
Sta je dan, met je
meldpunt voor Polen. Blijken die Polen eigenlijk gewoon een soort moderne slaven te zijn van neo-imperialistische blanke boemannen. Echt hoor. In Rotterdam is er een echtpaar van heel oud
aangehouden omdat ze tientallen Poliërs gebruikten als slaven. Loon inhouden, brakke onderkomens en intussen zelf enorm spekken op die hardwerkende, goudeerlijke en prachtige Poolse medemensen. Het is
Jose Janssen all over again. Aangewakkerd door die haatsite van de PVV, natuurlijk. Polen zijn nu vogelvrij wild. Allemaal! Ja, en nu, Geert Wilders? Bij welk meldpunt moeten we dit soort 'akkefietjes' invoeren? Zeker bij het meldpunt
malafide uitzendbureaus? Ook niet echt ladingdekkend, natuurlijk. Als goedbedoelende burger zijn we in ieder geval compleet de weg kwijt. We zitten nu mooi wel met een hele kudde uitgewoonde Polen daar in regio Rijnmond die superzielig zijn, ook nog eens. En dit soort zaken komen natuurlijk overal voor in Nederland. Topje, ijsberg, dat soort geneuzel. Maar maakt de PVV zich daar hard voor? Neen. Te druk met het stigmatiseren van een complete bevolkingsgroep die onwijs goed kan stukadoren en timmermannen en loodgieteren voor niet heel duur. En af en toe wel eens een wodkaatje te veel zuipt voordat men de snelweg op gaat met een onverzekerde gestolen auto. Nou en! Weet de PVV wel wat een nieuwe badkamer kost als je het niet zwart door een Pool laat doen? Precies, duur veel geld. Wij eisen een meldpunt Polenuitbuiters. En als de PVV dat niet doet om ethische redenen, dan toch op zijn minst voor de populistische zetelwinning. Waar ging dit ook al weer over? O ja, helemaal nergens. Afijn, geen kutklus is immers te dol voor een spotgoedkope Pool. (
via)
Reaguursels
InloggenDoe nu maar niet zo verontwaardigd allemaal
ZO ZIJN WIJ HIER NU EENMAAL,WAT SCHUIFD HET
STELLETJE HYPOCRIETEN.
Een meldpunt voor crypto-NSB-ers zoals die PVV-ers. Pro-Israel is slechts een dekmantel.TYpe zwartwerkende huisschilder
Onder dat koperstelende occupy tuig zaten ook Polen en Russen.
@Josien Wolthuizen Probeer jij dan maar een reanimatie te doen in een bed.
Oh,btw, vraag die Oosteuroper eens naar zijn certificaat! Voordat hij aan je gasleiding begint!
Namelijk verplicht he, in NL.
Anders betaalt je verzekering niet uit,namelijk.
Maar daar kom je zelf wel achter,als het te laat is.
Ik heb twee keer zaken met Polen gedaan en beide keren naar volle tevredenheid. Echt fijne, betrouwbare mensen met wie het ook gezellig én prettig zaken doen is. Heel persoonlijk ook. Waar ik woon, in een klein dorp in Brabant, zijn ook veel Polen. Die werken hier op het land en bij de bedrijven. Ik heb nooit overlast gezien. Dat is dan bij deze óók gemeld Geert Wilders !
vunzigevigo | 14-02-12 | 17:47
Ja,joh,ik ken dat.
Zo,n goedkoop badkamertje, maar ze smeren wel tuinslang in de muur als gasleiding!
Komt wel goed over 5 jaar als de tuinslang verteerd, en er weer een badkamer ontploft.
Voorschriften voor gas,water en licht,kennen ze uiteraard niet.
Maakt niet uit,de badkamer was stukken goedkoper,dan de plaatselijke loodgieter!
Wat een stomme lul, dat hij 2x zo duur was.
Je zal je leven en van je gezin,maar laten afhangen van zo,n Oosteuropeese knutselaar! Die geen Nederlands praat, en nooit meer te achterhalen is.
Dan ben je pas een stomme lul!!
@doenormaal! | 14-02-12 | 17:58
Roemer hield zich aardig in vanmiddag toen de oppositie Rutte vroeg om zich publiekelijk van die site te distantiëren.
En als ik eerlijk ben, vind ik het meldpunt van de PVV wat onhandig geformuleerd.
@Troef | 14-02-12 | 16:44
Huldo's!
Vandaar dat Roemer zich vanmiddag inhield bij het vragenuurtje in de Tweede Kamer, terwijl zijn collega's van D66 en Groenlinks en het schuim op de lippen stond.
Vooral Pechtold werd op meesterlijke wijze door Rutte gevloerd.
Enfin, eigenlijk verbaast dat meldpunt van de SP mij niet. Toen Polen zich bij de EU aansloot, waarschuwde Jan Marijnissen reeds voor een enorme toestroom van Polen en de gevolgen daarvan op de banen- en woningmarkt en problemen in oude wijken en wilde dat de grenzen voorlopig dichtbleven. Hij werd weggehoond door de PvdA, GroenLinks, D66 en overige eurofiele partijen.
Maar hij heeft wel gelijk gehad.
@Quid
Lees even dit:
worker | 14-02-12 | 15:58 |
worker | 14-02-12 | 16:30
Even natrekken en een update zou wel op z'n plaats zijn.
Spitto | 14-02-12 | 17:22
Ik zie trouwens de 'STERF' op het einde van je betoog. Had ik mijzelf de moeite van het reageren op jouw verhaal maar bespaard. Je bent het niet waard.
@Strangetown | 14-02-12 | 17:49
Ik beweer nergens het tegendeel. Ik zeg alleen dat beide zaken in kaart gebracht mogen worden. Neemt niet weg dat de SP enorm op zijn bek gaat door de PVV te verwijten wat ze zelf ook al jaren doen (aangaande het meldpunt concurrentievervalsing). Maar nu schop ik vast weer tegen het zere been. Sorry hoor. Ze doen het toch echt zelf. Ik moet er alleen hard om lachen. Als de PVV het doet mag het niet maar zelf doen ze het al jaren.
doenormaal! | 14-02-12 | 16:55 |
Concurrentievervalsing of overlast geven zijn 2 verschillende zaken, dus laat je 'Eureka-gevoel' maar achterwege....
Ik moet iig niks van polen hebben.. louter omdat ze al het werk pakken.. ben al 20 jaar chauffeur en kan nu geen baan vinden omdat al die goedkope polen het pakken.. krijg nu een wwtje en had daarvoor nog nooit een uitkering gehad.en als ze nu eens achteruit konden rijden.. nee.dat is er ook niet bij
wegwezen .. hier met mijn baan
Tsja, dat krijg je als je bejaarden gaat korten.
doenormaal! | 14-02-12 | 17:22
Leer eens lezen kerel. Ik zeg alleen dat de SP niet hypocriet is omdat het een totaal ander punt betreft.
me,myself and IK | 14-02-12 | 17:26 | + 0 -
Formuliertje op een website invullen. Ook veel succes.
Spitto | 14-02-12 | 17:22 |
Onschuldige mensen komen hier legaal werken en dan worden ze door een bepaalde partij als criminelen bestempeld.
Als mensen bang zijn of bedreigd worden moeten ze de politie bellen. Zo'n meldpunt werkt niet en werkt stigmatiserend.
@ Fret Kroked | 14-02-12 | 17:12
Tuurlijk, de politie bellen, wens je veel succes!
@Fret Kroked | 14-02-12 | 16:59
So what! Overal doen we onderzoek naar, overal zijn statistieken voor. Alles willen we weten en alles brengen we in kaart. Maar ohwee als het cijfers betreft die duidelijk maken dat immigratie veel problemen met zich meebrengt (werkeloosheid, criminaliteit meer discriminatie van Joden en homo's, meer overlast en meer intolerantie) en ohwee als het cijfers betreft die duidelijk maken dat de EU ten koste gaat van onze eigen werkgelegenheid (u kunt geen baan meer vinden omdat goedkopere krachten uit Oostbloklanden het werk veel goedkoper doen) en ohwee als duidelijk wordt dat de gevolgen van de EU ook nog meer overlast voor u en ik veroorzaakt! En ohwee als we zouden weten dat veel zakkenrollers en skimmers uit Hongarije en Roemenië komen. Oh wee!!! Stelt u toch eens voor dat we dat allemaal zouden weten. Dat moeten we toch niet willen he.
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:59
Flikker op jij, rat! Mensen zijn bezorgd en zijn bang. Bang dat er wordt ingebroken. Bang dat ze worden mishandeld en dan komen er klootzakken als jij even zeggen dat ze allemaal discrimineren? STERF!
Het grote gemis in de meldpunt actie is dat de bevindingen alleen in kaart worden gebracht en aangeboden worden aan de minister van SZW.Dat klinkt erg minimaal en leidt tot een voorspelbaar scenario waarbij er voor degene die een klacht hebben ingediend uiteindelijk niet veel zal veranderen.De minister zal voorspelbaar antwoorden in een ambtelijke brief met algemene bewoordingen waarbij hij veel zal verwijzen naar lokale verantwoordelijkheden.Als de PVV structurele klachten in de praktijk zou gaan onderzoeken om de oorzaken aan te pakken en alle gedupeerden te ondersteunen zou er al een ander beeld kunnen ontstaan. Ook als informatie uit de meldactie gebruikt zou worden voor moties of wetsvoorstellen om de problemen daadwerkelijk aan te pakken , bijvoorbeeld criminaliteit en overlast zou het ook geloofwaardiger worden. Ook zouden ze gedupeerde Oost-Europeanen kunnen betrekken waar zij zelf geen schuld hebben of door hun gedrag aan gemelde klachten, zoals de beschreven uitbuiting door bepaalde werkgevers.Hierdoor wordt duidelijk dat de PVV er niet op uit is om de hele groep te generaliseren. Als de PVV dit allemaal niet zo belangrijk vindt blijft door de hele publiciteit en polemiek alleen het beeld over van een geslaagde maar zeer bedenkelijke publiciteitsactie waardoor de PVV weer de agenda's in Den Haag en daar buiten domineert en zal er uiteindelijk niks veranderen.
Troef | 14-02-12 | 17:06
Beter lezen. Ik zei alleen dat de meldpunten van PVV en SP niet te vergelijken zijn en dat daardoor de hypocrisie-kaart niet getrokken kan worden.
Als je overlast in je buurt hebt moet je gewoon de politie bellen.
@ Fret Kroked
Alleen wanneer uw buurt naar de kloten gaat moet u uw bek houden?
doenormaal! | 14-02-12 | 16:55 |
Jij ziet serieus niet dat dit anders is?
SP zoekt naar gevallen van concurrentievervalsing. De PVV naar concurrentievervalsing EN overlast. De PVV speelt het veel meer op de man.
HAHAHAHAHAHA! Zie hoe ontstellend hypocriet de SP is! 217.26.122.85/2012-02-14/emile-roemer-...
De PVV veroordelen vanwege hun meldpunt en zelf hebben ze al járen zo'n meldpunt!
@Troef | 14-02-12 | 16:44 |
Sociaal betekent dan ook: elkaar verrot schelden, ruiten ingooien, afpalen, afzeiken, voor lul zetten, de deur wijzen, grenzen dicht, mijnenvelden eromheen, wachttorens met machinegeweren erop, je loon inleveren bij de staat.
Sociale controle heet STASI, GESTAPO, AIVD, PVV ...
Meldpunt Polenuitbuiters:
Wij zijn begonnen met een inventarisatie van concurrentievervalsing op de arbeidsmarkt die wordt veroorzaakt door de toestroom van Polen en andere Oost-Europeanen.
Hun massale komst en behandeling werkt ontwrichtend: de Polen worden uitgebuit, Nederlandse werknemers worden verdrongen, en kleine ondernemingen en zelfstandigen worden steeds vaker uit de markt geduwd. Wij willen helder zicht op de problemen die worden veroorzaakt door de extreme liberalisering van de arbeidsmarkt.
Bovenstaande tekst is niet afkomstig van de PVV, dit meldpunt 'concurrentievervalsing van Oost-Europeanen' komt van de Socialistische Partij zoals hier is te vinden.
www.sp.nl/enquetes/concurrentievervals...
Binnenkort worden we allemaal onderworpen aan deze neo-liberale praktijken. Marktconform enzo.
Het uitkleden van de bevolking door de EU fascisten (lees banken aka illuminati) gaat echt niet beperkt blijven tot het zuiden of oosten.
Straks heb je nog iets uit te leggen aan je kinderen. Waarom ze lijfeigenen zijn. En pappa niet heeft ingegrepen. "Omdat ik dacht dat we ook mee mochten delen in het graaien. Ze hadden gezegd dat iedereen die gehoorzaam is en zich de tiefus werkt niks te vrezen heeft (lijkt op VVD partijprogramma)".
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 16:40
Niet lachen om iemands naam, dat is flauw. Smakelijk!
@Fret Kroked | 14-02-12 | 16:37
Zo heet hij wel maar we kennen hem eigenlijk allemaal als Malle_Pietje_die_met_zijn_dronken_kop_in_de_struiken_ligt maar dat is te lang voor een nick ...
A.Th. | 14-02-12 | 16:36 | + 0 -
ROFLOL!
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:37
Ja, klopt.
Maar niet Deun van het Duinpat.
Ach, het zal allemaal wel.
Eet smakelijk voor straks!
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:34 | + 0 -
Zie TEUN 16:36.
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 16:36
Ja, dat moest toch? U heet toch ook Teun?
@Fret Kroked | 14-02-12 | 16:34 |
Gaat even klagen bij het meldpunt overlastgevende reaguurders en nuke die eerstneukendanpraten. Slechts een klikje weg ...
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:34
U heet echt Fret Kroked ?
eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 16:16
Normaal doen Polen er wel meer.
Misschien zit ik er toch naast.
:)
eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 16:28
U heeft nooit gehoord van eigennamen?
@brabant altijd -1 | 14-02-12 | 16:30
Goed plan, jij bevalt me niet, dus ga jij nu eens lekker in Polen werken.
@eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 16:28 | + 0 -
Ja maar ik heb een excuus, dikke vingers en een touchscreen.
Uitgebuit my ass. Als het je niet bevalt, ga je toch gewoon lekker in Polen werken.
Cuyahoga | 14-02-12 | 16:14 |
In de media zul je het niet horen, in alle persberichten gaat het over een 'Rotterdams' echtpaar. Kennelijk mag het niet genoemd worden.
Maar ik kan je garanderen dat dit echtpaar (en hun kinderen) uit Rotterdam Oost gewoon Polen waren die uit hun thuisland arbeiders importeerden. Niks Nederlanders dus, sterker nog hun auto's stonden nog gewoon steevast op Pools kenteken. Die droegen dus helemaal niks af aan Nederland.
.
Verder werkte het Poolse echtpaar juist door Polen hierheen te halen die alleen Pools spraken, en dus volledig afhankelijk waren van dit echtpaar als hun 'gastheer'. Zij zorgden voor de reis en verblijf in Nederland. Juist het feit dat het echtpaar Pools was maakte dit mogelijk, hoe wil je dit immers als Hollander gaan organiseren?
Eh, dit is juist wat de VVD en hun sektarische broeders van het CDA willen: her-invoering van de slavernij.
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:22 | + 0 -
Een Fret is een dier en die snack spel je ook anders.
GS = nodeloos kwetsend, dat je het maar weet!
Bejaarden? >'De 57-jarige man en de 51-jarige vrouw zijn inmiddels voorgeleid'
@mr gaga | 14-02-12 | 15:26 | + +6 -
Meldpunt voor PVV overlast:
Dronkenschap ja (x ) nee ( )
Kroegterreur ja (x) nee ( )
Huiselijk geweld ja (x) nee ( )
Urine door brievenbus ja (x) nee ( )
Taalverloedering ja (x) nee ( )
Limburgse tongval ja (x) nee ( )
Duidelijk x geschikt.
eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 16:13
Pardon?
Is er al een meldpunt overlastgevende parlementariers? Overlastgevende ambtenaren?
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 16:15 | + 0 -
Ach, hij heeft nog maar één tegel gelegd...
brutus68 | 14-02-12 | 15:20 | + 2 -
Stalin!
eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 16:13
Ik vind dat Fret het voor een Pool best aardig doet.
Stel, je bent een woningstichting (Dordrecht!) en je hebt een flink aantal verouderde huurflats die je af wil breken en vervangen door luxe appartementen.
De vaste bewoners, die er vaak al jaren wonen, willen natuurlijk niet zomaar weg, dus wat doe je als er 1 vrijkomt, je zet er Polen in.. met een tijdelijk huurcontract.
Binnen no time komen er woningen vrij (overlast) en daar zet je nog meer Polen in...
@Pa Cartwright | 14-02-12 | 16:12
hahaha
Ik ben wel benieuwd of de tegel van
worker | 14-02-12 | 15:58
nog bevestigd wordt.
Geeft toch weer een andere draai aan dit topic, voor zover er al ergens een draai in zat dat is.
Fret Kroked | 14-02-12 | 16:07 | + -1 -
Zowel Kaas als jij hebben denk ik wat moeite met de correcte spelling...
Wat is het standpunt van Rutte?
Maar het zijn wel slaven (slavisch). MDI => dit is een grapske.
Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:12 |
.
Pff, niveautje. Zit je in groep 3 of zo?
Straat in Den Haag. Vriendin denkt na 3 jaar aan verkoop van huis. Waarom? Omdat de huizen door Turkse eigenaars per kamer of verdieping worden onderverhuurd aan Polen, Russen, Roemenen, Bulgaren en Hongaren. Ooit een gezellig volksbuurtje vlakbij het Zuiderpark. Autochtoontjes vluchten nu weg want harde muziek, dronkenschap, kots, geschreeuw hele dag door in huizen en andere tuintjes. Ook niet leuk als vriendin wordt begluurd en continu nagefloten door bronstige Poolse mannetjes aan overzijde huisje. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal geen overlast!
@Terpetijnzeikert | 14-02-12 | 16:02
"hersenloos PVV-volk"
Pleonasme.
zeg maar jansen | 14-02-12 | 15:50 |
Soms moet je de strijdbijl gewoon begraven.
T. Grimbek | 14-02-12 | 15:30 |
Haha, die Robin wil gewoon een potje neuqon. Waar niet mis mee is, overigens.
Cuyahoga | 14-02-12 | 16:01 |
Die schatting is veel te hoog. Afgezien van het feit dat er nauwelijks monogame mannen zijn.
In mijn straat woonde ook Polen, prima volk op 1 ding na. Het waren geen tegelzetters of zo maar ze werkten in de kassen. Hierdoor had ik geen moer aan ze. Verder nooit last van ze gehad, wel van hersenloos PVV volk.
Die Wilders maakt wel het jankende kleine kind in mensen los. Ik lees al dagen lang kinderachtige reacties van mensen die als het om Wilders gaat op de auto-pilot gaan. Bedankt Geert!
Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:58 |
Het kost inderdaad een paar centen. Als uitkeringstrekker kun je vaak voor minder wel terecht bij een bijstandsmoedertje, die wat bij wil verdienen.
Da Mul | 14-02-12 | 15:56
Volgens mij geldt voor driekwart van de mannen die nooit naar de hoeren gaan gewoon dat ze niet persé hoeven te betalen om sex te hebben.
Ahumm, het Domme linkse meisje Josien Wolthuis kan wel zo bijdehand roepen, maar ik ken deze zaak en ik kan vertellen:
Het echtpaar is een POOLS echtpaar!
De mensen woonden sinds kort in Rotterdam, komen uit provincie Powiat Opolski, en zijn absoluut geen Nederlanders. Maar dat vermelden de persberichten niet. Kennelijk niet belangrijk.
@Da Mul | 14-02-12 | 15:56 | + 0 -
Tja, het trekt me niet, hoeren. Trekken is al te duur.
Da Mul | 14-02-12 | 15:56
lol
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 15:54 |
Zeker de helft van de mannen die nooit naar de hoeren gaat, doet dat omdat het té spannend is.
Als je wilt neuken, moet je koelbloedig zijn. Zo heeft de natuur dat netjes voor ons geregeld.
@Graaf van Egmont | 14-02-12 | 15:48
LOL. Baas.
@Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:45
Als voormalig sloper heb ik een hekel aan bouwfuckers en bilspleetcultivatoren.
Vandaar mijn op 1 hoop tegel.
Da Mul | 14-02-12 | 15:50
Ik ken er eentje die had zijn auto ook heel discreet achter het pand geparkeerd.
Daar had tie weinig aan toen zijn vrouw hem moest komen halen na een halve hartverzakking.
@Puz Pin | 14-02-12 | 15:50
Yep. Geen aanbod zonder vraag.
De Volkswagen Polo was nochthans een betrouwbaar automobiel.
Polen zijn zielig, allemaal!
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 15:48 |
Maar eerst even in bad met een dame bij Club Noblesse, waar je de auto discreet achter het pand kunt parkeren.
En dan was er nog een groepje Polen wat onderling slaags raakte.
Bleken elkaars tegenpolen te zijn.
@pius | 14-02-12 | 15:42
Arbeidsinspectie moet hier veel beter op gaan acteren. Overal waar een Pools kenteken voor de deur staat en er sprake is van werkzaamheden gewoon even aanbellen en naar een werkvergunning en verzekeringspapieren vragen. For starters want opdrachtgever mag wat mij betreft aan de belastingdienst uitleggen waar die nieuwe badkamer cash van betaald is.
In plaats van een beetje dom op de PVV te schelden zouden Linkse partijen een meldpunt voor Polenslaven kunnen beginnen
Of is die er als, want je krijgt er waarschijnlijk subsidiegeld voor en dat laat geen enkel Linksmensch zich ontgaan.
pius | 14-02-12 | 15:44
Ik had ook zo'n huis gekocht. Gebouwd met uitkeringstrekkers en halfwas metselaars, want scholieren. Geen stootvoeg lag recht boven de andere. Alles scheef. Kostte 162.000 gulden. Gelukkig kon ik het voor 279.000 euro verkopen na 15 jaar. En daar leef ik nou hypotheekvrij van in mijn geliefde 0033.
Da Mul | 14-02-12 | 15:46
Dat waren tijden niet ?
Met je zakken vol terug naar huis.
Hekulanallus | 14-02-12 | 15:19 Als het aan de Polen lag was er drie meter op gemetseld.
Mooie klus.
DANNY3960 | 14-02-12 | 15:43
Tuurlijk ken ik hem maar Gene spreekt veel beter Engels dan Roman dat doet.
In de jaren 70 en 80 werden op dezelfde manier Nederlandse c.q. brabantse bouwvakkers ingezet in de Duitse bouw. M.b.v. Nederlandse koppelbazen die het met belastingen en verzekeringen niet zo nauw namen.
Niks nieuws onder de zon en al helemaal onzin om het als een typisch Pools probleem te beschouwen.
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 15:41
Roman Polanski ken je ook, toch?
@pius | 14-02-12 | 15:44 | + 0 -
Komt voornamelijk door de grondprijs en projectontwikkelaar, het bouwen zelf is niet zo duur.
En dat meldpunt zuigt. Ik heb er hier in het dorp eentje waar ik een teringhekel aan heb. Kan ik niet melden want het is geen Pool.
Kudt man.
@Underground Madnezz | 14-02-12 | 15:37
Ik heb trouwens een huis gekocht dat gebouwd is door jouw sector. Over roof gesproken. Legale roof weliswaar.
Maar toch.
Hebben jullie ´m ook gezien bij talkshow P&W ?! Super goede rapper ! Het is fijn dat P&W aan nederland laat zien dat een kwaliteitsmomentje met ´een Pool´ heel gezellig kan zijn. En... ik vond zijn rap toch veel grappiger dan de rap van mijnheer Leers.
@Underground Madnezz | 14-02-12 | 15:37
Je bent een sieraad voor de mens inderdaad.
Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 15:41
Roman Polanski ken je ook, toch?
Polen kunnen zo goedkoop werken omdat de bedrijfswagen niks kost. De leidingen die ze nodig hebben jatten ze uit leegstaande gebouwen en de Poolse elektricien winkelt bij de spoorwegen.
Dat doen ze ook nog eens in niet gedeclareerde uren.
@Puz Pin | 14-02-12 | 15:40
Je doelt op een meldpunt voor degenen die dit mogelijk maken dus.
De enige goede Pool die ik ken is Gene Hackman.
@pius | 14-02-12 | 15:33
Ik niet in ieder geval, erger me kapot aan dit soort ongebreidelde concurrentievervalsing. Mijn buurman is zelfstandig schilder, de man kan er niet meer met eerlijk werken en belasting betalen tegen opboksen.
pius | 14-02-12 | 15:36 |
Nee. Onze halve welvaartsstaat is opgebouwd over de rug van uitgebuite buitenlanders. Beetje dankbaarheid zou op zijn plaats zijn.
Hee, leuk dat je er bent, kom binnen, gezellig.
Mooi huissie geworden, he? Heel goedkoop kunnen kopen, ja. En toen zwart laten opknappen door zo'n busje Polen. Kost niks, man. Ze leven op bier en aardappels en ze slapen met z'n tienen in 1 kamer. Goed toch, die Polen. Deze jongen woont er mooi van.
Ik als zelfstandig ondernemer in de bouwsector merk het wel degelijk, wij als NLers worden verplicht om dure verzekeringen te nemen, en bij aanmelding je papiertjes te laten zien waar je een paar jaar voor gezwoegd hebt dmv opleidingen en avondopleidingen, waardoor onze uurprijzen de pan uit reizen willen wij zelf ook nog een boterhammetje op de plank hebben, elke keer als ik zo'n oostblok-bandiet tegenkom die beweert dat ie het voor het helft van het geld kan doen, kan ik het toch niet laten om deze meneer even door de belastingdienst door te laten lichten, vrij oneerlijke concurrentie en ik weet dat ik in onze sector niet de enige ben die er zo over denkt
Je word toch doodziek van de haat en de angst van diegenen die over het algemeen het meest hebben geprofiteerd van het werk van anderen.
Of ligt dat aan mij.
In feite illustreert dit meldpunt wel de hypocrisie van zo'n rechts kabinet. De VVD wil de loonkosten drukken door goedkope arbeidskrachten uit het buitenland, de PVV wil buitenlanders juist weren. Je hebt geen oogkleppen nodig om dat te kunnen zien.
vetkleppert | 14-02-12 | 15:23
Dat is het beleidsplan van Albert Heijn kort samengevat.
Naast smelten kunnen Polen ook heel goed zuipen.
Interessante pool-emiek.
@Puz Pin | 14-02-12 | 15:30
Zwart werk ja. En wie maken dat mogelijk?
Een grote puinbak aan zwart en grijs werk, er gaan miljoenen euros de grens over maar in geval van ellende mogen onze sociale voorzieningen de boel opknappen.
journalistiekdoejezo.wordpress.com/abo... liev!!11!!
mooi dat het valentijnsdag is dat rechtvaardigt het om een kaartje te sturen :-)
Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:26 |
Dat meldpunt is bedoeld om domlinkse en domrechtse sentimenten een gezicht te geven.
Deze tactiek werkt al jaren naar behoren. Ondertussen draait de wereld gewoon door.
@Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:26
Inderdaad. Wat mij betreft gewoon een meldpunt voor overlast. Daarna kun je altijd nog de statistiek op de herkomst van criminelen los laten als iemand dat wil.
@vetkleppert | 14-02-12 | 15:23
Goed verwoord.
Als al dat werkschuwe occupytuig dat we de laatste maanden hebben zien janken, klagen, praatlepels doorgeven, koper stelen en de zaak onderschijten, een troffel, een aspergesteker of een paar werkhandschoenen had gepakt, hadden we niet zoveel Polen nodig gehad.
Buiten dat vind ik het gewaagd om grappig te doen over rijden met alcohol, ik keur dat ten zeerste af en iedere Pool die ze daarop betrappen mogen ze van mij het land weer uitschoppen.
Wij hebben Polen omdat de meeste uitkeringsrukkers weigeren om ook maar een poot uit te steken! Nu hebben we Polen omdat iemand het werk doen moet... en gaan we haatcampagnes oprichten e.d.? En dat er mensen zijn die net zo debiel zijn als Wilders is zorgwekkend voor het bestaan van onze soort.
En door het milieu dreigen de polen ook nog weg te smelten.
Meldpunt voor PVV overlast:
Dronkenschap ja ( ) nee ( )
Kroegterreur ja ( ) nee ( )
Huiselijk geweld ja ( ) nee ( )
Urine door brievenbus ja ( ) nee ( )
Taalverloedering ja ( ) nee ( )
Limburgse tongval ja ( ) nee ( )
@Koninging Beatricks | 14-02-12 | 15:24 | + 0 -
Ik begrijp dat hele meldpunt niet specifiek voor oost-europeanen. Er zal vast gespuis tussen zitten, maar dit kan toch gewoon regulier gemeld worden?
Geweaun een website "Meldpunt asociale bejaarden" oprichten.
he.. de PVV is weer gedraaid :)
Een Kamermeerderheid wil niet dat het ACTA-verdrag wordt ondertekend voordat vaststaat dat het verdrag niet in strijd is met de grondrechten. Ook de Partij Voor de Vrijheid is tegen. Eerder steunde die partij de onderhandelingen nog.
Van de SP, GroenLinks, D66 en de PvdA was al bekend dat ze niet blij waren met het omstreden antipiraterijverdrag ACTA. Nu steunt ook de PVV een motie waarin de Tweede Kamer aangeeft het ACTA-verdrag niet te willen ondertekenen, meldt de NOS.
@ vetkleppert | 14-02-12 | 15:16
Mwoah, die gasten in de bouw voelen het wel hoor, vermoed ik. Dat aspergeverhaal is iets anders.
NB; in de bollenstreek werkten Polen 25 jaar geleden al naar tevredenheid als seizoensarbeider.
In Polen zitten ze weer met goedkope arbeidskrachten uit Roemenie opgescheept.
Kun je nagaan hoe kut het in Roemenie is.
De enige uitgewoonde Polen die ik ken doen allemaal porno. Ik kijk er graag naar, weinig rubbertieten in die contreien.
Of mis ik nou iets?
@Kaas de Vies | 14-02-12 | 15:19
Gewoon: als je iemand een hongerloon wilt betalen waar je hier niet van kunt leven en hem bovendien als een hondsvot wilt behandelen, dan vind je daar geen Nederlander voor.
Dus haal je hem van een plek waar mensen het nog een stuk slechter hebben. Dan krijg je je werk wel voor weinig en dan zet je en passant de Nederlanders effe lekker onder druk om zich ook te laten afrossen voor weinig.
Waarom is er wel een Polenoverlast -website en geen Finnenoverlast -website?
Onder één van de dure villa's aan de Huigsloterdijk bij de Kaag bevindt zich in de dijk uitgegraven een souterrain waar op 40 m2 20-30 Polen "gehuisvest" zijn ad 10 euro per nacht, dagelijks contant te voldoen. De ingang is alleen achterom door het weiland en tussen de bosjes door te vinden. Ik heb er namelijk ooit eentje thuisgebracht die ziek geworden was. Politie weet ervan maar gedoogt uiteraard. De belangen zijn te groot dan dat de pliesie daar in zou grijpen...
Echtpaar van heel oud, net zo oud als dit ''nieuws'' Quid?
Gewoon hetzelfde meldpunt dat de PVV heeft opengesteld Johnny.
De les: er is niet zoiets als een goedkope kracht, dat komt bikkelhard terug. Daarom zijn alleen kennismigranten echt een aanwinst.
Weten jullie wie er ook Polen als slaven liet werken?
Zoho,komen jullie daar nu al mee,WAT SNEL ZEG.Dit stond al een paar dagen geleden op RTV Rijnmond.GeenStijl loopt behoorlijk achterlijk.
Wie begon er ook alweer met het stigmatiseren van Polen?
Remember: 'Polen zijn .... allemaal!!'
Stond de muur er nog maar.
Menig (Bouwgarant) aannemer of schildersbedrijf komt tegenwoordig ook gewoon met Polen aansloffen. Daar betaal ik toch niet voor?!
@vetkleppert | 14-02-12 | 15:16 | + 0 -
Ik vraag mij altijd af hoe het kan dat deze slachtoffers zo lang uitegbuit kunnen worden.
Maar, maar... als we die Polen dan ook alle rechten en loon geven waar in feite andere Nederlanders ook voor werken, wat hebben we dan nog aan ze? Hoe groot is dan nog de winstmarge? voor wie is die winst? en willen we een integratiedrama 2.0 alleen om de bonus te spekken van een paar werkgevers?
@goedverstaander | 14-02-12 | 15:16
Ligt eraan of het winter is.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/02/...
@haatbaard | 14-02-12 | 15:15 | + 0 -
Je krijgt waar je voor betaald, als je als bouwer ongeschoold goedkoop personeel van ver haalt, kan je verwachten dat ze andere kwaliteit leveren.
Mijn ervaring met onze midden- en oost Europese volkeren is louter positief.
In Nederland huur ik ook geen ongechoold personeel in om mijn badkamer te betegelen, maar vaklui, en die heb je echt in Polen rondlopen.
Terug naar de echte koppelbazen van de jaren 70!
Ah de PVV doet eindelijk iets goed, en Johnny Quid moet het weer even de andere kant op spinnen.
Inderdaad. Moe-lander-uitbuiters aan de schandpaal, in plaats van mensen die een pokke eind reizen om voor pokkeweinig geld het pokkewerk te komen doen waar onze pokkewerklozen geen zin an hebben.
Polarisatie?
Nederland is zelf debet aan overlast van buitenlandse werknemers. Terugdraaien en een keertje gaan handhaven.
@ Gelijke Polen gelijke kappen.
pius | 14-02-12 | 15:14
Gelijke Polen, gelijke IJSkappen bedoelt U?
Zo blij ben ik er anders niet mee dat de beheerder van het appartementencomplex polen heeft ingehuurd voor de bouw. Van oud cement door de WC spoelen tot en met ongelijke vloeren en muren, we hebben alles wel gezien hier. Polen zijn kudt, allemaal
Overigens terecht natuurlijk. Als ze een opleiding hadden gedaan hadden ze wel beter geweten!
Opsluiten in een eeh... gevangenis. FF snel bouwen --> Polen!
Daar drink ik er eentje op Quid
Zeer sterk topic overigens. Gelijke Polen gelijke kappen.
Als het maar geen Pools echtpaar is dan!
Die Poolse vrouwen mogen best langskomen, laat die mannen maar thuis.
Bulgaren en Roemenen, die wil je hier niet hebben.
onder aan de ladder beginnen..
Waar zou je dat kunnen melden?
VOC mentaliteit v2.0 Niks mis mee toch?
Toen ik de kop las dacht ik even dat het weer over de Bible Belt zou gaan.
De meeste uitzendbureautjes zijn van Turken.
Maar het zijn wel slaven (slavisch). MDI => dit is een grapske.
REAGEER OOK