
Olympische Spelen in Nederland. Wat moet je er mee. Het Olympisch Stadion in 020 is een vooroorlogs bouwval, alle zwembaden moeten rekening houden met ongemengd boerkazwemmen en een geschikt stukje sintelbaan hebben we nergens, tenzij we Usain Bolt de 100 meter willen laten draven op een trapveldje in de provincie. Speerwerpen kan sowieso niet, behalve als we steeds boze Duitse buren over de vloer willen die vragen of we verdammt noch mal eens op willen houden met het aan de spies rijgen van hun loslopende vee. Al struikelend over die horden, in een poging om het Olympisch Vuur op te poken, leverden we al
190 miljoen euro in bij lobbygroepen, Engelandvarende verkenningsambtenaren en sportaccomodatie-rapporten. Dankzij RTL Nieuws weten we nu dat het wereldrecord geld wegtiefen daarmee verbroken is. Evenals het wereld uurrecord IT-falen. En tenslotte ook nog het Olympisch record burgers belazeren, dat in 2010 nog heel scherp neergezet was dankzij het
FIFA Bid Book voor het WK. U mocht namelijk nog helemaal niet weten dat het organiseren van de Spelen in 2028 ongeveer acht miljard euro gaat kosten. OK, dat kan. Sportieve prijs voor internationale verbroedering op eigen bodem. Maar u mocht ook niet weten dat in de meeste kosten-batenscenario's de uitkomst negatief is. Spelen organiseren = een Olympisch zwembad vol euro's zelf bijleggen. Waarom we dat nu toch al weten? Nou, dankzij dat wereld uurrecord IT-falen. En
de wobsporters van RTL Nieuws.
Reaguursels
Inloggenfeestje voor de regenten die met prins pils dik kunnen doen. walgelijke geldverspilling die op de burgers worden afgewenteld.
Yihaaa! elke dag wordt de beerput verder geopend! Mooi zo.
-weggejorist-
We kunnen beter de 100 meter burka-vlinderslag sponseren.
Domme vraag misschien, waarom wil men überhaupt die spelen hier hebben ? Op TV zie je het toch veel beter !
8 miljard?!? Onnozele! Die OS gaan, tussen nu en '28, MINSTENS 20 miljard kosten.
Ik ben blij dat de lasten van het organiseren van de Olympische Spelen aan het licht zijn gekomen.
De sportbond en zijn partners, en alleen de sportbond en zijn partners, zijn degenen die harde knaken verdienen met de sporten, de rest blijft met een (driekwart) lege buidel achter. Perverse belastingwetten en eenmalige kolossen van sportstadia zorgen daar mede voor.
De Olympische Spelen moeten terug naar Griekenland waar ze thuis horen ! In Griekenland daar zijn ze tenslotte gewend om flink schulden te maken.
En dan mag Jan Kees de Jager een nominatie afdwingen bij het Europese hof om mee te doen als deelnemer op het nieuw Olympisch onderdeel "estafette geld in de bodemloze put mikken"
Indien Jan Kees dan een gouden plak wint zijn de spelen voor ons land geslaagd, dan komt er nog iets van waarde terug.
-weggejorist en opgerot-
@Sparky Griswold | 20-03-12 | 00:19
De kneuzen moeten zich zelf maar bewaken, ik ga ook slapen.
Hölzenbein | 20-03-12 | 00:08 | + 0 -
Lekker bezig weer Holzie. Ik ga naar bed. Bewaak jij het Fort van de Kneuzen verder?
@The_Challenger | 20-03-12 | 00:13
Hölzenbein | 19-03-12 | 23:06 - laatste zin. Je bent zwaar van begrip.
Hölzenbein | 19-03-12 | 23:06
Helemaal niet. Mijn reactie was op deze tegel bedoeld uit dit topic.
Hölzenbein | 19-03-12 | 21:53
Wat ik deed mag ik doen en is iets waar jezelf helemaal mee eens bent omdat je net in dit topic met deze tegel aan kwam zetten.
Hölzenbein | 19-03-12 | 23:45
Krijgen we nog meer schwalbes?
@Stormageddon | 20-03-12 | 00:02
Nee dat toon je niet aan. Jij begon met een denigrerende opmerking en toen schold ik. In het tweede 'voorbeeld' schold Parsons en ik schold terug. Je lult dus uit je nek, maar goed maakt ook niet uit. Zie mijn vorige tegel. Reageer gewoon niet, dan heb je ook geen last van mij. Je zoekt het zelf op.
@Stormageddon | 20-03-12 | 00:02
Mooi zo. En wat is je punt dan? Reageer gewoon niet, want ik word strontziek van mensen die denken voor anderen te moeten denken, of anderen iets willen voorschrijven.
@Hölzenbein | 19-03-12 | 23:41
De relevantie is dat ik aantoon dat je liegt. Je begint wel degelijk met schelden.
@Hölzenbein | 19-03-12 | 23:45
Het probleem is wel dat ik niet aan twee verzoeken gelijktijdig kan voldoen: En Pa beantwoorden en jouw oproep om haar met rust te laten. Het is van tweeën één.
En verder kan het me helemaal geen reet schelen wat je doet, wie je verdedigt waar en wanneer je wilt. Je mening is namelijk volkomen irrelevant en totaal oninteressant.
=Gewoon doen die spelen, wat is 1,8 miljard nou=
VoosMatroos | 19:34
Dat gaat het tussen nu en 2038 elk jaar kosten, inflatie niet meegerekend. Dus uiteindelijk spendeert Nederland er 6 triljard aan en een kwart zal nodig zijn voor beveiliging.
Een aspect dat nu niet eens is meegerekend, omdat de Nederlandse overheid het terroristen of andere bomgekkies probleem nog tientallen jaren zal blijven ontkennen.
Opzouten met die Olympische sport. Het gaat niet om de sport, het gaat om politiek-commerciële belangen en prestigewinst voor het Oranjehuis.
Stormageddon | 19-03-12 | 23:38
Bovendien: is dit een discussieforum en neem ik het op voor de mensen die ik wil. Dat gaat jouw niets aan en daar ben ik vrij in en dat doe ik ook wanneer ik dat wil.
Stormageddon | 19-03-12 | 23:35
Neuh, behalve als mensen op mij schelden of denigrerend tegen mij zijn. Maar wat is de relevantie eigenlijk?
@Hölzenbein | 19-03-12 | 21:53
Bovendien: Pa reageert op mij met een beschimping. Laten we het wel even zuiver houden.
@Hölzenbein | 19-03-12 | 21:53
Zozo... je begint nooit met schelden? Nooit?!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/...
*kuch*
O ja, ``met het verzorgingshuis van uw moeder, kunt u even wat wc-rollen brengen? want ze is er doorheen!``
ik kijk niet dus mis ik ook die dure reclame.
-1 voor de spelen.
The_Challenger | 19-03-12 | 23:03
Bovendien begrijpt niemand waar het over gaat. Je speelt alleen en zuiver op de man. Geen zin in.
The_Challenger | 19-03-12 | 23:03
Heb ik geen zin in. Waar jij het over hebt staat in een andere topic dus is helegaar niet relevant hier. Bovendien wil ik ook niet met jou discussieren.
Hölzenbein | 19-03-12 | 22:53
Uit de context trekken laat ik aan jou over. Jij scheld toch alleen als je uitgescholden wordt? Leg dan ff uit waar ik dat doe. Ik heb geen probleem, dat maak jij er van en dat weet je heel goed.
Dat selectieve geheugen van je moet je eens wat mee doen.
The_Challenger | 19-03-12 | 22:46
Wat probeer je ons nou te vertellen? Wil je iets uit de context trekken omdat het je nog steeds hoog zit? Dat is toch echt je eigen probleem...
Hoe leg je nou zo'n souvenir uit in het buitenland??! Van de Olympische Spelen 1992 in Amsterdam.... die er nooit kwamen. Ik heb deze gered uit een slooppand. Wel curieus....
i44.tinypic.com/v8eljp.jpg
Hölzenbein | 19-03-12 | 22:41
Dus de stelling dat pinokkio erg gesteld was op gepetto is een scheldpartij in jouw richting? Leg uit.
Jij liegt toch nooit? Waarom voel je je dan aangesproken?
Ga er gerust van uit dat die 8 miljard euro van nu, in 2028 geheel onverwacht toch 24 miljard euro is geworden... er zijn groepen financieel belanghebbend bij zulke megaprojecten. Hun enige doel is 't point of no return zien te bereiken. Zie het Joint Shit Fighter dossier. Zelfde ellende.
The_Challenger | 19-03-12 | 22:26 | + 0 -
Nee. Als het voorkomt is het als reactie op een scheldpartij in mijn richting. Tja, zo werkt dat.
Amateurs! Volledig indachtig de Olympische gedachte.. Voor echt de kluit belazeren moet je naar de bakermat van de OS....
www.telegraaf.nl/buitenland/11746747/_...
Volgens het artikel: Ruim 36.000 Grieken frauderen met bijstand. In totaal krijgt een op de zes Grieken ten onrechte steun van de overheid.
nu zijn er 10.7 miljoen grieken, en 1 op 6 is 1.8 miljoen bedriegers en inderdaad, dat is wel heel ruim 36.000!
laten we nog maar even 130 miljoen overmaken...
Dit is geld is uitgegeven aan het Olympisch Plan, niet zo zeer aan de OS zelf. Één van de doelstellingen van het Olympisch Plan is om meer mensen meer te laten bewegen. Weer eens onderzoek vergeten te doen Van Rossem?
Hölzenbein | 19-03-12 | 21:53
Dus jij begint nooit met schelden? We zullen zien...
@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 21:54
Ik had het niet door. LOL. ;)
@von sokkenstopfen | 19-03-12 | 21:39
Geen goed plan wat mij betreft. Domme mensen maakt een miljoentje, triljardje, googolplexje, biljoentje of miljardje niks uit.
Kijk maar naar Diederik Samson: staatsschuld? bezuinigen? Nee duss. Geld! Tralalalalla, graties geld! Triple A: Len0n!
@Chiant | 19-03-12 | 21:51
LOL. Sorry. Had mijn tegel naar Parel vh zuiden gestuurd. Die is er nog steeds confuus van;)
@pius | 19-03-12 | 21:45 |
Lol! Vandaar dus mijn flashback analyse. Dit is geen twitter, you twat ;)
Stormageddon | 19-03-12 | 19:56
Volgens mij verwissel je mij met iemand anders. Ik begin nooit met schelden. En laat Pa met rust!
@pius | 19-03-12 | 21:45
Ja, ik ben nu even confuus, maar ik geloof dat ik de *draad* weer te pakken heb.
Enfin, uw aanklacht jegens de multicultihuilnomenclatura deel ik.
Dat wist iedereen toch al dat het meer ging kosten. Alleen Den Haag nog niet.
@Chiant
was voor jou bedoeld; pius | 19-03-12 | 20:59
von sokkenstopfen | 19-03-12 | 21:39 | + 0 -
Niet uitdrukken in geld, dat blijft lastig. Afhankelijk van de politieke partij uit drukken in aantal jaren ontwikkelingshulp, kilometers asfalt en zo zijn er nog veel meer duidelijke voorbeelden te vinden....
@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 21:34
LOL. Hij was voor Chiant bedoeld. Soorrry;)
Als ze nu al zeggen dat de spelen in 2028 8 miljard gaan kosten, dan kun jer donder op zeggen dat dat tegen die tijd 20 miljard is. Ik ben dan ook voor om een verbod op het woord miljard als het om overheidsuitgaven gaat, wat men beseft niet eens meer hoeveel geld een miljard werkelijk is, dus zou men
alles in miljoenen moeten uitdrukken, dus duizendmiljoen moet het vervangende woord voor miljard worden, want dan pas gaat men beseffen wat voor een enorm bedrag dat weel niet is, en dan te bedenken dat de spelen nu al op 8 keer duizendmiljoen
euro beraamd wordt. Het is dan ook te gek voor woorden als je beseft over hoe waanzinig veel geld je dan wel niet praat. Ik zou zeggen, optiefen met die spelen, en laten we eens beginnen met de olympische bezuinigen, want daar hebben we nog genoeg records te verbreken.
Hoogmoedswaanzin ten top op kosten van de bevolking!
@pius | 19-03-12 | 21:20 |
Ik begrijp dat aanklacht an sich maar zie echt niet hoe ik dat moet relateren aan mijn tegeltje.
*op zoek gaat naar dezelfde shit die jij aan het roken bent*
Chiant | 19-03-12 | 20:28 | + 0 -
Begin jij met het dichtdraaien van die gaskraan? Dan blijf ik verkondigen dat de wereld echt eindigt bij Zwolle. Ten noorden daarvan is niet meer dan moeras en waddenzee ;)
.
Tegenover taxlasten mogen idd wel lusten staan. Maar om daar ook nog de lasten van een invasie bij te krijgen. Nee dank u. Dan heb ik liever enkel taxlasten.
faal....
@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 21:14
Juist niet. Het is aan aanklacht tegen de multikulti. Lees nog eens goed.
@pius | 19-03-12 | 20:59
.
Dude! Ik weet niet wat jij zit te roken maar ik zit nog gewoon aan de Marlboro's., dusss... Waar heb je het in hemelsnaam over?
.
*Vermoed drugsaangejaagde flashback van weekend shun tzu topic gemixt met tegel van Chiant in dit draadje gedrenkt in een structureel te hoge inname van Geen Stijl multikulti retoriek*
Jammer dat ook van Rossem het verschil tussen tenslotte en ten slotte niet kent / kan.
Saar Boerlage - waar BEN je???
Mooi werk van RTL Nieuws, zelf de onderste zwart gemaakte steen boven gehaald. En of we ons even willen laten bedonderen en dokken voor deze hobby van bepaalde sportbazen en blijkbaar domme ambtenaren en politici.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat Willem Alexander met zijn hobby ooit eens wat bereikt anders is ie ook maar voor nop lid van het IOC, en altijde maar rondhangen met een aangeschoten Ien Dales doe je ook niet voor je lol.
Einde van de Domheid | 19-03-12 | 20:51 | | Reageer+ |
0
www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HO...
@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 20:49
Onze kleine zeebeen Alexander de grote word niet relativistisch benaderd door de relativisten en dat is inderdaad nogal hypocriet.
In de context van de tijd waren de Mongoolse horden namelijk ook niet extreem wreed en was Djenghis khan een verlicht heerser.
Dat zou de multiculturele huilnomenklatoera best eens tot zich door mogen laten dringen.
@zovoklets | 19-03-12 | 20:28 Zolang Nederland van sporters verwacht dat ze naast hun full-time baan ook prestaties verwacht op WK niveau en pas daarna de waardering, gebeurt er nooit wat.
@miko | 19-03-12 | 20:28 Dat is een beetje een autistische gedachte die vooral in Nederland en Duitsland leeft. Australië heeft 5 (!) stadionvullende sporten met nagenoeg evenveel inwoners als Nederland en heeft in vele takken van sport kampioenen. Dat voetbal de enige mondiale sport is, is aanvechtbaar het is immers maar een spelletje van 2 continenten. Een WK rugby kan een winnaar hebben uit 5 continenten (dat is niet hetzelfde als 5 landen..). Ik kom veel in het buitenland en als het over sport gaat, gaat het over Nederland dat Engeland versloeg (Cricket), Hockey en Nederland dat het WK rugby misliep in 1997. Voetbal is niet echt een issue laat staan schaatsen of wielrennen. Sorry...
@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 20:49
Dat kan zeker. Zo'n 50 procent is toch niet effectief. En dat lijkt me een lief sommetje tesaam.
Maar van die andere 50 motten ze afblijven;)
Tegen 2028 hebben we dat geld hard nodig om het droog te houden, gezien de tussentijdse zeespiegelstijging. Maar er is nog niemand op het idee gekomen om deze kosten voor de komende 16 jaar op een rijtje te zetten. Tegen die tijd loop 70% van de bevolking ook nog eens achter een rolator, dankzij de vergrijzing. Maar de adviseurs hebben natuurlijk niet gekeken naar de financiele mogelijkheden tegen die tijd.
In de 80er jaren waren de krakers tegen de OS van 1992.
Nu neemt GS de honneurs waar.
(Wie had laatst die column over dat GS het VN, de Groene Amsterdammer van nu is?)
kapotte_stofzuiger | 19-03-12 | 20:38 |
Die van Olympia. Krijgen ze nu nog geld voor, die Grieken.
@pius | 19-03-12 | 20:43 |
Oh, als u het zo stelt moesten we de Spelen maar eens gaan doen. Ik realiseer me net dat we best al de gelden voor doelgroepenbeleid naar de Spelen kunnen overhevelen. Dank voor de openbaring!
@pius | 19-03-12 | 20:43
"Waar is die fokking VOC metaliteit gebleven."
Hier: www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Weg met ons. Wij zijn klein. Wij stellen niets voor. Wij zijn slecht.
Moeten er nog wat tegeltjes gezet worden?
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:37
Fraai.
Wat is dit voor gemoralfagiseer.
De spelen zijn uitstekend voor de uitstraling van ons maaivelddictatuurtje in de wereld. Het is goed om zo'n evenement te mogen begroeten.
Dat geneuzel over kosten en corruptie is dan zo vreselijk decent.
Waar is die fokking VOC metaliteit gebleven.
Waarom moet de belastingbetaler dokken voor olympische spelen? Supporters, topsporters, sponsors, adverteerders en fans kunnen het zelf bij elkaar ophoesten.
@honderddagen | 19-03-12 | 20:24
Graag hoor ik van u welke Olympische Spelen winstgevend zijn geweest voor het organiserende land.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:34
Uitzicht over veld en bos.
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:32
"Stand"
Hoe ziet dat er eigenlijk uit, zo ongeveer?
Goed en dan zijn de Spelen straks in Nederland. Wat heeft de burger daar precies aan?
.
De kaartjes zullen belachelijk duur zijn, we hebben in NL immers de traditie om burgers alles twee keer te laten betalen, of allemaal vergeven aan bobo's, VNG-leden, en andere 'hoogwaardigheidsbekleders.
.
Er moet ook nog gewoon gewerkt worden, waarschijnlijk zelfs extra, dus vrije dagen zullen schaars zijn. E.e.a netjes afgekaart met werkgeverskoepels volgens ons zo mooie poldermodel. Geen feesten op pleinen want dat moet worden verboden omdat onze veiligheidsapparaten niet functioneren.
.
Lokale ondernemers worden onder regie van miljarden sponsorcontracten uit de omgeving van Olympische locaties geweerd. Afspraak is immers afspraak en burgerrechten zijn dan onbelangrijk. Consumpties zullen duur zijn en eigen proviand en versnaperingen verboden.
.
Na al deze 'feestelijkheden' zal de boodschap komen. Het was toch allemaal wat duurder dan verwacht. Een keer of vier het budget dan was gedacht. Maakt niet uit want Den Haag weet hoe te 'bezuinigen', hopla weer de lasten omhoog.
.
En als aandenken aan deze farce staat er dan midden in Nederland een wanstaltig gedrocht van een nepberg, geflankeerd door nutteloze stadions en wegen op plekken waar we ze juist niet nodig hebben om het in te wrijven.
.
Een grootse prestatie van het volk moet natuurlijk worden gevierd, dus een mooi feestje voor bestuurders, politici en aanhangend gesubsidieerd snot zal het geheel completeren.
.
Doe maar even niet zou ik zeggen... Begrijp me niet verkeerd. Ik houd van ambitieuze projecten, maar het moet wel een doel dienen. Dit dient enkel om megalomane zelffetishisten te bevredigen en heeft met een volksfeest niets te maken.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:30
Gelukkig niet. Ik woon op stand, maar ik weet graag waar het over gaat als het weer eens negatief in het nieuws is.
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:26
Tja, iedere kleine, middelgrote, of grote stad heeft zo z'n mindere buurtjes; da's hier niet anders.
Maar woon jij hier ergens in zo een kudtbuurt? Je komt mij voor als een ware kudtbuurtconnaisseur namelijk.
Als ik zo de reagluursels lees mag alleen die activiteit gerealiseerd worden die een positieve opbrengst heeft. Dan wordt het pas echt saai in Nederland.
Volgens mij kun je een leuke OS organiseren als je je maar niet laat verleiden om het grootste stadion ooit te bouwen. De rest van de faciliteiten hebben we in NL echt wel voorhanden. Doen dus.
@ zovoklets | 19-03-12 | 20:25 |
Klopt, met in NL is die 15,4 bln niet haalbaar, we hebben het over 4% ongeveer van de rijksbgroting.
@Ruler | 19-03-12 | 20:20
In 2010 hadden we overal wereldkampioen in moeten zijn.Werkelijk de enige sport die er mondiaal toe doet.De rest zijn allemaal incestueuze onderonsjes. Olympisch kampioen:
hakkie.10 landen.
hardlopuh 50 landen
waterrugby 5landen
wielrennuh 10 landen en ga zo maar door.
Als we die 190 miljoen in een lobby voor kaatsen, fierljeppen(of hoe het heet)en korfbal hadden gestoken hadden we er weer 3 medailles bij gehad.
@flopje | 19-03-12 | 20:19
Nou nee, want die koekenbakkers in de randstad verwachten wel onze taxpenningen om dat festijn te financieren, dus dan verwacht ik na de lasten ook de lusten en de baten!
Bovendien ben ik er stellig van overtuigd dat de gemoedelijke provincie (om met *hun* woorden te spreken) een beduidend betere indruk achterlaat op de wereld dan alles ten westen van Utrech.
U zou toch beter moeten weten nadat ze al bijna 4 decennia Slochteren hebben leeggezogen om de Randstedelijke fantasie te realiseren.
Net of Holland Nederland is, dûh!
@Ruler | 19-03-12 | 20:20
Als we die hufters die dit geld verbrast hebben nu 's voor de rechtbank ter verantwoording zouden kunnen roepen zou al mooi zijn, maar die rechters zijn net zo erg. Bezuinigen is voor modaal, en de rijken gaan er mee aan de haal.
Ruler | 19-03-12 | 20:20 |
Het is onmogelijk om met 16 miljoen random mensen genoeg kampioenen bij elkaar te trainen en het te winnen uit een groep van 7 miljard. Denk ik.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:24
Er schijnt riolering te liggen, maar dat zou je niet zeggen als je daar door je neus ademhaalt.
@ Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:20 |
Geen idee wie de adviseurs waren, maar de begroting is een belachelijk bedrag, klopt geen reedt van.
Is fierljeppen al Olympisch in 2028?
Salmon Rosti | 19-03-12 | 20:22 |
Maar de Chinezen hebben weer 90 keer zoveel mensen om het bedrag bij elkaar te zweet shoppen.
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:20
Is het écht zo erg? Ik twijfel. Tuf, heel sporadisch, wel eens door zo een buurt; doet niet onder voor delen van Slotervaart, Bos&Lommer, Geuzenveld, bijvoorbeeld.
Maar jij bent een kenner?
De olympische spelen levert geld op. Het kost wel een investering, maar de baten zijn nog hoger.
De infrastructuur die je ervoor moet aanleggen bijvoorbeeld, zorgt nog jaren daarna voor een verhoogde productiviteit van het gebied. En wat te denken van de stroom van bezoekers die het land binnenkomt, die daardoor een positieve indruk krijgen. De naamsbekendheid, de kansen op het laten kennis maken met Nederland van buitenlandse bedrijven. Als de olympische spelen in Nederland komen zijn we in een klap een veel interessanter voor buitenlandse (denk: aziatische) bedrijven om hier te komen investeren. Alleen omdat we op tv zijn, en er massaal over ons wordt gesproken.
Daarom: OS, ik zeg: DOEN.
Hou die flauwekul lekker voortaan in Athene. De infrastructuur ligt er al, kost niet veel meer en ze zijn daar in de buurt met die onzin begonnen. Wat is het nut om het elke 4 jaar ergens anders te houden? Nog afgezien van het feit dat het pas in 2016 een beetje interessant wordt met de introductie van sevens.
Salmon Rosti | 19-03-12 | 20:16 |
Daar hoef je niet eens voor te rekenen. Dubbelduur is namelijk altijd het geval bij prognoses van de overheid. En dat weten de ambtenaren en politici ook maar als ze de waarheid zouden vertellen gebeurt er nooit wat.
Overigens, de kosten voor de spelen in Beijing waren ongeveer 40 bln USD. Wij kunnen dat over 16 jaar voor een vijfde van deze kosten. Knap rekenwerk.
Voor 190 Miljoen kan je ook sporters full-time laten trainen en waren we in 2011 overal wereldkampioen in geweest....
@ Salmon Rosti | 19-03-12 | 20:16
Ach, ik verheug mij reeds over het feit dat het niet wederom de boys van BKB waren. Die 'K' staat voor Koenders, vermoed ik
@overVecht | 19-03-12 | 20:10
Mij verweet hij eens te veel te reaguren.
*proest*
Met 10.000+ tegels.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:15
Die kunnen wel verplaatst. Naar het Markermeer ofzo. En realistisch gezien zijn het onze variant op sloppenwijken. Wandel er eens een keertje doorheen zou ik zeggen.
Chiant | 19-03-12 | 20:02 | + 0 -
Mooi laten daar in 010 en 020. Zit de niet-randstad toch niet op te wachten... Nijmegen of Breda is misschien nog te doen, maar Groningen? Dan heb je het echt over 'of all places'..... NoordNL graag mooi met rust laten/laten rusten...
2 externe burootjes hebben een jaar zitten rekenenen?
Wat een dombo's. London 2012 kost nu 9.3bln GBP, dat is 11.7bln Euro nu en met inflatie van 2% per jaar dus 15.4bln in 2028. Zoiets reken je in 1 minuut uit. Het wordt dus 2 maal duurder dan nu is begroot.
overVecht | 19-03-12 | 20:13 |
Twee glazen rode wijn. E.o.a slobber uit Zuid-Afrika, bij de avondwinkel.
@zovoklets | 19-03-12 | 20:04
Ja, die snelle treinverbindingen. Laten we het daar eens over hebben. * denken doet aan Thalys commercial waaruit blijkt dat de Thalys er slechts een uur over doet om van 020 naar 010 te rijden en verder 2 uur om in Parijs te geraken *
Of die 20.000 hotelkamers. Met dat vriendelijke personeel, voordelige tarieven en *outstanding* kwaliteit.
Zullen we het anders ook nog over het visitekaartje 'taxi's' hebben? Of de horeca?
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:13
Wonen toch mensen? En ze 1-op-1 gelijkstellen aan sloppenwijken in Rio, lijkt me weinig reëel maar dat terzijde.
Acht miljard, dat is precies één meter evenementen-bier in 2028.
@zovoklets | 19-03-12 | 20:07
Fuck zeg. Waar kun je die troep krijgen om zo scherp te reaguuren?
@ De Badtegelzetter | 19-03-12 | 20:09
Welk geld?!
Is opperdepop hiero.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 20:09
Waarom niet? Die gronden leveren nu niks op. Ze doen in het Rio ook, favela's slopen. Brengt alleen maar voordelen.
Zou Saartje Boerlage nog leven?
@miko | 19-03-12 | 20:02
Haha dat blijkt. Pa krijgt zelfs Storm aan het steigeren!
Kunnen ze niet eerst een keertje de Noord-Zuid-lijn met dat geld afmaken?
@ Stormageddon | 19-03-12 | 20:02
Waarom moeten die stadsdelen naar jouw mening platgewalst worden dan?
Beëlzebul | 19-03-12 | 20:05 |
Dus jij kijkt het songfestival?
*Tropische Gezichtsboom*
Laat die olympische spelen net als het songfestival alsjeblieft niet hier komen.
Dergelijke politieke bullshit daar zit helemaal niemand op te wachten!
Gelukkig gaat het met dat songfestival de laatste jaren wel goed,al is het telkens weer schrikken als ons land toch weer een puntje krijgt.
Chiant | 19-03-12 | 20:02 |
In Groningen zijn geen 20.000 hotelkamers.
(En die snelle treinverbinding krijg je ook niet. Lekker puh)
Laten ze het maar gewoon in Parijs houden of zo, wat een onzin allemaal, kost klauwen vol geld, zonde...
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 19:59
Nee, ik kom met een alternatief. Ik heb geen voorkeur voor één van de drie.
Show off prestigeprojecten behoren slechts toe aan de 20 rijkste en machtigste landen van de hele wereld.
Niks mis mee dus, met die Olympische Spelen in Nederland. Hoort bij onze positie.
Wel jammer dat die kudt-randstad er weer mee gaat lopen pronken. Ik had ze zelf liever gezien door heel het land, met als hoofdstad bijvoorbeeld Groningen of Nijmegen. Of Breda. Al was het maar vanwege de meer typisch Nederlandse uitstraling en bereikbaarheid. Maar goed, we zullen de 020 of 010 clichés uiteindelijk wel weer de wereld inslingeren, waardoor het ons qua imago weinig goed doet.
@overVecht | 19-03-12 | 19:56
Pa is regelmatig een protrollllll
@ overVecht | 19-03-12 | 19:56
Och, uhmtja, ik ben er ook gewoon niet goed in, geloof ik.
très cool | 19-03-12 | 19:58 |
Zo is het. Je kunt er ook een miljoenmiljard bomen in Brazilie voor planten maar dan moet je die dingen weer terug kopen bij IKEA.
8 miljard euro van vandaag of 8 miljard euro over 17 jaar ? Dat is nl een eurootje of vijftig van vandaag als het zo doorgaat.
@overVecht | 19-03-12 | 19:56
Tja... dat is het syndroom inderdaad: Met het verkeerde Hölzenbein uit bed gestapt en met dat gestrekt Hölzenbein erin.
@ Stormageddon | 19-03-12 | 19:56
Ik bedien mij zeer zelden van platitudes maar weet jij veel.
Echter vond ik dit dermate stompzinnig. Jij komt met 2 stadsdelen die platgewalst mogen worden. Op mijn vraag, waarom juist die 2 kom jij met "care". Treurniswekkend, mijns inziens.
@très cool | 19-03-12 | 19:58
Barf. Cadeau? De borsten van Doutzen Kroes. Dát is pas een cadeau aan de wereld.
Eindelijk eens een topic om de inkomstenbelastingen te bashen. Dat is inmiddels namel..... oh.... eh... Het gaat dus om een ander megarecord burgers belazeren...
.
My bad!
Natuurlijk kost het geld, je moet het zien als een prachtig cadeau aan de wereld.
Per persoon kost het minder dan een feessie van de VNG. Dus het valt wel mee.
Einde NOC, exit graaiende ambtenaren (ook daar zit kaf en koren) en daarna heropbouwen NL. En, zoals overVecht stelt, de OS naar Griekenland, daar zijn ze ooit met het spelletje begonnen. En natuurlijk is die 190 miljoen een druppel op een gloeiende plaat, maar we moeten toch een keer ergens beginnen?
.
Ben overigens nog steeds voor een nieuwe politieke partij die wel snappen wat 'Jan en Jantje' willen....
Even nadenken. Dit is toch fraude??? Oh ja, we zijn in Nederland, politici, ambtenaren en het Koninklijk Kot worden door de politie.OM en de rechtsprekende macht beschermd tot in het bizarre.
Kudtland . . .
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 19:52
Hahahaha hey... Pa... verkeerde been enzo?
@redactie
beter het nieuws volgen. Het grootste deel van het geld is besteed aan sportprojecten en gemeentelijke voorzieningen voor de bevolking.
Er wordt genoeg geld verspilt maar hier iets minder dan jullie willen
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 19:52
Tut tut tut... Heb je het syndroom van Hölzenbein opgelopen? Meteen schelden? Lekker niveautje weer. Als je nou niks inhoudelijks te melden hebt dan hou je toch lekker je toetsenbord stil. Kleuter.
@brutus68 | 19-03-12 | 19:45 | + 0 -
Nee nog steeds niet.
@kapotte_stofzuiger | 19-03-12 | 19:42
Beter organiseer je bij tijd en wijlen sex en andere porno gerelateerde beurzen.
Growshop seminaries en dergelijke.
Niemand is in Nederland geïnteresseerde als het niet om de drugs en hoeren was.Nou vooruit de NTV die trekt ook nog wel buitenlanders (goeie)
Krijg we niks gratis? Die Olympische Spelen zijn niks voor Nederland en haar plebs....
@ Stormageddon | 19-03-12 | 19:48
Care? Ben dan niet specifiek lamstraal.
8 miljard euro in 2028.
dan is de euro toch pleepapier.
rolletje meer of minder maakt dan ook niet uit.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 19:45
Oost mag ook. #care
Voor hetzelfde geld bouwen we een Cape Canaveral (incl. 2 tweedehands shuttles)
@zovoklets | 19-03-12 | 19:45
Zo... die gaat heel ver!
*nomineert voor zijn eigen verzonnen tegeltje van het jaar wedstrijd*
@ Stormageddon | 19-03-12 | 19:42
Waarom juist die twee stadsdelen?
@Stormageddon | 19-03-12 | 19:42
Ik deel die mening wel ja.
Wanneer sport verbroederd zou de Olympische spelen na al die jaren niet meer nodig zijn.
@Kaas de Vies | 19-03-12 | 19:42
Heb je dat vod van Peggie nog steeds niet?
Het Olympische idee is dat meedoen belangrijker is dan winnen..... laten we dus vooral met sporters MEEDOEN en een ander land de winst gunnen mbt het organiseren..
Het levert namelijk geen flikker op en kost alleen maar geld...
Trouwens... laat Griekenland het ter compensatie maar organiseren... het is tenslotte hun toernooitje cq. verzinsel..
Ach... Ik ken minimaal 2 Amsterdamse stadsdelen die in aanmerking komen om platgewalst te worden voor de realisatie van Olympische faciliteiten. Nieuw-West, Zuid-Oost kunnen allebei weggesaneerd. Gewoon doen. Ongeacht of die Spelen nu komen of niet, we kunnen tenminste beginnen met afbreken. Lijkt mij een uitstekend idee en absoluut geen weggegooid geld.
@Pa Cartwright | 19-03-12 | 19:40 | + 0 -
Ik begrijp het niet, als je wat gaaf wilt doen, haal dan land uit de noordzee, wat hebben we nou aan een berg.
Of maak een ontzettend gaaf express-metro-systeem, dat werkt in de randstad.
Super-express ways op de snelweg, zodat ik niet steeds die invoegende rukegels hoef te ontwijken.
Of geef Quid wat postzegels, zodat hij mijn boek kan opsturen.
Eindelijk! Al die sportevenementen kosten meer geld, dan ze opleveren.
Kan je lang ouwehoeren over toekomstige toeristen, nationale trots of andere niet meetbare argumenten, maar liever was die 190 miljoen geïnvesteerd in lokale sportvelden, als het dan toch iets sportiefs moet zijn.
Olympische spelen is alleen leuk Durex.
@ Kaas de Vies | 19-03-12 | 19:38
www.diebergkomter.nl/
Je creeert namelijk een ontzettende economische dip nadat die spelen zijn geweest. En wij weten nu als geen ander dat we een economische dip weglenen en wegbezuinigen met de burgers als onderpand.
Wat was de tijd?
Nah, speel de Amsterdamkaart maar weer heren.
Iedereen weet dat de OS2028 naar een corrupt land gaan. Behalve ons ambtenarenbestand!
Niemand kan meer een normale rekensom maken in Nederland. De sokken van bejaarden worden niet meer gewassen want te duur, maar prestige mag alles kosten.
Wellicht moeten we een skiberg maken ergens in de flevopolder, doen we de winterspelen er ook bij.
Niets aan de hand. Jan Kees heeft de centen uit Griekenland dan wel terug. Not.
Laat Wapvo het maar zelf betalen.
En wie kan dah weer betalen? de rustige roker....
"Het Olympisch Stadion in 020 is een vooroorlogs bouwval"
Heel Amsterdam is een vooroorlogs bouwval, plus nu met extra gracht van noord naar zuid.
Olympische Spelen hebben evengoed vooral te maken met: geld, doping en omkoping..
De Olympische gedachte bestaat al jaren niet meer.
Vele ego's en profsporters voor wie het maar om één ding gaat. Winnen en daarmee zoveel mogelijk geld ophalen.
Aantal kleinere sporten daargelaten....
Wat zegt het Meldpunt Olympische Spelen hierover?
Heel die spelen interesseert me geen ene kudt, maar kost me wel centen!
Lijkt Nederland wel!
Gewoon doen die spelen, wat is 1,8 miljard nou..
NOC is nog erger dan de FIFA!! Wat een oplichters.. Kwartje van KOK TERUG.. NU!
REAGEER OOK