Paniek! Occupy Amsterdam voldeed niet op tijd aan de keiharde
eisen die doorpakburgemeester Van der Laan had gesteld en nu dreigt ontruiming van het Beursplein. Het is er namelijk
vies. Achter de schermen loopt de ME zich
warm en op de foto hierboven staat de paardenpolitie klaar om sit-indemonstranten op te pakken. Een stadsbus om de gekkies in af te voeren is ook al
paraat. Amsterdam heeft nu de witte lepel en gaat
HANDHAVEN. Weerwoord van de 99%:
weinig. De openluchtgekkies hebben zelf af en toe een
STREAM, AT5 heeft ook een
LIVESTREAM, foto's lopen
hier binnen & twitterverslag via Telegraafjourno
@Gronical.
Update: Dit is geen opruimen. Dit is een
statement van de gemeente.
Update: Terwijl een paar Occupyers vergaderen met de lokale politiek over inkrimping, verhuis of gewoon opzouten, zijn er op het Beursplein tot dusver veertien walmende wildkampeerders
opgepakt.
Reaguursels
InloggenOverigens zou "De Walmende Wildkampeerder" een perfecte titel zijn voor het volgende Suske en Wiske-album.
Bakito | 08-12-11 | 14:34 |
Zit je daar ook in een tent?, die mensen noemen zichzelf ook 'kleurrijk'
Ik hoop dat de betrokken agenten een hepatisch en tetanus injectie hebben gehad. Dit soort linksch tuig heeft een andere idee bij hygiene dan u en ik.
Paardenpolitie... als dat niet werkt zetten we de bereden caviapolitie in!
@surfsurf | 08-12-11 | 18:17
Geeft niet, meid. Geniet maar van het lachen, zolang het nog kan...
Mooi nu kunnen ze weer aan het werk.
Oh nee ze werkten niet.
@ZKH Eenoog: dank je wel voor dit stukje onderwijs, heb de tranen in de ogen van het lachen. Heb jij ook in zo'n tentje gelegen?
strontklep | 08-12-11 | 17:17
Verdomde strontkleppen. O nee, wacht...
-weggejorist-
Ach, laat die goorlappen toch lekker zitten. Vadertje Tijd en Koning Winter krijgen ze er wel onder.
Die at5 stream onder de link geeft momenteel alleen maar reclame.
Blijkbaar is er dus weinig actie meer.
Gutogut ze doen nog serieus huiliehuilie ook. Triest omdat ze nu weer in hun kansloze werkelijkheid belanden. Dat zielige armzalige doelloze leventje van een werkschuwe kraker.
He he opgeruimd staat netjes. Volgende keer svp iets in de zomer met leuke lieve hippymeisjes in plaats van al die lelijkerds, dronkelappen en andere loosers.
heeft indy media nog een mening?
woordvoerster werkeloze camping Arnhem Sabine Hollander haalt flink uit naar GeenStijl en alle GeenStijl lezers en reaguurders op haar Facebook.
Jammer dat we op haar facebook geen tentenkamp kunnen plaatsen, maar als je net als ik wil reageren sla je slag!!
Zie woordvoerder Sabine Hollander met haar kapitalistische Iphone;http://www.youtube.com/watch?v=zg5MZ2oCjqg&feature=player_embedded#!
*juicht
@surfsurf | 08-12-11 | 15:50
De euro is een levenloos object, en doet derhalve NIETS!!!
Het zijn de beleidsmakers, als wel de uitgevers en misbruikers van dit object, die het object heeft doen falen.
Daar onder vallen inderdaad politici (niet zelden 'oud'-bankiers), maar dus ook bankiers (niet zelden 'oud'-politici). En als jij deze onscheidbare link tussen beiden niet ziet, ben jij des te dommer om een EénOog te vertellen beide ogen te gebruiken, aangezien je zelf met alle ogen blind bent.
Om je overigens nog iets meer licht te geven: er is nog een derde verantwoordelijke groep. De 'corporatisten', de 'lobby'. De hooggeplaatste mensen achter de grootste bedrijven dus. De toppen van bedrijven als een Shell, Unilever, etc..
Maar laat ons maar verder lachen om slachtvee als jij, die een stukje metaal of papier de schuld geven van de ellende en de crisis. Maar vergeet niet, dat wij ook zachtjes wenen om jullie, omdat blinden als jij NET ZO verantwoordelijk zijn voor deze crisis, door de werkelijke schuldigen niet te zien.
Zonder de armen van geest, had het namelijk nooit zo ver kunnen komen. Daarvoor mijn dank.
@ZKH EénOog: misschien als je allebei je ogen gebruikt dat het dan beter gaat.
