Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VARA: "Rechtse mensen zijn humorloos"

mercitacoroneliseenhumorlozedoos.jpgStigmatiserende haatzaaierij bij het VARA/BNN-propagandavehikel Joop.nl. Freelance journaliste en klaarblijkelijk totaal verknipte haatlinkse moralmadam Mercita Coronel beweert in een betoog dat rechtse mensen geen goede cabaretier kunnen worden omdat ze onderontwikkelde hersens hebben. Eigenlijk vindt Mercita Coronel rechtse mensen minderwaardig. Rechtse mensen zijn namelijk gevoelloze, gewetenloze en zielloze zombies zonder een greintje creativiteit. “Het is natuurlijk niet voor niets dat de humor van links komt en niet van rechts. Humor heeft vooral te maken met creativiteit, (zelf)relativering, empathie en… engagement, hetzij met de mens of de wereld. Eigenschappen die ‘de’ rechtse mens veelal ontbeert.“ Komt ook vanwege de chronische geldwolverij, aldus Mercita. “Het publieke emotionele leven van de rechtse mens daarentegen wordt meestentijds door hooggestemde idealen noch emotionele pijn gedreven, maar door, ja, daar is ie weer, de dikte van de portemonnee. Die pijn in zijn portemonnee wil hij niet creatief in het theater relativeren, maar creatief via belastingtrucs of de politiek in klinkende munt terugkrijgen.“ Heilige Maagd Maria tijdens een AIDS-bukkake, hoe staatsdebiel wilt u uw linkse verhevenheid hebben? Een betoog om duidelijk te maken dat het lachende gierenbrullen qua humor van Lebbis, Dolf Jansen, Jan-Jaap van der Wal en Freek de Jonge overloopt van creativiteit want links. Juist. Er zit meer ketchup in een zongedroogde tomaat dan humor in die hele augurkzure linkse fatsoensgestapo. Mercita Coronel zelf is zo grappig als een stoeptegel met steenpuist. Check die puike taalvondsten als: "tot slot hebben rechtse mensen waarschijnlijk dus met falende hersenfuncties te maken." Serieus WTF?! Links-depressief die humor gaat duiden middels elitairzuur archaïsch hokjes denken en het vernietigend stigmatiseren van andersdenkenden door hen als üntermenschen voor te stellen. Nou, LACHEN MERCITA! De echte grap is natuurlijk dat Mercita Coronel dit allemaal echt gelooft. En met haar Von Jolo, die als hoofdredacteur dit gereutel van een seniele incontinentieluier onderschrijft door het artikel te plaatsen. Het is hilarisch omdat ze het menen. Dat zulke mensen echt bestaan. Vinden wij dus humor in de categorie tanden verbrijzelende faceplant. Want dat is wel wat Mercita Coronel hier tekstueel doet. Mooi.

Reaguursels

Inloggen

Ik denk dat als Jole 80 jaar geleden geleeft had dat zelfs Hitler hem had gevraagd om wat rustiger aan te doen met al die propaganda...

Xentor | 05-01-12 | 10:45

Niks is zuurder als een linksmensch. Jaloezie, achterdocht en intolerantie zijn zijn kenmerken. Plus volslagen misplaatste arrogantie. Hun lachen is eigenlijk een zure boer.

lekker wijf | 04-01-12 | 18:11

Linkse humor is als een pindakaasvloer: op voorhand bedorven en altijd op kosten van de gemeenschap

Druiloormannetjes | 04-01-12 | 12:09

Nee... Stalin die had pas humor...

number668 | 04-01-12 | 08:50

Verander in het stuk het woord "rechtse mensen" door het woord "moslims", en de wereld staat in brand... Overal op de zal de vara vlag worden verbrand. En een fatwa zal worden uitgesproken over alle vara leden... Mercita zal de volgende dag niet halen, en gestenigd worden gevonden in de kliko van een moskee...

number668 | 04-01-12 | 08:48

ik ben best wel rechts en beschik over een groot gevoel van humor,

Ik ken mensen die een elektrische auto hebben en die gebruiken omdat het milieu minder belast wordt. Vervolgens wel in deze auto stappen om tegen een kerncentrale te protesteren. Terwijl wij die nodig hebben om elektrische auto's te laten rijden.

Is dit rechtse humor?

dolffie | 04-01-12 | 08:19

Dat meisje Coronel zal toch geen familie zijn van...

Anders nog? | 04-01-12 | 02:18

O mijn god, het gaat al gierend de bocht uit bij schitterende aannames als:
- gevoel voor humor gelijk stellen aan cabaret. WTF?
- stellen dat linkse mensen meer gevoel voor (zelf)relativering hebben. Die kan je toch echt niet overeind houden. Niemand neemt dingen / zichzelf zo serieus als overtuigde linkse wereldverbeteraars
- stellen dat het emotionele leven van rechtse mensen geregeerd wordt door de portemonnee
etc. etc.

Eens met de reaguurder die een hoax vermoeden. Dit kan geen serieuze poging tot een column zijn.

Gen. Maximus | 03-01-12 | 23:04

@Johnny Quid
Leuk geschreven.

blacktip | 03-01-12 | 23:00

Linksche humor in 4 woorden; lach of ik SCHIET!!!11!!

Al SchietjemeLevend | 03-01-12 | 22:56

Klinkt als een goed opgeleide journalist die na gedegen onderzoek causale verbanden heeft getrokken...

Dat dogmatische gelul, wordt er zo moe van...

troctolite | 03-01-12 | 22:50

Freek vond ik heel heel vroeger leuk om zijn spitsvondigheid en het vermogen om allerlei verhaallijnen aan via omwegen aan elkaar te breien, maar toen was ik nog op een leeftijd dat ik me helemaal niet met politiek boodschappen erachter bezighield...

Bamzaaiert | 03-01-12 | 22:38

Stelling klopt niet. Zoals Wouter Bos vertelt:
Rechtse mensen hebben iha een vrolijkere kijk op het leven.
Want als een linksemens niet succesvol is, is de wereld rechts.
Als een rechtsemens niet succesvol is, is de wereld ... nog steeds rechts.

hotmint | 03-01-12 | 22:17

-weggejorist-

VoorZetsel | 03-01-12 | 22:05

-weggejorist-

VoorZetsel | 03-01-12 | 22:05

Die Linkse Kerk barst van de humor:
1, het tijdelijke kwartje van Kok
2, het stekker doosje van Jolande,
3, terror Duiventak
4, rotzooiende Marico
5, ...

Inderdaad, links is lachwekkend

VoorZetsel | 03-01-12 | 22:05

Moeten ze toch wat vaker even verder kijken dan de landgrens. In nl heeft slinks het voor het zeggen in "kunst" land. Daarbuiten gelukkig niet.

OpenDeur | 03-01-12 | 21:52

Links... Rechts...
Kap godverdomme eens met die politieke onzin, en zorg dat we onze huizen en spaarcentjes niet kwijtraken aan de bankmaffia !!
Ik ben die moddergooiende tyfes houding van heel links/midden/rechts zo ontzettend zat. Eigenlijk moeten ze allemaal eens ff flink met hun neus in de stront geduwd worden, want ze blijven die kut spelletjes spelen.

P5ycH0 | 03-01-12 | 21:41

Het is precies andersom. De wereld staat bol van rechtse cabaretiers uit binnen en buitenland, het zijn echter de humorloze linkserts die de grappen eenvoudigweg niet snappen.

MorbideBloemist | 03-01-12 | 21:36

-weggejorist-

deraderendraaien | 03-01-12 | 20:40

Zal best maar ze betalen wel de rekeningen.

lidlbier | 03-01-12 | 20:38

kolonel, coronel ... coronel waar heb ik die naam meer gehoord

harob | 03-01-12 | 20:18

Humor heeft volgens mij voornamelijk een basis in leugen en bedrog. De luisteraar met je verhaal een bepaalde richting op laten denken om vervolgens in het plot een (al dan niet absurdistische) kwinkslag te maken die een volkomen andere richting neemt dan in het voorgaande werd voorgespiegeld.

Thunderchild | 03-01-12 | 20:09

Is het niet zo dat de VARA alleenrecht heeft op de oudejaarsconference? Dan is de link(s) en 'humor' snel gemaakt.

einzelgänger | 03-01-12 | 20:00

@Hölzenbein | 03-01-12 | 19:34
Hoezo? Ben jij stiekem niet toch leuk dan?

doenormaal! | 03-01-12 | 19:36

@doenormaal! | 03-01-12 | 18:03
Ben je nou nog steeds bezig heulsuse? Je weet toch dat je het bij het verkeerde eind hebt...

Hölzenbein | 03-01-12 | 19:34

@Fopspeen | 03-01-12 | 18:35 | + 2 -Ach, ik ben het wel met deze mevrouw eens. Links heeft humor, want ik lach me al 20 jaar helemaal suf om de naïviteit van PvdA en de ellende die ze hebben aangericht. Om het helemaal af te maken hebben ze zelfs de grootste clown als lijsttrekker geselecteerd. Daarnaast frauderen ze er op los en bestaat alles uit vriendjespolitiek en smijten met andermans gelden. Nou, als dat geen humor is!
Fopspeen | 03-01-12 | 18:35 | + 2 -

Pijn in m'n buik van het lachen :-)

Smalhout | 03-01-12 | 19:25

Volkert van der Graaf, daar kun je ook ontzettend mee lachen.

de honden blaffen... | 03-01-12 | 19:20

Laat je eens lekker neuken fatsoentrol. Hopelijk ben je dan weer gereset.

ad melkert | 03-01-12 | 19:06

Links heeft wel humor maar dat hebben alleen ze zelf niet door'.De maakbaresamenleving' Hoe verzinnen ze het. Om je dood te lachen.

Smalhout | 03-01-12 | 19:05

Ik kan ook meer om linkse mensen lachen, maar of ze dan ook echt humor hebben? Ik lach om linkse occupy'ers die terwijl ze tegen het kapitalisme demonstreren lekker de door mammie gebrachte zakken chips en flessen cola naar binnen werken.

Andere mensen voor je laten werken en alleen maar om het systeem janken duidt dan wellicht op een grote hersencapaciteit, want het is inderdaad best slim om zelf lekker niks te doen: Maar als de linkse mensen ineens slim zijn en gevoel voor humor hebben, dan denk ik dat ze ook slim genoeg zijn om van het idee af te stappen dat ze moreel superieur zijn. Ze zouden dan toch ook in moeten zien dat ze met al hun gejank nog nooit met een oplossing zijn gekomen voor de shit waar ze al jaren over janken, en waar rechts overigens al jaren de schouders onder probeert te zetten.

De zelfspot van links spat er vanaf.

feutmans | 03-01-12 | 19:03

Wel eerlijk graag. Wie heeft er nou niet gelachen om de dat 'wetenschappelijk' vastgestelde gebrek aan zelfrelativering bij rechts? En dan ook nog zomaar op Joop.
We wachten op Willem Holleder die zich op Joop opwindt over het gebrek aan blauw op straat doordat die gewelddadige crimineel Graus zo nodig caviapolitie moest.

WirMachenMusik | 03-01-12 | 18:58

Dan zijn veruit de meeste vrouwen ook rechts. Ik heb zelden een vrouw betrapt op een goed gevoel voor humor.

Steek die maar in je zak, Mercita Coronel!

Rector Reflector | 03-01-12 | 18:52

Ik was vroeger links, ben ik dan nu ook meteen mijn humor verloren?
Het is zo grappig terwijl iedereen weet dat de linkse fanatiekeling alles heeft behalve humor of enig zelfrelativerend vermogen.
Een goede serie over linksen en humor: PORTLANDIA
Eevn downloaden en lach met de stereotype linksch menschen.

Lompe Loel | 03-01-12 | 18:52

Laten we ook nog even zien of zij deze humor begrijpen:

Rode Hond of Bedrijfspoedel?

Cohen blijft ons verbazen; deze man heeft blijkbaar nog steeds niet door, dat de typering “bedrijfspoedel” die Wilders voor hem in het leven riep, wat velen betreft een aanpassing dan wel toevoeging behoeft. Wat wij Amsterdammers (en dan de échte, die begaan zijn met hun stad en land, die zelf toegevoegde waarde leveren) allemaal hebben gezien, is dat deze jankende rode hond, die feitelijk met de staart tussen de poten van het politieke toneel had moeten verdwijnen, zijn positie alsnog tracht te consolideren door als een hondsdolle om zich heen te happen. Commentaar op een regering leveren in een crisistijd is altijd gemakkelijk. Noodzakelijke bezuinigingen vormen een onderwerp waar de gehele PvdA (en met name meneer Cohen) niet mee om kan gaan. Nee, deze man en zijn beleid hebben Amsterdam miljarden (extra!) gekost en meneer heeft de stad, die daardoor óók letterlijk op instorten staat, verlaten om als held te worden onthaald in de landelijke politieke arena. Waar hij nu eveneens een modderfiguur slaat. De parallel “jankende rode hond” is op deze persoon beter van toepassing dan het nog enigszins chique klinkende “bedrijfspoedel”.

Insinueren dat de achterban van de PVV (laten we zeggen “Henk en Ingrid”), beter af zou zijn tussen de Koutars en Mohammeds van zijn eigen geldverslindende clubje en tegelijkertijd nog steeds blind zijn voor zijn eigen negatieve effect op de populariteit van zijn partij, hoe ongeschikt kan iemand zijn? Oorlog is brood voor het volk, lijkt deze beroepstheedrinker te denken? Zet mensen op tegen de “vijand” om de aandacht van je eigen falen af te leiden! Nee Cohen, had dan liever net zoals je rood-groene collega Halsema op tijd gewoon je (andere) ware aard laten zien en had eieren voor je geld gekozen. Amsterdam is (relatief gezien) blij met je opvolger, nu Nederland nog (Henk, Ingrid, Mohammed én Koutar!)...

K. Metjes | 03-01-12 | 18:51

Nee joh, het is pas lachen met de bedrijfspoedel, Emil Roemer en Femke. Dijenkletsen met Marcel van Damn, Hanneke Groenteman en Guusje ter Dorst, Jan Dronk, ehh Pronk. Nou ehh, hoeveeel je er ook in gooit, ik heb nooit met noch om hen gelachen. Kan ik van Wilders niet zeggen, die man heeft humor...

K. Metjes | 03-01-12 | 18:38

Ach, ik ben het wel met deze mevrouw eens. Links heeft humor, want ik lach me al 20 jaar helemaal suf om de naïviteit van PvdA en de ellende die ze hebben aangericht. Om het helemaal af te maken hebben ze zelfs de grootste clown als lijsttrekker geselecteerd. Daarnaast frauderen ze er op los en bestaat alles uit vriendjespolitiek en smijten met andermans gelden. Nou, als dat geen humor is!

Fopspeen | 03-01-12 | 18:35

Ze lijkt me overigens gewoon links-populistisch dus rechts bezig, dus saaie doos.

Neut | 03-01-12 | 18:34

WirMachenMusik | 03-01-12 | 18:24 |
Bij de sectie is gebleken dat de mediaal prefrontale cortex van Toon buitensporig goed ontwikkeld was. Het kan dus niet anders dan dat Toon links was.

Schoorsteenveger | 03-01-12 | 18:27

"Toon Hermans en Najib Amhali bijvoorbeeld, die hun Sinterklaasleed omzetten in een grappige anekdote."
-------------
Najib Amhali?? Heb ik als 'lachen-is-gezond-therapeut' iets verontachtzaamd?
Toon Hermans, links?
Begin ik nou te dementeren of wordt een paar regels verder echt Geert Wilders zelfs bij implicatie 'linksrum vereinnahmt'?

WirMachenMusik | 03-01-12 | 18:24

ikke ikke en de de rest kan stikken vind ik best wel lachen....

Letteke | 03-01-12 | 18:20

Mercita Coronel, een mooie naam voor een domme gans.
Mercita hakt de wereld in tweeën, met aan de ene kant de goede mensen, de linkse mensen, en aan de andere kant de slechte mensen, de rechtse mensen. Humor, zo moeten wij van het domme gansje begrijpen, vooronderstelt alle eigenschappen van de goede linkse mens, en is onverenigbaar met de eigenschappen van de slechte rechtse mens. Ergo, rechtse mensen zijn slecht en hebben geen humor.
Maar het domme gansje is nog dommer dan we op basis van het bovenstaande reeds kunnen besluiten. Zij beweert namelijk dat een politieke voorkeur niet alleen bepaalt of je een goed mens bent dan wel een slecht mens en of je humor hebt of niet, nee, de politieke voorkeur bepaalt volgens haar direct de bouw van de hersenen: rechtse mensen hebben een deficit, hun hersenen zijn niet volledig ontwikkeld, terwijl diezelfde hersenen bij linkse mensen volmaakt tot ontwikkeling zij gekomen.
Dommer dan dit kan een domme gans niet zijn zou je denken. Nou, vergeet het maar, een domme gans kan nóg dommer zijn en nóg dommere verbanden leggen, zeker wanneer de lelijke linkse politieke aap eindelijk uit de linkermouw komt. Volgens Mercita het domme gansje is er namelijk een direct verband tussen humor en maatschappijkritiek. Maatschappijkritiek is links, zo betoogt het domme gansje vervolgens, en dus zijn mensen met humor links. En rechtse mensen zijn niet links, dus hebben rechtse mensen geen humor.
Hier worden door het gansje twee sprongen gemaakt die niet deugen. De eerste sprong is het verband dat gelegd wordt tussen humor en maatschappijkritiek. Het is natuurlijk klinkklare onzin dat humor pas humor is als er sprake is van maatschappijkritiek. Het een kan samengaan met het ander maar het een kan het ander ook danig in de weg zitten. Er zijn genoeg lieden die kritiek op de maatschappij hebben en tegelijkertijd een volstrekt gebrek aan humor hebben, en je komt ook genoeg lolbroeken tegen die nog nooit enige kritiek op de maatschappij hebben gehad. Dat maatschappijkritiek vaak blijkt samen te gaan met humor wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat maatschappijkritiek altijd samengaat met humor. Het een is geen noodzakelijke voorwaarde voor het ander.
De tweede sprong is een logisch gezien foutieve redenering die al te vaak gemaakt wordt. Het domme gansje redeneert "Als maatschappijkritiek links is en als alle maatschappijcritici humor hebben, dan volgt daaruit dat rechtse mensen humorloos zijn." Dat is de drogreden van de bevestiging van de consequens. Zoek maar even op, domme gans, nadat je je eerst de grondprincipes van de evolutietheorie hebt eigen genmaakt natuurlijk en inmiddels snapt wat voor onzin je terzake hebt uitgekraamd.
De uitsmijter van het domme gansje, dat wat een apotheose, een climax na een zorgvuldige opbouw had moeten zijn, is zó slap dat je het eigenlijk niet eens dom meer kunt noemen. Wilders, zo betoogt het gansje, is eigenlijk best wel grappig zo hier en daar, maar niet grappig genoeg voor een avondvullend cabaretprogramma.
Was dat het nou Mercita? "Wilders is geen cabaretier"?
En laat je de inmiddels prangende vraag niet helemaal onbeantwoord? Draai je niet in een grote boog om de cruciale vraag heen?
Welnu, dan zal ik 'm stellen, domme, domme Mercita, nadat jij 'm in al je onnozelheid op een presenteerblaadje hebt aangereikt:
Als de goede linkse mens ook de humorvolle mens is, en wij moeten dat volgens jou voor waar aannemen, waarom is het dan zo dat die goede, linkse, humorvolle mens, die geëngageerde, empathische, creatieve (zelf)relativerende mens niet één goede grap over Wilders kan maken? Waarom is het zo dat die goede, linkse humorvolle mens ontaardt in scheldpartijen, verwijzingen naar fascisme en nazisme, verzuipt in verdachtmakingen veroordelingen, schofferingen en kleineringen? Wat is er de laatste jaren met die goede, linkse , humorvolle mens toch gebeurd dat hij zijn humor, voor zover aanwezig, volledig is kwijtgeraakt, volledig verzuurd is geraakt en nog moralistischer is geworden dan meneer pastoor en meneer de dominee? Waarom is de goede linkse humorvolle mens niet meer in staat om op een geloofwaardige wijze maatschappijkritiek en humor te laten samengaan?
Kortom, is het niet zo dat humor samengaat met het vermogen om te relativeren en dat de goede, linkse mens mettertijd zijn vermogen tot relativeren aan het verliezen is? En dat jij nu verkrampt, op een niet-relativerende, humorloze wijze probeert om dat feit te verdoezelen? Bewijs jij met je dommige veroordeling eigenlijk niet op een pijnlijke wijze je ongelijk?
Nee, gans, humor laat zich niet vangen. Humor is de kunst van het relativeren. En relativeren dat kun jij niet.

Schoorsteenveger | 03-01-12 | 18:19

de honden blaffen... | 03-01-12 | 17:56 | + -1 -
Maar toch jammer dat juist links voor de belangen van de rechtse omroep moest opkomen omdat de partijen van rechts het lieten afweten. Kan BTW wel een dubbele gedachte achter zitten. Zolang je die waanzinnig slechte Powned het boegbeeld laat zijn voor rechtse TV zal niemand het in zn botte hoofd halen om daar ook maar een cent aan uit te geven. Misschien was dat dan ook weer de reden dat de rechtse partijen er niks voor voelden om voor zo'n pruts omroep op te komen. Makes u think....

Datzegiktoch | 03-01-12 | 18:18

Wat dacht je van Pim Fortuyn vs. Ad Melkert?

Die nare vent | 03-01-12 | 18:13

caspert79 | 03-01-12 | 16:30
'Het engagement van de rechtse mens beperkt zich immers vooral tot zichzelf, het behoud van eigen goed en geld in het bijzonder'. Het engagement bij links houdt voornamelijk in dat ze het geld van anderen mogen opmaken en daarvan amusement maken waar tegenwoordig slechts 20% van de Nederlandse TV kijkers naar kijken gefinancierd door 100% van de Nederlandse bevolking. Zet dat af tegen de kwaliteit (van het Hek begint bij tijd en wijle bijna seniel te worden. En een Freek die Cruyff vergelijkt met Breivik) en een Dolf Jansen die en publiek zich belachelijk maakt omdat hij schijnbaar op de middelbare school nooit is verteld wat eigenlijk een vergelijking is. En dat hij met dit grote gebrek aan kennis de vloer wil aanvegen met een PVVster die schijnbaar niet weet dat als je 2 dingen met elkaar vergelijkt ze verschillend moeten zijn (Je kunt appelen niet met peren vergelijken). Kijk dat vindt ik pas echte humor. Pretenderen dat je intelligenter bent en niet weten dat een vergelijking in de wiskunde pas kan worden toegepast als er een overeenkomst (=) en de 2 'verschillende' een overeenkomstige relatie (waarde) hebben. Ook de linkse grappenmaker van Rossem zat een paar weken geleden bij de linkse omroep Dion Graus belachelijk te maken toen die niet wist dat de ABN AMRO genationaliseerd was. De lachwekkende zich intelligent noemende professor was echter totaal ontschoten dat het niet Graus was die een beetje dom was maar al die linkse lutsers bij de NOS die en copy en paste hadden vergeten dat Graus had gezegd ‘waarom alleen ABN AMRO niet genationaliseerd’ en onze intelligentere tuinkabouter mag dan ongetwijfeld een voor de gemiddelde cartoonist ideale poses af en toe aannemen maar hier had meneer wel degelijk een punt. ABN-AMRO is genationaliseerd als onderdeel van een pakket. Zelf het linkse Buitenhof columniste Tahir was dat enkele dagen eerder al opgevallen. Maar nee hoor de rest in de studio lachte als linkse boeren met kiespijn lustig mee met het vleesgeworden symbool van de ondergang van het Nederlandse onderwijs. Kijk dat is voor mij nou echte humor. Daar ga ik nou van schuddebeuken.

idopane | 03-01-12 | 18:12

Joop is inderdaad om te lachen. De slechtste grap op het internet.

Francisco | 03-01-12 | 18:11

@doenormaal! | 03-01-12 | 18:03
Ik heb inderdaad wel eens discussies/aanvaringen met andere reaguurders, deze waren overigens grappig bedoeld. Maar dat ontgaat jou natuurlijk.

Neemt niet weg dat jij deze tegels er wederom bijsleept. Onderstreept wederom je domme en machteloze inslag.

Nog meer pogingen om jezelf te verlagen?

Bakito | 03-01-12 | 18:10

@doenormaal! | 03-01-12 | 17:53
Welnee, jij meet constant met twee maten Ik wijs je daarop en je gaat voor schut. Niet mijn fout. Neem nou het slappe PvdA bestuur in Amsterdam waar jij altijd hysterisch over loopt te doen. Prima, maar dan opeens deze tegel:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/...

.... is de PvdA opeens weer te streng. Schizofreen van je.

Bakito | 03-01-12 | 18:01

Sempre avanti, GS! Zulke gammele links-wetenschappelijke noodkreten zijn ieder geval al heel wat makkelijker af te doen dan die, gebaseerd op 'geheime' gefingeerde data. Sempre crescendo, Joop!

WirMachenMusik | 03-01-12 | 18:01

Waar zijn de rechtse caberetiers verzucht de scribente, verwijzend naar de oudjaarconferences.
Je denkt toch niet serieus dat die een poot aan de grond krijgen in het Nederlandse omroepbestel?
Slechts zij die liturgien der Linkse Kerk prediken mogen daar op kpmen draven.

de honden blaffen... | 03-01-12 | 17:56

@Bakito | 03-01-12 | 16:27
Ik durf prima een discussie aan te gaan met mensen. Ik heb dat meerdere malen bij jou geprobeerd en liep op tegen een muur van agressie, frustratie en onredelijkheid. Een "discussie" waarin je alleen maar bezig was me vals te beschuldigen, publiekelijk zwart te maken en je eigen onjuiste projecties/waanbeelden op mij te projecteren en daarin te volharden. Best gestoord zoals je bezig was/bent (zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...). Ondanks dat ik met feiten en onderbouwingen je foutieve mening over mij heb proberen te weerleggen en in alle redelijkheid heb geprobeerd een open discussie met je te voeren, is dit onmogelijk gebleken. Hetgeen geheel aan jou is te wijten. Ik ga daarom ook geen discussie meer met je aan. Totaal zinloos en onmogelijk. Je bent simpelweg niet voor rede vatbaar en gezonde logica ontbreekt. Daarbij ben je door mij geobsedeerd. Hetgeen ook al niet heel gezond is.

doenormaal! | 03-01-12 | 17:53

Ik begrijp die multi culturele klapkudt volkomen.. Zekerals je naar haar baantjes op linkedin kijkt, o.a multicultural media, migranteninformatief, van Janmaat tot jahjah ,pffffffff
Ja dan moet je wel verkondigen dat de humor c.q creativiteit van links komt.. Ja creatief zakken vullen die linkse ploerten met de portemonee van de ander..
Janmaat had 25 jaar geleden gewoon gelijk, zie de (linkse) teringzooi in ons land en daar komt echt geen enkele humor aan te pas!!

Boud | 03-01-12 | 17:46

@doenormaal! | 03-01-12 | 17:28
Moet je toch weer 'iedereen' erbij halen. Typerend voor een mislukte boerentrien zonder persoonlijkheid, zelfbeeld en ruggengraat.

Bakito | 03-01-12 | 17:44

Het betoog van die zelfingenomen azijnpisser bevat totalitaire trekjes. Windesheim patiënt zonder medicatie?

natte krant | 03-01-12 | 17:43

Lebbis is een geweldenaar!

Ome Gijs | 03-01-12 | 17:41

Ik lachte mijzelf regelrecht een indentiteitscrisis in...

Albert Pierrepoint | 03-01-12 | 17:40

@Bakito | 03-01-12 | 16:27
Jouw tegel spreekt voor zich. Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen. Iedereen kan zien uit wat voor hout jij bent gesneden en hoe verkeerd je bezig bent, praat en en denkt.

doenormaal! | 03-01-12 | 17:28

Dit is tevens de bevestiging dat je bij rechts moet zijn om problemen op te lossen.
Met creatieve engagement en andere dolle liflafjes win je natuurlijk geen oorlogen.

Allemaal | 03-01-12 | 17:22

Dat linksmensen zich de hele tijd maar bezig houden met het onderzoeken, verklaren en jammerend en wenend bekritiseren van het gedrag van rechtse mensen zegt vooral veel over henzelf.

Net zoiets als vegetariërs die onderzoeken of vleeseters echt allemaal klootzakken zijn.

Creabea hoor, die onderzoekjes.

dekameelisliev | 03-01-12 | 17:21

Ik vind dat wij Linksche menschen niet alleen meer hersens hebben en daardoor veeeel meer van humor afweten, wij zijn ook veel moreler van aard en esthetischer aangelegd dan al die rechtse loesers.
Bij ons vind je maar enkele zakkenvullers en alleen wij hebben een man als Paultje de Leeuw.
Verder hebben wij mensen als bijv. burgemeester Aleid Wolfsen en die is ook rechter geweest. Die kan het dus goed weten, want die heeft ervoor gestudeerd wat recht is.
Zo kan ik nog wel doorgaan, maar jullie rechtsen kunnen toch niet lezen.

Pierus | 03-01-12 | 17:20

@caspert79 16:30
Creativiteit is overigens niet on-logisch, maar anders-logisch.

tipo | 03-01-12 | 17:16

Humor is net als kunst of een politieke overtuiging: persoonlijk.
Ik moet altijd huilen om Freek &co.

verhaard | 03-01-12 | 17:15

@caspert79 16:30
Weet je wie ook een kunstenaar was?

tipo | 03-01-12 | 17:10

drenkeling69 | 03-01-12 | 16:14
Ik dacht laat ik even leuk met je meegeneralizeren.

Freddie Stobart | 03-01-12 | 17:05

Typisch linkse gedachtengang: Als je rechts of conservatief bent, dan is er iets aan de hand met je brein. Talloze linkse uitlatingen en 'wetenschappelijke' onderzoeken getuigen van deze linkse gedachtengang ('the republican brain').
In vele gevallen in de geschiedenis is dit genoeg rechtvaardiging geweest om politieke tegenstanders voor lange tijd op te sluiten. Way to go, links. Maar ja, rechts heeft altijd meer met vrijheid gehad dan links.

Allemaal | 03-01-12 | 17:04

@Datzegiktoch | 03-01-12 | 16:43 : +5

TM | 03-01-12 | 17:01

Ja, Job Cohen heeft me toch een humor!!

Graftak | 03-01-12 | 17:00

@necrosis | 03-01-12 | 14:24 : Volkomen mee eens, hij was in zijn jonge jaren hilarisch, Teeuwen on acid+.

Wie het hem gaat vertellen? Ik niet, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.

TM | 03-01-12 | 17:00

Links cabaret is zooo 20e eeuw...

Ahasveros | 03-01-12 | 16:52

@caspert79 | 03-01-12 | 16:30
Mercita Coronel heeft gewoon gelijk. Jouw tegel is bewijs genoeg dat ze gelijk heeft.

Hölzenbein | 03-01-12 | 16:46

Gaan we nu zelfs over humor een links rechts discussie starten. Wordt helemaal schijtziek van die zwart-wit links-rechts discussie die niks opleverd en waar beide kanten met de groots mogelijke onzin op de proppen komen. Neem reaguurders niks kwalijk wij worden meegesleurd in dit oefeloze geroeptoeter.

Datzegiktoch | 03-01-12 | 16:43

caspert79 | 03-01-12 | 16:30
Jij heb ook niet meer dan 4 hersencellen of wel? Met jou stelling bevestig je ten eerste voor een deel de theorie van Coronel maar buiten dat klinkt het nogal erg dwaas.

Datzegiktoch | 03-01-12 | 16:38

@doehetlichtuit | 03-01-12 | 16:19
links = vol leedvermaak. Dat is wat anders.

Jadaag | 03-01-12 | 16:36

@Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50
Nee, het lachen is ze allengs vergaan. Dat is bijv. Pat Condell ook overkomen - alleen houdt hij nog af en toe wat zéér korte conferences: www.youtube.com/user/patcondell?featur...

Jadaag | 03-01-12 | 16:35

caspert79 | 03-01-12 | 16:30 |
Kudo's, jij overtreft die onzin van Coronel nog. Ieder goed idee begint met creativiteit, of het nou een grap is, de relativiteitstheorie of de ontwikkeling van de auto. Daarna doet de logica pas zijn intrede.

harry pikkel | 03-01-12 | 16:34

@caspert79: hoe zit dat dan met wetenschappers? Die moeten logisch denken en creatief zijn.

Boswachter | 03-01-12 | 16:33

@drenkeling69 | 03-01-12 | 15:37 "Als 'jullie' dan zo superieur zijn, waarom moeten 'wij' dan in jullie levensbehoeften voorzien?" - Domme mensen werken nou eenmaal harder dan slimme mensen.

Boswachter | 03-01-12 | 16:31

Ik ken een boel rechtse mensen met een goed gevoel voor humor: zij zijn echter meer geneigd tot het leren van een vak. Nietsnut-beroepen zoals kunstenaar en grappenmaker worden derhalve vaker door linksaards beoefend.

Verder zou het best kunnen kloppen dat er onder linksaards meer creatievelingen zitten: rechts gaat immers over pragmatisme en logisch denken. Creativiteit daarentegen is bijna synoniem aan onlogisch denken.

caspert79 | 03-01-12 | 16:30

"Want linksche meisjes worden geyl van rechtse praatjes".

Broeder | 03-01-12 | 16:29

Humor heeft geen kut met links of rechts te maken. Maar alles met of jij het mikpunt van spot bent of niet.

Boswachter | 03-01-12 | 16:28

@doenormaal! | 03-01-12 | 16:20
Tuurlijk. Je gaat alleen maar om met mensen die je naar de mond/kut praten. Zegt genoeg dat je op eigen houtje de discussie niet aandurft.

Jouw geraaskal is echter zo schizofreen dat het op de lachspieren begint te werken. Ga vooral zo door, ik vermaak me wel met die tegenstrijdige onzin van je!

Bakito | 03-01-12 | 16:27

Let op zometeen komt mevrouw met een reactie:
"Zie je wel die dat die rechtsmenschen geen humor hebben?! Ze herkennen niet eens mijn sarcasme en beginnen dan te zeiken over 'morele superioriteit' die door de 'linkse' mensen altijd tentoongesteld zou worden."

Want laten we eerlijk zijn: 'Freek de Jonge' en 'leuk' in één zin dat is een sterk staaltje sarcasme.

Opperstampert | 03-01-12 | 16:25

Het feit ontkennen dat het socialisme/communisme een ziekelijke ideologie is, is ook linkse humor.

Sidi Tamentis | 03-01-12 | 16:23

Zo links is die Lebbis niet. Zeker niet als hij alleen op t podium staat, zonder die zure, humorloze Jansen.

Daff | 03-01-12 | 16:22

*kotsen doet* Die muts verward inderdaad "humor" met het grenzeloos afzeiken en kleineren van mensen, geloven en anderszins, onder het mom van satire. Maar oei oei, als datzelfde trucje wordt toegepast, ter rechter zijde zeg maar, jegens de zandbakbewoners van 0031 dan is er plots sprake van zure, humorloze stigmatisering en zelfs van racisme. Domme kut.

de directeur | 03-01-12 | 16:22

@Bakito | 03-01-12 | 15:54
Spreek voor jezelf. Ik zeg het nog één keer: het zijn jouw waanbeelden en jouw projecties die je op mij projecteerd. Je loopt keihard tegen je eigen grenzen en je eigen ongelijk aan aan en hebt het niet eens door. Iedereen die mij leest en heeft gelezen weet dat je onwaarheid verkondigt. En de mensen die mij kennen (inclusief ikzelf) weten al helemaal beter! Maar blijf jij lekker van mening dat jij gelijk hebt joh, dat jij me beter kent en weet wat ik denk dan jij. Wat een gotspe. Dat je dat nog niet eens doorhebt hoe bespottelijk dat is, is werkelijk zó ontzettend veelzeggend.

doenormaal! | 03-01-12 | 16:20

Wat een gelul zeg van dat mens. Goed commentaar van Quid!

BakRodeKool | 03-01-12 | 16:19

rechts = cynisch, links = ironisch. Wie luistert graag naar een cynische stand-up?

doehetlichtuit | 03-01-12 | 16:19

Ze heeft gewoon gelijk.

Fred Janssen | 03-01-12 | 16:16

Freddie Stobart | 03-01-12

Jullie? wie is jullie? Wij, wie is wij?

drenkeling69 | 03-01-12 | 16:14

"Er zit meer ketchup in een zongedroogde tomaat dan humor in die hele augurkzure linkse fatsoensgestapo"

+veel voor JQ

Koninging Beatricks | 03-01-12 | 16:12

Ik dacht eigenlijk altijd dat het andersom was. Linkse mensen zijn meestal stijf en kunnen niet tegen een grapje. Rechtse mensen zijn meestal het tegenovergestelde.

Vryth | 03-01-12 | 16:12

@du Roi Soleil | 03-01-12 | 15:39
Worden linkse mensen nog steeds door rechtse fascisten uitgemaakt voor untermensch? Ik dacht dat we daar al meer dan 60 jaren van af waren. Weer wat geleerd.

Hölzenbein | 03-01-12 | 16:09

Woa, du Roi Soleil, mooie theorie, Maar wees dan wel consequent en realiseer je dat alles wat niet neger is, een afwijking is.

Boswachter | 03-01-12 | 16:04

@GuiltyofBeingWhite | 03-01-12 | 15:53
Ja, hoe kan ie Wilders nou ook met de NSB vergelijken. Ik snap het niet.

Hölzenbein | 03-01-12 | 16:03

Stormageddon | 03-01-12 | 15:27
Ik vind Freek op zich een meester in het genre en heb nog geen betere gezien. Dat is wat anders dan dat je voortdurend op je knieën slaat van het lachen uiteraard. Maar deze oudejaarsconference is van minder niveau dan zijn normale shows. Er bleven genoeg scherpe observaties en grappen over, maar het haalde niet zijn gebruikeijk niveau. Youp heb ik opgenomen maar nog niet gezien.

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 16:00

zijn overigens wel de beste mensen om grappen mee uit te halen, getuige Jeff Dunhams gebruik van Walter en Achmed

Bamzaaiert | 03-01-12 | 15:59

Van 00:00 tot 1:05, 66 seconden linkse humor.
Vanaf 1:04, 4 seconden rechtse humor
youtu.be/L3e7MYZEBZ4
Als mevr Coronel het over kwantiteit heeft, heeft ze gelijk.

Swedish Chef | 03-01-12 | 15:57

volgens mij zit het niet in de links/rechtsigheid, maar in hoeveere men van het centrum verwijderd zit, rabiaat links/rechts/gelovig , dat zijn de zure gurken die geen grappen over zichzelf kunnen maken omdat hun ideologie zonder fouten zou zijn, wel ik heb nieuws voor hen: ook gij bent niet perfect!

Bamzaaiert | 03-01-12 | 15:55

@du Roi Soleil | 03-01-12 | 15:39
Linkse miljonairs van de pvda zou ik nooit de geuzennaam Untermensch geven. Die aanduiding blijft gereserveerd voor niet-Arische slachtoffers van het Derde Rijk.

Jezus_Boeddha | 03-01-12 | 15:55

@doenormaal! | 03-01-12 | 14:57
Ik baseer mijn constatering slechts op je geplempte tegels. Heb je nou echt niet door hoe labiel en hypocriet je bent?

Bakito | 03-01-12 | 15:54

Ik vind Linkse mensen nogal humorloos.. Allemaal ontevreden koppen.

Maar aan andere kant: rechts cabaret: Paul van Vliet, Hans Liberg, Herman van Veen, Ivo Niehe, Beu van ED, de Mounties, Peppi en Kokkie, Seth Gaaikema, , Joost Eerdmans ...

Zijn natuurlijk Hi-LA-Risch.
Eigenlijk vind Ik alleen Eva Jinek leuk. en zo'n warme persoonlijkheid!

Dr Hak | 03-01-12 | 15:53

Zelden zo'n achterlijk stuk gelezen als van deze mevrouw op Joop. Zelden ook zo'n uitstekende repliek gezien als van de heer Quid: hulde!

Kees Maf | 03-01-12 | 15:53

Freek is zelf humorloos. Met zijn NSB/Wilders-vergelijkingen.

GuiltyofBeingWhite | 03-01-12 | 15:53

Mwoehaahaa.... Humor komt van links, niet van rechts, maar als het dan toch moet is Geert Wilders een goede optie

Hölzenbein | 03-01-12 | 15:52

“Het publieke emotionele leven van de rechtse mens daarentegen wordt meestentijds door hooggestemde idealen noch emotionele pijn gedreven, maar door, ja, daar is ie weer, de dikte van de portemonnee. Die pijn in zijn portemonnee wil hij niet creatief in het theater relativeren, maar creatief via belastingtrucs of de politiek in klinkende munt terugkrijgen.“
Kijk en daar is het verschil.
De rechtse mens is vooral geïnteresseerd in de dikte van de eigen portemonnee (en er zijn veel ondernemers en rijkere mensen die daar goede liefdadigheid mee bedrijven en loopt daar wat minder mee te koop dan de snobistische linksmens, maar dat terzijde), de linkse mens is vooral geïnteresseerd in de dikte van andermans portemonnee en hoe deze smaller te maken.
In de regel is datgene waar de linksmens tof mee doet meestal geklopt uit de zakken van de rechtsmens. Nou is het niet erg dat mensen met geld een deel afstaan aan hen, de proleten e.d. die niets hebben, maar dan mogen de VARA proleten e.d. best weleens een toontje lager zingen in deze.

ZSU-23-4 | 03-01-12 | 15:50

Dat zo'n uitdeduimzuigende hetzeschrijfster zich nog "journalist" durft te nomen. Bah.

Der Theo | 03-01-12 | 15:48

hahahahahahaha

wat? oh...

Godverdomme, wat nou... vuile smerige pvv [email protected]

Hempieman | 03-01-12 | 15:47

miko | 03-01-12 | 15:34 |
Dit is toch ongekend hier, de Nederlandse taal is er ook niet echt geschikt voor denk ik.
Wat een fantastische zelfspot, en dat is humor van de bovenste plank.

lanexxx | 03-01-12 | 15:47

Een goede koning heeft een nar in zijn hofhouding die hem zo nu en dan een (lach)spiegel voorhoudt en hem aldus tot de nodige (zelf)relativering aan weet te zetten. Maar hij is en blijft de koning;)

Ginger Ted | 03-01-12 | 15:44

@miko | 03-01-12 | 15:34
Afgelopen week was ik erg gecharmeerd van Dara O'Briain op de BBC. Sowieso een goede komiek. De DVD-versie (half uur langer dan TV) staat op de jijbuis.

www.youtube.com/watch?v=0LGkKJDArYw

Stormageddon | 03-01-12 | 15:41

drenkeling69 | 03-01-12 | 15:37
Als 'jullie' dan zo superieur zijn, waarom moeten 'wij' dan in jullie levensbehoeften voorzien?

Freddie Stobart | 03-01-12 | 15:41

miko | 03-01-12 | 15:34
In dat geval there's only one true king of comedy: Richard Pryor.
'Live in Concert'
www.youtube.com/watch?v=vc0cnpknUxU
(complete)

Ashtrey | 03-01-12 | 15:40

En voor de duidelijkheid: links gespuis noem je Untermenschen en geen Üntermenschen.
Het is toch ook niet 'Ünter den Linden' of iets dergelijks?

du Roi Soleil | 03-01-12 | 15:39

Quid: wederom prima proza (meer ketchup in een zongedroogde tomaat ha ha).

TzakTzak | 03-01-12 | 15:38

Tis niet zozeer dat rechtse mensen geen humor hebben, maar meer dat ze te dom zijn om een goeie grap te snappen. Voorbeelden: zie boven...

drenkeling69 | 03-01-12 | 15:37

Ik heb zelden iets grappigs gezien op Joop. En als ik daar iets plaats kunnen de lezers en lokale Joris er ook nooit om lachen. Maar ik ga snel kijken. Wil ook wel keer lachen op Joop!

bbbachstra | 03-01-12 | 15:37

@Stormageddon | 03-01-12 | 15:27
Alleen de naam cabaret. Nederland moet daar maar eens met stoppen.Een grapje een kwinkslag een preekje en een kut liedje. Laten we wel wezen als je naar een komiek wil gaan moet hij door razen Jim jefferies of voor mijn part Chris rock.
www.youtube.com/watch?v=f3PJF0YE-x4
And tha niggaz hat ta go.

miko | 03-01-12 | 15:34

Amsterdam zit ook vol met deze Mercita's, allemaal links schreeuwen en vervolgens naar huis op één van de grachten, wat een lol.

lanexxx | 03-01-12 | 15:33

Nou, ik ben het wel eens met Coronel. Zie maar eens hoe linkse überführer Job Cohen blijk geeft van zijn gevoel voor humor en hoe hij met verve omgaat met de opmerking van een medekamerlid die met veel humor op zijn vraag ingaat of hij binnenkort nog wel een baan heeft:

www.youtube.com/watch?v=nvhNHZdTf40

Satertje | 03-01-12 | 15:32

@LiebeMan | 03-01-12 | 14:23
Maar die zijn dan ook links (zeggen ze)

lekkurlinx | 03-01-12 | 15:28

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 15:13
Wat een lekker PH neutraal verhaal zo op de tweede dag van het jaar!

Canis Spurcus | 03-01-12 | 15:28

miko | 03-01-12 | 15:22 |
Tja, zo jammer dat linkse vrouwen vooral geil worden van linkse Greenpeacepraat en zonnepanelenlogica, want er zitten hele lekkere tussen. Ik ben alvast brandnetelthee aan het inslaan en de Opzij aan het lezen om empathie te kunnen tonen aan de slachtoffertjes van de mannelijke holocaust enzo.

ZSU-23-4 | 03-01-12 | 15:27

@Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 15:13
Hou toch op... Heb je Freek en Youp gezien afgelopen week? Het was hemeltergend. Nu zijn oudejaarsconferences zelden echt leuk, juist vanwege de traditie dat ze altijd over politiek moeten gaan, maar het was om te huilen. Youp was ronduit gemakzuchtig en Freek begon aardig, hij gaf ook Cohen en Sap mooie sneren, maar waar ik vooraf al voor vreesde (gezien de titel), het was uiteindelijk een aanloop naar één grote Wilders-bash. Dat mag van mij, maar is dat leuk of grappig? Nee.
Freek is al heel lang niet grappig meer. De laatste keer dat hij gewoon erg goed was, was bij het boekenweek programma "De Conferencier, Het Boekenweekgeschenk en de Leugen" in 2000, maar het verval begon bij hem in jaren '90 al.

Stormageddon | 03-01-12 | 15:27

Het is niet Rechts, maar Links wat de afwijking is. Deze afwijking komt enkel voor onder een segment van de (blanke) Europese bevolking en is ontstaan tijdens de IJstijden. Een zeer hoge mate van sociaal gedrag en altruisme, toentertijd noodzakelijk om als groep onder de meest barre omstandigheden te kunnen overleven. Best nuttig dus.
.
Alle niet-Europeanen die zich als 'links' betitelen doen dit zuiver om de macht te grijpen, omdat ze er zelf beter van denken te worden of omdat het in de mode is. Linksen van het type Herman van Veen, Freek de Jonge, Pronk et cetera tref je gewoonweg niet aan buiten Europa.
.
Hoewel dat Linkse 'gen' gunstig was bij het overleven van de IJstijden en ons daarna ook nog door eendracht en samenwerking de wereldmacht heeft opgeleverd, keert het zich in de tijd van het intercontinentale vliegverkeer tegen ons. De 'groep' is nu zo groot geworden dat zij de hele aarde omspant. Met gulheid worden onze middelen uitgedeeld aan vooral Afrikanen, in de onbewuste hoop hier later wederzijds iets voor terug te krijgen. Dat zo'n Afrikaan onder hele andere omstandigheden geevolueerd is en alleen maar 'dankjewel' zegt, dat gaat er bij zo'n Links warhoofd niet in. Uiteindelijk is deze eigenschap de ondergang van Europa

du Roi Soleil | 03-01-12 | 15:25

Oow en wat betreft “Want, zoals boven betoogd, het ontbreekt aan engagement met anderen, aan zelfkritiek en tot slot hebben rechtse mensen waarschijnlijk dus met falende hersenfuncties te maken; iets waar zij eigenlijk weinig aan kunnen doen.”

Als Wilders dat nou gezegd zou hebben over moslims zou het me niets verbazen als hij wel was veroordeeld? Zal ik nou voor de lol eens aangifte gaan doen wegens discriminatie? Zou wel lachen zijn toch? Al denk ik niet dat Mercita Coronel er mee kon lagen wat haar betoog natuurlijk versterkt.

Ik ga overigens geen aangifte doen want ik vind dat je zoiets moet kunnen zeggen... Ik wel!

DerUnterMensch | 03-01-12 | 15:24

"creativiteit, (zelf)relativering, empathie" zijn vooral eigenschappen geschikt voor een broedse broedgans, niet voor het bedenken van grappen.
Als types als Mercita Coronel met hun links intellectuele "creativiteit, (zelf)relativering, empathie" alle humor al niet kapot geanalyseerd, zullen ze deze zeker smoren. Alsof je probeert een leuke grap te vertellen terwijl Mercita Coronel op je gezicht zit, zeg maar, maar dan toch net even anders.

ZSU-23-4 | 03-01-12 | 15:24

Borakh | 03-01-12 | 15:17 |
De zalen zitten anders vol bij al die linkse humor en echt niet voor 10 cent per kaartje.

Strangetown | 03-01-12 | 15:23

@Don Knieschot | 03-01-12 | 14:53
Nee Hans is geniaal.
Vrouwen zijn allemaal ....... pauze...... Kuthoeren
Rechtse meisjes worden namelijk geil van...... pauze.... rechtse praatjes.
Met muppet stemmetje daarop laten volgen euh euh euh ja ja euh en wat gereutel.
Hans was een keer leuk en had een keer iets zinnigs te vertellen bij de meiden van halal.

miko | 03-01-12 | 15:22

Mijn favoriete standup comedian is Ad Melkert.

ZDEV | 03-01-12 | 15:22

Grappig wijf . . .

Byter | 03-01-12 | 15:21

Nee Wim Kok, dat was zo'n dijenkletser!

ZDEV | 03-01-12 | 15:21

Veel plezier met Youp en freek, ik hou het bij Pat Condell.
www.patcondell.net/

Freddie Stobart | 03-01-12 | 15:21

Wat... links ziet rechts als üntermenschen? Nee joh links heeft respect voor iedereen en iedereen is gelijk en meer van dat spul. En wat betreft mijn naam.. Die heb ik echt niet gekozen om links uit te lokken deze mening zo nu en dan te openbaren!

Socialisme is liefde, sociaal en vrede!

DerUnterMensch | 03-01-12 | 15:20

@karel laars | 03-01-12 | 15:15
Nope. Je moet alleen binnen de lijntjes van Van Jole weten te kleuren en dat is best lastig. Worden reacties erg vlak van, maar uiteindelijk gaat het om de boodschap.

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 15:19

Het verschil tussen linkse en rechtse humor zit er eerder in dat rechtse humor niet gesubsidieerd hoeft te worden omdat het zichzelf verkoopt, zie bijvoorbeeld deze website.

Borakh | 03-01-12 | 15:17

En wat je dus vooral niet moet doen is die muts gelijk geven door op je teentjes getrapt in de verdediging te schieten.

Canis Spurcus | 03-01-12 | 15:16

Nou ik heb na het lezen van dit stukje weer genoeg linkse humor/fascisme binnen gekregen voor 2012.
ze kunnen altijd goed het vingertrje wijzen die linkse mensen
@Frdnnd | 03-01-12 | 15:10
Goede reacties op joop.nl? Ze laten alleen de goedgekeurde linkse reacties toe.
Of dat normaale mensen zijn ik vraag het me af.

karel laars | 03-01-12 | 15:15

Doldwaas | 03-01-12 | 15:07
Rechtschmensen houden over het algemeen niet van goedkope, op de man-speel politieke humor. Dat is gewoon dom en niet leuk. Lees Cuyahoga | 03-01-12 | 15:02 eens slimbo.

La Bailaora | 03-01-12 | 15:15

Sinds de Exota affaire met Marcel van Dam en de exploderende fles en de failliete ondernemer (die jaren achter zijn gelijk moest), is mij geheel duidelijk uit welk verschrikkelijk soort manipulatoren de vara kliek bestaat. Ik vind een failliete ondernemer absoluut niet grappig. Ik zoek mijn humor wel elders.

Anjin Mohammed | 03-01-12 | 15:14

Linkse humor is als een pindakaasvloer: op voorhand bedorven en altijd op kosten van de gemeenschap.

Conan de Rabarber | 03-01-12 | 15:14

Stormageddon | 03-01-12 | 15:05
Joh, ik geloof werkelijk dat echt geëngageerde linkse komieken niet meer bestaan. Die waren er wellicht in de jaren 70/80 volop, maar tegenwoordig kun je toch niet echt meer spreken van links gedram, Lebbis wellicht uitgezonderd. Want als zelfs Freek tegenwoordig al toegeeft dat hij vroeger anders dacht dan nu en dat hij zichzelf inn retroperspektief een linkse drammer en gelijkhebber vond, dan weet je dat die tijd voorbij is. Kijk, dat de VARA nu eenmaal veel aan cabaret doet, maakt cabaret nog niet per definitie links. en ik persoonlijk ben erg blij dat de VARA er zoveel tijd voor maakt. Volgens mij hebben ze ook voorstellingen van Teeuwen gedaan als ik mij niet vergis. Ik denk dat wij als land een grote traditie hebben en over veel talent beschikken. Het is jammer dat we daar zo zuur over doen. De ene potsenmaker is wat getalenteerder dan de ander maar ik heb toch vaak prima avonden in theater en ga naar veel verschillende soorten komieken kijken. Daar mogen we best trots op zijn.

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 15:13

Goed geschreven stuk van Johnny. Heb ik verder weinig aan toe te voegen.

du Roi Soleil | 03-01-12 | 15:13

Monthy Python,
Cuyahoga | 03-01-12 | 15:02
+10. Zeker Monty Python. Andere topper is Fawlty Towers. Toppertje uit het oude archief van Monty Python:
www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w

La Bailaora | 03-01-12 | 15:13

Wat linkse mensen niet begrijpen is dat humor/cabaret een vorm van entertainment is waarvoor betaald moet worden. Een film die goed is wordt aan verdient, hetzelfde gebeurd met cabaretiers. Zijn ze slecht dan verdienen ze niet maar maken ze verlies, simpel zat. Subsidie hoeft dan helemaal niet, een Youp of Teeuwen of Weijers heeft geen subsidie nodig. Dus niks 'links' maar gewoon 'rechts' en het is gewoon bedrijfsmatig werk. Inclusief DVD verkoop en andere commerciële bijkomstigheden is het gewoon keihard business. Hoe links je het ook lult, het is gewoon rechts.

SuperRogier | 03-01-12 | 15:12

@Conan de Rabarber | 03-01-12 | 15:10
Kijk voor een overtreffende trap van lauwe-kots-uit- neusgaten-laten-lopen naar Wilma de Bock.

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 15:12

Gelukkig is de gemiddelde socialistische proleet wel het toonbeeld van humor, beschaving en sociaal besef (kuch).
Maar goed, niet dat ik bij de rijke rechtse mens behoor, ik weet wel dat zij het zijn die vaak mogen betalen voor alle verheven linkse hobbies en dat zijn de welvaart dragen zoals deze is in ons mooie landje. Maar dan zijn ze opeens wel goed genoeg, want zo zitten onze fatsoensridders dan ook nog wel in elkaar.

ZSU-23-4 | 03-01-12 | 15:12

@Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50
Wat betreft het uitblijven van rechtse caberetiers. Het Nederlandse, maar zeker ook het buitenlandse standup comedy circuit, zit barstens vol gasten die regelmatig een 'rechts geluid' laten horen. Het standup circuit opereert los van het subsidie-gedreven klein-kunst circuit. Het zal me daarom ook niets verbazen dat een commissie (al dan niet bewust) "rechts geluid" uit de theaters houdt.

Maar goed, Veel comedianten denken niet in termen als links en rechts... en al helemaal niet over zichzelf. Dat is maar goed ook; vakjes-denken is benauwend en vooral erg humor-remmend.

Het trol-artikel van Mercita Coronel slaat daarom de plank mis. Humor heeft geen grenzen of hoekjes waar het 'goed gedijt. Humor is van iedereen.

Brunoximus | 03-01-12 | 15:12

cabaret/humor

pick one

Baardmeester | 03-01-12 | 15:12

Je verwacht zoiets niet op een weblog waarvan de beste columnist zijn stukjes op GeenStijl publiceert.

me,myself and IK | 03-01-12 | 15:11

Coronel heeft volgens mij nooit serieus geluisterd naar shows en interviews van Hans Teeuwen en Theo Maassen. Twee van de beste caberatiers (imo) van ons land die volgens mij op een andere partij stemmen dan Youp, Freek en consorten. Maar ja. Coronel is ook wel het type dat meteen afhaakt omdat 'alle vrouwen zijn kuthoeren' zo aanstootgevend is. En omdat Maassens analyses hard maar waar zijn.

Lucille Werner | 03-01-12 | 15:11

Ik vraag me af.... zou ze naar Beau van Erven Dorens gekeken hebben ??

Bolesmales | 03-01-12 | 15:10

Heb net die cartoons van Soeterbroek nog een bekeken.

Conan de Rabarber | 03-01-12 | 15:10

Maarre... Mercita, die Boliviaanse suikerrietplukkert, of zoiets, weet jullie wél te raken. dat getuigt dan weer niet van humor.

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 15:10

Veel van de reacties op het artikel op de Joop bewijzen gelukkig dat daar wel degelijk normale mensen rondlopen.

Frdnnd | 03-01-12 | 15:10

In domineeland lachen mensen vooral als ze het ergens mee eens zijn. En lachen is vooral anderen belachelijk maken. Met komische humor heeft het erg weinig te maken.

Vod Kanockers | 03-01-12 | 15:10

Stormageddon | 03-01-12 | 15:05
Lebbis wordt bijna standaard in de linkse hoek geplaatst, maar m.i. onterecht. Zijn meningen over b.v. Greenpeace, vegetariërs en het milieu zouden hem hier veel pluskudo´s opleveren.

spanarchist | 03-01-12 | 15:09

When. Does. The. Hurting. Stop?
Cuyahoga | 03-01-12 | 15:02 | 0
Die ken ik nog van The Terrible Thunderlizards, samen uitgezonden met Eek! The Cat.

Gier | 03-01-12 | 15:08

Rechtse mensen hebben geen tijd om een half jaar naar een typemachine te gaan zitten staren. Die moeten namelijk gewoon werken.

RickPrin5 | 03-01-12 | 15:08

Het is Untermensch, niet Üntermensch. joh.

Frdnnd | 03-01-12 | 15:07

Stalin fangirl pleegt karakter zelfmoord.

HonderdEnEen | 03-01-12 | 15:07

Dat geouwehoer jij bent rechts, ik ben links... Dit soort droevige figuren hebben blijkbaar niet door dat zij net zo hard polariseren; een gure linksche wind laten waaien. Even kijken wat haar field of expertise is... En ja hoor: cultural diversity.

Davidson | 03-01-12 | 15:07

De beste komieken zijn allemaal man, dus vrouwen hebben geen humor- Mercita Coronel

Rest In Privacy | 03-01-12 | 15:07

La Bailaora | 03-01-12 | 14:56
Och, och. Wat is rechts weer zielig en onderdrukt. Er is natuurlijk meer zendtijd te vergeven op de commerciëlen als op de publieken. Er is geen enkele reden waarom een rechtse cabaretier daar niet zou kunnen optreden. Bovendien zo links is de publieke ook niet meer. De rechtse Telegraaf heeft twee publieke omroepen weten te stichten binnen een mum van tijd. Blijkbaar hebben die ook geen rechts cabarettalent dat zendtijd kan vullen.

Doldwaas | 03-01-12 | 15:07

Het wereldvreemde clubje collectivistische gutmenschen begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen van absurdisme. Iets waar ik als schlechtrechtsmensch heerlijk over kan schaterlachen!

Obel1x | 03-01-12 | 15:06

Ik ken geenstijl schrijvers die vroeger voor de VARA schreven... Zielloze zombies vind ik wel een leuke term.

Hölzenbein | 03-01-12 | 15:06

Raad_maar_raak! | 03-01-12 | 14:56
Davids is gewoon niet slim. Heeft niet in de gaten dat hij door Ten Have en co. 'misbruikt' wordt. Als ie dat zou zien zou hij woedend op Ten Have worden, vandaar.

Denk maar terug aan de uitzending van de NOS bij Jack waar Ten Have inbrak via de telefoon om effe te onderstrepen dat Cruyff racist zou zijn. Hij begon met: "Het was Davids die hierover begon hoor, ik niet hoor...". Meteen zichzelf indekkend voor wanneer het misgaat Davids de zwarte piet krijgt. Heel eng mannetje die Ten Have.

La Bailaora | 03-01-12 | 15:06

@Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50
"Rechts" cabaret is net als "links" cabaret niet leuk, als je al weet wat "links" en "rechts" betekent, ik weet het niet.
Lebbis kan wat mij betreft best een linkse lul zijn en SP stemmen, maakt me geen reet uit, zijn show van gisteravond op Ned.2 was apolitiek en best te pruimen. De kunst van cabaret is om het kleine groot te maken. Het persoonlijk verhaal als basis voor humor.

"Geëngageerde komieken" (en dan gebruik ik de term "komiek" losjes) doen het omgekeerde, beginnen met het grote verhaal, het grote ideaal, de grote ideologie en proberen dat iedereen door de strot te rammen en dat is nooit leuk. Belerende en betuttelende dominees zijn zelden grappig.

Wat dat betreft is het in Nederland karig gesteld met apolitieke humoristen. Ik kom na enig nadenken met dit lijstje: Herman Finkers, Hans Teeuwen, Theo Maassen (soms), Eric van Sauers, Raymond Goedemondt, Bert Visscher, Jochem Myjer, Brigitte Kaandorp. Wellicht vergeet ik nog een paar, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Voor echte humor kijk ik liever naar "Live at the Apollo" op de BBC tegenwoordig. Britse en Ierse komieken verstaan hun vak veel beter dan hun Nederlandse collegae.

Stormageddon | 03-01-12 | 15:05

Ik zou het wel humor vinden als ze nu een Dion Grausje zou doen. "Het was maar een grapje. Er werd zelfs om gelachen."

Lyrthion | 03-01-12 | 15:04

Bakito | 03-01-12 | 14:41
Maar het niet betalen van je eigen rekening is idd ethisch onverantwoord. Dus mogen we mercita in hetzelfde lijstje scharen als bankiers.

sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 15:04

De ultieme links-rechts grap,
'' ik ben niet links ik ben niet rechts, ik ben recht door zee ''

Ratzing. | 03-01-12 | 15:04

+d

witwas | 03-01-12 | 15:03

Ze heeft duidelijk geen idee hoeveel creativiteit en inlevingsvermogen het vergt om een mooie belastingconstructie op te zetten, laat staan emphatie met trustees aan wie je vermogen toevertrouwt.

zovoklets | 03-01-12 | 15:03

Als rechtse cabaratier krijg je gewoon geen kans in dat linkse bolwerk. In Engeland, wat mij betreft toch de bakermat van Echte humor, ligt dat gelukkig heel anders. Rik Mayall, Hugh Laurie, Rowan Atkinson en John Cleese lijken mij toch wel redelijk rechts (zonder dat ik daar diepgraven onderzoek naar gedaan heb, overigens)

witwas | 03-01-12 | 15:03

Links-mensen zijn GOED, moreel verheven. Vinden ze zelf. En daarom mogen/moeten ze van zichzelf overal tegenaan trappen. Dat vind een groot deel van de mensen leuk, dus succes. Maar echte humor is het niet.

Normpje | 03-01-12 | 15:03

Bakito | 03-01-12 | 14:41
Afhankelijk van wie de rekening betaalt. Doe jij het bv, dan nee, doe ik het ja.

sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 15:02

Dit is nou alledaags fascisme in zijn puurste vorm: andersdenkenden hebben een gebrek en zijn daarom minderwaardig. En moeten daarom eigenlijk dood of opgesloten worden.
Wat dit soort fascisten altijd vergeet is dat er bijvoorbeeld grote groepen zijn die switchen tussen PvdA/SP en de PVV. De hersenen als trekharmonica, zoiets.

Vod Kanockers | 03-01-12 | 15:02

Wat Mw Coronel hier plempt, klinkt dat niet heel erg als NSDAP retoriek?

azijnsnuivert | 03-01-12 | 15:02

En nóg eentje voor de Diederik Stapel Award...

Aktivist | 03-01-12 | 15:02

Quid man, waar maak je je druk over ? De mening van die mevrouw heeft evenveel betekenis als die van elke andere doorsnee-burger. Hoegenaamd geen, dus.

baba4oog | 03-01-12 | 15:02

Nee, een stekkerblok aangeven, dat is humor.

Volgens mij is Hans Teeuwen een van de weinigen die nog niet gebodysnatched is.
Tien jaar geleden hadden de meeste cabaretiers een gezonde krytische houding ten opzichte van de islam en overige multikultie-onzin.
Toen er echter ook vanuit de politiek steeds meer animo kwam om die geluiden op te volgen zijn zij hun koers 180 graden gaan draaien en ging men zich tegen deze stroming richten en werd men dus ineens vóór de islam, en bijkomende kwalen zoals hoofddoekjes en moskees.
Zal ook wel een hoop angst meespelen, want ze weten natuurlijk allemaal wat er met Theo is gebeurd. Ik hoef ook niet meer naar Freek, Jan Jaap, Raoul of wat voor nieuwe stand-upper dan ook te kijken, want als je al 3381 keer een grap over brievenbuspissen hebt gehoord dan geloof je het onderhand wel.
Ik heb pas het Just for Laughs-festival in Montreal gezien, cabaretiers van over de hele wereld, en dan zie je dat humor ook leuk kan zijn.
Geen gezeik over rechts of links, gewoon normaal doen en als het uitkomt een grap over de islam, daarna weer één over de katholieke kerk, dan één over negers, Obama, Chinezen, Bush, gewoon aanpakken wat aangepakt moet worden, als het maar grappig is.
Waarom worden onze cabaretiers nooit gevraagd voor Montreal? Freek zou het nog geen kwartier uithouden daar.
De films van Matt Parker en Trey Stone van South Park en Seth McPharlane zijn soms genadeloos hard, nijgen naar de zogenaamde rechtse kant, zouden in Nederland al niet meer kunnen.
Ook op deze site komt er bij mij vaak een glim-, soms zelfs een schaterlach bij reaguurders die bij Joop als rechts bevonden zouden worden.
Ik noem een Vraagstaart, Art, Vetkleppert, Stormageddon, Sliptong en iedereen die ik vergeten ben.
De linkse humor is ook hier hetzelfde als bij de zuurpruimen op TV, veel verder dan brievenbuspissen, caviapolitie en kopstoten komt het meestal niet.
Hoewel ik mezelf niet als rechts of links zie, zou Joop mij denk ik ook als rechts bestempelen. Mijn favoriten zijn Monthy Python, The Young Ones, Teeuwen, Jim Jeffries, Family Guy, the Royle family, Shameless, Little Britain, ach er zijn zoveel meer dingen waar ik om kan lachen.

Maar in Nederland Opzijnkopistan heb ik dus geen gevoel voor humor.

When. Does. The. Hurting. Stop?

Cuyahoga | 03-01-12 | 15:02

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50 | + 0 -

Misschien heb je gelijk. Maar heb je er weleens bij stilgestaan dat rechtse mensheid geen tijd hebben om aldoor te lachen omdat er ook hard gewerkt moet worden om de linkschen hobby's te kunnen bekostigen??

En linkschen lachen den ballen uit den broeken

de deurwaarder | 03-01-12 | 15:02

Als bijvoorbeeld die wanvertoning van een Bandirah rechtse humor moet voorstellen moet ik vaststellen dat de bitch een zeer sterk punt heeft.

R. Panzerfaust | 03-01-12 | 15:01

Heel leuk Mercita.

Ga nu maar bier halen.

je moehar | 03-01-12 | 15:01

nou ik vind rechtse mensen wel vaak een beetje bozig, alsof ze tekort wordt gedaan. Dat hebben ze overigens gemeen met capuchon klootzakjes.

DeeDeeCaten | 03-01-12 | 15:01

Bolesmales | 03-01-12 | 14:54
Klopt wel wat je zegt. Maar die huidige mannen die zeggen 'geinspireerd' te zijn door Toon maken humorloze, op de manspelende humor. Dus hebben ze niet goed opgelet op wat Toon deed: simpele, neutrale humor, met een uiterst goed gevoel voor timing van moment en hoe je dingen brengt. Vooral dat laatste is bijna belangrijker dan de 'inhoud'. Dus ik zou zeggen aan die lui, terug naar school.

La Bailaora | 03-01-12 | 15:00

Mercita Coronel is gewoon een slecht geïnformeerde linksmuts.
"Onderzoekers lieten hun proefpersonen plaatjes van smerige en enge dingen zien. Zo kregen ze plaatjes te zien van spinnen op een gezicht, van bloed en van open wonden. Het bleek dat de personen met een linkse politieke voorkeur overwegend catatonisch en afgestompt reageerden op bloed en open wonden. Proefpersonen met een rechtse politieke voorkeur vertoonden een normaal reactiepatroon."
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/...
Afgestompt reageren op bloed en open wonden. Het doet toch al snel denken aan linkse groothelden als Stalin, Mao en Pol Pot. En aan de held van hun islamknuffeltjes. Waarom verlenen linkse politici steun aan een reactionaire godsdienst? Waarom verlenen linkse cabaretiers hieraan continue gedoogsteun? Pleur maar lekker op met die 'humor'.

Fijnstoffer | 03-01-12 | 15:00

Mevr. Coronel is een enig leuk mens. Dom links, onnadenkend dogmatisch en veroordelend; tenen van een kilometer lang; altijd op zoek naar discriminatie van de gekleurde medelander zodat ze weer eens wat te doen heeft! Ontzettend leuk. En veel geldverdienen zal ze als rechtgeaarde linkse mevr. natuurlijk ook graag doen. Precies zoals ze in haar eigen kritische linkse stukje schrijft.
Heerlijk die pvda'ers.

Jezus_Boeddha | 03-01-12 | 15:00

JQ, je moet nog een beetje werken aan je editing skills, alinea's van 20 regels + zijn echt niet leesbaar. Graag, zoals ieder ander mens, een paar enters en een kopje her en der invoegen. Merci, namens alle reaguurders

Den Meester | 03-01-12 | 14:59

@Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:58
U bedoelt in linksige kringen?

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 14:59

De cartoons in de Telegraaf (André van Duin, Toon en FC Knudde), dat zal dan wel de definitie van "leuk" zijn in die kringen.

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:58

Stukje is geschreven voor de VARA!? Is dat informatie?

dubbert | 03-01-12 | 14:58

Jan Passant mk2 | 03-01-12 | 14:54 |
Dat dacht ik ook.

karel laars | 03-01-12 | 14:57

"Formule 1 coureurs zijn altijd mannen, dus vrouwen kunnen niet autorijden."

Lets Kuttekrap | 03-01-12 | 14:57

Bakito | 03-01-12 | 14:35
Volgens jou ja. Dat zeg je heel goed. Wat je zegt is verder totaal onwaar. Dat heb ik je nu al te vaak geprobeerd duidelijk te maken. Altijd zonder succes. Je blijft maar volharden in je eigen waanbeeld projecties. Mensen met zo'n enorm bord voor hun hoofd, mensen die zo ontzettend tegen beter weten in blijven hangen in hun ongelijk zijn zeldzaam. Maar jij presteert het.

doenormaal! | 03-01-12 | 14:57

Even een paar huilie huilie feiten:

In de jaren 80 had Ajax als voorzitter een echte allochtonenvriend, de heer Ton Harmsen, Cruyff zou zeggen een dikkertje, wellicht zelfs een paffertje. Potverdorie weer een grove belediging, gauw Arno of Chris bellen zou ik zo zeggen... Helaas is de heer Harmsen overleden, maar wellicht kan één van zijn vrienden alsnog worden opgetrommeld om Cruyff via de pers in retrospectief nogmaals te kastijden. Cruyff was toen trainer. Cruyff kreeg na een wedstrijd van een Ajax elftal waarbij de heer Harmsen aanwezig was, te horen dat dit de laatste keer was dat hij naar FC Bijlmermeer had gekeken en niet naar Ajax. Vervolgens stelde Cruyff de volgende wedstrijd alleen maar donker getinte spelers op. Immers het ging Cruyff alleen maar om de kwaliteiten als voetballer bij de selectie- en elftalsamenstelling. Of je een besneden jood of moslim was, een penis van 3 of 35 cm had, een grote gok had, een puistenkop had, een kale kop had, zo rood was als een vuurtoren of zo zwart was als een kachelpijp deed er niet toe, als je maar een meerwaarde was voor de selectie. Dit standpunt had hij al als voetballer en heeft hij ook altijd gehanteerd gedurende zijn periode als trainer. Natuurlijk discrimineerde hij toen ook al, immers hij heeft nooit met een vrouw in een elftal willen spelen en ook in geen van zijn elftallen die hij formeerde heeft hij ooit een vrouw opgesteld... Ik vraag me af, als Cruyff dit verhaal zelf vertelt op een PVV congres men op de stoelen klimt en spontaan in huilen uitbarst.

Iedereen huilt nu mee met zielige Davids, die na 4 maanden en na een keer of vier oefenen voor de camera met de hulp van een soufflerende klunzige verslaggever van de NOS "spontaan emotioneel" Cruyff beticht van racisme. De volgende dag trekt hij zijn beschuldigingen in. Maar een paar dagen later, blijkbaar door emoties overmand doet hij opnieuw zijn beklag bij CNN. "Recht door zee types" als Youp van 't Hek, Chris van Nijnatten, Arno Vermeulen en Henk Spaan vallen bijna over elkaar heen om Davids als een zielige jongen weg te zetten. Deze in retrospectief hevig ontdane ex-voetballer met de bijnaam de pitbull, houdt er een leuke hobby op na vindt men in bepaalde kringen. Als je als vrouw namelijk niet naar zijn pijpen danst en hem dwarsboomt, heeft hij toch wel erg veel last van losse handjes kun je in verschillende rechtbank verslagen nalezen.

Mercita, Ik kan best begrijpen dat elke vrouw voor zo'n jongen als een blok (vrijwillig?) valt en de traantjes niet droog kan houden.

Raad_maar_raak! | 03-01-12 | 14:56

Doldwaas | 03-01-12 | 14:47
In een door links met belastinggeld gedomineerd Hilversum zal het voor een rechtse humorist verdomd niet meevallen een kwartiertje zendtijd te krijgen.

La Bailaora | 03-01-12 | 14:56

De IQ-score van Gutmenschen is over het algemeen net iets te laag om scherpe en gevatte humor te kunnen bevatten. Zo'n domme gans als deze doos is daar weer een exemplarisch voorbeeld van. Next.

Bertus Betonsloper | 03-01-12 | 14:56

Die Mercita 'have mercy' Coronel zet even al haar projectjes afzonderlijk op heur CV. Dan weet je hoe laat het is....

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 14:56

Die Mercita 'have mercy' Coronel zet even al haar projectjes afzonderlijk op heur CV. Dan weet je hoe laat het is....

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 14:56

Ik lees het verhaal van Mercita maar als een poging tot satire.

brutus68 | 03-01-12 | 14:56

@Romanov | 03-01-12 | 14:53 |
die bestaan niet want recht zijn is not done in de media/publieke wereld.

karel laars | 03-01-12 | 14:56

Cabaretiers met uitgesproken rechtse meningen, ze zullen er best wel zijn, maar ze zullen altijd een enorme achterstand houden: geen enkele exposure bij de pers en bij de omroep, theaters zullen hun niet contracteren, hoe grappig ook, ze zullen nauwelijks aan de bak komen.
Wilders, Verdonk en PVV-grappen worden in deze kringen nu eenmaal beter gewaardeerd. Dat volstrekt humorloze figuren als JJ van de Wal en Claudia de Breij daarmee op de tv komen is het bewijs daarvan.

spanarchist | 03-01-12 | 14:55

Ik vind die republikeinse sekteleden anders behoorlijk hilarisch.

Canis Spurcus | 03-01-12 | 14:55

met dat kutgezicht en dan zo'n oordeel vellen.

jonneke | 03-01-12 | 14:55

Het omgekeerde is in elk geval wél waar : Om links te stemmen moet je een groot gevoel voor humor hebben.

Withnail | 03-01-12 | 14:54

"Meesterkoks zijn overwegend blank, dus de gekleurde medemens kan niet koken." Aldus mevrouw Mercita.

Lets Kuttekrap | 03-01-12 | 14:54

@La Bailaora 14.46
Het is algemeen bekend dat Toon het lichtend voorbeeld is geweest voor Freek en Youp, en wat te denken van Hans Liberg, groot in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland... Rechts denkende man ... en dan nog iets, al die linkse grappenmakers verdienen wel een uiterst rechts salaris. Youp woont op de Prinsengracht in 020, Freek heeft een leuk optrekje in Muidenberg.. zijn toch echt geen premie A woninkjes

Bolesmales | 03-01-12 | 14:54

karel laars | 03-01-12 | 14:52
Bij Harry Mens in zijn programma ?

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:54

@karel laars | 03-01-12 | 14:50
Ah? Is communistisch dan niet sterk doorontwikkeld links?

Jan Passant mk2 | 03-01-12 | 14:54

Ik ben meer van de recht-door-zee humor.

wtf443 | 03-01-12 | 14:53

@karel laars | 03-01-12 | 14:52 |

Want er staan bergen rechtse cabaretiers te trappelen om die podia te betreden?

Romanov | 03-01-12 | 14:53

waarom zijn ineens alle cabaretiers links? weet mevrouw soms wat ze stemmen?

maraboe | 03-01-12 | 14:53

Ik ben overigens niet links noch rechts.
Want over het algemeen zijn linkse lui ook maar idioten.

henk8889 | 03-01-12 | 14:52

@mezelf goedverdoeme leesbril; kohel = kogel.

neworder | 03-01-12 | 14:52

De beste liberale grap die ik kan bedenken is de hypotheekrenteaftrek. Maar, toegegeven, dat is er ook wel meteen één van formaat.

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:52

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50 |
Noemt u dan maar eens een podium waar een rechtse cabaretier zonder enige moeite zou mogen schreeuwen met staats steun.

karel laars | 03-01-12 | 14:52

Je onderwerpen grotendeels op politiek baseren getuigt überhaupt al van een armoedige humorontwikkeling.

Biff Eagleburger | 03-01-12 | 14:52

De kohel komt ook altijd van links. Dat verstaan linksmenschen onder emphatie.

neworder | 03-01-12 | 14:52

Ja jongens, doe dat nu niet. 'k Onderga niet de vernedering op de Jood te reaguren zodat jullie het braaksel van de zogenaamde auteurs aldaar één op én kunnen kopiëren. Zo gaat de lol er snel af, realiseren jullie dat?

Semolina Pilchard | 03-01-12 | 14:52

Overigens valt om Freek de Jonge ook al jaren niet meer te lachen. Hoe hard ik als linksmensch ook m'n best doe, het lukt maar niet.

Doldwaas | 03-01-12 | 14:51

Over het algemeen kan ik me er wel in vinden wat ze zegt, als ik bijv. rechtse reaguurders (ze noemen zichzelf rechts) observeer zie ik ook alleen maar harteloze lui die meer om geld geven als wat anders en over het algemeen is de enige "humor" die ze hebben leedvermaak.

henk8889 | 03-01-12 | 14:51

Hokjesdenken, je blijft erom lachen.

Strangetown | 03-01-12 | 14:51

@biermagnaat | 03-01-12 | 14:48

Lol, dan begrijp je het echt niet.

neemjemoederindemali | 03-01-12 | 14:51

an Passant mk2 | 03-01-12 | 14:47 |
Blind of woedend voor andere standpunten, dat is toch communistisch?

karel laars | 03-01-12 | 14:50

Nou ja, ik heb hier op GS een paar dagen eerder de vraag gesteld of jullie een lijstje konden maken van leuke (of "leuke" want dat is natuurlijk altijd subjectief) rechtse cabaretiers en toen bleef het, zelfs na herhaalde oproepen, angstaanjagend stil. Dus tsja, ik denk dat rechtsmensen (wat daar in Nederland voor door moet gaan dan) inderdaad geen lachebekjes zijn.

Bigi Bana Boy | 03-01-12 | 14:50

'Het publieke emotionele leven van de rechtse mens daarentegen wordt meestentijds door hooggestemde idealen noch emotionele pijn gedreven, maar door, ja, daar is ie weer, de dikte van de portemonnee. Die pijn in zijn portemonnee wil hij niet creatief in het theater relativeren, maar creatief via belastingtrucs of de politiek in klinkende munt terugkrijgen.'
.
Mooie volzin, Johnny Quid. Noem mij maar eens een rechtse cabaretier. Sjissus, Seth Gaaikema natuurlijk! Waarom kom ik daar nu pas op?

Van Dikhout | 03-01-12 | 14:50

Opvallend... in en rond de 2de Kamer zeggen linkse mensen altijd dat de VVD'ers de leukste mensen zijn!

kibambam | 03-01-12 | 14:49

Lekker ongenuanceerd dat geleuter over rechtse mensen en linkse mensen. Ik heb linkse en rechtse standpunten, uiterst links dat ik bvb vind dat we de gehandicapte medemensen fatsoenlijke uitkering moeten verstrekken, uiterst rechts dat iedereen die het kan zijn eigen boontjes maar moet doppen. Heb een pestpleurishekel aan mensen die onterecht een uitkering binnen harken.

neemjemoederindemali | 03-01-12 | 14:49

Ik begrijp dat Geenstijl zich aangevallen voelt?

biermagnaat | 03-01-12 | 14:48

Ik vond Beau eigenlijk wel goed. Zeker beter dan die vreselijke Freek de Jonge.

Jezus_Boeddha | 03-01-12 | 14:47

Ik ken mevrouw Mercita Coronel niet, maar vind haar nu al leuk.
Ik zie graag de linksche menschen die zo voldoen aan al mijn vooroordelen. (Een product van ideële massaproductie. Vooringenomen. Blind of woedend voor andere standpunten. Voorspelbaar. Links dogma aanzien voor tekenen van beschaving en/of intelligentie.)
Mevrouw klinkt als een mooie standaard van de ideële massaproductie.

Jan Passant mk2 | 03-01-12 | 14:47

Het is wel opvallend dat de meeste cabaretiers links zijn. Youp van 't Hek, Freek de Jonge, Dolf Janssen en ook Harrie Jekkers zijn daar natuurlijk bij uitstek voorbeelden van, maar ook van minder geëngageerde cabaretiers als Herman Finkers is bekend dat ze buiten het podium duidelijk links zijn. Daarentegen heeft rechts Hans Teeuwen.

De overwegende neiging naar links bij cabaretiers heeft m.i. echter veel meer te maken met een verschil tussen de creatieve sector, die door Geert officieel is erkend als linkse hobby, versus de zakelijke sector die duidelijk rechts is. De keuze daartussen hangt waarschijnlijk meer samen met levenshouding dan met gevoel voor humor. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men in de directiekamers ook zeker krom ligt van het lachen als de belastingbetaler weer eens op mag draaien voor hun uit de hand gelopen gokverslaving.

Doldwaas | 03-01-12 | 14:47

Laatst op GS ook al zo'n gekke linkse tante. Maar die lui hebben volgens hun linkedin dus wel mooi 100.000 baantjes bij de (semi-) overheid gehad- en hebben dus invloed op beleid.

sitzkrieg | 03-01-12 | 14:47

Die muts kan zo columnist worden voor De Speld.

Alcoholic | 03-01-12 | 14:47

"Onderzoek naar de relatie humor en hersenfuncties suggereert dat vooral de mediaal prefrontale cortex actief is als mensen naar gesproken grappen luisteren.[2] Dit deel van de hersenen is ook actief bij beloning, en is vermoedelijk vooral betrokken bij het verwerken van de affectieve component van humor. Daarnaast blijken ook de taalgebieden in de temporale kwab actief. Dit deel van de hersenen lijkt vooral verbonden te zijn met de cognitieve kant van humor: dat wil zeggen het begrijpen van de betekenis van taalkundige grappen."
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Humor#Werking

Beloning, congnitief, begrijpen. Dat zijn toch vooral rechtse dingen?

Rest In Privacy | 03-01-12 | 14:47

Politiek cabaret is bijna nooit leuk en ook nooit leuk geweest. Echte humor is apolitiek. "Maatschappelijk engagement" is gewoon een andere term voor "kut met peren". Nog even afgezien van het feit dat politiek cabaret een levensduur heeft van een week (de waan van de dag wandelt vrolijk verder). Een grap over een politicus houdt geen stand. Met andere woorden: Wim Kan is geweest en Toon Hermans blijft (wat je verder ook van Toon vindt, de grappen zijn tijdloos.)

Stormageddon | 03-01-12 | 14:46

@Vakonov | 03-01-12 |

mmmmhh, heeft ze toch wel een punt.

Zuitschuip | 03-01-12 | 14:46

'Het publieke emotionele leven van de rechtse mens daarentegen wordt meestentijds door hooggestemde idealen noch emotionele pijn gedreven, maar door, ja, daar is ie weer, de dikte van de portemonnee. Die pijn in zijn portemonnee wil hij niet creatief in het theater relativeren, maar creatief via belastingtrucs of de politiek in klinkende munt terugkrijgen.'
Zegt mevr. Coronel. Dit barokke proza beschrijft toch gewoon de gemiddelde pvda-politicus? Misschien is deze mevr. van de vvd en vergist ze zich een beetje in de aanduidingen links en rechts. Ze lijkt me om te zien al zo gek als een deur.

Jezus_Boeddha | 03-01-12 | 14:46

Nou ja als Beau rechtse humor vertegenwoordigd...

baca | 03-01-12 | 14:46

Bolesmales | 03-01-12 | 14:40
Volgens mij was Toon niet links en was niet rechts, althans niet in zijn shows. Als die huidige cabaretiers door hem zijn geinspireerd hebben ze niet goed opgelet.

La Bailaora | 03-01-12 | 14:46

Nou, de Leni Riefenstahl van de nieuwe linkse fatsoensbeweging die begin 2012 aan het ontstaan is, heeft zich opgeworpen hoor!
(Bewust een Godwin plaatst omdat hij geen zin heeft in deze discussie. Wat een ongelofelijk geestelijk misleid dom wijf ben je als je zoiets opschrijft of zelfs denkt?)

CynicalBastard | 03-01-12 | 14:45

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een 'trol'-artikel is. Zo weinig research (geen) door Mercita naar de andere kant van het verhaal. Een beetje jammer dat hier überhaupt aandacht aan besteedt wordt op geenstijl. Ook jammer dat ze het links-rechts-concept nog niet helemaal begrijpt (want niet van toepassing in de door haar gegeven voorbeelden). Echt een triest artikel waarvan het me verbaast dat iemand het publiceert.

MooSquad | 03-01-12 | 14:44

grootste onzin ooit, ik ken heel veel rechtse mensen die erg veel humor hebben

evilnazi | 03-01-12 | 14:44

Dus Bandirah is rechts.

Four Eyes | 03-01-12 | 14:44

Die foto bij dat artikel is zeker een grap?? Die speelt zeker de hoofdrol in de nieuwe film "The Hobbit". Maar ff alle gekheid op een stokje dit soort links gewauwel heeft al veel ellende veroorzaakt en geeft maar weer eens aan dat dit soort mensen zich verheven voelt boven het plebs. Niet alleen nationalisten dromen dus van "der Uebermensch".

sjipsknip | 03-01-12 | 14:43

@LiebeMan | 03-01-12 | 14:40 |

Ach, je noemt Wilders zelf een socialist. Of wil je soms ontkennen dat de PVV een nationalistische partij is?

Romanov | 03-01-12 | 14:43

Zo aan de comments te lezen en wat tijd op GS door te brengen heeft dat kreng nog gelijk ook....

Datkanikvéélbeter! | 03-01-12 | 14:43

Grappig. Ik dacht altijd dat linkse mensen zelden (bedoeld) grappig zijn.

sitzkrieg | 03-01-12 | 14:42

Het artikel is wellicht grappig bedoeld maar dat komt niet over.

Rest In Privacy | 03-01-12 | 14:42

plaklul | 03-01-12 | 14:27
die moet dan weer met een lijfwacht het podium op, en dat maakt het al gauw minder grappig

hetluis | 03-01-12 | 14:42

Die "links shoppen, rechts soppen" (of zoiets, die oeroltrutjes die hun schuldgevoel staan weg te dansen) grap van Hans Teeuwen in zijn laatste spiksplinter bewijst wel het tegendeel.

Al is die voorstelling pas vanaf ongeveer dat moment leuk. En dat slechts tot een half uur voor het einde. Maar heb in die drie kwartier heel wat harder moeten lachen dan om alle andere conferenciers bij elkaar.

Then again, bij Teeuwen vraag je je altijd af of je nu lacht om een clown of een freak. Of de nar nu grappig is vanwege z'n grappen, of vanwege z'n gebrek. In Teeuwen's geval, emotionele afstomping en de treurige eenzaamheid van de artiest...

Theo van Deursen | 03-01-12 | 14:42

Nee, links volk, dat is altijd lachen zeg.
Ironie en sarcasme snappen ze in elk geval zelden.
Niet "correct", is dan de standaardreflex.

CynicalBastard | 03-01-12 | 14:42

@sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 14:37
Het betalen van de rekening is niet altijd een garantie voor ethisch verantwoord gedrag toch.

Bakito | 03-01-12 | 14:41

Toch merkwaardig... Toon Hermans was toch een van de invloedrijkste cabaretiers, vele linkse grappenmakers (Freek de Jonge, Youp van 't Hek) hebben hun bestaan aan Toon te danken. En nu kan je veel over Toon zeggen, maar het was geen linkse humorist...

Bolesmales | 03-01-12 | 14:40

rechts mensen zijn in ieder geval prettiger in de omgang

dapperebobo | 03-01-12 | 14:40

@La Bailaora | 03-01-12 | 14:39 |

Freek was inderdaad zum kotzen.. Paternalistische opa. Walgelijk.

Romanov | 03-01-12 | 14:40

@Romanov | 03-01-12 | 14:37
Zeg. Weet je wat jij zou moeten doen? Cartoonist worden bij De Joop.

LiebeMan | 03-01-12 | 14:40

Alsof Paul de Leeuw en Freek de Jonge leuk zijn. Not! Altijd anderen afzeiken. Het is maar wat je humor vindt. Als links dat humor vindt (en dat vinden ze blijkbaar) en ze durven er ook nog trots op te zijn, dan bewijst dat maar weer eens te meer hoe sneu linksmensen zijn.

doenormaal! | 03-01-12 | 14:40

De beste humor is meestal niet links/rechts, maar politiek 'nuetrale', simpele humor. Klinkt simpel, maar juist verdomde lastig te maken, veel moeilijk dan op de manspelende, zuurpruimende humor, zo van Paul de Leeuw: "ik droom, ik droom, dat Wilders ...". En dan lachen jongens. Tjesus, man, wat heb ik toch te doen dat soort zuurpruimende mensen. Inderdaad was Freek 30 jaar geleden scherp en goed, nu is het een ouwe zuurpruim geworden.

Echte humor? Dat maakt men nog maar zelden, een voorbeeld van humor vanuit een zeer simpele visie:
www.youtube.com/watch?v=sxdEvUSfqBgç

La Bailaora | 03-01-12 | 14:39

Die Mercita Coronel, is dat nu wat ze noemen een Pol Pot?

Napolejong | 03-01-12 | 14:39

WTF is Mercita?!

John Hawkwood | 03-01-12 | 14:38

Waarmee maar weer eens bewezen is dat GS niet rechts is.

brunswijk | 03-01-12 | 14:38

Youp, Freek, Claudia, die met die hazenlip en Dolf verklappen dat links ook niet zo leuk is als ze zelf beweren. Om van dat excuusprogramma van Tante Es nog maar niet te spreken...

Tommygunner | 03-01-12 | 14:38

Elkaar op politieke overtuiging beoordelen ipv op persoonlijkheid is voor domme, bekrompen mensen. Van zowel links of rechts.

Neelert | 03-01-12 | 14:38

Bakito | 03-01-12 | 14:32 |
Wel als een ander het betaalt.

sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 14:37

"Ik geen humor? Ik lach me anders de hele dag rot!", huilde hij.

Abelardus | 03-01-12 | 14:37

@LiebeMan | 03-01-12 | 14:35 |

Jammer hè? Geert is eigenlijk een socialist met nationalistische trekjes. oh, wacht..

Romanov | 03-01-12 | 14:37

Als er in Nederland één groep is die zich laat leiden door "de dikte van de portemonnee" dan is het wel de links regenteske elite van PvdA/D66 en GroenLinksers..

Avant | 03-01-12 | 14:37

Het enige wat jammer is, is dat wij met z'n allen hebben betaald voor deze joop.nl linkse bagger propaganda.
Rechtse humor moet gemaakt worden zonder subsidie van de staat.

karel laars | 03-01-12 | 14:37

Links en rechts het kan me niet boeien. We zijn hier op aarde om te feesten.
Niet----> fatsoengestapo en andere zuurpruimen
Niet---> Ik moet verdomme wel veel belastinggeld ophoesten en meer van deze kreten.
Wel----> lekkere wijven, veel seks, muziek en feesten. De rest van je leven. (voor iedereen)

luto333 | 03-01-12 | 14:36

Moet overigens wel regelmatig lachen om Geert. Hij is echter net zo rechts als Marijnissen.

LiebeMan | 03-01-12 | 14:35

@doenormaal! | 03-01-12 | 14:31
Volgens mij ben jij ook iemand die consequent beoordeeld op afkomst en dus genetische eigenschappen.

Fijn dat je uiteindelijk om je eigen domheid kunt lachen.

Bakito | 03-01-12 | 14:35

Links verwart "mensen afzeiken" met "humor".

Argyronauta | 03-01-12 | 14:34

Rechtse mensen hebben een prima gevoel voor humor, tot ze zelf onderwerp zijn van spot. Dan is het een complot van de linkse kerk.

Romanov | 03-01-12 | 14:34

Ik begrijp nu wel waarom die linksmensen elkaar al 30 jaar de leuke baantjes toeschuiven. Volgens mij is dat het humorvolle zakkenvullen zoals links dat ziet. Daar hebben ze erg om gelachen bij links en het valt nu tegen dat het stemvee daar niet meer mee kan lachen.

Therapietje | 03-01-12 | 14:33

@Robuust | 03-01-12 | 14:30
Teeuwen is niet grappig et zijn eeuwige zeikstemmetjes.

miko | 03-01-12 | 14:33

Humor op Joop is ver gezocht maar het artikel vond ik wel om te lachen.
Heb m'n schouders opgehaald en wat belangrijkers gaan doen (moest nodig sassen).

Boomschade | 03-01-12 | 14:33

Tuurlijk is het een kutstukje, met een flauwekulredenatie. Maar toch... nog steeds heeft niemand een 'rechtse cabertier' genoemd die grappig is (dus niet Guido Weijers!) (en nee, Hans Teeuwen is niet rechts).

Trompy | 03-01-12 | 14:33

Je vraagt je toch onwillekeurig af hoe vaak zo'n Marcita zichzelf kreunend en squirtend naar een climax heeft gewreven tijdens het schrijven van haar humoristisch betoog.

Conan de Rabarber | 03-01-12 | 14:33

@sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 14:29
Aan de andere kant, je bejaarde moeder wegstoppen in een tehuis en laten verzorgen door PvdA-stemmers is ook niet iets om over te lachen.

Bakito | 03-01-12 | 14:32

Het is maar een vrouw die dit zegt. En die hebben per defenitie geen humor!!

irma zonderboezem | 03-01-12 | 14:32

Dat linkschmensen vooral hard lachen om hun eigen verzonnen waarheden heeft eigenlijk iets treurigs. Net niet treurig genoeg om er subsidie aan te verspillen. Wat dat betreft is links cabaret best wel lachwekkend...

Rikketiktik | 03-01-12 | 14:32

Ik kan anders best hard lachen om Wilders en zijn zuipkornuiten. O wacht......

Maar eerlijk is eerlijk..... Wim van der Kamp heeft mijn lach ook gehad toen hij in P&W doodleuk verkondigde dat het Europarlement ervoor gezorgd heeft dat papandreou en Berlusconi door hun afgezet zijn.....

O wacht...... Ook dat was bij nader inzien huilen......

de deurwaarder | 03-01-12 | 14:32

Zelf is Mercita Coronel niet zo'n dom linksmens. Het team van Wilders weet dit en had hier wel wat uit de VS meegenomen geld voor over om links nog eens als uitermate dom neer te zetten. Joop heeft gehapt, en dankzij Wilders heeft Mercita Coronel er een leuke vakantie aan overgehouden.

Oerkoendoe | 03-01-12 | 14:31

Ik vind Paul de Leeuw, die Vara coryfee, en die hofnar van DWDD humorloos!!!!

hertog1 | 03-01-12 | 14:31

Dus volgens de "logica" van dit achterlijke mens zou bij de geboorte al genetisch zijn bepaald of iemand later link of rechts wordt. Moehahahahaa! Zo dom kunnen alleen linksmensen redeneren.

doenormaal! | 03-01-12 | 14:31

@plaklul | 03-01-12 | 14:27
Er zijn zat rechtse mensen met humor,maar dat hoeven niet per sé caberetiers te zijn.

Lets Kuttekrap | 03-01-12 | 14:31

En die cartoonist van DeJoop dan? Dat is dus gewoon een rechtse lul?

Pasta-saus | 03-01-12 | 14:31

Wie betaalt er eigenlijk voor die linkse humor?

Kotsende lama | 03-01-12 | 14:30

Mercita heeft niet in de gaten dat GeenStijl links is.

Jippie | 03-01-12 | 14:30

Daarom kon je ook zo lachen om Kim Jong Il! Tragisch dat zo'n toonbeeld van de lach pas is overleden.

je therapeut | 03-01-12 | 14:30

Ik adviseer mevrouw Coronel om zaterdagavond op RTL4 af te stemmen. Dan wordt een leerzame sketch uitgezonden over hoe er met linkschvrouwen moet worden omgesprongen door ene H. Teeuwen.

Robuust | 03-01-12 | 14:30

En wat kom je tegen bij de genealogie van Coronel ;
Coronel medina : Gratis toegang tot archieven (akten, registers, burgerlijke staten)
Auschwitz (Nederland) 21/09/1942
*
Een heel korte grap dus.

Ratzing. | 03-01-12 | 14:30

Absoluut niet waar | 03-01-12 | 14:29
-t that is..

Absoluut niet waar | 03-01-12 | 14:29

Linkschmenschen, relifanatici zijn bij uitstel menschen die geen enkel gevoel voor humor bezitten!
Afzender een rechtschmensch.:--)))

meneer Q | 03-01-12 | 14:29

CoJoNes | 03-01-12 | 14:24
Touché. Alleen wordt ik er wat flauw van om alles maar op te hangen aan politieke voorkeur, that`s all.

Absoluut niet waar | 03-01-12 | 14:29

Ach. Het is allemaal zo relatief. Wat in Nederland als rechts beschouwd wordt zouden de Amerikanen als communistisch typeren.

LiebeMan | 03-01-12 | 14:29

Veel humor is juist rechts.de komiek doet zich immers voor als een rechts persoon en dat vinden veel mensen leuk.Waarom? omdat dan gezegd word wat vele ook gewoon vinden maar vanuit hun policor denken niet mogen.
Geld ook voor H. Teeuwen trouwens die hier zo vaak op een sokkeltje geplaatst word. Moslims??
www.youtube.com/watch?v=bOdzurhPLh0

miko | 03-01-12 | 14:29

Je hele werkzame bestaan door je hobby's laten bekostigen door rechtse witte mannen en dan menen dat die laatste groep asociaal bezig is. Dat is geen ironie denk ik, maar gewoon een bord voor je kop.

sjaakdeslinksesul | 03-01-12 | 14:29

Oh. Mijn. God.

Ik dacht oprecht dat de bovenstaande kwoots een of ander hoaxend fopverhaal waren. Maar nee. Ze schrijft het echt.

Seraphin | 03-01-12 | 14:28

Mercita lijkt een gevoelige snaar te hebben geraakt. Johnny is woedend!

Snerpe Schede | 03-01-12 | 14:28

@LiebeMan | 03-01-12 | 14:24
Wie van de drie is de agent?
*grinnik*

necrosis | 03-01-12 | 14:28

Ik haal haar verhaal met één naam onderuit: Hans Teeuwen.

S 2 de I 2 de R | 03-01-12 | 14:28

Misschien is het een idee voor linksch om alle rechtsen een gele ster op te spelden.

zeefert | 03-01-12 | 14:28

Ik moest toch wel lachen toen ik haar foto zag.
Lijkt me ook echt een toppertje in haar vakgebied aangezien ze al 14 keer van baan is gewisseld (lees ontslagen)

Clint Hardwood | 03-01-12 | 14:27

Maar goed: noem eens een goede rechtse cabaretier? Iemand die volgend jaar de eindejaarsconference kan houden en dan voor de verandering eens door een rechtse bril op het jaar terug kan kijken?

plaklul | 03-01-12 | 14:27

Och, gezien links zijn hier vaak ook maar simpelweg als een ziekte wordt weggezet, verwacht ik dat de meeste reacties niet veel minder wereldvreemd en kort door de bocht zullen zijn.

Vage_eddie | 03-01-12 | 14:27

Puissant detail: de gemiddelde succesvolle links-cabaratier verdient ruim boven Balkenende-norm...

Earl Hickey | 03-01-12 | 14:26

Hee maar ik veeg mijn kont af met links!

ZDEV | 03-01-12 | 14:26

@Rummbler | 03-01-12 | 14:24
Dan ken jij de Joop nog niet.

Lets Kuttekrap | 03-01-12 | 14:25

Goed werk Johnny!

Rikketiktik | 03-01-12 | 14:25

Hans Teeuwen vind ik ook altijd zo vreselijk links.

neemjemoederindemali | 03-01-12 | 14:25

Freek de Jonge is al jaren niet niet leuk meer.
Ik heb nog om hem gelachen tijdens 'Neerlands Hoop', op het het solo-pad vond hem ik ook nog te pruimen.
Maar als vaste gast op de DWDD is hij ver over zijn hoogtepunt heen.
Wie gaat die man vertellen dat hij al jaren niet leuk meer is?

necrosis | 03-01-12 | 14:24

Een Marokkaan, een Turk en een Antilliaan zitten in een auto. Wie rijdt er?
De agent!
*gniffel*

LiebeMan | 03-01-12 | 14:24

@Absoluut niet waar | 03-01-12 | 14:22 |
Het leven is vooral een kwestie van blijven inademen. Jij een cliché, ik een nog veel groter cliché.

CoJoNes | 03-01-12 | 14:24

Ik had het stuk ook gelezen. Het ligt er eigenlijk zó dik bovenop, dat ik een hoax vermoed. Want dit kan je als redelijk weldenkend mens toch niet met droge ogen beweren?

Rummbler | 03-01-12 | 14:24

T9 spellingscontrole is links, bah...

kapotte_stofzuiger | 03-01-12 | 14:23

Ach. Job Cohen. Jolande Sap. Wie heeft er niet om moeten lachen?

LiebeMan | 03-01-12 | 14:23

Heeft zeker te veel naar die vrijdagmiddagplaatjes van Bandirah gekeken. Dan snap ik het wel.

Lacan | 03-01-12 | 14:23

Ik zeg Hans Liberg.

Bergverzet | 03-01-12 | 14:23

Eigenlijk is ze best zielig. Ze is gewoon wereldvreemd.

Boerenhoofd | 03-01-12 | 14:22

Wat een gelul zeg.. En wat een gezeik over `links` dit, `rechts` dat.. *gaap*
Het leven is meer dan de voorkeur voor een bepaalde politieke richting lijkt me.

Absoluut niet waar | 03-01-12 | 14:22

Ken je die mop over die Marokkanen die aan het werk gaat?
Die ging niet.
[rechtse humor]

kapotte_stofzuiger | 03-01-12 | 14:22

@Abelardus | 03-01-12 | 14:16
Meteen de eerste reactie.
Bravo!

Herr Knäckebröd | 03-01-12 | 14:21

Hahaha.... oops.

funkyd | 03-01-12 | 14:21

Onzin. Rechtse mensen hebben meer gevoel voor humor.

En dat uit mijn mond.

[minkudo's a.u.b.]

Bakito | 03-01-12 | 14:20

Eerlijk is eerlijk: Voor 5 ton per opgeleide *kuch* agent militairen naar Kunduz sturen door een partij die zichzelf Groenlinks noemt is, onweerlegbaar, briljante humor.

CoJoNes | 03-01-12 | 14:20

Rechtsmensen maken geen grappen over links stemvee uit medelijden. Het is gewoon te zielig om leuk over te doen.

vetkleppert | 03-01-12 | 14:19

Welke foponderzoeker gaat hier even onderzoek naar doen?
Moet flink geld mee te verdienen zijn!

Herr Knäckebröd | 03-01-12 | 14:18

Links snapt alleen humor die ze bevallen. Zelden zo gelachen om de "Mooi" quote van Rutte of het proces van Wilders tegen linkse huilers.

Slechte verliezers zijn het. Ik lach me rot!

Raad_maar_raak! | 03-01-12 | 14:18

Las het stuk net. Bewijst maar weer eens hoe buitengewoon arrogant de linkse medemens is. Het ergste is nog dat zulk soort figuren een door de gemeenschap betaald platform krijgen om hun linkse zure kots op te gooien.

De Drent | 03-01-12 | 14:18

Twee oenen lopen over straat. Zegt de ene oen tegen de andere: "Mag ik nu in het midden lopen?"

Zo

Wie zegt dat rechtse figuren geen humor hebben. Deze was om je te bescheuren, een echte originele dijenkletser!

Vakonov | 03-01-12 | 14:17

Dus Fransisco van Jeauleau is eigenlijk een rechtse zuurpruim?

neemjemoederindemali | 03-01-12 | 14:16

Om Adolf Hitler hebben we vroeger heel wat gelachen hoor.

Abelardus | 03-01-12 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken