kijk, dat begrijp ik dus niet, deze sneer naar Bosman, die uitstekend als voorzitter speelt.
Waarom zou hij het niet kunnen? De man is volgens mij meer dan geschikt.

lanexxx | 27-04-12 | 22:10

Zo te zien heeft Bosma een fanclub op GS.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:10

Tofik is zo ruig als een kokosmat.
Zou ie het zelf al weten?

Paulus Pretletter | 27-04-12 | 22:10

@brutus ... wat is er eng aan het benoemen van een ras? Je weet wat een ras is toch? is niet eng, is gewoon een term.

Cosherias | 27-04-12 | 22:10

@damschreeuwer Riffras

Cosherias | 27-04-12 | 22:09

Cosherias | 27-04-12 | 22:05

Zijn "rasgenoot"? U is eng mannetje...

brutus68 | 27-04-12 | 22:09

@Cosherias | 27-04-12 | 22:02
Nee, want Bosma weet natuurlijk dat GS dat altijd even checkt.

Pasta-saus | 27-04-12 | 22:08

-weggejorist-

damnschreeuwer | 27-04-12 | 22:07

Doordat juist Markoush Dibi hielp werd pijnlijk duidelijk hoe de lijntjes in de Kamer echt lopen. Op ras! En omdat het er nogal dik bovenop lag probeerde Dibi met een sneer zijn rasgenoot nog een beetje op afstand te zetten, maar helaas. We hebben ze al door.

Cosherias | 27-04-12 | 22:05

@La Vie En Rose | 27-04-12 | 21:59
Gister vond Sap de stommiteit van Dibi niet zo erg,omdat z zelf waarschijnlijk een veel grotere had begaan in de kamer van pechtold!

Dat trok ze alweer half recht tijdens het debat.

deraderendraaien | 27-04-12 | 22:05

Wat zet de heer Dibi zichzelf en zijn partij een end buitenspel zeg!

Zuurmannetje | 27-04-12 | 22:04

moet wel zeggen.... op zich is marcouch geen slechtte kerel.... ik wou dat hij niet zo bang was voor zijn achterban en zich aansluit bij de Partij Voor de Vrijheid.

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 22:04

IdiotSavant | 27-04-12 | 21:59 | + 0 -
Idd het zit zeker op een grote kussen , moet een behoorlijk steenpuist zijn.

Eurotokkie | 27-04-12 | 22:03

Sinds wanneer is Gerdi een man??

yespur | 27-04-12 | 22:03

Martin Bosma de kamervoorzitter. Wahahahahaaha.
Hoewel ie het niet slecht doet.

de kudtkrantenjongen | 27-04-12 | 22:02

Hhhm. "Op schrift gebracht". Als hij z'n Ipad zou hebben overhandigd, dan zou ie er mee weg kunnen komen toch?

Wedstrijdkrokodil | 27-04-12 | 22:02

Eurotokkie | 27-04-12 | 21:58 |
Even een verademing om naar een heldere voorzitter te kijken, die niet fluistert!

lanexxx | 27-04-12 | 22:02

wel leuk eigenlijk. Dibi vergeet de motie waar hij de hele dag aan gewerkt heeft en Bosma reciteert zo even artikel 66 uit z'n hoofd.

Of zou hij zomaar een artikelnummer genoemd hebben onder het mom van "die sukkel gaat het toch niet checken:)"

Cosherias | 27-04-12 | 22:02

Heerluk momentje van leedvermaak.
En Martin Bosma goed bij de les.
Wat een sukkel is die Dibi toch.
En die Marcouch is nog stommer.
Gisteren is de PvdA door Sap genaaid, gaat-tie een Groenlinkser helpen.

Ow, wacht, Marokkanen onder elkaar.
Dat schept een band.....

La Vie En Rose | 27-04-12 | 21:59

is dat nou de klassevertegenwoordiger van brugklas GL1?

damnschreeuwer | 27-04-12 | 21:59

-weggejorist-

IdiotSavant | 27-04-12 | 21:59

ik zie dibi meer afgaan als een tommygunner..

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:59

Haha is moest keihard lachen toen Martin Bosma opeens in beeld kwam.

IdiotSavant | 27-04-12 | 21:59

Op 51 sec. zie je Marcoush denken: "oh kut, daar staan we hoor: de twee immproviserende lompo mocro's"

Cosherias | 27-04-12 | 21:59

Haha, dat moet toch voelen als een trap in de noten. Gelukkig zal Bidibidi daar geen last van hebben.

Nietvoordekat | 27-04-12 | 21:59

Wat maakt het allemaal uit wat voor clowns wij in Den Haag hebben, de beslissingen worden toch in Brussel genomen.

Niemands Knegt | 27-04-12 | 21:58

lanexxx | 27-04-12 | 21:55 | + 0 -

Past dan prima in het Circus Kunduz

Eurotokkie | 27-04-12 | 21:58

@Tommygunner | 27-04-12 | 21:52
vrouwen zijn best wel goed vertegenwoordigd op geen stijl.. en de meeste zijn zeer bosma minded.

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:58

Dibi: "Een motie die kan helpen bij afkicken zal altijd door Groen Links gesteund worden,tenzij er rara elementen van de PVV in die motie staan"

Bosma: toedeledokie Dibi! PVV rules!

deraderendraaien | 27-04-12 | 21:57

@Zuurmannetje ... Inderdaad, je Kamergenoten 'raar' noemen is nogal ongepast, zelfs in Nederland.

Cosherias | 27-04-12 | 21:56

Alerte voorzitter, tekenend dat Marouch en Dibi beiden niet bekend zijn met art.66 van het Reglement van Orde.

drs.Nee | 27-04-12 | 21:56

Wat wil die Tofik eigenlijk, het is een klucht om naar die man te kijken en helemaal om hem te horen.
Een groenlinkse clown!

lanexxx | 27-04-12 | 21:55

Ehm juist.. Wil de heer Dibi dan ook nog even duidelijk maken wat precies die 'rare PVV elementen' zijn?

Als je partij toch zulke mensen naar voren schuift ben je toch gelijk uit gegeten?

Zuurmannetje | 27-04-12 | 21:55

sredliwtreeg | 27-04-12 | 21:49 | + 1 -

Meestal hebben die gasten thuis niet veel te zeggen.

Eurotokkie | 27-04-12 | 21:55

LOLOLOL Martin Bosma als voorzitter! Ziet er uit als een vrouw op een motor.

Tommygunner | 27-04-12 | 21:52

Epic fail!

Doldwaas | 27-04-12 | 21:51

Zo gaat het in de Kamer van Marokko dus DE HELE DAG he!!

Cosherias | 27-04-12 | 21:50

@Eurotokkie | 27-04-12 | 21:48
een echte patriot als kamer voor zitter.... dat gaat de goede kant op....

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:50

-weggejorist-

Ferdi Rivas | 27-04-12 | 21:50

ahah die Bosma; wat een BAAS!

sredliwtreeg | 27-04-12 | 21:49

Dat die Kamervoorzitter een lul is zie je zo.

Eurotokkie | 27-04-12 | 21:48

@miko | 27-04-12 | 21:44
och, met de techniek van tegenwoordig kunnen ze zelfs een zitting vanuit marokko bijwonen... wou dat ze dat deden...

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:48

@weesgegroet | 27-04-12 | 21:45
Onder welke zwerfkei komt u vandaan?

Pasta-saus | 27-04-12 | 21:47

Tofik Dibi bashen is zóóó goedkoop...

Dat komt mooi uit, want het is crisis!

Pastor Sippenhaft | 27-04-12 | 21:47

@weesgegroet | 27-04-12 | 21:45
Jij woont in een grot?

Parsons | 27-04-12 | 21:46

Tegenwoordig kun je ook gewoon printen vanaf een iPad heur.

Pasta-saus | 27-04-12 | 21:46

" papier hier, dank u wel", dat hebben we eerder gehoord. was trouwens ook met sprookjes

[locked] | 27-04-12 | 21:46

Vermakelijk, dat gedribbel van Juffrouw Dibi.

brutus68 | 27-04-12 | 21:45

De pvv spinnert als kamervoorzittert? Bijbaantje?

weesgegroet | 27-04-12 | 21:45

@E. coli | 27-04-12 | 21:43
De voorzitter weet met een beetje geluk wat a4 papier is.

miko | 27-04-12 | 21:45

Dat je een motie niet eens van een ipad mag oplezen is anders ook wel heul erg retro ende 1954.

Edwynn | 27-04-12 | 21:45

Heeft Sap die motie dan niet toevallig gelijk meegenomen ter indiening bij de MP, in de kamer van Pechtold!

Ik zeg dit zaakje stinkt!

deraderendraaien | 27-04-12 | 21:44

Kijk kijk de kamer geeft toe nog in het dode bomen tijdperk te zitten.Toffe dibi en maracouch zijn al moderner.
Geeft te denken.

miko | 27-04-12 | 21:44

De enige vraag die hij hoefde te stellen is: mijnheer de voorzitter hebt u een printer en a4 papier?

E. coli | 27-04-12 | 21:43

Kom uit die kast dibi!!!!!!dat zou veel meer voor de marokaanse zaak doen dan al dat nutteloze geageer.

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:43

Al die commotie

pius | 27-04-12 | 21:42

Whoehahahaha metzo`n pracht voorzitter maak je ook geen schijn van kans he!!!????

roderwitterblauwer52 | 27-04-12 | 21:42

prutserrrrrrrrr

kapitein_iglo | 27-04-12 | 21:42

De lamme helpt de blinde?

DANNY3960 | 27-04-12 | 21:42

Nog te dom om een motie in te dienen, maar wel het halve partijprogram kunnen realiseren.

En dan nog zijn er mensen die zich afvragen waarom mensen het vertrouwen in die Haagse roversbende hebben verloren.

Wat een land, wat een mensen, wat een lijders (pun intended).

Parsons | 27-04-12 | 21:42

Haha, in your face Tofik!!!

Juustem | 27-04-12 | 21:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl