Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD zegt: 'Internetcensuur Staphorst-Urk prima'

abortusftw.jpg Op het gewone internet te vinden: de leeftijd van de aarde (rond de vijf miljard jaar), de waarheid over homo's (geen ziekte, geen afwijking), adressen voor homohuwelijk, abortus, euthanasie, betaalde seks, verkooppunten voor drank en drugs, seksuele voorlichting, condomerieën en de waarheid over God (bestaat niet). Het internet achter het StaphorstUrk-filter: aarde 6000 jaar oud, homo's zijn ziek (maar kunnen op kosten van de verzekeraar worden genezen), het homohuwelijk is om voor te weigeren, abortus welke abortus?, uitzichtloos creperen is een daad van Gods liefde, neuken doen we uitsluitend binnen het huwelijk, genotsmiddelen welke genotsmiddelen?, zoals gezegd: neuken doen we uitsluitend binnen het huwelijk en heel veel kinderen is heel veel Gods liefde en de waarheid over God (bestaat, be afraid). Tot zover prima. Elke internetter krijgt de achterlijkheid die hij verdient (zie het gemiddelde topic op Nujij.nl). Maar argeloze internetters bewust informatie over abortus, homoseksualiteit en überhaupt seksualiteit onthouden alsof het om EO-natuurdocumentaire-DVD's gaat is best wel kwalijk. Zeker als dat op door de gemeente betaalde en onderhouden websites gebeurt. De overheid is seculier. Ook in Staphorst of Urk. Ook als God dat niet wil. En nu de uitsmijter: fopliberalen D66 stellen terecht vragen over deze gristencensuur maar wie vinden het allemaal weer prima? De VVD. Wel godverdomme!

Reaguursels

Inloggen

Jawel, de VVD van Fredje Downloadverbod moet natuurlijk de SGP in de eerste kamer tevreden houden !
Anders zou deze rechtse regering (volgens Mark eentje om je vingers bij af te likken) wel eens zijn meerderheid daar kunnen verliezen.
Hoezo verkwansel je, je eigen liberale principes om een aantal godsdienstwaanziggen binnenboord te houden om alleen maar verder te kunnen regeren !

Lenco | 19-01-12 | 04:32

Dat filtertje heeft alleen gevoelswaarde dus dan is het ook prima. Niets aan de hand, doorlopen maar.

Petskast | 18-01-12 | 22:25

-weggejorist-

pafroos | 18-01-12 | 20:14

"Lijdt één mens aan waanvoorstellingen, dan noemt men dat geestesziek, lijden vele mensen aan waanvoorstellingen, dan noemt men het religie" (Robert M. Pirsig)

Sendis | 18-01-12 | 19:55

zou Rutte het nou niet zat worden om in zijn reet geneukt te worden door de SGP
alex.66 | 18-01-12 | 19:26 | + 0 -
Sodomie door de SGP?

tittn | 18-01-12 | 19:44

zou Rutte het nou niet zat worden om in zijn reet geneukt te worden door de SGP

alex.66 | 18-01-12 | 19:26

Bijvoorbeeld die strenggereformeerden daar met hun opvattingen en leefregels gewoon met rust laten? Bijvoorbeeld als je er zelf niet woont of anderszins last van ondervindt?
Bijvoorbeeld als ze zelf hun geld verdienen en daar zelfs belasting over afdragen.
Druist dat tegen liberale principes in?
Oké, houd dan tenminste het aantal topics erover in proportie tot die over bevolkingsgroepen die én opdringeriger zijn én waarvoor die Urkers zelf ook nog eens moeten meedokken.

WirMachenMusik | 18-01-12 | 17:12

Laat de VVD mensen een weekje volgens Urkse normen leven en ze zullen smeken om dat duivels pact te ontbinden.

Beëlzebul | 18-01-12 | 16:58

Even gekeken op:
www.cjgstaphorst.nl/

Daarna naar:
Zwanger
Onbedoeld zwanger
Zwangerschap afbreken..

Er staat:
Op de website van Rutgers WPF vind je een overzicht van alle abortusklinieken in Nederland.

Geen directe link, dat niet. Maar ik vind het een beetje gezeur. Het is duidelijk genoeg.

TB2318 | 18-01-12 | 16:52

Doen ze eens een keer iets goed, en zijn ze alsnog 'fop-liberalen D'66'... Beetje jammer hoor.

tittn | 18-01-12 | 16:21

Ja, en wat denk je wat er zoal aan 'onwelgevalligheden' op gesubsidieerde websites staat of (bewust) weggelaten wordt, die miljoenveelvouden aan kliks van die van Urk binnenslepen?
Dan heb ik het niet eens over die, die (stijlloze) promoties lucratiever dan subsidies vinden.

WirMachenMusik | 18-01-12 | 16:13

Vrijheid van religie, een democratisch gekozen gemeenteraad, vrijheid van meningsuiting. Ik kan niet over uit dat BertBrussen dit verwerpt met zijn dagelijkse opstel. Een ieder heeft recht op zijn denkbeelden, hoe achterlijk die ook zijn.
Een ieder die het achterhouden of verdraaien van informatie van de reli-fundies niet bevalt kan zijn informatie ergens anders halen. Zolang er maar vrij en ongecensureerd internet blijft bestaan.(Hé Teeven)

r@face | 18-01-12 | 15:58

"fopliberalen D66 stellen terecht vragen over deze gristencensuur
B. Brussen"

Zo zo Brussen, en als die partij ALS ENIGE wat tegen deze waanzin wil doen, WAAROM zijn het dan 'fopliberalen'?

Je zit weer lekker uit je nek te lullen vandaag.

TM | 18-01-12 | 15:27

best wel kwalijk

Rest In Privacy | 18-01-12 | 14:58

honderddagen | 18-01-12 | 14:44 | + 0 -
ik denk dat de abortusklinieken daar vol stromen in Staphorst en Urk..... daar gebeurd meer waar alleen god weet van heeft en pappa en mamma natuurlijk

praatjepoepofzo | 18-01-12 | 14:48

Het gaat om Urk en Staphorst. Als je daar leeft ben je toch automatisch streng gelovig, dus maakt het toch niet uit of je iets kan vinden of niet? Je mag toch geen internet gebruiken voor onreine zaken.
En vraagje: Homoseksualiteit geen afwijking? Wat dan?

honderddagen | 18-01-12 | 14:44

Internet censuur gaat het helemaal worden in 2012

tiswat | 18-01-12 | 14:15

De vraag is volgens mij of het de verantwoordelijkheid is van het gemeentebestuur of van de overheid.

Als het het eerste is, is er niets aan de hand, in het tweede geval wel.

relatief | 18-01-12 | 14:09

{ik reageerde natuurlijk niet op mezelf, maar op John Muts | 18-01-12 | 13:41 ...)

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:55

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:30 | + 0

Als het een ambtenaar is die eigenhandig een website aanpast, is een uitbrander inderdaad opportuun. Maar ik neem aan dat de betreffende ambtenaar dat in opdracht van zijn of haar politieke baas heeft gedaan. In Staphorst en Urk zijn de volksvertegenwoordigers ook democratisch verkozen.

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:53

Ik vraag me af wat GS tegen de EO heeft? Iedereen met meer dan twee hersencellen weet dat het een stelletje randdebielen is, dat kun je zien aan al die inteeltkoppen. ... Het duurt even, maar het probleem lost de evolutie voor ons op.
... Al blijft het natuurlijk de kat op het spek binden om over gristenen te beginnen en ze niet te bespotten.
Kom op jongens, niet meer de EgO pesten, ze kunnen het ook niet helpen dat hun ouders broers en zussen zijn en ze heel erg ziek zijn. (Is er nog een therapie voor?)

A.Th. | 18-01-12 | 13:52

Surfen er fundies op geenstijl? Er worden wel erg veel minpunten uitgedeeld. Aan al jullie minpuntertjes, onderbouw dan waarom wij allemaal ongelijk hebben.

Doct3rD00m | 18-01-12 | 13:52

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:30 | + 0
Ik zette het inderdaad zwaar aan, maar meen het wel een beetje. Als het goed is komen de regels die het ministerie stelt voort uit beslissingen genomen door democratisch gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan de gemeente-ambtenaar om die regels te negeren als die niet passen bij zijn religie, politieke ideeen, praktische behoeften etc. Dus de ambtenaar die dat wel doet, verdient minstens een fikse uitbrander ja.

John Muts | 18-01-12 | 13:41

Semper Pecunia | 18-01-12 | 13:27 |
Het wordt juist lachen met wat SP-erts en Groenlinksen in zo'n regering. De ene RARA-klant na de andere. Wat dacht u van een doorgeslagen macrobioot op landbouw? Of wat swaffelende Harry van Bommels op BZ? Ik geef het een week of 5, maar dan wel als minderheidskabinet gedoogd door wat ultra-Christenen.

ojédiaré | 18-01-12 | 13:33

snapt probleem niet

Rochel | 18-01-12 | 13:32

Al het schreeuw over vrijheid etc. Kennelijk is Urk, Staphorst en dit soort dorpen die vrijheid niet gegund om hun visie op de wereld te laten zien. Nee, hier in Nederland is iedereen vrij om je als een kuddedier te gedragen. En dan dat gezeik over " overheidsgeld etc". Beter dat het hier in Nederland blijft, dan dat het weg gedonderd wordt naar Griekenland, Spanje en nog meer van dat soort oplichters.

loser | 18-01-12 | 13:31

John Muts | 18-01-12 | 13:26

OK, point taken. 'Uitgangspunt' is wel wat anders dan 'voorschrift'. Dus dat 'de verantwoordelijken gestraft moeten worden', zoals je enigszins polemisch stelde, gaat te ver, maar handig is het dan inderdaad niet.

Laat overigens onverlet dat ik het eens ben met de bijdrage van Gootbalkoning | 18-01-12 | 13:13:

"Het paternalistische vingertje van de overheid, die de gemeenten haar eigen politiek correcte internetcontent door de strot duwt vind ik net zo eng als het rode potlood van die censurerende ouderlingen."

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:30

Zeur toch niet zo.
Gematigd sociaalliberaal rechts met een beetje steun van de conservatieve zwartekousen is nog altijd vele malen beter dan de multiculti knuffelende, eurofielen van Groenlinks, D66 en PvdA.

Semper Pecunia | 18-01-12 | 13:27

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:20 | + 0 -
Uit het artikel waar Brussen naar linkt:

"Volgens de stichting Opvoeden, die verantwoordelijk is voor de tekstuele inhoud van ruim 200 CJG-websites, is [deze aanpassing] in strijd met het uitgangspunt van VWS dat de CJG’s eenduidige informatie moeten leveren aan ouders en jongeren. Als gemeenten zelf gaan zitten sleutelen aan de inhoud van de site, kan stichting Opvoeden – in casu de rijksoverheid – er niet meer voor in staan dat de informatie op de website betrouwbaar is, zei de stichting vorige week tegen Binnenlands Bestuur."

John Muts | 18-01-12 | 13:26

@Mazzeltov | 18-01-12 | 13:11
Jij bent niet helemaal lekker geloof ik. Staphorstenaar?

weedo | 18-01-12 | 13:22

Wat er aan de hand is is het volgende; de VVD is weggevallen als traditioneel liberale bescherming tegen de religieuze agenda, en de pressiegroepen van God zien nu hun kans schoon om verloren terrein terug te kapen. En het werkt!

aceofspades | 18-01-12 | 13:22

John Muts | 18-01-12 | 13:14
Als de rijksoverheid inderdaad richtlijnen voor gemeenten opstelt, moeten gemeenten daar uiteraard aan voldoen. Maar ik vraag me af of er richtlijnen van de rijksoverheid zijn aan gemeenten waaraan websites voor de centra van jeugd en gezin aan MOETEN voldoen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die bestaan, maar ik laat me graag door je overtuigen van m'n ongelijk.

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:20

Mazzeltov | 18-01-12 | 13:11 | + 0 -
De echte vraag is: wat gaat het jou of de overheid of een stel massapsychotische middeleeuwers aan wat volwassen mensen vrijwillig met elkaar doen in hun slaapkamer? Het antwoord is overigens: geen ene typhusmoer.

John Muts | 18-01-12 | 13:17

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:04 | + 0 -
Je snapt het echt niet he? In Nederland mag een gemeente niet op basis van persoonlijke overtuigingen afwijken van richtlijnen die de rijksoverheid opstelt. Degene die hierachter zit moet gestraft worden en niet zo'n beetje ook.

John Muts | 18-01-12 | 13:14

Al die religie fundies beginnen rare streken te vertonen. Urk, Staphorst en de rest van dat soort middeleeuwse nederzettingen vormen een gevaar voor vrij denkend NLD. Wat die lui zelf doen achter hun gesloten kerkdeuren is al gestoord genoeg maar dat ook nog eens met belasting geld bekostige, is helemaal gvd belachelijk! Overheid en geloof gaan nu eenmaal niet samen. CDA, CU, SGP en de rest die hun politieke agenda invult aan de hand van het geloof (Ja, niet alleen gristenfundies maar ook haatbaarden, pijpkrul malloten en ander kortzichtig intollerant volk) zou per wet verboden moeten worden. Politiek en geloof gaan nu eenmaal niet samen.... snap dat nu eens.... stelletje achterlijke fundies! Ik en vele andere met mij zullen zich nooit, maar dan ook echt nooit onderwerpen aan jullie rare regelgeving! Dus..... je kan censureren wat je wilt... maar dat gaat er niet voor zorgen dat ik en vele andere, jullie grote sprookjes boek zo maar in een keer gaan geloven. We geloven jullie sprookjes nu al niet, en we zullen jullie sprookjes dan ook niet geloven.

Doct3rD00m | 18-01-12 | 13:13

Het paternalistische vingertje van de overheid, die de gemeenten haar eigen politiek correcte internetcontent door de strot duwt vind ik net zo eng als het rode potlood van die censurerende ouderlingen.

Gootbalkoning | 18-01-12 | 13:13

Homofilie is inderdaad geen ziekte, Brussen... maar wel een afwijking te noemen.
I.i.g. is het geen normale sexuele geaardheid.
Anders zouden 2 vrouwen of mannen met elkaar ook wel kinderen kunnen krijgen nietwaar ?

Mazzeltov | 18-01-12 | 13:11

Waarom uberhaupt nog stemmen? Zodra de macht lonkt, gaan de idealen overboord.

Four Eyes | 18-01-12 | 13:10

"De overheid is seculier.", aldus artikel.
Nee, dat klopt niet. De overheid is NEUTRAAL. Bevoordeelt als het goed is religieus noch seculier.

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:09

Goed werk VVD, bukken voor de mannenbroeders is niets om je voor te schamen! Het gaat immers alleen maar om de scheiding tussen kerk en staat, no biggie.

Jellinek | 18-01-12 | 13:07

Greetje Duisenberg | 18-01-12 | 13:02 | + 0 -
Zoals Michael Jackson na zijn dood opeens geen geflipte pedo meer was in de volksbeleving, is Neelie's imago om onverklaarbare redenen na haar emigratie opeens van toonbeeld-van-falen naar gewaardeerd & integer gegaan. Ik weet niet welke PR-goeroe erachter zit, maar goed is-ie.

John Muts | 18-01-12 | 13:05

Ze kunnen daar toch wel meer dan één website ontvangen? Ik snap jullie punt, maar maak je niet zo druk.

Rest In Privacy | 18-01-12 | 13:04

Ja dus? Je hoeft, als inwoner van Urk of van Staphorst toch niet per se op de website van de eigen gemeente te kijken? Dit is internet en wie informatie over abortus e.d. zoekt kan het vinden.

Hysterische antireligieuze zwetsers op GeenStijl.

henkvaningrid | 18-01-12 | 13:04

Het is enorm jammer dat de VVD is weggevallen als traditioneel liberale buffer tegen de religieuze agenda. Zelfs de paus heeft in oktober zijn complimenten uitgesproken over het Nederlandse beleid inzake drugs en prostitutie. Het gaat nog veel verder, internetvrijheid, het in stand houden van religieuze privileges (godslastering, gewetensbezwaren. Prima partij de VVD maar als liberale partij had je er in de oppositie veel meer aan.

aceofspades | 18-01-12 | 13:03

Welke vvd'r is er nou echt liberaal en niet autoritair. Noem ze maar op als ze bestaan. Dat lijstje is niet heel groot. Nelie Kroes wellicht en verder zou ik het niet weten.
.
Kunnen ze trouwens Geert Dales niet tot burgemeester benoemen van Staphorst Urk?

Greetje Duisenberg | 18-01-12 | 13:02

Hoe lang laten de zogenaamd machtigste mensen van dit land zich nog gijzelen door van haat vervulde minderheden? Je hebt je recht op wachtgeld al binnen, die topbaan komt er ook echt wel, Rutte houd de eer toch lekker aan jezelf en trek de stekker eruit!

John Muts | 18-01-12 | 13:02

@deministerpresident | 18-01-12 | 12:55 |
Toen die Thom de Graaf zich liet afkopen met een burgemeestersbenoeming, wist iedereen toch dat de partij ideologisch failliet was? Opheffen dus. Die Pia Dijkstra springt in de ring voor vrij internet in Staphorst terwijl de D'66 site vandaag gewoon in de lucht blijft. Opportunistische huichelaars zijn het.

Niemands Knegt | 18-01-12 | 13:02

Het is oorverdovend stil in de PVV de partij die opkomt voor de vrouw en homosexueel

istawa | 18-01-12 | 13:02

Fundamentalistische Chrislamieten!

Alexander de Kleine | 18-01-12 | 12:58

En Geert maar blaten dat de Islamitische "cultuur" achterlijk is! Nee de Christelijk (Urk, Staphorst) Joodse (pijpenkrullen, bolhoeden en keppeltjes)is duidelijk superieur....... proest.

Fisccon | 18-01-12 | 12:58

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:38 |

Komt bij dat er in 6000 jaar nog niet zoveel valt te evolueren. Lastige materie.

brunswijk | 18-01-12 | 12:58

-weggejorist-

IgorMortis | 18-01-12 | 12:57

Urk en Staphorst zijn het bewijs dat evolutie ook wel eens een doodlopende weg in slaat.

domheid regeert | 18-01-12 | 12:57

Het is bruin en het komt uit Urk?
Het is blauw en het komt uit Urk?

deministerpresident | 18-01-12 | 12:56

Dit kabinet wordt gedoogd en gedragen door fundamentalistische gristenen en zionistische joden.
Leer er maar mee leven dat VVD steeds meer SGP trekken krijgt en dat we door het CDA, VVD en PVV de bezetting door israel steunen en goedkeuren dat israel steeds agressiever wordt met steun van mensen als Rosenthal.

domheid regeert | 18-01-12 | 12:55

En de fopliberalen zijn? je kunt van de D66 zeggen wat je wil maar volgens mij is dit nog de enige liberale partij die over is. En bovendien samen met de SP de beste keuze waar het om privacy en internetvrijheden gaat!

deministerpresident | 18-01-12 | 12:55

In godsnaam VVD! Waar zijn jullie nou helemaal mee bezig?!

doenormaal! | 18-01-12 | 12:55

@Fundamenteel andersom, wanneer je ze respectievelijk wil opschrijven.
ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:41 | + 0 -
Dat zal altijd wel een discussiepunt blijven, als je naar de extremisten van beide kanten kijkt, kan links rechts zijn en rechts weer links. Zo hoor je bv. iemand uit de SP om de gaskamers schreeuwen en wil de PVV de banden met Israël nog meer aanhalen.

Per-Ongeluk | 18-01-12 | 12:54

VVD was nooit een liberale partij, altijd een conservatieve rijkemensenpartij die zich niet christelijk noemt.

Rest In Privacy | 18-01-12 | 12:51

Men moet niet overdrijven in de reacties hier. Urk en Staphorst bedreigen de Nederlandse seculiere democratie helemaal niet, ook niet als ze bepaalde websites kennelijk kunnen weren in Urk en Staphorst.

Ik dacht trouwens dat internet ook van de duivel was dus wat doen die SGP'ers dan online?

Rest In Privacy | 18-01-12 | 12:50

Ben benieuw wat islamitsche scholen en daaromtrent vinden van deze voorlichting.
O nee, dat is anders natuurlijk...
Iets met een zekere Mohammed en de Koran?

070 | 18-01-12 | 12:47

@ojédiaré | 18-01-12 | 12:42
Sommige mensen disfunctioneren dermate, dat ze serieus geloven dat ze zonder geloof niet kunnen functioneren.
Dergelijke mensen meen ik altijd vierkant te moeten uitlachen.

necrosis | 18-01-12 | 12:46

@ITEACHYOU | 18-01-12 | 12:37

Fijn om te weten, dat jouw normen en waarden bestaan uit het genitaal misvormen van (andermans) kleine kinderen, broedermoord, genocide uit naam van het grote goed, hoererij, diefstal, veelwijverij, incest, etc., etc..

Dan weet ik, wat voor persoon ik voor me heb.

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:46

Ooit, lang geleden was de VVD een liberale partij...

brutus68 | 18-01-12 | 12:46

Staphorst en geen sex voor het huwelijk... Jazekers, in de jaren negentig boden vele Staphorster sletjes zich aan op zaterdagavond na de disco tussen 22:00 en 24:00 onder viaduct A-28. Staphorster jongens met goesting pikten de deernes dan op met hun blitse auto's om even brommers te gaan kijken. Overigens wil ik er godverdomme bij opmerken dat ik niet uit Staphorst kom.

Westheimer 2.0 | 18-01-12 | 12:45

lanexxx | 18-01-12 | 12:33
En welkom terug, al is het dan in drievoud ;)

doenormaal! | 18-01-12 | 12:43

Als ik tegen iemand in Urk zeg dat ik in Zeus/Wodan/Nepthunus/etc geloof dan verklaren ze me voor gek en/of lachen me uit.....

Drs. D. | 18-01-12 | 12:43

ITEACHYOU | 18-01-12 | 12:37 Mijn normen en waarden zijn helemaal niet op het geloof gebaseerd... *kleautzak / normaal doen roept*

ojédiaré | 18-01-12 | 12:42

Ik geloof niet ( pun intended) dat de website van StaphorstUrk de enige bron van informatie voor chot's schaapjes in die gemeente is. Geen issue, die een hoge prioriteit heeft dus.

baba4oog | 18-01-12 | 12:42

ITEACHYOU | 18-01-12 | 12:37
"Onze normen en waarden zijn gebaseerd op het geloof"

over kromme gedachten gesproken.

Ballenman | 18-01-12 | 12:42

@Per-Ongeluk | 18-01-12 | 12:38

Fundamenteel andersom, wanneer je ze respectievelijk wil opschrijven.

Maar het enige linkse aan het christendom is de naastenliefde die het tegenwoordig preken wil, want voor de rest zijn ze net zo conservatief als alle andere religies.

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:41

@ITEACHYOU | 18-01-12 | 12:37
Spreek voor jezelf, mijn normen en waarden zijn niet gebaseerd op geloof.
Zolang er mensen op hoge posities zitten en zich laten leiden door religie (en afwijkend gedrag), wens ik die mensen ongezien de typhus.

necrosis | 18-01-12 | 12:41

Daar zijn de draaikontregenten weer van de VVD!

maraboe | 18-01-12 | 12:41

@brunswijk | 18-01-12 | 12:28

Die zijn júist het bewijs van de evolutie (want mentaal een tussenschakel tussen mens en dier) en juist dáárom kunnen ze het niet aan om 'er in te geloven'.

Want daar zit hem namelijk de twist: als evolutie een geloof was geweest, dan hadden ze er om staan te springen.

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:38

Getson | 18-01-12 | 12:31 | + 0 -
We stemmen (straks) ook niet meer op een bepaalde partij, maar meer op de religie die er aan hangt.
Rechts of links: Christendom of Islam.

Per-Ongeluk | 18-01-12 | 12:38

Gaan we weer, dit heeft niets met geloof te maken, maar met mensen die het geloof misbruiken voor hun eigen kromme gedachten. Onze normen en waarden zijn gebaseerd op het geloof, dus niet te negatief AUB.

ITEACHYOU | 18-01-12 | 12:37

@necrosis | 18-01-12 | 12:26
De zuurpruim van Joop.nl

weedo | 18-01-12 | 12:35

Vrijheidsstrijdster Jeannine Hennis (VVD) laat weten: "... zeer geëmotioneerd te zijn maar dat de fractiediscipline haar geen keus laat. De VVD moet de SGP te vriend houden. En dan kies je wel eens anders."

Rob van Roos | 18-01-12 | 12:35

@Getson | 18-01-12 | 12:31
Had jij liever een éénpartij-stelsel?
In dat geval wil ik Bert Brussen als leider.

necrosis | 18-01-12 | 12:35

Ondertussen is de website van het CJG Staphorst wel aangepast. Als je nu de website bezoekt staat er gewoon een stuk over abortus en waar je daarvoor moet zijn..
www.cjgstaphorst.nl/

Absoluut niet waar | 18-01-12 | 12:35

excuus, 3x is ook overdreven.

lanexxx | 18-01-12 | 12:34

Hebben we al wederhoor van die blonde brutale en vooral katholieke haatmadam?

ojédiaré | 18-01-12 | 12:34

@Getson | 18-01-12 | 12:31

Gegijzeld door SGP. Niet veel verschil, klein tintje geschifter, klein tintje rechtser ook.

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:34

-weggejorist-

lanexxx | 18-01-12 | 12:33

De VVD moet nu toch een beetje op haar tellen passen, het past niet!

lanexxx | 18-01-12 | 12:33

De VVD moet nu toch een beetje op haar tellen passen, het past niet!

lanexxx | 18-01-12 | 12:33

Urk en Staphorst zijn het bewijs dat er niet zoiets bestaat als evolutie.
brunswijk | 18-01-12 | 12:28 | + -1 -

Juist wel maar dat duurt alleen nog even.

R-W | 18-01-12 | 12:33

Krijg hoofdpijn van het bericht.
Het is een website met informatie van de Ministerie van VWS voor een lokale gemeenschap, dat beheert wordt door een Stichting maar waar blijkbaar een gemeente ook de inhoud van de website kan bewerken.

Horagha | 18-01-12 | 12:33

@Absoluut niet waar | 18-01-12 | 12:28
Ook godt kan een mep op [!] krijgen, net zo makkelijk.

necrosis | 18-01-12 | 12:31

Een regering gedoogd door de PVV, gegijzeld door de cristenunie en een rat als vicepremier. Gaat lekker met dat meerpartijenstelsel.

Getson | 18-01-12 | 12:31

@necrosis | 18-01-12 | 12:26 |
Zoals men in de Bijbel zeide : “BeMIN je naaste zoals jezelf

:P

zhirek | 18-01-12 | 12:31

In Nederland heb je, waar je ook woont, toegang tot alle informatie die een mens nodig heeft. En meer dan dat.
Commotie om niks. Er zijn wel belangrijker zaken om je druk over te maken...

Ars Vivendi | 18-01-12 | 12:31

Blijkbaar een goed huwelijk tussen de VVD en SGP. Is er al geneukt? Rot toch zeg met die achterlijkheid. Laatste waar ik dat van verwacht is de VVD, maar de laatste tijd beginnen ze steeds meer naar de SGP te kruipen. Voor je het zitten we weer in het stenentijd-perk...

c.onjo | 18-01-12 | 12:29

VVD en de NSB rijmen.

weedo | 18-01-12 | 12:29

necrosis | 18-01-12 | 12:26
Niemand. Het is GOD dat zijn ongenoegen aan het uiten is. Oh nee..

Absoluut niet waar | 18-01-12 | 12:28

Urk en Staphorst zijn het bewijs dat er niet zoiets bestaat als evolutie.

brunswijk | 18-01-12 | 12:28

Wie zit alle comments te minnen?

necrosis | 18-01-12 | 12:26

Het moet deze zin zijn: "zoals gezegd: neuken doen we uitsluitend binnen het huwelijk en heel veel kinderen neuken is heel veel Gods liefde en de waarheid over God".

M@rk | 18-01-12 | 12:24

Klein beetje duiding, dat kamerlid zei wij gaan er niet over.

Dan blijven de vragen open
Wie dan wel?
Zouden we er niet over moeten gaan dan?
M.a.w. haal die verantwoordelijkheid weg bij de gemeenten en maak het landelijk, kun je meteen een zooi gemeenteambtenaren wegbezuinigen.

zhirek | 18-01-12 | 12:23

Dat uitgerekend de VVD hier een CU standpunt moet innemen.... Ze waren zo lekker op weg. Kom op Rutte, dit kun je niet menen.! Het gebeurt GVD van belastinggeld. In Vrijheid van VVD zit geen S van Subjectief.

crk | 18-01-12 | 12:22

Kan iemand godt aub verbieden?
Dank!

necrosis | 18-01-12 | 12:22

De VVD en liberaal zijn al lang twee totaal verschillende begrippen.

BroodenSpelen | 18-01-12 | 12:22

@Herr Knäckebröd | 18-01-12 | 12:15 |
ik zeg altijd maar zo:
religie is als je piemol. doe er mee wat je zelf wilt. met wie mee wil doen. maar ga er in het openbaar geen anderen mee lastig vallen. en houd het weg van kinderen.

two ball cane | 18-01-12 | 12:22

Ehm, sinds wanneer is de overheid seculier?

Nah! | 18-01-12 | 12:20

Als christenen nu gewoon eens van het internet vandaan blijven, en weer terug gaan naar analfabetisme en handgeschreven boeken die door de dominee worden voorgelezen (want zelfs de boekdrukkunst is eigenlijk te nieuwerwets voor ze), heeft niemand meer een probleem. Opkrassen met dat domme middeleeuwse tuigh dat overal hun stempel van imbeciliteit op moeten drukken.

ZKH EénOog | 18-01-12 | 12:20

@Idontgiveafunk | 18-01-12 | 12:16
Alleen de Engelstalige wiki.

Nifilheim | 18-01-12 | 12:19

Als je er voor kiest om in Urk of in Staphorst te wonen dan verdien je het ook wel een beetje

Idontgiveafunk | 18-01-12 | 12:19

Hebben ze dan een gigantische muur om het internet in Staphorst gebouwd? M.a.w. kunnen Staphorsters geen gebruik maken van het landelijke internet om hun informatie over bovenstaande zaken te vergaren?
Symbool politiek dus weer van onze Pia Dijkstra.

Niemands Knegt | 18-01-12 | 12:19

Religie begint steeds engere vormen aan te nemen.

Boerenhoofd | 18-01-12 | 12:18

Berichtje is gisteren geschreven? Wiki ligt er vandaag uit

Idontgiveafunk | 18-01-12 | 12:16

Religie wordt steeds meer een gevaar voor de samenleving.
Geloof wat je zelf wil geloven maar ga daar geen anderen mee lastig vallen.

Herr Knäckebröd | 18-01-12 | 12:15

Is het Chistendom niet een ziekte op zich? Ik bedoel, ze vergoeilijken alles voor zichzelf. Daar moet wel een persoonlijkheidsstoornis aan te koppelen zijn.

Nifilheim | 18-01-12 | 12:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl