Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moody's wenst ons allemaal dood

hetistelaat.jpeg Zet uzelf schrap voor weer een week Europese ellende op eurogebied. Want terwijl Frankrijk uithaalt naar Italië om de aandacht van de eigen onmacht af te leiden en het IMF ontkent dat er 600 miljard euro naar nieuwe premier Mario Monti gaat om de rokende puinhopen die Berlusconi achtergelaten heeft te helpen opruimen, klaagt de Europese Centrale Bank dat haar onafhankelijkheid in gevaar komt als de panikerende Euroleiders meer taken op de schouders van het instituut dwingen. Griekenland is ondertussen afgeschreven, Spanje droogt langzaam uit en hoewel de Belgen na zeventieneneenhalf jaar weer bijna een regering én een begrotingsakkoord hebben, zitten onze afgelopen week afgewaardeerde zuiderburen financieel nog steeds in de zure mayonaise. Angela Merkel wil het laatste restje stabiele factoren (waaronder wij, hoera) bij elkaar vegen en in een heersend Triple A-clubje samenbinden met elitebonds. Maar voordat we met dat verfijnde gezelschap vingers kunnen gaan wijzen over wie z'n schuld het nou allemaal is, komt het door en door corrupte Moody's ons allemaal even snoeihard doodwensen: "The continued rapid escalation of the euro area sovereign and banking credit crisis is threatening the credit standing of all European sovereigns." Oftewel: alle Eurolanden staan op omvallen. De EU is volgens Moody's pas in staat tot effectieve maatregelen als er eerst 'schokkende gebeurtenissen' hebben plaatsgevonden. Bedankt voor deze waarschuwing, door de bankensector betaalde paniekzaaiende krediethoaxer. We zullen China alvast om een luchtbrug met rijst en goedkoop kinderspeelgoed vragen. Of wacht. Eerst even massaal voor veel geld Sinterklaasinkopen doen. Feestdagen zijn goed voor het vertrouwen. KOERS: Arnon Grunberg legt nota bene met een Godwin uit dat het allemaal wel goed komt. MULTIPLIER: Och gut... Het noodlijdende Amerika begint nu ook al last te krijgen van onze Eurocrisis.

Reaguursels

Inloggen

Moody's zijn lutsers. Standard & Poors dat zijn de echte mannen. Zal een strict monetair beleid ons uit de problemen helpen? Als instanties en waarderingbureau's voorspellen/raten dat het niet goed gaat, gaan mensen dat ook denken. Nu zal de economie nooit een boost krijgen maar moet dat ook wel? Is het wel verstandig om nu te gaan consumeren met ze allen? Ik denk van niet, tuurlijk moeten we de flow weer laten flowen maar dan maken we onszelf blut. Nu maar hopen dat we geen japanse praktijken a la jaren 80 krijgen zodat we de schade nog jaren zullen merken. Wie denkt er anders over of is het met mij eens?

VistaKiller | 29-11-11 | 20:52

Hahaha, tuurlijk joh. Amerika gaat ook wat zeggen, we krijgen nu in Europa problemen, die ze daar jaren terug al klakkeloos monetair financierden. De Britten en yanks willen gewoon dat Europa meedoet met print baby print. Gelukkig is willen onze heersers, de moffen dat voorkomen, zo lijkt het.

Willem Hollander | 28-11-11 | 21:06

De us of a is natuurlijk in essentie een achterlijk land. Zelf bijna failliet, opgezadeld met een enorme werkeloosheid en schuld. En dan denken dat ze dans ontspringen. Uiteindelijk komt Europa komt natuurlijk met een oplossing (bedankt moody's en de rest). Met een beetje pech richt Europa zich op Rusland. kijken op ze nog zo lachen is de USA.

krasse karel | 28-11-11 | 20:43

Ik woo in de VS en geloof me dat hier een heel ander beeld van de euro crisis bestaat dan de europeesche pers iedereen wil laten geloven.
Amerikanen denken dat de Euro crisis geen effect op de VS zal hebben, althans niet zozeer dat er hier harde klappen gaan vallen. Europa is niet meer van zo'n grote invloed hier als Europeanen graag denken.
Daarbij is het beeld van Amerikanen ten opzichte van Europa exact de spiegel di eEuropa van de VS heeft. Europa is arm, Europeanen zijn arm en zielig en zijn allemaal afhankelijk van de staat... En daar hebben ze een punt...

Lompe Loel | 28-11-11 | 19:32

@idopane | 28-11-11 | 16:18
Ja, ikke wel. En ik kan er niet om lachen want het valt af en toe niet mee. Schrijf dadelijk wel weer mooi wat facturen. En wat doe jij zoal? Sociale dienst? Ik vraag maar wat hoor, want jij reaguurt twee keer zo veel als ik. Je moet zeeën van tijd hebben, of je hebt net als necro altijd vakantie. Ik hoor het graag van je (en ook waarom je zo van het padje af bent met je zichtwijze over graaiers, u bent Zalm??).

Hölzenbein | 28-11-11 | 16:37

Hölzenbein | 28-11-11 | 15:33
Jij noemt dit werken en krijg je daar ook nog flappen voor. Hahahahahahah

idopane | 28-11-11 | 16:18

Is dat hetzelfde clubje wat door China op de vingers getikt moest worden om eens de hand in Amerikaanse boezem te steken en daar een reële rating voor af te geven..?

K. Metjes | 28-11-11 | 16:11

Is dat hetzelfde clubje wat door China op de vingers getikt moest worden om eens de hand in Amerikaanse boezem te steken en daar een reële rating voor af te geven..?

K. Metjes | 28-11-11 | 16:11

@idopane | 28-11-11 | 15:20
Wat is er denigrerend aan graaiers? Die flappen heb ik eerlijk voor gewerkt, die graaiers staan daar los van. Hoe ver ben jij van het padje af zeg?

Hölzenbein | 28-11-11 | 15:33

Hölzenbein | 28-11-11 | 13:38
Ja maar dat 'geldclubje van graaiers' zoals jij dat altijd weer denigrerend opschrijft zorgt er wel voor dat jij nog steeds flappen uit de geldtap kan trekken stuk houtepoterig pseudo intellect. Ik weet het is nogal moeilijk om een gehandicapt individu op zijn intellectuele vermogens aan te vallen maar in jouw geval schijn ik daar vreemd genoeg geen enkel probleem mee te hebben.

idopane | 28-11-11 | 15:20

bruine kikker | 28-11-11 | 12:27
Je haalt dingen door elkaar. Het was de spd kanselier Schröder die destijds samen met Frankrijk en Italie in 2003 pleite voor een flexibilisering van de uiterste grens (3%) van het toegestane begrotingstekort.

vorige.nrc.nl/economie/article1615399....

En dat is ruim voor crisis geweest. Merkel kan je daarvoor niet verantwoordelijk maken laat staan dat je dat als excuus kan aanmeten voor andere landen om maar tegen deze financiële werkelijkheid in te zondigen. Springt iemand in het water is dat dan een excuus voor anderen om ook in het water te springen terwijl men absoluut niet kan zwemmen. Die 3% regel hebben ze dus niet voor niets neergelegd. Dat de Belgen privaat een gedeelte van hun schuld hebben overgenomen is prijzenswaardig maar de schuld blijft hoe dan ook een schuld.

idopane | 28-11-11 | 15:12

@Hölzenbein | 28-11-11 | 13:35
Die conclusie is onjuist.

rara | 28-11-11 | 15:08

Waren die nu-noodlijdende Amerikanen niet de oorzaak van de hele finciele crisis....... maar zij mogen dat5 natuurlijk wel he

Iwmac | 28-11-11 | 14:08

Haha,
Hitler bleek dus toch gelijk te hebben!

mothersfinest | 28-11-11 | 13:44

Laat de politici die miljarden euro's van burgers met bakken tegelijk in bodemloze putten gooien om hun eigen gezicht niet te verliezen per direct opzouten! Schandelijk dat een handjevol mensen met enorme arrogante grootheidswaan het lot van miljoenen mensen met hun openlijke schaamteloze gepruts en overduidelijke onkunde zo negatief bezegelen.

doenormaal! | 28-11-11 | 13:40

Wat de mulitplier aangaat, hoe kan Amerika nou last krijgen van Europa? Amerika is toch al jaren failliet. Mensen laten zich de tanden trekken zodat ze geen dure tandartskosten hoeven te betalen om hun gebit te herstellen. Man man man, wat een schertsvertoning is dat geldclubje van graaiers.

Hölzenbein | 28-11-11 | 13:38

@rara | 28-11-11 | 12:46
Dus je bent ook nog een trol? Sjonge jonge wat laat jij je vandaag kennen zeg.

Hölzenbein | 28-11-11 | 13:35

in dit geval: shoot the messenger.

De Regeering | 28-11-11 | 13:02

Vind ik niet echt een Godwin.

Toontje Larger | 28-11-11 | 12:46

@Hölzenbein | 28-11-11 | 12:22
Over trollen gesproken...

rara | 28-11-11 | 12:46

@Dolphi | 28-11-11 | 12:32
Het was ongetwijfeld een schwalbe.

Hölzenbein | 28-11-11 | 12:45

Hij keek naar zijn houten been en dacht: Rara hoe kon het toch zover komen.

Dolphi | 28-11-11 | 12:32

Even eerlijk blijven aub. Geldt ook voor Merkel en consoorten. Want de Euro-ellende is mede in gang gezet toen vorig jaar Frankrijk en Duitsland zelf zich niet hielden aan de afspraak tot begrenzing van het budgettekort tot 3 %.
Waarom zouden de Grieken en Italianen dat dan wel doen, na al die jaren gewoonte?
En wat onze Zuiderburen betreft: die bewezen vorige week dat ze lak hebben aan Standart & Poors en zamelden zomaar even in enkele dagen tijd bij de één miljard staatssteun uit eigen zak in om Leterme te helpen. Zomaar uit de achterzak, waar nog wat zwart geld zat, via een fiscale amnestieregeling. Lekker een lange neus tegen "de financiële markten", die leven van de budgettekorten.

bruine kikker | 28-11-11 | 12:27

@rara | 28-11-11 | 12:04
Ik heb jou toch aan het schelden gekregen dus mijn methode werkt heel goed. Zoals gezegd mijn dag kan niet meer stuk.

Hölzenbein | 28-11-11 | 12:22

@Hölzenbein | 28-11-11 | 12:02
Verslagen met je eigen methodes. Leuk, dit.

rara | 28-11-11 | 12:04

@rara | 28-11-11 | 12:00
Schei eens uit met dissen en geef je zwaktebod gewoon toe. Lees de tegels terug en zie dat jij het aan het verkeerde eind hebt, niet ik. Hou de eer eens aan jezelf en maak je niet belachelijk. Ben weg uit deze topic want dit wordt mij te kinderachtig.

Hölzenbein | 28-11-11 | 12:02


Hier een scherp artikel bij Artikel7 en ook interessante reacties die een andere blik op het hoe en het waarom van de crisis in Nederland geven.......

www.artikel7.nu/?p=74731

strikdewepstroper01 | 28-11-11 | 12:02

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:56
Man, ik zit me hier te bescheuren. Kalmeer alsjeblieft een beetje.

rara | 28-11-11 | 12:00

@rara | 28-11-11 | 11:55
Hölzenbein | 28-11-11 | 11:38

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:56

@rara | 28-11-11 | 11:54
Hölzenbein | 28-11-11 | 11:38

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:56

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:51
Dat is wel een comment. Je bent dus een leugenaar.

rara | 28-11-11 | 11:55

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:38
Ik heb mijn uiterste best gedaan om me tot jouw niveau te verlagen. Blijkbaar is me dat gelukt door te schelden...

rara | 28-11-11 | 11:54

Das een nieuwe! Van Rossem heeft occupy niet afgezeken! Waarschijnlijk heeft ie nu zelf ook wel door dat ie langzamerhand ongeloofwaardig aan het worden is. Dus voor de afwisseling (en geloofwaardigheid) zeikt ie nu even de rating-agencies af.

RoyalWithCheese | 28-11-11 | 11:53

@rara | 28-11-11 | 11:47
No comment

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:51

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:36
Idem. Je begrijpt het gewoon niet en ik ga ook niet alles herkauwen voor je.

rara | 28-11-11 | 11:47

@rara | 28-11-11 | 11:34
Kijk en nou heb ik je zo ver dat je je zelf gaat verlagen tot schelden. Iets waar je mij onterecht van beticht (in een paar onzinstellingen). Is mijn dag toch weer goed want je hebt namelijk geen argumenten meer behalve schelden.

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:38

@rara | 28-11-11 | 11:31
Dus je trapt er ook nog in. Die reaguurder heet geen muppet maar goed je bent selectief... Kom je weer met je "enge heks" verhaal terwijl je gewoon weet dat je onzin vertelt. Nogmaals, het gaat in die topic over een "enge heks". Begrijp het gewoon eens.

Voor de rest, no comment. Je begrijpt het gewoon niet en ik ga ook niet alles herkauwen voor je.

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:36

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:21
Ah, nu doe je alsof mijn welgemeende advies een persoonlijke aanval was. Misvatting.

Ik probeerde je te helpen, maar alle moeite was dus tevergeefs. Volgens mij hadden andere reaguurders eerder dan ik door dat je niet meer te redden bent. Maar wees gerust, ik ben geen min-kukel. Je karma zal er niet onder lijden. Dwaas.

rara | 28-11-11 | 11:34

rara | 28-11-11 | 11:31 | + 0 -
'Challenging de status quo' is heel hot overigens.
Google martin simek maar eens op TED.

Einde van de Domheid | 28-11-11 | 11:33

@Hölzenbein | 28-11-11 | 11:06
Ik heb de reaguurder 'muppet' inderdaad aangesproken met 'muppet'. Als dat een scheldwoord moet voorstellen dan bouw je je argument wel op een zeer wankele basis.

Je gebruikte de term 'clown' op een denigrerende manier, waarmee het wel een scheldwoord is geworden. 'Enge heks' is een scheldwoord. period. Je hebt dus aantoonbaar gescholden, ik heb dat aangetoond, en je hebt mij vervolgens ten onrechte een leugenaar genoemd.

Valt het je echt niet op dat je steeds extremer tekeer gaat tegen mij, iemand die op een normale toon met jou probeert te discussieren?

rara | 28-11-11 | 11:31

Ik heb bij dr Phil wel eens een vrouw gezien die meer dan dagelijks de bevesriging nodig had dat ze niet verlaten zou worden . Effectief testte ze steeds haar echtgenoot met : als ik dit doe verlaat je me dan of hou je dan nog steeds van me. Dat werd steeds erger, ze was verslaafd aan het gevoel geraakt niet verlaten te worden en legde de lat steeds hoger om dat te krijgen.
Kortom, ik vind die financiele markten maar mietjes.

Einde van de Domheid | 28-11-11 | 11:30

Stachauer | 28-11-11 | 09:16
Deze crisis is natuurlijk ook een buitenkansje voor het grootkapitaal in Europa om het hele Europese sociale stelsel de nek om te draaien. Fijn voor bedrijven. Hebben wij straks ook één-vijfde van de bevolking die onder de armoedegrens leven en één op de vier Europeanen zonder enig vorm van ziektekostenverzekering, net als in de VS. Corporate Europe. Want dat is het doel van het überliberalisme ... de werkende, salarisontvangende burger terug te brengen naar begin 19e eeuw.

Bigi Bana Boy | 28-11-11 | 11:27

@sjipsknip, die "goeie oorlog" ligt al op de loer hoor: Afghanistan wordt steeds verder ingesloten door vijandig wordende buren,zodat de NAVO er straks niet meer bij kan voor bevoorrading.Ik denk niet dat Obama dat over zijn kant laat gaan.Zo'n compromis-figuur is het nu ook weer niet.Conclusie: Die 25 dode Pakistaanse militairen zijn zoiets als het Tonkin-incident van 1963,dat aanleiding was tot de Vietnam-oorlog.

Dolphi | 28-11-11 | 11:22

Goh, ratingsbureaux geven een toekomstvoorspelling af. Jammer alleen dat ze destijds die hele hypothekencrisis in de VS volledig ontgaan is. Je weet wel ... die crisis waarmee het allemaal mee begonnen is. De hele pleuriszooi viel in elkaar en geen ratingbureau die het aan zag komen. En daar moeten we dan nu ineens allemaal wél naar gaan luisteren ? Waar was de waarschuwing toen Lehman Brothers onderuit ging ? Merrill Lynch ? Fannie Mae en Freddie Mac ?

Bigi Bana Boy | 28-11-11 | 11:22

@rara | 28-11-11 | 10:51
Als je mij zo van dienst wil zijn, dan laat maar zitten. En natuurlijk val je mij aan, je zoekt krampachtig in alle kleine uithoekjes van GS om dat te doen. En 'laat maar zitten' is gewoon het bewijs dat je geen verdere argumentatie kan opbrengen. Laat het dan gewoon vanaf het begin. Als je persoonlijk iets tegen mij hebt zeg het dan, dan accepteer ik het en dan hoef jij er geen groot flutverhaal aan te hangen.

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:21

@insemismeer | 28-11-11 | 10:50
Nee! Vertel :) Ghandi?

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:09

Je gaat bijna denken dat de amerikanen bezig zijn Europa kapot te maken om hun eigen incompetentie te verdoezelen en hun brakke dollar te redden. Als het om de muntjes gaat is ieder middel geoorloofd. Eerst hebben de Wallstreetbankers de wereld overspoeld met verknipte kutproducten nu zijn dezelfde idioten bezig met grootschalige speculatie in voedingsproducten en commodities en de rest van de wereld moet de knip trekken voor dat tuig. De enige oplossing voor zo'n situatie die door de eeuwen door de mensheid is geproduceerd is een goeie oorlog. Geld is god en als je in de positie bent dat je geld mag drukken en dan kom je weer bij diezelfde kutbanken uit bepaal je de loop van de geschiedenis. Doemdenken of complotdenken nee hoor gewoon realisme.

sjipsknip | 28-11-11 | 11:07

Vervolg "elite-bonds" : Hierin schuilt wel gevaar dat die gaan lijken op "oorlog-obligatie's".Met dergelijke bonds betaald Duitsland de hele 1ste wereldoorlog,met als gevolg dat met het verdrag van Versailles,ook de burgers bankroet gingen (grootste geldontwaarding aller tijden van 1923).

Dolphi | 28-11-11 | 11:07

@rara | 28-11-11 | 10:46
Sjonge jonge.

Gaan we elkaar nou op elk woord afrekenen?

Dat met Markies de Schade was eergisteren en was een reactie op een opmerking tegen mij. Maar dat heb je niet gelezen want je leest gewoon selectief?

Dat over de PVV..., het zijn clowns en daar zijn bewijzen van zoek maar naar 'Onvervalst PVV geluid' op internet en je vindt genoeg filmpjes die het bewijzen. Niks mis mee met wat ik daar zei, dat noemt men: #feiten

Het thema over Powjanneke is ongeveer: "PowNed-babe Jojanneke blijkt ENGE heks", en dan mag ik haar geen enge heks noemen. Eh... WTF???

Ik maak niemand ongegrond uit voor leugenaar, ik heb daar een reden voor anders zou ik het niet doen. Bewijs het tegendeel en ik trek mijn woorden terug. Maar er zijn geen bewijzen en er komen geen bewijzen dus ben 'je' in dat geval een leugenaar. Simpel hè.

Zo werkt dat in de grote mensen wereld.

Trouwens jij noemde ook wel eens iemand muppet, dus doe niet zo kinderachtig. Oops, heb ik nu op je gescholden?

Hölzenbein | 28-11-11 | 11:06

Logisch dat de boel ploft: ook in Nederland doet men niks: alleen maar wat vergaderen, beetje overleggen, veel praten, en iedere dag weer 70 miljoen euro schuld extra maken. Geen enkele haast, maar lekker pappen & nathouden. Als ze al wat doen dan is het anderen de schuld geven. Dom, dom, dom...

Avant | 28-11-11 | 11:05

Wordt de heer Zalm (Mr. Euro) van ABN-AMRO eindelijk weggejaagd?

Johannes D. | 28-11-11 | 10:56

@Watzalik.... Je slaat de spijker op zijn kop.Waarschijnlijk hebben die moord en brand-schreeuwers in Nederland en Engeland het op tijd afgeleerd door die Ice-Save-affaire.Daardoor komen wij er nog zo goed af en steken ons geld straks hoofdzakelijk in "elite-bonds".Eigenlijk wel goed doorzien van die Laterne : Staats-couponnetjes kopen i.p.v. je spaargeld op internationaal verweven banken zetten.Krijg je nog een procentje meer rente ook.

Dolphi | 28-11-11 | 10:51

@Hölzenbein | 28-11-11 | 10:38
Iedereen die een afwijkende mening heeft loopt het risico om in eindeloze discussies verzeild te raken. Het is juist dan de kunst om je te beheersen, en de ander op basis van argumenten te overtuigen, danwel iets te leren van de discussiepartner.

Ik val je niet aan, ik probeer je van dienst te zijn. Maar dat wordt duidelijk niet op prijs gesteld.

Laat maar zitten.

rara | 28-11-11 | 10:51

@ Hölzenbein | 28-11-11 | 10:06

Weet je wie er ook een andere mening had :p ?....

insemismeer | 28-11-11 | 10:50

@Hölzenbein | 28-11-11 | 10:35
Gisteren zei je dat Markies de Schade dronken moest zijn omdat je het niet met hem eens was. Dat was een belediging, en geen scheldwoord. Het geeft wel de toon aan waarop je discussieert.

Om 10.06 maakte je de PVV-politici uit voor clowns. Om 10.14 noemde je Powjanneke een 'enge heks'. In mijn woordenboek zijn dat wel degelijk scheldwoorden.

Iemand ongegrond uitmaken voor leugenaar is ook een vorm van schelden.

Ik rust mijn kaas.

rara | 28-11-11 | 10:46

deraderendraaien | 28-11-11 | 10:41 |
Het heeft ons nog niet genoeg gekost? Ik wilde eigenlijk niet nog meer geld uitgeven.

Oerkoendoe | 28-11-11 | 10:46

deraderendraaien | 28-11-11 | 10:38 | + 1 -
+1 Een waarheid als een koe.

Topperke | 28-11-11 | 10:45

Misschien kan er een 'holzenbein' topic worden geplempt om e.e.a. weer in goede banen te leiden.
.
Kunnen we hier verder discussiëren over het op handen zijnde einde van de Euro of onze democratische rechten.
.
Inhoudelijk is Holzenbein dan wel weer van belang. De oude denklijnen die hij meestal volgt zijn immers de rede waarom we een europrobleem hebben.
.
Zijn bijdrage is dus instrumenteel voor het scherpslijpen van maatschappelijke kritiek en mogelijke oplossingen.
.
*bruggen bouwt*

Parel van het Zuiden | 28-11-11 | 10:44

@Oerkoendoe | 28-11-11 | 10:36
En wat gaat ons dat kosten dan?

deraderendraaien | 28-11-11 | 10:41

@tyfusbelg | 28-11-11 | 10:13
idd! daarin heeft ons landbouwbeleid gefaald, hier zijn de boeren het land uitgejaagd! door middel van quota en regels!

deraderendraaien | 28-11-11 | 10:38

@rara | 28-11-11 | 10:32
Hoezo val ik eigenlijk de status quo aan. Mijn eerste tegel gelezen? Wat is daar mis mee. Moet ik het eens zijn met wat de financiële wereld doet? Als ik mijn mening daarover niet kwijt kan dan kunnen we beter ons verheven landje naar mars schieten of omdopen in noord-korea.

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:38

@ Biff Eagleburger | 28-11-11 | 09:09

ik weet het ik ben helaas op de hoogte van dat spelletje! joodsen banken financieren beide kanten, waardoor de bank (regering) zelf rijker en rijker wordt.
en uiteindelijk gaan we natuurlijk naar een Monetary system!! lekker met een chip tussen de duim en wijsvinger :P GOEDEMORGEN!

WHY_SO_SLOWWW | 28-11-11 | 10:37

Het is tijd. Ik neem de leiding wel over.

Oerkoendoe | 28-11-11 | 10:36

@rara | 28-11-11 | 10:32
In welke van mijn tegels heb ik hier gescholden? Ik verlaag mij niet consequent tot het laagste niveau. Dat laat ik over aan reaguurders als de opmerking van the Baseball Bats | 28-11-11 | 10:12

Dus jij verlaagt je net zo goed tot leugenaar want het klopt gewoon niet wat je zegt.

Doe daar maar mee wat jij wilt.

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:35

Het meest verbazende aan deze hele euro-crisis is wel dat iedere normale burger snapt dat je niet structureel tot 10% meer dan je verdient kunt uitgeven en als je dat wel doet de schuldeisers snel genoeg hun spullen komen terughalen maar op landniveau dit al tijden geen enkel probleem is. En als de "arme" beleggers die aangetrokken werden door de zeer hoge rente op staatsobligaties van dit soort financieel onverantwoordelijke landen dan opeens beseffen dat die hoge rente alleen maar zo hoog is vanwege het risico op wanbetaling opeens moord en brand schreeuwen 3x raden wie er dan de rekening wordt gepresenteerd? Juist ja, u en alle andere brave schapen.
Beleggen is risico nemen. En als dat risico bewaarheid wordt is het een grof schandaal dat anderen voor de geleden schade mogen opdraaien. Maar ja dat is het fijne economische systeem waarin we leven waarin de leenheren en vazallen vervangen zijn door bankiers en CFO's

WatZalIkErvanZeggen | 28-11-11 | 10:34

@the Baseball Bats | 28-11-11 | 10:12
Lekker figuur ben je ook nog. Hoe laag kan je nog gaan?

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:32

@Hölzenbein | 28-11-11 | 10:06
Je laat je voortdurend uitlokken. Je reacties lopen altijd op qua intensiteit en scheldwoordgebruik. Als jij je consequent verlaagt tot het laagste niveau dat we hier kennen dan is het logisch dat je veel wrevel en weerstand oproept bij de meer beschaafde reaguurders.

Je wil geen vrijdenker zijn, maar je valt voortdurend de status quo aan. Dat is paradoxaal. If it walks like a freethinker...

Doe er mee wat je wilt.

rara | 28-11-11 | 10:32

600 miljard voor Italië, kunnen ze al die noodzakelijke bezuinigingen anderhalf jaar uitstellen voor electoraal gewin, want de verkiezingen komen er weer aan.

Gutmensch aus 020 | 28-11-11 | 10:18

En als de beerput echt vol de helikopter raakt dan lachen landen als Frankrijk die geweigerd hebben de eigen landbouwsector teloor te laten gaan het laatst.
Kun je een uurloon gaan afgeven voor een croissantje aan die arrogante frogs,hehehe.

tyfusbelg | 28-11-11 | 10:13

Wel een goed verhaal,maar als Moody's het niet zegt,zegt Standard & Poors het wel.De ergste hoax en pure leugen vindt ik echter dat bericht van La Stampa van gisteren dat IMF Italië van 600 miljard zal voorzien.Dat werd dus vanmorgen direct door IMF ontkend,want die hebben wereldwijd maar 350 miljard beschikbaar,bij elkaar gesprokkeld door de rijkste landen.En nu 600 miljard eventjes voor alleen Italië ? en straks Spanje en België in het kielzog zeker.Die Stampa is dus echt zo gek als een deurknop,die iedereen ook een hand geeft.En... in dat potje EU-garantie-fonds komt ook niets van Duitsland, Frankrijk en een paar kleineren. De laatste zullen eerder nog zg. elite-obligatie's gaan uitgeven met als gevolg: Een elite-EU naast de zuidelijke begroting-vandalen.

Dolphi | 28-11-11 | 10:12

@zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:54

.... Dat zijn tarrels!

the Baseball Bats | 28-11-11 | 10:12

Tijd voor soeverein Groningen. Hek eromheen, tanks, luchtafweergeschut. Eigen Internet. De gasbaten houden we lekker zelf. Eat that, stelletje ruifvreters.

ZDEV | 28-11-11 | 10:11

@Stormageddon | 28-11-11 | 10:00
OK dan.

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:11

@the Baseball Bats | 28-11-11 | 10:02
Totdat jij het tegendeel van wat ik zeg (of de waarheid van wat jij zegt) bewijst ben je gewoon een leugenaar. Feiten mogen altijd gezegd worden. En dat met dat links trekje... ach volgens mij weet je niet beter.

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:10

Het lijkt me overigens tijd om Rotterdam, Pernis en Botlek een weekje stil te leggen. Even de rest van Europa laten weten wat belangrijk is. Lost verder weinig op maar dan hebben we toch een punt gemaakt.

Parel van het Zuiden | 28-11-11 | 10:07

Moody's, Fitch en Standard and Poor's zijn gewoon commerciële bedrijven die profijt hebben bij (sterke) marktbewegingen! Als er weinig gebeurt op de markt verdienen deze bedrijven geen geld! Deze bedrijven hebben al die wegpleur hypotheken in Amerika al de hoogste rating gegeven, waardoor de bankencrisis is ontstaan, nu lopen ze Europa te slopen! Thuig is het!

frankmeister | 28-11-11 | 10:07

.. oh sorry, ik plempte iets on topic en daar ging het hier niet meer over. Spijt. Out.

Jan Passant mk2 | 28-11-11 | 10:07

@rara | 28-11-11 | 09:57
Ik weet niet of ik wel vrijdenker wil zijn, maar inderdaad als ik iets ter discussie stel kan ik verwachten dat ik uitgekotst wordt. Het zou echter mooi zijn als er dan gewoon een tegendiscussie komt want ik kots ook niemand bij voorbaat uit en gedraag mij altijd netjes (kijk naar mijn eerste tegel hier, en al mijn eerste tegels).

Bij Wilders (en de rest van die PVV clowns) betrap ik mij er zelf wel al eens op dat ik hem uitkots, maar zo ver ik weet discussieert ie hier niet. Maar goed, anderen kotsen ook al meteen op de PvdA (en ik ben geen PvdA stemmer of fan dat even bij voorbaat gezegd), maar de PvdA kan ook niets terugzeggen want ze zit waarschijnlijk niet in de panelen. Dus die doen exact hetzelfde als ik.

Wat hier vaak aan de hand is, is dat als je een mening hebt, en die niet dezelfde als de mening van anderen is, dat je meteen voor rotte vis uitgemaakt wordt, en dat is een enorm zwaktebod. Sommigen hier leren het nooit... Ach ja...

Hölzenbein | 28-11-11 | 10:06

insemismeer | 28-11-11 | 09:55
Alhoewel niet onmogelijk zal het waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen.Ik denk eerder aan oorlog in de derde wereld wegens te hoge voedselprijzen,na opdroging van de meeste ontwikkelingshulp is een banaal regenseizoen of langere droogte genoeg om de pleuris te doen uitbreken.De exodus van hongerigen uit de getroffen gebieden zal de buurlanden destabiliseren en een kettingreactie veroorzaken.
We zijn met teveel op deze aardkloot en dat zullen we gaan voelen..... god heeft neuken veel te lekker gemaakt,de ouwe viezerik....

tyfusbelg | 28-11-11 | 10:06

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:50 |

Tenzij je mij de centrale kudist maakt. Maak ik jou systeemkudist.

Dan leen ik jou 100 kudo's en hoef je maar 5% eigen kudo's aan te houden. Dus dan kan jij weer 1900 kudo's wegzetten tegen 3%, is 57 kudo's voor jou. Jij geeft mij, de centrale kudist, weer 21 kudo's terug, maak ik 21% rendement op de 100 kudo's en jij 38%. Snappie?

zovoklets | 28-11-11 | 10:03

@Hölzenbein,

Nu maak je me ook al uit voor leugenaar? Typisch een links trekje. Maar verder wil ik niet in discussie, gewoon minnetjes aan je geven vind leuk genoeg. Zeg maar de PVV- mentaliteit. Gewoon klagen meer niet!

the Baseball Bats | 28-11-11 | 10:02

De crisis heeft alleen als doel om 1 Europa te forceren, zodat meer macht bij enkelen komt te liggen.
Aangezien westerlingen zijn geprogrammeerd om geld serieus te nemen zal het wel lukken ook.

blauweleasebaklul | 28-11-11 | 10:02

De EUro was een slecht plan vanaf dag 1 en dat komt omdat economie alles van doen heeft met vertrouwen.

Welnu, de EUro heeft vanwege zijn Internationale karakter en diversiteit en vervaardigbaarheid op de drukpers van Grieken de integriteit van een marokkaanse zakenman in opwekkende middelen.

Jan Passant mk2 | 28-11-11 | 10:02

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:55
Jij begint zelf over je kudo-deficiet. Dat houten been impliceert wandelen, anders had je die niet nodig.

Stormageddon | 28-11-11 | 10:00

@tyfusbelg | 28-11-11 | 09:53
En voor die uitgewoonde pauperwijken krijgt zo'n deurwaarder niet zoveel meer denk ik... maar dat is dan wel weer goed voor de werkgelegenheid in de bouw en aanverwanten sectoren.
Om nog maar te zwijgen van studenten en jonge stellen die opeens weer wel woonruimte krijgen, ik zeg.. het kan dus alleen maar beter worden!

deraderendraaien | 28-11-11 | 09:58

@zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:54
Zijn kudo's dan niet van roodkoper?

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:57

Schoorsteenveger | 28-11-11 | 09:55 En als je een slechte kredietrating krijgt, wat is daar mis aan?

Hele volksbuurten krijgen een slechte kredietrating en toch vieren ze van tijd tot tijd feest, staat er een kerstboom en kunnen ze bier blijven drinken in de zon die op hun voortuin schijnt.

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:57

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:48
Vrijdenkers worden altijd uitgekotst omdat ze de status quo ter discussie durven te stellen. Als je daar niet tegen kunt dan ben je geen echte vrijdenker.

rara | 28-11-11 | 09:57

@Stormageddon | 28-11-11 | 09:43
Wandelende kredietcrisis? Waar heb jij het over. Weet je zelf wel wat je allemaal neerstort in je tegels. Ik denk het niet want ik begrijp je tegels niet echt. Leg eens wat uit of haal een vertaler.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:55

Ah, ik dacht al waar blijft die aankondiging van een nieuwe Wereldoorlog;

Economie stort als een kaartenhuis in elkaar, verstoring communicatiemiddelen (toedeledokie internet).
Population control vanwege massahysterie uitgevoerd door een EU Noodregering inclusief troepen om de hysterie te begeleiden/sturen.
Wat "aanslagen" en echte aanslagen links en rechts, gelijk wat biowapens/virussen rondslingeren.
Interventietroepen, zombies en gratis bier.

Oh wacht, kijk nou de koffie is klaar!

insemismeer | 28-11-11 | 09:55

Moody's, Standard & Poors, ze kunnen de economieën maken en breken.
Heel angstig allemaal.

lanexxx | 28-11-11 | 09:55

We worden inmiddels geregeerd door kredietbeoordelaars, niet door regeringen.

Schoorsteenveger | 28-11-11 | 09:55

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:53 Dat aan je derrière is geen roest hoor. Katoen kan ook niet roesten.

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:54

@the Baseball Bats | 28-11-11 | 09:43
Je moet een enorme duim hebben want je zuigt er echt veel uit. Ik ga mijn standpunten niet nog eens uitleggen, maar in het kort mogen ze criminelen van mij altijd uitzetten indien daar de mogelijkheid voor is. Ik heb ook NOOIT iets anders verkondigd. En het woord racist of fascist heb ik werkelijk zelden gebruikt. Dus je liegt weer! Is dat een hobby van je of heb je gewoon persoonlijk iets tegen anonieme houten benen? Vertel ome Hölzenbein eens waar je je zo druk om maakt. En dat met die kudo's: be my guest. Dat weet iedereen hier dat mij dat aan mijn derriere kan oxideren.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:53

Het is wel zo dat alleen als de stront echt de ventilator raakt we weer verder kunnen.Zolang men kan bijlenen/bijdrukken zal men nooit harde oplossingen zoeken wegens niet populair en dus nefast voor herverkiezing.Als het geld ECHT op is kan Wilders gewoon op pensioen bvb,zul je zien hoe het migratieprobleem oplost als sneeuw voor de zon.
Linkse hobbys,rechtse hobbys.... alle hobbys worden gewoon even in de koelkast gezet terwijl de deurwaarders het meubilair schatten.

tyfusbelg | 28-11-11 | 09:53

Bubba | 28-11-11 | 09:51 Ik trek altijd de belasting van de rekening af.

"Die betalen jullie toch niet". Zeg ik dan.

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:52

@Stormageddon | 28-11-11 | 09:50
Alleen als je ze gaat schillen.

Che_cuevara | 28-11-11 | 09:52

Zat laatst wel te denken om in een Grieks restaurant voortaan ook maar de helft te betalen. Werkt andersom immers ook zo..

Bubba | 28-11-11 | 09:51

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:48
Zo, als compensatie een lening van 1 plus kudo.
Helaas is het gezien het beleid van ons aller GS niet mogelijk om meer uit te lenen.

Maar graag gedaan.

Che_cuevara | 28-11-11 | 09:51

@Che_cuevara | 28-11-11 | 09:49
Ja, om te janken...

Stormageddon | 28-11-11 | 09:50

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:48 Een kudo-bank met een miljoenmiljard pluskudo's die de gefaillieteerden uit het minkudo-slop trekt.

Dat zou je kunnen redden. De rente is één kudo per honderd.

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:50

@Amstel | 28-11-11 | 09:36
Er is anders wel een overschot van uien.

Che_cuevara | 28-11-11 | 09:49

@zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:42
Moody's zegt dat het slecht gaat met Griekenland en ik ben geen Griek. Verdomme nou krijg ik weer zin op Grieks eten. Het gaat slecht met mij gezien het aantal kudo's. Maar ja, iedereen moet mij zo nodig minnen en dat terwijl ik vaak genoeg gewoon feiten op tafel leg waar anderen (die minnen) het dan weer niet mee eens zijn. En dan zijn de notaire minnazi's ook nog onderweg. - zucht - Zal wel vrijheid van meningsuiting (behalve als anderen hun mening uiten) zijn. Laten we het daar maar op houden. Dus zo voel ik dat eigenlijk ja. Ik wed dat niemand mij omhoog gekudo'T krijgt.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:48

@rara | 28-11-11 | 09:24: Klopt, of dat het beter gaat met die andere landen natuurlijk ;-). In de VS zijn ze er alles aan gelegen om de aandacht af te leiden van de eigen shit. Maar ja, wie in Europa neemt kredietbeoordelaars nog serieus, behalve de media die maar wat graag de boel in een depressie praten?

Ik wordt een beetje moe van die kredietbeoordelaars die uit eigenbelang landen de afgrond in praten. Bovendien denk ik dat er ook nog wel wat wrok zit bij hen richting Europa ivm de eerste schuldencrisis.

Hopelijk worden de financiële markten er op een gegeven moment ook een beetje moe van.

Bubba | 28-11-11 | 09:47

Laat alsjeblieft alles keihard klappen!
Dan kunnen we uit de EU stappen en opnieuw beginnen met iets beters waar we zelf weer zeggenschap over hebben en houden.

Creaguurder | 28-11-11 | 09:47

Gelukkig hebben we al een blik Goldman Sachs jongens opengetrokken,die zullen ons ongetwijfeld redden van de ondergang en de klauwen van de hebzuchtige banken.

K.Zwellever | 28-11-11 | 09:46

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:41
... zegt de wandelende kredietcrisis, het Griekenland van GeenStijl.
Nee, ik trek niemand voor. Zelfs Dion Graus niet.

Stormageddon | 28-11-11 | 09:43

@Hölzenbein | 28-11-11
Vooral omdat de meeste aanvaringen tussen jou en anders denkenden, meestal om uitzetting van criminele buitenlanders gingen en je alles en iedereen afdoet als racist of fascist. Je veel blaam legt bij de PVV. Vandaar! Maar denk nu niet dat je het bij mij gemaakt hebt, de volgende keer min ik je gewoon weer! hahaha

the Baseball Bats | 28-11-11 | 09:43

Stoppen met het onzalige plan dat EU en Euro heet zou de beste oplossing zijn voor ons, maar let maar op dat deze week het moment komt dat Merkel zegt dat het ESM verdrag volgende week getekend moet zijn door( minstens) alleen de sterke landen! Dat is het moment waarde Goldman-Sachs maffia op zit ze wachten, want vanaf dat moment worden we in de EU geregeerd door de banken.

Baai baai regeringen.. baai baai koningshuizen.. baai baai souvereiniteit en baai baai bevolking!

oh!.. en of regeringen wel genoeg trechters in willen slaan,want moody's verwacht wel moeilijkheden met slikken!

deraderendraaien | 28-11-11 | 09:42

@necrosis | 28-11-11 | 09:39
Als ik nog een sprankeltje hoop heb, kom jij weer met koude feiten die mij weer afbreekt als een lucifer. Gezellig hoor.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:42

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:36 Hoe is dat eigenlijk?

Om de Griek in het kudo-klassement te zijn?

zeg maar jansen | 28-11-11 | 09:42

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:36 |

Uw kuddo saldo heeft Italiaanse proporties bereikt.

*stelt rating bij*

Parel van het Zuiden | 28-11-11 | 09:42

Ach jongens, het komt allemaal goed!

*oordopjes indoet en onder de dekens wegkruipt*

Normpje | 28-11-11 | 09:41

@Stormageddon | 28-11-11 | 09:33
Zit je nou An die Arbeit weer voor te trekken?

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:41

Die kredietbeoordelaars en vooral de mensen die ze betalen hebben waarschijnlijk grote belangen bij die doemverhalen.

Simon_GS | 28-11-11 | 09:40

@Bakito | 28-11-11 | 09:32
De benzine duur? Ik tank altijd voor een tientje, maar is dat niet ook juist omdat we zo'n integer en superieur volk zijn die gewoon haar eigen benzineprijzen wil hebben? Slaat inderdaad nergens op. We betalen een hoge prijs voor onze verhevenheid.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:39

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:36
11,307 om precies te zijn!

necrosis | 28-11-11 | 09:39

Ach kom , als die euro niks meer waard is dan zijn die acceptgiro's ook maar een lachertje .

likmegaties | 28-11-11 | 09:39

Als Geenstijl slecht nieuws brengt over de beurs, weet je dat het ergste achter de rug is.

Dean Moriarty | 28-11-11 | 09:37

@necrosis | 28-11-11 | 09:33
Stimmt. Zo heeft China geen oorlog willen voeren over Taiwan. Ze wachten rustig af totdat het Westen niet meer in kan grijpen, en dan pas zal China Taiwan Heim ins Reich halen. Tot die tijd accepteren ze de status quo.

rara | 28-11-11 | 09:36

@the Baseball Bats | 28-11-11 | 09:28
Kijk als je op een normale manier met mij omgaat krijg je ook normale reacties. Het leven is niet zo moeilijk.

Bij de weg: Ik heb nog circa 10000 plusjes nodig. ;)

Maar vertel mij eens waarom ik een linkse rakker ben? Altijd al willen weten. Is het zo dat als je vaak een andere mening hebt dan rechts (en soms zelfs een andere mening dan links) dan automatisch links moet zijn? Dat zou een beetje een Moody's theorie zijn. Ben dus benieuwd hoe je aan de theorie komt.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:36

@Bakito | 28-11-11 | 09:32
Accijns en BTW!

necrosis | 28-11-11 | 09:36

En toch, geld kun je niet eten. Ik maak me eerder druk om de wereldwijd steigende voedseltekorten, en de daarmee steigende prijs. Dát wordt pas echt de EU en VS killer, imho.

Amstel | 28-11-11 | 09:36

@rara | 28-11-11 | 09:30
Chinezen zijn nu eenmaal wat slimmer dan Amerika, zij voeren geen nutteloze oorlogen, die het geld niet waard zijn.

necrosis | 28-11-11 | 09:33

@Bakito | 28-11-11 | 09:30
Nee, dat geldt alleen voor Limburgers. Op één na dan.
En Geert Wilders, die deugt ook niet. Op twee na dus eigenlijk.

Stormageddon | 28-11-11 | 09:33

En waarom is de diesel nog steeds zo duur verdorie?

Osama en Gadhaffy zijn toch dood??

Het slaat allemaal helemaal nergens op....

Bakito | 28-11-11 | 09:32

@Hölzenbein | 28-11-11 | 09:21
Huh, wij ook? Wij Nederlanders zijn toch het meest integere en superieure volk ter wereld?

Volgens mij zit je ernaast. Het is allemaal de schuld van hullie.

Bakito | 28-11-11 | 09:30

@necrosis | 28-11-11 | 09:21
Chinezen denken op de lange termijn. Driehonderd jaar is ongeveer 6 generaties die blijven profiteren van de leningen en rente.

rara | 28-11-11 | 09:30

Er is genoeg geld in de wereld, maar niemand wil delen, en dan vooral de mensen die het in overschotten hebben (de echte grootverdieners dus). Maar goed, laat mensen maar de pleures krijgen, zo denken wij nu eenmaal ook.

MasthaX | 28-11-11 | 09:29

@necrosis | 28-11-11 | 09:25
Heel duur, want de spreuken die op de pakjes staan moeten ook bekostigd worden.

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:29

@Hölzenbein,

Ik heb je maar een plusje gegeven omdat ik hier niet omheen kan. Voor deze keer ben ik het met je eens, linkse rakker!!

the Baseball Bats | 28-11-11 | 09:28

The Moody's Blues dus.
Na 'Nights in white bunga chicks' was het 'Go now' voor Berlusconi en zijn de 'Days of the Euro Passed'.

Cuyahoga | 28-11-11 | 09:27

Alle bureaucratische beslissingen die ze ons door de strot hebben gedouwd, staan op omvallen. De pleuro, het asielbeleid, de treurozone, het immigratiebeleid, multikul, behalve de banken, die maken nog steeds winst en wij maar roepen "doe dat nou niet!" maar nee zij hebben geleerd en wij moesten onze koppen houden. Ja, een keer in de vier jaar mochten we op loze beloftes gaan stemmen. Maar van het geleerde van al die zakkenvullers, is niet veel meer terug te zien. Hoe langer ze overal mee aan het knoeien zijn des te dommer ze voor de dag komen.... En nu komen ze (we) in het nauw door naar hun zeggen meerdere crisissen maar we worden gewoon vernoikd, bedrijven hebben er massaal misbruik van gemaakt en personeel met als reden "de crisis" te ontslaan. Wat een zooi hebben ze er van gemaakt. Snoeien om te groeien, samen de schouders er onder. Oh ja de VOC- De- mentaliteit ongelooflijk wat een prutsers....

the Baseball Bats | 28-11-11 | 09:27

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 28-11-11 | 09:26

@blinde kip | 28-11-11 | 09:17
Over stijgende getallen gesproken:
Benieuwd wat de sigaretten gaan kosten per 1 januari....

necrosis | 28-11-11 | 09:25

Is het al iemand opgevallen dat NL volstroomt met jonge Grieken,Spanjaarden,Portugeesten en Italianen? Het wordt gezellig!

dubbert | 28-11-11 | 09:23

Het is feest daar in Brussel.
Een crisis als deze is een heerlijk excuus om de democratie verder uit te hollen.

Kets22 | 28-11-11 | 09:23

Het is niet meer gebeten worden door de hond of kat, maar gelijktijdig gebeten worden door de hond en kat.

kipfilét | 28-11-11 | 09:22

Corruption and greed. Inderdaad, daar draait het hele financiële systeem op. En Nederland doet daar gretig aan mee. Aan de galg met die criminelen!

Hölzenbein | 28-11-11 | 09:21

Je zou maar afhankelijk zijn van geld.

De mooiste zaken des levens zijn gratis. Tssssk.

Bakito | 28-11-11 | 09:20

Dus omdat sommige landen (ik noem geen namen en wijs geen vingers) voor Sinterklaas spelen krijgen wij de Zwarte Piet, moeten we mee in de zak en dan óók nog meer geld uitgeven voor de feestdagen.
Ik denk dat ik de feestdagen maar eens oversla. Zoveel is er nou ook weer niet te vieren.

Stormageddon | 28-11-11 | 09:20

@rintelman | 28-11-11 | 09:17
Die twee berichten komen waarschijnlijk van dezelfde bron: ANP-Reuters.

rara | 28-11-11 | 09:19

de film the inside job geeft een aardig beeld van de 'onafhankelijkheid' van Moody's en consorten. Die is er dus niet.

maraboe | 28-11-11 | 09:18

@Hyper.nl | 28-11-11 | 09:16
Het gaat om de vorm van de boodschap. Hier staat hetzelfde verhaal, maar dan zonder 'schokkende gebeurtenissen': www.businessinsider.com/wolfganc-munch...

rara | 28-11-11 | 09:18

@necrosis | 28-11-11 | 09:11
Moet je de banken eens horen hoe goed ze wel niet zijn als de rente met 0.25% omhoog gaat. Zo triest. Helaas, die rente is de laatste in de rij als de getallen stijgen.

blinde kip | 28-11-11 | 09:17

De contouren van onze toekomst worden eindelijk zichtbaar: een Verenigde Staten van Europa, de Europeanen moeten de tering naar de nering zetten en tien jaar lang bezuinigen (met zijn allen tien procent armer – ook de rijken graag) en de komende jaren tenslotte een inflatie van vijf procent per jaar (halvering van je spaargeld in 17 jaar). Het is niet anders, het alternatief is afdalen naar hel en een kolonie van de VS en China worden.

Stachauer | 28-11-11 | 09:16

Don't shoot the messenger, GeenStijl!

Hyper.nl | 28-11-11 | 09:16

@necrosis | 28-11-11 | 09:08
De staatsschuld van de US of A is voor een groot deel in handen van China. Die Chinezen willen wel dat geld terugzien. Ze hebben er dus alle belang bij om juist de US of A te steunen.

Een sterke euro is een bedreiging voor de zwakke dollar. China heeft dus ook belang bij een zwak Europa, anders kunnen de Yanks hun schuld nooit terugbetalen.

rara | 28-11-11 | 09:15

Het gaat een veel te mooie dag worden om jezelf daar druk over te maken.

Optimel Prime | 28-11-11 | 09:14

Berlusconi had het al over een fiscale politiestaat, leven wij al even in hoor ...

gentle giant | 28-11-11 | 09:12

@necrosis | 28-11-11 | 09:08
Daar willen ze dus de aandacht van afleiden.
En Europa ondermijnen zou hun wel eens heel erg kunnen op breken, want grote afzetmarkt.

Che_cuevara | 28-11-11 | 09:11

@blinde kip | 28-11-11 | 09:09
Ik zou willen dat de spaarrente omhoog ging.....

necrosis | 28-11-11 | 09:11

Die rente gaat en moet omhoog. Als Duitsland zelfs al niet meer dan de helft van de bonds kwijtraakt, moet het toch duidelijk zijn dat de markt het niet pikt dat de inflatie te hoog is in verhouding tot de rente.

blinde kip | 28-11-11 | 09:09

@WHY_SO_SLOWWW | 28-11-11 | 09:04

Waar het uiteindelijk op neerkomt, is een vaag technisch financieel spelletje tussen en aantal grote banken.

Biff Eagleburger | 28-11-11 | 09:09

@rara | 28-11-11 | 09:05
Laat Moody's eens in eigen keuken kijken.
De staatsschuld van de VS is een plukkie meer dan die van Europa.

necrosis | 28-11-11 | 09:08

@Che_cuevara | 28-11-11 | 09:07
Hoe kunnen wij als Europeanen een stelletje USA-bankiers oppakken, door een inval te doen in de US of A?

rara | 28-11-11 | 09:08

Moody's moet eens ophouden Europa de afgrond in te praten om op die manier de aandacht van de VS af te leiden..

Bubba | 28-11-11 | 09:08

Zo'n crisis maakt wel heel duidelijk dat iedereen graag wil samenwerken. Ho wacht even.. Heb jij geen geld? Dan mag jij niet meer meedoen. Lang leve het kapitalisme..

drenkeling69 | 28-11-11 | 09:07

Oorlog in Europa = winst voor de (wapenindustrie in de) USA.

rara | 28-11-11 | 09:07

Er moeten dus schokkende gebeurtenissen plaats vinden volgens Moody's.
Is dat geen verkapte oproep voor een revolutie?

Ik zeg, oppakken die hele club.

Che_cuevara | 28-11-11 | 09:07

... want de brenger van de boodschap wordt meestal vermoord...
Stef Bos

niet voor de hond | 28-11-11 | 09:07

Moody's is Amerikaans. Net als de andere twee grote beoordelaars.
Wat geeft hun het recht banken te waarderen in Europa? Banken kunnen de kredietbeoordelaars betalen voor een rating. Dat is even mooi zeg.

BeunDeHaas | 28-11-11 | 09:06

@necrosis | 28-11-11 | 09:04
Moody's is er op uit om de stabiliteit van Europa te ondergraven. Blijkbaar willen ze rellen zien.

rara | 28-11-11 | 09:05

Zeepbellen zover het oog reikt.

Stroopdoos | 28-11-11 | 09:05

China zal ons niet helpen. Die kopen alles op (brandstof, bouwmaterialen etc.) en willen onze vrouwen vanwege een acuut overschot aan piemols.

blinde kip | 28-11-11 | 09:05

Ongezien de typhus voor Moody's.

necrosis | 28-11-11 | 09:04

Geld moet rollen. Lekker doorgaan met die negatieve berichten, dan rolt het niet meer en rollen we zo de afgrond in....

Indates | 28-11-11 | 09:04

Moody's wil dat we hier voor 'schokkende gebeurtenissen' gaan zorgen. Moet ik nu het parlement op gaan blazen om Europa te redden en die Yanks tevreden te stellen, of wat bedoelen ze?

rara | 28-11-11 | 09:04

Die hele Eurocrisis komt me neus uit. wiens schuld is dit nou eigenlijk, de burgers die netjes hun brood kopen of die clowns die miljarden uitgeven

WHY_SO_SLOWWW | 28-11-11 | 09:04

"Angela Merkel wil het laatste restjes stabiele factoren" ??!!

Doc Damage | 28-11-11 | 09:02

Zijn ze bij Moody's in een slecht humeur?

Wim-Lex | 28-11-11 | 09:02

Oh ja, die downgrade voor Nederland komt eraan.
*kuch huizenmarkt met NHG=subprime kuch*

blinde kip | 28-11-11 | 09:02

Ach, bekijk het vrolijk, als geld niks waard is hoeven we ons er ook niet meer druk om te maken. Goedemorgen.

Wil Kutommelul | 28-11-11 | 09:01

Ik zeg: eenwording met Duitsland, schnell!

Cedantarmatogae | 28-11-11 | 09:01

'IMF in samenwerking met ECB 600 miljard lenen aan Italië' moet men lezen als ECB leent via IMF 600 miljard aan Italie waardoor de totale bijgedrukte geldstapel de inflatie voor de Europese belastingbetaler nog hoger uit zal laten uitvallen.

blinde kip | 28-11-11 | 09:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl