Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslim-haatcartoon in Rijksmuseum

koranpleepapier.jpg Je reedt afvegen met de Koran. Er zijn vlaggen voor minder verbrand. En toch is zo'n grofschofferende relcartoon gewoon te bewonderen in het Paleis van Goede Smaak, de Ultieme Linkse Hobbyhut, het Esthetisch Zenuwcentrum van 020-Zuid: het Rijksmuseum. Wat zien we op deze kwets-ets uit 1683? De Sultan is verslagen bij Wenen en ligt in bed. Aan zijn voeteneind zijn kakstoel met de Koran ernaast als toiletpapier. Wel Allahverdomme nog aan toe. Gewoon al zes jaar je museum maar voor tien procent open hebben vanwege megalomane verbouwingen en het dan NOG voor elkaar krijgen om hele bevolkingsgroepen weg te zetten als wc-papier-aanbidders. Is het Rijks overspoeld met klachten? Zijn er zelfontbrandende protestmoslims in de tuin gesignaleerd? Is er koortsachtig crisisoverleg tussen Den Haag en Ankara en wankelen de diplomatieke betrekkingen? Nee hoor. Helemaal niet. Wel zou museumdirecteur Wim Pijbes iets ter ore gekomen zijn over wat gedoe in sommige Turkse media. Reden om met halsbrekende correcthaast te kiezen voor een typisch Hollandse fatsoensoplossing: ongevraagd schuld bekennen bij de Turkse ambassadeur en een bordje ophangen bij de prent die niemand wat kan schelen des aanstoots. "Het Rijksmuseum onderschrijft de betekenis van deze prent niet." Aha! Dus alle andere werken in zijn museum, daar is Pijbes het helemaal mee eens? Dus mijnheer Pijbes demoniseert graag Watergeuzen, want daar zijn ook spotprenten tegen. Zonder bordje. Pijbes haat Jezus, want kruisigingen zonder corrigeertekst. Pijbes ♥ slavernij, kennelijk, want wij zien geen welgemeende excuses bij schilderijen uit De West. Nou, fraai is dat. Selectiever kunnen politiek correcte manoeuvres niet meer worden. Wij zijn onze Museumjaarkaart verbranden uit protest tegen het virulent seksisme, zonder bordje, in het Rijks.

Reaguursels

Inloggen

Giraf01 | 12-04-12 | 09:39 |
Daarom is het zo erg dat Pijbes buigt voor deze waanzin.
Is dit nou een trotse Nederlander, nee een meeloper en hypocriet.

lanexxx | 12-04-12 | 14:14

Volgende week dinsdag komt Gül met z'n werkster voor een staatsbezoek.

bosbaan | 12-04-12 | 10:51

Nou jongens en meisjes, kijk dit eens: www.rijksmuseum.nl/aria/aria_assets/SK...

Ik citeer:

"Protestant wint

Van de Venne beeldde zichzelf ook af op het schilderij. Hij staat links vooraan, tussen de protestanten. Er zijn in het schilderij verschillende tekenen dat Van de Venne de protestantse zaak toegedaan was. De boom op de rechteroever is verdord, terwijl de boom de linkerkant in bloei staat. Het opschrift op deze boom, Psalm 1, benadrukt de protestantse superioriteit. De linkeroever wordt door de zon beschenen maar boven het katholieke kamp pakken zich donkere wolken samen."

En NERGENS op de site van het Rijksmuseum staat te lezen dat het Rijksmuseum de betekenis van dit schilderij niet onderschrijft!

Schande! Alsof het Rijksmuseum het katholicisme een minderwaardige ideologie vindt!

Giraf01 | 12-04-12 | 09:39

Cosherias | 11-04-12 | 20:30 | | Reageer+ |
1 Dat lijkt me de meest klassieke edite die er is.
Ik stel me zo voor: 'een warlord hoort van Mohammed, ziet er niets in, vind het een multiculti en zo gauw deze dood is verandert hij wat woorden in het grote boek om zijn bedoeninkje een nieuw excuus te geven. Niets meer, niets minder.

Einde van de Domheid | 12-04-12 | 08:19

-weggejorist-

R0EL | 12-04-12 | 08:19

@ La Bailaora haha ik denk dat we dezelfde zelfstudie gedaan hebben. Idd een Hinduvrouw is totally fucked als je onder de Sharia leeft. En waarom geloven ze het terwijl de Koran zoveel tegenstrijdigheden heeft. Ze zijn niet te tellen! En inderdaad, gematigde moslims (lees: nep-moslims) moet je m.i. met feiten laten zien waar ze achter denken te staan. Maar wees voorbereid op veel ontkenning. Ooit een gesprek gehad met 4 ontkenningen. 1. Dat vers bestaat niet! 2. Ja nee dat is een zwakke hadith denk ik! 3. slik, nou ehh ik ben geen schrifgeleerde! 4. ja ok het staat er maar jij bent ongelovig dus je kunt het niet bevatten. 5. (dus jij snapt het wel?) eh nogmaals ik verwijs je door naar de schrifgeleerden! Enfin, het zal niet makkelijk gaan.

Cosherias | 11-04-12 | 21:04

@Cosherias | 11-04-12 | 20:30
De kopvoddentax was een reactie op die djizah.

Zeker, geen sharia, om nog veel meer redenen overigens. En ja, de islam is geheel gebaseerd op discriminatie: boven staat allah, dan de moslimman, moslimvrouw alweer een trapje lager, daarna de joden en christenen, en daaronder de andere 'ongelovigen'. In de praktijk zie je dat ondanks al die afgunst tegen de christenen en joden in de koran, het neerkijken op bv. hindoes nog veel groter is. Wat dat betreft komen we nog goed weg. In SA is een christen nog 50% waard van een moslim, maar een hindoe nog maar 6%...:
hidf1.typepad.com/blog/2010/11/world-m...

La Bailaora | 11-04-12 | 20:47

@Cosherias | 11-04-12 | 20:26
Zo is het maar net. Het gaat erom of het geloofd wordt of niet, of het al dan niet een sprookje is doet er dan niet meer toe.

Tevens is het veel nuttiger om ook gewoon moslims er mee te confronteren en ze de scherpe kantjes van hun geloof te tonen. Wanneer ze dan zeggen, tja, 'dat is niet zo mooi', dan is eigenlijk het hele probleem opgelost. Maar omdat er juist altijd wordt ontkend, en de islam maar van alle kritiek ontheven wordt, blijft het probleem ontstaan. Ieder mens leert nou juist door kritiek.

La Bailaora | 11-04-12 | 20:42

@La Bailaora ja de Bukhari nummer 1 wat dat betreft maar daar staat ook genoeg troep in. Maar de Koran is al genoeg. Daar staat in dat niet-moslims een keus hebben: betalen (Djizzia) of deaudgaan! Dat noemen ze bescherming van de dhimmies. Ja bescherming tegen hun. Het is net de maffia wat dat betreft: We gooien eerst je ruit in en morgen bieden we onze bescherming aan, als je betaald. En het dan raar vinden dat we geen zin hebben in de Sharia, LOL. In hun boek staat dat wij niks waard zijn, dus ja .. genoeg reden om effe niet mee te doen met de islamisering toch?

Cosherias | 11-04-12 | 20:30

@Einde van de domheid. Ja tuurlijk is het BS maar als ali en mohammed die BS prachtig vinden en denken dat het echt is, heb je toch een probleem. Of beter gezegd: hebben joden zoals in Toulouse onlangs een probleem.

Cosherias | 11-04-12 | 20:26

Wat een stelletje onderkruipers, we zijn als volk al volkomen geintimideerd door die haatbaarden! We laten ons de les lezen in ons eigen huis... dat Nederland heet!

ONS | 11-04-12 | 20:23

@Cosherias | 11-04-12 | 18:52
Ja, idd, vooral muslim en bukhari, de hadiths zijn in overeenstemming met de koran he? :-)

La Bailaora | 11-04-12 | 20:05

Cosherias | 11-04-12 | 18:54 | | Reageer+ |
0
Dit is toch BS.
Kan best in een of ander boek staan maar dat kan toch niemand serieus nemen?

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 19:54

@First Contact | 11-04-12 | 19:27 |
U bent te dom om te poepen. U weet dat de VVD ook deel uitmaakt van de Amsterdamse gemeenteraad? En vindt u de ING links? En de Bankgiroloterij? En de gloeilampkapitalisten van Philips? Sorry, ik ga *out*. Discussies met lieden als u zijn zinloos. U zou het nog een linkse hobby noemen als Geert Wilders het museum zou steunen.

Boer in 020 | 11-04-12 | 19:53

@Boer in 020 | 11-04-12 | 19:15 waar zeg ik dat het Rijks links of rechts is? En onderzoek? Aub:
"Per jaar ontvangt het museum van de gemeente een exploitatiesubsidie, net niet meer voldoende voor de optelsom van huur, vaste lasten en lonen (9,8 miljoen euro). Ter vergelijking, een kleiner museum als het Stedelijk Museum in Amsterdam ontvangt structureel ruim 12,5 miljoen gemeentesubsidie per jaar." Bron:http://www.boijmans.nl/nl/362/het-museum-in-cijfers
Wil alleen maar duidelijk maken dat het toch echt een linkse hobby is.

First Contact | 11-04-12 | 19:27

@First Contact | 11-04-12 | 19:10 |
Die pisndakaasvloer lag niet in het Rijksmuseum. Grootste contributie-gevers van het Rijks zijn naast het Rijk momenteel ING, Philips en de Bankgiroloterij. Halbe Zijlstra laat zelfs het Rijks relatief ongemoeid met zijn Alles Moet Kapot-politiek. Niet echt een links bolwerk, deze mensen bij elkaar, vind je ook niet. Doe nou eens onderzoek voor je lekker boos gaat typen, stelletje reaguurpapagegaaien...

Boer in 020 | 11-04-12 | 19:15

@Boer in 020 | 11-04-12 | 19:04 het museum hoeft niet "links of rechts" te zijn om subsidie van onze linkse rakkers te ontvangen. Iets met een pindakaasvloer toch?

First Contact | 11-04-12 | 19:10

La Bailaora | 11-04-12 | 18:02 goed he! Abraham was dan ook de 1ste die met "god" sprak... toen kwamen Mozus,Jesus en de bijbel en toen weer veel later de islam. Er is trouwens ergens een website te vinden waar je beide boeken (bijbel en koran) op 1 webpagina naast elkaar kunt lezen en dat is met toch genieten geblazen! Wat me opviel is dat een geloof tot stand brengen kinderlijk eenvoudig is... je pakt de bijbel, verwisseld wat namen,verdraaid een aantal woorden en je maakt de inhoud wat intenser, VOILA!

First Contact | 11-04-12 | 19:04

-weggejorist-

Boer in 020 | 11-04-12 | 19:04

Het Rijksmuseum een Linkse Hobby Hut? Ik wist dat GS en Kunst al geen liefdesvonken over en weer krijgen van elkaar, maar een museum "links" noemen is wel het allergrappigste! Overigens zijn ze geen 6 jaar, maar 9 jaar aan het verbouwen. Feitenkennis over de kunstwereld. Je kan er GS niet heel vaak op betrappen. En het is zeker niet de eerste keer dat men maar wat roept.... je zou inderdaad denken dat A. Nanninga de vaginale schuilnaam van Johnny Quid is.
Overigens is het schilderij "Het Joodse Bruidje" niet sexistisch. Het toont ons Isaak die zijn bruid Rebekka een gouden halsketting omdoet. Ook dat soort informatie is online te vinden, dan wel in een boek. Amateurs.

Boer in 020 | 11-04-12 | 19:04

Sahih Muslim: Book 041, Number 6985:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: The last hour would not come
unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide
themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there
is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.

Cosherias | 11-04-12 | 18:54

@La Bailaora

Wacht maar tot je de Hadith ontdekt. Daar staat in dat Moslims de Joden gaan afslachten tot het Laatste uur van de Aarde. Zoek maar: sahih muslim, boek 41, hadithvers 6985. Voor de duidelijkheid: sahih muslim behoort tot de meest betrouwbare Hadith boeken en is gewoon geldig voor alle soenitische moslims. Kortom: die radicalen zijn de "echte" moslims. De gematigden zijn de luilakken die niet wilden studeren op hun boek.

Cosherias | 11-04-12 | 18:52

Weet je wat nou het mooie is?? In Turkse media is het doodnormaal om Christenen "honden" te noemen. Dat zeggen ze zelfs in Turkse soapseries. Komt daar een media rel van in Nederland? Nee. Maar andersom moeten wij weer buigen zeker. F*** hun lange tenen!

Cosherias | 11-04-12 | 18:49

La Bailaora | 11-04-12 | 18:15 | | Reageer+ |
0

Noem me svp geen 'u'. Dat s nergens voor nodig.
Stel je voor dat je God was B....
(Of een politiek partij zou hebben...)
en er is een percentage nietsdoeners, luilakken, overlopers en mollen.... zou je dan de hele partij achterlaten/ straffen/ bekritiseren?

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 18:40

La Bailaora | 11-04-12 | 18:15 | | Reageer+ |
0
Even over mogelijke vertalingsissues heen stappend.
Ik snap echt niet wat je punt is. Religie is overgave aan God dat kan bijvorbeeld via Christendom Judaisme en via Islam. (Nogmaals al deze instituten staan op instorten)als er een nieuwe boodschapper komt dan kunnen degenen die zijn afgehaakt opnieuw aanhaken. Dat is allemaal individueel. Stel je voor dat God zou bestaan, waarom zou een instrumentele Christen of Jood zch moeten bekeren? Dat geldt toch alleen voor degenen die van het pad af zijn? Tja, en dan geldt 'in het verleden behaalde resultaten...) dus dan sluit men zich aan bij de meest verse loot. Destijds Islam.
.
Maar misschien wel leuk is hetvolgende.
Stel je voor dat de NL vertaling perfect is; hoezeer lezen wij dat dan al anders.Laat staan at er warlords waren die al dit multicultigezweef n hun eigen voordeel gingen vertalen? Tja, en dan 100en jaren verder....

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 18:35

Je hoeft de koran niet te lezen om te weten dat de islam een horrorreligie is. Het nieuws volgen is voldoende.

speldenkussen | 11-04-12 | 18:15

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 17:01
Er staat, vers 87: "Telkens als..., hebt gij u laatdunkend gedragen."

Als u daar van maakt "voor degenen die", dat staat er toch echt niet, in dit geval telkens hebt u zich laatdunkend gedragen slaat nou juist op diegenen: de joden.

Maar goed, ik weet dat u in de ontkenningsstand zit, en dat het een onmogelijke zaak is u te gaan overtuigen, zelfs met het optelsommetje van daarboven, waar Koran, Hadiths en volgers 1 op 1 de zaak aanvullen en niet in tegenspraak zijn, allen de joden afwijzend.

La Bailaora | 11-04-12 | 18:15

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 17:01
Lees de rest van de koe nog een keertje:

47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief.

49. En toen Wij u redden van Pharao's volk, dat u met bittere marteling kwelde, Uw zonen dodend en uw vrouwen sparend; hierin was voor u een zware beproeving van uw Heer.

51. En toen Wij met Mozes een tijd afspraken van veertig nachten; toen naamt gij in zijn afwezigheid het kalf, (om het te aanbidden) en gij werd overtreders.

----
Oftewel, het gaat in deze Soera over Joden die overtreders werden. Ik kan moeilijk de hele soera gaan plempen. De Joden die zich 'afwenden' van Allah zijn vervloekt. Joden die moslim zijn of worden natuurlijk niet, maar dat is altijd zo in de islam: je kunt je altijd tot de islam bekeren en dan is het ok. Je moet je dan echter wel aan islam houden. Voor afvallers (zoals Joden en christenen) is de islam heel duidelijk; "Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen. " (Vers 89).

La Bailaora | 11-04-12 | 18:02

La Vie En Rose | 11-04-12 | 17:37 |
Link zegt 404.

Smalhout | 11-04-12 | 17:45

-weggejorist-

Smalhout | 11-04-12 | 17:03

La Bailaora | 11-04-12 | 16:30 | | Reageer+ |
-1
Welbeschouwd geldt 'de vervloeking van Allah vanwege ongeloof' voor degene(n) die 'zich laatdunkend hebben gedragen, verloochen of gedood hebbend boodschappers met de geest der heiligheid'.
Ik lees daar niet in dat de hele groep Joden en of Christenen vervloekt is door Allah. Dat kan ook helemaal niet. Wanneer X iets doet is Y daar niet voor verantwoordelijk en kan daar ook net voor gestraft, laats staan verdoemd worden.
'God keert zich af van de voorheen gelovige lijkt er hier te staan (maar heeft verschillende boodschappers gestuurd voor deze conclusie.)

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 17:01

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 16:26
87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, hebt gij u laatdunkend gedragen, sommigen hunner hebt gij verloochend en anderen gedood.

88. En zij zeiden: "Ons hart is verhuld." Neen, Allah heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven.

89. En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.

90. Kwaad is datgene, waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; daar zij verwerpen, hetgeen Allah heeft geopenbaard, er afkerig van zijnde, dat Allah Zijn genade doet dalen over diegenen Zijner dienaren, die Hij wil. Daardoor brachten zij toorn op toorn over zich en er is een vernederende kastijding voor de ongelovigen.

Bron: www.koranonline.nl

La Bailaora | 11-04-12 | 16:30

La Bailaora | 11-04-12 | 16:15 | | Reageer+ |
0
Je bent vervelend betweterig en argumentatief. Ik geef je gelijk (want je hebt het wat betreft die Sura) en je blijft doorzeuren. Tja, dan houdt het een beetje op B!

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 16:26

L.M. | 11-04-12 | 15:29 | | Reageer+ |
-5
Het ligt complexer.
Het is niet alleen negatief geinterpreteerd.
Er zijn ook edits (terwijl er staat dat het ab-so-luut God woord is) ja, dan wordt het lastig: www.uitgeverijmeinema.nl/shop_details....

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 16:22

De koran is voor domme mensen.

zeefert | 11-04-12 | 16:20

Turkije heeft hier officieel niet op gereageerd dus relax mensen!

bankai | 11-04-12 | 16:18

*meteen zijn ottoman-blauwe CC in de uitverkoop gooit*
Voorkomen is beter dan gezezen!

Pantheon | 11-04-12 | 16:17

Het is niet alleen truttigheid maar vooral ook pure angsthazerij. Waarom zou je hier anders wel je excuses voor aanbieden maar niet voor ander "aanstootgevend" werk? Angst.
Moslims hebben een te dunne huid, Nederlanders hebben geen ballen. En dat laatste is een groter probleem.

T.Stark | 11-04-12 | 16:16

Maar dat Allah Joden zou vervloeken is natuurlijk onzin
@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 16:13
Je moet niet op wikipedia kijken, maar in de Koran.

Hulpje: probeer eens www.koranonline.nl

Je blijft het maar ontkennen, maar er is geen ontkomen aan.

La Bailaora | 11-04-12 | 16:15

In de 17e eeuw is het niet gelukt.
Nu *herinnert zich passage van Sun-tzu* onderwerpt men de vijand aan hun wil,zonder het gebruik van geweld..
MAW wordt je van binnenuit opgevreten.

Rest In Privacy | 11-04-12 | 16:13

La Bailaora | 11-04-12 | 15:28 | | Reageer+ |
2
Heb even hier gekeken:
nl.wikipedia.org/wiki/Soera_De_Koe
Het lijkt me duidelijk een edit.
Christendom en Judaisme zijn hier geen geloven van het boek maar un-ge-upgrade verleden-geloven.
Kijk Bailaora, natuurlijk weet ik dat alle geloven op instorten staan en terecht. Maar dat Allah Joden zou vervloeken is natuurlijk onzin, evengoed als dat Christus niet de zoon van God zou zijn. (De discussie volgend!)
Vandaar edit, stond me ook niet meer voor de geest. (Herinner me meer overeenkomsten dan verschillen...)

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 16:13

@Petrus de Rewa | 11-04-12 | 15:56
Dat er een aantal Nl ers bij waren is niet onmogelijk, maar dat Willem van Oranje een opportunist was is ook bekend.

In de strijd, zoals je hierboven al terecht aangaf, was de strijd van de Protestanten tegen Rome een belangrijk element.

"On the political front, the Ottoman Empire had been providing military assistance to the Hungarians and to non-Catholic minorities in Habsburg-occupied portions of Hungary. There, in the years preceding the siege, widespread unrest had become open rebellion upon Leopold I's pursuit of Counter-Reformation principles and his desire to crush Protestantism."
en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Vienna...

La Bailaora | 11-04-12 | 16:11

@Seraphin | 11-04-12 | 14:30
Hier staat de prent nog. De kopijrechten van het Rijks zijn inderdaad nogal fors.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 16:00

@La Bailaora | 11-04-12 | 14:13
Sorry, maar ook de Nederlanders vochten mee tegen de Turken, al vanaf het begin van de zestiende eeuw. Willem van Oranje had zelfs een soort van monument opgericht in het kasteel van Breda (nog voor de opstand) om de heldendaden tegen de Turken van de Nassau's in Hongarije te herdenken.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 15:56

Zou graag zien dat we dagelijks wat spotprents over hun profeet gaan plaatsten, dit niet om te kwetsen maar om hun duidelijk te maken dat we niet buigen voor een achterlijk geloof. Zoals Hans Teeuwen ooit zei een schild ontwikkelen tegen een vrije samenleving.

First Contact | 11-04-12 | 15:56

La Bailaora | 11-04-12 | 15:28,

Ligt nog op het toilet sukkel.

basweetutwel | 11-04-12 | 15:52

@horsteknots | 11-04-12 | 15:38
Denk ook maar aan wat andere mogelijkheden, bv. geval Kurt Westergard etc...

La Bailaora | 11-04-12 | 15:45

Vanmorgen nog te bewonderen op GS... Nu weggehaald? Auteursrechten ?

horsteknots | 11-04-12 | 15:38

@L.M. | 11-04-12 | 15:29
De islam wordt door de haatbaarden juist goed geinterpreteerd. Nergens, in geen enkele versie, staat in de koran dat je de joden 'kusjes' moet geven.

Dus hou op met die domme rookgordijnen.

La Bailaora | 11-04-12 | 15:37

@La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:09,

Gezien de weinige kudo’s is de boodschap dus nog steeds niet duidelijk.

basweetutwel | 11-04-12 | 15:34

Misschien is het wel een gat (sic) in de markt. WCpapier met de koran er op.

Ko Reander | 11-04-12 | 15:32

Kunnen we ons toch op de borst kloppen, niet?
Als je ziet hoe verlicht ze toen al waren, kan je je voorstellen hoe we gevorderd zijn in de 21ste eeuw.....
en
@Einde van de Domheid
Er zal een einde aan je domheid komen als je je eens in de koran verdiept.
Of hou je ogen op straat eens open, voldoende bewijzen voor de verdoemenis van joden door onze nieuwe aanwinsten.

RechtsDragend | 11-04-12 | 15:31

Ik vindt dit te ver gaan, niet de Koran kan er iets aan doen dat de mensen hem verkeerd interpreteren en zich radicaal en agressief en oorlogzuchtig gedragen. Zo was dat vroeger ook met de Bijbel en andere heilige boeken waarvan niet de bedoeling was er haat en verderf mee te zaaien dat is mens geweest die een ander mens iets op wil dringen.Ieder zijn meug zou ik zeggen alleen binnenshuis in vrede.

L.M. | 11-04-12 | 15:29

En NU kun je ook praktisch de gevolgen van het opheffen van de eigen (J/C) cultuur zien in de onzichtbare maar daarom des te aanweziger strijd tegen toen maar nu nog steeds aanvallende islam: immers de Turkse staat, hoewel seculier, voelt zich NOG STEEDS beledigd door een ets uit de 17e eeuw! Waar het Westen haar cultuur dus kwijt is, is de oorlog uit de 17e eeuw ALSNOG verloren dankzij deze volksverrader, die dat per definitie NIET kan zijn omdat hij het volk heeft opgeheven, de links uitgevoerde Endlösung op de eigen bevolking. Dus waar de islam als politiek ideaal nog steeds de oorlogen voert is daar in het Westen geen antwoord meer op, DAT was WEL in de 17e eeuw, aangetoond met deze ets dat het een cultuurstrijd pur sang was. En nog steeds is, de islam in Nederland heeft de uitkeringen nog nodig, de "dank" die ons 400 jaar geleden bespaard is gebleven komt met rente terug....

zoisut | 11-04-12 | 15:28

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 15:20
Soera Al Bakarah, rond 2:90. Dit is uit mijn hoofd, ik heb nu de qoran niet bij de hand.

La Bailaora | 11-04-12 | 15:28

@La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:09
Voortaan een ironie teken erbij plaatsen, La Vie.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 15:27

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:38
Niet naar anderen gaan wijzen om de aandacht af te leiden.
Topic gaat over spotprent van 1683, te bezichtigen in RM.
Beetje gemekker in een paar Turkse kranten en Pijbes gaat er een bordje bij hangen met een verklaring waarom die prent wordt vertoond en eindigt met dit:

'Dit betekent echter niet dat het Rijksmuseum de betekenis van de prent onderschrijft,

Fuck die Pijbes.

En Yep, jij bent een struisvogel, een enorme zelfs.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 15:26

Het begrip "context" moet nog maar eens uitgelegd worden aan de aanstootnemers. Uiteraard maakt het ook niet uit dat het schilderij al een paar jaartjes oud is. Want aanstoot is aanstoot. En politiek correct is politiek correct. Misschien dat er een meldpunt geopend kan worden voor dit soort akkefietjes waar de ongelovige honden gemeld kunnen worden door/aan de haatbaarden?

deropofderonder | 11-04-12 | 15:20

Ach, ik veeg al sinds jaar en dag mijn reedt af aan de islam, de Koran en Allah, treedt het geloof bewust met voeten en zet bewust aan tot haat tegen iets dat naar mijn mening niets anders dan haat verdient. En dus al die tijd is er niets veranderd.
Veeg overigens ook mijn bips af met de Nederlandse wet, de SP/PvdA/D66 e.d. en diens wetsdienaren/ambtenaren door mijn voeten schoon te vegen aan God/Allah als dat zo uitkomt. Want Allah is hier helemaal niet de baas en dat zal hij weten ook, of die gek verder nou bestaat of niet.
Waar het Allah betreft ben ik ook een extreem-rechts anarchist, niemand bepaalt wat ik daarvan zal denken of zeggen, zelfs de D66 rechtertjes van het hof te Amsterdam en omstreken niet. Dat wc-papier kan ik me dus zeer goed in vinden. En er is geen Dhimmie-direkteur die daar met excuses ook maar tegenop kan compenseren.

ZSU-23-4 | 11-04-12 | 15:20

La Bailaora | 11-04-12 | 15:15 | | Reageer+ |
1
Waar staat dat Allah Joden verdoemd?

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 15:20

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:34
Hou maar op. Je maakt het nog erger dan in je eerdere plemps.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 15:16

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 15:02
Je kan het wel ontkennen, maar de optellende waarde van de koran (Allah verdoemd Joden), de hadiths (Mohammed doodt honderden Joden) en de praktijk van vandaag de dag spreekt boekdelen:
www.youtube.com/watch?v=HStliOnVl6Q

www.youtube.com/watch?v=nhbHVEGnYD8

Dat heet 1 en 1 optellen.

La Bailaora | 11-04-12 | 15:15

Vroeger, als kind op vakantie, vond ik grensposten eigenlijk best spannend.

Jammer.

basweetutwel | 11-04-12 | 15:13

Welke Turk gaat nu naar een museum om zich te laten informeren over Nederlands-Turkse geschiedenis? Gevalletje storm in een glas water.

Tikkie Terug | 11-04-12 | 15:09

La Bailaora | 11-04-12 | 14:51 | | Reageer+ |
0
Zie je het niet of wil je het niet zien.
Als 2 clubs met elkaar in oorlog zijn dat krijgt de winnaar geen zuurstok. Dat is een strijd op leven en dood. Als je al 2 keer genade hebt gekregen en met je stomme kop toch doorvecht dat moet kun je ook 'muziek' verwachten.
Als jij dat naar anti-Joods wil spinnen: be my guest!Het is het niet!

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 15:02

La Bailaora | 11-04-12 | 14:47 | | Reageer+ |
0
Als dat historisch juist is beschreven dan s er toch niets mis mee? Die Koran is al ge-edit, die hadeeths zijn per definitie man-made.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 15:00

La Bailaora | 11-04-12 | 14:46 | | Reageer+ |
0
misschien moet ik hem weer eens opnieuw lezen.
Verder is het zo dat de Koran ook behoorlijk ge-edit is. Veel van de edits worden nu (op websites als die van zonet) als authentiek gezien.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:58

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:44
Oh, en daarna mag je ze dus volgens hun god de kop afhakken? En snap je ook dat dat dus ook bij moslims tot haat leidt: "je kunt niet aan de gang blijven...", ze hebben 2x ons 'moslims' het leven zuur gemaakt, dus het zijn zulke kl*tzakken dat het toch zeer rechtvaardig is om ze om te brengen.

Echt, ongelooflijk. Ik shop niet selectief, jij trekt zeer gevaarlijke conclusies uit de verhaaltjes van Mo, de verhaaltjes zijn zeer negatief voor joden, en praten op die manier geweld tegen joden goed.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:51

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:44
Dat staat NIET in de koran, dat staat in de hadiths. Tjesus man.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:47

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:42
Ik gebruik eigen argumenten, slimmerd, wel ter ondersteuning van sites, daar is niets mis mee.

Maar ga nou echt zelf eens die koran lezen, want je zegt zelf dat je geen kennis hebt.

En de hadiths van Muslim en Bukhari over dit joodse stam kun je ook gewoon zelf lezen.

Dat de Joden en Christenen mensen van het boek zijn klopt, ook in islam, alleen daar hou jij op met lezen. Joden en Christenen zijn niet alleen mensen van het boek, maar hebben volgens de koran het OT veranderd, en zijn daarom afvalligen (en leugenaars). En als je wat doorleest in de koran kun je lezen wat er met afvalligen moet gebeuren.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:46

La Bailaora | 11-04-12 | 14:42 | | Reageer+ |
0
Ik heb de Koran goed gelezen en weet van die club die maar aan bleef aanvallen en die (desondanks) twee keer een vrije aftocht kreeg. (Je kunt niet aan de gang blijven...)
Selectieve shopper!

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:44

La Bailaora | 11-04-12 | 14:40 | | Reageer+ |
0
Gebruik je eigen argumenten en niet die van die sheid-site!

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:42

Ik ben niet echt een Islamspecialist
Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:32

Struisvogels op GS geiten de donkerbruine anti-Islamwebsites na zonder ooit de Koran te hebben gelezen.
Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:38

Tja, dat binnen 6 minuten, wat moet je dan nog zeggen...

La Bailaora | 11-04-12 | 14:42

plaszak | 11-04-12 | 14:37 | | Reageer+ |
0
Die opmerking sloeg niet op deze Weense veldslag maar over de historie van haat/afkeer naar Islam/Profeet/Intellectuelen/Kunst, die is van alle tijden.
Oostenrijk werd destijds goed geleid, ik twijfel niet aan de juistheid van die strijd.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:41

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:36
Je hebt geen argumenten meer en doet daarbij een ad-hominem? Zegt veel...

La Bailaora | 11-04-12 | 14:40

La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:23 | | Reageer+ |
2

Struisvogel?
Wat een onzin.
Struisvogels op GS geiten de donkerbruine anti-Islamwebsites na zonder ooit de Koran te hebben gelezen.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:38

Lol, GS dat diep buigt met de pica aanpassen, en dan over het museum zeuren? Stelletje hypocrieten.

orangin | 11-04-12 | 14:38

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:09
Wat een flauwekul.
Het heeft niks te maken met de afkeer van de Islam, als wel met de angst om gedomineerd te worden door een buitenlandse mogendheid.
Het had niet veel gescheeld of Wenen was ingenomen door een kolossaal Turks leger, terwijl Wenen werd verdedigd door een handjevol huurlingen. Met de val van Wenen zou het complete Europese achterland voor het oprapen liggen voor de Turken.
Dat dat niet gebeurd is, kan niet anders dan tot dergelijke spotprenten leiden. Men is er zich van bewust hoe men in 1683 letterlijk door het oog van de naald is gekropen. Het leidde uiteindelijk tot een uiterst ongemakkelijke, maar effectieve Heilige Alliantie, die tot doel had de Ottomaanse invloed in Europa te beperken.

plaszak | 11-04-12 | 14:37

La Bailaora | 11-04-12 | 14:20 | | Reageer+ |
1

Wat een flinterdunne analyse zeg.
Een hoog Martien Penningsgehalte.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:36

@borderliner | 11-04-12 | 13:41,

Dat zit er dus echt niet in.

Die irritaties van dit moment nemen ze graag voor lief. De onderworpenen weten als
geen ander hoe snel de boel hier aan het islamiseren is.

Kwestie van geduld en op het juiste moment toeslaan.

basweetutwel | 11-04-12 | 14:36

Tja, dan vraag je er natuurlijk om.
@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:32
Nuff said... Ik snap nou wel dat jij moslims verdedigt. Ik denk dat je je nik maar eens moet gaan veranderen.

Misschien is het je nooit opgevallen, want wat jij doet in deze plemp is exact wat een moslim ook doet: het is altijd de ander, en altijd heeft men een excuus om te tonen dat de ander kl*tzak is en daarom geweld gerechtvaardigd is. Maar ik denk, gezien je plemp, dat dat voor jou veel te ingewikkeld is om te begrijpen.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:35

La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:23 | | Reageer+ |
1
Als je de strategie van Wilders wel flex vind, dan kun e toch als museumdirecteur zeggen. 'ik heb daar niets mee te maken.'
Als de MP dat kan (en terecht) waarom Pijbes dan niet?

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:34

La Bailaora | 11-04-12 | 14:20 | | Reageer+ |
0
Ik ben niet echt een Islamspecialist, maar heb jij het niet over dat akkefietje met een stam die in oorlog was met Mohammed en die Mohammed twee keer heeft laten gaan maar die toch door bleven vechten. Tja, dan vraag je er natuurlijk om. (Vgl het eens als ik je twee keer aanval, en jij twee keer zegt, kan een foutje zijn gewest...) Geduld is eindig.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:32

 Met verbijstering heb ik kennis genomen van de actie m.b.t. het plaatsen van een excuusbrief bij het schilderij van de Sultan in bed. Gekker moet het natuurlijk niet worden als wij ons ook al moeten verontschuldigen voor wat er in de geschiedenis is gebeurt. Als moslims zich geschofferd voelen over deze prent dan blijven zij maar weg. Zij hebben toch al niet veel met onze historie en land op. Het is een schande dat dit is gebeurt.

Bovenstaande mail versturen aan het Rijksmuseum? En dan allemaal!

Ko Reander | 11-04-12 | 14:32

"Ultieme Linkse Hobbyhut". Wat eem landverradend populistisch gelul. Iedere normale (rechtse) patriot is trots op dit nationale symbool. Klaar.

Bigi Bana Boy | 11-04-12 | 14:31

In Nederland cultureel je reedt met de profeet afvegen en in cold Turkey je haar met Dolf Hitler shampoo wassen. Samen komen we er wel uit .

Ratzing. | 11-04-12 | 14:30

Pijbes is de vleesgeworden politiekcorrect zwatelende Avro-kunstkwal.

vetkleppert | 11-04-12 | 14:30

Heej, waarom is de schendprent in casu opeens verdwenen in het topique? Een knieval voor de islam, of voor het kopij-recht van het museum?

Seraphin | 11-04-12 | 14:30

GS veanderd snel de pica?......
Wrom dan?

lilluke halve hoan | 11-04-12 | 14:29

Stijf staan ze politieke correctheid, de hypocriete angsthazen.

lanexxx | 11-04-12 | 14:29

My name is Mohammed B, and i aprove this message...

funkyd | 11-04-12 | 14:23

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:10
Wat ben je toch een enorme struisvogel.
Die laffe lamlul Pijbes heeft dat bordje pas opgehangen nadat er wat ophef in een paar Turkse kranten over deze spotprent was ontstaan.


La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:23

schendel | 11-04-12 | 13:21 |
Kunst kijken is een linkse vrijetijds hobby, waarbij het plebs de (perverse) rijkdom van (voormalig) bovengestelden kan aanschouwen, bij voorkeur met kortingen via de museumjaarkaart.

Strangetown | 11-04-12 | 14:21

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:09
Lees nog een keertje Soera Al Bakarah, misschien dat je dan ooit wakker wordt. Allah heeft daar de Joden verdoemd. En een vraagje als het niet zo zou zijn, waarom hakte Mohammed dan 100-en joden de kop af:

"In het begin leefde Mohammed vreedzaam met de joden, kort na zijn emigratie of hidjra uit Mekka naar Medina in 622 na Christus. In feite zag hij zichzelf als een hervormer van het Jodendom. Maar toen hij zijn ideeën probeerde op te dringen aan de nogal grote en sterke joodse gemeenschap in Medina,ontstonden er problemen, omdat de joden erg terecht zijn ideeën weigerden. Mohammed groeide snel in zijn vijandschap tegen hen, zodat hij de meeste van hen uit Medina elimineerde, of door verdrijving of door de dood. Hij werd excessief, en dit alleen kan terroristen inspireren zoals Bin Laden en niet-gewelddadige fanatiekelingen - en gewone moslims."
www.answering-islam.org/Dutch/arlandso...

La Bailaora | 11-04-12 | 14:20

-weggejorist-

More tea for NL! | 11-04-12 | 14:20

Ach, die Turken weten zelf ook wel dat ze niet zuiver zijn dus wenden ze de aandacht af op dit soort kleine gevalletjes. Maar die Armeense genocide zullen we nooit vergeten. En alsof die Ottomanen vroeger zulke lieverdjes waren.... Doe eens lange teentjes afhakken!

Sint Bertus | 11-04-12 | 14:19

Het is blijkbaar voor de Dhimmi's buigen of breken. Gaat nog link worden als je naar een museum gaat en je moet de hele tijd kromzwaarden ontwijken.

Frederik Vijf | 11-04-12 | 14:18

Het is blijkbaar voor de Dhimmi's buigen of breken. Gaat nog link worden als je naar een museum gaat en je moet de hele tijd kromzwaarden ontwijken.

Frederik Vijf | 11-04-12 | 14:18

@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:09
Ik heb niets met 'mensen van DE boek' (jouw woorden).
Geloof verbroedert niet, maar separeert, dat geldt voor elke vorm van godsdienst.
Wat zou de wereld er toch mooi uitzien als ALLE religie tot achter de voordeur werd teruggedrongen en mensen geen voordeeltjes meer zouden krijgen vanwege de aanhang van een bepaalde religie.
Van mij (als pure atheïst) wordt verdraagzaamheid gevraagd/ ge-eist.
Waarom mag ik dat niet vragen van zwaar religieuzen, cq mentaal gestoorden?

necrosis | 11-04-12 | 14:18

plaatje weg?

Beffklepper | 11-04-12 | 14:17

"Bij de spotprent is inmiddels een verklarende tekst geplaatst waarin het Rijksmuseum aangeeft dat een dergelijke prent hoort bij het 'volledige beeld' dat het museum van 400 jaar Turks - Nederlandse relaties wil geven. 'Dit betekent echter niet dat het Rijksmuseum de betekenis van de prent onderschrijft,' stelt het bordje.

Over de noodzaak van het bordje was Pijbes stellig: 'Voorkomen is beter dan genezen,' aldus de directeur."

Aldus laffe lamlul Pijbes, directeur van het Rijksmuseum.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:17

En tóch is er vooruitgang: een paar jaar geleden zou men kruipend door het stof de prent weggehaald hebben, en zou Trix in zak en as naar Turkije zijn gekropen om op haar knietjes om vergiffenis te vragen, met medeneming van een flinke bom duiten. Nu laten ze het hangen met een lullig briefje erbij. Niet in het Turks of Arabierisch, mag ik hopen.

Guido | 11-04-12 | 14:16

Om ons er aan te herinneren dat we toen ook maar ternauwernood zijn gered.
Kan nu ook nog. Alhoewel de kerels met gezond verstand én ballen toen nog niet gehinderd werden door PvdA/D66/GL-stoorzenders.

WirMachenMusik | 11-04-12 | 14:14

@Petrus de Rewa | 11-04-12 | 13:59
In de slag om wenen zag je idd. geen Nederlanders, wel andere 'Europeanen', van Italianen, Spanjaarden tot vooral Polen. Over het algemeen dus papen, en ook Spanjaarden die helemaal naar Wenen waren gekomen. Niet zo gek als je je bedenkt dat de Spanjaarden de Moren in 1609 uit het land geschopt hadden, en de directe tijd daarvoor zeer huiverig waren voor een inval van de Turken (o.a. Beleg van Malta 1565), waarbij de Moren gezien werden als de 5e Kolonne binnen Spanje.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:13

@Petrus de Rewa | 11-04-12 | 14:07

De Turkse regering maakt zelf wel uit wat ze al dan niet begrijpt. Het is illusie te denken dat aldaar rationeel gedacht en beslist wordt, da's al jaren niet meer zo. De laatste (relatief) verlichte denker in Turkije was Ataturk, daarna is het alleen maar weer bergaf gegaan.

Wanneer Turken duiden dan duiden ze op z'n Turks. Eigen straatje.

Reinaert | 11-04-12 | 14:13

Ik geef die directeur gelijk.
Dit plaatje hangt er niet omdat we met Wilders in het achterhoofd willen honen maar omdat we een museum zijn. Daar is helemaal niets mis mee.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:10

Wat een politieke correcte schijtlaarzen.

meneer Q | 11-04-12 | 14:10

La Bailaora | 11-04-12 | 14:01 | | Reageer+ |
1

Dat je het nog zonder te gapen uit je toetsenbord krijgt!
Joden en Christenen zijn mensen van de Boek!
De afkeer of angst voor de muzelman is van allen tijden, eerst natuurlijk vanuit de suprematie van kerk en gristendom, en sinds een paar pathetische jaren vanuit op thc gebaseerde politiek.

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 14:09

Deze spotprent uit 1683 is niet alleen heel kwetsend voor Turkse-, maar voor alle moslims.
Daarnaast is zo een spotprent voer voor Wilders en dient onmiddellijk te worden verwijderd.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 14:09

Ik ben benieuwd wanneer de Turkse regering eindelijk de betekenis van de standbeelden van prins Eugene zal begrijpen die her en der in Europa staan. Het beeld dat voor de raad van Europa in Wenen staat, is daar ook niet voor niets geplaatst.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 14:07

-weggejorist-

More tea for NL! | 11-04-12 | 14:05

@Armin Langbaard | 11-04-12 | 13:40
Goed gezien.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 14:04

Het is goddoeme toch niet normaal dat een prent uit 1683 in 2012 voor opheffing zorgt... Nee we zijn er echt op vooruit gegaan hoor.

Rembrandt van Rijn | 11-04-12 | 14:03

@Petrus de Rewa | 11-04-12 | 13:59
Dat was waarschijnlijk meer onder het mom van de vijand van onze vijand (Rome) is onze vrind...

La Bailaora | 11-04-12 | 14:02

Probeer eens een kerk op te zetten in Turkenstan, of welk islam-land dan ook, je kop gaat eraf.
Of bijbels uitdelen in Ankara, schijnt ook niet te mogen.
Mot ik dan respect hebben voor die satanische halve maan vereerders, die mijn geloof totaal niet respecteren?
Dacht het niet, dus hang ik maar een kopietje van deze prachtige tekening op mijn WC, daar past ie goed

Vette Luier | 11-04-12 | 14:02

Daarnaast is Islam of Moslimhaat van allen tijden.
@Einde van de Domheid | 11-04-12 | 13:55
Het is andersom joh. Kufar, joden en 'ongelovigen-haat' komt 1 op 1 uit de koran en hadiths.

La Bailaora | 11-04-12 | 14:01

@eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:55

To Enait or not to Enait, zoals Enait ooit al schreef. Shit happens.

Reinaert | 11-04-12 | 14:01

Toen werd de islam dus al getrold.

Slome Duikelaar | 11-04-12 | 14:00

@Umberto die trotzoni | 11-04-12 | 13:38
Nee, dat is niet waar. De Republiek was vanaf het einde van de 16e eeuw uiterst goede vriendjes met de Ottomanen, dit veranderde in de tijd dat deze prent werd gemaakt. Over die vriendschap gaat ook de tentoonstelling. Vergeet niet het motto: liever Turks dan Paaps.
De Nederlanders waren zulke goede vrienden dat ze zelfs strategische informatie als kaarten aan de Ottomanen schonken, die zij goed konden gebruiken bij hun veroveringstochten in Europa.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 13:59

necrosis | 11-04-12 | 13:52 | + 0 -

Ach, hele volksstammen alhier eten grote garnalen die ze scampi's noemen.

eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:57

Als je maar genoeg dreigt met geweld krijg je vanzelf respect. Netjes in de maat lopen en belasting betalen kost je alleen maar boetes en meer belasting.

GJ76 | 11-04-12 | 13:56

@Andersom dag | 11-04-12 | 13:52
Als je niet naar beneden kijkt, kun je ook niet zien of je op (lange) tenen gaat staan.

necrosis | 11-04-12 | 13:56

Weer een voorbeeld van hoe wij gered zijn door de Polen.

Bigi Bana Boy | 11-04-12 | 13:55

Reinaert | 11-04-12 | 13:47 | + 0 -

Das een lange zin, ik kap meestal na een woord of tien...

eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:55

Nou wanneer bieden we vrijwillig uit moreel hoogstaande overwegingen onze excuses aan? De Islamieten zullen wel ontzettend boos zijn. Wat is cultuurrelativisme toch prachtig; buigen zullen we.

Desmoulins | 11-04-12 | 13:55

Annabel.
Rijksmuseum is niet links!
Waar haal je die flauwenkul nu weer vandaan?
Daarnaast is Islam of Moslimhaat van allen tijden.
Net als intellectuelenhaat, have's-haat en haat zonder reden.
(Daarnaast is er ook nog niet strafbare en democratische haat, deze is wat nieuwer omdat er niet altijd democratie is geweest.)

Einde van de Domheid | 11-04-12 | 13:55

Zo zie je maar weer humor is van alle tijden. Alleen de lange tenen van de moslims zijn de laatste tijd nogal aan het groeien.

Fliere Fluiter | 11-04-12 | 13:55

@irma zonderboezem | 11-04-12 | 13:50 | + 0 -
Nee.

Musset | 11-04-12 | 13:52

@pius | 11-04-12 | 13:49
Museums?
Maak je nu een grapje?

necrosis | 11-04-12 | 13:52

Het zal niet lang duren en we moeten naar beneden kijken als een moslim ons passeert.

Andersom dag | 11-04-12 | 13:52

Toch vraag ik me soms af hoe het met NL is of 50 jaar (als we dat nog mogen meemaken).
Ooit zullen de huidige besturen en tweede kamer opvolgers krijgen, dat zijn dan mensen van deze tijd, welke deze ellende wel allemaal meemaken. Zou dat ervoor kunnen zorgen dat het ooit nog eens goed komt in NL?

Mastermattie | 11-04-12 | 13:50

"Het Rijksmuseum onderschrijft de betekenis van deze prent niet."
Als die Turken in 1683 niet meesterlijk in de pan waren gehakt door de Poolse prins, Jan Sobieski, dan was er nooit een Rijksmuseum geweest. Dan stond daar een gigantische schuimtaartmoskeet.

Hanxie | 11-04-12 | 13:50


Musset | 11-04-12 | 13:37 |
Is meneer werknemer bij het het Rijksmuseum?

irma zonderboezem | 11-04-12 | 13:50

Poten af van onze museums. Duidelijk.

pius | 11-04-12 | 13:49

@neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:41

Gekunsteld Nederlands?

Dat kost in diervoege en alsdan wel extra qua vergoedingstechnische en letselschadematige bij te dragen en af te dragen financiële compensatieën en daarbij onverlet nog de non-verbale dan wel semi-emotionele schadecomponenten die ongeacht het te schrijven epistel natuurlijk ook mede in overweging dienen te worden genomen gezien de buitengewone omstandigheden die gecreëerd worden door het moeten schrijven van een zinnetje in de stijl van Mohammed Faizel Ali bin Mohammed Racheed bin Mohammed Karamullah bin Mohammed Enait.

Ghostwriten. Het is een kunsdt. Jawohl! [x] Geschikt.

Reinaert | 11-04-12 | 13:47

Lekker laten hangen. Kunst is kunst. En kunst kan emotie oproepen, dus ook woede. Hoort erbij. Eraan storen = er niet naar kijken. Solved.

shamehair | 11-04-12 | 13:46

@eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:39
Door moslims wordt vaak wel degelijk de datums genoemd als reden voor de datum van 9/11. De strijd gaat door: ze hebben de slag nog helemaal niet 'verloren', alleen maar tijdelijk terug getrokken, zoals ook Mo deed voor de inname van Medina.

La Bailaora | 11-04-12 | 13:45

Ik doe onderzoek naar dergelijke prenten en kan je vertellen dat er nog minimaal 100 van dergelijke afbeeldingen uit de 17e eeuw bestaan. Deze is niet eens de leukste.

Petrus de Rewa | 11-04-12 | 13:44

Btw, heeft iemand Henk vd Camp al gesignaleerd in een TBS kliniek?

neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:43

Dat Oranje niet meer in de top 3 staat is veul ergerder!!

borderliner | 11-04-12 | 13:42

StijlvolRechts | 11-04-12 | 13:19
Nee, jij bent lekker tolerant..

DataValue | 11-04-12 | 13:41

@Reinaert | 11-04-12 | 13:36

Jij wilt je toch wel opwerpen als zijn ghostwriter?

neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:41

ik zou als moslim gelijk verhuizen naar een land waar ik mijn geloof vrijelijk kan belijden. Een land waar ik allemaal gelijkgestemden om me heen heb. Hoef ik me ook nergens aan te storen. Hebben wij gewoon weer een land waar we kunnen zeggen wat we willen zonder dat iemand zijn grote teen onder mijn voet plaatst!!!

borderliner | 11-04-12 | 13:41

Zie ik daar een schandknaapje onder de dekens?

Armin Langbaard | 11-04-12 | 13:40

La Bailaora | 11-04-12 | 13:33 | + 0 -

Er is veel veranderd in de tussentijd idd. Destijds werden ze met geweld tegengehouden. Nu liggen de rode lopers volledig uitgerold tot de Bosporus aan toe...

eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:39

Ze hebben in het Rijksmuseum ook nog een prent met deze haattekst: "De Moren die zich hadden gevestigd in Spanje, het bijgeloof van de Koran opgegeven, namen deze manier van jagen over en doden een stier in het veld". Ik denk dat Pijbes daar zijn commentaar tekst vergeten is? "Het Rijksmuseum onderschrijft de betekenis van deze prent niet". Overigens deze prent wordt alleen maar omschreven maar het is erg genoeg dat ze hem in bezit hebben: "De profeet Mohammed, geketend aan de duivel, verschijnt voor een groep Ottomanen die de Hongaarse leider Imre Thököly aan het ketenen en het besnijden zijn". Ik zie het helemaal voor mij.

Simon_GS | 11-04-12 | 13:39

In de tijd toen ie gemaakt is waren we niet zo goeie vriendjes met de turken en hun geloof. We deden toen onze uiterste best om er zoveel mogelijk over de kling te jagen als mogelijk. In dit licht moet het ook gezien worden. Of een waarschuwing zoals bij geldzaken erbij. Behaalde resultaten uit het verleden , bieden geen garantie voor de toekomst. whahahahaha

Umberto die trotzoni | 11-04-12 | 13:38

A. Nanninga: "Paleis van Goede Smaak, de Ultieme Linkse Hobbyhut, het Esthetisch Zenuwcentrum van 020-Zuid: het Rijksmuseum."
Is mevrouw misschien toe aan een paar daagjes vrij want paranoïde?

Musset | 11-04-12 | 13:37

Zo blijkt maar weer.... overheersingsdrang van Turken en haatmoslims is niets nieuws. Daar hebben we al eeuwen lang last van. En kruiperige politiek correcte Nederlanders ook, dat dan weer wel.

kaskoeskielewan | 11-04-12 | 13:36

Jammer. De linkse menschen hebben al zoo veel redenen om van afschuw gillend afstand te nemen van onsche Vaderlandsche Geschiedenis. Slavernij. Koloniën. Handel. Rijke kooplieden. Industriële revolutie. Enz.
Komt daar ook nog een efficiënte aanpak van roofzuchtige moslims bij.
Ik denk dat er een PvdA delegatie op weg is om dit kunstwerk te verbranden en om een schadevergoeding te regelen in de moskee, bij een kopje thee.

Jan Passant mk2 | 11-04-12 | 13:36

Alsof we ons gaan verontschuldigen bij de Duitse neo-nazi's omdat we in de verzetskranten in de Tweede Wereldoorlog zo negatief over Hitler c.s. hebben geschreven.

Napolejong | 11-04-12 | 13:36

Ik mis de kamervragen van onze allochtone volksvertegenwoordigers. Een spoeddebat is hier wel op z'n plaats.

knight03 | 11-04-12 | 13:36

Pijbes: 'maar hij heeft ons niet, zoals in sommige media beweerd werd, verzocht de prent te verwijderen.'
Dus Pijbes zegt dat de Turkse media en/of de Turkse ambassadeur liegt
Als dat geen oorlog wordt

Tobi | 11-04-12 | 13:36

@neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:33

Als Enait een Fatwa componeert dat begrijpt geen -hond- moslim daar iets van, *kuch* breedsprakig *kuch* als 'ie is. Dat motten we dus met z'n allen niet willen, al was het maar om ongelukken wegens foutieve interpretatie te voorkomen.

Reinaert | 11-04-12 | 13:36

Haha, Nederland is zo fucked up. Naja, nog 3 jaartjes werken en dan pak ik mijn koffers naar de V.S.. Kunnen ze daar van mijn belastingcentjes wat meer moslims bashen in het M.O.

Centurion28 | 11-04-12 | 13:35

@kraaghaar | 11-04-12 | 13:33

Enaït heeft het al over die kleine Hitler, mijnheer Prakke staat ook al in de startblokken heb ik gehoord.

neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:35

pitsteen | 11-04-12 | 13:24 | + 1 -

Toen kwamen ze zo massaal onze kant op dat het opviel en er duidelijk iets aan moet worden gedaan. Tegenwoordig doen ze het slimmer en komen met kleine groepjes de grens over, maar dat wel gedurende 24 uur en 365/366 dagen per jaar...

eerstneukendanpraten | 11-04-12 | 13:35

@von sokkenstopfen | 11-04-12 | 13:32

Het verderFelijke westen wel, denk ik:-)

neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:34

Zullen we zelf maar alvast het Rijksmuseum opblazen? Misschien hebben ze mededogen met ons als we hen dat werk uit handen nemen.

Napolejong | 11-04-12 | 13:34

Ziet Enait al woedend bij schilderij staan brulspringen!

kraaghaar | 11-04-12 | 13:33

Denk dat je beter kan schrapen dan vegen

zeefert | 11-04-12 | 13:33

Het is werkelijk niet te geloven dat deze museum baas zich maar ene reet aantrekt van wat turkse kranten schrijven. Weer een reden te meer om Turkije buiten de europese unie te houden. En flikker ze ook maar meteen uit de nato, anders moeten we ze dadelijk nog gaan helpen om Assad mores te leren.

Polletje Piekhaar | 11-04-12 | 13:33

Kan Enaït ook een fatwa uitschrijven of kan alleen een haat Imam dat?

neemjemoederindemali | 11-04-12 | 13:33

"Het Rijksmuseum onderschrijft de betekenis van deze prent niet.":
11 September 1683 -> 11 September 2001

La Bailaora | 11-04-12 | 13:33

Parel van het Zuiden | 11-04-12 | 13:24 |
Mwah zo rap zal het niet lopen. Karel de Grote had namelijk de Europese unie verzonnen, die moeten wij uitvoeren.
We zijn wel weer eens een heerlijk partijtje tolerant tegen intolerantie met zijn allen.
en.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper#The_...

dzncknmbsttnt | 11-04-12 | 13:33

kan die omar dude ook niet de turken oproepen om het verdervelijke westen te ontvluchten?

von sokkenstopfen | 11-04-12 | 13:32

Laten die Turken maar eerst eens excuses aanbieden voor het 500 jaar moorden, plunderen en onderdrukken van de Balkan.

Zzzzooooffff | 11-04-12 | 13:31

Plaatje ook ergens in hi-res te krijgen?
leuk voor op het toilet

damnschreeuwer | 11-04-12 | 13:31

Bukken en buigen voor de aanbidders van Baal/Hoebal, wat een land en wat een kansloos volk zijn de Nederlanders, kijk maar naar onze vriend bello die heeft ook al zijn eigenwaarde verloren.

benzat | 11-04-12 | 13:31

Lijkt wel weer op dat Balkenende-gedrag bij Fitna. Hallo! Opletten! Wij neuken jullie! Doe eens heel snel boos worden!

Napolejong | 11-04-12 | 13:30

Zo jammer, was het Rijks eindelijk bijna klaar, is het straks weer stuk.

nogeentjedan | 11-04-12 | 13:30

*toiletpapier met teksten uit koran bedrukken doet*

wat een gelazer! | 11-04-12 | 13:27

Lees ik daar een handtekening van G Neqschot ?...

MichieldeMuiter | 11-04-12 | 13:26

Straks moeten we onze kinderen nog gaan vertellen dat Karel de Grote een soort Geert Wilders was die volledig ten onrechte de gulle ontwikkelingshulp van de Moren probeerde tegen te houden...
.
Weg met ons, inshallah!

Parel van het Zuiden | 11-04-12 | 13:24

Ja, mooi makkelijk,... ik weet niet of ze in 1683 al Popla hadden voor de koning de keizer en de sultan. En als je nu ineens heel nodig moet peopen dan gebruik je toch wat het meest voor de hand ligt en daarnaast ook het meest geschikt is lijkt me. Pragmatisch man die sultan.

Marcus Porcius Cato | 11-04-12 | 13:24

@bello | 11-04-12 | 13:20
Met het niet ophangen leek je alleen hun hielen,net wat je lekker vind natuurlijk!

deraderendraaien | 11-04-12 | 13:24

@Stijlvolrechts
adem in... adem uit... adem in...
voor de rest: eensch!

sir Its-a-shame | 11-04-12 | 13:24

@rara | 11-04-12 | 13:21

Er is niet zoiets als een Armeense genocide. Nooit geweest ook.

Vraag maar aan kereltje Peggold en z'n vriendjes. Die. Weten. Dat.

Reinaert | 11-04-12 | 13:24

N.a.v. de slag bij Wenen is die ets pas gisteren gemaakt, daar horen dus eigentijdse excuses bij.
Wat hadden die moslims trouwens voor de poorten van Wenen te zoeken?
Maar goed dat er toen al een legertje van Polen was!

pitsteen | 11-04-12 | 13:24

bello | 11-04-12 | 13:20 |
Vind je dat gewoon? Niet ophangen om mogelijke problemen uit de weg te gaan?
Da's nog veel dieper buigen voor De Verhevene, als je het mij vraagt.

Schoorsteenveger | 11-04-12 | 13:23

Linkse kronkels en tunnelvisie. Het ergste is dat dit soort moraalridders (dat zijn het) zo overtuigt zijn van hun gelijk, dat er geen fatsoenlijk woord mee te wisselen valt. Zogenaamd het beste voor hebben door de slechtste keuzes te maken. Cultureel Nederland in een notendop.

Rikketiktik | 11-04-12 | 13:23

"Ophef in Turkse media..."

Turkse media zijn over 't algemeen sneller op de taas getrapt dan Telegraaf en Bild samen en reageren ook dienovereenkomstig. Chocoladeletters, aannames, propaganda, agitatie, schaamtecultuur, haat, korte lontjes en grote ego's horen daar allemaal bij.

Gewoon negeren. En allemaal ongezien de bomgordelroos!

Reinaert | 11-04-12 | 13:22

ik zou bij God en Allah niet weten waarom het Rijksmuseum een Linkse Hobbyhut zou zijn. Het bekt misschien wel lekker maar het slaat echt helemaal nergens op. Trut.
Voor de rest heb je wel een punt

schendel | 11-04-12 | 13:21

Als moslim zou ik toch echt niet in een land willen wonen waar dit soort prenten gewoon aan de muur hangen.

Schaamharing | 11-04-12 | 13:21

Mooi. Nu kunnen wij bij de Turken ophef gaan maken over de Armeense genocide. Dat lijkt mij een serieuzere kwestie dan een plaatje van 400 jaar oud.

rara | 11-04-12 | 13:21

Je kan ' em ook gewoon niet ophangen, hoef je ook de islam- aars niet te likken. Zomaar een ideetje hoor.

bello | 11-04-12 | 13:20

Kom er maar in Omar al-Haddouchi met je Fatwa voor Nederland!

Fopspeen | 11-04-12 | 13:20

Ach.. ik hoor dat de verslagenen zich gaan terugtrekken in Noord Afrika, dus zullen ze er weinig aanstoot aan kunnen nemen. Trouwens... misschien werkt het stuk wel motiverend.
Lekker laten hangen dus!

deraderendraaien | 11-04-12 | 13:20

Hoe zit het trouwens met die genocide? Zijn daar al een keer excuses voor aangeboden?

gristen | 11-04-12 | 13:19

De dhimmie!

Schoorsteenveger | 11-04-12 | 13:19

Logisch. Hunnie cultuur staat boven onze cultuur.

Pastor Sippenhaft | 11-04-12 | 13:19

Hij zat gewoon de koran te lezen tijdens het schijten, wat is het probleem? Alleen wonderolie laxeert beter.

Generaal P. | 11-04-12 | 13:19

Alles om die haatcultus tevreden te houden niet waar. Stelletje laffe honden! Fuck de ISLAM, Fuck ALLAH, Fuck God, Fuck Jezus! Weet je wat! Fuck religie in zijn geheel! Van religie wordt je een intolerante haattrol!

StijlvolRechts | 11-04-12 | 13:19

Wim Pijpbest....
Exit !

Jimmy Mc Clure | 11-04-12 | 13:18

Pijbes een enkeltje Noord-Afrika cadeau doen?

ZKH EénOog | 11-04-12 | 13:18

Oh, oh, dat wordt een 9/11-je.

Guusje Nadorst | 11-04-12 | 13:18

En we bukken steeds dieper...

gristen | 11-04-12 | 13:17

Waar blijft nu die Nederlandse haatbaard die in een fatwa oproept alle gekwetste moslims het land zo snel mogelijk te verlaten?

kapotte_stofzuiger | 11-04-12 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken