Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foponderzoek: 'Reaguurders zijn zwaar KUDT'

gewoneinternetter.jpg Reaguurders zijn kudt. Dat wist u al, want dat hoort u al jaren. Recentelijk nog van de RMO, het Brabants Dagblad of Myrthe Hilkens, bijvoorbeeld. Maar deze keer zegt u het zelf in een onderzoek: 'Reaguurders verpesten de sfeer op nieuwssites'. 42% van de internetters vindt u 'zeer storend'. Dat is een beschaafde offline omschrijving voor 'Reaguurders zijn vieze smerige hoerenlopende kudtracisten zonder opvoeding, opleiding of algemene ontwikkeling. 1 hersencel minder en ze poepen in je keuken. Allemaal.' OK Wegener, we happen wel. Maar alleen omdat jullie onderzoekje als een lul op een drumstel slaat. Want in de vragenlijst die bij de onderzoeks-PDF zit, wordt er onderscheid gemaakt tussen 'reaguurders' en 'gewone reacties'. Wat de fuck zijn 'gewone reacties'? En waarom zou een reaguurder geen 'gewone reacties' kunnen plaatsen? Of een 'gewone internetter' niet kunnen reaguren? Ook lekker objectief zijn de suggestieve stellingen die nogal opzichtig om een bevestigend antwoord bedelen: "Reaguurders zorgen ervoor dat ik negatief ga denken over de website waar zij actief op zijn." Zo kunnen wij het ook wel laten lijken dat internetters andere internetters kudt vinden. Maar wij wisten dat al jaren. Dat lees je namelijk gewoon in de comments. Gratis advies voor degenen die zich er zo aan storen: LEES. ZE. DAN. NIET! Voor de rest: een gewone reactie achterlaten op het onderzoek doet u bij De Nieuwe Reporter, een serieuze nieuwssite voor onzinonderzoeken.

Reaguursels

Inloggen

Tsja, wat moet je er nou van zeggen. het laat wel zien hoe mensen denken over dingen.

Sparky79 | 22-12-11 | 21:18

Als ze vinden dat in een democratie iedereen moet kunnen stemmen. Moeten ze ook zo consequent zijn om te accepteren dat iedere neergeplempte mening bijdraagt tot de beste, of voor mijn part minst slechte, openbare-meningsresultante.

WirMachenMusik | 22-12-11 | 21:04

Ich bin ein Reaguurder!

yamahaha | 22-12-11 | 06:48

stafpilot | 21-12-11 | 23:56 | + 0 -
Nee joh, da's mierenneuken.

.

De moraal is: reaguurders zijn Rechts en dus gewoon kudt, wij zijn links en wij zijn goed volk.

Graftak | 22-12-11 | 00:26

@zeg maar jansen | 21-12-11 | 22:43

Ho even, wat jij bedoelt zijn Joop-engerds, onderscheit(sic) moet er zijn.

Tzakje | 21-12-11 | 23:56

LOL, slechts 21% is bekend met de term reaguurders, maar 42% vindt reacties van reaguurders zeer storend. Instant knowledge?

stafpilot | 21-12-11 | 23:56

GSpot | 21-12-11 | 19:23 Alsof je met één hersencel minder nog het benul hebt om, naar de keuken te gaan om te poepen.

Poepen kun je immers waar je staat.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 22:43

Het gejank over links hier is dan wel weer erg grappig. Alsof alleen rechtse reaguurders het alleenrecht op kudt zijn hebben.

Trash | 21-12-11 | 22:35

Reagluuders alert.

Gavrilo | 21-12-11 | 22:27

Tendens op GS is ook negatief. Geen waardeoordeel over verder, ieder zijn meug. Niet mijn ding uiteindelijk en dus heil elders gezocht. Foponderzoek ten top, slechts GS bashen. Precies dat doen waartegen je het doet, hypocriet! Lees het dan niet, motto van de dag lol

Reaguurbuis baby | 21-12-11 | 22:04

Reinaert | 21-12-11 | 18:28 | + 1 -
Hey! Je bent er weer !

Rammstein | 21-12-11 | 21:05

Vanuit mijn eigen optiek als reaguurder: ik zocht een klankbord om te reageren op het geneuzel, gekonkel, gepruts en gekloot in de politiek en elders. Reageren op mensen op verkeerde plekken in de hoop dat ze zelf ook de conclusie trekken dat ze daar niet thuishoren, en dus niet ons belastinggeld moeten converteren in as. Het was ofwel dat ofwel een eigen blog beginnen, maar ook dat bleek redelijk kansloos. Bijna net zo kansloos als je partij "Groen Links" dopen.

hournunsmeeop | 21-12-11 | 20:35

Klopt,stelletje k*dt mongolen zijn het en vooral die Rammstein moeten ze oppakken, dat waren toevallig wel de laatste woorden van Kim Il Yung.

Uw Verzekeringsadvis | 21-12-11 | 20:23

Je bent al gauw een reaguurder als je je ongezouten kritiek ventileert.

En als je gewoon zegt wat anderen alleen maar durven te denken ben je gelijk een bruinhemd of rechts extremist.

Dat klopt dan wel want voor het extreem linkse publiek is wat algemeen gedacht word al extreem in hun ogen. Terwijl de gemiddelde mens dat als midden van het politieke spectrum ziet.

megatroll | 21-12-11 | 20:17

80% is niet bekend met de term reaguurders, maar heeft er wel een mening over.

p3xxx | 21-12-11 | 19:56

Zonder reaguurders zou een site als deze geen bestaansrecht hebben. Misschien dat de lezers/geenqueteerden het niet met de meningen eens zijn omdat ze meestal nogal anti links zijn?
Overigens zouden reaguurders zich niet druk moeten maken om dit soort enquetes: meestal zijn dat maar enkele honderden linkse vriendjes van een nog linkser interviewburo.

knight03 | 21-12-11 | 19:52

Jackanders | 21-12-11 | 17:56

dat zeg ik, je mag alles zeggen zolang je het maar niet met me eens bent. Jij bent het prototype van zo iemand.

drenkeling69 | 21-12-11 | 19:51

Ja, vrijheid van meningsuiting zoals hier wordt gebezigd bevalt een heleboel mensen niet, dat is nou heel erg jammer!

lanexxx | 21-12-11 | 19:47

GSpot | 21-12-11 | 19:23
Bij elkaar zijn dat toch 3 hersencellen :)

DaveDH | 21-12-11 | 19:25

Hou nou een sop allemaal.
Jullie verpesten hier de hele sfeer.

:(

Koninging Beatricks | 21-12-11 | 19:24

-weggejorist-

GSpot | 21-12-11 | 19:23

-weggejorist-

GSpot | 21-12-11 | 19:23

'Reaguurders zijn vieze smerige hoerenlopende kudtracisten zonder opvoeding, opleiding of algemene ontwikkeling. 1 hersencel minder en ze poepen in je keuken. Allemaal.

Dat van die keuken is natuurlijk echt niet waar!

GSpot | 21-12-11 | 19:23

Wat een kut onderzoek van Wegner, die grijse ouwe lullen zouden het liever zo als vroeger hebben met een ingezonden brief van een boze oma die ze dan lekker konden censureren als het ze niet aanstond, en dat doet ze nog steeds zeer terwijl internet hier al bijna 20 jaar beschikbaar voor de massa is

Eikels snappen niet dat die tijd van de ingezonde brief gewoon vervlogen is, kunnen ze ook niets aan doen aangezien ze zo vastgeroest zitten in hun denken en doen... kijk maar eens hoe slecht ze met internet en mobiel internet überhaupt omgaan.

Ze zijn een lachertje en zeker bij dat kut bedrijf Wegener

DaveDH | 21-12-11 | 19:16

Vooral lekker je hoofd in het zand houden, en alles wat de politiek zegt geloven.... Geen wonder dat die Mauro/Minderjarige gelukszoekers-petitie zoveel ondertekend wordt.

Graftak | 21-12-11 | 19:14

Als jullie mij niet hadden.

G-unite | 21-12-11 | 19:05

Wat maakt een reaguurder, waar ligt de scheidslijn?

natte krant | 21-12-11 | 18:51

En toch hou ik van de reaguurders! Als het aan mij lag kregen jullie allemaal een verblijfsvergunning.

Pierre Bezuhov | 21-12-11 | 18:46

@corporel | 21-12-11 | 18:40
Blogs als Geenstijl hebben vooral een slechte naam bij mensen die oud, naïef en tevens wereldvreemd zijn.

Die denken bij een tegel als "de Vara moet deaudt" denken dat de reuguurder daadwerkelijk iedereen bij de Vara dood wilt maken. -Terwijl hij ze waarschijnlijk enkel in een put met lava wilt smijten- Terwijl hij daarmee natuurlijk gewoon zegt de Vara stom te vinden.

Bart_Bart | 21-12-11 | 18:45

Ach, Weessie himself noemde de lui die uberhaupt reageren al eens een klein percentage van 0.3% Niet zo gek dat juist bij dat kleine groepje mensen die vinden dat ze hun mening op deze manier moeten etaleren een zooi mafkezen zitten die normaal zelfs op de verjaardag van tante Sjaan worden weggehoond.

Trash | 21-12-11 | 18:45

@Bart_Bart | 21-12-11 | 18:40

Dank voor je zalvende woorden. Ondertussen hang ik al weer in het kersverse topic, want waar het hart vol van is daar lopen de tegeltjes van over.

Reinaert | 21-12-11 | 18:45

Als jullie het zo op hebben met "reaguurders" dan kan ik ook wel even reaguren:
Wat een smerige asociale domme rotsite is dit toch!
Zó!

nogveeldommer | 21-12-11 | 18:44

-weggejorist-

corporel | 21-12-11 | 18:40

@Reinaert | 21-12-11 | 18:28
Goed dat we weer van je -taalkunstenarij- tegeltjes kunnen genieten Rain-Art.

Bart_Bart | 21-12-11 | 18:40

Werkwijze op de site van dit adviesbureau voor adviesbureau's:
"Door het niet altijd per se met u eens te zijn durven we, in samenwerking met u, uw probleem te kantelen"
m.a.w. wij werken altijd toe naar de door opdrachtgever gewenste uitslag maar zullen soms het probleem herdefiniëren vanuit een andere perspectief zodat de gewenste uitslag als een vanzelfsprekende waarheid kan worden misbruikt.

Nestorix | 21-12-11 | 18:38

@Bertus Betonsloper
En dan?
ratelaar | 21-12-11 | 17:50
.
En dan? En dan?
En dan is er koffie.
DE-koffie, de lekkerste koffie.

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 18:38

@harry pikkel | 21-12-11 | 18:36
Ja, om het te sarren.

Bart_Bart | 21-12-11 | 18:37

pius | 21-12-11 | 18:14
Reageer je nou ook al onder het pseudoniem Bart_Bart?

harry pikkel | 21-12-11 | 18:36

@Bart_Bart | 21-12-11 | 18:35
NEEEE. Fok.

Eeuwig excuus. Weg ermee, snel.

Bart_Bart | 21-12-11 | 18:36

-weggejorist-

Bart_Bart | 21-12-11 | 18:35

@KapiteinClaus | 21-12-11 | 18:27

PvdA, babyboomers en Islam zijn gefundenes Fressen. En dat ligt met name bij henzelf, maatschappijontwrichtend als ze zijn. Daar moeten we dus met z'n allen maar niet te zwaar aan tillen.

"If You can't stand the heat, get out of the kitchen".

Zomaar een goed advies aan zowel PvdA, babyboomers als Islam.

Reinaert | 21-12-11 | 18:31

Bakito | 21-12-11 | 18:11
Ieder André van Duin heeft een Frans van Dusschoten nodig.

harry pikkel | 21-12-11 | 18:28

@Rammstein | 21-12-11 | 18:15

Mwah, de rechtbesnaarde reaguurder moet om 18:00 zijn/haar boodschappen nog doen als 't goed is. Het is dat ik vandaag in een dolle bui -was- ben dus de boodschappen en het bier zijn al binnen maar anders.......

Reinaert | 21-12-11 | 18:28

Ga dat onderzoek niet helemaal lezen. Heb me altijd afgevraagd waarom er wordt afgegeven op 'de reaguurder'. Die wordt nl. vaak weggezet als een scheldende, ongenuanceerde, PVV-stemmende racist. Alsof het land er vol mee is! Ik volg Geenstijl een jaar of 5 en voorheen volgde ik meerdere weblogs. Een paar dingen kan ik zo zeggen: inhoudelijk is er hier over een post vaak nagedacht en ze zijn meestal foutloos geschreven. Op het internet is dat alleen al een unicum. Ook zie je dat reaguurders inhoudelijk wat te melden hebben, terwijl het op andere sites vooral emotioneel en niet origineel geneuzel is.

Er wordt hier vaak afgegeven op de PvdA, babyboomers en de Islam. Soms terecht, maar soms worden die groepen er maar zonder reden bijgesleept of is er geen sprake van een groep. Er wordt dan slechts een 'vijand' gecreëerd. Dit is een stokpaardje van vele reaguurders, waardoor er teveel herhaling van onderwerpen is.

KapiteinClaus | 21-12-11 | 18:27

Ach, waar lullen we over? De firma Wegener - bekend van de deaude bomen en de bijbehorende websites die het zelfde 'nieuws' pas op z'n vroegst 24 uur later brengen - laat een onderzoekje doen. Alsof we dáár wereldschokkende resultaten en gedegen wetenschap van mogen verwachten.

Bij Wegener schrijft men "marketing" nog op z'n Oud-Hollandsch als "markudtding" dus waar hebben we het nou helemaal over? Gewoon negeren.

Over tot de orde van de dag.

Reinaert | 21-12-11 | 18:25

Alleen dat hoerenloper klopt..

Afgeschminkte Bassie | 21-12-11 | 18:23

laat geen stijl eens een onderzoek naar zijn reaguurders en wanneer een ieder die seriues invult krijg je een echt beeld van deze mensen, inkomen en opleiding

dolffie | 21-12-11 | 18:21

En wij vormen de uitzondering op jouw regel?
Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 17:38

Specificeer 'wij'. Ik vermoed overigens het tegendeel.

uitzondering | 21-12-11 | 18:20

Het reageren op nieuws-sites is een fantastische bezigheid om de dagelijkse sleur een beetje te doorbreken.Mensen (en dieren) zijn tenslotte gewoonte-slaven voortgekomen uit armoede,onwetendheid en onzekerheid.Het reaguren tart echter de naaste en geeft soms respons en dus voldoening aangaande de frustraties. Een soort wij-gevoel is altijd onmisbaar en altijd zijn er congruentie's.De psychiaters, psychologen ,therapeuten en andere lijken-pikkers zullen er echter niet blij mee zijn.Een wanhopige, zoekende en (in hoger stadium) verwarde einzel-gänger is hun veel dierbaarder,want levert geld op.Kortom moge de internet-sites de eeuwige zekerheid bieden dat er hoop is voor de gefrustreerden.Dank aan Geenstijl, want het IS geen stijl dat reaguurders voor kudt uitgemaakt worden.

Dolphi | 21-12-11 | 18:19

Wij zullen DOORgaan, zei de kip tegen de haan, wij zullen doorgaan . . . . . .

Byter | 21-12-11 | 18:18

Een ding wordt nu wel duidelijk. De meeste reaguurders eten rond 18.00 uur.

Rammstein | 21-12-11 | 18:15

harry pikkel | 21-12-11 | 18:03

Zelfs browsers lezen mij graag twee keer. Kan ik er wat aan doen?

pius | 21-12-11 | 18:14

Gelukkig is Wim Heitinga één reaguurder die vaak beleefd blijft en normaal doet. Ik zie dat hij de reaguurderspanelen daar reeds gevonden heeft...

threewing | 21-12-11 | 18:12

Geweldig onderzoek. Ook al kotsen jullie mij uit, voor het eerst in mijn leven herken ik mij ergens in en beter nog: IK HOOR ERGENS BIJ!!

Skunk57 | 21-12-11 | 18:12

@vetkleppert | 21-12-11 | 18:08
Da's dus een heul ander ras.

Bakito | 21-12-11 | 18:12

@harry pikkel | 21-12-11 | 18:08
Precies.

Grijze, burgerlijke, nikszeggende dertien-in-een-dozijnreaguurders als jij verdienen een aparte vermelding.

Bakito | 21-12-11 | 18:11

Bakito | 21-12-11 | 18:02
Ja, bevalt me niks dat ik hier op één hoop wordt gegooid met dubbelposters, provocateurs en bijstandstwittersletjes (wie dat ook moge zijn).

harry pikkel | 21-12-11 | 18:08

@Bakito | 21-12-11 | 18:02
Heb je de pica gezien?

vetkleppert | 21-12-11 | 18:08

Lol @ "De meerderheid (50%)[...]" in het onderzoeksrapport

Steady | 21-12-11 | 18:06

-weggejorist-

jan2011 | 21-12-11 | 18:04

pius | 21-12-11 | 17:57
Misschien kun je een deel van je ego inwisselen voor een fatsoenlijke browser. Vind je het gek dat je vierde staat met al die dubbelposten?

harry pikkel | 21-12-11 | 18:03

Alle reaguurders worden weer op één hoop gegooid. Tssssk.

Bakito | 21-12-11 | 18:02

@pius | 21-12-11 | 17:57
Is het niet eens tijd voor een kleine toevoeging aan uw nick?
'pius²' lijkt me wel wat. ;)

Jackanders | 21-12-11 | 18:00

@pius | 21-12-11 | 17:57
We missen je, vooral in het clubhuis. Je Ronnie Tober imitaties maakten de avonden...

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:59

brutus68 | 21-12-11 | 17:54 | + 0 -
Dat is dan wel weer heel erg leuk !

Rammstein | 21-12-11 | 17:58

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:48

Mijn populariteit werd me teveel.

Amywinehouse-achtige inzinking was het gevolg. Daarom maar besloten weer gewoon narcistisch te worden. Dat is lasig genoeg.

Maar wij houden contact;)

pius | 21-12-11 | 17:57

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:48

Mijn populariteit werd me teveel.

Amywinehouse-achtige inzinking was het gevolg. Daarom maar besloten weer gewoon narcistisch te worden. Dat is lasig genoeg.

Maar wij houden contact;)

pius | 21-12-11 | 17:57

@Bokito ergo sum | 21-12-11 | 17:14
Ik heb toch liever dat hij schrijft dan dat hij spreekt. Als ik zijn porem in beeld zie en het bijbehorende stemgeluid hoor, dan lukt het mij niet om stomale en thoraxale retroperistaltische contracties te onderdrukken en extraheren de semi-gedigesteerde spijzen met een rotgang richting de televisor.
Was dit trouwens een reaguursel of een normale reactie?

Chiant | 21-12-11 | 17:57

Toch legt het onderzoek de vinger op de zere plek, want GS voert het peleton reaguurders aan bij de verhuftering.

exkoppijn | 21-12-11 | 17:57

@drenkeling69 | 21-12-11 | 17:54
De Joop is een stuk schappelijker wat dat betreft idd, rare knurft dat je er bent.

Jackanders | 21-12-11 | 17:56

Typsisch rechts gebrabbel, vrijheid van meningsuiting is goed, zolang je het maar met ons eens bent...

drenkeling69 | 21-12-11 | 17:54

Toch blijft het intrigerend dat na bijna 10 jaar GS menig wetenschapper of wat daar voor door moet gaan niet in staat is dit blog te duiden.

brutus68 | 21-12-11 | 17:54

@Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:50
Vulva's for EVERYONE!!!1!!1!!!

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:53

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:50 | + 0 -
Nee Kaas, wel op blijven letten hè. Iets in de trant van "liever een ... dan een ...".

En het woord vulva bezorgt mij een droogtrekker van een week.

Rammstein | 21-12-11 | 17:52

@Bertus Betonsloper
En dan?

ratelaar | 21-12-11 | 17:50

@Rammstein | 21-12-11 | 17:29 | + 0 -
Een beglijbare vulva?

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:50

SamKoeman | 21-12-11 | 17:47 | + 0 -
Welke media ?

Rammstein | 21-12-11 | 17:49

@pius | 21-12-11 | 17:47
HEEJ! Ik ben je kwijt eikel!

En ja, dat was ik.

Volgende keer wel even waarschuwen voor je harakiri pleegt!

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:48

Herinnert u zich programma's als sex voor de Buch nog? Die werkelijk iedereen verschrikkelijk walgelijk vond? Iedere week weer?

vetkleppert | 21-12-11 | 17:48

@Schoorsteenveger | 21-12-11 | 17:40
Ik stoor me aan je felheid.

Het kwetst me.

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:48

Reaguurders laten zich meeslepen door de media. Allemaal.

SamKoeman | 21-12-11 | 17:47

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:44

Was jij dat?

pius | 21-12-11 | 17:47

.. iedere zich sociaal hoger voelende beterweter verdient de reaguurders die zijn sfeer komen verpesten.

Jan Passant mk2 | 21-12-11 | 17:47

De wet van Bert word door dit onderzoek gestaafd. Gelukkig dat ik tot de goeie twintig procent behoor.

Mijn nr4 positie in het kudolosers klassement lijkt met bewijstechnisch wettig en overtuigend genoeg.
Neemt niet weg dat ik een ontzettende lul blijf overigens.

Dat dan weer wel.

pius | 21-12-11 | 17:46

Internet is door en voor Nerds en niet voor tere zieltjes.

vip33 | 21-12-11 | 17:45

Schoorsteenveger | 21-12-11 | 17:40

Doe eens niet zo fel.

zovoklets | 21-12-11 | 17:44

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:43 | + 0 -
Liever beide. Tegelijkertijd.

Rammstein | 21-12-11 | 17:44

Ik ken het probleem van deze klagende lezers maar al te goed. Ik heb een enorme hekel aan seks en hoofddeksels, daarom ga ik dagelijks naar de hoeren met een hoed op...

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:44

Rammstein | 21-12-11 | 17:37 | + 0 -
Je bent liever boos dan geil?

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:43

En nog iets: hoe kan ik de sfeer op nieuwssites verpesten, wanneer ik alleen hier reaguur ?

Rammstein | 21-12-11 | 17:41

"De helft van de lezers ergert zich niet aan de felle reacties, omdat ze makkelijk te negeren zijn." Komt vanzelf goed. Volgend jaar ergert 80% zich niet aan 'felle reacties'.

Schoorsteenveger | 21-12-11 | 17:40

uitzondering | 21-12-11 | 17:37 | + 0 -
Dat geldt alleen voor waterpokken en andere ziektes als je klein bent. Daarna mag het gewoon hoor.

Rammstein | 21-12-11 | 17:39

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:37 | + 0 -
Oeps. Ik doelde eigenlijk meer op het reaguren zelf. Had daar moeten staan.

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:39

uitzondering | 21-12-11 | 17:37
.
En wij vormen de uitzondering op jouw regel?

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 17:38

LEES. ZE. DAN. NIET!?

Reacties hier lezen is net als korstjes van wondjes krabben. Je weet dat je het niet moet doen maar je kunt het meestal toch niet laten.

uitzondering | 21-12-11 | 17:37

Stormageddon | 21-12-11 | 17:31 | + 0 -
Ik laat mijn gedachten er nog even over gaan. Er moet een gelijkwaardige vrouwen versie te bedenken zijn.

Rammstein | 21-12-11 | 17:37

@Superior Bastard | 21-12-11 | 17:19

De Reaguurder zijn Wij, Allemaal!!!

* snel schuilkelder in duikt voor MDI *

ZKH EénOog | 21-12-11 | 17:37

overVecht | 21-12-11 | 17:30 | + 0ik doelde eigenlijk meer opmeet reaguten zelf. ;)

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:37

ratelaar | 21-12-11 | 17:35
.
Waar woont jouw huis nou in hemelsnaam? De resultaten onderzoeken natuurlijk!

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 17:37

miko | 21-12-11 | 17:34 | + 0 -
Nee, dat zou gewoon onhandig zijn.

Rammstein | 21-12-11 | 17:36

Goed en nu heb je de onderzoeksresultaten. En nu?

ratelaar | 21-12-11 | 17:35

@Rammstein | 21-12-11 | 17:30
En ik poep nooooit in de keuken

miko | 21-12-11 | 17:34

@Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:11
Dood en deaud in een zin dat mag niet Aart

miko | 21-12-11 | 17:33

Stormageddon | 21-12-11 | 17:31
.
Wellicht heeft ze een geslacht veranderende operatie ondergaan. Je weet het niet. Kan allemaal tegenwoordig...

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 17:33

Genuanceerde, politiek correcte, meningen op nieuw nieuws kan ik zelf wel bedenken, daarvoor ga ik niet naar een website.

zovoklets | 21-12-11 | 17:33

@Rammstein | 21-12-11 | 17:28

Ik daarentegen, houd niet zo van uitslag. En bij dit soort onderzoekjes begint het me toch al te jeuken...

ZKH EénOog | 21-12-11 | 17:32

Ik heb op dit moment ook een bloedhekel aan mezelf.

niet voor de hond | 21-12-11 | 17:32

@Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:23 |

Die van mij zat met trillende handen. Was zelf nooit actief geweest op social media en/of nieuwssites maar wilde er wel een objectief artikel over maken....!?

overVecht | 21-12-11 | 17:32

@Rammstein | 21-12-11 | 17:29
Dus liever een grote eierstok, dan een goeïge kut.
Klinkt minder goed, inderdaad.

Stormageddon | 21-12-11 | 17:31

SamKoeman | 21-12-11 | 17:29 | + 0 -
Jawel. Onderling. Dus binnenshuis. Dus niet van toepassing.

Rammstein | 21-12-11 | 17:31

Reaguren neemt een prominente plek in in mijn onbenullige bestaan.
Ik reaguur dus ik ben.

Ashtrey | 21-12-11 | 17:31

chuchundra | 21-12-11 | 17:11 | + 1 -
Ja ..... maar ..... ik ga nooit naar de hoeren ....

Rammstein | 21-12-11 | 17:30

@Superior Bastard | 21-12-11 | 17:20 |

Beetje googlen en hier opletten en men weet mij te vinden qua naam en zelfs mijn straat...;-)

overVecht | 21-12-11 | 17:30

@Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:21
De vraag stellen.

miko | 21-12-11 | 17:29

Biff Eagleburger | 21-12-11 | 17:16 | + 0 -
En daarbij eten we Euroshopper cashewnoten. ;)

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:29

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:18 | + 0 -
...... maar dan de vrouwelijke versie.

Rammstein | 21-12-11 | 17:29

Dit is weer een onderzoek van de linkse kerk, uitgevoerd door een elitaire politiek correcte grachtengordel hippie die 10 jaar heeft gedaan over zijn HBO sociologie bij InHolland op mijn belastincenten en bij gesubsidieerde bijeenkomsten van D'66 en Groenlinks onder het genot van bitterballen en oranjebitter op corpsballentoon tegen zijn medelinksmensen bevestigt hoe dom en brutaal het plebs tegenwoordig wel niet is en hoe weinig het plebs van de Europese Unie begrijpt dat binnenkort zijn voltooiing nadert als de almachtige socialistische heilstaat waar Stalin jaloers op zou zijn en waar de uitkeringstrekkende allochtoon vredig samenwoont naast de hardwerkende Nederlander die alles maar moet betalen. Weet je wie ook Europese eenwording wilde? En hij had tenminste nog economisch inzicht in tegenstelling tot de PvdA die de auto het linkse moeras in heeft gereden. Zo'n soort alles-moet-maar-kunnen natte dweil heef dus het lef om te zeggen dat de reaguurder de sfeer verpest en stoort. Waar haalt hij het vandaan?

De reaguurder is misschien wat direct, maar toch zeker niet beledigend!?

SamKoeman | 21-12-11 | 17:29

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:18 | + 0 -
Ik vind dit soort onderzoek-uitslag niet zo erg.

Ik ben liever een grote klootzak, dan een goeïge lul.

Rammstein | 21-12-11 | 17:28

reaguurders zijn vleeseters,

vleeseters zijn hufters blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

En nu aan de biefstuk.

nu even niet | 21-12-11 | 17:28

Ik ben reaguurder. Wat nu?

ZKH EénOog | 21-12-11 | 17:27

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:18 | + 0 -
Nee, want dan jaag ik je na en laat je dat broodje opvreten.
Dat ziet men dan ook wel weer in.

Rammstein | 21-12-11 | 17:27

"Gratis advies voor degenen die zich er zo aan storen: LEES. ZE. DAN. NIET! "

Mijn gratis advies voor Van Rossem (en Johnny Quid, Bert Brussen, Mutsaers en anderen):

Lees niet de religie-gerelateerde artikelen.

Zalig Kerstmis.

relatief | 21-12-11 | 17:25

Aardappeleter | 21-12-11 | 17:21
.
Jouw reactie voldoet aan geen van je criteria, maar goed, daarmee dekt je nick de lading wel weer... zo ongeveer.

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 17:25

De tóón. Daar gaat het om. En al die onderwerpen waarover geen mening toegestaan is, maar wel de juiste tóón.

vetkleppert | 21-12-11 | 17:24

@Biff Eagleburger | 21-12-11 | 17:16
Ik ben van de nieuwe generatie heh ;)

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:23

@overVecht | 21-12-11 | 17:19
Wat een slechte ervaring.

De journaliste die mij interviewde was verre van bang. Wel begreep ze er echt he-le-maal niets van. Dat wel.

Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:23

Ik geniet er altijd van hoeveel humor er nog in Nederland is. Vaak is een reaguurder mijn eerste lach van de dag.
De vervelende baksels doen me niks. Iedereen mag zeggen wat hij wil, toch? (behoudens de wet)

MacMiep.nl | 21-12-11 | 17:23

@Superior Bastard | 21-12-11 | 17:20
Google maar.... ;)

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:22

@eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:16
Schultenbrau hebben ze ook bij de C1000.

Schijnt het....

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:22

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 17:14 | + 0 -

Ik zal het proberen, dank!

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:21

@Biff Eagleburger | 21-12-11 | 17:12 | + 0 -
U leest al mijn hersenkots? Fantastisch, of ben ik juist die trol?

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:21

'Gewone' reacties zijn reacties van mensen die beleefd zijn, geen nick gebruiken, alleen opbouwende kritiek geven en altijd on topic blijven....

Reaguursels zijn anoniem, bij voorkeur bijdehand, komisch en grof en worden (bij GS) geacht het voorzetje van de betreffende redacteur in te koppen. Zoiets?

Aardappeleter | 21-12-11 | 17:21

overVecht | 21-12-11 | 17:19 | + 0 -
Anoniem.

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:20

@EchteNederlander | 21-12-11 | 17:18
Ja zo'n reactie kan écht niet dus. Joris, grijpt es in.

Conan de Rabarber | 21-12-11 | 17:20

De Reaguurder bestaat niet.

Superior Bastard | 21-12-11 | 17:19

Het is natuurlijk ook gewoon waar. De ongefundeerde mening van veel van de reaguurders is het lezen niet waard.

De Treinende Rechter | 21-12-11 | 17:19

Wat is toch die obsessieve drang om te willen weten wat reaguurders zijn? Heb het in 2009 ook al eens geprobeerd uit te leggen aan een hoernalist die mij bevend zat te interviewen en mijn sarcasme niet begreep.

Was bang dat ik hem op ging zoeken als ik het niet eens met het artikel was enz.

www.revu.nl/tag/reaguurders/

Nogmaals. Reaguurders zijn mensen die op internet onder nieuwsberichten hun mening erover posten. Kortom. Reaguurders zijn een afspiegeling van hoe de maatschappij over zaken denkt.... klaar.. niets meer... niets minder..

overVecht | 21-12-11 | 17:19

@Rammstein | 21-12-11 | 17:17 | + 0 -
Zoals broodjes?

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:18

"Wat de fuck zijn 'gewone reacties'?"

Nou, zie pagina 6 van het onderzoek (p. 8 van het pdf-bestand) waar je naar linkt, daar geven ze hun reaguurder-definitie: "Mensen die harde/grove reacties (vaak gericht op personen en/of instanties) op nieuwssites achterlaten worden ook wel reaguurders genoemd."

A contrario weet je dan ook wat ze als een gewone reactie beschouwen.

Graag gedaan.

P.S. dit is dus een gewone reactie.

EchteNederlander | 21-12-11 | 17:18

Ach, in het dagelijks leven krijg ik wel ergere dingen naar mijn hoofd.

Rammstein | 21-12-11 | 17:17

Volgende week een onderzoek naar de gemiddelde kracht die nodig is om een open deur in te trappen, en in januari een onderzoek naar de kwantitatieve natheid van water afgezet tegen de subjectieve beleving.
We denken nog na over iets met knollen en citroenen en appels en peren. Wij houden u op de hoogte.

Stormageddon | 21-12-11 | 17:16

Wie dit leest is gek.

James St John Smythe | 21-12-11 | 17:16

#An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:12

Reaguurders drinken Euroshoppersherry. Al sinds 2003. Ken je klassiekers ;-)

Biff Eagleburger | 21-12-11 | 17:16

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:12 | + 0 -

Dat valt me nu van je tegen! De desbetreffende grootgrutter waar dit geestrijk vocht te koop is ben ik ooit één keer binnengeweest met Mrs. ENDP. Wij zijn na een minuut of 10 weer gillend naar buiten gerend. Man, man, wat een kudtwinkel, alles zit nog in dozen, dat is toch geen doen!

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:16

Ik word stapelgek van die onderzoeken.

Kaas de Vies | 21-12-11 | 17:15

Altijd dat gejank over de vorm maar over de inhoud heeft men het liever niet. Ik denk dat ze liever hebben dat iedereen het met elkaar eens en de auteur en de betreffende nieuwssite louter en alleen positieve, instemmende(likkende)reacties ontvangt. Het blijft giswerk wat betreft de 'reaguurders'. Want werkelijk wat weet men nou?

Davidson | 21-12-11 | 17:15

Jackanders | 21-12-11 | 17:10


Het gaat er niet om wie je bent,
het gaat er om wie je ként.

DANNY3960 | 21-12-11 | 17:15

@Polletje Piekhaar | 21-12-11 | 17:13, ze kunnen beter over je fiets lul'n dan over je lul fiets'n.

gentle giant | 21-12-11 | 17:15

@chuchundra | 21-12-11 | 17:11 |

Ik haal vaak de keuken niet eens...

Parel van het Zuiden | 21-12-11 | 17:14

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:09 Probeer de Volkskrant eens, vooral bij de stukjes van Thomas von der Dunk. Die vent kan echt niet schrijven, je voelt de woede halverwege, en de beste man vergeet steevast waar hij het ook al weer over had. Maar toch word hij op handen gedragen door die amoebes. Het is eigenlijk niet of, maar wanneer ze zouden moeten worden opgenomenn

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 17:14

Ben ik hier bij de zaaduientelers?

BP Richfield | 21-12-11 | 17:14

@Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:11
dood=door

Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:13

Zoals de boer zei: Ze kun'n beter van je klets'n dan van je vret'n.

Polletje Piekhaar | 21-12-11 | 17:13

Ach,
Het zijn vooral de sociaal democratische/linkse Gutmenschen die zich eraan ergeren. Het is voor hen heel frustrerend dat men (d.m.v reaguren) de opgelegde, maatschappelijke, politieke correctheid ontduikt. Op de Joop bijvoorbeeld, worden meningen eerst door het Gutmenschen filter heengehaald, alvorens ze worden geplaatst, en nog meer van zulke DDR praktijken.

kersenflap | 21-12-11 | 17:13

Maar gelukkig is er vandaag ook góed nieuws: al 12.000 Polen hebben een uitkering hier !
Geen wonder: een bijstandsuitkering in Nederland is al drie keer zo hoog als het minimumloon in Polen....
Leve de euro...

De Literator | 21-12-11 | 17:12

Reaguurders drinken Schultenbrau

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:12

Het absolute dieptepunt qua comments blijft natuurlijk de televaag, alhoewel spitsnieuws daar tegenwoordig al aardig dicht in de buurt komt. Het leuke aan reacties hier is, dat ze over het algemeen doordacht zijn en op 1 trol en enkele stormfronters na lees ik ze allemaal.

Biff Eagleburger | 21-12-11 | 17:12

Sociale Academie=HBO! Hahahaha....
Sinds wanneer is zo'n subsidieindustrie freubel opleiding überhaupt een beroeps opleiding laat staan een Hogere beroeps opleiding?

Moi | 21-12-11 | 17:12

Reaguurders op geenstijl zijn een verademing vergeleken met het type dat telegraaf/volkskrant reacties plaatst. Gemiddelde opleidingsniveau lijkt me ook wat hoger.

B-100 | 21-12-11 | 17:11

Verdorie dat is dus de hersencel die ik mis... ff weer de keuken schoonmaken..

Oxxilian | 21-12-11 | 17:11

"'Reaguurders zijn vieze smerige hoerenlopende kudtracisten zonder opvoeding, opleiding of algemene ontwikkeling. 1 hersencel minder en ze poepen in je keuken. Allemaal.'"
Ja hoor! Klopt helemaal. Voel me duidelijk aangesproken.

chuchundra | 21-12-11 | 17:11

ZeikerTs. Als je de reaguursels onder een bericht niet wilt lezen scroll je gewoon niet dood naar onder.

Jezus, ga eens deaud.

Niet naar sites gaan waar gereaguurd kan worden is hetzelfde als winkelcentra vermijden omdat daar mensen komen. Get a life.

Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 17:11

Wat een ander van mij denkt interesseert me geen reet.
Wat een ander van mij weet is waar het om gaat.

Jackanders | 21-12-11 | 17:10

Eurotokkie | 21-12-11 | 17:08

Daarvoor kom ik hier. Legaal ongenuanceerd reaguren.

Lyrthion | 21-12-11 | 17:09

Lyrthion | 21-12-11 | 17:05 | + -2 -

Dank u, u kunt gaan!

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:09

Ik erger me ook aan de comments op Joop.nl, dus die laat ik links liggen...

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 17:09

Mensen zonder een eigen duidelijke mening hebben vaker moeite om zich niet te laten beïnvloeden door de reacties onder een (opinie)stuk. Als je voor jezelf weet welke boodschap je uit de tekst haalt, wat kunnen jou de reacties daaronder dan bommen?

Absoluut niet waar | 21-12-11 | 17:09

Lyrthion | 21-12-11 | 17:05 |

Ja ja maar ondertussen wel een kutreactie plaatsen he.

Eurotokkie | 21-12-11 | 17:08

Eerlijke meningen blijven schrikken voor mensen die braaf hun dagelijkse portie propaganda slikken en dat nog lekker vinden ook. Hoe eigenwijs moeten al die onderbuikers wel niet zijn, dat ze zich zo'n afwijkende wereldbeeld permitteren van dat wat de meningmaffia ons 24/7 voorschotelt.
En het ergste is nog: misschien zijn het je collega's of vrienden wel. Diezelfden die in de stasisfeer van het openbaar braaf ja en amen zeggen.

vetkleppert | 21-12-11 | 17:08

Reaguurders zijn gewoon Hollanders Pur Sang. Hebben hun podium verlegd naar internet dankzij de gijzeling van de sociale moraal door de o.a de PvdA.

kersenflap | 21-12-11 | 17:07

En toch voel ik me een beetje betrapt

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 17:06

If i had a rocket launcher ...

gentle giant | 21-12-11 | 17:06

Ik herken mij hier niet in

Kalaforni | 21-12-11 | 17:06

@Alexander de Kleine | 21-12-11

Ach, Wegener en Sanoma gaan voor het feel-good gevoel. Kritische geluiden zien zij niet zitten.

applaus voor de paus | 21-12-11 | 17:05

Omdat normaal reacties plaatsen gewoon "Reageren" heet. Dat men op geenstijl voor het type kutreacties zelfs een speciaal werkwoord heeft uitgevonden, bewijst het gelijk van wegener.

Lyrthion | 21-12-11 | 17:05

Een product van maatschappij... Zo benoemen ze dat toch wanneer het criminelen betreft? Slechte jeugd gehad enzeau...

Parel van het Zuiden | 21-12-11 | 17:04

Zei hier iemand Roos Vonk?

applaus voor de paus | 21-12-11 | 17:03

Ach, als ik door Wegenervriendjes voor rotte vis word uitgemaakt voel ik me vereerd. Ik zou me ernstig zorgen maken als het anders was. Jullie niet dan?

Alexander de Kleine | 21-12-11 | 17:03

Ach, etterende reaguurders heb je overal. Net zoals nette, welopgevoede, welbespraakte gewone reageerders. Op AT5, op Joop, op Geenstijl. Ik zie het probleem niet.

Zo is het maar net! | 21-12-11 | 17:03

Reaguurders? Tuig, allemaal tuig :-)

Der Theo | 21-12-11 | 17:03

Diederik Stapel zou trots zijn op een dergelijk onderzoek.

blinde kip | 21-12-11 | 17:03

Ze zouden de tegels op GS eens moeten lezen. Steken ze nog wat van op.

Tommygunner | 21-12-11 | 17:03

Wat een gelul.

Eurotokkie | 21-12-11 | 17:02

Snap niet waar ze het over hebben. Heeft in ieder geval geen betrekking op GS.

Datzegiktoch | 21-12-11 | 17:01

Vreselijk volk inderdaad. Moet je geen site naar vernoemen...

An die ARBEIT | 21-12-11 | 17:01

Wie tegen de etterende plekken van onze samenleving trapt, krijgt het pus in zijn gezicht.

applaus voor de paus | 21-12-11 | 17:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken