Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe beelden vanuit Costa Concordia

Waarom iemand met twee werkende hersencellen nevernooit op een cruiseschip moet stappen heeft Jacob Gelt Dekker al eens haarfijn uit de doeken gedaan. Maar na het zien van deze chaotische beelden vanuit de brug van de Costa Concordia weten we het helemaal zeker: Cruiseschepen zijn levensgevaarlijke moordschuiten. Kijk die kapitein Schettino (die als eerste in een reddingsloep zat) eens de weg kwijt zijn terwijl zijn schip slagzij maakt en de hutten vol gepensioneerden vol stomen met water. Vade a bordo, cazzo!

Reaguursels

Inloggen

@Polletje Piekhaar : Nou is de A380 ook wel een van de vliegtuigen die nou niet van onbesproken gedrag is...

IgNOraNcE | 13-02-12 | 08:29

Ik snap dat de kapitein wellicht wat meer had kunnen helpen met evacueren, maar mensen doen rare dingen zodra ze in paniek raken. Daarbij aan het gat te hebben gezien, had hij verder geen enkele mogelijkheid dan de noodprocedure te starten d.m.v een automatisch evacuatiesysteem. Je kunt dan wel zeggen dat de reden van het zinken bij de kapitein ligt, maar hij deed het voor een bemanningslid die over moest werken en die langs zijn eigen dorp zou varen. Je kunt dus niet zeggen dat deze kapitein geen gevoel heeft. Dat er net op die plek een rots moet liggen, die door gebrek aan goede aparatuur (waarschijnlijk te duur ofzo) niet opgemerkt word, tja... Een goed gebaar met helaas erg vervelende gevolgen. Maar om nou te lopen janken over dat de kapitein als eerste in een sloep zit.. Ik denk dat menig mens onder ons precies hetzelfde zou doen.. Namelijk maken dat je weg komt als er niks meer te redden valt.

bartjeb1989 | 13-02-12 | 01:46

@Twee Jeetjes
ja je doet moeilijk

Gare Raap | 13-02-12 | 00:46

Twee Jeetjes | 12-02-12 | 19:57

Nou. Door dat gat (het is meer een meterslange scheur) stroomt er dus water onderin het schip. Dat water hoopt zich natuurlijk niet op rondom de scheur, maar wel in het nog waterdichte deel van het schip, dat aldus te zwaar wordt, waarna het schip kapseist.

Of doe ik moeilijjk?

Bezorgdenverjaagster | 12-02-12 | 23:21

Waarom dit gefilmd is?
Ik heb zo maar het vermoeden dat deze (mogelijk Amerikaanse) meneer/mevrouw dit doet voor het geld. Er is uiteraard niks waardevollers dan camerabeelden vanaf de brug. Dit kan de filmer mooi verkopen aan de verzekeringsmaatschappij, deze laat dan zien dat de rechterhand van de kapitein (die normaal het gezag overneemt als de kapitein dood is of in dit geval gevlucht is) niks uitvoert.

@ Twee Jeetjes | 12-02-12 | 19:56 |
Dit kwam waarschijnlijk door water wat weggedrukt werd door het schip in smal en ondiep vaarwater en weer terugkaatste. Hier nog een plaatje wat het wat duidelijker maakt.
i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/01/16/art...

littleboy | 12-02-12 | 23:14

@eerstneukendanpraten | 12-02-12 | 16:01
En Schettino komt ook uit die buurt...

Joost Maghetweten | 12-02-12 | 21:04

Het is altijd kudt als dingen vol stomen.

Snap je!? | 12-02-12 | 20:33

Dat filmende bemanningslid is ook nalatig. Hij/zij had mensen moeten helpen dat had doden kunnen schelen.

Kopvot | 12-02-12 | 20:04

Kan iemand mij uitleggen waarom die boot de andere kant op wentelt dan waar het gat zit?

Twee Jeetjes | 12-02-12 | 19:57

Het is dan puur toeval dat die boot naar de kant dreef anders was ie ondersteboven gewenteld en iedereen deaud.

Twee Jeetjes | 12-02-12 | 19:56

Heftig..

b-ry | 12-02-12 | 18:39

Moordschuiten. Leuk woord, want ja, er gaan er ook zoveel ten onder. Oh... wacht.

Justin-Kees | 12-02-12 | 18:30

WeerEenPilsjeOp | 12-02-12 | 16:37 | + 2 -
Dat komt omdat je weer een pilsje op hebt.

Rammstein | 12-02-12 | 18:17

Egokiller | 12-02-12 | 16:59 | + -7 -
Heeft hij het overleefd dan ?

Rammstein | 12-02-12 | 18:03

En waarom gaat iemand dat filmen dan. . . . . .
Dat die Capitano fout op fout heeft gestapeld is wel duidelijk toch

Ajam Paniekie | 12-02-12 | 17:32

Hoe ging het ook alweer: Italiaanse tanks hebben 3 motoren, 2 voor in z'n achteruit...

Kutmug | 12-02-12 | 17:30

Alsof je naar een tenniswedstrijd zit te kijken met die boven- en ondertiteling.

p boos | 12-02-12 | 17:28

Kielhalen die Schettino. En zijn 2e kapitein ook. Schandalige lafaards.

Der alte Fritz | 12-02-12 | 17:27

Zucht
Vanaf de brug, niet vanuit.
Na een dubbele punt geen hoofdletter.
Volstromen, niet vol stomen.
Vada a bordo, niet vade.

Freddie Stobart | 12-02-12 | 17:20

@Egokiller | 12-02-12 | 16:59
Voor uw informatie, een cruiseschip is geen vliegtuig.
En volgens mij is de grootste vliegtuig ramp ooit veroorzaakt door m.Atta.Die kon echt niet vliegen.

miko | 12-02-12 | 17:19

Al is het schip qua aantal doden helemaal niet vergelijken met de Titanic,in diens (Noord-Atlantische) omstandigheden April 2012,waren er veel meer doden te betreuren geweest.Eigenlijk moeten deze gigantische schepen (115000 BRT) d.m.v. enorm geavanceerde apparatuur en een automatische "piloot" geleid worden.Desnoods geloodst m.b.v. helikopters v.a. het schip en een kleine onderzeeër die constant de diepte peilt en waarschuwt voor obstakels.Verder moet alles onder de waterlijn met onderzeeboot-techniek beveiligd zijn (ontsnapping-routes via lanceerbuizen).Te duur ? Nou daar kom je wel achter als Amerikaanse letselschade-experts aan het werk gaan.Honderd miljoen dollar per overledene is dan geen uitzondering.

Dolphi | 12-02-12 | 17:19

Titel moet zijn: 'Oude beelden vanuit Costa Concordia'.

*kuch* ;)

Morkovich | 12-02-12 | 17:15

Gisteren in het Journaal, deze beelden.

Dr. Mabuse | 12-02-12 | 17:14

Voor de liefhebbers www.ssrotterdam.nl/

Afgelopen zaterdag wezen kijken. Absoluut de moeite waard. En het schip ligt veilig in de haven afgemeerd zonder slagzij.

Sjakkie van de Hoek | 12-02-12 | 17:13

@Egokiller | 12-02-12 | 16:59
Die sprong ook als eerste van boord?
Joh.

Stormageddon | 12-02-12 | 17:03

Alsof Nederlanders het zo goed doen, de grootste ramp in de luchtvaart staat tot op de dag van vandaag nog steeds op naam van ene KLM gezagvoerder Velthuyzen-van Zanten op Tenerife....

Egokiller | 12-02-12 | 16:59

1:38 t/m 1:44
Idee is goed, de uitvoering "matig".

Oh ja, druk even dat brugalarm af!
Hoezo concentratie verlagend?

Moleque | 12-02-12 | 16:49

@Dom blontje | 12-02-12 | 16:37
Inderdaad.Bedankt blondje

miko | 12-02-12 | 16:42

Italiaanse stuurmanskunst. Fijn om te weten dat Draghi nu aan het roer van de ECB staat...

Parel van het Zuiden | 12-02-12 | 16:40

Vada

très cool | 12-02-12 | 16:39

De chaos binnen de bestuurskamer van KPN schijnt groter te zijn

Hans Otjens | 12-02-12 | 16:38

@miko | 12-02-12 | 16:04
Als je iemand wilt verbeteren, zorg dan dat je zelf foutloos schrijft. Of schrijfd, om het voor jou begrijpelijk te maken.

Dom blontje | 12-02-12 | 16:37

Zo shocking vind ik dit niet.

WeerEenPilsjeOp | 12-02-12 | 16:37

Het stoomt idd goed vol daar

De_Assenaar | 12-02-12 | 16:35

Kapitein zat dus al op een reddingsbootje maar waarom nam de 2nd in command dan niet de beslissing om te evacueren?

Guusd | 12-02-12 | 16:34

Die Schettino is een karikatuur. Als je een italiaan zou moeten omschrijven, zou je al zijn eigenschappen opnoemen.

Superior Bastard | 12-02-12 | 16:32

@koudijs | 12-02-12 | 16:27

Legionella gedijt niet in ijs.

neemjemoederindemali | 12-02-12 | 16:32

De boventiteling valt uit....

BP Richfield | 12-02-12 | 16:30

Ik kan het niet bewijzen maar heb op een cruise een legionella besmetting opgelopen !!

koudijs | 12-02-12 | 16:27

Sorry maar wat een oersaai filmpje zeg. Wel gezellige sfeerverlichting op die brug trouwens!

monomaniac | 12-02-12 | 16:26

Je kunt wel een cruise nemen maar neem er één waar niet een Italiaan de leiding heeft. Deze knakker is kapitein geworden zodat hij ermee kan pronken en wijven versieren. Als nood aan de man is, is hij pleite.

De Zwijger | 12-02-12 | 16:23

@zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:05
er zijn geen single blondines.wel jongere dames met veel te oudere heren die op zo een boot een andere oudere heer proberen te scoren met ,als het kan, iets meer geld.sex zoeken ze dan bij de crew of een kerel die zich heeft laten strikken zijn huwelijksreis op zo een boot door te brengen.

miko | 12-02-12 | 16:21

En alles over de intercom in het italiaans? Lekker handig..

Bubba | 12-02-12 | 16:20

Causa Sui | 12-02-12 | 16:13 En al die tijd is ie niet dat blondje kwijtgeraakt. Heel knap en vasthoudend van hem.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:18

@ zeg maar 16:09

Is nog wel eens op TCM...

eerstneukendanpraten | 12-02-12 | 16:14

miko | 12-02-12 | 16:04 Stukje van Busselmans.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:14

Oke, zo te zien wachtte hij 50 minuten op Het Juiste Moment; de kantelhoek van het schip was toen zo ver, dat de zwaartekracht het overnam en de passagiers en uiteraard ook hijzelf zonder al te veel inspanning zijdelings in de reddingsboten gleden.
Het is een wat luie optie hoor.

Causa Sui | 12-02-12 | 16:13

Wanneer er straks een Airbus 380 met 800 plus passagiers omlaag flikkert gaan er natuurlijk stemmen op om dat stomme gevlieg onmiddellijk af te schaffen. En dat idiote cruisen moet ook ophouden. De zee is van de vissen, daar moeten we van afblijven. En zo kan ik nog wel een paar dingen bedenken...

Polletje Piekhaar | 12-02-12 | 16:13

brutus68 | 12-02-12 | 16:11 Omdat een schip geen valet-parking heeft.

Anders was ie dat misschien wel geworden.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:12

Heeft Arnie de filmrechten al gekocht?

'Komt een cruiseschip bij een rif...'

Cuyahoga | 12-02-12 | 16:12

Dat die Schettino ooit kapitein van zo'n drijvend kitschpaleis heeft kunnen worden is me echt een raadsel.*iets over steekpenningen, Camorra etc etc denkt*

brutus68 | 12-02-12 | 16:11

'In de hemel koken de Fransen, verrichten de Duitsers de reparaties, vormen de Zwitsers de regering, zijn de politieagenten Engels en de minnaars Italiaans. In de hel daarentegen koken de Engelsen, fungeren de Fransen als reparateurs, regeren de Italianen, zijn de politieagenten Duits en de minnaars Zwitsers.'
Zo is het en zo zal het blijven.

kapotte_stofzuiger | 12-02-12 | 16:10

eerstneukendanpraten | 12-02-12 | 16:05 Nee. Net even een trailer bekeken, dat wel.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:09

De oproep om het schip te verlaten is eerst in het Italiaans en dan in het Chinees. Goh. Weer wat geleerd.

mokum4all | 12-02-12 | 16:09

"Newly weds, overfeds and nearly deads".

De doelgroep. En natuurlijk de single blondines voor het personeel, de kapitein incluis.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:05

@ zeg maar Jansen 16:02

Heb je de film "Logans run" wel eens gezien?

eerstneukendanpraten | 12-02-12 | 16:05

@neemjemoederindemali | 12-02-12 | 15:59
Als je weet wat voor mensen er op zo een schuit zitten.Kunnen er niet genoeg zijn.

miko | 12-02-12 | 16:04

Die bejaarden zijn verbrand dus.Als je hut volstoomd

miko | 12-02-12 | 16:04

Cruiseschepen en veerboten zijn drijvende doodskisten.

En met name op cruiseschepen kun je dat vaak aan de gasten zien.

zeg maar jansen | 12-02-12 | 16:02

Wij verbranden niet voor niets al het huisvuil uit Napels...

eerstneukendanpraten | 12-02-12 | 16:01

Goed georganiseerd zooitje daar.

Herr Knäckebröd | 12-02-12 | 15:59

Ik snap niet dat die schuiten net min of meer onzinkbaar worden gemaakt middels compartimenten, hoeveel veerboten en cruiseschepen moeten nog naar de kelder gaan?

neemjemoederindemali | 12-02-12 | 15:59

Dit is volgens mij 35 uur later dan de rest van de wereld. Oud nieuws toch?

miko | 12-02-12 | 15:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken