Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tests bewijzen het: Bible Belt is pedonetwerk

biblebelt.jpg“Ik dacht dat het één op de vier was die seksueel misbruik meemaakt, maar ik heb nu de indruk dat één op de vier géén incest meemaakt.” Hoppa. Aan het woord is een medewerker van een reformatorische jongerenorganisatie, in een onderzoek dat Movisie vandaag publiceerde. Er gaat een beerput van voorwereldlijke proporties open over incest, mishandeling en vooral de verstikkende doofpotcultuur op de Hollandsche biblebelt. ”Een andere respondent kent verhalen van dorpen in Gelderland, die gaan over misbruik door een grootmoeder en een uitwisseling van de kinderen door buren voor seksueel misbruik. Deze verhalen werden bevestigd door twee huisartsen in de regio." Nog eentje dan, om het af te leren: "Een meisje van wie bekend is dat ze lesbisch is, wordt mishandeld door haar ouders en vervolgens door hen op straat gezet." Het gaat maar door en ieder denkbaar cliché over SGP-stemmende mannenbroeders is gewoon WAAR. Zwaar gereformeerden die met den Bijbel in de hand hun homoseksuele kinderen afranselen en verstoten, zwetend op hun 12 dochters kruipen en hun zonen in zuipketen ongegeneerd en in groepsverband over meisjes heen laten gaan die toch al bekend staan als damaged goods. Het hele rapport (hier te lezen, teiltje erbij is aan te raden) wasemt muf angstzweet gistend in keurige zondagse pakken. Daders blijven buiten schot want de doofpot zit dichter dan de Oosterscheldekering tijdens springtij en hoofden worden standaard geleverd met een bord ervoor en een hand erboven. Iedereen kijkt weg, niemand steekt een poot uit want wat de Kerkenraad vindt is belangrijker dan je eigen kinderen te beschermen tegen verkrachting en slaag. De slachtoffers: vrouwen, kinderen en iedereen die het in zijn van de Satan besnuffelde hoofd haalt om niet tot op de millimeter nauwkeurig op hele noten naar de Statenvertaling te leven. Uiteraard uit naam van het giftige fantasievrindje God, om nog enig cachet te geven aan de onzegbaar smerige praktijken van Zeeland tot Veluwezoom. “Is het seksueel misbruik bekend bij een ambtsdrager, dan gaan de ‘echt moedige’ ambtsdragers wel in gesprek met de dader. Ze gaan vaak in gebed (met hem), en leggen het vervolgens in de handen van God." Goed bezig jongens, dat zal hem leren. Wanneer houden we eens op met deze generaties voortdurende, zichzelf in stand houdende pedo-incest-enclaves te dulden? Waar blijft het meldpunt, waar blijven de kamervragen, wie gooit de ramen eens open in GrefoNederland? Even een frisse neus halen met die dichtgetikte inteeltkoppies. Volkomen buiten de realiteit staan is eng, maar boven de wet staan is verboten. Ook voor Jezusfreaks.

Reaguursels

Inloggen

Is mijns inziens niets nieuws en blijft helaas niet enkel beperkt tot de 'bible belt' maar gebeurd binnen ieder streng geloof. Hoe strakker men mensen houdt, hoe meer dergelijke excessen voorkomen. Tip voor politiek Nederland?

hournunsmeeop | 15-02-12 | 12:33

Het ligt natuurlijk niet aan God of de bijbel. Je zou kunnen zeggen: de eerste bestaat niet en een boek kan niks.

Helaas ligt het anders. God bestaat wel (al is het maar in de hoofden van de aanhangers) en het boek kan wel degelijk aanzetten tot...

De schuld ligt echter uiteindelijk gewoon bij de mensjes die ofwel God&bijbel schaamteloos misbruiken voor het legitiem maken van hun pretjes, of die last hebben van zwakte van het vlees (om in die termen te spreken).
In elk geval varen ze wel bij de bescherming die de doofpotcultuur hen biedt. Ik zegL infiltreren en oprollen die boevenbende.

xspalm | 15-02-12 | 12:20

gelovig, niet gelovig, bla bla bla. bij dit soort beesten gewoon de klabanus amputeren zonder verdoving. doen ze t nooooit meer, echt waar. trouwens ook doen bij loverboys, verkrachters en ander sexueel gefrustreerd uitschot. probleem opgelost.

kaplaarzenverkoper | 15-02-12 | 10:06

station nijkerk,station putten,station ermelo,station harderwijk,station nunspeet,station t'harde.

groetjes NS

ronnie geilstra | 14-02-12 | 23:47

Citaat: " Een ieder heeft het recht te verdwalen in zijn eigen sprookjesboss" einde citaat. Bron onbekend

mrSkapig | 14-02-12 | 23:21

Als atheïst woonachtig binnen de biblebelt kan ik slechts beamen dat de gelovigen hier vooral bestaan uit enge hypocriete machtswellustingen die uit frustratie en übermenschgevoelens zeer rare capriolen uithalen zodra men denkt dat de gemeenschap even niet meekijkt.

In de buurt zeggen we meestal dat "die fijnen zitten zondags vooraan op het kerkbankje te bedenken wie ze maandag als eerst een poot uitdraaien".

Religie is erger dan kanker. Kanker geef je niet mee aan de volgende generatie.

Statler en Waldorf | 14-02-12 | 22:43

@bardock 20:35 gelovigen zijn toch van de pot gerukt, of ben ik nou gek?

WildPlassert | 14-02-12 | 22:37

Ik ken ze, daar in Ommen, Staphorst, Katwijk. Lelijke mannen (dito dikke vrouwen). Zonloos Blank-Wit. Gristelijk. In vette gladde zwarte pakken. Naar de kerk. Stinkend uit kunstgebitbekjes. Op pepermuntje zuigend. De baas in huis. Niemand houdt van ze.

Musset | 14-02-12 | 22:27

Uit het rapport: "Er bestaan geen representatieve cijfers over seksueel misbruik specifiek in
orthodox-protestantse gezinnen en / of cijfers over seksueel misbruik van jongeren in orthodoxprotestantse
gemeenschappen."

Oh....

Bologna | 14-02-12 | 21:38

Naar maar waar.

hotmint | 14-02-12 | 21:29

Los van het onderzoek zelf, wat ik nu aan het doorlezen ben: Toch weer jammer dat er veel (dus niet iedereen) mensen zijn die mensen gelijk over 1 kam scheren. Een gemiddelde GeenStijler hier vind normen en waarden belangrijk, vind het belachelijk als iemand mishandeld word. Waarom dan wel discrimineren? Hoezo schijnheilig?

Geloof wat je wilt geloven, geloof helemaal niks, maar respecteer elkaar gewoon even. Zo lastig is het niet.

Mocht je je toch zo druk over religie maken, terwijl daar toch geen noodzaak voor is, je gelooft het toch niet, kom dan gewoon even langs om een beschaafd gesprek te houden.

Dat geld ook voor de auteur die zichzelf 'A. Nanninga' noemt.

bardock | 14-02-12 | 20:35

jemig wat slap en stompzinnig.... Geenstijl kan een onderzoek met in de conclusie de veronderstelling dat huiselijk geweld in orthodox christelijke gezinnen NIET vaker voorkomt en dat er in die kring heel veel factoren zijn waardoor de kans daarop ook kleiner is brengen met de kop:

Tests bewijzen het: Bible Belt is pedonetwerk

en alle reaguurders zonder te lezen er op duiken.. wij van wc-eend haten wc eend maar dan anders..

eenKAA | 14-02-12 | 20:09

Wisten we toch allang "nog maar eens aan jolanda uit epe denkt"

chani | 14-02-12 | 20:06

@IJStengel | 14-02-12 | 13:41
Als dat nog niet gedaan is zal wil dat wel even doen.
Weliswaar niet op een eigen misbruikin.nl domein maar daar valt imho wel overheen te komen...

paost712 | 14-02-12 | 20:04

Die gelovigen gewoon in een zak vol met keien de plomp in flikkeren en als God bestaat, en aan hun zeide staat, zal hij ze wel wonderbaarlijk redden!

prinsclausdetweede | 14-02-12 | 19:51

Laat me raden... niemand heeft het rapport gelezen.

Een paar conclusies: 1. De verschillende vormen van huiselijk geweld (fysiek, seksueel en psychisch geweld) komen net als in andere kringen ook voor binnen orthodox-protestantse gezinnen. 2. Vanuit het geloof is daarnaast ook een sterk normbesef over wat hoort en niet hoort. Geweld en incest worden om deze reden in veel gezinnen afgekeurd.

Tja, je kunt ook een column maken over dat ene kleine zinnetje en het uit z'n verband rukken. Ook knap natuurlijk...

En voor degenen met het geheugen van een garnaal: Hoe seculiertjes met hun kindertjes omgaan kun je het beste vragen aan Benno L. en Robert M. (Hofnarretje).

Tartak | 14-02-12 | 19:29

@Captain Amsterdam | 14-02-12 | 16:27 | + -2 -

Ze lijkt meer op het zusje van Quid.
Inhoudelijk even waardeloos en stilistisch net zo slecht.

sitzkrieg | 14-02-12 | 19:26

Ok, katholicisme en de refo's: check. Zullen we die andere takken van het christendom ook maar gelijk doorlichten? Dan hebben we het maar weer gehad.

shamehair | 14-02-12 | 18:59

Had Nietsche toch gelijk! alleen maar gericht op XXX op bedje van gebeden, geserveerd met een bitterzweterig godssausje.. GADVERDAMME!!!!

puppeteer | 14-02-12 | 18:17

Hm - gaan we weer. Nanninga zoekt een kaartje dat half Nederland bestrijkt, en dan blijken er 19 mensen te zijn geinterviewd!
Zuwwe d´r nou ´es een onderzoek naastleggen over de incidentie en de mate van ´openheid´ bij ongelovigen?!
Of denkt er iemand dat seculier-religieuzen vanwege hun progressieve welingelichtheid hun handen thuishouden, en altijd ferm naar een meldpunt stappen als ze onraad ruiken, never mind the neighbours?? Yeah right!

Vermoeiend verschijnsel hoor: mensen die weleens wat kritisch zeggen over finnen zijn zó gretig om te laten zien dat ze zonder aanzien des allochtoons spreken dat ze iedere zondigende nederlander in het openbaar vermenigvuldigen en delen. Vooral als het gelovigen uit de provincie zijn natuurlijk.. De katholieken hebben we gehad, nou de grefo´s nog.

Ik ben toch zó nieuwsgierig naar de cijfers over de rest van de bevolking..!

J. van Gaal8771 | 14-02-12 | 18:16

Goh, ze wijken niet eens echt af van de samenleving zoals wij die met z'n allen kennen. Dus tóch gewone mensen !

HIL | 14-02-12 | 17:58

Lijkt me dat CDA, CU en SGP wel iets belangrijkers aan het hoofd hebben dan tor verbieden.

Captain America | 14-02-12 | 17:57

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Amen

ratelaar | 14-02-12 | 17:52

Ach ja alle gelovigen, of ze nou jood, gristen of lam zijn, gaan allemaal uit van macho culturen, van die types die neuqe wat ze willen. En dan het lef hebben om het verkrachtte slachtoffer de schuld te geven. "zw daagde me uit" en "ze vroeg erom" dat werk.
Allemaal even walgelijk.
Hoe eerder die gelovigen weg zijn des te beter.
Dus als zij (gelovigen) zeggen: "niet inenten" Hun vooral niet inenten.
Ausrotten dat tuig dat al millenia de mensheid teisterd.

Linke Joop | 14-02-12 | 17:49

Niets is de mens vreemd in het creëren van zijn eigen Sodom en Gomorra, waarin een ander gekwetst, gepijnigd, beschadigd, misbruikt en mishandeld wordt.
Daarvoor hoeft een mens niet religieus te zijn en/of te worden. Ugh!

Strangetown | 14-02-12 | 17:39

... na lange tijd weer eens wat gelezen op GS.
Krijg spontaan heimwee naar de oprispingen van Kouwes...

Eppo | 14-02-12 | 17:08

@AutSider | 14-02-12 | 15:12
Gelukkig wel inderdaad :-)

Onderbuik | 14-02-12 | 17:08

Laat het (ver)oordelen maar aan god over....

exkoppijn | 14-02-12 | 17:08

Volgens mij heeft GS, in de vorm van de mij totaal onbekende Nanninga, het rapport slechts zeer selectief gelezen. Het kaartje met de kleurtjes duidt slechts aan waar het meest op de SGP wordt gestemd en verder wordt geconcludeerd dat misbruik niet meer, maar ook niet minder voorkomt in deze kringen. Ook al lang bekend, hoewel natuurlijk triest.
Kortom, niks nieuws onder de zon en de zoveulste poging om iedereen weer even lekker los te laten gaan op grrrristenen.

Dr.Zeldenrust | 14-02-12 | 16:57

ooit de heerlijkste wip gemaak met een schat van een meisje van fijn gristelijke huize. He gebeurde zomaar op vakantie ik hoop dat ze gelukkig is geworden

harob | 14-02-12 | 16:40

Het rapport doorlezende: ook uit dit onderzoek blijkt weer eens dat het huiselijk geweld/incest in orthodox-christelijke kringen juist niet meer voorkomt dan elders. Laat het een les zijn voor degene die de biblebelt nogal fel aanvallen. Het smerige gedrag komt overal voor. Ik snap ook niet zo goed hoe GS het rapport anders leest, de onderzoekers zijn vrij duidelijk in hun bewoordingen.

Udo Hess | 14-02-12 | 16:29

Nanninga... je bent een fantastische aanwinst voor GS; keep up the good work!

Captain Amsterdam | 14-02-12 | 16:27

GeflipteVlaflap | 14-02-12 | 15:26
Gutgut, op uw wellicht ook kromme pikje getrapt?
Waar vraag ik enkel om begrip of mededogen? Dat maakt u ervan hoor! Vond het zelf wel een mooie woordspeling, maar eeh wie de bal kaatst of zoiets. En dat zwitsalgelul is ook al zo oud als GS zelve. Dus nee ik hoef u serieuze reacties niet, verwacht die dan ook niet terug.. eppo.

Blomm | 14-02-12 | 16:16

Daders in kwestie uiteraard doodafmaken. Uit nogal wat onderzoek is nooit eerder gebleken dat de misstanden in de eng-christelijke gemeenschappen veel groter zijn dan in andere gemeenschappen. Wat gewoon eng is, om in het rapport te lezen dat er al wel al jaren aandacht is voor de problemen binnen de migrantengroepen (lees moslims), maar dat een overheidsorganisatie er nu pas bij stilstaat dat dit soort gemeenschappen een andere aanpak nodig hebben. En dat die aanpak pas nu wordt geïnventariseerd. Godallemachtig hoe blind moet je zijn om niet te beseffen dat de mantel der liefde juist op de biblebelt soms/vaak een verstikkende werking kan hebben.

Udo Hess | 14-02-12 | 16:14

GeflipteVlaflap | 14-02-12 | 15:26 | + 0 -
Zolang u nog niet in staat bent ''bekend'' te schrijven maar 'bekent' plempt heeft u zelf nog alle recht op een zwitsal.

DubbelDubbz | 14-02-12 | 15:57

Zelf woonachtig in deze zogenaamde BibleBelt; het betreft hier slechts een aandeel gereformeerden kleiner dan 1% waarvan weer een klein gedeelte bovenstaande praktijken er op nahoudt. Generaliseren kun je leren.

DubbelDubbz | 14-02-12 | 15:55

Wat een erg verhaal weer, zeker voor de geestelijke gezondheid van die kinderen.
Ik ben wel wat verrast dat het deze keer niet over de RKK gaat. Zijn al de schadegevallen daar intussen toegewezen en valt er bij de anderen misschien ook nog wat vergoeding te halen?

bruine kikker | 14-02-12 | 15:52

tiswat | 14-02-12 | 15:25
Alleen bij Papen..

Gifkikker | 14-02-12 | 15:46

jojo1956 | 14-02-12 | 14:42 |
Ik heb zo'n vermoeden dat het met wat terminale opium wel minder onaangenaam doodgaan is dan met zogenaamde rationele gedachten.
Daarbij denk ik ook nog eens dat de 'opium' van religieuze gelovigen van betere kwaliteit is dan die van marxisten (voorzover die dan nog geloven).

WirMachenMusik | 14-02-12 | 15:27

Blomm | 14-02-12 | 14:22 |
--
U bent bekent met GeenStijl? Ja? Mooi.
U plempt hier, als nieuwbakken zwitsal, dat uw vader u in uw kinderjaren bezocht in uw stapelbed en verwacht vervolgens enkel begripvolle, serieuze reacties?
Nogmaals, u plempt uw jeugdherinnering op GeenStijl.
Wellicht bent u hier, met dergelijke zaken, beter op uw plek:
www.st-ab.nl/ad03b.htm
Succes.

GeflipteVlaflap | 14-02-12 | 15:26

Al je zonden worden vergeven. Hoppa!

tiswat | 14-02-12 | 15:25

AutSider | 14-02-12 | 15:11 |
Hahaha, u wint. Ik zal u in het vervolg gelijk geven en een cursus NL gaan volgen.
*zucht*

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 15:24

-weggejorist-

DeVerschrikkelijke | 14-02-12 | 15:23

AutSider | 14-02-12 | 15:12

Het Aspergersyndroom en sociopathie liggen in elkaars verlengde, mijn Quickscan van hedenmiddag bevestigde dat.

vanhetvarken | 14-02-12 | 15:17

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 15:09 |
Ik weet. Dat is iets anders dan geloven. Overigens is dit mijn laatste reactie voor vandaag, andere verplichtingen.

AutSider | 14-02-12 | 15:15

@ Onderbuik | 14-02-12 | 15:11 |
Er is altijd variatie. "Darwin".

AutSider | 14-02-12 | 15:12

@ Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 15:07 |
Het is "kan" lezen. Het is:"Dat het uw weg of geen weg is, is ook duidelijk". En waar zou ik naar toe onderweg zijn?

AutSider | 14-02-12 | 15:11

@AutSider | 14-02-12 | 15:08
Ok, ik geloof ook niet dat aspergers per definitie atheist zijn hoor.

Onderbuik | 14-02-12 | 15:11

AutSider | 14-02-12 | 14:58

Uw geloof, op geen enkele ander basis, dan een a4 tje van een gesubsidieerde 'denker' is wat apart, zal wel aan uw ingebeelde groente liggen.

vanhetvarken | 14-02-12 | 15:09

@ Onderbuik | 14-02-12 | 15:03 |
Nee, zo'n link heb ik niet.

AutSider | 14-02-12 | 15:08

@ Inferi0r | 14-02-12 | 15:01 |
Sorry, bij de eerste regel haakte mijn brein, en ik, af.
AutSider | 14-02-12 | 15:04 | + 0 -
Dat u niet leest of kunt lezen is duidelijk. Dat het uw weg of geen weg is ook. U komt er wel.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 15:07

@AutSider | 14-02-12 | 15:02
Maak er dan een goed onderzoek van, onomstotelijk op alle terreinen. Kun je het begrijpen dat zoveel orthodoxe niet los zijn te trekken uit hun eigen wereld. Als de zogenaamd superieure ongelovige hem of haar moet overtuigen met zulke prut. De Bijbel zelf zit nog beter in elkaar.

Inferi0r | 14-02-12 | 15:06

@ Inferi0r | 14-02-12 | 15:01 |
Sorry, bij de eerste regel haakte mijn brein, en ik, af.

AutSider | 14-02-12 | 15:04

@vanhetvarken | 14-02-12 | 15:01
Mensen die het gore lef hebben zulk prut onderzoek met eigen naam ter wereld te brengen zijn ook instaat de aannames van die zogenaamde respondenten erbij te fantaseren.

Dit zou er zomaar een naar de Stapelmethodiek kunne zijn.

Hoewel, als je als onderzoeker niet naar de mening van een respondent vraagt, maar naar zijn of haar aannamen.... zelfs Stapel wist beter.

Inferi0r | 14-02-12 | 15:04

@AutSider | 14-02-12 | 14:58
Heb jij voor mij ook een (rationele) link mbt aspergers die altijd atheist zijn? Ben er wel nieuwsgierig naar.

Onderbuik | 14-02-12 | 15:03

Inferi0r | 14-02-12 | 14:28
"... Die lezen geen Bijbel, dus dan weet je alles al."
Duidelijk. Het is niet de wetenschap die ons vooruit heeft gebracht maar de bijbel. Hoe heb ik dat nu kunnen missen. Al die andere boeken die er zijn hebben het dus allemaal mis. Nou, succes dan maar weer.
De saamhorigheid binnen de 'groep' is fantastisch.

prikkebeenK | 14-02-12 | 15:02

@ Inferi0r | 14-02-12 | 14:57 |
Stel dat het nu waar is?

AutSider | 14-02-12 | 15:02

@AutSider | 14-02-12 | 14:59
Hier kunt u beginnen met inlezen wat 'religie' eigenlijk betekend: nl.wikipedia.org/wiki/Religie

Geen dank, iedereen moet ergens beginnen. U zo te lezen nog helemaal aan het begin.

Inferi0r | 14-02-12 | 15:01

Inferi0r | 14-02-12 | 14:57
Juist en te schandalig voor woorden, dat zoiets gesubsidieerd wordt.

De Stapelmethode, gaat slechts nog een stap verder, als er zelfs niemand met de gezochte mening gevonden kan worden, verzin je die ook nog.

vanhetvarken | 14-02-12 | 15:01

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:52
Uw wetenschappelijke achtergrond bestaat toch uit het klakkeloos overnemen van plempsels van de GS redactie? Zonder zelf na te denken of te lezen, dat doen anderen al voor u. Gelovigen hebben een soortgelijke band met de dominee of pastoor.

Maar verder bent u heel anders hoor.

Inferi0r | 14-02-12 | 15:00

@ Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:56 |
Religie verdient geen tolerantie. Nooit! Waarom? Heel simpel, er is niets tolerant aan religie.

AutSider | 14-02-12 | 14:59

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:56 |
En het feit dat ze minder vaak stelen, of een uitkering genieten en harder werken maakt misbruik goed? Rationeel denken en gelovig zijn gaan nu eenmaal niet hand in hand.

AutSider | 14-02-12 | 14:58

Samengevat is dit onderzoek in de categorie 'ik sprak laatst eens een andersdenkende...'.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:57

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:52 |
Lees nog eens terug wat u schrijft. U bent zo tolerant als de extremisten die u uitspuugt en u ziet het niet eens.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:56

AutSider | 14-02-12 | 14:48

Een nadere Quickscan leert mij, dat griffo's veel minder vaak stelen, minder vaak een uitkering genieten en harder werken.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:56

@Sliptong | 14-02-12 | 14:45
Misschien is het idee om zelf het onderzoek te lezen voor te reageren? Komt u heel wat intelligenter over.

Verder in het kader slechte verbanden trekken. Scheidingen komen veel vaker voor onder niet gelovigen. Scheidingen zorgen bewezen voor meer beschadigde kinderen. (dan zijn de mensen die krampachtig niet scheiden dus meegeteld).

Wanneer komen die kamervragen?

Inferi0r | 14-02-12 | 14:56

@Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:46
Mensen die hun morele besef baseren op angst voor een onzichtbare man op een wolk, verdienen geen nuance.
Aangezien mijn wetenschappelijke achtergrond geen filosofie of theologie betreft, zal ik u daarin tegenvallen.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:52

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:49 |
Werkelijk? Indoctrinatie vind al plaats sinds de mensheid bestaat.

AutSider | 14-02-12 | 14:52

@ Sliptong | 14-02-12 | 14:45 | + 0 -

In de biblebelt is het aantal mensen dat beroep doet op de bijstand en dergelijke juist ontzettend laag.

In de BBelt hebben ze praktisch allemaal ontzettend veel kinderen en misbruik zal vast wel eens voorkomen maar ik heb zo het vermoeden dat het minder is dan gemiddeld in NL. De grefo's hebben zo hun afwijkingen maar het zijn doorgaands zeer nette mensen.

sitzkrieg | 14-02-12 | 14:51

dit kun je echt geen onderzoek noemen - spijt me. heb nog geprobeerd wat factsheets boven te halen maar tevergeefs. aan de hand van een paar stukjes op internet uit 2008 worden conclusies getrokken die nergens op slaan. liggen de onderzoeksgegevens nog in de kofferbak?

ganzo | 14-02-12 | 14:51

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:44 |
Waarom sterkte? Ik zit niet op compassie te wachten, geef dat liever aan de slachtoffers of andere hulp behoevende.

AutSider | 14-02-12 | 14:49

@AutSider | 14-02-12 | 14:45
Ik weet niet hoe het zit met aspergers, had i.i.g. nog niet gehoord dat ze per definitie atheist zouden zijn. Heb je daar een bron voor?

Onderbuik | 14-02-12 | 14:49

Stuk voor stuk door de noten schieten. Briefje naar Petrus, het tuig zonder ballen mag er niet in. Schijnheilige fuck refo's. Echt waar, bij georganiseerde christendom is er niks christelijk. Als god echt bestond dan was hij reeds op aarde nedergedaald om dit volk stuk voor stuk een kogel tussen de ogen te plaatsen.

Sacha_A | 14-02-12 | 14:49

AutSider | 14-02-12 | 14:43

Mijn ouders zitten in het paradijs verder met elkaar te ruzien, maar dat terzijde.

Indoctrineren middels onderwijs en staats propaganda is toch eigenlijk wel vooral het domein van socialisten, die hebben het tot kunst verheven.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:49

@ Sliptong | 14-02-12 | 14:45 |
Misbruikte kinderen hebben alleen een grotere kans op zelf misbruik te plegen als ze onbehandeld blijven. Ziet u het probleem in dezen ook?

AutSider | 14-02-12 | 14:48

Die Nanninga spoort echt niet ...
Leest niet eens wat er in het rapport staat en geeft gewoon een impulsieve reactie .

elevator | 14-02-12 | 14:47


kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:38 |
Ja, dat vindt u niet leuk om te horen, dat snap ik.
Daarnaast heeft u niet van doen met een religekkie. Ik heb meer iets met mensen.
Uw humor bevalt me meestens wel, maar inhoudelijk valt u met regelmaat tegen. Probeer eens nuance.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:46

Nog erger: die beschadigde kinderen zijn later een last voor de maatschappij. Beschadigde kinderen moeten meer aanspraak maken op sociale zekerheid en vormen zelf een veiligheidsrisico voor andermans kinderen. Kinderen die misbruikt zijn misbruiken zelf vaker dan kinderen die niet misbruikt zijn. Kinderen die geslagen worden vinden het normaler om hun kinderen of andermans kinderen ook af te ranselen. Het probleem is dus maatschappij breed. Dus inderdaad, waar blijven die kamervragen?

Sliptong | 14-02-12 | 14:45

@ Onderbuik | 14-02-12 | 14:40 |
Duidelijk niet andersom. :P

AutSider | 14-02-12 | 14:45

AutSider | 14-02-12 | 14:40
Ok, geen ziekte.

Sterkte toegewenst dan.

Beter ?

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:44

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:40 |
Indoctrinatie is niet alleen van toepassing bij socialisten. Vraag uw ouders maar.

AutSider | 14-02-12 | 14:43

RELIGIE is opium VAN het volk, zei Marx, maar Marxisme is opium VOOR het volk...

jojo1956 | 14-02-12 | 14:42

@ Dr. Plofkop | 14-02-12 | 14:41 |
Voor mij is dat allang duidelijk. Voor mensen die het simpelweg niet willen weten zal het nooit duidelijk worden.

AutSider | 14-02-12 | 14:42

"Een aantal respondenten meldt dat slachtoffers worstelen met het geloof. Slachtoffers vragen zich
bijvoorbeeld af waarom God het geweld toestaat. Waarom heeft God niet ingegrepen? Er is in dit
onderzoek niet verder hierop in gegaan" Gemiste kans, Movisie! Iedereen vraagt zich af waarom God niet ingrijpt. Hoog tijd dat daar eens een duidelijk antwoord op komt.

Dr. Plofkop | 14-02-12 | 14:41

Ik heb je woorden nog eens tot me genomen.
Nanninga, ben je ziek ofzo?

Ben Adam | 14-02-12 | 14:40

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:37 |
*proest* Bij mij is het geen ziekte, tenzij u homoseksualiteit of religieus zijn ook ziektes noemt.

AutSider | 14-02-12 | 14:40

AutSider | 14-02-12 | 14:35
Jee, gereformeerd opvoeden heeft in het klein wel wat weg van socialistisch opvoeden van het hele volk.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:40

@AutSider | 14-02-12 | 14:28
Aspergers zijn volgens jou allemaal atheist, of bedoel je het andersom? :-)

Onderbuik | 14-02-12 | 14:40

2 citaten uit het rapport:

"Er bestaan geen representatieve cijfers over huiselijk geweld specifiek in orthodox-protestantse gezinnen." (p11)

"Huiselijk geweld wordt door alle respondenten van de verschillende instellingen erkend als een
wereldwijd probleem dat helaas in alle kringen voorkomt. Zij denken allemaal dat dit zeker ook in
orthodox-protestantse gezinnen aan de orde is. Sommige respondenten vrezen dat huiselijk geweld
zelfs meer voorkomt in orthodox-protestantse gezinnen. (...) De meeste respondenten gaan er echter vanuit dat huiselijk
geweld even vaak voorkomt in orthodox-protestantse gezinnen als in andere kringen." (p17)

klownf | 14-02-12 | 14:38

Quote:
"Ook zoiets als Epe jaren geleden,geen bewijzen.Alles in de doofpot.Ook grefo's E.P.E. Eerst Papa Even.Ik heb dat grefo tuig al jaren door.Niemand praat er over om dat ze er allemaal tot hun nek inzitten.
kweetitwel | 14-02-12 | 13:56 | + -666 -"

Dat gelul over Epe moet ook maar eens afgelopen zijn. Epe is een vrijzinnig en liberaal VVD-dorp, geen grefo-gehucht zoals sommigen hier doen voorkomen. Er zit niet eens één van de kerken zoals in het onderzoek genoemd in de buurt, dus geblaat van de bovenste plank. Het percentage SGP-stemmers in Epe ligt welgeteld rond de anderhalf procent, minimaal dus. Bizar dat mensen die nog nooit een poot in ons dorp gezet hebben wel de grootste bek erover hebben en precies lijken te weten hoe het er hier aan toegaat.

Phaedros | 14-02-12 | 14:38

Movisie: “Juist ook omdat een deel van de cliënten uit orthodox-protestantse kringen aanklopt bij seculiere instellingen. Deze hulpverlening sluit lang niet altijd aan bij de taal en cultuur van deze cliënten. Daardoor haken zij af. Voor dat deel van de cliënten dat een keer advies van een buitenstaander wil, moet de hulp natuurlijk goed beschikbaar en toegankelijk zijn.” MOVISIE denkt dat er ook nog een wereld te winnen is door predikanten, vrijwillige ambtsdragers en kerkelijk werkers.
--------------------------
Zeg maar, Movisie is op zoek naar nieuwe cliënten en benadrukt daarbij dat ze beter zijn dan de seculiere instellingen.
En bakvisje Nanninga heeft dat niet in de gaten en gaat hysterisch scoperisch doen bij haar vriendinnen.

WirMachenMusik | 14-02-12 | 14:38

@Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:28
Dat is een lekker inhoudelijk reaguursel. Geeft aan dat met religekkies niet te discussieren valt.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:38

AutSider | 14-02-12 | 14:28
van harte beterschap toegewenst.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:37

Heb net dit zogenaamde onderzoek ook snel gescand. Interessant onderzoekje, maar zoals de auteurs zelf al zeggen... niet representatief. Hoe dan ook, ik heb zelf zeer slechte jeugdervaringen met dit gristenmilieu. Dus waar rook is, is vuur! Of wellicht een uitslaande brand. Dat zal nader en representatief onderzoek moeten uitwijzen. Jammer dat die biblebeltengerds de woorden van de Bijbelse Jezus zo verkracht hebben en vals hebben geïnterpreteerd. Ik wil door mijn jeugdervaringen niets meer te maken hebben met dat zogeheten verheven gristenvolk en de gristelijke kerken. Dat geldt wat mij betreft ook voor islam en alle andere religies.

jojo1956 | 14-02-12 | 14:36

@ kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:17 |

www.skepsis.nl/religieusbrein.html

Citaat:
"De belangrijkste conclusie van de onderzoekers was dat jonge kinderen nog vaak geloven in de continuïteit van de geest na de dood, maar dat dit geloof langzaam afneemt met de leeftijd. Dit lijkt dus een sterk argument voor de hypothese dat mensen een aangeboren aanleg hebben om in een onsterfelijke geest en dus een leven na de dood te geloven. De onderzoekers denken dan ook dat de culturele en religieuze invloeden op latere leeftijd op een effectieve manier gebruik maken van deze van nature aanwezige cognitieve vooroordelen."
.
Lees in context met uw conclusie, kleine kinderen indoctrineren door mishandeling, misbruik en dwang onder het mom van 'God'

AutSider | 14-02-12 | 14:35

@Aktivist | 14-02-12 | 14:30
Het gaat erom dat velen inclusief u dus niet geïnformeerd zijn. Dat incest, mishandeling etc. niet perse meer of minder voorkomt in de orthodox-protestante hoek dat is een leer die bladen als het refo dagblad al jaren uitdragen.

En ohjah lees uw eigen reactie nog eens en dan de titel van het topic. Blijkt dat uw reactie nonsens is.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:35

Laten we vooral niet alle christenen van Nederland over 1 kam scheren...
Dat er zieke dingen gebeuren op plekken waar God als het belangrijkste wordt gezien is duidelijk. Dat er ook iets moet gebeuren om de zwakkere te beschermen staat eveneens buiten kijf, maar laten we niet doen alsof dit normaal is binnen christelijke gemeenten..

Albasalix | 14-02-12 | 14:35

Ik denk dat er veel reaguurders naar de hel gaan.

ikkrijgjewel | 14-02-12 | 14:34

Een jongetje zit op de zondagsschool. Terwijl hij verveeld naar de bijbelse wijsheden luistert,loopt er een spinnetje over zijn tafel. Hij pakt zijn kathechismus en slaat het beestje met een flinke klap morsdood. De pastoor ziet het. “Maar jongen, waarom doe je dat nou toch? Dat kleine spinnetje is een levend wezen zoals jij en ik. Het is een onderdeel van het Grote plan. Elk levend wezen heeft een waarde voor onze heer. Voor onze heer is niets zinloos. Alles heeft een doel, een betekenis en een functie.” “Nietes”, zegt het jongetje stug. De pastoor: “Oh Nee…Noem jij me dan eens drie dingen in dit leven die geen functie hebben?” De jongen denkt diep na en zegt: “De tieten van een non, de ballen van een pastoor, en dat klotespinnetje!”

Trombonez | 14-02-12 | 14:32

Aan alle boeroepers en minkudo-gevers: Het gaat er niet om of grefo's vaker kinderen neuqen /slaan en vrouwen mishandelen dan niet-gelovigen (volgens mij is er weinig verschil). Het gaat er alleen om dat het bij hen óók gebeurt, en dat terwijl ze anderen zo graag de maat nemen.

Aktivist | 14-02-12 | 14:30

@Andersom dag | 14-02-12 | 14:18
Klopt. De blinde haat tegen andersdenkend Nederland heeft de wetenschap al gepasseerd.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:30

begint al goed: "dit rapport is tot stand gekomen met subsidie van het ministerie van VWS."

ganzo | 14-02-12 | 14:29

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:14 |
Inderdaad, zo zou u het kunnen stellen. Echter behoor ik bij de 0,02 procent van de gevallen. Eén hint voor u. Het klinkt hetzelfde als de naam van een groente. Overigens maakt mij dat per definitie atheïst en iemand die een tering hekel heeft aan mensen zoals u.

AutSider | 14-02-12 | 14:28

@Inferi0r | 14-02-12 | 14:24
Tendentieus en nodeloos kwetsend, wat wilt u nog meer?

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:28

kapotte_stofzuiger heeft weer ff ongefundeerd BOE geroepen en is alweer pleite om een first-post te maken in het volgende topic. Loos.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:28

Waarschijnlijk heeft Nanninga in al haar dwaasheid gisteren dit topic al gebakken, voordat ze het nog uit komen onderzoek had gelezen. Maakte ook niet uit, zo overtuigd van haar gelijk als superieure gelovige. Waarom nog wetenschappelijke artikelen lezen over onderwerpen als je wetenschappelijke onderbuik de feiten allang kent.

En wat maakt het uit, de gemiddelde reaguurder heeft sinds de Middelbare School nooit meer een artikel van een paar kantjes of meer gelezen. Die lezen geen Bijbel, dus dan weet je alles al.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:28

Waar blijven de resultaten van de Quickscan onder GL bestuurders mbt verhoogde kans op pedofiele misdragingen ?

Nu wil ik wel even een quickscan doen, waar kan ik zijn voor subsidie ?

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:26

Vorige comment klopt trouwens niet helemaal. Onder niet-westerse allochtonen was het nog dramatischer gesteld. Sorry, het is niet anders.

harry pikkel | 14-02-12 | 14:26

Meldpunt? Wat is er mis met 112 bellen als iemand tegen je wil een piemol bij je naar binnen probeert te duwen?

dugo | 14-02-12 | 14:25

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:17
Man, man probeer eens helder te denken als het woord religie in je hoofd bovenkomt.

Onderzoek: "orthodox-protestantse gemeenschappen
mogelijk te maken hebben met meer risicofactoren"
Nanninga: " beerput van voorwereldlijke proporties open over ... mishandeling..." en conclusies

Het is toch werkelijk waar niet te gelovigen dat zulke prut Geenstijl haalt. Of eigenlijk ook weer wel, maar een schande voor elke superieure ongelovige. "Mogelijk meer risicofactoren", schrijf het op een papiertje stofzuiger, lees het twee keer hardop voor en reageer dan.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:24

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:17 | + 0 -

Lees 'es lezen jong.

sitzkrieg | 14-02-12 | 14:22

Lekker generaliserend weer. Overal kom je lieden tegen die verwerpelijke dingen uitspoken, of je nu geel/bruin/blank/zwart/paars/groen bent, religieus of niet, een vermogen bij elkaar hebt gescharreld of moet teren op de laatste rooie centen, van de lagere school getrapt bent of meerdere masters behaald hebt, een vaste reaguurder bent van Geenstijl of Joop, een Henk of juist een Ingrid bent... foute mensen zul je helaas altijd en overal blijven tegenkomen.

Phaedros | 14-02-12 | 14:22

GeflipteVlaflap | 14-02-12 | 14:12
Afwijkende bochtjes waren vooral in zijn hersens aanwezig.. in de uwe ook? Geflipt enzo.

Blomm | 14-02-12 | 14:22

Reykjavik | 14-02-12 | 14:15
Zo was er ook een onderzoek, dat je van vlees eten asociaal wordt..........

Boeiend.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:22

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:08
Ook nieuw hier stofzuiger? Wanneer is er voor het laatst op GS een topic geweest waarin nadrukkelijk werd aangeduid dat een misdadiger niet-gelovig was?

En hoe vaak gebeurd het wel niet dat bij iemand die de fout ingaat nadrukkelijk wordt vermeldt dat het een gelovige betreft?

Het probleem is dat niet-gelovigen zulke prutonderzoeken nodig hebben om hun gelijk te staven. Mensen die de wetenschap zo hoog hebben staan, maar als het gebruikt moet worden tegen die verfoeide niet wetenschappelijken doet wetenschap er opeens helemaal niet meer toe. Nanninga zou zich moeten schamen met zulk een baggertopic. In de gemiddelde grefokrant staan beter opgezette artikelen dan deze.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:21

Ik zie een nieuwe site voor me: meldpuntbiblebeltmisdragers.nl

rixard | 14-02-12 | 14:20

Nanninga ga toch koken... En neem Quid mee graag.

Der alte Fritz | 14-02-12 | 14:20

Ooit nog eens een opdracht gedaan voor de vrouwenopvang. En daar was het algemeen bekend dat de biblebelt koploper op dit gebied was. Niet alleen misbruik van kinderen, ook mishandeling van vrouwen. De meeste gevallen zag je niet eens terug in de cijfers omdat men het liever in eigen kring op wilde lossen. Lees: de pastoor. En zo was de cirkel weer rond.

harry pikkel | 14-02-12 | 14:19

Afgezien van Naninga, nog meer reageerders het rapport niet gelezen?

Ben Adam | 14-02-12 | 14:19

Ik krijg de indruk dat dat onderzoek niet erg representatief is, 19 mensen zijn onderzocht.
Incest komt m.i. in elke groepering voor, als je significante cijfers wilt moet je wel aanmerkelijk meer mensen ondervragen.
Dit hele onderzoek riekt dus naar subjectiviteit, om het woord incestueus maar te vermijden...

Onderbuik | 14-02-12 | 14:19

Zoveel schelen we echt niet met "achtelijke" landen in het Midden-Oosten.

Andersom dag | 14-02-12 | 14:18

De gegevens zijn al langere tijd bekend en als ik zo even vluchtig door het rapport heenga komt dat nog steeds overeen met wat in ieder geval in 2003 al bekend was, zei het dat het toen ging om een ruwe schatting van ongeveer 20% en er niet werd gedifferentieerd naar bevolkingsgroepen.
Wel is er alle aanleiding te veronderstellen dat een religieus aspect in de dader of ouders van de dader een belangrijk element is wat wordt overgedragen tijdens de opvoeding, en het een illusie is te denken dat met het verdwijnen van religie ook incest en andere vormen van sexueel geweld tot het verleden zullen behoren. Daarbij mag worden opgemerkt dat niet alleen anthropocentrische religies als het jodendom, het christendom of de islam slachtoffers veroorzaken, maar dat incest ook voorkomt onder niet anthropocentrische religies als het boedisme of animisme, al zijn de gegevens daar een stuk minder voorhanden wegens gebrek aan onderzoek.
Te pleiten valt wellicht voor in ieder geval een goede en open sexuele voorlichting op scholen, en ook daarbij bijvoorbeeld de gevolgen van sexueel geweld een belangrijke rol te laten spelen, meer dan nu het geval is, als ook het bevorderen van een open samenleving waarbij niet de dader centraal meer staat, maar meer het slachtoffer, en de laatste meer serieus genomen wordt en niet wordt bespot of belachelijk gemaakt.

A.Th. | 14-02-12 | 14:18

@Inferi0r | 14-02-12 | 14:09
"""
Op basis van deze
quickscan komen aanwijzingen naar voren dat deze gesloten orthodox-protestantse gemeenschappen
mogelijk te maken hebben met meer risicofactoren ten aanzien van huiselijk geweld dan andere niet
orthodox-protestantse gezinnen. Dit betekent echter niet dat er dan ook daadwerkelijk sprake is van
meer of vaker huiselijk geweld in deze orthodox-protestantse gezinnen. Er zijn namelijk ook vanuit die
zelfde wij-cultuur beschermende factoren aan te wijzen, zoals de zorg voor elkaar en een hecht
netwerk van betrokken professionals die hulp kunnen bieden en veiligheid en bescherming kunnen
organiseren. Deze beschermende factoren zouden het risico op huiselijk geweld juist kunnen
verminderen. Een belangrijke vraag voor de toekomst is dan ook hoe de beschermende factoren
verder versterkt kunnen worden zodat de invloed van het mogelijk relatief hoge aantal risicofactoren
verminderd kan worden.
"""
Oftewel: orthodox-protestantse gezinnen hebben meer risico op huiselijk geweld. Wat geheel past in de redenering dat religie een (geestelijke) ziekte is.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:17


kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:08 | + 0 -
U lult uit uw nek en volgt klakkeloos wat Nanninga schrijft. Zodra het gaat om orthodoxen (welke religie dan ook) of extremisten gaat het fout, daar is geen misverstand over.
Om in dit geval direct de hele boel weer over een kam te scheren, daar pas ik voor. Tot het tegendeel bewezen is.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:17

Dit is een buitengewone kans van de orthodoxen om de achterlijkheid van veel ongelovigen (helaasch) aan te tonen. Morgen een onderzoek waarop wat aannames van zelfbenoemde atheïsten worden opgenomen en daar wordt dan een conclusie voor heel de groep aan verbonden.

Bijvoorbeeld atheïst: "Bij mij in de straat wonen twee pedofielen en ze gaan geloof ik op zondag niet naar de kerk"
Conclusie: "Groot deel van de atheïsten blijkt pedofiel in Nederland, in elke straat kun je er zo twee aantreffen."

Inferi0r | 14-02-12 | 14:15

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:12 |
Een beetje zen op zijn tijd kan toch geen kwaad. Voor de balans en zo. Al die prikkels, geluiden, bewegingen en betekenissen continu, dat kan toch niet goed zijn voor de mens?

Da Mul | 14-02-12 | 14:15

Verbaast ons dit nog, vooropgesteld dat het klopt? Was er niet ooit een onderzoekje dat aantoonde dat sexboekjes bij de benzinepomp het beste verkochten in.... juist.... de BijbelGordel?

Reykjavik | 14-02-12 | 14:15

AutSider | 14-02-12 | 14:11
Een 'Quickscan' onder 1 ondervraagde (moi), leert mij, dat mensen met uw nick veelal niet goed snik zijn.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:14

Ik kom zelf uit de biblebelt en helaas weet ik dat het voorkomt. En ja dat is iets waarvoor ieder mens die dit doet, dan wel toelaat, zich diep voor moet schamen. Als je de Bijbel trouwens een beetje ken zou je weten dat dit in zekere zijn allemaal oud nieuws is, dat het van alle tijden is, en dat juist de boodschap van vergeving door Jezus centraal staat en het christelijk geloof uniek maakt.
Christenen die pretenderen beter te zijn dan atheïsten hebben die boodschap nooit begrepen, in dat kader zijn de reacties op dit stuk wel te begrijpen.
Alleen... je moet wel weer Geenstijl heten om over een klein kwalitatief onderzoekje onder 19 personen zonder harde bewijzen zo'n stuk te schrijven dat een complete groep mensen in een kwaad daglicht stelt. Lekker hard boeren vanuit de onderbuik weer, maar dat zijn we inmiddels al gewend van Quid. Nanninga is blijkbaar een nieuwe ster aan het firmament.

enternaar | 14-02-12 | 14:14

Same shit als in het katholieke zuiden. Gelukkig is het hier voor 99 % uitgebannen en is men nu aan het puinruimen. Ook hier lopen nog genoeg mensen rond die oldskool streng katholiek zijn opgevoed met dwang, (geestelijk) misbruik en/of mishandeling. De gevolgen voor de maatschappij zijn groot en de kosten hoog door uitval, behandeling van psychische klachten en noem maar op...
Des te vreemder dat de overheid het uitoefenen van godsdienst met bijbehorende dwang andere uitwassen (heus niet alleen christelijk) nog steeds faciliteert en zelfs aanmoedigt.

Aktivist | 14-02-12 | 14:13

www.eleos.nl Waar kindermisbruik schering en inslag is.

brabant altijd -1 | 14-02-12 | 14:12

Tja, jezelf ontkennen door middel van een religie en vervolgens met de rest met je gevoelens anderen misbruiken is het helemaal geloof ik.

Mark van Leeuwen | 14-02-12 | 14:12

@ Da Mul | 14-02-12 | 14:10
Derhalve heb vissen altijd als een stierlijk vervelende bezigheid gezien.

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:12

wachten tot onze rechtschapen vader kwam.
Blomm | 14-02-12 | 14:01
--
Dus hij had er geen afwijkend bochtje in?

GeflipteVlaflap | 14-02-12 | 14:12

@ vanhetvarken | 14-02-12 | 14:07 |
Laat me raden? Uw ip is terug te vinden in de bijbelbelt en u heeft zojuist uw account aangemaakt?

AutSider | 14-02-12 | 14:11

@vetkleppert | 14-02-12 | 13:18
Heb je überhaupt het onderzoek gelezen, of ben je daartoe niet in staat?

Een benauwde geur van achterlijkheid hangt toch echt vooral in dit paneel.

Inferi0r | 14-02-12 | 14:11

@Drewnant | 14-02-12 | 13:57
U bent vast niet geinterviewd voor dit onderzoek, maar we kunnen er nu dus alweer 1 voorbeeld bij noemen.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:11

Het grote probleem binnen dit soort sektes is dat zij de kudde nooit van binnen uit zullen vernietigen. Horen, zien en zwijgen.

Hoe staat het eigenlijk met de zedenzaak in Amsterdam? Het enige nieuws over die zaak is dat de crèche ‘t Hofnarretje al twee maal van naam veranderd is. binnenland.nieuws.nl/679752/hofnarretj...
Doofpot in de maak met een eenzame gek als enige hoofdader die graag peuters verkracht. Over geld wordt niet gepraat net al over zijn klantenkring en degene die hem faciliteerden.

Niemands Knegt | 14-02-12 | 14:11

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:09 |
Als je vist, moet je zo stil mogelijk zijn Pa, anders zul je niks vangen.

Da Mul | 14-02-12 | 14:10

Het mooie is dat ongeveer 75 procent van de atheisten hevig twijfelt aan zijn atheisme. En dat die twijfel alleen maar stijgt naarmate men ouder word.

Famous last atheist's words is een eyeopener wat dat betreft.

pius | 14-02-12 | 14:10

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 14:07 |
H a r d e cijfers. GS is niet representatief, dat weet u ook wel.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:09

Chapeau voor dit door Geenstijl aangehaalde nep-onderzoek. Fundamentalistische atheïsten als Nanninga die alleen nog maar het negatieve kunnen lezen in een onderzoek als het over religie gaat. Die niet instaat zijn om een dergelijk onderzoek als niet wetenschappelijk duiden. Wat een treurnis mensen.

Er staat toch echt duidelijk het volgende:
"Dit betekent echter niet dat er dan ook daadwerkelijk sprake is van meer of vaker huiselijk geweld in deze orthodox-protestantse gezinnen"

"Een aantal respondenten denkt dat seksueel misbruik vaker voorkomt in gesloten orthodoxprotestantse gezinnen dan in andere gezinnen. Een respondent van de reformatorische jongerenorganisatie schetst het volgende beeld: “Ik dacht dat het één op de vier was die seksueel
misbruik meemaakt, maar ik heb nu de indruk dat één op de vier géén incest meemaakt."

Man, man, man wat een prutonderzoek. Een conclusie gebaseerd op een aanname (ja, een fucking aanname) van een enkele respondent.

Toen dat onderzoek tegen Wilders uitkwam, wat toch echt een stuk serieuzer in elkaar zat, toen was het topic te klein op Geenstijl.nl. Zo zie je maar ook hier op GS zit een behoorlijke groep achterlijke schaapjes wat niet in staat is zelf een onderzoek te lezen of te overdenken.


Inferi0r | 14-02-12 | 14:09

@ Da Mul | 14-02-12 | 14:06
En jij kent "het hele verhaal" wel. Daar je zowel weet waar ik dan wél heen wil, alsmede dat dit een taboe is.

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:09

Nou woon ik hier op de bible-belt, zonder kinderen overigens, en vraag me ineens af of vaders met veel lelijke dochters zich hier sociaal achtergesteld voelen. Binnenkort, op zondag of zo, zal ik eens een paar vaders van lelijke gezinnen aanspreken en de vraag stellen.

LibertasSimplex | 14-02-12 | 14:09

@Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:04
Dat is nu het hele probleem bij misbruik in religieuze (in dit specifieke geval Christelijke) gezinnen. Het wordt allemaal bedekt met de 'mantel der liefde'. Bij niet-religieuze gezinnen/personen verschijnt het in chocoladeletters in de Telegraaf of hier op de website.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 14:08

@deministerpresident | 14-02-12 | 13:58

Ja dus?

pius | 14-02-12 | 14:08

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:04
De opvallende hoeveelheid reaguurders die te kennen geven hier uit eerste hand ervaring mee te hebben, doet u blijkbaar niet zoveel.

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 14:07

Zozo, meneer Stapel heeft weer een baan. Heb ook een onderzoek gedaan en daarbij 16 beschonken Israelische fundamentalistische Joden ondervraagt, wat blijkt, meer dan de helft van de islamieten zijn dieven, terroristen, pedofielen en anderszins geestelijk gemankeerd. Precies wat ik dacht.

vanhetvarken | 14-02-12 | 14:07

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:00
Maar ik weet waar je heen wilt. Dat is echter taboe. Zeker voor degenen die het hele verhaal niet kennen.

Da Mul | 14-02-12 | 14:06

Ook interessant om eens te lezen; een posting van Mark Jaquith over waarom hij atheist is, en hoe dat zo kwam. Geeft ook wel weer goed aan waarom religie ziek is en hoe moeilijk het kan zijn om er los van te raken.

txfx.net/2012/01/09/why-i-am-an-atheis...

Trombonez | 14-02-12 | 14:04

Het is een hype om te gristenbashen i.c.m. seksueel misbruik. Ik wil de h a r d e cijfers wel eens zien ten opzichte van anders- of niet-gelovigen.
Het is dom, kortzichtig en naïef om na RK beerput meteen te doen alsof deze zieke shit alleen of veel meer achter gristendeuren plaatsvindt.
Maar leuk voor JQ, kan nu lekker samen gaan zitten snikken met Nanninga.

Pastor Sippenhaft | 14-02-12 | 14:04

Da Mul | 14-02-12 | 14:01
Ach, zoveel verschillen die geloven niet.

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 14:03

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:00 |
Keuzes zijn goed.

Da Mul | 14-02-12 | 14:02

Religie is waanzin.

Een paard | 14-02-12 | 14:02

Ja, geloof en incest gaan vaak hand in hand. Wij werden vroeger ook naar de kerk geschopt op zondag in onze mooie zondagse kleedij. Bidden, doneren, naar huis, eten op zijn zondags, in bad, in het stapelbed en wachten tot onze rechtschapen vader kwam.En zo ging het in vele huizen. Religie is evil.. PUNT

Blomm | 14-02-12 | 14:01

Die hele bible-belt is gewoon een groot stuk extremisme, het zou echt met wortel en tak uitgeroeid moeten worden in ieder beschaafd land, in welke vorm ook.

Ommie de HaatMoker | 14-02-12 | 14:01

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:59 |
Beetje ongepast om hier een jodengrap over te maken...

Da Mul | 14-02-12 | 14:01

@De Literator | 14-02-12 | 13:53
En daar had ik al een antwoord op gegeven.
Het is gepepen, want epe zit er 2 keer in.

Che_cuevara | 14-02-12 | 14:01

@vetkleppert | 14-02-12 | 13:18
Nou las ik toch gods leuter. *bril poetst*

doenormaal! | 14-02-12 | 14:01

Vraag het een bedrijfsarts en je krijgt antwoord.
Bij werkgevers die veel vrouwen in dienst hebben komend uit de diverse biblebelts zien we altijd het zelfde patroon. Zware psychische klachten van een niveau wat je bijna nooit tegenkomt. Blijkt bijna altijd door jarenlang misbruik te zijn veroorzaakt. Zeer zware post traumatische stressstoornis. Wat heb je nodig om als pedo je gang te gaan? Juist de afgewende blik van je omgeving en je kind dat zwijgt uit schaamte. Incestslachtoffers die nu na 40 jaar naar buiten komen met hun verhaal worden verstoten door familie en kerk. Het is dat ze geen baarden hebben .....

dr kildare | 14-02-12 | 14:00

@ Da Mul | 14-02-12 | 13:56
Je maakt het weer persoonlijk. Dat is een keuze.

Pa Cartwright | 14-02-12 | 14:00

Vaart een roeiboot vol kindertjes uit Epe door de sloot met 2 volwassen mannen aan boord.
Ineens maakt het bootje water en 1 van de mannen springt als eerste op de kant.
Zegt die andere: 'Kom, eerst de kinderen.'
Waarop die ander zegt: ' Hebben we daar nog tijd voor dan ?'

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:59

@pius | 14-02-12 | 13:49
In de wetenschap is een theorie een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid.

deministerpresident | 14-02-12 | 13:58

Ik deel de visie dat er in zulke gesloten gemeenschappen meer risico bestaat op misbruik. Maar heb even het 'onderzoek', of zoals ze het zelf noemen, de quikscan, gescand en het stelt bar weinig voor. "Voor de interviews is gekozen voor een kwalitatieve benadering. Het betreft dus een niet representatief
onderzoek." en "Er zijn in totaal negentien personen geïnterviewd."

Flodder | 14-02-12 | 13:58

Ik deel de visie dat er in zulke gesloten gemeenschappen meer risico bestaat op misbruik. Maar heb even het 'onderzoek', of zoals ze het zelf noemen, de quikscan, gescand en het stelt bar weinig voor. "Voor de interviews is gekozen voor een kwalitatieve benadering. Het betreft dus een niet representatief
onderzoek." en "Er zijn in totaal negentien personen geïnterviewd."

Flodder | 14-02-12 | 13:58

De makers van het "onderzoek":

" Hanneke Felten heeft de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gevolgd aan het hbo in Eindhoven. Zij is daarna werkzaam geweest als algemeen maatschappelijk werkster. Vervolgens is zij verder gaan studeren aan de Universiteit Utrecht. Daar heeft zij haar Master in Genderstudies afgerond "

"Biografie

Hilde (Bakker) is na haar studie Maatschappelijk werk begonnen als medewerker in de vrouwenopvang. Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest ging zij aan het werk als beleidsmedewerker/ steunfunctionaris voor het Samenwerkingsverband Seksueel Geweld Groningen en Steunpunten Seksueel geweld . Daarin stond samenwerking in de keten voorop en was lobby naar de regionale overheden belangrijk, evenals specifieke aandacht voor migranten en vluchtelingen.

Als supervisor begeleidde zij professionals op de werkvloer. Binnen MOVISIE is zij projectleider van het thema eergerelateerd geweld. Ook houdt zij zich bezig met preventie van geweld tegen asielzoekers en vluchtelingen. Zij geeft cursussen, workshops en (beleids)adviezen."

Sorry hoor, maar als we dat soort mensen en studies serieus gaan nemen..

sitzkrieg | 14-02-12 | 13:57

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:23 | + 3 -

Dat stuk wat je citeert is zo herkenbaar. Ben zelf opgegroeid midden in de bible belt in een zwaar hervormde gemeenschap en om me heen zie ik dit precies zo gebeuren. Iedere puber die op een gegeven moment begin te twijfelen wat er allemaal van waar is en eigenlijk niet meer naar de catechisatie, kerk of jeugdvereniging wil, wordt gedwongen door de ouders om er heen te gaan omdat het volgens hen zo hoort en het geloof geen leugen is. Vervolgens gaan deze pubers er keihard tegenin, met ruzie met de ouders tot gevolg of ze gaan er niet eens tegen in omdat ze toch al weten dat er gezeik van komt omdat het niet tot de botte kop van pa/ma door te dringen valt dat hun zoon/dochter niet dezelfde mening als hen over religie hoeft te hebben.
Het resultaat daarvan is weer dat ze allemaal toch maar doen wat hun ouders willen en zo lekker in toom gehouden worden. Zelfs 20-jarige jongens blijven hierdoor gedwongen naar de kerk gaan puur en alleen omdat ze dat moeten van thuis. Wanneer je vraagt of ze het niet eens tijd vinden om te doen wat ze zelf willen is vaak de reactie: Ha, ja als ik zeg dat ik thuis blijf van de kerk dan weet ik het wel, dan worden ze thuis wel zo boos en moet ik gewoon heen of ik kan eigen onderdak gaan zoeken.
.
Ik zelf heb gelukkig hieraan wel weten te 'ontsnappen' omdat ik bij gezeur rustig kon uitleggen hoe en waarom, blijkbaar hebben mijn ouders de boodschap hiervan goed begrepen want vanaf dat moment laten ze me mijn eigen gang gaan zonder gezeur.

Drewnant | 14-02-12 | 13:57

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:53
Jaha. Zat met mijn nieuwe heup te typen. Is nog wennen...

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:57

pius | 14-02-12 | 13:49 | + -1 -
De evolutietheorie is ondanks zijn naam geen theorie, er is snoeihard bewijs en daarom geen theorie.

zeefert | 14-02-12 | 13:56

Ook zoiets als Epe jaren geleden,geen bewijzen.Alles in de doofpot.Ook grefo's E.P.E. Eerst Papa Even.Ik heb dat grefo tuig al jaren door.Niemand praat er over om dat ze er allemaal tot hun nek inzitten.

kweetitwel | 14-02-12 | 13:56

@ pius | 14-02-12 | 13:49 |
Misschien zou u uw definitie van theorie eens kunnen verduidelijken. Let op! Wetenschappelijke theorie en theorie zijn niet gelijk aan elkaar.

AutSider | 14-02-12 | 13:56

Pa Cartwright | 14-02-12 | 13:53
Nee, Pa, krop het maar weer lekker op.

Da Mul | 14-02-12 | 13:56

@deministerpresident | 14-02-12 | 13:40
Ook de evolutietheorie blijft een theorie. Een veel geloofwaardiger theorie waar ik ook in geloof.

Maar een theorie bovenal.
pius | 14-02-12 | 13:49

Misschien leuk om eens te lezen: Het grootste spektakel ter wereld van Richard Dawkins. "Na in de internationale millionseller God als misvatting ons godsgeloof op genadeloze wijze ter discussie te hebben gesteld, komt 'Darwins rottweiler' met een nieuwe literaire en wetenschappelijke tour de force, waarin hij voor eens en voor altijd, én voor iedereen, duidelijk maakt dat evolutie bewezen is en boven alle twijfel verheven."

Trombonez | 14-02-12 | 13:55

Walgelijke lui, die gristenen
De Romeinen wisten er wel raad mee

Tobi | 14-02-12 | 13:53

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:48
Ik volg u even niet, sorry.

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:53

@Da Mul | 14-02-12 | 13:48
Theatrale zelfkastijding lijkt mij een goed recept voor libidineuze excessen.

Geen zaken waar men openlijk over spreekt, wel?

Pa Cartwright | 14-02-12 | 13:53

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:52

LOL

pius | 14-02-12 | 13:53

Enfin, het is niet de dag om over dit soort thema's de soebatten. Ik ga een bos bloemen kopen.

*Zij gelooft in mij zingt*

Da Mul | 14-02-12 | 13:53

Okay, nog één keer dan.
.
Er was eens een meisje in Epe,
die had van de spelling weinig begrepen.
Dus vroeg ze ná de daad,
haar mond nog vol met zaad:
"Papa, heb ik u nu gepijpt of gepepen ?".

De Literator | 14-02-12 | 13:53

@pius | 14-02-12 | 13:51
Geeft niets. Zal wel iets religieus zijn.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:52

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:39

Lees eens terug zuigerT. Want dit snap ik niet;)

pius | 14-02-12 | 13:51

Teun van het Tuinpad | 05-03-10 | 19:09
Oops...

Maarre... waarom lezen we het door u geïntroduceerde 'finwin' eigenlijk niet meer. Ik vind het een errug mooie vondst.

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:51

overVecht | 14-02-12 | 13:47
Dingen die niet aan de oppervlakte mogen komen van het systeem/instituut, worden uiteindelijk verschrikkelijke gedrochten.

En dat is ook weer de bedoeling. Zonder excessieve ellende heeft zo'n religie namelijk geen bestaansrecht meer. Slim concept. Werkt al duizenden jaren.

Da Mul | 14-02-12 | 13:51

En Jezus zeide: 'Wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen".

eerstneukendanpraten | 14-02-12 | 13:50

@pius | 14-02-12 | 13:48
Nou, dat tweede deel geloof ik dan weer wel.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:50

@deministerpresident | 14-02-12 | 13:40

Ook de evolutietheorie blijft een theorie. Een veel geloofwaardiger theorie waar ik ook in geloof.

Maar een theorie bovenal.

pius | 14-02-12 | 13:49

*De ramen opengooit*
SGP u bent schriftgeleerden.
Bij uw zusterreligie heet dat 'taliban'.
U werkt samen.
Tegen dat is.

Einde van de Domheid | 14-02-12 | 13:49

Ik lees dat rapport en ik zie nergens concrete feiten en/of aantallen die aantonen dat (seksueel) misbruik in protestants-orthodoxe kringen vaker voorkomt dan elders.
Eigenlijk lijkt het hele rapport broddelwerk.

Een paar quotes van halfzachte zorgverleners overtuigen niet, temeer daar zij belang hebben bij het overschatten van de problemen.

sitzkrieg | 14-02-12 | 13:49

@Che_cuevara | 14-02-12 | 13:46

Je beseft wat je hiermee beweert of niet.

Dat dacht ik al.

pius | 14-02-12 | 13:48

Onderzoekje bestaand uit literatuuronderzoek en 19 interviews. Ik wil niets afdoen aan de resultaten van dit onderzoek, maar zoals zij al stellen in de inleiding: 'het onderzoek betreft een niet representatief onderzoek'.
Het onderzoekje doen met 100 jongeren en de vragenlijst van @ IJStengel | 14-02-12 | 13:41 zal veel representatiever zijn mi. Wel natuurlijk zorgen voor de anonieme en vrij sfeer van respondentie waar ze in het betreffende onderzoek ook zo mee smijten.

hoogbefaagd | 14-02-12 | 13:48

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:43 |
Waarom wordt het door u

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:48

maar Wee Uw Gebeente! als er op zondag een vrolijke schaatstocht georganiseerd wordt!!
____________________________________________________
Ben eens in Nunspeet bij een uitvaartdienst geweest van een verstandelijk en lichamelijk gehandicapt meisje.
Het kind was nog geen 10 jaar geworden en paste in een kistje van nog een meter lang.
Ik was al overtuigd atheist, maar als je dan die opperdebiel vanuit zijn preekstoel, wijzend naar het kleine witte kistje, hoor tieren dat "... deze zondares.." ons herinnert aan onze zonden, dan weet je gelijk weer waarom. wat een achterlijk volk.
Je wil niet weten hoeveel kinderen in fijn christelijke instellingen voor geestelijk gehandicapten hier op de Veluwe een moeder hebben die ook deels hun zus is...

RockBock | 14-02-12 | 13:48

Pa Cartwright | 14-02-12 | 13:46 |
Vertel eens....

Da Mul | 14-02-12 | 13:48

"Andere school
Een moeder ging scheiden nadat bekend werd dat haar man incest had gepleegd met haar dochter.
Op haar zwaar christelijke school werd de dochter aangesproken door het schoolhoofd. Zij moest
ervoor zorgen dat de ouders bij elkaar zouden blijven. De moeder heeft daarop een andere school
gekozen."

Mischien toch afschaffen dat speciaal onderwijs

Dlareg | 14-02-12 | 13:48

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:42
Komt waarschijnlijk door je nick. Excuses.

Da Mul | 14-02-12 | 13:47

@Da Mul

In het openbaar tegen iedereen roepen wat allemaal NIET mag van God om achter de voordeur dat ruimschoots te compenseren....

overVecht | 14-02-12 | 13:47

@ Da Mul | 14-02-12 | 13:43
Nu stel ik mij zo voor dat sommige lieden ook beter niet over hun werkelijke gevoelens zouden spreken.

Pa Cartwright | 14-02-12 | 13:46

vrijheid van godsdienst krijgt hier een nieuwe betekenis. voor grefo's is vrijheid van godsdienst dus vooral vrijheid van neuken met familieleden en dorpsmeisjes. misschien moeten we de grondwet veranderen...

LangeBerry | 14-02-12 | 13:46

@pius | 14-02-12 | 13:32
Tot wij het geloven.
En dat duurt nog héél lang.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:46

Je kunt de biblebelt ook beschouwen als de ruggengraat van nederland. Gezagsgetrouwe rechtschapen mannen houden het land bijeen !

exkoppijn | 14-02-12 | 13:45

PDF-je even diagonaal bekeken. Draait om een interview met 19 mensen en daar dan 66 pagina's over vol schrijven. Wow.

De Literator | 14-02-12 | 13:45

IJStengel | 14-02-12 | 13:41
Ik wil dan ook een scheldpunt waar je deze ranzige figuren kan uitschelden

deministerpresident | 14-02-12 | 13:44

@vetkleppert | 14-02-12 | 13:41
Nee een echt visje.
Als je een visvergunning bij hebt mag je die vangen.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:44

De grootste familie van Nederland !

Teun van het Tuinpad | 14-02-12 | 13:43

overVecht | 14-02-12 | 13:40
Breek me de bek niet open. Kom ook uit zo'n gesticht. Daar waar mensen kromgebogen lopen, gebukt onder aangeprate schuld en schaamte, omdat ze al heel hun leven niet over hun werkelijke gevoelens mogen praten.

Da Mul | 14-02-12 | 13:43

Ik denk dat dit weer een gevalletje glas, plas, was wordt. Zolang 'ze' ook in overheidsinstanties werkzaam zijn veranderd er niets en worden er geen straffen opgelegd. Helaas.

prikkebeenK | 14-02-12 | 13:43

@61

Zucht.... en in Egypte is Islamitisch dus daar wonen ook geen christenen of staan ook geen kerken en de Blaricum is een kakdorp dus daar is geen criminaliteit...

overVecht | 14-02-12 | 13:42

@Da Mul | 14-02-12 | 13:39
Whahaha, waar haal je dat vandaan?
Ik en streng christelijk, niet eens gematigd christelijk. Wat zeg ik, helemaal niet christelijk.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:42

Leuk voor Geert, een meltpunt BibleBelt voor onze Bijlanders.

Door wie bent u misbruikt? Vink alle mogelijkheden aan.
[] Vader
[] Moeder
[] Buurman
[] Pastoor
[] Priester

Bent u als homo of lesbienne gediscrimineerd? j/n
Is er sprake van anaal misbruik? j/n
Is er sprake van oraak misbruik? j/n

Bent uw u baan kwijtgeraakt omdat u niet meewerkte aan het misbruik?

Wie maakt de site even?

IJStengel | 14-02-12 | 13:41

Ik ken ook een topsporter die openlijk fantaseert over sex met zijn zusje. En natuurlijk weer afkomstig uit de biblebelt.

blinde kip | 14-02-12 | 13:41

@Che_cuevara | 14-02-12 | 13:38
Ik dacht altijd dat het een penis zonder ballen was, achter op die grefomobielen.

vetkleppert | 14-02-12 | 13:41

@61 | 14-02-12 | 13:35
Tholen is ook gereformeerd, maar toch is er een katholieke kerk. Één van de 9 kerken in Tholen.
9 kerken voor 7000 inwoners waarvan de helft nu gelukkig niet meer gereformeerd is.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:40

pius | 14-02-12 | 13:35
Ik moet bewijzen dat het niet zo is dat een onzichtbare kerel alles gecreeerd heeft en dat hij een zoon heeft die over water kon lopen. Dat kan ik niet. En dat is het hele probleem met die kudtgelovigen door dit soort omgekeerde bewijslast aan je voor te leggen. Er zijn nl. WEL heel veel bewijzen voor evolutie. Er is tot nu toe 0,0 bewijs voor een nepgod, en nee, een boek telt niet.

deministerpresident | 14-02-12 | 13:40

Vandaag ook weer zo'n toppertje in krant:
www.telegraph.co.uk/news/politics/9080...
Dit geeft een goed beeld over hoe ver heen die mensen eigenlijk zijn. Totaal geen zelfrelativering. Degenen die niet geloven zijn een belasting voor de gelovigen. Het moet godverdomme toch niet gekker worden.

Freddie Stobart | 14-02-12 | 13:40

@Da Mul

Niks ten nadele van mijn ouders maar daarbuiten om wel ja. Ik beb blij dat ik op mijn zestiende het huis uit ben gegaan vanwege opleiding en elders ben gaan wonen. Helemaal klaar met de bekrompenheid van een kudt DORP dat Nijkerk is.... Voor de meelezende Niekarkers.... Nijkerk is GEEN stad... dat Nijkerk stadsrechten heeft is gewoon een grapje van God.

overVecht | 14-02-12 | 13:40

wie zijn kind lief heeft,tuchtigt hem of haar..

met een roede..
vaginaal anaal..

S.Hole | 14-02-12 | 13:39

@pius | 14-02-12 | 13:38
"De verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan [vul maar in]", dan zal het OM nog steeds met bewijzen moeten komen.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:39

@ZDEV | 14-02-12 | 13:34


Dat laatste zal ongetwijfeld wel het geval zijn als ik het topic zo lees.

pius | 14-02-12 | 13:39

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:37 |
Jij bent/was toch ook streng-christelijk?

Da Mul | 14-02-12 | 13:39

@kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:37

Nee. In de rechtspraak gaat dat niet op.

En dit is rechtspraak.

pius | 14-02-12 | 13:38

@avitas | 14-02-12 | 13:29
Aan dat visje kun je ze wel makkelijk herkennen.
Hebben ze allemaal achter op hun auto.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:38

Gelukkig heeft Albertooo Stegeman door hoe TOR werkt en gaat Verhagen ACTA gebruiken om kinderporno tegen te gaan, dus is dit binnenkort verleden tijd

Biff Eagleburger | 14-02-12 | 13:38

Precies het eindtijd plaatje, een dwalende kerk en mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Nog even..

orangin | 14-02-12 | 13:37

@MartSmeetsLOVER | 14-02-12 | 13:27
Heel onderbouwde reactie.
Een Mart Smeets waardig.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:37

Religieuze zijn de duivel zelf, masters of evil and deciet. De wereld zou zoveel beter af zijn zonder religie en zijn tot op het bot verdorven aanhangers...

StijlvolRechts | 14-02-12 | 13:37

@pius | 14-02-12 | 13:35
Hij die wat beweert, bewijst.
"Er liep een man op het water", kom dan maar op met foto's, films, getuigenverklaringen etc.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:37

Leefden ze maar echt volgens de bijbel, dan was het zo erg nog niet:
- hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
- wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
etc.

witwas | 14-02-12 | 13:36

Kinderen swaffelen met de bijbel . Het begint zo onschuldig.

dogbitedog | 14-02-12 | 13:35

@deministerpresident | 14-02-12 | 13:33

Ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is.

Wetenschapper.

pius | 14-02-12 | 13:35

@Overvecht. Nijkerk is toch protestants, wtf een pastoor aldaar?.

Rest In Privacy | 14-02-12 | 13:35

overVecht | 14-02-12 | 13:31 |
Zo'n opvoeding zeker waar de nadruk zwaar ligt op wat moet en wat niet mag. I.p.v. op wat zou kunnen en en logisch is...?

Da Mul | 14-02-12 | 13:34

Kwam eens een Veluws meisje van 21 tegen. Ze zag het leven niet meer zo zitten en was moe. Ontzettend moe.

Oh ja, en ze was ook moeder van zes kinderen. Nummer zeven was op komst.

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:34

Ik ken iemand die uit een Gelders bijbeldorp komt.
Homo. Kan hij ook niets aan doen.
Is over de veertig en heeft zich onlangs pas bij de kerk uitgeschreven.
Nadat hij meer dan twintig jaar lang is verstoten en verafschuwd door familie, vrienden, heel het dorp en de kerk.
Dat doet wel wat met je wereldbeeld... Het kan in Nederland.
Hij mag blijkbaar nog blij zijn dat de halve kerk niet over hem heen is geklapt. Voorzover ik weet.

ZDEV | 14-02-12 | 13:34

@Pasta-saus | 14-02-12 | 13:22
Gristelijke jeugdzorg is een contradictio in terminis.

rara | 14-02-12 | 13:34

Stel je voor als er maar 1 christen zou zijn en die vertelt waar hij in gelooft, wat zou je dan zeggen? Idioot, neem anti-psychose middelen en laat je behandelen door een psychiater. Een onzichtbare man die alles heeft gemaakt die een zoon heeft die over water kan lopen??? Als het er een stuk of 100 zijn is het een sekte maar vanaf hoeveel is het nou eigenlijk een geloof? En kunnen we religies niet opnieuw herdefinieren als sektes waarvan de leden geherprogrammeerd dienen te worden?

deministerpresident | 14-02-12 | 13:33

Meisjes aldaar blijven maagd zolang zij harder kunnen rennen dan hun mannelijke familie (geldt ook voor Oostenrijk en Arabie, allemaal).

Rest In Privacy | 14-02-12 | 13:33

En wat te denken van grote gereformeerde gezinnen waar men weliswaar niet bij de kinderen in bed kruipt maar waar ze volop in elkaar geslagen worden. Ik weet nog een gezin van een vooraanstaand sociaal wetenschapper.

blinde kip | 14-02-12 | 13:33

Het christendom is liefde en de Islam is haat. Hoelang moet ik het nog zeggen.

pius | 14-02-12 | 13:32

1 op de 10 kinderen in NL is incestslachtoffer!
1 op de 10 kinderen in NL is incestslachtoffer.
Hoeveel groter het percentage bij bible belters is is mij nog niet bekend.
Maar dat we die 1 op 10 accepteren is wat mij betreft het raadsel van de eeuw!

Einde van de Domheid | 14-02-12 | 13:32

Geloof is twee dingen:
1) Een invulling aan de zin van het leven;
2) Een hierarchie onder mensen waarbij de 'machthebbenden' zich verschuilen achter (1).

Mensen gaan geloven voor (1), maar vallen daardoor ten prooi aan (2). Onze grondwet faciliteerd nu (1), en daarmee dus ook (2) en zodoende dus zoiets als dit topic.

Expert Homo | 14-02-12 | 13:32

Ik ben in Nijkerk geboren en kan niet anders dan bevestigen.....

Buiten kerkdiensten en schoollessen werd je het meest bijgebracht door de pastoor en meester.... en dat op geheel niet vrijwillige basis...

overVecht | 14-02-12 | 13:31

Die kamervragen komen er wel, Maar ze zijn nu nog te druk bezig met GW een grote mond te geven en dhr. Rutte proberen zoet te maken met verhaaltjes dat hij moet ingrijpen over de klaagwebsite voor Oostblokkers in NL. Oke, ze zijn wel harde werkers, maar overal waar ze gaan en staan laten ze een spoor van vernieling en andere misdrijven achter. Maar hoe dan ook, Religie is en blijft een ziekte, Ik zal met niet verbazen als Religie onder de ziekenfonds-verzekering valt zodra een paar klaagmensjes weer om de hoek komen kijken.

humorgast | 14-02-12 | 13:31

Als ze daar niet zo enthousiast aan inteelt zouden doen, was al dat gelovige gedoe zo langzamerhand ook al bijna uitgestorven geweest. Inteelt en geloof houden elkaar in stand.

vetkleppert | 14-02-12 | 13:31

"""
Een jongerenwerker vertelt dat veel volwassen nog niet weten hoe ze om moeten gaan met de invloed
van internet. “Dat kan beroering geven.” Een andere jongerenwerker ziet dat de generatiekloof de
laatste 10 tot 15 jaar erg groot is geworden. “Ouders kunnen hun kinderen niet meer volgen en
daardoor niet meer begeleiden. Kinderen weten zoveel meer door internet, door betere opleidingen en
moeten soms hun ouders ‘opvoeden’, ook op geestelijk terrein.”
"""
Nu weten we dus waarom het CDA, de SGP en CU voorstanders van ACTA en andere fijne censuurwetgeving zijn.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:30

Ik woon middenin de paarsgekleurde eilanden regio in een redelijk gereformeerd dorp.
De overgrote meerderheid is zo schijnheilig dat ze er zelf in geloven, geen televisie en in het zwart gekleed (dames met lange rok en hoed). Een computer met internet is bij de meeste wel aanwezig want daar bepaal je zelf waar je naar kijkt (bij een tv is dat schijnbaar niet zo).
Echt het is een sekte die zichzelf in stand houd.

bob de boarder | 14-02-12 | 13:30

flut onderzoek, hear say, baarlijke nonsens, vooringenomenheid ten top

jan_the_man | 14-02-12 | 13:29

stelletje pedofiele vissen zijn het!

krijg ik dan nu wel mijn spreektijd?

avitas | 14-02-12 | 13:29

Grefos, moslims of katholieken. Het zijn allemaal geyle dieren, die alles neuken wat ze onder handen krijgen. Het geloof is hoogstens een excuus of een dwangmiddel. Onder de dekmantel van God zijn al zoveel kinderen verkracht, dat je er een land mee kunt vullen.

LangeBerry | 14-02-12 | 13:29

@Knoopsgat | 14-02-12 | 13:20
Nee, die is alleen van de kattelieken. Laten we hier een Van der Vlies aanstellen. Dan blijft het, net als bij Deetman, lekker onder ons.

Eucalyptas | 14-02-12 | 13:29

"""
Een moeder ging scheiden nadat bekend werd dat haar man incest had gepleegd met haar dochter.
Op haar zwaar christelijke school werd de dochter aangesproken door het schoolhoofd. Zij moest
ervoor zorgen dat de ouders bij elkaar zouden blijven. De moeder heeft daarop een andere school
gekozen.
"""
Leuk he, religie.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:28

Vrouwen met kort haar zijn lesbisch, mannen die hun haar kammen homo's. Moslims zijn moordenaars, gristenen zijn pedo's, en reaguurders zijn rechts. c'est la vie.

DoorDouwer | 14-02-12 | 13:28

kwamkwammersloeg

MartSmeetsLOVER | 14-02-12 | 13:27

"Zwangerschap buiten het huwelijk betekent een schande voor de familie en kan een reden voor
verbanning uit de familie en de gemeenschap zijn."
En dan maken wij ons druk over een Syrische of andere Arabische zandbak? Laten we eerst dat soort ideeen in Nederland bestrijden.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:26

necrosis | 14-02-12 | 13:17
helaas offtopic maar wordt wel voldoende onder de aandacht gebracht. Helaas helpt dat ook geen ene sodemieter.

deluiegriek | 14-02-12 | 13:25

Helaas heeft het leven me tot nu toe laten zien dat daar geen woord van gelogen is.

Mag ik dat rapport overslaan? Ik gebruik mijn teiltje meestal voor delicate handwasjes.

Bezorgdenverjaagster | 14-02-12 | 13:24

Hier wordt ik als atheïst zijnde militant van.

AutSider | 14-02-12 | 13:24

Zomaar een citaat:
"""
De organisatie verklaart dit als volgt:
“De ouders leven vooral ‘oud-testamentisch’ en in het Victoriaanse tijdperk, waar gezag en autoriteit
voorop staan. De ouders geven geen erkenning aan de eigenheid en eigen geloofsopvatting van hun
kind. Het puberbrein is er nog niet klaar voor om in alle rust en redelijkheid met hun ouders te praten.
En ouders hebben weinig psychologische kennis en inzicht.”
"""
Oftewel, die arme ouders kunnen er niets aan doen, heel begrijpelijk dat ze fysiek misbruik toepassen. BAH!

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:23

Kenmekend voor onze samenleving dit; de top blijft onaantastbaar, want: bewezen diensten, roomser dan de Paus (netjes dus) ons kent ons, en het gebeurt alleen in de lagen eronder... yeah right !! Niet helpen bij een ongeval is strafbaar. Wegkijken bij misstanden net zo. Maar de onder de pet cultuur is breed in den neederlanschen saamenleevingh geworteld. Kost ff om dat zaakje tot aan grond af te breken. Nu internet de massa te sterk maakt (mondiger, kundiger en wijzer) wordt straks internet VERBOTEN! Het volk moet dom en onwetend bljven. Geniet ervan nu het nog kan hier. Straks gaat de boel op slot, dicht, fini, basta ! Ordung MUSS SEIN !! En dan gaat alles weer vrolijk door zoals het ooit ging!

Betweetert | 14-02-12 | 13:23

jan-lul-de-behanger | 14-02-12 | 13:19
En jij houdt al jaren keurig je mond? Held

deministerpresident | 14-02-12 | 13:23

standaard bord ervoor hand erboven

miko | 14-02-12 | 13:23

rara | 14-02-12 | 13:21 |
De geestelijke zorg is eeuwenlang in handen geweest van lieden met een agenda. Daarom zijn wij zo.

Da Mul | 14-02-12 | 13:23

@rara | 14-02-12 | 13:21
Jeugdzorg... verwacht daar vooral niet teveel van.

Pasta-saus | 14-02-12 | 13:22

Ah religie weer. En nog steeds wordt het niet verboden. Maar whitney downloaden is off limits.

weedo | 14-02-12 | 13:22

Ik roep al tijden in mijn plempsels dat alle religies moeten worden gezien als criminele organisaties, dat we een seculiere staat moeten worden en dat kinderen tot hun 18e niet in aanraking mogen komen met een geloof. Op scholen moet worden onderwezen dat het doel van de meeste geloven is om dmv van angst volgzame burgers te maken. Alle religieuze leiders moeten in de cel worden opgesloten want ze zijn allemaal medeplichtig aan de ellende die ze veroorzaakt hebben. En dit keer is het niet generaliserend maar letterlijk ALLEMAAL

deministerpresident | 14-02-12 | 13:22

ja blijkbaar vind hun god het niet erg want hij doet er niks aan. Gho

nieuwisanders | 14-02-12 | 13:21

ik zal je straffen met gods´ lid!

De Treinende Rechter | 14-02-12 | 13:21

Gelukkig is de jeugdzorg daar gedeeltelijk in handen van gristelijke organisaties. Dat gaat dus helemaal goed komen, daar...

rara | 14-02-12 | 13:21

Grefo's zijn pedo's ,allemaal.

nogeentjedan | 14-02-12 | 13:20

Vrij naïef, zo'n vraag als "Waar blijft..." maar goed. En ook: Hahahaa, Wilma Nanninga die stukjes maakt voor GS. Kewl!

Jaap de Paap | 14-02-12 | 13:20

Meneer Deetman, u hebt nog even tijd voor een volgende commissie?

Knoopsgat | 14-02-12 | 13:20

Zo lang er religie is onder een groot deel van de mensheid vind ik de mensheid niet superieur boven dieren.

vindead | 14-02-12 | 13:19

als iemand die getrouwd is met een vrouw die in EPE (gld) is opgegroeid kan ik melden dat dit slechts het topje van de ijsberg is. En iedereen werkt er aan mee.

jan-lul-de-behanger | 14-02-12 | 13:19

Onder het mom van religie zijn en worden vele misdaden begaan...

Indates | 14-02-12 | 13:19

Als ik ze hier in Tholen zie lopen, die oh zo respectabele gereformeerden, dan straalt dit er gewoon vanaf.
Vuile geniepige mannetjes zijn het en dat heb ik uit eigen ervaring. Niet van horen zeggen.

Che_cuevara | 14-02-12 | 13:19

Zodra je een peuter begint te vertellen over got, is de kindermishandeling een feit.

Vroomshoopmafia | 14-02-12 | 13:18

Alberto, kom der maar in!

Pasta-saus | 14-02-12 | 13:18

Het soort achterlijkheid dat je nodig hebt om je met godsgeleuter bezig te houden, gaat nu eenmaal samen met allerlei andere geestelijke gestoordheid. Dat blijkt steeds weer.

vetkleppert | 14-02-12 | 13:18

Tijd voor een beeldenstorm part 2?

kretonia | 14-02-12 | 13:18

@deluiegriek | 14-02-12 | 13:15
Dat geldt ook voor luie Grieken, maar is helaas offtopic.

necrosis | 14-02-12 | 13:17

Religie. Het is ziek.

Boerenhoofd | 14-02-12 | 13:16

Wat een verschikkelijk tuig is het. Jammer dat de politiek dit niet wil weten en hier iets aan doet. Alleen maar mekkeren over GW, maar die verdomde gristenhonden moeten eens flink aangepakt worden.

deluiegriek | 14-02-12 | 13:15

Zijn er ook gereformeerde Polen?

ojédiaré | 14-02-12 | 13:15

Religie is een ziekte, net als pedofilie.

kapotte_stofzuiger | 14-02-12 | 13:15

Bible Belt klinkt als een naam voor een sexlijn.

Da Mul | 14-02-12 | 13:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland