Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwolle sloopt robotgarage van 4 miljoen

20parkingzwol.pngEen superdure volautomatische robotgarage zomaar met de grond gelijk maken? Het kan in Zwolle. Prestigeprojectje uit 2004, zit al 4 miljoen in maar is nooit echt uit de verf gekomen en nog steeds niet in gebruik. Tja. Failliet gaande aannemers enzo, je weet zelluf dat dat voor een gemiddelde gemeente een totaal onoverkomelijke hobbel is die de zaken zomaar jaren kan vertragen. 7 jaar in dit geval. Een mooi moment dus om een knoop door te hakken en het met zonnepanelen behangen ding (schokkende beelden) met de grond gelijk te maken. Ja, zonnepanelen. Want de high tech garage was destijds buitengewoon klimaatneutraal bedoeld en lief voor de aarde. Als het ooit gebruikt was dan. Inmiddels zijn de zonnepanelen verouderd. Techniek staat in tegenstelling tot gemeentes namelijk niet stil al die tijd. En wat doe je met energiebesparende speeltjes waar je op uitgekeken bent? Netjes demonteren en gescheiden inleveren bij het afvalverwerkingsbdrijf? Schenken aan een derdewereldland waar ze er wellicht nog een paar lantaarnpalen mee kunnen verlichten? Nee, die rag je met een grote sloopmachine totaal tot pulp. Zie hier het duurzaamheidsbeleid van de gemeente Zwolle: 'Nee hoor mevrouwtje die worden niet meer gerepareerd. Ongebruikte zonnepanelen gooien wij het liefst in een schredder zodat de volgende projectontwikkelaar weer ongestoord los kan met zijn hybride 'dit is de toekomst mensen' meuk. Niet vergeten dan weer enthousiast te applaudisseren hoor!' Update: De gemeente Zwolle zegt: GeenStijl, u lult. Wat we hier zien is het gebras van een verwarde ontwikkelaar die even 4 miljoen weggooit. Met de garage is volgens de gemeente geen cent gemeenschapsgeld gemoeid.

Reaguursels

Inloggen

169.500 euri's gemeenschapsgeld mensen!

Budget and financing
.... with subsidies of the following partners because of the innovative use of PV in this unique concept:
NOVEM 63.500 €
EU-Energie programme 66.000 €
Essent 40.000 €
Parking Luttenberg B.V. 143.500 €

www.pvnord.org/buildings/pv_parking_zw...

TristanWanders | 19-11-11 | 23:40

Zijn er ook nog ambtenaren die wel goede beslissingen kunnen nemen? Die lui leven niet in onze realiteit.

Vergrijzer | 19-11-11 | 14:22

Ja GS, gezien UPDATE ff dubbel checken en dan netjes excuus plaatsen in nieuw topic, toch?
Dat maakt de scoops, die wel on-topic zijn weer sterker.
T gebeurt de beste hoor :). Hit ratio vooralsnog prima.

hotmint | 19-11-11 | 13:34

In zwolle bouwen ze iets op.. en breken het af en bouwen dan hetzelfde weer op?
*zie overkant park weezenlanden school*
Ziet iemand een verschil?
Bouwde men iets nieuws? eh?

LulZig | 19-11-11 | 03:40

Heeft de Amsterdamse Groen Links wethouder Maarten van Poelgeest familie in Zwolle dan? Of in ieder geval nog niet ontdekt dna?

Anaaloog | 18-11-11 | 19:52

Rouw past de Blauwvinger.

video | 18-11-11 | 18:08

'Terwijl ze nu al van 300 watt te krijgen zijn.'

Maar die zul je toch moeten betalen. Déze had je voor niets kunnen meekrijgen (nu oké, ze moeten losgemaakt worden, vervoerd en geplaatst) en dan heb je plotseling 'voor een habbekrats' toch lekker 100+ watt.... En da's een ROI waar je u tegen zegt. Maar goed, het kapot knijpen van een paneel (met een zachte 'knak', 1 miljoen splinter-regen maken) is ook wel gaaf. Dat dan weer wel.

EEnzame SchizofrEEN | 18-11-11 | 17:14

@Bubba | 18-11-11 | 16:53
Dat valt mij niet tegen na 11 jaar, toch ook maar eens gaan kijken.

kipfilét | 18-11-11 | 17:02

@kipfilét | 18-11-11 | 16:38: Ja, dat is 20% na 20 jaar geloof ik.

Wij zelf zitten nu op 105-108 watt per paneel van 120 oorspronkelijk, terwijl ze nu al van bijna 300 te krijgen zijn.

Bubba | 18-11-11 | 16:53

hmm met zulke fouten gaat Geenstijl toch wel een beetje de Telegraaf kant op.

zeertegendradig | 18-11-11 | 16:41

@Bubba | 18-11-11 | 16:19
Die panelen leveren na verloop van tijd toch ook minder op door slijtage ?

kipfilét | 18-11-11 | 16:38

Niet helemaal waar.

Hebben ze zelf ook op het pand. 11 jaar oud. Gaan nu verhuizen. Vermogen tegenwoordig 3x zo groot per paneel, dus heb voor hetzelfde vermogen maar 1/3 nieuwe panelen nodig. Blijkt dat het kopen van 1/3 nieuwe panelen bijna net zo duur is als het verplaatsen van 3x zo veel oude....

En als ik ze verplaats, dan blijf je panelen houden van 11 jaar oud, met 3x zo veel onderhoud etc...

Bubba | 18-11-11 | 16:19

@Willem4246 | 18-11-11 | 15:39
Wanneer GS hun bronnen vrijgeeft is het einde zoek en zal er weinig meer getipt worden!
Maar idd had GS deze tip moeten controleren.

kipfilét | 18-11-11 | 15:49

oei geenstijl. helemaal niet netjes....

Errujd | 18-11-11 | 15:42

Na UPDATE: GS wie was jullie bron? Of hebben gemeenten het hoe dan ook bij jullie gedaan...

Willem4246 | 18-11-11 | 15:39

"Nee, dan het nieuwe gemeentekantoor in Doorn: kosten per werkplek ton per ambtenaar"

Wroewhahahahahaha.. Het lijkt China wel! 't Is verdomd toch altijd hetzelfde met die bespottelijke minimannetjes.. Zodra souschefjes zelf een handtekening mogen zetten en ze naderman's geld van een berg af kunnen scheppen gaan ze dromen dat ze king of the hill zijn, en dan bouwen ze subiet helemaal tot aan de lucht..

Over China namelijk schijnen de kitscherig-wensdromen van links ook al niet uit te komen: in deze 'snel opkomende economie' tiger nummer zoveel, waar voormalige politiecommissarissen en partijbonzen sinds de ineenstorting van de muur giga-naaiateliers uitbaten waar honderden boeremeisjes in ruil voor een handje pinda's spijkerbroeken in elkaar mogen flansen op werkdagen van 23,5 uur, blijkt het genus ieliepielie minimannetjes met royale gebaren enorme bedragen te hebben geleend om hun wijkje op te stoten in de vaart der volkeren. Ze leggen al dagdromend havens, stations en vliegvelden aan, smack-dab in de middle of nowhere, zodat ook de centrale overheid in China z'n hart vasthoudt bij het idee dat de wereldmarkt echt in elkaar zou storten en de banken daar naar hun centen kunnen fluiten..:-)

Wat is het toch mooi dat elk monstersysteem zijn eigen ondergang in zich draagt! Maar wat is het toch jammer dat de experimenten van baasmannetjes nu al minstens honderd jaar aan miljoenen mensen het leven kosten, of tenminste het levensgeluk.
Allemaal vanwege het onuitstaanbare mensentype dus van de dromende onderknuppel: de districtsbestuurder en de nooit bevorderde verkeersagent.. De naarste, dikste, kanslooste jongetjes uit de klas. Verknipte, bazige kleine kapiteins op de wal die menen dat er een vacature is sinds God dood werd verklaard, en dat zij Hem zullen gaan overtreffen..
Gooi ze d'r uit en jaag ze weg!
Dit land kan het zoveel beter zèlf!

J. van Gaal8771 | 18-11-11 | 15:35

Na UPDATE...

Tja, dat krijg je als je als zogenaamd hoernalistiek medium geen hoor en wederhoor toepast.

JasperdePiPaPasper | 18-11-11 | 15:32

"allerlei oorzaken" ? Kunnen we de eigenaar van die parkeergarage eens interviewen over wat "allerlei oorzaken" eigenlijk precies zijn ? Ik zou graag zijn reactie ook nog even horen. Lijkt me gewoon interessant.

Marcus Porcius Cato | 18-11-11 | 15:27

ja en zo gaat dat hier :-)

BOER-uit zwolle | 18-11-11 | 15:27

"de laatste topic op GeenStijl". Taalverloedering. Nu ook bij woordvoerders / communicatieadviseurs. Wat een cocksmoker.

Bascii | 18-11-11 | 15:27

ps die Reid is jehova, en gezien zijn vernielzucht van dure gesubsidieerde PV-panelen een hypocriete ook nog:
" Wat betekent het geloof voor u als u zelfs
bereid bent om er in uw vrije tijd voor langs
de deuren te gaan?
“Het geloof voorkomt dat je een puur materialistische levensfilosofie erop na gaat houden. "http://www.kameleon-teksten.nl/mijn-werk/de-mens-achter...-joel-van-der-reijd

seven | 18-11-11 | 15:25

Mooi toch, Zwolle heeft zich niet mee laten slepen. Zoveel gemeentes trappen wel in open-ended constructies.

Zwolle wereldstad: +1 :-)

xspalm | 18-11-11 | 15:24

"allerlei oorzaken" hoe vaag wilt u het hebben!

doskabouter | 18-11-11 | 15:23

Een gemeente die GeenStijl leest, en dan zelfs een gemeente uit zo'n verdachte Amishhoek des landsch... Jongens, wordt het niet tijd voor een klein aanmoedigingscadeau, zeg zo'n fruitdildo (komkommaar, aarsbei, etc.) voor iedereen op de gehele afdeling communicatie?

daniel37 | 18-11-11 | 15:22

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:26

Kringloop brengt het tenminste weer in omloop, dat is toch een klasse beter dan gewoon verschrotten.

Rest In Privacy | 18-11-11 | 15:21

Update: Dan nog had hij mij de zonnepanelen cadeau moge doen.

DerUnterMensch | 18-11-11 | 15:21

"Het vermorzelen van de zonnepanelen - het glas valt in duizenden stukje uit elkaar, terwijl de bedrading aan de achterkant los wordt getrokken - is geheel volgens het sloopcontract met Scheffer, laat eigenaar Joël van der Reijd desgevraagd weten. "De zonnepanelen wilden we niet hergebruiken. De techniek gaat op dat gebied zo snel. Het is voordeliger nieuwe te kopen."

Ja die zijn nml weer zwaar gesubsidieerd, Het netto-effect van groene subsidies; verspilling van energie, belastinggeld, materiaal, en grondstoffen.

seven | 18-11-11 | 15:05

Je ziet ook dat er massaal windturbines worden vervangen, die dingen zouden 20/25 jaar staan, maar als de subsidietermijn klaar is worden ze voortihdig vervangen (of soms zelfs onderling verplaatst) om als nieuw weer voor subsidie in aanmerkng te komen. Die windmolenfabrieken in Dk &Dld lachen zich krom, maar duurzaam is anders.

seven | 18-11-11 | 14:52

@niet voor de hond | 18-11-11 | 14:41

Het ging mij er even om hoeveel plaatsen nodig waren. Blijkbaar toch geen 95 op dat terrein, want van die 95 heeft men er 70 elders kunnen realiseren.
Dat de beoogde garage ingericht zou moeten worden voor 95 plaatsen doet daar niets aan af. Dat bevestigt alleen maar dat het een nutteloos prestigeproject was.

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:49

Lekker up-to-date verhaal en dan nog inhoudelijke faal blijkens update.

De al/niet rokende GS regenjassenbrigade heb je dus blijkbaar geen flikker aan.

mindovermatter | 18-11-11 | 14:48

Parkeergarage? In een stad waar iedere wijk op loop- of fietsafstand van het centrum ligt? Lmao. Hou die stinkende tuppewarebakken en gemotoriseerde koekblikken ver van het centrum en ga met die luie, dikke reet fietsen a.u.b.

Prins Fontainebleau | 18-11-11 | 14:48

Weet Nederland meteen hoe de duurzame subsidies uitwerken. Panelen verkocht? Subsidie voor groene stroom project energie binnen? Panelen schredderen!

seven | 18-11-11 | 14:47

Die ambtenaar vertelt niet alles. Om daar een project te mogen bouwen ( dus om het binnen te hengelen ) moet je de gemeente wel wat te bieden hebben, hetzij in een * waarschuwing: hip kutwoord* "oplossing" voor een niet bestaand probleem hetzij in iets wat het mediatechnisch goed doet, ergo, een groene parkeergarage dus.
Of je schuift gewoon ouderwets met geld / aanbestedingen.
Maarem zat er trouwens geen rijkssubsidie op die zonnepanelen? En betaalt die projectontwikkelaar dat geld nu braaf terug? En wordt dezelfde aannemer door de gemeente Zwolle nu gebrandmerkt als zijnde onbetrouwbaar en verder van biedingen/projecten uitgesloten?
Vragen, vragen...

Graaisnaaiert | 18-11-11 | 14:44

7 jaar, dan hebben die peperdure zonnecellen nog niet eens de energie die het winnen van de grondstof& fabriceren van die PV cellen terugverdient. (ROI van zonnecellen is zo absurd dat het in feite batterijen zijn.)

seven | 18-11-11 | 14:42

@Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:37
Lezennn: Er staat dat er MINIMAAL 95 parkeerplaatsen moesten komen.

niet voor de hond | 18-11-11 | 14:41

@Update: Voor Mutsaerts begon het weekend deze week één dag te laat.

niet voor de hond | 18-11-11 | 14:39

Re: UPDATE.

Wacht even, als ik het goed begrijp was dit hele robotcircus nodig voor 25 parkeerplaatsen? Niet 95 maar 25, omdat 70 plaatsen al op een andere manier gerealiseerd zijn?
Rekent u even mee? Vier miljoen gedeeld door 25, dat is 160.000 euro voor één parkeerplaats. Grote genade, hoe verdwaasd kun je zijn?

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:37

Ghehe.. een topic eerder lekker cynisch doen over journalistieke waarden en vervolgens door een gebrek aan wederhoor een stuk neerplempen wat na één update weer de vuilnisbak inkan. *facepalmt*

Ik bedoel.. | 18-11-11 | 14:30

@Superior Bastard | 18-11-11 | 14:05
Volgens mij ben je net te laat.

lekkurlinx | 18-11-11 | 14:27

@Patatter | 18-11-11 | 14:24

Als je in een kringloopwinkel komt, zie je ook allerlei leuke spullen, die best nog wat geld op Marktplaats zouden opbrengen, maar die door de vorige eigenaars gewoon afgedankt zijn. Teveel moeite.

Zo werkt het in het groot ook.

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:26

@Koorknaap | 18-11-11 | 14:03
Inderdaad. En de naam van de investeringsmaatschappij die met deze stunt het schip in gegaan is staat gewoon in het artikel van de Stentor: de Van der Reijd groep

lekkurlinx | 18-11-11 | 14:25

@Che_cuevara | 18-11-11 | 14:19

Nee hoor, gewoon in de boiler-ruimte.

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:24

Voor tonnen aan zonnecellen wordt eventjes vernietigd. Ik had die best over willen kopen (is mijn business) en er nog goed voor betaald ook!

Rest In Privacy | 18-11-11 | 14:24

@Che_cuevara | 18-11-11 | 14:19
Nee, parkeren komt ongeveer op plek 8.386

Bakito | 18-11-11 | 14:22

@Wil Kutommelul | 18-11-11 | 13:25

Je ziet dit soort verdwazing overal. Provinciestadjes meten zich hoofdstedelijke allure aan, plaatselijke bestuurders mogen met miljoenen spelen en wanen zich Berlusconi.

Men vaart blind op optimisme, recht in de fuik van projectontwikkelaars en investeerders. Shopping malls bouwen in een tijd van recessie? Het zal wel gebaseerd zijn op een half A4'tje met een jubelkulverhaal over de unieke identiteit en selling points van de gemeente, een financieel plaatje op de achterzijde van een Bavaria-viltje en de veronderstelling dat ieder megalomaan project als een mensenmagneet werkt en zorgt voor een onophoudelijke, massale toestroom van koopgrage toeristen, die niet kunnen wachten om hun zuurverdiende geld achter te laten bij de ondernemers van die dynamische Gemeente X, economische crisis of niet.

De kater komt pas als het onkruid tussen de stenen van het prestigieuze winkelplaza omhoogschiet, er meer junks in de parkeergarage zijn dan auto's, het peperdure winkelhart in plaats van identiteitsbevestigende focus shopping points alleen maar blijkt te bestaan uit Blokker, Kruidvat, Schoenenreus en dat de inbreng van de plaatselijke middenstand beperkt is tot een louche Döner Kebab annex geldwitwasserij. Intussen staat de gemeente onder curatele en worden de burgers als rijpe appelsienen uitgeperst om de begroting nog enigzins werkbaar te maken.

Gootbalkoning | 18-11-11 | 14:21

@Bakito | 18-11-11 | 14:16
Is voor jou toch geen eerste levensbehoefte?

Che_cuevara | 18-11-11 | 14:19

@Gootbalkoning | 18-11-11 | 13:50
Wat moet je dan als je in een flat woont?
Kerncentrale op het balkon?

Che_cuevara | 18-11-11 | 14:19

@ole guapa | 18-11-11 | 13:41
Zou beter zijn om dat hele gemeentkantoor onder de grond te bouwen.
Dan zand erover en je hebt geen last maar van de ambtenaar.

Che_cuevara | 18-11-11 | 14:18

Belachelijk dat men zo een loopje neemt met levensbehoefte numero 1: het parkeren van de auto.

Bakito | 18-11-11 | 14:16

Ach, de Gemeente Zwolle is op zowel groen als ook financieel gebied al jaren niet goed bij zijn hoofd ( ik beschuldig niemand van corruptie, omdat ik daar geen bewijzen voor heb, maar ik zou graag zien dat de aanbestedingstrajecten en geldstromen nader onderzocht zouden worden ).
Bekijk alleen al de straatverlichting op de ring naar die Vinexwijk Stadshagen, dubbele rijen lantaarnpalen geplaatst op zeer korte ( minder dan 10 meter ) afstand van elkaar, gedeeltelijk is het daar onbebouwd, maar toch brandt die ellende 12 uur per etmaal.
Het geforceerd afsluiten van een woonwijk, waardoor er zowel 's ochtends als ook 's middags enorme files ontstaan, als ook het verplicht laten omrijden , wat inwoners nodeloos op brandstofkosten jaagt, en ook nog eens zwaar milieubelastend is.
Om het over die Ecodrome-flop nog maar niet te hebben
Wat mij betreft mag het ambtenarenbestand wel eens grondig worden opgeschoond.
Tenslotte, waar die parkeergarage moet komen, is op 3 minuten lopen een stadswijk waar je gratis kunt parkeren en altijd plaats is...
Snappu het snappik het?

Graaisnaaiert | 18-11-11 | 14:16

@KrikkerT | 18-11-11 | 13:25
Maar die prestige projectjes in het buitenland betalen wij dan ook weer.

Ontwikkelingshulp heet dat.

Che_cuevara | 18-11-11 | 14:13

Al die Funplexxen WalMart -achtige dingen , hopeloos achterhaald.

Dr.Thorvaldt | 18-11-11 | 14:12

Schredder? Eh?

Truttebol | 18-11-11 | 14:11

Het zal pas veranderen als al die faal ambtenaren die voor deze projecten, verantwoordelijk worden gehouden.
We blijven maar aanhoren hoe al die 'faal'gemeentes het gemeenschapsgeld door het riool spoelt.

lanexxx | 18-11-11 | 14:09

Bestaan houseparties nog? Zo ja, heb ik bij deze een locatie.

Superior Bastard | 18-11-11 | 14:05

@Einde van de Domheid
in Amsterdam staat ook ergens een ongebruikte robot garage leeg, weet ff niet precies waar.

truusch | 18-11-11 | 14:03

Ik zie nergens staan dat hier gemeenschapsgeld mee gemoeid is?

Koorknaap | 18-11-11 | 14:03

Kan iemand zich het programma "Over de balk" nog herinneren? Daar had men iedere week een stuk of wat van dit soort mislukte projecten in de uitzending. Ik ken in Nederland slechts één relatief doelmatig overheidsinstituut en dat zijn onze 'vrienden' van de belastingdienst. Maar wat zij aan de ene kant binnenhalen wordt door de diverse overheden aan de andere kant met bakken uitgeflikkerd. Met als absoluut dieptepunt de miljarden 'ontwikkelingshulp' aan arme landen (lees: landen met corrupte regeringen) en zogenaamde 'arme' landen in Europa...

eerstneukendanpraten | 18-11-11 | 13:59

Nou lekker, laat dan mij die zonnepanelen komen ophalen of zo. Weet je wat die zooi kost.
Ook lekker milieubewust. En laat me raden, die failliete ondernemers zitten nu thuis met de miljoenen?

DerUnterMensch | 18-11-11 | 13:58

@Winnales Wortelus toch snel een paar duizend euro, daar kunnen ze toch weer een paar spookambtenaren van betalen.

djs | 18-11-11 | 13:57

Nou is het ongescheiden afvoeren van vermorzelde zonnepaneeltjes niet zo'n punt. Er zit vooral wat zand en plastic in. Het word wat vervelender als er weer eens een wietplantage word ontmanteld, de medewerkers van het betreffende energiebedrijf en de politieambtenaren hebben er een behagen in om de assimilatielampen op hun wijze te vernietigen. Meestal betekend dat ter plaatse stukgooien. Er zitten kwaadaardige stoffen in die lampen, op de verpakkingen staat ook aangegeven op welke wijze ze dan wel zouden moeten worden afgevoerd. Maar die paneeltjes ? Het punt bij het afbreken van zo'n staalconstructie is, je wilt een grote knipper gebruiken, en je werkt op hoogte. Vul het voor de rest zelf maar in.

hotnot | 18-11-11 | 13:57

Dit is nog niets. Duik eens in de puinhoop van het stadshart in Alphen aan den Rijn.
Ondanks dat er op nog zo’n 3300m² winkelruimte en 21500m² kantoorruimte ligt weg te rotten komt er in totaal meer dan 15000m² aan winkels bij de tijd.
In het winkelcentrum de Ridderhof (ja die ja) komt een totaal overbodige 3de en 4de supermarkt, het oude Baroniecomplex krijgt 8200m² aan outletstores en zal er aan de Lage Zijde in het centrum komt 7000m2 aan winkels bij. Bij dat laatst genoemde project komt ook een ondergrondse parkeergarage. Een tijdje terug is hiervoor speciaal het eetcafé op het plein opgekocht. Na deze aankoop is dit jonge gebouw direct gesloopt. Ook werd €173.044,54 betaald om projectontwikkelaar MAB uit te kopen. Dit nadat ze de doelstellingen, in 2007 door de gemeenteraad bepaald, niet haalde.

De Alphense gemeenteraad houdt inmiddels rekening mee dat ze 16 miljoen euro bij de projecten Stationsomgeving, Steekterpoort 1, Rijnhaven Oost, en Stadshart Hoge en Lage Zijde inschieten. Voor het gemak is het verwachte tekort voor de ondergrondse parkeer garage van 80 miljoen !!!! ( alphenaandenrijn.raadsinformatie.nl/?C... ) euro even doorgeschoven.
Als dit alles voorbij is zal Alphen aan den Rijn met slechts 72.729 inwoners 5 megashoppingarena’s hebben en is er een tekort van ongeveer 100 MILJOEN!

Tommygunner | 18-11-11 | 13:56

OKe, slopen prima,
maar geef de miljoenen die het allemaal gekost heeft aan de belastingbetalende burger terug!

_
Desnoods door de veroorzakers van dit miljoenendebakel, allen persoonlijk hoofdelijk aansprakelijk te stellen en alles plukken van ze wat ze hebben aan villa's en auto's en vakantiehuizen, pensioenreglingen en buitenlandse bankaccounts!

Creaguurder | 18-11-11 | 13:53

Zonne-energie is voor lutsers.
Iedere Nederlander zijn eigen mini-kerncentrale.
Ik zeg doen.

Gootbalkoning | 18-11-11 | 13:50

@Idontgiveafunk | 18-11-11 | 13:27
"Van der Reijd groep heeft inmiddels vier miljoen euro in het project geïnvesteerd. Het is het Zwols investeringsbedrijf niet gelukt om voldoende geld bij elkaar te krijgen om de garage af te bouwen. Daar was nog eens zes miljoen euro voor nodig."
Ik heb de indruk dat dit privaat gefinancierd was en het de gemeente dus geen cent gekost heeft.

lekkurlinx | 18-11-11 | 13:47


Die paar oude panelen uit 2004 zijn geen flikker meer waard. Slopen is inderdaad de beste oplossing.

Bovendien bevatten die oude panelen nul komma nul giftige stoffen. Dus hupsakee weg ermee.

Willianus Wortelus | 18-11-11 | 13:47

But, does it blend?

just_one_man_ | 18-11-11 | 13:46

Het demonteren kost teveel arbeidsloon, wat ?
Werklozen 10% netto bovenop hun uitkering en verplicht om alle herbruikbare materialen te demonteren.

kipfilét | 18-11-11 | 13:43

Ach, klein bier: dit valt nog in het niets bij de 23 miljoen die nodig is voor het nieuwe gemeentekantoor in Doorn. Met een kosten per werkplek van ruim 1 ton per ambtenaar (yes!) zit dat pas echt in de eredivisie. Samen met de HSL en de metrotunnel en zo. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/09/...

Voor de 23 miljoen bouwen ze daar overigens een ondergrondse parkeergarage én ondergrondse vergaderruimtes bij.... Kijk, dat geeft de burger moed dat het helemaal goed gaat komen.....

ole guapa | 18-11-11 | 13:41

had die panelen dan maar aan mij gegeven. pfft.

sufkut | 18-11-11 | 13:41

En er is geen Zwollenaar op het idee gekomen dat ding uit elkaar te bouten en naar AMS te vervoeren?

Einde van de Domheid | 18-11-11 | 13:41

@Korreltje Zout | 18-11-11 | 13:28
Palmolie uit olijfbomen?

kapotte_stofzuiger | 18-11-11 | 13:38

Mwhoehahahaha! Recht in het gezicht van elke bomenknuffelaar. Hulde voor Zwolle!

kapotte_stofzuiger | 18-11-11 | 13:36

@Korreltje Zout | 18-11-11 | 13:28
De ironie is dat de beste bijdrage aan het milieu, die de milieumensjes kunnen leveren, emigreren naar Donker Afrika is.

Want daar is hun 'ecologische afdruk' immers vele malen kleiner dan die in Nederland. Maar toch doen ze dat dan weer niet #leunstoelactivisme

Bart_Bart | 18-11-11 | 13:32

Het vermorzelen van de zonnepanelen - het glas valt in duizenden stukje uit elkaar, terwijl de bedrading aan de achterkant los wordt getrokken - is geheel volgens het sloopcontract met Scheffer, laat eigenaar Joël van der Reijd desgevraagd weten. "De zonnepanelen wilden we niet hergebruiken. De techniek gaat op dat gebied zo snel. Het is voordeliger nieuwe te kopen."

De aannemer/sloper handelt naar eigen inzicht. Hij mag zelf bepalen wat gesloopt moet worden en wat eventueel voor hergebruik opgeslagen kan worden. "Het moet ook lonen iets te demonteren", legt Van der Reijd uit. "Daar gaan veel uren inzitten. Soms is het voordeliger te slopen. Wat bruikbaar is houden we in tact."
www.weblogzwolle.nl/content/view/26473...

Shifra | 18-11-11 | 13:29

Eindelijk dit onderwerp op GeenStijl. Hulde en bedankt.

Opnieuw een achterlijk prestigeproject dat na het slurpen van vele miljoenen naar de vlakte gaat. En de bureaucraten? Die blijven lekker op hun pluche zitten, zoekend naar het volgende megalomane project om miljoenen aan te verspillen.

rudedeltadude@gmail. | 18-11-11 | 13:29

Hè, nou dát weer. Laten er nou net een paar beschermde plantjes en diertjes in de afgelopen jaren op het terrein zijn neergestreken..!
Voorspellen doet volgende lulzfail...

threewing | 18-11-11 | 13:28

Groene energie is niet altijd zo groen als de milieumensjes ons willen doen geloven:
1. In windmolens zit de grootste troep, afkomstig uit China waar het zeer ongroen wordt gewonnen.
2. Palmolie als zogenaamd 'groen' alternatief voor fossiele brandstoffen, terwijl juist heel veel oerwoud wordt gekapt voor olijfbomenplantages (Maleisie, Indonesie, Brazilie).
3. en nu dit.

Korreltje Zout | 18-11-11 | 13:28

Het enige positieve hieraan is dat Groenlinks denkend Nederland hier 3 a 4 slapeloze nachten van krijgt.

Bart_Bart | 18-11-11 | 13:28

Parkeergarages kan Zwolle wel gebruiken, er zijn er wel wat, maar die zijn allemaal vrij klein en vrij snel vol.. rond het centrum iig.

SuperRogier | 18-11-11 | 13:28

Goh een gemeente die geld over de balk gooit, je verwacht het niet....

Idontgiveafunk | 18-11-11 | 13:27

Ach, er is nu toch even wat minder zon.

Wat een gekkenwerk zeg. Daar zouden ze in arme landen nog heel blij mee geweest zijn.

Geef dát dan aan Griekenland.

zeg maar jansen | 18-11-11 | 13:27

Uiteraard hebben wij als goede burgers hier lering uit getrokken en gaan we voortaan zelf stilgelegde bouwprojecten strippen, om zulks te voorkomen.

Wil Kutommelul | 18-11-11 | 13:27

Prestigeprojectjes... Laat ze dat lekker in het buitenland doen, in Nederland zijn we daar helaas niet zo goed in. We gooien er miljoenen euro´s in en er komt vaak enorm weinig van terecht.

KrikkerT | 18-11-11 | 13:25

Geef ze dan gratis weg ofzo, hier mogen wat mij betreft koppen voor rollen.

Wil Kutommelul | 18-11-11 | 13:25

Ik zie prachtige studenten/starters woningen. Was daar geen vraag naar?

Pastor Sippenhaft | 18-11-11 | 13:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl