Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politiebericht wint GeenStijl Facepalm Award

duimagentje100.jpgDe politie heeft vrijdagavond rond 21.00 uur opnieuw een inbreker aangehouden in een woning aan de Tongeren. Op donderdagavond werd de 33-jarige inbreker zonder vaste woon- of verblijfplaats al in dezelfde woning aangehouden. De politie werd toen getipt door de bewoner die in het buitenland verbleef, die was weer getipt door de buurman, dat er een man in zijn woning zat. De verdachte had toen enkele raampjes vernield om binnen te komen. Toen surveillerende agenten langs de woning reden en een waxinelichtje zagen branden kregen zij argwaan. Opnieuw troffen ze de man in de woning aan. Hij is aangehouden en meegenomen naar het bureau. Aldaar is de verdachte getrakteerd op taart met sinas en hebben de aanwezige agenten een liedje (K3) voor hem gezongen, ook is de verdachte een douceurtje van 1500 euro alsook een drietal paspoorten toegestopt. Oké, dat laatste verzinnen we. Dat eerste niet. Primadeluxe POLITIEBERICHT ter vermaak cq boosmaking danwel algehele facepalm. Sterkte met de CAO-onderhandelingen!

Reaguursels

Inloggen

Lijkt me een K.U.T. onderzoek van Diederik Stapel waard

DrBowned | 16-04-12 | 17:25

Vroeger was alles beter. mijn ouweheer was agent en als het plaatselijk tuig lange tijd vervelend was werd er door de brigadier de opdracht gegeven om ze op te pikken en het op de binnenplaats van het buro even te regelen omdat er anders teveel papierwerk aan te pas kwam. voor het opsteken van je middelvinger ging je trouwens ook gewoon 6 uur zitten

lazymenworking | 16-04-12 | 12:37

@Hölzenbein | 16-04-12 | 11:27 krijg een dubbel gevoel bij je opmerking over het meldpunt van de PVV en de jodenvervolging in WW2... je bent bekent met de warme banden tussen de joden en de PVV mag ik aannemen? En zolang je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand toch? Stel je voor als de belastingdienst een meldpunt zou hebben (zouden ze? haha) en ik keurig netjes mijn verplichtingen zou nakomen dan merk ik toch niks van zo'n meldpunt? Geert heeft gewoon de fout gemaakt door dit alleen voor oost-europeanen te moeten laten geleden, hij had dit veel breder moeten trekken.

First Contact | 16-04-12 | 11:37

Excuses: distantiëren

Hölzenbein | 16-04-12 | 11:28

@First Contact | 16-04-12 | 11:15
Problemen zijn niet in het luchtledige. Justitie en politie weten er zeer zeker van. Maar ze moeten zich om die kudtcavia's bekommeren hier (uitvinding van een paar imbecielen...) in plaats van om criminelen. Je kan wel overal een meldpunt van maken (ja er bestond er ook een tegen Limburgers, maar die vond ik dan nog wel grappig omdat ie niet serieus was) maar je discrimineert er gewoon hele groepen mensen mee. Er is ook geen grip op de data, want wat de PVV er mee doet is niet bekend. Aangezien ze mee mogen gedogen in de regering vind ik ook dat Rutte zich niet op een goedkope manier moet distancieren van die onzin. Alweer genoeg gezegd...

Hölzenbein | 16-04-12 | 11:27

@Hölzenbein | 16-04-12 | 10:11 is het daarom niet handig om dan juist voor een meldpunt te zijn? Door problemen in het luchtledige te laten los je naar mijn mening niks op.

First Contact | 16-04-12 | 11:15

Die man probeerde gewoon z'n huis te stelen. Was ie niet al foto's van zichzelf aan het ophangen?

gozahtje | 16-04-12 | 10:58

@doskabouter | 16-04-12 | 09:49
Dat ze die kudt criminele oostblokkers maar opsluiten (taak van justitie en politie) en de 95% niet-criminele oostblokkers gewoon met rust laten. Daarom mag dat kudt meldpunt ook GEEN bestaansrecht hebben omdat die kudt Wilders en zijn kudt PVV geen verschil willen maken tussen criminelen en welwillende mensen. In alle opzichten. DAt is pure hetze, waarvan de miljoenen Joden in de tweede wereldoorlog ook last hadden. En of het een godwin is of niet, zal mij zalig aan mijn Limburgse reedt roesten. Nuff said.

Hölzenbein | 16-04-12 | 10:11

"zonder vaste woon of verblijfplaats" is bijna altijd Oostblok. Maar dat mogen we niet meer zeggen anders heeft het meldpunt bestaansrecht. En dat moeten we niet willen met z'n allen.

doskabouter | 16-04-12 | 09:49

Tja het lastige is waarschijnlijk dat deze persoon bijna niet te straffen valt. Een paar nachten in de cel is voor hem beter dan onder de brug. Een boete kan hij ook niet betalen daar doet een deurwaarder of loonbeslag niets aan.

coke eiland | 16-04-12 | 09:46

Inbraak wordt al decennia lang niet serieus genomen door de regerende elite. (Zelf krijgen ze er niet mee te maken kennelijk, ze wonen doorgaans op de veiligste plaatsen..)
Vandaar dat het zo lonend is voor criminelen: lage pakkans, en nog lagere straffen. Wat kan je als misdadiger gebeuren?

Avant | 16-04-12 | 09:42

@Hölzenbein | 16-04-12 | 09:18
Excuses Reinaert, die was eigenlijk voor dat Challenger figuur dat niet van ophouden weet.

Hölzenbein | 16-04-12 | 09:22

@The_Challenger | 16-04-12 | 01:07

Je leert het ook nooit hè gast.
Man man man. Straks ben je weer op vakantie...

Hölzenbein | 16-04-12 | 09:21

@Reinaert | 16-04-12 | 01:07

Je leert het ook nooit hè gast.

Man man man. Straks ben je weer op vakantie...

Hölzenbein | 16-04-12 | 09:18

Weet je wat nog het ergste is? Dat ik er even over na moest denken wat er boosmakend aan dit bericht is. Het duurde even voor ik me realiseerde dat in normale landen criminelen opgesloten worden. Zo vergiftigd is mijn brein inmiddels door criminelen-paradijs Nederland.

Tapu | 16-04-12 | 08:57

@necrosis | 16-04-12 | 08:37 | + 0 -
Ze zijn 10 jaar te laat.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 08:38

@necrosis | 16-04-12 | 08:31
Fijn. Kan ik weer met gerust hart verder met klagen over misstanden die "wij" te danken hebben aan genoemde figuren. En het bashen daarvan.

Jan Passant mk2 | 16-04-12 | 08:34

@Jan Passant mk2 | 16-04-12 | 08:29
Stukken beter!

necrosis | 16-04-12 | 08:31

@necrosis | 16-04-12 | 08:18
Sorry hor. Ik vergat het
/linkse menschen modus uit
knopje. Zo beter?

Jan Passant mk2 | 16-04-12 | 08:29

@Jan Passant mk2 | 16-04-12 | 08:11
Wat klets jij dom!
Als ik een weekje op vakantie ben, heeft niemand het recht om mijn huis te betreden.
Ben jij een kraker die uit principe een uitkering trekt?

necrosis | 16-04-12 | 08:18

Taak nummer 1 van de overheid is veiligheid. Daarom hebben burgers in een ver verleden het recht op geweld exclusief overgedragen aan de overheid. Inbreken is zo ongeveer de grootste inbreuk in het gevoel van veiligheid. En dan inbrekers nauwelijks straffen. De overheid voert de eerste taak erg slecht uit.

Oerkoendoe | 16-04-12 | 08:11

Nederlanders zijn nog steeds veel te rijk, de EUSSR en Den Haag doen daar veel tegen, maar nog nooit genoeg.
Nederlanders die door het buitenland reizen hebben hun woning even niet nodig, dat weet zo'n zwervende stakker uit misschien wel een MOE-land als de beste.
"Solidariteit" kost hooguit wat huisraad en schade.

Jan Passant mk2 | 16-04-12 | 08:11

De verdachte had toen enkele raampjes vernield om binnen te komen.
WTF ? Was hij een paar keer naar buiten gelopen en wist die gast niet meer welk ruitje hij had in getingeld?

Zuitschuip | 16-04-12 | 08:07

Volgens mij heeft Joris last van een ochtendhumeur....

necrosis | 16-04-12 | 07:55

Wat ik niet uit het hele verhaal kan halen: zit hij nu wel vast?

necrosis | 16-04-12 | 07:53

Volgens mij heeft de politie juist erg goed werk afgeleverd, door twee keer een inbraak te verijdelen. Dat de auteur denkt dat de politie ook straffen mag opleggen doet daar niet aan af.

roze_bril | 16-04-12 | 06:56

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 01:52

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 01:37

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 01:26

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 01:11

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 01:07

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 01:07

-weggejorist-

Reinaert | 16-04-12 | 01:07

Ik voel morgen een topic over de prachtplannen van Groenlinks aankomen.

Ennieweetjes, -eventjes een brandend kruis in een achtertuintje plaatsen, en Kaas uit handen van de GSBI houden, ter behoud van zijn grappen-
ik ben * out, slapen, de groeten! *

Bart_Bart | 16-04-12 | 01:05

-weggejorist-

Reinaert | 16-04-12 | 01:00

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:59

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:56

-weggejorist-

Reinaert | 16-04-12 | 00:49

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:48

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:47

@Rammstein

All the best.

DANNY3960 | 16-04-12 | 00:46

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:45

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:45

@The_Challenger | 16-04-12 | 00:42 | + 0 -
Ik zal het haar zo vragen, ze slaapt nu bij mij.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:43

@Reinaert | 16-04-12 | 00:42 | + 0 -
Als je een brandend kruis hebt, zou ik even naar de dokter gaan voor een korte antibiotica-kuur.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:43

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:42

@Bart_Bart | 16-04-12 | 00:22

Ik heb - gelukkig - niets gehoord of gezien. Oost-Indisch doof en blind.

*Horlepiep danst in zondagse KKK-outfit & brandend kruis*

Reinaert | 16-04-12 | 00:42

@The_Challenger | 16-04-12 | 00:38 | + 0 -
Hebben ze daar een vliegveld? Dan kom ik ook. Even lekker "real life" -kudo's uitdelen.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:39

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:39

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:38

@Rammstein | 16-04-12 | 00:30

Uiteraard komt het wel weer goed. Met een litteken hier en daar, en dan vooral op je ziel, maar dat hoort er (helaas) bij.

Ik ga het gesprek hier een tandje luchtiger voortzetten want ik betrap mezelf er op sentimenteel te gaan (doem)denken. Motten we niet hebben, en plein publique.

*Emmer koud bier in de groep gooit, alsmede bakje knabbels*

Reinaert | 16-04-12 | 00:38

Rammstein | 16-04-12 | 00:30 |
Lees het net. Sterkte.

LibertasSimplex | 16-04-12 | 00:37

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:36

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:50

Je scenario klinkt aardig. Je moet alleen de romp delen wel in gele vuilniszakken verpakken. Het schijnt dat meeuwen die zakken met rust laten?
Kun je de zakken in containers kwijt, dan werkt je plan natuurlijk prima:)

ataman | 16-04-12 | 00:35

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:33

Reinaert | 16-04-12 | 00:28 | + 0 -
Dat heb ik in ieder geval de laatste vijf jaar mogen ondervinden.
Het kommt wel weer goed.

Rammstein | 16-04-12 | 00:30

The_Challenger | 16-04-12 | 00:26 | + 1 -
Dank u.

Rammstein | 16-04-12 | 00:28

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:28

@Rammstein | 16-04-12 | 00:20

Vast wel. Ik ken je dan wel niet in RL maar ik heb je hier meer dan genoeg gelezen dus dat zal - als ik daar op af mag gaan - wel goed komen. En ik hoop je nog lang te mogen blijven lezen dus dat komt allemaal vast wel goed. Ongetwijfeld niet vanzelf maar niemand heeft gezegd dat het leven een pretje zou moeten zijn. Was het maar zo!

Reinaert | 16-04-12 | 00:28

Rammstein | 16-04-12 | 00:09

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd Rammstein. Het verlies is soms bijna niet te dragen. Ieder situatie is anders, mijn vader was ook mijn beste vriend. Na het verlies van mijn moeder en vanaf het moment dat hij nierdialyse kreeg had hij er geen zin meer in. Om die redenen kan ik er mee leven dat hij er niet meer is. Zijn lijden is over en hij is nu bij mijn moeder.
Zoals ik zeg is iedere situatie en gevoel anders maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Denk veel aan de mooie tijden en het ga je goed.

The_Challenger | 16-04-12 | 00:26

@A.Th. | 16-04-12 | 00:22 | + 0 -
Jij maakt zelden grappen, je bent de serieusheidzelve.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:24

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:22

@A.Th. | 16-04-12 | 00:17
Oh god, laat Reinaert dat niet horen.

Ik heb van horen en zeggen dat hij het niet zo heeft op de minkudokukel.. Echter, dat zijn maar geruchten! Hij spreekt zich eigenlijk nooit echt openlijk uit over het kudosysteem.

Niettemin, puik werk. Alhoewel het OM en de rechterlijke macht wellicht clementie zullen tonen voor reaguurder Kaas de Vries, en met name voor zijn grappen.

Spannend.

Bart_Bart | 16-04-12 | 00:22

Ik slaap met een waxinelichthoudertje onder m'n kussen.

LibertasSimplex | 16-04-12 | 00:22

@De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:20 | + 0 -
Ok, meestal ga ik er hard in, maar ik zal je voorstel in overweging nemen.
Maar we kunnen natuurlijk wel gewoon even gaan profilen.

Je bent 31 jaar, rechts en je komt uit Korea.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:21

Je kan nu natuurlijk wel afgeven op de pliezzie. Maar de werkelijke daders zijn al die mensen die afgelopen jaren linSS hebben gestemd om de Nederlandse samenleving te helpen slopen.

reageerbuis | 16-04-12 | 00:21

Reinaert | 16-04-12 | 00:14 | + 0 -
Will do.


De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:15 | + 0 -
Ik geloof u, ik (be) leef het nu.

Rammstein | 16-04-12 | 00:20

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:15

Op GS is er bij mijn weten maar 1 Koreaanse Slet. Die is rechts, houdt niet van dommigheid en kan er soms hard in gaan. En dat ben ik.

De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:20

@A.Th. | 16-04-12 | 00:17 | + -1 -
Ja die -1 komt van mij.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:19

@A.Th. | 16-04-12 | 00:17 | + 0 -
Heel irritant, want vrouwen hebben geen humor. Nou dan ga ik wel grappen maken tegen een kokosnoot, totdat mijn vlot af is.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:18

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:17

De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:13 | + 0 -2
Ok, dan was het een andere Koreaanse slet.

Zeer zeker, ik lul altijd direct uit de onderbuik of uit het grappencentrum, ben er wel jaloers op dat soort tegels.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:15

Rammstein | 16-04-12 | 00:09

Nou meid, sterkte... Is niet makkelijk, geloof me maar.

De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:15

@Rammstein | 16-04-12 | 00:09

Ik ben ook goede vrienden kwijt. Da's ook erg, heel erg zelfs, maar in vergelijking tot het verlies van m'n ouweheer was ik daar toch relatief snel over heen, al zal ik ze nooit vergeten.

Jij hebt een stukje vrijheid verworven, al is de prijs dan nog zo hoog. Doe er iets moois - en zinvols - mee. Niemand die je dat kan of mag verwijten.

Reinaert | 16-04-12 | 00:14

@A.Th. | 16-04-12 | 00:10 | + 0 -
Hahaha. O wee mij, ik ben gesnapt en ze willen we zelfs bij geenstijl.nl niet hebben.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:14

Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:50

D66? Haha! Grappig, nee hoor slet stempt VVD altijd tot er zich een betere partij aanbiedt. Maar hij / zij legt het goed uit. Een aanwinst voor GS.

De Koreaanse Slet | 16-04-12 | 00:13

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-12 | 00:11 | + 0 -
Danke sehr.

Rammstein | 16-04-12 | 00:13

Schwarzkopf ook, zonder t.
Een van de vele uitingen van de menselijke geest die ons er ook op de donkerste momenten aan herinneren dat de wereld uiteindelijk een goede plaats is.
*nu echt out*

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-12 | 00:11

@Rammstein | 16-04-12 | 00:09 | + 1 -
Maar je kan altijd terugkomen.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:10

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:10

Reinaert | 16-04-12 | 00:06 | + 0 -
Wel eens een beste vriend gehad en verloren ?

Maakt niet uit, het gaat goed met mij. Maar ik kan nu weg, en dat is ook iets waard.
En weg ga ik, zoveel is zeker.
Hij gaat mee.

Rammstein | 16-04-12 | 00:09

-weggejorist-

The_Challenger | 16-04-12 | 00:08

@Rammstein | 15-04-12 | 23:44
Hou u taai. Ik begrijp wat u bedoelt. De wereld is zo veel groter dan Nederland. De vrijheid die een mens in Amerika ervaart is niet voor te stellen voor wie alleen Nederland gewend is.
Het ga u goed. Vergeet niet de kleine dingen die Nederland een goede plaats maken.

www.youtube.com/watch?v=fxl9f83ftB0
Elisabeth Schwartzkopf - Im Abendrot, van Strauss' vier laatste liederen

"Im Abendrot" (Joseph von Eichendorff)

Wir sind durch Not und Freude
gegangen Hand in Hand;
vom Wandern ruhen wir
nun überm stillen Land.
Rings sich die Täler neigen,
es dunkelt schon die Luft.
Zwei Lerchen nur noch steigen
nachträumend in den Duft.
Tritt her und laß sie schwirren,
bald ist es Schlafenszeit.
Daß wir uns nicht verirren
in dieser Einsamkeit.
O weiter, stiller Friede!
So tief im Abendrot.
Wie sind wir wandermüde--
Ist dies etwa der Tod?

*out*

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-12 | 00:06

@Rammstein | 16-04-12 | 00:00

Wat je nu moet? Doorgaan met ademhalen, om te beginnen.

Verder weet ik het ook niet, da's toch voor iedereen anders. Ik ben mijn ouwe al een hele tijd kwijt, net op het moment dat we elkaar 'echt' begonnen te begrijpen en waarderen, op het moment dat hij mij voor het eerst echt serieus begon te nemen. Heeft ook wel even gekost om daar over heen te komen maar da's uiteindelijk wel gelukt, al had ik 'm liever nog hier gehad.

Wijsheid? Heb ik niet in pacht. Universeel recept? Is er niet. Gewoon je instinct en je geweten volgen, dat werkt volgens mij in dit soort situaties het best. En je niet verliezen in geweeklaag want daar heeft niemand iets aan.

Maar dat laatste is ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Reinaert | 16-04-12 | 00:06

@Rammstein | 16-04-12 | 00:03 | + 0 -
Nou het tast mij niet aan in mijn doen en laten, maar ik zie snel systemen daarin. En dat vind ik interessant. Maar goed soms kijk ik naar buiten en zie ik iets en dan vind ik dat interessant. Zo ga in mijn leven van de hak op te tak observeren en analyseren. Kan ik niets aan doen.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:05

@Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:55
Prima, we eten om 17.30 sharp.

Na het eten gaan we een voodoopop maken van Tim Kuijk. Daaropvolgend gaan we met zijn allen naar de zumbales van mevrouw N'Kolo. En tot slot gaan we uitzending gemist van Voetbal International kijken.

Je mag meedoen.

Bart_Bart | 16-04-12 | 00:04

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:00 | + 0 -
Min kudo's, min Schmudo's. Nooit iets van aangetrokken.
Never have, never will.

Rammstein | 16-04-12 | 00:03

@A.Th. | 15-04-12 | 23:58 | + 0 -
Trouwens ik ben hier nu heel de dag, en sowieso in dit topic 0,0 minkudo te vinden. Wellicht is het een business partner, die is nog niet thuis.

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:02

-weggejorist-

A.Th. | 16-04-12 | 00:02

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:58 | + 0 -
Zeker, will do.

Rammstein | 16-04-12 | 00:01

@A.Th. | 15-04-12 | 23:58 | + 0 -
Haha dat is wel mooi.
Die minkudo-ert is heel erg uitgekookt, want in discussies gaat hij juist op gezette tijden minkudo-en.

Het is een intelligente man of vrouw met een dwangmatige stoornis.

Maar waar kan ik het teruglezen?
Zijn er nog andere dingen die ik gemist heb?

Kaas de Vies | 16-04-12 | 00:00

Reinaert | 15-04-12 | 23:58 | + 0 -'
Ja, maar, ik was zijn jongste poepie. Ben naar alle onderzoeken geweest, ben bij alle uitslagen geweest. Hij vertrouwde mij, en mij alleen, ging ook dood toen we alleen waren.

Wat moet ik nu ?

Rammstein | 16-04-12 | 00:00

@Rammstein | 15-04-12 | 23:44
Wens je in elk geval veel sterkte en succes.

Ik hoop dat je wel kan blijven reaguren, waar je ook bent.

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:58

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:54 | + 0 -
Lass es dich schmecken !!!

Rammstein | 15-04-12 | 23:58

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:58

@Rammstein | 15-04-12 | 23:51

Je moet doen wat jou het beste lijkt of wat het beste voelt.

Zelf zou ik dat niet zo doen maar dat is persoonlijk. Ik zou afscheid nemen en die last niet m'n hele leven met me mee torsen - maar da's als gezegd mijn bescheiden mening. En het staat je uiteraard vrij je daar helegaar niks van aan te trekken. Linksom of rechtsom: heftig is het toch wel.

Reinaert | 15-04-12 | 23:58

@Bart_Bart | 15-04-12 | 23:54 | + 0 -
Kom ik ook, en dan maak ik een poncho van zijn huid.

Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:55

@A.Th. | 15-04-12 | 23:47
Ik ben van een inheemse stam, en reaguur met Wifi vanuit de diepe bossen van Nieuw-Guinea.

Maar je kan altijd langskomen, gezellig! Morgen eten we het lichaam op van een SBS producer, die hier "Groeten Terug" wilde gaan maken.

Met groenten en lekkere kruiden.

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:54

Reinaert | 15-04-12 | 23:48 | + 0 -
Dat was de reden dat ik nog steeds hier ben. Ik neem hem met mij mee. Weliswaar in een urn, maar desalniettemin.

Rammstein | 15-04-12 | 23:51

@A.Th. | 15-04-12 | 23:51 | + 0 -
Laten we het zo zeggen, aan de vlucht lag het niet.

Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:51

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:51

@De Koreaanse Slet | 15-04-12 | 23:48 | + 0 -
Heb jij in 2006 op D66 gestemd?

Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:50

@Bart_Bart | 15-04-12 | 23:41
Geïnspireerd worden is niet erg, zo lang het maar niet in verkeerde situaties uitgevoerd wordt.
Ik weet niet of het abnormaal is, maar het scenario met een betrapte inbreker die ik ombreng heb ik dus verder uitgedacht. Na de moord kijken of de inbreker een mobiele telefoon bij zich draagt, zo ja niet uitzetten maar er direct mee gaan lopen, bij voorkeur waar geen surveillancecamera's hangen. Dan in een vuinisbak dumpen. De eigen telefoon uiteraard thuis laten. Uit laten bloeden in de douche. In stukken van minder dan 10kg snijden, elk stuk in een aparte vuilniszak en de zakken opvullen met iets volumineus, e.g. keukenpapier.

Zouden deze gedachten nog vallen binnen wat als normaal beschouwd wordt (don't answer that).

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:50

Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57

Jij ziet het goed :-) hulde!

De Koreaanse Slet | 15-04-12 | 23:48

@Rammstein | 15-04-12 | 23:44

"Heb hier nu niets meer te zoeken".

Wat klink je bitter. En ja, ik lees mee dus ik weet. Kop op!

Reinaert | 15-04-12 | 23:48

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:47

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:41 | + 0 -
Weinig kans. Maar ik ga een mailtje sturen, do not worry.
I can hold a grudge. Long time.

Rammstein | 15-04-12 | 23:46

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:37 | + 0 -
Het is het waard.

Mijn " verplichtingen " in Holland zitten erop. Ik hoop U allen dan ook spoedig vanuit het buitenland te woord te staan.
Mocht dit Florida worden, redelijke kans, maar dat is Duitsland ook, zal ik u zeker op de hoogte houden.
De CV is al onderweg in veelvoud.
Fingers crossed.
Heb hier nu niets meer te zoeken.

Rammstein | 15-04-12 | 23:44

@Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:37
Geen dank, ik hoop wel dat je niet teveel geïnspireerd wordt ;-) Ik kijk eigenlijk alleen voor de eindtune, de rest kan me gestolen worden.
www.youtube.com/watch?v=PgKybsHbq3o&am...

P&W en die verdomde sepservice jatten deze soundtrack trouwens best vaak. Ben benieuwd of ze daar de baasjes van BUMA voor betalen..

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:41

@A.Th. | 15-04-12 | 23:40 | + 0 -
Heb je geen vrouw?

Kaas de Vies | 15-04-12 | 23:41

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:40

@Rammstein | 15-04-12 | 23:29
In Miami ben ik nog niet geweest, maar ik heb affiniteit met het oude Zuiden van de VS. Ik heb een paar jaar onder de Mason-Dixonlijn gewoond.
Seizoen 1 ga ik maar eens kopen. Ik kijk niet vaak TV-series, maar alle afleveringen achter elkaar op DVD is vast gemakkelijker dan op een vast tijdstip de TV aan te moeten zetten.
Dank voor de tip, @Bart_Bart ook.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:37

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:33 | + 0 -
Heerlijke stad, en doordat ze nooit zeker weten wat mijn afkomst is, vertoef ik er ontzettend relaxeD tussen alle soorten & maten.
Dat redt ook mijn reeDt in Nederland. Ze wéten het gewoon nooit zeker.
Where the hèll is she from ???
Tot de klauwhamer uiteraard.

Rammstein | 15-04-12 | 23:37

@Rammstein | 15-04-12 | 23:32
Vind ik best nog hoge straffen.

Als je bedenkt dat dood- en doorrijders van cabaretières minder krijgen.
www.nu.nl/binnenland/2622562/18-maande...

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:35

@Rammstein | 15-04-12 | 23:29
Heb je season 6 al afgekeken?

Spann0nd! Het moet trouwens goed toeven zijn daar in Miami. Dexter loopt altijd in zijn overhemdje.

Wel veel latino's.

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:33

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:31 | + 0 -
Positief tiep, U.

Rammstein | 15-04-12 | 23:32

Maar op vrijdagavond was het in ieder geval geen inbraak, misschien wordt de zwerver veroordeeld voor brandstichting...

ffnormaal | 15-04-12 | 23:29

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:26 | + 0 -
VPRO zendt het zo nu en dan uit, het kijken waard voor een geduldig iemand.
Heerlijke serie, gewoon kopen, de moeite (het geld) waard.
In Miami geweest zijn, of een liefde voor/in Florida hebben is een pré.
Je mag ze ook van mij lenen.

Rammstein | 15-04-12 | 23:29

@Rammstein | 15-04-12 | 23:24
Ik zit net het Wikipedialemma te lezen. Interessant personage. Is het ook op de kabel in Nederland te zien of moet ik het downloaden?

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:26

... Ik zie roze olifanten met paarse broeken, ze hebben de presidentiële garde ingezet ... ook overal witte konijnen met 28 mm aspergepistolen ... ik moet weg zien te komen ... tulpen ... ik moet tulpen hebben ... en een paar klappen van de molen ...

A.Th. | 15-04-12 | 23:26

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:21 | + 0 -
Ja.
Speelt in Miami, my home.

Rammstein | 15-04-12 | 23:24

@Bart_Bart | 15-04-12 | 23:17
Laat maar, al gegoogled.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:22

Die agenten zouden hem best lang vast willen zetten maar dat mag niet. Dan staat ons justitieel apparaat op z'n kop, komen de rechters in het geweer en krijgen we vragen aan de minister van links partijen.

Boomschade | 15-04-12 | 23:22

@Bart_Bart | 15-04-12 | 23:17
Okee, nu wil ik het weten. Wie is toch deze Dexter? Komt af en toe langs in de panelen. Is het een psychopatische moordenaar uit een TV-serie of zo?

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:21

The world is yours when you have nothing to lose anymore.

Rammstein | 15-04-12 | 23:20

@funkyd | 15-04-12 | 23:16
Bwaahaha. Dan was u vast niet beleefd. Of was het een klasje leerlingagenten. Die staan wel eens op straat auto's aan te houden om ter plaatse een soort APK te doen. Omdat ze ook moeten leren burgers te naaien.

Bekijk het van de zonnige kant. U heeft voor jaren een sterk verhaal om op feestjes te vertellen.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:10
Bedankt voor de tips -Dexter- Dmitri.

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:17

Bart_Bart | 15-04-12 | 23:10 | + 0 -
Lol!
Waar blijft de tijd.
De tijd dat ik klappen kreeg, en daardoor ook tot huilen toe uit kon delen, omdat ik simpel een t-shirtje van de band aan had.

Better Days Baby

Rammstein | 15-04-12 | 23:16

Nou, de politie kan ook streng optreden hoor! Ik had laatst bij een verkeerscontrole te weinig RUITENWISSER VLOEISTOF, en daarvoor mogen ze dan kennelijk een kogel door je knie schieten. Van achteren, dat wel.

funkyd | 15-04-12 | 23:16

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:15

@neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:52
De beste kans op een goede afloop geeft het als je een inbreker meteen dood steekt. Na afloop kun je zeggen dat hij je aanviel met een mes uit je keuken. Wat je ook zegt, het verhaal van de inbreker ontbreekt. Dat is als je het al uit moet leggen. Gemakkelijker nog is het om het lijk in stukken te snijden, in vuilniszakken te stoppen en op vuilophaaldag aan de straat te zetten. Tegen de tijd dat de boef een keer gemist wordt ligt hij al lang op de vuilnisbelt.

Maar ja, een leven voor een eenvoudige inbraak is wat buiten proportie. Er uit schoppen dan maar en hopen dat hij zijn les geleerd heeft. Zo heb ik het ooit gedaan toen ik 's ochtends een insluiper in huis vond - die wrs op zolder geslapen had. Het was een wat rare situatie, maar ik was tevreden over mijn zelfbeheersing en de geweldloze afloop.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-04-12 | 23:10

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:10

@Stormageddon | 15-04-12 | 23:05

Ik ben bierdrinker en schaatsliefhebber. Wat mot ik nou met een icepick?

Ik heb ter compensatie wel wat leuke messen in de keukenla, dat dan weer wel, want ook Bourgondische neigingen zijn me niet vreemd. En zo hebben we allemaal wat.

Reinaert | 15-04-12 | 23:07

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 23:04

@neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:59

Een Mag-lite? Ik heb hier gewoon een Mag op affuit in de tuin staan.

Werkt ook feilloos.

Reinaert | 15-04-12 | 23:00

neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:52 | + 0 -
Daarom slaap ik met een klauwhamer.
Ik was nèt aan het klussen
Excuus.

Rammstein | 15-04-12 | 23:00

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:54

Een oplaadbare maglite hangt hier voor het grijpen, wedden dat ze gestrekt gaan?

neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:59

neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:52 Niet met een knuppel doen hoor, dan ben je zelf strafbaar. Een platte bats komt ook aan.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:54

-weggejorist-

A.Th. | 15-04-12 | 22:54

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:42

Daarom is het ook beter dat je een inbreker zelf pakt en neer knuppelt, van de overheid moet je niks verwachten.

neemjemoederindemali | 15-04-12 | 22:52

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:47

Tja, da's ook een optie. Maar kennelijk vond 'ie het daar wel leuk anders was 'ie ook niet teruggekeerd op de plaats waar 'ie een etmaal eerder ook al opgepakt is.

Waarschijnlijk een goedgevulde koelkast daar. Of een wijnkelder.

Reinaert | 15-04-12 | 22:51

menotyou | 15-04-12 | 22:47 Met een flinke hamer op z'n tenen slaan. Daan is het vluchtgevaar al een stuk minder en Pavlov zorgt dat ie niet gauw weer in zal breken.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:48

Reinaert | 15-04-12 | 22:46 Was ie maar gevlucht. Naar een ander land of zo. Zijn we er fijn vanaf.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:47

gelijk snelrecht invoeren bij woning inbraken bij heterdaad gelijk veroordelen tot een jaar gevangenisstraf en daarna nog een recht zaak er overheen voor mogelijke verlenging.

menotyou | 15-04-12 | 22:47

Wie het artikel waar ik eerder naar linkte leest (ik weet het, saaie lectuur en het is al laat ...) ziet hopelijk in dat (a) de politie hier niets te vertellen heeft - het gaat om de OvJ samen met de rechter-commisaris, en (b) dat ook de OvJ gebonden is aan richtlijnen.

In het kort komt het erop neer dat voorarrest alleen mogelijk is bij een verwachtte gevangenisstraf van vier jaar of meer (enkele uitzonderingen, zoals terrorisme, daargelanten). Hier dus niet van toepassing. Een persoon zonder vaste verblijfplaats kan wel alsnog in voorarrest worden geplaatst, maar alleen als er reeel vluchtgevaar is. Mogelijke recidive kan ook aanleiding zijn tot voorarrest, maar alleen als:

Er wordt ernstig rekening gehouden met het feit dat u, als u op vrije voeten wordt gesteld, opnieuw een soortgelijk misdrijf zult begaan (de vrees voor herhaling):

- waarop een gevangenisstraf staat van 6 jaar of meer, of
- waardoor de veiligheid van de staat, of de gezondheid en veiligheid van personen in gevaar kan worden gebracht, of er algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan. Voorbeelden hiervan zijn: een aanslag tegen de koning(in), schenden van staatsgeheimen, brandstichting en vernieling van gebouwen.

Kortom, als beste verdachte zijn waxinelichtje naar de koningin had gegooid, had hij nog wel vastgezeten ;)

Fair and balanced | 15-04-12 | 22:46

Reinaert | 15-04-12 | 22:46 Hij is niet gevlucht.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:46

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:42

"Bijvoorbeeld omdat dat nodig is voor het onderzoek van de politie of omdat hij anders vlucht."

Dat vluchtgevaar was hier wel degelijk aanwezig, het betreft hier immers iemand zonder vaste woon- of verblijfsplaats. Dat is nou nèt één van die kromme dingen in het Nederlandse recht. Hoe vaak horen we niet dat veroordeelde delinquenten hun straf niet uitzitten omdat ze domweg "onvindbaar" zijn?

Reinaert | 15-04-12 | 22:46

@Fair and balanced | 15-04-12 | 22:36
Dank.

Parsons | 15-04-12 | 22:45

Parsons | 15-04-12 | 22:38

Voorlopige hechtenis
Het opsluiten van een verdachte van een ernstig misdrijf nog voordat zijn zaak op de zitting is geweest. Bijvoorbeeld omdat dat nodig is voor het onderzoek van de politie of omdat hij anders vlucht.

Kijk, wéér inbreken staat er niet bij. En omdat inbraak geen geweldsmisdrijf is mag de voorlopige hechtenis uitsluitend ten behoeve van het onderzoek maximaal zes dagen duren. Heeft de politie het onderzoek dan niet af dan kan een rechter commissaris de voorlopige hechtenis met maximaal tien dagen verlengen.

Bij een bekentenis sta je meteen weer op straat.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:42

Arme agenten kunnen het ook niet helpen dat Justitie inbrekers direct weer laten lopen. Oplossing die ik zou willen gebruiken mag dan weer niet, het zelfs opschrijven is tegenwoordig al gevaarlijk.

faz | 15-04-12 | 22:41

Potverdimme, nu heb ik zin in taart met sinas.

Zal de AH (tot 24.00 open) die hebben..

Bart_Bart | 15-04-12 | 22:41

@Rideo Ergo Sum | 15-04-12 | 22:30

Uiteraard heeft 'ie zich aan de regels te houden maar die zijn ook niet altijd even eenduidig, daarnaast is een hOvJ ook een soort primus inter pares, dat maakt het er ook al niet makkelijker op. Twee petten op: die van diender en die van het OM.

Dat het daarom wel eens fout gaat is dan ook niet verbazingwekkend. Maar die discussie valt een beetje buiten dit topic vermoed ik - al is 'ie nog zo interessant.

Reinaert | 15-04-12 | 22:39

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:34
Doe eens een bron. Qua die 4 jaar ook.

Parsons | 15-04-12 | 22:38

Sharkbait | 15-04-12 | 21:50 |
You are right. Heeft niks met de politie te maken: Die hebben de delinquent te pakken. Maar dan komt het ..... De incompetentie die achter het aanhouden aankomt, 3-werf bah! Dat is het probleem en niet onze dienders.

Dysphemian | 15-04-12 | 22:36

Parsons | 15-04-12 | 22:32 Kun je opzoeken. En de verdachte kan worden vastgehouden ten behoeve van het onderzoek.

Als ie dus meteen bekent en de politie verder niks meer te onderzoeken heeft moeten ze hem heenzenden.

Doen ze dat niet dan is de vrijheidsberoving wederrechtelijk en dan wordt het duur.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:34

@Parsons, *Inderdaad*, zie mijn comment van 22:11.

Fair and balanced | 15-04-12 | 22:32

@zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:30
Hoe kom je daarbij?

Parsons | 15-04-12 | 22:32

Terugkerend probleem geval...

Jadatmagikzeggen | 15-04-12 | 22:31

Zolang die bromsnorren keurig boefjes pakken vind ik het best. Tja en het OM en de rechtelijke macht (*proest*), laat maar zitten.

robido | 15-04-12 | 22:31

Reinaert | 15-04-12 | 22:14
De hulp-OvJ is in de regel inderdaad een diender (of een OvJ in opleiding). Maar die heeft zich wel te houden aan de regels en richtlijnen zoals deze door het OM zijn opgesteld.

Ik meen dat er vorig jaar nog in Rotterdam een hulp-OvJ (diender) is geweest die de richtlijnen omboog en een van huiselijk geweld verdachte man een paar dagen langer dan gebruikelijk vast liet houden. Het OM zei daarop: dat moeten we niet willen met zijn allen.

Gevolg: verdachte werd uiteindelijk niet vervolgd en de hulp-OvJ kwam met een schorsing thuis te zitten.

Rideo Ergo Sum | 15-04-12 | 22:30

Parsons | 15-04-12 | 22:22 Als de te verwachten straf minder dan vier jaar bedraagt laat dat geen voorarrest toe.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:30

Nou nou, wat een kostelijk bericht zeg. Heb me vermaakt en ben nu ineens ook ontzettend boos. Is er ook nog nieuws te melden?

mijntweecent | 15-04-12 | 22:29

Ja hallo. Ze moeten wel werk houden natuurlijk. Ze hebben het al zo moeilijk met al die burgers die zeggen dat ze niks doen.

Nu pakken ze twee dagen achtereen een inbreker en dan is het wéér niet goed.

zeg maar jansen | 15-04-12 | 22:29

@turbopriest | 15-04-12 | 22:22

Zie mijn comment @22:14. Kan net zo goed een hOvJ geweest zijn, da's niet het OM, da's gewoon een diender die de honneurs waarneemt.

Reinaert | 15-04-12 | 22:26

@Parsons | 15-04-12 | 22:22
*Daar* heb je een punt.

Bart_Bart | 15-04-12 | 22:24

@Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57
Als de zaak zo duidelijk was, waarom is de verdachte dan vrijgelaten?

Klaarblijkelijk wordt er van uit gegaan dat de rechter geen celstraf zal opleggen.

*Dat* is de reden dat hij is vrijgelaten, en *dat* is een verkeerd signaal en *dat* is de reden dat hij een dag later weer kon inbreken - het levert toch geen straf op namelijk.

Parsons | 15-04-12 | 22:22

Geloof me, die inbreker is niet door de politie heengezonden, maar door het OM. Wat de politie betreft zit zo iemand vast tot ie het land uit gezet wordt, maar dan roept iedereen weer 'politiestaaaaat'...

turbopriest | 15-04-12 | 22:22

Die vent uit Onbekend is inderdaad een veelpleger. Daar heb ik al vaker iets over gelezen!

Claude Jacque | 15-04-12 | 22:21

@Fair and balanced | 15-04-12 | 22:11

Handhaving prima in orde? Mwah. Verdachte is iemand zonder vaste woon- of verblijfplaats. Die heeft dan toch echt wel het één en ander uit te leggen voordat 'ie in vrijheid gesteld wordt. Om te beginnen waar 'ie heen denkt te gaan dunkt me.

Maar goed, ik ken niet alle ins en outs van deze zaak dus dat maakt het een beetje moeilijker om een fair en balanced oordeel te geven ;-) Daarnaast ben ik overigens ook geen jurist.

Reinaert | 15-04-12 | 22:20

Het is onzin om de politie van dit soort misstanden de schuld te geven. De politie doet gewoon z'n best, zeker hier in Boxtel.
Het komt allemaal door de übersofte D66-rechters die het nodig vinden om zo'n crimineel binnen een half uur weer vrij te laten. Want anders mensenrechtenschending etc.
.
Juist hulde voor de politie, dat zij monter doorgaan met het vangen van criminelen, al heeft dit door onze 'rechtstaat' eigenlijk geen zin.

du Roi Soleil | 15-04-12 | 22:20

@Sharkbait | 15-04-12 | 21:50
Jij begrijpt duidelijk GeenStijl niet.

Parsons | 15-04-12 | 22:19

Politie is gewoon een oerdom slag volk. Ze denken vaak te werken aan een veiliger NL maar zoals Pritt Stift zo mooi omschrijft in zijn stukje of eigenlijk de politie zelf het zijn totaal incapabele dienders van niets welke nu denken dat de tijd rijp is voor salarisverhoging voor hun harde werken.

Rest In Privacy | 15-04-12 | 22:17

@Rideo Ergo Sum | 15-04-12 | 22:07

Niet helemaal. De inverzekeringstelling en de daarop volgende vrijlating kan ook bevolen zijn door een hulpofficier van justitie. Die mag dat namelijk ook.

En zoals wij allen weten is zo'n hulpofficier over 't algemeen gewoon een politieagent met een paar strepen méér. En reken maar dat er in zo'n kleine zaak geen OvJ aan te pas gekomen is, zeker niet in een semi-dorp als Boxtel.

Over huiswerk gesproken.

Reinaert | 15-04-12 | 22:14

Lullig.
Heb vorige week nogal wat familie getroffen
Ik word uitgelachen, over dit soort zaken, in het Amerikaans, Italiaans, Belgisch, Duits en Engels.

En ik probeer het niet eens te verdedigen.

Rammstein | 15-04-12 | 22:13

En zaterdag zat hij er weer?
Stelletje mongolen...

Slipsnifter | 15-04-12 | 22:11

Sharkbait, Thanks, had me speciaal voor dit comment geregistreerd ...

@Reinaert, handhaving is hier prima in orde, de verdachte is immers twee keer aangehouden. Waar jij waarschijnlijk een probleem mee hebt is de strafmaat die de rechter gaat opleggen. Voor een simpele inbraak als deze zal de rechter wel eens een geldboete op kunnen leggen en geen vrijheidsstraf, vandaar ook dat de OvJ de verdachte niet laat opsluiten. Dit doet hij alleen als er of aanvullend onderzoek nodig is, of als hij denkt dat de rechter tot een vrijheidstraf overgaat. Dit in verband met eventuele claims bij onterecht voorarrest ...

Fair and balanced | 15-04-12 | 22:11

@Reinaert | 15-04-12 | 22:04
Ook een goed verhaal, maar de rechter moet natuurlijk wel beslissen. Je kan iemand moeilijk drie maanden in voorlopige hechtenis nemen voor een inbraak. Aangezien de mogelijke straf vele malen lager zal zijn.

De rechter kan bijvoorbeeld wel besluiten tot een ISD maatregel, als het een veelplegert is.
www.om.nl/onderwerpen/veelplegers/maat...

Bart_Bart | 15-04-12 | 22:10

Opnieuw facepalm voor Pritt (en het OM)! In Nederland gaat niet de Politie, maar het OM over het vrijlaten van verdachten.

Als de redactie graag de Politie wil afzeiken, prima, maar doe dan wel eerst je huiswerk.

Rideo Ergo Sum | 15-04-12 | 22:07

Maar o jee als je je verkeersboete van 4 kilometer een dag te laat betaald.

Tikkie Terug | 15-04-12 | 22:06

Valt nog enigszins mee dat het niet om een pedo ging. Die laten ze net zo makkelijk lopen namelijk.

me,myself and IK | 15-04-12 | 22:04

@Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57
Goed verhaal!

Bart_Bart | 15-04-12 | 22:04

@Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57

"Waarschijnlijk was in deze casus de zaak zo helder, dat geen aanvullend onderzoek nodig was en hangende de rechtzaak de verdachte in vrijheid kon worden gesteld."

Wat tevens zo klaar als een klontje is da's dat betrokkene binnen vierentwintig uur recidiveert. Dat risico heeft de OvJ kennelijk niet in z'n overweging meegenomen anders had 'ie 'm ook niet mogen laten lopen.

En dat heeft NIETS met kosten en baten te maken maar gewoon met HANDHAVING. Dáár wringt 'm in dit land de schoen. Wetgeving hebben we voldoende, da's het probleem niet, maar nu alleen nog even uitvoering geven aan diezelfde wetgeving.

En iedereen weet zo ondertussen hoe dát gaat!

Reinaert | 15-04-12 | 22:04

Verzorgt wel zijn eigen licht en verwarming.....

varies | 15-04-12 | 22:01

Fair and balanced,

jouw Zwitsal mag weg. Jij verwoordt op een andere manier wat ik probeerde duidelijk te maken. Hier snappen ze niet hoe ons rechtssysteem werkt.

Sharkbait | 15-04-12 | 21:59

@Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57 | + 1 -
Lijkt me zo ontzettend frustrerend voor die agenten.

Kaas de Vies | 15-04-12 | 21:59

Wat een flauw artikel, Pritt. De politie heeft hier juist uitstekend werk geleverd. Men is door het telefoontje van de Nederlander in het buitenland direct gaan kijken en tot aanhouding overgegaan. Dienstbaar heet dat.

Vervolgens is de inbraak op donderdag waarschijnlijk gecommuniceerd naar de collegae in het werkoverleg vrijdagmorgen. Vervolgens is men vrijdagavond speciaal even langs de betreffende woning gereden en heeft men het waxinelichtje opgemerkt. Waakzaam heet dat.

Kortom - waakzaam en dienstbaar. Dat de officier van justitie de beslissing heeft genomen de inbreker gelijk weer op vrije voeten te stellen is niet de politie, maar jusitie aan te rekenen. Overigens is het helemaal niet zo vreemd - het opsluiten van personen is erg duur en daarom is een kosten / baten analyse nuttig. Waarschijnlijk was in deze casus de zaak zo helder, dat geen aanvullend onderzoek nodig was en hangende de rechtzaak de verdachte in vrijheid kon worden gesteld.

Fair and balanced | 15-04-12 | 21:57

Weer een 'waxine' lichtje in het spel huh...

doetiegewoonFF | 15-04-12 | 21:53

Excuses voor mijn tenenkrommend Nederlands.

Ik probeer te multitasken. Mot ik niet doen. Ik beken.

Reinaert | 15-04-12 | 21:52

@ronnie geilstra | 15-04-12 | 21:47
VWO-agenten?
Serieus?

necrosis | 15-04-12 | 21:51

@lion@night | 15-04-12 | 21:44

De ME is nou niet bepaald een club die permanent paraat staat, da's het probleem: het zijn ook maar gewone dienders die normaliter alledaags politiewerk doen. Kost dus wel even om die bij elkaar te krijgen, da's het probleem.

Ben het wel met je eens dat politie en justitie er wat harder in mogen gaan. De lange lat doet over 't algemeen wonderen bij opgefokt tuigh. Maar goed, wie zijn wij om dat beleid te bepalen? Daar heeft justitie z'n sociologen en maatschappelijk werkers wel voor, die hebben verstand van schaamte- en andere culturen. Kost een paar centen maar dan heb je vervolgens - in de goed Nederlandsche traditie - dan ook helemaal niets.

Reinaert | 15-04-12 | 21:50

Waarom is dit de fout van de politie? Politie is maar een uitvoerend orgaan. Kijk naar de politiek en naar justitie. Zorg dat deze mensen zwaarder gestraft worden. Laat ze vastzitten tot hun rechtzaak of pas snelrecht toe waarbij de primaire straffen worden opgelegd in plaats van de vervangende straffen.

Politie handelt naar wat ze kunnen, regeltjes van het OM maken het de politie lastig. GeenStijl snapt dat verschil kennelijk niet.

Sharkbait | 15-04-12 | 21:50

De hondenuitlaatdienst?

Dhr. W. Anhoop | 15-04-12 | 21:50

Dom, hij had de woning moeten kraken, dan had de politie hem er niet uit mogen halen.

HoogToontje | 15-04-12 | 21:49

Een waxinelichtje is pas gevaarlijk indien er mee gegooid word.

Einde van de Domheid | 15-04-12 | 21:49

Een ISD'tje voor deze "33-jarige inbreker" waarvan verder bekend is dat hij ademt, tot het menselijke ras behoort en vingers heeft.

Meer -wil- kan de politie helaas niet over zijn identiteit bekend maken.

Bart_Bart | 15-04-12 | 21:49

tsjonge jong jonge.... als je vast wil komen te zitten helpt straks zelfs geen moord meer... kudt vwo agenten.

ronnie geilstra | 15-04-12 | 21:47

Waarschijnlijk een verslaafde zwerver die onderdak zoekt, misschien wel in zijn ouderlijk huis.

de Bree | 15-04-12 | 21:47

Politie stuurt criminelen het allerliefste direct weer weg, want anders moeten ze allemaal dingen doen terwijl er voetbal op tv is.

très cool | 15-04-12 | 21:46

Waarom belt die buurman eerst de bewoner van het betreffende perceel i.p.v de politie.... Oh, wacht...

brutus68 | 15-04-12 | 21:45

Zo iemand is geen inbreker maar een kraker!
Kraak maar een cel in de PI in Scheveningen!

necrosis | 15-04-12 | 21:45

Bedankt politie, nu weet iedereen dat ik in het buitenland zit.

Zuurteregelaar | 15-04-12 | 21:44


Ja hé, het was wel in Boxtel ok?!

Ad Telenooie | 15-04-12 | 21:44

@Reinaert | 15-04-12 | 21:39
Misschien wordt het daarom eens tijd de ME verregaande bevoegdheden te geven in dat soort gevallen.
In het geval zo'n groep zich meldt om verhaal te halen, omdat er weer 'een hele lieve' Fin is gearresteerd, zo'n groep met gelijke, bij voorkeur iets hardere, munt terug betalen: neerknuppelen die bende.

Dan wordt het eindelijk eens duidelijk dat de grenzen al ver overschreden zijn.

lion@night | 15-04-12 | 21:44

Pritt, je klinkt verbaasd?

Warhoofd | 15-04-12 | 21:40

Als je een in een woning inbreekt is je doel om iets mee te nemen. Als je er een waxinelichtje gaat aansteken ben je gewoon aan het kraken, toch?

J. Moeder | 15-04-12 | 21:40

Inholland is binnenkort toch kapot, kan de nieuwe stichting "Only In Holland" hun domein kopen.

H.A. Ram | 15-04-12 | 21:39

Eigenrichting gaat nog eens heel groot worden.

de Bree | 15-04-12 | 21:39

Normale praktijken heden ten dagen in dit land.
Kleine misdaad is nauwelijks meer strafbaar, dus dan zijn dit soort zaken een logisch gevolg.

Een schrijnend voorbeeld in hoeverre het gezag en de rechterlijke macht tot een bedroevend niveau is gezakt.

lion@night | 15-04-12 | 21:39

@Parsons | 15-04-12 | 21:33

Hoeft natuurlijk geen Fin te zijn. Kan ook een MOE-lander zijn die het zich in andermans huis gemakkelijk heeft gemaakt. Je weet 't niet hè. Zou zélfs een Nederlander kunnen zijn. Maar dan wel een hele domme, dat dan weer wel.

En wat betreft die Fin in dat programma - niet gezien overigens - moet je natuurlijk wel bedenken dat wanneer je één Fin aanhoudt je binnen de kortste keren dertig à zestig Finnen om je heen hebt staan. Die jongens zijn nogal "solidair" en dat weet Oom Agent ook verdoemd goed.

Rechtsongelijkheid. Het is zo simpel.

Reinaert | 15-04-12 | 21:39

Ze hebben hem ook de tweede keer weer opgepakt? Het is een wonder dat ze dat nog doen. De politie treft in resen namelijk geen blaam, de ovj bepaalt of iemand in hechtenis blijft of niet.

Superior Bastard | 15-04-12 | 21:38

Only in Noord-Brabant natuurlijk. In boxtel gebeurt eigenlijk ook helemaal niks, dus dan is dit wel groots nieuws.

Markus29 | 15-04-12 | 21:38

2 x is ook nog geen scheepsrecht.

Nu dus wel 3 x scheepsrecht.

Cunnilingus | 15-04-12 | 21:37

Hallo politiek en deliquenten-welzijnsindustrie: Hoe korter de straf hoe vaker recidive, des te meer overlast voor de rest van de maatschappij. www.mejudice.nl/artikel/455/langere-ce... Snap dat nou eens. Met deze strafmaat kan meneer de dief 365 x pj een inbraak plegen.

seven | 15-04-12 | 21:37

-weggejorist-

JanZagDatGoedWas | 15-04-12 | 21:34

2 x is ook nog geen scheepsrecht.

JanZagDatGoedWas | 15-04-12 | 21:34

Ja, zo gaat dat in dit land. Zal wel een Fin zijn, die laat de politie gewoon lopen. Zojuist was er bij sbsnogwat een of ander programma over overtreders. Fin schold de pliesies verrot en werd handtastelijk - politie suste de boel en was er trots op dat de zaak niet was geëscaleerd. Een kwartier later gebeurde hetzelfde met een niet Fin. Die werd opgepakt, moest een nacht zitten en heeft een boete meegekregen van EUR 800.

Nederland, anno 2012.

Parsons | 15-04-12 | 21:33

Zo gaat dat.
Een 'foei, niet meer doen he!' en men staat weer op straat.

Herr Knäckebröd | 15-04-12 | 21:32

De kop moet niet zijn: Inbreker weer in de fout maar Politie weer in de fout.

FlesjeFanta | 15-04-12 | 21:32

Dat noemen we dus een recidivist.

Een echte recidivist. Morgen opnieuw aan te houden want vanavond nog vrij.

*Slinger aan draaideur geeft*

Reinaert | 15-04-12 | 21:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken