Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hybriderijders massaal bekeurd bij voedselbank

aardappelpureemetchips.jpg Armoede bestaat niet in Nederland. Dat zegt Mark Rutte en dan is het zo. Voedselbanken zijn daarom niets meer dan uitgiftepunten voor dozen met restjes die opgehaald worden door hele zuinige mensen die het zonde vinden als er eten wordt weggegooid. Want wij kennen dan misschien in Nederland geen armoede, dat wil niet zeggen dat je niet solidair moet zijn met mensen in hongerige delen van de wereld. Ga maar eens kijken bij een Voedselbank bij u in de buurt. Louter hybride auto's (en een enkele bakfiets) op de parking, van mensen die normaal alleen maar biologische vissticks, dito preitaartjes en andere onevenredig dure bioproducten met mest- en zandsmaak eten, maar die zich één dag in de week opofferen als voedselbankverlossers om andermans van weggooien geredde restjes te consumeren. Bruinige bananen op een bedje van de buitenste blaadjes van een krop sla, gegarneerd met overrijpe tomaatjes en zacht geworden aardappelen. Goed te doen met een scheut slasaus met verstreken THT, en sowieso: het gaat om het kleine offer dat je kunt brengen om onze Westerse welvaart te compenseren. Als bovenstaande tekst waarheid zou zijn, was de nu volgende bureaucratische clusterfuck nog best grappig geweest. Maar dat het in de echte wereld toch echt alleen maar arme Betuwemensen zijn die zich met knorrende magen naar de Voedselbank in Tiel spoeden en aldaar massaal voor 80 euro bekeurd worden wegens scheefparkeren, is vooral intens sneu (mirror).

Reaguursels

Inloggen

Sorry, maar als je een auto kan betalen ben je niet arm...

S. Quentin Quale | 09-02-12 | 09:32

@ Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 01:04 | + 1 -
Iemand die steuntrekker als nick heeft en aankomt met een kennis die een bedrijf heeft met een belazerende partner. Komt heel geloofwaardig over ja.
.
Gaat dus betekenen dat ie én een partner én dus blijkbaar hoofdelijk aansprakelijk was ?? Over welke vorm praten we dan ??
BV/NV gaat 'm niet worden en blijkbaar heeft ie ook nog eens zijn hoofdelijke aansprakelijkheid slecht geregeld. Is ie in dat geval ook nog eens niet al te snugger ingesteld waar het de zaken/financiën, het omgaan met zakelijke/persoonlijke belangen betreft.
En aangezien fraude/oplichting/valsheid in geschrifte etc ook nog eens strafbaar is lijkt me een advocaat eens om raad vragen ook passend in dat geval. Bij een faillissement heb je ook nog eens een curator die dingen afhandelt.
Dus blijft het een vreemd verhaal.
.
Ik zeg dit omdat ik even geleden alweer bij stom toeval ook in aanraking met mensen kwam die in een uitkering zitten en onder curatele staan, persoonlijk failliet zijn verklaard en nog een drie jaar hierin zitten en echt geen bedrijf hadden of belazerende partners etc.
Ik praat dus ook uit persoonlijke ervaring en ik beweer niet zo maar wat.
Tevens ben ik beetje bekend in privaat/publiek recht, bedrijfsvormen en de rest.

said_fred | 08-02-12 | 20:03

verkoop je auto maar en ga op de fiets met het openbaar vervoer dan hoef je niet naar de voedselbank....

richieyeah | 08-02-12 | 18:09

zeebarbeel | 08-02-12 | 14:04 | + 0 -

20 jaar schuldsanering? Iets zegt mij dat het verhaal niet klopt of dat je zus ongezien en knetterhard genaaid wordt.

Zegt wsnp je iets? Lijkt me nu wel handig om aan te vragen.

Succes!

de deurwaarder | 08-02-12 | 17:46

De RDW en de voedselbank moeten binnenkort maar eens om tafel om hier en daar een permaban uit te delen in plaats van een voedselpakket. Opzouten, ksssjt!

Petskast | 08-02-12 | 15:36

Heb een zus die elke week een pakket krijgt ze zit in de schuldsanering al meer dan 20 jaar.
Heeft zins een jaar een vriend die werkt en hij heeft een auto.
Zus lief werk ook nog zwart, deze week had ze een biefstukje in haar pakket.
We hebben als familie haar altijd geholpen, maar de hoop op gegeven dat het nog goed komt.

zeebarbeel | 08-02-12 | 14:04

Ambtenaren die (oeverloos) vergaderen over 'parkeerproblemen' bij een voedselbank = 2 x BELASTINGGELDVERKWISTING. En ik vrees dat dat een te positieve voorstelling van zaken is.

Rest In Privacy | 08-02-12 | 12:31

Ik heb ook maar een klein salaris. Moet net als iedereen huur / water / elektriciteit e.d. betalen. Kom er prima mee rond; kan er echter geen auto mee veroorloven. Ben daarom ook blij dat ik niet naar de voedselbank hoef om 2e hands eten op te halen.

Waarmee ik nogmaals wil zeggen; als je een auto kunt veroorloven heb je bij de voedselbank niets te zoeken. Moet je toch een paar kilometer voor je werk ? Verkoop je auto en koop een brommertje. Bespaart je honderden euro's per maand aan brandstof, verzekering en belasting.

Voor dat geld koop je iedere maand 4 volle winkelwagens (of meer!) bij de Lidl en Aldi. Mensen moeten maar eens leren om een stapje terug te doen in moeilijke tijden. Ze zijn gewoon verwend ! Daarom; niet zeiken en je parkeerboete betalen.

Titan T. Fox | 08-02-12 | 12:09

Het grote probleem van nederland is dat er geen eenheid heerst:
De overheid, in principe van en voor de burgers, werkt burgers alleen maar tegen, en probeert ze soms op geniepige wijze te naaien.
Waarom wordt er geen oogje dichtgeknepen, of als dat zogenaamd niet mag volgend de wet, waarom geeft de gemeente dat grote gebied niet vrij voor gratis parkeren?
Wat is daar op tegen?
Volgens mij is trouwens de achterliggende oorzaak de enorme overbevolking in Nederland.
Met een populatie van 10 miljoen zou het veel ontspannener toegaan, ongeveer zoals in de zomermaanden, wanneer veel Nederlanders op vakantie zijn, en het land plotseling veel leefbaarder wordt, en ook alle verkeerssystemen beter werken (NS en snelwegen).

King of the Oneliner | 08-02-12 | 12:08

Mensen die een auto bezitten horen niet in de buurt te komen van een voedsel bank, punt!

lanexxx | 08-02-12 | 10:57

kunnen we niet een soort nationaal protest beginnen te gen de BOA's?..... gewoon met z'n allen afspreken om niet meer te betalen, geen ID meer te laten zien, gewoon door te lopen. gewoon negeren.....

Tinus_Trotyl | 08-02-12 | 10:42

@Woutie | 08-02-12 | 09:24 lol, dat kost die van mij per jaar, ergens doe je iets goed fout, zo'n oud autootje kun je beter kopen dan leasen.

* | 08-02-12 | 10:30

Wat is leuker dan een parkeerwachter overrijden?
Twee parkeerwachters overrijden!

Polletje Piekhaar | 08-02-12 | 10:01

Waarom hebben die gasten een auto? Mijn auto kost mij minimaal 250 euro pm (oud Renault Cliootje).....

Woutie | 08-02-12 | 09:24

Per auto naar de voedselbank.... iets in me zegt me dat hier iets niet klopt... maar wat, maar wat...

Reykjavik | 08-02-12 | 09:14

Ik vind niks sneu aan het bekeuren van mensen die willens en wetens hun auto op een plek parkeren waar dat niet mag. Parkeer elders en loop gewoon een stukje. Je weet wat het risico is van fout parkeren en als je een arme pauper bent die naar de voedselbank moet, kun je het jezelf niet veroorloven om dat risico te lopen. Zwak van de gemeente dat ze de bekeuringen teruggedraaid hebben en ook zwak van de medewerkers van de voedselbank dat ze de pakeerwachter erover gaan lastig vallen. Mensen mogen best de consequenties voelen van het lak hebben aan regels, of ze nou "zielig" zijn of niet.

~*du.hast.recht*~ | 08-02-12 | 09:12

Weet je wat vooral sneu is, dat er sprake is van klasse justitie omdat voor een andere doelgroep de boetes wel zijn teruggedraaid: "Tijdens de speelgoed inzamelingsactie van de Tielse kinderraad waarbij ook veel vrijwilligers en raadsleden aanwezig waren de zaterdag voor kerst zijn er parkeerbonnen uitgedeeld. De ouders van de kinderraadsleden die heel even de kinderen kwamen afzetten en de auto heel kort parkeerde werden ook direct van een parkeerbon voorzien. Gelukkig door tussenkomst van de raadsleden en een ambtenaar werden deze bonnen teruggedraaid."

* | 08-02-12 | 09:02

echt een zielig stuk over een eveneens zielige actie.

Wijsman | 08-02-12 | 09:01

Zo lang je een auto hebt, hoor je niet bij de voedselbank thuis.

gtothew | 08-02-12 | 08:39

dus als je 360 euro te besteden als max. mag je naar de voedselbank. (man vrouw en twee kids)

huur 800 euro (flat, klein huis, zal ongeveer het bedrag zijn)
stookkosten (gas water elektra) 150 euro per maand, verzekeringen schoolgeld en kleding geld, ziektekosten, belastingen, schoolgeld, etc is ook een 300 euro in de maand.

Volgens mij zitten wij dan al een minimum inkomen.

In theorie kunnen mensen met een te hoge hypotheek dus in aanmerking komen voor voedslebankhulp.

Mensen bekeuren daar is sneu. Aardig voorbeeld is dat er bij ons een tennisbaan is waar alle mutsen uit de wijk tennissen. Veel komen met de auto en zetten die in de omgeving neer. Daar staan flats waar mensen wonen die geen lid van dei vereniging omdat izj daar het geld niet voor hebben zullen wij maar zeggen. Omdat die mutsen met de auto komen moeten zij als zij terug komen van het werk fout parkeren bij hun eigen flat. Gevolg is dat deze mensen regelmatig bonnen hebben. Mutsen blijven na teuten tot zeer laat waardoor de mensen die moeten werken al liggen te slapen en daardoor niet de mogelijkheid hebben om de auto goed te zetten.

dolffie | 08-02-12 | 08:29

dus als je 360 euro te besteden als max. mag je naar de voedselbank. (man vrouw en twee kids)

huur 800 euro (flat, klein huis, zal ongeveer het bedrag zijn)
stookkosten (gas water elektra) 150 euro per maand, verzekeringen schoolgeld en kleding geld, ziektekosten, belastingen, schoolgeld, etc is ook een 300 euro in de maand.

Volgens mij zitten wij dan al een minimum inkomen.

In theorie kunnen mensen met een te hoge hypotheek dus in aanmerking komen voor voedslebankhulp.

Mensen bekeuren daar is sneu. Aardig voorbeeld is dat er bij ons een tennisbaan is waar alle mutsen uit de wijk tennissen. Veel komen met de auto en zetten die in de omgeving neer. Daar staan flats waar mensen wonen die geen lid van dei vereniging omdat izj daar het geld niet voor hebben zullen wij maar zeggen. Omdat die mutsen met de auto komen moeten zij als zij terug komen van het werk fout parkeren bij hun eigen flat. Gevolg is dat deze mensen regelmatig bonnen hebben. Mutsen blijven na teuten tot zeer laat waardoor de mensen die moeten werken al liggen te slapen en daardoor niet de mogelijkheid hebben om de auto goed te zetten.

dolffie | 08-02-12 | 08:29

@Patatter

idd een hoop zzpjers lopen bij de voedselbank

straatkat | 08-02-12 | 07:34

De mevrouw op de foto mist een stukje lip maar heeft van Jezus (want die woont in Tiel) extra veel oog gekregen

De Veerboot | 08-02-12 | 03:18

Als je geld hebt om auto te rijden heb je ook geld om eten te kopen. Voor € 1,75 per liter Euro95 kun je een heel bruin brood kopen, een pakje margarine en een pakje worst.

Dat je een boete krijgt omdat je te gierig bent de parkeermeter bij te vullen c.q. fatsoenlijk te parkeren is in mijn ogen dan ook terecht.

Mensen die met de auto naar de voedselbank gaan zijn daarom ook niet zielig; ze hebben de prioriteiten simpelweg op de verkeerde volgorde staan.

Titan T. Fox | 08-02-12 | 02:44

Leuk verhaal. Riant parkeerterrein met een parkeerverbod. Wat doen ze dan op dat riante parkeerterrein? Voetballen? Tractorpulling?
Dat parkeerbeheer altijd het kwetsbare moment van de foutparkeerder kiest is bekend. Menige scholengemeenschap waarschuwt de ouders tijdens een voorlichtingsavond altijd voor enge parkeerwachters die in grote drommen zich verzamelen rond de normale einddtijd van de bijeenkomst in de stille hoop dat het uitloopt en iedereen een paar minuten "over tijd is"
( ik zie ineens rondhangende hyena's rond de waterplaats van de zebra's voor mijn geestesoog)
Kan je in 1 uur je hele bekeuringen voor de week schrijven en je verder drukken.
Een tip voor de voedselbank, zet een paar potige kampers om je terrein tijdens de drukke uren. Ik weet zeker dat de parkeerwachters ineens iets anders te doen hebben

dr kildare | 08-02-12 | 02:26

deed ik vroeger ook hoor, mijn auto, die op andermans naam stond effe een straatje verder uit het zicht, naar de voedselbank in nette ouwe kleren, voedsel thuisbrengen en overstappen in mijn beunpakkie om klusjes te gaan doen, maar nu is er zelfs geen beunklussie meer met al die oosteuropeanen in het land, dus heb ook geen auto meer, lang leve de open grenzen, heb nu altijd vrij en kan lopend mijn voedselpakket halen.

pinkypink | 08-02-12 | 01:34

@zik | 08-02-12 | 00:45 |

ik las verkered dan wat foutparkeren betreft, omdat je hier ook al een boete krijgt voor Laden en Lossen.veel mensen die hun rijbewijs theorie niet goed bestudeerd hebben weten niet wat dat betekent, helaas inclusief sommige Buitengewoon Opsporings Ambtenaren in dienst van Parkeerbeheer.

@vander F | 08-02-12 | 00:52

Dat kan ook. Ook ondernemers kunnen uiteindelijk met niks bij de voedselbank aankloppen als ze pech hebben. Eigenlijk ken ik er nog een, en dat is niet echt een domme man maar heeft enorm veel pech gehad in de business. Alleen heeft die het iets breder en hij werkt 70 uur per week in een hoge functie, maar leeft op een studentenkamer.

Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 01:12

@said_fred | 08-02-12 | 00:38

Hij had een bedrijf en werd belazerd door zijn partner waardoor het bedrijf falliet ging en hij in de schulden kwam.

Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 01:04

Mijn tante , God hebbe haar ziel, was er eentje van stand. En vooral haar kindertjes hadden altijd de beste spullen en de chiqueste meubelen. In die tijd had ik het zelf niet zo breed en we hadden van de groenteman wat van die spaanse sinasappelkistjes gekregen om op te zitten. Toen ik haar vertelde dat we Spaanse Meubelen hadden, had je haar kop moeten zien.

zwemverbrander | 08-02-12 | 00:59

De meeste klanten van voedselbanken zijn de kleine zelfstandigen. Niet de mensen met uitkeringen en subsidies. Maar de werkenden!

Rest In Privacy | 08-02-12 | 00:53

Ik ken die schuldsanering, maar 20 Eu per week?
Ik hoor toch meestal bedragen als 35 of 40 Euro per week,ook geen vetpot natuurlijk.
En deze mensen hebben inderdaad vaak zichzelf in de nesten gewerkt, korte termijn denken, kop in het zand, drugsproblematiek, vergeet scheidingen en faillissementen niet maar ook, en dat is minder eigenschulddikkebult, zwakbegaafde mensen die niet of nauwelijks kunnen lezen en sgrijfen.
Dan ben je in de deze overgecompliceerde maatschappij behoorlijk de sjaak nog even los van het feit dat je overal geld wordt toegeworpen, lekker lenen, doodlopend krediet of op de pof kopen, mensen hebben totaal geen overzicht in deze zaken maar zijn uiteindelijk wel volledig verantwoordelijk.
Alhoewel zwakbegaafd, hoeveel mensen zijn wel niet gek gemaakt met het idee dat je wel een huis MOEST kopen om geen dief te zijn van je eigen portemonnee, zitten nu volledig klem, weg vrijheid of anders weg huis + gruwelijke restschuld.

Zoveel gevallen, zoveel verhalen, het is nogal een gemêleerd gezelschap bij voedselbank en schuldsanering, daar kun je geen algemene uitspraken over doen.

vander F | 08-02-12 | 00:52

@Steuntrekker: fout parkeren, is fout parkeren. Dat is niet verplicht. Men had ook ergens kunnen parkeren waar het wél mag.
.
Net zoals alle andere burgers dat moeten, omdat ze anders een bekeuring (kunnen) krijgen.
.
Paarkeerboetes zijn kut, maar ja, je krijgt ze niet als je op de juiste plek parkeert ;)

zik | 08-02-12 | 00:45

Je kan van die parkeerwachters zeggen wat je wil, maar ze werken in ieder geval wel.

p boos | 08-02-12 | 00:45

Zij heeft meer een radio hoofd.

Slappehap | 08-02-12 | 00:43

@ Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 00:13 | + 0 -
"Zo ken ik iemand op de schuldsanering en leeft van 20 euro per week" eeuhhh, "schuldsanering" ??
Hoe komt iemand in de bijstand aan een grote schuld ?? Is geen kwestie van armoede, enkel van niet om kunnen gaan met geld en vervolgens onder curatele staan om voornoemde redenen dus. En dan dus huilie, huilie doen.
Maar ik ben het met je eens, met een knorrende maag achter je pc zitten of plasmascherm van 60 inch kan echt niet nee.

said_fred | 08-02-12 | 00:38

Ik heb gelukkig nog geld over van de subsidie voor mijn wetenschappelijk onderzoek, maar een auto rijden ervan kan ik niet, wat stom is omdat het wel om de wetenschap gaat hea.
.
Maar als ik mijn PHD heb ga ik linea rectea naar Amerika en flink verdienen. !

Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 00:31

Mmm, met de auto naar de Voedselbank. Ik rijd in een twaalf jaar ouwe bak en die kost me gemiddeld 300 euro per maand, incl. benzine. Die zou er bij mij als eerste uitgaan als ik geen eten meer kon betalen.

Uriël Fack | 08-02-12 | 00:23

Heul raar dit. Want je auto voor 5..15 min stoppen om deze vervolgens in te laden met goederen heet niet parkeren maar Laden en Lossen en is derhalve toegestaan indien het geen verboden-te-parkeren of betaalde zone betreft.

Een beetje parkeerwachter zoekt naar dure wagens die het nodig vinden om 2 parkeerplaatsen te bezetten in een drukke parking. Maar nee ze pakken de armen? Ben benieuwd welk verhaal daar achter steekt. Vast een Haat-BOA

En de voedselbank haters (die zelf hun eten liever weggooien dan weggeven): de voedselbank hanteert veel criteria, je moet o.a. bankafschriften laten zien en bewijzen dat je in de bijstand zit, hoeveel huur je betaald etc.

Het idee dat iemand met een platte TV centen genoeg heeft is nogal achterhaald. Zo ken ik iemand op de schuldsanering en leeft van 20 euro per week (!!) daar moet hij ook echt ALLES van betalen, dus kleding, voedsel, verzekeringen, telefoon (helaas nodig om instanties te bellen via 0900). Best een wanhopige situatie. Maar hij heeft wel een PCtje en electriciteit. Geen gas en warm water. Dan kun je niet concluderen "o hij heeft een pc dus hij heeft geld zat".

Maar sommige haters zien liever dat de armen totaal omkomen in de ellende, op straat liggen te hongeren en niet met een knorrende maag achter de PC of TV zitten.

Phd.Steuntrekker | 08-02-12 | 00:13

Vreeemmmmmdddd verhaal van Yvonne.
Erg ruime parkeergelegenheid maar geparkeerd kan er niet worden.
Medewerkers meldden dat regelmatig cliënten een prentje krijgen en een college zegt vrolijk dat er geen "cliënten" een boete hadden gekregen ??
Ze komen ook uit andere gemeenten meldt ze, Met de Bakfiets ??
Maar dus wel dan vetd kutd als je een graties voedselpakketje komt halen, je komt terug na een paar minuten met de buit en er zit een prent van 80 euri onder de ruitenwisser van je Opel Astra.
.
Maar gelukkig genoeg ruimte voor de cliënten om hun Opel Asta kwijt te raken, enkel is het "verboten". Als alles maar zo maar mag komt er geen geld binnen, dat snapt u natuurlijk ook wel.

said_fred | 08-02-12 | 00:10

@conqueror | 07-02-12 | 23:10

Trouwens.... bevestiging... jij noemt (mij) een anoniem lafbekje al vriend... wat een kudt leven heb je dan zeg...

overVecht | 08-02-12 | 00:10

@conqueror | 07-02-12 | 23:10

Ach... daar is onze held terug..

Ik vraag je alleen wat... evenals jij MIJ iets vraagt..

overVecht | 08-02-12 | 00:03

Ik kom er eerlijk voor uit: ik zou d'r doen. Maar niet op zondag, dan wijd ik mijn leven aan den Heere. Amen

leef!! | 07-02-12 | 23:49

Overrijpe bananen.*weer hoofdpijn krijgt8
Daar kun je wel wat leuke dingen mee.

miko | 07-02-12 | 23:48

@doenormaal! | 07-02-12 | 23:29
Oh ja, met als dreigement dat als ik het origineel niet inleverde ik dan de hele bezwaarprocedure moest doorlopen... Dat is nog eens werkverschaffing hé! Zo'n organisatie is er werkelijk alleen om de eigen zakken zoveel mogelijk te vullen. Enige menselijkheid of moreel besef daar hebben ze bij Cition (Amsterdam) nog nooit van gehoord. Zie ook dit filmpje. Mensen met parkeervergunning krijgen zonder pardon boete kanniewaarzijn.vara.nl/Newsdetail.9005...

doenormaal! | 07-02-12 | 23:35

Kunnen ze die gasten niet inzetten om boerka's te gaan bekeuren?

Rest In Privacy | 07-02-12 | 23:35

Parkeerbeheer zuigt! Laatst auto geparkeerd, liep naar de meter om te betalen, loop terug (30m.) Zie twee van die parkeerbeheerders net een bekeuring onder mijn wisser doen. Ik vraag ze of ik soms moet rennen naar de parkeerautomaat en weer terug. Dat hoefde dan gelukkig nog net niet. Wel wilden ze mijn parkeerkaartje meenemen om de bon terug te kunnen draaien. WAT!? Mijn enige bewijs ben ik verplicht om in te leveren!?? Dan ben je dus echt een enorm hufterige en foute! organisatie.

doenormaal! | 07-02-12 | 23:29

-weggejorist-

bourqoi | 07-02-12 | 23:28

Jullie hoeven niet te zoeken hij zegt het echt zelf overVecht | 07-02-12 | 21:00 drie vingers

conqueror | 07-02-12 | 23:18

overVecht | 07-02-12 | 20:59
Je zit echt op alle punten fout vriend. Succes met je 3 vingers.

conqueror | 07-02-12 | 23:10

@Duck Twacy | 07-02-12 | 22:39 : En dit ook: www.youtube.com/watch?v=rh9w4XdoDe8
Dit is nog erger dan dat spotje van Rita Verdonk in dat zwembad.

lauwebal | 07-02-12 | 23:10

de deurwaarder | 07-02-12 | 22:08 | Helemaal gelijk en ik ben verbaasd zoveel velle reacties te lezen. Wat een idioterie dat mensen met een uitkering een plasma scherm en een auto moeten hebben!

E Rectus Magnificus | 07-02-12 | 23:09

Gasgebouw? Was WW2 niet al een tijdje geleden afgelopen? Of zijn er nog steeds witte plekken op de kaart?

A.Th. | 07-02-12 | 23:01

Ideetje. Ga benzinebank openen.

Boomschade | 07-02-12 | 22:54

-weggejorist-

bourqoi | 07-02-12 | 22:43

Het schijnt dat ze arme mensen ook flitsen..
.
Komop mensen, een parkeerverbod is een parkeerverbod. Je bent ook wel een enorme oetlul als je er financieel al zo voorstaat dat je een voedselbank nodig hebt, en dan gaat foutparkeren met risico op bekeuring.

zik | 07-02-12 | 22:41

Hulde dus voor het CDA die dit aankaart.

relatief | 07-02-12 | 22:40

Typisch Nederlands.
We hebben geen geld om eten te kopen, maar wel voor een auto om een voedselpakket op te halen...

Hyperinactief | 07-02-12 | 22:40

yeah...!
.
wat een zeug!

Snelle Gerrit | 07-02-12 | 22:34

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-02-12 | 22:23
Er is voor de upperclass niks mooier om te zien dan de onderklasse die elkaar het licht in de ogen niet gunt. Menig bankdirecteur en graaipoliticus schaterlacht bij dit soort topics op Geen Stijl.

Stormageddon | 07-02-12 | 22:33

@de deurwaarder | 07-02-12 | 22:08
Dus als jij je auto uitleent dan betaal je ook de boetes voor degene aan wie je de auto uitleent? In dat geval: mag ik je auto dan even lenen? Ik zal 'm aftanken.
Dat is dus een conclusie die je niet kan trekken. Bovendien bedient de voedselbank Tiel ook minima die in omliggende plaatsen wonen waar geen openbaar vervoer komt.

Verder vind ik alle rancuneuze geblaat wel best. Jij weet het beter voor ander en je hebt je oordeel bij voorbaat klaar. Jij kan als deurwaarder natuurlijk ook bij de ander in de portemonnee kijken, jij weet precies wat die mensen van de voedselbank allemaal aan schulden hebben en wat ze aan overbodige luxe in huis hebben. Tja, dat inzicht heb ik niet, dus ik heb geen oordeel. Maar jij weet het: De ander deugt niet en is per definitie een uitzuiger en parasiet. Gefeliciteerd, wees maar trots op jezelf.

Stormageddon | 07-02-12 | 22:28

hebben hier nou wat mensen een minnie mouse in hun voedselpakket gehad of hoe zit dat?

de deurwaarder | 07-02-12 | 22:26

zovoklets | 07-02-12 | 22:11 |

Laten we het er op houden dat ik niet heel goed ben in dingen verzinnen. Zou daarom ook geen goede ambtenaar zijn.

NewDust | 07-02-12 | 22:25

Pfft | 07-02-12 | 22:19 | + 0 -
omdat deze mensen de auto misschien voor hun werk nodig hebben, zodat ze hun (dubbele) patserige hypotheek nog net kunnen betalen, en daarom niks meer te vreten hebben, de zieliepoten

opvliegende steen | 07-02-12 | 22:24

Een mens heeft dus niets nodig om op zijn medemens neer te kijken. Iets voorstellen is al helemaal niet nodig.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-02-12 | 22:23

goedverstaander | 07-02-12 | 22:18 |

Dus ze kunnen niet eens een fiets jatten? Hoe sneu braaf moet je dan zijn? Gatver.

zovoklets | 07-02-12 | 22:22

Heerlijk, zo'n topic waarbij lekker gekat kan worden op minima. Hoe weinig we ook van ons eigen leven hebben weten te maken, gelukkig zijn er altijd nog de minima over wie we met nauwelijks verholen gevoelens van superioriteit ferme taal kunnen uitslaan.

Daklozen die de straatkrant verkopen kijken neer op daklozen die dat niet doen. En andersom. Hoe meer afgunst en rancune, des te lekkerder het voelt.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-02-12 | 22:21

En dan is mijn vraag waarom mensen die arm denken te zijn wel over een auto beschikken.

Pfft | 07-02-12 | 22:19

Ik ken meerdere mensen die vrijwillig (dus zelf ook nog de brandstof betalen) voedselpakketten ophalen en vervolgens rondbrengen. Sneu dat zulke goeddoeners een prent van 80 euri krijgen.

Verder ken ik (uit hoofde van mijn baan) tal van mensen die op de voedselbank zijn aangewezen. Er is echt NIEMAND die een auto heeft. Velen hebben niet eens een fiets.

goedverstaander | 07-02-12 | 22:18

Smalhout | 07-02-12 | 22:11

Vroeger noemde je cliënten gewoon zwervers....

de deurwaarder | 07-02-12 | 22:16

Parkeerbeheer, alleen het aantal bonnen telt, de medewerkers zijn helaas niet slimmer.

doof potje | 07-02-12 | 22:15

@Stormageddon | 07-02-12 | 22:03
Het gaat inderdaad beide kanten op.

Alkibiádès | 07-02-12 | 22:13

Smalhout | 07-02-12 | 22:11 |

Heel vroeger gingen die mensen gewoon rustig dood. Klaar, over. Next!

zovoklets | 07-02-12 | 22:13

Vroeger gingen mensen gewoon naar het Leger des Heils.

Smalhout | 07-02-12 | 22:11

NewDust | 07-02-12 | 22:07 |

Verrek, jij hebt het hele stukje gelezen? Ben je te lui om te improviseren op de titel of zo?

zovoklets | 07-02-12 | 22:11

Zou iemand voortaan even een paardenalert willen geven voordat de argeloze bezoeker oog in oog met het Tielse CDA raadslid komt te staan? Ik was van plan zo meteen naar bed te gaan, maar zal die plannen wegens ernstig hartfalen naar een later tijdstip moeten uitstellen.

Dr. Plofkop | 07-02-12 | 22:11

@Joost Maghetweten : heeft niets met materialisme te maken. het bezitten van een hybride is in mijn ogen het meest hypocriete wat een mens kan doen. a) het is al heel lang bekend dat ze niet goed zijn voor het milieu en b)ze zijn ook zeker niet goedkoop. Als punten A en B je zijn ontgaan is het duidelijk waarom je bij de voedselbank je eten moet halen. Enige clementie heb ik enkel voor mensen die zo'n ding van hun werkgever moeten rijden en daar dus geen keus in hebben.

Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 22:11

@Stormageddon | 07-02-12 | 22:03
Inderdaad, maar jij weet het ook niet zeker, tenzij je zelf met een geleende swift de besproken rit maakt, en de meesten om je heen dat ook zo doen.

Jackanders | 07-02-12 | 22:10

necrosis | 07-02-12 | 22:03

Kereltje heeft een economische agenda waar jij u tegen zou moeten zeggen.

Echte hervormingen. Rechts-liberaal als de neten.

pius | 07-02-12 | 22:09

Als je een auto kan rijden heb je geen armoe.

Andersom dag | 07-02-12 | 22:09

Stormageddon | 07-02-12 | 22:00

Dat het de eigen auto is haal ik uit het stukje waarin mevrouw Son-Stolk wordt geciteerd. Zij maakt zich immers zorgen over het feit dat de mensen die aangewezen zijn op de voedselbank vaak ook een bekeuring op de mat krijgen.
Daaruit concludeer ik inderdaad dat deze 'clienten' inderdaad met hun eigen auto het voedselpakket op komen halen.

Verder weet ik inderdaad ook dat er een voedselbank is in Tiel, want ook dat heb ik net gelezen. Ik heb ook bekeken hoe men het beste met het openbaar vervoer naar deze voedselbank kan gaan. En laat ik je vertellen dat dit makkelijk te doen is, tenzij slecht ter been.

Voedselbank prima, maar dan wel voor de mensen die het echt moeilijk hebben.

Mensen doen als laatste pas de auto weg indien er bezuinigd moet worden. Verkeerde keus!

de deurwaarder | 07-02-12 | 22:08

Laten ze reigers gaan eten goddomme, die vallen nu met bosjes...

eerstneukendanpraten | 07-02-12 | 22:08

Wel raar dat iedereen hier raar kijkt naar de mensen die met hun 3de hands volkswagentje een voedselpakket op komen halen, maar het meest schokkende uit dit artikel links laten liggen.

"De ouders van de kinderraadsleden die heel even de kinderen kwamen afzetten en de auto kort parkeerde werden ook direct van een parkeerbon voorzien. GELUKKIG door tussenkomst van de RAADSLEDEN en een AMBTENAAR werden deze bonnen TERUGGEDRAAID."

Dit riekt naar je reinste machtsmisbruik, iets wat wij natuurlijk al lang weten van onze bestuurdertjes, maar er zo open voor uit komen is mij nieuw.

NewDust | 07-02-12 | 22:07

@Alkibiádès | 07-02-12 | 21:56
Dat bedoel ik.

Stormageddon | 07-02-12 | 22:03

@zovoklets | 07-02-12 | 21:53
Als Kereltje aan de macht komt zit jij binnen een maand ook bij de voedselbank.

necrosis | 07-02-12 | 22:03

@Jackanders | 07-02-12 | 21:57
Je denkt het niet, maar zeker weten doe je ook niet. Tenzij je zelf met je eigen auto óók naar de voedselbank gaat. Wellicht weet het gros van de reaguurders het daarom zo goed dat het de eigen auto is: ze gaan er zelf ook met eigen auto naar toe.
In dat geval heb ik niks gezegd.

Stormageddon | 07-02-12 | 22:03

@Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 21:33
Valt wel mee. Mensen die een waardeoordeel menen toe te moeten kennen aan anderen gebaseerd op materialisme, dat is pas sneu.

Joost Maghetweten | 07-02-12 | 22:02

@de deurwaarder | 07-02-12 | 21:55
Je denkt het niet, maar je hebt geen enkel bewijs. Het enige wat je weet is a) dat er een voedselbank in Tiel zit en b) dat er mensen zijn die het daar komen halen met een auto. Het eigendomsbewijs van de auto kan ik in het verhaal niet vinden, noch wordt er ook ergens maar aannemelijk gemaakt dat de mensen die het halen met de auto ook de eigenaars van de auto's. Het wordt met graagte door de rancuneuze en jaloerse kleinburgerij gesuggereerd, maar meer ook niet.

Stormageddon | 07-02-12 | 22:00

Stormageddon | 07-02-12 | 21:57 | +

Pauper! Ze maken zelfs kinderfietsjes, mits je het vraagt bij de bestelling van een paar auto's.

zovoklets | 07-02-12 | 22:00

zovoklets | 07-02-12 | 21:56

Sterker nog... Lekker ben je... mag je de auto lenen van je broer, buur of vrind parkeer je die auto waardoor diegene ook nog een bekeuring op de mat krijgt... incl. administratiekosten wel te verstaan!!

de deurwaarder | 07-02-12 | 21:59

feit blijft dat hybrides beboet moeten worden. ongeacht of ze bij een voedselbank geparkeerd staan.

Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 21:59

@zovoklets | 07-02-12 | 21:52
Over het algemeen ruimgepensioneerde pre-babyboomers. Niets mis mee.

Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 21:59

@zovoklets | 07-02-12 | 21:56
Bentley maakt ook hybides tegenwoordig? Wist ik niet.

Stormageddon | 07-02-12 | 21:57

@Stormageddon | 07-02-12 | 21:52
Ik denk het niet, ik denk dat het gros met de eigen auto komt, en net doet of het die van zijn broer is.

Jackanders | 07-02-12 | 21:57

@Stormageddon | 07-02-12 | 21:52
What can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence.

Alkibiádès | 07-02-12 | 21:56

Stormageddon | 07-02-12 | 21:52 |

Lekkere broer, zus, ouders, vrienden heb je dan.

"Ja, jij mag mijn Bentley wel even lenen om je vreten te halen. Tank je 'm wel even af na gebruik?"

zovoklets | 07-02-12 | 21:56

Stormageddon | 07-02-12 | 21:52

Ik denk het niet....

vrinden en familie zullen eerder deze 'verloren' mensen helpen met voedsel dan de auto uit te lenen om naar de voedselbank te kunnen rijden. Voedsel is tegenwoordig trouwens goedkoper als brandstof.....

de deurwaarder | 07-02-12 | 21:55

@Jackanders | 07-02-12 | 21:45: Ik snap het.
Maar ikzelf denk dat er altijd wel een verhaal achter zit. Iemand krijgt een lift, iemand heeft een oud autootje uit de tijd dat het nog wel financieel goed ging, iemand rijdt mee met familie, misschien is er wel een snorder bij (illegale taxi), bovendien moet je op het platteland (Tiel?) een autootje hebben om een beetje makkelijk van A naar B te komen, en misschien werk te vinden/houden.
Geloof me, die spullen die je bij de voedselbank kan krijgen zijn echt niet de moeite waard, voor 10/15 Euro kun je hetzelfde krijgen bij de Aldi of Lidl.

King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:53

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:49 |

Die voedselpakketmensen moet je gewoon dood trappen en begraven onder dat rottende vreten.

zovoklets | 07-02-12 | 21:53

@Jackanders | 07-02-12 | 21:45
Wie zegt dat hun eigen auto is? Dat maakt iedereen er maar van. Er zullen er best paar tussen zitten met een eigen auto, maar ik denk dat het gros de auto leent van broer, zus, ouders, vrienden, buren.

Stormageddon | 07-02-12 | 21:52

@mokum4all | 07-02-12 | 20:35
Het is heel lucratief in Nederland om op papier arm te zijn. De hoeveelheid subsidie die je dan losweekt maakt dat je in één klap boven de Balkenende norm uitstijgt.

Joost Maghetweten | 07-02-12 | 21:52

Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 21:49 |
En die vrijwilligers krijgen als dank een prent van oom agent. Als je zo sneu bent om vrijwillig voedsel uit te delen verdien je dat ook.

zovoklets | 07-02-12 | 21:52

Dus je gaat naar de voedselbank met je auto... Wat klopt hier niet? Het enige wat een mogelijke verklaring zou kunnen zijn is dat de eigenaar de auto nodig heeft om naar zijn werk te gaan (minimumloon geen reiskosten etc.etc.) En dat hij daarvan zijn gezin moet onderhouden.
En ja dat gaat best moeilijk.
Aan de andere kant, het meest waarschijnlijk is natuurlijk dat meneer of mevrouw gewoon boven haar stand leeft. En het verschil niet weet tussen primaire en secundaire levensbehoeften.

deboerenlul | 07-02-12 | 21:50

Zoveel hoog opgeleide reaguurders en er is er niet een die vanuit zichzelf kan bedenken dat er met honderden voedselpakketten tientallen vrijwilligers (2 uurtjes in de week) zich melden om onze hulpbehoevenden te helpen.

Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 21:49

@zovoklets | 07-02-12 | 21:47

De sterkste schouders dragen de zwaarste voedselbanktassen.

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:49

gider | 07-02-12 | 21:46

dat we het zielig vinden is het hele principe van de voedselbank.....

de deurwaarder | 07-02-12 | 21:48

Zo had ik eens een baan in Australië en ging na afloop voor de gezelligheid naar de Hare Krishna die graties eten uitdeelde, waarom niet er was toch genoeg. Die CDA-mevrouw ziet er idd nogal brak uit, zo zet je jezelf toch niet online?

Pi Mol | 07-02-12 | 21:48

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.

zovoklets | 07-02-12 | 21:47

mensen die bij de voedselbank "lopen" worden gescreend op inkomen.
der zal hier of daar zeker een "rotte appel" tussen zitten die eigenlijk geen recht op extra hulp heeft maar het grote gross leeft echt wel in armoede hoor.
en een auto vind ik tegenwoordig niet echt meer als luxe te bestempelen. mja das debatable ;-)

als iedereen zijn pakketje te voet kwam halen vonden we ze ziellug, ach kijk die arme mensjes eens achhhhhhhh.

tis toch nooit goed.

gider | 07-02-12 | 21:46

het is 12 minuten lopen vanaf station Tiel naar de Binnenmolenstraat alwaar de voedselbank gesitueerd is.... Ik zie geen maar dan ook geen enkele noodzaak om met de auto daar naartoe te rijden......

de deurwaarder | 07-02-12 | 21:46

@King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:37
Het gaat hier om het feit dat mensen met de eigen auto de spullen op komen halen. Dan klopt er simpelweg iets niet, en snaaien ze spullen voor de neus van iemand weg die er wèl recht op heeft.

Jackanders | 07-02-12 | 21:45

Zet in Tilburg als invalide je auto eens weg op een plaats voor invaliden maar met je invalidekaart niet 100% in beeld. Dikke prent terwijl die NSB-ers weten dat je meteen het verhoogd tarief aan je broek hebt hangen. Wat is er mis met een waarschuwing onder de voorruit? Nee, meteen 180 euro. Door de politie is je beste vriend welteverstaan.

Boss Jefferson Davis | 07-02-12 | 21:45

Vuile parasieten die autobezitters die wel om een voedselpakket schooien maar komen aanrijden in hun dikke wagens. De echt arme mensen die nog wel zelfrespect, eergevoel en trots in hun guts hebben komen er liever niet maar hebben door hun pracaire financiele situatie niets meer te kiezen en moeten wel.

Hanxie | 07-02-12 | 21:44

@King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:40

Ik weet, heb een minkuddostalker, ben eigenlijk best wel vereerd dat ik een stalker heb, voel ik me toch een beetje gevleid door.

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:42

de bartsmitridder | 07-02-12 | 21:24
Wat een onzin maak van die omtrek maar 15 km anders zijn er wel andere plaatsen waar die mensen heen kunnen. En als je er een uurtje over moet doen om aan eten te komen is het ineens onmogelijk? Mensen doen er dagelijks langer over om bij hun werk te komen met het ov. Een auto is makkelijk, maar nodig is die bijna nooit!

ams | 07-02-12 | 21:41

@neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:28: Hahaha, die was niet van mij, hoor.
Zo ben ik niet.
Want ik weet hoe hard negatief zijn aankomt.
Heb er juist een + bijgedaan.

King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:40

Als ik geen geld heb om te eten..........
Hoe kom ik dan ingodsnaam aan poen om wel auto te rijden????????????????

vuurwerker1 | 07-02-12 | 21:40

Oh werkt dat zo.
*morgen ff een auto kopen en voortaan gratis boodschappen gaat halen*

toetanchamon | 07-02-12 | 21:40

_Libertariër_ | 07-02-12 | 21:21

Waarom niet? Tien centimeter gemiddeld.

Daarom niet.

pius | 07-02-12 | 21:37

Ach ja, pakken ze nu ook een keer de minima.

Zijn die ook eens aan de beurt.

Kingeef1975 | 07-02-12 | 21:37

De voedselbank wordt gerund door vrijwilligers, die gewoon bij supermarkten contacten hebben, en daar de spullen krijgen die over de datum zijn.
Anders mogen die namelijk niet meer verkocht worden, maar er mankeert natuurlijk niks aan, want sommige dingen zijn wel 2 jaar houdbaar, dus twee jaar en een dag maakt dan ook niet uit.
Zover ik weet wordt het niet gesubsidiëerd, misschien mogen ze van de gemeente gratis gebruik maken van een leegstaand gebouw.
Ik heb ook wel eens een koelkast gebracht naar zo'n gebouwtje, ze waren er blij mee.
Zodar de overheid of ambtenaren dit gaan oppakken, gaat het gigantisch veel geld kosten (inefficiënt werken/nieuwe bestelbusjes kopen/managers etc) dus laat ze lekker menslievend bezig zijn.
Hoewel ikzelf die ouwe rotzooi niet de moeite waard vind om in de rij te gaan staan en je waardigheid inleveren.
ikzelf heb ook weleens een geldcrisis gehad, 15 jaar geleden, ik overleefde door gratis dingen naar binnen te snaaien in amusementshallen, en boodschappen doen met een hele grote jas aan...

King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:37

j0shua | 07-02-12 | 20:54
Niet onder een NS trein want die rijden niet

ZDEV | 07-02-12 | 21:36

Gewoon even voor een paar ton een voedselbankparkeerontheffingssticker laten ontwikkelen door een logo buro, probleem opgelost. Tis niet alsof Tiel is aangesloten op het OV netwerk, toch?

panacee | 07-02-12 | 21:35

Maar misschien heeft die mevrouw van het CDA wel een lichaam waar je U tegen zegt. Kijk, dan is het kussensloop over de kop en gaan voor het vaderland.

FrankVeer | 07-02-12 | 21:34

hybrides zijn sneu, en de mensen die er mee rijden nog sneuer.

Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 21:33

Auto's zijn heel belangrijk voor mensen, maar ook heel duur. Toen ik mijn auto wegdeed had ik ineens 300 Euro per maand meer te besteden. Ik wist alleen niet dat ik dan in aanmerking kwam voor voedsel hulp anders had ik hem nooit weggedaan.

Osdorpertje | 07-02-12 | 21:31

Dankzij roemer straks allemaal naar de voedselbank.

Smalhout | 07-02-12 | 21:30

ach dat krijg je met al die dubbele hypotheken en rechtse grootdoenerij, de stumperds, hou het eenvoudig en je komt niet in de problemen...

opvliegende steen | 07-02-12 | 21:29

@neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:25

Die minkuddo zag ik dus ook al aankomen.

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:28

@mokum4all | 07-02-12 | 20:35
Natuurlijk zullen er veel gevallen zijn zoals jij zegt. Toch zijn er een hoop steuntrekkerts die heel creatief zijn in dit soort gevallen en toch een auto rijden of een duur telabbo hebben. Dit soort luxe-artikelen staan uiteraard op naam van bekenden en worden betaald met de zwarte opbrengsten van de schoonmaakhuisjes in de buurt.

(Ondanks dat mijn naam anders doet vermoeden, werk ik gewoon voor mij eigen voedsel)

Steuntrekkert | 07-02-12 | 21:27

@King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:22

Telepathisch begaafd uiteraard.

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 21:25

@Willianus Wortelus | 07-02-12 | 21:12
Eén hap, en de hele voedselbank is leeg.
Mick Jagger en die lul van Aerosmith zijn er niks bij.

Jackanders | 07-02-12 | 21:24

@Iedereen die mekkert over 'huh, auto?' Het gaat hier over Tiel EN OMGEVING. In een straal van 30km verzorgt Tiel een grote regiofunctie, en dr is hier bijna geen OV. Dus tenzij jullie a la Somalië voorstellen dat de dames en heren sloebers maar gaan lopen langs die A15, is een auto idd noodzaak...

de bartsmitridder | 07-02-12 | 21:24

@neemjemoederindemali | 07-02-12 | 20:44 : U bent telepathisch begaafd? Of putten wij uit hetzelfde collectieve onbewuste (Jung)?
Vanwege dezelfde opmerking in andere woorden.

King of the Oneliner | 07-02-12 | 21:22

Lidl en aldi zijn toch ook voedselbanken?

Smalhout | 07-02-12 | 21:22

Voedsel wat over is gooi je weg immers.
pius | 07-02-12 | 21:17 |

Waarom niet??

_Libertariër_ | 07-02-12 | 21:21

@ams | 07-02-12 | 21:19 : Die ouders van kinderraadsleden verdienen een extra boete omdat ze hun kroost niet aanzetten tot gezond bewegen (fietsen dus).

lauwebal | 07-02-12 | 21:21

Parkeer gewoon waar het wel mag stelletje aso's!

''De ouders van de kinderraadsleden die heel even de kinderen kwamen afzetten en de auto heel kort parkeerde werden ook direct van een parkeerbon voorzien. Gelukkig door tussenkomst van de raadsleden en een ambtenaar werden deze bonnen teruggedraaid.''

Corrupt zooitje daar, maar gelukkig zijn de bonnen voor de ouders van kinderraadsleden wel teruggedraaid, door tussenkomst van een ambtenaar en een raadslid. Waarom die andere bonnen dan niet?

Waarom zet er niet gewoon iemand een ander bord neer met de tekst: MUV bezoekers voedselbank en ouders van kinderraadsleden. Of wacht, laat mensen er gewoon parkeren.

ams | 07-02-12 | 21:19

@Willianus Wortelus | 07-02-12 | 21:12 : Zeer lelijk. Zou haar niet doen, ook niet voor een jaar-abonnement op de voedselbank.

lauwebal | 07-02-12 | 21:18

De Voedselbank. De culinaire sicherheitsdienst in de ogen van de anti-gutmenschenverein.

Voedsel wat over is gooi je weg immers.

pius | 07-02-12 | 21:17

Met deze Elfsteden-temperaturen is overigens iedere prullenbak een voedselbank, maar daar komen ze dan weer niet op hè.

Jackanders | 07-02-12 | 21:17

Jan Passant mk2 | 07-02-12 | 21:12 |
De voedselbank is wel een organisatie waar je VRIJWILLIG aan kunt doneren, of krijgen ze subsidie??

_Libertariër_ | 07-02-12 | 21:17

Voedselbanken, een slimme Nederlands-socialistische uitvinding om het overbodig te maken dat mensen zichzelf aan hun kraag overeind trekken. Stel je voor, straks maken ze wat van hun leven en stemmen verkeerd. Moet je niet willen als rooie haan.

Jan Passant mk2 | 07-02-12 | 21:12

"Ik moet tegenwoordig naar de voedselbank, want met het duurder worden van de hondenbrokken van mijn twee honden, de verhoogde accijns op mijn bier - ik drink toch zeker vier halve liters per avond - en mijn sigaretten - toch zeker anderhalf pakje per dag -, de hoge belkosten die ik bij mijn mobiele telefoon krijg en de vreselijk gestegen prijzen van de benzine die in mijn (getunede) auto moet, heb ik echt geen geld meer over voor eten en drinken."

Alkibiádès | 07-02-12 | 21:10

Gewoon, een 120% tophypotheek, een paar PL-etjes voor het meubilair, de keuken en de vakantie en een leasebak met benzinepas. Kortom, de modale manager shopt bij de voedselbank.

bdn01 | 07-02-12 | 21:08

Eerste wereld problemen, niet kunnen pinnen bij de voedselbank.

Steve1234 | 07-02-12 | 21:06

Parkeerproblemen bij de voedselbank. En dan die CDA-miep die heel veel vragen heeft behalve waarom de clientèle van de voedselbank zo massaal met de auto komt. Wat een land!

lauwebal | 07-02-12 | 21:05

@John Doorzon | 07-02-12 | 21:02
Weet ik ook niet, zal het even aan mijn chauffeur vragen.

Steve1234 | 07-02-12 | 21:04

@ Schreeuwmeeuw | 07-02-12 | 20:59
Lijkt me weinig mis mee.

Pa Cartwright | 07-02-12 | 21:02

Maar een auto is dus een eerste levensbehoefte geworden? We vinden het allemaal normaal dat mensen die blijkbaar te arm zijn om een balanceerd dieet te kunnen aanschaffen wel een auto met alle bijkomende kosten hebben? Just checkin'.

Alkibiádès | 07-02-12 | 21:02

Vorige week was mijn vrouw ziek en ging ik met de 508 van de zaak, stomstom. Mijn vrouw schold me verrot toen ik thuiskwam en ik ga deze week met die roestige Alto van haar.... By The Way, hoe werkt dat een schakelauto?

John Doorzon | 07-02-12 | 21:02

Fuck die voedselbank.
Regel eerst maar eens dat je winkels, restaurants, pinautomaten, postbussen, kortom eigenlijk alles eindelijk eens gewoon kunt bereiken in dit strafkamp.

vetkleppert | 07-02-12 | 21:01

Dat wordt nooit wat met die voedselbank bij onze grootgrutter is de parking voor gratiz.

Steve1234 | 07-02-12 | 21:01

Ondanks dat ik hard werk, ben ik onder mijn huidige omstandigheden nu ook haast aan toe en nee, ik heb geen auto. Die heb ik weg moeten doen.
Iéts boven modaal en je hebt nergens recht meer op, eenmaal in de bijstand wordt alles graties en voor niets vervangen wanneer nodig (wasmachine, tv, laptop, koelkast, verhuiskosten, enz.) Daarnaast maximale huurtoeslagm maximale zorgtoeslag enz.
Werken loont niet in dit land. Noch aan de bovenkant, noch aan de onderkant van deze samenleving.

Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 21:00

@overVecht | 07-02-12 | 20:56 |

Rectificatie:

1 hand... nah.. drie vingers voor nodig...

overVecht | 07-02-12 | 21:00

@vagehond | 07-02-12 | 20:58
Is de parkeerwachter tuig, of de hotel-bediende die je heeft voorgelogen?

Joost Maghetweten | 07-02-12 | 21:00

Er is iets wezenlijks mis in de bovenkamer van mensen die parkeerwachters beschimpen die mensen bekeuren als die niet betalen voor hun parkeerplek of op een plek staan waar ze niet mogen parkeren.

Skunk57 | 07-02-12 | 20:59

@Pa Cartwright | 07-02-12 | 20:58 | + 0 -
Ik verkoop Mephisto's en vormloze pantalons.

Schreeuwmeeuw | 07-02-12 | 20:59

@conqueror | 07-02-12 | 20:42

Of dacht jij dat al die vrindjes waar jij lekker op hoog niveau staat te lullen echte vrienden zijn?

Ik zou zeggen.... lig eens één jaar met iets in het ziekenhuis... of laat je bedrijf (die je gok ik niet heb) eens failliet gaan... en kijk wie er na een jaar nog voor je klaar staat.

Beste kansloze rukkerT... jij gelooft ECHT dat je meer vrienden hebt dan op één hand te tellen zijn??

Sterkte dan in de rest van je fake kudtleventje...

overVecht | 07-02-12 | 20:59

Wat een raar hoofd op die foto, het oog dat het verst van de camera is is groter in plaats van kleiner zoals je zou verwachten.

Borakh | 07-02-12 | 20:59

Bij de voedselbank Venlo krijg je niks als je met de auto komt.
Of je moet kunnen aantonen dat je hem echt nodig hebt vanwege werk of handicap.

joemiejas | 07-02-12 | 20:59

Parkeerwachten zijn het ergste tuig dat er bestaat.
Voorbeeldje: Een keer in Zeeland, bij Grevelingen:
Ik haal mijn auto van de parkeerplaats van het hotel om aan de achterkant van het gebouw mijn duikspullen uit te laden.
Ter plaatse was een parkeerverbod, maar als hotelgast mocht ik laden en lossen, was me verteld.
Ik breng het spul naar binnen, leg mijn lamp in de kluis, hang mijn pak op, 5-6 minuten max.
Kom buiten, bon op mijn ruit van € 70,00 en geen parkeerwacht meer te zien.
Laatste keer dat ik daar gedoken heb, dus..

vagehond | 07-02-12 | 20:58

@ Schreeuwmeeuw | 07-02-12 | 20:48
Wat doe jij dan, zo ongeveer?

Pa Cartwright | 07-02-12 | 20:58

@conqueror | 07-02-12 | 20:42

Ja. Klopt. Ik heb slechts kennissen. Mijn vrienden zijn op twee handen te tellen.

overVecht | 07-02-12 | 20:56

Pas maar op als de crisis echt inslaat , dan krijg je de Hollander op zijn slechts te zien. Jaren geleden was er een melkcrisis en was melk gedurende één week op rantsoen ( 1 pak melk/klant ) , ik heb ze zien vechten in de winkel voor een pak melk - zo decadent.
Die paar koperdieven die nu in het nieuws zijn is pas het begin , straks de putdeksels , dan de benzine uit je auto stelen met een tuinslang .
De voedselbank is een voorziening die eigenlijk alleen voor bijstandsmoeders en ouderen van dagen met een heel mager pensioen is.

hooliganica hollandi | 07-02-12 | 20:56

-weggejorist-

Pa Cartwright | 07-02-12 | 20:55

Onder welke trein heeft die mevrouw van het CDA gelegen met haar gezicht?

j0shua | 07-02-12 | 20:54

Als ik aangewezen zou zijn op de voedselbank ging de auto als eerste de deur uit. Maar dat geheel terzijde...

Warhoofd | 07-02-12 | 20:53

Ik ga er van uit dat die site gehackt is en er een hele slechte fotosoep kop boven staat.
Anders mijn oprechte excuus omdat ik zeg "what the fuck" kan een gezicht er echt zo uitzien!?

Beëlzebul | 07-02-12 | 20:52

das_Freudenmädchen | 07-02-12 | 20:41 , volgens mij is ze gesohpted, met zo'n breedbek zo scheel kijken en dan nog op de foto durven is onmogelijk.

WildPlassert | 07-02-12 | 20:49

En laten we ook eens bedenken dat onze Halsema en d'r Mercedes Diesel des doods er ook op weg naar toe zal zijn en geeft haar afval af, zoals een goed Groenlinkser gewend is, denk aan Marijke Vos, de Groenlinkse engel des doods, tenminste als je een Ivoriaan bent.

smdyasc | 07-02-12 | 20:49

Zouden die parkeerwachters in de kantine dit soort tips met elkaar uitwisselen? "Is een enorm terrein en plek zat om te parkeren. Tussen 13:00 en 15:00 is het wekelijks raak. Ze staan niemand in de weg hoor, maar ja het mag nu eenmaal niet hè?". En dan glimmend van trots op je Mephisto's met versleten zolen en je te strakke blauwe pantalon die net iets te strak in je spleet trekt wegstiefelen om die flitspaal in je broek even professioneel weg te zwaffelen op je volgeschreven bonnenboekje. Wat een baan...

Schreeuwmeeuw | 07-02-12 | 20:48

@Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 20:45
Niet te ontkennen, maar de echte dubbeltjes-omdraaiers komen niet met de benzinekoets naar de voedselbank.

Jackanders | 07-02-12 | 20:48

@das_Freudenmädchen | 07-02-12 | 20:41
Je zult maar zo'n snavel hebben.

The Keymaker | 07-02-12 | 20:47

Ashtrey | 07-02-12 | 20:44
Alleen de letter P anders hoef ik hem niet.

conqueror | 07-02-12 | 20:46

@Parsons | 07-02-12 | 20:40
De vraag stellen is hem al beantwoorden.

Jackanders | 07-02-12 | 20:46

Er bestaat écht armoede in Nederland.
Alleen (haast) niet onder immigranten. Die hebben hun eigen immigranten-netwerken om hen op alle voordeeltjes te wijzen en anders staan er voor hen wel genoeg hulpverleners klaar.

Ven1V1d1V1c1 | 07-02-12 | 20:45

Ook vrij logisch dat je je voedselpakket ophaalt met de auto, ik bedoel, als armoedzaaier ben je al zo druk, ook naar de soos met je 3e hands mercedes is vrij logisch.

neemjemoederindemali | 07-02-12 | 20:44

Is dit weer een topic waar iemand gaat klagen over het aangebodene in zijn voedselpakket?
Mooi topic was dat, wil iemand nog een stukje chocolade letter?

Ashtrey | 07-02-12 | 20:44

Ik ga met mijn Mercedes SLX ook altijd vanuit de Sociale Dienst gelijk door naar de voedselbank, want als uitkeringstrekker moet je efficiënt werken, zeg ik altijd maar.
D

King of the Oneliner | 07-02-12 | 20:44

das_Freudenmädchen | 07-02-12 | 20:41
eerlijk is eerlijk ik dacht dat ook :-)

conqueror | 07-02-12 | 20:44

Parsons | 07-02-12 | 20:39
Van de autobank. En de benzinebank.

harry pikkel | 07-02-12 | 20:43

overVecht | 07-02-12 | 20:39
Zoals jij over je vrienden praat heb je geen vrienden neem ik aan?

conqueror | 07-02-12 | 20:42

Ikzelf kom er niet maar rijd wel eens mee met de overburen. Soms is het best ver sjouwen voor mijn buren met al die boodschappen. So what, zo help ik ook nog eens. En doe me naam dan geen eer aan. Het is echt zo dat de meeste er gewoon geen geld hebben om te leven. Dus dit stuk slaat nergens op. En kijk eerst een langer dan je neus.

slechtmens | 07-02-12 | 20:41

Wie dacht er bij het zien van mevrouw Son-Stolk ook 'KWAK'?
Eerlijk zeggen...

das_Freudenmädchen | 07-02-12 | 20:41

Mag niet he... Is Nederland.... Mag niet he.... Ik doe alleen mijn werk maar hoor! Mag niet he...

Wat een ontzettend onnozele mensen zijn die parkeerwachters! Meeste zijn nog te dom om hun eigen veters te strikken... Maar euh.... Mag niet he....

s.a.dj | 07-02-12 | 20:40

@Parsons | 07-02-12 | 20:39
*dan

Parsons | 07-02-12 | 20:40

Waar rijden mensen die naar de voedselbank gaan die auto van an?

Parsons | 07-02-12 | 20:39

Tsja... de mensen die er komen met hun dure auto's hebben doorgaans vooral die auto gekocht omdat IEDEREEN in de vriendenkring zo'n auto heeft.

Ze kopen dan toch maar een auto boven de stand om mee te kunnen lullen met de bekrompen vriendengroep.

zo triest allemaal.

Ik heb JUIST mijn auto verkocht toen ik in het centrum van 030 ging wonen.
Vele vrienden vonden dat maar vreemd... maar velen van hen komen nu ook stiekem bij de voedselbank en ik gelukkig (nog) niet.

overVecht | 07-02-12 | 20:39

Als taxichauffeur moest ik regelmatig mensen voor 1 euro naar de voedselbank brengen. Kwartiertje wachten en weer retour met 2 volle boodschaptassen.
Ik vond dat al stuitend maar met je eigen auto naar de voedselbank is natuurlijk helemaal stuitend.

knight03 | 07-02-12 | 20:39

Pas iemand met mijn leasebak opgehaald bij de Voedselbank. Kom ik nu ook op GS?

blauweleasebaklul | 07-02-12 | 20:39

Tja, toch de mercedes met gordijnen verderop parkeren

VincentTheSaint | 07-02-12 | 20:36

Aangezien je maar 180 euro per volwassene en 80 voor iedere extra volwassene en 50 voor ieder kind per maand te besteden mag hebben om toegelaten te worden bij de voedselbank, vraag ik me af of hier geen buren of familie helpen met pakketten ophalen? Arm is erg maar door de weilanden rond Tiel lopen sjouwen met een voedselpakket is we heul erg.

mokum4all | 07-02-12 | 20:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl