Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volgende regering: alleen de SP

langlevetomatendemocratie.jpg Of de release van de nieuwe Muppetsfilm er iets mee te maken heeft, geen idee. Maar Emile 'Fozzy Bear' Roemer is door het dak aan het popularisen met z'n clubje tomatendragers. DERTIG zetels in de peilingen. Da's net zo veel als de VVD. Komt omdat iedereen zo blij is dat die mevrouw met d'r verbaal gewelddadige opvliegers aan de Kant geschoven is. Omdat Emile duidelijke taal spreekt. Omdat Emile leuke grapjes maakt met een lievige zachte G. Geen ontkennen aan: we zijn massaal fan. Maar nu het probleem. De PVV maakt zichzelf met de dag belachelijker (we noemen maar wat gejammer over een koninklijk kopvod, uit de school klappende Limbokatholieken of Dion Graus in zijn algemeen) en bedrijft enkel nog politiek in uitroeptekens, terwijl de oppositie in al haar incohenerentie alleen maar vraagtekens terugtoetert naar de PVV. Dus dreigt het gevaar van een tomatenrood kabinet in Vak K. Afvallige PvdA'ers die niets meer te maken willen hebben met het tot steeds grotere misvormingen leidende inteeltgehalte van hun partij stappen massaal over. PVV'ers die na een jaar gedogen zien dat Greet wel blaft maar niet bijt terwijl zorg, onderwijs & pensioenen door de plee gaan, bekeren zich tot de SP. Als de regering nu onder de crisis bezwijkt, beginnen dit soort P&W-afleveringen weer van voren af aan. Want als de explosieve groei van de enige partij die zich buiten alle schreeuwerige waan in de Kamer houdt één signaal afgeeft, is het wel dat Het Volk het stuurloze gedoogexperiment kotsbeu is. Roemer staat nu nog niet te springen om het premiersstokje over te nemen en hoewel de beste man een verademing in ieder debat is: ook wij ruilen stijlloos roze liever niet in voor de seksloze blauwe overalls van de Revolutie.

Reaguursels

Inloggen

@nevelleven | 19-01-12 | 20:46

Nog even ter aanvulling op: ZKH EénOog | 19-01-12 | 23:11

Die 5,5% is dus 5,5% van de WOZ-waarde. Is overigens voor het komende jaar opgeschroefd naar 6%.

Dat betekent dus, dat als je een huis hebt van € 200.000,-, dat je tot nu toe een fictief (betekent verzonnen) inkomen bij je gewone inkomen op mocht tellen van € 11.000,-.
Dat wordt dus in de nieuwe regeling € 12.000,-.

En geloof me, het gros van de huizenbezitters betalen dat absoluut niet aan rente, omdat dat percentage bij een hoop mensen nog steeds lager staat. Nog buiten het feit, dat van ruim 95% van de koopwoningen de WOZ-waarde inmiddels hoger staat dan de initiële waarde, waar de hypotheek op afgesloten is.

ZKH EénOog | 19-01-12 | 23:20

@nevelleven | 19-01-12 | 20:46 en voorgaanden:

Ik ga niet meer intelligentie verwachten van je (daar is je schrijfstijl niet naar), maar ik zet mijn naïef-modus nog één keer aan om het je aan je domme verstand te brengen:

Huursubsidie is belastinggeld. Dat komt via de belasting bij HET WERKVOLK vandaan.

Hypotheekrenteaftrek is JE EIGEN GELD. Het is een stukje dat je al uitgegeven hebt de economie in, en daarom van je ZELFVERDIENDE belastbare inkomen mag aftrekken, zodat er een lager belastbaar inkomen over blijft.
Hierdoor betaal je een klein gedeelte belasting minder. Een kleiner gedeelte, dan wat je kwijt was aan rente dus per saldo houdt je als huizenbezitter minder over, dan wanneer dat huis afbetaald is.

Daarnaast, en dat vergeet jij gemakshalve even, mag je, als huizenbezitter 5,5% bij je inkomen optellen als fictief inkomen, waar je dan weer wel belasting over mag betalen. En dat is per saldo voor vrijwel IEDERE huizenbezitter MEER, dan dat je aan aftrek krijgt. Dus al met al, betaalt een huizenbezitter altijd meer, dan wanneer hij een huurhuis zou hebben (en dan vergeet ik nog even, dat een huizenbezitter het onderhoud ook nog eens voor eigen rekening krijgt, waar ook weer belasting over betaald wordt).

En dat, terwijl de huurtoeslag ontvanger per saldo goedkoper uit is, mede omdat de huizenbezitter ook nog eens zijn huur kan ophoesten.

Hoe bedoel je oneerlijk?

Hypotheekrenteaftrek is geen geld wat je krijgt. Dus NIEMAND ANDERS DAN JIJ ZELF heeft er ooit voor hoeven werken.

Al met al, kan ik niet alleen maar constateren, dat je rechtvaardigheidsgevoel fundamentalistisch gevaarlijk krom is, je passionele haat voor mensen die hun eigen geld op hun eigen manier mogen spenderen, is ook nog eens zorgwekkend beangstigend.

ZKH EénOog | 19-01-12 | 23:11

Oneerlijke verrijking is ook kapitaalopbouw krijgen via gemeenschapsgeld waar een grote groep niet aan mee kan profiteren. Hypotheekrente aftrek is er 1 van, maar ook die schikkingen van de belastingontduikende bouwfrauderende bedrijven en ook de zakkenvullende bestuurders van de banken of is dat ook in ZKH EénOog ogen de normaalste zaak van de wereld omdat ze de zogenaamde pleuris werken om die glazen champagne achterover te drukken? Hypotheekrente aftrek is het gouden ei van de veelal meer dan modaalverdienende burger en dat moet gewoon afgebroken worden net als dat ze dat doen bij de voorzieningen voor de mensen die gehandicapt en arbeidsongeschikt zijn die volgens ZKH EénOog de groep luie aars bankzitters zijn, niet waar? ZKH EénOog?

nevelleven | 19-01-12 | 20:46

Hypotheekaftrek is ook trouwens door anderen bijelkaar gewerkt alleen is dat dan wel door ander bijelkaar gewerkte belasting die jij als eigen kapitaalopbouw krijgt. wat een onzin redenering over huurtoeslag dat dat bijelkaar is gewerkt door anderen Jezus echt weer dom

nevelleven | 19-01-12 | 20:30

Jij bent echt en kapitalistische dombo met een zakkenvulgehalte van hier tot aan Tokyo.
Hypotheekrente aftrek is en blijft kapitaalopbouw heb je poep in je ogen en oren ofzo.
BELASTING IS VAN IEDEREEN.
Jij bezit niet een goter deel van deze belasting dan ik vriend, daar heb jij je Netto salaris voor.

In jouw ogen heb jij dus meer rechten om meer belasting toe te eigenen dan dat ik heb? Terwijl ik misschien meer uren werk dan jij en waarschijnlijk 10 keer harder werk?

Belastingsgeld heet niet voor niets gemeenschapsgeld.
Dat jij dan van alles erbij gaat halen is wel leuk maar dat zegt wederom geen drol.

Verbanden en inzicht heb je niet, dat is toch echt een gebrek aan IQ en EQ, sorry dat ik je ego tergt, maar het is wel de keiharde waarheid.

Je bent gewoon blind, omdat je waarschijnlijk ook profiteert van deze oneerlijke verdeling van gemeenschapsgeld.

nevelleven | 19-01-12 | 20:22

@nevelleven | 19-01-12 | 18:32

"... Hypotheek rente aftrek is gewoon in mijn ogen pure kapitaalopbouw. Je bouwt kapitaal op door je hypotheek ermee af te lossen en een huis in bezit te hebben.
Huurtoeslag is geld dat je aan de verhuurder kwijt bent. Dus huurtoeslag is geen kapitaalopbouw..."

Hypotheekrenteaftrek is nooit onrechtvaardig te noemen. Het is toch godverdomme je goed recht om kapitaal op te bouwen met het geld, waar je ten slotte zelf jezelf de tyfus voor hebt gewerkt. Dan is dat ten volste verdiend. En dus GEEN oneerlijke verrijking.

Huursubsidie daarentegen, is de ziekte van deze maatschappij, de schuld dat de huizenmarkt in de eerste plaats al opgeblazen is. JUIST omdat het direct doorgaat naar de wooncorporaties, hebben die corporaties de huizenprijzen continue tegen het randje van het toegestane aan kunnen drukken.

Het wezenlijke verschil, waarom het terecht is, dat je "kapitaal" kan opbouwen (primair is een huis nog altijd niets meer dan onderdak, en niets anders), en je dat met huurtoeslag niet kan, is omdat die huurtoeslag door een ander bij elkaar is verdiend. En in dat aspect kwamen daar de kindertoeslag en zorgtoeslag ook om de hoek kijken, want die zijn in de kern hetzelfde: voornamelijk bij elkaar verdiend door een ander.

Oneerlijke verrijking is middels oplichting, maffiosi-praktijken of op andere wetsontduikende wijzes woekerwinsten draaien. Oneerlijke verrijking is ook op je luie aars op de bank zitten en andermans belastinggeld opsouperen.

Rechtvaardigheid, is geld waar je je de pleuris voor hebt gewerkt zelf mogen besteden zoals je wilt, omdat je het niet hoeft af te dragen aan de roverheid. Rechtvaardigheid is ook je steentje bij moeten dragen aan het onderhoud van de publieke ruimte, zoals daar zijn de wegen, dijken, bruggen, straatverlichting, hulp en veiligheidsdiensten, groenvoorzieningen, etc.

ONEERLIJKE VERARMING is alle vormen van geld waar jij eerlijk voor gewerkt hebt af moeten dragen, ten einde parasitaire duurbetaalde ambtenaren en ander chronisch werkweigerend gespuis te bekostigen.

Al met al, heb je voornamelijk je eigen IQ overschat. En dat niet alleen: je hebt het kromme rechtvaardigheidsgevoel van een fundamentalist. Best eng.

ZKH EénOog | 19-01-12 | 20:03

Volgens mij heb ik weer eens het lage IQ van menig kapitalist niet onderschat. Voorbeeld ZKH EénOog.
Hypotheek rente aftrek is gewoon in mijn ogen pure kapitaalopbouw. Je bouwt kapitaal op door je hypotheek ermee af te lossen en een huis in bezit te hebben.
Huurtoeslag is geld dat je aan de verhuurder kwijt bent. Dus huurtoeslag is geen kapitaalopbouw.

Wat heft in godsnaam kindertoeslag en andere subsidies hiermee te maken????

Als het kopen van een huis voor elk inkomen mogelijk is ook voor lage inkomen zonder vast contract zoals heel veel mensen in Nederland verkeren, dan was het nog eerlijk. Nu is dit dus geheel scheef en profiteert een kleine groep met vast contract en dus ook een hoger inkomen dan minimum van deze oneerlijke verrrijking van kapitaal.

Belasting betalen we allemaal als je werkt, daarbij is hetgeen wat je van de belasting terugkrijgt niet altijd een vorm van kapitaalopbouw wat wel geld voor de hypotheekaftrek is.

Daarom is een hypotheekaftrek onrechtvaardig te noemen. Welk recht heeft een burger boven een burger meer om geld te krijgen van de gemeenschap om eigen kapitaal op te kunnen bouwen.

Verder zijn de opmerkingen die ik totnutoe heb gelezen op dit vorm aannames en speculaties over het feit dat de SP gaat regeren. Dat is dom, omdat de SP nooit in de regering heeft gezeten en het getuigt van disrespect als je ook nog eens mensen die SP een warm hart dragen voor weet ik niet wat uit temaken en te beledigen.

Dus de opmerking van laag IQ en EQ is dan ook volledig terecht.

Zeker als 9 van de 10 zich Nederlander noemt en niet eens zijn eigen geschiedenis kent en niet het verschil weet tussen communisme en socialisme.

nevelleven | 19-01-12 | 18:32

Quote: PVV'ers die na een jaar gedogen zien dat Greet wel blaft maar niet bijt

Zal mij benieuwen of Greet het lef heeft (als La Teeven van de VVD het download verbod wil doorzetten) hem linea recta naar huis te sturen.
Kijk dan blaf je niet alleen en bijt je ook nog en doe je wat voor de "Henk en Ria" van Nederland.

Lenco | 18-01-12 | 08:14

@nevelleven | 17-01-12 | 20:13

Hoe durf jij het, met jouw manier van schrijven, over andermans IQ te hebben? Dat is òf verregaande arrogantie, òf verregaande domheid.

Ik ga gemakshalve uit van het eerste. Sorry.
Maar neem bijvoorbeeld je eerste plemp: een alleraardigst stukje, qua inhoud en bedoeling. En toch ben je me eigenlijk al kwijt bij de zin: "Lekker hypotheek aftrekken (BELASTINGGELD VAN HET WERKVOLK)".

Je reinste domheid. Je krijgt immers pas een hypotheek, wanneer je een vast inkomen hebt. Mensen met een hypotheek zijn dus per definitie werkvolk. Hetgeen er dus in resulteert, dat het aftrekken van je hypotheek, je eigen geld is, die je niet naar de belasting hoeft te brengen, maar mag gebruiken voor je eigen huis. Geld waar je zelf voor gewerkt hebt, dus. Niemand die even een koffertje geld brengt naar mensen met een hypotheek.

Huurtoeslag, DÀT is pas geld van de belastingbetaler. Net als zorgtoeslag en kindertoeslag.

Ga daar maar over huilen.

ZKH EénOog | 17-01-12 | 23:56

Was het haast vergeten het waren de Socialisten, die ervoor hebben gezorgd dat er in dit land nu gezorgd wordt voor de zwakkeren in de samenleving. Mensen die bejaard zijn, mensen die hun baan kwijt raken, mensen die door ziekte of ongeval niet meer kunnen werken. Al onze sociale zekerheden hebben wij te danken ja hoe kan het ook anders een SOCIALIST genaamd Drees. En als er mongolen zijn die nu denken He Watte? zoals menig VVD en PVV en CDA stemmers met weinig IQ en EQ, zou ik maar eens googlen. Ja het Socialisme heeft als eens eerder goed werk gedaan in ons Holland. Waardoor ik alle rechtse praatjes op dit topic volledig van tafel veeg.

nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Drees

nevelleven | 17-01-12 | 20:13

Mischien wordt het ook maar eens tijd voor een lente revolutie in Nederland. En dan pleuren we al dat fascistische graaivolk van CDA, VVD en PVV de zee in.
Gaat er denk ik als het zo doorgaat toch eens van komen.
Liberaal Conservatief Tuig= VVD,CDA en PVV = WEG ERMEE

nevelleven | 17-01-12 | 19:22

Kijk alle mensen reageren tegen de opkomst van het socialisme. Dit zijn veelal mensen, die tot de graaicultuur behoren, mensen die voorstander zijn van ongelijke verdeling van welvaart. Kortom de ASOCIALEN van de maatschappij. Lekker hypotheek aftrekken (BELASTINGGELD VAN HET WERKVOLK), kapitaal opbouwen op kosten van de maatschappij. Terwijl ze de harde werkers zonder sociale zekerheid en baangarantie torenhoge huren laten betalen. Oja niet te vergeten de bonussen die ze maar al te graag in hun diepe zakken steken ten koste van de vele gezinnen waarbij ze de broodwinner op straat pleuren. Schamen jullie maar eens diep. Vooral VVD liberalisme heeft ervoor gezorgd dat we nu verzuipen in de EU en zijn Euro en dat het mogelijk is dat mensen voor lager dan het wettelijk minimum banen inpikken van ja hetzelfde werkvolk. Wie zegt dat de SP een groep is van uitkeringstrekkers, moet maar eens zich verdiepen in de mensen die daarop stemmen zoals ik. Tja ik werk me kapot voor een hongerloon, terwijl teringlijers zoals PVV, CDA en VVD stemmers niet begrijpen dat zij de oorzaak zijn van de crisis waarin ons land zich nu verkeert. Zij helpen de economie en sociale welvaart naar de knoppen, om een kleine groep elite rijker te laten worden.

Leuk he vrijmarktwerking van de VVD op de ziektekosten en energiemarkt en in de zorg en openbaar vervoer en woningmarkt.

Het wordt allemaal duurder voor de HARDWERKENDE ARBEIDER. En zie hoe vette portemonee onze tandarts ineens heeft omdat hij lekker zijn tarieven mag gaan verhogen. Goh de commisarissen van de woningcooperaties die hoofdzakelijk uit VVDers en CDA ers bestaan verduisteren gewoon even wat geld. En laten we maar eens wat mooie kartelafspraken maken binnen de energie markt zeggen de VVD stemmende zakkenvullerde directeuren van de energiebedrijven, want het werkvolk moet maar meer worden uitgekleed.
En dan laten PVV gewoon de mensen afleiden met het Islamiseringsangst zodat ze het niet door hebben.

nevelleven | 17-01-12 | 19:16

SP: luie hufters mogen gratis teren op jouw zak. Asociaal is het trefwoord als het over de SP gaat.

lekker wijf | 17-01-12 | 18:36

De SP kan helemaal niet blij zijn met hun stemmenwinst, want die is het gevolg door het vertrek van de 'bruinhemden' vanuit de PVV.

ataman | 17-01-12 | 17:05

Wat is Van Rossem weer anti-PVV.

eye | 17-01-12 | 16:14

SP en regeerverantwoording is: "Vloeken in de kerk"!!
Kom maar op; "met je communistische heilstaat"! Cursussen, kunnen tijdens werkbezoek gevolgd worden in Nrd Korea!!

ONS | 17-01-12 | 14:52

JA! Eindelijk een leuke titel. Me gusta. Dus, even een kat uit de tuin jagen, dat is het enige wat het huidige kabinet goed heeft gedaan, je mag inbrekers wegjagen.

ho4x | 17-01-12 | 14:32

Als de SP ooit in de regering komt levert dat hun partijkas miljoenen op omdat ook de bewindlieden dan van hun salaris zullen worden afgeholpen.

~Johan | 17-01-12 | 11:41

straatkat | 17-01-12 | 10:57 | + 0 -
Hoe weet je dat?

zeefert | 17-01-12 | 11:33

Ik ga straks zo stemmen dat coalitievorming praktisch onmogelijk is.
Zonder regering gaat het ook prima.
Zie Belgique

Hangbar | 17-01-12 | 11:17

Binnenkort een handelsmissie naar Noord-Korea en naar Cuba. Bea moet aan de sigaar.

denoorman | 17-01-12 | 11:15

@zeefert

je bent al bang voor je eigen schaduw man en ik zal btw nooit de prinsenvlag neerzetten ben meer voor Johan de Witt

straatkat | 17-01-12 | 10:57

straatkat | 17-01-12 | 09:57 | + 0 -
lastig he zo'n spiegel! Moet je eens een prinsenvlag neerzetten .. man je wordt gelynched! Maar slaap gerust verder.

zeefert | 17-01-12 | 10:47

We kunnen als styllozen ook zelf een partij oprichten!

Slappehap | 17-01-12 | 10:39

Dan gaan we definitief emigreren. Dat stelletje kan nog geen buurtcomite leiden. Hun basisprincipes komen uit de middeleeuwen.

Stijlloos&eigenwijs | 17-01-12 | 09:57

@zeefert

loop niet te zeiken man elk volk wordt onderdrukt ze steken het alleen in een ander jasje of denk je nou echt dat wij wat te zeggen hebben in ons eigen land wordt wakker man

straatkat | 17-01-12 | 09:57

Ik kan niet wachten tot Roemer aan de macht komt.. Dan heeft het helemaal geen zin meer om te werken en gaan we lekker potverteren. Eindelijk. Allemaal gratis geld, gratis zorg, gratis wonen, gratis pensioenen. Fantastisch!! Ik ben er klaar voor!

denoorman | 17-01-12 | 09:47

Na het meest rechtse kabinet een poosje het meest linkse kabinet zodat we daarna weer gezellig naar het midden kunnen opschuiven.

Trash | 17-01-12 | 09:44

thomas hagen | 17-01-12 | 02:11
Ontzettende sukkel!

Aktivist | 17-01-12 | 09:30

bakoenin | 17-01-12 | 08:16 | + 0 -
Daar hebben ze helemaal geen afstand van genomen! Kijk eens naar het subtiele sterretje van die rode appel van de sp, komt overeen met het sterretje van de vlaggen van de ussr, china en noord-korea! Of denk je nou werkelijk dat dat toeval is? Dat en de kleur rood verwijzen wat mij betreft veel te veel naar onderdrukking en moord.

zeefert | 17-01-12 | 09:12

zeefert | 17-01-12 | 07:00
Hebben ze al jaren geleden afstand van genomen, en die partij is een doodnormale sociaal democratische partij geworden.
-
Het zou heel goed zijn voor de Nederlande politiek als partijen zoals de PvdA en het CDA tot een marginale rol gedwongen worden.
Die 2 Partijen, die nergens voor staan, geen enkele binding hebben met wie dan ook, met alleen maar macht om wille van de macht als doel, hebben de politiek veel te lang gedomineerd.
Maar het is nog geen verkiezingstijd, want als die aanbreekt, dan worden de kanonnen gericht.
Iedere avond een PvdA bobo bij DWDD, liefst 2, en 2x in de week een uurtje vrij spreken bij P&W voor Job, of een andere nutteloze PvdA idioot.
Hopelijk laat Nederland zich nu niet nog een keer in de luren leggen.
Yes we Cohen... ik krijg nog steeds braakneigingen van die agitprop.

bakoenin | 17-01-12 | 08:16

Mooi, dat is alvast beter dan de pvda graaiers, vvd nep liberalen, christengekken, en groenlinkse milieugekken.

cabbit | 17-01-12 | 08:13

Laat de Sp maar aan de macht komen. Rotter dan wat wij nu hebben, kan het niet worden. Bedankt Rutte voor het geld wegsmijten naar Griekenland, klootzak.

loser | 17-01-12 | 08:00

leuk zo een topic krijgen we weer rechts links gelul gewoon niet stemmen kan je ook niet klagen want genaaid wordt je toch wie er ook regeert

straatkat | 17-01-12 | 07:37

Zolang ze geen afstand doen van de ussr, noord-korea, china vertrouw ik die lui voor geen meter. Is iedereen dan de geschiedenis vergeten en weten ze niet dat deze landen synoniem zijn/waren voor onderdrukking en moord? Hitler was een kleine jongen hierbij vergeleken.
Mensen kijk uit!!

zeefert | 17-01-12 | 07:00

Wat zien al die Tokkies toch in Stem Pauper?

Anders nog? | 17-01-12 | 03:33

Heb mijn (goed betaalde) baan.
Al in geruild voor een uitkering zwaai die ene gek in de straat die wel gaat werken elke morgen uit.

thomas hagen | 17-01-12 | 02:11

Ik snap t gezeik hier niet echt..
Het is niet goed of het deugt nie.
eerst bashen jullie op pvv.
Dan VVD.
daarna nog eens gezellig PVDA.
Oh well..
Wat willen jullie dan het liefst?
(neen ik ben niet links en niet rechts. fuck politiek eerlijk waar)

Pornography | 17-01-12 | 00:58

Sympathieke man die Roemer, maar het blijft een populist. Wat dat betreft was ik het wel eens met kereltje Peggold in P&W vanavond: we hebben politici nodig met langetermijn visie en die impopulaire maar broodnodige maatregelen durven te nemen om het land als geheel vooruit te helpen. Het huidige kamerbrede gemodder in de marge zet geen zoden aan de dijk.

Harry Turtle | 17-01-12 | 00:53

gaat dan wel een lekker makkelijke formatie worden, maar daar houden de voordelen dan wel zo'n beetje op.

Onder een Steen | 17-01-12 | 00:36

Zolang die gedoogconstructie met de PVV maar verdwijnt, vind ik alles goed. De gedoogconstructie is een wurgcontract en komt Nederland NIET ten goede.

borderliner | 17-01-12 | 00:20

lanexxx | 16-01-12 | 23:29 | + 0 -
.
Alles beter dan de VVD wat mij betreft. Sorry..

Chorizoworstje | 16-01-12 | 23:55

@ad melkert | 16-01-12 | 21:05
En vergeet niet dat daar de kans ligt om onze Europese buren te vertellen dat we de asbakken gaan legen en dat ze naar huis moeten, omdat wij morgen vroeg weer op moeten staan om hard te werken!
deraderendraaien | 16-01-12 | 21:10 | + 1 -

in deze tijd ben ik ook blij dat de VVD en het CDA er zijn voor "het tegenwicht". Mijn boodschap is alleen dat de PvdA de komende 30 jaar buitenspel gehouden moet worden. Die hebben in het begin (zeg jaren 70tig en begin 80tig)goed werk gedaan maar de top wordt nu bevolkt door mensen die zichzelf erotiseren door machtsdenken sec, het bevoordelen van vrienden en hun eigen ik. Daarnaast heeft men te lang en teveel op de verkeerde onderwerpen ingezet en heeft men de natuurlijke achterban schaamteloos bespot en vernederd. De loyale achterban heeft dit zeer lang lijdelijk ondergaan maar diezelfde achterban heeft zich ontworstelt aan deze kliek.

ad melkert | 16-01-12 | 23:51

Shit. Daar gaat mijn hypotheekrenteaftrek. Mijn huis halveert in waarde, hypotheek verdubbelt, bank trekt het krediet in. Daar ga ik dan. Net als vele andere zelfstandigen.

Patatter | 16-01-12 | 23:50

Maaruuhhh, nog even naar aanleiding van de poging van de Linksche Kerk om alle in een Oostwaartse richting te krijgen.
Om te spreken als één partij, voor één volk, als één leider.
.
"Job Cohen kruipt door het stof voor Emile Roemer en is de lul"
www.amsterdampost.nl/26833/?utm_source...

said_fred | 16-01-12 | 23:45

@tittn | 16-01-12 | 23:24

Nogmaals: Er valt dan niets te bezuinigen, in het model waar ik op doel.

Bezuinigen betekent dat een 'overheid' minder gaat uitgeven. Dat zou voor een beheerder niet anders zijn. Sterker, hij heeft geen keus, want hij krijgt minder binnen. En dus hoeft een beheerder alleen te kijken, waar bijvoorbeeld het geplande onderhoud minder tot niet noodzakelijk is, om kosten te drukken. Daar valt ie niet voor weg te stemmen, want het is geen wanbeleid.

De bezuiniging waar jij op doelt, is een zelfde farce als de bezuiniging van onze huidige overheden: misbruik en verkrachting van het woord bezuiniging. Terwijl ze in werkelijkheid bedoelen: de burger verder uitkleden. En dat is puur wanbeleid, en niets anders.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 23:35

Ach, al die partijen die we hier hebben zetten gewoon geen zoden aan de dijk, ze houden elkaar in gijzeling.
Chorizoworstje | 16-01-12 | 23:14 |
Heb jij het idee dat de SP iets in de melk te brokkelen heeft?

lanexxx | 16-01-12 | 23:29

Roemers tijdens speech naar aanleiding van Prinsjesdag. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
De zwarthemden staan ongetwijfeld klaar om hun "Grote Roerganger" bij te staan.
Alleen dan komt wel het moment dat ie has to put his money where his mouth is en dat gaat een probleem worden.
Beetje holle retoriek, holle frasen brallen als een kip zonder kop is wat anders dan als je wordt geacht je verantwoordelijk te nemen.
.
Wordt een deerniswekkende vertoning waarbij JC in vergelijking verbleekt als een nachtkaars bij een schijnwerper tijdens de Blitz.
Wordt gelijk een volledig verzorgde vakantie voor onbepaalde tijd naar een volledig geoutilleerde vakantiewoning in de Goelag archipel.

said_fred | 16-01-12 | 23:27

ZKH EénOog | 16-01-12 | 23:16 | + 0 -
Waarom er bezuinigd moet worden? Wat zou er met Griekenland gebeuren als ze nu niet zouden bezuinigen?
Je hebt gelijk dat het nu vaak nodig is door machtsspelletje die verkeerd zijn afgelopen, maar er zijn natuurlijk nog veel meer (oncontroleerbare) oorzaken denkbaar; slechte oogst, afname van export, buitenlandse concurrentie voor een bepaald product, mismanagement, noem het maar op. Als er zich een gelegenheid voordoet dat er bezuinigd moet worden, kan dat dus niet omdat zo'n leider dan direct wordt weggestemd door het volk, en het land dus te gronde gaat.

tittn | 16-01-12 | 23:24

@tittn | 16-01-12 | 23:05

Waarom moet er dan bezuinigd worden?

Aangezien je het beheer hebt over de publieke middelen, moeten de bedrijven die hier gebruik van maken ervoor betalen.

Je kan simpelweg nooit meer uitgeven, dan dat er binnen komt.

De economiën gaan vooral naar de klote, vanwege zieke en vieze machtsspelletjes. En die heb je dan niet meer.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 23:16

slap aftreksel | 16-01-12 | 22:58 | + 1 -
.
Hahahaha. Het feit dat SP nu zo hoog staat in de peiling geeft aan dat Nederland al wakker ís (eindelijk)
Nooit meer VVD als het aan mij lag!

Chorizoworstje | 16-01-12 | 23:14

@slap aftreksel. Links is nog nooit aan de macht geweest , altijd middenkabinetten !! Of vertel me ff wanneer het was

reppy59 | 16-01-12 | 23:13

Lachertje Rutte naast Obama , dat is pas een aanfluiting

reppy59 | 16-01-12 | 23:10

ecologiste | 16-01-12 | 22:45

Als ze in Rotterdam filmen dan tref je helemaal geen Nederlanders...

Ze kunnen beter hier een beetje rondhangen en daar een item over maken dan koos werkeloos op de straat te vragen hoe het moet in Nederland. Die willen altijd linkschen

de deurwaarder | 16-01-12 | 23:05

ZKH EénOog | 16-01-12 | 22:57 | + 0 -
Probleem is dat als je mensen tussentijds kunt afzetten, je nooit goed kunt bezuinigen bij een recessie, en je land dan dus economisch naar de verdoemenis gaat...

tittn | 16-01-12 | 23:05

@Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:26
Dat zal Rutte een zürg zijn heur!

deraderendraaien | 16-01-12 | 23:02

Er zit dan ook weinig verschil tussen de SP en de PVV. Toen de SP enkele jaren geleden een grote groeispurt maakte was het dwars door Nederland lachen, goeren en brullen met mannetjes en vrouwtjes die de partij verlieten omdat ze bijvoorbeeld niet het inkomen boven het minimum jeugdloon wenste in te leveren terwijl dat toch duidelijk is dat dit moet bij de SP. Dat mensen die kermisklant van een Roemer leuk vinden toont verder, in mijn optiek, alleen maar aan hoe erg het is dat we in een democratie leven...

E Rectus Magnificus | 16-01-12 | 23:01

gewoon links nog één keer aan de macht laten komen.

dan word ons mooie landje vanzelf wakker!

men zal nooooooooit meer links stemmen

slap aftreksel | 16-01-12 | 22:58

@Pinokkio39 | 16-01-12 | 22:45

Lijkt inderdaad deels aantrekkelijk. Een beetje zwitsers achtig model, waarbij alles(?) via referenda wordt beslist.

Niettemin ben ik voor helemaal geen regering. Je dient democratisch iemand te kiezen, die het beheer en onderhoud van publieke (erf)goederen op zich neemt, en bij wanprestatie en of wanbeleid er op aangesproken kan worden, en zelfs tussentijds hiervoor door het volk kan worden afgezet. Maar zeker geen mensen die de macht hebben om te doen en te laten wat ze willen tegen de burgers in, zoals nu het geval is, en daar in principe een vrijbrief in hebben, om maar alles uit te proberen wat er maar in die achterlijke schedels op komt.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 22:57

Smalhout | 16-01-12 | 22:46 | + 0 -
Uiteraard, maar het zou zo maar eens hetzelfde effect kunnen hebben. :)

tittn | 16-01-12 | 22:54

Het communisme was een crime, het socialisme is f=deaud (Wim Kok jáaaren geleden al) en het kapitalisme en de politiek hebben elkaar in een dodelijke omarming het communisme en socialisme uitgegeild en zijn nu met hn doodstrijd bezig waarvan miljoenen het slachtoffer zullen worden en da niet de meest verschrikkelijke mensen nee juist de menselijke mensen. De berekende burgers zullen overleven, de kille broedermoordernaars, zeg maar de hypotheekversrtekkende beulen.

ecologiste | 16-01-12 | 22:53

Net alsof het uitmaakt wie er in den Haag zit.
Besodemietert worden we toch.

kiezer | 16-01-12 | 22:52

@pius | 16-01-12 | 22:46
In elke bestuurslaag kende de SP de afgelopen jaren problemen; lokaal, regionaal, landelijk (beide kamers) en in Europa. Dit heb ik aangetoond. Er was veel ruzie, intern of met het partijbestuur (vaak vanwege de afdrachtregeling). De situatie was vaak volatiel omdat veel SP-politici vaak dagen of weken na verse verkiezingen al met onenigheid voor zichzelf verder gingen. Ik begrijp dus niet waarom ik het niet zo hebben weerlegt. Ik zie dat toch echt anders.

Alkibiádès | 16-01-12 | 22:49

@Smalhout | 16-01-12 | 22:36

LOL. Je weet het mooi te brengen.

Kudo's ;)

pius | 16-01-12 | 22:46

@Alkibiádès | 16-01-12 | 22:38

Je weerlegt helemaal niets. Waarom heb ik je al uitgelegd.

Douw je linkjes dus, enfin.

*block*

pius | 16-01-12 | 22:46

@tittn | 16-01-12 | 22:42 |
Voor Dorian was het een schilderij.

Smalhout | 16-01-12 | 22:46

OK Eindelijk lijkt de SP enigszins serieus genomen te worden na ... meer dan 30 jaar. wat een bevalling van de NL opinio zeg. Guttegut wat een kleaudtjesvolk hier toch weer.
Hollanders: eikels en domkoppen die of gek zijn op de dominee of priester of kruidenier of een andere koopman. Ik keek vanavond VPRO en slechts buitenlanders konden iets zinnigs zeggen. Wat is dat toch met die NL voedingsbodem? Wat is er mis hier?

ecologiste | 16-01-12 | 22:45

Zo leuk om te lezen hoeveel reaguurders hierboven roepen, vanaf de zijkant blaffen kan iedereen.
*iets over in de spiegel kijken mompelt*
Dorian Gray | 16-01-12 | 22:39 | + -1 -
Kijk jij maar uit met in de spiegel kijken.

tittn | 16-01-12 | 22:42

@Alkibiádès | 16-01-12 | 22:38 |
Quod erat demonstrandum.

Smalhout | 16-01-12 | 22:42

Zo leuk om te lezen hoeveel reaguurders hierboven roepen, vanaf de zijkant blaffen kan iedereen.
*iets over in de spiegel kijken mompelt*

Dorian Gray | 16-01-12 | 22:39
Alkibiádès | 16-01-12 | 22:38

Trouwens de VVD van RRRute is al net zo besluiteloos als eertijd het CDA van JJJJPPBBB en WWWWouter BBBOs. Wat een kleaudten politiek. Ik stel voor; niet meer salaris betalen dan minimumloon en dan kijken of er wat zinnigs uitkomt, OK?

ecologiste | 16-01-12 | 22:38

pius | 16-01-12 | 22:34 |
Ja ja. Niet meteen zo happen.

Smalhout | 16-01-12 | 22:36

Leuke peilingen maar ik stem nog steeds waar ik op stem en dat is niet SP.

conqueror | 16-01-12 | 22:36

@Petrus Post | 16-01-12 | 22:33
U doorzag het sarcasme niet?

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:35

@Smalhout | 16-01-12 | 22:32

lezen maat. Lezen.

pius | 16-01-12 | 22:34

Dmitri Dmitrievitsj | 16-01-12 | 22:25
Peanuts.
Defensie is nog geen drie procent van de begroting.

de honden blaffen... | 16-01-12 | 22:34

Petrus Post | 16-01-12 | 22:20 |
De internationale socialisten willen ook zo'n socialistische maatschappij, maar die kan volgens de IS alleen alleen bereikt worden door een revolutie. socialisme.nu/blog/over_de_is/
Kan zijn dat SP en de IS het onderling volledig oneens zijn over wat die socialistische maatschappij nu precies inhoudt.
Maar als je een revolutie nodig hebt om een socialistische maatschappij te realiseren dan is de Nederlandse maatschappij dus niet al enigzins socialistisch van aard, zoals jij zegt.

CoffeePatch | 16-01-12 | 22:34

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:27 | + 1 -
Sorry? PVV? Die hebben driekwart van hun (SP)standpunten weggecompromiseerd toen ze zo nodig gedoger moesten worden. Je weet wel, AOW en dergelijken.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:33

Zo'n heel topic omdat de SP in de peilingen van de Hond aan het stijgen is?
Al die hoernalisten lopen er gelijk achteraan te geilen.
Dan loop ik mooi de andere kant uit. Stem ik nog liever SGP.

watergeus | 16-01-12 | 22:33

@pius | 16-01-12 |
Harry van Bommel naast Obama?
Ik zie alleen een Harry van Bommel naast Greetje Duisenberg lopen.

Smalhout | 16-01-12 | 22:32

Moonwarrior | 16-01-12 | 22:26
Mooi toch ? Stootarbeid introduceren. Alles inzetten op zware staalindustrie en scheepsbouw. De kolenmijnen weer open. Collectieve staatsboerderijen !
Glorieuze recordoogsten, ruimschoots overschreden produktienormen van de vijfjaarplannen. 25.000 tractoren per jaar maken. Lachende arbeiders en blozende boerenmeisjes !

Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:30

Ik kan niet wachten tot de SP aan de macht komt.
Niet de perfecte partij (weigeren de grenzen te sluiten), wel de beste.

lauwebal | 16-01-12 | 22:29

GVD Van Rossem, wat een prachtige vondst: "incohenerentie", ik denk dat veel lezers er overheen hebben gelezen. Bijna net zo mooi als Pritt's "Acceptgyros".

tittn | 16-01-12 | 22:28

@Petrus Post | 16-01-12 | 22:22
Prima, maar ik kijk toch liever even wat verder dan alleen het standpuntenlijstje. Juist met de PVV zien we hoe goed standpunten worden nageleefd en beloftes aan de kiezer nagekomen. Een ander voorbeeld is D66, waar uiteindelijk de grootste voorstanders van de gekozen burgemeester zich uiteindelijk graag lieten benoemen.

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:27

@Alkibiádès | 16-01-12 | 22:23

Nou. Laat maar zien dan. En dan vooral over de ruzies en de volatiliteit want dat andere punt had ik al behandeld meen ik.

Graag in relatie tot dezelfde factoren bij andere partijen overigens.

Ik ben benieuwd.

pius | 16-01-12 | 22:27

@de honden blaffen... | 16-01-12 | 22:20
En de hypotheekrenteaftrek niet te vergeten.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-01-12 | 22:26

deraderendraaien | 16-01-12 | 22:20
Ex-melitéren kunnen na het leger wâhrken in de zorruch.

Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:26

De SP zal van Nederland het Griekenland van het noorden maken. Arbeiders die meer verdienen dan artsen, nog meer ambtenaren die nog minder doen, nog meer mensen die lekker genieten van een royale uitkering (gaa ik ook lekker aan het overheidsinfuus!).

Moonwarrior | 16-01-12 | 22:26

@de honden blaffen... | 16-01-12 | 22:20
Als we defensie als zorg beschouwen valt er nog wel een hoop te bezuinigen. Zeker als we het koningshuis ook als zorg beschouwen.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-01-12 | 22:25

@pius | 16-01-12 | 22:19
Die hoeveelheid is zeer zeker wel enorm. De SP heeft in recente jaren senatoren, Tweede Kamerleden, tientallen lokale politici als ook Europese politici uit de fractie zien stappen. De volatiliteit binnen SP-fracties is notoir. Veel ruzies ook.

Alkibiádès | 16-01-12 | 22:23

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:21 |

Dat kun je als positief ervaren, maar ik vind het juist treurig dat ze dat nu vergeten lijken te zijn...

Davidson | 16-01-12 | 22:23

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:15 | + 1 -
Als de standpunten van de SGP over twintig jaar zo zijn veranderd dat ik me er goed in kan vinden, is dat voor mij meer dan genoeg reden om op die partij te stemmen.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:22

@Davidson | 16-01-12 | 22:18
Er is 1 positief punt van de SP:
Het was de enige partij die in de jaren 80 al doorhad dat die gastarbeiders en hun nakomelingen voor problemen gingen zorgen.
Voor gescheiden mannen- en vrouweningang bij het CWI hoeft u bij president Roemer (tegen koningshuis) niet bang voor te zijn.

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:21

CoffeePatch | 16-01-12 | 22:12 | + 0 -
Even het item waar we het over heben citeren hoor: "De vereniging stelt zich ten doel het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland, een maatschappij waarin de menselijke waardigheid, de gelijkwaardigheid van mensen en de solidariteit tussen mensen daadwerkelijk gestalte krijgen."
Persoonlijk zou ik zeggen dat Nederland al vrij hoog staat voor mij kwa menselijke waardigheid, solidariteit etc. Daarmee zou je kunnen zeggen dat de Nederlandse maatschappij al enigzins socialistisch van aard is volgens SP-begrippen. Of je Nederland of welk ander land dan ook nu echt socialistisch kan noemen is eigenlijk vrij subjectief, en dus kan ik je daar geen objectief antwoord op geven.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:20

@Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:13
Mooi he? heb je trouwens Sap van GL wel eens militairen horen zeggen? die noemt ze melitéren! haha!

deraderendraaien | 16-01-12 | 22:20

Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:13
Als we sociale zaken ook even als zorg beschouwen, gaat ruim de helft van het totale budget naar de zorg.
Dat lijkt mij wel even voldoende.

de honden blaffen... | 16-01-12 | 22:20

@Alkibiádès | 16-01-12 | 22:15

Ik ben geen fan van de SP landelijk gezien. Lokaal wel. Daar doen ze het uitstekend over het algemeen.

pius | 16-01-12 | 22:19

@Alkibiádès | 16-01-12 | 22:15

Die enorme hoeveelheid is helemaal niet zo enorm. En heeft vooral te maken met de afdrachts-regeling. Naast het eerder genoemde ideologische kader. Take it or leave it zeg maar.

Strak geleid dus. Maar dat zei ik al.

pius | 16-01-12 | 22:19

Tot bij het CWI door een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen, dat dan weer wel... Leuk hoor een regering voor zwakkere en andere blinde idealisten, terroristen-vriendjes en overig kraaktuig, terwijl ik bij geen van allen hoor. Of generaliseer ik nou een beetje....

Davidson | 16-01-12 | 22:18

@Einde van de Domheid | 16-01-12 | 22:07

Tuurlijk. Intelligente kapitalisten zoals Rogers snappen ook dat de PVV slechts een gevolg is. Net zoals diarree het gevolg is van een voedselvergiftiging.

Beter kan ik het niet uitleggen.

pius | 16-01-12 | 22:16

@pius | 16-01-12 | 22:08
Interessant wordt het pas om de SP te zien acteren op buitenlands beleid. Harry van Bommel naast Obama?

deraderendraaien | 16-01-12 | 22:16

@pius | 16-01-12 | 22:08
Best geleide partij? Vanwaar die enorme hoeveelheid onenigheid en afsplitsingen dan?

Alkibiádès | 16-01-12 | 22:15

Ik ga in de mao-pakken handel. Koop voor een prikkie een hele container vol in China. Met bijbehorende platte pet. Moeten jullie eens kijen wie er rijk wordt over een jaar.

Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:15

@Schietmijmaarlek 22.09u De SP heeft echt wel goede punten. Ik werk zelf bij het OV en stemde laatst PVV. Inderdaad vanwege ''immigratie enz''. Waar de SP weer zo links is. Overigens was de PVV ook faliekant tegen marktwerking, ook in het OV. En kijk wat ze (ook hier in Den Haag) hebben gedaan.
Sorry, maar dan weet ik het echt niet meer. Dan wordt meer de vraag ''wie naait me het minst hard''.

rien6139 | 16-01-12 | 22:15

@Petrus Post | 16-01-12 | 22:11
Over 20 jaar stemmen we massaal SGP, omdat ze zo goed voor vrouwen- en homorechten opkomen.
Dan gooien we er wat oud-Hollandse wijsheden tegenaan: -"een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken".
-"eens een dief, altijd een dief"
-"waar rook is, is vuur"

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:15

@Smalhout | 16-01-12 | 22:12

Weer een onzinnig argument. Het een heeft niets met het ander te maken. Het is dat ik je ken anders zou ik denken dat je een slechte dag hebt.

Maar helaas.

pius | 16-01-12 | 22:14

Niemand die zo mooi "de zôrruch" kan zeggen zoals "er moet meer cheld naar de mâhnsen in wâhrken in de zôrruch". Prachtig.

Bigi Bana Boy | 16-01-12 | 22:13

Petrus Post | 16-01-12 | 22:04 |
Is er al ergens in de wereld een land met zo'n socialistische maatschappij als de SP wil? Ik zou wel eens willen weten hoe dat er in de praktijk uitziet.

CoffeePatch | 16-01-12 | 22:12

@pius | 16-01-12 | 22:08 |

Als ze zo strak geleid zijn dan hadden ze al veel eerder regerings verantwoordelijkheid genomen.
Ze hadden de kans.

Smalhout | 16-01-12 | 22:12

@websenior | 16-01-12 | 22:06
Volkomen eens, maar de bureaucratie werkt net zo snel als roeien op een meer van stroop dus dat werkt dan een keertje in ons voordeel. Echt onherroepelijke narigheid kunnen zij in 4 jaar niet uitrichten. In de tijd van Joop de Uijl kon dat nog wel, maar nu is de helft van de wetgeving Brussels en is de speelruimte veel minder.
't Gaat wel pijn doen. Dat wel.

Stormageddon | 16-01-12 | 22:12

@Smalhout | 16-01-12 | 22:05
Te triest om over na te denken toch!
De hartslag van Roemer gaat als een bezeten op zondagochtend als de peilingen doorkomen.

deraderendraaien | 16-01-12 | 22:11

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:08 | + 1 -
Ze zeggen zelf een socialistische maatschappij te willen. Dat houdt in dat ze helemaal niet naar de, volgens het Marxisme, volgende stap zouden willen, namelijk het communisme. Voor het communisme moet je eerder bij de *huivert* NCPN wezen, die wel een stap verder gaan.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:11

SP stemmen maakt voor werkend Nederland meer kapot dan je lief is. Het wordt voor een nieuwe nieuwe (sociaal) liberale partij.

Wij beginnen met het afschaffen van een verplichte deelname aan een pensioenregeling. Dit mag de individu lekker zelf regelen. Niet sparen voor later maar direct verbrassen mag dan ook.

Hypotheekrente aftrek direct stopzetten is de dood voor de Nederlandse economie. Maar de regeling alleen toepassen bij een annuïteitenhypotheek. Ook bij einde rentevaste periodes.

Bij belangrijke beslissingen directe democratie via Referenda

Alle subsidies herzien. Subsidies gerelateerd aan religie worden voorgoed stopgezet.

Een begrotingstekort wordt taboe. Minimaal 5% begrotingsoverschot. Het overschot wordt gebruikt om de staatsschuld aftelossen. Op dit moment gaat ruim 10% van de uitgaven op aan rentelasten.

Versoepelen ontslagrecht

Onder de 30 jaar geen recht op een bijstandsuitkering uitgezonderd gehandicapten.

Zorg moet transparanter en overheadkosten moeten worden gereduceerd. Vooral in de gehandicaptenzorg is door de managers het bos niet meer te zien.

Veel onzinnige alpha studies afschaffen en het geld investeren in bèta studies.

Etc...

chef werkplaats | 16-01-12 | 22:10

Bij iedere keuzetest rollen de SP en de PVV voor mij als meest geschikte partij uit de bus.
Ze hebben meer gemeen, dan iedereen wil toegeven.
Het grootste verschil zit hem in het vreemdelingenbeleid.
Ben de toestroom van criminele buitenlanders allang zat.
En al die religekken en ontspoorde bontkraagjes mogen van mij ook allemaal uitgezet worden.

Maar heb wel aan de SP te danken, dat mijn huurhuis er nog staat.
En de SP is tegen marktwerking.
Pfffff..... wat zit het leven toch ingewikkeld in elkaar.

Schietmijmaarlek | 16-01-12 | 22:09

@ZKH EénOog | 16-01-12 | 21:30
Ach als ik in die tijd als lid van de onderklasse had moeten functioneren kan ik me zo voorstellen dat het allemaal een verdomd goed idee leek. Maar goed we zijn inmiddels 150 jaar verder, andere inzichten. Maar wel met een AOW'tje. Dat dan weer wel.

PythonJunkie | 16-01-12 | 22:09

@Smalhout | 16-01-12 | 22:05

Onzinnige vergelijking. De SP is al heel lang bezig. Die hebben kader-trainingen en een strakke partij-regie op alle niveau's.

Het is de best geleide partij van Nederland los van de ideologie die ze aanhangen.

Denk eerst eens na voor je wat beweert. Dat lijkt me de beste tip die ik je kan geven.

Want dit is brandhout.

pius | 16-01-12 | 22:08

@Petrus Post | 16-01-12 | 22:04
Een reaguursel beginnen met "Tuurlijk" maakt de daaropvolgende tekst niet sterker, maar dat ter zijde.
Socialisme is voorstadium van communisme, dat wordt dan nog eens versterkt door de geschiedenis van de SP:
nl.wikipedia.org/wiki/Communisme#Socia...

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 22:08

@Smalhout 22.05u Anja Meulenbelt op immigratie of buitenlandse zaken???

rien6139 | 16-01-12 | 22:08

@Supermatthijs | 16-01-12 | 22:04 |
Laten we dan beginnen met al die overbodige lagen managers er uit te trappen.
Zo dat de genen die werkelijk het product maken en verzorgen wat meer gaan verdienen.

Smalhout | 16-01-12 | 22:07

Ja het is jammer om te constateren. De Linkse PVV is verworden tot een verlengstuk van VVD-patjepeeers, zakkenvullers, graaiers en regenten.
Zeer triest. Ik wil dat de PVV weer gewoon LINKS is!
En anders wordt het inderdaad SP. Sorry.

Een Soort Iets | 16-01-12 | 22:07

*effe dimmen* komt dan ook veel beter over dan *doe normaal joh*.

deoudererijperevrouw | 16-01-12 | 22:07

OT bijval van Jim Rogers (of all people) in 'Tegenlicht' over de destructieve effect van de PVV op 'Europa'.

Einde van de Domheid | 16-01-12 | 22:07

Stormageddon | 16-01-12 | 21:58
De SP heeft soms goede analyses. Hun oplossingen zijn echter niet realistisch, SP in de regering zou echt rampzalig zijn.

websenior | 16-01-12 | 22:06

@de deurwaarder 21.57u Vooral je laatste 2 woorden....
''We'' hebben inderdaad alle belangrijke zeggenschap allang weggegeven aan dat Europa.

Daarnaast zijn we natuurlijk ook nog een coalitieland, dus worden sowieso veel programmapunten ingeleverd.

En maar van alles beloven. Nooit komt er ook maar iets van terecht.

rien6139 | 16-01-12 | 22:06

Oh, en Maooïstisch moet natuurlijk Maoïstisch zijn. Excuus.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:06

@deraderendraaien | 16-01-12 | 22:01 |
Als morgen dit kabinet valt,kan de SP niet regeren omdat deze winst hen weer overvalt en zij niet in staat zullen zijn om met links te regeren omdat er geen meerderheid voor is.Maar ook niet met rechts daar dat gezichtsverlies geeft en compromissen niet tot stand komen zoals in het verleden.
-
Geert had al moeite om geschikte leden te zoeken voor de PVV.
Hoe zal de Sp het er vanaf brengen om ministers te leveren.
Ik ben bang dat ze niet door de screening heen komen.

Smalhout | 16-01-12 | 22:05

@mezelf, tweede regel: "doot" is "door".

Petrus Post | 16-01-12 | 22:05

@Smalhout | 16-01-12 | 21:58

Fatsoen tegenover onfatsoen is uiteindelijk een uitgemaakte zaak, lijkt me. Ik denk dat iedereen wel beseft dat als we de zaken in dit land weer op de rit willen krijgen je iemand als hem goed kan gebruiken. En uiteraard de crisis niet uitsluitend op de werkenden afschuiven. Laat zij die hem veroorzaakten het ook maar eens voelen. Dit in tegenstelling tot nu.

Supermatthijs | 16-01-12 | 22:04

@Parsons | 16-01-12 | 21:56
Hoezo vreemd? Hij past precies in de vrijzinnige traditie van de VPRO. Hij houdt er wel hele rare communautaire ideeën op na. Maar ja... verknipte persoonlijkheid.

Stormageddon | 16-01-12 | 22:04

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 21:57 | + 0 -
Tuurlijk. Allereerst: Marxisme-Leninisme en Maoïsme zijn twee communistische ideologieën, die tevens afgezworen zijn doot de partij in 1991. De SP maakt nu kenbaar als doelstelling het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland te hebben. Hiermee zeggen ze dus eigenlijk dat ze dus géén communisme willen, en zijn ze dus automatisch ook niet Marxistisch-Leninistisch/Maoöstisch.

Petrus Post | 16-01-12 | 22:04

Er slecht voor staan in de peilingen is één ding, maar ook in Nederland win je verkiezingen uiteindelijk in het midden.

Rattus Catholicus Verhagus kent z'n eigen imago maar al te goed (uit de spiegel) en weet ook dat als daar over 2,5 jaar een ander poppetje zit, het CDA gewoon weer flink gaat winnen. Helaas. Vooral niet te vroeg juichen dus.

En in het geval van Roemer: vooral niet te vroeg emigratieplannen maken.

Lijkt me logisch... | 16-01-12 | 22:02

De macht naar de SP en GL.
Bewijs maar eens dat je voor een beter Nederland kunt zorgen. Aan de zijlijn staan blaffen kan iedereen...

da wizard | 16-01-12 | 22:02

De moed is de PvdA kiezers in de schoenen gezakt, en omdat ze kosten wat het kost links willen blijven gaan de peilingen omhoog voor de SP.
Groenlinks, PvdA en D66 trekken in hun ogen te veel naar de liberale kant door de steun aan dit kabinet.

Als morgen dit kabinet valt,kan de SP niet regeren omdat deze winst hen weer overvalt en zij niet in staat zullen zijn om met links te regeren omdat er geen meerderheid voor is.Maar ook niet met rechts daar dat gezichtsverlies geeft en compromissen niet tot stand komen zoals in het verleden.

deraderendraaien | 16-01-12 | 22:01

@denoorman 21.57
En als we het vriendelijk aan de grote roerganger vragen mogen we voor de rest van ons leven in Somalie aan het strand gaan liggen, met behoud van uitkering uiteraard.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-12 | 22:01

Rogers maakt duidelijk dat Europa's uiteenvallen een slechte zaak is en de terugkeer naar de gulden ook. Hij maakt gehakt van denkwijzen zoals die van reactionaire elementen zoals de Pvv en de SP.

En zijn verzuchting rondom duurzaamheid heeft te maken met zijn vermogen de stompzinnigheid van de toekomstige manier van handelen van de mens in deze omstandigheden in te schatten.

En zegt hoegenaamd niets over het feit of het al dan niet effectief zou kunnen zijn.

Want zelfs iedere herscencel-behoeftige zou moeten snappen dat het onze enige redding is.

Duurzaamheid op elke gebied bedoel ik dan. Maar dat is helaas niet het geval.

Daarom gaan we ook naar de klote. En snel ook.


pius | 16-01-12 | 22:01

Gun die dikke Roemer toch ook eens wat. Wat kan hij nou werkelijk verkloten aan het kudtsysteem waarin we met zijn allen zitten?

Graaf van Egmont | 16-01-12 | 22:00

De nederlandse politiek is tot een kindercreche verworden, omdat de geopolitieke problemen zo hoog zijn opgelopen dat alleen al erover praten tot lethargische capriolen zal leiden.

srvman | 16-01-12 | 21:59

@websenior | 16-01-12 | 21:55
De PvdA. Toegegeven, dat schiet niet echt op met maximaal 5 zetels, maar het is een begin. Groen Links wil ook wel. Dat zijn nog eens 5. Vanaf dan wordt het wel lastig om die 76 te halen. Ook een minderheids-gedoogkabinetje dus. Dan Geert kan weer aanschuiven. (Dat zou pas echt humor zijn.)

Stormageddon | 16-01-12 | 21:58

denoorman | 16-01-12 | 21:57 | + 0 -
Tuurlijk joh. Dan kom je er zelf eens achter dat leven met een uitkering helemaal niet zo rooskleurig is als jij beweert.

Petrus Post | 16-01-12 | 21:58

Supermatthijs | 16-01-12 | 21:52 |
Ik denk het niet Bob. (Zeer scherp) Pwa pwa pwaaaaaahhhh! en de hele kamer ligt blauw.
Maar wat gaat Jobje doen? Vorige week bij BNR vond ik em al niet te sterk.
Hij had het over; geld halen bij de rijken en dan verdelen over de armen. Maar ook uitdelen aan de arbeiders?!
En wat zijn volgens hem de de armen?

Smalhout | 16-01-12 | 21:58

Een nieuwe 'Linkse Lente".http://www.sp.nl/nieuwsberichten/11155/120114-roemer_op_een_ander_nederland_mensen_verwachten_van_ons_dat_we_samenwerken.html
Nou ja, iedereen weet hoe het de vorige vergaan is.

de honden blaffen... | 16-01-12 | 21:58

@Petrus Post 21.53
Klopt, moet de olijke onderwijzer straks glimlachend met grootgraaiers als Kok om tafel.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-12 | 21:58

Smalhout | 16-01-12 | 21:53 |

Ik hoop niet dat dit het verkiezingslied gaat worden, want ik ben het al spaug zat!

rien6139 | 16-01-12 | 21:54 |

Juist. De SP heeft het toen echt laten liggen. Ik weet niet of ze zo snel een tweede kans krijgen. Het kan in ieder geval erg interessant worden, en daar hou ik wel van!

Daarna gewoon over tot de orde van de dag.... Europa beslist!

de deurwaarder | 16-01-12 | 21:57

@Petrus Post | 16-01-12 | 21:53
Ook voor u mijn post van 21:55

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 21:57

Geweldig, Roemer for president. Ik stop acuut met werken, een heerlijk luilekkerland wacht ons. Gratis pensioenen, gratis ziektekostenverzekering, de bomen groeien tot in de hemel. Ik breng wel eerst even mijn zuurverdiende geld weg naar een veilig adresje. En dan potverteren.

denoorman | 16-01-12 | 21:57

Laatste tweet van wilders is van 14 januari, hij steekt zijn kop in het zand. Kom op Geert speel je spel.

jan2011 | 16-01-12 | 21:57

@Stormageddon | 16-01-12 | 21:51
Overigens vreemd dat de VPRO zendtijd heeft gegeven aan pedofiel Cohn-Bendit.

Parsons | 16-01-12 | 21:56

De SP kan wel 50 zetels krijgen maar wie wil er met de SP in de regering ?

websenior | 16-01-12 | 21:55

@wcrol | 16-01-12 | 21:36
Een krom vergelijk. De Telegraaf werd in 1893 opgericht, Adolf Hitler was pas 4 jaar oud, ideologisch dus niets met nazisme te maken.
De SP daarentegen is gegrondvest op Marxisme, Leninisme en Maoïsme. nl.wikipedia.org/wiki/Socialistische_P...
Mag u ook nog even de statuten van de SP lezen, artikel 3, lid 1 "De vereniging stelt zich ten doel het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland"

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 21:55

@smalhout 21.50
B
En als de SP aan de macht is van niemand, iesse gratis geld.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-12 | 21:54

@de deurwarder 21.46u Precies. Iets van 25 zetels behaalden ze toen. De SP kon toen aanschuiven bij het (toen weer net zo makkelijk weer naar links buigende) CDA en de PvdA. Maar nog geen 2 dagen verder zei Marijnissen met zijn grote bek dat ''ze er niet uit kwamen''.

rien6139 | 16-01-12 | 21:54

@de deurwaarder | 16-01-12 | 21:51 |
Emile zou eens moeten weten.

Smalhout | 16-01-12 | 21:53

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 20:29 | + 15 -
Omdat het totaal onmogelijk is voor een partij om ook maar enigzins verandering door te maken. Kom nou zeg, Dat was meer dan twintig jaar geleden.

Petrus Post | 16-01-12 | 21:53

het gaat gebeuren roemer minister president

maraboe | 16-01-12 | 21:52

@Smalhout | 16-01-12 | 21:44

Ik denk het niet Bob. Men is hem volgens mij een beetje zat aan het worden met zijn voorspelbare geroeptoeter. Ik kan hier wel van genieten. Cohen roept een week of wat terug hem meer aan te gaan pakken en zie eens hoe we hij er nu voor staat. Laat hem maar schuiven die Job.

Supermatthijs | 16-01-12 | 21:52

LOL @ dat gezicht Jim Rogers op de vraag of er meer aandacht komt voor duurzaamheid. #Agenda2012
"Sorry, what?!" - denkwolkje: Heb ik nou het afgelopen uur voor de kat haar kudt zitten lullen? Heeft Joost er überhaupt wel iets van begrepen?
Nou, nee dus.

Stormageddon | 16-01-12 | 21:51

En de stemmers op lijst superjan krijgen schiermonnikoog. Of tiengemeten, ze mogen zelf kiezen.

sjaakdeslinksesul | 16-01-12 | 21:50

Rogers in #Tegenlicht zojuist.

"Ik hoop dat de socialisten voor mij en iedereen op de wereld zullen zorgen."

En zo is 't.

Parsons | 16-01-12 | 21:50

"We gingen op vakantie van geld het van Ome Jan, en niemand bleek te weten hoe die aan die centen kwam"
A terug gehaald uit griekenland?
B gestolen van de werkenden?
C Anders?

Smalhout | 16-01-12 | 21:50

@sjaakdelinkselul 21.34
Maak het nog specifieker, laat 020 z n eigen broek ophouden.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-12 | 21:50

FrankVeer | 16-01-12 | 21:43 | + 0 -

De SP heeft een keer de kans gehad. Toen gingen ze ook regeren...

o.... wacht...

de deurwaarder | 16-01-12 | 21:46

Ach Wilders heeft nu net een slechte plaat gedraaid. Maar straks zet ie weer een goede plaat op en verschuiven de peilingen weer.

Smalhout | 16-01-12 | 21:44

Ze hebben nu lang genoeg aan de kant gestaan en al die jaren gedoogdemocratie van een scheutje links met een snufje gristenhond op een bedje van liberaal rechts heeft ons nu ook niet direct uit de brand geholpen. We zijn in Nederland wel gek genoeg om de PVV (min of meer) mee te laten regeren, terwijl dat een partij met de grootste boefjes is, dus waarom ook niet eens zo'n buitenissige partij? Zoveel valt er al niet meer kapot te maken. Het OV, de ziektenkostenverzekering, energie, brandstofprijzen, de diplomatieke onschendbaarheid van graaiers zijn allemaal al een feit.

FrankVeer | 16-01-12 | 21:43

wcrol | 16-01-12 | 21:36 |
Noem eens een nieuwe koe die dan beter past bij een partij die een socialistische maatschappij wil verwezenlijken in Nederland?

CoffeePatch | 16-01-12 | 21:42

Ik zeg het pas voor de 376ste keer: communisme is geen socialisme en vice versa.

Petrus Post | 16-01-12 | 21:42

@Zwanger Nijlpaard | 16-01-12 | 21:30
Emiel praat helegaar niet tutalitair heur!
Hij is alleen bezurgd om de werkers in de zurg, en dat wie ie laten heuren op het binnenhuf!

deraderendraaien | 16-01-12 | 21:40

Tegen de tijd dat de SP aan de macht komt, draai ik me om in m'n graf. Dat duurt nog wel even dus.

Klukkluk | 16-01-12 | 21:39

@Willem VanDer Decken | 16-01-12 | 21:36
Mei (of maart?) 2015 pas.

Alkibiádès | 16-01-12 | 21:38

Pas over 2½ jaar verkiezingen. Zien we dan wel.

Willem VanDer Decken | 16-01-12 | 21:36

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 20:29 |

"je wilt geen partij aan de macht die openlijk het gedachtengoed van Stalin, Mao en die andere lievertjes steunde."

Nee, je leest wel een blog, van de eigenaar een krant had die in de oorlog nogal pro Duits was.
Stop eens met die oude koeien....

wcrol | 16-01-12 | 21:36

@DerUnterMensch | 16-01-12 | 20:29 | + 0 -
"Een SP in de regering zou een ramp voor het land zijn."
We hebben de LPF ook overleeft... kan me niet voorstellen dat de SP het erger kan doen.

alcor | 16-01-12 | 21:35

Kunnen we NL niet gewoon opdelen? Limburg voor de PVV, Zeeland voor de christenen, het noorden voor de SP en overig links mag Noord-Holland delen met de moslims. En dan géén gezamenlijke munteenheid!

sjaakdeslinksesul | 16-01-12 | 21:34

Eurotokkie | 16-01-12 | 21:17 En zo is het. Want het is een democratie en de meeste stemmen gelden. Als de linkerflank braaf met VVD en CDA mee stemt is er geen stekker meer in het hele pand.

Alles draadloos.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 21:30

@PythonJunkie | 16-01-12 | 21:28

Heeft nooit als een goed idee geklonken, want 'iedereen het gelijke recht op alles' is nooit een natuurlijke toestand geweest.

Zo heeft de natuur simpelweg nog geen seconde in de afgelopen 4,5 miljard jaar in elkaar gezeten, en zal het dus nooit gaan doen ook.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 21:30

30 virtuele zetels volgens de Linksche waarzegger Maurice de Hondt. Volgens mij komen die van protesterende PVDA-ers, die een waarschuwing aan de burgemeester van Nederland willen geven. Eenmaal in het stemhok zullen ze weer braaf op de PVDA kiezen. Linksch is zo tot op het bot verdeeld als de Christelijke kerk in een Veluws dorp. Hun nieuwe vijand -neoliberalisme- maakt ze helemaal gek, schuimbekkend waanzinnig. Het nationaal-socialisme van de SP staat voor 100 jaar terug in de tijd. Een studiereis naar het huidige China zal ze de zegeningen van kapitalisme laten inzien. Na 50 jaar communistische ellende heeft het kapitalisme daar in 20 jaar tijd 700 miljoen inwoners uit de armoede gebracht. Het communisme/socialime brengt enkel enorme armoede, honger en verpaupering. Laat je niet van de wijs brengen door hun Orwelliaanse taalgebruik, totalitair is de SP tot op het bot, in zijn genen.

Zwanger Nijlpaard | 16-01-12 | 21:30

De SP heeft het nog nooit waar kunnen maken, dus ook deze keer zal het niet gaan gebeuren.....

Roemer, aardige vent, maar er komt te veel kletskoek uit z'n bakkes...

de deurwaarder | 16-01-12 | 21:30

Nou prima laat die dikkerd van een Roemer met zn SP dan maar ff in het kabinet gaan zitten. Dan ziet ie dat lullen van de zijkant toch wel makkelijk is. WÉG 30 zetels naderhand..
Zo gaat het met elke partij die verantwoordelijkheid neemt of kiest.
Ondertussen is het hopen dat de SP in die korte tijd niet elke hoogopgeleide autochtoon weg jaagt met een inkomstenbelasting tarief van 85%....

iustus | 16-01-12 | 21:30

Geweldig nieuws, eindelijk, kan ik mooi met mijn bedrijf stoppen, gratis geld voor iedereen !
Wie had dit ooit durven dromen.
Emielike for president, go go Emiel !
Wel leuk rijden we over 50 jaar nog allemaal indezelfde auto net zoals in Cuba, gouden tijden voor de autosleutelaars.
Zijn er uiteindelijk toch nog winnaars.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-12 | 21:29

NB1: Hey: JULLIE maken de PVV steeds belachelijk!! (NB1B: en dan ben ik NIET eens een PVV stemmer!!
NB2: SP: 30 zetels: hey: dat is NIET eens een vijfde van het (totale) ELECTORAAT! .. duz: waar praten we over!!?

SP: ut gaat gewoon nix worden!! Wat moet je nou (uiteindelijk) met zo wainig stemmen!!?

Samenklontering van de NSB (=landveraders):(PVDA, VVD, CDA, D66 en GL) levert meer op!! .. dus is U uitgeloeld!!

stadsknurft | 16-01-12 | 21:28

@_- ViXXeN -_ | 16-01-12 | 21:21
Klonk ooit als een goed idee. Helaas was de uitvoering wat minder.

PythonJunkie | 16-01-12 | 21:28

De communistische leer heeft zich tot doel gesteld door de nationalisering van de productiemiddelen het privé-bezit af te schaffen, om zo de natuurlijke toestand weer te herstellen, waarin iedereen het gelijke recht op alles heeft .

www.rusnet.nl/nl/encyclo/c/communisme....

Mooi ! Ik spreek Russisch.
Ken de Communistische gedachtengang
Maar gaan we SP stemmen?

_- ViXXeN -_ | 16-01-12 | 21:27


Communisme
Politieke stroming, ontstaan uit het werk das Kapitaal van Karl Marx, geschreven in 1848, als een reactie op de door Marx omschreven klassenstrijd tussen de arbeiders (het proletariaat) en de bourgeousie.
Volgens Marx zouden de arbeiders via een revolutie de macht overnemen van de welgestelde klasse...

_- ViXXeN -_ | 16-01-12 | 21:21

zeg maar jansen | 16-01-12 | 21:14 | + 0 -

Dus als blijkt dat de regering niet gaat bezuinigen op ontwikkelingshulp kan Wilders
niet meer de stekker eruit trekken ?

Eurotokkie | 16-01-12 | 21:17

Eurotokkie | 16-01-12 | 21:08 Wilders is die stekker allang uit de handen genomen. Links heeft de stekker in handen. Die gedoogweslie zei het al in de albemene beschouwingen. Hij noemde Cohen niet voor niks de grote gedoger.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 21:14

@Pantheon | 16-01-12 | 21:09
Is dat nu al duidelijk? Na een ruim jaar gedogen? Je laat slechts zien geen verstand van politieke processen te hebben, aangevuld met een gebrek aan geduld. Maar ik deel je mening dat Emiel het nu maar moet doen. De timing is perfect (for failing)!

Alkibiádès | 16-01-12 | 21:12

Bij VPRO Ned 2 Jim Rodgers mijn favoriete economische deskundige bekritiseerd door een Frans Duitse Pedo en een anti kapitalistische afhaalchinees.

idopane | 16-01-12 | 21:12

Alkibiádès | 16-01-12 | 21:04 |
Hmmm, zoals eerder een centrum-rechts kabinet ons het zoet beloofde?

Strangetown | 16-01-12 | 21:10

@ad melkert | 16-01-12 | 21:05
En vergeet niet dat daar de kans ligt om onze Europese buren te vertellen dat we de asbakken gaan legen en dat ze naar huis moeten, omdat wij morgen vroeg weer op moeten staan om hard te werken!

deraderendraaien | 16-01-12 | 21:10

Het is inmiddels wel duidelijk dat Wilders niet kan brengen wat hij belooft. Laat Emiel het dan maar eens proberen! Nu Europa over onze begroting waakt kunnen we ons wel wat strapatzen veroorloven! Gewoon omdat het kan... Yoe Go Emiel!

Pantheon | 16-01-12 | 21:09

Willianus Wortelus | 16-01-12 | 21:03 | + 0 -

En zolang de SP blijft pieken kan Wilders niet de stekker eruit trekken .

Eurotokkie | 16-01-12 | 21:08

@Santac | 16-01-12 | 20:57
Dat zeg ik toch ook, dropsleuteltje van me!

Parsons | 16-01-12 | 21:08

@pius | 16-01-12 | 21:02
Als je in een sociale huurwoning woont. Ik wil best met getallen gaan smijten, maar gemeentes waar de SP momenteel het college vormt c.q. de vorige raadsperiode heeft gevormd kennen de hoogste OZB en aanverwante tarieven van Nederland.

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 21:08

dlseth_ | 16-01-12 | 21:00 | + 0 -

Goed om te lezen dat er in ieder geval vanuit rationaliteit wordt gedacht. Geeft de burger moed.

vlo | 16-01-12 | 21:06

Wees blij jongens dan heb je straks nog een extra keuze er bij. De SP voor het verdedigen van de sociaal-economische waarden en de PVV voor toezicht op verkeer en veiligheid en voorkoming van de tsunami van buitenlanders (met stiekeme steun van de SP, maar goed). Dan blijft het milieu en mooi het stokpaardje voor Klein Links, en kunnen de zich intellectueler voelende Linkschmenschen nog steeds terecht bij D66. En met een beetje geluk heeft de kiezer straks de PvdA ge-euthaniseerd (en vervalt stokpaardje ontwikkelingswerk, het nepotisme en de banencaroussel). Dus het wordt steeds mooier in Den Haag.

ad melkert | 16-01-12 | 21:05

Een links kabinet met SP aan het roer lijkt me briljant! Bear with me. Iedereen met een greintje verstand weet natuurlijk dat linkse politiek inhoudelijk gezien net zoveel voorstelt als de prestaties van Nederland op het Eurovisiesongfestival.

Een kabinet-Roemer is natuurlijk een drama voor alles en iedereen met creativiteit, werklust, doorzettingsvermogen en een drang naar een betere toekomst. Maar goed, zo'n kabinet duurt hoogstens vier jaar. In vier jaar bereikt een gemiddeld kabinet doorgaans vrij weinig, dus echt heel veel (of heel hard) gaan we er niet op achteruit met z'n allen. Het zal voornamelijk vier jaar totale stilstand zijn.

Waarom is het dan zo briljant? Nou, zeker nu in de tijden van economische malaise en het toekomstig instorten van de euro kan geen enkel kabinet het (in de ogen van het electoraat) goed doen. Het kabinet-Rutte, dat helemaal zo slecht nog niet is als men ons wil doen geloven, gaat peilingsgewijs vooral gebukt onder slechte (macro-) economische omstandigheden waar het totaal geen grip op heeft, simpelweg omdat een kabinet van ons minuscule landje daar geen grip op KAN hebben.

Een SP-kabinet nu is briljant omdat die linkse figuren dan de nadelige effecten van de huidige situatie moeten dragen. Men zal snel genezen zijn van de idioterie van de SP, rest assured. Nu krijgt een rechts kabinet de klappen. Tsjah.

Alkibiádès | 16-01-12 | 21:04

Beter dat ze nu pieken dan met de verkiezingen.

Willianus Wortelus | 16-01-12 | 21:03

Ach, de hele Staat der Nederlanden is al een ramp, wie er ook de regering vormt. Uiteraard wordt een SP regering een rampzalig bestuur, maar stel nou dat ze in hun verkiezingsprogramma als enige partij zou zetten:
"Nederland uit de EU." (stel hè)

Dan geef ik m'n principe voor 4 jaar op en stem ik SP.
Dat dan weer wel.
En dan ook echt uit de EU. Dan neem ik die 4 jaar rampkabinet op de koop toe.

Stormageddon | 16-01-12 | 21:03

Beste partij van Nederland de SP zeker op lokaal niveau. Jammer dat hun plannen te utopisch zijn alleen en onbetaalbaar bovendien.

Maarja, dat is tegenwoordig toch geen probleem meer.

pius | 16-01-12 | 21:02

Hoop niet dat het zo ver komt............ Mocht het wel zo ver komen dan zullen we hier nog eens gaan terug verlangen naar de PvdAhahaha....

Hobbykip | 16-01-12 | 21:02

@Eurotokkie | 16-01-12 | 20:55
Zoals de amerikanen het zeggen; "Better the devil you know than the devil you don't.".

Helaas is er naast Wilders geen enkel alternatief waarvan ik niet spontaan moet gaan kotsen. Bij Wilders voel ik al wel de brokjes in mijn keel maar kan ik het nog net weer doorslikken..

dlseth_ | 16-01-12 | 21:00

@Kwatz | 16-01-12 | 20:53 | + 0 -

Ik ben geen SP-stemmer. Integendeel. Maar zelfs ik zie dat de partij veel meer zegt en wil dan dat.

Santac | 16-01-12 | 20:58

Pinokkio39 | 16-01-12 | 20:55 | + 0 -

Ach je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:58

@Parsons | 16-01-12 | 20:24 | + 1 -

Gefeliciteerd, deze comment behoort tot uw meest onnozele. De SP is sinds jaar en dag namelijk de meeste anti-Europese partij, nog voor iedere andere.

Santac | 16-01-12 | 20:57

Straks staan er door het toe doen van de SP een overschot aan invalideparkeerplaatsen bij de winkelcentra.

Smalhout | 16-01-12 | 20:57

@smdyasc | 16-01-12 | 20:53
Dat zou meer zoden aan de dijk zetten dan nu met het CDA erbij!

deraderendraaien | 16-01-12 | 20:55

Gaat niet gebeuren.

De Duitsers die Berlusconi en Papandreou hebben weggemaakt gaan echt niet toestaan dat de commies het bij de buren overnemen.

Beetje rommelen in de marge van het democratische gedeelte der constitutionele monarchie mag natuurlijk wel. Henk en Ingrid moeten tenslotte ook hun stem ventileren.

zovoklets | 16-01-12 | 20:55

dlseth_ | 16-01-12 | 20:52 | + 0 -

Wilders heeft zijn ziel verkocht dit is nu wel duidelijk.

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:55

@eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 20:29

Ja, van die mannen die ook Tanja Nijmeijer zouden doen.

Brrrrr. Koude rillingen.

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:54

Maar goed, blijkbaar is een groot deel van dit land het eens met de slogan: "Eigen ruifvreters eerst".

Parsons | 16-01-12 | 20:54

Ach... daarna weer rechts. Zo gaat het altijd, 'het volk' heeft het geheugen van een visstick. Hoewel ik een links(ige) regering geen haat toe draag: rechts behartigt onze belangen ook niet.

Muntstuk | 16-01-12 | 20:53

Niet slecht voor een slagerknecht uit Oss, het enige wat hij roept is dat de rijken meer belasting gaan betalen en dat de benzine duurder moet worden.... Kwartje van Emille ????

Kwatz | 16-01-12 | 20:53

Zolang de SP nog niet doordemidden + 1 heeft, kan het zeteltechnische alternatief uitgeprobeerd worden en waarom ook niet eens proberen, polderen maar: VVD, PVV, SP, als het de rest van het 2e kamertuig maar buiten Vak K houdt.

smdyasc | 16-01-12 | 20:53

@Tommygunner | 16-01-12 | 20:48
Ik denk daar ook wel eens aan, maar ik kan niet tegen het oeverloze domme gelul. Daar heb ik de panelen al voor.

Parsons | 16-01-12 | 20:52

De SP is, net als de PVV, een apart maar typisch Nederlands verschijnsel; in de peilingen roept men het hardst en stemt men op extremen..

Om daarna toch weel een lul onder de PvdA, CDA of VVD rood aan te vinken op het papiertje dat de staat toch niet boeit.

dlseth_ | 16-01-12 | 20:52

Dat stuurloze gedoogexperiment dobbert nog wel een poosje verder op de golven van de crisis.. Gewoon blijven glimlachen en maar hopen op niet al teveel averij.

Lobo | 16-01-12 | 20:51

Ook Roemer en zijn club zal beseffen dat de motor moet blijven draaien om de vaart der volkeren er in te houden en water bij de wijn schenken.
Een alternatief is er simpelweg niet voor regeringsmacht.

Strangetown | 16-01-12 | 20:51

De SP, de partij voor mensen met een trechter in de mond en in de broekzakken.

Smalhout | 16-01-12 | 20:50

Van Dikhout | 16-01-12 | 20:48 En elke cavia z'n eigen agent.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:49

Ik weet het niet meer. Het liefst zou ik er zelf gaan zitten, maar dan wel zonder al dat geouwehoer eromheen...

Tommygunner | 16-01-12 | 20:48

borderlijntje | 16-01-12 | 20:47 | + 0 -

En geef ze eens ongelijk.

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:48

En dan in 2016 afschaffen van stemrecht en democratie omdat de SP zelf wel weet wat beter voor het volk is.

25TaLife | 16-01-12 | 20:48

Vóór de verkiezingen werden de sociale paragrafen van de PVV en SP naast elkaar gelegd en deze vertoonden veel overeenkomsten. Echter, toen Papa Greet echte keuzes moest maken, bleek zijn VVD-tikker vele male groter dan zijn sociale geweten. Hoe was het ook alweer? Meer handen aan het bed, meer blauw op straat, strengere straffen en eh... en eh...
Tja, Ome Emile duikt in het sociale gat dat Papa Greet achterlaat en dat vindt een aantal GS-ers levensgevaarlijk. Maar het maakt mijns inziens geen reedt uit wie er in Vak K zit. Als je maar met 130 km/u in de file mag staan. De rest is onbelangrijk. Toch?

Van Dikhout | 16-01-12 | 20:48

Toen deze peiling bekend werd, was het echt een waanzinnig feest bij Occupy Utrecht! Ze sprongen alledrie een gat in de lucht

borderlijntje | 16-01-12 | 20:47

Ik maak maar geen grappen over zijn moeder.

de vleesgigant | 16-01-12 | 20:45

@ oplichter | 16-01-12 | 20:35
De mensen die jouw uitkering betalen wegwensen, slim Einstein!

Crusher | 16-01-12 | 20:45

Zonder moe Meulenbelt bijna het overdenken waard.

gentle giant | 16-01-12 | 20:45

miko | 16-01-12 | 20:41 En geen onvertogen woord.

Ik dacht nog dat het wel lachen zou worden met Roemer die zich hier oplichter noemt.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:42

spanarchist | 16-01-12 | 20:38 | + 0 -

Maar als Rutte aan Wilders vraagt om het roer over te nemen duikt Wilders de machinekamer in .

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:41

@zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:39
Vond hem het jorissen niet waard.

miko | 16-01-12 | 20:41

Dan gaan we met zijn allen in Pyongyang studeren.

de vleesgigant | 16-01-12 | 20:40

Toch hebben die Chinezen dat weer goed gezien: de zak met geld waarmee indertijd de SP is opgericht, levert een behoorlijk rendement op.

borderlijntje | 16-01-12 | 20:40

oplichter | 16-01-12 | 20:34

@-Edit-: Hij mag van mij best een afwijkende mening hebben hoor.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:39

@CoffeePatch | 16-01-12 | 20:37
Waar, bedankt.

miko | 16-01-12 | 20:39

Ach... ik heb ooit Groenlinks, SP, D66 én VVD gestemd... na al die jaren voer zien rechtse mensen mij nog altijd als links persoon en en linkse mensen mij als rechtspersoon...

Discussie voeren over politiek is netzo zinvol als kippen voeren.... je doet het, maar uiteindelijk vreet je de ander op..

overVecht | 16-01-12 | 20:39

Zelfs met 76 zetels zal de SP nog wel een excuus verzinnen om niet te hoeven regeren. "Stem tegen, stem SP", daar houdt het wel ongeveer op.

spanarchist | 16-01-12 | 20:38

Grappig als de SP gaat proberen om met de PVV een coalitie te sluiten. Dan weten we of de PVV nou echt zo links is of toch een marketingtruuk van de VVD om de niche te pakken.

mokum4all | 16-01-12 | 20:38

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:37 Die wordt nog gesmeerd. Die tomaat komt keihard en droog.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:38

Links lullen niks meer vullen, inleveren je centjes, allemaal, al je centjes!! Communisme rules...

John Doorzon | 16-01-12 | 20:38

Tijd voor een echte sociale solidaire partij als je het mij vraagt.

Maar wel eentje die nu eindelijk sociaal is naar en solidair is met de belastingOPHOESTERS, de ruifvullers, de nr. 1 groep van belastingbetalers van Nederland: Het MKB!!

Optyften met dat solidair en sociaal zijn naar die nietsbetekenenden van onze maatschappij. Parasieten van om het even welk ander diersoort roeien we uit, maar onze eigen parasieten stimuleren we. Hoe krijg je een maatschappij ziek?

En dan wil ik geenszins zeggen, dan we onze parasieten moeten gaan uitroeien (want het idee alleen al is te ziek voor woorden), maar ze mogen wat mij betreft na decennia toch eindelijk eens een keer ongezien de tyfus krijgen. Binnen EN buiten Nederland.

Tijd dat we eindelijk eens voor onszelf en onszelf alleen zullen hoeven te werken.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 20:38

Typisch tijd om de baas weer eens te polsen voor een lokaal contract onder de palmbomen.

Biff Eagleburger | 16-01-12 | 20:37

miko | 16-01-12 | 20:31 |
Een sociale staat is iets anders dan een socialistische staat.

CoffeePatch | 16-01-12 | 20:37

Gelukkig zijn er nu al heel veel banen en is niemand in nederland werkeloos, dat scheelt aangezien de SP tegen commerciële arbeidsbemiddeling is. ik zie jullie bij het UWV, bammetjes meenemen allemaal! Gezellig hoor.....

verkopertje | 16-01-12 | 20:36

@Fijnstoffer | 16-01-12 | 20:34
Sp zijn maoisten.Die gaan alleen over lijken als de rest er beter van word.Net als in China waar 65 miljoen mensen moesten sterven maar de rest wel twee keer zolang bleef leven.
:-)

miko | 16-01-12 | 20:36

oplichter | 16-01-12 | 20:35 Doen ze toch niet.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:36

@oplichter | 16-01-12 | 20:33
Ja, leuk man. De mensen die dit land draaiende houden wegjagen.

Slim hoor.

Parsons | 16-01-12 | 20:35

En voor al die zuur rechtse neo liberalen die dreigen met emigratie.
IK ZEG DOEN!

oplichter | 16-01-12 | 20:35

Fijnstoffer | 16-01-12 | 20:34 Beter zo dan andersom.

Een tomaat in je ster is niet fijn.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:35

@oplichter | 16-01-12 | 20:33
Nou fijn. Ben ik mijn poet kwijt aan links graaituig. Lood om oud ijzer.

Chiant | 16-01-12 | 20:35

@DerUnterMensch | 16-01-12 | 20:29
Inderdaad!!! Nu hebben we een prima regering met capabele mensen zoals JKDJ! Die gooien geen geld over de balk! Gewoon een uniforme en gemotiveerde ploeg die geen tijd verdoet met rare kamervragen stellen over ,ik noem iets geks,kleding.Waar veiligheid van de burgers voorop staat en we niet bezig zijn met idiote zaken zoals dat het tredmolentje van de hamsters groot genoeg is.Die de graai cultuur eens echt aanpakken.

miko | 16-01-12 | 20:35

-Edit: Kap 'es met trollen.-

oplichter | 16-01-12 | 20:34

Met de SP gaan we eindelijk een keer regeren in plaats naar een poppenkast kijken.

Eurotokkie | 16-01-12 | 20:34

Ik zal dus nooit SP stemmen. Dan nog liever... Ja, welke partij eigenlijk.

Boerenhoofd | 16-01-12 | 20:34

De SP voert nog altijd het symbool van het links-fascisme: de communisten-ster in die tomaat. Een teken van sloten vergoten bloed.

Fijnstoffer | 16-01-12 | 20:34

oplichter | 16-01-12 | 20:33 Krijgen we links graaituig en na vier jaar stemt iedereen weer rechts omdat díe dan weer mooiere beloftes hebben.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:34

Ook een grote SP heeft nog altijd minstens vier andere partijen nodig voor een kabinet, waarvan minstens twee die daarmee zelfmoord zouden plegen. Geen paniek mensen, die Van Rossum draait met alle winden mee. Op naar Rutte-II, wegens succes geprolongeerd!

borderlijntje | 16-01-12 | 20:33

-weggejorist-

oplichter | 16-01-12 | 20:33

@CoffeePatch | 16-01-12 | 20:27
Tel daarbij op de PVV kiezers die een sociale staat willen maar dan zonder Islamieten en wat over is van de PVDA.

miko | 16-01-12 | 20:31

Ik snap het. Met Rutte (130 vraagt meer brandstof maar je bent er sneller dus duurt het niet zo lang) en het héle CDA in twijfel (de dissidenten hadden gelijk) en een gedoogweslie (we doen pas iets als die e-mail uitlekt) in de coulissen is het voor de SP gewoon prijsschieten.

Zó, lange zin maar het is niet anders.

zeg maar jansen | 16-01-12 | 20:31

De SP heeft haar geschiedenis tegen; je wilt geen partij aan de macht die openlijk het gedachtengoed van Stalin, Mao en die andere lievertjes steunde.
Daarnaast is het een partij die naar buiten toe een sociaal en vriendelijk oogt, maar intern men elkaar het licht in de ogen niet gunt (het is niet alleen die afdrachtregeling die, lokale, SP-politici besluit te doen opstappen).
Kortom, de SP aan de macht, blij dat ik in Frankrijk overnacht.

kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 20:29

"Komt omdat iedereen zo blij is dat die mevrouw met d'r verbaal gewelddadige opvliegers aan de Kant geschoven is. Omdat Emile duidelijke taal spreekt. Omdat Emile leuke grapjes maakt met een lievige zachte G."
Nee het komt omdat mensen de ballen verstand van politiek hebben. Een SP in de regering zou een ramp voor het land zijn.

DerUnterMensch | 16-01-12 | 20:29

@ applaus voor de paus 20:28

Dat vinden sommige mannen juist erg aantrekkelijk...

eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 20:29

Weet je wie ook een nepsocialist was ?

Gier | 16-01-12 | 20:29

* Snel claimen doet: *
emigreren.nl
noodtoestand.nl
weesdepaniekvoor.nl
staatsschuldexplosie.nl
helpdenederlandersdewinterdoor.nl
eigenhuisopkoopcentrale.nl
waardeloospensioenopkoper.nl
lommerd.nl
koopverstand.nl
belastingontduiken.nl
onderwijsinbelgie.nl
duitseboodschappenonline.nl
bestelgezondheidszorg.co.uk
schuilkelders.nl
subsidies.nl
zinloostijdverdrijf.nl

Chiant | 16-01-12 | 20:29

Het is wel eens het proberen waard. Dat maoisme. Welbeschouwd heeft het China op lange termijn ook geen windeieren gelegd.
*verbrandt vast zijn Ayn Rand boeken*

Dikr | 16-01-12 | 20:29

Het was toch altijd: stem tegen, stem SP!

eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 20:28

En dan nog het ergste: SP-vrouwen scheren hun benen en oksels niet.

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:28

30 zetels van de 150, dat komt neer op 20% van de Nederlanders die een socialistische maatschappij wil, dat is best veel.

CoffeePatch | 16-01-12 | 20:27

Tomatenketchup wordt verplichte kost als de SP aan de macht komt!

eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 20:27

Ik schat half Maart het einde van dit kabinet!
En half april PVV en SP samen op het bordes met de Kamervoorzitter!

deraderendraaien | 16-01-12 | 20:26

De SP is in feite de lachende derde.

Boerenhoofd | 16-01-12 | 20:26

Occupy-tuig is het. ALLEMAAL!

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:26

-weggejorist-

oplichter | 16-01-12 | 20:26

Les 1: Geld verdienen op de interwebs.

Schrijf een stukje wat zowel de linkse, rechtse danwel de zwevende kiezer trekt...

400+ comments gegarandeerd...

overVecht | 16-01-12 | 20:25

SP aan de macht? Dan gaat papa lekker emigreren. Mensen, het rode gevaar komt eraan! Beware!

Den Meester | 16-01-12 | 20:25

@Herr Knäckebröd | 16-01-12 | 20:22

Dat is niet waar. Rutte I is een prima kabinet.

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:25

Sociale polder.Ik denk niet dat de sp zoveel slechter zou doen als menig andere partij.Dat is namelijk te moeilijk. Je krijgt Nederland echt alleen maar kapodT als je het geld naar een of andere corrupt land stuurt......

miko | 16-01-12 | 20:25

Wist je dat teveel tomaten giftig zijn?

Vroomshoopmafia | 16-01-12 | 20:25

Goeie slogan: SP? NEE!!!

Rheia | 16-01-12 | 20:24

-weggejorist-

oplichter | 16-01-12 | 20:24

Zelfs die linkse volidioten beginnen in te zien dat we zo snel mogelijk moeten kappen met dat gelik naar Europa.

Parsons | 16-01-12 | 20:24

SP = geen medische zorg voor werkenden, alleen voor onrendabelen.

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:23

Van tomaten raak ik aan de dunne.

ZDEV | 16-01-12 | 20:23

Hebben we ook net nodig, die laatste financiële mokerslag. Als we naar de klote gaan, dan gewoon goed.

ZKH EénOog | 16-01-12 | 20:22

Och regering, links, rechts of midden uiteindelijk doen ze toch waar ze zelf zin in hebben.

Herr Knäckebröd | 16-01-12 | 20:22

Als de SP aan de macht komt, verhuis ik naar China of Noord Korea. O wacht!

Vroomshoopmafia | 16-01-12 | 20:22

Stop PvdA-bashen. De SP is het rode gevaar!

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:22

Prima plan, kunnen we eens zien wat voor mooie dingen democratie allemaal oplevert.

“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Pasta-saus | 16-01-12 | 20:21

SP = zuurverdiend geld inleveren bij ambtenaren + einde koopzondagen (rode Jehova's) + rijen voor winkels + ideologie verplicht op scholen + benzineprijs 4 euro/liter.

applaus voor de paus | 16-01-12 | 20:21

Als de SP aan de macht komt stop ik met werken, if you can't beat them join them.

Bluto Blutarsky | 16-01-12 | 20:21

De hele linkse maffia op een hoop vegen en afvoeren en de PVV erbij alstublieft

Ordentelijk | 16-01-12 | 20:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken