
Kim Jong Il, De Grote Leider van Noord-Korea, is op 69-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval. De
lokale StaatsTV zegt het zelf, dus dan mag je aannemen dat Kim echt klaar is met
kijken naar dingen. Hij deed het sinds een hersenbloeding in 2008 sowieso al niet meer zo goed. Zoon Kim Jong-un mag nu de Volksrepubliek gaan leiden. Die is (vermoedelijk) pas 27 en nogal onervaren in het
draaiende houden van dictaturen.
Spannende tijden voor de mensen boven de 38e breedtegraad dus.
UPDATE: Dan is het nu tijd voor: massaal en hysterisch
verdriet.
UPDATE: Vergis u niet. Noord-Korea blijft een
macht om rekening mee te houden. [Zie
ook:]
UPDATE: Dynastie gaat
doorrrr.
Reaguursels
InloggenSnif snif
tuinpak | 20-12-11 | 01:04 | + 0 -
Edit myself: openhouden = op houden
Weg uit Afghanistan, precisie bombardementje op het Kim domicilie. We weten exact met satellieten waar ze uithangen. Geen burgerslachtoffers. Nog wat corrupte generaals meenemen. Zuid Korea heeft een provincie erbij. Miljoenen mensen hebben hun vrijheid terug (als ze die überhaubt ooit gekend hebben)
Zuid Korea is de wereld van innovatie, meerendeel van de technologie komt daar vandaan. Doe eens even openhouden met noord en zuid. (Amerika, Vietnam)
Ja dan heb je nu weer noord en zuid Sudan, en Holland en Brabant/Limburg. Nou ja, die mogen van mij onafhankelijk van elkaar worden.
Jaapioooo | 19-12-11 | 19:06
Volgens mij is het toch een OTTO'tje.
zeon | 19-12-11 | 22:01 |
Het socialisme beschouw ik als een perverse ideologi, een systeem dat legaliseert dat de ene bevolkingsgroep wordt leeggemolken uit naam van de andere.
Met dwang en terreur is nog nooit een levensstandaard verhoogd. Nooit is de welvaart zo explosief gegroeid als juist in die zeldzame gevallen waar de individuele vrijheid het grootst was, en de dwang van bovenaf het kleinst, lees de geschiedenisboeken er maar op na.
Je hoeft het niet eens in de praktijk te zien mislukken om zeker te weten dat het met totale zelfvernietiging zal eindigen. Of met totale dictatuur. Of beide. Dat is dan ook in alle landen waar het reëel bestaand socialisme het voor het zeggen had gebeurd
Saddam Hussein was een dictator, maar was die een communist? nee dus. China zijn de afgelopen 30 jaar na de economische hervormingen allang geen communisten meer, maar zijn socialisten. De enige echte communisten op deze aardkloot zijn nog steeds de Cubanen. En welvaart hoort niet in het straatje van communisme, een commune verbouwt en verbruikt net genoeg om van te leven, wat zij hebben kunnen we dus geen armoede noemen. Zo, effe het verschil uitgelegd. oh ja, hoe moeten we Noord-Korea dan beschouwen? Noord-Korea is geen communistische staat, het is een Keizerrijk. De leiderschap word aan zijn zoon doorgegeven, typisch Keizerrijk dus, dit gebeurt nergens nog meer ter wereld ook niet in China. Noord-Korea heeft een dynastische stelsel.
blijkbaar weten sommigen mensen hier niet het verschil tussen een socialist, een communist en een dictator, en nee het is niet hetzelfde.
Die cultuurverschillen ook. Bij ons wordt nooit vóór gehuild. Wij huilen slechts tégen. Om bijvoorbeeld tégen de grote omroepschatkist-bedreiger Wilders te huilen gebruikt onze staatsteevee dan gelegenheidsacteurs als Mauro en een of andere oppositietante.
Aan de foto`s te zien bestelde hij zijn jassen bij Wehkamp of Neckermann
Geile vent wel die Un.
Kom maar langs Kimmetje!
-weggejorist-
Als die young ´un ooit afgezet wordt mag hij wel maken dat hij het land uitkomt..
Als het volk tenminste ooit een lid van de familie in handen krijgt die hen heeft gedwongen zich voor het oog van de wereld te vernederen, dan verscheuren ze hem. Het ergste kwaad dat een dictatuur aanricht is vermoedelijk niet dat mensen komedie moeten spelen, maar dat ze moeten doen alsof ze het nog menen ook. Dat je je eigen gedachten regisseert, omdat je anders je familie in gevaar brengt.. Wat een afgang!
De rijkste partij: SP
www.flickr.com/photos/27310199@N07/399...
Hahaha die youtubedoubler, geweldig. Die zoon van hem kijkt niet erg snugger uit zn doppen trouwens.
Voor de mensen die menen dat de SP niet vuistdiep in Mao en/of andere lui in diezelfde hoek zitten:
luxetlibertasnederland.blogspot.com/20...
Banden met de Stasi:
sptransparant.blogsome.com/2007/10/26/...
En de foto van Mao die prijkte op de site van de jugendafdeling van de SP is er aan paar jaar geleden vanaf gehaald, wat samenviel met de eerste pogingen van de SP om in een regering te komen.
L.I.P.
God oh god. Heb je die video gezien van die mensen op dat plein. Hysterisch janken, knap stukje toneel. Waarom is die regisseur met dat klapbord niet in beeld. (take 1, en nu janken! en staan jullie wel netjes in de lijn rechts (in de lijn links in hun geval) richten?)
Zuid Korea, ga eens die noordelijke provincie annexeren en geef die arme mensen de vrijheid. De familie Kim uitroeien. Wie dat voorelkaar krijgt, mag de nobelprijs voor de vrede de eerst komende honderd jaar hebben.
Ik weet dat het allemaal nogal lastig is enzo. Maar kan het Westen nou echt dat regime niet oprollen? Ik kan me niet voorstellen dat Noord-Korea een waterdicht systeem heeft uitgedacht. Elk systeem kent zwakten.. Kan iemand een bevredigende verklaring geven waarom dit anno nu nog kan?
Ik zie geen verschil in het aanstellen van Donner tot de "raad van State" of de nieuwe N-Koreaanse leider. Schimmig, achter gesloten deuren, zonder openbaar kunnen solliciteren!!
Hoezo democraties???? Waar?
@Hussar1683 | 19-12-11 | 11:48
GL is ook voortgekomen uit de PPR en EVP, beide christelijke partijen.
@Onderbuik | 19-12-11 | 09:25
Kim Jong Il is Elvis niet.
_Libertariër_ | 19-12-11 | 14:31 | + 16000000 -
Hulde!
@Bakito | 19-12-11 | 12:07
Straks komt er weer dat een PVV echter niets tegen moslims heeft wel tegen islam. *proest* Adolf heeft autobahnen gebouwd totdat het volk er achter kwam wat hij werkelijk wou. Wij bouwen ook onze 130 kilometer autobahnen...
Antisocialistisch manifest
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...
Dit is een tegenslag voor de pyama-industrie.
Persoonlijk geloof ik dat deze man een zeer grote inspiratie is geweest voor leiders over de hele wereld. Aan deze man kunnen ze stuk voor stuk voorbeeld nemen aan hoe ver je burgers kunt laten bukken terwijl ze zich toch nog uit laten knijpen.
Gaaf land. Punt.
caudillo | 19-12-11 | 13:20 | + 0 -
en jij gelooft hem?
@ ZKH EénOog | 19-12-11 | 11:39 |en verder
Marijnissen heeft niet alleen afstand genomen van Mao (hij zei letterlijk: "We zijn daarin fout geweest,"), hij heeft zelfs een poosje later een braaf links meissie grimmig gesommeerd om een Mao-poster weg te halen, want: "Mao was een massamoordenaar, en daar hangen wij geen posters van op!"
-
Nou is het natuurlijk wel een beetje bizar dat hij, toen hij nog wèl met Mao dweepte, niet van diens moorden geweten zou hebben, maar bedenk dat mensen geloven wat zij willen geloven, ook tegen de klippen op.
-
In ieder geval moeten wij anti-socialisten (en dat ben ik, jazeker, en heel fanatiek) toegeven dat Marijnissen echt tegen Mao is geworden, en ik vind dat je dat in hem moet waarderen...
...
Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 12:08 | + 0 -
De zuivere vorm van Marxisme is vrij van massamoord zoals begaan door Mao en Stalin. Daarin heb je gelijk. Alleen leidt het indirect altijd wel hiertoe. Je kan het vergelijken met de vereniging Martijn. De vereniging an sich is niet het probleem maar geef de leden hun zin en de hele generaties zijn zwaar getraumatiseerd. Of weet jij 3 heilstaten te noemen waar het linksche gedachtengoed positief floreert? Of wacht noem er maar 2 ... nou weet je, noem er eentje.
@da wizard | 19-12-11 | 12:47
Dat mag niet van China...
"In lieu of flowers, the family of Kim Jong Il asks that you starve a person to death in his memory..."
Overigens meteen binnenvallen en opruimen al die leiders.
Kost wat, maar het is nodig...
Jammer, had hem eerst nog in de bek willen schijten. Dictatortje met grootheidswaan.
Beste nieuws van dit jaar...
Dan ben ik toch wel enigszins nieuwsgierig geworden wat voor taferelen wij hier krijgen als Onze Grote Geliefde CDA-leider komt te overlijden.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 12:18
Dit is geen anti-SP topic.
Tsja... van wie zullen ze daar nou weer niks te eten krijgen?
@Per-Ongeluk | 19-12-11 | 12:13
Als ik voortaan iets zeg waar je het niet mee eens bent dan ga je me trollen door te eisen dat ik allerlei off-topic beweringen moet gaan bediscussieren?
Arrogant, dit. Vooral die uitspraak dat ik op moet passen met wat ik zeg is natuurlijk lachwekkend. De enige voor wie ik op moet passen is Joris.
En wie niet hard genoeg huilt krijgt een nekschot!
Pure SP-DIEFSTAL: www.sp.nl/geld/standpunten/geld/standp...
Een beetje zoals Hitler het woord socialisme in zijn ideologie liet staan.
Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 12:08 |
Hitler was een socialist, en niet een beetje zoals.
Vakantierechten, kinderbijslag, hele industrieën nationaliseren, iedereen een volkswagen, iedereen werk, verheerlijking van de arbeider NS(ocialistische)A(rbeiders)P.
Enige verschil is dat Mao en Poll Pot vijanden uit eigen samenleving uit kozen op andere criteria dan Hitler zijn vijanden uit koos.
rara | 19-12-11 | 12:00
Tja ik begrijp dat je er liever niet over praat, maar toch blijf ik erbij dat jezelf het balletje aan het rollen hebt gebracht.
Doe wat je wilt, maar pas in het vervolg wel op wat je zegt, het kan ook tegen je gebruikt worden.
Flink wat krokodillentranen nu in N-Korea, maar ze zijn bang dat die zoon nog erger wordt.
Lenin en Mao waren nationalistische autoritaire dictators die linkse filosofietjes als excuus voor hun dictatoriale neigingen gebruikten. Een beetje zoals Hitler het woord socialisme in zijn ideologie liet staan. Geen van drieen had veel met de complexe filosofie van Karl Marx zelf te maken. Marx schijnt over zichzelf altijd beweerd te hebben dat hij geen marxist was. Marx zelf was echter geneigd naar autoritarisme maar dat waren veel negentiende eeuwse denkers. Denk aan madame Blavatsky van de theosofie. Ook een pseudowetenschap net als het marxisme. Beiden zijn gelijktijdig ontstaan.
@Parel van het Zuiden | 19-12-11 | 12:02
Dat is hypothetisch. Het nationaal-socialisme begon ook als een PVV, maar groeide uit tot een totalitair regiem.
Je mag van mij best vergelijken, maar wees dan consequent.
@Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 11:50
De SP deed de afstand van Mao, omdat deze langzaam maar zeker wat meer naar het westen trok, in plaats van naar de Sovjet Unie. De oproep aan alle Maoistische partijen om de NAVO te steunen, was de druppel.
Met andere woorden: de SP is nog erger dan Mao...
Ze hebben dan ook al jaren geleden afstand gedaan van Mao, niet van het Maoïsme. Wezenlijk verschil, lijkt me zo.
Interessante link naar HP De Tijd. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn, maar zou toch nog wat meer details willen weten. Ik geef toe dat na de val van de Muur veel voormalig idioot-linksen zich niet verantwoord hebben voor hun opinies en rare sympathieen. Dit was wat mij betreft al het geval met communisten in de tijd dat Stalin nog leefde. Maar of Rosenmuller hiermee nou medeschuldig kan worden gehouden aan de massamoorden van Pol Pot? Trouwens in die tijd was ik geen lid van linkse partijen, precies omdat ze me meestal te oncritisch pro-Soviet en of pro-Mao waren.
@Bakito | 19-12-11 | 11:50 |
Volgens mij riepen Lenin en Mao ook zoiets VOORDAT ze aan de macht kwamen. Communisme herbergt twee nare eigenschappen, nl de neiging naar totalitarisme en het claimen van morele suprematie. Beide drijfveren leiden naar onderdrukking van andersdenkenden. Zelfs in een communistische light variant, waar je Sp en GL onder mag scharen, leidt het bijvoorbeeld tot politieke processen.
@Per-Ongeluk | 19-12-11 | 11:56
Je reageerde niet op mijn stelling. Je greep mijn uitspraak aan om off-topic te gaan. En: je sprak me wel degelijk persoonlijk aan, maar nu doe je alsof je in het algemeen sprak. Zwak hoor.
Hier heb ik geen zin in. Prettige dag, verder.
Verder: zie rara | 19-12-11 | 11:31
rara | 19-12-11 | 11:56 |
Typisch geval van WC-EEND advies.
Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 11:51 |
Over de Khmer: het blad van de GML: Rode Morgen vast nog wel een kopie van te vinden.
Over Mao: een interview uit Haagse Post
Over Chinees geld: 'Bloedgeld' HP/DeTijd, 30 april 2010
Socialisme en communisme komen wel uit de Bijbel.
Maar... Kim Il Sun blijft gewoon staatshoofd, al is 'ie meer dan 15 jaar dood. Toch wel jammer voor Kom Jong-Il, zelfs in de dood zal hij zijn vader niet voorbij streven. Hopelijk hebben ze voor hem ook als lijk toch nog wel een leuke staatsfunctie.
Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 11:51 |
www.hpdetijd.nl/2009-06-29/pol-pot-in-...
rara | 19-12-11 | 10:50
Oh, je verpakt het in off-topic.
Ik reageer op een stelling van jou op 9.46 en nu is dat off-topic?
Maar ik zei niks over jou hoor, je voelt je wellicht aangesproken, maar ik richtte me tot de SP, in het algemeen, en von Bommel.
Socialisme en communisme zouden hoogstens in een democratische setting op elkaar kunnen lijken. Het probleem met communisme is niet de gedachte dat iedereen evenveel economische rechten heeft, maar het feit dat in achterlijke landen dictators die leer hebben overgenomen als propagandamiddel. Het begon al bij Lenin: die maakte van de dictatuur van het proletariaat (wat in de 19de eeuw in Europa neerkwam op algemeen kiesrecht) de dictatuur van de elite van het proletariaat waarbij elite stond voor het politburo en in laatste instantie voor hemzelf. Dus de dictatuur van Lenin staat gelijk aan de heerschappij van het gehele proletariaat. Lenin was gewoon de eerste authentieke fascist, ongeveer gelijktijdig met Mussolini (die wel weer begonnen was als sociaal-democraat).
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 11:34
Er bestaat geen socialistische bijbel. Verder: zie rara | 19-12-11 | 11:31
/ignore-modus ON
De wereld is een Tiran verloren. Nu maar hopen dat dit voor een verbetering zorgt of dat het N. Koreaanse volk deze gebeurtenis aangrijpt om in opstand te komen.
_Libertariër_ | 19-12-11 | 11:51
Toen de muur is gevallen was het communisme nauwelijks meer verdedigbaar. Toen is er overgestapt naar sociaal en multicultureel.
@karel laars | 19-12-11 | 11:48
Socialisme is iets heel anders. Dat is in deze draad al enkele keren correct uitgelegd.
Hussar1683 | 19-12-11 | 11:48 |
Maar als eigen verantwoordelijkheid geld gaat kosten, stemmen socialisten toch liever GL/SP.
Waar komen die anecdotes over de SP en GL vandaan?
Bron graag!
@ZKH EénOog | 19-12-11 | 11:42
De SP en GL zijn ook nooit voorstander geweest van mensenrechtenschending en onderdrukking van andersdenkenden.
Sterker nog, deze partijen ageren er expliciet tegen, wat de vergelijking met Noord-Korea nog absurder maakt.
Marijnissen heb ik meerdere malen afstand horen nemen van Mao. De SP is maar heel kort maoistisch geweest. Misschien minder dan een jaar. Rosenmuller is volgens mij nooit fan van Pol Pot geweest. Die oude Franse advocaat Jacques Verges overigens wel. Maar dit terzijde.
@Bakito
Socialisme staat gelijk aan communisme.
Dus socialisme staat haaks op democratie.
De opmerkingen over GL en SP zijn niet zo gek hoor. GL is een product van de CPN, de Communistische Partij Nederland. Waarbij Rosenmoller, ex Groep Marxisten Lenisten, de leiding nam. De GML van Rosenmoller was solidair met de Rode Khmer, ook zo'n Kim jong Il figuur. Over de massale slachting van de bevolking zei zijn groep: gruwelsprookjes (in werkelijkheid is éen vijfde v.d. bevolking vermoord). Over het massale voedseltekort waarbij kinderen in kampen moesten werken voor een kopje rijst per dag: 'vaststaat dat de bevolking tussen 1975 en 1979 van jaar tot jaar een betere voedselvoorziening kende en de honger overwonnen hebben'.
Over Mao: 'van Mao kun je gewoon ontzettend veel leren'
De SP is ontstaan vanuit een start subsidie van de Chinese communisten. Stichter Daan Monje ontvangt daarvoor 400.000 gulden. SP'er Derk Sauer zegt dat geld voor de drukpers van de SP uit China kwam. De partij stuurt een rouwtelegram aan de Chinese ambassade wanneer Mao overlijdt. Sovjetdissidenten worden door de SP weggezet als fascistoïde personen
Misschien kan de SP daar nu de armoede gaamn bestrijden.
Tof, nu gaat de prijs van luxe cognac een beetje dalen.
@Bakito | 19-12-11 | 08:47
Het verschil is dan ook, dat de PVV die idealen nooit aangehangen hebben, waardoor het vergelijk uitermate onzinnig is. Sterker: de idealen waar de PVV tegen ageert, staan er dichter bij, wat het vergelijk nog vreemder maakt.
Ze hebben niets gemeen met noord-koreaanse dictatortjes.
Jezus_Boeddha | 19-12-11 | 11:34 |
Wat is het verschil?
@mokum4all | 19-12-11 | 08:47
Waar had ik het over het Noord-Koreaanse regime in het bijzonder dan? Ik had het over dergelijke regimes.
Rosenmuller was een openlijke fan van Pol Pot. De nickname Maorijnissen zegt ook al meer dan genoeg.
Beide heren hebben nooit afstand genomen van hun dwaze ideeën. Nou weet ik ook wel, dat ergens afstand van zeggen te doen geen garantie is dat ze dat ook menen, maar zolang ze géén afstand nemen van deze verwerpelijke gedachtes, blijf ik het onveranderd eng gajes vinden.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 08:31
Hulde +1
Ik hoop wel dat Kim jong iel nog steeds echt dood is en blijft.
Dat hakken op de SP vind ik wel misplaatst. Ze hebben niets gemeen met noord-koreaanse dictatortjes.
@FrankVeer | 19-12-11 | 10:10 |
Op zichzelf zou het laten verdwijnen van babyboomers hier Nederland ook wel e.e.a. oplossen.
.
Gezien de rijzige statuur van de gemiddelde Nederlander zou zelfs een minimum lengte, mits lang genoeg, wel wat straatproblematiek kunnen verminderen.
.
Die Kim's denken wel in oplossingen, zeg!
rara | 19-12-11 | 11:31 |
In de socialistische bijbel bestaat ook maar 1 waarheid, een individu is ondergeschikt aan het systeem, slikken of stikken.
De gele hoofdpiet is dood. Leve de nieuwe gele hoofdpiet.
Een Roemeriaanse begrafenis wordt ut.
(incl. eigen cake meenemen)
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 11:28
Je gaat niet in op wat ik zeg, en zoekt steeds zijsporen op om je ongelijk te ontwijken.
Prettige dag verder.
Is Kim nog steeds dood?
Welk punt probeer je te maken?
rara | 19-12-11 | 11:24 |
Gokken, investeren, naar de hoeren, drugs gebruiken, allemaal zaken die niet mochten van che, van che mocht het volk eten, werken voor de almachtige Socialistische staat en doodvallen.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 11:12
Welk punt probeer je te maken?
Ik zou een stuk of 1000 geyle wijven uitnodigen en eens lekker gaan zwijnen op een warm eiland.
Willianus Wortelus | 19-12-11 | 11:06 |
Als je er netjes voor betaald en die geyle wijven nergens toe gedwongen zijn: have fun!
Kan gewoon de filmpjes niet uitkijken, wordt er misselijk van.
Ken je die uitspraak van Che Guevara (de echte): Wie niet werkt zal niet eten?
rara | 19-12-11 | 10:45 |
Of je wel of niet werkt, moet je helemaal zelf weten. Werken doe je voor jezelf en wat je met de vruchten van je arbeid doet moet je helemaal zelf weten.
Goed doel
Gokken
Hoeren
Eten
Investeren
Allemaal doelen waar andere mensen op hun beurt ook aan verdienen.
Wat waren zijn historische laatste woorden: Ik wil nog een banaan ?
Ik zou een stuk of 1000 geyle wijven uitnodigen en eens lekker gaan zwijnen op een warm eiland.
Maar da's mijn zieke geest.
Toch maf. Het journaal brengt in 1 nieuwsblok het bericht over het overlijden van het wereldwijd verachtte ultieme beest Kim-Lul-iel en de man die twee volken tegelijk heeft bevrijd, de wereldwijd geroemde en gerespecteerde Faklav Havel.
.. wat een tragedie voor die mensen. Wie moet ze nu hun dagelijkse rantsoen gras geven?
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 10:49
Zoals je zegt: in potentie. Dat betekent expliciet dat het niet ontwikkeld is, het dus niet aanwezig is. Dus is het geen religie.
Je mag van mij vinden dat het zo is, echt waar. Maar je vergist je.
@Per-Ongeluk | 19-12-11 | 10:08
Van mij mag je alles zeggen. Je kunt echter niet van mij eisen dat ik meega in jouw off-topic opmerking.
Er moet op z'n minst sprake zijn van een opperwezen.
rara | 19-12-11 | 10:45 |
De verheerlijking van de arbeider, de leider van de partij, de partijverheerlijking an-sich, het proletariaat, allemaal potentiele opperwezens.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 10:44
Linkje waar de SP dat beweert?
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 10:01
Als dat al waar zou zijn dan maakt dat nog geen religie van socialisme. Er moet op z'n minst sprake zijn van een opperwezen.
Ken je die uitspraak van Che Guevara (de echte): Wie niet werkt zal niet eten?
Opkomen voor zwakkeren kost geld. Dat zal dus door anderen betaald moeten worden. Is dat dus automatisch 'over de rug van anderen'?
rara | 19-12-11 | 09:53
Nee, niet automatisch, maar wel volgens de SP.
Maar goed, dat zal niet snel gebeuren. De zwakbegaafd ogende zoon Oen wordt de nieuwe stroman, het leger en de apparatchiks zetten de dictatuur gewoon voort.
Noord-Koreanen reageren net zo hysterisch als een aantal reaguurders..
Yeah! Tijd voor het volk om zich uit deze gijzeling te bevrijden.
Bakito | 19-12-11 | 09:57 | + -1 -
Mao (de mede-oprichter van de sp) was er inderdaad niet vies van.
N.a.v. Noord Korea een discussie beginnen over socialisme ?
Iets met tang en varken ?
*ben ff huilie huilie doen*
-weggejorist-
Het schijnt dat er een aparte nieuwe luxueuze verdieping aan de hel is toegevoegd, speciaal voor hem. En hij sloeg er meteen 11 homeruns!!!
Een links georiënteerde beweging gedijt het meeste bij een zo hoog mogelijk aantal hulpbehoevende sociaal zwakken en kansarmen.
Zo nodig wordt dit hoge aantal gecreëerd en/of in stand gehouden...
Wat betekent dit voor de gemiddelde Noord-Koreaan? Gaat er wat veranderen? Dat zou nieuws zijn.
@Het meisje van Yde | 19-12-11 | 08:57
Waarvan ik deze toch wel de sterkste vind:
In preparation for the World Festival of Youth and Students in 1989, Kim Jong Il had disabled residents removed from Pyongyang. The government also distributed pamphlets advertising a wonder drug that would increase the height of short people. Those who responded to the pamphlets were sent away to different uninhabited islands along with the disabled in an attempt to rid the next generation of their supposedly substandard genes.
Nooit meer dat effen bruine overhemd met rits
rara | 19-12-11 | 09:56 |
Nee hoor, jij probeert deze partij te promoten, ik noem alleen even een minpuntje op, of wil je geen oppositie, zoals een echte socialist betaamd?
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 10:02
Je weet wel welke partij ik bedoel hè. ;)
Nou nou, deportaties e.d. horen toch echt bij een andere partij dan de SP.
Bakito | 19-12-11 | 09:57 |
Stil maar, wacht maar stemvee: SP.
Er is een heilige van de linkse kerk heengegaan, nu Castro en Chavez nog en de laatse grote leiders van het socialisme zullen zijn uitgestorven. We kunnen n toch wel concluderen dat het socialisme een totale mislukking is geworden en in de praktijk altijd heeft geleid tot onderdrukking, armoede en uitbuiting. Het is tijd dit idealisme in deze tijd, tezamen met deze laatste iconen ten grave te dragen.
Hoe zit het met dat linkje dat socialisme een religie zou zijn?
rara | 19-12-11 | 09:53 |
Socialisten geloven niet in zichzelf, ze geloven dat een ander hun problemen maar op moeten lossen, net als God.
Socialisten geloven in een maakbare dwangmaatschappij, zeg maar het paradijs op aarde.
Nou nou, deportaties e.d. horen toch echt bij een andere partij dan de SP.
@Per-Ongeluk | 19-12-11 | 09:53
Je gaat off-topic.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:50
Doe es normaal, mannetje. Kijk naar de tijden van de reaguursels en zie dat we elkaar gekruisd hebben.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:50
Doe es normaal, mannetje. Kijk even naar de volgorde van plempsels, en zie dat de tijden overlappen.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:47
Je geeft nu toe dat de SP wel voor zwakkeren opkomt. Discussieer je altijd op basis van leugens?
Opkomen voor zwakkeren kost geld. Dat zal dus door anderen betaald moeten worden. Is dat dus automatisch 'over de rug van anderen'?
De SP heeft een gezond financieel beleid. Dat kun je niet negatief vinden.
Hoe zit het met dat linkje dat socialisme een religie zou zijn?
rara | 19-12-11 | 09:46
Mijn punt is dat het complete onzin is om de SP en GL te vergelijken met een psychopatische massamoordenaar.
Misschien bedoelde hij niet deze psychopatische massamoordenaar, maar een andere.
Getuige de oproep tot de gaskamers voor de Joden van de heer van Bommel? Als je als partij zo'n man in je gelederen wilt houden, na zulke uitspraken, dan lijkt me de te varen koers van de partij duidelijk.
En moeten we dan niet spreken van de NSP?
Het is voorlopig echt waar!! Ook de Telegraaf meldt het goede nieuws!
Ik hoop dat dit nieuws echt waar is en dat de grote Leider morgen en overmorgen ook nog steeds dood is. Ben net blij als toen de communistische deelstaat premier van West Bengalen, Jyoti Basu eindelijk overleed.
rara | 19-12-11 | 09:44 |
.
Wat nou und? Je gaat mij proberen uit te leggen dat gras groen is, dat Marxisme 'in zijn zuivere vorm 'de leer is die Marx definieerde'. Je komt met een term die Marx gebruikte; ik vraag je naar je punt en jij komt met rarara en ik zeg lekker und?
.
Who the hell do you think you are, rara?
.
*z'n tijd vandaag verder niet meer verdoet aan onnozelaars*
Het ware gezicht van de SP: sptransparant.blogsome.com/
Je verwijt de SP dat ze niet opkomen voor de zwakkeren. Dat is een flagrante leugen.
rara | 19-12-11 | 09:39 |
De SP komt op voor de zwakkeren over de rug van anderen, zo winnen ze stemmen.
Dat moet ook wel, zouden ze de problemen die ze aankaarten met hun enorme onroerend goed arsenaal en een partijkas die uit z'n voegen barst zelf oplossen, dan kan de partij wel opdoeken.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:43
Mijn punt is dat het complete onzin is om de SP en GL te vergelijken met een psychopatische massamoordenaar die zelf riep dat NK geen socialistische staat was. Juche. Zoek dat maar eens op.
Het graf, prima plek voor deze knakker. Helaas 69 jaar te laat.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:43
Und?
Zijn achtergrond en motieven nemen niet weg dat de man in kwestie geregeerd heeft als een god in plaats van een koning. Dat maakt hem per definitie ongeschikt.
Wat is je punt rara?
rara | 19-12-11 | 09:38 | So?
kimjongillookingatthings.tumblr.com/
Door al dat gekijk zou ik ook wel zo'n donkere bril nodig hebben.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:37
Je verwijt de SP dat ze niet opkomen voor de zwakkeren. Dat is een flagrante leugen.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:32
Marxisme in zijn zuivere vorm is de leer die Marx definieerde. Marx gebruikte zelf de term "dictatuur van het proletariaat'.
Vervang socialisten door klootzakken en socialisme door egoïsme en je hebt zowaar een punt.
Superior Bastard | 19-12-11 | 09:25 |
Socialisten zijn klootzakken die liever andere burgers dwingen hun ideologie te vervullen dan dat ze zelf een poot uit steken.
Dat is egoisme inderdaad.
De SP is de rijkste partij van NL.
Hun werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het adviseren van hoe je als burger het beste van andere burgers kan plukken, propaganda, demonstraties maar de zwakkeren helpen, dat mogen de burgers doen die geen zak met die club te maken wil hebben.
Dank @ allen.
rara | 19-12-11 | 09:28
.
Ik heb het over het Marxisme. Als jij dat als een politiek revisionistische leer wilt duiden, be my guest. Bullcrap blijft bullcrap.
Zijn er al nieuwe Noord-Koreaanse zwitsals te verwelkomen, of gaat dat niet zo snel?
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:22
Socialisme een Godsdienst? Kun je dat onderbouwen?
Alle leiders plukken uityeindelijk het volk kaal. Kijk maar naar wat er nu gebeurt met onze eigen crisis. Het is dus geen exclusief socialistisch verschijnsel, je argument is waardeloos.
Hij was maar een clown...
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:25
Jij hebt het over revisionisme.
Ik zal 'm niet missen.
Ben het ook meestal met je eens. Stilzwijgend. Dan weet je dat. ;)
Zonder vijanden heeft socialisme geen aanhangers.
_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:22
Dat kan je over iedere ideologie zeggen. Alles heeft een tegenpool nodig waar je je tegenaf kan zetten.
rara | 19-12-11 | 09:15
In het marxisme wordt het socialisme gezien als een maatschappijvorm (economische orde) die de overgang tussen kapitalisme en communisme vormt. De voormalige Sovjet Unie heette niet voor niets Unie van Socialistische Sovjet Republieken.
_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:22
Vervang socialisten door klootzakken en socialisme door egoïsme en je hebt zowaar een punt.
@ zeg maar jansen
goh je meent het? kennis van de koreaanse cultuur is een pré
_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:22 Er was geen socialistisch bewind in Noord-Korea. Het was een Stalinistisch bewind.
Ook al worden die dingen vaak op één linkse hoop geveegd, het zijn totaal verschillende regimes.
Socialisten en communisten geloven in sprookjes, het zal niet lang meer duren of de eerste socialist meldt zich met de mededeling dat hij Kim Jong Il in levende lijve gezien heeft.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:21
Ja.
Wat vind jij nou eigenlijk van politiek?
Als er een hel is, hoop ik dat
het kreng er de komende 666 jaar
niks te vreten krijgt.
En weet iemand al hoe het gaat met onze gebaarde postzegelverzamelaar die perongeluk een (of meerdere) Koreaanse dame aan haar postzegel had gelikt, mag die al weer terug?
Achterhooker | 19-12-11 | 09:21 Start jij Google-Earth maar eens op. Er zijn twee Korea's.
Guus zat in het andere.
zeg maar jansen | 19-12-11 | 09:19
Dank.
socialisten komen op voor het volk. Niet voor het leger. En zeker niet voor een goddelijke leider, want godsdienst is opium voor het volk.
rara | 19-12-11 | 09:05 |
Socialisten plukken het volk kaal en steken dat in eigen zak.
Socialisme is een gevaarlijke godsdienst die enkel kan bestaan door fictieve vijanden te creëren, op basis van inkomen.
Zonder vijanden heeft socialisme geen aanhangers.
Er gaan geruchten dat Guus Hiddink de opvolger is
Ronely forever
Bakito | 19-12-11 | 09:18 | Mooi zo. Eet nu je banaan maar op en eh... hou je kooi een beetje schoon, ok?
@rara | 19-12-11 | 09:16
Mooi hè, en dat gaat dan prat op vrijheid van geest en meningsuiting.
Superior Bastard | 19-12-11 | 09:17 Ik steun de motie.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:17
Jouw uitmuntende inzichten waren mij al eerder opgevallen.
Wat @rara in al zijn comments zegt.
Als je deze totaalmalloot zelfs maar in één zin noemt met GL en SP spoor je zelf niet helemaal.
*rara definitief toevoegt aan lijstje van verstandige reaguurders*
Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:05 | + 0 -
A, een analogie van 'if it looks and quacks like a duck'.
Ik zou daar maar niet te kwistig mee zijn want op basis van 2 of 3 overeenkomsten kun je iedereen alles toedichten.
Bakito | 19-12-11 | 09:11
Zeker! Kun je nog veel van leren, rare aap.
@Bakito | 19-12-11 | 09:15
Ze zijn misleid door propaganda.
Nu is ie echt ronery
@Creaguurder | 19-12-11 | 09:09
Stalin was geen socialist, maar een revisionistisch communist, en stroming die het principe van "Alle macht voor het volk" ingeruild heeft voor "Alle macht aan de Sovjets". De macht hoorde volgens hem thuis bij bestuurders. Hij zou dat als eerste toegeven. Als je het verschil tussen socialisme en communisme niet kent dan wordt het misschien tijd voor een opfriscursus Geschiedenis van de 20ste eeuw.
zeg maar jansen | 19-12-11 | 08:46
Emile is een socialist en dus per definitie een gluiperd waar je voor op moet passen...
Typisch. Als ik "Emiel Roemer en Kim Jong" googel, levert dat geen hits op.
Ben toch benieuwd waarop het vermoeden van een zogenaamd innige vriendschap op gebaseerd is.
Op fabeltjes uit de rechtse moskee waarschijnlijk.
Mijn medeleven gaat in het bijzonder uit naar de heer Paul Rosenmöller.
Creaguurder | 19-12-11 | 09:09
En zo is het maar net kamera.... eeh vriend.
@Bertus Betonsloper | 19-12-11 | 09:05
Thanks. Mooi inhoudelijk gereageerd ook. ;)
Das was ein Postmortum Anschlag von Adolf H.: jajaja het is gelukt.
www.youtube.com/watch?v=g9W5MvOhDTo
toch is het niet rechtvaardig dat er geen hel bestaat.
Ik denk zo maar eens dat de natuur zelfs stil is en de vogels weigeren te zingen, net als toen die vorige deaud ging. En iedereen keihard janken op straat uiteraard (kan je maar beter wle doen denk ik).
rara | 19-12-11 | 09:05
Ik stel voor dat je je gaat verdiepen in het socialisme en socialisten. En zeker de geschiedenis ervan.
Socialisten zijn er niet voor de burger en volk en vaderland, socialisten zijn er louter voor henzelf om rijk te worden over de rug van burgers.
Dat socialisme waar jij op doeld, bestaat niet, het is een fabeltje.
Kijk maar naar Stalin enzo..
nu die deoud is kunnen we nu makkelijk daar binnenvallen... oh nee wacht dr is geen olie!
Crematorium-de-Asbak | 19-12-11 | 08:59
Heb je voldoende cake in huis?
Het was wel de beste hartaanval ooit.... Klopt het verhaal dat Roemer zich met as bedekt ter aarde heeft geworpen om zijn verdriet vorm te geven?
"If it sounds like a monkey and look like a monkey, it probably is a Bakito"
.
*Uit pure compassie een banaan naar @Bakito | 19-12-11 | 08:52 werpt*
Kim is dood, lang leve Kim!
Verder blijft alles bij het oude.
@_Libertariër_ | 19-12-11 | 09:01
Ik stel voor dat je je eerst even gaat verdiepen in de situatie in Noord Korea, voordat je zulke domme dingen zegt.
Het land heeft een military-first principe. Dat is nou niet echt socialistisch; socialisten komen op voor het volk. Niet voor het leger. En zeker niet voor een goddelijke leider, want godsdienst is opium voor het volk.
L.I.P. voor de linksmensch.
Noord Korea is al jaren niet meer socialistisch. Het is een theocratie
rara | 19-12-11 | 08:53 |
Een theocratie ja, het geloof in linkse sprookjes zoals de maakbare maatschappij.
@Daff | 19-12-11 | 08:59
Klopt. De ondemocratische structuur van de PVV heeft meer weg van Noord-Korea.
1 burgeroorlog en massamoorden op pleinen coming up.
@Het meisje van Yde | 19-12-11 | 08:57
Geloven dat de SP iets zou hebben met een gestoorde dictator in een mislukte staat, dan ben je wel erg gevoelig voor domme propaganda. Je zou je erg goed thuisvoelen in Noord Korea.
Bakito | 19-12-11 | 08:47
Als je al een vergelijking zou willen maken met de NSDAP, kwa partij structuur en overtuigingen, dan denk ik toch eerder aan de PvdA.
moest natuurlijk zijn: Kunnen
Het wordt me het weekje wel..
Top 10 crazy facts about Kim Jong Il
http://listverse.com/2010/05/30/top-10-crazy-facts-about-kim-jong-il/ Kunne bijvoorbeeld de SP en Paul Rosenmuller hier nog wat van leren.
Hij kon wel goed stilzitten, zaterdag overleden en vannacht pas ontdekt dat ie dood was.
Volgens de nationale TV is het hem, ondanks zijn dood, nog wel gelukt vandaag "19 hole in one's" te slaan. Dat dan weer wel.
Paul Zakkenvöller tot tranen geroerd.
@rara | 19-12-11 | 08:53
Haal die gasten hier nou niet uit de waan joh. De wereld was zo overzichtelijk voor ze.
Sambal bij ?
Bahlekkende´s grote voorbeeld !
Noord Korea is al jaren niet meer socialistisch. Het is een theocratie met 'goddelijke' leiders. Zelfs China is niet gelukkig met dit regime, en het zou me niets verbazen als ze het laten vallen zodra ze kunnen. Keiharde voorwaarde zal wel zijn dat de USA er geen troepen mag stationeren.
Vinnime | 19-12-11 | 08:45 Er is dat rode knopje waar ie al zo lang op wilde drukken. Z'n vader heeft het tot nu toe voorkomen.
Nou ie de baas is kan ie het zomaar in z'n kop krijgen om op dat knopje te drukken. En dan gaan de raketten.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 08:50
"If it sounds like a duck and look like a duck, it probably is a duck".
Aldus de vertolker van Alfred J. Kwak.
Mijn oprechte deelneming aan alle linkschmenschen
Bakito | 19-12-11 | 08:49 Kan best. Hij heeft in ieder geval de PVV vergeleken met de NSB.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 08:48
Die heeft er opgetreden?
Bakito | 19-12-11 | 08:47 Herman van Veen wel hoor.
ZKH EénOog | 19-12-11 | 08:45
verlicht me, welke linkse theedrinker heeft ooit het noord-koreaans regime geprezen?
@ZKH EénOog | 19-12-11 | 08:45
Dat is inmiddels decennia geleden. Je gaat de PVV toch ook niet meer vergelijken met de NSDAP of NSB?
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 08:41
Anthonie Kamerling?
In N.K. heb je geen verkeersopstoppingen, geen OV-vertraging, geen rijen bij de kassa van de supermarkt, etc.
Kom daar hier eens om.
thepeoplescube.com/peoples-blog/where-...
DaveDH | 19-12-11 | 08:45 Emile zal wel wijzer zijn. Van Harry is het te verwachten.
Ik denk eerlijk gezegd dat Lil'Kim het nog beter zou doen..
@Bakito | 19-12-11 | 08:40
Ga je nu beweren, dat die twee partijen nooit eerder met dergelijke regimes hebben lopen heulen?
Emile en Harry hebben een dag van rode rouw afgekondigd en zullen voorgaan in de herdenking van hun grote held, ook zal de gehele GL fractie en ook Paul Rosenmöller zal een paar woorden spreken over zijn held.... verdere info volgt...
Moeten we nu de SP condoleren?
Een dictator minder is goed nieuws. Ben benieuwd of dit tot verandering gaat leiden voor die arme Noord Koreanen.
Denk aan de werkgelegenheid!
Moondance | 19-12-11 | 08:39 |
Aan werkgelegenheid is geen tekort in het strafkamp Noord Korea.
Ik zou me momenteel meer zorgen maken onder de 38e breedtegraad.
Verrassing! Uit deze onlangs gemaakte opnamen blijkt dat de nieuwe leider een vrouw is: bit.ly/uK5xfU
Weet je wie er ook dood is?
Ja, Groenlinks en de SP zullen erg rouwig zijn om de dood van deze botte dictator die oppositie en mensenrechten aan zijn laars lapte. Hulde voor het politieke inzicht van sommige reaguurders.
Tijd voor een Aziatische lente.
Hey, in vele opzichte is dit goed voor de Noord-Koreanen. Er moeten weer tienduizenden ijzeren standbeelden gebouwd worden van de nieuwe Groote Leider. Denk aan de werkgelegenheid!
Hoorde net op BNR dat Kim de meest geliefde leider ter wereld was en dat zijn verjaardag over de hele wereld gevierd werd.
Volgens de Noord-Koreaanse staats tv dan.
Haha, idd die man is kampioen in naar dingen kijken! Maar goed, verder kan ik om de dood van dictators niet echt rouwig zijn...
De hele linkse kerk in diepe rouw
Kingeef1975 | 19-12-11 | 08:33 Komen nu alle 'grappige'comments van powned.tv hier ook te staan?
De dictator is dood, de verwachting is dat z'n opvolger, z'n zoon, nog erger zal blijken te zijn dan de dooie dictator.
Dat is niet best.
RIP dan maar
Die Kim boys kunnen me niet dood genoeg zijn.
Kim Jong Il was een socialist dus een gutmensch, er gaat toch wel een delegatie van SP/GL/Pvda naar het oosten mag ik aannemen?
Noord-Korea is een familiebedrijf. Het draait gewoon door. Kim is dood. Leve Kim.
De meeste pure evil son of a bitch op aarde dood! Hoop dat Kim Jong Un in ieder geval door gaat met die schitterende mass games. Hij mag wel wat aardiger tegen zijn volkje zijn.
Mooi zo. Nu hopen (tegen beter weten in) dat er wat verandert daar.
En als Kim Jong Un niet wil dan wil Kim Jong Deux wel
(extra gratis woordgrapje voor Dolf...)
Fuck you Hans Brix...
Can't you see i'm fucking busy?
De SP heeft een dag van rouw afgekondigd!
REAGEER OOK