Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integratie: weer mislukt

AmsterdamSegregatie.jpgVerrassende onderzoeksresultaten, we kunnen er geen genoeg van krijgen. Wat is de oogst vandaag, qua OMGWTFBBQ? Welnu. Komtie he. Segregatie in 020 zet doorrrr. Zagen wij ook niet aankomen, maar het is onderzocht onder Amsterdamse jongeren dus is het zo. Autochtone Barlaeusjugend komt uit Zuid en de Grachtengojrdel, gaat er naar school en wil daar blijven wonen. Niet dat de andere wijken te zwajrt zijn hoojr. Dat is racisme en racisme mag niet want multicultuur is heel populair in de gegoede wijken. Mits multicultuur buiten de Singelgracht blijft moet iedereen gewoon gezellig samen leven in zo'n ghetto énig volksbuurtje. Marokkanen zijn te arm om in bakfietsenclaves te wonen, maar trotse schaamtecultuur enzo dus ze zeggen dat ze het niet willen. Verder zouden ze 'niet kieskeurig' zijn en nog lang & gelukkig Oost en West bevolken, tot ver buiten de boomgrens van witmensen ook wel bekend als de Ring. Behalve de Bijlmer, want die is voor negers. Tsja, integratie is anders, maar het is wel overzichtelijk zo. Misschien een heel raar ideetje maar dat zouden we natuurlijk ook gewoon kunnen accepteren. En de belastingpoet die nu wordt weggepist aan integratie-omdat-het-moet projectjes uit de koker van de PvdAbaantjesmachine (nu ook voor onverbeterlijk tuig!) nuttig besteden. Aan, nou noem eens wat, het terugdringen van overvallen. Onee, wacht, dat zou getuigen van naar de burger luisteren in plaats van hem haten. Daar is onderzoek naar gedaan met alweer zo'n onverwachte uitkomst, tevens leuk pubquizweetje: de laatste keer dat binnen de Amsterdamse stadsgrenzen een politicus naar een burger luisterde was in 1693. Antoon de Reedereycker liet op verzoek van enige bewoners aan de Kloveniersburgwal de schout bij nacht extra patrouilleren in verband met "ooverlast ende hinder door kudtHugenooten."

Reaguursels

Inloggen

Die Hemel op Aarde oogt inmiddels zooo shabby dat het steeds lastiger wordt onderscheid te maken tussen de omringende Hel en dit voorportaal.

Causa Sui | 04-04-12 | 13:40

Nou nou wat een gediscussieer mag ik jullie erop wijzen dat de gasprijs nogal gestegen is sinds de vorige keer en dat er genoeg andere oplossingen zijn om het probleem aan te pakken :-)

Criminelen die uit een andere cultuur afkomstig zijn en een dubbel paspoort hebben er direct uitzetten. Zwaardere straffen (helpt niet maar das ook niet belangrijk het is een straf geen reintegratiecursus) en niet de ander kant opkijken.

Proactief de problemen aanpakken in plaats van passief toekijken doet zoveel in een maatschappij.

Niet lullen maar poetsen

Balikbayan | 04-04-12 | 13:03

Parel van het Zuiden | 04-04-12 | 09:15 |

Mijn vergelijking gaat inderdaad, zoals je terecht aangeeft, op onderdelen mank. Maar daar is het ook een vergelijking voor; als dingen precies gelijk zijn hoef je ze niet meer te vergelijken. (Daarom vind ik de uitdrukking "appels met peren vergelijken" ook altijd zo merkwaardig, alsof dat niet zo kunnen. Dat kan juist wel!) Hoe dan ook, de kern van mijn vergelijking zit daarin dat er zowel in de B&B doctrine als door veel mensen op deze site een zondebok wordt aangewezen, een "vreemde smet" die de schuld moet dragen van misstanden waar men zelf debet aan is.
Natuurlijk misdragen bepaalde mensen zich. Ik zie het echter voornamelijk als een onderklasse-probleem. In de loop van de naoorlogse jaren was in Nederland de srbeidersklasse zodanig geëmancipeerd, in feite opgelost in de middenklasse, dat het nodig werd gezien (door "rechts", NB!) om een nieuwe onderklasse te importeren om bepaalde gaten in de arbeidsmarkt op te vullen. Deze geïmporteerde onderklasse bracht alle problemen met zich mee die inherent zijn aan lage opleiding, sociale achterstelling, etc. Een laag van de bevolking dus, die zich in de ogen van de meer ontwikkelde burgerij "misdraagt". Altijd zo geweest. Alleen zijn ze nu afkomstig uit een andere cultuur, maar dat is niet de essentie van het probleem. Door deze problemen te wijten aan een andere culturele achtergrond maakt men zich dus wel degelijk schuldig aan een B&B excuus voor een probleem dat wij zelf hebben gecreëerd.
Grüsse zurück!

bertjan67 | 04-04-12 | 10:43

@bertjan67 | 03-04-12 | 22:51 |

Goed, we hebben nu dus een theoretische basis voor een vergelijk.
.
Allereerst de veronderstelling dat hele bevolkingsgroepen worden weggezet op basis van 'Blut & Boden'.
.
Zou dat het geval zijn dan zou de discussie hier gaan over alle 'niet-Nederlanders' (wat is dat eigenlijk gezien onze immigratie historie) , toch lijkt de discussie zich te centreren rond één onderdeel van een bevolkingsgroep nl. misdragende Marrokanen (aanduiding meestal variërend van rifaap tot scooterkleaudtzakjes). Ik denk dat we allemaal weten welke Marrokanen hiermee bedoeld worden. Gek genoeg lijken vrijwel alle andere immigranten (Surinamers, indo's, Spanjaarden, Chinezen etc.) vooral lof te krijgen over hun bijdrage aan de maatschappij.
.
Daarnaast vallen mensen hier niet over genetica, kleur of zelfs de totale cultuur, maar vooral over stelselmatig wangedrag(straatterreur, verwerpen vrij basale mores), parasitair gedrag(ruifvreten, niet opbouwen eigen bestaan), afzetgedrag(slachtofferretoriek wanneer aangesproken, leven zuur maken van andersdenkenden).
.
Daarmee lijkt mij de link naar 'Blut und Boden' afdoende 'ausradiert'.
.
Ten tweede context.
Nederland nu is geen Weimarrepubliek toen. Politiek wordt niet bedreven met knokploegen(echte polarisatie). De bevolking is niet verarmd, vernederd, en geknecht na een verloren oorlog(een veel belangrijker motivatie voor veel Duitsers om extreem te stemmen dan 'Blut und Boden' wat meer voor de echte fanatiekelingen was). Etcetera..
.
Geen Stijl is weblog met een bepaald 'lingo' waarbij sommige teksten vooral afkeer van iets verwoorden maar niet letterlijk genomen moeten worden. Niet voor ieders consumptie geschikt kennelijk. Een mengeling van satire, cynisme, sarcasme, geen doekjes. Uw aantijging past beter bij Stormfront, een plek waar u weinig reaguurders zult tegenkomen.
.
Er ontbreekt een bepaalde drive om te handelen, een call to action vanuit een strak georganiseerde partij die geweldadig haar punten kracht bij zet. Overigens kwam vreemdelingenhaat in Duitsland toen vooral tot stand nadat de bevolking al buitenspel was gezet door de Nazi's. Zie eerder gemaakte opmerking over motivatie Duitsers om extreem te stemmen.
.
Last but not least.. U generaliseert reaguurders stevig. Het was u misschien opgevallen dat velen hier wel degelijk een veelomvattender verhaal presenteren dan wat u postuleert.
.
Grüsse!

Parel van het Zuiden | 04-04-12 | 09:15

Iva-r | 03-04-12 | 22:09
BBQ, wordt inderdaad weer eens tijd!
Zelf vlees en bier meenemen.

ZDEV | 04-04-12 | 08:27

bertjan67 | 03-04-12 | 20:37 | + -17 -
U bent een typisch voorbeeld van de geleefde tolerantie en mensenliefde ter linkerzijde. Iedereen die niet mooi in de pas loopt met de enige ware heilsleer wordt karakter-gemoord met nazi-retoriek zoals "blut & boden". Alleen al het feit dat u met dit uitgewrongen washandje komt aanzetten, bewijst dat uw linkse multikul-heilsleer héél enge roots heeft. Zie ook het rabiate, intussen zeer salonfähige antisemitisme dat "fatsoenlijk" Nederland gemeenschappelijk heeft met veel inwoners van de o zo geliefde ghetto's in o.a. A'dam West.

Aktivist | 04-04-12 | 08:06

ZKH EénOog | 03-04-12 | 23:39 | + 2 -

Ik zou ook graag in die droomwereld van jou leven.
Jammer genoeg is het in nederland zo dat je kansen niet alleen van je persoonlijke inzet afhangen. Invloed van ouders en omgeving is daarbij erg belangrijk.
Nederland heeft omdat dat voor ons zo lekker goedkoop was niet de hoogst opgeleide mensen uit de wereld hierheen gehaald. De nieuwe generatie begint dus met een achterstand omdat hun ouders analfabeet zijn. Mensen hebben goede voorbeelden nodig.

Dit is een voorbeeld waarom de wereld waarin jij denkt te leven niet bestaat.
Je toekomst kan je niet alleen bepalen daarvoor zijn andere ook nodig.

denk.toch.eens.na | 04-04-12 | 08:02

Integratie is mislukt tegen alle goede intenties in..
Wanneer autochtone meisjes voor het oprapen liggen en allochtone meisjes ergens in een brandkluis opgeborgen worden is er sprake van een eenzijdige integratie.

Hippies vinden het misschien nog een leuke fetisch om je onderdanig op te stellen,maar .. uhhm,dan ben je gewoon een ********

Idee.. al die gothics en verwanten stoppen we in een donkere vochtige kelder en zo nu en dan komt er een spanjaard of moslim langs met een zweep en dildo.

de grote Anti | 04-04-12 | 01:54

Wat een onzin over de Chinezen lees ik hier. Ik werk in een Chinees wijk in amsterdam. Op zich geen. Zichtbare last. Maar owee als je ze iets doet dat niet in hun planning ligt. Maffia is het

deministerpresident | 04-04-12 | 00:31

@Hölzenbein | 03-04-12 | 23:51
Daar heb je die trut weer, over mislukkingen gesproken...

Slipsnifter | 04-04-12 | 00:21

@The_Challenger | 03-04-12 | 23:41
Ja, precies ja, typisch psychopatisch gedrag. Jammer dat je het zelf niet in de gaten hebt. Van mij krijg je ook de dop-van-jut.

search-geenstijl.thruhere.net/ajax.asp...

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:51

@bertjan67 | 03-04-12 | 23:06

Integratie dmv emancipatie het antwoord van links? Was het maar waar geweest. Het antwoord van links was binnen halen en primitief houden, want dat levert lekker veel banen in de verzorgingsstaat op. Dat is nou dat 'banen scheppen', waar links zo prat op gaat: hordes onnodige hulpverleners aan het werk kunnen zetten, voor problemen die nooit hadden hoeven zijn.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 23:44

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:36

Was je bovenlip. Je ruikt jezelf tuinkabouter. En nu schuif ik weer mooi onder die steen waar je net vandaan kwam. Toch wel mooi, ik roep een konijn aan en jij kwam tevoorschijn. I love it when a plan comes together!!!
Dag Ja-El Blablabla.

The_Challenger | 03-04-12 | 23:41

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 22:44

Die onzin die jij verkondigde is zo hol, dat als je je kritiek daarop opbouwend wilt zien, er een boekwerk van gouden gids formaat nodig is.

Maar ik zal het in het kort proberen:

Allochtonen en autochtonen worden, in een gezonde situatie, met evenveel ledematen en kennis geboren, en moeten net zo veel leren om iets van hun leven te maken, en om hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. En in Nederland hebben zwart en wit, homo en hetero, man en vrouw, allemaal gelijke kansen om er wat van te maken.

'Geen werk kunnen krijgen' is derhalve een laffe kutsmoes om je eigen onwil, luiheid en gebrek aan inzet te maskeren, en totaal niet meelij-waardig.

Dit 'argument' (wat dus een non-argument is) aangrijpen en hier een 'racistische achterliggende gedachte' de schuld aan willen geven, is vooral de actie van iemand, die deze luie hondsvodden wil belonen met onverdiende compassie, ten einde hier zelf een rein geweten (utopidealistische moralfags) of goed gevulde zakken (asiel- en immigratieindustrie) aan over te houden.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 23:39

@The_Challenger | 03-04-12 | 23:31
Dus jij bent die psychopaat?? Had ik het toch goed geroken.

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:36

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:27 |

Was je bovenlip dan. Je hebt het eten van vorige week nog in die bloksnor hangen.

The_Challenger | 03-04-12 | 23:31

Het is alsof ik kon ruiken dat een voormalig gedetineerde psychopaat weer binnen de panelen is.

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:27

Jakkes! Bij Pauw&Pauw....
Een burgermeesteres die een Afghaan niet wil laten uitzetten.
Deze Afghaan heeft ooit bij de veiligheidsdienst van Afghanistan gewerkt -slechts-als logistiek medewerker..
Een zekere Eichmann was ooit ook "slechts" een soort van logistiek medewerker.

Ommezwaai | 03-04-12 | 23:22

Ik kon al ruiken dat het minkuddokonijn weer binnen de panelen is.

The_Challenger | 03-04-12 | 23:16

Het stikt hier goddomme van de Limburgers. Dat wil je toch ook niet. Maar eh... waar gaat dit over?

Dat 'andere' mensen niet tussen rascisten willen wonen in de 'pracht'hoofdstad? Kan ik wel een beetje begrijpen ja. Dus volgende onderwerp.

Hölzenbein | 03-04-12 | 23:10

@bertjan antwoord van 'rechts' is in ieder geval: het proberen gezellig te maken/houden met de nieuwkomers is al zwaar genoeg: zo streng mogelijk selekteren aan de grens is een gedegen antwoord!

Mijnbescheidenmening | 03-04-12 | 23:09

@Parel:
Die gesegregeerde wijken houden het wel mooi overzichtelijk voor de ordetroepen wanneer 'wij' in Nederland ons eerste 'brandende banlieue' -kerfje in de bedpost van de progressieve politiek mogen gaan zetten.
Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 19:54 | + 4 -

Cynisch... maar waar. De progressieve politiek schiet tekort, maar heeft in elk geval wel een visie: integratie dmv emancipatie. Wat is het antwoord van rechts? Slechts het werpen van de handdoek; de samenleving is mislukt?

bertjan67 | 03-04-12 | 23:06

@bertjan u bent zelf de fanaticus u verwijt de boodschappers

Mijnbescheidenmening | 03-04-12 | 23:04

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 22:25 | + 1 -
Nou vooruit dan, een onderbouwing dan, omdat het moet:
Blut und Boden (Nederlands: Bloed en Bodem) is een begrip dat een verband legt tussen de afstamming (het bloed) en de bodem (die het volk via landbouw kan voeden en die dient als Lebensraum). Het begrip is bekend geworden als centraal bestanddeel van de nationaalsocialistische ideologie.
Het wegzetten van bepaalde bevolkingsgroepen hier impliceert een verlangen naar het verdwijnen van deze groepen, dan wel het opheffen van hun identiteit dmv assimilatie. De vergelijking is dus niet zozeer ingezet om te suggereren dat men hier een 100 procent blank Nederland voorstaat, maar wel een land ' van vreemde smetten vrij', waarin geen plaats is voor ' haatbaarden', 'rifapen' etc.

bertjan67 | 03-04-12 | 22:51

ZKH EénOog | 03-04-12 | 22:08 | + 0 -

Dank voor de opbouwende kritiek, echt super overtuigend!!

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 22:44

@ZKH EénOog | 03-04-12 | 22:17

Dank, ik voel mij thuis in het Zuiden ;)

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 22:30

@bertjan67 | 03-04-12 | 21:49 |

Oftewel zoals in eerdere draadjes al duidelijk werd, u heeft geen verhaal.
.
Uw soort betwetertjes maakt mensen gewoon verkapt uit voor nazi's. Dat doet u zonder enige 'echte' kennis van zaken over die periode, de gedachtengoeden, en de verschrikkelijke gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden. Iemand die namelijk wel kennis van zaken heeft zou het niet in zijn hoofd halen zulke vergelijkingen te trekken. Er is namelijk geen vergelijk met de huidige situatie. 
.
Het smijten met dit soort smerige beschuldigingen is ook niet om discussiëren maar om onwelgevalige meningen monddood te maken en de personen die deze meningen zijn toegedaan in een hoek te drukken. Dat is namelijk noodzakelijk wanneer er geen enkel houtsnijdend inhoudelijk argument meer te geven valt. Het is een primair en primaal verdedigingsmechanisme van een kleine benepen geest..
.
Uw laatste reactie is een trieste uitvlucht. U kunt uw aantijging niet onderbouwen, u weet waarschijnlijk niet eens waar te beginnen.
.
Maakt u zich trouwens geen zorgen over mijn gemoedstoestand. Ik vind het namelijk heerlijk om lafhartige lasterende nitwits als u van repliek te dienen. Niets is zo mooi als een 'zich boven anderen verheven voelende' en plein publiek door de mand te zien vallen.
.
En u blijkt ook nog eens heel mooi te vallen...

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 22:25

@Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 21:18

Hoe zuidelijker in de draad, hoe mooier je pareltjes...

_O_

ZKH EénOog | 03-04-12 | 22:17

Al die onderzoekers doen werk wat niks oplevert. De bevindingen zijn door ons, de burger allang bekend, het is nodeloos geld uitgeven aan iets wat een academische uitkomst genereert waar niemand op zit te wachten.
De hele integratie probleem is hopeloos en heeft nooit iets van enige bijdrage geleverd aan dit land.

lanexxx | 03-04-12 | 22:14

Hier op het dorp hebben we een Fries komen wonen.
Het moet niet gekker worden.
ZDEV | 03-04-12 | 19:13

Ik vind't er daarintegen wel erg gezellig wonen daar bij jullie op de buurt. Wanneer de eerste barbiekjoe?

Iva-r | 03-04-12 | 22:09

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:40

Heb je wel. Ik zei: je lult uit je nek. Dat is de fout aan je plemp.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 22:09

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:35

Parsons, 19:11.
Ik, 19:19.
deraderendraaien, 19:29.
Overvecht, 19:38.
Bertus Betonsloper, via Overvecht, 19:40.
Borakh, 19:58.

1 reactie maar? Lastig hè, tellen?

ZKH EénOog | 03-04-12 | 22:08

Dat de integratie mislukt was, daar waren ze in Joegoslavie in 1988 ook achter. Niets nieuws onder de zon dus. Zo, en nu weer naar voetbal kijken. Best wel belangrijk.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 03-04-12 | 22:07

@de grote Anti | 03-04-12 | 21:54 | + 0 -
Over plussen en minnen gesproken, nog één citaat van Bomans: 'Er is niets zo ontzenuwend als onzin aan te moedigen. Dat ondermijnt de sterkste.'

Armin Langbaard | 03-04-12 | 21:56

Hee Nanninga, je hebt het over mijn voorvaderen die kudtHugenooten! Maar goed, omdat Antoon de Reedereycker (zou een mooie nick zijn op GS) uit je dikke duim komt +1

deropofderonder | 03-04-12 | 21:55

@Superior Bastard | 03-04-12 | 21:45
Moet toegeven heel sporadisch op het knopje te drukken,maar deze plus/min freaks zijn van het type die gaan klappen wanneer je een oud vrouwtje helpt oversteken en boe roepen als je voorbij loopt,zeg maar.

Klappen als je het nieuwste negert lied helemaal geweldig vind,en boe roepen als je het de zoveelste junglebunny reproductie getrommel acht.

de grote Anti | 03-04-12 | 21:54

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 21:18 | + 1 -
Pareltje, pareltje, toch, wat een opwinding om een zo onschuldige, ingetogen post mijnerzijds. Het staat je natuurlijk vrij mij de maat te nemen als daartoe behoefte bestaat, maar ik voel mij tot niets 'verplicht' en zeker niet tot een copy-paste sessie ter onderbouwing van mijn oprisping, die overigens volgens mij niets onduidelijks bevat. Een prettige avond verder.

bertjan67 | 03-04-12 | 21:49

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 20:50 | + 5 -

gelukkig schrijft iedereen hier van die fantastische stukken.
Zal ik hier dan maar een betoog houden over discussiëren??
Oke, als je het wil. Er wordt een stelling geponeerd, hier door GS, en daar geef ik een reactie op in de vorm van mijn mening. Als je het daar niet mee eens bent geef je daar een rede voor en overtuig je mij daarmee misschien. Ook leuk als je aangeeft of je mijn plemp waardeert maar daar help je mij en de lezers van al deze plemps natuurlijk weinig mee.

Mijn conclusie, als je het niet met me eens bent zeg dan waarom en lul der niet een eind omheen.

Hopelijk vond je mijn betoog leuk en aardig. Geen dank voor de moeite!!

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 21:47

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:40 | + -5 -
Niet op die minnetjes letten. De bouwer van die tool krijgt al tig plusjes als hij een virtuele scheet laat. Troost je met de gedachte dat degenen die inhoudelijk op je reageren zich doorgaans niet met plussen of minnen bezighouden.

Superior Bastard | 03-04-12 | 21:45

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 21:18 | + 1 -
Uitstekend, een dergelijke a-b-c redenering zou eigenlijk als standaard template moeten doorgaan op GS.

'Je vindt ergens iets van? Laat maar zien dan!'

tittn | 03-04-12 | 21:26

@Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 21:18
Keurig!

prince | 03-04-12 | 21:25

@bertjan67 | 03-04-12 | 20:37 |

Me dunkt dat juist u hier niet te veel moet lopen huilen.
.
Uw bijdrage vanmiddag bijvoorbeeld (Leerdam-topic, red.) is gewoon op inhoudelijke gronden gefileerd. Ik kan begrijpen dat het een beetje pijn doet, het besef de wijsheid niet in pacht te hebben.
.
Maar we doen gewoon nog een rondje. Zou u zo vriendelijk willen zijn mij aan te leveren:
.
a) de exacte tegels met de door u benoemde 'Blut und Boden'-retoriek.
b) graag bij de tegels een motivering waarom u deze tegels als zodanig betitelt.
c) de aantallen B&B tegels afgezet tegen het totaal aantal tegels in de draad.
.
Daarnaast zou ik in algemene zin eens uw samenvatting willen zien van wat de 'Blut und Boden' -theorie volgens u precies is en welke paralellen u meent te ontwaren in hier breed geventileerde maatschappijkritiek en in het bijzonder de kritiek op de multiculturele samenleving.
.
Dat bent u ons namelijk wel verschuldigd. U legt namelijk een bijzonder villeine aantijging neer en dan is het wel zo fair om dat eens fatsoenlijk te onderbouwen.
.
Fatsoen, daar was u toch zo van in het eerder aangehaalde draadje?
.
Of bent u er zo een die vooral anderen de maat neemt terwijl u zelf de maat bij lange na niet haalt?
.
Ik ben er namelijk vrij zeker van dat u ook op dit onderwerp de maat niet gaat halen. En ik neem typetjes zoals u graag de maat.
.
Kom maar op!
.
*vingertjes kraakt voor het volgende epistel*

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 21:18

Segregatie is goed ! Segregatie werkt ! Iedereen wordt gelukkiger van segregatie.
Dus zo gek waren de ideeën van deze 2 figuren nog niet: www.youtube.com/watch?v=oXT4d_DWkLw

RugOp81 | 03-04-12 | 21:13

Nog even citaat OT: Iets constant verzwijgen is ook een vorm van indoctrinatie.

Armin Langbaard | 03-04-12 | 21:07

tittn | 03-04-12 | 20:57

Nounou, poepoe, die komt hard aan zeg.

Djong | 03-04-12 | 21:01

Djong | 03-04-12 | 20:52 | + 0 -
Dat jij niet inziet dat het antwoord a) is zegt echt meer iets over jou dan over mij.

tittn | 03-04-12 | 20:57

bertjan67 | 03-04-12 | 20:37 | was inderdaad zéér cynisch bedoeld en gelukkig pak je dit ook zo op. Ik gruwel zo een Nederland.
Liever Heimatsliebe dan marokkaanse dieven. Een gezonde gedachtengang waarmee iedereen incl. de huidige goed ingeburgerde generatie allochtonen het mee eens zou moeten zijn! Lees het boek van Thilo Sarrazin eens (sociaal democratisch SPD/PVDA prominent) kort door de bocht samengevat: een land met een gemiddeld hoog iq wordt niet slimmer van alle import uit de woestijn.

Mijnbescheidenmening | 03-04-12 | 20:54

tittn | 03-04-12 | 20:43
Je mag me facepalmen wat je wil, maar uit je plempsels hierboven maak ik nou niet op dat je met die "was er een ghetto in Warschau dan" opmerking ironie bedreef.
Twee mogelijkheden: a) het was wel ironie (en dan kwam het voor geen meter over)
of b) je wist het echt niet. En dat ware echt heel sneu.
In any case: right back at ya!

Djong | 03-04-12 | 20:52

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:35 |

Probeer eens een stelling te voorzien van een coherente onderbouwing en zo'n betoog te ordenen volgens 'kop-midden-staart'-principe.
.
Probeer eens zelf na te denken voordat je uit de heup wat platitudes en tenenkrommende dogredeneringen plempt.
.
Over het algemeen genomen geef je op dit moment de indruk af nou niet bepaald het grootste 'genius' te zijn dat de panelen heeft bezocht.

Maar maak allereerst eens een nieuwe nick aan. Deze is namelijk bijzonder pretentieus bezien in het licht van de zojuist gedane constateringen.
.
Dan, ja dan krijg je misschien een echte discussie op poten. Tot dan!

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 20:50

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:40 | + -3 -\
Die plemp van jou is een typisch inleidend verhaal van een statistiek leraar. Die heeft je waarschijnlijk geleerd dat je variabelen pas kan vergelijken als alle andere factoren gelijk zijn. Dus arme buitenlanders mag je niet vergelijken met rijke nederlanders.

Ik ken nog een mooi verhaal. Een statisticus waadde vol vertrouwen door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.

Armin Langbaard | 03-04-12 | 20:49

Maar bedankt voor je hulp, nooit geweten dat er een ghetto in Warschau was... Weer wat geleerd vandaag!
tittn | 03-04-12 | 20:33
En dan noem je Sonja Barend wereldvreemd? Tsss...
Djong | 03-04-12 | 20:40 | + -1 -
*doublefacepalm*

tittn | 03-04-12 | 20:43

Bart_Bart | 03-04-12 | 20:36
Van wat ik me uit de meta-analyses over dat onderwerp herinner is er meer evidentie voor grotendeels 'nature' dan omgekeerd.

WirMachenMusik | 03-04-12 | 20:43

Maar bedankt voor je hulp, nooit geweten dat er een ghetto in Warschau was... Weer wat geleerd vandaag!
tittn | 03-04-12 | 20:33
En dan noem je Sonja Barend wereldvreemd? Tsss...

Djong | 03-04-12 | 20:40

tittn | 03-04-12 | 20:37 | + 0 -
Ik zou hem zo weer typen, ook na jou reactie.
Ik heb nog geen reactie gehad waarin stond wat er fout was aan mijn plemp.

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:40

Flippo | 03-04-12 | 20:30
Heeft je leraar maatschappijleer je dat wijsgemaakt?

Cuyahoga | 03-04-12 | 20:39

Helemaal mee eens, en zelfs vanachter die computers durft men alleen maar op minnetjes te klikken.

Op mijn plemp: denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08 | + -42 -
42 keer -
en 1 reactie
denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:35 | + -1 -
Misschien moet je eens nadenken voor je iets plempt.

tittn | 03-04-12 | 20:37

@Mijnbescheidenmening
Hear, hear! Je licht cynische ondertoon gemakshalve even buiten beschouwing latend, dan. De blut und boden retoriek op deze site kan best wat tegengeluiden gebruiken! De rechts- menschen hier preken veels te veel voor eigen parochie, waarbij elke afwijkende mening wordt weggezet als troll of een andere vorm van ironie. Wake up hardwerkende rechtsstemmertjes!

bertjan67 | 03-04-12 | 20:37

Ach multicul is niet mogelijk maar multi-etnisch is dat wel.Ik ben in genoeg plaatsen geweest omdat te zien.En hoewel er in landen als Colombia, Venezuela en Brazilië van alles mis is kun je ook wel zien dat als je maar lang genoeg in de duo pennotti roert het allemaal niet zo veel uit maakt.

miko | 03-04-12 | 20:36

@WirMachenMusik | 03-04-12 | 20:28
Dat zou goed kunnen!

Als je de eerste achttien jaar van je leven op straat hangt, en nooit zelden je hersenen traint, kan zelfs de 'een genetisch slimme' bedrogen uitkomen op een IQ-test.

Je moet die hersenen wel een beetje prikkelen. En de opvoeding van die Oost-Aziaten is daar veel beter op gericht dan die van (Noord)-Afrikanen.

En dat komt dan naar voren in die IQ-testen. De oorzaak ligt in elk geval vooral in de 'nurture' (cultuur) en niet zozeer in de 'nature'. Zoals religie natuurlijk ook 'nurture' is.

Maargoed, dat gaat de eerstkomende tijd dus niet veranderen. Niets is immers zo moeilijk te veranderen als ingebakken leefculturen.

Bart_Bart | 03-04-12 | 20:36

Flippo | 03-04-12 | 20:30 | + -2 -
Helemaal mee eens, en zelfs vanachter die computers durft men alleen maar op minnetjes te klikken.

Op mijn plemp: denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08 | + -42 -
42 keer -
en 1 reactie

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 20:35

WO II. Uiteindelijk ging de hele stad er aan. Het Warschau van nu is ± 55 à 60 jaar oud in de binnenstad.
pitsteen | 03-04-12 | 20:24 | + 0 -
55 à 60 jaar oud in de binnenstad? Net zei je nog dat niets daar heel is gebleven!
Maar bedankt voor je hulp, nooit geweten dat er een ghetto in Warschau was... Weer wat geleerd vandaag!

tittn | 03-04-12 | 20:33

Maar volgens sonja barend net bij dwdd moet iedereen gewoon blijven in nederland en alle mauro's ook hier naartoe komen..

Want het duurt volgens haar dan wel een tijdje maar mengen zullen we en dan worden wij er allemaal ietsje MOOIER op *kots*

En dat moet allemaal maar van deze bejaarde omdat de duitsers heel erg nare mensen waren.

de grote Anti | 03-04-12 | 20:33

@vetkleppert | 03-04-12 | 20:23
Ik denk dat mijn salaris hier in Amsterdam netto zo,n €200, misschien wel €300 hoger ligt dan wat ik in de provincie zou kunnen verdienen.
En ja, voor die 4 kilometer woon/werk verkeer ga ik de auto niet pakken, dat doe ik per fiets.

prince | 03-04-12 | 20:32

Moslims brengen vooral overlast en problemen.

Het geloof uit het stenen tijdperk in 2012 gaat niet goed.

svp en masse terug naar eigen achterlijke contreien.

maar helaas.... zucht...

Blue Light | 03-04-12 | 20:32

Wat betreft het ghetto Camping Bakkum: De handenföhndroogblaasapparaten in de toiletgebouwen zijn weg! Daar had ik dan toch wel een ronkend topic over verwacht, maar nee...
twitter.com/#!/Pritt/status/186491332...

Stormageddon | 03-04-12 | 20:31

Leuk stukje, vooral ook met het historische eind erbij.

lekker wijf | 03-04-12 | 20:31

WirMachenMusik | 03-04-12 | 20:28 |
Bedoeld als reactie op:
Bart_Bart | 03-04-12 | 19:19 |

WirMachenMusik | 03-04-12 | 20:30

Hou toch eens op met dat gezeur over anderen. Andere zwarten, andere marrokanen, andere moslims. De ander, de ander, de ander, iedereen heeft de schuld, behalve jij. Blanke haatbaard, veilig vanachter je computer thuis.

Flippo | 03-04-12 | 20:30

@Djong

Kijk, ik kan GS lingo schrijven. Ik wed dat ze vroeger in Breezah taal schreef.

RobdeNijscoman | 03-04-12 | 20:29

ik ben dus hartstikke gelukkig met onze biculturele medelanders. De ongelooflijke diversiteit (153 nationaliteiten in 020) zorgt voor een prachtige variatie aka multicultuur wat onze paapse roomblanke cultuur alleen maar verrijkt. Mijn droom is dat iedere witmens met een fin aanpapt zodat over 2 generaties iedereen officieel geregistreerd autochtoon is en over een lichtgetinte huidskleur beschikt!

Mijnbescheidenmening | 03-04-12 | 20:29

Het valt mij juist op dat doordat er steeds meer huurwoningen te koop worden aangeboden, er ook steeds meer yuppen in deze zogenaamde ghetto's komen wonen.
Dit juist om enigzins spreiding van verschillende bevolkingslagen te krijgen.
Hier ook in de Bosenlommer.
Wat dan wel weer tot gevolg heeft dat Jan modaal Amsterdam wordt uitgejaagd en het Amsterdamse taalgebruik steeds meer op het kattengejank van Femke Halsema doet lijken.
Dit gecombineerd met het Marokkaanse gejank geeft het geheel toch een aparte feel.

prince | 03-04-12 | 20:29

Oost-Aziaten zijn, in ieder geval toch gemiddeld, een stuk intelligenter dan (Noord)Afrikanen. In termen van IQ zoiets als 105 tegenover 80.
En, voorzover ik ze persoonlijk ken ook nog eens vlijtiger.
Lijkt me sterk dat die twee eigenschapverschillen zich niet manifesteren in het gedrag van die twee groepen alhier.
Religie beschouw ik voor het gemak dan maar als een intermediaire variabele tussen die eigenschappen en het hier waarneembare gedrag.

WirMachenMusik | 03-04-12 | 20:28

@pius | 03-04-12 | 20:22
Je wilt toch niet van die geforceerd gemengde wijken of wel?

Als dit nou het natuurlijke verloop is.

Bart_Bart | 03-04-12 | 20:25

@tittn|20.19|+0-
WO II. Uiteindelijk ging de hele stad er aan. Het Warschau van nu is ± 55 à 60 jaar oud in de binnenstad.

pitsteen | 03-04-12 | 20:24

@voldemort | 03-04-12 | 20:21
Klopt precies. Een normaal werkend mens heeft ook niks te zoeken in een stad waar je als automobilist niet welkom bent. A'dam binnen de ring is nadrukkelijk bedoeld voor OV- en (bak)fietsknurften.

vetkleppert | 03-04-12 | 20:23

@Bart_Bart | 03-04-12 | 20:14

You have good taste;)

pius | 03-04-12 | 20:22

Alleen provincialen wonen in Amsterdam. Echte Amsterdammers zijn jaren geleden al gevlucht naar Purmerend. De ganze stad is vergeven van import.

voldemort | 03-04-12 | 20:21

Een ghetto vol met niet-westerse immigranten moet, als je de NPO moet geloven, een soort van appeltjesgroene weide.

Een bakermat van verlichting, tolerantie en individuele expressie.

Prachtig almede mooi en fantastisch!

Bart_Bart | 03-04-12 | 20:20

Warschau: niets is daar heel gebleven.
pitsteen | 03-04-12 | 20:15 | + 0 -
Warschau, echt waar? Vreemd, ik was er laatst en het zag er vrij fatsoenlijk uit!

tittn | 03-04-12 | 20:19

ZKH Eénoog|20.13|
Ik houd van veel lippen, ook van die van mijzelf. Wel LOL.

pitsteen | 03-04-12 | 20:17

Alsof de 'hemel op aarde' zo oer-Hollands is. Hier om de hoek zitten 3 Italiaanse, 2 Thaise, een Indonesisch, een Japans, een Koreaans, een Frans, een Algerijns en een Turks restaurant. Bovendien is de au pair van de buren Filipijns, heeft de advocaat van hier verderop Surinaams bloed, en zie ik een andere flamboyante buurtgenoot regelmatig samen met jonge Oost-Europese jongens in en uit zijn Bentley stappen. En de charmante receptioniste van de sportschool heeft ook best een donkere huidskleur, al zou dat best van de zonnebank kunnen zijn.

p boos | 03-04-12 | 20:16

@tittn|20.10|+ 0 -
Warschau: niets is daar heel gebleven.

pitsteen | 03-04-12 | 20:15

@pius | 03-04-12 | 19:58
Ik proef enig cynisme..

Bart_Bart | 03-04-12 | 20:14

@pitsteen | 03-04-12 | 20:09

En ik kom naast tittn hangen, dus als je lippen je lief zijn...

ZKH EénOog | 03-04-12 | 20:13

Weet je waar ze ook ghetto's hadden?
pitsteen | 03-04-12 | 20:09 | | Reageer+ |
Nou? Vertel! Ik hang aan je lippen!

tittn | 03-04-12 | 20:10

-weggejorist-

pitsteen | 03-04-12 | 20:09

@ La Vie En Rose | 03-04-12 | 19:53
Amstelveen; de as van het kwaad, klopt wel. En Noord is geen Amsterdam. Dat is zuid-Purmerend.
En de Watergraafsmeer is heeft wel leuke stukkies hoor. Vraag maar aan mevrouw Halsema. Is dus geen Almere binnen. Iedere vergelijking van welk stadsdeel van Amsterdam ook met Almere is een belediging.

Willem VanDer Decken | 03-04-12 | 20:05

La Vie En Rose | 03-04-12 | 19:57 | | Reageer+ |
Ik heb altijd zo'n medelijden met Freek als hij tegenwoordig optreedt/zingt, hij heeft zelf niet meer door hoe slecht hij is geworden...
En ik verwacht ook nog een Widlers-sneer van hem inderdaad, ik laat je zo wel weten of je gelijk had. :)

tittn | 03-04-12 | 19:59

@tittn | 03-04-12 | 19:51

Dat is dat teringetter altijd al geweest. Gore volkscommissaris...

Als je iets onwelgevalligs zei, werd je de zaal uitgewerkt. Zij is één van de vele schuldigen aan het mislukken van de multicul.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:59

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08

Allochtonen hebben minder kans op werk omdat ze meestal minder gekwaligiceerd zijn, bij gelijke kwalificaties is de allochtoon juist in het voordeel, de overheid en heel veel grote bedrijven die moeten voldoen aan opgelegde quota doen immers aan postitieve discriminatie. Zie bijvoorbeeld ook het stukje over John van Leerdam.

Borakh | 03-04-12 | 19:58

Het veelgeroemde Amerikaanse model begint zich te voltrekken.

Prima toch.

pius | 03-04-12 | 19:58

@tittn | 03-04-12 | 19:51
Geworden? Volgens mij altijd geweest.
Enfin, zag dat het weer uitliep op Wilders bashen, en ving ook nog een glimp van Freek op die in het publiek zat om vast later nog even een duit in het zakkie te gaan doen, dus ZAPP.

La Vie En Rose | 03-04-12 | 19:57

Die gesegregeerde wijken houden het wel mooi overzichtelijk voor de ordetroepen wanneer 'wij' in Nederland ons eerste 'brandende banlieue' -kerfje in de bedpost van de progressieve politiek mogen gaan zetten.

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 19:54

@ tittn | 03-04-12 | 19:48
En wat hebben we met die kudthugenoten gedaan? Gedeporteerd naar Zuid-Afrika. De geschiedenis zal zich niet herhalen.

Willem VanDer Decken | 03-04-12 | 19:53

De diamantbuurt lag ineens in Nijmegen....

ecologiste | 03-04-12 | 19:51

Wat is die Sonja Barend (in DWDD) wereldvreemd geworden trouwens zeg...

tittn | 03-04-12 | 19:51

Typisch weer Nanninga. Halfgelezen stukje uit Parool overtikken en er dan als een hinnikende merrie hijgerige halfbakzinnetjes achteraan kakken. Valt nog mee dat het een Parool-stukkie van vandaag is, en niet een flard van drie weken geleden die toevallig onderuit de kattenbak kwam gezet.
Een lijn valt er uiteraard weer niet in te ontdekken. Vindt deze grote denkster het nou juist jippie-hoera dat integratie mislukt, of is het erg, of moet ze te hard nadenken om op die vraag een antwoord te verzinnen?

Djong | 03-04-12 | 19:50

Ze willen niet in centrum of zuid wonen. Mooi.

Ze hebben ook 020-gaza. Daar maken ze muurschilderingen zoals ze die hadden (hebben) in Belfast, zo'n 15 jaar geleden.

Willem VanDer Decken | 03-04-12 | 19:50

Misschien de meest interessante vraag:
Is het totaal meer of juist MINDER dan de som van de afzonderlijke delen?

ecologiste | 03-04-12 | 19:50

Hemel op aarde? Nou, dat is me anders nog niet opgevallen... Uiteraard segregeert Amsterdam, dat ziet men liever niet onder ogen als bakfietsende gutmensch zijnde maar het is een realiteit die onvermijdelijk en misschien ook maar beter is.

Desmoulins | 03-04-12 | 19:49

Mooi historisch grapje aan het einde, A. Nanninga. Je bent goed bezig!

tittn | 03-04-12 | 19:48

damnschreeuwer | 03-04-12 | 19:39
Tuurlijk, en Anouk is best een goede zangeres, want in Parijs woont een slechtere, en schapenhersens zijn best lekker zolang je je ogen en neus maar dichthoudt.

Cuyahoga | 03-04-12 | 19:47

Parsons | 03-04-12 | 19:27 | + -1 -
Met mijn geheugen is niet zoveel mis.

Superior Bastard | 03-04-12 | 19:45

@Diesel-Kuhlschrank | 03-04-12 | 19:41
Zolang het zich maar niet naar mijn wijk verspreidt. (weinig kans)

vetkleppert | 03-04-12 | 19:44

@ Damnschreeuwer 19:39

Ze woont in Tweede Gasselternijveenschemond, daar wonen alleen autochtonen...

eerstneukendanpraten | 03-04-12 | 19:43

overVecht | 03-04-12 | 19:33 | + 0 -
Door die lui die het systeem verketteren maar vooral niet nalaten om hun graan mee te pikken.

Superior Bastard | 03-04-12 | 19:43

Bij mij in de straat werkt de spreiding van allochtonen prima!
3 marokkaanse gezinnen hier, die zich prima gedragen.
Vriendelijke mensen, die je altijd gedag zeggen.
Het hoeft allemaal niet zo ellendig te zijn, als de vriendjes met slechte invloed maar geen vat op de allochtoonse pubers krijgen. Daar waken hun ouders erg voor. In "ghetto`s" is de boel oververtegenwoordigd en gaat het dus mis. Spreiding is dus zo`n slecht idee niet, als je maar niet hele volksstammen van de ene wijk naar de andere wijk verplaatst.

Diesel-Kuhlschrank | 03-04-12 | 19:41

Rififi of rifraf in A'dam.
10 golden globes 20 oscars, 390.000 autochtonen en 390.000 allochtonen (onderwie 70.000 marocs).
Je hebt een hoop figuranten maar dan heb je ook een mooie crimeserie à la carte. Hé NL tv maak daar iets mee, reality tv. idee!
"die de commerciëlen van miljoenen euros dromen doet"

ecologiste | 03-04-12 | 19:41

overVecht | 03-04-12 | 19:38 |
.
Ik denk dat de spiegel nog net iets te hoog hangt voor denk.toch.eens.na...

Bertus Betonsloper | 03-04-12 | 19:40

vraagstaart | 03-04-12 | 19:12 |
juist die heterogene (arme) buurten zorgen voor ghettovorming. A'dam doet het nog best redelijk imho (veel beter dan gouda of rotjeknor), overal binnen de ring is goed te wonen, en daarbuiten soms ook.
Sommige delen van Slotervaart en geuzeveld zijn mocro-land (en lelijker dan almere), maar nog altijd 100x beter dan de buitenwijken van parijs. Bijlmer is best leuk (overdag althans, zolang je goeie sloten op je deuren/ramen hebt).
Ik snap het gezeur van a.nanninga dan ook niet.

damnschreeuwer | 03-04-12 | 19:39

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08

Kijk eens in de spiegel.... moet jezelf nou ook niet lachen?

overVecht | 03-04-12 | 19:38

@Chiant | 03-04-12 | 19:16
Die waren toch niet van het geloof der liefde en vrede?

deraderendraaien | 03-04-12 | 19:37

Tijd voor de gedigt!

Als je
door de
linkse
kerk de
problemen
niet mag
benoemen
word je
vanzelf
door rechts
ingehaald.
Gegarandeerd!

eerstneukendanpraten | 03-04-12 | 19:36

Bij mij werd een paar weken terug per ongeluk post bezorgd van de buurvrouw.
Was de Vara-gids.

Denk je goddomme in een normale buurt te wonen, heb ik dat weer.
En zo op het oog lijkt het een aardig mens, zo zie je maar weer dat je mensen niet kunt beoordelen op hun uiterlijk.

Cuyahoga | 03-04-12 | 19:36

@oosteuropijan--> | 03-04-12 | 19:26 |
Voor jouw buitengewoon innovatieve oplossing verdien je van mij de Dop-van-jut oi42.tinypic.com/1z2zvk2.jpg :)

Scorsese | 03-04-12 | 19:36

Nu weer jenkers op RTL nieuws met burgemeesters die dwarsliggen bij uitzettingen door middel van chantage.
Zogenaamd verstoringen van openbare orde.

deraderendraaien | 03-04-12 | 19:36

@drs.Nee | 03-04-12 | 19:30

Nou. Daar noem je nogal een 'kadetjes'. Oud brood dat je zelfs je vee nog niet wil geven...

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:34

Ik doe ook geen boodschappen waar ik het risico loop kopvodden te zien. Ik ga niet uit waar culturele testosteronbommetjes de sfeer verzieken.
Ik word er chagarijnig van. Ik moet het niet.
Twintig jaar geleden was de multicul veel beter geregeld: Onze cultuur hier. En primitieve cultuur niet hier.

vetkleppert | 03-04-12 | 19:33

@Parsons | 03-04-12 | 19:22

Precies. Dat is wat ik bedoel. Over de rug van zieke mensen valt er in dit land een hoop te verdienen.

overVecht | 03-04-12 | 19:33

@Balikbayan | 03-04-12 | 19:29

Nee, toekomst indeling 0031 onbesneden. (<- let op die punt)

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:32

@Parsons | 03-04-12 | 19:27

Yep, verketteren konden ze toen nog veel beter dan nu inderdaad. En zelfs zijn eigen, toen nog veel linksere, partijgenoten (waarvan de laatsten bij aanvang van dit kabinet eindelijk oppleurden naar D66, waar ze eigenlijk hoorden) deden mee.

Maar hij kreeg het al met al wel milder te verduren dan Janmaat. Dat dan weer wel.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:30

Het zijn wel rare jongens die Chinezen, maar dat terzijde.
Bart_Bart | 03-04-12 | 19:19 |
.
Ooit van de Chinese Triades gehoord? Doen niet onder voor de Siciliaanse maffia hoor. De grootste Triade, Sun Yee On, is in Mokum ook behoorlijk actief. Maar goed, zolang je maar niet met hen te maken krijgt heb je er ook weinig last van.

Bertus Betonsloper | 03-04-12 | 19:30

@ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:24
Edje bleef lekker hier bij de meisjes, hij lustte wel een kadetje. Hedy d'Ancona, Eveline Herfkens...
www.youtube.com/watch?v=DkIQ3ZNTXPI

drs.Nee | 03-04-12 | 19:30

Grote lol, die plattegrond.

De volgende keer een van Rotjeknor graag.

La Vie En Rose | 03-04-12 | 19:29

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08
Jij bent zo'n politicus met reaguuropdracht?
Zo niet dan lijkt je comment er verdacht veel op!

deraderendraaien | 03-04-12 | 19:29

oekomst indeling 020-besneden en 020-onbesneden :-)

Balikbayan | 03-04-12 | 19:29

@Parsons | 03-04-12 | 19:24

Ondanks dat ik met veel ideeën van hem wel eens ben, betwijfel ik toch wat ie met die oude muffe garde om hem heen, die nog minstens een tweede paarse kabinet mochten meedraaien, allemaal had kunnen betekenen op dat gebied.

Ik denk niet veel in ieder geval.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:28

Amsterdan is een van de redenen om de dijken niet op te hogen lost een hoop problemen in een keer op.
Wie wil er nu toch in zo'n getto omgeving wonen. Nu is het alzo dat de rest van NL belasting betaald om sociaal te zijn met dat tinnef wat in de grote steden woont

Balikbayan | 03-04-12 | 19:27

@Superior Bastard | 03-04-12 | 19:18
Bolkestein werd zo mogelijk nog harder verketterd dan Fortuyn en Wilders bij elkaar.

Kort van geheugen.

Een menselijke ziekte.

Parsons | 03-04-12 | 19:27

Ik ondervind de laatste weken veel hinder van import.
Elke ochtend weer een enorm kabaal.
Ze pikken bovendien al het eten uit de tuin.
Trekvogels, tieft op!

ZDEV | 03-04-12 | 19:26

MDI, kom er maar in.
Een schisma als dit moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen.

Graaisnaaiert | 03-04-12 | 19:26

Als het mij ooit gevraagd zou worden... dan zou ik zeggen: Gooi alle moslims uit Europa!

oosteuropijan--> | 03-04-12 | 19:26

@Bart_Bart | 03-04-12 | 19:19
Ze verdienen hun eigen boterham, en vallen daarbij niemand lastig idd.

*nr 26 bestellen gaat*

Jackanders | 03-04-12 | 19:25

@drs.Nee | 03-04-12 | 19:17

Hee, ik zie Ed van Thijn. Die was toch met Gümüs mee naar Turkije?

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:24

@ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:17
Dat is niet waar. Hij wilde premier worden en dat is mislukt (helaas). Daarop heeft hij zijn biezen gepakt.

Parsons | 03-04-12 | 19:24

Stadsdeelraden afschaffen en schout bij nacht benoemen dan maar...
.
Bespaarde budgetten linea recta naar de politie, zodat de schout bij nacht ook daadwerkelijk wat voetvolk in te zetten heeft.
.
Laten we meteen de politie uitrusten met musketten. Die doen het vast beter dan die falende proppenschieters waarmee ze nu de straat op gestuurd worden.
.
Terug in de tijd dankzij 30 jaar progressief beleid.
.
Ach, de toeristen zullen het prachtig vinden.

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 19:23

@overVecht | 03-04-12 | 19:15
Herkenbaar. Heb een aantal jaren besloten om klanten te zoeken in de semi-overheid. Welzijnsinstellingen etcetera. Helaas weet, zie en hoor ik te veel om er vrolijk van te worden. Hoe prettig het ook is om te kunnen factureren.

Parsons | 03-04-12 | 19:22

@vraagstaart | 03-04-12 | 19:12

Mwoch. Het echte tussenparkeren gebeurde pas na het idee van Pim met zijn allochtonenspreiding. En ik ben hem daar steeds meer dankbaar voor, want er zijn steeds meer mensen die nu de 'zegeningen' van de multicul mogen meevoelen, waar we 2 a 3 decennia terug nog een roepstem tussen de woestijnbewoners waren.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:22

@Jackanders | 03-04-12 | 19:15
Ik vraag me dat als autochtoon ook weleens af.

Antwoord: Chinezen gedragen zich anders. Chinezen zijn niet disproportioneel vaak werkloos, crimineel, laagopgeleid en gebruik makend van sociale voorzieningen.

Integendeel zelfs.

Oorzaak: Die Chinezen hebben een andere leefcultuur. Een opvoeding waarbij veel belang wordt gehecht aan bijvoorbeeld onderwijs. Een opvoeding waar überhaupt veel aandacht aan de kiddo's wordt besteed. Ook hebben Chinezen een relatief klein ego'tje, en heb je dus minder straatmacho's en agressievelingen.

En nog veel meer van die dingen. Het zijn wel rare jongens die Chinezen, maar dat terzijde.

Bart_Bart | 03-04-12 | 19:19

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08

Je. Lult. Uit. Je. Nek. !!!.

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:19

@vraagstaart | 03-04-12 | 19:12
Mwah, het probleem is dat de "volksbuurten" zwaar verloederen. Dat kan je al heel makkelijk zien aan straatvuil en vandalisme en rondhangende jongens (de meisjes blijven onzichtbaar). Dat is een teken aan de wand dat het niet prettig vertoeven is. En wie wil daar nu tussen wonen?

polt | 03-04-12 | 19:19

Parsons | 03-04-12 | 19:04 | + 7 -
Bolkestein had en heeft nog steeds gelijk, voor mij destijds dan ook een reden om op hem te stemmen. Mede doordat hij feiten benoemde, voorspellingen onderbouwde en niet generaliseerde. Maar weggezet als een racist? Kan ik me niet herinneren.

Superior Bastard | 03-04-12 | 19:18

@vraagstaart | 03-04-12 | 19:06

Wat doen? Het onderwerpen of het onderworpen worden?

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:18

En zo creëerden Partij van de Arbeid-politici in het geniep een 'woonparadijsje' in Zuid om maar niet naast Jan de arbeider te wonen.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...

drs.Nee | 03-04-12 | 19:17

@Parsons | 03-04-12 | 19:04

En nadat ie er alsnog glorieus de verkiezingen mee won, liet ie zich wegpromoveren naar Brussel.

Er is zeker niets veranderd. Ook qua hypocrisie niet...

ZKH EénOog | 03-04-12 | 19:17

Ten tijde van de Spaanse overheersing werd Amsterdam overspoeld door Antwerpenaren. Die zijn daar altijd blijven hangen. Maar je leest tegenwoordig nergens meer iets over al die Belgen.

Chiant | 03-04-12 | 19:16

@Parsons | 03-04-12 | 19:04

Dankzij de multiculturele samenleving heb ik anders wel jaren werk gehad.... en eigenlijk krijg ik er alleen maar meer werk bij.

Hoe ziek is dat eigenlijk. Hoe groter de problemen met o.a. dit onderwerp, hoe meer werk ik heb en hoe meer ik kan verdienen...

Het liefst zou ik morgen dus werkloos zijn eigenlijk maar dan wel ZONDER bedreigingen enz. door de stad kunnen lopen. Niet mijn oma hoeven te begeleiden bij het pinnen. Niet mw overVecht midden in de nacht jegens veiligheidsredenen op moeten halen van d'r werk in het cafe... enz. enz.

Kortom... ik neem graag ontslag of laat mij ontslaan als morgen nog dat volk verdwenen is uit de samenleving...

overVecht | 03-04-12 | 19:15

De zogenaamde allochtoon zou zich eens af moeten vragen waarom er weinig tot nooit over de Chinezen geklaagd wordt hier.

Jackanders | 03-04-12 | 19:15

@vraagstaart | 03-04-12 | 19:12
"Birds of feather, flock together".

Bart_Bart | 03-04-12 | 19:14

Inderdaad, gewoon het natuurlijk verloop zijn werk laten doen. Lekker overzichtelijk ook nog.

Misschien kunnen de Matthijs van Nieuwkerkjes en Frank van der Linden's van deze wereld dan eindelijk inzien dat bepaalde immigrantengroepen zich 'anders' gedragen. Vaak in negatieve zin.

Dit principe geldt trouwens ook voor scholen. Gemengde klassen werken ook niet.

Bart_Bart | 03-04-12 | 19:13

Hier op het dorp hebben we een Fries komen wonen.
Het moet niet gekker worden.

ZDEV | 03-04-12 | 19:13

... en verder hebben, overal ter wereld (ja ook in de USA) mensen de behoefte om te wonen in de buurt van mensen waarmee ze ich verwant voelen.

Chinatown, Little India, het is nergens een probleem. Alleen in Nederland moet een Marokkaan per sé tussen een Nederlander en een Surinamer worden geparkeerd, met zo'n gezellige Somalische familie aan de overkant en daarnaast weer Polen.

Zo heerlijk multiculti, weet u wel?

Binnenkort ook in Artis. De nijlpaarden, bavianen, leeuwen en ijsberen lekker gemengd, samen met een paar Friese koeien.

vraagstaart | 03-04-12 | 19:12

@denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08
De vraag is dan ook: waarom zijn wij rijk en zij arm?

Parsons | 03-04-12 | 19:11

Pak om te beginnen alle illegalen eens op in de Bijlmer, scheelt al een stuk ellende.

SatchRules | 03-04-12 | 19:09

Misschien heeft het ook iets te maken met de economische situatie verschillende groepen in Nederland?????
Allochtonen hebben minder kans op werk in Nederland dus zijn vaker arm en wonen daarom in de slechtste wijken van Amsterdam.

denk.toch.eens.na | 03-04-12 | 19:08

Het woord dat hier past is niet "integratie", maar "onderwerping".

Als wij dàt nou eens zouden doen, kwam alles goed. Vraag maar aan Fawaz Jneid.

vraagstaart | 03-04-12 | 19:06

Tsja, toen in de jaren 80 en 90 deze ghetto's werden voorspeld door ene heer Bolkestein werd hij te pas en te onpas weggezet als extreemrechts en racist.

Er. Is. Niets. Veranderd.

Wat dat betreft dan.

Parsons | 03-04-12 | 19:04

Ik wist niet dat er nog autochtone witmenschen woonde in Amsterdam. Weer wat geleerd!

Fopspeen | 03-04-12 | 19:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Baudet weg als voorzitter FvD, Eerdmans beschikbaar als lijsttrekker