Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Militaire mail! Nog veel meer kudt in Kunduz

viezerommetent.jpg "Beste GeenStijl. Vanmorgen rapporteerden jullie dat onze repatriëring door geblunder van die NuKuBu's van BuZa vertraagd is. Maar dat is niet het enige wat er mis gaat met deze faalmissie." Oh, beste Kunduzganger, wat schort er dan nog meer aan? "Gisteren na 6 dagen wachten op een kudtvluchtje van 20 minuten aangekomen op mijn laatste stop vóór Kreta, maar door die blunder kan ik daar pas op z'n vroegst dinsdagnacht heen vliegen." Is de vliegvergunning dan wél rond? "Weet ik veel. We moeten met een Belgische C-17. Dus we zijn nu afhankelijk van de Belgen. Tel uit je winst. Ondertussen moet ik steeds zélf het Situation Center bellen om info en die ook zelf aan het thuisfront doorgeven, want ze vertellen ons niks." Maar over een paar dagen lekker op Kreta uitblazen dus? "Fuck dat onzinnige adaptieprogramma. Ik wil gewoon naar huis. De vlucht van Kreta naar Eindhoven is trouwens óók nog niet geboekt." Even volhouden daar dan. How bad can it be? "Gasten. Echt. We zijn gelegerd in een legertent van de Yanks, waar ook de nieuwe lichting KLU gedropt is. 240 man in een overbevolkte stinktent waar Amerikaans personeel niet eens langer dan drie dagen in mag verblijven wegens ranzige kudtzooi. Ons personeel zit ondertussen al een maand in dat appeltjesgroene pesthol van GroenLinks want het is hier na acht maanden werken nog steeds een bouwput. Maar hey, zolang het kabinet tevreden is over het verloop en de uitbreidingsplannen van deze missie, is het goed hè." Mooi kudt dus. Zullen we een leuke foto van Jolande Sap sturen voor in je tent? "LOL. Doe maar niet. Ik als woestijnrambo kan er allemaal wel tegen. Maar de families worden om de dag teleurgesteld door al het geblunder van een 'professioneel' bedrijf." Snappen we. Boks en bedankt voor je mail.

Reaguursels

Inloggen

Jolande Sap en haar Mariko Peters hebben behoefte aan een wedstrijdje jongemannen afslachten.
Goed voor de nationalistische GroenLinks zaak.
In Kunduz, dat dan weer wel.

Ella | 13-11-11 | 21:33

Niet zeiken maar dienen kutlui! Je verdiend daar genoeg en je hoeft er geen klap voor te doen. Toen ik nog in Uruzgan zat zou ik 3 maart thuis zijn. Uiteindelijk ben ik op 6 april na mijn laatste patrouille met een zanderig pak het vliegtuig in gerend, waarna ik na een half jaar pas mijn spullen weer compleet had.

Skidmark_015 | 12-11-11 | 19:43

Beste militair,
Niet zo janken joh en gewoon je werk doen.Volgende keer beter je best doen bereik je nog eens wat.
*veegt kont af met zeikschrift van militair*

miko | 12-11-11 | 17:56

Militairen hebben twee dikke problemen: 1. Ze kiezen altijd de slachtofferrol. 2. Ze kunnen volstrekt niet objectief naar zichzelf kijken. Geen realiteitszin.

SharpEye | 12-11-11 | 10:08

Als de militaire mailert meer dan één hersencel zou hebben, had hij toch al niet getekend voor deze missie. Uitzending (d.h. de belangen van de 1 % gaan verdedigen in een of andere kudt-zandbak) hoort nl. erbij als je tekent als beroepsmilitair. Kwestie van ook ff de kleine lettertjes lezen en niet alleen denken aan de betaling. Het ga je goed in Kreta. Ga ook ff langs star beach en verder: toedeledokie!

Aktivist | 12-11-11 | 09:30

necrosis | 12-11-11 | 09:21

Helaas moet ik je toch weer tegenspreken. De grootste (als je de peilingen mag geloven) linkse partij, de SP, is ook faliekant tegen deze missie.

drenkeling69 | 12-11-11 | 09:25

@drenkeling69 | 12-11-11 | 09:13
Ik reken het CDA en VVD minstens net zo zwaar aan.
Zie hier de pracht van het land;
www.destentor.nl/nieuws/algemeen/buite...
Het enige waar ik me aan erger is de starre houding van 'links'.
Men heeft schijnbaar niets beters te doen dan PVV te dwarsbomen, ipv met oplossingen te komen.
PVV stemt tegen, dus links stemt voor!

necrosis | 12-11-11 | 09:21

necrosis | 12-11-11 | 09:10

Vervang GL door CDA/VVD en Sap door Rutte en Haagsma Buma en uw punt is valide.

drenkeling69 | 12-11-11 | 09:13

@drenkeling69 | 12-11-11 | 09:03
Natuurlijk mag GL meestemmen in dit soort kwesties.
Je verwacht echter niet van een appeltjesgroene, linkse partij, dat ze instemmen met een verkapte oorlogsmissie, in een land waar een vrouw nog minder waard is dan een geit.
Dacht Sap dit echt te kunnen veranderen?

necrosis | 12-11-11 | 09:10

necrosis | 12-11-11 | 09:02

OK OK.

Navolger moet opvolger zijn.

t.e. stikel | 12-11-11 | 09:06

necrosis | 12-11-11 | 09:02

Ik ook niet.

Maar het is wel zo.

t.e. stikel | 12-11-11 | 09:03

necrosis | 12-11-11 | 08:56

Dus uw punt is dat in onze parlementaire democratie een partij als GL niet mee mag stemmen in dit soort kwesties. Moeten we dat maar overlaten aan de Dionnetjes van de PVV?
Is Mark Rutte zo zwakzinnig dat ie denkt iets op te bouwen in dat land?

En nog even voor de duidelijkheid, ik ben ook helemaal tegen deze missie.

drenkeling69 | 12-11-11 | 09:03

@t.e. stikel | 12-11-11 | 08:45
MR een navolger van JP?
Ben ik niet met je eens!

necrosis | 12-11-11 | 09:02

@Geheimrat Schultz | 12-11-11 | 08:4
Dank.
Ik wist dat ik iets vergeten was op mijn boodschappenlijstje.
*bitterballen noteren doet*

necrosis | 12-11-11 | 08:59

@drenkeling69 | 12-11-11 | 08:42
Mijn punt?
Wat heeft een partij die zich GroenLinks noemt te zoeken in een soort gecamoufleerde oorlogssituatie?
Is Sap echt zo zwakzinnig dat ze denkt iets op te kunnen bouwen in dat land?
Of (nogmaals) deed ze een 'Cohennetje' door steun te verlenen aan de missie omdat PVV tegen was?
En om nog even door te drammen: er worden Afghaanse politie agenten opgeleid.
Heb jij enig idee wie er straks de dupe worden van beter getrainde politie agenten aldaar?
Men denkt daar niet in termen als 'mensen', eerder als 'wij' en 'zij'.


necrosis | 12-11-11 | 08:56

necrosis | 12-11-11 | 08:39

Dan kun je lang w88.

JP en zijn navolger MR hebben de pH -tijdelijk- verlaagd naar -10.

Pas als Club Med weer aan de verw8ingen voldoet verlaagt "onze" zuurgraad.

t.e. stikel | 12-11-11 | 08:45

@ necrosis | 12-11-11 | 08:39
Een bitterbal beauven een zure gleuf prefereren doet.

Geheimrat Schultz | 12-11-11 | 08:44

necrosis | 12-11-11 | 08:32

De meerderheid kwam er ook door de VVD en het CDA, dus wat is je punt? Als we een peiling onder het volk houden over Mauro, dan mag ie ook blijven, dus wat is je punt?
Het punt is dat het allemaal kut geregeld is voor die militairen, daarvoor zijn defensie en buza verantwoordelijk. Met 1 ding ben ik het uiteraard wel eens, die hele missie is een aanfluiting en nergens voor nodig.

drenkeling69 | 12-11-11 | 08:42

@Geheimrat Schultz | 12-11-11 | 08:33
Ik wacht nog steeds op het 'zoet' van JP.
Ik heb momenteel een bittere nasmaak na JP I, II, III en IV.

necrosis | 12-11-11 | 08:39

Het beste is de hele mega incapabele Defensietop plus aanhang wegbezuinigen, dan praat je al gauw over een mannetje of vijfhonderd en opnieuw beginnen met twintig man met een klein beetje verstand van zaken.

krankzinnig | 12-11-11 | 08:38

Eerst het zoet dan het Sap.
J.P. Balkenende.

Geheimrat Schultz | 12-11-11 | 08:33

@drenkeling69 | 12-11-11 | 08:27
Het kabinet kwam met een voorstel (Kunduz) wat door PVV werd afgekeurd, geen meerderheid dus.
Die meerderheid kwam er echter wel door steun van Sap/ GroenLuts.
Hou gewoon een peiling onder de bevolking en je zal zien dat ruim 75% tegen die missie is.

necrosis | 12-11-11 | 08:32

Typisch rechts onzingeleuter weer hierboven. Het kabinet stuurt manschappen en het is de schuld van een oppositie-partij dat het niet goed gaat.. Ik wist niet dat Jolande Sap ook al bij defensie en buza de scepter zwaaide..

drenkeling69 | 12-11-11 | 08:27

@t.e. stikel | 12-11-11 | 08:18
Ineens mis ik Agnes Kant....

necrosis | 12-11-11 | 08:26

@t.e. stikel | 12-11-11 | 08:18
Sap had gewoon bij de PvdA moeten solliciteren, daar is ze beter op haar plek.
Maar beter verlaat ze de politiek, ze 'heeft' het gewoon niet.

necrosis | 12-11-11 | 08:24

necrosis | 12-11-11 | 08:16

Ja.

Zou het bij haar al zo ver gedaald zijn?

t.e. stikel | 12-11-11 | 08:18

@t.e. stikel | 12-11-11 | 08:12
Wist je dat pH waardes ver onder 0 kunnen duiken?

necrosis | 12-11-11 | 08:16

necrosis | 12-11-11 | 08:03

Ik bedoel diegene die een kudt met zich meedraagt.

(Met een pH van ongeveer 0).

t.e. stikel | 12-11-11 | 08:12

@t.e. stikel | 12-11-11 | 07:43
Welke bedoel je?
Rechts, midden of links op de pica?
Ik zie zoveel zuur op je pica dat mijn accu ervan zou smelten.

necrosis | 12-11-11 | 08:03

Che_cuevara | 12-11-11 | 07:45

Afwachten dus.

;)

t.e. stikel | 12-11-11 | 07:49

@t.e. stikel | 12-11-11 | 07:43
Mogge Te,

Da's waar.
Er zullen dus nog veel van die verhaaltjes naar buiten moeten komen wil die kut een beetje sappig worden.

Che_cuevara | 12-11-11 | 07:45

Mogge @all,

Het wordt steeds Sappiger.

Che_cuevara | 12-11-11 | 06:13

Wanneer o wanneer wordt het APPELTJES GROENE GROEN LINKS van Jolande Sap en Afghanistan veterane
Mariko Peters nu eens genadeloos afgerekend in de
Tweede Kamer over deze meest kansloze van al onze Nederlandse missies OOIT?
Het kost nog eens een bom duiten ook en het levert 0,00 niks, nada, niente op!!!

kippevlees | 12-11-11 | 04:34

Hebben jullie Jolande Sap wel eens zien lachen?
Mijn vroegere Engels leraar op de MULO zou zeggen:
"haal die grijns van je smoel af Jolande Sap of ik sla hem eraf!"

kippevlees | 12-11-11 | 04:31

Ze kunnen beter kansloze hangjongeren uit o.a. kanaleneiland naar Kunduz sturen, en scootertjes meenemen!

herodus | 12-11-11 | 04:08

'Afghanistan, Graveyard of Empires'

Hesselbollah | 12-11-11 | 03:35

@AntiSoof | 12-11-11 | 02:39
Hij is gewoon weg.

boeglul | 12-11-11 | 02:42

@boeglul | 12-11-11 | 02:36
Óf hij schrijft een sonet (mijn lievelings gedichtvorm). Afwachten maar.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:39

Jochies, ik heb hier geen zin in. Als ik dit soort geneuzel wil, dan vraag ik dat wel aan pius/sambamagico en zelfs dan heb ik er geen zin. Sodemieter op met je gezeik.

Stormageddon | 12-11-11 | 02:38

@AntiSoof | 12-11-11 | 02:32

Ik vrees dat hij nu weg is of een lang epistel schrijft.

boeglul | 12-11-11 | 02:36

@boeglul | 12-11-11 | 02:30
Zeker.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:32

In het woord gottoenz.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:31

AntiSoof | 12-11-11 | 02:26

Geef Stormageddon even de tijd om na te denken.

boeglul | 12-11-11 | 02:30

3e t moet nat. een 'g' zijn en de één na laatste ok:P

AntiSoof | 12-11-11 | 02:29

Gottotottotot wat zúigt het hier zeg. Zó traag. Ik wil meningen, gedachtes, oordelen! Ik geniet van het menselijk vernuft. Eerlijk en waar. Heerlijk.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:26

Stormageddon | 12-11-11 | 02:21

Vertel eens hoe oud u bent?

boeglul | 12-11-11 | 02:23

@boeglul | 12-11-11 | 02:17
Voor dat soort schoolfeitjes heb ik google niet nodig. In mijn tijd stelde onderwijs nog wat voor, zelfs als je niet oplette.

Stormageddon | 12-11-11 | 02:21

Stormageddon | 12-11-11 | 02:13

Mijn nick is veel sneller dan uw google!

boeglul | 12-11-11 | 02:17

@boeglul | 12-11-11 | 02:11
Heeft u uw eigen nick wel eens gelezen?

Stormageddon | 12-11-11 | 02:13

@Stormageddon | 12-11-11 | 02:09
Hé! De Illias las ik. Maar mijn geheugen is beperkt hé? Gosh, wat ingewikkeld allemaal. Zucht.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:12

Stormageddon | 12-11-11 | 02:09

U staat voor lul!

boeglul | 12-11-11 | 02:11

@boeglul | 12-11-11 | 02:07
Oops, van Venus zelf? Dat doet me denken aan zij met de zeegroene ogen die over de wereld zweeft. Heilige Maria.

AntiSoof | 12-11-11 | 02:10

@boeglul | 12-11-11 | 02:01
Ken uw klassieken. Aeneas is een held van Troje uit de Illias. Volgens Vergilius trok hij na de verovering van Troje door de Grieken met overlevenden van de Trojaanse oorlog naar Italië om de stad Alba Longa te stichten.
Heeft er niemand meer op GS een klassieke opleiding gehad tegenwoordig?

Stormageddon | 12-11-11 | 02:09

@boeglul | 12-11-11 | 02:01
Kijk, ik weet nou weer niet of 'het' een conducteur is. Hoezo?

AntiSoof | 12-11-11 | 02:08

@AntiSoof.

Leg me niet uit dat Aeneas de is zoon van de godin Venus.

boeglul | 12-11-11 | 02:07

@Ales | 11-11-11 | 22:33
Ja........ IK weet waarom mevrouw Sap voor de missie was. Ze was zo stom het te melden tegen Toine Huis van nieuwsuur. Ze heeft voor de missie gestemd OMDAT de PVV tegen was. Ze vertelde en passant dat als de PVV voor de missie had gestemd. GL tegen had gestemd. De sukkel van een Toine is er niet op ingegaan. Dom natuurlijk hij had als goed journalist door moeten vragen.
Enfin..... ik zie het fragment nog zo voor me en dat is niet goed voor mijn bloeddruk... achterlijk wijf die Sap.

winged | 12-11-11 | 02:06

Waar is de link naar de mail?

_Fly66_ | 12-11-11 | 02:04

@AntiSoof | 12-11-11 | 01:55
Het is geen groter probleem dan de vraag of Griekenland uit de Euro moet worden gepleurd of dat Nederland eruit moet stappen. Of dat militairen niet moeten zeiken met 200% gevarengeld tijdens een buitenlandse missie of mogen eisen dat de logistiek van de missie op rolletjes loopt.

Geluk heeft daar niet zo heel veel mee te maken. Integendeel, het hele leven zit vol met onoplosbare problemen. Ik denk niet dat het zinvol is om gradaties van problematiek aan te leggen. Elk probleem is even belangrijk. Voor mij is de vraag van worst of burger nu belangrijk en mij kan die militair op weg naar Kreta geen ene zak schelen. Voor hem zal dat ongetwijfeld omgekeerd zijn. Wie heeft er een groter probleem?
Zeg het maar. Ik zou het niet weten.

Stormageddon | 12-11-11 | 02:03

AntiSoof | 12-11-11 | 01:55
U weet veel (filosoof): wie is Aeneas? Is het een conducteur?

boeglul | 12-11-11 | 02:01

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:52
Jolande Sap zit nu te bedenken hoeveel water en energie dat braadworstje zonder gehakt van jou heeft gekost.

Anywayz, ik ben * out *

Bart_Bart | 12-11-11 | 02:01

@Bart_Bart | 12-11-11 | 01:35
Een schrijver kan goed schrijven. Of hij/zij verstandig of integer is, dat is dan weer andere koek. Sommige schrijvers schrijven soms hele nare dingen. Die zijn vast omgekocht hè?

AntiSoof | 12-11-11 | 02:01

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:52
Als dat jouw grootste probleem is, dan zul jij vast wel een gelukkig mens zijn hè ;)

AntiSoof | 12-11-11 | 01:55

Als je het gehakt uit een braadworst haalt en je maakt er een platte burger van, die je vervolgens bakt en op een broodje doet: Eet je dan een broodje hamburger of een broodje worst?
Zomaar een kwestie die me bezighoudt op een vrijdagavond.

Stormageddon | 12-11-11 | 01:52

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:26
LOL!

AntiSoof | 12-11-11 | 01:52

Aeneas | 12-11-11 | 01:00

U vecht als werknemer tegen de klant?

boeglul | 12-11-11 | 01:37

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:34
OK. Ik begin het te begrijpen.

Gelukkig is het niet zo'n boek zonder plaatjes. Of nog erger, zo'n boek van een BN'er die zich schrijver noemt.

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:35

@Bart_Bart | 12-11-11 | 01:29
Nee, het is geen echt leesboek, er staat niet heel veel tekst in, wel veel plaatjes. Het is een soort Dumpert (maar dan over 1 onderwerp) op papier.
Het staat hier in de kast. Erfenisje van oma. (Dat je niet denkt dat ik het zelf gekocht heb.)

Stormageddon | 12-11-11 | 01:34

@koekje erbij? | 12-11-11 | 01:26
Ik speel Dune. Is dat ook goed?

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:31

@Rammstein | 12-11-11 | 01:22
Die Spanjaarden kunnen dan wel weer 'begeistert' voetbalcommentaar geven.

Weet ik van het Spaanstalige(!) ESPN Sports North America.

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:30

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:26
Boeken? Je legt het uitgebreid uit, maar ik heb nog steeds geen clue.

Overigens, je wilt toch niet beweren dat 'boek' echt gelezen te hebben?

Dat kan niet waar zijn.

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:29

@Bart_Bart | 12-11-11 | 01:12
Sommige mensen halen hun kennis zo af en toe nog uit een boek. Dat is een ding van papieren blaadjes, met een kaft erom. Daarin moet je nog fysiek met je vingers browsen. Heel ouderwets, ik weet het.

www.boek2.nl/img/08312009-GEDC0458.JPG...

Stormageddon | 12-11-11 | 01:26

Wie speelt er nog een potje WOT?

koekje erbij? | 12-11-11 | 01:26

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:17 | + 0 -
I'm working on it. Spaans is een beetje een humorloze taal.
Het accent in het Engels is natuurlijk wel fantastisch (Manuel uit "Fawlty Towers", Gloria uit "Modern Family")en ik vind het heel moeilijk. Maar zou gewoon heel handig zijn, ook in de Steets.

Rammstein | 12-11-11 | 01:22

we gaan maar weer slapen,(of toch nog ff gamen)

koekje erbij? | 12-11-11 | 01:22


"Service en veiligheid van de NS moeten nog meer knokken en zien meer bloed dan jullie."

Oh God, een NSert.

Ik ga slapen!
(Aeneas | 12-11-11 | 01:00)

boeglul | 12-11-11 | 01:21

@Rammstein | 12-11-11 | 01:13
Toch spijtig van je gebrekkige Italiaans, Frans, Chinees en Berbers, maar goed. Je kan niet alles hebben.

Heb je toevallig wel een Spaanse variant van "tomato, potato" voorhanden? Dat zou leuk zijn.

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:17

koekje erbij? | 12-11-11 | 01:03 | + 0 -
Ja, want door en vanuit Afghanistan reizen is een stuk van cake, right ?

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:10 | + 0 -
Spaans nog. Dan ben ik wel klaar.

Rammstein | 12-11-11 | 01:13

@Stormageddon | 12-11-11 | 01:11
Zeau, heb je dat allemaal van Googles?

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:12

@AntiSoof | 12-11-11 | 00:58
Natuurlijk wist ik dat. Nederland staat vol met St.Maartens-, St.Martinus- of Martinikerken.
Arnhem, Venlo, Zaltbommel, Tiel, Maastricht, Groningen, Breda, Dokkum, Bolsward, Medemblik, Voorburg etc. etc.
De enige provincies zonder Sint Maartenskerk zijn Drenthe en Flevoland.

Doet er allemaal niet toe. Alle kerken zijn slecht, of ze nu naar St. Maarten heten of niet.

Stormageddon | 12-11-11 | 01:11

@Rammstein | 12-11-11 | 01:02
Iek begrijp. Jouw talenkennis is toch wel indrukwekkend overigens.

Bart_Bart | 12-11-11 | 01:10

wookiepanub | 12-11-11 | 00:57
Je kan ook zeggen, trek allemaal je burgerkloffie aan, en we gaan met de eerste de beste vlucht naar huis! ipv een week op koste van de belastigbetaler in griekenland te gaan zitten.

koekje erbij? | 12-11-11 | 01:03

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:48 | + 0 -
Zoiets als "tomato, potato" ...... opinie, schmopinie, Kunduz, schmunduz.
Een soort "lekker belangrijk". Ongeveer.

Rammstein | 12-11-11 | 01:02

Het Nederlandse leger heeft dus weer ongeveer de status die het kort voor de tweede wereldoorlog had.
Het belangrijkste legervoertuig destijds was een fiets...

de honden blaffen... | 12-11-11 | 01:01

wow dat is leuk dubbele post. Sorry !

Aeneas | 12-11-11 | 01:00

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:48 | + 0 -
Nein, Amerikaans.

Rammstein | 12-11-11 | 01:00

te zot voor woorden. Wij hier hard werken en zij daar klagen omdat hun camping in de zandbak niet is wat ze gedacht hadden. Ga lekker klagen bij de anwb vakantie gids. geweertjes inleveren bij de marine. luchtmacht schrappen en wat restantjes sparen voor een vliegdekschip en tadaaa onze koopvaardij ook weer op peil.
daaahaaag zandhaasjes kom nou niet terug hoor want je zou je eens verslikken hier in nederland niet je eer krijgt wat je dacht te krijgen. Service en veiligheid van de NS moeten nog meer knokken en zien meer bloed dan jullie. Mogen zij in de rij staan bij onze konigin? neeeeee krijgen zij eer? neeeee
stadstoezicht houd jouw stad wel veilig hoor want tja jullie jagen het tuig uit de zandbak je eigen land in. goed hoor! ben ik echt dankbaar voor! Politie moet bezuinigen op mensen, kleine vergrijpen blijven op de plank liggen. Vrouwen kunnen niet veilig over straat. maar ga lekker liggen in je tent dromend over morgen als je weer word toegelachen door een yank omdat hij het iets beter heeft dan jij. maar hij? hij is een amerikaan en die snappen net wat minder dan jij. jullie hebben wel een gezamelijke droom spelen in de zandbak. Kan je hier wel therapie voor krijgen hoor op jullie leeftijd.

Aeneas | 12-11-11 | 01:00

wat oud gedienden doen voor de samenleving?? hahahahaaahaha... man man man dat is pas treurig om te lezen. Oud militairen houden zichzelf dus groot door constant zichzelf en anderen ervan te overtuigen dat ze iets goeds hebben gedaan. wooow
Wat hebben jullie een aandeel gehad zeg in de wereldvorming poeh heeeee
bescherm onze koopvaardijvloot met de marine en versterk onze politie maar stop geen geld meer in het leger want dit is echt te treurig voor woorden.
Enkel hun materieel is nuttig geweest in de watersnoodramp en het uit elkaar trekken van 2 diesellocs bij barendrecht voor de rest pweehhhh jullie laatste succes was tegen de spanjaarden.moet je eens voorstellen als je die 15 miljard dat "ons" leger opstookt in andere landen nou eens stopt in de politie en in de sociale voorzieningen, is nederland dan niet een stuk gelukkiger? Gaat lekker soldaatje spelen op kosten van frankrijk of amerika maar niet van mijn centen hoor.

Aeneas | 12-11-11 | 00:59

wat oud gedienden doen voor de samenleving?? hahahahaaahaha... man man man dat is pas treurig om te lezen. Oud militairen houden zichzelf dus groot door constant zichzelf en anderen ervan te overtuigen dat ze iets goeds hebben gedaan. wooow
Wat hebben jullie een aandeel gehad zeg in de wereldvorming poeh heeeee
bescherm onze koopvaardijvloot met de marine en versterk onze politie maar stop geen geld meer in het leger want dit is echt te treurig voor woorden.
Enkel hun materieel is nuttig geweest in de watersnoodramp en het uit elkaar trekken van 2 diesellocs bij barendrecht voor de rest pweehhhh jullie laatste succes was tegen de spanjaarden.moet je eens voorstellen als je die 15 miljard dat "ons" leger opstookt in andere landen nou eens stopt in de politie en in de sociale voorzieningen, is nederland dan niet een stuk gelukkiger? Gaat lekker soldaatje spelen op kosten van frankrijk of amerika maar niet van mijn centen hoor. te zot voor woorden. Wij hier hard werken en zij daar klagen omdat hun camping in de zandbak niet is wat ze gedacht hadden. Ga lekker klagen bij de anwb vakantie gids. geweertjes inleveren bij de marine. luchtmacht schrappen en wat restantjes sparen voor een vliegdekschip en tadaaa onze koopvaardij ook weer op peil.
daaahaaag zandhaasjes kom nou niet terug hoor want je zou je eens verslikken hier in nederland niet je eer krijgt wat je dacht te krijgen. Service en veiligheid van de NS moeten nog meer knokken en zien meer bloed dan jullie. Mogen zij in de rij staan bij onze konigin? neeeeee krijgen zij eer? neeeee
stadstoezicht houd jouw stad wel veilig hoor want tja jullie jagen het tuig uit de zandbak je eigen land in. goed hoor! ben ik echt dankbaar voor! Politie moet bezuinigen op mensen, kleine vergrijpen blijven op de plank liggen. Vrouwen kunnen niet veilig over straat. maar ga lekker liggen in je tent dromend over morgen als je weer word toegelachen door een yank omdat hij het iets beter heeft dan jij. maar hij? hij is een amerikaan en die snappen net wat minder dan jij. jullie hebben wel een gezamelijke droom spelen in de zandbak. Kan je hier wel therapie voor krijgen hoor op jullie leeftijd.

Aeneas | 12-11-11 | 00:59

@Stormageddon | 12-11-11 | 00:50
De Domkerk in Utrecht heet eigenlijk de Maartenskerk. Wist je niet hè?
www.rtvutrecht.nl/nieuws/406429

AntiSoof | 12-11-11 | 00:58


@ Gauntlet | 11-11-11

Nobel van je. Ik ben alleen van mening dat wanneer je er voor hebt gekozen beroepsmilitair te worden, een keuze die -laten we eerlijk zijn- nauwelijks met ratio te maken heeft, je niet en plein public moet miepen omdat een groep bijelkaar gekozen beroepspolitici en de Karremansen je je vlucht naar Verweggistan o.i.d. laten missen. Ik bedoel: Wat had je dan verwacht?

wookiepanub | 12-11-11 | 00:57

@zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:39
Een beetje vent heeft tot 12 uur Sint Maarten gelopen. Met een stormlantaarn, aanbellen, liedje zingen en dan een borrel eisen in plaats van snoep.

Stormageddon | 12-11-11 | 00:50

@Rammstein | 12-11-11 | 00:45
Dat is zeker weer Duits, dat schmitter?

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:48

zeg maar jansen
Niet voor niks, dat de examen eisen verzwaard worden!

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:48

Een geruststelling is dat als de agenten vertrokken zijn het misschien wel een hele, nee, twee hele dagen duurt voor er weer een vrouw gestenigd wordt. En Jolande Sap zag dat het goed was.

blinde kip | 12-11-11 | 00:47

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:39 | + 0 -
Twitter, schmitter. Daar kan je niet eens zitten.

Rammstein | 12-11-11 | 00:45

@zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:39
Twitters is voor het sociaal wenselijke.

Ik begrijp er nog steeds het nut niet van.

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:43

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:40
ja, 17,wanneer ben ik geboren dan?

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:43

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:39 O.K. Kan best hoor. Ik dacht dat het rond je 17de was.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:40

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:36
Inderdaad.

Komt nog bij dat de opvoeding en sociale controle daar in Marokko stukken beter was dan hier.

Hier worden het losgeslagen semi-criminelen (letterlijk, gezien de facts). Daar zouden de meeste zich normaal gedragen.

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:39

Rammstein | 12-11-11 | 00:35 Twitter. Denk ik.

Het is twitter waar ze zitten.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:39

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:31
Doe maar 49

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:39

@Rammstein | 12-11-11 | 00:35
Wat wil je met twee Kunduz-topics op 1 avond.

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:37

Ja, bart,
Sommige komen tot inkeer (ook mijn zus)
Maar de eerste generatie marocs,kwam hier echt werken.
Totdat iemand zei: joh, je doet zwaar werk, heb je nog geen pijn in je rug? Bij ons kan je gewoon thuis zitten als er een scheet dwars zit!! nou dat hebben we geweten!!!

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:36

@zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:31
OK.

Nou, ik heb al mijn militaire skills geleerd van 24, Starwars, The A-team, Lord of the Rings, Command & Conquer en Wolfenstein 3D.

Is dat ook goed?

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:36

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:31 | + 0 -
Het enige wat ik uitreken, is dat het hier verdacht rustig is lately.

Rammstein | 12-11-11 | 00:35

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:30 Datum dienstplicht. Die jongens van toen zijn nu allemaal 54 jaar oud.

Als ik het goed uitreken.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:31

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:25 De eerste gingen nog wel, het is de derde generatie die nu aan het puberen is en de overlast veroorzaakt.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:30

@zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:27
Oh, jullie hadden het over geboortedatum? Niet over datum indiensttreding.

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:30

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:25
OK. Nou, gelukkig zijn er nu geen naïeve mensen meer.

Oh wacht.
i.imgur.com/FVcKN.jpg

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:28

stinklul | 12-11-11 | 00:21
Je bent en hebt een stinklul.stinklul

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:27

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:17 Nee, dat is dan weer een generatie daarboven. De ouders van de jongens van 79-1 t/m 79-6.

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:27

stinklul | 12-11-11 | 00:21 Doen we dat? Miljoenen moslims uitmoorden?

zeg maar jansen | 12-11-11 | 00:26

@ bart
Generatie van mijn ouders.
1 van de eerste morocs heeft mijn zus nog verkering mee gehad! Toen waren we naief, en wisten niets van dat aardige volk uit marokko.

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:25

@stinklul | 12-11-11 | 00:21
Een miljoen staat bij jou tot 1?

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:22

de generatie die wil vergeten dat we miljoenen moslims uitmoorden en ondertussen huilt over zionisten die daarop door anderen worden aangesproken?

stinklul | 12-11-11 | 00:21

kneuterzak | 12-11-11 | 00:10
79-1,kromhout kazerne,utrecht

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:19

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:14
En de generatie die dorpen vol cultuurverrijkers heeft binnengehaald en onze gasbel heeft verkwanseld.

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:17

Nee ,bart, de generatie die wel het tuig aanpakt(lees je niet in de krant), een schop geeft als "ze"op je auto gaan zitten,of met een stuk pijp achter na zitten,als ze achter je dochter van 13 aanzitten!!!

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:14

"Kom jongens, we gaan ondanks de wil van het Nederlandse volk gewoon in Afghanistan zitten... Als we daar een beetje zielig gaan doen, krijgen we vast onze zin."

Vooral om handelen uit verstand te voorkomen mag je niet ouder zijn dan 26 wil je door deze moordende brainwasmachine worden gerecruteerd.

stinklul | 12-11-11 | 00:11

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:04
Hier 79-5.
Ik zou als antwoord gegeven hebben: Smijt nog een kameel op de BBQ.

kneuterzak | 12-11-11 | 00:10

Militairen die zeuren en zeiken over de omstandigheden zijn net zo vervelend als boeren die klagen over het weer.

*volgende onderwerp graag*

boeglul | 12-11-11 | 00:10

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:04
Ja,kijk wat de oud gedienden allemaal doen voor de samenleving.. Nee,het werkt nog steeds niet helemaal lekker allemaal.

de grote Anti | 12-11-11 | 00:09

@koekje erbij? | 12-11-11 | 00:04
Wat is dat -cursus tijd doden- militaire dienstplicht?

Bart_Bart | 12-11-11 | 00:06

Ja,ik lees wel dat 95% nooit in actieve dienstplicht heeft gezeten.
Jammer,hadden we heel wat minder huilebalken en mietjes gehad.
(lichting 1979)

koekje erbij? | 12-11-11 | 00:04

Hoho,tutut,wachteffe....

Onder de bezielde invloed van de grootste bully (niet mijn woorden...) van de klas is besloten dat deze missie geen geld mag kosten.
Dus nu ook niet huilen als er op de terugvlucht wordt beknibbeld, zou ik zo zeggen.

Kapitein Sjaak Mus | 12-11-11 | 00:04

@de grote Anti | 11-11-11 | 23:57
Kewl, titties!

Bart_Bart | 11-11-11 | 23:59

Kan die meneer of mevrouw van de diktatorij die zich hierboven al opdrong zich nog even melden want wij van het vee willen nu stemmen op iemand met een kwaad snorretje en een rechterarm als hoogtemeter.

stemvee | 11-11-11 | 23:42

Kijk ik ben min of meer opgegroeid met gristenen en zelfs rasechte katholieken.Ze spelen hun spelletjes vaak aardig subtiel.

Uiteindelijk krijgt iedereen er een harde lul van.Daar doen ze het voor.Geef de mensen wat ze willen en pak zelf wat je wilt hebben wanneer niemand kijkt.

Niet alles is opzet natuurlijk,maar ik heb er een hard hoofd in.

de grote Anti | 11-11-11 | 23:41

@de grote Anti | 11-11-11 | 23:37
LOL. Ze stemt hem weg, or does she?

Ashtrey | 11-11-11 | 23:40

@Ashtrey | 11-11-11 | 23:35
Dat weet ik al.. Die negert.
Want dat is wat men wil zien.

de grote Anti | 11-11-11 | 23:37

Er op uit gestuurd worden door een stel nitwittende ambtenaren, met een mandaat waar een 6-jarige zijn jas nog niet voor aantrekt, en vervolgens als oud vuil aan de kant gezet worden.
Eer behalen is alleen mogelijk als je met een Nederlandse vlag over je kist weer naar eigen land gevlogen wordt.
Je moet er maar zin in hebben.

Jackanders | 11-11-11 | 23:37

@de grote Anti | 11-11-11 | 23:24
Toch wil je weten wie de kus gaat krijgen, geef maar toe.

Ashtrey | 11-11-11 | 23:35

Ow,leuke 20/30-er televisie op ned3 zie ik net..
Wat is mijn generatie toch dol positief zeg,regelrechte liefdesbabies van ghandi en barbara streisand.

En ze kunnen acteren tot je vergeet dat er een camera ploeg aanwezig is.Zou het de wiet zijn? Of die v.o.c mentaliteit? I wonder.

de grote Anti | 11-11-11 | 23:24

@Greetje Duisenberg | 11-11-11 | 23:11
Oke,dus u heeft weleens 800 kilometer gelopen op uw roze pantoffels en verwacht dat een soldaat dat ook kan?
Het is niet echt een oorlog.
Geef die gasten eens ongelijk dat ze niet al teveel focking moeite willen doen.

de grote Anti | 11-11-11 | 23:15

@Rammstein | 11-11-11 | 23:12
Venus Fly Trap?

Anywayz, Marijnissen is nu zinnige dingen aan het zeggen #penw #nooitgedacht

Bart_Bart | 11-11-11 | 23:15

Greetje Duisenberg | 11-11-11 | 23:11 Nou. 'n Beetje gaan zitten miepen dat de anderen niet zo fris ruiken.

zeg maar jansen | 11-11-11 | 23:12

Bart_Bart | 11-11-11 | 23:09 | + 0 -
That Venus Fly Trap ? Never gonna happen ....

Rammstein | 11-11-11 | 23:12

Wat een belachelijk gezeur zeg. Als je dat soort werk wilt doen, en het zijn allemaal vrijwilligers toch, dan weet je dat er af en toe een beroep op je improvisatie talent wordt gedaan. Stelletje mietjes met dat gezeik over een stinktent. Ben benieuwd wat Blackadder er van zou vinden.
.
Met dat soort idioten win je zeker nooit een oorlog. Laat hem maar gaan liften naar huis. Als een soort survivaltocht. Dan leert ie misschien nog wat.

Greetje Duisenberg | 11-11-11 | 23:11

@Rammstein | 11-11-11 | 22:53
Ja, nog stroever.

Wel weer minder stroef dan wegkomen uit het huidige EU-gedrocht.

Bart_Bart | 11-11-11 | 23:09

Maar serieus,de barracks van de yanks zijn vaak geen haar beter als je even oplet,eerder slechter.

Maar met zijn allen in een gymzaal achtig iets is natuurlijk driedubbel shidt.Ik denk dat dat is waar meneer de soldaat op doelt.

de grote Anti | 11-11-11 | 23:08

@Gauntlet

Die C-17 is gezamelijk gekocht door wat eurolanden inclusief Nederland in Belgie, hij land regelmatig op Eindhoven AFB.

koekjesetrommel | 11-11-11 | 23:07

Mag ik zo vrij zijn en groen links betichten van rechtse hobby's, om te lonken naar rechts?
Links liberalisme? Groen links is net zo'n inhoudsloze partij als het cda en dat is de schuld van Femke Halsema.
Mevrouw Sap toont niet veel meer links karakter.
Wat CDA nu doormaakt gaat GroenLinks ook nog meemaken. Jongens sterkte daar in Kunduz, het is beter om te knokken dan dat slappe geXul hier in Den Haag.

nokkenaskettingklem | 11-11-11 | 23:07

Wat moeten die lui naar huis te willen? Is het klaar daar?

Niet? Dan even doorbijten jongens. Het is er mooi weer.

zeg maar jansen | 11-11-11 | 23:04

Nieuwe lichting KLU.. Hmm.
Staat dat voor Kinderachtige LUtsers?

Maar als die brief echt is enzo,boks man.
Ik zeg het eigenlijk tegen iedereen,wij proberen veel te ergonimisch en economisch bewust te zijn in al die kudt omstandigheden.. Haal ze daar weg,of geef ze goed onderkomen en sanitair,ruimte en off-time.
Die yanks lachen ze vierkant uit.

Greet.. werk aan de winkel!

de grote Anti | 11-11-11 | 23:00

Laten we even Kunduz laten voor wat het is. Wie gaan we vanavond affakkelen?

Graaf van Egmont | 11-11-11 | 22:58

Bart_Bart | 11-11-11 | 22:37 | + 0 -
Stroever dan wegkomen uit Kunduz?

Rammstein | 11-11-11 | 22:53

Dit is wat ik te zeggen heb over dit gemiep van een militair die -poeh-poeh- een paar dagen later thuis komt dan meneer had gedacht:
www.youtube.com/watch?v=bbR6GzTWLRM&am...

King of the Oneliner | 11-11-11 | 22:52

@Rammstein | 11-11-11 | 22:34
Het ging nog stroever dan een speechende Job Cohen.

Bart_Bart | 11-11-11 | 22:37

Bart_Bart | 11-11-11 | 22:28 | + 0 -
Oh jee, nul - nul ........ dat was een lange zit ?

Rammstein | 11-11-11 | 22:34

Ik begrijp sowiezo niet wat de echte redenen zijn van GL om hun steun te verlenen aan deze missie. Ik snap dat lulverhaal over politie training en civiele taken en geen geweld en parkeerboetes innen en opbouwen wel. GL moet het verkopen aan de achterban maar wat is nou de echte reden dat GL hier Rutte in gesteund heeft? Weet iemand dat hier?

Ales | 11-11-11 | 22:33

@Rammstein | 11-11-11 | 22:14
Waar? Bij Nederland - Zwitserland?

Bart_Bart | 11-11-11 | 22:28

Je gaat toch zeker niet het leger in om op een niet comfortabele missie te gaan?? Pech gehad mannetje het leger is alleen voor echte mannen. Is een keus. En daarom heb ik een gewoon beroep.

flame_me | 11-11-11 | 22:24

Als ik daar zou zitten, zou ik toch wel behoefte hebben aan een traumabeertje!

jojo1956 | 11-11-11 | 22:20

Sodeju, je zult er maar zitten .....

Rammstein | 11-11-11 | 22:14

Geenstijl propagandeert namens ons nietszeggende prutsleger voor meer geld naar oorlog. Oorlog is voor mietjes.

stinklul | 11-11-11 | 22:01

@Boomschade | 11-11-11 | 21:41
Dan hebben ze eerst een mandaat nodig, en gezien alle voorgaande missies zie ik het somber in.....

necrosis | 11-11-11 | 21:47

necrosis | 11-11-11 | 21:42 |
Waarom? Vanwege dat GL voorstel van 2010, waardoor we nu in Kunduz zitten?

CoffeePatch | 11-11-11 | 21:46

@CoffeePatch | 11-11-11 | 21:37
Veilig?
In Afghanistan?
Voel eens aan je voorhoofd...

necrosis | 11-11-11 | 21:42

Nuttiger als deze militairen op schepen in de golf bij Somalië worden geplaatst. dan zouden ze wat te doen hebben.

Boomschade | 11-11-11 | 21:41

Sterkte aan iedereen daar.
Kijk alleen een beetje uit dat je niet uit de voeding gaat.

MyCatIsDoingThis | 11-11-11 | 21:39

Arrabinekoeterine | 11-11-11 | 21:29 |
D66 en GroenLinks presenteren vandaag een plan om extra Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen....... zie tweedekamer.groenlinks.nl/node/47612

CoffeePatch | 11-11-11 | 21:37

Oorlog is soms net voetbal. [OT] Even tijdens de rust (liever reklame dan Ruud Gullit trouwens) en mbt. de "Tweet van de Dag"; in wat deze spetterende ragebol hier schrijft twitter.com/#!/IngeborgBeugel/status/1... herken ik mij dus helegaar niet. Dat u het even weet. [/OT]

widtvoet ® | 11-11-11 | 21:34

@Arrabinekoeterine | 11-11-11 | 21:29
Zonder steun van GL zaten we nu niet meer in die hopeloze zandbak.
Wat mij weer terugbrengt op Sap die een 'Cohennetje' doet.
Of ben je vergeten wat Cohen had te melden toen hij geen MP werd?

necrosis | 11-11-11 | 21:34

Arrabinekoeterine | 11-11-11 | 21:29 |
Het was een initiatief van GroenLinks en D66.

CoffeePatch | 11-11-11 | 21:31

Nee dit kan inderdaad niet de echte brief zijn. beetje militair heeft met moeite de vbo destijds afgerond en was al blij met een 6 voor een veterstrik-diploma.
Maar wees toch blij dat je een onderkomen hebt.
Je bent daar wegens je onkunde hier in de maatschappij. Dus misschien leer je er wat van. Jouw werkgever is niet bepaald een goed bedrijf hoor. Zie jij ergens een afdeling die winst maakt? eventueel een tak die iets produceert?

Wanneer ik het leger weer steun? als ze onze (ex/oud) koloniën bij de ballen grijpen en onze driekleur terugplanten, wanneer ik een student tegenkom die zegt dat hij eerst het leger in wil om wat vorming te krijgen en dan pas gaat studeren, als ik niet meer in lachen uitbarst als ik de "nieuwe" recruten voorbij zie lopen op een NS-station, Als ze hun doel en uitvoering ten gunste van ons koninkrijk inzetten ipv de Yanks achter na te lopen, en als we de kolonien winstgevend maken voor ons en vooruitstrevend voor hen.

Ik wacht af..

Aeneas | 11-11-11 | 21:29

Beetje lullig om dit steeds als een GL-missie te typeren. Ze steunen het, zeker, maar het plan is van de VVD en CDA.

Arrabinekoeterine | 11-11-11 | 21:29

Toch mis in dat hele Kunduz verhaal nog een John de Mol of een Oerlemans die met een leuk format de Taliban in je huiskamer brengen. Of goedverdoemme een musical van Albert Verlinde.
Zou de publieke opinie goed doen.

Conan de Rabarber | 11-11-11 | 21:27

@p boos | 11-11-11 | 21:14
Tegen die tijd wordt waarschijnlijk bekend dat er een hoop mensen uit de 'toenmalige' regering nooit in dienst hebben gezeten wegens een pukkeltje of vlekje.
Wat dat betreft heb ik diep respect voor Peter van Uhm!

necrosis | 11-11-11 | 21:23

@necrosis | 11-11-11 | 21:07
Mee eens. Het is wel duidelijk dat er andere belangen spelen die voor genoemde partijen zwaarder wegen dan de democratie. Over 5 jaar staat Hillen in het beklaagdenbankje te stamelen 'met de kennis van nu...'.

p boos | 11-11-11 | 21:14

@Koud flesje Alfa | 11-11-11 | 21:07 |
Helder, no offence. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dit een echte brief is.

Gauntlet | 11-11-11 | 21:13

@Korreltje Zout | 11-11-11 | 21:07

Populair onder kelderboxmeisjes. Dan weet ik genoeg.

brutus68 | 11-11-11 | 21:11

@Gauntlet | 11-11-11 | 20:42 je haalt dingen door elkaar. Ik heb respect voor bikkels in het leger, maar geen respect voor miepies in het leger. En dit valt toch echt in de laatste categorie.

Koud flesje Alfa | 11-11-11 | 21:07

@ brutus68 | 11-11-11 | 20:56
Einde van de Domheid probeerde te multitasken door in twee topics tegelijk te reaguren. Zijn vrouw is hem nu aan het uitleggen dat alleen vrouwen dat kunnen. Ter info: Rihanna is een smashed pumpkin. Populair onder kelderboxmeisjes. U kent haar hooguit van haar irritante deuntjes in de supermarkt.

Korreltje Zout | 11-11-11 | 21:07

@p boos | 11-11-11 | 21:00
Je zou voor de gein eens een volkstelling moeten houden onder mensen die tegen zijn.
Dan zal je zien dat VVD,CDA, SGP, GroenLinks, ChristenUnie en D66 geen meerderheid hebben onder de stemmerTs.

necrosis | 11-11-11 | 21:07

28-01-11
Een Kamermeerderheid steunt het kabinetsplan voor een nieuwe missie in Afghanistan. Het kabinet kan rekenen op de steun van VVD, CDA, SGP, GroenLinks, ChristenUnie en D66. Gezamenlijk hebben deze partijen 79 zetels in de Tweede Kamer.

p boos | 11-11-11 | 21:00

@Korreltje Zout | 11-11-11 | 20:47

Inderdaad. Wij hebben daar niets te zoeken. Toen de voormalige Sovjet-Unie daar binenviel in 1979, werd de taliban via de achterdeur bewapend door de VS...
Oh wacht, wat zei die Duitse president Köhler ook weer...

boasatlas | 11-11-11 | 20:57

@Einde van de Domheid | 11-11-11 | 20:53

Wie is Rihanna? De een of andere schone uit 020-zuidoost?

brutus68 | 11-11-11 | 20:56

*plempsel schierschielijk verhuist.*

Einde van de Domheid | 11-11-11 | 20:55

kudt uz!

dedreaugkleaut | 11-11-11 | 20:53

Het Parool is helemaal losgegaan od foto's van Rihanna. 10 foto's in dezelfde outfit. Die krant is helemaal aan het loslopen op sex! Triest zijn die populariseerders, eerst van Nieuwwerk met zijn sport overal en nu Beukerink met 'sex sells'.

Einde van de Domheid | 11-11-11 | 20:53

Je zal maar bij Defensie werken en zulke krankzinnige bazen hebben...

brutus68 | 11-11-11 | 20:52

De enige reden dat we daar zitten is om de Amerikanen een pleziertje te doen, niet om daar iets nuttigs te doen. Missie geslaagd, dus.

ongelovigehond | 11-11-11 | 20:52

Gauntlet | 11-11-11 | 20:31
Dank.

Freddie Stobart | 11-11-11 | 20:51

@jan-lul-de-behanger | 11-11-11 | 20:46
Voordat je los gaat op Karremans, heb jij je wel eens verdiept in het mandaat wat hij meekreeg?

necrosis | 11-11-11 | 20:51

"... Maar de families worden om de dag teleurgesteld door al het geblunder van een 'professioneel' bedrijf..."

En dat is nu net de grootste blunder van allemaal: onze politici denken werkelijk, dat ze ons land dienen te besturen als een bedrijf (terwijl het gros nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien) en vergeet dus gemakshalve, dat onze overheid niet meer is, dan de stem van de collectieve burger, en deze collectieve burger simpelweg alleen maar behoort te dienen, en de collectieve eigendommen en rechten behoort te beheren, te beschermen en te waarborgen. Niets meer, niets minder.

Maar goed: alleen een naïeve geest is nog steeds in de waan dat dit ook werkelijk gebeurt...

Weet zo'n jongen in Kunduz veel, dat hij zijn leven op het spel zet, om de belangen van de lobby (Shell, Unilever, etc) te waarborgen, anders had ie bij voorbaat al niet getekend.

ZKH EénOog | 11-11-11 | 20:51

@wookiepanub | 11-11-11 | 20:44 |
Uitzendingen naar het buitenland waren ook tijdens de dienstplicht een keuze. (Libanon, Yougo)
En omdat bereid is om vrijwillig maar wel met gevaar voor eigen leven zijn land te dienen hoef je daar geen respect voor te hebben?

Ik zal het je sterker vertellen, ik heb ook respect voor de vuilnisman die hier de vuilnisbakken ophaalt.
En misschien zelfs een heel klein beetje voor jou...

@Jackanders | 11-11-11 | 20:46 |
Ben ik helemaal met je eens, maar dat is helaas een zaak van de politiek.

Gauntlet | 11-11-11 | 20:50

Sja. De passant heeft zijn PSU alweer een poosje ingeleverd en kan nu als nukubu meewarig medelijden hebben met het leed van de door politici misbruikte ramptoeristen-in-uniform.
Je zal maar weer uitgezonden worden door figuren als Jan Pronk of Jolanda Sap, rampen en onzaligheden gegarandeerd. Met bergen peop na.

Jan Passant mk2 | 11-11-11 | 20:50

Het zit de briefschrijver niet mee, maar dat geldt natuurlijk ook voor de gemiddelde klant van Virgin uit iedere willekeurige Virgin docu. Als er iets mis gaat dan is er altijd een informatistop. Even flink zijn bikkel!

Einde van de Domheid | 11-11-11 | 20:49

De dag nadat we daar weg zijn, keren de Middeleeuwen weer terug (als ze al ooit weg waren). En zelfs al moorden we alle (aspirant)terroristen uit (wat niet gaat gebeuren) dan wordt de eerstvolgende lichting doodleuk klaargestoomd in Sudan. As we speak. Ongeacht wat we te zoeken hebben in Afghanistan, het is zinloos. Hoe eerder we daar weg zijn, hoe beter.

Korreltje Zout | 11-11-11 | 20:47

Stuur Overste Karremans. Die weet alles van militaire missies en hoe je daar problemen bij tackelt. Foto's hoeven niet meer ontwikkeld te worden. Wel even een backupke maken!

jan-lul-de-behanger | 11-11-11 | 20:46

@Gauntlet | 11-11-11 | 20:42
Ja, respect zeker, maar begrijpen waarvoor ze het doen wordt er niet makkelijker op.

Jackanders | 11-11-11 | 20:46

Mijn hemel, en weer wordt defensie op een ongecontroleerde, onvoorbereide maar bovenal volstrekt onvoldoende manier wederom en zandbak in getrapt.

Slaap zacht politici van Nederland. Het enige waar jullie goed in zijn is het spelen met doosjes en elkaar de schuld geven.

VoorZetsel | 11-11-11 | 20:45

@Gauntlet | 11-11-11 | 20:42

In het geval van dienstplicht wel ja. Nu is het een keuze.

wookiepanub | 11-11-11 | 20:44

@Koud flesje Alfa
Sommigen mensen mogen wel eens iets meer respect hebben voor andere mensen die met gevaar voor eigen leven om politieke redenen hun werk doen in een of andere uithoek.

Gauntlet | 11-11-11 | 20:42

Heerlijk zulk personeel, daar kan je idd geen oorlog mee winnen.

mindovermatter | 11-11-11 | 20:42

-weggejorist-

Bloodzone | 11-11-11 | 20:40

Sap en d'r groeneappeltjes partij des doods, het wordt op den duur wel heel concreet.

smdyasc | 11-11-11 | 20:38

Sommige mensen studeren beter even door voor een echt vak en anders moeten ze niet zo miepen.

Koud flesje Alfa | 11-11-11 | 20:37

Herstel, ik had het niet helemaal begrepen. Woestijnrambo is een fictieve figuur, ik was een beetje te voorbarig.

Gauntlet | 11-11-11 | 20:35

Sinds wanneer bestaan er leuke foto's van Sap?

necrosis | 11-11-11 | 20:34

Een Belgische C-17? Die heeft het niet helemaal begrepen ben ik bang...

Gauntlet | 11-11-11 | 20:33

NuKuBu = Nutteloze kut burgert

Gauntlet | 11-11-11 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken