Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Repo. Stadsoorlog Homs in HD

Syrië is het nieuwe Libië. Maar met een klein verschil: in Syrië kan de dictator van dienst de strijd nog winnen. Het Westen kijkt in twijfel toe. Geen militair ingrijpen omdat China en Rusland niet willen, of toch ingrijpen omdat Assad nu ook journalisten aan het mollen is? Ondertussen lekken er alleen wat vage youtubevids uit Homs, het tapijtgebombardeerde hart van de burgeroorlog. Ene Mani pakte zijn HD-cam, trok door de stad en belandde tussen vuurgevechten, gewonde kinderen, opruiende imams en een soort straatfeest. Oorlogsporno voor sommigen, propaganda volgens anderen (die gewonde kinderen aan het begin spelen hun rol best goed...), maar vooral heftige doch haarscherpe beelden van een stadsoorlog. Met een lokale popzanger als bonus. (Channel 4 docu, via)

Reaguursels

Inloggen

Het schieten en het geweld is nog tot daar aan toe. Dat doen ze al zolang ze bestaan, maar kunnen ze in vredesnaam een keer ophouden met dat Allāhu Akbar gekweel in die regio? Daar wordt ik pas kotsmisselijk van zo langzamerhand.

phantom2 | 24-02-12 | 13:06

die mensen kunnen echt niks, kijk nou hoe het er uitziet daar. Wat een tering zooitje

notalien | 24-02-12 | 01:48

Ach ja, het is niet anders op deze aardbol. Leer er mee leven, het is altijd wel ergens ellende. Dit zal nooit maar dan ook nooit over gaan.

fritsspits | 24-02-12 | 00:34

Ik wil niet veel zeggen, maar ik hoop wel dat Al-Quaida hier niet in zijn opzet slaagt... Dan zijn die Siriërs namelijk pas echt slecht af..
In het filmpje brullen er een paar om vrijheid... Ik vraag mij dan af; Wat voor vrijheid? de vrijheid om andersdenkenden om te leggen?? Alles wat niet Islamitisch is uit te moorden met de Koran in de hand??
Eens, Assad is mischien geen lekkertje, maar wat is het alternatief??

heethoofd | 23-02-12 | 22:01

@BEtwetertje 20.44
Laat de VN daar dan mee beginnen zullen de Chinezen ook wel goed vinden, kunnen zij ze maken en wij ze verkopen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-12 | 21:50

Syrie is niet ons probleem en we moeten het ook niet ons probleem maken. Het kan mij werkelijk waar niet verrotten wat ze daar allemaal uitvreten; dat wespenest moeten we niks mee te maken willen hebben. Klaar.

Goddank dat Rusland en China 'onze' achterlijke bemoeizucht de kop indrukken.

dlseth_ | 23-02-12 | 21:26

Wil me nergens mee bemoeien maar Arbo technisch gezien klopt er geen bal van,gehoorbeschermers is wel het minste wat je moet gebruiken als je in een betonnen ruimte gaat lopen schieten.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-12 | 14:48

En die moeten dan wel door de werkgever ter beschikking worden gesteld waarna ze overigens zelf de keus hebben om deze te dragen.

Betwetertje | 23-02-12 | 20:44

Snipers, een benaming die veel wordt gebruikt als zijnde de 'slechte' van het regime. Hoe moeten we de opstandelingen(islamitische fundamentalisten)noemen die vanuit een raam aan het schieten zijn?

Op eigen volk schieten, ook een veel gebruikte uitdrukking.
Als turken vechten met Koerden, is dat dan geen eigen volk?
Of de burgeroorlog in de USA, de Noordelijken tegen het zuiden.

Persoonlijk vind ik 'snipers' en 'eigen volk' allemaal gelul.

Wat het westen voor elkaar heeft gebracht, is een totale versplintering in Irak en bij Libië moeten we het nog even afwachten.
Wat ik niet snap, is dat de westerse landen de fundamentalisten steunen, terwijl ze er gelijktijdig voor beducht zijn.

ataman | 23-02-12 | 20:38

denken

*zucht*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 20:37

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 20:30 |
Update!

*'doe niet zo achterlijk dom' deknen en Engels woordenboek i.p.v. Hongaars woordenboek pakken en channel4 stukje nog eens (begrijpend) lezen, doet*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 20:36

Indrukwekkend... Ik heb er geen woorden voor.
Ik voel compassie.

ratelaar | 23-02-12 | 20:31

Eh... mis ik nu in het stukje dat deze cameraheldmeneer sinds kort na deze opnames door een eeuwige zoeker is gaan kijken?

www.channel4.com/news/the-horror-in-ho...

Of lees ik een van beide stukjes verkeerd?

Zo niet. Zeg ik. Update!

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 20:30

Natuurlijk wel tragisch wat zich er daar afspeelt. Stink Rusland en China.

Ben Crobbery | 23-02-12 | 20:11

Regisserend persoon links in beeld op 6.21? propaganda strikes again.

Ben Crobbery | 23-02-12 | 20:06

Dit is in essentie een intern religieus conflict tussen een aan de macht zijnde alawitische minderheid, en een meerderheid vanuit Saudi-Arabië en de Golfstaten gesteunde soennitische opstandelingen. Een interventie van de VN of andere externe mogendheden zal de situatie echter weinig goeds brengen, in dat geval zou er wel eens een tweede Irak-oorlog in het verschiet kunnen liggen, alleen dan op een grotere schaal.

Infidel Castro | 23-02-12 | 19:16

oh jah, vergat de tophits compound en dubbelgangers.

dugo | 23-02-12 | 19:16

wapens en laboratoria, misdaden tegen de menselijkheid, knotsgekke dictator, regime, verkracht door <dictator zelf of iemand uit zijn naaste omgeving>, verkrachtingen door het leger / lijfgarde, ondergrondse bunkercomplex, massagraf gevonden, geheime gevangenissen, martelingen, mensenrechtenschendingen..
.. altijd weer dezelfde liedjes gebracht door journalisten met blauwe kogelvrije vesten vanaf het balkon van een chique hotel waar ze met zijn allen zitten. Zodra Christiane Amampour voet aan de grond zet is het einde nabij.

dugo | 23-02-12 | 19:15

Ik begin die schreeuwende schietende arabieren zo langzamerhand zo spuugzat te worden!!! Bah!
Wanneer dringt het nou eindelijk eens tot die leeghoofden door dat je zo geen conflicten oplost?

Sunabalk | 23-02-12 | 17:09

Je verwacht het niet

Boks Ouwe | 23-02-12 | 16:56

Ik zie alleen maar moslim tuig. Tuig dat Assad keihard en terecht wil aanpakken.

Burger oorlog, moslim land, buurland Iran, geen geld, nog meer instabiliteit, mogelijk grotere oorlog .... allemaal redenen om je er NIET mee te bemoeien ! Gelukkig dat Rusland en China nog kunnen nadenken, want als het aan Amerika en Europa had gelegen zaten we nu weer middenin deze shit.
Nogmaals advies; NIET mee bemoeien !

RugOp81 | 23-02-12 | 16:36

Ziehier een preview van de Nederlandse binnensteden over pakweg dertig jaar.

Thomsen | 23-02-12 | 15:44

Het ziet er wel heftig uit op straat. Toch heb ik nog niets vernomen van de ANWB of de ANVR of het wel veilig genoeg is voor vakantie.

JanRap | 23-02-12 | 15:28

@Datkanikvéélbeter! | 23-02-12 | 14:22
Ja en daarom zitten de basken in frankrijk en spanje.
Heb je in belgie drie talen en kijken we hier neer op onze tweederangs burgers de friezen en limburgers.dat er oorlogen zijn geweest kan ik je ook vertellen maar dat een land als bijvoorbeeld roemenie net zo goed uit tien l;anden kan bestaan ook.Vraag anders eens aan een schot wat hij er van vind om voor Engelsman uit gemaakt te worden.verder lopen die rechte lijnen vaak in woestijn gebieden en die in zuid afrika door indertijd zowat onvolkte gebieden.En zoveel heeft het volk niet in de melk te brokkelen gehad anders was het kennis gebied van nederland gewoon belgie geweest en had de franse grens tot Brussel gelopen.Ook de europsese grenzen zijn getrokken door overwinnaars dus geen enkel verschil met bijvoorbeeld Zuid amerika.Of wil je zeggen dat die grenzen natuurlijk zijn?

miko | 23-02-12 | 15:16

Sucks for them, but I don't give a FUCK.

Dickstar | 23-02-12 | 15:11

Heeft Groen Links al een paar bakfietsen met bloemetjes die kant op gestuurd, zodat ze daar weer aardig tegen elkaar gaan doen?

flashforward | 23-02-12 | 14:50

Wil me nergens mee bemoeien maar Arbo technisch gezien klopt er geen bal van,gehoorbeschermers is wel het minste wat je moet gebruiken als je in een betonnen ruimte gaat lopen schieten.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-12 | 14:48

miko | 23-02-12 | 13:47
Dat is geen fabel, kerel. De grenzen van die landen vergelijken met het huidige Europa is nogal kortzichtig. Wij kennen/danken onze huidige grenzen door eeuwenlange stammenstrijd, revoluties danwel oorlog. De grenzen zijn door de jaren heen dus zo geëvolueerd. Daar heeft het volk dus een vinger in de pap gehad. Met het ontstaan van de landen in het MO is er letterlijk een liniaal gepakt en gesteld dat dat nu landen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het huidige Irak en het vroegere Mesopotamië. Het gevolg van die indeling is dat er geen of onvoldoende rekening is gehouden met de verschillende stammen in die regio. Kijk naar de Sjiieten, Soenieten en Koerden die over Irak, Iran en Turkije zijn verspreid. Dat is lang "goed" gegaan door onderdrukking maar je ziet dat die onderdrukking ten einde komt. Het zal mij niet verbazen als het eerst erger zal worden voordat het weer beter zal gaan. Maar ik denk dat het huidige MO er tegen die tijd er ook heel anders uit zal zien.

Datkanikvéélbeter! | 23-02-12 | 14:22

Ik was hier net nog. Battlefield 3 Bazar map.

Valt best mee allemaal.

yener | 23-02-12 | 14:19

1:46 not sure if gun fire... or dubstep

youri3955 | 23-02-12 | 14:09

Is het bekend of dat daar ook Polen zitten?

kweetitwel | 23-02-12 | 14:06

miko | 23-02-12 | 13:01

Ik heb Greet niet nodig om een mening te vormen. Wegkijker.

Desmoulins | 23-02-12 | 13:52

BF4 de graphics worden steeds realistischer.

Drecks | 23-02-12 | 13:49

@Datkanikvéélbeter! | 23-02-12 | 13:14
Gelul over die lijnen.Alsof die in europa niet zijn getrokken.Ik heb die fabel jarenlang aan moeten horen als mensen het over afrika en het midden oosten hadden.
Wat denk je? Dat Duinkerken altjd een erg ranse stad was? Of dat het van oudsher iets meer met de vlamingen had.Alle grenzen in de wereld zijn getrokken door de heersers en zit geen enkel inspraak bij wat betreft volk

miko | 23-02-12 | 13:47

StijlvolRechts | 23-02-12 | 13:29
Helaas denk ik dat u gelijk hebt. Wellicht is het de man of vrouw op straat (oh nee, stom, vrouw niet op straat) allerminst in beginsel te doen om de wereldoverheersing. Maar de man achter de schermen die de knoppen bedient (helaas, weer geen vrouw want dom) zal daarentegen wel degelijk grotere doelen nastreven.

de directeur | 23-02-12 | 13:40

Is Tom Staal al onderweg?
Of is B.Brussen tijdens carnaval eigenlijk al te spannond?

K.Zwellever | 23-02-12 | 13:39

Mensen die denken dat deze mensen strijden voor vrijheid en democratie zijn niet goed bij hun hoofd. Dit is een islamitische oorlog die in die landen woed om de sharia te implementeren. Die mensen zijn nog slechter af dan dat ze al waren, daarnaast zullen de islamieten niet stoppen met moorden maar dit door trekken tegen andere religies en elementen in hun nieuwe islamitische heilstaat. Dit is de Islam in zijn volle glorie. Killing in the name of Allah. Dit volk zal niet rusten tot ze of de wereld domineren of uitgemoord zijn. De laatste lijkt me onwaarschijnlijk aangezien mensen nog steeds denken dat de ISLAM een vredige religie is. Open je ogen eens! Dit is allemaal opgezet toneel voor de buhne! Taqiyya dus!

StijlvolRechts | 23-02-12 | 13:29

@KingLear | 23-02-12 | 12:22 |
Dit heet 'editen' volgens mij oftewel geschikt maken voor uitzending door Channel4 zelf, of denk je soms dat een cameraman die rent voor zijn leven in oorlogsgebied de mogelijkheid en tijd heeft rustig een filmpje te gaan zitten editen achter zijn laptop ? bazel toch niet

razz | 23-02-12 | 13:27

Ik denk dat de huizenmarkt in Homs eveneens moeilijk is op dit moment.

de directeur | 23-02-12 | 13:23

Ik duidlijk in de beelden dat ze een Levi's kapot knipte EN DAT PIK IK NIET!!!
Ga vandaag nog naar de binnehof om te protesteren en kolrans verbranden, hoe durven die vuile honden-wat een belediging voor mijn consumentie religie!!

poli | 23-02-12 | 13:22

Misschien is dit wel goed voor de regio. Niet op korte termijn natuurlijk, maar wel op langere termijn. Het westen/de koloniale mogendheden heeft/hebben een paar decennia geleden wat lijnen getrokken op een kaart en de vlakken wat namen gegeven. Dit is wat wij tegenwoordig landen noemen. De kunstmatige "stabiliteit" door dictatuur, die wij vandaag de dag kennen, is gewoon niet meer houdbaar. Het enige wat wij kunnen proberen is dit proces zo gecontroleerd mogelijk naar een nieuwe realiteit brengen zij het een democratie danwel een andere vorm van bestuur wat die mensen willen.

Datkanikvéélbeter! | 23-02-12 | 13:14

Hahaha, ik dacht ook dat filpje bij het artikel over Leidsche Rijn hoorde. Ik meende diverse punten te herkennen....On Topic, niet ingrijpen en ze het lekker allemaal zelf uit laten zoeken. Straks kost het ons weer miljarden en krijgen we er nog de schuld van onze Westerse gedachten op te dringen. Terwijl ik danig van mening ben dat dat eerder andersom is met al de kamelenneuckersch hier.

Phil Mycavity | 23-02-12 | 13:12

@sjaakdeslinksesul | 23-02-12 | 12:55
Wij als vredelievende westerlingen begrijpen daar niets van.

landlopertje | 23-02-12 | 13:11

Johannes 16:1-16

johannes 16
1 Dit alles heb ik tegen jullie gezegd om te voorkomen dat jullie je geloof verliezen. 2 Jullie zullen uit de synagoge gezet worden, en er komt zelfs een tijd dat iedereen die jullie doodt, meent daarmee God te dienen. 3 Maar ze doen dat omdat ze de Vader en mij niet kennen. 4 Ik zeg jullie dit nu, en wanneer die tijd komt zullen jullie denken aan wat ik gezegd heb.

isa bin maryam | 23-02-12 | 13:11

Gewoon platgooien al die landen met die hakkebar ellende,ben je er in 1 keer vanaf,word niks daar en kan nooit wat gaan worden ook.

Gmt Master | 23-02-12 | 13:07

@Desmoulins | 23-02-12 | 12:26
Ach ja en jij gelooft de Greet propaganda?
Alsof er maar iets duidelijk is in het midden oosten.

miko | 23-02-12 | 13:01

@slep3ash | 23-02-12 | 12:52

Waar heb jij het over, weet je dat zelf überhaupt? En zoja, kun je het uitleggen dan.

Want ik snap er net zoveel van als van een vliegtuigmotor.

pius | 23-02-12 | 12:57

Arabieren houden nu eenmaal van moorden. Wie zijn wij om een oordeel te vellen over andermans eeuwenoude tradities?

sjaakdeslinksesul | 23-02-12 | 12:55

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 12:49

Tuurlijk. Meestal moet ik ze maken voor haar dus het is leuk ze ook eens te krijgen zo nu en dan;)

pius | 23-02-12 | 12:55

@ThePriest | 23-02-12 | 12:44
Koffie, dat ga ik maar eens pakken zo vroeg op de morgen.
*zich uitstrekt*
Nog nieuws dezer dagen behalve dat friso nog steeds kaput is en in Syrië nog veel meer mensen kaput gaan?
Geen nieuw Thialf oje.

miko | 23-02-12 | 12:53

Nou, nou, Als dit geen cultureel volksfeest is, dan weet ik het niet meer.


Wat een rijke cultuur, daar is Koninginnedag niks bij!

Kathodebuis | 23-02-12 | 12:53

@Desmoulins | 23-02-12 | 12:26 | + 0 -
Zo bedoelde ik het ook niet, maar het mooie is dat het gros van de mensen tv kijken en dus al hun "nieuws" via die kanalen binnen krijgt. Wat niet weet wat niet deert, word altijd zo moe van dat soort mensen. Maar ik heb het op het nieuws gezien ajah net zoals dat Irak van die enge wapens had zeker. Net als vele hier op Geenstijl die de oorlog in Libie als iets goeds zagen en nu schijnheilig roepen dat ze het allang wisten.

slep3ash | 23-02-12 | 12:52

On Topic
pius | 23-02-12 | 12:43 |
Ja. eensch.

Off topic
pius | 23-02-12 | 12:43 |
Door een lichte bijziendheid heb ik heel lang gedacht dat men uw vrouw bedoelde met dat dikke wijf van de pius. Ik hoop dat u alsnog mijn nederige excuses daarvoor wenst te aanvaarden.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 12:49

Ben nu wel een beetje Midden Oosten moe. Gewoon ingrijpen.

Steilloos ten Onder | 23-02-12 | 12:48

Tis wat met al dat Arabisch Lentegevoel daar in het Midden Oosten, op de een of andere manier doet het me denken aan het scenario van de Novemberrevolutie 1918 Deutschland, vooral aan al dat goeds wat daarna kwam, daar is momenteel in huidige MO politiek het ideale decor voor geschapen!

william7055 | 23-02-12 | 12:47

Pure propaganda, er is geen bom of regeringssoldaat te zien. Zelfs niet na het "veroveren" van het gebouw vol snipers.

Morgenhout | 23-02-12 | 12:46

-weggejorist-

kleinezeemeermin | 23-02-12 | 12:45

We kunnen hier van alles over vinden, zo vanuit onze luie stoel met een kopje koffie erbij. Maar ondanks de geluiden en af video beelden zo af en toe is het moeilijk een beeld te vormen van wat er werkelijk gebeurd. Belangrijkste vraag.. WIE zit er achter de opstand. WIE zorgt voor de wapens. WIE zorgt voor de funding. WIE zorgt voor het opjutten van het volk?

Dat was in Tunesië, Egypte en Libië al onduidelijk, maar toeval is het niet.

Het klinkt heel onvriendelijk, maar deze revolutie is niet onze revolutie. Deze revolutie gaat niet om Syrië alleen. Laten wij, zolang de tegenpartij ook niet eens echt zichtbaar is, ons er dan ook vooral niet mee bemoeien.

ThePriest | 23-02-12 | 12:44

Heet zo'n conflict niet 'natuurlijk verloop', als we bij elk conflict in te lopen grijpen - en zelf de macht grijpen- zijn wij dan niet even erg bezig? Onder de noemer 'freedom' een land innemen en leegroven lijkt mij erger...

Frederik Vijf | 23-02-12 | 12:44

@pius | 23-02-12 | 12:21 | + 0 -
40 jaar naar dato, vandaar ineens gek verklaard.

slep3ash | 23-02-12 | 12:44

ZKH EénOog | 23-02-12 | 12:25 |

Ben bang dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.

bello | 23-02-12 | 12:43

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 12:31

Tsja. Virtuele Grootspraak. Zielig eigenlijk.

pius | 23-02-12 | 12:43

Ik denk dat het westen en maar wat blij zal zijn moesten de opstandelingen winnen.
Alleen kunnen ze niet openlijk ingrijpen vanwege Rusland en China.
Maar als Asad wordt verdreven zou de invloed van Rusland en China in de regio een stuk minder worden en daarom denk ik dat ze "ondergronds" toch wel mee vechten.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:37

... En opeens is iedereen die zich niet van achteren laat nemen door de VS een tiran?...

Megalomaantje | 23-02-12 | 12:37

BintAlRifai @BintAlRifai
Heartbreaking demonstration in Homs tonight in memory of Marie Colvin & Remi Ochlik.
youtu.be/As1zOG6_2A4 #Syria via @monicagprieto
Retweeted by HAMDI RIFAI

Free Fall-ing | 23-02-12 | 12:37

Een regering beschiet zijn eigen bevolking met alles wat voorhanden is.
En de wereld kijkt toe.

Terpen-tijn | 23-02-12 | 12:36

Die zinsnede 'Het Westen kijkt in twijfel toe' lijkt te impliceren dat wij (het Westen) moeten ingrijpen, maar waarom? Lijkt me toch een mooie taak weggelegd voor de Arabische vredesmachten (ik ga ervan uit dat die ook bestaan?).

FrankVeer | 23-02-12 | 12:34

Greetje Duisenberg | 23-02-12 | 12:26 |
Zo lijkt 't net alsof u oproept tot genocide. Ha! De ironie voorbij.

*zich nog eens achter de oren krabben, doet*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 12:31

"Syrië is het nieuwe Libië. Maar met een klein verschil: "
Het verschil is dat Syrië geen olie heeft.
Anders was de VN al lang bezig geweest het "Syrische volk te bevrijden van een tiran. (in ruil voor 30% van hun olie)"

Moi | 23-02-12 | 12:30

@Ashtrey | 23-02-12 | 12:27

Ja. Vreemde redenering.

pius | 23-02-12 | 12:29

@hfakker | 23-02-12 | 12:15
Moet je tegen Asad zeggen.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:29

@pius 12:21
Alsof de wereld na - ik noem maar wat - Lockerbie die conclusie allang niet getrokken had.

Ashtrey | 23-02-12 | 12:27

@Cuyahoga | 23-02-12 | 12:10
Dat doen ze niet.
Die neemt gelijk een divisie tanks mee.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:27

Een dictator die zijn poot stijf houdt het is niet nieuw. En de burgers zijn de slachtoffers. Zal hier niet gauw gebeuren 1 harde scheet en het het koninklijk huis zit in London of Canada.

Andersom dag | 23-02-12 | 12:26

-weggejorist-

Greetje Duisenberg | 23-02-12 | 12:26

De kogel kwam van links...

Bill Cosby | 23-02-12 | 12:26

@Megalomaantje | 23-02-12 | 12:24

Que?

pius | 23-02-12 | 12:26

slep3ash | 23-02-12 | 12:17

Het is niet het nieuwe Libie omdat 'we' hier niet ingrijpen... De problemen voor Israel stapelen zich in ieder geval op. Wanneer krijgen we een mea culpa van de PO over het bewust verkeerd inlichten van het Nederlandse volk?

Desmoulins | 23-02-12 | 12:26

Syrië GAAT vallen. En als Syrië dn valt, krijg je onderlinge religieuze twisten binnen Syrië, en islamisten die hun kans grijpen om vanuit Syrië Israël te bestoken.
Dit pikt Israël niet, en omdat er een gebrek aan regering in Syrië zal zijn, zal Israël binnenvallen om er de orde te handhaven, maar vooral om jihadtuigh te bestrijden.

En dit zal Iran niet pikken. Waarop het westen het niet gaat pikken, etc.

M.a.w. in het kort: Syrië wordt het opstapje om Iran te pakken.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 12:25

Stond een goed verhaal over de enorme Syrische voorraden gifgas wapens in de Volkskrant vanmorgen. Wist ik niet. Geeft ineens een heel ander beeld van de situatie daar. Maar de VS en Israël maken zich ernstige zorgen als die in handen vallen van islamisten. Tot nu toe liggen ze veilig maar de VS schijnt de opslagplaatsen permanent onder surveillance te houden via satellieten.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 12:25

@nattegeit | 23-02-12 | 12:21
Het is nu eenmaal zo dat er niet ingegrepen wordt om de bevolking te helpen.
Het hangt allemaal af van de belangen die ze in het betreffende land hebben.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:25

Milities kwamen in het paard van Troje, onder wiens vlag vechten ze dit maal?

Megalomaantje | 23-02-12 | 12:24

Een baard maakt meer kapot dan je lief is

Frederik Vijf | 23-02-12 | 12:24

Meest indrukwekkende filmpje dat dit jaar is gedumpt.
Jammer van die ambulance op 05:00. Die was er net iets te snel, waaraan je toch weer ziet dat het geheel in scene is gezet. Jammer.

KingLear | 23-02-12 | 12:22

@slep3ash | 23-02-12 | 12:17

Hoezo ineens een supergekke dictator?

pius | 23-02-12 | 12:21

@Che_cuevara

Dat wil ik nog wel zien op de lange termijn.

Vliegtuigjes en materieel in het open veld kan je nog wel vrij eenvoudig afknallen. Als je elders gaat lopen schieten, dan kan je er donder op zeggen dat je burgerslachtoffers gaat maken.

En hoe kies je partij? En wanneer? Als 20% een dictator weg wil hebben? 50%?

Een uiteindelijke oplossing zal alleen blijvend zijn wanneer deze van binnenuit komt.

nattegeit | 23-02-12 | 12:21

Buon giorno. Is er nog nieuws over Friso?

Helligen Hendrik2 | 23-02-12 | 12:21

@The Q | 23-02-12 | 12:17

Daar gingen de VS en de VN zichzelf te buiten om de definitie van het gebeuren dusdanig te beïnvloeden dar er geen sprake meer was van genocide zodat ze ook niet in hoefden te grijpen.

Zo gaan die dingen nu eenmaal.

pius | 23-02-12 | 12:20

Heftig. Bizar dat een staatshoofd straffeloos zijn eigen steden + bevolking kan bombarderen.

looprekje | 23-02-12 | 12:19

Leuk, al die geregisseerde volksopstanden. Is al bekend wanneer de centrale bank van Amerika zijn deuren kan openen in Syrië?

Megalomaantje | 23-02-12 | 12:19

Dit is toch om te janken zo schrijnend! :(

Ienoo666 | 23-02-12 | 12:18

Leuk die reclame's van koningaap.nl.
Echt zin om naar syrie te gaan nu.

Swean | 23-02-12 | 12:18

Hoe stom kan je als journalist/omroep/blogger zijn?

Met een kruispeiling haal je zo de locatie van een sateliet telefoon op en een GPS gestuurd projectiel doet de rest.

De Israeli's hebben daarmee hamas naar een vorm van samenwerking met fatah geschoten omdat niemand meer leider/woordvoerder in de Gazastrook wou spelen.

Een goede peilzender kan zelfs de draad van de externe antenne naar de zender volgen.

TriestGeval | 23-02-12 | 12:18

Rusland en China willen geen ingrijpen omdat het nog steeds een socialistisch land is. De socialistische Ba'ath partij van Assad slacht liever hun eigen bevolking af dan afstand te doen van de macht aan de bevolking. Iets waar socialisten goed in zijn!

zeefert | 23-02-12 | 12:18

@Herr Knäckebröd | 23-02-12 | 12:15
Gek, ik heb dat helemaal niet.

hfakker | 23-02-12 | 12:18

@ nattegeit | 23-02-12 | 12:07
In Rwanda had het tien/honderdduizenden levens gered. De UN was zelfs al (in kleine getale) aanwezig.

The Q | 23-02-12 | 12:17

@Jackie Chiles | 23-02-12 | 12:13

De ene genocide is beter dan de andere zeg je dus.

Moralfag.

pius | 23-02-12 | 12:17

Ik begrijp best dat er in Syrië niet wordt ingegrepen, stel je voor dat er weer filmrolletjes verdwijnen, moet je niet willen als westerse wereld, toch? Zolang er geen foto's zijn kan niemand bewijzen dat genocide bestaat.

toetanchamon | 23-02-12 | 12:17

@van rossem
Syrië is het nieuwe Libië? Waar haal jij dat vandaag? De strijders die je nu ziet zijn normale burgers en deserteurs, in Libië waren het dus gewoon rebellen. Zit een groot verschil in, maarja Geenstijl was ook min of meer aan het juichen toen Kadaffi was gepakt. De propaganda heeft in ieder geval gewerkt want Kadaffi was een net zo erge man al Assad, want hij wou de olieprijs via goud gaan verhandelen in plaats van de dollar. Dan is die man ineens een super gekke dictator die op zijn eigen volk aan het schieten is (er zijn meerdere grote stammen daar die altijd ruzie met elkaar hebben.)

slep3ash | 23-02-12 | 12:17

Die Arabische landen grijpen ook nooit in hè? Zal wel komen omdat 't ook allemaal martelende dictaturen zijn, dat schept een band...

Avant | 23-02-12 | 12:16

Uiteindelijk maakt het niet uit wat of hoe je bent.
De mens is gewoon een destructief egoïstisch wezen.
De kans dat wij onszelf uitroeien lijkt me groter dan dat de aarde ophoud met bestaan.

Herr Knäckebröd | 23-02-12 | 12:15

Tja en de Russen (Gas) en Chinezen (Goedkope troep) willen graag dat het zo blijft...

webcrew | 23-02-12 | 12:15

Hou deen sop! Ermee!

hfakker | 23-02-12 | 12:15

Total Happinez in HD .Geweldig geluid,Bloed in de straten.Aluha Akbar. maar ach het is bijna weer lente.

Space2012 | 23-02-12 | 12:14

Vergeet niet dat het omver werpen van het regime zal leiden naar genocide tegen de Alawieten. Daarnaast is het in Libië (zoals verwacht) ook een grote bende geworden dan het al was, bovendien kon en bedankje er nooit af bij de Arabieren. Niet mee bemoeien dus!

Jackie Chiles | 23-02-12 | 12:13

Gewoon laten gaan. Zolang de moslimbroederschap maar niet aan de macht komt.

Toch?

pius | 23-02-12 | 12:13

Zolang ze elkaar afslachten prima. Vooral niet mee bemoeien. Er zijn genoeg oliecentjes in de directe omgeving die er wat aan kunnen doen.

Parsons | 23-02-12 | 12:12

@nattegeit | 23-02-12 | 12:07
In Libie hebben ze dat anders aardig gedaan.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:12

lijkt erop dat ze nog nooit Battlefield hebben gespeeld

aleichem | 23-02-12 | 12:12

Doet me denken aan Boedapest, 1956. Maar daar gingen tenminste nog Nederlanders naartoe om mee te vechten.

Petrus de Rewa | 23-02-12 | 12:12

Liga neemt het op tegen Syrië.
Liga heeft meer verstand van schaatsen, dus zal het wel uitlopen om rondjes om de hete brei.
Machteloze wereld

Islamofiel | 23-02-12 | 12:11

@Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 12:04
De toekomst van Leidsche Rijn.

Che_cuevara | 23-02-12 | 12:10

Laat Assad maar een keer bij DWDD in de stoel des doods zitten.
Benieuwd of Moathijs en consorten hem ook klein krijgen.

Cuyahoga | 23-02-12 | 12:10

De (burger)journalisten die daar nu hun eigen leven in de waagschaal stellen om deze gruwelijkheden tegen het Syrische volk naar buiten te brengen , daar neem ik mijn pet voor af. helden .

hooliganica hollandi | 23-02-12 | 12:09

"Geen militair ingrijpen omdat China en Rusland niet willen..."

Ingrijpen is sowieso niet te doen bij een burgeroorlog.

nattegeit | 23-02-12 | 12:07

Mag ik er op gokken dat er geen olie zit? Dat verklaart over het algemeen een hoop...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 12:06

Ze zomaar overal naar terugsturen is dus geen optie, zo dunkt me, na het zien van de eerste beelden.

*Geen Ban Ki Moon is*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 12:05

Leve de Arabische lente!

Desmoulins | 23-02-12 | 12:04

Psst... S

Bluebook | 23-02-12 | 12:04

En ik hoop dat ik niet té cynisch ben als ik aanteken dat als Syrië uit elkaar valt, de rapen pas echt gaar zijn: het conflict slaat dan over naar het etnisch en religieus even gevarieerd samengestelde Libanon. De gevolgen voor de regio laten zich raden.

Ik zou ook graag een werkende democratie zien in Syrië, maar ik vrees dat een overwinning van Assad c.s. meer stabiliteit garandeert, en dus minder bloedvergieten, dan een overwinning van de oppositie.

Arrabinekoeterine | 23-02-12 | 12:04

Is dit Leidsche Rijn?

Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 12:04

Vervelend als het niet past :]

zeertegendradig | 23-02-12 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken