Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inval NMA bij grote telecomboeren

kartelkartel.jpeg Nou jaaaaaa? Wat een verrassing! Dat verwacht je toch gewoon niet? De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) verdenkt KPN, Vodafone en T-mobile ervan illegale prijsafspraken gemaakt te hebben om zo de prijs die hardwerkende Nederlanders voor hun mobiele telefonie en internet moeten betalen kunstmatig hoog te houden. Die lieve eerlijke klachtgerichte nooit liegende telecomboertjes! Hoe durven ze? De NMA is vanochtend bij de drie bedrijven binnen gevallen en heeft de administratie in beslag genomen. Dit nadat PVV-Kamerlid Jhim van Bemmel na twee jaar diepgravend onderzoek twee klokkenluiders tegenkwam die wilden praten. Het betreft hier een voormalig directeur en een huidig directielid van een van de bedrijven. De eerste zegt: "In genoemde functie heb ik prijsafspraken tussen de telecomaanbieders KPN, Vodafone, en T-Mobile waargenomen. (..) Er zijn maar weinig mensen die bekend zijn met de details van de prijsafspraken (..). Ik heb met meerdere van hen direct samengewerkt." Man man man. Pure maffiapraktijken dus. Op dergelijke kartelvorming zijn ze in Zuid-Amerika jaloers. En laat ons eens raden: Het is allemaal de schuld van vermaledijde innovaties als ping & twitter. Daardoor lopen de telecomboeren miljarden omzet mis en dus zijn ze wel genoodzaakt om de kluit te belazeren. We hopen dat die smerige data-afknijpers zo snel mogelijk een een paar triljard euro boete krijgen. Stelletje oplichters. En kudos trouwens voor Jhim van Bemmel. Goed werk!

Reaguursels

Inloggen

Wie gebruikt er nog een smartphone, dat is zoo 2010.

LTS gediplomeerd | 07-12-11 | 00:49

Geenstijl toch, beetje bevooroordeelt denk ik, ik geloof echt wel dat die partijen over de rug van de consument (onterecht)winst maken, maar de NMa is een organisatie die vanuit een ivoren toren conclusies trekt en daarna met tientallen overbetaalde medewerkers de benodigde "bewijzen" probeert te verkrijgen om hun "gelijk" te halen! De NMa heeft de afgelopen jaren vele zaken verloren, danwel voor veel lagere bedragen geschikt dan waarop was ingezet. En is voormalig topman Pieter Kalbfleisch niet verdachte van het plegen van meineed in de Chipsholzaak wat de samenleving honderden miljoenen heeft gekost?

Met vriendelijke groet, de brave Hendrik: hoofdverdachte in NMa zaak 6538/executieveilingen

de brave hendrik | 06-12-11 | 19:33

Dat de UMTS-frequenties voor een enorm bedrag geveild zijn en dat geld ergens vandaan moet komen, is allen nog duidelijk? Oh, en waar ging dat geld van de veiling ook al weer heen?

PisFinger | 06-12-11 | 18:15

Maar er is vast niemand schuldig... Want zolang burgers worden opgelicht heeft er nooit iemand schuld. Of iedereen is schuldig. Zal wel een te verwaarlozen boete zijn waarna ze weer een decennium ons kunnen tillen.

Doc Damage | 06-12-11 | 16:26

Wanneer krijg ik een Europese dekking voor een normale prijs...

da wizard | 06-12-11 | 15:40

Allemaal aan de FON Router, dan kunnen die telecomboeren fluiten naar hun data doekoes.

Radicalimero | 06-12-11 | 14:36

@ Jaco
Simpel heeft echt een belplafond van min €10/m. Ben overigens geen aandeelhouder daar, maar vanaf het begin klant. En heb je een probleem, met enig drammen wordt die echt beantwoord. Wel wil ik aantekenen dat het oude KPN netwerk heel wat beter was dan het huidige van TMobile waarvan Simpel gebruik maakt. Toch is het krap aan wel voldoende.

61 | 06-12-11 | 13:30

Minden zeiken en Vooral zelf je zaakjes regelen. Mag ik even:

1. een abonnement bij Simpel, €2,50/m, 100 min
2. een Samsung Galaxy Y van de Aldi € 119, incl 2G kaartje.
3. WIFI thuis, bij de pomp en McD voor Skype verbinding en mail.

Inderdaad in het museum en het bordeel geen internetverbinding, maar daar doe ik wat anders.

Een huisgenoot een Web n'Walk onbeperkt voor €15/m met toestel. Dus in het veld of op het water altijd wel wat.

Het is miniem organizeren, maar het kost dan ook weinig.

61 | 06-12-11 | 13:24

@Bakito | 06-12-11 | 11:58
Nee, ik doe het prima zonder.

Stormageddon | 06-12-11 | 13:18

pvv +1 :)

snelders NL | 06-12-11 | 13:15

wat een verhaal weer... je merkt wel dat GS steeds meer een psychologische invloed wil draaien in NL. Laat mensen maar lekker klagen hier en dan betalen ze volgende keer wel weer hun rekening. ze hebben namelijk een uitlaat klep gehad en gaan daarna weer netjes verder als makke schaapjes in de rij meelopen. Zogenaamd voor de burger opkomen met zeggen dat je ze wel een miljoen triljard euro boete gunt... Wat wordt de burger daar nou beter van? niets De burger zou er beter van worden als ze I.P.V een miljoen miljard euro boete iedere klant die ze hebben 2 jaar lang gratis hun abbo moeten laten doordraaien ter vergoeding. Daar heb de burger wat aan. Maar jah dan heb je kans dat jullie prijs afspraak tussen hun ook vervalt natuurlijk.. Want immers heeft iedereen al teveel betaalt en dat teveel daar zullen jullie ook wel in meedelen...

Da_scorpio | 06-12-11 | 13:08

ZDEV | 06-12-11 | 12:45 |

Waarom niet gewoon bedrijven nationaliseren zoals in de voormalige USSR?

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:48

Dus: ze waren al binnen en zijn toen gevallen? Het is binnenvallen Brusselmans.

Verdiaanse Knoop | 06-12-11 | 12:48

Ik zie graag de boete uitgekeerd naar het volk naar ratio qua belastingbetalen.

ZDEV | 06-12-11 | 12:45

Van bijna alle landen aangesloten bij de Europese Unie gaat de pensioengerechtigde leeftijd de lucht in. Is dat geen (Kartel) afspraak

Nederhans | 06-12-11 | 12:40

Ik verschil alleen van mening over de fundamenten onder deze principes met stormageddon.
pius | 06-12-11 | 12:31 |

Het scheelde een haar, maar de roverheid had dus bijna een wet gamaakt waarin het handen schudden bij een begroeting verplicht zou worden.

Vrijwillige solidariteit werkt veel efficienter en humaner dan dwangsolidariteit.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:37

Bij mij staat er zo een UMTS-mast en nog nooit iemand gezien die met onderhoudswerkzaamheden bezig was.

De telecommaatschappijen kunnen ons gewoon uitmelken omdat we verslaafd zijn. Mobiel verslaafd. En daar betalen we de prijs voor.

Ferry_2010 | 06-12-11 | 12:36

@dialooggenoten

Helaas roept de plicht, dank voor de argumenten en een fijne dag verder.

pius | 06-12-11 | 12:33

*Nog steeds hard wacht op Europees internet.*

Einde van de Domheid | 06-12-11 | 12:32

Wat ik bedoel is dat er een juiste balans moet zijn tussen vrijheid en grenzen. En als de balans teveel doorslaat naar een van de twee gaat het mis.
pius | 06-12-11 | 12:17 |

De Filosofie van de Vrijheid www.youtube.com/watch?v=Ovl8ip3steM&am...

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:31

Polletje Piekhaar | 06-12-11 | 12:17

Als u mijn eerste tegel van de draad leest ziet u dat ik erg veel waarde aan empathie en solidariteit hecht. Ik verschil alleen van mening over de fundamenten onder deze principes met stormageddon.

That's all mijn waarde.

pius | 06-12-11 | 12:31

Zoals een slechte spits altijd wel een keer scoort lijkt van Bemmel nu een punt te hebben. Kudo's komen er pas als daar een patroon in komt te zitten!
(En Jim, hou eens een keer op met doen alsof je altijd door moet lopen als de vaderlandse pers met een roze microfoon voor je staat? )

Einde van de Domheid | 06-12-11 | 12:30

pius | 06-12-11 | 12:15 | + 0 -
Wat wel van belang is dat men met betrekking tot regelgeving absoluut een onderscheid moet maken tussen financiële markten en bijvoorbeeld een markt voor consumentengoederen.
Doordat bij de eerste systeemrisico's aan de orde zijn kun je die maar in beperkte mate vrijgeven.
Op andere markten zou de overheid niets moeten hebben te zoeken.
Burgers zou je niet moeten behandelen als infantiele wezens want je moet ze nooit de plicht ontnemen om zelf over alles goed na te denken.

dmekdn | 06-12-11 | 12:29

Dient bij deze alvast claim in voor retournering teveel betaald abopoen. Komt mooi uit, de Mac is aan vervanging toe.

Reykjavik | 06-12-11 | 12:29

belasting heffen is wettelijk toegestaan, prijsafspraken maken niet.
drenkeling69 | 06-12-11 | 12:19 |

Dus staatsmonopolies die onder zware dwang is beter dan concurentie op een ECHT vrije markt?

"Maar een beetje liberaal zal dat weinig boeien natuurlijk, zolang de kassa maar rinkelt"

En wat dacht je van de salarissen van het bureaucratische onderdrukkende ambtelijke apparaat dan?

Of wordt dat betaald van stenen?

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:25

Kijk maar naar de markt en de financiele sector.
pius | 06-12-11 | 12:14 |

De financiele sector, die door samenwerking met dezelfde staat, geld uit mocht lenen voor hypotheken waarvoor ze geen geld voorradig hadden.

Investeerders zoals pensioensfondsen, die met staatsgaranties (lees - te roven belastinggeld) aangemoedigd werden om in knoflooklanden te investeren.

Bedoel je die financiele sector?

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:21

Die mensen moeten gewoon ouderwets opgehangen worden. En natuurlijk moeten ze al het geld terugbetalen aan de uitgebuite medemens.
Alleen jammer dat ze genoeg geld en invloed hebben om een paar ministers "om te praten" (lees: omkopen), waardoor eventuele kamervragen toch op niets uitdraaien.

Moby Dick | 06-12-11 | 12:20

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:07

belasting heffen is wettelijk toegestaan, prijsafspraken maken niet. Maar een beetje liberaal zal dat weinig boeien natuurlijk, zolang de kassa maar rinkelt.

drenkeling69 | 06-12-11 | 12:19

@pius | 06-12-11 | 12:14
Sinds wanneer zijn bedrijven mensen? Dat is nu juist één van de allergrootste problemen, die gigantische weeffout in de Code Civil, nl. dat bedrijven als rechtspersoon eenzelfde status en dezelfde rechtspositie hebben als natuurlijke personen.

Denk daar maar eens over na.

Stormageddon | 06-12-11 | 12:18

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:14

Wat ik bedoel is dat er een juiste balans moet zijn tussen vrijheid en grenzen. En als de balans teveel doorslaat naar een van de twee gaat het mis.

Als er iets is wat de geschiedenis ons heeft geleerd dan is het dat.

Hoe je dat praktisch vormgeeft is een tweede.

pius | 06-12-11 | 12:17

@pius | 06-12-11 | 12:01
Toevallig deze week een programma gezien over de neanderthalers. De theorie is, dat deze mensensoort is uitgestorven omdat zij teveel in kleine groepen geisoleerd leefden. De homo sapiens sapiens daarentegen leefde in veel grotere netwerken, die elkaar in moeilijke tijden ondersteunden en daarom dezelfde barre ijstijden wel konden overleven. Denk dat Stormarmageddon geen absurde waanzin debiteert. Nou jij weer.

Polletje Piekhaar | 06-12-11 | 12:17

En terwijl alles EU is wat de klok slaat, mag ik niet bij een Duitse firma een abonnement nemen zonder daarvoor belachelijke roaming kosten te betalen in Nederland. Van Arnhem naar Emmerich kost stukken meer als van Emmerich naar München en dan zit je bij dezelfde provider.

nu even niet | 06-12-11 | 12:16

Stormageddon | 06-12-11 | 12:12

Thank god for that;)

pius | 06-12-11 | 12:15

Stormageddon | 06-12-11 | 12:08

Je kunt de mens niet volledig vrijlaten. Kijk maar naar de markt en de financiele sector. Waren die effectiever gereguleerd dan zaten we niet in de stront waar we nou inzaten.

En wat dacht je van veiligheid en recht?

De vrijheid van de een zijn vaak de ketenen van de ander.

Denk daar maar eens over na.

pius | 06-12-11 | 12:14

Infrastructuur, veiligheid en een rechtstaat zijn namelijk onontkoombare fundamenten onder een goed functionerende markt.
pius | 06-12-11 | 12:10 |

Zou dat zo zijn, dan stond de staat in dienst van de burgers.

Helaas is de werkelijke situatie dat "we" door de machtlustige politici geen pensioen meer gaan krijgen, omdat burgers in Griekenland daar meer recht op hebben volgens "onze" Opperdienaar.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:14

Hoppa, allemaal een dikke boete, leuk voor de staat, niet voor de klant, want die boete wordt gewoon doorberekend en dan vrolijk verder alsof er niet gebeurd is.
Eigenlijk is die boete een soort extra belasting of woekerwinsten.

NickV2.0 | 06-12-11 | 12:13

@pius | 06-12-11 | 12:08
Niet jarenlang, jaren geleden. Ik ben geen one-trick-pony die jarenlang maar 1 verhaaltje afdraait. Ik ben verdomme vlunk niet.

Stormageddon | 06-12-11 | 12:12

Mijn argument is de toestand waar we tegenwoordig in zitten met zijn allen.
pius | 06-12-11 | 12:05 |

De situatie waarin we zitten, is dat de roverheid zich met grote dwang met steeds meer zaken bemoeid, waar burgers het samen prima zelf kunnen redden.

Zelfs al ga ik naar de hoeren, dan zit de belastingdienst tussen de lakens.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:10

Libertariër_ | 06-12-11 | 12:07

Als het doorslaat ja maar anders niet.

Infrastructuur, veiligheid en een rechtstaat zijn namelijk onontkoombare fundamenten onder een goed functionerende markt.

Maar daar hoor ik jou niet over.

pius | 06-12-11 | 12:10

Libertariër_ | 06-12-11 | 12:07

Als het doorslaat ja maar anders niet.

Infrastructuur, veiligheid en een rechtstaat zijn namelijk onontkoombare fundamenten onder een goed functionerende markt.

Maar daar hoor ik jou niet over.

pius | 06-12-11 | 12:10

@pius | 06-12-11 | 12:08
Hermeneutiek.

Bakito | 06-12-11 | 12:10

@pius | 06-12-11 | 12:01
Als je vertrouwen zou hebben in de medemens laat hem/haar vrij, en leg je hem/haar geen beperkingen en belastingen op.
Die heb je niet, dus jij hebt de macht van staat nodig om jouw idealen af te dwingen.

Dat is geen absurde waanzin, dat is de keiharde waarheid. Dat er heel veel fout is in de economie en het monetaire systeem is een heel ander probleem. Het heeft weinig met liberalisme te maken.

Stormageddon | 06-12-11 | 12:08

Stormageddon | 06-12-11 | 12:03

Ha. Jarenlang. Ik geloof je. Maar als wie dan?

Dat mag je best vertellen nu natuurlijk;)

pius | 06-12-11 | 12:08

Misschien kan de NMA gelijk even regelen dat de KPN niet alle glasvezelboeren overneemt zodat daar nog wat concurentie blijft bestaan.
www.glasvezelbreedband.nl/2011/11/kpn-...

watergeus | 06-12-11 | 12:07

Foei, niet meer doen, en nu weer verder met het uitzuigen van de burger.
drenkeling69 | 06-12-11 | 12:03 |

De grootste uitzuiger van de burger, zijn nog altijd de talloze belastingen voor diensten die geen concurentie mag bestaan, en daardoor per definitie, altijd te duur zijn.

Kapitalisme bestaat niet in de EUSSR.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:07

Maar goed, een onderzoek zal weinig uithalen. Denk maar terug aan de parlementaire enquête naar de bouwfraude en onroerend goed maffia in relatie tot het wegzakkende winkelcentrum in Heerlen. Zegt genoeg, dunkt me.

Bakito | 06-12-11 | 12:06

@Stormageddon | 11:56: Amen.

HoerenSloep | 06-12-11 | 12:05

Libertariër_ | 06-12-11 | 12:02

Ik vroeg jou om argumenten. Argumenten waar de realiteit jouw theorie ontmoet.

Mijn argument is de toestand waar we tegenwoordig in zitten met zijn allen.

Dat lijkt me genoeg.

pius | 06-12-11 | 12:05

het gaat verder:

de koers wel eens zou kunnen exploderen. Verkondigde de man toevallig een week later op TV dat hij NOOIT inside information aan derden zou geven, de huichelaar...

eerstneukendanpraten | 06-12-11 | 12:05

Het is al weer een hele tijd geleden dus kan het nu het web wel op. Iemand in de kenissenkring had inside information ontvangen van iemand binnen KPN dat

eerstneukendanpraten | 06-12-11 | 12:04

Goed bezig Jhim! Zal het effect hebben? Ik hoop het, maar de rechts kapitalistische maffia heeft natuurlijk in CEO Mark Rutte een sterke vriend. Foei, niet meer doen, en nu weer verder met het uitzuigen van de burger.

drenkeling69 | 06-12-11 | 12:03

@pius | 06-12-11 | 11:56
Ik heb het gisteren gezien, maar ik heb precies hetzelfde hier op deze website al jaren geleden beweerd. Ik moest erg lachen toen Peter Sloterdijk, met wie ik het eigenlijk nooit eens ben, met precies datzelfde idee op de proppen kwam. Nou ja, niet helemaal hetzelfde, maar het kwam wel op hetzelfde neer: vrijwillige belastingen.

Stormageddon | 06-12-11 | 12:03

Mooi stukje ideologische mooipraterij. Jammer dat je de praktijk vergeet in je betoog. Of moedwillig misschien.

Kan ook natuurlijk.
pius | 06-12-11 | 11:54 |

Heb je ook een argument voor je plempsel of klets je gewoon maar wat?

_Libertariër_ | 06-12-11 | 12:02

Ik heb hier nog 1 kartel afspraak van ze, nl: Bij geen enkele telefoon abonnement is het mogelijk om een plafon in te stellen ter voorkoming van een torenhoge telefoonrekening. Ik heb er bij diverse telefoonwinkels naar gevraagd, en wat ze er allemaal op terug zeggen, is, dat er wel heel vaak om gevraagd wordt maar dat het nergens aangeboden wordt.

jaco | 06-12-11 | 12:02

Stormageddon | 06-12-11 | 11:56

LOL.

Je draait het om. Ik heb juist wel vertrouwen in de medemens. En de gevolgen van jouw faaltheorieen kan je niet ontkennen nog in andermans schoenen schuiven.

Maar dat doe je wel.

En het geniale van types zoals jij is dat je oorzaak en gevolg omdraait en nog mensen meekrijgt ook die in die absurde waanzin geloven.

Retorische fraude noem ik dat.

Dat is het werkelijke probleem van deze tijd.

pius | 06-12-11 | 12:01

@zovoklets | 06-12-11 | 12:00
Niks aan de hand dus.

Bakito | 06-12-11 | 12:01

Stormageddon | 06-12-11 | 11:56

LOL.

Je draait het om. Ik heb juist wel vertrouwen in de medemens. En de gevolgen van jouw faaltheorieen kan je niet ontkennen nog in andermans schoenen schuiven.

Maar dat doe je wel.

En het geniale van types zoals jij is dat je oorzaak en gevolg omdraait en nog mensen meekrijgt ook die in die absurde waanzin geloven.

Retorische fraude noem ik dat.

Dat is het werkelijke probleem van deze tijd.

pius | 06-12-11 | 12:01

VVD Afke, de ex(?)-lobbyprostituee van KPN zal ongetwijfeld met de oren staan klapperen van deze ontdekking, mits het hard gemaakt kan worden.

Snikkeldrift | 06-12-11 | 12:00

Bakito | 06-12-11 | 11:56 |

Nee hoor. De burger streeft naar waarvoor hij een hogere prijs over heeft.

zovoklets | 06-12-11 | 12:00

Prijsafspraken? Really??? Does the pope shit in the woods? Lijkt me trouwens hoogst naief om te denken dat de notulen van het afsprakendineetje mooi geordend in de multomap zitten op de Admi, nog afgezien van mijn sterke overtuiging dat deze bedrijven ongetwijfeld op de hoogte zijn van een op handen zijnde inval.

De telecomboeren hebben het perfect gespeeld, om in de analogie van drugsverslaafden te blijven: eerst goedkoop het hele land aan het mobiele internet krijgen om vervolgens de prijzen te verhogen omdat het "niet uit kan".

Snikkeldrift | 06-12-11 | 11:59

@Stormageddon | 06-12-11 | 11:56
Welnee, ook jij hebt liefde, harmonie en bevestiging nodig. Toch?

Bakito | 06-12-11 | 11:58

@zovoklets | 06-12-11 | 11:55
Lage prijzen.

Bakito | 06-12-11 | 11:56

Hulde voor van Bemmel! Komt de PVV toch nog eens met degelijke resultaten die het volk daadwerkelijk helpen.

DeChinees | 06-12-11 | 11:56

Stormageddon | 06-12-11 | 11:38

Jij hebt tegenlicht gekeken. Geen slecht idee misschien, maar waar gaan we het experiment beginnen.

Limburg?

pius | 06-12-11 | 11:56

@Zeeland Sjort | 06-12-11 | 11:43
Nee, maar de helft hoeft ook helemaal niet. Het grootste deel daarvan wordt namelijk gebruikt voor het in stand houden van een repressieve overheidsmachine. Die wordt grotendeels overbodig.

Daarnaast zal er, in plaats van woede over teveel betalen het omgekeerde plaatsvinden in de maatschappij: Trots over hoeveel je kan missen voor de publieke zaak. Niet alleen dat, een systeem waarbij je aangeeft waar je geld naar toe moet maakt de betrokkenheid bij de publieke zaak ook groter, ook dat is solidariteit en empathie. Zorg over de juiste besteding van publiek geld.

Alleen mensen zoals @Bigi Bana Boy en @pius met een diepgeworteld wantrouwen in de medemens, die de mens zien als een individualistische hebzuchtige en egoïstische klootzak denken dat je empathie en solidariteit van bovenaf, van staatswege of vanuit de kerk of de partij, moet afdwingen.

Ik heb zelf ook een hekel aan mensen, ik vind de Homo Sapiens een verachtelijke diersoort, en ik vertrouw niemand, maar ik weet wel dat de mens, in vrijheid, een empathisch en solidair wezen is. Geen altruïstisch wezen zoals socialisten willen afdwingen (desnoods zonder geweld), maar zeker een empatisch wezen en eentje die kan nadenken en weet dat hij profijt kan hebben van gezamenlijke betaalde inspanningen zonder dat die afgedwongen hoeven te worden.

Stormageddon | 06-12-11 | 11:56

Bakito | 06-12-11 | 11:53 |

Wat streeft de burger dan na?

zovoklets | 06-12-11 | 11:55

_Libertariër_ | 06-12-11 | 11:39

Mooi stukje ideologische mooipraterij. Jammer dat je de praktijk vergeet in je betoog. Of moedwillig misschien.

Kan ook natuurlijk.

pius | 06-12-11 | 11:54

mrv | 06-12-11 | 11:49 |

Als de boete net zo hoog is dan bij de bouwfraude,
gaan de prijzen omlaag.

Eurotokkie | 06-12-11 | 11:53

Ja ere wie ere toekomt. 150 jaar naar Karl Marx constateert een PVV-er dat grote kapitalistische bedrijven andere belangen nastreven dan die van de burger.

Hulde.

Bakito | 06-12-11 | 11:53

Nobody fucks with Jhim!

Haarkopje | 06-12-11 | 11:53

Het zal me worst wezen. Mijn abo is getoedeledokied. Heerlijk onbereikbaar onderweg. Scheelt me 35 piek in de maand. (ja,ik reken alvast met toekomstige munt)

lichtpunt | 06-12-11 | 11:51

dolffie | 06-12-11 | 11:47

Wat is dat ?

Eurotokkie | 06-12-11 | 11:50

liever niet een paar triljoen triljard euries boete: dan hebben ze echt een reden om de prijs omhoog te doen

mrv | 06-12-11 | 11:49

gewoon minder bellen en meer praten met de mensen in de omgeving.
dolffie | 06-12-11 | 11:47 |

Dat klopt, en als consument heb je ook nog de mogelijkheid om een product of dienst om wat voor reden dan ook, gewoon niet af te nemen.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 11:49

gewoon minder bellen en meer praten met de mensen in de omgeving.

dolffie | 06-12-11 | 11:47

Als van Bhemmel maar twee getuigen/klokkenluiders kan produceren dan kunnen wij het met zijn allen schúdden.
-
In beslag genomen administraties geven over het algemeen weinig inzicht in prijsafspraken... en gigantische boetes gaan teruggehaald worden bij de verbruiker...

azoturie | 06-12-11 | 11:47

Ze moeten ook eens gaan kijken bij Tele2 wat voor laaielichters dat zijn,ze belazeren heel veel mensen met de tarieven via de vaste lijn.Klacht indienen haalt niets uit alleen krijg je contact met Intrum Justitia maar daar moet je niet aan storen want die kunnen toch niets.Aleen krijg je last van telefoonterreur.

kweetitwel | 06-12-11 | 11:45

O ja, alle reaguursels op internet, ook per stuk gaan betalen.

zovoklets | 06-12-11 | 11:44

BELSMSPINGTWITTTER zijn verslavende drugs waarvan de prijs per shot niet hoog genoeg kan zijn.

Gelukkig werken de telecomhoeren samen om hier wat aan te doen. Vijf euro per minuut of SMSTWIT, lijkt mij redelijk.

zovoklets | 06-12-11 | 11:43

Stormageddon | 06-12-11 | 11:38 |

Dan heb je er echt heel weinig van begrepen. De Nederlandse staat als goed doel... Jij geeft de helft van je inkomen vrijwillig weg?

Zeeland Sjort | 06-12-11 | 11:43

Liberalisme van het gezonde verstand.
Stormageddon | 06-12-11 | 11:38 |

Zo was liberalisme oorspronkelijk bedoeld, vandaar dat klassiek liberalen zich tegenwoordig LIBERTARIERS noemen, om niet geassocieerd te worden met linkse onderdrukkers die zich de naam liberaal aangemeten hebben.

_Libertariër_ | 06-12-11 | 11:43

Als een bedrijf goederen of diensten produceert, mag dat bedrijf helemaal zelf weten hoe de prijzen tot stand komen.

Geen cansument wordt, anders dan iedere roverheidsdienst, verplicht om diensten/producten af te nemen.

Iedere koop vind geheel plaats op basis van vrijwilligheid, de consument vindt zijn geld minder waard dan het product en de ondernemer vindt het product minder waard dan het geld.

Daar komen de communisten, zij bepalen voor de ondernemer, naast een leger aan wetten, vergunningen en voorwaarden hoe de ondernemer (eigenaar van te leveren producten of diensten) hoe hij/zij tot prijsbepaling moet komen.

Houd je als ondernemer niet aan de regels van de communist, dat krijg je als ondernemer onder grote dwang een boete, waarvan de opbrengst een onduidelijk bestemming heeft, waar beide consument en ondernemer geen inspraak in heeft.

De communist, die geen enkele dienst of product produceert waar ook maar iemand behoefte aan heeft, loopt weg met een salaris, waar het overgrote deel van de bevolking zijn vingers bij af zou likken.

Goed gedaan van de immer socialistische PV"V".

_Libertariër_ | 06-12-11 | 11:39

Even geen tijd om de comments te lezen, maar de berichtgeving duidt op een stuitende naïviteit. Dit soort ondernemingen laat audits doen door advocatenkantoren, waar ieder stuk in de kamer van een bestuurder door de vingers gaat. Ieder bewijsstuk wordt als zodanig aangemerkt en de onderneming haalt het door de papiervernietiger. Bovendien is vaak al tijden tevoren bekend dat er een inval komt.

Der Icebear | 06-12-11 | 11:39

in australië heb je (bij Optus iig) gratis toegang tot Twitter en Facebook en mag je bovendien gratis smsen met mensen van dezelfde provider. In NL willen ze gewoon een asociale winstmarge in stand houden.. triest

Kapucijnes | 06-12-11 | 11:39

@pius | 06-12-11 | 11:32
Pas in een vrije samenleving kun je solidariteit en empathie krijgen. Dat zijn nu net dingen die je niet dictatoriaal kan afdwingen.

Ik ben er van overtuigd dat als belastingen vrijwillig worden (met bijvoorbeeld een jaarlijks belastingformuliertje waarop je kan aankruisen waar je vindt dat je vrijwillige geld naar toe moet) je veel meer solidariteit en empathie krijgt dan als je dat met belastinginspecteurs, dwangbevelen en deurwaarders van mensen rooft.

Dat is geen neoliberalisme, dat is hyperliberalisme.
Liberalisme van het gezonde verstand.

Stormageddon | 06-12-11 | 11:38

En een plusje voor Jhim in deze. Wel jammer dat zijn kapsel steeds grausachtiger vormen aanneemt maar ja, kniesoor natuurlijk.

pius | 06-12-11 | 11:36

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:30

Onvoorstelbaar.

En niet alleen dat, maar ze blijven ook nog eens hardvochtig die principes verdedigen die tot de catastrofe gaan lijden.

Drugs is goed,drugs is lekker, drugs is gezond schreeuwen ze!

En met ze bedoel ik ongeveer 75 procent van de reaguurders.

Want we moeten wel genuanceerd blijven natuurlijk.

pius | 06-12-11 | 11:35

Nou ja anonieme klokkenluiders eindigen niet in een caravan. Maar zouden ze dat soort afspraken zwart op wit zetten? Henk Jan Smits zou dat noooooit doen!

Simon_GS | 06-12-11 | 11:35

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:28 |

idd laten ons eerst maar richten op de prijsafspraken bij de energie boeren en misschien ook wel de zorgverzekeraars .

Eurotokkie | 06-12-11 | 11:34

Klein vergelijkinkje. Vodafone Duitsland pre payed internet 1 gigabite voor 9,95 Euro.

KPN Nederland pre payed internet 9.95 Euro per dag voor 60 MB voor EEN dag.

Fairfield | 06-12-11 | 11:33

Kudtserver. sorry joris.

pius | 06-12-11 | 11:33

Een samenleving die begrippen als solidariteit en empathie niet alleen miskend als bepalende factoren voor beschaving.

Maar de begrippen ook nog eens op de mestvaalt deponeert verdiend en zal niets anders ontvangen dan zijn eigen ondergang.

Dood aan het hyperkapitalisme, dood aan het neoliberlisme.

Leve het gezond verstand.

pius | 06-12-11 | 11:32

Een samenleving die begrippen als solidariteit en empathie niet alleen miskend als bepalende factoren voor beschaving.

Maar de begrippen ook nog eens op de mestvaalt deponeert verdiend en zal niets anders ontvangen dan zijn eigen ondergang.

Dood aan het hyperkapitalisme, dood aan het neoliberlisme.

Leve het gezond verstand.

pius | 06-12-11 | 11:32

En Scheepbouwer maar bonussen cashen destijds..... die heeft precies geweten hoe het zit en zou dus NOOIT meer aan de bak mogen komen bij andere bedrijven! Ben benieuwd of Eelco Blok ook al zover is dat ie dit weet. IK denk dat die bonussen bedoeld zijn om de beerput gesloten te houden voor de buitenwereld, want grote belangen, werkgelegenheid, aandeelhouders bla bla ....

Betweetert | 06-12-11 | 11:31

pius | 06-12-11 | 11:27
Ik dacht er vanmorgen nog aan. Junkies die het tot het einde toe verdommen de waarheid onder ogen te willen zien.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:30

HoerenSloep | 06-12-11 | 11:19

Zuiver kapitalisme bestaat niet en marktwerking lijd, zonder, (en waarschijnlijk ook met) regulering altijd tot corporatisme. Altijd.

pius | 06-12-11 | 11:29

HoerenSloep | 06-12-11 | 11:19
DaveDH | 06-12-11 | 11:23
Ik ben een conservatief en ben derhalve voor kapitalisme maar ook voor een sterke overheid. Daar uit volgt dat ik het liberalisme als een modernistische maatschappij ontwrichtende frats zie, net als het socialisme. Niets ten nadele van de ondernemende burger, integendeel zelfs , maar daarom hoeft dat nog niet dé leidraad te zijn hoe wij het bestuur van het land meoten inrichten.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:29

Ik wil de pret niet bederven, maar 'anonieme klokkenluiders' kunnen wel meer vertellen. Laten we eerst de uitslag van het onderzoek maar eens afwachten. Nederland is trouwens behoorlijk goeiekoop qua mobiel bellen en mobiel internet.

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:28

Let op: Glas, Pas, Was...
.
En al krijgen ze een gigantische boete, de consument ziet er niets van terug(!)

davimore | 06-12-11 | 11:27

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:23

Helder en onbetwistbaar.

Maar deze ideological junkies zijn nog verslaafder aan hun religie dan een heroinehoer aan heroine.

Die zouden nog eerder geloven dat je van neuken niet zwanger word. Of zoiets.

pius | 06-12-11 | 11:27

Dus als consument mag je eerst meer betalen omdat telecomboeren prijsafspraken hebben gemaakt....

Vervolgens mag de consument WEER meer betalen omdat een boete van de communistische NMA afgeschreven moet worden.

Waar gaat dat boetegeld eigenlijk naar toe, Griekenland?

_Libertariër_ | 06-12-11 | 11:27

Laat ze de Zorgverzekeraars ook maar eens onder de loep nemen. Hoe toevallig brengen ze en mass de kortingen terug van 10 naar 7 % op de basisverzekering bij collectiviteit. Dat zaakje stinkt nog meer en hier is heeeeeeel veel geld mee gemoeit!

Betweetert | 06-12-11 | 11:27

Ben ik de enige die de nieuwe prijzen wel logisch vind?
Vroeger was SMS de melkkoe dus ze moeten wat....
Ik doe overigens niet aan mobiel internet dus het zal mij verder an me reedt roesten.

Spanko | 06-12-11 | 11:26

Jammer dat de PVV er mee moest komen, nu gaat iedere Volkskrantlezer daar een abo nemen

Bokito ergo sum | 06-12-11 | 11:24

Bron 2 anonieme klokkenluiders.
Als een PVVer verteld,blijkt het meestal een grote leugen te zijn.
Hij gokt dat er wat wordt gevonden.

spazwart | 06-12-11 | 11:24

@[email protected] | 06-12-11 | 11:22
Hoi Kyre. Ook op mobiel internet wilt u vast uw privacy een beetje beschermen.

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:24

betalen = bepalen

Zzzzooooffff | 06-12-11 | 11:24

Rechts lullen links vullen. Het adagium van de hogepriesters van de illusie die ook wel vrije markt genoemd word.

Of gewoon toeval natuurlijk. Kan ook.

pius | 06-12-11 | 11:24

Rechts lullen links vullen. Het adagium van de hogepriesters van de illusie die ook wel vrije markt genoemd word.

Of gewoon toeval natuurlijk. Kan ook.

pius | 06-12-11 | 11:24

En net zoals bij de bouwfraude worden een paar kleine visjes gepakt en kunnen de klokkenluiders een verdere loopbaan wel vergeten en kunnen ze in een stacaravan gaan wonen. Verder mogen de telecomboeren straks zelf de hoogte van de boetes betalen.

Zzzzooooffff | 06-12-11 | 11:24

@Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:10
Wat is dat voor onzin?! De vrije markt zorgt karteljongens als KPN/Vodafone/T-mobile, maar niemand is verplicht bij die oplichters telefoondiensten af te nemen. Je kunt ook naar Tele2 of Simpel. Dan krijg je weliswaar geen "gratis" kekke smartphone à € 59,95 per maand (minimaal 2 jarig contract), maar ook die prijsvechters zijn onderdeel van de vrije markt.
Net zoals de Lidl en de Aldi dat zijn naast Appie Heijn, C1000 en dat dikke wijf van de Plus. Zoals je ook EasyJet en RyanAir hebt naast KLM/Air France, British Airways en Lufthansa. Zoals je ook een Dacia kan kopen in plaats van een Mercedes. Of je kan gewoon gaan lopen. Kost niks.

Stormageddon | 06-12-11 | 11:24

Als we onder het zelfreguleren van de markt verstaan dat er voortdurend prijsafspraken en kartels gevormd worden dan werkt het inderdaad voorbeeldig ja. Maar iets zegt mij dat dit niet helemaal de bedoeling is. Ik vraag mij af hoeveel van dit soort schandalen er nog moeten komen (google er maar eens op, je gelooft je ogen niet) voor jullie een keer wakker willen worden en het liberalisme op de mestvaalt van gefaalde economische systemen gooien, naast het communisme.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:23

HoerenSloep | 06-12-11 | 11:19
Dat is parels voor de zwijnen gooien

DaveDH | 06-12-11 | 11:23

@Bigi: Toch al in de eerste 20 reaguursels komttie: "Marktwerking werkt niet! Nog meer toezicht!"
Jammer dat je alleen maar dit liedje kent. En kennelijk niet het verschil weet tussen marktwerking op basis van zuiver kapitalisme en corporatisme. Lees eens: secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wik...

HoerenSloep | 06-12-11 | 11:19

Nounou, wat een toeval! Uiteindelijk veranderd er toch niks.

wtfgebeurdhierdan | 06-12-11 | 11:16

binnen gevallen? of binnengevallen?

nouweetuwaarom | 06-12-11 | 11:15

Ik heb gelukkig nog een T-Mobile abbo zonder datalimiet en daar ga ik de komende 35 jaar niets aan veranderen.

James St John Smythe | 06-12-11 | 11:15

www.iphoneclub.nl/139511/minister-verh...

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet zelf maar bepalen of er een onderzoek nodig is; de minister geeft hiertoe geen opdracht. Ook wijst hij erop dat er naast de drie grote operators nog meer aanbieders zijn die nieuwe abonnementsvormen aanbieden,

VUILE KK RAT

iter | 06-12-11 | 11:15

doenormaal! | 06-12-11 | 11:12
De PVV bestaat ook voornamlijk uit sekteleden van de vrije marktkerk, dus ja ook die zijn schuldig al moet ik zeggen dat de hele politiek op de SP na hier debet aan is. Want ook de PvdA en GL hebben helaas het liberale licht gezien.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:14

En wie gaat die triljard Eypo boete betalen? Straks betaal je een tientje per MB ! Evengoed goed werk Jhim!

Sliptong | 06-12-11 | 11:13

Het is de schuld van de PVV. Oh wacht...

doenormaal! | 06-12-11 | 11:12

Ter illustratie: dit zijn de prijzen die ik mag aftikken: 1 uurtje bellen voor 14,90 euro (en niet functioneel op de piste of midden in dat pittoreske dorpje). Kom daar in Nederland mee.
www.laboutique.bouyguestelecom.fr/forf...

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:12

De PVV snapt het, en zegt er wat van.
+ veel

XaaD666 | 06-12-11 | 11:10

Het liberalisme werkt niet. Zweer die achterlijke dogma's van de vrije markt kerk toch eens af en word eens wakker. Iedere "vrije" marktsektor heeft een toezichthouder met de afmetingen van een willekeurig voormalig communistisch staatsorgaan nodig om toezicht te houden. En jullie maar blijven geloven in de zelfregulerende werking van de markt. Laat mij toch niet lachen.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 11:10

@kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:06

Was de tijd van een T65 zo slecht. Het werkte altijd en er werd veel minder geouwehoerd.

chop46 | 06-12-11 | 11:10

Typisch weer de PVV.
Altijd de mond vol over vrijheid van mededingingsuiting, maar als iemand anders meededing....
Nou ja, hij ziet er raar uit met zijn baardje dus het is weer zo'n SBS6-tokkie-Henk en Ingrid-voorstel.
Hier prikken de verstandige kiezers echt wel doorheen, het is gewoon de bedoeling van Wilders om goedkoper met Israël te kunnen bellen.

Cuyahoga | 06-12-11 | 11:10

Die Jihm.. Heeft hij zijn kennis van malafide handelen ook nog eens nuttig gebruikt..

Absoluut niet waar | 06-12-11 | 11:10

Bij dat kartel zijn dus ook CDA, VVD en PvdA betrokken ?
Iets met bestuursfuncties of andere lekker baantjes.

Kamervraag | 06-12-11 | 11:09

Naïeve + Kudo's voor iedereen die gelooft dat dit ook maar IETS gaat helpen!

bokkenrijder | 06-12-11 | 11:09

Boete: Elke Nederlander een gratis nieuwe smartphone naar keuze en 2jaar gratis abonnement.

KrikkerT | 06-12-11 | 11:09

@Creaguurder | 06-12-11 | 11:07
Fact-free reaguren is weer helemaal in: KPN en Telfort zijn hetzelfde bedrijf.

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:08

VOC mentaliteit ?

Anjin Mohammed | 06-12-11 | 11:07

KP, vodafone en Telfort zullen ook wel afspraakjes hebben met NMA, dat het zo lang heeft moeten duren!
Nu nog afwachten wat er uit gaat komen.
Zal wel glas, plas, was worden en de telecomboeren mogen gewoon doorgaan met duurder maken van abbo's en afluisteren en registereren waar personen zijn en wat ze doen en waarom.

Creaguurder | 06-12-11 | 11:07

Vergeet niet de klokkenluiders een eervolle vermelding te geven. Vanaf nu kunnen ze namelijk een asociaal isolement tegemoet zien.

AutSider | 06-12-11 | 11:07

Uiteindelijk loopt de staat weg met de centen. Desondanks +1 voor de inval.

Stroopdoos | 06-12-11 | 11:06

Prijsafspraken zijn fout, geen twijfel over mogelijk. Echter, consumenten moeten niet doen alsof mobiele communicatie in Nederland zo duur of slecht geregeld is. Dan richt je maar weer een staatsbedrijf op en ga je met een T65 bellen.

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:06

Ik heb het altijd al gezegd. Waarom zou je als kleine telecomboer niet ver onder de prijzen van de rest gaan zitten? Juist. Als iedereen duur is verdien je er gewoon meer aan.

haatbaard | 06-12-11 | 11:06

PVV +1, benieuwd of Jim nou zijn credits gaat krijgen bij alle PVV haters zoals Diederik Samson bv. zou krijgen in dit geval!!

Geerdt Wilders | 06-12-11 | 11:05

Jammer dat Pownews de scoop niet had.

de kudtkrantenjongen | 06-12-11 | 11:05

Een paar triljard euro boete? En dan weer een reden om gigantische bedragen in rekening te brengen?
Nee, verplicht ze maar tot lagere tarieven, verbied het afronden naar boven per minuut etc. etc.

Crytics | 06-12-11 | 11:05

Ah fijn... hopelijk krijgen ze idd dikke boetes. Dat wordt namelijk natuurlijk niet doorbelast aan de klanten...

Dirk Tang | 06-12-11 | 11:04

En graag gelijk die korting doorberekenen aan de klanten a.u.b.

blinde kip | 06-12-11 | 11:04

Pvv wederom +1

sitzkrieg | 06-12-11 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken