
Sisi, Pepsi en Fanta bij de hand, nootjes & chipito's paraat en de beentjes op de bureaux. Tijd voor het Grote TK-debat over de nieuwbakken Oerol-bezoeker Hero Theedrinkman & de staat van de coalitie na diens vertrek uit de PVV. De oppositie roeptoetert inmiddels dingen over verkiezingen en moties van wantrouwen. Maar dat gaat echt niet gebeuren. We voorspellen een woestkwakende Alexander Pechtold, Jolande Sap met een bakfiets vol leuke props, de trigger happy Samsom mag laten zien wat-ie waard is op z'n eerste werkdag, Emile Roemer komt even hoofdschudden en daarna lacht de MinPres alles weer lekker weg. Intunen op
Puinzooi24.
Update: Geschorst tot 20:30 uur. Dan antwoord @MinPres.
Reaguursels
InloggenBataaf | 21-03-12 | 11:16 |
"Op eigen kracht was Brinkman nooit in de tweede kamer gekomen.
Een loepzuivere parasiet."
------------------------
Volgens mij nog een graadje erger: een mol met sabotage-opdracht.
Op eigen kracht was Brinkman nooit in de tweede kamer gekomen.
Een loepzuivere parasiet.
wie zijn die twee wijven?
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders heeft Hero Brinkman diverse keren gevraagd zijn zetel op te geven en de fractie te verlaten. Dat zegt het Kamerlid woensdag in Trouw.
"Wilders heeft geprobeerd mij uit de Kamer te zetten. Hij wilde dat ik mijn zetel opgaf. Ik weigerde natuurlijk, ik sta mijn zelfverdiende zetel niet af", aldus Brinkman, die dinsdag aankondigde door te gaan als eenmansfractie.
Brinkman voelde zich gedwarsboomd in zijn pogingen de PVV democratisch te maken. Bovendien vindt hij dat de partij groepen mensen wegzet. Door zijn vertrek heeft de gedoogcoalitie VVD, CDA en PVV geen meerderheid meer in de Kamer, maar Brinkman liet dinsdag weten de coalitie niet te laten vallen.
Volgens het Haarlems Dagblad stuurt Brinkman ook aan op een breuk in de PVV-fractie in de Provinciale Staten in Noord-Holland. Als fractievoorzitter zou hij alle vijf fractieleden hebben opgeroepen zijn voorbeeld te volgen. De PVV-fractie vergadert woensdag over de ontstane situatie na het opstappen van Brinkman uit de PVV.
eigenbelang boven partijbelang.. zo kennen we je weer Hero
Tringg.. de gsm van Rita gaat over. Aan de andere kant meldt Hero zich met een hijgende stem. Rita!! Je moet me helpen!! Ik merk dat de onderhandelingen in het Catshuis erg stroef lopen en het kan maar zo zijn dat er binnen 3 maanden weer verkiezingen zijn. Das toch mooi zegt Rita. Nee.. pff.. snap je het dan niet, zegt Hero met opgewonden stem.. Geert zal mij als eerste van de lijst flikkeren en dan ben ik mijn baan kwijt.
Rita zucht en zegt,,jij bent ook helemaal niet slim hè hoezo ? zegt Hero. Rita begint hem uit te leggen dat hij eigenlijk op de 76ste zetel zit. Kijk, als je het handig speelt dan begin je nu een 1mans fractie. In het slechtste geval komen er geen verkiezingen, maar ben jij wel ineens een cruciale factor geworden. Alle ogen en camera´s zullen op jou gericht zijn met je ene belangrijke stem.
Hero gaat rechtop zitten en spitst zijn veldwachters oren. Langzaam begint er wat te dagen. Komen er wel verkiezingen, dan zul je moeten worden herkozen, dus je moet gelijk een statement maken. Hero grijnst.. en dan kun je het beste een onderwerp pakken waarmee je zowel breekt met de PVV fractie, als zowel Mark Rutte paait, als zowel goodwill zaait als voorschot op je herverkiezing tot Kamerlid en wie weet wel als nieuwe partij..
Kopvoddentax zegt Hero.. Nee zegt Rita, daar ga je niet mee scoren hoor en daarbij kun je je ingenomen standpunten van de afgelopen 6 jaar niet meer wijzingen, je zou ongeloofwaardig over komen. Wat dacht je van de POLEN! Daar heb je nog niet zoveel over gezegd, dat zal zeer goed vallen bij Mark en het is een statement naar je kiezerstoe.
Hero springt van de bank en maakt een dansje door de kamer.. Eureka! Wat ben je toch een slim mens! Rita lacht, nou.. hou je agenda maar vrij op de dag dat je de persconferentie gaat geven want de nieuwsprogrammas buitelen over je heen om je uit te nodigen. En dan kun je mooi alvast een tipje oplichten van jouw standpunten en je moet Geert dan natuurlijk wel afvallen, anders klopt het niet.
Hero kruipt achter zijn computer en begint een interne`mail te typen. Onderwerp: Moelanders meldpunt. Hij verzendt hem naar de fractie en een paar dagen later lekt de mail zomaar naar de pers.
Hero schuift aan bij de fractie voor het wekelijks overleg, nu moet ik het doen denkt hij, het zweet parelt in zijn nek. Hij wacht tot de rondvraag en steekt de lont aan. Wederom word hij weggelachen en gejouwd, Ach Hero.. nog eventjes en we lozen je toch van de lijst, met je jongerenbeweging en democratisering.. hahaha Doe toch normaal man! Je bent slechts nog een stem en wij bepalen wel wat je moet stemmen. Klaar.
Hero rent enigszins aangeslagen naar de wc.. dat had hij niet verwacht, niemand nam het voor hem op. Hij pakt zijn gsm en stuurt Geert een Sms.
Q is oud geworden - tu.trekunited.com/birthdays/delancie.j...
@Stormageddon | 20-03-12 | 22:28
Die universiteit.
Jammer dat Hero vertrekt. Ik vrees voor een Fortuyn-uit-elkaar-val-effect.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Brinkman gaat natuurlijk falen, maar ik kan wel wat sympathie opbrengen voor zijn uiteenzetting in het interview op nu.nl. www.nu.nl/politiek/2768030/partijfinan...
Hij geeft precies aan wat er mis is met de PVV, maar verder is het een faalhaas.
@Titan T. Fox | 21-03-12 | 00:16
Waar heb jij problemen mee? Ik zou haar doen.
@foto : Er zit altijd wel een of andere domme lul / kut met zo'n pruts-Apple tussen. Nét herpes, dat soort volk... je komt er gewoon niet van af.
Mooi hè polletiek. Er zitten een paar verraders in de PVV, dus binnenkort gaan er weer koppen rollen. En dan is het aufwiedersehen Wilders. Zeker weten.
Krijg steeds meer respect voor de beslissing van Hero Brinkman.
Wie nooit op de gedachte is gekomen dat de gevestigde (wan)orde een fenomeen als de PVV nooit zal laten ontstaan en groeien zonder er mollen en saboteurs binnen te sluizen, moet wel grenzeloos naief zijn.
En Brinkman zal niet de laatste zijn die volledig aan de oppervlakte komt. Eerst heeft hij nogal subtiel, dat wel, zijn best gedaan om de PVV van binnenuit te schaden. Maar zijn hoofdbijdrage zal ongetwijfeld erin bestaan om de komende tijd als - door de MSM hochstilisierte www.duden.de/suchen/dudenonline/hochst... 'geloofwaardige' insider - de PVV van buitenaf te beschadigen.
Oh noes, de partijen ter linkerzijde prolongeren opnieuw voor hetgeen waarin zij schitteren: janken.
Ik heb best wel een vaag soort sympatie voor de beweegredenen van Brinkman, alleen zijn timing zuigt. Ja, de PVV is teveel een one man show. Dat is begrijpelijk in het begin maar op den duur inderdaad niet houdbaar. Op een gegeven moment geeft Wilders er de brui aan maar dan willen we wel graag een rechtse volkspartij erbij hebben. Ik had liever gehad dat Brinkman had gewacht tot na de volgende verkiezingen, wanneer hopelijk de PVV dan echt in het kabinet Rutte2 zit, met Geert als vice-premier, met het CDA dan wel de SP. De actie van Brinkman komt gewoon te vroeg. Nu hebben we weer een bevestiging van het beeld dat rechtse politici een zootje kikkers zijn die alle richtingen op springen. Jammer.
Brinkman, vieze verrader !
Ja hoor, de linkse hyena's zijn weer los!
Frans Weisglas bij Nieuwsuur, één van de oude regenteske politici van de VVD kan z'n ei kwijt bij Twan Huys, het slopen van Wilders.
Het zwarte schaapje Hero is over de dam, misschien wordt het een trend; Agamaagdje zal nog wel blijven in haar hunkerbunker, Boasaapje ook, maar de rest van die ratjes en grijze muisjes zullen zich nu wel achter hun schurftige oortjes krabben.... als schaapje het kan, kunnen wij het ook!Maar als eerste gaat het pijpgrage brievenbuspissende varkentje!
@Stromaggedon 22.28
Zo, u begrijpt het dus ook.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 22:24
De groei van de andere landen is voornamelijk te danken aan de interne markt en Oost-Europa, waar wij als NL niet zoveel aan verdienen. Het zou beter zijn als de rest van Europa veel zou importeren vanuit China/VS, maar helaas.
Dit is tevens een welterusten.
Brinkman moet lid worden van de PvdA als hij het zieligheids-aspect van dat mensen met een dubbel paspoort niet kunnen deelnemen aan bepaalde functies zwaarder vindt wegen dan het loyaliteits-conflict waar we anders in terecht raken bijvoorbeeld (laten we maar 's een voorbeeldje noemen) in het geval Nederland in oorlog raakt met het land van het tweede paspoort.
@gentle giant | 20-03-12 | 22:14
Universiteit Tilburg? Die van Diederik Stapel en de 10 voor Henk Bovekerk? Die Univeristeit?!
Right.
@gentle giant 22.21
Volgens mij was ik dus dichtbij,als het u lukt mag het wel wat duidelijker.
Groeten aan uw duifje.
@ Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 22:10
Het was vooral een reactie op TeeJee, je kunt het beter aan hem richten. Overigens heeft Nederland een behoorlijk omvangrijke transportsector, waar best wat verdient wordt.
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 22:19
Site wordt beter.
Nu roept mijn duifje.
@gentle giant 22.06
Uwgeldwinkel, de heer L.Tol zelve ?
Die van 22.14 had ik gisteren al doorgekregen waarbij funding de vraag was.
Zit zelf aan de andere kant v/h vakgebied/ schadeverz.
Op Amweb nick Jeroen .
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 22:04, zal me niet verbazen als dit morgen een topic wordt daar, spreken we elkaar.
sites.google.com/site/nigad21/
@Il principe 22.03
Sorry hoor het gaat mij verder niet aan .
Echter aan doorvoer verdienen wij geen ruk, wat er van de Rdam haven naar DLD wordt gesleept levert 0,00 op waarom omdat de containerterminals van Chinezen en aanverwante lieden zijn en de Betuwelijn door ons betaald is, flauwekul, veroorzaakt aleen maar files.
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 22:04
UW.
Mooie volzinnen oplezen van een blaadje dat door de spindoctor in elkaar geflanst is. Dat is onze democratie.
Leiders hebben we niet meer. De pavlovreactie van ons volk ziet eenieder die bereid is als leider op te treden als een potentiële Hitler. (ja, zelfs bij dat woord alleen al is een aantal van u al op zoek naar het '-' knopje)
Toch is het dat wat we nodig hebben in deze periode. Een goede schipper zorgt dat zijn schip klaar is voor alles wat er komen kan. Een minpres zou hetzelfde moeten kunnen. De geopolitieke herfst is aangebroken, en de winter is in aantocht.
@gentle giant 22.02
Amweb zekers, geldwinkels ook gevolgd, u wilt zeggen daar mee te maken te hebben ?
@ TeeJee | 20-03-12 | 21:58
Nee, ik snap het niet. Wij verdienen geld aan doorvoer, het belangrijkste land waar wij naar doorvoeren is gegroeid. Wij krimpen.
Sorry, ik snap het echt niet.
@Ferrari
Of je begrijpt niet dat Samson niet op Geenstijl zit of je hebt tijd te veel en ritalin te weinig.
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 21:49
Het heeft mij al aardig geraakt, maar ik krijg nu de wind enigszins mee, u komt wel eens op AMweb? let eens op geldwinkels.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 21:54
Ontslagrecht
Winstbelastingen
Minimum loon regelingen.
Daarnaast is Nederland veel meer een handelsland (doorvoer) en kennisland dan een productieland.
Duidelijk genoeg, neem ik aan?
@TeeJee 21.48
Wat, bent u iemand tegengekomen die vertrouwen in de Pvda heeft, waanzinnig.
@ TeeJee | 20-03-12 | 21:48
Wat bedrijven schrikken zo van ideeën dat ze naar China vluchten? Stoppen bedrijven ineens met produceren? Ik volg je (weer) niet helemaal.
@gentle giant 21.41
Zolang de economie draait kan je die mongolen er wel bij hebben echter als er iets misgaat en men vindt dat men zich er mee moet gaan bemoeien, ja dan is het gedaan, we kennen de voorbeelden, hopelijk gaat het u niet raken in 2013, mij niet gezien mijn aandachtsgebied.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 21:45
We zijn dan ook een andere economie dan de meeste andere EU landen.
En sorry, maar uw vertrouwen in de PvdA deel ik absoluut niet. Ik denk namelijk zelfs dat de ideeën van de PvdA het bedrijfsleven hadden afgeschrokken en net zo goed een recessie hadden veroorzaakt.
@ Koninging Beatricks | 20-03-12 | 21:37
Nederland doet het qua economie het minst van alle landen om ons heen, die met precies dezelfde crisis te maken hebben. Dat komt dus door hoe er in NL gereageerd wordt op de crisis.
Zo heeft VW in Duitsland vorig jaar de hoogste omzet gedraaid ooit, en dat komt niet doordat Jan Lul in Duisland plotseling niks meer te besteden heeft. Teveel bezuinigen en privatiseren werkt dus contraproductief.
@Diederik Samson: Uwer oppertunistische kale hondendrol. Niemand weet wie u bent, niemand weet waar uw partij voor staat maar u bent net zo'n ukkel als uw voorgangers. Was het niet Woutertje (vult nu lekker zijn zakjes) welke om principiële redenen de stekker eruit trok? Was het niet dat de PvdA 1,5 jaar de andere kant opkeek dat heel NL incl. haar leden en achterban riepen. Job rot op? Het begrotingstekort is nog hoger als geraamd en nu de oppertunistische roeptoeter 'nieuwe verkiezingen!' Samson u bent een sukkel van de bovenste plank. Eerst zeik je Aleid af (ik lachen) en direct daarna schrok je zo van jezelf dat je weer, hoe kan het ook anders, even een sorry zegt. Wanneer zeg je tegen Ome Geert sorry? En wanneer denk jij ooit op zoveel zetels te komen? Als je nu op straat loopt weet de gemiddelde reaguurder wie u bent maar wat u doet, waar uw partij staat (bijna 0 zetels en stuurloos) en of u als linkse partij LEUK weet te bezuinigen ipv kudt... wij zullen allemaal denken nee Samson dat kan jij niet. Plasterk was eerst nog favoriet en nu zegt u na een week leiderschap en 1 toespraak tot uw klapvee achterban die zelf achter Job wilden staan, nieuwe verkiezingen? Echt wat een prutser! Eng volk die PvdA-ers en SP--ers, grote enge oppertunisten.
@fuckje | 20-03-12 | 21:38
Hij was voor de rust inderdaad niet best. Herstel was prima.
@nuckin*futs | 20-03-12 | 21:41
Ik geef u alleen een mogelijke verklaring waarom Rutte dat zo stelt. Het is niet mijn persoonlijke mening.
@ Koninging Beatricks | 20-03-12 | 21:37
Nederland is als enige van de noordelijke lidstaten van de EU weer in een recessie belandt. En ja, dat had de PvdA voorkomen. Net zoals dat in Duitsland, België, Scandinavië en al die andere EU-landen die NIET in een recessie zitten, is gelukt. We zitten in een kleine economie die sterk afhankelijk is van het buitenland, en toch hebben die prutsers ons nu in een recessie gekregen. Zelfs als we geen kabinet hadden gehad, zoals in België, was het beter gegaan.
Is er een jachtvergunning aan te vragen wegens het gekwaak van kereltje Peggold? Of is het wellicht voldoende om Rentokil ongediertebestrijding in te schakelen?
Ben op zich niet ontevreden over Rutte, we hadden het met Balkellende niet beter. Een deel van de huidige puinhoop is aan JP te danken.
Maar geen van het overbetaalde clubje is in staat verder te kijken dan hun partijneus lang is. Belang van land en volk (welk kleurtje of paspoort dan ook) is helaas te vaak ondergeschikt aan de plucheverslaving.
@fuckje 2.381
Je blijft scherp !
Wat een geestelijke armoede bij de door ons gekozenen, mijn God, ik wordt steeds banger, die gaan dit land niet redden, echt niet.
@TeeJee | 20-03-12 | 21:34
Maar da's hier altijd een minderheid, dus dat gaat niet op. Maar dat hebben we ooit afgesproken en wettelijk vastgelegd en dan is het zo. En denken daar vervolgens helegaar niet meer over na.
@Graaf van Egmont | 20-03-12 | 21:32
En de oude pier van scheveningen om er een mega dolfinarium van te maken.
Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 21:37
Ook de voorganger van Van der Staaij was uit hetzelfde hout gesneden. Altijd to the point. Volgens mij zijn het eerlijke politici, maar je kunt er als normaal mens niet op stemmen, want God zit altijd mee te denken. En voor je het weet sta je als linksche zondaar op de brandstapel gedwongen god te omarmen.
@Dropke 21.37
LOL
* Il Principe * | 20-03-12 | 21:32
Mag ik voorstellen dat jij dan niet reaguurt?! Het is namelijk peop wat jij plempt!
Die Pechtold is een hinderlijke steekmug, die recht heeft op een flinke mep met bv. de Volkskrant.
LOL, de enige reden waarom bijna alle Kamerleden vanavond aanwezig waren, was omdat er misschien gestemd zou gaan worden :')
Jammer Pechtold, je motie is net even overtuigend overbodig verklaard. *spank spank!*
Zo het debat zit erop, en nu gewoon verder naar Geert's inspiratiebron "opsporing verzocht".
De rook komt uit de vloerbedekking, zo`n haast maakt Hero richting buitendeur.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 21:32
Denk jij echt dat de cijfers van het CPB er beter zouden hebben uitgezien met een PvdA regering?
Dan hadden we nog meer schulden gehad en waren we onze goede rating waarscijnlijk al lang kwijt geweest.
Probeer nou niet de INTERNATIONALE crisis in de schoenen van een Nederlandse regering te schuiven, want dat komt nogal dom over.
@Graaf van Egmont 21.22
Voor het eerst naar die v/d Staaij geluisterd, bijzonder scherp en helder.
Je zou er bijna nog op gaan stemmen ook, wel stoer beetje vrouwen onderdrukken en zo er bij.
FTW ... Waar zijn al die I-pads gebleven?
Jankhold gaat weer de mist in. Hij kan beter naar bed gaan.
Kan iemand Pechtold uit z'n lijden helpen?
Pechtold en de gehele linkerflank verslikken zich in hun eigen opgeruide taal. Totaal weer uit z'n context gehaald. Rutte, straft hem keihard af. Wie zet wie nu in zijn hemd!
En wat laat het kereltje zich opnieuw weer kennen. Een walgelijk en rancuneus mannetje die zijn verlies niet accepteert.
Heeft Pechtold het regeer- en gedoog akkoord nou nog STEEDS niet gelezen?
Sjonge jonge man zijn er echt mensen die nog op hem stemmen ?
Wat een prutser.
Pechtold, hypotheekrente, bijstand, werkeloosheid, armoede, dat zijn de punten, dat zei je toch?
@o)+ | 20-03-12 | 21:33
Grootste partij in de coalitie levert traditiegetrouw de MP, wat je dan op kan vatten als een keuze van de bevolking.
De MP verkozen door de Nederlandse bevolking?
Pardon, Rutte?
Gesproken als een echte minister-president. Eat your heart out, Jan-Peter.
miko | 20-03-12 | 21:26
Stormageddon | 20-03-12 | 21:27
Het wordt steeds erger met die ouwe handen. Straks nemen ze het dolfinarium en zeehondenopvang nog over
@ Koninging Beatricks | 20-03-12 | 21:25
Belangrijke dingen? Daar draait dit kabinet nu al anderhalf jaar omheen. Met de dramatische cijfers van het CPB als gevolg. Het beste wat ze kunnen doen is het uitschrijven van nieuwe verkiezingen. Dit kabinet heeft simpelweg te weinig slagkracht en is intern teveel verdeeld. Dit kan dit land op dit moment simpelweg niet gebruiken.
gaat
Whoo die had ik niet verwacht! Die is ook het minst belangrijk. Die mag hij hebben.
Toch denk ik dat Hero naar het CDA als je de hele tijd die bidhandjes bekijkt.
Pechtold heeft er nog steeds de pest in dat van der Staaij hem belachelijk gemaakt heeft.
Whaha Pechtold...0-2 Brinkman.
hehe die kop van pechtold
Bidden en praten tegelijk.
@miko | 20-03-12 | 21:26
"Gristenhund*, ha, humor! pff..
Wat ligt hij nu te zeuren.Als jampotje zijn steun aan het kabinet niet intrekt blijft het toch hetzelfde?
Alsof een minderheidskabinet niet kan.
@Graaf van Egmont | 20-03-12 | 21:24
Nee, die houden wilde dieren in kleine kooitjes op de Utrechtse Heuvelrug en laten mensen veel geld betalen om die arme diertjes uit te lachen. Net zo erg.
Waar blijft die motie van wantrouwen dan? Stelletje bloedzuigers? Niemand die dat durft!
@TeeJee 21.24
Zal wel ongesteld zijn of ruzie met d r vriendin, zoiets.
@Graaf van Egmont | 20-03-12 | 21:24
Ouwehand dierenpark?
Maar sssttt
Gristenhund aan het woord.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 21:23
Dat komt omdat de k*toppositie dit debat heeft aangevraagd, zodat de regering zich niet met belangrijke dingen bezig kan houden.
Ouwehand. Zijn dat niet die mensen die haringen en mosselen in potjes doen. Hoezo dierenleed?
Ouwehand; Nogmaals de SGP beschuldigen van stiekeme dealtjes, en vooral blijven drammen: "ja maar, ik heb echt gelijk hoor, echt waar, wat u ook zegt, IK HEB GELIJK!"
@KeurMeester | 20-03-12 | 21:22
Burgers bush
Ze kijkt wel een beetje raar uit haar doppen ...
@ Koninging Beatricks | 20-03-12 | 21:14
Ze zouden het moeten hebben over het vandaag gepubliceerde CPB rapport. Helaas gaat het nu WEER over dit instabiele k*tkabinet.
Burgers, Ouwehand? Activisten, bedoel je!
ouwehand van de partij van de dieren heeft het over burgers.
Ohoh.. das lagge man.
Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 21:16
Ik heb altijd bewondering gehad voor de SGP, wanneer het om staatsrecht items gaat. Ze zijn zuiver in de leer.
Wanneer haalt ze die wasknijper eens van d`r neus.
En dan nog zo'n redster des vaderlands.
We.are.fucked.
Brinkman is tegen een verbod op dubbele nationaliteit. Maar stemt voor een kabinet dat de dubbele nationaliteit wil verbieden. Dat is toch raar? Of hij jokt in het interview op nu.nl. Of hij is een hypocriete l*l. Je kunt niet van twee walletjes eten.
Sap gaat even rustig door met de SGP dieper in de armen van de VVD te drukken. Goed zo Sap, vooral je frustratie door de microfoon plempen, maak je vrienden mee.
En Sap maakt persoonlijk duidelijk dat de SGP op het rechte spoor zit door vrouwen te weigeren.
Stukje tijdsverlies Sap er tussendoor, jammer, ff pissen en een wijntje halen.
Twee aanmerkingen Sap; een zin is niet 1 woord en zoek de klemtoon voortaan op, Sap.
Hij (Peggold) is een hondenlul
Hij is een hondenlul
Hij is een hondenlul
Hij is een hondenlul
Ik hoor nu alleen gezoem?
Wat een opportunistisch gelul van Pechtold, wat een lul, en dan zuigen over verkiezingen, manmanman.
En stekkerdoos aan het woord. Langzaam, langzaam meid!
Wat een klucht....
Inderdaad, woordspelletjes. Als er iets is waar het kereltje een hekel aan heeft is het dat wel.
Testmotie 2 voor Hero: Polenmeldpunt.
Wat een afgang voor Pechtold. Er uit geluld door van der Staaij.
Pechold for veilingmeester!!!! Hij heeft zijn hand overspeeld en begint er zelf van doordrongen te raken.
Pechtold 0 - Staaij 2
ooooh, en dan Van der Staaij betichten van woordspelletjes. Mannetje Pechtold bikkelhard op zijn smoel, en dan wordt hij vals heh?
D61
Daar lult ie zich niet meer uit.
Mooi hoe peggold zichzelf in zijn voor het kabinet gedolven graf werpt.
D65
De dubbele nationaliteit, inderdaad, hét belangrijkste issue van 2012. Goed gedaan, Alex.
En toch heb ik bewondering voor die v/d Staaij, scherp mannetje.
Zo....
Van der Staaij plus 1, wat een graflul ben je Pechtold.
* BOEM *
Mijn God, daar gaat Pechtold door het ijs, wat een imbeciel.
Pechtold gaat het weer over bijzaken hebben.
Maar goed dat hij niet in de regering zit.
Pechtold lost even tussen neus en lippen door de gehele crisis op. Wat een ettertje!
oh ja Peggold wil de regering laten vallen over een bevriende Iraniër van barhanger Brinkman, als het even kan, de 'democraat'. Das nou polletiek bedrijven met barpraat peggold.
Peggol komt met een testmotie voor Hero. Doorzichtig en kinderachtig.
Pechtold, crisis, Klootzak, daar ging het toch om?
Kan iemand in een paar zinnen duiden wat er nu eigenlijk met Pechtold aan de hand is? Opgegroeit in een hele gesloten gemeenschap ofzo? Of op een campus van een Universiteit?
Dubbele nationaliteit???
Het ging toch over de crisis????
Goed bezig Samson. Dit was een scherpe reactie.
Volkomen nietszeggende Die-de-rik. Wat een kereltje. En vragen om daadkracht? Inderdaad, toen Bos en JPB het voor het zeggen, toen zag Nederland wat daadkracht volgens de pvda inhoudt. Commissies, overleg, draaien en vervolgens niets besluiten.
En dat gaat Pechold ook doen.
Samsam aan het woord?
Roemer lult z'n eigen kiezers naar de bek.
Roemer is en blijft een populistische paniekzaaier.
@Graaf van Egmont 20.53
Heb je gelijk in.
"Het pad van de glibberige weg." Aldus Roemer.
Haha waar heeft die Samsom het over?
Vleeshaatpet spreekt.
Wat een wijf! Die voorzitter... 'nou, ik heb liever niet dat u nog een vraag stelt' 'Ach, als u dat per sé wilt, doet u dat dan maar'
Nee = Nee tuthola!
Hero has left the building.
Rutte redt het zeker, mijn stem had en heeft hij, hij is de enige die niet aan theater en janken doet vandaag.
Oh Sams met socialistisch jankargument ;de lach is weg. :) Nou die van mij niet, jankbuil.
* Il Principe * | 20-03-12 | 20:44
Wat NS betreft zou je kunnen argumenteren dat ov een nutsfunctie is omdat het ook een groot sociaal en maatschappelijk aspect heeft en dat marktwerking daar niet per se de beste oplossing is. Dat heeft mijn persoonlijke voorkeur. Maar als je dan besluit om marktwerking toe te laten doe het dan ook goed en zet de zaak te koop. Ga niet als overheid via allerlei constructies de boel sturen en een vinger in de pap willen houden. Dat is zo half half, dan willen ze op een goedkope manier (denken ze) toch dat sociale aspect borgen. Ik weet niet zeker, maar had Virgin geen belangstelling voor de hsl? Ook weer zo'n succesverhaal trouwens, de hsl.
Ach ze doen zo hun best he....
Roemer gooit er ff een dooddoener in. Je moet wat als je zo'n slap betoogje houdt.
Wat nou morele crisis KUDT!
@xzaz2 | 20-03-12 | 20:57
D66 heeft nog geen vorkje geprikt. En als die komen claimen ze de volledige ham.
Dus effe afwachten!
Ach fozzybear.... nu sla je de plank mis. een persoonlijke aanval op Rutte voegt echt niks toe.
Rutte maakt zich druk om wie zijn baan?
Ik zie een lucky tv twee aankomen.
Rutte babbelt inderdaad strak en onverstoorbaar door.
In zijn nek hijgen dan ook banken en grote concerns (mét of zonder knoflookgeur, dat doet er niet toe) die het er alles aan gelegen is dat deze crisis even in het algehele besef van de Nederlander ingesleten dient te worden.
Ouwehand van de dierenpartij, het blijft te leuk.
Wat een gezeik van de oppositie zeg. Ze doen echt zo hard hun best om een kabinetscrisis te veroorzaken. Ik kan me niet voorstellen dat ze echt denken dat dit goed zou zijn voor NL in de huidige situatie....
Hier valt het kabinet niet door...
Hero Brinkman ken ik niet, wel Hero ïne.
Boris Poepnagel | 20-03-12 | 20:53
Zit ie dan vastgeklonken aan die belachelijke blauwe stoeltjes?
Focus me even op Samsom. Tot nu toe komt ie niet echt sterker over dan Job.
Ga door Rutte. Alle aanvallen van linksch druppelen als water op een waxcoat van hem af.
Rutte rules!
Hero, SMS maar alvast naar P&W! Dat interview ga je niet meer redden.
Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 20:46
ik ga standaard altijd hier naar toe. Werkt altijd
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
@* Il Principe * | 20-03-12 | 20:47
En ik geef u aan dat ik het heb over echt vrije marktwerking, binnen de grenzen van de wet zoals wij die kennen.
En ik geef u aan dat deze vrije marktwerking niet mogelijk is geweest wegens het (dom) ingrijpen van de regering destijds.
Bovenstaande in relatie tot de discussie over de opgelopen staatsschuld en de politieke partijen die daarbij genoemd zijn.
Goedzo, Rutte! Laat je niet van de wijs brengen door dat schoolplein volk.
@gentle giant | 20-03-12 | 20:41
Mijn dank is groot!
@ TeeJee | 20-03-12 | 20:39
Ik probeer je niet in een hoek te praten, ik probeer je te laten zien dat een echt vrije markt niet wenselijk is.
Wil een parlementaire enquete in laten stellen naar kanaaltje 24 dat maar niet meer wil werken.
Gelukkig werken de commercielen wel.
@brutus68 | 20-03-12 | 20:39, Ken je dat lange nummer van Pink Floyd?
www.youtube.com/watch?v=KUZimqkCsXw
@ canardo | 20-03-12 | 20:33
Ach ja, natuurlijk. Als er bijvoorbeeld 2 hele grote vliegtuigbouwers zijn voor hele grote vliegtuigen, dan kan er volgens jou volgende maand nog een partij bij komen? Vrije markt is een theorie die in bepaalde markten - die van veel vragers en aanbieders- heel goed kan werken. Maar om dogmatisch alles over te willen laten aan marktwerking is nogal dom. Met wie moet bijvoorbeeld de NS concurreren?
en we zijn weer begonnen........
In het interview op nu.nl meldt Hero het niet eens te zijn met de financiering van de PVV door "buitenlandse lobbykantoren". Dat is explosief nieuws! Dat betekent dat buitenlanders invloed kopen op beslissingen in het Nederlandse parlement. Niet open, maar in de achterkamertjes. Niet blond en arisch, maar vieze buitenlanders. Hier valt de Blonde god totaal door de mand.
@PythonJunkie | 20-03-12 | 20:39, C'est Ça
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
@PythonJunkie | 20-03-12 | 20:39
Die bij RTL werken wel....
@* Il Principe * | 20-03-12 | 20:28
Ik vind het leuk dat u probeert mij in een hoek te praten, maar ik denk dat u zelf we kan snappen wat ik bedoel. Nogmaals, echte marktwerking is niet mogelijk als een overheid miljarden "reddingsgeld" in domme bedrijven stopt.
@Supermatthijs | 20-03-12 | 20:29
Neemt u de PvdA dan ook even mee, die steunen namelijk ook het Europese reddingsfonds. Voor de rest; Kop. Zand.
Rrrr...... Puinzooi24 servers roken volgens mij. Ik zie helegaar niks
Die Pechtold is net een hinderlijke vlieg...
Zuipschuit Hero toont eindelijk ruggegraat! Een beetje
* Il Principe * | 20-03-12 | 20:23
HOE voorkomt marktwerking monopolisten?
Doordat het altijd mogelijk is voor andere partijen om een markt die succesvol is te betreden en te gaan concurreren. Zonder dat er overheden, lobbygroepen etc. in de weg staan. Een monopolist gaat de prijzen opdrijven, beknibbelen op kwaliteit enz, en dat schept mogelijkheden. Als het goed is gaan prijzen dan ook naar beneden, je krijgt niet meer loon, maar alles wordt goedkoper. Je geld is dus meer waard geworden ipv minder.
Ja! Verbeet, had jij niet een afspraak gemaakt dat alle jongens en meisjes om 20:30 weer binnen zouden zijn?
* Il Principe * | 20-03-12 | 20:28
Ik denk dat de PVV weliswaar kleiner wordt, maar zal stabiliseren rond de 15 zetels. Daarna blijft het voor de PVV schieten voor het open doel van de dagelijkse praktijken van de multikul waanzin. De LPF zat in een veel lastiger uitgangspositie door de moord op de lijsttrekker.
@TeeJee | 20-03-12 | 20:23
Om deze redenatie even door te trekken stel ik bij deze de VVD, het CDA en de PVV verantwoordelijk voor de miljarden naar Griekenland. Onder hun bewind dus bolle de Jager is de slechtste minister van financiën ooit. En ik blijf er overigens bij dat de Pvda nooit aan het bewind is geweest. Nooit alleen dus gewoon de schuld met een beetje nuance geven.
@ Van Duyvenbode | 20-03-12 | 20:23
Het begint toch steeds meer te lijken op vergane glorie. Het is LPF all-over.
@ TeeJee | 20-03-12 | 20:23
Nu snap ik je niet meer, eerst had je het over meer marktwerking en nu heb je het over meer regulering?
Dit was het zwakke moment dat eraan zat te komen voor de PVV.
Reken maar dat in de vergaderkamers van de andere partijen de kurken knallen en het gelach niet van de lucht is.
Dit is het moment waar zo'n beetje heel Den Haag reikhalzend naar heeft uitgekeken. In de tweede kamer heeft men moeite niet een wave te doen. Neemt niet weg dat Geert het tot nu toe knap, heel knap heeft gespeeld. En: ze zijn nog niet van hem af.
@ canardo | 20-03-12 | 20:19
HOE voorkomt marktwerking monopolisten?
@Supermatthijs | 20-03-12 | 20:16
Dus nu krabbelt u terug van uw statement "De PvdA is nooit aan het bewind geweest"?. Mooi.
Het waren PvdA plannen, waarvoor ze politieke steun hadden verworven. Zoals ik al zei tegen de heer Il Principe is het een kwalijke zaak dat andere partijen hier in zijn mee gegaan, maar ik stel wel degelijk dat dit een gebrek aan inzicht was bij de PvdA.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 20:16
Ik ben het zeer zeker met u eens dat er regels en wetten dienen te zijn om een vrije markt enigszins te sturen. Daarom hebben we ook organisaties zoals bijv. de OPTA, een wet zoals de Mededingingswet en de pitbull Neelie Kroes. Sturing van een vrije markt staat echter NIET gelijk aan het redden van bedrijven die domme risico's hebben genomen.
canardo | 20-03-12 | 20:16
Precies.
Op het moment dat Brinkman het woord kreeg stopte Politiek 24 ver bij mij mee....
Storing of een linkse hand aan de knoppen?
* Il Principe * | 20-03-12 | 20:16
Echte marktwerking heeft vaak tot gevolg dat er monopolisten ontstaan
- Dat is nu juist wat marktwerking voorkomt.
Er is een overheid nodig om een vrije markt te sturen.
- Dat is het laatste wat we nodig hebben.
Of ga jij liever weer aan ruilhandel doen?
- Dat is niet nodig, we hebben goudreserves, we kunnen zo een nieuw systeem opzetten.
TeeJee | 20-03-12 | 20:10
Door het verhinderen van de echte marktwerking is het juist mis gegaan.
Goed gesproken. Als we de banken hadden laten omvallen hadden we het een tijd heel moeilijk gehad en waren we nu waarschijnlijk uit het dal aan het klimmen, met een geheel gesaneerde financiele sector. Een beetje zoals IJsland zeg maar.
@ TeeJee | 20-03-12 | 20:10
Echte marktwerking heeft vaak tot gevolg dat er monopolisten ontstaan.... Er is een overheid nodig om een vrije markt te sturen. Daarnaast vervullen banken een nutsfunctie. We kunnen ons simpelweg niet veroorloven dat het financiële systeem ineen stort. Of ga jij liever weer aan ruilhandel doen?
@TeeJee | 20-03-12 | 19:59
Beetje flauw om in je voorgaande plempsel het dan uitsluitend op het bord v/d Pvda te schuiven. Het was een coalitie toch ?
nl.wikipedia.org/wiki/Staatsschuld
Lees je eens in voor je met cijfers gaat googelen.
Brinkman, opportunist in optima forma, de vergetelheid zal je straf zijn!
Pechtold, waarom heeft "de Heer"ons zo'n man cadeau gedaan, wat een ellende.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 20:04
Als er daadwerkelijk banken waren omgevallen door te grote risico's, ontstaat er een reinigende werking. Afschrijvingen van onmogelijke risico's en overnames van de wel gezonde onderdelen leiden er toe dat er een krachtigere en gezondere "financiële wereld" zou zijn ontstaan.
Echter, het principe van "too big to fail" is verzonnen om overheidsinvesteringen te rechtvaardigen. Overheid en financiën zaten namelijk vuistdiep in elkaar en wouden die pijn niet leiden. Met als resultaat dat we de pijn later lijden, en nu met geheel Europa als bonus er bij. Zwaar kut, ja.
tl;dr Door het verhinderen van de echte marktwerking is het juist mis gegaan.
Meneer, het zijn allemaal dieven.
@ TeeJee | 20-03-12 | 19:59
Zegt het begrip "too big to fail" je iets? Kun je me uitleggen hoe MEER marktwerking dit had voorkomen?
Stormageddon | 20-03-12 | 19:05 Dank voor het neerleggen van de wet der poppenkast.
*doortobt over vallende banken, geschonden gronden, dorre akkers, natte voeten*
Ik ben vooral heel erg niet geïnteresseerd in de mening van Frenk van der Linden met z'n niet relevante literaire kennis
@ gentle giant | 20-03-12 | 19:54
Waarom niet? Omdat rechts altijd domme leugens vertelt over dat linkse mensen niet met geld om kunnen gaan? Ga je eerst maar eens inlezen op controleerbare feiten: sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatss...
@Supermatthijs | 20-03-12 | 19:49
2007 - 2010, PvdA in de regering, Wouter bos als Min.Fin. Staatsschuld opgelopen met bijna 100 miljard, grootste stijging sinds de jaren 80.
Ben bang dat uw argument geen hout snijdt, verder nog iets?
@* Il Principe * | 20-03-12 | 19:49
De liberalisering van de markt was prima, het was alleen zo jammer dat men deze markt nooit daadwerkelijk heeft laten werken, omdat er in de eerdergenoemde periode debiel veel overheidsgeld in is gestoken om deze markt kunstmatig te be-ademen. Helaas destijds inderdaad met VVD-steun, ik ben het ook zeker met u eens dat dit een kwalijke zaak was.
@* Il Principe * | 20-03-12 | 19:49 Of socialisten als schatbewaarder?
^^ "Deze" vervangen voor "De financiële wereld"
@ TeeJee | 20-03-12 | 19:41
Jammer dat je met je onderbuik redeneert, ipv feiten. De hoogte van de staatsschuld valt nog wel mee: nl.wikipedia.org/wiki/Staatsschuld . En is voornamelijk veroorzaakt omdat Nederland flink moest betalen door de kredietcrisis. Deze had onverantwoorde risico's gelopen met o.a. Alt-A hypotheken. Uitwassen van de vrije markt waar met name de VVD zo van houdt, en waar ook de PvdA zich een tijdje door heeft laten verleiden. Nu moet dus de VVD, die grotendeels verantwoordelijk is voor de liberalisering van de markt, het ook gaan fixen? Laat je Robert M. ook voor kinderarts spelen? Of Volkert van de Graaff voor persoonsbeveiliger?
@TeeJee | 20-03-12 | 19:41
Er is nooit een bewind van de Pvda geweest. Nooit ! De staatsschuld is vooral oplopen onder CDA en VVD.
"Het is ongetwijfeld een ijdele man met een groot ego", dixit Jan Marijnissen over Hero Brinkman bij DWDD.
It takes one to know one, Jan.
@KeurMeester | 20-03-12 | 18:45
licht eens toe, vond het wel meevallen.
@brutus68
het feit dat jullie de capslock nog steeds als schreeuwen zien, en niet als knop om blijde emotie bij te zetten aan je bericht. getuigd er van dat jullie niet met de generatie mee gaan.
* Il Principe * | 20-03-12 | 19:35]
je bedoelt die overheidsschuld die zo enorm is opgelopen onder het bewind van de PvdA? Waar dit kabinet dus de lasten van moet dragen? Ik neem voor het gemak maar even aan dat u de opgelopen staatsschuld niet puur toe schrijft aan dit kabinet.
Dat terzijde, alleen een zeer slechte Fin.Min. geeft garanties voor miljarden zonder daar ook daadwerkelijk reserveringen voor aan te maken.
En om daar nog even verder op in te haken, jawel, we geven WEL heel veel geld aan de EU. We zijn zelfs de grootste netto betaler van de EU, mijn opmerking was niet alleen gericht op Griekenland.
De rijken meer belasten levert overigens ook niet genoeg geld op, want zoveel rijken hebben we niet in NL. tenzij u uiteraard de definitie van de SP volgt, waarbij "rijk" iedereen is die meer dan 35K per jaar verdiend.
@flipkipse | 20-03-12 | 19:35
Omdat je aan het schreeuwen was...., niet toegestaan in dit huis en terecht.
DWDD, hups nog ff het mes wat dieper er in duwen.
Moet dat linkse volk (Frenk, Felix, Marijnissen) bij DWDD dit nu gaan duiden?
waarom word je reactie weggejorist als er in staat dat je blij bent dat de linkse oppositie gratis eten krijgt? daar zijn die linkse hobbyisten toch op uit!
Ik wacht alvast op de kist wijn van Widtvoet. ;)
@ TeeJee | 20-03-12 | 19:28
We geven helemaal geen geld aan de EU, we geven garanties. Daar kan het dus niet aan liggen. De omliggende landen 'betalen' trouwens ook mee aan Griekenland. Dit kabinet vindt het logisch dat de opgelopen overheidsschuld door het geprutst in de financiële wereld door de armen en de middenklasse moet worden terug betaald. Met als gevolg dat die groep uiteraard minder kan besteden. Als ze tijdelijk de rijken iets meer hadden belast, was het niet ten koste van consumptie maar van het sparen van de rijken gegaan. Daar komt bij dat dit kabinet niets durft te doen aan de HRA, terwijl iedereen weet dat er iets zal moeten gebeuren. Zolang er niets gebeurt, is er dus veel onzekerheid en kopen mensen dus geen huis.
Aandoenlijk te zien hoe Brinkman indruk probeert te maken door in zijn manier van spreken Wilders te immiteren.
Mevrouw de voorzitter! Eén van uw voorgangers als voorzitter van deze Kamer heeft een boek geschreven "De Tweede Kamer, lam of leeuw?" Als ik luister naar de heren Samsom, Pechtold en Sap hoor ik 'mèèèh'.
Is hij nou om zijn dertig zilverlingen?
Brinkman speelt liever spelletjes dan resultaten te halen voor kiezers. Gaf hij indirect toe door aan te geven dat hij liever een linkse pvda heeft dan een waarmee hij kan samenwerken.
Verder puur opportunisme omdat hij weet dat hij op nieuwe lijst pvv niet terugkomt en nu de tijd heeft zich te profileren voor nieuwe partij.
Brinkman speelt liever spelletjes dan resultaten te halen voor kiezers. Gaf hij indirect toe door aan te geven dat hij liever een linkse pvda heeft dan een waarmee hij kan samenwerken.
Verder puur opportunisme omdat hij weet dat hij op nieuwe lijst pvv niet terugkomt en nu de tijd heeft zich te profileren voor nieuwe partij.
De dorpsvergadering in Den Haag mag uitvoeren wat Brussel zegt.
Het toneel op Polletiek24 dient alleen nog om de belastingdienst rugdekking te geven.
Hero = Held!
@* Il Principe * | 20-03-12 | 19:23 |
Dat is dan ook de reden dat het overschot op de betalingsbalans van Nederland gewoon gegroeid is.
Nadeel is echter dat we zo enorm veel geld moeten uitgeven aan de EU, dat deze positieve balans niet genoeg verschil kan maken op de totale begroting.
Democratie had z'n beste tijd al gehad.
Zakenkabinet!
Luiden met waardige staat van dienst op de grotere organisaties aan het roer.
Aristocratie, dus.
Ze gaan aan de stamppot.
Waartoe leiden verkiezingen van politieke partijleiders?
Vergelijk Samsom met Roemer.
@ DaveDH | 20-03-12 | 18:46
Je snapt het niet helemaal. Bij een open economie is de invloed van het buitenland in verhouding groot. Als je het weet te presteren om ondanks groei in alle omliggende landen, de eigen economie te laten krimpen. Dan heb je het FLINK verkloot.
-weggejorist-
Wat een non-discussie.
Laat de volksvertegenwoordigers zich eens nuttig maken ipv elkaar aan en af te vallen..
We gaan nassen.
@Predateur | 20-03-12 | 19:18
Zo moeilijk is dat toch niet? Is namelijk precies hetzelfde als Samsom doet; die loopt nu al constant te dreigen dat de PvdA TEGEN elk plan van het kabinet zal stemmen. Brinkman doet dat gewoon terug.
Wat fijn, geschorst tot half negen.
Kunnen we mooi even niet naar DWDD kijken..
Eurotokkie | 20-03-12 | 19:18
Je dacht toch niet dat Sap seks heeft, nee toch?
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 19:17
En 70 wegmisbruikers geflitst.
Duidelijk. Geert heeft Brinkman nog steeds bij zijn kloten. Er wordt een spelletje gespeeld.
Schitterend,
Jolande terug in je hok
Ah, half negen verder met het antwoord van het lachebekje.
Wat een appelSap!
WTF @ laatste antwoord van Brinkman.
KeurMeester | 20-03-12 | 19:17 | + 0 -
Mooi he , in bed krijg je doe sap ook niet rustig.
Sap die Brinkman probeert de mond te snoeren. Wat een mensch.
Fozziebear is weer aan de beurt...
Mevrouw de voorzitter: Kan die Peggold even ongezien de tyfus krijgen, ja? Dank u.
@gentle giant 19.14
We zijn 2 minuten verder dus 120 x 900 per sec. dus ook nog eens 108.000 extra overheidstekort.
Breekijzer ? gewoon een lege fles door de ruiten gooien.
Die Sap is ook voer voor psychiaters, met al d'r tics...
@gentle giant | 20-03-12 | 19:14
Ja joh, zoveel Marokkanen per uur erbij?
Is Sap bezopen?
Brinkman doet het nog niet zo slecht toch?
zzzzsap
Wat een vreselijke zuiger is die Pechtold!!
Ben niet zo van de one-liners, maar echt... GVD!!
Wat een drol op poten!
Dat er aan deze dranksukkel zoveel aandacht wordt besteed. Gelukkig hebben ze bij de PVV nog genoeg talenten (lees brievenbuspissers, pornoboeren en Dion Graus) over.
Ondertussen weer 50 mensen in de bijstand.
Superior Bastard | 20-03-12 | 19:11
Vooral zijn toontje irriteert. Fatsoenlijk en respectvol waren zijn wensen in debatten.
Pffft. Ik snap dat de oppositie tegenstand moet bieden en een controlerende functie heeft, maar wtf.
Men loopt als een stel kleine kinderen te jengelen dat er verkiezingen moeten komen omdat de gedoogpartner niet meer een meerderheid kan leveren.
Stampvoetend en hard jankend probeert men, als een klein kind in de supermarkt, het kabinet net zo lang te irriteren en dezelfde vragen te stellen totdat ze het zo zat zijn dat ze het inderdaad laten ploffen.
Thanks voor de link.
Fucking Nos jawel.
Die Pechtold is ook een irritant mannetje ook.
Haha , het betere fileerwerk, gaat tie niet redden met zijn 3 agenten hersencellen, doei Hero.
Al dat geroeptoeter over verkiezingen. Hoe durft een politicus die het goed met het land voor heeft dit in de huidige economische situatie, stand van de overheidsbegroting en politieke peilingen te suggereren, terwijl De Jager net heeft voorgerekend dat Belgische toestanden 8 miljard extra aan rentekosten betekenen ...
Wat een enorme lul is die Pechtold toch, met zijn mimiek en gebaartjes. Walgelijke volksmenner.
Tarmac | 20-03-12 | 19:05
Kom op, domme vragen bestaan dan wel niet. Maar het antwoord wat ik je ga geven voelt wel dom. Maar goed, na de onderhandelingen wellicht?
@denoorman | 20-03-12 | 19:08
Snapt de GL-stemmer het ook.
@Stormageddon | 20-03-12 | 19:05
Hulde ende dank.
@Gentle giant 19.07
Je bent echt een gigant, bedankt !
Sap brengt de vragen naar schoolplein nivo.
Ik dacht al dat Brinkman de man met de meeste hersens was bij de pvv. En het klopt zo te zien.
modder gheghe..
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Knieschoten voor de NOS.
' ik ga niet met modeergooien ' .. onthou dat even als je straks bij alle media aan tafel zit met je boehoek
@Tarmac | 20-03-12 | 19:05
Voor de onderhandelingen begonnen, of zo? Nadat de onderhandelingen afgelopen waren? Ik noem maar twee nauwe tijdsvakken hoor.
@gentle giant 19.02
Je zou toch denken dat juist nu de linksgedraaiden alles open laten staan.
Hoop voor Sap dat het nog even duurt voor er weer verkiezingen zijn. Die wordt compleet weggevaagd, helemaal met de milieuman bij de PvdA nu.
@KeurMeester | 20-03-12 | 19:01;
En wanneer had hij hem dan moeten nemen?
Even een stukje duiding, want dat is hard nodig. Zelfs de parlementariërs snappen er geen flikker van (what else is new) wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn.
Vooraf een paar opmerkingen:
1. Kamerzetels worden bezet op persoonlijke titel
2. Kamerleden stemmen zonder last en ruggespraak
3. Politieke Partijen en fracties hebben geen formele rol in de staatsinrichting
Wat de oppositie wil is een gegroeide situatie formaliseren, namelijk dat een kabinet een zekere steun moet hebben, maar dat is in wezen dus een ongrondwettelijke situatie. Fracties, fractieberaad en politieke partijen hebben helemaal geen formele rol in de staatsinrichting. Het gemanoeuvreer van zeteltjes tellen en vooraf parlementaire steun verwerven is een onzinnig spel. De oppositie heeft helemaal geen formele staatsrechtelijke basis om dat van het kabinet te vragen, noch om te eisen dat er nieuwe verkiezingen komen.
Als ze dat wel zouden willen dan moeten ze de grondwet veranderen en partijen en fracties wél een formele rol geven in de parlementaire democratie. Dat lijkt me heel erg onwenselijk. Liever het omgekeerde: Partijen en fracties geen enkele rol geven, afschaffen en verbieden in het parlement (wat de facto al zo is: zie de punten vooraf). Partijen en fracties zitten de democratie in de weg, niet individuele kamerleden die zich afscheiden van fracties.
En nu maar lekker verder ouwehoeren.
oeh wat zuur
Het zou nog weleens kunnen zijn dat Brinkman de grootse nachtmerrie wordt van de oppositie, Hero gaat echt geen milimeter opschuiven naar die linkse zwijnen.
Gewoon ff naar rtl site gaan ken je ook kijken.
@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-12 | 19:03
Lijkt me geinig om een keer iemand een onderzoekje te laten doen: aantal keren dat de stream er uit knalt, tegenover de partij die op dat moment aan het woord was. Want dit is echt belachelijk.
Sap vraagt aan Brinkman; "bent u weg gepest?"
Jezus mens, flikker gauw op de keuken in. IQ van een tuinboon.
Trekt de NOS ff de stekker eruit WTF!!!!!
Volgens de man met hoed in regenjas in parkeergarage:
Geert heeft Brinkman opgedragen het kabinet op te blazen. De uitkomsten van het Catshuisberaad zouden voor zijn partij zeer nadelig zijn. Nu kan hij bij nieuwe verkiezingen het volk weer veel beloven.
Veel beloven en weinig geven doet het volk immers in vreugde leven.
WTF verbinding pleitte !
Zoals nietvoordekat zegt wat een toeval.
De NOS begon ook al bewust te laat met de stream van de persconferentie, bij mij tenminste.
Toeval bestaat niet.
Prima hoor Brinkman, maar wat voor een lul ben je als je een dergelijke beslissing op dit moment neemt! Dan ben je wel heel erg met jezelf bezig.
@Obel1x | 20-03-12 | 18:59
Wat een toeval he? Die stream knalt er altijd uit als er een rechts iemand aan het woord is.
Die tieten achter Samsom soppen zowaar van de stoel af...
Democratie in Nederland.
Brinkman komt aan het woord en de Staatsomroep zet de stream uit.
Hoe meer minkudo's hoe vaster mijn keuze voor Brinkman.
Ziggo kanaal 502, loopt nooit vast...
Brinkman je deugt niet .. voor geen meter
Dat is toevallig, Brinkman spreekt, en weg is het beeld.
Kunnen ze gaan knippen en plakken.
Kan hij die gnome van een Dion niet ook meenemen?
Verder zijn er vanavond allemaal rooie rakkerTs te zien op de tv.
Samsom, RoemerT en Maorijnissen....
Die linkse NOS gooit Brinkman d'r uit. Het zoveelste schandaal van die gore linkse kliek
Dit is toch geen toeval meer.
* pinkt een traantje weg *
@Obel1x | 20-03-12 | 18:59;
Ik geloof niet zo aan toeval
Stream is bij mij terug, even ctrl+f5
Zit Toof Brader weer aan de knoppen bij de NOS online?
Valt weg.
NOS saboteert weer eens de boel.. GVD linkse terreur!
@Obel1x | 20-03-12 | 18:59
Welk één toeval!!
Hero Brinkman aan het woord, poppenkast24 eruit. NOS, doe er wat aan.
Lang leve de nos, livestream kaput. Amateurs zijn het toch ook ...
NOS, flikker toch op met die kutstream!
Hero is aan t woord en we worden afgesloten....? Toeval?
Censuur!
is de stream down!?
En bij Brinkman loopt de zooi vast.... toevallig toch weer
Hero aan het woord en stream knalt eruit; timing!
NOS verkloot het weer even!! Hoerenstream!!!!
Ik krijg oprecht tranen in mijn ogen, het verstand spreekt Hero, dank.
Ik overweeg serieus om op Brinkman te stemmen.
@Boris Poepnagel 18.36
50/50
'Pijn in poeperd Brinkman'
Parel van het Zuiden | 20-03-12 | 18:54
Vergeten we de assist van Stef Blok niet?
Ja, Geertje daar gaan je zetels...
Daar heb je m.
De saboteur die ons aan een linkse catastrofe wil uitleveren.
zat zeker jenever in
Superior Bastard | 20-03-12 | 18:55
Ja, Brinkman nu :D
Samsom 0 - Wilders 1
Pechtold 0 - Staaij 1
Gaat goed ...
Geert al gesproken?
Wat is dat toch, die 'kriezes' ??!1
Die SGP-ert veegt, met één hand op de rug, het hele linkse smaldeel, terug in het hok.
De dames en heren beginnen tijd te rekken. Ze willen natuurlijk schorsen en een gratis maaltijd genieten..
PvdDieren: "Hoeveel wisselgeld is er al in de collectezak van de SGP gestopt? " Goeie.
"kruiwagen met kikkers" mag niet , hè is dierenmishandeling.
Kakel, mekker, balk, piep, loei....
Zo!? PvdD suggereert omkoping van de SGP? Je moet maar durven!
Ondertussen Rutte op zijn mobiel.
3.bp.blogspot.com/_NwxN-Tckf-4/SvZ01Sf...
Wakker blijven jongens. Ze is zo klaar.
Pfft. Pechtold laat zich kennen zeg.
PvdD is ook weer zwak...
Krijgen we weer de meiden van kinderen voor kinderen.
Dit bewijst maar weer eens dat zielige mensen in dit land ook een stem hebben.
Ouwehand moet eens lekker los gaan in het weekend. Kan ze wel gebruiken, volgens mij.
* zet wel even het geluid op 0 *
De afdeling dierendingetjes begint over bananen.
En dan te bedenken dat ik Sesamstraat hiervoor mis.
Alhoewel....
Partij voor de Dieren: katteharen zijn erg goed zichtbaar op dat zwarte truitje...
Lang leve de mannenbroeders!
De Partij voor de dieren heeft begrepen dat dit nergens over gaat en sturen hun nr. 2
Nou Dierenpoes. Effe pissen.
Weer zo een lekker ding .
Kereltje Pechtold luncht met Rutte. Aha
Zijn er contacten tussen de dictators van de EU en de landverraders van D66?
Geef daar eens antwoord op peggolt?
Wat een verschrikkelijk ventje is die Pechtold ook. Met zijn schoolmeester jaren 50 stijl..
Pechtold, dit hele debat is een spelletje.
Staaij voelt zich echt een Hero.
Die Grefo is een geslepen linkmiechel...
Lol, Peggie die over vingers begint....
Peggold blijft zijn eigen buikspreekpop.
+1 voor Pechthold.
SGP liegt weer eens...
Pechtold wordt pissig, lachen
@denk.toch.eens.na | 20-03-12 | 18:44
Dat je in zo'n crisis zit is omdat je een open economie zit, een kabinet kan daar een beetje sturing aan geven maar niet meer dan dat... groei van de economie ligt aan de groei van de wereld economie en de export.
Roemer is echt vele gradaties te licht voor een debat met van der Staaij, dat geldt eigenlijk voor alle partijen, zeker ook voor de Eurofielepiemol Peggold.
de linkspopulisten blijven 75 +1 of -1 erg moeilijk vinden .. dit gaat helemaal nergens meer over.. wat kost dat nou Diederik.. zo'n debatje ?
Roemer insinueert hier op achterkamertjespolitiek.
"Wij doen meer dan alleen maar tomaten gooien naar het kabinet"
Pechtold is klaar met woordenspelletjes.... hij heeft nog niet anders gedaan dan woorden verdraaien of het in een andere context te brengen.
Bladiebladie slubberdeslijm van Van der Staaij.
*borrelnootjes halen doet voor éénmansvoorstelling Brinkman in P&W*
@DaveDH
Tegen dit kabinet hoef je niet te praten, die gaan het toch nooit begrijpen.
Nederland stort als enige noord europese land in een diepe crisis en zij denken dat het niet aan de bezuinigingen van hun ligt.
tijd om ermee te stoppen, laat het volk maar weer eens kiezen.
Blah blah rechts links naaien doen ze ons allemaal KLAAR!
Kabinet van nationale eenheid, in deze tijd dat de economie in elkaar stort, wat denken jullie daarvan, gekozenen?
De populisten van de PVV uitgeleverd aan de fundamentalisten van de SGP. O ironie.
SGP blijft steunen dus rechts zit er nog wel even, al die linkse werkschuwe jopers die hebben van hun uitkering vandaag een fles sherry hebben gehaald in plaats van brood om het vieren... worden morgen wakker met nog steeds een rechts kabinet..... LOL
Wat heb je in godsnaam aan democratie en kamer debatten als niemand antwoord geeft en/of de waarheid spreekt... Wordt er voor de burger zo allemaal een stuk duidelijker van
Show is weer over. Ik ga iets doen dat daadwerkelijk nuttig is. Tabee.
@Eurotokkie | 20-03-12 | 18:37
Tegen mensen als Samson hoef je ook geen antwoorden te geven, die luisteren toch niet...
@Eurotokkie | 20-03-12 | 18:39
Als je Wilders geen serieuze vraag stelt, krijg je geen antwoord. Dat mag ondertussen wel duidelijk zijn voor Vleespet.
Nietvoordekat | 20-03-12 | 18:38 | + 0 -
Ja catshuis dit catshuis dat.
@Boris Poepnagel | 20-03-12 | 18:37
En gaat er op af zoals een priester op kleine jongetjes af gaat.
Blijkt maar weer eens... politici zitten er voor zichzelf... links, midden en rechts... allemaal voor hun ikkezelfegotje...
@Eurotokkie | 20-03-12 | 18:37
Kijk even mee, wil je? Had je gezien dat hij weldegelijk een antwoord had.
@Boris Poepnagel | 20-03-12 | 18:36
Nee hoor, die gasten gaan gewoon door, al is het maar om links bij de macht weg te houden, dan gaat NL helemaal naar de kloten...
Ze doen nu al een half uur over het rekensommetje 76-1...
Slob ruikt bloed.
DaveDH | 20-03-12 | 18:35 | + 0 -
Met andere woorden Geert heeft geen antwoordt zoals gebruikelijk.
Trap in de noten van Samsom: "Wat dacht u zelf?"
"Nou ja, dit en dat zus en zo, lijkt me wel verstandig"
"Nou. Nee." BAM! NUTSHOT!
Pechtold ga toch je zure achtebakse galbakkerij in het toilet kotsen en laat ons ervan gespeend zeg. Alsjeblieft! Bahbah
Ik gok op een kabinetscrisis. Vanavond nog.
Ik zet daar een bosje tulpen op. Wilders-tulpen, that is!
Na een heel saai verhaal van Samson, "wat dacht u zelf"....
wat dacht jezelf diederikje
Viezerik Vleespet wil graag weer stemvee immigreren.
Peggold; "hard blazen op dissidenten"
ik blijf in twijfel achter..
"een esje mesje versturen"
Hoe treurig dat niemand in die 2e kamer schijnt te begrijpen wat een minderheidscoalitie inhoud.... Dat geldt zowel voor de oppositie als de coalitie...
Hoeveel woorden heb je nodig om te 'wij zijn met zijn 150-en het bewijs voor het failliet van de Nederlandse democratie' zeggen.
"Ik begon ook voor mezelf"
"hutgeklutste milieufreaks"
da wizard | 20-03-12 | 18:29 | + 0 -
gall en gall gaat zeker sluiten om de hoek.
'Het is geen vrolijke dag voor de PVV'. *plop*
Andersom dag | 20-03-12 | 18:09 | + 0 -
idd samen met zijn sokjes.
Eurotokkie | 20-03-12 | 18:11 | + 0 -
Pssst Eurotokkie doe eens opzoeken Hero in het Eng-NL woordenboek.
Ik ga er toch weer even voor zitten voor Geert. Altijd de moeite waard om te zien.
Hero ging bijna over zijn nek, nadat Geert zei dat zijn vertrek het onnodig was LOL
Gaat Hero nou zitten janken...
de Grote Blonde Leider spreekt, iedereen luistert ademloos.. Wilder begon als zzp-er
Welke neger ?
Wilders geeft even zijn Ipad met Pr)n uit handen.
1-2-3 voor Oneliners en grofgebekte beledigingen.
Mij Man, wat dat betreft. Ouwe relpinda...
Wilders mag weer moppen tappen :D
*Zet de stream af en denkt 'ga toch deaud met z'n allen daar in die kaasstolp*
Het gaat los, geef ze van katoen.
nu gaan we het hebben .
Daar komt Geertje
20 x dezelfde discussie herhalen. Het lijken wel reaguurders.
@LibertasSimplex | 20-03-12 | 18:24 |
Geen glappen ovel Loemel maken, hij kan el ook niks aan doen dat hij een poleticus is.
King of the Oneliner | 20-03-12 | 18:24 | + -2 -
Niet zo brutaal tegen de toekomstige MP he.
Wie is deze Mr. No-Charisma?
je kunt zeggen wat je wil, dat uilengezicht is wel een schrander ventje
Roemer vindt 90 miljoen in zijn pens
Knap van Roemer. Engels spreken als Chinees je taal is.
Zit nou al de hele tijd naar Politiek 24 te kijken, maar heb er maar één woord voor: BLOEDHONDEN!
Allemaal, stuk voor stuk, zijn ze het nog niet eens waard om me kots op te likken.
Kinderachtig gewauwel in hele dure woorden.
@King of the Oneliner | 20-03-12 | 18:21
No wee.
Je zou zo het hele kabinet aan een extern bureau overlaten. Kan het "beste idee van Nederland" niet meedoen? Ga lekker samenwerken mensen, en kom tot iets wat Henk & Ingrid, Klaas, Bob, Fatima, Mo en Jelani ook ok vinden.
Roemer de Boemer : I speak fery koed Inglish
@deraderendraaien | 20-03-12 | 18:19
Godverdegodver ga ik ook al lullen als Roemer?
Akkoord that is!
Kim Il maakt de omgekeerde V oeh oeh
@A.Th. | 20-03-12 | 18:18
Ik vind het een leuk idee voor een nieuwe traditie.
"Autootje", 3 slokken.
Trut ook die Verbeet. Beetje belangrijk zitten doen in zo'n non-issue geouwehoer debat.
@King of the Oneliner | 20-03-12 | 18:18 | + 0 -
Ze komt uit Venlo, net als Wilders...
Oh jee, Sap snapt weer eens iets niet.
Nee kut! géén cruciale punten uit het gedoog akkord, maar een PVV partij punt! Dáar is Brinkman voor weggegaan!
@Nietvoordekat | 20-03-12 | 18:16 |
Probeer je hier de hele bups tegelijk aan te zetten tot comazuipen? 10+!
Ik vindt die Sap eigenlijk best wel geyl.
Val namelijk op brunettes met lichtelijk hysterische neigingen en Brabantse tongval.
fozzie staat klaar. De beer is ontwaakt..
@DaveDH | 20-03-12 | 18:14
LOL
@Meneer de Greef | 20-03-12 | 17:16 |
Wachtwoord van je andere account kwijt?
@pius | 20-03-12 | 18:13 |
Die interne server van jou deugt niet, hoe oud is dat ding? Toch niet een overblijfsel van een overheidsproject?
Heren, dames, zet even een biertje er naast voor het Tweede Kamer Herodrinkmanspel! De regels:
"Het is toch ondenkbaar": 1 slok.
"U moet het toch met me eens zijn": 1 slok.
"Die visie deel ik niet": 1 slok.
"Moeten we niet willen": 2 slokken.
"130 kilometer per uur": 2 slokken.
"Nee nee nee nee nee nee nee nee" van Gerdi Verbeet: 2 slokken.
"Stekker er uit" van Sap: hele fles/glas/blik leeg.
Iemand meer suggesties? Deze kans kun je natuurlijk niet laten schieten. Wat een show zeg.
Puur genieten dit. Al staat het cda congres 2010 nog steeds op eenzame hoogte.
Haha pechtold word gered door de voorzitter om geen schoonmaak baantje in het Catshuis te moeten doen!
Lol Buma Stemra
Parsons | 20-03-12 | 18:14 |
Nee. Maar dat wist je al.
@hetluis | 20-03-12 | 18:12
Ghe.. ghe.. ghe lol!
Pechthold wordt steeds kortademiger, zou het.......?
Hebben de mensen die ons land besturen niets beters te doen?
@Nietvoordekat | 20-03-12 | 18:11 |
punt komma en capslock stuk
-weggejorist-
-weggejorist-
@Stormageddon | 20-03-12 | 18:12
Eet smeakelijck.
Sap wil maar 1 ding. Verkiezingen. De rest interesseert haar geen reet.
@Stormageddon | 20-03-12 | 18:12
Lekker! Smakelijk!
ha ha sap wordt aangesproken op haar poltieke spelletje en druipt af
zeg het dan, bitch: 'de stekker eruit trekken'
Ik ga frikadellen halen. Ik meld het maar even. Bij al dat slappe gelul kan het er wel bij.
Zo bek dicht Sap!
Andersom dag | 20-03-12 | 18:09 | + 0 -
idd samen met zijn sokjes.
@swa69 | 20-03-12 | 18:09
Goede inhoudelijke reactie hoor, zwitsal. En wat een punctuatie.
Sap gaat het wigje proberen.
Dit gedoogkabinet word nu ook gedoogd en is niet meer te handhaven.
bel de chinees maar.. dit wordt nachtwerk
Hero is gewoon een held daar is die voor in de wieg gelegd.
Goeie Grutte Rutte
denoorman | 20-03-12 | 18:08 | + 0 -
Zit die stekker nog in de doos ?
Samson denkt ik lul maar wat, dan lijkt het voor de achterban of ik heel erg m'n best doe met oppositie voeren. Job 2.0 maar dan minder hakkelend!
laat maar knallen die prutzooi
Het begin was er (vorming gedoogkabinet) maar nu zijn we dan toch echt toegetreden tot de edele status van Bananenrepublieken
@Eurotokkie | 20-03-12 | 17:57
Nou. Ik fiets me helemaal het leplazerus maar ik kom niet eens in de buurt.
Wat een klotemaatregel.
Sap staat al klaar met het stekkerdoos.
@A.Th. | 20-03-12 | 17:57
Is dat zo? Awel. Je hebt wel gelijk natuurlijk.
*deemoedig het hoofd buigt*
"welke van de twee?"
En dan komen er geen twee duidelijke opties, maar 1.. en wat gestotter... manman Samsom.. te dom !
He gezellig, weer een glas,plas theatervoorstelling.
* | 20-03-12 | 18:03 | + 1 -
welcome back
Hans Otjens | 20-03-12 | 18:02 | + 2 -
Zoals vaker, +1. Heerlijke oneliners.
Ik heb al heel lang niet meer naar kamerdebatten gekeken omdat mijn tenen krom bleven staan. Maar mijn god wat is het een apenkermis geworden in Den Haag.
Dat was nou een typisch stresslachje van de peergroup. Ze weten best dat ze er weer eens voor nop zitten, de oppo's.
Haarsma Buma vraagt om een fake account.
Pownews was zeker nog een reportage aan het maken over of andere flutbeurs
LOL @ Blok over twitter :D koning
Twitter..
Wat heeft dit debat eigenlijk voor nut ?
Raak van Blok. "Ik ben blij dat ik niet Twitter" +1
Peggold, wat ben je toch een zelfneukert...
LOL @ Blok...
Suffe vraag, maar is Hero nu de bedrijfspoedel van de PVV?
Aha Brinkman , twee bier graag.
Het lijdend voorwerp himself en Pechtold staat weer voor lul! Jammer Alexander!
omg Peggold met de biecht van een ander...
@cumshaft | 20-03-12 | 17:56 |
Waar kan ik die 350 ophalen?
Oh god, dramaqueen Peggold is weer terug.
De oppositie is nu al afgeserveerd, na 45 min en een keer een verstandig betoog is genoeg.
Mooi, die teflon-lach is even van Rutte z'n kop verdwenen..
Gristelijk Links, brrrrr , dat zijn de ergste.
Mooie laconieke man die Blok!
pius | 20-03-12 | 17:55 | + 0 -
voor de 130 km/h
Diederik wil alleen gewenste antwoorden horen, voorzitter waarom helpt u mij niet ?
@pius | 20-03-12 | 17:55 |
I told you so.
7 miljard / 20.000 banen = 350k per baan. lekker weer die pvda van samsom.
Waarom heb ik in SGP's naam op de VVD gestemd??
Ik ben Simsom nu al beu.
@Nietvoordekat | 20-03-12 | 17:49
Klopt wel ja. Maar dat hoort er een beetje bij tegenwoordig;)
@de Bree | 20-03-12 | 17:47 |
Iedereen vind de poletiek hier bespottelijk. Zelfkennis heet dat.
Brinkman begint nu de partij KWW klinkt hetzelfde maar daarin kan je makkelijker glibberen. KIjken Wie Wint.
Eigenlijk is het gewoon een waardeloos individu om dat nu te doen. Midden in de ellende weglopen met een lulsmoes. Binnenkort zijn we deze hansworst ook weer vergeten of het kabinet doorgaat of niet. Heeft Pechtold met het handje ook weer aandacht en Jolanda Sap mag ook weer op haar bierkistje wat hijgerigs roepen. Ik droom gewoon dat dit land eens een grote partij kiest, welke is niet belangrijk als er maar eens wat stabiliteit komt.
En graag met echte mensen in plaats van die kinderlijke zeurzemels.
Als Geert geen marionetten meer heeft gaat ie over tot het gebruik van handpoppen.
Ze hebben immers allemaal al een gat van onder.
En schepen met geld naar Griekenland, Peggold, je zuigt!
Jammer van je derde poging Pechtold!
Jij bent de laatste die het lukt om Rutte's kabinet te laten struikelen!
Kereltje peggolt met zijn uitgestreken smoel wil NU antwoorden anders begint hij te huilen ....
@Stormageddon | 20-03-12 | 17:47, en dan dat haar van Samsommmm in brand, oh wacht ...
Pechtold, doe niet zo dramaqueenig, mens.
@pius | 20-03-12 | 17:46
Wat je ook van dit kabinet vindt, wat de oppositie nu aan het proberen is, is wel heel erg kleuterig. Dat moet je toch met me eens zijn. Die mensen vallen nu expliciet in mijn categorie "mensen waarmee ik geen biertje wil drinken". En daar vallen niet veel mensen in. Best een prestatie dus.
Eurotokkie | 20-03-12 | 17:46 |
Dan doen ze toch allemaal? De oppositie wil maar 1 ding, en dat is het kabinet laten vallen. En daarna weten ze het zelf ook niet meer. Zie jij een partij met visie?
Next
Ik zie chemie tussen Brinkman en Blok, dus Brinkman wordt lid van de VVD. Dat was hij al eens eerder van plan toen Verdonk er nog zat. Brinkman spreekt sinds vandaag ook dezelfde policor woorden, dus dat zit wel snor.
Het zou wel aardig zijn als er nu weer eens lamp uit het plafond flikkert. Het is een beetje voorspelbaar allemaal.
AAA status en dan de risee van Europa. Waar slaat dat op ??
Ohm | 20-03-12 | 17:45 | + 0 -
Dit kabinet maakt al vanaf het begin grapjes over het volk .
En de schuld van de crisis ligt bij het vorige cabaret, banken die gered moesten worden toen de markt z'n werk begon te doen.
Landen die in dezelfde val liepen als de banken toen het fout ging.
Marktwerking is nu eenmaal marktwerking. En dat moet je laten werken.
Óf je benoemd het als staatsbedrijf, nutsbedrijf, zoals het zou moeten zijn. Net als de zorg.
@Nietvoordekat | 20-03-12 | 17:40
Dat kan je beter tegen de anti-hervormende, antiliberale overbezuinigers zeggen van de huidige neo-conservatieve christencoalitie.
Al zal Mr colgate het wel weer weglachen.
Ik zou het eerder aasgieren24 noemen. Linkse hyena's die om het kabinet heendraaien om toe te happen op het juiste moment. Mooie toneelstukjes en huilie-verhalen om maar de macht te krijgen. En dat moet ons land leiden.
Risee van Europa? Kijk eens om je heen kudt!
Leuk hoor al die grapjes van Sap. Maar verantwoording nemen doet ze niet. Net zoals de SP dat ook nog nooit gedaan heeft. En mocht morgen het kabinet vallen komt er toch weer zoiets als wat we nu hebben.
Sap: nieuwe wind, burger de touwtjes in handen...*mwhoehahaha*
vetkleppert | 20-03-12 | 17:43 | + 0 -
Ik weet niet , probeer hem nog te verwerken.
Biff Eagleburger | 20-03-12
Over dat vrouwtje naast Hero zegt niemand wat maar dat is de vertegenwoordigster van de Staten van Noord Holland. Daar zal dus ook wat gebeuren
De fiets van Sap staat niet op slot zo te zien.
Ik wil een andere topic, mijn moeder zit naar max te kijken.
volgens Sap verdoet Rutte zijn tijd. heeft ze een punt. Dat Rutte zijn tijd nu besteed om naar die onzin te luisteren
Wat heeft die Sap toch een slechte tekstschrijver. Om te huilen.
cassis bij hero wtf !
O jee, ze probeert weer leuk te zijn.
Plakband, houtje touwtje... sjonge jonge. Vraag mij toch af hoe de rest het had gedaan met Griekenland e.d. Ze laten het overkomen alsof dit kabinet schuldig is aan alles wat er opgelost moet worden. Oorzaak en gevolg zijn lastige zaken om uit elkaar te houden voor de oppositie. Zelfde geldt voor die Mauro, het probleem bestond al tijdens de vorige kabinetten. Typisch een linkse gedachte, zelf geen verantwoording nemen, maar wel een dolk in je rug.
Sap die loopt leeg. Net een spreekbeurt 1ste klas middelbare sgool.
Bertus Betonsloper | 20-03-12 | 17:41 Het cabaret is draadloos.
onzin ook altijd dat cris te danken is aan kabinetsbeleid. eerst een karikaturale simplificatie maken van de realiteit, en die vervolgens beschieten. Domme retoriek
Ze heeft wel gelijk. CPB analyse was glashelder.
Wat doet die klimaathysterische overblijfmoeder daar?
Thanks@Causa Sui 17:38
Pechtold zou willen dat hij een lekke plakband had. Hij heeft slechts valse lucht.
Puinzooi24: kan je dat niet vooruit spoelen?
Sap, domme doos, de stekker moet d'r in.
Goh... Jeetje.. wat erg..
Het is ook niet zo dat het erg doorzichtig was de laatste weken. Echt een verrassing.
Boeie, plop.
Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 17:36 | + 0 -
Lol! Jij weet waar het woord kopvod voor het eerst gebruikt is..? Geert heeft zijn eerste algemene beschouwingen, die van dat autootje, doorspekt met citaten uit de reaguursels. Kijk maar eens terug op Dumpert.
Ohm | 20-03-12 | 17:39 | + -1 -
75 Ohm is nog altijd beter dan 50 Ohm.
Pffff je moet je toch niet voorstellen dat dit domme linkse wicht het land gaat besturen.
Wat een show voor de bühne zeg, van Peggold net, en van Sap nu. Kijk net een halve minuut, heb net nu al weer gezien. Ga godverdomme gewoon je werk doen.
Ze liegen allemaal.
Heeft Sap nou een cockring om haar nek?
Aaaaah wat een geile stem heeft dat linkse meisje..
Plakband coalitie is altijd nog beter dan paars.
Oh nee mvr. Sap
*Stekker uit computer trekt*
En nu de zuurste van allemaal. Sap.
Hmmm Milf.
Toch niet weer die stekkerdoos he?
@tipo | 20-03-12 | 17:35
werk aan de winkel, geen gewankel, afkalfen, stijgende noodzaak, grote uitdaging, glimlach volstrekt ongepast, ernstige netvliesbrand door woordje 'vooralsnog',plakbandcoalite zijdedraadjehangerts, volgende generatie, 13o keelometer (kramp stemband), emo, exit pech.
Gut, Rutte zit daar toch wel symbolisch alleen in Vak K.
Is het kereltje nog bezig? Ik durf niet te kijken, anders lust ik mijn eten straks niet.
Brinkman snapt dat democratie meer is dan veel woorden maar geen daden, een voorgekookt interviewtje en sneerende tweets van de Grote Blonde Leider.
@zeg maar jansen | 20-03-12 | 17:32 |
O leuk, d'r is een filmpje onderweg.
plakbandcoalitie +1 eerlijk is eerlijk
Plakbandcoalitie. Ik had hem kunnen verzinnen.
Pechtold leent teksten van GS reaguursels. Wat een neppert.
Ah, Ds Pechtold aan het woord. Kat uit gordijnen gaat halen..
Ik heb hier geen geluid. Kan iemand uitleggen wat Pechtold er van vindt? Dan kan ik weer lachen.
@DijenkletserT | 20-03-12 | 17:31 |
En die ligt nu in de handen van één man ... die nog niet eens zijn gelekte mail ter sprake kan krijgen. Tragiecomedie heet dat.
Pechtold lulde laatste zelfs die satanische lach van Rutte's gezicht. Retorisch toch de baas van allemaal.
Ondanks zijn fattenkop.
Pechtold zet mensen liever als individu weg, zodat hij ze kan demoniseren.
Eindelijk eens een goed verhaal, volume iets luider.
* Geluid uit zet *
Gadverdamme Kereltje Pechtold *kotsen doet*
Ik wordt nu een beetje misselijk.
Genoeg letters op wordfeud, mijnheer Brinkman?
Snel, het geluid uit. De kwal.
zo.. ga ik even schijten
Het lukt Diederik noch Roemer al dan niet met hulp van Sap en Pechtold niet om ze naar huis te sturen zolang Brinkman en SGP aan de kant van het kabinet blijven staan!
Jammer jongens... leuk geprobeerd!
Dikkertje Dap heeft duidelijk de uitspraken over de steun die blijft gemist.
De SP kunnen wij ons sowieso niet veroorloven.
De beslissingen liggen nu in de handen van de SGP en de GHB.
Ik geef Brinkman groot gelijk. Wilders wil maar geen andere meningen toelaten in zijn partij die geen partij is. Brinkman is geen meeloper zoals die andere zakkenvullers van de PVV, die regelmatig twee baantjes hebben (2e Kamer, Provincie, Gemeente) en daardoor vette inkomens.
De studenten protesteerden vandaag nog in Nijmegen, van dal en Tom Staal waren er ook.
handekker.wordpress.com/
Het gaat allemaal om de macht mensen.
istie nou naar de kapper geweest of krijgt hij gewoon een bolle kop ?
Ik dacht dat SBS6 alleen 'CampingLife' en 'Help, mijn man drinkt Fristi' uitzond...
Nog zo een die staat te trappelen om er een tweede Griekenland van te maken hier.
Oerol begint vroeg dit jaar. Bovendien op het Waddeneiland Den Haag. Een noviteit!
A.Th. | 20-03-12 | 17:29 Wijntje en pinda's hier.
Cabaret Rutte treedt op.
Samson is een ware opvolger van Job, wat een kansloze triviale nietspraak blerende kleine demagoog.
Samsom blaat in rap tempo gebakken lucht uit z'n strot. Hèt recept om snel te struikelen.
Wat een triestbak, die Brinkman.
Zichzelf belangrijker vinden dan het lot van de natie.
da wizard | 20-03-12 | 17:27
Hij ontwijkt alleen alle vragen en geeft moreel correcte antwoorden.
LOL, er is al die tijd al een minderheidsregering, droplul zuiderslinkse gezellige dikkerd..!
@zeg maar jansen | 20-03-12 | 17:23 |
D'r is toch nix mis met entertainment gratis verzorgt door die domme regsmenschen? Die welliswaar iedere keer dezelfde grappen uithalen, maar net zoiets als is als GTST?
*Doet zakje sjips*
"Tegen alle fatsoensnormen in blijft zitten".??
Neeee zeg... het tegen alle democratische gedachten in met 20 k voorkeurstemmen die Sams had de regering omver willen werpen , dat is pas fatsoenlijk.. of zoals die enge gristenmannin uit Zeeland wilde doen, met een summiere 5000 stemmen.. nokken Sams, die 20 k voorkeursstemmen voor jou, noch die 18k voor 't Brinkmannetje gaan niet bepalen dat wij nieuwe verkiezingen krijgen.
Sprekerslijst, iemand?
De PVDA over economie uit het slop. Hij durft wel, die vleespet.
Watistie vaderlandslievend met z'n oranje dassie.
da wizard | 20-03-12 | 17:27 | + 1 -
Idd Rutte lacht niet meer.
James St John Smythe | 20-03-12 | 17:27 Per ongeluk, om meer drank te bestellen.
Doet ie niet slecht die kale...
Heeft Brinkman, Hero eigenlijk wel eens bij de interruptiemicrofoon gestaan?
En voor de deur blaft een bedrijfspoedel.
@zeg maar jansen | 20-03-12 | 17:18
Hij wil graag weer het stralend (no pun) politiek middelpunt zijn.
Lol! Na de eerste regel gelezen te hebben en de foto bekeken las ik: Fristi.
''En als de MP dan toch z'n meerderheid kwijt is...'' Daaàg Samsom.
Samsom heeft wel humor dat wel.
' dacht het niet Diederikje '
Zieltjeswinnerij met groot praat.
Hier hebben ze op gewacht hè, die linkse flikkers.
hij leest stotterend een stukje voor .. nou nou
Wat staat Viezerik ontzettend te jengelen.
oef Job 2 in de bocht.
@fuckje | 20-03-12 | 17:20
Maar Job mist z'n Job helemaal niet meer.
Wachtgeld vergoedt veul. Heul veul.
Jemig, wat een slecht verhaal van Diedie
Eurotokkie | 20-03-12 | 17:21 Lol man.
Sams première... hij spreekt al van het 'gootste belang' (ja zonder r) a la van Thijn.. dat wordt nooit wat.
zeg maar jansen | 20-03-12 | 17:20 | + 0 -
Hij lacht zelf om zijn eigen steenpuist.
Ik mis Job nu al.......
Rutte lacht om alles, dus hier ook om.
Oh nee, krijgen we die demagoog van een Roemer weer.
pssst de poppenkast gaat beginnen.
vetkleppert | 20-03-12 | 17:17 Hand aan de volumeknop. Meteen geluid wegdraaien als die lul begint.
Zonde. Zulke mensen laten toch altijd weer zien hoe het niet moet.
Samsom is al goed bezig zo te zien.
Het vervelende aan TK debatten is altijd dat de kans dik aanwezig is dat Pechtold begint te zeuren. En als ik die kwal op mijn netvlies krijg, lust ik mijn eten niet meer.
Hero Brinkman, de op één na machtigste persoon van Nederland.
Op Koningin Beabitch na , of course
gezellie.. treetje Schultenbräu naast de bank
Wie is die dikke PMS'er naast Hero?
wat nou nootjes & chipito's ? mag het ook aardappels , sla en een speklap zijn ?
Dahaag Brinkman. Doei en de groeten thuis met je democratie.
Geert is nu eenmaal niet een bouwvakker die je zomaar op z'n muil kunt slaan.
Geef die man een fles dan knapt die weer een beetje op.
Mwoah, Brinkman zegt de coalitie te blijven steunen, tecnisch gezien is er dus niets aan het handje.
Triple kijkplezier vandaag !!
Kaas iemand?
*plop*
REAGEER OOK