Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Compassie

bassiehof1001.jpgHet CDA confereerde gisteren in DeFabrique nabij Maarsen, een oud fabrieksterrein omgebouwd tot evenementenlocatie annex kartbaan aan het immer troosteloze Amsterdam-Rijnkanaal. Ik ben er wel eens geweest voor een vrijgezellenfeest. Eerst gingen we karten, toen steengrillen en afsluitend een striptease van een beeldschone ZZP’ster. Dat werk. Normaal komen de Christen-Democraten bijeen in de Jaarbeurs maar die was niet beschikbaar wegens de Kamasutrabeurs (“Dé grootste Erotische Lifestyle beurs van Nederland!”) Wat ons brengt op compassie. Want het was compassie voor en compassie na. Een idee van oud NCRV-presentatrice Jacobine Geel die de uitgangspunten van het CDA mocht ‘hertalen’. Compassie zou wat haar betreft het nieuwe motto van de partij moeten worden, de partij denkt daar anders over. Het wordt ‘Recht uit het hart’. Maar toch, het woord bleef maar vallen. Schijnbaar bestaat Nederland uit een horde wilden die elkaar voortdurend de hersens inslaan, uitgezonderd die fabrieksloods aan het donkere water alwaar 1700 CDA’ers voortdurend riepen – zichzelf onderwijl op de borst slaand - wij tonen c-o-m-p-a-s-s-i-e. Het zal wel. Als compassie staat voor Mauro, megastallen en moslims dan gaan de (christelijke) mensen het niet geloven lijkt mij. De kwestie Mauro moge bekend worden verondersteld: een studievisum en dan oprotten. Megastallen is het werk van Henk Bleker; weg met de natuur en alles voor de boeren. Qua moslims zijn we snel klaar, daar houdt de PVV niet van en toch werkt het CDA met de Blonde Gedoger samen. Een terloopse opmerking van Aart Jan de Geus liet dan ook even het ware gezicht van de christenen zien. “Je hoort het, je mag blijven” zei hij tegen een Marokkaanse meneer uit het Limburgse Panningen (Panningen de gékste!) die een ovationeel applaus kreeg omdat hij iets goéds had gedaan in het Limburgse dorp. “We doen wat we beloofd hebben en denken na over straks” zei partijvoorzitter Ruth Peetoom. “We hebben een Emile Roemer nodig” zei een anoniem CDA-lid vervolgens voor de draaiende camera van het NOS-journaal. Helaas, meneer Roemer is elders op het moment en ‘straks’ betekent nul zetels. Het CDA heeft vooral een duidelijk verhaal nodig. Laat het daar nou net aan ontbreken. Ik heb het hier eerder betoogd: het CDA wordt vermalen in de gedoogconstructie. De peilingen spreken voor zich, de compassie prediken is niet voldoende. Want ondertussen blijkt de SP vandaag virtueel de grootste partij. En dat moeten we niet willen met z’n allen.

Reaguursels

Inloggen

Als je politieke compas kapot is, heb je altijd nog ..

Robertski | 22-01-12 | 23:05

Combassie komt passie.

* | 22-01-12 | 17:57

Bas Paternotte | 22-01-12 | 11:11
De enige die dringend compassie nodig heeft is het CDA.
God is dood en met het CDA gaat het nauwelijks beter.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-01-12 | 16:31

@brabantman | 22-01-12 | 15:06
Over de banken-maffia praat men liever niet want dan moet men te veel mensen op het matje roepen. Onbestaanbaar, de normale mensen een crisis en recessie aanpraten en gewoon doorgaan met het afromen en uitbuiten van mensen. Schandalig dat hier geen enkele regering iets aan doet.

Hölzenbein | 22-01-12 | 15:30

@karel laars | 22-01-12 | 15:24
Dat is het minste wat ik een eikel als u kan toewensen. Graag gedaan. Overigens ben ik niet links, maar dat snapt u toch niet.

Hölzenbein | 22-01-12 | 15:25

Hölzenbein | 22-01-12 | 14:58 |
Dat u mij dood wenst bewijst wel weer eens waartoe linkse mensen allemaal in staat zijn.

karel laars | 22-01-12 | 15:24

Leuk artikel voor SP fans. Lees dit artikel waarbij de opmerkingen van een PVV naar een Turk toe bij verbleken. Waarom hoor je hier niemand over?
www.argusoog.org/jan-de-witwasser-en-d...

brabantman | 22-01-12 | 15:06

@karel laars | 22-01-12 | 14:51
Ga jij eens langzaam deaud mafketel. Jouw reacties zijn er alleen maar op gericht om mij te bashen.

Hölzenbein | 22-01-12 | 14:58

Zoals we gewend zijn weerzinwekkende teksten van Hölzenbein. Die nog steeds denkt dat zijn meningen feiten zijn.
Maar dat excuus maken de teksten niet minder walgelijk.

karel laars | 22-01-12 | 14:51

@Stormageddon

Abram de Swaan zegt overigens wel interessante dingen. Als we die 2 heikneuters er tussenuit knippen, kijkt het prima weg. Je kan het oneens zijn met de Swaan, maar zijn standpunten worden op redelijke wijze gebracht en ze zijn niet zo extremistisch als de denkbeelden van die andere gasten.

Romanov | 22-01-12 | 14:28

@Davidson | 22-01-12 | 14:03
Christenen begrijpen het zelf niet eens. Er wordt al 2000 jaar over geouwehoerd. Dan krijg je dus van die wonderlijke beweringen als "ik geloof omdat het absurd is" en "groter dan hetwelk gedacht kan worden", wat inhoudsloze kretologie is maar het gaat er bij gelovigen in als een priesterpik in een misdienaarsaars.

Stormageddon | 22-01-12 | 14:15

@Twee Jeetjes | 22-01-12 | 14:03

Jammer dat het hebben van een eigen mening niet betekent dat je ook verstand van zaken hebt. Alleen is dat voor veel mensen wel het uitgangspunt (tav. hun eigen mening vooral) in bijna alles. Die verzuiling gaf iig. veel natuurlijker aan hoe mensen echt zijn, namelijk groepsdieren die uiteindelijk achter het sterkste mannetje aanlopen zonder zich af te vragen wat hun werkelijke, individuele belang is. Tegenwoordig heeft iedereen een mening die er zgn. toe doet, maar uiteindelijk kiezen mensen nog steeds voor een groep die aan het winnen is, omdat deze aan het winnen is. De argumentaties over het waarom van de keuze maakt men zich achteraf wel eigen. Iedereen, zelfs ik, voldoet daar tot op zekere hoogten aan. Mijn stelling is alleen dat de verhouding volgzaamheid/individualiteit wel in het voordeel van individualiteit (c.q. onafhankelijkheid) toeneemt op basis van een hoger IQ.

Eelcontrast | 22-01-12 | 14:15

@Davidson | 22-01-12 | 14:03

Waarom zou ik me gaan mengen in een discussie die al vanaf de 4e eeuw wordt gevoerd door aanhangers van een geloof?

Je vraagt me om te bewijzen dat een bepaalde god niet bestaat. Het is toch niet de bedoeling dat ik een uitgebreide studie van allerlei mythes ga doen om dat te kunnen bewijzen?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 14:07

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:59
Link in mijn bladwijzers gezet.
Ik luister overigens geen 538. Ik hou van veel muziekgenres maar mijdt dat soort commerciële popzenders als de pest. Ik luister liever naar een CD met de muziek waar ik op dat moment behoefte aan heb.
En ik rij al jaren geen auto meer. Ik heb er dan ook geen.

lekkurlinx | 22-01-12 | 14:07

@Cuyahoga | 22-01-12 | 13:52
Zoiets. En daar tussendoor kakelden 3 andere heren die elk ook hun eigen stokpaardje aan het berijden waren, totaal niet geïnteresseerd waren in wat een ander te zeggen had, en het eigenlijk niet eens over hetzelfde onderwerp hadden. Heel vreemd allemaal.

Stormageddon | 22-01-12 | 14:05

Er was blijkbaar ook 'n optreden van Compassie & Adriaan
in deze evenementenlocatie.

donjon | 22-01-12 | 14:03

Religieuze mensen, arbeiders en ondernemers stemden hun leven lang op hun eigen partij omdat het moest van thuis. Zo deden mijn katholieke ouders, zo wilden zij dat ik moest doen. Zo bleven CDA, PvdA en VVD altijd groot. Dat is nu doorbroken vanwege uitsterven religieuzen en opkomst ik-heb-een-eigen-mening generatie. En de islamitische allochtonen gaan massaal voor de SP.

Twee Jeetjes | 22-01-12 | 14:03

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:56

Ik ben zelf ook atheistisch. Het gaat er meer om dat u beter kunt beginnen met het begrijpen van deze opvatting, voordat u achter uw toetsenbord(?) gaat bewijzen dat een of andere god niet bestaat... Begrip over trinitas zorgt weer voor kennis over het 'Gristendom'.

Davidson | 22-01-12 | 14:03

@Parsons | 22-01-12 | 13:46
Nee, dat dan weer niet. Dat bleef heel curieus een beetje boven de tafel hangen. Verrassend, niet?

Stormageddon | 22-01-12 | 14:02

Het CDA confereerde gisteren in DeFabrique nabij Maarsen..
._____
.
Werden er dan conferences gehouden ??
.

donjon | 22-01-12 | 14:01

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:24 |

Het is inderdaad een curieuze gang van zaken daar aan tafel. Vooral die Dick Pels leeft kennelijk in een grote ivoren toren, die ver boven de samenleving uit steekt. Wat een arrogantie zeg..

Romanov | 22-01-12 | 13:59

@lekkurlinx | 22-01-12 | 13:45
Als je een uitgebreidere onderbouwing wilt raad ik je Herman Philipse aan. Hij heeft een reeks hoorcolleges over dit onderwerp uitgegeven, die staan wel ergens op internet (is eens wat anders dan 538, 's nachts in de auto).
atheistischverbond.nl/home/25-atheisme...

Stormageddon | 22-01-12 | 13:59

@Davidson | 22-01-12 | 13:51

Aha, ik moet bewijzen dat een opvatting niet bestaat?

Volgens mij was uw vraag om te bewijzen dat een bepaalde god niet bestaat, niet om een opvatting te ontkrachten.

Dus noem me een naam van een god en wat die *kuch* "entiteit" heeft gepresteerd volgens zijn aanhangers.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:56

Twee Jeetjes | 22-01-12 | 13:47
Dat worden de leukste twee maanden ooit! #SP #regeren
Een groter mallotencircus bestaat eenvoudigweg niet.

ojédiaré | 22-01-12 | 13:55

Stormageddon | 22-01-12 | 13:35
Volgens mij zegt die Ramdas zoiets:
-Islam is een achterlijke religie.
-Rushdie schreef daar een boek over.
-Dus Rushdie moet dood van de islam.
-Rushdie is zielig en dat moeten we niet willen met zijn allen.

-Islam is een achterlijke religie.
-Wilders maakte daar een film over.
-Dus Wilders moet dood van de islam.
-Wilders heeft raar haar dus is het eigen schuld dikke bult en de islam is zielig.

Cuyahoga | 22-01-12 | 13:52

@harry pikkel | 22-01-12 | 13:23

Hoezo, vertegenwoordigen de SP en de PVV dan de 'heersende (cultureel, economisch, politiek, sociaal, juridisch) klassen'?

Het antwoord moet luiden: 'nee, dat doen zij niet'. Maar ze schoppen er wel tegenaan en doen dat in simpele retoriek. Ze zijn wel een goede wake-up call, dat geef ik toe, voor diezelfde heersende klassen (al sinds professor Pim Pam Pet). Nu nog een manier vinden om die partijen en hun kiezers terug het hok in te krijgen - misschien wat minder democratie (bv. beperkt kiesrecht dmv. een verplicht toelatingsexamen bij verkiezingen). Want met dat soort lui kun je absoluut een oorlog winnen door ze in de voorste linie in te zetten als kanonnenvoer, maar van landje besturen moeten zij zich verre houden.

Maar dat is maar mijn mening hoor.

Eelcontrast | 22-01-12 | 13:51

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:48

Het is geen godje. Het is een opvatting; een theologische welteverstaan.

Davidson | 22-01-12 | 13:51

Compassie rijmt op Bassie.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 13:50

@Davidson | 22-01-12 | 13:43

Oké, wat heeft dat godje allemaal gepresteerd volgens zijn aanhangers?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:48

Actueel is dus slechts de vraag of de PvdA en Groenlinks straks een meerderheidskabinet willen maken met de SP en Emile Roemer als premier.

Twee Jeetjes | 22-01-12 | 13:47

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:35
En laat me raden, hij kon ook heel goed uitleggen waarom Widlers vergelijken met Ayatollah Khomeiny niet hetzelfde is als oproepen om hem te vermoorden?

Parsons | 22-01-12 | 13:46

het is makkelijk om compassie te tonen wanneer je het geld van andere mensen mag verdelen.

cumshaft | 22-01-12 | 13:46

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:06
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik kan je een heel eind volgen en toch begint er iets in mij te stuiteren omdat er voor mijn gevoel ergens iets wringt. Kan er alleen mijn vinger niet achter krijgen wat dat gevoel precies veroorzaakt.
Misschien zijn het een paar van je vooreelden:
- Afhankelijk van hoe je kaalheid precies definieert kán het als kapsel uitgelegd worden. Denk aan al die mensen die elke twee of drie dagen hun hoofd helemaal kaal scheren.
-Naaktheid kán, in overdrachtelijke zin, als klederdracht beschreven worden. Denk aan 'Adamskostuum' als eufemisme/metafoor van naaktheid.
Ik heb in ieder geval je tekst gecopy-past om er eens rustig over na te denken.
Bedankt.

lekkurlinx | 22-01-12 | 13:45

Tijdens het congres je eigen wiki bijwerken, dat is compassie.
nl.wikipedia.org/wiki/Jacobine_Geel "In 2011 zat ze de Commissie nieuwe woorden, nieuwe beelden voor dat onderzoek ging doen naar de verkiezingsnederlaag van het CDA in juni 2010. In die maanden sprak de commissie met ruim 600 leden door het hele land die meedachten over de koers. De reden van Geel om deze commissie te leiden was de christelijke traditie die ook zij heeft vanuit haar vak dat ook dit traject met zich mee bracht[1]. Op 21 januari 2012 gaf ze op een tot congres verheven nieuwjaarsreceptie uitleg over het resultaat van deze commissie. Het rapport wordt later gepresenteerd"

toetanchamon | 22-01-12 | 13:43

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:36

Oké, begin eens met de trinitas(drie-eenheid).

Davidson | 22-01-12 | 13:43

Stormageddon | 22-01-12 | 13:28 |
De buikspreekpop van Ruth Peetoom.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:41

King of the Oneliner | 22-01-12 | 12:37 |
"Goed dat u er bent." Nu snap ik ook waarom ze bij de EO (radio) altijd zeggen "Goed dat u luistert." Bleh.

dosis | 22-01-12 | 13:41

@Den Meester | 22-01-12 | 13:39 |
Dijenkletser.

Romanov | 22-01-12 | 13:40

Moeder Rijlaarsdam tegen vader Rijlaarsdam: gaat het Wel goed met Bar? Ze ziet steeds Bleker

Den Meester | 22-01-12 | 13:39

@vraagstaart 11:19: en zijn hinde ook (als Bleker dat wil)

Den Meester | 22-01-12 | 13:37

@Davidson | 22-01-12 | 13:31

Als je me aangeeft van welke van de honderden goden wil ik wel een poging doen.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:36

@Parsons | 22-01-12 | 13:28
Dat is bekend. Geert werd vergeleken met Ayatollah Khomeiny. Niet met Salman Rushdie, nee... impliciet zegt Anil Ramdas dat Geert eigenlijk gelijk Ayatollah Khomeiny is. Of zo. En iets met intellectuelen die stelling moeten nemen, net als toen met Rushdie en net als hij nu, want Anil vindt zichzelf een enorme intellectueel. Een hele harde, stijve, kloppende intellectueel.
De andere heren aan tafel waren voornamelijk slap aan het lullen en lagen vooral met zichzelf en hun principes in de knoop. 't Is een wonderlijk programma.

Stormageddon | 22-01-12 | 13:35

Poeh poeh, "theologie en wetenschappelijk"... Ik zou wel eens willen zien dat reaguurders, die vanwege een gevoel van ongelimiteerde kennis -overigens louter voortkomend uit aannames, kunnen bepalen wat het wetenschappelijke gehalte is van een studie, een essay schrijven over argumentum ex silentio in de teksten die eeuwen na de dood van Willibrord zijn geschreven... Ik bedoel maar. Het is niet allemaal eenvoudig of belachelijk omdat men vooral hier blijkbaar met zekerheid kan stellen dat er geen 'goddelijke' entiteit is... Sommige zaken moet je los van elkaar zien.

Davidson | 22-01-12 | 13:31

@deraderendraaien | 22-01-12 | 13:29 |
Het zou zo maar een uitspraak van Ruud Lubbers kunnen zijn, onze eerste 'groene premier'.
Het CDA is de beste cabaretier van Nederland.

Niemands Knegt | 22-01-12 | 13:31

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:24
Waarom kijk ik er niet van op dat jij dingen niet begrijpt (zelfs als je er naar gekeken hebt!). Volgens mij is Wilders, want daar refereer je naar, niet voorbij gekomen en als het al zo was zou het ook geen probleem zijn.

Hölzenbein | 22-01-12 | 13:31

Paternotte heeft gelijk. Het was duidelijk te voorzien dat er binnen het CDA problemen zouden ontstaan omtrent het gedoogakkoord. Tel daarbij op dat ze al reeds een flinke verkiezingsnederlaag hebben geleden, en met een leiderschapsprobleem zitten, en ziedaar een krachtig recept voor flinke schade aan de partij. Beter was geweest voor het CDA om plaats te nemen in de oppositie. Het is makkelijker om daar je interne vraagstukken op te lossen, dan in een regering. En zeker in deze tijd van bezuiniging en crisis.

Kapot zullen ze overigens niet zo snel gaan. Leden van het CDA zijn op bestuurlijk niveau goed vertegenwoordigd in Nederland. Die macht verdwijnt niet zo snel.

Romanov | 22-01-12 | 13:29

@Niemands Knegt | 22-01-12 | 13:23

Elke religieuze is de weg kwijt, al zolang er religie bestaat.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:29

@Niemands Knegt | 22-01-12 | 13:23
Met andere woorden, als je in een recessie je plastic zakje boterhammen opent om in de pauze te eten, moet je ook het plastic zakje maar opeten uit oogpunt van compassie voor de natuur?

deraderendraaien | 22-01-12 | 13:29

@Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:18
Jacobine Geil.

Stormageddon | 22-01-12 | 13:28

@Stormageddon | 22-01-12 | 13:24
Het thema van dat programma is zonder uitzondering dat Wilders deaud moet.

Parsons | 22-01-12 | 13:28

@Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:22

Ah, afgestudeerd in het bestuderen van het grote spreaukjesboek, dat verklaart alles.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:26

@Eelcontrast | 22-01-12 | 13:20

Hoe kom je daar nou bij? Volgens mij is er geen enkele partij waar ik me thuis voel.

Van pure ellende kies je tenslotte maar een partij waarvan je hoopt dat ze het minste narigheid veroorzaken.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:25

Annie, hou jij me compassie effe vast.

Conan de Rabarber | 22-01-12 | 13:24

Even wat anders, of misschien wel hetzelfde want dit stukje van Bassie is ook onbegrijpelijk.
Vanmorgen heb ik ZOZ bekeken op Uitzending Gemist. Kan iemand mij uitleggen wat daarin werd gezegd? Ik zag 4 heren aan een tafel heel druk ouwehoeren en zichzelf heel erg serieus nemen, en uiteraard was het grote blonde gevaar uit Venlo onderwerp van gesprek, want dat is de obsessie van conducteur-mepper Anil Ramdas, u weet wel de antiracisme-strijder in het openbaar vervoer, maar waar het verder over ging? Geen idee. Ook iets met herijken van ideologie of zo. Ik begreep er niks van.
www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

Stormageddon | 22-01-12 | 13:24

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:22
Arie Sma dus.

harry pikkel | 22-01-12 | 13:24

Mijn hemel, het begrip compassie heeft Jacobine hier vandaan: www.handvestvoorcompassie.nl/?page_id=...
Gejat van de grote roergangers Herman Wijffels, Tariq Ramadan en Job Cohen.
Compassie is dus eigenlijk een nieuw woord voor solidariteit; gewoon weer een woord dat door onze gelijkheidsdenkers misbruikt zal worden om hun werkelijke intenties te verhullen.
Nog zo'n rare CDA'er: www.rkk.nl/actualiteit/2011/detail_obj...
Ruud Lubbers onze eerste 'groene premier'.
Het CDA is werkelijk de weg kwijt.

Niemands Knegt | 22-01-12 | 13:23

Eelcontrast | 22-01-12 | 13:20
150 zetels gaan naar populistische partijen.

harry pikkel | 22-01-12 | 13:23

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:20 |
Nee, dat is theoloog. Een soort Arie Boomsma zonder piemel.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:22

Ongelooflijk: 52 zetels gaan naar populistische¨partijen. Dat betekent dat (meer dan) 1/3 van de kiezers simpelweg 'tegen' is. De SP tegen het kapitalisme en de PVV tegen Moslims. Nou ja, ga maar eens lekker shoppen.

Eelcontrast | 22-01-12 | 13:20

@Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:18

Werkt dat achter het centraal?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:20

Het CDA nooit de partij geweest van het volk zeker nu niet meer waarbij hun achterban niets meer met de kerk te maken heeft waar men eindelijk ziet dat er geen god bestaat waar youtube in alle huiskamers het ongelijk van de kerk toont en Amerika (in 99% van de gevallen).

Nieuwe media killed rechts want de leugens komen nu naar buiten en zijn niet meer te verhullen door een rookgordijn.

Waar Wiegel en van Agt nog hun eigen wanbeleid op de PVDA kon afschuiven is dat nu niet meer mogelijk.

VVD, het CDA en de PVV vallen elke dag door de mand en steeds harder.

Godisvoordedomme | 22-01-12 | 13:19

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:10 | + 4 -
Invalshoek...
Als er naar Balkenende was geluisterd had Europa geen probleem gehad.

Einde van de Domheid | 22-01-12 | 13:18

Na al die tijd zou je toch mogen aannemen dat Paternotte onderhand wel doorheeft dat de discussie niet over moslims gaat maar de Islam... Ideologie versus mensen; lijkt me nogal duidelijk. Of is dit linkse duiding?

Davidson | 22-01-12 | 13:17

De enige compassie die de volgevreten
cda-bestuurderen hebben is met de eigen vette portemonnee.

pennestront | 22-01-12 | 13:14

Wie roep je als je partij in doodstrijd verkeert?
Neem je dan een zachtaardig hartenopenend mensenmens in de arm.
Of neem je iemand die zich hard weet te positioneren, het debat aangaat en een goede sneer kan geven, kortom een schriftgeleerde?
Natuurlijk (je bent tenslotte met een groep) probeer je dan het beste van beide werelden te combineren. Dat kan niet maar je, je wilt geen keuze maken.
Je kiest dus voor een schriftgeleerde vrouw. Voor iemand zonder baard.
Jacobine Geels, het antwoord op het gebed voor een agressieve spiri!

Einde van de Domheid | 22-01-12 | 13:13

Maar werkelijk wat wil zo'n kabinet sp-pvda-gl-d66-cda nu anders doen? Ja de HRA afschaffen, maar gezien de huidige stand op de huizenmarkt werkt dat desastreus, dat weten ze zelf ook wel. Een gefaseerde afschaffing dus, in het begin merken we er niets van. Die belasting op superrijken is natuurlijk symboolpolitiek, een druppel op de gloeiende plaat. Dan moet je nog steeds doorgaan met bezuinigingen. Waarop dan wel? Het zijn allemaal linkse hobby's zoals uitkeringen, aow, ontwikkelingshulp, po, onderwijs enz. Migratie schijnt zeer verrijkend te werken...

sjaakdeslinksesul | 22-01-12 | 13:13

Met Camiel aan het roer hadden ze misschien nog een kans...#volkomenkansloos

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 13:12

@Bladgoud | 22-01-12 | 12:42

Veel plezier op fok.

*zwaait*

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:12

@lekkurlinx | 22-01-12 | 12:31

Van welke god moet ik u bewijzen dat hij niet bestaat?

Aether, Chaos, Erebus, Eros, Gaia, Hemera, Tartaros, Achelous, Glaucus, Proteus, Galatea, Eurynome, Aeolus, Notos, Nemesis, Themis, Auxo, Wodan, Freya

Of had u nog 1 vd andere honderden goden in gedachten?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:11

Agnosten zijn nog laffer dan CDA'ers.

En dommer, dat ook.

Parsons | 22-01-12 | 13:11

@ Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:02
Ik vermoed van wel. Het cda is net zoiets als Sinterklaas. Je weet dat het onzin is, maar het is nou eenmaal zo'n gezellige traditie. En op een zeker moment hebben de mensen daar meer behoefte aan dan aan dat cynische gepolariseer, vooral als dat gepolariseer in de portemonnee of kwaliteit van leven toch niks oplevert.

Greetje Duisenberg | 22-01-12 | 13:11

Wat nog veel gevaarlijker is, is dat de VVD zich totaal niet aan zijn Liberale beginselen houdt en afglijdt naar links. Dus in feite ook een grijze links-middenmuis wordt. Zie uw loonstrookje einde van de maand als u tenminste werkt. Ben benieuwd waar die stemmen naar toe gaan. Ik zou het zelf niet meer weten ...

Alph Bolkenstein | 22-01-12 | 13:10

@King of the Oneliner | 22-01-12 | 13:02
Mag ik vragen wat je standpunt in deze kwestie is?

Passaparola | 22-01-12 | 13:09

sjaakdeslinksesul | 22-01-12 | 12:56 |
Als je machtspolitiek wilt bedrijven, dan heb je een sterk verhaal nodig. Dat verhaal is er gewoon niet meer, en dat gaat ze nu de kop kosten.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:08

Compassie is een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Het blijven gristenen natuurlijk.

ojédiaré | 22-01-12 | 13:06

@lekkurlinx | 22-01-12 | 12:50
Een negatie behoeft nooit bewijs. Je maakt de fout die zovelen maken door te menen dat atheïsme een positieve stelling bevat, een te falsificeren bewering in zich heeft. Dat doet het niet, het is verder niks. Het is de negatie van theïsme. Heel letterlijk a-theïsme. Niks meer en niks minder. Geen theïsme dus. Geen geloof in god of goden, geen geloof in geen dogma's, geen leerstellingen, geen leefregels. Het is geen aanname, want er wordt niks aangenomen.

Geen geloof is niet óók een geloof. Net zo min als kaalheid een kapsel is, naaktheid een klederdracht, niet-voetballen ook een sport, geen postzegels verzamelen ook een hobby.

En nu ga jij zeggen: Ja maar, jij neemt aan dat er geen god bestaat. Dan zeg ik: ik weet niet eens wat het woordje 'god' betekent, geen idee wat ermee wordt bedoeld. Voor mij is een dergelijke aanname nietszeggend want het betekent helemaal niks. Je kunt er willekeurig welk fantasiewoordje voor invullen, zolang er geen eenduidige definitie voor gegeven kan worden is de hele bewering dat er wel zoiets inhoudsloos, betekenisloos en bevat geen enkele informatie.

Stormageddon | 22-01-12 | 13:06

brutus68 | 22-01-12 | 13:01 |
Ja, ze vechten mekaar de kerk uit alsof ze nog vijftig zetels hebben.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:04

En met huidige aantal zetels bedoel ik natuurlijk de stand in de peilingen anno nu....

brutus68 | 22-01-12 | 13:04

lekkurlinx | 22-01-12 | 13:01
Aardige schijnbeweging. Ik had niet anders verwacht.

harry pikkel | 22-01-12 | 13:03

Greetje Duisenberg | 22-01-12 | 12:59 |
We zullen zien of het volk zich opnieuw door de oude wijn der christendemocraten dronken wil laten voeren.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 13:02

@Passaparola | 22-01-12 | 12:50 : Het is zelfs zo dat in de 19e eeuw de studie theologie zodanig opgerekt werd, dat het qua status gelijk kwam te staan aan de studies Rechten en Medicijnen.
Dat hadden de christelijke partijen bedongen.
Daarvoor was een predikant een "onbeschermd beroep", zonder opleiding en maatschappelijke status.
Theologie bestaat voor een groot gedeelte uit Grieks, Latijn, zodat de bijbel direct uit de brontaal kon worden bestudeerd. Ook kon men in Zürich,Zwitserland, de bakermat van het calvinisme verder studeren.

Typisch Nederlands zijn de predikant-dichters.

King of the Oneliner | 22-01-12 | 13:02

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. En de tijd van gaan is gekomen voor het CDA. Ze hebben de afgelopen jaren hun eigen graf gegraven door het gekonkel, gedraai en het verkopen van hun ziel aan de duivel. Wat zal resteren is een marginale partij die rondom het huidige aantal zetels zal blijven dobberen. En die gedachte is blijkbaar nog te onwerkelijk voor de CDA-top.

brutus68 | 22-01-12 | 13:01

@harry pikkel | 22-01-12 | 12:54
Wordt moeilijk. Ik slaap zo goed als op de grond. Een bed waar ik de poten van afgehaald heb. Ik heb namelijk hoogtevrees.

lekkurlinx | 22-01-12 | 13:01

Het huidige CDA en met name de leiding doet mij het meest denken aan een natte scheet op een broeierige zomerdag, in het begin lijkt het je in de gauwigheid te zijn ontschoten, maar naar mate de dag vordert wordt de irritatie ondraaglijk.

SmegmaSmeer | 22-01-12 | 13:00

@Bladgoud | 22-01-12 | 12:38

Doe even linksboven in je tegel vermelden tegen wie je het hebt, ies makkelijker voor je mede-guurders. Btw, het is bIJdehand. #taalvirtuoos

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 13:00

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:55
Die jongens zijn ook bang voor hun positie op de arbeidsmarkt. Die zullen snel genoeg overstappen naar de Sp om in ook in hoogovens bladgoud te versmelten.

Passaparola | 22-01-12 | 12:59

Bas, het is Maarssen, niet Maarsen..

Pakzooi | 22-01-12 | 12:59

@ Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:47
In de politiek zitten alleen maar gladjakkers en het volk weet dat verdomde goed hoor. Wilders heeft nu ruimschoots de gelegenheid gehad om te laten zien of hij een verschil kan maken met zijn populisme, maar het volk heeft daar nu wel weer genoeg van, omdat ook hij nergens echt voor staat en zijn politici voornamelijk 'verderf' zaaien. Het volk ziet nou eenmaal liever een vrolijke schuinsmarcheerder of havenzanger dan een halfdronken, wartaal uitslaande brievenbuspisser. Dát is het sentiment!

Greetje Duisenberg | 22-01-12 | 12:59

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:47 |
Er zit nog iets heel dubbels in de opstelling van EHB en zijn mannenbroeders. Ze roepen dan wel in koor dat het CDA nu wel eensgezind is, maar dat komt toch echt alleen door de opstelling van Verhagen en Haersma Buma. Hadden hun tegenstanders weer niet hun zin gekregen op het congres dan was de pleuris opnieuw uitgebroken met alle fossielen die weer van zich laten horen. Compassie mijn reet, rücksichtslose machtspolitiek.

sjaakdeslinksesul | 22-01-12 | 12:56

@ Parsons 12:52

Daar denken medereaguurders God zelf en God bestaat vast heel anders over.

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:55

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:50 |
Geloof jij dat er kaboutertjes onder je bed kruipen als je 's nachts slaapt?

harry pikkel | 22-01-12 | 12:54

Roemer has it

www.youtube.com/watch?v=-_6BBAVfzqM

Propaganda. Daar gaat de vrijwillig verplichte bijdrage van de Sp-fractieleden heen.

Trolololol

Passaparola | 22-01-12 | 12:53

@Passaparola | 22-01-12 | 12:50
Anno 2012. Om je kapot te schamen. Dat is het inderdaad.

Parsons | 22-01-12 | 12:52

@zeg maar jansen | 22-01-12 | 12:33
Ik meen zoiets al gesuggereerd te hebben en nog een stukje verder gegaan te zijn: "Omdat geen van beide aannames bewezen is <b>en waarschijnlijk ook nooit te bewijzen valt</b> zijn wat mij betreft beide aannames gestoeld op geloof."
Het bestaan van god is waarschijnlijk ook nooit te bewijzen.

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:50

@Parsons | 22-01-12 | 12:47
Had je die nota niet gekregen, als je imaginaire verhalen uit je hoofd leert krijg je daar op zijn minst een propedeuse voor. Potterologie is op zijn minst masterwaardig. Alles van Tolkien levert je Dr./Drs. op.

Passaparola | 22-01-12 | 12:50

ze gaan weer naar links buigen en dan samen met de PVDA een regering vormen met samen ca. 14 zetels?
ik zal de dag prijzen dat ze van het toneel verdwenen zijn.
waarom werd er geen motie ingediend om kindermisbruik onder bepaalde voorwaarden toe te staan.
het gezegde wie zwijgt stemt toe is hier van toepassing want ik heb het CDA bij geen enkele gelegenheid iets over dit kerkelijke schandaal gehoord.

ouwezeur | 22-01-12 | 12:49

@ bladgoud

Geef eens een inhoudelijk comment en tief anders maar op!

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:48

Greetje Duisenberg | 22-01-12 | 12:43 |
Er is niets mis met compassie. Er is wel iets mis met een club gladjakkers die plots de compassie gaat preken. Een goed gevoel voor het sentiment is een goed gevoel voor de onderbuik, is populisme.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:47

@Bernard Weiss | 22-01-12 | 12:45
Theologie en wetenschappelijk.

Tsja.

Parsons | 22-01-12 | 12:47

vraagstaart | 22-01-12 | 12:43 Het is niet alles goud wat er blinkt.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 12:45

Wat flauw om Jacobine Geel een 'oud-NCRV-presentatrice' te noemen, daarmee de suggestie wekkend dat we hier te maken hebben met een dom, blond wicht.

Mevrouw Geel heeft echter een geheel en al wetenschappelijke studie achter de rug. Zij is een afgestudeerd theologe! Jawel! Ze is dus in ieder geval zeker niet blond!

Toegegeven, het is natuurlijk een studie die Diederik Stapel zelfs zonder vervalsingen had kunnen afronden, maar even zo vrolijk!

Bernard Weiss | 22-01-12 | 12:45

@Bladgoud | 22-01-12 | 12:42
U bent eerder een type zink of lood dan een bladgoud.

Passaparola | 22-01-12 | 12:45

@Simon de Danser | 22-01-12 | 11:17
Juist. Wat mij niet ombrengt maakt mij sterker. Menselijk, al te menselijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-01-12 | 12:45

@Bladgoud | 22-01-12 | 12:38 Ga jij het een hele dag volhouden hier, voor je een -weggejorist en opgerot- aan je gouden blaadje krijgt, denk je?

Lees anders voor de lol de huisregels even.

vraagstaart | 22-01-12 | 12:43

Wat is er mis dan met compassie? Je kunt er wel cynisch over doen, maar cynisme is inmiddels ook zo'n 'maniertje' geworden, waar veel mensen duidelijk genoeg van hebben. Immers ook het nihilisme a la pvv is op z'n retour. De slingerbeweging van de tijdgeest in aanmerking nemende voorzie ik best wel een goeie verkiezingsuitslag voor het cda. Ik onderschat ze in ieder geval nooit en te nimmer. Ze hebben altijd al een goed gevoel gehad voor het sentiment. Bovendien zijn ze nu underdog en dat helpt ook enorm.

Greetje Duisenberg | 22-01-12 | 12:43

Compassie is volgens het CDA: heb compassie met óns, want we hebben geen visie, geen koers, geen plan, geen charisma, geen roerganger. Dus gaan we RADICAAL naar het midden, zodat we straks RADICAAL met alle winden mee kunnen waaien... Als we maar aan de macht kunnen blijven. Bovendien moeten we nog een internationaal prestigebaantje voor onze huisrat regelen.

Ja nee, geen mening | 22-01-12 | 12:42

Dat eeuwig geclaimde monopolie op compassie van die Christenen en socialisten. Gewoon zorgen dat het bruto binnenlands product weer flink omhoog gaat; dat is compassie waar iedereen wat aan heeft

aceofspades | 22-01-12 | 12:42

-weggejorist en opgerot-

Bladgoud | 22-01-12 | 12:42

@lekkurlinx | 22-01-12 | 12:31
Ik kan er heel kort over zijn.

Je spoort niet en grossiert in drogredeneren.

En dat behoeft geen enkele toelichting.

Parsons | 22-01-12 | 12:42

@vraagstaart | 22-01-12 | 12:33
Sommige lieden moeten we met zijn allen gewoon niet een carrousel willen hebben.

Steekt tevens een imaginair vingertje de lucht in.

Passaparola | 22-01-12 | 12:41

De ontevreden minimumloonverdiener/werkende arme in Nederland zien nu pas dat ze verkeerd hebben gegokt op relpinda Wilders, die niets voor hen doet.
Want reken maar dat het de mensen hoog zit dat zij door moeten werken tot 67, de pensioenen minder worden, het geld met miljarden wordt verscheept naar de EU (Griekenland) en de banken.
Ze zien Wilders dit allemaal ondersteunen (hoewel hij er tegen is in zijn beloftes), dus gaan ze nu naar een partij die echt opkomt voor de armeren.
En die zijn er meer in Nederland dan rijke Wassenaar VVD-ers.
Wilders is vooral een moslim-basher en koningin-hater.
Maar wat de mensen hoog zit, denk ik, is dat Griekse pensionados met 55 jaar lekker van "ons"geld op een terrasje zitten.
En dat dankzij de EU het werk aan de onderkant wordt weggekaapt door Polen en Roemenen.
Denk aan vrachtwagenchauffeurs die worden ontslagen, en zelfstandige klusbedrijfjes, die door moeten concurreren tegen Polen, die niet gehinderd worden door regeltjes en belastingen.

King of the Oneliner | 22-01-12 | 12:41

bladgoud: heb je nog meer boeken gelezen behalve dat ene?

ohja? | 22-01-12 | 12:39

@ohja? | 22-01-12 | 12:35 Vwb PvdA, D66 en VVD heb jij weer volkomen gelijk. Zelfde laken een pak.

vraagstaart | 22-01-12 | 12:39

Der zit meer compassie in een meeuw die door een tomaat wordt bekogeld dan in dat regentesk en tevens stuurloze CDA bij elkaar.

Passaparola | 22-01-12 | 12:38

-weggejorist-

Bladgoud | 22-01-12 | 12:38

@Jeblijftjeverbazen | 22-01-12 | 11:55
Eigenlijk moeten ze de Hofvijver maar verder uigraven tot een Hofgracht om het Binnenhof heen. Zitten ze ook fysiek op een eiland. Geeft de werkelijke verhoudingen een stuk beter weer.

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:37

@zeg maar jansen | 22-01-12 | 11:11
Ik heb ook een compassie. Dat is een heel klein compas.

vMuiden | 22-01-12 | 12:37

Christenen van het CDA: willen leven als Jezus, een revolutionaire radicale vrijdenker en opstandeling, die desnoods alles opgaf voor zijn ideeën.
De praktijk: CDA-ers zijn benepen kleine luyden, met een eigen zaakje op het platteland, die heel hun leven met dezelfde partner blijven, langzaam een klein vermogentje opbouwen, door hun christelijk schuldgevoel graag op afstand goede werken willen doen, zoals Afrika helpen, grenzen openzetten voor zielige negertjes, en door hun kromme redenering ook nog eens gelijke godsdienstrechten (knarsetandend) moeten geven aan andere godsdiensten zoals de Islam.
Logisch dat je, om al deze tegenstrijdige belangen te combineren, het ook niet meer weet, en verzand in vage woordspelletjes, waar christenen overigens patent op hebben.
Ze hadden ook als motto kunnen nemen: "Goed dat je er bent", de zinsnede die vaak gebruikt wordt bij als begroeting in de kerk.
Want: dubbellaags, diepzinnig en voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Want:

King of the Oneliner | 22-01-12 | 12:37

Ik denk ook dat het CDA zich opmaakt voor de confrontatie met de andere regeringspartijen. Beter nu de stekker eruit en eventueel in de rebound of in de oppositie of wie weet samen met Roemer. (is tenslotte ook een gezellige brabander) Het Mao gedoe over de SP is nu toch echt wel een beetje old skool.Ik denk dat Henk en Ingrid zich beter thuis voelen bij de SP dan bij de 2 issue partij PVV (Geert is god en De islam is de duivel)
We zullen het zien verkiezingen in september ... Fuck yeah

dr kildare | 22-01-12 | 12:36

Ik denk ook dat het CDA zich opmaakt voor de confrontatie met de andere regeringspartijen. Beter nu de stekker eruit en eventueel in de rebound of in de oppositie of wie weet samen met Roemer. (is tenslotte ook een gezellige brabander) Het Mao gedoe over de SP is nu toch echt wel een beetje old skool.Ik denk dat Henk en Ingrid zich beter thuis voelen bij de SP dan bij de 2 issue partij PVV (Geert is god en De islam is de duivel)
We zullen het zien verkiezingen in september ... Fuck yeah

dr kildare | 22-01-12 | 12:36

@Bladgoud | 22-01-12 | 12:28

Btw, je grammatica is nog steeds kudt.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 12:36

@Fopspeen | 22-01-12 | 12:33 Blijkbaar is het iets bijzonders en een applaus waard dat een Marokkaan iets goeds doet.

De positieve benadering van de situatie dat 95% die het verpest voor de rest, zeg maar.

vraagstaart | 22-01-12 | 12:36

DeFabrique, daar hebben we laatst nog gekart met een bedrijfsuitje. Een echte aanrader... ze hebben alleen geen fatsoenlijk eten.

vMuiden | 22-01-12 | 12:35

vraagstaart

je hebt geheel gelijk maar ik dacht even niet aan de
splinters in dit geval

ohja? | 22-01-12 | 12:35

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:29
En scooterklootzakjes vernederen .. ja dat kom je er wel! (not)

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:34

@ohja? | 22-01-12 | 12:08 PVV, PvdD? Degenen die zo nadrukkelijk buiten de regenten-baantjescarroussel gehouden worden? En uiteraard de SP, die hetzelfde lot treft.

vraagstaart | 22-01-12 | 12:33

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:31 Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 12:33

Sorry hoor, maar één Marokkaan die iets goeds doet krijgt een staande ovatie bij het CDA, maar hoe zit het met de honderden Marokkanen die niets goeds doen dan? Ik denk dat ze in Culemborg, Ede, Gouda, Utrecht en Amsterdam ook niet staan te klappen? Of gaan we ook klappen voor elke autochtoon die iets goeds doet?!? Dan mogen ze die plek wel voor een paar jaar afhuren! *denkt dat een paar jaar klappen best pijn in je handen gaat doen*

Fopspeen | 22-01-12 | 12:33

Verhagen maakte de juiste keuze qua politieke lijn maar hij had het economische tij tegen.

sjaakdeslinksesul | 22-01-12 | 12:32

Als de kreet "compassie" van het CDA hetzelfde betekent als de slogan van de PvdA "het moet eerlijker" dan glijdt Nederland nog verder af en zal de verpaupering en criminaliteit nog verder toenemen dan nu al het geval is.

De meerderheid van de kiezers zou volgens de huidige peilingen links stemmen. Kiezers rekenen de huidige regering onterecht af op de bezuinigingen. Met, zoals het er nu naar uitziet, een desastreuze koerswijziging naar links tot gevolg.

Het CDA gaat ook een meer linkse koers volgen. Wanneer de aanhang van de linkse partijen toeneemt is dat louter een kenmerk van toenemende armoede en ellende. Mensen willen een goed sociaal vangnet omdat er meer werkeloosheid is (veelal kansarmen waarvan een groot deel ook nog eens, met dank aan links, is binnen gehaald).

Wanneer de linkse partijen in de regering komen gaan de regels om een uitkering te verkrijgen versoepeld worden en zullen er nog meer kansarmen naar Nederland komen. CDA wil dit en zegt dat het goed is voor Nederland om meer immigranten toe te laten, dit terwijl alle cijfers, rapporten en onderzoeken hebben aangetoond dat immigratie ons véél meer heeft gekost dan dat het ons heeft opgeleverd en de criminaliteit erdoor is toegenomen. Neerwaartse spiraal dus.

De bezuinigingen zullen echter ook door een linkse regering doorgevoerd moeten worden. Aan de andere kant zou het ook wel eens goed zijn als links de klappen van de bezuinigingen opvangt en daarop wordt afgerekend. Het zal ons allemaal duidelijk worden dat met een linkse regering de problemen alleen maar nog groter worden. Helaas betalen we voor dit inzicht wel een hoge prijs: meer armoede, verpaupering en criminaliteit dus.

doenormaal! | 22-01-12 | 12:32

@ bladgoud 12:28

Hap, hap, hap! En je vraagt er zelf om met je geleuter over dat boek waarvan ik de naam niet meer zal noemen. Maar wel fijn dat de SP zo goed staat toch?

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:31

@Parsons | 22-01-12 | 12:09
Hoezo? Atheïsten claimen dat god niet bestaat zonder daar ooit een bewijs van te leveren, maar door simpelweg te stellen dat als je rationeel denkt je tot geen andere conclusie kunt komen. Een soort van 'Ik zie het niet dus het bestaat niet'.
Ondertussen vragen ze van in-het-bestaan-van-god-gelovigen om dan maar wetenschappelijk en onomstotelijk te bewijzen dat hij wel bestaat.
Ik beschouw atheïsten ook als gelovigen (let wel: gelovigen en niet religieuzen. Religie is - kort door de bocht - geloof vormgegeven in gemeenschappelijke rituelen en dogma's, en atheïsten hebben geen rituelen), nl in het niet-bestaan-van-god, zolang ze niet eenzelfde overtuigend bewijs van het niet-bestaan kunnen leveren als ze van gelovigen eisen van het wel-bestaan.
Omdat geen van beide aannames bewezen is en waarschijnlijk ook nooit te bewijzen valt zijn wat mij betreft beide aannames gestoeld op geloof.
Op het moment dat één van beide bewezen wordt is het geen geloof meer, maar weten.
Ik zelf geloof geen van beide en wacht af.
Ik meen dat dat een agnostisch standpunt genoemd wordt.

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:31

@spanarchist | 22-01-12 | 12:22
"Cohen hield de samenleving bij elkaar" lees ik als: de autochtone Amsterdammers zijn eigenlijk gewoon individualisten met meer gevoel van beschaving.
Daar heeft Cohen dan ook gewoon gebruik van gemaakt.
Dat was elke gemiddelde Amsterdamse wethouder ook gelukt, kijk naar Marcousch!

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:31

@Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:27

Geriatrische Henkie neemt Babs ook radicaal in het midden, viagra blijft nog wel ff in het ziekenfonds vermoed ik.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 12:31

@ deraderendraaien 12:16

Spekman = iedereen een uitkering en grenzen wijd open!

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:29

-weggejorist-

Bladgoud | 22-01-12 | 12:28

@Bladgoud | 22-01-12 | 11:40

Ging jij niet iets nuttigs doen?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 12:28

Sybrand van Haersma Buma zit bij Buitenhof uit te leggen dat het CDA een 'nieuwe richting' gaat maar desalniettemin gewoon kan blijven doorgaan met de VVD en de PVV. Er is geen onoverkomelijk verschil maar een 'gezonde spanning' ontstaan, zo moeten wij begrijpen. Radicaal midden betekent van twee walletjes eten.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:27

@ bladgoud 12:22

Hoe is het met je bruistabletten?

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 12:25

-weggejorist-

Bladgoud | 22-01-12 | 12:22

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:16
Asscher maakt het verschil niet, maar Asscher zal gepromoot worden als de perfecte man voor de redding van Nederland. Hetzelfde gebeurde immers met Cohen, de pvda stond zwaar op verlies totdat de pvda-mediafanclub Cohen als messias presenteerde. Alle fuck-ups in Amsterdam waren vergeten, Cohen "hield de samenleving bij elkaar". En het werkte. Waarom zou dat nu niet opnieuw lukken?

spanarchist | 22-01-12 | 12:22

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, we komen er weer aan. Hallo vriendjes en vriendinnetjes. Het is Compassie en het CDA.

Gavrilo | 22-01-12 | 12:18

@spanarchist | 22-01-12 | 12:12
Ik denk het niet, maar waarom zou Asscher het verschil maken bij de PvdA? volgens mij hebben ze met de uitverkiezing van Spekman niet echt een verbetering aangebracht in visie en toekomst strategie.

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:16

@martijn6421 | 22-01-12 | 12:14

Die kippen zitten veilig in de mega stallen van Henkie Bleker

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 12:16

Het CDA doet het inderdaad erg slecht in de peilingen. Alleen zijn de meeste peilingen via internet en die bejaarden begrijpen dat nog niet helemaal of hebben daar geen zin in. Het zal me niets verbazen als de peilingen een vertekend beeld geven en het CDA eigenlijk meer zetels heeft dan de Hond meent.

Maar het hoge aantal bejaarden bij het CDA heeft ook een voordeel. Ze zijn er straks niet meer...

Raad_maar_raak! | 22-01-12 | 12:16

Als het CDA de (com)passie preekt, boer pas op je kippen!

martijn6421 | 22-01-12 | 12:14

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:08
Valt wel mee hoor. Als er straks verkiezingen komen gaat de pvda-fanclub (PO, VK, NRC) weer op volle toeren draaien, wordt de nieuwe man Asscher als de nieuwe messias en de redding van Nederland gepromoot, waarna de pvda weer verrassend omhoog schiet.

spanarchist | 22-01-12 | 12:12

@ohja? | 22-01-12 | 12:08

Euh, de PVDD is een regentenpartij?

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 12:11

@paost712 | 22-01-12 | 12:00
"Niemand heeft een religieuze partij NODIG..."
Op die manier door geredeneerd: Niemand heeft welke partij dan ook nodig, op welk al of niet aanwezig grondbeginsel dan ook.

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:10

Zwanger Nijlpaard | 22-01-12 | 11:27 |
Ze kiezen niet voor de zelfvernietiging, nee, ze kunnen niet meer voorkomen dat ze vernietigd worden. Waarom? Omdat er gen boodschap meer is. Het CDA heeft decennia lang geparasiteerd op de oude christelijke moraal die zelf al op sterven na dood was. Balkenende had al moeten ervaren dat een al te nadrukkelijk beroep op die moraal inmiddels te hol klonk, te leeg, te vlak ook, maar hij wilde dat niet waar hebben, brabbelde zelfs zonder met de ogen te knipperen dat je zonder geloof niet kunt functioneren en zorgdedaarmee voor een historisch verlies van zetels. De Rattus Catholicus dacht een en ander recht te kunnen trekken door een partijtje politieke poker te spelen met VVD en PVV, maar dat heeft, zo weten wij, meer kwaad dan goed gedaan, heeft het laatste restje goodwill verbruikt.
En wat zien we nu? Geen geen mea culpa, geen herbezinning, geen biecht, geen zelfkritiek, niets dat wijst op de bereidheid zichzelf te bevragen wat er in 's hemels naam fout is met het CDA, waar de volgelingen van Christus zijn afgegleden en zijn geperverteerd tot 'christendemocraten', tot populistisch opererende platte politici die vrijblijvendheid als hun kernwaarde koesteren.
Geen hand in eigen boezem, nee, de boezem van Jacobine Geel, geen oprechte klanken maar het geile toontje van Jacobine Geel. "Nieuwe woorden, nieuwe beelden" is de laatste stuip van een partij zonder gezicht, een partij die zich beroept op de Bijbel maar bij God niet meer weet wat bijbelse waarden zijn.
Compassie, het CDA weet verdomme al lang niet meer wat compassie is, zou zich moeten schamen het woord compassie in de mond te nemen ook al is het dat geilige mondje van Geel.

Schoorsteenveger | 22-01-12 | 12:10

Hebben ze nu een record gevestigd met het 1700 man CDA 42 letterige lingo ?

krankzinnig | 22-01-12 | 12:10

Babs en Bleek zijn wel echt CDA, katholiek en Gerehervormeerd op een kussen, jong zorgt voor oud, delen een compassie voor paarden, noord NL en West NL.

Nee ze hebben veel gemeen en zouden Mr.& Mrs CDA moeten worden.

kees de short | 22-01-12 | 12:09

@lekkurlinx | 22-01-12 | 12:07
Bewijslast omdraaien.

Weet je wie dat ook deed?

Parsons | 22-01-12 | 12:09

@lekkurlinx | 22-01-12 | 12:07
Bewijslast omdraaien.

Weet je wie dat ook deed?

Parsons | 22-01-12 | 12:09

En de kiezer.. die arme kiezer, die is door het pingpong beleid dat jarenlang gevoerd is door de gevestigde partijen geheel de weg kwijt.
En erger nog, door het zien van de afgrond die op ze afkomt steeds ongeduldiger ten aanzien van oplossingen.
Dat zorgt ervoor dat ze eerst massaal richting rechts rennen, en nu weer naar links.
Ze zijn er gelukkig inmiddels wel achter dat een stem op de geloofspartijen of een stem op de Pvda (inmiddels ook een geloofspartij) de oplossingen niet brengen zal.

deraderendraaien | 22-01-12 | 12:08

Toch denk ik dat compassie zo nu en dan niet verkeerd hoeft te zijn.

Nurten Albayrak is er miljonair mee geworden bijvoorbeeld.

Cuyahoga | 22-01-12 | 12:08

vraagstaart:

noem mij 1 partij die niet uit een regentenmeute
bestaat, op de SP na dan natuurlijk

ohja? | 22-01-12 | 12:08

Over een paar minuten Van Haersma Buma in Buitenhof over de koers van zijn christendemocraten.

widtvoet ® | 22-01-12 | 12:08

@Jeblijftjeverbazen | 22-01-12 | 12:01
ze snappen het wel, maar niemand wil z'n hoofd op het hakblok leggen.

Jopie2009 | 22-01-12 | 12:07

@doskabouter | 22-01-12 | 11:40
Imaginair persoon? Hoe weet je dat? Ik heb in ieder geval nog nooit een wetenschapeelijk houdbaar en onomstotelijk bewijs gezien dat god niet bestaat. (Ook niet dat hij wel bestaat maar dit terzijde)

lekkurlinx | 22-01-12 | 12:07

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:24 Exact. En dat toont meteen de achterhaaldheid aan van de CDA-basisprincipes.

vraagstaart | 22-01-12 | 12:04

@spanarchist, zeker niet blij mee, maar onlogisch is die situatie niet. Aansprekende voorman of vrouw doet wonderen tegenwoordig.

Bij PVDA en CDA maken ze zich o zo druk om het progamma, om vervolgens Job Cohen als leider aan te stellen. Bij het CDA kunnen ze helemaal geen fatsoenlijk gezicht naar voren schuiven. Het werkt niet meer alleen op een partijprogamma, er moet een kop bij. Maar dat snappen ze maar niet.

Jeblijftjeverbazen | 22-01-12 | 12:01

Weet je wie ook Compassie heeft,Koo$ $&#8356;€€.
Meer betalen!,De verkeerscrimineel raken doe je via de bankrekening.

Beëlzebul | 22-01-12 | 12:00

@lekkurlinx | 22-01-12 | 11:46
U bedoelt te zeggen dat 56% een op religieuze leest geschiede part wil.
Dat is wat anders als 'nodig hebben'.
Niemand heeft een religieuze partij NODIG en beter ware het dat religieuze partijen een *weg gejorist en opgerot* aan hun broek kregen.
Maar dat doen we niet in een (d)emocratische samenleving...

paost712 | 22-01-12 | 12:00

Waar je voorheen snoeihard in je hol werd genaaid door de CDA, toont men nu inderdaad wat meer compassie: Radicaal In Midden.

harry pikkel | 22-01-12 | 12:00

Er is overigens geen enkele partij die zoveel schade kan aanrichten als de SP. Dit land heeft het ergens aan verdiend. Kan niet anders.

Parsons | 22-01-12 | 11:59

@Bigi Bana Boy | 22-01-12 | 11:35
Niet alleen met het overboord zetten van de grondbeginselen.
Het politieke systeem dwingt bijna tot het niet verder kijken dan tot het volgende ijkpunt. Vroeger was dat nog vier jaar, nl de volgende verkiezingen. Tegenwoordig, met het steeds sneller beschikbaar komen van steeds meer informatie, is dat nog maar een paar dagen: de publicatie van de nieuwste staatjes van Maurice de H. Onderschat de invloed van de opiniepeilers niet wat betreft de paniekreacties op de waan van de dag.

lekkurlinx | 22-01-12 | 11:59

Jeblijftjeverbazen | 22-01-12 | 11:55
Maar "stem tegen, stem SP" staat inmiddels op winst. Wel duidelijk, maar of je er nu zo blij mee moet zijn.

spanarchist | 22-01-12 | 11:57

@Bladgoud | 22-01-12 | 11:40 |
"De socialistische Partij wint op alle fronten".
Ik wil hier niet gaan Godwinnen, maar komt deze kreet u niet ergens heel bekend voor? Van vroeger? Op oude posters? In de geschiedenisboeken?
Is dit écht wat u wilt?

Magnum Force | 22-01-12 | 11:57

@vraagstaart | 22-01-12 | 11:19

Dat zeg je alleen maar omdat je zelf ook wel zo'n jong ding wilt. Ik heb compassie met je vriendin.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 11:56

Henk Bleker moet trouwens compassie niet verwarren met lust.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 11:56

Zelfs de SP staat dichter bij de christelijke beginselen dan het CDA.

Flapdas | 22-01-12 | 11:56

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:52
Het soort waar het CDA voor buigt. Ik kots erop.

Parsons | 22-01-12 | 11:56

Compassie, of het moet eerlijker. CDA en PVDA, lege holle kreten uit lege holle vaten.

Alle feeling met het dagelijks leven verloren zijn ze gaan geloven in hun eigen kreten. Besturen vanuit een ivoren toren gaat een tijdje goed maar uiteindelijk komt de rekening.

Jeblijftjeverbazen | 22-01-12 | 11:55

Het is blinde compassie die ons steden vol handophouders heeft opgeleverd. Ze weten maar al te goed dat janken en zielig doen werkt bij de gemiddelde goedaardige hardwerkende Nederlander. Het heeft ons honderden miljarden gekost, die we nu goed hadden kunnen gebruiken om de crisis fluitend door te komen.
Rot maar op met je doorgeslagen compassie. Het is na decennia potverteren en ellende importeren tijd voor bezuinigen, herstel en realisme.

Fijnstoffer | 22-01-12 | 11:55

Dit CDA congres moet de voorbode zijn van het excuus om de gedoog-constructie op ramkoers te zetten, en op de klippen te laten lopen binnen afzienbare tijd.
Want de achterban heeft zich uitgesproken, en moet worden gehoord.. zo iets!
Dit congres zouden Rutte en Wilders moeten zien als een interne notitie, met als boodschap: bereid je voor!
Het CDA gaat binnenkort een nieuwe partijleider aanwijzen, die goed is in stekkers uittrekken!

deraderendraaien | 22-01-12 | 11:55

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:17

Binnen het gristelukkuh geloof is het vrij normaal om je dochter of d'r vriendin te neuqen, zo worden die mensen opgevoed. Ze neuqOn wel met compassie, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 22-01-12 | 11:54

@ Parsons 11:49

Een soort van sharia4belgium, maar dan met wapens...

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:52

Het CDA wil gewoon dat we meer water bij de wijn doen.
Alleen jammer dat de wijn meer op een homeopatische oplossing begint te lijken.

Ing. eslapen | 22-01-12 | 11:51

Het is een open deur intrappen maar de voortdurende ontkerkelijking heeft ook zijn invloed op het stemgedrag...

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:50

Sowieso te triest voor woorden dat een partij moet gaan bedenken waar ze ook al weer voor staan. Wat heeft het voor zin als je het niet uit overtuiging doet? Wat ben je dan überhaupt aan het doen? Het woord compassie past beter bij de PvdA en de SP, die komen bewust voor de zwakkeren op. Gevolg is wel dat je een hoop 'zwakkeren' nodig hebt, wil je in de verkiezingen iets voor elkaar krijgen. Het CDA kiest voor een 'linksere' boodschap, maar volgens mij hebben we al christelijke partij die links is, nl. de CU.

KapiteinClaus | 22-01-12 | 11:49

Compassie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/11352199/__Weer_veel_christenen_gedood__.html?cid=short

Juist.

Parsons | 22-01-12 | 11:49

@Sliptong | 22-01-12 | 11:23
"Want laten we eerlijk zijn: waar de fuck hebben we in dit land nog een religieuze partij voor nodig?"
Vanwege het feit dat, ondanks dat bijna niemand nog naar de kerk gaat, 56% van de nederlanders zich nog tot één of ander geloof rekent.
Bron CBS: statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

lekkurlinx | 22-01-12 | 11:46

Opgaan in de CU en samen de afgrond inglijden.

prikkel123 | 22-01-12 | 11:45

@René40181216 | 22-01-12 | 11:38
de reden daarvan is het vormen van een coalitie waarbij ALLE partijen water bij de wijn zullen moeten doen. Zo is het poldermodel hier in Nederland.
De conclusie die jij trekt in deze is dus te voorbarig.

de horen stuurlozen liepen van Pim via Rita naar Geert.
-
Nederland op zn kop met zn rechtse revival.
-
Nu blijkt dat die mensen net zo makkelijk naar de SP oversteken is er weer paniek.
-
Het grootste probleem, dat geen der partijen (ook de pvv en trots niet) aan pakt, is duidelijk aan die 20 zetels uitleggen wat ze van de politiek kunnen verwachten en wat niet.
-
Pas als de heen-en-weer-lopers weer begrijpen hoe de taken verdeeld zijn in dit land en tot rust komen zal nederland weer enigszins met de lange termijn bezig kunnen zijn.

2emeREP | 22-01-12 | 11:44

Cruciale uitspraak, in de Man Bijt Hond-achtige poppenkast, geleid door de ingehuurde glamour theologe Jacobine Geel, was van Aart-Jan de Geus: 'Wij moeten het Rijnlands Model restaureren'.
Jawel, het CDA gaat PvdA.
Precies de twee partijen met dubbelhartige, niets zeggende kretologieën die volledig de weg kwijt zijn.

Niemands Knegt | 22-01-12 | 11:43

En om te beginnen zijn religieus gehandicapten alleen vanwege hun onzichtbare vriendje al ongeschikt om zich te bemoeien met de zaken van mensen die niet in een sprookjeswereld leven.

vetkleppert | 22-01-12 | 11:43

Tja als je je leven laat leiden door een imaginair persoon dan wordt het moeilijk zelf een mening te hebben. Dat bleek gisteren wel. Veel drama maar weinig zinvols en nog minder verandering. CDA is niet meer van deze tijd en zal inzakken als een bonbonnetje wat in de zon ligt. Maar voor die tijd zullen ze nog even (alweer) het kabinet laten vallen. Iedereen is wel ergens goed in.

doskabouter | 22-01-12 | 11:40

-weggejorist-

Bladgoud | 22-01-12 | 11:40

Maar ze ogen zo lief, die ouwe CDA'ers, als verschrikte haasjes kijkend in de koplampen van de voorbijrazende tijd. "Waarom is alles opeens zo anders?"
Ook al houden ze iedere avond de gordijnen open, zoals dat hoort in 0031, ze snappen niet wat er in de maatschappij is gebeurd.

Ik ook niet altijd.

geurtje | 22-01-12 | 11:40

Gisteravond bij debat op 2 kon je zien dat het voornamelijk de oude cda achterban was die de compassie naar voren geschoven wil zien.
De jongere garde was/is iets realistischer,maar krijgen vooralsnog de kans niet het roer over te nemen.

deraderendraaien | 22-01-12 | 11:39

Het was meer een club mensen dat vertwijfeld bij elkaar steun zocht en maar niet kan snappen waarom ze zo laag in de peilingen staan. Dat compassie dan opeens een normatieve panacee is, is mij onduidelijk.

Anderen blijkbaar ook.

Kingeef1975 | 22-01-12 | 11:38

@[email protected] | 22-01-12 | 11:21

Hahahaha, de PVV staat voor haar standpunt, net als met het -standpunt- van het pensioen de avond na de verkiezingen

René40181216 | 22-01-12 | 11:38

Het CDA is vrijwel volledig onzichtbaar in het kabinet. Uitzondingen zijn Jan-Kees de Jager (homo en geldverkwister) en Henk Bleker (vriendin van 26). De rest is een collectie van futloze bejaarden. Het CDA vertegenwoordigt het Nederland van de jaren 50.

Libertinowitz | 22-01-12 | 11:38

Roemer weet het allemaal leuk te brengen als authentieke gezelligerd met havenzangerinhetkleinecaféaandehaven-uitstraling. Maar voorlopig zitten er nog steeds allerlei jodenhatende engerds in zijn partij, zoals Anja Meulenbelt en Harry van Bommel. En vergeet niet het van haat vertrokken gezicht van Agnes Kant.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/06/...
Denk daar aan wanneer u Emile weer eens gezellig ziet babbelen. De SP heeft wat goede punten, maar het is en blijft een enge club waar de communistische trekken van af druipen.

Fijnstoffer | 22-01-12 | 11:37

Nu ze toch daar langs het immer troosteloze amsterdam_rijnkanaal waren, waarom dan niet even doorgelopen naar het o zo pittoreske Antilopenspoor in maarssenbroek....... vol compassie kunnen ervaren hoe wonen én leven wordt ervaren in een wijk vol sociale kansloze weggestopte jaren 80 1kamerappartementjes werkelozen........ maar nee.... dat is natuurlijk niet de bedoeling van een congres, lekker slijmen naar de voorste rij stoelen én omgekeerd zieltjes winnen bij de rest van de zaal...... het zijn en blijven wel gristenen natuurlijk.

wel/niet | 22-01-12 | 11:37

@Snikkeldrift | 22-01-12 | 11:27
Eens. Op populisme rust geen rechts patent.

Sliptong | 22-01-12 | 11:36

Ik vond het een tóp-uitzending. Tot ik het gewauwel niet meer trok.

yamahaha | 22-01-12 | 11:36

Compassie is de joker die je inzet als je niets concreters te melden hebt.

dulcinea | 22-01-12 | 11:35

Snikkeldrift | 22-01-12 | 11:27
Je hebt gelijk, met het overboord zetten van grondbeginselen, fout en goed, heeft de politiek van de dagkoersen zijn intrede gedaan. Zie daar het meelijwekkende gezwalk van de PvdA en het CDA.

Bigi Bana Boy | 22-01-12 | 11:35

Als ze bij het CDA iets van compassie voor Nederland in hun flikker hadden gehad dan hadden ze gisteren een punt achter het CDA gezet.

Parel van het Zuiden | 22-01-12 | 11:33

"Want ondertussen blijkt de SP vandaag virtueel de grootste partij. En dat moeten we niet willen met z’n allen."
Virtueel !!

DikBen(het)Zat | 22-01-12 | 11:31

Het met CDA en PVDA net als met de omroep: we zullen geduldig moeten wachten tot het laatste beetje achterban is overleden. Of eindelijk ook eens een bovengrens aan volwassenheid moeten verbinden. Mijn voorstel is: van 18 tot 67. We kunnen niet aan de gang blijven met denkbeelden van mensen die al decennia hun wereldbeeld niet meer hebben geupdate.

vetkleppert | 22-01-12 | 11:31

@het immer troosteloze Amsterdam-Rijnkanaal''is nog altijd een stuk vrolijker dan dat afgekloven Gristenmoraliteitsbesef.
Hooghartig standpunt dat compassie idee, zoiets als
Antoineet Bodar die zijn valse medeleven niet gehonoreerd ziet.Daag gristenmensjes.

Ratzing. | 22-01-12 | 11:31

Lege CDA slogans doen me aan de PvdA denken. Zonder enige visie het pluche claimen en er een zooitje van maken. Wilders heeft de mastodonten vakkundig gesloopt. Waarvoor hulde!

Stroopdoos | 22-01-12 | 11:28

Visie, wie heeft het nog? De enige partijen met visie, hoe smal ook, zijn de clubs die het land niet kunnen leiden. De maoisten van de SP, de PvdD van dierenpoes, de PVV die moeite heeft om zich op een basaal niveau te gedragen in de kamer en de gristenbroeders van de SGP. Geen regeringsmateriaal. De PVDA? Complete chaos. De VVD? De zelfbenoemde liberalen die stiekem zo conservatief zijn als de pest. Het CDA? Een beurs vol geriatrische, psychiatrische patienten. D66? Slechts bezig met de PVV.

Ik word strontberoerd van het ad hoc politiek bedrijven. De waan van de dag. Als je wil weten waar de politici het morgen over hebben moet je vanavond het RTL Unilever nieuws kijken. Geen regeren maar reageren. Allemaal in paniek in een compleet stuurloos politiek en maatschappelijk landschap.

Snikkeldrift | 22-01-12 | 11:27

@ kaaskop 11:24

Een wijze conclusie voor een kaaskop zoals jij!

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:27

Verbazingwekkend, het CDA heeft geen enkel verhaal meer. Jezelf profileren met "medelijden" . bah, ranziger kan het niet. Begrippen als 'hertalen' m.a.w. oude wijn in nieuwe zakken, linksch-gristelijke hippie's zijn heel erg eng. Het engst is toch wel dat de Nationaal-Socialisten van Marijnissen, met zijn zetbaas Roemer, zoveel volk trekt. Het land van schoolmeesters en dominees kiest kennelijk voor zelfvernietiging.

Zwanger Nijlpaard | 22-01-12 | 11:27

@ Irma zoderboezem 11:23

Die meid van Bleeker ziet er zeer goed uit idd, maar jaloers? Niet echt!

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:26

Oh ja, ik moet er wel iets bij zeggen. Mijn Maopakken zijn niet erg groot. Het zijn 2e hands pakken uit China. Je krijgt er wel een gratis mooie bruine platte arbeiderspet van Manchesterstof bij.

Bigi Bana Boy | 22-01-12 | 11:24

-weggejorist-

Noem me een Kaaskop | 22-01-12 | 11:24

@ vraagstaart 11:19

Als je sec kijkt water in de heilige schrift staat doen ze het alle vier.

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:24

De beelden van deze tragikomische conferentie waren genant meelijwekkend. Leek meer op een GGZ-patientenvereniging in een soort healingsessie. Ik miste nog net het gironummer.

Nestorix | 22-01-12 | 11:24

Door jaren meeregeren met een partij die zogenaamde compassie in de aderen heeft en er zelf zo nu en dan nog een schepje bovenop doen,kijkt het CDA nu verdwaast om zich heen en roepen "compassie"
Het lijkt dan ook eerder een vraag ,dan een visie!

deraderendraaien | 22-01-12 | 11:24

@eerstneukendanpraten11.17
Jij bent gewoon stik jaloers op al die rondneukende CDA'ers....:-)

irma zonderboezem | 22-01-12 | 11:23

De laatste strohalmen van het CDA; de boer'n. Dus hoeveel compassie hebben de Gristelijken inderdaad eigenlijk met dieren. Jezus was goed voor dieren en ik weet zeker dat Jezus geen megastallen zou willen. Ik suggereer niet dat Jezus tot mij komt 's nachts, alhoewel die ene keer met die paddestoelen...., maar het geeft maar aan dat het bij het CDA, hoe mooi de woorden compassie, betrokkenheid, recht uit het hart ook zijn, óók alleen maar om de stemmen. Een eigen geluid is het geluid van de groep Nederlanders die uit empathie of een soort van onvoorwaardelijke trouw op deze partij stemt. Want laten we eerlijk zijn: waar de fuck hebben we in dit land nog een religieuze partij voor nodig?

Sliptong | 22-01-12 | 11:23

Compassie voor het land, beperk de schade, voor het CDA is er geen duidelijk verhaal te maken, opheffen maar. Eventueel terugkomen met een splinter, maar voor meer is er geen draagvlak.

smdyasc | 22-01-12 | 11:22

CDA en PVDA, partijen die in het verleden de grootste waren in de Nederlandse politiek. Beiden afgegleden naar een bedenkelijk niveua, stuurloos, omver gesodemieterd als een Costa Concordia.

En dan nog menen beide partijen een zinnig woord te kunnen meepraten. Zwaar gekapseisd wegens inhoudsloze partijprogramma's, of te veel gedraai in verkeerde richtingen of onkundige partijleiders, maar blijven pretenderen het beter te weten.

Een logische screening van de partij en haar bestuur als gedachtengoed kan dan niet anders leiden tot een vernietigende conclusie dat beide partijen passé zijn. Dat lost men niet op door 'compassie' of door loze kreten als 'het moet socialer', dat lost men op door standpunten in te nemen en daarvoor te staan, altijd.
Dat is wat een SP en een PVV doen.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, echter bij beide partijen weet de kiezer waarvoor men staat en dat ook nastreeft, in tegenstelling tot een CDA of PvdA.

Kompassie haal ik altijd op de markt op het Afrikaanderplein. Zes dubbeltjes de kilo.

widtvoet ® | 22-01-12 | 11:20

@Simon de Danser | 22-01-12 | 11:17
Juist! met de grote sneeuwschuiver die compassie heet, vegen ze de realiteit de goot in!

deraderendraaien | 22-01-12 | 11:20

Nee Patternotte, een 'virtueel' grootste CDA of PvdA dat is geweldig Nog beter een GL of van die parvenu Pechtold D66 yoepie! Slechter als het nu gaat is niet mogelijk!

Werner B | 22-01-12 | 11:20

@eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:17 In jouw rijtje zie ik alleen Jack de Vries moreel onaanvaardbaar gedrag vertonen.

Henk Bleeker toont ballen, ongeveer de enige CDA-er die ik daarop kan betrappen.

vraagstaart | 22-01-12 | 11:19

@ fijnstoffer 11:15

Ja, Mao had ook compassie toen hij met "de grote sprong voorwaarts" naar schatting 40 miljoen landgenoten de dood injoeg!

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:19

Compassie is iets wat je heb voor iets dat stervende is. Voor het CDA bijvoorbeeld ben ik vol compassie. Laten we ze vredig en respektvol van ons heengaan. Ik hoop dat adverteren mag van Joris trouwens, maar bestel uw Mao-pak vandaag nog bij Ome Bigi. Voor u straks na de verkiezingen een verdachte klassenvijand bent in uw Armani spijkerbroek en Ralph Lauren polo.

Bigi Bana Boy | 22-01-12 | 11:19

Partijen als SP en PVV floreren vanwege het gebrek aan visie bij de grote partijen. Het fundament van de VVD vertoont ook al barsten.

JeanB25 | 22-01-12 | 11:18

Compassie verdubbelt de smart en tast de waardigheid aan.

Simon de Danser | 22-01-12 | 11:17

Laat me niet lachen zeg!

Henk Bleeker : gescheiden en neuqt een meid die zij dochter zou kunnen zijn.
Jack de Vries : bedroog zijn vrouw langdurig met zijn adjudante.
Jan-Kees de Jager : doet het met mannen, is sodomie.
Gerda Verburg : doet het met vrouwen, is sodomie.

Allemaal compassie?

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:17

Compassie is je schoonmoeder te eten vragen.en haar laten zien hoe je echt een warme prak serveert.

deraderendraaien | 22-01-12 | 11:16

sterk stuk. Ik ben geen PVV fan, maar SP de grootste moet zeker niet uit de verkiezingen komen.
Het enige wat het CDA kan redden is de boel nu laten klappen, en dan 4 jaar actief oppositie voeren.
Daarna kunnen ze dan weer verder kijken.
.
Gelukkig gaat dat toch niet gebeuren!

S. Polak | 22-01-12 | 11:16

Het was eigenlijk een schreeuw om een kompassie, ze zijn de weg kwijt.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 11:16

Als de vos compassie preekt...

rara | 22-01-12 | 11:15

Kim-Jong Emile doet het goed. Een man met compassie.

Fijnstoffer | 22-01-12 | 11:15

Maar het was wel gezellig tijdens het congres...

Kloo te Hommel | 22-01-12 | 11:15

Compassie heb ik voor een in de steek gelaten hond.

Sliptong | 22-01-12 | 11:13

"Wij tonen compassie"?

"Wij vertonen corruptie" lijkt me dichter bij de waarheid.

Tijd dat deze regentenbende van het toneel verdwijnt.

vraagstaart | 22-01-12 | 11:13

Linken naar je eerdere pennenvrucht: Compassie met jezelf hebben.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 11:13

Het CDA appelleert tegenwoordig nergens meer aan...

eerstneukendanpraten | 22-01-12 | 11:12

Compassie is een briefje met een handgeschreven uitnodiging voor een voetbalwedstrijd.

zeg maar jansen | 22-01-12 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken