Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

POEF! Miljarden EU-poet kwijt in Griekenland

grieksdansje.gif Zo en dan gaan we nu weer even lekker ongenuanceerd onderbuiken over Griekenland, die aartsluie knoflookenclave in verval en tevens wormvormig aanhangsel van de EU. Aan het woord is Ruard Wallis de Vries, werkzaam bij de Europese Commissie maar momenteel op sabbatical om over Griekse huisjes te bloggen. Zeg Ruard, jij als ambtenaar in Brussel weet zeker wel wat er met al die miljarden taxpoet gebeurd die met treinladingen gelijk richting Athene gaan? "Ja hoor, die verdwijnen vooral in de zakken van ontelbaar schimmige consultants en minibedrijfjes. Is heel normaal daar. Overal op de eilanden staan niet afgebouwde bouwwerken met een EU-vlag. Niemand weet hoe die geldstromen precies lopen." Ah zo. Lekker weer. Maarre, hebben ze geen controlerende organen dan? "Moehaha! Beste man, minimaal de helft van al het geld dat omgaat in Griekenland is zwart geld. Iedereen doet er aan mee. Zwembadbelasting is een hoax. Cardiologen verdienen op papier 25 ruggen per jaar. Yeah right!" Wow, niet te geloven. En daar betalen wij aan mee? "Het grote probleem is het gigantische overheidsapparaat. Cliëntelisme is helemaal de bom hier. Grote partijen charteren al decennialang vliegtuigen die in het buitenland wonende Grieken het land invliegen om te stemmen bij landelijke verkiezingen. Privatiseren gaat niet want vakbonden zijn de baas." De tiefus. Verder nog iets Ruardmans? "Ja, die fokking hypocriete Grieks-orthodoxe kerk. Die bezit half Griekenland maar hoeft nergens belasting voor te betalen. Priesters zijn in feite staatsambtenaren." Nou, we weten weer genoeg. Nu nog hopen dat Jan Kees - we gaan er winst op maken - de Jager snel het licht gaat zien. Top 5 Griekenlandfaals hier. Volledige artikel daarrr. Psst Ruard, wanneer begin je weer in de EC?

Reaguursels

Inloggen

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:23
Je beschuldigt @parsons van dingen die hij helemaal niet gezegd heeft. Je legt hem woorden in de mond. Doe een linkje ter staving van je bewering of trek hem in.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 20:36

Zow, toch weer nog meer ontluisterend... Tnx.

hotmint | 17-11-11 | 20:03

Griekenland uit de treuro zetten.

Bataaf | 17-11-11 | 12:03

@7anPau1 | 17-11-11 | 09:57

Nee, ze hebben toch echt miljarden taxpoet gebeurd !! :-)

Betweetert | 17-11-11 | 10:42

De huidige situatie in een notedop: Je buurman zit al een tijdje op zwart zaad omdat ie niet goed met geld kan omgaan en geen werk heeft. Hij dreigt nu samen met vrouw en kinderen het huis uit te moeten. Toch wil je, in het belang van de straat en uit saamhorigheidsgevoel de buurman helpen en je regelt financiele hulp voor hem. Aanvankelijk wil ie dat helemaal niet, maar je blijft hem overtuigen dat dit beter voor hem is. Hij zal die lening aan moeten, of ie wil of niet. Maar bij geld is hij helemaal niet gebaat, meer schuld lost het probleem immers niet op. Ok, hij kan nog even in het huis blijven, maar meer dan dat is het niet. Dan komt het besef bij de buurman dat ie het geld toch niet in ontvangst wil nemen. Toch duwen we hem dat geld door de strot, want goed voor moeders en voor de kids...... denk je dat deze oplossing ooit gaat werken? Wat zou wel werken? Zorgen dat ie werk gaat zoeken. Zijn schulden in kaart brengen en werken aan een oplossing hiervan. Iets anders werkt niet. Eenmalig (gratis) geld geven werkt ook niet, want dat werkt slechts tijdelijk. Het roer mmoet om daar! Zo niet, dan staan ze in de kou, simpel. Dan moeten ze de straat uit en op zoek naar een andere woning, die van de uitkering wel betaald kan worden. En ook dat is eigenlijk geen echte oplossing. Griekenland moet zelf willen, anders is het water naar de zee dragen. En u en ik betalen fors mee! En bent u over 20 jaar aan de beurt voor uw eigen gespaarde en betaalde pensioen, dan is de pot ineens leeg. Met dank aan de onze regeringsleiders die zo nodig bij elkaar in een straat moesten wonen, kost wat kost.

Betweetert | 17-11-11 | 10:38

'wat er met al die miljarden taxpoet gebeurT'; Sukkel.

7anPau1 | 17-11-11 | 09:57

"weet zeker wel wat er met al die miljarden taxpoet gebeurd..." Ga je schamen Brusselmans. D=T.

Stands With a Fist | 17-11-11 | 09:31

enige punt waar ik het mee eens ben is het hopen op het moment dat de jager het licht gaat zien.
ik ben echter somber gestemd. die man is stommer dan stom

surfsurf | 17-11-11 | 09:09

Misscihen nogmaar een paar ngo opzetten in spanje en portugaal verdien ik ook een keer aan de crises.

Ga maar aan het werk geen geld uitgeven maar gewoon geld verdienen om de grieken te kunnen betalen. Zo hoort het toc kees jan en wij hebben geen tijd om een horlge te kopen sterker nog geen geld om een horloge te kopen.

dolffie | 17-11-11 | 09:02

Hulde @ Cartwright die de nauwelijks verborgen agenda van one trick lieden als Parsons doorziet en op, welliswaar grove wijze, weet te duiden.

Superior Bastard | 17-11-11 | 08:53

@drenkeling69 | 17-11-11 | 08:18
Geen bewijs, geen misdaad.

kipfilét | 17-11-11 | 08:19

Alsof dit nieuws is? Ome Gerrit (Zalm) en consorten wisten dit toch al lang toen ze ons de euro in joegen?!

drenkeling69 | 17-11-11 | 08:18

En ik jaaarenlang denken dat we nog heel wat konden leren van die 'relaxte' zuidelijke mañana-mañana cultuur...
-
NOT!

Ahasveros | 17-11-11 | 07:55

De Griekse overheid is inderdaad te groot. Dat geldt overigens ook voor de Nederlandse overheid, maar Nederland heeft een veel grotere en betere economie. Het voordeel van deze crisis is overigens wel dat er versneld orde op zaken wordt gesteld in Europa en ook goed is dat er meer Europa komt. Alleen als sterk blokk kan Europa de concurrentie met de rest van de wereld aan.

EUgenio | 17-11-11 | 07:49

-weggejorist-

STOP EUSSR | 17-11-11 | 07:49

@boeglul | 17-11-11 | 01:35
Indien de cijfers kloppen mag die aannemer wel een achter zijn oor krabben.
"Hij kreeg een nieuwe tuin en een nieuwe dakkapel, en liet een schilder komen en zijn keuken verbouwen. Volgens het OM kreeg hij voor ongeveer 80.000 euro aan diensten. In ruil daarvoor bevoordeelde hij Janssen de Jong bij aanbestedingen. Dat heeft de provincie ruim 19.000 euro gekost. S. moet dat bedrag terugbetalen."
80.000 euro weggeven en een kleine 20.000 euro voordeel behalen?
Hier klopt iets niet.
Opnieuw onderzoeken dan maar.

kipfilét | 17-11-11 | 07:36

@Stormageddon | 17-11-11 | 00:50
En het is nog mooi geworden ook, wel slordig van Beatrix dat ze mij helemaal niet gegroet heeft # care

kipfilét | 17-11-11 | 07:27

De pinautomaat bij de buurtbakker doet het weer niet. Kloteapparaten.

rara | 17-11-11 | 06:57

Tot laters, ik moet weer aan de slag, OUT!

Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:53

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:42
Ik denk dat die barstende bom niet meer ver weg is.
De ontsteker staat al jaren op scherp en de achterlijken blijven maar op het explosief zitten.
Sterker nog het wordt als redmiddel aangeboden: "Meer Europa om uit de problemen te komen".

Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:47

Oud nieuws dit.

maruyama | 17-11-11 | 06:47

@Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:37
Tot de bom barst.
En barsten doet die ooit, en dan zijn de rapen gaar.

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:42

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:32
Als ik het zelf inschat komen we in een vette recessie terecht.
Het klein en middenbedrijf krijgt klappen, toenemende werkeloosheid en alle gevolgen van dien.
En maar doorgaan luitjes met de grote illusie van de EUSSR.

Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:37

@Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:30
Hopelijk heeft die zich nu ook misrekend.
Maar dat zal wel niet, die voorspelling kan iedereen maken.

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:32

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:27
Mogge Che,
Windkracht 12 is er niets bij.
Onze Premier heeft het al aangekondigd.

Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:30

@Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:24
Mogge Sjeng,

Normaal komt na regen zonneschijn.
Maar ik vrees dat er nu na de regen nog een regelrechte storm achterna komt.

Che_cuevara | 17-11-11 | 06:27

Mogguh @ All,
Volgens onze politici gaat het toch goed, we verdienen er met zijn allen € 1750,- per jaar aan, per persoon ( wel niets van gemerkt) en we krijgen de leningen met winst terug volgens Jan Kees.
En volgens ons Politiek correctie journaille moeten we solidair zijn, dit is blijkbaar altijd een soort eenrichtingsverkeer.

Sjeng de helle | 17-11-11 | 06:24

Mogge @all,

Terug met die Gulden.
EU hervormen tot een handelsverdrag en misschien en gezamenlijke economische visie.
EU parlement ontmantelen, die moeten zich niet bemoeien met intern aangelegenheden.
Dan kan het nog wat worden.

Che_cuevara | 17-11-11 | 05:18

'gewauwel'

boeglul | 17-11-11 | 03:53

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28 |

Ik vind varen prima. Dit ziet er echt prachtig uit. Voor bijna driehonderd Euro vanuit Schiphol richting Tromso is best te doen... Ik ga m'n agenda eens bekijken.

boeglul | 17-11-11 | 03:28 |

Ik ken reaguurder Parsons vooral als iemand die zich kritisch uitlaat over de Islam. Iets dat in mijn opinie ieder weldenkend zou moeten doen. Simpel en alleen omdat de feiten voor zich spreken. Racisme is niet iets dat ik met hem zou associëren maar ik reaguur hier dan ook nog niet zo lang.

Davidson | 17-11-11 | 03:50

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28 |

Ik vind varen prima. Dit ziet er echt prachtig uit. Voor bijna driehonderd Euro vanuit Schiphol richting Tromso is best te doen... Ik ga m'n agenda eens bekijken.

boeglul | 17-11-11 | 03:28 |

Ik ken reaguurder Parsons vooral als iemand die zich kritisch uitlaat over de Islam. Iets dat in mijn opinie ieder weldenkend zou moeten doen. Simpel en alleen omdat de feiten voor zich spreken. Racisme is niet iets dat ik met hem zou associëren maar ik reaguur hier dan ook nog niet zo lang.

Davidson | 17-11-11 | 03:50

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28 |

Ik vind varen prima. Dit ziet er echt prachtig uit. Voor bijna driehonderd Euro vanuit Schiphol richting Tromso is best te doen... Ik ga m'n agenda eens bekijken.

boeglul | 17-11-11 | 03:28 |

Ik ken reaguurder Parsons vooral als iemand die zich kritisch uitlaat over de Islam. Iets dat in mijn opinie ieder weldenkend zou moeten doen. Simpel en alleen omdat de feiten voor zich spreken. Racisme is niet iets dat ik met hem zou associëren maar ik reaguur hier dan ook nog niet zo lang.

Davidson | 17-11-11 | 03:50

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28 |

Ik vind varen prima. Dit ziet er echt prachtig uit. Voor bijna driehonderd Euro vanuit Schiphol richting Tromso is best te doen... Ik ga m'n agenda eens bekijken.

boeglul | 17-11-11 | 03:28 |

Ik ken reaguurder Parsons vooral als iemand die zich kritisch uitlaat over de Islam. Iets dat in mijn opinie ieder weldenkend zou moeten doen. Simpel en alleen omdat de feiten voor zich spreken. Racisme is niet iets dat ik met hem zou associëren maar ik reaguur hier dan ook nog niet zo lang.

Davidson | 17-11-11 | 03:49

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28 |

Ik vind varen prima. Dit ziet er echt prachtig uit. Voor bijna driehonderd Euro vanuit Schiphol richting Tromso is best te doen... Ik ga m'n agenda eens bekijken.

Davidson | 17-11-11 | 03:43

Davidson | 17-11-11 | 03:16

sympathiek

boeglul | 17-11-11 | 03:31

@Davidson | 17-11-11 | 03:22
Oslo is matig. Als je geen kennissen hebt in de hoofdstad die je op sleeptouw nemen is er in Oslo niks te beleven.
In Trondheim is het al beter, maar de echte losbandigheid begint zo'n beetje in Tromsø en gaat door tot Kirkenes.

Een van de aardigste manier om dat bereizen (als je van de zee houdt) is via de Hurtigruten. www.hurtigruten.com/

Stormageddon | 17-11-11 | 03:28

Davidson | 17-11-11 | 03:16

Misschien is hij gewoon boos vanwege het gemakkelijke, kortzichtige en racistische gewouwel van een zekere parsons. Indien dat het geval is, beschouw ik Pa Cartwright als een symphatiek persoon.

boeglul | 17-11-11 | 03:28

Stormageddon | 17-11-11 | 03:11 |

Ik ben er nog nooit geweest, en ken behalve Zweden Scandinavië eigenlijk ook niet echt. De vrouwen daar zullen wel wel net mooi zijn als in het buurland. Misschien toch maar een keer overwegen om mijn belachelijke voordelen -uit een roman nota bene, eens opzij te zetten. Bedankt voor de tip, want zonder drank en tabak is het toch wat minder... Ik wilde wel een keer naar Oslo gaan, maar een vriendin zei laatst dat het daar ontzettend saai is.

Davidson | 17-11-11 | 03:22

Nocturne:
We worden aan de onderkant aangevreten door parasieten en aan de bovenkant uitgeperst door regenten die die parasieten ook nog eens faciliteren.
En gehoorzamen die regenten niet dan worden we nog brutaler en sneller beroofd dan de meer geleidelijke afpersing die in het masterplan voorzien is.

WirMachenMusik | 17-11-11 | 03:22

Pa Cartwright | 17-11-11 | 03:06 |

Ik continu? Ik heb geen morele vinger, en ben meestal ook vrij selectief qua topic keuze... Een aantal zaken liggen mij aan het hart en daar blijf ik rechtlijnig over al is het aanpassen van een visie juist een teken van sterkte, in sommige gevallen. Het is overigens uw goed recht maar Breivik gaat toch wel erg ver. Al ken ik uw precieze motivatie natuurlijk niet.

Davidson | 17-11-11 | 03:16

@Davidson | 17-11-11 | 03:05
Ach, ik ben er een keer of 5 geweest, ik heb me er nooit verveeld. Het enige nadeel vond ik de belachelijke hoge prijzen voor alcohol en tabak, maar hoe noordelijker je gaat, hoe goedkoper het wordt dankzij de smokkel vanuit Rusland. Ik vind het wel een mooi land, dat Noorwegen. Leuke vrouwen ook, qua neukbaarheid.

Stormageddon | 17-11-11 | 03:11

Redden kan een overheid niet, hooguit heel duur op de pof uitstellen. (tot na de verkiezingen,over perverse prikkels gesproken) En die double dip die in 2008 na al die bailouts en stimuleringen duidelijk was komt, want het bailout-geld is nu op.

seven | 17-11-11 | 03:08

@ Davidson | 17-11-11 | 03:00
"continu" zeg jij?
Wel, ik spreek het – en dat doe ik niet graag – louter & alleen uit naar één persoon, en dat is die parson.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 03:06

Stormageddon | 17-11-11 | 03:03 |

Lol! Misschien een beetje kortzichtig, maar na het lezen van Hermans heb ik altijd al het idee gehad dat ik Noorwegen moet vermijden. Er is niets voor mij daar.

Davidson | 17-11-11 | 03:05

@Davidson | 17-11-11 | 02:51
Mooi plekje hoor, Breivik. Is het te koop?
g.co/maps/dzpm2

Stormageddon | 17-11-11 | 03:03

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:56 |

Klopt gast, maar dan ook niet continu met dat zelfverklaarde morele vingertje gaan wijzen hypocriet. Je lijkt de oppositie wel. Bovendien zegt zo'n walgelijke vergelijking veel over de persoon achter het reaguursel.

Davidson | 17-11-11 | 03:00

@ Davidson | 17-11-11 | 02:51
Ik moet helemaal niets gast.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:56

Stormageddon | 17-11-11 | 02:44 |

Ik moet zo'n abbo ook maar eens nader bekijken. Precies, dat rijtje maakt het wel waard om tv te kijken... Maar de PO of onze commerciële zenders bijvoorbeeld.

Davidson | 17-11-11 | 02:55

Niet om lullig te doen maar wat als we Griekenland gewoon afgraven om de dijken op de hogen? We hebben er ten slotte zelf voor betaald en zo hebben we er nog iets aan.

De Veerboot | 17-11-11 | 02:54

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:48 |

Jeetje, Breivik?! Pa moet niet zo demoniseren...

Davidson | 17-11-11 | 02:51

@ pius | 17-11-11 | 02:46
Twijfelen doe ik niet. Jeuken, dat wel.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:50

pius | 17-11-11 | 02:44 |

Met Cruijff als Themistocles.

Davidson | 17-11-11 | 02:50

@ boeglul | 17-11-11 | 02:42
Vanzelfsprekend. "Wreed maar noodzakelijk om Nederland en Europa te redden van moslims en multiculturalisme." lalt die parsons dan.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:48

Ik ga maar eens pitten. Morgen om half twaalf beginnen.

En ik haat vroeg opstaan.

pius | 17-11-11 | 02:48

@boeglul | 17-11-11 | 02:42
Is dat zo? Kom maar op met die link. Ik wacht.

Parsons | 17-11-11 | 02:47

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:39

Hoezo twijfel je?

pius | 17-11-11 | 02:46

Over griekse drama's gesproken. Van Gaal naar Ajax.

Metaxa!

pius | 17-11-11 | 02:44

@Davidson | 17-11-11 | 02:24
Tja, ik bekijk alles wat ik wil kijken inderdaad ook via internet, maar ik heb zo'n combi-abonnement dus die TV ontvangt sowieso het kabelsignaal en dan schakel je toch in op zenders waar wel eens wat van niveau te vinden is (BBC, Discovery, NatGeo, WDR, van die dingen).

Stormageddon | 17-11-11 | 02:44

@ Parsons | 17-11-11 | 02:36

Gast, de AIVD houdt jou onder een strikte monitoring, waarom denk je dat dat is?

Nou nou?

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:42

Parsons | 17-11-11 | 02:36

Toch was jij één van de eersten hier die dat manifest van Breivik kon duiden. Stond je op zijn maillist?

boeglul | 17-11-11 | 02:42

Davidson | 17-11-11 | 02:39

Ghe geh;)

pius | 17-11-11 | 02:41

pius | 17-11-11 | 02:35 |

Ik als single ook niet hoor, zeker niet in A'dam. Ik denk dat het bewaren van een zekere afstand het antwoord op viagra is voor vrouwen.

Davidson | 17-11-11 | 02:39

@ pius | 17-11-11 | 02:33
Dus 'fantasie' it is. Ik twijfel.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:39

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:28

Zet door, laat je niet van de wijs brengen! Ik kan je niet echt meer volgen maar who cares!

boeglul | 17-11-11 | 02:39

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50
Keep on dreaming racist.

Parsons | 17-11-11 | 02:36

Davidson | 17-11-11 | 02:29

Tsja. Ik heb persoonlijk niet te klagen momenteel maar laten we zeggen dat viagra voor de verkeerde sekse ontwikkeld is.

pius | 17-11-11 | 02:35

boeglul | 17-11-11 | 02:25 |

Ik eigenlijk ook. Europa valt immers niet te vergelijken met een land. Hoe graag ze dat ons ook willen laten geloven. Solidariteit kent wel degelijk grenzen in dit compleet uit de hand gelopen project/nieuwe religie.

Davidson | 17-11-11 | 02:34

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:28

Echt wel. Al stond de werkelijkheid in schril contrast tot de fantasie.

Dus ik ben er vrij snel weer mee gestopt.

pius | 17-11-11 | 02:33

pius | 17-11-11 | 02:21 |

Tja, na die opmerking van jou visualiseerde ik het direct weer... en verdomd spijker, kop en raak. Ze wilde wel maar plotseling niet meer iedere dag.

Davidson | 17-11-11 | 02:29

@ pius | 17-11-11 | 02:24
Horseshit, als jonge man droomde jij helemaal niet van hoeren neuken.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:28

De Dansende Kater ® | 17-11-11 | 02:23

Ik word elke dag geconfronteerd met de waarheid. Daar is niets links aan geloof mij;)


pius | 17-11-11 | 02:26

Davidson | 17-11-11 | 02:18

Daar denkt de limburger Geert iets anders over.

boeglul | 17-11-11 | 02:25

Als jonge man droomde je van hoeren neuken nooit meer werken maar na verloop van tijd is nooit meer neuken, keihard werken het enige wat je rest.

Geef die Grieken eens ongelijk.

pius | 17-11-11 | 02:24

Stormageddon | 17-11-11 | 02:05 |

Ik kijk tegenwoordig alles via internet. Mijn digitenne heb ik onlangs ook opgezegd. Je kunt daar tegenwoordig toch alles vinden, en het aanbod van onze tv is gewoon om te huilen op vrijwel alle niveau's. Ik mis alleen National Geopgraphic -wanneer die breedlachende hondenvriend er niet op is en Match of the Day.

Davidson | 17-11-11 | 02:24

@ Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 02:18
???

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:23

pius | 17-11-11 | 02:12
Jij, ouwe knoest, omkapselt elke Marokkaan.
Wist je dat links-heid in zekere zin goedgelovigheidheid is?

Ik zou bèst links willen zijn, maar de waarheid is zo keihard..

De Dansende Kater ® | 17-11-11 | 02:23

Davidson | 17-11-11 | 02:18

LOL@laatstezin

pius | 17-11-11 | 02:21

[!]@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50
Neem dit stompzinnige en onware comment terug, idioot.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 02:18

pius | 17-11-11 | 02:04 |

Tricky...;) Dat kunnen namelijk een paar onderwerpen zijn, maar ik heb wel een idee.

Dank u, ik doe mijn best. Voor een relatie ben ik sowieso vrij kieskeurig en nogal eigenzinnig, maar wanneer het je overkomt zijn die principes ook weinig meer waard. Klopt, wanneer de vrouwen eenmaal vertrouwd zijn geraakt op een manier die moeilijk valt te verklaren in een paar regels, zijn ze liever bij je dan onder, boven of langs je.

boeglul | 17-11-11 | 02:05 |

Dat moet haast wel. Maar zo gaat dan nou eenmaal in een solidair land, de sterkere provincies trekken de zwakke. Dat proberen ze nu in Europa ook.

Davidson | 17-11-11 | 02:18

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 02:12

Limburg lijkt me ver genoeg.(steunt Pa Cartwright)

boeglul | 17-11-11 | 02:16

Zou 'Hoeren neuken nooit meer werken' een vertaling uit het Grieks zijn.

Je vraagt het je af.

pius | 17-11-11 | 02:16

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:05
Dank je wel. Je mag mij stom vinden. Blijf dat vooral doen als je daar redenen voor hebt. Ook als je er geen redenen voor hebt, dat vind ik ook prima. Je bent je eigen baas over je eigen gedachten en meningen. Houden zo.

Maar (als tip, niets meer dan dat), hou vooral je eigen mening over belangrijker dingen dan mijn tekstjes hier. Wat ik vind is niet belangrijk. Ik heb je niks te bieden en ik neem je niks af. Er zijn instanties en personen die dat wel doen.

Stormageddon | 17-11-11 | 02:14

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:08

Ik heb het hier al heel vaak geplempt hoor. De zoekmachine is mijn bewijs. Ik ben Jongerenwerker. Sinds kort op een der lastigste locaties die er zijn.

En wie er denkt dat ik een geitenwollensok ben nodig ik gaarne uit om een keer met mij mee te draaien.

Vooroordelen kun je alleen irl de nek omdraaien natuurlijk.

pius | 17-11-11 | 02:12

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:08
Donder op, idioot. Naar Griekenland, als het even kan.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 02:12

@ pius | 17-11-11 | 02:04


Kom kom Pius, Davidson laat iets van zichzelf zien. Zou jou sieren hetzelfde te doen.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:08

Is het woord pijpen al gevallen vanavond?

pius | 17-11-11 | 02:08

Stormageddon | 17-11-11 | 02:01

Ach, het word een hype natuurlijk maar wat hij doet vind ik geweldig. Hij is meester over de energie en helpt er mens en hond mee.

Daar is niets kwakzalverigs aan.

pius | 17-11-11 | 02:06

@Davidson | 17-11-11 | 01:58
Je hebt op zich gelijk, maar daarmee mis je dan wel programma's en documentaires die wel de moeite waard zijn. Ik vind het ook vervelend dat ik die zender tegenwoordig niet meer zomaar kan opzetten en midden in een goed programma val, maar dat zij zo. Ik raadpleeg wel gewoon de gids op de internetz. Het is moeilijk die hondenlul te vermijden, maar het kan wel.

Stormageddon | 17-11-11 | 02:05

@ Stormageddon | 17-11-11 | 02:01
Ik vind jou stom, geen idee waarom, maar deze plemp vind ik briljant.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 02:05

Davidson | 17-11-11 | 02:00

Toch denk ik dat die gasbel ons veel meer opgeleverd heeft.

boeglul | 17-11-11 | 02:05

Davidson | 17-11-11 | 01:57

Dat is knap zeg, en dan er nog bij werken. Kudoo's.

Misschien is dat single blijven toch niet zo'n slecht idee voorlopig. Vrouwen zeuren nu eenmaal meer om tijd dan om seks. betreurenswaardig maar waar.

En wat mijn werk betreft,

Ik bevind mij dagelijks en avondlijks tussen het favoriete gespreksonderwerp van de gemiddelde geenstijlreaguurder.

Dan weet u genoeg denk ik.

pius | 17-11-11 | 02:04

@pius | 17-11-11 | 01:56
Cold reading & common sense verkopen als geniale kunst maakt op mij geen enkele indruk. Kwakzalvers en paranormale genezers doen dat al eeuwen. Ik vind het knap (en immmoreel, maar dat terzijde) dat ze daarmee onbenullige lieden fortuinen uit de zak weten te kloppen, maar dat een serieuze organisatie op het gebied van natuurwetenschappen daarmee geassocieerd wenst te worden vind ik persoonlijk wat te ver gaan.

Stormageddon | 17-11-11 | 02:01

Stormageddon | 17-11-11 | 01:

Verdomme. Ik heb je alinea verkeerd gelezen. Excuses dus. Ik neem mijn woorden terug.

We moeten wel fair and balanced blijven natuurlijk;)

pius | 17-11-11 | 02:00

boeglul | 17-11-11 | 01:52 |

Klopt, maar ik denk dat we er op nationaal niveau ook flink van geprofiteerd hebben. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het nu grotendeels treurnis is daar.

Davidson | 17-11-11 | 02:00

Stormageddon | 17-11-11 | 01:52 |

Lol. Die Cesar komt zo vaak voorbij dat ik die reclame zender maar links heb laten liggen.

Davidson | 17-11-11 | 01:58

pius | 17-11-11 | 01:49 |

Europese Studies (een Eurofiel in wording kuch kuch) en Politicologie. Ik zou eigenlijk ook meer tijd moeten hebben als single. Een relatie zonder daadwerkelijk bij elkaar te wonen kun je beter op elkaar afstemmen -wat weer tijd oplevert, dan het leven als single zijnde. Wat voor werk doet u?

Davidson | 17-11-11 | 01:57

pius | 17-11-11 | 01:56

snapt snap je

pius | 17-11-11 | 01:56

Stormageddon | 17-11-11 | 01:52

De dogwhisperer is natuurlijk geniaal. Maar daar snap een onbewuste levensvorm zoals jij, je laatste alinea indachtig, natuurlijk geen ene typhus van.

Om in jouw gebruik van taal te blijven.

pius | 17-11-11 | 01:56

Davidson | 17-11-11 | 01:49

Een hoop stank maar ook een prachtige Veluwe. Vergeet ook niet hoeveel gas opbrengsten gemoeid waren bij het schadeloos stellen van Limburg.

boeglul | 17-11-11 | 01:52

@boeglul | 17-11-11 | 01:47
Martin Gaus komt uit Limburg? Ik vind hem overigens minder irritant dan die kloothommel die blijkbaar National Geographic heeft opgekocht, the Dog Whisperer.

Fluisteraars kunnen sowieso niet op mijn sympathie rekenen, tenzij ze hun stembanden hebben verloren aan kanker, maar dan hebben ze vaak zo'n apparaatje.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:52

boeglul | 17-11-11 | 01:47

De laatste limburgse ridder. Die valt in het niet bij de laatste der Mohikanen.

Laat ik het daarop houden.

pius | 17-11-11 | 01:51

Davidson | 17-11-11 | 01:43

Het merendeel word s'nachts geproduceerd. Ik ben nu eenmaal laat klaar. En overdag kan ik ook wel een beetje plempen met goed fatsoen maar niet teveel. maar je zou juist meer tijd moeten hebben als single. Vrouw pius word niet altijd blij van mijn virtuele escapades:)

Welke studies doe je als ik zo vrij mag zijn?

pius | 17-11-11 | 01:49

boeglul | 17-11-11 | 01:47 |

Vergeet vooral maar wat die mijnbouw ons heeft opgeleverd...

Davidson | 17-11-11 | 01:49

pius | 17-11-11 | 01:37

We hebben die procincie één keer met heel veel belastinggeld geholpen (na het sluiten v/d mijnen).
We kregen Wilders en Gaus als dank.

boeglul | 17-11-11 | 01:47

pius | 17-11-11 | 01:37

We hebben die procincie één keer met heel veel belastinggeld geholpen (na het sluiten v/d mijnen).
We kregen Wilders en Gaus als dank.

boeglul | 17-11-11 | 01:46

@Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:35
Wie zegt dat ik in de rest van de wereld wel red? De hele wereld is toch kut? Nou dan!

Stormageddon | 17-11-11 | 01:45

Stormageddon | 17-11-11 | 01:42

Prima reden. Beetje misantropisch maar ik kan me er best in vinden.

Akkoord.


pius | 17-11-11 | 01:45

pius | 17-11-11 | 01:38 |

Waar haalt u de tijd vandaan... Ik probeer ook te plannen, maar dat lukt me toch niet. Ik zit aan bijna duizend plempsels over een jaar, geloof ik, naast me twee studies en 24 - 30 uren die ik wekelijks werk... Misschien dat mijn 1,5 jarig jubileum als single er iets mee te maken heeft... Had ik maar meer tijd.

Davidson | 17-11-11 | 01:43

@pius | 17-11-11 | 01:34
Nee, ik doe niet aan meetings. Ik vind mensen niet leuk. Mensen vinden mij ook niet leuk. Ik wil dat graag zo houden en niet het risico lopen dat mensen mij opeens leuk gaan vinden of (en dat vind ik veel erger) dat ik andere mensen opeens leuk ga vinden.
Om je vraag voor te zijn: ik vind dat erger omdat je daarmee altijd bedrogen uitkomt; en daarmee heb ik alleen mezelf en niet die ander. Capice?

Stormageddon | 17-11-11 | 01:42

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:35 |

Weet ik alles van, maar ze maken het je hier steeds moeilijker om echt te investeren in jezelf... Het kost een berg en je ziet er verhoudingsgewijs verdomd weinig voor terug.

Davidson | 17-11-11 | 01:39

Davidson | 17-11-11 | 01:37

Dank u. En dan werk ik ook nog 50 uur per week en heb een mooie vriendin.

Kwestie van plannen;)

pius | 17-11-11 | 01:38

pius | 17-11-11 | 01:25 |

Klopt, dit podium verleent zich niet voor essay's. En in een kort stukje ben je nou eenmaal eerder geneigd om te generaliseren; het lijkt wel Twitter. Een paar duizend reaguursels naast uw activiteiten hier? Impressive.

Davidson | 17-11-11 | 01:37

boeglul | 17-11-11 | 01:35

Limburg word het nieuwe Griekenland. Mark my Gyros.

pius | 17-11-11 | 01:37

@zovoklets | 17-11-11 | 01:30
Tja, ik ben boer noch Drent dus waarom je dat aan mij richt is mij een raadsel. Als belastingbetaler vind ik het wel verfrissend dat een overheidsproject betreffende cultuur en nieuwbouw blijkbaar op tijd en binnen budget kan. Althans, in Drenthe schijnt het te kunnen. In Amsterdam niet. Dat vind ik opvallend.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:36

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:28

Dank Lewis. Jouw botte bijl bekoort mij ook omdat er toch een zekere fijnzinnigheid inzit.

En dat is een gave.

pius | 17-11-11 | 01:36

@Stormageddon | 17-11-11 | 01:33
Nooit gehoord van twee studies doen? Jij zou het niet redden in Griekenland, trouwens.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:35

Stormageddon | 17-11-11 | 01:27

Ach. Ik ben verre van een toetsenbordheld. Vraag maar aan vraagstaart bijvoorbeeld.

En als je hem niet gelooft kom dan eens naar een reaguurders meeting. Lijkt me erg gezellig.

Kan jij een beetje over computerprogramma's lullen met je medenerds terwijl het vrouwelijk schoon zich aan mij vergaapt en de portier mijn blik angstvallig vermijd.

Wat dacht je daarvan. klinkt goed of niet.




pius | 17-11-11 | 01:34

Stormageddon | 17-11-11 | 01:30 |

Nee, dat raad ik je niet aan. Niet dat er iets mis mee is... Dat werk moet immers ook gedaan worden. Of via je ouders of gewoon werken, maar dan wel ergens waar je een redelijk loon krijgt en dat het enigszins relevant is voor je cv.

Davidson | 17-11-11 | 01:34

@Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:29
Volgens mij en logische deductie kun je niet tegelijk afgestudeerd zijn en tevens student. Dat doet mij toch een beetje pijn aan de hersens.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:33

@Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:29
Volgens mij en logische deductie kun je niet tegelijk afgestudeerd zijn en tevens student. Dat doet mij toch een beetje pijn aan de hersens.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:33

@Davidson | 17-11-11 | 01:24
Dus ik moet gewoon een krantenwijk, vakkenvullen bij de Plus en burgers flippen bij de Mac.
Nou ja, daar is ook niks mee.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:30

@Stormageddon | 17-11-11 | 01:20
Afgestudeerde student dan?

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:29

@pius | 17-11-11 | 01:20
Je hoeft je van mij niet in te houden, hoor. Laat maar komen, die nuanceringen. Zelf ben ik meer het ongenuanceerde type, zo van *Nederland uit de EU nu*.
Een mening als *de EU maakt meer kapot dan Griekenland* is mij al te genuanceerd. Maar dat neemt niet weg dat ik jouw nuancering graag lees.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:28

@pius | 17-11-11 | 01:20
*Proest*
Zelden is zelfhaat beter verwoord. Mooi hoor.

"En ik heb het niet zo op toetsenbordhelden.",
zegt de top-16 GS-reaguurder en twitternerd.

+1 voor zelfspot, de beste eigenschap die een mens kan hebben.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:27

Davidson | 17-11-11 | 01:22

Een reaguurder die niet generaliseert is als een griek die zijn schulden afbetaald;) maar je hebt gelijk natuurlijk.

Verder is het zeker niet mijn blog. Ik ben het niet begonnen noch participeer ik er in enigerlei wijze in.

Op een incidenteel topic en een paar duizend tegels na althans.

pius | 17-11-11 | 01:25

Stormageddon | 17-11-11 | 01:20

Krijgen? Nou dat valt wel mee... Volgens mij denkt iedereen nog steeds dat je bakken stufi krijgt en een kosteloze ov-pas. De realiteit is echter anders.

Davidson | 17-11-11 | 01:24

pius | 17-11-11 | 01:18 |

Niet zo generalisren... Ben je daarom dat blog begonnen?
Ziet er aardig uit maar wat is de meerwaarde?

Davidson | 17-11-11 | 01:22

Stormageddon | 17-11-11 | 01:11 |

Kijk, het geld dat jullie nu besparen door geen meerwerk te hebben gaat naar Griekenland.

zovoklets | 17-11-11 | 01:21

@Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:18
Student... Wow! Die krijgen gratis geld toch? En zo'n kek pasje voor de trein? Moet ik toch eens achteraan dan.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:20

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:18

Voor een beta-nerd heeft hij wel erg veel praatjes. En ik heb het niet zo op toetsenbordhelden.

Maar als jij hem leuk vind zal ik me een beetje inhouden.

What are friends for offcourse.

pius | 17-11-11 | 01:20

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:12

Verkeerde comment, excuus.

Ik begrijp wat je bedoeld waarde lewis. Maar toch ben ik er blij mee. Het gros van de reaguurders bestaat immers uit idioten.

Tel uit mijn winst;)

pius | 17-11-11 | 01:18

@pius | 17-11-11 | 01:14
Stormageddon? Beta-student. Nerd met licht autistische inslag.
Prima gozer, dus, naar mijn idee.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:18

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:12

LOL. Weet jij wie het is dan? Ik ben een beetje kruitloos momenteel.

pius | 17-11-11 | 01:14

@pius | 17-11-11 | 01:11
Je moet de waarde van relativeren nou ook weer niet overschatten.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 01:12

Stormageddon | 17-11-11 | 01:07

Oww. Ok dan. Maar eens kom ik erachter.

pius | 17-11-11 | 01:11

@zovoklets | 17-11-11 | 01:02
Ik zou het niet weten. Drentse turfstekers en boeren wat cultuur bijbrengen, denk ik. Maar dat is het punt niet: blijkbaar kan je een museum op tijd en binnen budget ingrijpend verbouwen. In Amsterdam krijg je toch een ander idee.

Stormageddon | 17-11-11 | 01:11

NR 7 op de minkuddolijst. Ik voel me net een Griekse treinmachinist.

*glundert*

pius | 17-11-11 | 01:11

La Bailaora | 17-11-11 | 01:06

Dat bedoel ik;-)

pius | 17-11-11 | 01:09

pius | 17-11-11 | 01:01
Waarom zou ik de islam erbij halen? Daar gaat het hier toch niet over?

La Bailaora | 17-11-11 | 01:06

Soy yo | 16-11-11 | 21:57 | + 0 -
Ouderenzorg dat is natuurlijk niet de grootste economische motor van een land. Maar we praten wel over miljerden wanneer we het over My Greek oomers paradise hebben.

Einde van de Domheid | 17-11-11 | 01:04

Stormageddon | 17-11-11 |
Moet je daar nou mee?
Is dat een project van de NS om treinen tegen daltarieven te vullen met gedwongen scholieren die liever naar Amsterdamse hoeren gaan kijken?

zovoklets | 17-11-11 | 01:02

La Bailaora | 17-11-11 | 01:00

Ik schrok al. Ik dacht even dat je de Islam erbij ging halen. Maar dit klinkt vrij plausibel;)

pius | 17-11-11 | 01:01

Jullie schieten allemaal op de verkeerden. Natuurlijk zijn er dingen die niet goed gaan in Griekenland. Maar ook in Nl is corruptie en als Nl. morgen aan de zuigtiet moet, dan gaan de Duitsers en Finnen ook alle corruptie schandalen in Nl, zoals die van Burgemeesters ed. om te laten zien hoe slecht Nederlanders wel niet zijn.

volgens mij wordt dit ook nog expres aangewakkerd, verdeel en heers weet je wel?

De werkelijke focus van het probleem bevindt zich toch echt bij de grootbankers en Brussel met zijn megalomane ESM.

La Bailaora | 17-11-11 | 01:00

Het is koerbagh.

pius | 17-11-11 | 01:00

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50

Hij valt best mee pa. Ik heb hem ooit gesproken en het is een hele relaxte gast, en intelligent ook nog.

Hij heeft alleen een pen als een stanleymes. Maar ja beter zo dan andersom vind ik.

Laten we lievv zijn voor elkaar;)

pius | 17-11-11 | 00:59

Avant | 17-11-11 | 00:39 | |

En hoelang heb jij tegen jezelf gelogen? Met je pensioenopbouwspaarplanhypotheekfincancieringvoorlater, terwijl je voor je moeder voor 21,50 een wekelijkse douchebeurt in het verzorgingshuis kon kopen?

zovoklets | 17-11-11 | 00:56

@Parsons | 17-11-11 | 00:46
@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50
Hè ja... Midnight fittie. Leuk.
Gentlemen, place your bets*. Ik zet 10 euro op @Parsons.

*)10% commissie voor ondergetekende.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:54

Stormageddon | 17-11-11 | 00:50

Jij bent toch niet Koerbagh hé?

pius | 17-11-11 | 00:53

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50
Wat een idiote opmerking, Pa Krijswijf. Volkomen onterecht en absurd.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 00:53

@ Parsons | 17-11-11 | 00:46
Kom kom breivikje, iedere niet-blanke moet toch gewoon dood in jouw optiek?

Tja, lijkt me ook knap kudt om terug te lezen, maar dát is wél waar jij voor staat knul.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:50

Ook goed nieuws: de verbouwing van het Drents Museum, inclusief ondergrondse nieuwbouw die bijna 50% van het bestaande oppervlak beslaat, is opgeleverd en vanmiddag geopend door heure majesteit. Op tijd en binnen het vooraf begrote budget.

Dan doen ze in Amsterdam met het Stedelijk en Rijksmuseum toch iets niet helemaal goed. Het kan dus wel.
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/68713/drents-...
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/inhetnieuws?N...

Daar kunnen ze (om on-topic te blijven), behalve in Amsterdam ook in Griekenland ook nog wat van leren.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:50

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:45

Dat zijn ze bij Foxnews ook. En dat kijkt hij heel de dag.

Vandaar.

pius | 17-11-11 | 00:50

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:34
Waarom begin je over dood? Je racistische fantasie?

Parsons | 17-11-11 | 00:46

Stormageddon | 17-11-11 | 00:38 | + 0 -
Yay !!

Rammstein | 17-11-11 | 00:46

@Stormageddon | 17-11-11 | 00:41
Weet je wie er ook smakelijke teksten kon produceren? Nee, hè? nou... Mozart! Die had zo een heerlijke open blik, die mens. Trouwens, Theo, daar lag ik ook vaak dubbel om. (van G, di)

AntiSoof | 17-11-11 | 00:45

@ pius | 17-11-11 | 00:43
Waarom?

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:45

Stormageddon | 17-11-11 | 00:38

Plusje voor jou dan maar. We moeten wel fair and balanced blijven natuurlijk.

pius | 17-11-11 | 00:43

@AntiSoof | 17-11-11 | 00:40
Ik snap het volkomen. Ik vond 'm zelfs leuk en dat heb ik zelden bij teksten waar jouw naam onder staat.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:41

@Stormageddon | 17-11-11 | 00:35
Niemand zegt niets over iemand zonder het eerst zelf te weten. Ik geef het toe. Ik zeik vaak. Nee, zonder dollen ik liet me ff gaan. Het was een tekstueel grapje.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:40

Bevestigd dat we al geruime tijd worden voorgelogen door de EU, ECB, DNB, Rutte, Jan-Keesje en al die andere clowns. Liegen & bedriegen is niet alleen een talent van de Grieken...

Avant | 17-11-11 | 00:39

E Rectus Magnificus

Waarom mag een Griekse treinmachinist geen 100k verdienen?

zovoklets | 17-11-11 | 00:36

@AntiSoof | 17-11-11 | 00:30
It takes one to know one.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:35

@ Parsons | 17-11-11 | 00:33
Ook allemaal dood. Hahahaahahahahahahaah. Jij breivikje. Hahaahhahahahahahaahhhhahahahhahhahaaa

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:34

Cardiologen verdienen daaar € 25K en ik las een tijdje terug iets over treinmachinisten die tot maximaal (zit u goed) € 100K krijgen. ls ik dan lees dat dit allemaal met taxfree regelingen te maken heeft dan zeg ik knal maar uit Europa en dan zien we later de schade wel.

E Rectus Magnificus | 17-11-11 | 00:34

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:30
Turken ma. Turken!

Parsons | 17-11-11 | 00:33

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:28
Stormageddon is inderdaad een zeikerd.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:30

@ Parsons | 17-11-11
Ja. Dan gaan alle Marokkanen dood. Hahahhaahahahahahahahahahahahahah

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:30

Maar als we Griekenland niet redden...

Toch?

Hahaha.

Parsons | 17-11-11 | 00:29

Stormageddon moest gewoon even plassen, niet zo flauw nou gasten.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:28

@Stormageddon | 17-11-11 | 00:24
Wat zeg je nu? O. Nou ja. Oud geleerd is jong niet geweten zullen we maar zeggen.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:26

Stormageddon | 17-11-11 | 00:24

Zit je ook op twitter? laat me raden. Neil Lachman?

pius | 17-11-11 | 00:25

@ Stormageddon | 17-11-11 | 00:24
#care

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:25

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:19
Joh? Meen je dat nou? En ik maar denken dat die twitter-roddelnicht geheel en al oprecht is. Man man man, wat een deceptie.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:24

nicks nuttig | 17-11-11 | 00:18

Voor iemand met zo'n nick zeg je best nuttige dingen;)

Slaap goed!

pius | 17-11-11 | 00:21

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:12

Beun de haas is daarin de absolute koning volgens mij. Hij likt er zelfs aan.

Ikzelf lik liever aan andere dingen:)



pius | 17-11-11 | 00:20

@pius | 17-11-11 | 00:18
Dat ben ik helemaal met je eens.
@all welterusten out

kipfilét | 17-11-11 | 00:20

@ Stormageddon | 17-11-11 | 00:15
Dat meent ie dus niet hè.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:19

kipfilét | 17-11-11 | 00:14

Ik heb er niets mee te maken hoor in redactionele zin. Maar ik reaguur er wel en ik vind het gewoon een leuk blog.

Ieder zijn mening;)

pius | 17-11-11 | 00:18

@ pius

Ach, in dit universum draait toch alles om uit. Maar ook aan! Uit, Aan. Aan, uit. Zo simpel eigenlijk als je er over nadenkt. Maar ironisch genoeg is dat dus kennelijk ingewikkeld. Sterker nog, het woord 'Ironie' bestaat ten koste van zichzelf, because of it.

/diepgang uit
/slapen aan

nicks nuttig | 17-11-11 | 00:18

@ Stormageddon | 17-11-11 | 00:15
Buzz Lightyear.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:17

Stormageddon | 17-11-11 | 00:15

Jij irriteert mij totaal niet. Ik verwelkom jou komst in de draden met heel mijn hart.

Het virtuele hoogtepunt van 2011 wat mij betreft.

pius | 17-11-11 | 00:17

@pius | 17-11-11 | 00:11
Maar in tegenstelling tot de Griekse schuld kost het helemaal niks. En het irriteert jou 100 keer zoveel.
Mooi.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:15

@pius | 17-11-11 | 00:11
Ik wens jullie wel succes met jullie blog, laat dat duidelijk zijn.

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:12
Kan best, weet ik niet, heb ik die enkele keer dat ik daar geweest ben ook niet op gelet.

kipfilét | 17-11-11 | 00:14

Niet alleen een Griekenland-faal, maar vooral een EU-faal. Weg ermee, met die EU. Eruit stappen, uit die grote geldverslindingsmachine.

Lewis Lewinsky | 17-11-11 | 00:14

@Stormageddon | 17-11-11 | 00:08
Tsja.
Wat ik wel weer leuk vind is dat het allemaal zo gaat. Het is net als de natuur. Soms verhuist een bijenkoningin naar een ander nest omdat ze teveel is. De manntjesleeuwen daarentegen nemen een ander nest in, killen de jungsters en maken eigen nageslacht. En wij mensen doen het dan weer intellectueel. En dat vind ik dan ook wel weer fijn. Geen gedoe en zo.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:14

@ kipfilét | 17-11-11 | 00:10
Die Pius reaguurt daar ook, louter om de fipo's vermoed ik.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:12

Stormageddon | 17-11-11 | 00:08

De reaguurder is een prachtig blog.
Kan niet wedijveren met GS inderdaad maar heeft die ambities ook niet denk ik.

Je hautainiteit is even groot als de Griekse schuldenlast.

En even hardnekkig.


pius | 17-11-11 | 00:11

Die bedruipen zichzelf. Workshopje bij Papandreou.

De Regeering | 17-11-11 | 00:10

@AntiSoof | 17-11-11 | 00:03
Dat kan, ik ben er denk ik 5 x op bezoek geweest.

@Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:04
Zou kunnen ik heb geen zin om mij daar aan te melden, ik wens ze daar veel plezier.

kipfilét | 17-11-11 | 00:10

De Regeering | 17-11-11 | 00:04

En onze hypotheekbubbel kabinetje. Wie gaat die betalen?

pius | 17-11-11 | 00:08

@AntiSoof | 17-11-11 | 00:03
Dat is met alle afgeleide kutblogjes elk met eigen afscheidingen het geval geweest. Er zijn er al tientallen geweest nadat het GSSC ter ziele ging.

Stormageddon | 17-11-11 | 00:08

ganzo | 17-11-11 | 00:03

Pfff. Gun ons nog een jaartje denk ik dan;)

pius | 17-11-11 | 00:07

nicks nuttig | 17-11-11 | 00:04

Das een goeie. Maar of het uitmaakt;)

pius | 17-11-11 | 00:06

@ kipfilét | 17-11-11 | 00:01
Neuh, het vaart rustig richting een dinsdagmiddagroddelkransje over gs-lieden, vermoed ik.

Pa Cartwright | 17-11-11 | 00:04

@ pius

Then again, wij ZIJN het universum. Een soort tolk zeg maar.

nicks nuttig | 17-11-11 | 00:04

Het feit dat er bij elke steen die in een Mediterraan land omgedraaid wordt, er alleen narigheid onderuit kruipt, wisten bestuurders al langer. De dunne schijn die een breed front politici ons voorhoudt dat het de moeite waard is om deze opportunistische subculturen te redden, is een minachting voor ons beoordelingsvermogen. In feite zouden we ons vermogen ook op een externe bank moeten parkeren in evenwicht te raken en geen belasting meer betalen, om in evenwicht te raken. Maarja, we zijn straatjesschoonvegers en hebben een soort financiële smetvrees. Dure aandoening. Daar is in het buitenland vast een remedie voor...

De Regeering | 17-11-11 | 00:04

@kipfilét | 17-11-11 | 00:01
En het is nog een saaie boel daar ook. De afscheidingsbeweging beweegt zich op glad ijs.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:03

@ pius

Ik had al zo'n vermoeden.

nicks nuttig | 17-11-11 | 00:03

@Pa Cartwright | 16-11-11 | 23:56
door dereaguurder wil je niet op je grieks genomen worden

kipfilét | 17-11-11 | 00:01

Davidson | 16-11-11 | 23:56

Inderdaad. Hoogmoed komt voor de val. Kudtzooi;)

pius | 17-11-11 | 00:01

Godskolere; Is er weer zo een stem op radio4 met private-bènking op de redio. Ze zitten er heel dicht op. Ja. Dat merken we.

AntiSoof | 17-11-11 | 00:00

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:54

Ik vrees van niet. Het universum gunt de mensheid geen eervolle aftocht, geen collectieve afscheidsknal denk ik.

Het Mayaeske nieuwe bewustzijn word een langdurige lijdensweg waarin alle karmische schulden moeten worden ingelost.

We are fucked in other words.

pius | 17-11-11 | 00:00

@ me 23.54

Vraag 'het' maar even.

@ nicks nuttig

Ja, dat DEED ik toch?!

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:58

@ganzo | 16-11-11 | 23:52 |

Dat ziet er niet goed uit, maar Duitsland is 10x gezonder dan Italie of Portugal.

Aron-G | 16-11-11 | 23:57

pius | 16-11-11 | 23:41 |

Inderdaad. En wij maar denken dat zulke praktijken alleen in Zuid-Amerika en Afrika mogelijk zouden zijn...

Davidson | 16-11-11 | 23:56

@ pius 23.45

Toegegeven, ik was wat ongenuanceerd. Wat bedoel je trouwens met 'eindigt het ook'? I mean, everything?

Ik vraag maar even, vanwege de Maya's, if you know what I mean.. DAMMIT, dus toch 2012. Zou het pius. ZOU HET?

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:54

@ A.Th. | 16-11-11 | 23:49
Ja. Jij hebt een knipselmap.

Pa Cartwright | 16-11-11 | 23:53

Was Ajax niet een Griekse god?

Dan gaat Louis ons redden.

zeg maar jansen | 16-11-11 | 23:52

Facsinerent. Ik heb het artikel in mijn knipselmap.

A.Th. | 16-11-11 | 23:49

@ AntiSoof | 16-11-11 | 23:45
Nou, zo lang het maar niet persoonlijk bedoeld is, kan ik mij er wel in vinden.

Pa Cartwright | 16-11-11 | 23:48

pius | 16-11-11 | 23:45 Antieke beschaving. En antiek is duur. Dat weet iedereen.

zeg maar jansen | 16-11-11 | 23:48

AntiSoof | 16-11-11 | 23:45

Non taken, mijn waarde. Mooie gedachten hoor.

pius | 16-11-11 | 23:47

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:39

Griekenland is een fenomenaal land. Geweldige natuur, fantastische mensen en de schoot waaruit onze beschaving is ontsproten.

Waar het begonnen is eindigt het ook. Geweldig toch.

pius | 16-11-11 | 23:45

@pius | 16-11-11 | 23:41
Tuurlijk, gooi dat boek maar op de vaalt. En flikker de wijsheid er ook maar bij, wat kan mij het schelen. Wijsheid heb ik van mezelf, sprak de mens en wentelde zich in zijn zelfverzonnen onnozelheid. (Niet persoonlijk bedoeld hè?)

AntiSoof | 16-11-11 | 23:45

Heerlijk een Euro/Neuro/Gulden nachttopic, goedenavond iedereen!

Aron-G | 16-11-11 | 23:43

necrosis | 16-11-11 | 23:40

Dat is niet de schuld van de Grieken, maar van je eigen regering.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:42

De shockdoctrine van Naomi Klein is met terugwerkende kracht het meest profetische boek aller tijden geworden.

Gooi je bijbels maar weg.

pius | 16-11-11 | 23:41

@Oome Gijs | 16-11-11 | 23:35
Die mensen vluchten met MIJN kapitaal/ pensioen!
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 16-11-11 | 23:40

Het is dat het eten lekker is, anders had ik mijn (lees: ons) geld allang teruggevorderd! Oh wacht, niet mijn beslissing. Ah well, I will still accept gyros. Lekkor!

OT: Wat een kudtland.

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:39

je bent toch een achterlijke koe als je wel belasting betaald? wat krijg je daar nou echt voor terug?

Trouwens het verhaal kan ook voor spanje gelden, niemand betaald hier belasting, alleen sukkels.

Dagobert D. | 16-11-11 | 23:39

necrosis | 16-11-11 | 23:28

Ja, als je een land wilt uitpersen en de regering gaat bewegen drastisch te bezuinigen en de belastingen te verhogen, krijg je natuurlijk kapitaalvlucht en sociale onrust. Dus: schrap de schuld, of breng deze terug tot reële proporties. Doe je dat niet, maak je eerst Griekenland kapot. Daarna Italië.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:35

@necrosis | 16-11-11 | 23:15
Omdat je zelf je geld niet hoeft uit te geven dat doet de politiek wel, en wanneer je niet gaat werken kan je zelf ook geld uitgeven, dubbelop is nooit goed, dan beter op z'n Grieks genomen worden.

kipfilét | 16-11-11 | 23:33

Griekenland. Kost een paar centen maar dan heb je ook?

O Niks!
O Nakkes!
O Nada!
O Democratie!
O All of the above

nicks nuttig | 16-11-11 | 23:33

Ik geloof geen jota meer van al dat nieuws.
Ze kunnen vertellen wat ze willen, het is bijna toch nooit waar. Want wie controleert de brenger van die shit? En wie controleert de mensen aan de top? Ik niet, ik zou niet weten hoe. Maar dat de pers corrupt is, dat weet ik wel en spreekt voor zich. Dat hoort nu eenmaal bij het hele grote spel. Maar een kind dat de God met een Satan verwart, en andersom, en ook nog als hij groot is, die is niet zot, maar die is rot.

AntiSoof | 16-11-11 | 23:30

@Oome Gijs | 16-11-11 | 23:25
Kleine misvatting, Grieken hebben wel degelijk geld, ze weigeren echter belasting te betalen.
Men speculeert momenteel over het bedrag dat Grieken hebben uitstaan op buitenlandse banken.
En dat schijnt iets meer te zijn dan een paar miljoen....

necrosis | 16-11-11 | 23:28

Pronto lozen die Helliniekse maffiaregering.

Hanxie | 16-11-11 | 23:27

Men gelooft in het sprookje van de eeuwige economische groei, waardoor schulden altijd zouden kunnen worden afbetaald. Welnu, de economische groei is er niet en de schulden zijn veel te hoog.
Dit het sprookje van de bomen die groeien tot in de hemel gaat niet meer op. Face it.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:26

@Rammstein | 16-11-11 | 23:21
Ik doneer alleen comments aan GeenStijl, de rest moet ik in rekening brengen.

necrosis | 16-11-11 | 23:25

Men had geen geld moeten lenen aan Griekenland, maar zijn schulden moeten kwijtschelden. Nu is de de puinhoop alleenmaar groter geworden, terwijl het eindresultaat onveranderd hetzelfde blijft: Griekenland betaalt niet en kan niet betalen.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:25

necrosis | 16-11-11 | 23:15 |

Omdat je het nodig hebt je goed te voelen, dan lekker kan zeuren op mensen die niet werken en je iets meer te besteden hebt dan wanneer je niet werkt?

En, zonder je werk je iets moet gaan doen waar een volwassen vent van moet huilen; een hobby zoeken!

zovoklets | 16-11-11 | 23:24

@Bakito | 16-11-11 | 23:17
*bananenboycot voor Gelderland uitroepen doet*

necrosis | 16-11-11 | 23:23

@texritter | 16-11-11 | 23:19
Ok. Als we Griekenland niet steunen, zal dat uiteindelijk ook fataal zijn voor de rest van Europa.

Waarom denk je anders dat men geld pompt in dat land? Voor Otto Rehagel?

Bakito | 16-11-11 | 23:22

necrosis | 16-11-11 | 23:15 | + 0 -
Zodat je een donatie kunt doen aan Pink Ribbon ?

Rammstein | 16-11-11 | 23:21

Om de zoveel tijd moeten schulden worden geschrapt. De crisis van deze tijd is juist dat dit niet gebeurt. Het is te hopen dat de politiek de ernst van de situatie inziet. Een rijzende schuldenberg is een bedreiging voor de democratie en voor de wereldvrede.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:20

@necrosis | 16-11-11 | 23:15
Je vrouw gaat stofzuigen en een tupperware party houden.

Stormageddon | 16-11-11 | 23:19

@necrosis | 16-11-11 | 23:15
Ja. Mijn bananen op transport zetten naar het oosten.

Bakito | 16-11-11 | 23:17

Tsjezus wat een doemscenario's, maar wel waar.
Met deze lichting politici gaat het licht hier uit!

lanexxx | 16-11-11 | 23:17

Heeft iemand nog een goede reden waarom ik morgen zou gaan werken?

necrosis | 16-11-11 | 23:15

@necrosis | 16-11-11 | 23:11
Het enige bruikbare aan de Randstad is inderdaad de haven.

Bakito | 16-11-11 | 23:14

Er zijn maar twee uitvindingen die de Grieken ons hebben gegeven. Dat zijn de democratie en het op z'n grieks.
Daar maken we nou zeg maar het summum van mee.

LibertasSimplex | 16-11-11 | 23:14

Zijn banken niet de schuldeisers ?
Eurotokkie | 16-11-11 | 23:06

Jazeker. Maar dan niet de kleine banken, maar de grote banken, de "fail too big": Goldman, Deutsche Bank, City Bank, Bank of America, ING - et alia. Ten onder gaan deze banken zowiezo. Schade gaat dat ook geven. Maar beter nu de bittere pil slikken, dan over een paar jaar ten grave worden gedragen. Deze parasitaire banken moet worden verhinderd dat ze de hele maatschappij meesleuren in hun val. Als het daarvoor niet al te laat is trouwens.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:12

@Bakito | 16-11-11 | 23:04
Nederland is nog altijd een bananenmonarchie, en wij randstedelingen hebben ook niet gekozen voor Bix en nageslacht.
Over bananen gesproken, die komen meestal binnen via de haven van Rotterdam.......
*gnehehehehe*

necrosis | 16-11-11 | 23:11

Gelukkig krijgen we straks ook nog de Bulgaren en de Roemenen hier. Gaan we tenminste 100% zeker zelf failliet. Ik stel voor nu vast die 400 miljard, ja dat is 400.000.000.000 euro, aan de Grieken te geven. Kunnen ze weer een half jaartje vooruit voordat ze het onder alle corruptelingen verdeeld hebben.

Patatter | 16-11-11 | 23:10


Schuld en boete, het christelijke eindtijdscenario zit duidelijk in de lift.

Reaguurders bekeer u, nu het nog kan.

pius | 16-11-11 | 23:09

@Rammstein | 16-11-11 | 22:59
Wat blaf je lievv......

necrosis | 16-11-11 | 23:07

@mezelf:
Faal.
Voorbeeld van Dolf Janssen bedenken en dan "goed" opschrijven. "Slechte voorstelling van D.J." dus.

(Ik moet nodig wat drinken.)

Stormageddon | 16-11-11 | 23:06

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:03 |

Zijn banken niet de schuldeisers ?

Eurotokkie | 16-11-11 | 23:06

@CoffeePatch | 16-11-11 | 22:57
De Italianen konden niet om hem heen vanwege de toenmalige vuilniscrisis.
Hij beloofde het op te lossen en werd gekozen.
Een groot deel van de vuilnisophaaldienst is in handen van de Mafia.
1+1 = 2

necrosis | 16-11-11 | 23:06

zovoklets | 16-11-11 | 23:00 | + 0 -
Bakito | 16-11-11 | 23:02 | + 0 -

Kut

Rammstein | 16-11-11 | 23:05

@necrosis | 16-11-11 | 23:00
"Falende politici", da's net zoiets als "ontsnapte TBS'er", "leuke kampeervakantie" of "goede voorstelling van Dolf Janssen".
Allemaal nog net geen pleonasme, maar veel scheelt het niet.

Stormageddon | 16-11-11 | 23:04

@necrosis | 16-11-11 | 23:00
Je snapt best wat ik bedoel. De ontwikkeling van de rest van het land wordt ernstig beperkt door de bananenrepublikeinse toestanden op het Binnenhof. Den Haag is voor ons, wat voor jou Brussel is.

Bakito | 16-11-11 | 23:04

In deze fase van de crisis zijn regeringen nog bezig de schuldenaars te bewegen de schulden terug te betalen. Maar dat gaat niet lukken. De overheid echter stelt zich eenzijdig op ten gunste van de schuldeisers. Een domme keuze, want dat verergert de situatie alleenmaar. Schulden schrappen en opnieuw beginnen, zo snel mogelijk. Een overheid die de vrijheid hoog in het vaandel heeft, mag nooit zwichten voor de tyrannie van de schuldenslavernij.

Oome Gijs | 16-11-11 | 23:03

Rammstein | 16-11-11 | 22:59

Moet je een paar euroknaken hebben om het ergste te ledigen dan?

Meel me naam naar de gee meel, kom. Serieus.

zovoklets | 16-11-11 | 23:03

@zovoklets | 16-11-11 | 23:00
Ghehe.

Bakito | 16-11-11 | 23:02

@Bakito | 16-11-11 | 22:53
Falende politici wonen niet allemaal in de Randstad.

necrosis | 16-11-11 | 23:00

Bakito | 16-11-11 | 22:53 |

Heb je al een naam voor jullie eigen munteenheid?

Geulderlander?

zovoklets | 16-11-11 | 23:00

Oome Gijs | 16-11-11 | 22:55 |
Degenen die de crisis hebben veroorzaakt hebben de macht gegrepen.

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:59

zovoklets | 16-11-11 | 22:43 | + 0 -
Ik ben nu al enige tijd bezig met doorbijten, en de tandarts wordt duurder, en ik ben het een beetje zat, eigenlijk.
Er komt geen einde aan.

necrosis | 16-11-11 | 22:51 | + 0 -
Welnee jôh. Blaffende honden usw. usw.

Rammstein | 16-11-11 | 22:59

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:57 |

Don't underestimate the power of the dark side.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:59

necrosis | 16-11-11 | 22:53 |
Ook dat is zo, maar dan hadden de Italianen hem moeten wegsturen. Straks stuurt Europa nog een Nederlandse minister president weg, en wordt er een regering gevormd zonder dat wij naar de stembus mogen.

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:57

@texritter | 16-11-11 | 22:45
Omdat ik jouw onzin niet beaamd, leg jij mij andere onzin in de mond.

Alsof iemand die een hekel heeft aan Ajax, automatisch lid is van RKC Waalwijk....

Bakito | 16-11-11 | 22:56

Jaapioooo | 16-11-11 | 22:51

Dat is de goede instelling. Betaal minder belasting en ga het geld zelf brengen. Heb je er tenminste wat lol van.

zovoklets | 16-11-11 | 22:56

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:46

Klopt. En Mario Monti is zelf, je raadt het al , een ex-bankier!
Monti is adviseur voor Goldman Sachs:

www.presseurop.eu/en/content/article/1...

Oome Gijs | 16-11-11 | 22:55

Bakito | 16-11-11 | 22:53
Zeg ik al jaren, mijn steun heb je derhalve.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:55

Stormageddon | 16-11-11 | 22:51 | + 0 -

Daar heb je geen mening over.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:54

@CoffeePatch | 16-11-11 | 22:46
Berlusconi is gewoon een crimineel.
Weet je nog waarom hij de laatste keer werd gekozen?

necrosis | 16-11-11 | 22:53

@necrosis | 16-11-11 | 22:45
Weegt niet op tegen de dagelijkse stroom ellende uit het dictatoriale Holland. Falende politici, criminaliteit, corruptie. Allemaal randstad. Wie dat niet ziet, heeft oogkleppen. Het wordt tijd dat de noordelijke, oostelijke en zuidelijke provincies uit het project "Nederland" stappen. Bodemloze put, dat is het.

Bakito | 16-11-11 | 22:53

@texritter | 16-11-11 | 22:48
Omgekeerd werkt het net zo. Hou jezelf toch niet zo voor de gek.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:52

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:49 |
Leuk, maar dat heeft Europa dus voor hem beslist.

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:52

En toch gaan we weer massaal volgend jaar op vakantie in Griekenland ,ik ook overigens ... Hoppaaaaa

Jaapioooo | 16-11-11 | 22:51

@Superior Bastard | 16-11-11 | 22:49
Wat ik grappig vind is dat een Turk zegt "... Turkije zelf haar verzoek...", terwijl het 'zijn verzoek' moet zijn.

So much voor die machocultuur.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:51

@zovoklets | 16-11-11 | 22:43
Liever niet, Rammstein kan hard bijten!

necrosis | 16-11-11 | 22:51

@Eurotokkie | 16-11-11 | 22:44
Nee, amper. Meningen van politici kunnen me veelal nog minder schelen dan anonieme meningen. Ik heb politici eigenlijk nog nooit op een originele mening of oorspronkelijke invalshoek betrapt.


@Bakito | 16-11-11 | 22:43
Je moet vooral doen wat je niet laten kan.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:51

@zovoklets | 16-11-11 | 22:45
De intentie is er.
Ik zal je ruimhartig vergeven zoals men van mijn gewend is......

necrosis | 16-11-11 | 22:50

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:46 |

Berlusconi was gewoon toe aan een Bukkakevakantie.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:49

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:45
Interessant. En een doordenker.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:49

texritter | 16-11-11 | 22:45
Waar beweerd hij dat?
*Sorry kon het niet laten*

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:48

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:33 |
Het kabinet van Berlusconi is niet gevallen. Berlo is gedongen om af te treden, niet door het Italiaanse parlement maar door Merkel& Sarkozy in samenwerking met bankiers.

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:46

Bakito is een Gelderlander, mmm heeft het over het Westen, moet richting Achterhoek zijn.

Dr.Thorvaldt | 16-11-11 | 22:45

@Bakito | 16-11-11 | 22:41
Gaan we onder de gordel tegelen?
Volgens mij wordt het meeste geld nog altijd in de Randstad verdiend....
*lange neus trekt*

necrosis | 16-11-11 | 22:45

necrosis | 16-11-11 | 22:42 |

Guilty! Geen seconde aan eskimo's gedacht.
*Voelt zich een discriminant*

zovoklets | 16-11-11 | 22:45

Stormageddon | 16-11-11 | 22:42 |

Maar bijvoorbeeld de mening van Rutte is dit dan wel interessant ?

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:44

Oome Gijs | 16-11-11 | 22:38
Correct. Nederland heeft een tekort op de begroting van 2,9 procent. De norm was ooit 3% maximaal, en dat voor een beperkte duur. Ergo, het beste jongetje van de klas haalt net een 5,6. En onze economie krimpt momenteel terwijl de kosten stijgen.

Wedstrijdkrokodil | 16-11-11 | 22:44

@Stormageddon | 16-11-11 | 22:17
Meningen kunnen je dus geen bal schelen.

Daar hou ik je aan.

Bakito | 16-11-11 | 22:43

Rammstein | 16-11-11 | 22:37

Kop op. Even doorbijten!

zovoklets | 16-11-11 | 22:43

@Eurotokkie | 16-11-11 | 22:37
Nee, maar de meeste mensen vinden hun eigen mening wel in ongeveer dezelfde mate heel belangrijk. Terwijl die, net zijzelf, totaal onbelangrijk zijn en geheel oninteressant.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:42

@zovoklets | 16-11-11 | 22:33
Geen Eskimo's (omdat het schuift)?
Dat valt me van je tegen!

necrosis | 16-11-11 | 22:42

@necrosis | 16-11-11 | 22:29
Ik ben ook voorstander van dat de randstad zijn eigen teringzooi oplost. Waarom moet ik als Gelderlander meebetalen aan het faalbeleid van omhooggevallen idioten uit het westen. Spuugzat.

Bakito | 16-11-11 | 22:41

Als je als journalist echt kritisch wilt zijn, ga je eens porren in het eigen Nederlandse wespennest. Hier hebben we zo'n beetje de grootste hypotheek-schuld ter wereld. En werkelozen duwen we massaal in de ziektewet. Wel wijzen naar Griekenland, maar niet de hand in eigen boezem steken. Ons Nederlanders past terughoudendheid als het gaat om Griekenland. Dat zal in de nabije toekomst wel blijken wanneer de huizen-ramp op stoom geraakt.

Oome Gijs | 16-11-11 | 22:38

Stormageddon | 16-11-11 | 22:33 |

Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde mening.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:37

Yamas !
Op de ondergang !

Rammstein | 16-11-11 | 22:37

@Eurotokkie | 16-11-11 | 22:26
*motie van afkeuring indienen doet*

necrosis | 16-11-11 | 22:34

necrosis | 16-11-11 | 22:29 |

Van mij mogen de Chinezen, Indiers en Amerikanen ook meedoen met de Cheuro.

One world, one coin!

zovoklets | 16-11-11 | 22:33

@Eurotokkie | 16-11-11 | 22:21
Eentje? Ik heb er wel duizend. Maar ik ga niet in één of ander stompzinnig TV programma zitten en pretenderen alsof mijn mening er toe doet omdat ik toevallig op TV ben. Bovendien is een mening nooit zo interessant, de mijne ook niet, maar wel hoe mensen er bij komen. En dat blijkt vaak op gebakken lucht, leugens, propaganda of verkeerde informatie gebaseerd te zijn, beargumenteerd met drogredenen en foutieve logica. Dat is dan vaak wel weer amusant.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:33

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:28 |
Datgebeurt in Nederland ook wel eens. Als een kabinet valt wordt er eerst een "lijmpoging" ondernomen, inclusief de hele shebang van informateurs etc. Pas als dat niet lukt worden er nieuwe verkiezingen uitgeschreven. Bottomline is: kun je een nieuwe regering vormen met de huidige samenstelling van de volksvertegenwoordiging. Zoja: Kewl. Zoniet: nieuwe vekiezingen. En dat is zo'n beetje wat ze in GR en I aan het doen zijn.

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:33

Jackanders | 16-11-11 | 22:28 | + 0 -

Nu kan het nog , maar vrouwen en kinderen het eerst aub.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:31

Oké Jan Kees, dan heb je die handtekeningen, en dan?

Ook al zouden die handtekeningen in graniet staan, dan nog staat er voor de Grieken niets in de weg om de boel gewoon weer te belazeren.

De Grieken waren een onbetrouwbaar volk, zijn een onbetrouwbaar volk en zullen dat altijd blijven. Zit nou eenmaal in de aard van het beestje.

Ironisch Naakthuisje | 16-11-11 | 22:30

@Bakito | 16-11-11 | 22:16
@zovoklets | 16-11-11 | 22:17
Dat zijn geen valide argumenten.
Die Anna Prospetolous zal wel leuk zijn maar dat zijn wel meer vrouwen uit niet EU-landen, en wat betreft hoe meer zielen..... Turkije heeft 80.000.000 inwoners, ook maar 'inlijven' dan?
Griekenland is een mooi vakantieland, maar dat was het voornamelijk toen ze de drachme hadden, nu de de Euro hebben is alles voor toeristen een stuk duurder geworden, zoals ook in Nederland.....
Conclusie: Griekenland uit de Euro!

necrosis | 16-11-11 | 22:29

Al met al zijn er zonder verkiezingen nieuwe regeringen aangesteld in Griekenland en Italië.

CoffeePatch | 16-11-11 | 22:28

kipfilét | 16-11-11 | 22:26 | + 0 -

gierput ?

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:27

Met de trein 2 plaatsen afzakken 0528

kipfilét | 16-11-11 | 22:26

necrosis | 16-11-11 | 22:20 | + 0 -
Idd wat dat betreft mis ik Femke wel een beetje, ugh

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:26

kipfilét | 16-11-11 | 22:23
Yep, 0592.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:25

@Superior Bastard | 16-11-11 | 22:19
Jij ook uit Drenthe ?
Indien ja, dan zijn we provinciegenoten ;-)

kipfilét | 16-11-11 | 22:23

Stormageddon | 16-11-11 | 22:17 | + 0 -

Maar ondertussen heb je wel een mening.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:21

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:19 |
:)
*buigen doet*

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:21

@Eurotokkie | 16-11-11 | 22:16
Er zijn te weinig échte politici in de politiek.

necrosis | 16-11-11 | 22:20

kipfilét | 16-11-11 | 22:17
U bent ook nog een provinciegenoot?

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:19

@lekkurlinx | 16-11-11 | 22:18
Briljant argument.

Ik geef me over.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:19

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:16 |
Groeistuipen

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:18

@Bakito | 16-11-11 | 22:12
Joh, dat hele Pauw en Witteman kan me geen reet schelen. Talking heads kunnen me niet schelen. Meningen kunnen me geen bal schelen. Iedereen heeft maar meningen, het is allemaal vreselijk gratuit. Voor elke mening zijn er 100 andere. Het zal wel.
Maar als het beeld aankomt kijk ik liever naar vrouwen dan naar mannen. Het liefst met geluid uit. En of jij dat Freudiaans vindt... Guess what? Kan me óók geen fuck schelen.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:17

@Superior Bastard | 16-11-11 | 22:12
Mooi.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:17

@Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:10
Zo was er vanavond op tvdrenthe een uitzending met Hennie van der Most die het belachelijk vond dat vermogende mensen aanspraak maakten op hun pensioen, omdat ze dat niet nodig zijn.
Dat vind ik wel een goede zaak, maar hij kwam ook met de opmerking dat mensen die verhuisd waren naar het buitenland, dus ook geen pensioen mochten hebben of dat ze terug moeten komen naar NL om het pensioen hier ook te besteden.
Dat lijkt mij ongewenst, want dan stroomt ons land over.

kipfilét | 16-11-11 | 22:17

necrosis | 16-11-11 | 22:15 |

Hoe meer zielen hoe meer vreugd?

zovoklets | 16-11-11 | 22:17

@necrosis | 16-11-11 | 22:15
Ja. Anna Prospetolous.

Bakito | 16-11-11 | 22:16

@lekkurlinx | 16-11-11 | 21:52
Maar je blaas je nogal hoog van de toren.

Turkije kent namelijk een groei die zeer matig gepaard gaat met sparen en investeringen. Deze groei is daarom niet duurzaam, net als in bijvoorbeeld Oost-Europa. Qua duurzame economische groei is het allemaal los zand; een potentiële zeepbel.

Bovendien kende Turkije in 2010 nog een werkloosheid van 12%! Vooral onder jongeren en vrouwen.

Ook dat is een slecht fundament.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:16

Bakito | 16-11-11 | 22:12 |

Dit is ook een groot probleem ,teveel vrouwen in de politiek.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:16

Bakito | 16-11-11 | 22:03
Ik neigde naar Turken, maar toen kwam @broodjezalm met Angelos Charisteas op de proppen. Dat was het doorslaggevende argument.

harry pikkel | 16-11-11 | 22:15

Enfin, Europa in crisis en een paar zwitsals voeren een prestigestrijd om een paar vrouwen in een van de zoveel praatprogramma's.

*de gnurcht uit de fwoepie himft*

Bakito | 16-11-11 | 22:15

Kan iemand één voordeel opnoemen van deelname van Griekenland aan de EU?

necrosis | 16-11-11 | 22:15

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:08 | | Reageer+

De buren moeten ook doen wat ze kunnen om zo min mogelijk belasting te betalen.

zovoklets | 16-11-11 | 22:13

Bakito | 16-11-11 | 22:10
Lol!

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:12

@Stormageddon | 16-11-11 | 22:10
Zijn er geen mannen met verstand van Griekenland c.q. economische zaken? Jouw fixatie voor al die vrouwen op tv zijn zorgwekkend. Toch iets freudiaans, zoals ik reeds vermoedde.

Bakito | 16-11-11 | 22:12

Bakito | 16-11-11 | 22:10 |
"Waar beweerd ik dat?"
LOL

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:12

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:10
Ik refereerde aan de vorm, niet aan de inhoud. Verder zijn we het eens.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:12

@Superior Bastard | 16-11-11 | 22:05
Ik niet. Want zulks zal in het contract opgenomen moeten worden, mijns inziens.

Je weet waar je voor tekent. Afgedragen lasten kunnen in eigen land ook geïnd worden.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:10

@texritter | 16-11-11 | 22:09
Waar beweerd ik dat?

Bakito | 16-11-11 | 22:10

@Bakito | 16-11-11 | 21:57
Beter lezen, gekkie. Ik schreef toch nergens dat Marike Stellinga verstand van Griekenland heeft? Ik denk wel dat ze meer verstand heeft van financieel-economische politiek en Europese zaken dan Ingeborg Beugel, maar daar ook daar had ik het niet over.

Ik had het over assertiviteit gekoppeld aan verstand, helder analyses, fijngevoeligheid en het kennen van eigen tekortkomingen. Dat alles is bij Marike aanwezig en Ingeborg is slechts een schreeuwlelijk.

Stormageddon | 16-11-11 | 22:10

@texritter | 16-11-11 | 22:07
Onzin. Dat heeft ze zo niet gezegd. Dat is jouw domrechtse papegaaien-interpretatie.

Bakito | 16-11-11 | 22:08

zovoklets | 16-11-11 | 22:04 |

Dus als de buren geen gemeentebelasting betalen en hierdoor moet jij meer betalen ,dit vind je niet erg ?

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:08

Er is ook iemand van het IMF zijn eigen borden aan het stuksmijten.
" De Europadirecteur van het Internationaal Monetair Fonds, Antonio Borges, legt zijn functie per direct naast zich neer. Dat heeft het IMF vandaag laten weten. Een reden voor het opstappen werd niet gegeven.

Christine Lagarde, de Franse baas van het IMF, heeft Reza Moghadam als de voorlopige opvolger van Borges aangesteld. Moghadam is op het moment hoofd van het strategiedepartement van het IMF. Ook zegt ze dat Borges van grote waarde is geweest in een extreem moeilijke periode voor het IMF.

Antonio Borges was sinds november 2010 werkzaam als Europadirecteur. Voordat hij bij het IMF aan het werk ging, was onder andere vice-voorzitter van Goldman Sachs in Londen."
bron Powned

kipfilét | 16-11-11 | 22:07

Korreltje Zout | 16-11-11 | 21:58 |
Voor een deel heb je gelijk. Landen die aan het inlopen zijn halen hogere groeipercentages. Maar Turkije maakt nauwelijks aanspraak op subsidies. In ieder geval niet van de EU. Ze zijn immers nog geen lid. Het enige dat ze op dit moment krijgen zijn een aantal handelsvoordelen omdat ze een douaneunien met de EU zijn overeengekomen.
Turkije is lid van de G-20. Nederland niet.

lekkurlinx | 16-11-11 | 22:06

Supermatthijs | 16-11-11 | 22:02
Dat is vast 5 min. langer googelen dan de huidige woordvoerder.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:06

@texritter | 16-11-11 | 22:03
Waaruit blijkt die WEG MET ONS mentaliteit?

Bakito | 16-11-11 | 22:06

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:01

En sinterklaas komt oorspronkelijk ook nog eens uit Turkije dus dat zijn al veel pluspunten.

Supermatthijs | 16-11-11 | 22:05

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:56
Eens, al zet ik een kanttekening bij het woord optiefen als iemand hier keurig zijn contract heeft uitgediend en zijn sociale lasten heeft afgedragen.

Superior Bastard | 16-11-11 | 22:05

Het is een burgerplicht zo min mogelijk aan de fiscus af te dragen. Grieken zijn het lichtend voorbeeld.

Pure jaloezie van de neurotische landinwoners die tot hun 67ste moeten sappelen voor hun Opel en twee-meter-aanbouwhypotheek van vijftig ruggen.

Go Greek!

zovoklets | 16-11-11 | 22:04

SamKoeman | 16-11-11 | 22:00 |

Het bedrijfsleven is er iets op vooruit gegaan de eerste jaren maar de ballon loopt nu wel erg snel leeg.

Eurotokkie | 16-11-11 | 22:04

Het valt niet mee voor sommigen om te kiezen. Turken of Grieken, wie haat men het meest.

Bakito | 16-11-11 | 22:03

@ lekkurlinx | 16-11-11 | 21:42
De enige reden dat Turkije de 15e economie is van de wereld, is dat er zoveel Turken zijn: bijna 80.000.000! En die staan te popelen om in W. Europa de nieuwe Polen te worden. Leuk vooruitzicht?

Korreltje Zout | 16-11-11 | 22:03

@ Parel van het Zuiden | 16-11-11 | 21:33 |
Onze eigen Eurofiele politici in combinatie met de banken zijn in deze onze grootste vijanden.
www.iex.nl/Column/68248/De-val-van-de-...
Ze hebben ons geld uitgeleend aan die corrupte Giekse/PIGS-zooi, en we zien het nooit meer terug.
Nu zit Griekenland aan de grond en pleuren we nog meer geld in die corrupte zooi. Alleen dwazen geloven en/of beweren dat het geld met rente terugkomt.
Er zijn rekeningen te betalen, en ik weet wel wie er voor op gaat draaien: de huidige en toekomstige generaties van Noord-Europa.

Fijnstoffer | 16-11-11 | 22:02

Parel van het Zuiden | 16-11-11 | 21:58

Niet zo somber. De turken zijn trots en hebben een pleurishekel aan grieken. Ik ben na 10 minuten studie (beetje googelen) woordvoerder buitenland voor de PVV.

Supermatthijs | 16-11-11 | 22:02

@texritter | 16-11-11 | 21:59
Onzin.

Bakito | 16-11-11 | 22:01

@Supermatthijs | 16-11-11 | 21:58
Dus we moeten een beetje Jan Pieterszoon Coen spelen in het Ottomaanse?

No objection here.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 22:01

Angelos Charisteas. De man die Griekenland Europees kampioen maakte. De man die vervolgens het net voor Ajax zou gaan laten bollen. De man die ons compleet voor de gek hield. De man die werkelijk geen pepernoot raakte. Angelos Charisteas, dáár begon de ellende al. Niemand die het zag. Of wilde zien. Eigenlijk zagen zelfs de voetballeken onder ons dat Angelos de boel manipuleerde. Charisteas zelf stapte prompt over naar Feyenoord. Want zij geloofden wel in Angelos. Zij knepen een oogje toe. Angelos zou zich revancheren. Angelos zou zijn beloftes nu wel inlossen. Maar de Griek faalde wederom en vertrok via de achterdeur.
Maar niet alle Grieken zijn hetzelfde. Ofzo.

Broodje zalm | 16-11-11 | 22:01

Angelos Charisteas. De man die Griekenland Europees kampioen maakte. De man die vervolgens het net voor Ajax zou gaan laten bollen. De man die ons compleet voor de gek hield. De man die werkelijk geen pepernoot raakte. Angelos Charisteas, dáár begon de ellende al. Niemand die het zag. Of wilde zien. Eigenlijk zagen zelfs de voetballeken onder ons dat Angelos de boel manipuleerde. Charisteas zelf stapte prompt over naar Feyenoord. Want zij geloofden wel in Angelos. Zij knepen een oogje toe. Angelos zou zich revancheren. Angelos zou zijn beloftes nu wel inlossen. Maar de Griek faalde wederom en vertrok via de achterdeur.
Maar niet alle Grieken zijn hetzelfde. Ofzo.

Broodje zalm | 16-11-11 | 22:00

Maar uiteindelijk worden we er allemaal beter van, dat hebben politici goed ingecalculeerd. Ik bedoel, we denken toch niet dat onze politici stom zijn...? Toch...? *huilt*

SamKoeman | 16-11-11 | 22:00

@Superior Bastard | 16-11-11 | 21:55
Goed gezien.

Bakito | 16-11-11 | 21:59

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:55

Dat die turken, met een relatief jonge bevolking, qua productie de kar een beetje voor ons kunnen trekken. Moeten wij gewoon doen waar we goed in zijn. Leiding geven, nieuwe dingen bedenken, verdomme, we moeten gewoon weer kolonieën hebben.

Supermatthijs | 16-11-11 | 21:58

@Supermatthijs | 16-11-11 | 21:48 |

Jahaaaaa, want door het toevoegen van een misplaatst arrogante mogendheid in burgeroorlog die niet eens fatsoenlijk voor zijn eigen bevolking kan zorgen wordt de Europese problematiek in eens een stuk overzichtelijker!
.
Rest mij de vraag: in welke 2e Kamer fractie zit jij, heb jij gezeten of sta je opgelijnd?
.
*zucht*

Parel van het Zuiden | 16-11-11 | 21:58

@ lekkurlinx | 16-11-11 | 21:42
Het gaat niet om % groei (kan heel misleidend zijn als je laag begint) maar om de levensstandaard, en die is in Turkije lager dan in Europa, waardoor ze aanspraak kunnen maken op giga-veel subsidies. Laat dan nou een van de twee redenen zijn waarom ze bij de EU willen. (De 2e reden is toegang tot de Europese arbeidsmarkt.) Kortom, laat je niet misleiden door zo'n % groei!

Korreltje Zout | 16-11-11 | 21:58

Deze kerst nog een inzamelingsactie voor Griekenland ?

Eurotokkie | 16-11-11 | 21:58

@Stormageddon | 16-11-11 | 21:41
Marike Stellinga is een complete leek op het gebied van Griekse aangelegenheden, zoals Peter R. de Vries als Ajax-deskundige de plank volledig misslaat.

Beugel is EN blijft het beste alternatief.

Bakito | 16-11-11 | 21:57

Einde van de Domheid | 16-11-11 | 21:51
Ja, want in Spanje is dat ook zo goed gegaan en daarom is het nu zo'n welvarend land. Oh wacht.

Soy yo | 16-11-11 | 21:57

kipfilét | 16-11-11 | 21:54
Uw invalshoek verrast mij, zoals vaker, aangenaam.

Superior Bastard | 16-11-11 | 21:57

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:52 | | Reageer+ |
0
Nou ze hebben misschien wel een oude opgeknapte boerderij in Frankrijk, maar als ze te oud worden om melk te halen komen ze terug en mogen de jongeren in dit land voor hun pensioen gaan werken.

Einde van de Domheid | 16-11-11 | 21:57

@Superior Bastard | 16-11-11 | 21:55
Werkcontracten ben ik niet tegen.

Bij het niet vervullen van de eisen in het contract, of wanneer het contract afloopt: optiefen.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:56

Enige nuancering is op z,n plaats te Souvlakistan gaat alles nu eenmaal anders, nog meer naar het Oosten gaat het nog weer anders, omgekeerd kijken die lui uit het Nabije en Verre Oosten zo naar ons (West)blokkers, voorlopig blijven de Souvlaki,s met stip de meest professionele skimmers EU taxpoet tog?

william7055 | 16-11-11 | 21:55

@Supermatthijs | 16-11-11 | 21:53
Wat voor nut heeft de toetreding van Turkije bij het tegengaan van de negatieve effecten van de vergrijzing in Nederland als het niet gaat over het hierheen halen van Turkse arbeiders?

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:55

@lekkurlinx | 16-11-11 | 21:52
Het klinkt goed. Toch maar gaan sparen bij de Garantibank, kennelijk.

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:55

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:50
In beginsel werkte dat uitstekend. Echter de noodzaak zoals die nu wel aan de orde gaat komen ontbrak destijds volledig. Toen waren er wel autochtonen om het vuile werk op te knappen, maar hoefden ze niet, omdat ons sociaal (sic) stelsel erin voorzag dat iemand die niet wilde werken dat ook niet hoefde. Dat wordt nu hopelijk anders met deze * kuch* daadkrachtige gedoogregering.

Superior Bastard | 16-11-11 | 21:55

Ik vind het zo lelijk en sneu er uit zien die lelijke grammaticafouten op deze wepsite! Bah!

weesgegroet | 16-11-11 | 21:54

Wanneer we nog een tijdje doorgaan met het schenken van onze euro's aan Griekenland hebben we straks niets meer om op het bord te scheppen.
Kunnen we in ieder geval één Griekse traditie makkelijker overnemen, het smijten met lege borden gaat gemakkelijker.

kipfilét | 16-11-11 | 21:54

@Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:50
Wat ook bewezen is dat het veel zendtijd oplevert voor programma's als Opsporing Verzocht, dus nee, niet zo een goed idee.

porcodio | 16-11-11 | 21:53

@lekkurlinx | 16-11-11 | 21:52
Ja, daarom zei ik het dus, heel goed.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:53

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:50

Het ging over de toetreding van Turkije tot de europese unie, niet over turken hierheen halen.

Supermatthijs | 16-11-11 | 21:53

@Einde van de Domheid | 16-11-11 | 21:51
Zitten die niet al in Spanje? Of in gezellige huisjes in West-Afrika of Indonesie?

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:52

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:45 |
Remmende voorsprong? Wíj hebben de remmende voorsprong. Zíj zijn ons aan het inlopen. En rap.
Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:46 |
Zie de wikilink in mijn tegel. Ik denk dat Turkije er rap aan komt en over een paar jaar niet meer te negeren zal zijn. Tegen die tijd zullen we vrees ik blij zijn dat ze er bij willen horen.

lekkurlinx | 16-11-11 | 21:52

Een kennis opperde het idee om daar een paar eilanden in te richten voor pensionados. Wij van de babyboomers af, zij werk. Kijk, dat is nou creatief denken. Dat gemopper altijd!

Einde van de Domheid | 16-11-11 | 21:51

@Supermatthijs | 16-11-11 | 21:48
Ja, we moeten veel buitenlandse werknemers uit niet-Westerse landen halen om de vergrijzing op te vangen.

Want bewezen is dat dat werkt.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:50

Supermatthijs | 16-11-11 | 21:48

Wientjes?

Davidson | 16-11-11 | 21:49

Korreltje Zout | 16-11-11 | 21:33

Inzake Turkije: Ik hoorde vanmiddag op radio 1 daar juist wel iemand voor pleiten. Met de vergrijzing in europa zouden we die turken hard nodig hebben. Ze zijn wel wat minder corrupt dan grieken maar dat zijn vrijwel alle andere aardbewoners ook.

Supermatthijs | 16-11-11 | 21:48

Tot nog niet zolang geleden betaalden fondsenwervers van kerken ook geen belasting in dit land. De satanskerk maakt daar vrolijk gebruik van met hun sexbar. Je kocht daar geen drank, je huurde glazen en daardoor stroomde al het geld naar het verzet tegen religie en sport. Op een gegeven moment vond men dat welletjes. Lamers vluchtte met miljoenen belastingschuld het land uit, startte online casino's en schikte later de boel met de belasting voor minder dan 10%. Moraal van dit verhaal. Let's fix Greece. Griekenland zit ook in onszelf!

Einde van de Domheid | 16-11-11 | 21:46

@lekkurlinx | 16-11-11 | 21:42
Hoe zit het met de innovatie?

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:46

Er moet meer macht naar Brussel.
Dan komt alles vanzelf goed.
/* Pechtold mode off */

Fijnstoffer | 16-11-11 | 21:45

@lekkurlinx | 16-11-11 | 21:42
Remmende voorsprong.

In Turkije rapen kinderslaven nog hazelnootjes, joh.

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:45

lekkurlinx | 16-11-11 | 21:42

Geef het twee jaar... Die bubbel barst. Alleen maar gebaseerd op grove overheidsuitgaven. Het laatste wat wij nodig hebben is nog meer invloed van de Turken.

Davidson | 16-11-11 | 21:45

We maken er een marionettenstaat van zoals de gemiddelde door de CIA gecontroleerde Midden-Amerikaanse staat.

De despoot die aan de macht komt sluist miljarden ongezien naar West-Europese bankrekeningen.

En als ze dan in opstand komen, bevriezen we die rekeningen, 'bevrijden' we hun door een andere vazal in het zadel te helpen. 'Vinden' we een beetje van hun geld terug en romen de rest af in de leeg gelopen garantiepotten.

Plot (c) me

AMR | 16-11-11 | 21:41

De tyfus met ze.

porcodio | 16-11-11 | 21:41

@Bakito | 16-11-11 | 21:35
Ik ben dol op assertieve vrouwen met een goed verstand en heldere analyses, die bovendien fijngevoelig zijn en weten wanneer een ander aan de beurt is en niet pretenderen overal verstand van te hebben. (Marike Stellinga bijvoorbeeld.)
Bij Ingeborg ontbreken het goede verstand, de heldere analyses, de fijngevoeligheid en het kennen van haar eigen tekortkomingen.

Stormageddon | 16-11-11 | 21:41

Griekenland had tot 1973 een militaire junta en zal dat rond 2013 weer hebben. Mark my words.

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:40

Bakito | 16-11-11 | 21:35

Heet dat tegenwoordig assertief? Ik dacht gebrainwashed... we kunnen wel weer over de Grieken zeiken, maar zij zijn niet het probleem. Na Giekenland hebben Italie, Belgie en Frankrijk en die zijn allemaal too big to fail.

Davidson | 16-11-11 | 21:39

Ah joh, over 50 jaar zijn we het allemaal vergeten. Maak je dus niet druk...

Datkanikvéélbeter! | 16-11-11 | 21:39

Dank Ruard, nu jij het hebt gezegd weten we eindelijk dat het ook echt waar is.

Superior Bastard | 16-11-11 | 21:38

@Stormageddon | 16-11-11 | 21:32
Pa?

Art Vandelay Ultor | 16-11-11 | 21:38

@Stormageddon | 16-11-11 | 21:32
Kun jij niet tegen hè, een assertieve vrouw. Hoe zit dat in freudiaans opzicht?

Bakito | 16-11-11 | 21:35

Zelfs de vijf-sterren metaxa is nog maar net te zuipen, voor een alcoholist dan...

eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 21:35

Excuses voor de rare zin @21:32:
... door met precies getimede interrupties het bloed onder uw nagels vandaan te halen.

Enfin. Ingeborg Beugel dus. Onthoudt die naam.

Stormageddon | 16-11-11 | 21:35

Kijk wat we allemaal hebben gekregen door de Euro en Europa...

Godverdoemme..... kijk godver eens wat je kwijt gaat raken......

KNAK....

de deurwaarder | 16-11-11 | 21:34

Griekenland is een mislukt land. De mentaliteit is er door en door verrot. Als ze al willen verbeteren (en gezien de stakingen en demonstraties willen ze dat duidelijk NIET) dan gaat het vele decennia duren voordat het weer goedkomt.
Enige pluspunt: het zal het nu voor vrijwel iedereen duidelijk zijn dat Turkije echt never nooit tot de EU moet worden toegelaten.

Korreltje Zout | 16-11-11 | 21:33

Ik zou zeggen: JK de Jager in zo'n eiland dumpen met een T-shirt met de tekst: "I funded this country and all I got was this lousy shirt". Komt wel overeen met de beleving van de echte Nederlanders denk ik.

Jos Tiebent | 16-11-11 | 21:33

Fijn ook dat iedereen blijkt te 'weten' hoe verschrikkelijk rot Griekenland in elkaar zit behalve de politici die ons zouden moeten vertegenwoordigen (of hadden moeten vertegenwoordigen in een eerder stadium nl. ten tijde van toetreding Griekenland in EMU).
.
Ter repliek op de politieke consensus over het Nederlandse 'nee' tegen EU grondwet...
.
WIE heeft het GVD nou niet goed begrepen?

Parel van het Zuiden | 16-11-11 | 21:33

eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 21:30 |
Noem het de Neuro, noem het de D-mark, noem het wasgoed, zolang al die luie ouzozuipers, pizzaboeren en paellavreters er maar niet aan mee mogen doen.

Teiltjes Tekort | 16-11-11 | 21:33

Big Ern | 16-11-11 | 21:28 |
Een land dat over een paar miljoen jaar volledig zal zijn verdwenen onder de Midellandse zee. Griekenland glijdt af. Letterlijk.

lekkurlinx | 16-11-11 | 21:32

Beste mensen, dit is natuurlijk helemaal niet waar. Ik kan dat wel gaan uitleggen, maar daar hebben we Ingeborg Beugel voor, die dit verhaal de komende week elke avond bij Pauw en Witteman op luide toon (een andere heeft ze namelijk niet) gaat wegnuanceren en kapotdownplayen.
Niet alleen dat, Ingeborg heeft overal verstand van, dus gaat ze zich met alle andere gasten en onderwerpen bemoeien door met precies getimede interrupties het bloed onder uw nagels vandaan haalt.
Let maar op: morgen zit ze er weer. Nederland 1, 23:00 uur.

Stormageddon | 16-11-11 | 21:32

Ik opteer voor de NEURO...

eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 21:30

De Heilige Fappert | 16-11-11 | 21:25 |
Uhmm, niet helemaal waar.
"Tegen deze achtergrond ontstond het idee om de Franse en Duitse kolen- en staalproductie te bundelen en zag de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS) het licht. Deze beslissing werd niet alleen ingegeven door economische maar ook door politieke redenen, want het waren deze twee grondstoffen die de basis vormden voor de industrie en de macht in beide landen."
europa.eu/legislation_summaries/instit...

lekkurlinx | 16-11-11 | 21:30

Met als aanvulling op mijn bovenstaande commentaar: ook naar de andere landen gaat veel geld. Om alleen Hongarije als voorbeeld te geven:
1. Ook hier is de helft van de economie zwart. Artsen verdienen op papier 1000 euro per maand, veel artsen verdienen in werkelijkheid ongeveer 3000 euro, inkomsten in natura niet meegerekend.
2. Idem dito voor de kerken in .hu. De overheid doneert genereus belastinggeld aan deze kerken, met het aantreden van de huidige regering zijn dit ook staatskerken geworden.
3.Idem dito.
4. Idem dito. Alleen diegenen met goede contacten bij de juiste partij profiteren van de EU subsidies, nadat een deel weer netjes is geretourneerd voor de bewezen diensten.

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:29

Griekenland? Wat is dat?

Big Ern | 16-11-11 | 21:28

GebeurT

eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 21:28

Waar ligt die knoflooklijn precies? Ook in Frankrijk geldt dat een politicus die niet ten minste een klein beetje corrupt of nepotistisch is een slecht politicus is.

lekkurlinx | 16-11-11 | 21:27

Stemmingmakerij mensen.... als Jan Kees zegt dat alle miljarden weer terugkomen, dan is dat zo... toch?

Fatwabuster | 16-11-11 | 21:26

EU is samen uit, samen thuis. Dat gejank, nu het even wat minder gaat, is nog erger dan de soap bij Ajax.

Bakito | 16-11-11 | 21:26

Vind Griekenland super om op vakantie te gaan ,maar om het dan de resterende 50 weken ook nog te onderhouden heb ik helemaal geen zin in.

fleurtje | 16-11-11 | 21:26

Opzouten met die EU en die Euro. Ben d'r helemaal klaar mee. Maak er maar weer een handels-organisatie van -zoals het ooit bedoeld was-.

De Heilige Fappert | 16-11-11 | 21:25

En weer een bevestiging dat we met z'n allen worden nat gepist. Maar... Slaap lekker verder mensen, niets aan de hand.

varossieau | 16-11-11 | 21:24

Ik eet graag knoflook, ben ik nu corrupt?

ChillBill | 16-11-11 | 21:23

Wie gaat mee een Grieks eiland claimen?

ZDEV | 16-11-11 | 21:22

enfin, zelfs annexeren is geen optie. Afsteken en afduwen dan maar.

luckor | 16-11-11 | 21:22

Rake observatie, maar dit geldt voor alle landen ten zuiden en oosten van de knoflooklijn.

Petrus de Rewa | 16-11-11 | 21:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken