SCHANDE! SINTERKLAAS GEPOPT DOOR RAPPER
Discussiëren op het scherp van de snede, ho ho ho. Standpunt: zwarte piet is een slaaf en dus racisme, want belediging voor den gekleurde medemens. Aldus rapmeneer El Kapitan. Uitvoering: sinterklaas + twee zwarte pieten in een rapvideo laten executeren door een psychopathische kerstman. Zie ook de lyrics, historisch uitgezocht en wel: "het is in 1850 erbij verzonnen door een racist / Jan Schenkman heeft het verziekt met zijn boek." Flow dat maar eens een beetje hoorbaar over een beat heen. Gevolg: toon van het zwarte pieten-debat is kraakhelder gezet. O ja, en zwarte pieten die op straat in elkaar gerost worden, natuurlijk. Zodra de guns tevoorschijn komen, is de rationaliteit meestal zoek. Zegt men. Tip voor alle hulpsinten en inhuurpieten: alleen nog maar strapped over straat. Pipa in het Grote Boek verstoppen, je weet toch. De shit is nu officieel gangstah geworden, vriend. TEGENGELUID!
Reaguursels
InloggenHeb mijn kinderen pas eens gevraagd wat zwarte piet is: 'de helper van sint'.
Mijn reactie 'nee, zijn slaaf'
je had de gezichten moeten zien, zo veel onzin had papa nog nooit uitgekraamt (en dat zegt wat:D)
Onze creools surinaamse secretaresse heeft niets sinterklaas en zwarte piet.
Dit is een bewijs dat de multiculturele samenleving mislukt is. Het Nederlandrschap van dit soort mensen is een belediging van het Nederlanderschap.
Gisteren zat er een of andere mongool uit te leggen wat rap was bij Pauw en Witteman. Wel precies hoe ik erover denk. Het een ziektekiem in onze maatschappij. Opzouten met die neppe gangsters. Van de Greengang tot Bijlmer Style, het is zielig volk en maken klote muziek. Als je niet tegen zwarte Piet kunt, moet je lekker terug gaan naar je cultuurtje zonder zwarte Pieten. Bye bye, zwaai zwaai. Mijn Surinaamse nichtje van 5 houdt wel van de pepernoten van Piet, trouwens.
Ze hebben ooit die film van Kunta Kinte gezien en voelen nu nog de pijn van de slavernij. Terwijl dat tuig nog nooit gewerkt heeft en niets van onze cultuur snappen. Sinterklaas en zwarte Piet gaan cultuurhistorisch nog terug naar de tijd van de Germanen. Maar dan heb je niets om over te zeiken en moet je gaan werken in plaats van subsidie te vangen.
Als jaarlijks rond paraderen met een "kuifje neger" mijn cultuur zou zijn zou ik ook op internet tegen die rappers fulmineren.. echt waar.
Eerts de kruizen van de mijter of elders waar deze herkenbaar zijn op de kleding van Sinterklaas, nu weer zwartepiet, beetje bij beetje word de Nederlandse cultuur ontmanteld letterlijk en figuurlijk!
@deraderendraaien | 01-12-11 | 00:17
Of Afro Piet
@Bigi Bana Boy | 01-12-11 | 13:00
Klopt. Geen haan die er naar kraait eigenlijk (op een enkele uitzondering na dan).
Ik heb besloten om dit jaar niet meer mee te doen aan die jaarlijkse sneue zwarte piet discussie die alleen maar aangejaagd wordt door mensen die belang erbij hebben de zaak op te stoken zoals de Telegraaf enerzijds, en politiek korrekte boeroepers anderzijds. Ik trap er niet meer in. We staan aan de vooravond van een economische ijstijd en dan gaat de Telegraaf zoals ieder jaar weer janken over die zwarte piet kwestie met professionele boeroepers als tegenspelers. En dat terwijl de meerderheid van de blanken én zwarten die ik ken het eigenlijk geen reedt boeit.
@irriducibili79 | 01-12-11 | 12:54
Ik begrijp het helemaal. ;) Is ook geen big deal, maar bedankt dat je reageert.
Hölzenbein | 01-12-11 | 12:40
Ja rond die tijd wil ik nog wel eens vervelend worden, maar dat is vooral omdat ik de ouderwetse nachten van GS mis.
Dan probeer ik een beetje te roeren om te kijken of men nog wakker wil worden.
Maar je bent geen lul, ik zal het bij deze terugnemen.
@irriducibili79 | 01-12-11 | 12:32
Dus het tijdstip van schrijven (met of zonder alcohol misschien?) is afhankelijk of de 'duiding' zwart of wit wordt? Interessant. Overigens dwarsligger/querulant vind ik een compliment. Die mensen moet je hebben anders kom je in een dictatuur terecht. Lul vond ik wat minder, ik bedoel, zo erg ben ik niet dat men mij lul moet noemen.
uhmm.. zwarte piet is zwart omdat hij vele zwart gestookte schoorstenen betreed om cadeaus af te leveren...... tenminste, dat is mij altijd geleerd.
Kunnen we niet een keer stoppen met elkaar opnaaien en tradities verkleauten? Er blijven er steeds minder over heb ik zo het idee, en tradities uit andere culturen moeten ze wel respecteren.
Ik ben zelf niet de blankste nederlander.... en ik heb nog NOOIT gediscrimineerd gevoeld tijdens sinterklaas... Mijn schoen werd altijd netjes gevuld door zw*rte piet.
Hölzenbein | 01-12-11 | 09:49
Ik bedoelde eigenlijk meer een dwarsligger/querulant, maar het tijdstip vroeg om een iets stevigere duiding...
Toch blijft het leuk, zoals ik al om 00:31 schreef, hoe krampachtig sommige mensen zijn om versie 2.0 van het Sinterklaasfeest willen behouden.
Je kan beter het feest laten evolueren naar versie 3.0 want het Sinterklaasfeest in deze vorm trekt steeds minder mensen. Of was u dat niet opgevallen op tv? Vergelijk dat eens met voorgaande jaren...
Dikke -1 voor mensen die een plaat voor hun kop hebben en niet willen inzien dat tegenstanders geen probleem hebben met eeuwenoude traditie van Sinterklaas maar een probleem hebben met de 19de eeuwse verzinsel zwarte piet.
@Santos | 01-12-11 | 00:46
Grappig, ik heb het helemaal niet over het Sinterklaasfeest maar alleen over de slechte verzinsel "zwarte piet".
Al eeuwenlang is Sinterklaas in Europa een kinderfeest zonder de katholiek goedgekeurde zwarte piet maar met de heidense Krampus.
Schenkman heeft halverwege de 19e eeuw het feestje een pedagogisch Versie 2.0 gemaakt en het populaire Krampus vervangen door Zwarte Piet. Want door de geschiedvervalsing van Schenkman over de geboorteplaats van Sinterklaas was het vrij simpel om van Krampus een moorse slaafje te maken.
Versie 1.0 van het Sinterklaasfeest werd eeuwenlang door Europeanen gevierd zonder het katholiek goedgekeurde moorse slaafje maar met de heidense duivel Krampus.
Versie 2.0 werd halverwege de 19e eeuw een pedagogisch katholiek correcte versie verzonnen door Schenkman en wordt het katholiek goedgekeurde moorse slaafje geintroduceerd.
Versie 3.0 komt begin 21e eeuw met een multicultureel correcte versie en wordt zwarte piet weer vervangen door Krampus zoals onze buurlanden Sinterklaas vieren.
Dit is Nederland. Hier wonen Nederlanders. In Nederland maken Nederlanders de dienst uit. Als dat je niet bevalt, rot je maar lekker op naar je woestijn.
kannibalen,radicalen zijn gevaarlijker dan sinterklaas en zwarte piet!
Wat is het verschil tussen Zwarte Piet en al die 'O wat word ik toch gediscrimineerd-droef-roep-toeters' ?
Zwarte Piet werkt.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:05 |
Hulde gast, dat jij van Sinterklaas een PVV dingetje weet te maken!
@irriducibili79 | 01-12-11 | 04:32
Leg eens uit.
El kapitan heeft waarschijnlijk niets in z'n schoentje gekregen en is nu boos op de Sint en z'n kornuit zwarte Piet.. Gezien je met louter gehuil de voorkant van de hitkrant niet haalt , gooi je het maar op dieskrienienaasie.. Scoort altijd goed, en je kunt goed laten zien hoe zielig je bent.. Walgelijk stukje onmens.
Nu we het toch over onwenselijke zwarte dingen hebben....
Kan dat ranzige gangstah cultuurtje niet gewoon weg? Het staat volgens mij namelijk symbool voor de degeneratie van de stadsmens.
.
Symptomen van degeneratie zijn o.a. een gebrek aan spraakvermogen en articulatie gepaard gaande met het verlies van de menselijke eigenschap om fatsoenlijk rechtop te kunnen staan en lopen.
.
Over het algemeen is er veel gebruik van lompe gebaren en korte woorden duidend op een structureel lager motorisch en intellectueel vermogen. Ongetwijfeld de oorzaak voor het wijdverspreide gebrek aan (zelf) respect dat gedegenereerden ten toon spreiden.
.
Het moet maar eens gezegd worden. Gangstah's zijn dicriminerend. Ze verzieken het imago van hele bevolkingsgroepen die zich niet als verdwaalde primaten gedragen.
.
Één zo'n gangstah is vele malen schadelijker voor de interraciale relatie als Zwarte Piet.
Die lul moet eens wat onderzoek doen. Zwarte Piet heeft helemaal niks met slavernij te maken.
Dit feest werd al eerder gevierd dan dat iemand in Europa begon met slavernij.
Godver de Godver, het moet maar eens klaar zijn met die discussie over zwarte pieten. Iedereen weet dat Pieten zwart zijn door de roet van de schoorstenen. Ik heb een veel beter idee, geef alle Pieten gewoon een douche voordat je ze straat opstuurt, dan heb je 100% wit volksfeest. Weet je wat? Dan gaat iedereen lopen klagen omdat er juist geen negers inzitten, racistisch!!!1
Als diabeet vind ik het suikerfeest trouwens ook erg cru.
Wellicht kunnen wij als tegemoetkoming op het insinuerende "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed" een andere tekst in die plaats opgeven.
Bijvoorbeeld: ook al ben ik marokkaan, ik heb wel een baan! Of Ook al ben ik Antilliaan ik lust geen banaan..
*openstaan voor suggesties doet*
En... iemand nog iets in z'n schoentje gevonden?
*kijkt naar schoen vol minnetjes*
Mogge btw @all!
Rot dan lekker op met je kutbek naar je eigen kutland als je de Nederlandsche normen en waarden niet aankunt. Maar nee. Daar krijg je vast geen uitkering en geen soepsiedie voor dat semi-kunstzinnige gerap van je.
vooroordelen zijn er niet voor niets.
dat blijkt maar eens weer.
en de sinterklaas van de sociale dienst daar hebben jullie zeker niets op tegen he!
tieftstraalt toch op !!
Zwarte Piet komt voort uit voorouderverering bij de Germanen dus is wel wat ouder dan rapper El Kapitan zich kan herinneren.
nl.wikipedia.org/wiki/Wilde_Jacht
Zonder slavernij was er geen hiphop geweest.
Dig that mothafucka.
Je ziet dwergen (excuus little ppl) nou niet zeau snel de kerstman poppen omdat hij toevallig elfjes - die verdacht veel op eerstgenoemde lijken - in zijn staff heeft. Dat siert deze kleine mensjes mijns inziens en laat zien dat er nog altijd hoop gloort!
*work*
weer een reden om een bepaalde groep mensen ( vette knipoog) niet te mogen.... wat kun je nog meer doen om in dit land niet geliefd te zijn.... het blijft een sport
Is iedereen alweer vergeten dat Sinterklaas afgelast is ivm met de Superstorm des Doods op 5 November?
Sinten en Pieten mogen het dak niet op wegens een landelijke noodverordening!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/11/...
Het is een tragisch misverstand dat rappers resspect zouden verdienen en mensen zijn. Daar raken ze van in de war en gaan denken dat ze niet alleen meetellen, maar zelfs de baas zijn. Met alle gevolgen van dien.
Ik kijk niet naar dit filmpje, spuug van dat ongedierte. Bovendien zie ik op het plaatje zo'n laffe sinterklaas met een kleffe multikulle muts (zonder kruis).
Hmm, wéér niks.
Sinterklaas is een baas!
1. Goed camera werk, slechte SFX...
2. Dat hier uberhaupt NL'ders aan meer willen werken.
3. Wat een lelijk rukhoofd heeft die kerstman.
4. Het wordt pas racistisch als je het zodanig bestempeld.
5. Het krijgt pas een racistische lading als mensen het gaan doen met racistische insteek, hier is geen sprake van. En maakt OA. herr Kapitein het racistisch, dus hij is de gore racist!
6. Mensen die teveel tijd hebben om over racisme na te denken en te rappen, zijn slaven van de anti-slavernij gedachte. Maak je los daarvan en leef je eigen leven!
7. Iedere cultuur heeft zijn eigen feesten en gewoonten, iedereen heeft in NL recht om dat uit te voeren. Wij laten iedereen zijn eigen ding doen. Maar juist wij zouden een KINDERfeest stoppen, omdat nieuwe NLders er aanstoot aan zouden nemen?
8. Als we uitleggen dat het geen slaven zijn van de Sint, stoppen ze hun vingers in hun oren en roepen ze hard LALALALALALA, ze willen toch alleen zeggen en denken wat ze zelf vinden. Maar andersom moeten mensen wel naar hun getetter luisteren.
9. Wat een kutnummer zeg, meteen 2 illusies naar de klote... Sint en Santa, wist niet dat Santa 2 colored face was. En wat een enge lelijke ogen zeg...
10. Ik zou zeggen pop jezelf verrekte MONGOL!
11. Zal me niks verbazen als we deze sukkels ook nog subsidie geven om deze rotzooi te maken.
12. Waarom typ ik dit, dat is dit kutfilmpje niet eensch waard!
Tot slot, ongezien de tyfus... kutkapiteen! -1
Ik zou een land uitkiezen waar ze niet aan Sinterklaas doen. Doei!
En weer een huilneger die het niet snapt... de enige keer dat ze positief in het nieuws zijn gaan ze nog moeilijk doen.
(Het overige wat ik er van vind is niet joris approved content.)
Zó, ik heb er een nachtje over geslapen en ik ben er nog boos over.
Zeuren over Sint en z'n hulpjes.
Schaf suikerfeest en offerfeest maar af, ik neem er aanstoot aan.
Want als 'zij' aanstoot kunnen hebben aan onze folklore dan mag ik me gekwetst voelen over die onzinfeesten van hen.
Het Sinterklaasfeest is gewoon een stukkie volksvermaak annex ritueel.
Dat 'probleem' los je met selectieve - en geveinsde - verontwaardiging echt niet niet op, hoe begaan je dan ook bent met de zwaarder gepigmenteerde medeburger.
En trouwens... er zijn wel zieliger negertjes op deez' aardkloot dan die anderhalve zwarte Piet. Daar zou ik éérst maar eens iets aan doen als je dan toch al zou principieel bent.
Nu staat er wel 1 juiste zin in zijn lyrics "Nou ben ik niet echt een rapper"
Trouwens deze loser is wel 100% echt straat, weet je wel, met zijn "niggers"
Moehaaaaa een karikatuur van zichzelf dat dan weer wel ja.
Wat Allah is voor de moslim, is sinterklaas voor de Nederlander. Kom je aan de Sint dan kom je aan mijn. Heiligschennis! Tijd dat we de afrikaanse ambassades gaan bestoken.
Dit soort shit maak je dus alleen als je zo'n minderwaardigheidscomplex hebt dat je diep van binnen weet dat je echt alleen maar goed bent voor bananen plukken.
Nou is Sinterklaas natuurlijk best wel schoorsteen en straat, en gebruikt deze armetierige reppert een vleugje speculaaskruiden van Sinterklaas zijn populariteit om eauk es ouderwets te shinen. Eigenlijk niets dan props veur die ouwe baas en zijn toevallig pure sjokoeladekleurige companen. Kapiteinen onder elkaar, of denk je soms dat El Kapitan niet weet dat Pakjesboot No. 13 elk jaar die helse tocht onder de bezielende leiding van Kapitein Sinterklaas trotseert?
Tuurlijk niet.
Slaven?
En ik altijd maar denken dat het Moorse POW's waren ...
Mogge @all,
Leave sinterklaas alone.
En ook de Kerstman.
Ik vind het filmpje wel racistisch tegenover mannen met baarden, hoor.
Mag dat nog eigenlijk wel?
@boeglul | 01-12-11 | 04:30
Maar ook gewoon een lul.
irriducibili79 | 01-12-11
In dat geval is Hölzenbein een ware held!
@boeglul | 01-12-11 | 04:20
Daar heb ik geen tool voor nodig;)
irriducibili79 | 01-12-11 | 04:17
Hölzenbein is dus de meest imposante kudoloser?
@boeglul | 01-12-11 | 04:09
Of gewoon op > drukken bij een comment waar geen reactie bij staat.
Als onze feesten, traditie en cultuur jullie niet bevallen hou dan a.u.b. je mond en rot of / blijf lekker in je eigen land.
Stormageddon | 01-12-11 | 04:01
Euh.. maar dat is toch de toegestane snelheid op een paar snelwegen? Of ben ik nu erg in de war?
@boeglul | 01-12-11 | 04:03
Daar is een top50. Knopje middenboven aanklikken. Jaaroverzicht. Download en installeer de tool en je kunt op GS van iedereen de stats bekijken.
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:54
Maar daar vind je geen ranking.
@boeglul | 01-12-11 | 03:53
130. Geen probleem.
@boeglul | 01-12-11 | 03:45
is.gd/EfFaxF
Stormageddon | 01-12-11 | 03:47
Volgens onbevestigde berichten zit ik onder de top 50.
Jij daarentegen...
@Stormageddon | 01-12-11 | 03:47
Dan moet u wel eerst een vergunning aanvragen en voor je het weet komen er 50 reaguurders bij.
Gewoon omdat het moet.
@irriducibili79 | 01-12-11 | 03:40
In dat geval: doodstraf voor de top82
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:40
Zit ik in de top honderd? Waar kan ik dat vinden?
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:35
Ik kom erg slecht door het toleratie filter van GS.
Opzich is dat een Anjer waard!
@boeglul | 01-12-11 | 03:38
80 en u 82 ;)
irriducibili79
Ik vraag uw ranking.
@boeglul | 01-12-11 | 03:25
Hup, hup, doe eens dubbelposten...
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:26
Ik vraag slechts naar je ranking.
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:26
Ik vraag slechts naar je ranking.
@boeglul | 01-12-11 | 03:25
Doe eens een dubbel post, daar wordt de Sint heel vrolijk van.
@boeglul | 01-12-11 | 03:25
Daag je mij nou uit...
irriducibili79 | 01-12-11 | 03:23
Zit je in top 80?
Ik ga een discussie over heel iets anders houden. wat vinden jullie van de doodstraf voor reaguurders in de top #79 van dit jaar?
@WeerEenPilsjeOp | 01-12-11 | 02:52
Ik ben zo blank als een geschminkte zwarte piet die net onder de douche vandaan komt en zal zeker de problemen niet opzoeken.... ik ga slapen:-)
@INH.30CL
Nee het zijn veelal de blanken die de discussies en de problemen opzoeken.
@Larry Cook | 01-12-11 | 02:13
Als kind heb ik sowieso nooit nagedacht over verhoudingen tussen zwart en blank, het zijn die idiote volwassenen die kinderen op welk idee dan ook brengen, steek die maar in je zak van sinterklaas Henk, Ingrid, Achmed, Pedro, Mohammed,Links, Rechts
Als kind heb ik Zwarte Piet nooit als neger gezien. Die was gewoon even ondefinieerbaar als die levende relikwie van een Sint die je zomaar op je dak zit. Of er moet een apart soort Spaanse neger bestaan die het leuk vindt zich met de ouderlijke macht te bemoeien en zich daar in dichtvorm expliciet over uit.
Ik wil mijn wortel terug. En mijn tekening.
het nieuwe woord is: Oprotten
Ben de witte geitenwollensokken vergeten, die moegen van mij naar Antartica, want ik heb gehoord dat de kerstamna bestaan.. jaahaaa.. Die heeft Cocal Cola verzonnen !
OPROTTEN ALS JE TEGEN BENT!
Dat hele slavernij gedoe heh.. Ik was als kindbang van Sinterklaas, maar zwarte piet deed mijaltijd doen lachen. Hij gooide ook altijd snoepgoed en dergelijke. Hij was aardig en leuk.. Sinterklaas was meer een Meester die jouw beoordeelde. Dat deed Piet nooit! E nu mogen alle zwarten die tegenstemmen oprotten uit dit land.
En Sint Nicolaas was toch een bischop uit Mira, een turk dus? Schandalig hoe die Turkse goedheiligman met zijn slaven omgaat...
Sinterklaas is niet racistisch, Sinterklaas is cultuur. Onze cultuur. Als je dat niet aanstaat, ga je toch lekker terug naar je eigen cultuur?
Ik weet het niet hoor, wat ik erger vind, een cultuur waarin volwassenen zich verkleden om de kinderen een leuke tijd te bezorgen, of een cultuur waarin vrouwen de clit wordt afgesneden.
valt dit onder "lichte muziek" ??
@Lewis Lewinsky | 01-12-11 | 00:59
Elke moslim die onder een niqaab of bourka kruipt gedwongen of niet, laat een grote minachting zien jegens het beeld van heiligheid dat hun in perfectie naar zijn beeld geschapen zou hebben.Hij (Allah) heeft of de mannen seksueel verkeerd in elkaar gezet(en niet te vertrouwen in de buurt van een vrouw) of de vrouwen te mooi.
Het zelfde geld dan overigens ook voor het besnijden van mannen en vrouwen, hij (Allah heeft ze dus verkeerd in elkaar gezet als schepping, een stukje teveel.. zeg maar. Volgens islamieten dan lijkt mij!
Zouden de Moslims daar wel eens over nagedacht hebben denk ik dan?..
Toch best knap van Google om adds te tonen onder die youtube over zorgverzekeraars..
Intelligente ai hoor.
Zo! de Pieten zijn aan't werk op het dak, en Sint ligt in z'n mandje!*er naast kruipen doet*
*out!*
@deraderendraaien | 01-12-11 | 00:57
Omdat Sinterklaas en Zwarte Piet mogen, moeten boerka's ook mogen.
www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel.... piet
@Lewis Lewinsky | 01-12-11 | 00:54
Yep! en ze houden ook van lange baarden!
@Santos | 01-12-11 | 00:46
Dat doen ze toch niet, ze vinden al die aandacht en soepsiedies veel te leuk.
@deraderendraaien | 01-12-11 | 00:50
Jij bent een echte islamkenner! De islam staat keihard achter Sinterklaas en Zwarte Piet! Vrouwen hebben daar niets te zoeken.
@Lewis Lewinsky | 01-12-11 | 00:46
Vrouwen gezichten zijn toch ook tuig?
Die moeten toch niet voor niks achter een sluier!
*Aan Sint doorgeeft dat Lewis extra pepernootjes mag*
Jooow, niggaz, it's je boy -insert naam van een willekeurige 'bimre' rapper- Die Zwarte Piet is fatoe nigga. Vet rass.. racsi.. euh.. erg jeweettoggg. Als ik die Piet zie ik ga hem slaan, jatogg nigga.
Luister ook even naar de teksten van Zwart Licht, de aangevers en verspreiders van die shirts, op des YouTubes. Wie het aantal niggaz kan tellen, krijgt een lollie! Hoi @AntonKarel!
@Horagha | 01-12-11 | 00:31
Rustig toch eens aan jongen. De opzet voor dit hele gebeuren, en nog steeds is dat zo, dat het een feest is voor de kinderen.
Dat nu ineens een paar idioten vinden dat het rascisme is, tja aan die mensen kan ik me maar 1 advies geven en dat is heel simpel: Hallo Achmed of Ali of El Kaptein of hoe die droeftoeters ook heten, als je het niet bevalt hier met onze gebruiken, nou wat let je? Ga lekker naar je eigen heidens KUTDLAND terug.
Tja, er is het algemeen geen touw vast te knopen aan de lariekoek die koranvulling heet. Maar over witte en zwarte gezichten is het haatboek duidelijk: witte gezichten zijn prima, zwarte gezichten zijn tuig.
*grijnst als een Zwarte Piet*
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:05
Zwarte Piet racistisch? Dan moet je ook de koran racistisch noemen:
*Wat hen dus betreft van wie de gezichten zwart worden: "Zijn jullie ongelovig geworden na geloofd te hebben? Proeft dan de bestraffing ervoor dat jullie ongelovig waren." En wat hen betreft van wie de gezichten wit zijn geworden, in Gods barmhartigheid zullen zij zijn; zij zullen daarin altijd blijven*.
En:
*Op de opstandingsdag zul je hen die over God logen met zwarte gezichten zien*.
@Jackanders | 01-12-11 | 00:31
Yo!
@deraderendraaien | 01-12-11 | 00:28
ho
1. A hooker or a hoochie, although sometimes more promiscuous than a hoochie, and therefore undesirable. "Yo G, look at that ho!"
Leuk om te zien hoe mensen zo krampachtig reageren om Versie 2.0 van het sinterklaasfeest te behouden. En weigeren versie 3.0 in te voeren. Zou Schenkman dit ook zijn overkomen?
Is het zo moeilijk om de gelijkenissen tussen heidense Krampus en katholiek goedkeurde zwarte piet te zien. Terwijl hier best wel veel grrristenmythbusters zitten. Voor de mensen die wel de vergelijking kunnen maken, zullen ook direct de link leggen tussen Spanje en de Moren.
nl.wikipedia.org/wiki/Krampus
Picca uit 1896:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Begin nu wel te begrijpen waarom mensen zo stoïcijns zijn over de kleur van zwarte piet, "hij is zwart vanwege de schoorsteen". Uitleggen aan een kind of erger aan een creool dat hij een moorse slaaf is dat "toevallig" (lees het oh zo geliefde blackface) op een neger lijkt is geen prettig gesprek.
Slaap Lekker en vergeet je schoen niet te zetten bij de radiator/gaskachel in je huis.
Straks weer gezeik door dwergen die de elfen van de Kerstman discriminerend vinden, dan weer dierenliefhebbers die de paashaas stigmatiserend vinden... maar onverdoofd slachten mag nog steeds, nee, onze prio's hebben we als landje echt wel op een rijtje hoor..
Ik ga m'n schoen zetten, toedeloe.
@Jackanders | 01-12-11 | 00:24
Dat is Yo Yo Yo! je weet toch?
Iemand al opgevallen dat de Kerstman in die clip zwarte handen heeft? Hoezo stigmatiseren? Die lui vinden het helemaal geweldig als ze een misdaad begaan en zien gevangenisstraf als een aanvulling op hun CV. Laat ze eerst naar zichzelf kijken voordat ze spastisch op de Nederlanders af gaan reageren.
Ik snap die Kaan wel een beetje, die heeft gewoon wat meer met de kerstman en z'n 'Ho Ho Ho' straattaal.
@necrosis | 30-11-11 | 23:59
hmm... ik geloof dat ik Kaan heb weggejaagd.
Hij had zeker door dat ik de vrouw van (hulp) Sinterklaas ben!
*zak klaar zetten doet voor Sint,en naam van Kaan in grote boek noteren doet*
Kom je aan Zwarte Piet kom je aan mij.
Tja, zo werd ik dus vorig jaar met een aantal andere mensen van mijn sportschool (waaronder ook twee surinamers overigens) gevraagd om als zwarte piet de straat op te gaan. Triest, maar waar. Hebben die dag geen problemen gehad maar zou nog wel eens de norm kunnen worden in de toekomst.
zeg maar jansen | 30-11-11 | 23:59
Da's waar, maar ach... beetje bijschaven, dan komt het echt wel goed nou nog ophouden met onze vrouwen voor hoer uitmaken, tasjes gewoon laten hangen, scooters laten staan, etc... nee, echt het volste vertrouwen... komt echt wel goed
Kaan heet Afri van voren neem ik aan.
Dus hij mag pas klagen als we zwarte Piet zwarte Afri gaan noemen.
Ik wordt toch zo ontzettend kotsmisselijk van die jaarlijks terugkerende "zwarte piet is rascisme!" discussie...
Een van de vele zegeningen van de multiculturele samenleving..
Mijn kinderen hebben Zwarte Pieten nog nooit verward met negerts. Sterker nog, in hun ogen zijn Zwarte Pieten de echte helden van het Sinterklaasfeest. Gelukkig zijn ze zich nog niet bewust van al die politiek correcte malloten en slachtofferkaantjes.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:44 |
Doet es deaud gaan.
Demonstreren, zeiken en rappen voor een 'verbod' op zwarte pieten, maar elkaar dag in dag uit nigger noemen. Ik neem het niet eens meer serieus.
necrosis | 30-11-11 | 23:59 Die rendieren dat gaat nog.
Dat z'n ballen in de boom hangen is ernstiger.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:44
Sinterklaas is gewoon een feestje voor kinderen, niets meer, niets minder.
Wellicht een kapitalistisch feestje (hebben, hebben , hebben) maar heeft geen zak met racisme te maken.
Heb je ook nog wat te melden over de Kerstman, tenslotte laat die zijn slee voorttrekken door rendieren.
Dat is natuurlijk dierenmishandeling!
RightOfMind | 30-11-11 | 23:58 Je bent pas geïntegreerd als je weet wanneer je moet strooien met suikergoed.
Eigenlijk heb ik een pesthekel aan sint, kerst en oud en nieuw.
Maar ik merk dat ik er steeds meer lol in krijg naarmate de usual suspects er harder en langer over jengelen.
Als dat nog een paar jaar zo doorgaat, wordt december nog eens een echte feestmaand.
@ zeg maar jansen | 30-11-11 | 23:28
LOL
Toch zie ik hier een overeenkomst: Wij strooien met pepernoten, zij met popcorn..... toch nog geintegreerd!! (soort van)
Davidson | 30-11-11 | 23:52 |
@ zeg maar jansen
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:44
Er bestaat een nog veel dommer wezen dan zwarte Piet, dat is de Zeurpiet.
En volgens mij ben jij dat!
Laten we ons land ontdoen van de zeurpieten zoals jij, zou ik zeggen! Hitser!
Jackanders | 30-11-11 | 23:48 Tja, een jaar lang meisjes na sissen dat ze hoeren zijn.
Dan krijg je niet gauw iets in je schoen nee.
enkeltje afrika voor deze zwartmop?
Zwarte Pieten zijn helemaal geen mensen, het is een aparte mythologische diersoort. Het kan dus nooit racisme zijn. De Kerstman op de Noordpool heeft elven als slaven in dienst die de cadeautjes maken. Santa's Elven zijn een soort mythologische kabouters. Dat is beledigend voor dwergen en negers met een slavernijverleden in hun familie. Geen alternatief dus.
Bovendien neem ik een rapper die is genoemd naar een type auto van een Duits automerk dat fout was in de oorlog niet serieus.
Nood heiligt de middelen, maar dat was bij nader inzien toch niet echt een puike suggestie... Criminelen kun je beter bij kinderen weg houden. Ik vrees echter dat Sinterklaas al op dusdanige wijze aangepakt zal worden dat mijn toekomstige kinderen het niet meer zullen vieren. Dan wordt 5 dec gewoon een dag dat ze ontzettend veel speelgoed krijgen van papa en mama;)
Jee de Pedro el Negro cultuur loopt onze Sint te bashen, ga eens wat doen voor je geld.
Jackanders | 30-11-11 | 23:48 En het eindigt op een n.
Eén keer raden wie er niets in zijn schoentje heeft gehad vanmorgen.
Het begint met een kaa.
Davidson | 30-11-11 | 23:46 Het is een eer om zwarte Piet te mogen spelen.
Niet iets voor een taakgestrafte.
zeg maar jansen | 30-11-11 | 23:40 |
De oplossing is natuurlijk om van het werk van zwarte piet een betaalde functie te maken die louter door donker gekleurde, werkschuwe mensen uitgeoefend mag worden... Of als taakstraf! Kandidaten genoeg.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:43 Puntje twee: Mannen met witte jurken en rare mutsjes vallen daar ook onder.
El Kapitan, rap is soooo 1985 (Programma de wilde wereld met Bram van Splunteren woensdagmiddag VPRO). En dan ook nog idee jatten van de Sinterklaasfilm vorig jaar.
Je rap is afdeling gaap in het kwadraat.
Enige dat goed is is de cameraman, filmwerk en montage.
Uit het verzet gaat door:
Net zoals de Katholieke kerk de aartsbisschop nodig heeft voor zijn rituelen, heeft de orthodoxe Sinterklaasvierder de zwarte knecht nodig voor haar feest en voor haar aartsbisschop: Sinterklaas. Want de eigenschappen van de witte goedheiligman bestaan bij de gratie van die van de zwarte knecht.
Piet: dom, de duivel, Afrika, knecht, zwart, lenig, grappig.
Sint: wijs, goedheilig, het Westen, Christendom, oud, blank, serieus, meester.
De identiteiten van de twee zijn tegengesteld aan elkaar. Haal de zwarte knecht weg en er blijft niets over van deze duale relatie, waarin Sints identiteit (zijn wijsheid, etc) compleet afhankelijk is van de zwarte knecht (zijn domheid, etc.).
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:43
Op punt 2 geef ik je zeker gelijk!
Houd NLschap in dat je negers kunt ridiculiseren? Waarom is het zo belangrijk voor jullie om de neger als dom, lui en achterlijk neer te zetten?
Kaan78 | 30-11-11 | 23:35 | + 0 -
Volgens mij ben jij degene die er vanuit gaat dat het om slaven gaat. Misschien vangen ze wel tetten met geld en een lekker pensioen plus een dikke erfenis. Weet jij veel, bedenk het er maar bij als je daar blij van wordt.
Overigens is Zwarte Piet het tegenovergestelde van lui.
@Nacho_Vidal | 30-11-11 | 23:11 | + 2 -
U heeft mij onder de tafel lol
Wat is een karikatuur?
1 afbeelding die door overdrijving van de meest kenmerkende vormen, trekken of eigenschappen iets of iem. belachelijk maakt => schertsbeeld, spotbeeld
2 persoon die door kleding, figuur of andere eigenaardigheden moeilijk serieus te nemen is
Zie kenmerken Zwarte mensen en Zwarte piet.
Uit het onderwerp meen ik op te kunnen maken dat we hier wederom te maken hebben met een kansloze jongeman afkomstig uit een Noord-Afrikaans land die gezegend is met een combinatie van een minderwaardigheidscomplex en een gezonde dosis intolerantie?
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:39
Sterker nog, sommige 'kleine kinderen' reaguren hier.
*gnehehehe*
nieuwisanders | 30-11-11 | 23:36 Geverfd hout. Dat doet het.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:35
Waarom is het zo belangrijk voor jou om mensen die aan 'Sinterklaas' doen weg te zetten als racisten?
Die kinderen zijn (nog) niet vergiftigd door het zogenaamde policor denken.
Kinderen willen graag een cadeautje op 5 December, geen politiek geouwehoer, het zal de kinderen jeuken van wie ze het krijgen.
Ben jij soms een kinderhater?
Davidson | 30-11-11 | 23:37 Het is zelfdiscriminatie van de anderskokenden.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:35
Inderdaad, zo reageren al die kinderen ook op Zwarte Piet... toch?
@thp | 30-11-11 | 23:21
Mijn excuses, lig onder uit gezakt en zag de dame linksboven in de hoek onder de ster(?) voor sinterklaas aan die stilletjes wel liep. Tijd voor mij om af sluiten, denk je niet?
ericakrips.net/foto's%20jan%20stee...
Hier in dit land hebben we zo wat gebruiken en vieringen.
De 'gasten' mochten hun gebruiken blijven vieren en moskeeën bouwen. Er wordt rekening gehouden met hun vastentijd, in werk en zo.
Maar het moet niet zo zijn dat wij onze volksfeesten en gebruiken in m,oeten leveren omdat ze anders op hun lange teentjes getrapt worden.
Dan gaan ze maar ergens zitten waar ze het wel naar hun zin hebben.
necrosis | 30-11-11 | 23:35
Lezen hier kleine kindere mee dan?
Waarom zouden wij moeten toegeven aan verdomde nieuwkomers, negerts met slavengenen of veredelde landverraders met een racisme radar? Terwijl zij hier welke achterlijke cultuur dan ook gewoon in alle vrijheid kunnen uitoefenen... Sinterklaar is Nederlandse folklore, een volksfeest. En dat laten we niet verpesten door welke zelfverklaarde moraalridder dan ook.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:29
jij hoort gewoon ook niet meer in een nieuw europa, ga gewoon lekker bij je vriendjes in maroc zitten. dag dag
@ Horagha | 30-11-11 | 23:31
Laten we dat op zijn natuurlijke beloop laten gebeuren, en niet uit stress omdat er mensen zijn die racisme en schijn van racisme niet uit elkaar kunnen houden of het belang van cultuur erkennen.
opzoek na de eerste persoon die regenboogkleuren krijgt als die door de schoorsteen heengaat. Apart soort hout moet je dan verbranden zeg.
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:29
Sinterklaas IS gewoon een kinderfeest, ben jij iemand die jongeren tot plm. 10 jaar wil indoctrineren met zogenaamde policor gedachten?
Gun de kinderen hun feest!
Ga eens "Rap" aan het werk
Houd NLschap in dat je negers kunt ridiculiseren? Waarom is het zo belangrijk voor jullie om de neger als dom, lui en achterlijk neer te zetten?
Vooroordelen over zwarte pieten zijn al jaren -buiten de bijlmer en grachtengordel- verdwenen.
Moet zeggen dat het gansta-geleuter van deze prutser geen aandacht verdient. Eerder ban van youtube. Tere kinderzieltjes enzo.
Sint heeft Moorse knechten.
Wees blij dat er nog een paar een baan hebben.
@ Kaan78 | 30-11-11 | 23:29
Wereld op zijn kop,
*de film 'Sint' nog eens opzetten doet*
Die kaan zit me te minnen. De hufter.
En ach... als Schenkman halverwege de 19e eeuw de eeuwenoude traditie van de viering van Sinterklaas kan verkrachten, dan kunnen we begin 21ste eeuw dit ook doen.
Want waarom ons vasthouden aan de 19e eeuw versie en niet de originele versie gebruiken of een geheel nieuwe versie maken. Want waarom verzinnen dat hij uit Spanje komt terwijl hij eigenlijk komt uit het gebied wat nu Turkije is.
Zwarte piet - de moor want Spanje - heeft nooit bestaan alleen in hersenkronkels van Schenkman en nu neemt iedereen dat voor waar aan. Misschien moeten we weer terug naar de roots van dit feest.
En alle blanken rennen weer lafjes weg. Hoe kwetsend. Waar is het MDI als je ze nodig hebt?
Rap?
fc03.deviantart.net/fs70/f/2011/050/5/...
Da's pas rap.
Een gestoorde gast met een wapen.
Moet niet gekker worden.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:29 Ga in de zandbak zitten met je gejank.
zeg maar jansen | 30-11-11 | 23:28 | + 0 -
Wat voor mandaat heb jij?
@Kaan78 | 30-11-11 | 23:20
ga eens heel pijnlijk dood, achterlijke idioot.
@ Kaan78 | 30-11-11 | 23:20
Weet je wat ik lees? ik lees "De Nederlander zou zich moeten matigen in zijn Nederlanderschap".
De moslims bepalen zelf wel wat hun geloof inhoud en wanneer een moskee voldoende volwaardig is, net als ik bepaal hoe ik mijn Sinterklaasfeest zie.
Sinterklaasfundamentalisten komen er weer aan hoor. Nog even jullie pakken de wapens om op een kinderfeest racistisch te mogen zijn. Alsof het jullie recht is... *ZUCHT*
En trouwens, dan mag Kerst ook wel overboord. Dat gaat tenslotte over een stereotypische Amerikaanse vetzak die lilliputters tot slaaf maakt.
Pieten zijn zwart van de roet van de schoorsteen. End of.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:20 Ruilen? Sint geen kruis meer op z'n mijter en jullie vieren het suikerfeest niet meer in de bioscoop.
Deal?
Ik werd als blanke op Curaçau altijd gelinkt met slavenhouderij. Totdat ik ze wees op mijn zwarte buurvrouw met haar blanke man die net een altochtoon jongetje hadden voortgebracht.
Mijn vraag was of altochtone spruit een slachtoffer of een dader was in het eeuwige slavernijdebat.
Resulaat was een uitgebreide rij monden vol met (fraaie witte) tanden.
Nooit meer last gehad van hun gezeik.
Wat stelen die lui zich aan. Kinderen zien het verschil toch niet. Witte, bruine, gele en zwarte kindjes staan gespannen op de Sint te wachten ieder jaar. En het maakt Sint of Piet niks uit wat voor kleur je hebt. Iedereen staat in het Grote Boek.
thp | 30-11-11 | 23:11 Dhimmi. En Sint geen kruis meer op z'n mijter en alle kruizen van de kerken en dan is het einde zoek.
Wij hebben hier nu eenmaal een Sint en die heeft Pieterman-knechten en die zijn zwart. Punt uit.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:20 | + -1 -
Het gaat hier om een volkstraditie die samenvalt met een sprookje over een stokoude man die wordt geholpen door mensen die door een schoorsteen heen moeten. Als je daar aanstoot aan neemt moet je ermee leren leven ja.
Kaan78 | 30-11-11 | 23:20
Een kerstboom zonder ballen en lichten is ook géén kerstboom. Het wordt tijd dat mensen eens wennen aan Nederlandse gebruiken. Hip-hop is sowieso kansloos. Die scene is wereldwijd al ruim 10 jaar dood.
@reade romke | 30-11-11 | 23:15
Leer ermee leven, ik heb diverse min-kudo's in ontvangst mogen nemen van mensen die waarschijnlijk niet eens inhoudelijk (of helemaal niet) reaguren.
Gewoon negeren en blijven tegelen!
Kaan78 | 30-11-11 | 23:20 |
Hou eens op met je gezeur.
Dit lijkt me typisch iets voor Peter Breetvelt; de discussie ontwijken en dan aggressief worden omdat mensen het niet met je eens zijn. Natuurlijk geholpen door de witte pieten als Frans Smeets en Edge of Europe, die de engelen der nuance proberen uit te stralen. Moralfags. Just fuck 'm with a bloody five iron.
@ Horagha | 30-11-11 | 23:16
Waar zie jij Sinterklaas afgebeeld? Ook Jan Steen wist dat Sinterklaas niet bestond. Het onderwerp is de familie die dit volkstoneel in ere houden en een gezellig samenzijn hebben.
@Richard1234 | 30-11-11 | 23:15
'aanwezige gebrek'?
Een gebrek wordt meestal veroorzaakt door afwezigheid van iets.
Maar ik snap je punt.
Wake up! Ze zijn niet tegen Sinterklaas. Maar tegen een zwarte piet. Je kan nog steeds Sinterklaas vieren zonder zwarte piet. Net zoals je in NL/EU moslim kan zijn zonder minaret bij je moskee, zonder helal vlees en met spotprenten gepromoot door politici. Leer er mee leven.
Canterwood | 30-11-11 | 23:19 |
*Huilt*
Ik wil de negerzoen terug
*trein neemt naar Bijlmer en om kusje vraagt*
Nacho_Vidal | 30-11-11 | 23:15 | + 0 -
Ach, dat valt wel mee. Gewoon een loslopende bosmongool met een camera en een internetverbinding, net als ondergetekende.
Typisch rechtse verontwaardiging weer; vrijheid van meningsuiting, maar dan alleen als je het met ons eens bent. Wij vieren gewoon lekker sinterklaas, wat de rest daar van vindt zal me jeuken.
drenkeling69 | 30-11-11 | 23:14
Je zet jezelf voor Gek, vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je met elke mening eens moet zijn. Typisch dom links gelul
Door die grote bekken van die gasten die nog geen 20 jaar in NL wonen, (en na jaren nog slecht of zelfs niet Nederlands praten), word ik juist zeer racistisch. Van mij mogen ze allemaal terug.
@thp
En dat is reden 1035483 waarom de Kerstman beter is dan sinterklaas. De Kerstman heeft geen hulp nodig om via de schoorsteen pakjes te bezorgen. En Jan Steen wist dit in 1600 ook, waarom zou sinterklaas dit klusje niet alleen klaren. Anders had Jan Steen vast wel sinterklaas met zwarte piet afgebeeld...
De rapper is zeker hier aanwezig, de positieve berichten hier onder dit bericht had allemaal een -1.. He rapper, als je dit leest: "zoek een baan!"
necrosis | 30-11-11 | 23:06 | + 2 -
Je vergeet het aanwezige gebrek van hersencellen.
Lekker 'creatief' bezig zijn met het woordje... Shit.
Canterwood | 30-11-11 | 23:13 |
Inderdaad.
Maar de teringzooi is/wordt het al.
Die zwarte Piet discussie elk jaar begint onderhand een mooie traditie te worden.
Ik vind dat we dat best wel mogen respecteren.
Maar ze hebben natuurlijk geen punt.
Want de rest van het jaar speelt de blanke man al Sin terklaas voor alle zwarte Pieten die dit landje rijk (arm) is...
Typisch rechtse verontwaardiging weer; vrijheid van meningsuiting, maar dan alleen als je het met ons eens bent. Wij vieren gewoon lekker sinterklaas, wat de rest daar van vindt zal me jeuken.
Sinterklaas is niemand minder dan Kees uit Flodder in disguise! Nogal wiedes dat ie een keer gepopt wordt.
Ik heb het filmpje gemeld bij youtube. Hopelijk verwijderen ze zulke rommel!
Nacho_Vidal | 30-11-11 | 23:11 | + 0 -
Dat zou inderdaad niet leuk zijn, als je met couscous strooit wordt 't zo'n teringzooi.
Sinterklaas zat 'ns te denken
Wat hij de Rappiet moest schenken
Die rappende Piet is 'to the max' geïntegreerd
Die kerel doet toch niets verkeerd?
Laat 'm lekker verder rappen
Dan komt het op Pakjesavond vast wel goed
Ff de Nederlandse klompencultuur wat oppeppen
En nee: ik zeg niet dat dit moet!
Ons cultureel erfgoed wordt te grabbel gezet door een stel kneuzen met een iq van een poffertje en een grote bek.
Wie is er nu de verliezer?
Nee wacht maar, straks dan zitten we allemaal aan de couscous en de kousenband troep.
Sinterklaasfeest-haters en Zwarte Piet critici moeten gewoon deaudvallen of optiefen. Voorgoed.
Sinterklaas is jarig
Schiet hem door zijn kop
Oh, wat zal-die bloeden
Jongens wat een flop
Ik stel voor om de pieten dit jaar/ volgend jaar gewoon de meer (schoorsteen) Roet-look te geven, dat is misschien ook wel leuker eigenlijk.
Word zo moe van dit soort zielige slachtoffer mensen. Oh wat zijn we toch zielig. En nu wil ik geld.
@vindead | 30-11-11 | 23:05
De mensen aan wie je refereert, zijn meestal geboren in Nederland en krijgen bij hun geboorte een tweede paspoort cadeau.
Oprotten is dus geen optie.
www.rijksmuseum.nl/images/aria/sk/z/sk...
Let op de man die richting de schoorsteen wijst.
www.rijksmuseum.nl/aria/aria_assets/SK...
Let op de man die richting de schoorsteen wijst.
Misschien is het verhaal wat upgepimpt, maar het idee van een helper/knecht als 'zwarte piet' is echt geen verzinsel van Jan Schenkman.
Sinterklaas / Sint Nicholaas heeft altijd een helper/helpers gehad om pakjes via de schoorsteen te brengen, getuige de schilderijen van Jan steen uit 1660. We noemen hem nu zwarte piet, want hij is zwart, en zijn naam kende we niet dus noemen we hem piet.
Bij 'rap' moet ik altijd denken aan gouden tanden en sieraden, het verheerlijken van geweld, afgezakte broeken en het ontbreken van respect voor vrouwen.
Als je onze cultuur en onze gebruiken niet kunt verdragen, dan rot je toch lekker op naar je land waar je vandaan komt?
I.p.v. stom te doen over negerzoenen zouden we dit stuk racisme anders vorm moeten geven. Gewoon naast SWaErte Piet ook nog wat regenboogpieten.
En Geenstijl kunnen jullie ook een optie kleiner dan -1 opnemen in de filter. Ik vind alles wat PVV ers afkeuren veel leuker om te lezen dan +20 meningen van PVV fanatici. Nu is het veelal zoeken naar de leuke reacties die (onterecht naar mijn mening veel minpunten scoren).
I.p.v. stom te doen over negerzoenen zouden we dit stuk racisme anders vorm moeten geven. Gewoon naast SWaErte Piet ook nog wat regenboogpieten.
En Geenstijl kunnen jullie ook een optie <-1 opnemen in de filter. Ik vind alles wat PVV ers afkeuren veel leuker om te lezen dan +20 meningen van PVV fanatici. Nu is het veelal zoeken naar de leuke reacties die (onterecht naar mijn mening veel minpunten scoren).
Sinterklaas, het leukste feestje van het jaar! Lekker knutselen aan je surprise, iedereen paranoia in huis.
'
En wat @De Literator zegt.
De kogel kwam links, rechts, nog een keer links.
/verwarring
Nog één keer dan.
Van kleine kinderen, van vrouwen én van Sinterklaas blijf je af.
C'est ça
Sinterklaas 4ever! Met z´n fokking Pieten.
@Nacho_Vidal | 30-11-11 | 22:59
Kom op, zo cryptisch is het toch ook niet.
kapotte_stofzuiger | 30-11-11 | 22:58
Euh, niet dus?
Nee. Het is hetzelfde als 'wij' een oordeel gaan vestigen over hun culturele en/of gebruiken. Dat mág niet en kán niet, want dat is discriminatie.
Oh my god, they killed Santa, you bastards!
El-Kapitan kan beter gaan rappelen over aan het werk gaan en iets bijdragen aan zichzelf en zijn omgeving.
Discussie over zwarte Piet is zo 2009!
Sinterklaas is *ons* suikerfeest.
Ongezien de tiefus voor degenen die er iets tegen hebben.
Dan pleur je toch lekker op naar je eigen land?
Hulde! Rappers die over Sinterklaas rappen zijn net zo geïntegreerd als werkende Marokkanen.
Rap, bah!
Deze gasten van het filmpje moeten gewoon hun bek houden.
REAGEER OOK