Denk dat je als belastingbetaler iets meer moet ophoesten aan de puinhopen die de banken hebben achtergelaten.
de nakketikker | 08-12-11 | 15:23 | + 0 -
De puinhopen van de banken of van de regeringen. Ik ben stellig van mening dat de euro ons allen onnodig geld kost (de ontkende inflatie alsmede deze krampachtige progingen om de euro in leven te houden. Banken betaal je voor hun diensten. Als je een auto gaat kopen en je vindt m te duur dan koop je m niet of de voorwaarden voor een hypotheek / lening niet goed zijn ga je geen zaken doen. (dit geldt op micro en macro niveau). Je kan daar wat van vinden maar dat is het systeem nou eenmaal. Commerciele ondernemingen willen geld verdienen.
occupy schijnt zich nog niet te realiseren dat om een systeem dat zo goed doordacht is en zo rampscenario proof als de nivvelering tussen rijk en arm te doorbreken, je minstens met een net zo doordacht plan van aanpak moet komen. het leven is pompen of verzuipen, en als je in je tentje ligt te klagen dat het oneerlijk is heb je het te druk om te pompen en ga je overduidelijk verzuipen:)
Zullen we anders gaan protesteren tegen die huilhippies?
Oh nee, ik moet werken daar heb ik geen tijd voor!
Waarom kosten linkse hippies toch altijd zoveel geld? Kennen geen enkele schaamte om te lanterfanten op andersmans kosten. Wat zijn dat eigenlijk voor parasieten en waarom dulden we dit soort gasten iedere keer weer? Voortaan meteen een NJET Van der Laan! Geen halfzacht gedogen meer van parasieten. Heeft ons land meer dan genoeg gekost.
ZKH EénOog | 08-12-11 | 15:17
Amen. Niets aan toe te voegen.
surfsurf | 08-12-11 | 15:13
Denk dat je als belastingbetaler iets meer moet ophoesten aan de puinhopen die de banken hebben achtergelaten.
@surfsurf | 08-12-11 | 15:13
Zolang jij de link tussen politici en bankiers niet ziet, ben jij nou één van die figuren die Bigi bedoeld...
Hoogste tijd om het waterkanon op dat gajes te zetten.
@Bigi Bana Boy
Waarom zouden we bankiers uit hun paleizen willen slepen. Ik heb die behoefte echt niet. Het probleem zit m grotendeels in Den Haag, Brussel en de euro.
ik proef wat oud zeer.
Affijn opgeruimd staat netjes. Wie gaat nu de rekening betalen van het opruimen ?? Laat maar ik weet het antwoord al: wij belastingbetalers niet de vervuiler(s) in kwestie.
AntiSoof | 08-12-11 | 14:58
Het echt enge is niet het systeem zoals het al eeuwen is, maar de angstaanjagende conformistische houding van een groot deel van de bevolking die het treft. Want in plaats van met hooivorken een toortsen naar de ZuidAs te gaan en bankiers e.d. aan hun haren uit hun paleizen te slepen, gaan we ons af zetten tegen Occupy. Ik zelf heb het meer dan goed maar ben mij terdege bewust van mijn eigen kwetsbaarheid. Het kan morgen afgelopen zijn. Maar niet die kneuzen hier op GeenStijl. Nee, want met je "eigen" huis en je leaseauto hoor je natuurlijk tot de bezittende klasse. Yeah right. Zo typerend wensdenken van de werkende klasse .... denken dat je er nu ook bijhoort. Tot ook jouw baan naar India verdwenen is.
Ienoo666 | 08-12-11 | 15:05
Met 666 in je nick voorspel je ook niets vrolijks...
Stormageddon | 08-12-11 | 14:50
Onder andere ook. Tja, Marianne Zwagerman, het wandelende stuk stront dat meent te weten hoe alles werkt. Hier een leuke artikel over da bitch:
www.dejaap.nl/2011/11/02/marianne-zwag...
Kennelijk verdienen reaguurder meer dan 100k per jaar, én hebben genoeg tijd om op het altijd volstrekt nutteloze GS te reguren. Jonguh, we zitten allemaal met ons pik in het grind, vroeg of laat zal ook bij het merendeel van de reguurders het kwartje (inmiddels een stuiver geworden) vallen. Tot die tijd doen we gewoon of onze bleke neusjes bloeden, wowkeej>?
@Bigi Bana Boy | 08-12-11 | 14:48
Een 2000-jarige cultuur verandert men toch niet in één jaar? Dit systeem is aan alle kanten dichtgetimmerd met wetten en regels. Bovendien spelen er machten een rol die hun weerga niet kennen. Het is eigenlijk griezelig. Dankzij het Internet is de blik op de wereld opengegaan en ziet men opeens hele andere geschiedenissen dan de gebruikelijke lesjes.
@ Bigi Bana Boy | 08-12-11 | 14:48
True.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 14:34
Oh je hebt een webwinkel. Tja... Marianne Zwagerman vindt dat geen carrière.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:59
Wie is hier nu de slecht geïnformeerde?
Ja, het oorspronkelijke idee, was tegen de dictatuur van Brussel. Dit werd via internet opgeschaald tot een globaal protest tegen ALLE dictatuur, zowel politiek, als de invloed van de 1% machthebbers in het bank en bedrijfswezen.
Maar zonder éénduidig leiderschap en/of vastgesteld duidelijk doel, is het uiteindelijk verworden tot een chaos van demonstranten, waarvan een gigantisch deel nog nooit wat betekend heeft voor de maatschappij. Van krakerts tot alu-hoedjes, allen hebben hun aandeel gekaapt in de protesten, die in beginsel een terecht ideaal nastreefden: Europa terug naar het volk / de wereld terug naar het volk.
Niets meer, niets minder.
Maar nog voor de indignados in Brussel op vreedzame wijze hun punt konden maken, hadden een zooi anarchisten er al heibel lopen schoppen, en de demonstratie op die manier al een smerige kant gegeven.
Jammer. Heel jammer.
Met de politie als überidioten, zoals ze dat al generaties zijn. Het vuile werk opknappen voor het grootkaptiaal en voor een marginaal salaris op mede-paupers inrammen voor de belangen van bankiers.
Zie hier het ware gezicht van de macht als je ze in het nauw drijft door de waarheid te vertellen. En de meerderheid hier bewijst maar weer eens mijn stelling dat 85% van ieder gegeven populatie uit idioten bestaat. Want ipv Occupy te steunen vallen jullie ze aan. Turkeys voting for Christmas. Niet de veroorzakers van de crisis aanvallen maar diegenen die terecht in opstand komen. Ga vooral door jongens. Fijnere en gehoorzamere knechten kunnen de bankiers en politici zich niet wensen.
Die 99% trekt alleen belasting ipv het te betalen... Dus ja... Het is eigenlijk gewoon ouderwets protesteren om het protesteren!
Oh voor ik het vergeet: Meneer Van der Laan, die kampeergekkies hebben dus gewoon een collectieve bankrekening. Daar kunt u het kosten van deze ontruim poging gewoon van betalen hoor!
De financiële wereld heeft er immers doelbewust een zooitje van gemaakt, en het plebs, waaronder dus ironisch genoeg óók álle GeenStijlers, mogen de rekening ophoesten, omdat corrupte politici, die aan waanbeelden lijden, dat zo regelen.
Greetje Duisenberg | 08-12-11 | 14:27
Bijna goed. Het plebs (subprime mortgage nemers) en corrupte politici (Bos en consorten die de bail outs goedkeurden) hebben de financiele wereld de kans gegeven hun zakken te vullen. Deze hebben de mogelijkheid met beide handen aangepakt. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
De rekening ligt bij de netto belasting betalers. Daar loopt er niet 1 van bij dat occupy clubje.
Stormageddon | 08-12-11 | 14:20
Bedankt voor de tip. Alleen het gros van de klanten zijn vooruitbetalers via bank of andere systemen (ideal, paypal, etc). Daarna lever ik en schrijf ik uiteraard een factuur voor hun en mijn administratie.
@lanexxx | 08-12-11 | 14:28
Is logisch. In de ogen van de gemiddelde reaguurder, zoals jij, komt alles negatief over. Zelfs een gelukzalig en kleurrijk iemand als ik.
Davidson | 08-12-11 | 14:13
Waarom zou alles klote zijn in die mooie stad? Het is dan bij jullie beter geregeld dan bij ons. Wij moeten het aanmelden met kaart en dan komt er een vrachtwagen voor je deur die het afhaalt (als het nog bruikbaar is).
Graaf van Egmont; Waarom deze link drie keer.
Ging perongeluk, de laptop ging niet de volgende pagina laden en wanneer hij dat deed stond het er drie keer op???
Excuses!
ik ben aan het woord | 08-12-11 | 13:36 | Tnx.
Misschien toch een zak geld meegekregen om verderop te nestelen, net zoals de Angels. Ik zie Van der Laan er wel voor aan!
Bakito | 08-12-11 | 14:13 |
Jij lijkt me nou ook niet de meest tevreden reaguurder.
@ zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:30 | + 0 -
In Engeland zijn er vast ook wel zuurrechtse reaguursels te vinden.
.
Maar ik denk trouwens heus niet dat Occupy nu zomaar over is en als een kaarsje uitgaat.
.
De financiële wereld heeft er immers doelbewust een zooitje van gemaakt, en het plebs, waaronder dus ironisch genoeg óók álle GeenStijlers, mogen de rekening ophoesten, omdat corrupte politici, die aan waanbeelden lijden, dat zo regelen.
.
We worden ongelooflijk gemanipuleerd, en de verdeel en heers strategie zoals ook GS die hanteert, werkt blijkbaar verbazingwekkend goed, zoals te lezen valt in de vele stompzinnige plempsels alhier.
.
Wie vervolgens denkt dat dit met een sisser afloopt omdat de ME erop wordt losgelaten, gaat nog van een kouwe kermis thuiskomen.
john9866 | 08-12-11 | 14:24
En waarom deze link drie keer?
Maar die Occupaaierts hopen ook op ferm politie-optreden.
Sabine Hollander bevestigd nieuwe locatie sponsor Maarssen makelaardij uit Arnhem in de volgende Geenstijl reportage;
www.youtube.com/watch?v=zg5MZ2oCjqg&am...
Sabine Hollander bevestigd nieuwe locatie sponsor Maarssen makelaardij uit Arnhem in de volgende Geenstijl reportage;
www.youtube.com/watch?v=zg5MZ2oCjqg&am...
Sabine Hollander bevestigd nieuwe locatie sponsor Maarssen makelaardij uit Arnhem in de volgende Geenstijl reportage;
www.youtube.com/watch?v=zg5MZ2oCjqg&am...
de woordvoerster van Tentenkamp Arnhem Sabine Hollander geeft aan dat ze worden gesponsord voor een nieuwe locatie in een kantoorpand..
Weg met de welvarende wereld en kapitalisme, volgens mij is de sponsor zoals ze zelf aangeeft een grote vastgoed onderneming en heeft ze zelf ook nog een Iphone in de hand... Gelukkig doet ze niet mee aan deze maatschappij zoals alle foto's direct op haar facebook oploaden, maar daar hebben we het niet over...
Vroeger op school was ze best aardig, wel verwent maar dat krijg je als je in Huissen bent opgegroeid in een welvarende familie Sabine!
Trouwens ook leuk dat ABN/AMRO gratis truien in Arnhem heeft verstrekt. Daar stonden ze dan te schreeuwen op TV Gelderland in een ABN AMRO trui...
Graaf van Egmont | 08-12-11 | 14:19
Hulde!
Als uitkeringstrekker, autochtoon of wat dan ook word je aan alle kanten geholpen. Kom je een keer op voor je vrijheid (en die van anderen) dan lijkt het concept "helpen" ineens niet meer mogelijk. Waarom nou toch alleen maar de keuze tussen zelf weggaan en de harde hand? Bekrompenheid... net als trouwens veel reaguurders die lievers slaafs blijven en aan het stockholmsyndroom leiden tov de overheid en de banken...
@Hölzenbein | 08-12-11 | 14:04
Overigens kun je beter facturen schrijven op maandag. Dan heeft je debiteur dat op dinsdag in huis en een vlotte betaler kan dat dan voor het weekend overmaken, zodat je de banken de kans niet geeft om het geld over het weekend vast te houden en rente te vangen op geld wat niet van hun is. Het is maar een tip.
Bovendien is het toch de bedoeling dat je als 99% geboren wordt, je toch op zijn minst probeert die 1% te halen. Strand je dan op 25% ben je al heel succesvol. Maar dat bereik je natuurlijk niet om heel jaloers in een tentje op het Beursplein te kruipen.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 14:04
Ik heb het vaak gegoogled, maar ook Google weet het niet. Tenminste, ik lees zoveel tegenstrijdige bullshit: ik kan er geen chocola van maken. Iets tegen banken en geld, of juist niet tegen geld, maar wel tegen krediet, of voor krediet maar tegen rente, tegen politiek of juist a-politiek. Het wordt allemaal beweerd over Occupy. De grote gemene deler van alle Occupy is iets met 99% en tentjes. Maar waar het op slaat? Geen idee.
Bakito | 08-12-11 | 14:13
lol
Bakito | 08-12-11 | 14:13
Kijk dat is nog eens een analyse die er toe doet. Hulde
Hölzenbein | 08-12-11 | 14:06 |
Nee, natuurlijk niet. Wat een gesjouw zou dat zijn...
Op de aangewezen plekken. In mijn geval aan het einde van de steeg aan de straatkant zonder dat ik er een naamkaartje aan hang of met zo een pasje waar je gegevens op vermeld staan. En dat iedere ma en do.
Niet alles is klote hier...
@de nakketikker | 08-12-11 | 14:10
De gemiddelde reaguurder is chronisch ontevreden en heeft een onverzadigbare honger naar externe en irrelevante oorzaken van deze frustraties.
brutus68 | 08-12-11 | 13:58
Dat zou je denken ja. Maar ik heb zo mijn twijfels. Ik vraag me trouwens af waarom zoveel reaguurders zoveel overlast van die gasten hebben? Alsof ze dagelijks persoonlijk op het Beursplein moet zijn.
Mischien kunnen de occupyërs beter nu naar de RAI? Daar is toch een miljonairfair. En ze kunnen het beursplein beter ontdoen van de echte ratten.
@update, die link gaat niet naar een bestaande tweet. Is dat een fout of hebben ze nou gewoon die tweet verwijderd?
Davidson | 08-12-11 | 13:56
Wat bedoel je met 'geheel anoniem', flikker je het spul 's nachts in de gracht of zo? ;)
Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:58
Sjonge jonge, ook nog eisen stellen. Tsss.
Stormageddon | 08-12-11 | 14:02
Google je er even op, vriend? Kom je er gauw achter wat occupy is. Ik moet even een factuur schrijven.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:59
Vertel eens, waar ging het dan wel over? In al die maanden is me dat nooit helemaal duidelijk geworden maar jij schijnt het te weten. Iets met 99% en in tentjes slapen.
Dag lieve occupiers. Dag hoor!
*zwaait als ware ie de enige echte Sint*
Kut hoor, dat de economie even een knauw oploopt, maar zo gaat dat nou eenmaal al eeuwen in golfbewegingen. Ik maak ook onderdeel uit van "the 99" maar ik voel me niet vertegenwoordigd door zuipende, drugsgebruikende, manische debielen. Heel goed dat de bezem door Occupy gaat. Het "protest" wordt nu zo marginaal dat het vanzelf wel helemaal ophoudt.
@insemismeer | 08-12-11 | 13:36
In de grote mensen wereld is het vrij normaal dat je jezelf aan een baan helpt.
ZKH EénOog | 08-12-11 | 13:55
Ging het tegen de dictatuur van Brussel? Wat heeft dat er mee te maken? Ook in New York? Occupy Wall Street? Praten we over het zelfde of is het alleen om uw persoonlijke afgunst tegen Europa, want daar gaat occupy toch helegaar niet over?
@de nakketikker | 08-12-11 | 13:53
Die reaguurders veroorzaken alleen digitaal overlast...
de nakketikker | 08-12-11 | 13:53
Voor = voer
@ Hölzenbein | 08-12-11 | 13:52
Maar dan ga niet constant tegen mij praten toch, of wel?
Grappig dat ik in Turkije via AT5 en GS mijn geboortestad live terugzie. Het is er nog steeds een bende.
Hölzenbein | 08-12-11 | 13:50 |
Uiteindelijk doorberekend in de gemeentebelastingen, maar ik betaal direct verder geen cent hoor voor het droppen van meubilair of andere zooi... Geheel anoniem. Dat is in andere steden en dorpen wel anders.
@Absoluut niet waar | 08-12-11 | 13:51
Absoluut waar. Demonstreren is een groot goed. Maar dit is uit de hand gelopen doordat het vreemde lieden aantrok en het kampement overlast ging veroorzaken. Er zijn tal van andere mogelijkheden om een tegengeluid te laten horen, maar dit was onwenselijk aan het worden.
@zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:32
Wildpoepen kan best een statement zijn. 't Is niet een heel deftig statement, om met Bas Paternotte te spreken, maar het kan een statement zijn. Meestal is het gewoon smerig.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:43
Slecht geïnformeerd?
Ik volg occupy al van voor het occupy heette, maar het nog indigndos waren (begin juni), verontwwardigden uit zuid-europa, die een voetreis naar Brussel zouden maken, om onderweg de mede-europeanen te vragen wat zij nou van het huidige EU-gedrocht vonden, en dit voor te leggen, bij de dictatuur die EU/EP heet.
Dit is opgepikt, en lichtelijk gekaapt, door anonymous, die er in de states de eerste occupy mee startte in NY, en dit binnen een maand uitbreidde over heel de states, terwijl de indignados nog onderweg waren naar Brussel.
Maar het grootste probleem van alles, is dat het de hele beweging ontbrak aan een duidelijk ideaalbeeld en leiderschap, waardoor iedere lutser mee kon komen doen, gewoon, om 'ergens' tegen te demonstreren, omdat ze 'het' zat zijn.
Dat resulteerde in tegenstrijdige demonstraties binnen dezelfde demonstratie, en al met al, in een hele hoop gekkies, die niet eens weten waar tegen ze demonstreren, omdat ze in hun eeuwige roes niet eens weten hoe de wereld in elkaar steekt.
Om eerlijk te zijn, vind ik dat allemaal uiteindelijk heel jammer, want hiermee is de terechte verontwaardiging tegen de dictatuur van Brussel, waar het mee begon, compleet ondergesneeuwd, terwijl dat toch de kern van het probleem is.
brutus68 | 08-12-11 | 13:28
Ik denk dat de reaguurders die hier dagelijks virtueel tegen alles en iedereen "demonsteren" nog meer voor voor psychologen zijn. Deze mensen durven tenminste nog hun porem te laten zien.
@Hanxie | 08-12-11 | 13:49
Blijf eens on-topic.
Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:43
Heb nog wel een kamer vrij Pa. Moet je wel effe naar Noord Limburg afreizen en niet onderweg wegwoeien.
Moondance | 08-12-11 | 13:36
De inhoud van de boodschap zou in dit geval geen reden moeten zijn om de demonstratie op te schorten. Ook al is het niet mijn mening, ik ben wel blij dat iedereen het recht heeft om te demonstreren en zijn/haar mening te uiten.
Alleen vind ik dit wel een uitzonderlijk geval van demonstreren. 2 maanden lang kamperen op een plein midden in de stad? In dat geval spelen er meer factoren dan sec het uiten van je mening. Daarnaast zijn er, zoals daniel37 al aangaf, voldoende alternatieven om hun geluid te verspreiden.
AT5 live interviewt een Occupy meneer...
Heeft u een huis? "Ik zit tussen 2 huizen in" "Ik had een huis gehad... ware het niet dat ik 9 weken niets gedaan heb."
Davidson | 08-12-11 | 13:48
Maar niet gratis.
Zoveel vastberadenheid zou Aleidje ook wel willen. Maar Aleidje durft niet zo goed. Toch Aleidje?
Bakito | 08-12-11 | 13:43
Inderdaad! O nee wacht... was dat niet hetzelfde?
Hölzenbein | 08-12-11 | 13:45 |
Die worden hier sowieso op de aangewezen plekken verwijderd. Occupy of niet.
En dan heb IK nog niets tegen de PVV gezegd. Kan je nagaan.
zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:45
Orgaandonor misschien?
www.linkwhip.com/wp-content/uploads/20...
zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:42
Hoera, de PVV zijn gelukkig geen extremistische Joden.
Volgens die oude lulhannes zijn het mogelijk PVV'ers die het nobele streven van Occupy, vanaf morgen 2.0, ernstig verstoord hebben. Gelukkig hebben ze werkgroepen en werkgoepen om eventuele fascisten te weren. Je verzint het niet...
Freddie Stobart | 08-12-11 | 13:44 Kampeerbeheerdert of zo?
@Weird Guilders | 08-12-11 | 13:43
Mooi, he, die ouwe net, met zijn PVV-infiltranten...
Zo, en nu op naar het Shellgebouw, daar kan vast nog wel wat meer schade aangericht worden.
Overigens als iemand nog zijn oude rotzooi (bankstellen, stoelen, fonduestellen, kunstgebitten) kwijt wil moet ie nu er mee naar Amsterdam gaan. Wordt gratis verwijderd.
insemismeer | 08-12-11 | 13:36
Aan een baan helpen? In wat voor functie dan?
tsja , die plek moet vrij, want daar moeten kerstbomen verkocht worden, commercie gaat voor hé!
@ kibbesoeb | 08-12-11 | 13:41
Momenteel nog wel.
Echter heb ik zojuist mijn matras in een vuilniswagen zien verdwijnen; vooralsnog geen idee waar ik vanavond hang.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:40
Inderdaad, dat is hetzelfde als de PVV beoordelen op basis van de PVV-fractie en -stemmers.
Hahaha, weer zo'n karikatuur op de AT5 stream. Kostelijke televisie.
ZKH EénOog | 08-12-11 | 13:39
Dan ben je slecht geinformeerd of kijk je niet verder dan je neus lang is. Occupy is volgens mij overal ter wereld bezig met demonstreren. Zegt New York je iets? Dus weet jij wél waar het over gaat?
Hoera, de PVV heeft de schuld gekregen.
@Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:30
En jij hangt zeker ook in 020 uit? :)
Moondance | 08-12-11 | 13:31
Niemand legt deze personen ook maar een strobreed in de weg om op een website hun mening te uiten, oude media te bestoken met brieven, te protesteren (wel na aanvraag zodat er fatsoenlijk rekening kan worden gehouden met het feit dat een groep mensen bij elkaar komt), een grassroots campaign te beginnen, enzovoort. Het is een beetje pathetisch om in dit tentenkampje van stadsnozems Neêrlands hoop en glorie in deze harde meningsonderdrukkende tijden te zien.
@ Tjemig | 08-12-11 | 13:36
Nu is een flinke "Boehoe" versus een half gereviseerd Harley motorblok voor je giechel ook wel een wezenlijk verschil natuurlijk.
brutus68 | 08-12-11 | 13:28
Dat zich altijd een paar idioten aansluiten bij een serieuze demonstratie dat zal je altijd houden. Iedereen dan maar voor gekkie uitmaken is wat té eenvoudig.
@pius | 08-12-11 | 13:32
Een WITTE lepel. Volgens het laatste decreet van Pedor Breetvelt is het gebruik van witte gebruiksartikelen voorbehouden aan faxisten, racisten en alle anderen die het niet met hem en z'n alterego's eens zijn.
Neeeeee, nou kan ik daar geen oud en nieuw gaan vieren met me vuurwerk in die tentjes hehe...
Co-ordinator van de werkgroep. Lolwut?
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:35
Zolang ik ook van die occupy zijde niet echt een eenduidige boodschap hoor, geloof ik het ook zonder meer, dat die occupants niet weten waar ze tegen demonstreren.
En dan heb ik het niet alleen over die vieze ongewassen kraker-achtigen, die het zat zijn, om niet te werken, en voortaan gewoon niet meer willen werken. Of zo.
Hoppa, de politieknuppel er overheen en hard graag.
epeltje lepeltje?
collegerama.tudelft.nl/mediasite/Silve...
Een beetje gelijk hebben ze wel...
De een krijgt 4 ton om op te rotten, de ander wordt geveegt, da's logisch toch?
Weldra gaan ze en masse reaguren. Dan je zin GS?!
zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:35
Whut?
Joh laat die mensen lekker zitten, ze zitten totaal niemand in de weg.
Als daar een moslimkampement had gestaan , stonden ze er in 2050 nog.
Kunnen mensen blerren "gaaaat werkeuh met je luie flikkah!!!..",help die mensen dan eens aan een baan ?
Dan praten we wel verder.
Daarnaast ben ik eigenlijk wel blij dat je weer eens wat blanken in die grafstad ziet, en ze zijn nog redelijk verstaanbaar ook.
Reeds!
Wereldwijd lijdt de Occupy-beweging aan dezelfde kwalen:
www.maxfarquar.com/wp-content/uploads/...
Absoluut niet waar | 08-12-11 | 13:33
Persoonlijk vind ik het ook wel goed geweest. Als al die Occupyers naar huis gingen zou ik geen traantje laten. Echter het is niet aan mij om te oordelen over hoe andere mensen gebruik willen maken van hun rechten.
@pius | 08-12-11 | 13:32
In Frankrijk is Jean-Marie Le Pel niet voor niks een begrip in de politiek.
Zohee, die grijparm mag straks wel eens flink ontsmet worden.
ZKH EénOog | 08-12-11 | 13:32
Afgaande op geplakte en gemanipuleerde GS en PowNed filmpjes zou je dat zelfs geloven ja.
De verbijstering op de gezichten van de Occupy Amsterdam individuen is werkelijk -GEWELDIG-. Ja beste mensen, zo zien w-e-r-k-e-n-d-e mensen er nou uit. Chapeau Stadsreiniging.
Hölzenbein | 08-12-11 | 13:34 Lepellikkert.
LOL, op die stream van AT5 is de gemeentereiniging al druk bezig..
pius | 08-12-11 | 13:32 Toon Hermans zei het al:
"Zolang de lepel in de brijpot staat.".
*Bier en knakworst klaarzet en er lekker voor gaat zitten*
Heej, dat doet me ineens afvragen: Als je bier koud wil maken en knakworst warm, dan zou dat in theorie toch zonder gebruik van energie moeten kunnen?
Kan iemand hier ff een gadget voor uitvinden?
zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:27
Welke afkomst, welke gekkies? We gaan gekkies toch niet vergelijken met extremisten of wel?
Moondance | 08-12-11 | 13:31
Pardon? Ze hebben al zo`n 2 maanden de tijd gekregen om hun standpunt duidelijk te maken. Dit is ontaard in een vaag statement en een grote camping op het beursplein. Vind je het gek dat daar eens een einde aan komt?
Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:17 |
Inderdaad, daar maak ik me ook zorgen over. Het zal er iig niet leefbaarder op worden.
Boe! Boehoe!!1!
De democratielippendienstreaguurders beseffen kennelijk niet dat er niets democratischer is dan genoemd lepelsysteem.
Hoe ignorant kan je zijn.
@zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:31
Crack wah ge zegt.
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:24
Vooral omdat ze ergens demonstreren, maar zelf eigenlijk niet weten tegen wat. Dat is wel een beetje gek, toch?
Moondance | 08-12-11 | 13:31 Meningsuiting is wat anders dan wildpoepen.
Bakito | 08-12-11 | 13:30 Komt ie:
Freebasecamp.
Uiteindelijk allemaal miniatuurchristianiaatjes of -ruigoordjes maar dan zonder de ... ehm... 'uitstraling' van de originelen.
Tis mooi geweest, kan ik nu weer ongestoord naar het bedienend personeel in Hotpants aan de overkant toekomen.
In de bus en afvoeren naar Arnhem.
RIP vrijheid van meningsuiting en protest in Nederland
@ kibbesoeb | 08-12-11 | 13:28
Jij heb er wél kijk op hè, meneertje de stadssocioloog.
@zeg maar jansen | 08-12-11 | 13:27
Ah vandaar de term 'basecamp'
LOL: twitter.com/#!/gronical/status/144754...
Greetje Duisenberg | 08-12-11 | 13:28 Maar hebben ze daar ook een Geenstijl?
De financiële malaise en economische crisis zijn voorbij, de bankenwereld is weer helemaal bonafide, de Rothschilds en consorten hebben hun macht vrijwillig ingeleverd.
Occupy heeft zijn doel bereikt en kan derhalve worden opgeheven.
Flut reclame... Dental care, pre sale. Holland gebruikt steeds meer Engels. At5 zakt ook steeds verder weg in de taalverloedering.
In Engeland hebben leden van Radiohead en Massive Attack aan een leuk kerstconcert voor de Occupiers bijgedragen.
.
Dat is tenminste eens wat anders dan de naargeestigheid die GeenStijl zo kemerkt zodra het over Occupy gaat.
.
Stelletje azijnpissers!
@Hölzenbein | 08-12-11 | 13:24
Kijk eens naar hun gedrag? Kan aan mij liggen, maar komt tamelijk bizar over. Demonstreren, prima, maar het gedrag van gros van deze lieden is voer voor psychologen..
Dat hele 020 zit toch vol met van die occupauperts?
Lekker buiten laten zitten die tobbâhs.
secretia | 08-12-11 | 13:26 Nee, lepeltjes wit.
Hölzenbein | 08-12-11 | 13:24 Soms is er iemand hier die mensen gekkies noemt op basis van afkomst.
Maar ja. Het waarom hè?
En toch vind ik het zonde hoe het hele occupuy gebeuren in Nederland is uitgevoerd. Iedereen heeft nu de indruk (terecht) dat slechts een aantal idioten in opstand komt tegen de zaken die nu eenmaal krom geregeld zijn.
Hadden ze het slimmer aangepakt en vooral nagedacht over hetgeen ze wilden bereiken, dan hadden ze veel meer steun en dus resultaat kunnen vergaren. Puur met antikapitalistisch gebral kom je niet ver en wordt je terecht weggehoond.
Nu hebben ze een groep gevormd waar slechts 1% van de samenleving zich mee kan identificeren, terwijl wel 99% ontevreden is over het nu gaat.
Voor sommige Zwitsals zou zo'n lepel-systeem helemaal niet verkeerd zijn!
Biff Eagleburger | 08-12-11 | 13:18 |
of vernederd
Concept was goed, wegens tekort aan competente uitvoerders en gebrek aan eenduidige boodschap is de uitvoering -1.
Witte lepels?
Allemaal afvoeren naar Occupy Veenhuizen. Desnoods naar het 4e gesticht.
Kan mij eens iemand verklaren waarom deze mensen per definitie gekkies genoemd worden? Omdat ze ergens tegen demonstreren?
@Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:17
Boe roepen.
Het is beter zo. Psychiatrische patienten dien je tegen zichzelf te beschermen, voordat er besmettelijke ziektes uitbreken en dergelijke.
Prima! Zulke mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Straks vriezen ze nog dood.
Stuur dat zooitje ongeregeld maar weer terug naar huis!.... wacht
Chips en cola. Laat de actie maar beginnen;
Ik zou gewoon de lepel verstoppen. Hebben ze niks meer te vertellen.
En nu doorpakken! Gaarne ook de grootste GGZ-instelling van Nederland op het Binnenhof te Den Haag cleansweapen.
Heh-heh, eindelijk worden al die occupygekkies opgeruimd. Nou een baan zoeken en aan het werk met je luie donder, genoeg tijd verspild, begin maar met opruimen van de klerezooi die je zelf veroorzaakt heb!
@Suup | 08-12-11 | 13:18
Kun je niet op joop gaan spammen.
@Suup | 08-12-11 | 13:18
*zwaaien doet*
Biff Eagleburger | 08-12-11 | 13:18 Sjaalom4België?
Het is wel wat fris voor geen sjaal om.
Duurde nog veel te lang...
Sla em pa...
ja hoor, en wie gaat dat betalen?? niet dat pleuresvolk zelf waarschijnlijk. maargoed, knuppelen maar!!!! Kunnen ze weer lekker gaan kraken met z'n allen.
Zou die Van Kooten imitator er ook nog rondlopen?
@Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:17
Gratis warme koffie halen bij de AH?
Hee, waar is m'n lepel?
@Pa Cartwright | 08-12-11 | 13:17
Hetzelfde wat ze altijd al deden.
Niks dus.
Zo, opgeruimd staat netjes zij mijn moeder altijd.
Ik pak d'r een biertje bij
Hulde, leegvegen dat beursplein. Het is onderhand een keer mooi geweest met die teleurstellende groep droeftoeters die in een paar maanden niet in staat was om een goed statement te maken.
Ik hoop dat die mafketels van Sjaalaan4Belgium ook in een tentje zitten en per ongeluk door 500 politiepaarden worden overreden.
-weggejorist-
*pakt lepels*
Maar wat gaan die mensen nu vervolgens doen?
Daar maak ik mij meer zorgen om.
REAGEER OOK