Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Column du Jour: F♥cking hoofddoek

doutzengif.gif Ha lekker. Powerhouse Ebru beukt in haar Metro-column eventjes genadeloos dat malle Turkse opperhoofd Gül omver die hier zoete broodjes kwam bakken met Beatrix. Over de hoax die de verlichte islam heet. Deze kan zo op een tegeltje: "De verlichte islam stelt dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Het zijn nooit mannen die een hoofddoek moeten dragen. Het zijn nooit mannen die niet naar school mogen. Het zijn nooit mannen die geacht worden voetveeg te zijn. Het zijn nooit mannen die geen auto mogen rijden. Het zijn nooit mannen die orders moeten aannemen. Het zijn nooit mannen die een burka moeten dragen. Het zijn nooit mannen die ontkend worden in hun bestaan, emoties en grondrechten. Het zijn nooit mannen die uit naam van een godsdienst gediscrimineerd worden. Dat zal ook nooit gebeuren aangezien ook de verlichte islam net als het christendom wordt voorgeschreven, opgelegd en gemanipuleerd door mannen." Beng! Pats! Helemaal raak. Daar kunnen de Aletta Jacobs-groupies die gisteren hun handen kapot klapten toen Trix & Gül hun plichtplegingen volbrachten zich even op stukbijten. En dan vergat Ebru gemakshalve nog deze: "het zijn nooit vrouwen die 5 mannen mogen hebben". Moraal van het verhaal: als het gaat om internationale handelsbetrekkingen en een paar Turkse miljardenorders zetten we hier in Nederland graag wat principes en verworvenheden opzij. Haha! Opzij! Voelt u hem? Laat dat nou net een vrouwenblaadje zijn. Maar bij de Opzij-feminsten is de discussie over hoofddoekjes al lang geleden afgerond. Daarom moet Libelle-meisje Ebru het (hier ook al) maar weer doen. Gelijkheid van vrouwen is tegenwoordig niet meer zo'n populair item in links-progressieve kringen. Bijna dan. Kuch. Hatsjoe.

Reaguursels

Inloggen

@Prinsesstoepje, of doen wat ik gedaan heb, nodig een hoofddoek uit op de thee. Dan gaat ie snel af hoor ;) het was erg gezellig. Principes is iets voor buiten. Als de deur dichtgaat is het het tegenovergestelde :).

Cosherias | 20-04-12 | 23:26

Is die ebru nog steeds wel moslim eigenlijk? Domme vraag misschien maar ik heb me nooit zo geinteresseerd in die Libelle dame. Maar ze heeft nogal wat felle kritiek op het geloof van haar land van herkomst. Prima natuurlijk maar, kun je dan nog wel moslim zijn? Het staat toch echt allemaal netjes in de Koran dat het zo moet. Juist die radicalen zijn de ideale schoonzoon van mohammed.

Cosherias | 20-04-12 | 23:24

Ebruutje al jaren heel erg +1

Petskast | 20-04-12 | 18:02

Voorts: Moslims zijn kut. Het vrije westen is koel. We mogen niet capituleren. Dat soort werk.

Romanov | 20-04-12 | 17:27

Sinds wanneer is het een zegen om met vijf van die zeikende mormels opgescheept te mogen zitten? Er is maar één vrouw nodig om te wassen, strijken en koken. Zij mag me ook best één keer per dag vragen waar ik aan denk en 6000 woorden per dag is ruim voldoende. 30.000 Is. Te. Fucking. Veel.

Romanov | 20-04-12 | 17:23

Mooi stuk van Alex van Veen weer. De enige socialist in Nederland die zijn principes goed op een rijtje heeft en zijn pseudo-geloofsbroeders genadeloze trappen onder hun holletjes geeft.
Pritt, ik zou 'm inhuren. Geef hem een groter podium dan die krakerswebsite. Daar is hij eigenlijk veel te goed voor.

Stormageddon | 20-04-12 | 16:46

De meeste hoofddoeken worden opgezet om te provoceren. Misschien moeten we ophouden ons eraan te ergeren en die vrouwen lekker hun eigen ding laten doen. En van Ebru Umar heb ik al tijden niks zinnigs gelezen.

PrinsesStoepje | 20-04-12 | 16:45

mm lekker die roy

minimá-armezusvan.. | 20-04-12 | 15:55

Ebru,Top gedaan meid!

streknek | 20-04-12 | 15:55

Maargoed, andere culturen zijn altijd een beetje eng natuurlijk.
XelaGBS | 20-04-12 | 11:20 |

Vertel dat is tegen Moslims die alles en iedereen wat anders of niet islamitisch is verachten. Maar dan horen we je niet hè! De xenofoob is namelijk te bang om allochtonen te bekritiseren.

Oeleflaffel | 20-04-12 | 15:37

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 14:45
Ik vind Islam ook tot het achterlijk geloof horen ;-)

Shareholder II | 20-04-12 | 15:11

ZSU-23, Vloer mee aanvegen, kielhalen en moskeeen verbieden omdat het van oudsher KAZERNES EN WAPENOPSLAGPLAATSEN ZIJN!!! Naast (koran)scholen en centra voor de gemeenschap. Ook wordt het gebied tussen moskeeen als islamitisch gebied beschouwd. Dus volgens islamitische ideeen is West Europa al islamitisch.

Barbertjehangt | 20-04-12 | 15:00

Shareholder II | 20-04-12 | 14:04 |
Dat is mooi voor jou, maar ik speel voor die handelsbelangen van jou niet mee met die poppenkast.
Ook al kost het ons enkele miljarden, dan nog blijf ik de islam een achterlijk geloof vinden en dat actief uitdragen.

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 14:45

Deus Absurda oftewel Goddelijke Absurditeit (dat betekent het toch?) ik krijg liever een kernbom op mijn kop van de ayatollahs dan dat ik onder de islam moet leven.
Ebru Umar heeft de dwaasheid van de verplichte hoofddoek goed omschreven.

Barbertjehangt | 20-04-12 | 14:12

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 13:47
Geloof is voor mij i.z.z irrelevant bij de handel. Handel gaat over product en prijs. Toneelstukje of traditie meespelen indien dat een betere prijs geeft? Ja natuurlijk.

Shareholder II | 20-04-12 | 14:04

@Deus Absurdia | 20-04-12 | 13:48
Wat doe je hier dan nog?

La Vie En Rose | 20-04-12 | 13:55

Uhh | 20-04-12 | 11:45
+1, de stukjes van Ebru Umar zijn tenenkrommender dan de sinterklaasgedichten van een dyslectische kleuter.

Timooooo | 20-04-12 | 13:54

@Deus Absurdia | 20-04-12 | 13:48

Voor uw salaris zal u zelf moeten onderhandelen. U verwacht hopelijk toch niet dat andere mensen dat voor u gaan doen?

Tarak | 20-04-12 | 13:54

@zsu-23-4
Voor mij maakt de achterlijkheid van mijn handelspartners geen flikker uit. Zolang ik maar aan ze kan verdienen.

Deus Absurdia | 20-04-12 | 13:53

Shareholder II | 20-04-12 | 13:44
Oh details? Goedzo.
Dan vernielen we die 'details' net zo makkelijk, zijn tenslotte toch maar kleinigheden.

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 13:50

Ik zou liever een hoofddoek dragen dan dat ik in een land moet wonen waar ik gemiddeld 30% minder verdien voor dezelfde functie, maar wel iedereen zegt dat dat gelijkwaardigheid is..

Deus Absurdia | 20-04-12 | 13:48

Ohja en weet je waarom de islam een klootzakkengeloof is? Zoals Ebru min of meer al zegt, het is een geloof verzonnen door klootzakken, vanuit een klootzakkencultuur, gebaseerd op de klootzakkenwens alles wat anders is te beheersen of onderdrukken, gelegitimeerd door een klootzak die Allah heet en die als zodanig nog niet eens bestaat ook.
Maar de boven ons gestelden maar dwepen met dat achterlijke geloof, alleen jammer dat we er hier dan weer grof de vloer mee aanvegen. Dan kun je slijmen met Gül wat je wilt... dan trappen andere wat vrijere geesten en rechtse anarchisten dat weer meterdiep de grond in, daar waar een dergelijk achterlijk geloof thuishoort.
Voor Allah en de kwijlers die daar in mee heulen zal ik nooit mijn hoofd buigen.

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 13:47

Turkije handelen we al net zo lang en makkelijk mee als Amerika of Japan?
Niet zeuren over details, Ebru. Blijf jij maar in bed liggen en fulmineer en sublimeer er maar lekker op los.

Shareholder II | 20-04-12 | 13:44

Goed stuk Brusselmans en Hulde voor beide columns van Ebru Umar.

Het was ook weer eens mooi om te zien hoe dat linkse hypocriete zooitje, zowel in de polletiek als bij het staatsjournaal, Een Vandaag en Nieuwsuur - u weet wel, die strijders tegen schendingen van mensenrechten, tegen vrouwenonderdrukking, tegen kapitalisme, tegen dictatuur, tegen religie - er alles aan deden om de aandacht op de uitspraak van Wilders te vestigen i.p.v. op deze Armeense genocide ontkenner, schender van mensenrechten, koerden- en vrouwenonderdrukker, die kritische journalisten in de gevangenis smijt.

Dit alles onder goedkeurend oog van Hare Majesteit.


Voor de vnl Turkse demonstranten die de aandacht op bovengenoemde zaken wilden vestigen en naar een grasveld
buiten het zicht van de almachtigen werden verwezen, de volgende tip:

Ga voortaan op de Dam staan, de vrouwen - gehuld in burqa/niqaabs - apart van de mannen, met spandoeken dat het verderfelijke Westen kapodtstuk moet en de Islam de wereld zal veroveren. Dit alles onder de klanken van een in een megafoon schreeuwende baardjurk.

U zal door de Nederlandse autoriteiten, vergiftigd met rodelopervoordeIslamuitrollers en wegmetons types geen strobreed in de weg worden gelegd.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 13:42

Maar voor de feministische vrouw natuurlijk niets geiler dan onderdrukt worden door en vanuit een exotische cultuur, want dan kun je op feestjes tenminste nog een beetje interessant doen met je net nieuw verworven culturele nieuwigheid.. zo interessant als een Prada prul en een avonturenvakantie in Peru, maar dan van het sociaal-cultureel snobistische soort. De feminist van deze tijd eet stront als ze denkt daarmee een interessante these voor het publiek te kunnen gooien, maakt niet uit wat uiteindelijk de nasmaak in het verdere leven zal zijn en als het even kan zet ze haar zusters nog even een mes in de rug, door de vrijheid van de vrouw te verkopen voor wat pseudo-interessant geneuzel over dat hoofddoekjes toch wel vrijheid schenken, want vrijheid zit vooral tussen je oren. Nou dames, met zulke "vrienden" hebben jullie geen vijanden nodig.

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 13:40

Naeeda: 'Westerse vrouwen denken vaak: hoe bedekter de vrouw, hoe minder geëmancipeerd. Maar vrijheid zit in je hoofd. www.opzij.nl/WAD-Mediabank-pagina/Een-...
Als dat klopt kunnen we de islamitische vrouw wel in een betonnen kerker opsluiten, want vrijheid zit in het hoofd. Wat zijn de hedendaagse feministjes toch ONTZETTEND dom. Deze vrouwen verdienen onderdrukking en op zijn minst kritiek, want als je dit type vrij loslaat, zonder enig tegenwicht aanneemt wat voor onzin ze uitbraken bijvoorbeeld, krijg je de grootste ongelukken en zijn al onze westerse verworvenheden voor je het weet onder het kleed ge-intellectualiseerd.

ZSU-23-4 | 20-04-12 | 13:34

Als men de bijbel over de eeuwen heen had gezien
zie je dat alles is doorgestreept waar de vrouw de gelijke aan de man was. Ik zeg was in de bijbel dan want
Maria de Magdalena was een koningin maar een stel gefrustreerde mannen hebben daar weer een hoer van gemaakt etc etc. Kortom de 1e echte bijbel daarin waren
mannen en vrouwen elkaars gelijke alles is verdraaid in
het voordeel van de man om vrouwen te onderdrukken en
zo was het dat vrouwen met hetzelfde intelectuele talent in het verleden niks mochten gewoon om het feit
dat ze als vrouw geboren waren. Nog steeds vandaag de
dag lopen vrouwen in evolutionair opzicht achter op
mannen de helft van de mensheid de minder explosieve krachtige mens was eeuwen achtergesteld.

femalefem | 20-04-12 | 13:32

@1nfidel haha cool ben jij man, vanuit je werk gepost dit ?? Of werkloos ?? haha mijn oma had een naam voor mensen zoals jou.... uhm wat was het ook alweer

johnh | 20-04-12 | 13:30

5 kudo's voor Ebru.

eagleye | 20-04-12 | 13:25

LOL, er staat een reactie van een haat-turk onder waar ook bij staat waar hij werkt! meteen maar een mailtje aan zijn baas gestuurd of dit de mening van het bedrijf is en of die haat-islamist niet gewoon moet werken ^^

1nfidel | 20-04-12 | 13:20

mischien ook zakenrelatie met US opschorten wegens guantanemo bay? Geen gas meer uit Rusland, geen goedkope spullen meer uit China, moet ik nog doorgaan ??
Oh wacht dat zijn geen islamitische landen ?? Want die moeten wij heropvoeden namelijk en vertellen wat goed voor hun is. Pfff ajb, wij hebben het hierzelf ook gedaan, laat hun dat lekker ook doen, als de tijd rijp is gebeurt het echt, geloof je dat niet, gooi dan eens een geschiedenis boek open.

johnh | 20-04-12 | 13:15

Als de Nobelprijs voor de ontdekking van Islam bestond dan was het midden oosten heerser en leider geweest in het veroveren van deze prijs. Tegenwoordig wordt er daar niets meer uitgevonden. Wat is er toch zo veranderd aan deze mensen? Hoe komt het dat er alleen maar vreselijk nieuws uit dit midden oosten komt waar we inmiddels allemaal immuun voor zijn? Geloof is het kanker van deze wereld. Het is enkel met chemotherapie af te breken, anders breidt het alleen maar meer uit.

Snelheidsduivel | 20-04-12 | 13:15

Einde van de Domheid | 20-04-12 | 12:46 |
Ja, dan wordt het in één keer hélémaal duidelijk! Niet gelijk, maar wél gelijkwaardig....
Mag jij mij vertellen wie af mag schatten hoe gelijkwaardig al die ongelijkheden zijn. Volgens mij de man. Net als bij de Gristenfundi's. Gaar bepaalt de man wat de verschillen tussen man en vrouw zijn en wat de consequenties van die verschillen zijn, en ook daar concludeert de man, en niet de vrouw, dat er eigenlijk niks aan het handje is en er zelfs van een perfecte gelijkwaardigheid tussen man en vrouw gesproken kan worden. De vrouw beaamt alleen maar, gewoon omdat het niet anders kan.

Schoorsteenveger | 20-04-12 | 13:14

@Ben Adam | 20-04-12 | 12:45
In ieder geval lijkt er aan het Christen pesten wat gedaan te worden. Het priesterseminari van Halki mag weer open.
www.rorate.nl/nieuws/nws.php?id=70665

lekkurlinx | 20-04-12 | 13:09

socialisme.nu/blog/uploads/2012/04/tur...
mevrouw Gül mocht zeker 's avonds het huis niet meer uit. Gezien de lachende gezichtjes van de Oranjes heeft men het probleempje Friso al weer aardig verwerkt. Voor de NL-Turkse verhoudingen was het natuurlijk wel geweldig geweest als Prins Pils een huisje aan de Turkse kust had aangeschaft.

Jopie2009 | 20-04-12 | 13:04

wat een zeikartikel, je hoeft echt niet een heel volk te heropvoeden voordat je er handel mee kan drijven.

toiletpot | 20-04-12 | 13:04

Beatrix naar een Islamitisch land, draagt een hoofddoek; O.K.
Mevr. Gul komt naar Nederland blijft gewoon hoofddoek dragen. Niet O.K.
Islam wil hier moskeeën, O.K.
Christenen willen in Islamitisch land kerken, dat kan niet. niet O.K.
Turkije zou het economisch zo goed doen.
Ja dankt me de troela. Met alleen hier al in Nederland 'n kleine miljoen Turken die geld overmaken en dan nog uit alle andere EU landen. Plus de tegemoetkoming van honderden miljoenen euro's om het land klaar te stomen voor toetreding tot de EU. Geen kunst dunkt me met al dat gratis geld van de EU belastingafdragende burger.

wakker worden | 20-04-12 | 13:01

Viel me trouwens op dat de festiviteiten rondom de NL-Turkse betrekkingen geafficheerd worden als HOLLAND - TURKIYE 400. Last time I checked, woonde ik echt toch gewoon in NEDERLAND...

Jopie2009 | 20-04-12 | 13:01

Hartverwarend geluid. (Wel jammer van die politiek correcte toevoeging over het christendom die er kennelijk per sé toch nog even bij moest, maar soit.)

Lewis | 20-04-12 | 12:59

@Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 12:37
Hoofdzakelijk vanwege de uitgaven aan veiligheid; civiele veiligheidsdiensten en het leger. Als Israël procentueel evenveel aan hun leger zou besteden als Nederland, dan is hun economie prima in staat het land staande te houden.

En zijn ze over drie jaar weggevaagd.

Misschien andere voorbeelden; Japan en China. De een was vrijwel volledig bankroet na de 2e wereldoorlog, inclusief het enige land ooit dat tweemaal een nucleaire aanval op de bakkes kreeg. Als axis-land kregen zij geen Marshall hulp en moesten ze gewoon lappen aan de geallieerden. China had tot 1979 debiele communisten aan het roer voordat mensen met verstand de boel overnamen. Daarvoor was het gewoon een groot Noord-Korea waar zelfs de Sovjets met een grote boog omheen liepen...

dlseth_ | 20-04-12 | 12:59

Larevenge | 20-04-12 | 11:28 | + 2 -
I stand corrected, ik had inderdaad premier moet schrijven. Vergelijkbaar met Erdogan nu dus. In het huidige tijdsgewricht lijkt het me zoiets geheel onhaalbaar..

Jopie2009 | 20-04-12 | 12:57

Mensen zijn niet gelijk aan elkaar, dat dachten de communisten. Mensen zijn wel gelijkwaardig, maar niet in elke cultuur..

DeLiberaleBrabander | 20-04-12 | 12:48

Welke principes worden er dan opzij gezet?? Deze handelsrelatie bestaat al 400 jaar, er viel niks opzij te zetten.
Wel grappig trouwens, Turkije is christen mepper, NL is Islam mepper, prima verstandhouding lijkt me

johnh | 20-04-12 | 12:47

Wat een klets weer Ebru.
Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen.
Gelijkwaardig, dat dan weer wel maar toch... anders!

Einde van de Domheid | 20-04-12 | 12:46

Het onomstotelijk bewijs: Turkije is én Christen-pester, én Koerden-Mepper, én Hamas-vriend én Islamist

Even kijken:

burgerjournalisten.wordpress.com/2012/...
en-koerden-mepper-en-hamas-vriend-en-islamist/#respond

Klopt, klopt en klopt.

Ben Adam | 20-04-12 | 12:45

wel een erg groot tegeltje dan....

mmiaso | 20-04-12 | 12:45

Inmiddels mooie reacties van onze Turkse medemens onder de column.

Roeieber | 20-04-12 | 12:44

@Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 12:34 | + -2 -

Niemand heeft het over self-supporting, het gaat over soevereiniteit, ergens voor staan en trots. Ik verwijt u lafheid.

Zoals schrijfster Maya Angelou ooit schreef: Moed is de belangrijkste waarde, want alle andere waarden zijn niet na te komen als moed ontbreekt. ("Without courage, we cannot practice any other virtue with consistency.")

Tarak | 20-04-12 | 12:44

Daar staat tegenover:
- het zijn altijd mannen die je te hippe Mini nieuwe banden geven
- het zijn nooit vrouwen die alimentatie betalen
- het zijn altijd mannen die tijdens het stratenmaken liedjes zingen
- het zijn niet mannen die gemiddeld een parttime baantje hebben

blauweleasebaklul | 20-04-12 | 12:43

deraderendraaien | 20-04-12 | 11:32
goedverstaander | 20-04-12 | 11:33
Israël hangt al jaren aan het infuus van Amerika. Is dat duidelijk genoeg ? Het economische "succes" van dat land is daar bijna volledig van afhankelijk. Met alle respect voor de innovatieve, aktieve en hardwerkende Israëli's ... maar een concurrerende op zichzelf staande economie is het niet. Het land draait op steun en giften uit de VS.

Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 12:37

Merkava | 20-04-12 | 11:24
We kunnen best zonder Turkije als handelspartner maar je weet ook best dat we internationaal momenteel als een wilde te keer gaan en dat we wel met meer landen overhoop liggen. En mij dunkt dat we ons dat, en zeker in deze moeilijke tijd, niet kunnen veroorloven. Nederland is niet self-supporting en zal dat ook nooit kunnen worden. Voor een economie die zo afhankelijk van het buitenland als de onze, lijkt het mij beter een pragmatische koers te varen en die dominee mentaliteit achter ons te laten. Kijk naar het succes van China. Die stellen nooit lastige vragen. Voor mij is de houding van de PVV het zoveelste bewijs dat ze in essentie niet zoveel van linkse partijen verschillen. Want ook Wilders luistert niet naar het MKB/de werkgevers in deze kwestie.

Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 12:34

@Tarak
Je zult het waarschijnlijkzelf ook wel gebruiken.. Maar eh.. Je bent niet verplicht om hier te blijven hoor...

Deus Absurdia | 20-04-12 | 12:31

Is dit de VrijMiBo?

anisocorie | 20-04-12 | 12:30

vetkleppert | 20-04-12 | 11:22
Vriend, jij begint al een tijd meer en meer tekenen van bunkermentaliteit te vertonen. Ik weet dat je partij onder vuur ligt maar je blind en kritiekloos achter de vlag scharen lijkt mij ook niet de juiste weg. Ik weet dat je beter kan.

Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 12:29

Man en vrouw zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. De man is geschapen met bepaalde eigenschappen die de vrouw weer niet heeft en de vrouw is weer geschapen met bepaalde eigenschappen die de man niet heeft. Een man heeft bijvoorbeeld niet het geduld, gevoel en instinct om een baby groot te brengen en een vrouw weer wel. Een vrouw daarentegen is weer niet gebouwd om 40 uur per week buiten in de kou, regen of sneeuw te werken. Dit verschil in fysieke en mentale weerbaarheid valt niet te veranderen door de mens. Veel problemen die zich momenteel voordoen in onze maatschappij zijn hier helaas toch het gevolg van.

Moslim87 | 20-04-12 | 12:28

Ebru zou ik wel 'ns onder d'r wallen willen neukon.

Piep van Poep | 20-04-12 | 12:27

Zolang (autochtone) vrouwen in Nederland volgens de wet gelijkwaardig zijn maar in realiteit helemaal niet gelijkwaardig zijn aan mannen, vindt ik dat geroep en gezijk op een land dat 5000 km hier vandaan ligt nogal idioot.
Eigenlijk maakt ons dat een stelletje domme sukkels, die vrijwillig een christelijke moraal stilzwijgend op 50% van onze bevolking doordrukken en dat accepteren we dan ook nog onder het mom van " maar wij zijn superieur"
Yeah.. Right..

Deus Absurdia | 20-04-12 | 12:25

Hulde voor dit uitstekende artikel van Ebru Umar.

de euro middenweg | 20-04-12 | 12:19

iemand de nieuwe bandirah al gezien?

maraboe | 20-04-12 | 12:16

"De verlichte islam stelt dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. ... "
.
'Gelijkwaardigheid' is ook niet 'gelijk'; je moet beter beslagen ten ijs komen om de échte relifanaten een hak te zetten met een column dan met zulk goedkoop populisme. Jammer dat GS zich hierdoor zo eenvoudig laat innemen.

RusMor | 20-04-12 | 12:15

@Kaas
Sssstt.

Julia | 20-04-12 | 12:14

En zij wijzen weer naar het Westen als er weer eens een Madonna, Cher of Lady Ga ga (helaas gaat ze nooit) weer halfnaakt op een podium ronddanst in hoeren outfit. Volgens mij is de emancipatie de reden dat er steeds meer en meer vrijgezellen zijn tegenwoordig. Eddie M zei het al, gonna get me a buttnaked bushbitch without an attitude.

ITEACHYOU | 20-04-12 | 12:13

Een beetje je ogen toeknijpen. Een beetje minder kritisch zijn als het op mensenrechten aankomt. Een beetje anti-koerd zijn. Een beetje veinzen dat je zoveel bewondering hebt voor Turkije. Zo werkt dat nou eenmaal als er wat te verdienen valt. Als het mijn portemonnee uiteindelijk ten goede komt, vind ik het wel best.

Ornoisliefde | 20-04-12 | 12:12

@Julia | 20-04-12 | 12:11 | + 0 -
Ik ben niet 1 persoon, maar mijn Ghostwriter is wel super sexy. En single, en kwispelt als geen ander.

Kaas de Vies | 20-04-12 | 12:12

@Kaas
Haha, ja je wilt de fantasie wel prikkelen want de realiteit zal wel niks zijn.

Julia | 20-04-12 | 12:11

@Julia | 20-04-12 | 12:06 | + 0 -
Ja, hopelijk is dit niet bezwaarlijk voor je. Ik kan ook 26 zijn als je dat leuker lijkt. Of een neger. Ik prikkel graag de fantasie.

Kaas de Vies | 20-04-12 | 12:08

Ik zou graag een staatshoofd zien met ballen. Een Wilhelmina die weigerde de Engelse koning te ontmoeten om hetgeen de Engelsen de Nederlanders hadden aangedaan tijdens de boerenoorlog en die geen gratie wilde tekenen voor de Drie van Breda. Een Juliana die het niet eens was met de plannen voor de EU, en volgens haar secretaris weigerde af te treden na de Hofmans affaire omdat ze bang was dat geprobeerd zou worden NL een provincie van Duitsland te maken.
Maar helaas zitten we nu opgescheept met multikul Beatrix die naar Marokkanen gaat als Van Gogh wordt neergeschoten/gestoken, die bij Fortuyn schitterde door afwezigheid, die een schoondochter heeft die beweerd dat "De Nederlander bestaat niet" en die geen woord van kritiek heet op mensenrechtensituatie Turkije, geen kritiek heeft op hoe de Turkse staat een enorme invloed op mensen van Turkse afkomst wenst te blijven uitoefenen en Turkije een voorbeeld voor de wereld noemt.

Wat is het woord voor een staatshoofd dat zover achter haar onderdanen staat dat zij haar niet meer kunnen zien, een cultuur-relativistisch staatshoofd dat voortdurend wegkijkt en op geen enkele wijze het van plan is het voor haar eigen volk op te nemen?

Majesteitsschennis is strafbaar, maar wat doen wij als volk met een staatshoofd dat zich niet aan haar eigen ambtseed houdt?

Tarak | 20-04-12 | 12:08

@bello | 20-04-12 | 12:06
Precies. Een onverenigbare cultuur dus.

Parsons | 20-04-12 | 12:08

@Kaas
Je bent dus iets van 10.

Julia | 20-04-12 | 12:06

XelaGBS | 20-04-12 | 11:20 | + 3 -

Da' s gewoon niet waar. Ik ben in mijn tienerjaren genoeg bij Turkse en Marokkaanse vriendjes in mijn buurtje in 010 langsgeweest om te weten dat moeders geen ene REET te vertellen heeft in die gezinnen. Ze worden door jochies van 12 rondgecommandeerd. En dan heb ik het over 25 jaar geleden.

En pak ' em beet 5 jaar terug nodigde mijn Turkse buurman ( aardige vent op zich) mij uit bij hem thuis, hij wilde wat advies of zo.
Prima, ik langs, moeders werd direct de woonkamer uitgestuurd en mocht de thee in de gang zetten want: mannenzaken. Get it?

bello | 20-04-12 | 12:06

@lekkurlinx | 20-04-12 | 12:03
Ik heb ook niet automatisch een hekel aan alles wat Turks is. Ik moet alleen niks hebben van seculierofobe mohammedanen.

vetkleppert | 20-04-12 | 12:05

Wat Israel is voor moslims, is de islam voor verveelde Nederlanders: iets om je onderbuik op te projecteren.

EUgenio | 20-04-12 | 12:05

@vetkleppert | 20-04-12 | 11:18
Tulpenbollen is in dit geval wel grappig. Die komen van oorsprong namelijk uit Turkije.

lekkurlinx | 20-04-12 | 12:03

Neemt iemand ons koningshuis uberhaubt nog serieus dan?
Die hypocriete bende met "wat is het toch allemaal mooi" glimlachen kunnen toch niet begrijpen hoe de wereld in elkaar zit (of zou moeten zitten). Daar hebben ze een te dikke villa voor hun kop voor. Die lafbakken zullen nooit de waarheid durven zeggen tegen een staatshoofd van welk land dan ook. Die zullen zelf nog gezellig koffie drinken met Kim Jong Un of Assad.
Schijn! Opheffen die handel.

tielenaar | 20-04-12 | 12:01

Ondernemend NL ziet miljarden in Turkije..

Hard nodig om de hypotheek en je internetaccount te kunnen blijven betalen...

Strangetown | 20-04-12 | 12:01

@Julia | 20-04-12 | 11:59 | + 0 -
Te jong voor mijn wijsheid
Te oud voor mijn humor

Kaas de Vies | 20-04-12 | 12:01

@Piep van Poep | 20-04-12 | 11:57
Niet voor mij, ik ga werken en dus *out*
*grinnikt uit leedvermaak*

necrosis | 20-04-12 | 11:59

@Kaas
Dan ligt het aan die omgeving. Hoe oud ben je trouwens?moewhahah

Julia | 20-04-12 | 11:59

Prachtige stukjes van Uma.

Parsons | 20-04-12 | 11:59

@Piep van Poep | 20-04-12 | 11:57 | + 0 -
Alsof er een bak met zuur straks in ons gezicht wordt gegooid. Geenstijl, waar hebben we deze eerwraak aan te danken?

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:58

Kudt. De nieuwe Bandirah hangt momenteel als een zwaard van Damocles over ons...

Piep van Poep | 20-04-12 | 11:57

@necrosis | 20-04-12 | 11:55 |
Grapjes uitleggen is nog veel erger!

Tarak | 20-04-12 | 11:56

@ Krizzie, dat interesseert me niet, al gun ik de vrouw heus wel alle rechten (maar moeten ze stoppen met zeiken) maar mensen moeten als ze columns schrijven, interessant en bekend willen doen, gewoon hun feiten correct hebben. Anders moeten ze gewoon hun giecheltje dicht houden.

En daar kan ik niet tegen. Ze hebben te weinig kennis over zaken om er een oordeel over te mogen geven.

Antibezembrigade | 20-04-12 | 11:55

@Tarak
Behalve ontwikkelaar ben ik ook realist en weet ik dat het nooit gebeurd.

Ontwikkelaar | 20-04-12 | 11:55

Dat hele bezoek van die islamist, de heldenontvangst die hem ten deel viel, de rede van Beatrix dat wij nog veel van Turkije kunnen leren, de collectieve verontwaardiging van het pc establisment over de PVV-boycot van het bezoek in Maastricht, het belasteren van een partij die stelt dat het aanwezig zijn bij de ontvangst van een persoon die de leider van die partij voor nazi uitgemaakt heeft ongepast is... je zou er zo godvergeten woedend over kunnen worden, als het besef er niet was dat woede geen flikker helpt.

De boven ons gestelden blijven de waarden van onze natie verkwanselen voor een chinese appel en een turks ei. Wie hier wapperend met handelscontacten binnenkomt wordt ongeacht zijn gevaarlijke opvattingen doodgeknuffeld en zelfs door ons staatshoofd als voorbeeld voor onze natie opgehemeld.

O tempora, o mores. De politici die nu hautain hoofdschuddend en met een moreel superieur gevoel afstand nemen van de uitspraken van Wilders over Gül zijn gedeeltelijk dezelfde politici die een decennium geleden nog de mond vol hadden van "Nederland gidsland". Mensenrechten zouden altijd voorrang hebben op economische belangen, zo werd indertijd gesteld. Beschavingsoffensieven, normen en waarden, de verplichte Nederlandse canon... het zijn allemaal loze praatjes gebleken. Het enige wat is blijven hangen is Balkenende's potsierlijke "VOC-mentaliteit" (maar dan verengd tot zuivere geldgraaierij) en "Fatsoen moet je Doen", een soort gedebiliseerd CDA-credo, dat als populair non-sequitur al het debat hier ten lande doodslaat.

Ebru heeft best een punt, alleen jammer dat bij feministische columnisten alle maatschappijkritiek door de nauwe koker van hun tunnelvisie heen moet.

Gootbalkoning | 20-04-12 | 11:55

@Tarak | 20-04-12 | 11:51
Moet ik jou een Godwin gaan uitleggen?
*facepalm*

necrosis | 20-04-12 | 11:55

@Causa Sui | 20-04-12 | 11:31
Islamitische hoerenlopers zitten in de hemel.

Ik kwam van de week een onopvallend klein berichtje tegen, maar toch..
In Turkije wordt nu een man vervolgd, die het volgende zou hebben getweet:
"Is het in de hemel nou een kroeg of een bordeel?"

De man wordt nu vervolgd en kan een gevangenisstraf krijgen van 6-12 maanden wegens zo luidt de aanklacht: "een ernstige belediging voor het Islamitisch, Christelijk en Joodse geloof".
Nou begrijp ik al niet wat het Christendom en het Jodendom ermee te maken hebben, want die hebben een totaal ander concept van de hemel dan het Islamitische, waar de hemel wordt gesimplificeerd en gereduceerd tot "rivieren van drank" en "ontelbare maagden tot in de eeuwigheid"
Het zijn altijd de mannen die dit wordt beloofd.
Maar het is de Hemel. Ik neem aan dat die drank en die maagden er zijn voor mijn gerief, dan IS dat toch een kroeg? Dan IS dat toch een hoerentent?

Die kant gaat het dus op in Turkije..
Mocht Turkije bij de EU komen en dit soort wetgeving erdoor drukken in de EU via onze niet-gekozen vertegenwoordigers, is het bovenstaande ook strafbaar.

plaszak | 20-04-12 | 11:54

@Julia | 20-04-12 | 11:50 | + 0 -
Ja, dat weten jij en ik. Maar de omgeving ziet dat vaak anders.

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:53

Vrouwen moeten altijd weer tof doen en gelijke rechten hebben enzo, maar ondertussen maken ze je kapot, zitten ze je carriere in de weg omdat ze "aandacht en tijd samen willen" en hebben ze elke dag op de meest onlogische verklaring wel wat te zeiken over je en kunnen ze niet normaal discusseren of echte humor waarderen.

Ik haat vrouwen, ze mogen van mij part allemaal terug naar Marokko.

Antibezembrigade | 20-04-12 | 11:52

Antibezembrigade | 20-04-12 | 11:47
Christengekkie of retromoslim, maakt niet uit. Godsdienst lijkt vooral in dienst van mannen te staan, in een poging het onderdrukken van vrouwen goed te praten. Bij de christenen is dat tot zo'n 50 jaar geleden goed gelukt, maar die zijn (in NL in ieder geval) gemarginaiseerd, de moslims krijgen het nog steeds voor elkaar.

Krizzie | 20-04-12 | 11:52

Ehm.. iets met feitjes. Het verlichte christendom heeft ook vrouwelijke theologen en vrouwen in het ambt.

M-Bozz | 20-04-12 | 11:52

@necrosis | 20-04-12 | 11:48 |

Ik heb geen flauw benul waar u het over heeft.

Tarak | 20-04-12 | 11:51

@Kaas
Geflirt? waar heb je t over? Ik heb gewoon een normale reactie gegeven.

Julia | 20-04-12 | 11:50

@Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:46
Ik heb mijn hoofd alvast in mijn kont verstopt. Volgende week jouw truuk eens proberen.

weedo | 20-04-12 | 11:49

Dat van die vrouwen die geen 5 mannen mogen hebben is niet waar. Het internet staat er vol mee...

Caveman48 | 20-04-12 | 11:49

@Ontwikkelaar

Ah, u gelooft in de maakbaarheid van de samenleving! Dat zie je wel vaker bij ontwikkelaars, met name als het gaat om de financiële haalbaarheid van hun plannen. Blijkbaar zowel in het kleine als in het grote.

Tarak | 20-04-12 | 11:49

@Tarak | 20-04-12 | 11:46
Weet je wie al eerder een boek schreef met dezelfde titel?

necrosis | 20-04-12 | 11:48

@HAL 9000 | 20-04-12 | 11:42
Dat zijn haar tepelpiercings.....

necrosis | 20-04-12 | 11:47

weedo | 20-04-12 | 11:42 | + 0 -

Pas na verloop van tijd. Als je te lang in zo'n kopvod blijft rondlopen krijg je gebrek aan vitamine D.

eerstneukendanpraten | 20-04-12 | 11:47

jezus, wie is dit nou weer? hebben die mensen wel enig idee waar ze het over hebben? Hebben ze uberhaubt weleens de Koran gelezen of gelezen dat juist in de BIJBEL staat dat vrouwen zich moeten sluieren tijdens gebed en buiten gebed?

Neeee, want ze kijken naar de cultuur van die randdebielen en geven dat aan als geloof, geloof me, al die moslims die onderdrukken krijgen de straf van Allah sowieso, omdat ze de kleine lettertjes niet gelezen hebben. Zo gaat dat.

De enige die beloond worden zijn de vredige veganen stammen in Sint Carletino ofzo. We gaan gewoon met z''n allen frituren in de hel, adios!

Antibezembrigade | 20-04-12 | 11:47

@weedo | 20-04-12 | 11:45 | + 0 -
Ja ik heb mijn hoofddoek nu achterstevoren omgedaan.

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:46

Hoewel haar naam niet genoemd wordt, vind ik dit topic toch een schaamteloze aanval op Anja Meulenbelt die met haar boek "Mijn Strijd" destijds toch heel veel voor de vrouwenemancipatie heeft betekend.

Tarak | 20-04-12 | 11:46

@ HAL 9000 | 20-04-12 | 11:42 |
Zag ik ook. Je kunt er wel een winterjas aan ophangen.

Op zich wel geyl. Dat wel.

goedverstaander | 20-04-12 | 11:45

Als we nu 1 groot land zouden maken en dit Europa noemen dan elk land als provincie zien waarna we geloof uitfaseren omdat dit toch wel aardig achterhaald is.. Nu maar weer even bidden tot onze grote zonnegod voor mooi weer morgen.

Ontwikkelaar | 20-04-12 | 11:45

Iedereen als voorzorgsmaatregelen genomen? Het is bijna bandirahtijd.

weedo | 20-04-12 | 11:45

De vrouw van Gul draagt een hoofddoek. Big whoop. In Turkije lopen miljoenen vrouwen zonder hoofddoek. De vrouw van de president heeft er toevallig wel een. De volgende president zal wel weer een vrouw hebben zonder hoofddoek. Die Ebru Umar probeert altijd met veel hysterie de absolute leegte van haar mavo columns te verbloemen. Werkt niet. Behalve dan op GeenStijl. Daar is alles wat beetje haterig naar moslims is al een hit voordat het gelezen is. Oh en Ebru. Je bent niet cute. Nooit niet.

Uhh | 20-04-12 | 11:45

James Lastig | 20-04-12 | 11:27
.
George Carlin: altijd plus veel

ranzige aap | 20-04-12 | 11:45

@Julia | 20-04-12 | 11:38 | + 2 -
Ik heb je maar alleen een plusje gegeven dit keer. De kans dat door ons geflirt de discussie ontspoord is aanwezig en dan stoten we iedereen voor het hoofd. Moet Johnny Quid daar weer iets over schrijven (jaloers) en Joris je weer wegjorissen (Jaloerse ex).

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:45

Pfff, die foto van die Ebru komt in de buurt van hetgeen ons vanmiddag weer te wachten staat (en nee, dan doel ik niet op de vrijmibo)...

Den Meester | 20-04-12 | 11:42

Heeft Maxima het nou niet een klein beetje koud op die
'kuch' foto?

HAL 9000 | 20-04-12 | 11:42

@eerstneukendanpraten | 20-04-12 | 11:40
Niet elke vrouw ziet er uit als Doutzen.
Zeker in die landen zien de vrouwen er gerimpeld en besnord uit

weedo | 20-04-12 | 11:42

@Julia | 20-04-12 | 11:38
Met veel bombarie de bustenhouder verbannen, maar een paar decennia later wel een vrouwenonderdrukkend relioterie "promotend" stuk textiel goedpraten.

vetkleppert | 20-04-12 | 11:42

Turkse mannen mogen niet huilen of zich in de kont laten n**qen. De vrouwen hebben dat recht dus lekker wel, zo!

blinde kip | 20-04-12 | 11:40

@ vetkleppert | 20-04-12 | 11:35 |
En ook Mexicaanse limoenen. Maar dat is dan weer persoonlijk.

goedverstaander | 20-04-12 | 11:40

prikkel123 | 20-04-12 | 11:35 |
Ja, maar snorren zijn voor iedereen!

dosis | 20-04-12 | 11:40

Als ik het goddelijke lichaam van Doutzen zie denk ik steeds hoe zonde het toch is om die prachtige Arabische vrouwen in een hoofddoek/buqa/nikaab gevangen te houden.

eerstneukendanpraten | 20-04-12 | 11:40

@Kaas
Idd, die mis ik ook. Je kan van Cisca Dresselhuys veel zeggen, ze was wel tegen de hoofddoek en wou geen medewerkers die hoofddoeken droegen. Haar opvolgster denkt er iig anders over. Sommige feministen hebben een blinde vlek als het om de multiculti/verrijking gaat, en doen alsof er niks aan de hand is.

Julia | 20-04-12 | 11:38

Hehehe.. Annelies Brusselmans.

sjaakdeslinksesul | 20-04-12 | 11:37

Niet weer dat gezeik over die hoofddoekjes. Powerhouse Ebru? Brusselmans heeft teveel maandverband reclames gezien.
Zelfs Geert Wilders snapt dat met de Turken gehandeld moet worden.

Rochel | 20-04-12 | 11:36

Het zijn altijd mannen die baarden moeten dragen.

prikkel123 | 20-04-12 | 11:35

@goedverstaander | 20-04-12 | 11:33
Israelische citrusvruchten zijn de lekkerste ter wereld. In geval van nood mogen het ook Spaanse zijn, maar andere lust ik niet.

vetkleppert | 20-04-12 | 11:35

Bigi, +1.

Superior Bastard | 20-04-12 | 11:34

@ Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 11:21
Wat is daar mis mee?

Met al die Israëlische sinaasappels houden we toch maar mooi scheurbuik buiten de deur.

goedverstaander | 20-04-12 | 11:33

@Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 11:21
En uit ervaring weten wij hoe goed en rap die Israëliërs zijn in het opbouwen van een land!
Dus zou onze keus dan zo gek zijn?

*Nog liever jaren keien vreet, dan toegeven aan islamisering*

deraderendraaien | 20-04-12 | 11:32

Na het bezoeken van 2 moskeeen in Oman, vraag ik me af naar welke kerk Mr. Gul is geweest?

ijzeren blub | 20-04-12 | 11:32

BAF! Right in the kisser!

kraaghaar | 20-04-12 | 11:31

@weedo | 20-04-12 | 11:30
Heh je egel boeit niet, je Tegel wel.

weedo | 20-04-12 | 11:31

Ik dacht dat ze met 'islamitische hoerenlopers' verwees naar de tippelschoentjes met 12.5 cm hak die de blote voeten van die Hoofddoek van Gul 'bedekten', toen ze over de Dam strompelde.

Causa Sui | 20-04-12 | 11:31

Heeft die Gul als relatiegeschenk toevallig het hoofd van voortvluchtig Gangster/Pooier/Wild Beest Saban B. op een staak meegebracht?

Graaisnaaiert | 20-04-12 | 11:31

Ondanks vrije keus zit er bij genoeg gevallen een lichte drang achter, dat hoeft niet persee geweldadig te zijn, maar zonder dat ze het weten wordt dat vrijwillig dragen van die theedoek opgedrongen, zo werkt indoctrinatie nu eenmaal.

MasthaX | 20-04-12 | 11:31

Zo, omdat ik in een goeie bui ben ga ik vandaag iedereen plussen, hoe stom je egel ook is. Dit even terzijde van het zeer belangrijke onderwerp.

weedo | 20-04-12 | 11:30

leve de hoofdoek!

de nederlandse moralisten kiezen voor deze onderdrukking, voor het geld en plakken er ook nog het etiket de VRIJHEID van godsdienst op.

de zg. piet hein mentaliteit is geworden tot een banale hoerentaliteit.

mischien was piet hein ook zo zuiver wel niet .hoe kan een nederland en oranje trots op hun geschiedenis zijn?

S.Hole | 20-04-12 | 11:29

@Jopie2009

Turkije heeft absoluut geen vrouwelijke president gehad, ze hebben een vrouwelijke premier gehad. Diegene dus die de wensen en eisen van de president tot uitvoer brengt. Aan de andere kant wordt er inderdaad veel teruggedraaid in Turkije op het moment, godsdienstvrijheid is daar een vies woord aan het worden, verplichte staatsgodsdienst wordt echter een bejubeld woord.

Larevenge | 20-04-12 | 11:28

Toch wel grappig dat het feminisme maar geen eenduidig standpunt weet te formuleren ten aanzien van die hoofddoekjes.
Is het dragen van een hoofddoek nou vrouwenonderdrukking, of juist eigen keuze van de vrouw? Veel oudgediende feministen (zeg maar de opzij-generatie) supporten juist de hoofddoekdragende moslimas, terwijl de jongere feministen (zoals die Ebru) het zien als de ultieme vrouwenonderdrukking.

Tja, en dan moeten wij als mannen hier wat van vinden?

Overigens is Ebru een van de slechtste columnisten die ik ken, maar dat terzijde...

Krizzie | 20-04-12 | 11:28

Dat bezoek van Gul en zijn vrouw maakt wel duidelijk hoeveel respect ze hebben voor ons en onze cultuur.
Ons een beetje voor islamofoob uitmaken en middeleeuwse fashionstatements maken.
Steek die zogenaamde 4 miljard maar waar je islamitische zon niet schijnt.

vetkleppert | 20-04-12 | 11:28

We leven in de 21e eeuw met al onze kennis, communictiemogelijkheden, onbeperkte toegang tot informatie, enz. enz. enz.

En de hele wereld laat zich gijzelen door idioten die in sprookjes geloven.
Trek even twee minuten voor onderstaande link uit en Op Carlin legt het even haarfijn voor je uit:
www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

James Lastig | 20-04-12 | 11:27

Ebru alltijd+100
Een vrouw die laat zien waar de waarheid ligt!
Aan de overzijde van de islam!

deraderendraaien | 20-04-12 | 11:27

"De verlichte islam stelt dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn.
*
Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijkwaardig .
Daar heb je geen islam voor nodig.
´T zijn net als mannen mensen met voor- & nadelen.

Ratzing. | 20-04-12 | 11:27

Alleen niet moslim mannen hebben ook wat te vrezen voor de islam.

Idontgiveafunk | 20-04-12 | 11:26

Gül is een lül. slaat nergens op maar vond het wel grappig.

Vogon Jeltz | 20-04-12 | 11:26

Moet dat nou, zo'n kwetsend stuk? Dan gaan deze zomer de Turkse mannen hun hier hard verdiende geld met minder plezier in Turkije uitgeven.

blinde kip | 20-04-12 | 11:25

Nee hoor, de discussie is daar niet allang afgerond, maar de vrouwtjes bij opzijn zijn echter te laf om moslims aan te pakken, lieve meegaande christenen die toch niet terugslaan zijn een veel beter doelwit. Degenen die beide partijen durften aan te pakken zijn allang dood. Vermoord door linksmensen of diep gelovige moslims.

Larevenge | 20-04-12 | 11:25

@Bigi Bana Boy
Ja, want zonder die turken gaan we hier dood van de honger. Laat me niet lachen man.

Merkava | 20-04-12 | 11:24

Niet zo kritisch, het is crisis. Knaken moeten rollen.

weedo | 20-04-12 | 11:23

het zijn nooit mannen die slachtoffer zijn van eerwraak

krentenkakker | 20-04-12 | 11:23

Nu moeten we opeens principes hebben bij de handel?

Stop die handel met China dan ook maar.

james_chance | 20-04-12 | 11:22

@Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 11:21
Mooi!

vetkleppert | 20-04-12 | 11:22

Dat moet een flinke tegel zijn voor die tekst, wellicht net zo groot als die toerken voor hun kop hebben....

MeoBedia | 20-04-12 | 11:22

hoofdoek = hoofddoek

Jopie2009 | 20-04-12 | 11:21

Eerst komt het vreten en dan de moraal.

Het zou verstandig zijn als een groot aantal van jullie hier dat eens uit jullie hoofd zouden leren. Want de ramkoers met de halve wereld die we nu varen is voor een land dat volledig economisch van het buitenland afhankelijk is fataal. Niks meer en niks minder. Ik dacht dat moraal prediken iets van links was ? Straks hebben we alleen nog Israël als handelspartner over.

Bigi Bana Boy | 20-04-12 | 11:21

Polygamie is net als in Nederland verboden in Turkije. Het komt echter wel voor, net als in Amerika en ja... ook Nederland. Overigens is het niet zo treurig als Brusselmans hier doe voordoen. De man is alleen buitenshuis de baas, thuis is de vrouw aan de macht. Daarom spenderen die kerels zoveel tijd in koffiehuizen ;) Maargoed, andere culturen zijn altijd een beetje eng natuurlijk.

XelaGBS | 20-04-12 | 11:20

@ole guapa | 20-04-12 | 11:15
Het idiote is echter wel dat de tijd steeds verder teruggedraaid wordt of je nu naar Turkije zelf kijkt of in NL. twee voorbeelden:

Turkije heeft een vrouwelijke president gehad... echt waar! En het was er 1 ZONDER hoofddoekje (Tansu Çiller)....
Toevallig zag ik een tijdje geleden een aantal programma's van de VPRO uit 1983, die over het thema integratie gingen. Daarbij kwamen een groot aantal Turkse en Marokkaanse meisjes voorbij, in de zaal was GEEN ENKEL hoofdoekje te bekennen!

Jopie2009 | 20-04-12 | 11:20

Liever de domineesvinger heffen, daar is de wereld van onder de indruk.

VictorF | 20-04-12 | 11:19

Iemand met zelfrespect vreet nog liever tulpenbollen dan dat hij zich inlaat met islamisten.
Maar daar snapt het na-oorlogs verzet niks van. Ze willen gewoon perse niet zien dat ze al fout zijn vóór de oorlog.
Die zogenaamde gutmenschen, progressievelingen en feministes.

vetkleppert | 20-04-12 | 11:18

Kleine nuance daarin: binnen de islam worden mannen ook beschouwd als dieren die zich niet kunnen beheersen bij , bijvoorbeeld, het zien van een blote vrouwen-enkel.

Daar voel ik me als man dan toch ook behoorlijk door in het kruis getast doot Pier-al-allah.

vraagstaart | 20-04-12 | 11:18

Voor Trix geen punt.
Delegatie naar Iran of N-Korea?
Makkie voor Ma-Trix.

De Regeering | 20-04-12 | 11:18

Ik mis altijd in deze discussies de Hollandse feministen, je kent ze wel, die glazenplafondzeikerds.

Hypocriete kutten zijn dat, opzij ermee.

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:17

@Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:13
Nee, dat is de Alleen-Islam-wanneer-het-uitkomt variant.

chevyeddy | 20-04-12 | 11:16

Het kan niet anders zijn dan dat Islamitische vrouwen de onderdrukking binnen 1, max 2, generaties van zich afschudden. Ook zij zien hoe vrouwen in de rest van de wereld leven.
/Wensdenkmodus aan of uit? #Twijfelt

ole guapa | 20-04-12 | 11:15

"De verlichte islam"

Is dat die licht ontvlambare variant?

Kaas de Vies | 20-04-12 | 11:13

Vrouwen moeten hun plaats ook wel kennen natuurlijk.

mijntweecent | 20-04-12 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken