Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Europa: pijnlijke documentaires wegcensureren

verbodedocu.pngWat nou Europa op sterven na dood? De Unie is juist springlevend! Zo worden er nog volop subsidies uitgedeeld aan filmmakers wiens iets te onthullende docu's vervolgens door datzelfde Europa verboden worden. Ja, om het te begrijpen moet je je er een beetje in verdiepen, ook dat is Europa mensen. Zo kreeg een zekere filmmaker geld om de dynamische Afghaanse realiteit in de vrouwengevangenis aldaar vast te leggen. Schijnt namelijk dat er in die appeltjesgroene democratie nog wel eens een vrouwtje op water en brood wordt gezet wegens vluchten uit een gewelddadig en gedwongen huwelijk of het rapporteren van misbruik aan de politie. Hier wilde de EU graag het fijne van weten. Of eigenlijk ook weer niet. Want nu de film af is is hij terstond verboden wegens te confronterend & hier komt shit van. Daarom nu even in het kort wat u dus NIET mag zien: In Afghanistan worden vrouwen zonder pardon voor 12 jaar achter slot en grendel gezet omdat ze verkracht zijn. De uit deze verkrachting voortgekomen baby valt hetzelfde lot ten deel, totdat de vrouw besluit met haar verkrachter in het huwelijksbootje te treden. Gebeurt. In Afghanistan. Tot zover. Het verdere hoe & waarom inzake corrupte Talibanrechters en politieagenten wachtend op hun GroenLinks Playmobil training blijft voorlopig achter slot en grendel met dank aan de EU. Gewoon, omdat je niet alles moet willen weten. Doorrrlopen mensen!

Reaguursels

Inloggen

GL, PVDA, D'66 en Pechtold blijven toch volhouden dat islam een aanwinst is.

Hoeveel geweldadige doden, verkrachtingen en genitale verminkingen bij kinderen het ook kost iedere dag, zowel in Afganistan als hier in NL.
Als ze maar de gutmensch uit kunnen blijven hangen van ons geld.

Creaguurder | 12-11-11 | 16:46

Je zal toch in de voormalige DDR wonen, denk je verlost te zijn van een dictatuur, rol je zo in de volgende.

me,myself and IK | 12-11-11 | 10:26

Hebben we het nog niet, over moeder en dochter die dood gegooid zijn in Iran wegens vermeent overspel, geen enkele Groenehap en Tomaat die het over mensenrechte heeft! "Does ff normaal man" daar kan je beter over debateren ipv dit Sharialand hierover aan te spreken! mag ik ff overgeven!!

ONS | 12-11-11 | 08:45

... de filmmaker wiens...
... de filmmaakster wier...
... de filmmakers wier...
Als je niet weet wanneer je wiens/wier gebruikt, gebruik het dan niet.

bintang | 12-11-11 | 07:56

De Russen hadden een kansloze missie in Afghanistan.

Toen moesten de boeren in Afghanistan papaverbollen kweken van de Amerikanen.

Enkel jaren later moesten de boeren vervolgens stoppen van diezelfde Amerikanen met het kweken van papaverbollen en werd het ten strengste verboden.
Weg inkomen.

En als het om vrouwenrechten gaat kan de Europese Unie gewoonweg niet achterblijven om te blunderen.

Wanneer komen de Chinezen nou in Afghanistan ?

herodus | 12-11-11 | 04:19

NOS doet niet anders...

Amsterdam Hustler | 12-11-11 | 01:40

A brief history of Europe: union in divison, goals, threats and my personal reminder ( want ik ben de harde clou kwijt geraakt helaas)
Europa is een continent dat met haar ideeen de wereld veroverd heeft maar dit ging altijd ten koste van oorlogen en verdeeldheid waarna nieuwe ideeen volgden. Het is dus nooit een eenheid of eigen identiteit geworden, die het wel is maar nooit tot overeenstemming kan komen, de EU is dat wel, maar dat is Europa niet zoals we zullen zien. Europa is derhalve HET continent dat uitgespeeld wordt door de rest van de wereld en als proefballon, want andere continenten blijven buiten schot, van gedropte en zelfontwikkelde ideologien die de verdeel en heers mentaliteit een stroming volgt die het gaat opblazen zonder dat het dit doorheeft . Zichzelf dus. Daar hoort censuur bij. Komt dat zien, alleen hier te bewonderen...

zoisut | 12-11-11 | 01:33

... Maar is het voor ons belangrijk om te weten wat er in Afhanistan gebeurd? Wat weten we van Oost-Rusland? Daar stromen de bajesen vol met onschuldigen en zo zijn er mondiaal genoeg problemen waar we niks mee kunnen. We moeten afblijven van landen waar we niets hebben te zoeken en onze centjes niet naar Brussel sturen, maar fijn op onze bloedeigen rekeningen laten staan waardoor we over onze eigen centen kunnen beschikken. Weg met al die shit over andere apenlanden, WTF gaat ons het aan??....

Megalomaantje | 12-11-11 | 00:51

Dit is dus hetzelfde Europa wat ons door de strot wordt geduwd, ook op een niet zo democratische manier. Maar hoofdreden is natuurlijk het verdoezelen wat de islam nu echt inhoud.

Moonwarrior | 12-11-11 | 00:36

lanexxx | 11-11-11 | 20:24
"We moeten accepteren dat er landen zijn die nog in de oertijd leven. Wij hebben daar niets te zoeken".

Helemaal mee eens. Neemt niet weg dat vrouwen die erin slagen uit die hel te vluchten van mij de vluchtelingenstatus zouden mogen krijgen. Verder alle middelen zoals boycot, cartoons. In ieder geval wel je stem laten horen. Zorgen dat ze geen wapens kunnen kopen.

mrska | 11-11-11 | 21:53

War on terror illusies. Heel vroegah stuurden we (wrede) missionarissen, ook die waren niet in staat om even snel een cultuuromslag teweeg te brengen. Droom lekker verder beschaafde wereld. Over 500 jaar is het misschien beter in de haatbaardenlanden.

John Doorzon | 11-11-11 | 21:51

offtopic maar geen stijl nog bedankt voor de tip van de
volvoceaanrace ik doe mee met de Tietanus.

robinhoed | 11-11-11 | 21:30

De geiten waren op?

sjaakdeslinksesul | 11-11-11 | 20:54

necrosis | 11-11-11 | 19:58 | + 0 -
Karzai heeft elementen van corruptie, maar met deze beelden in de hand is de keuze gemakkelijk. Ermee dealen of verder geen economische hulp meer. Karzai leert snel in zo'n geval!

Einde van de Domheid | 11-11-11 | 20:45

Het was natuurlijk een geweldig statement geweest als die hele docu integraal op dumpert te zien geweest was...

Parsons | 11-11-11 | 20:41

De meerwaarde van deze informatie?

mindovermatter | 11-11-11 | 20:39

GroenLinks is voor alles in het buitenland wat ze in het binnenland zouden verfoeien, toch niet, GroenLinks is overal even lelijk.

smdyasc | 11-11-11 | 20:33

@vetkleppert | 11-11-11 | 20:23
We brengen democratie, dat is toch duidelijk?

necrosis | 11-11-11 | 20:31

@lanexxx | 11-11-11 | 20:24
Dat zeg je keurig. Plus.

Ashtrey | 11-11-11 | 20:28

Nederland doet toch willens en wetens mee aan deze poppenkast wat nooit en te nimmer op onze manier een democratie gaat vormen, en dat moeten we ook niet willen. We moeten accepteren dat er landen zijn die nog in de oertijd leven, zij moeten zelf hun zaakjes op orde brengen zonder het dwingende van linkse moralistische vingertjes van de Sap's, Cohen's en Dibi's, laat ze het aub zelf uitzoeken, we hebben daar niks te zoeken.

lanexxx | 11-11-11 | 20:24

Wanneer gaat er nou eens iemand uitleggen wat onze politiemensen precies aan het doen zijn in die beestenbende?

vetkleppert | 11-11-11 | 20:23

Zullen we Rusland om advies vragen?

necrosis | 11-11-11 | 20:14

@Einde van de Domheid | 11-11-11 | 19:48
Karzai is zelf corrupt, en centraal gezag bestaat niet in Afghanistan.
Je hebt delen die in handen zijn van Karzai, Taliban of krijgsheren.
Kies maar, ongeacht de keuze blijft het een vrouwonvriendelijk k*tland waar ik nooit vrijwillig naar toe zou gaan.
En alleen al daarom snap ik Sap/ GL niet.

necrosis | 11-11-11 | 19:58

Ik kijk wel eens "the walking dead" op Fox live. De gemiddelde zombie heeft een hoog moslim gehalte. Bovenstaande berichten maken me nog ongeruster: deze zombies kunnen denken en zijn gemeen voor vrouwen.

funkyd | 11-11-11 | 19:54

@toetanchamon | 11-11-11 | 19:46
Even diep ademhalen, en eerst teruglezen voordat je op 'post' drukt, je kan het!

necrosis | 11-11-11 | 19:51

Als de overweging 'de veiligheid van de geportretteerden is, dan is dat een valide verhaal.
Maar een prive-vertoning voor Karzai + de noodzakelijke consequenties is het eerste dat moet gebeuren!

Einde van de Domheid | 11-11-11 | 19:48

"You hear the story again and again of women going to the police and asking for help and ending up in prison instead."
Toch maar eens aan Mariko vragen of ze een extra doos Playmobil vrouwtjes op wil sturen naar de appeltjesgroene trainingsvelden van Afghanistan.

Schoorsteenveger | 11-11-11 | 19:48

Als ik hierop vanuit mijn hart en volle verstand zou reageren zou dit mijn laatste tegel zijn hier ivm een ban.

toetanchamon | 11-11-11 | 19:46

Waar hebben we destijds niet vóór gestemd? Hadden we al een beetje het gevoel dat we door Europa zouden worden genaaid, zonder dat we ook mochten kussen?

Graaf van Egmont | 11-11-11 | 19:44

Vwb de documentaire... Ik neem aan dat onze filmmaker wel ergens een kopieetje achter de hand gehouden heeft?Je bent toch hopelijk niet zo dom om maanden van werk zo uit handen te geven.
Zodat die docu zal na verloop van tijd wel weer ergens zal opduiken cq vertoond worden

Roberto9722 | 11-11-11 | 19:37

Alles waarvan de uitkomst niet is wat heren politici willen horen wordt aan de kant geschoven, ook al is het de waarheid.

de vogelaar | 11-11-11 | 19:34

Is overigens een algemeen verschijnsel in de Derde Wereld. In Afrika ook, daar worden verkrachte vrouwen ook verantwoordelijk gehouden voor de daad (want met de benen open gezeten of zoiets), met als gevolg dat vrouw (en kind) uit de samenleving worden geweerd. In veel gevallen trouwt ook daar de verkrachte vrouw/meisje met de dader. Dat maakt het allemaal weer (op z'n hocus-pocus) in orde.
Afghanistan zal nooit een westerse democratie worden. Dat is een droombeeld dat politici (en burgers) los moeten laten. De regering overdragen aan stamoudsten en clanleiders en wat al niet meer is het best haalbare. Dat in combinatie met de instandhouding van de islam en de (achterlijke) inheemse cultuur. Jep, daar vechten wij voor.

Svarga | 11-11-11 | 19:33

@necrosis | 11-11-11 | 19:30
Hier, 2 plusjes.
Maar nu niet meer zeuren hè? Dan pak ik ze weer terug.

Jackanders | 11-11-11 | 19:33

@Xandrino | 11-11-11 | 19:25
Dat was slechts voorbehouden aan mensen die zich een paard konden veroorloven......

necrosis | 11-11-11 | 19:32

@necrosis | 11-11-11 | 19:26
Nu al -1?
Heb ik mijn persoonlijke stalker weer op de lange tenen getrapt?

necrosis | 11-11-11 | 19:30

Kunnen we alsjeblieft weg uit dat kutland.
Zelfs het woord 'beschaving' moet daar nog uitgevonden worden.....

necrosis | 11-11-11 | 19:26

vraagstaart | 11-11-11 | 18:54

Voor 2001 exporteerden we niet, sterker nog we reden op paard en wagen... LOL

Xandrino | 11-11-11 | 19:25

Zou Mikado ook op deze manier aan de man gekomen zijn?

"When in Rome, ..."

Prof. D.A.H. Vintik | 11-11-11 | 19:24

Gelukkig komt haar veiligheid niet in gevaar nu ze met haar verkrachter samenwoont... Europese logica anno 11-11-11

Causa Sui | 11-11-11 | 19:19

Je moet niet onderschatten dat er over Europa een sluier ligt van ´compassion fatigue´ en de mentaliteit dat ´de mens´ ten opzichte van ´het produkt of een doel´ een lagere rangorde krijgt.
´Jullie maken mijn leven kapot´, zei ik.
´Ach, je leven was toch al kapot.´, zei ze.
Maar voor de liefhebbers van compassion fatigue is er op dvd vast wel ´generation kill´ te krijgen.

hawie | 11-11-11 | 19:16

Ja maar da's een hele andere cultuur he, daar moeje wel resect voor hebben!

Warhoofd | 11-11-11 | 19:09

Waarom heb ik toch altijd een onderbuik tegen de EU.
Oh ja ...
Ze herinneren me er gelukkig dagelijks aan. En ik weet zeker dat ik nog geen 5% daadwerkelijk hoor\te zien krijg.
*hakbijl slijpt en guillotine oppoetst.

Castle Bravo | 11-11-11 | 19:06

@brutus68 | 11-11-11 | 19:00
"een stuk of vijf"
Dat geeft wat speling.

Jackanders | 11-11-11 | 19:05

The evidence of a Lost World...

SirHC | 11-11-11 | 19:04

Maar misschien moeten we ons eerst eens druk maken over wat we binnen onze eigen grenzen toestaan in religieus gehandicapte hoek, voordat we ons eindeloos schuimbekkend kwaad gaan maken over alle beerputten in de rest van de wereld.
Ik heb het idee dat er hier ook zat nare docu'tjes te maken zijn.
Oh, nee. Dat zijn ze niet. Alleen subsidie voor multicultureel hosanna.

vetkleppert | 11-11-11 | 19:02

@Jackanders | 11-11-11 | 18:58

Vijf maar?

brutus68 | 11-11-11 | 19:00

@Roadblock | 11-11-11 | 18:53
Inderdaad.

Toch apart, als je een kind van zeven jaar 20 euro geeft, en je vraagt het om dit in de vuilnisbak te gooien, dan zou het kindje dat niet doen.

Want, weggegooid geld. Toch doen wij dit al 10 jaar met -Verweggistan- Afghanistan.

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:58

@de euro middenweg | 11-11-11 | 18:51
Ik hoop dat jij vanavond nog door een stuk of vijf ontsnapte Bubba's de struiken ingetrokken wordt, mafketel.

Jackanders | 11-11-11 | 18:58

Het wegcensureren is al te debiel voor woorden, maar als je dan ook nog die onzin ziet die zich daadwerkelijk in die kudtzandbak afspeelt! Tijd voor openheid van zaken van heel de kudt-eurozone; doe ook gelijk maar een grote schoonmaak door die kudt-zandbak heen of laat ze lekker aan hun eigen lot over.

Jezweetzelluf | 11-11-11 | 18:58

Over de EU geen goed woord als het gaat over Afghanistan, of andere Moslimlanden. Want vrede.
Wat betreft de Afghaanse meisjes.
Wat moet je er van zeggen he.
's Land wijs 's lands eer.
Die meisjes worden ook weer moeders en samen houden ze de instituten in stand.
Er zal dus wel een evolutionair voordeel zijn, ergens.
Maar wat in allah's naam?

jehebthetnietvanmij! | 11-11-11 | 18:57

Alle moslim `mannen` zijn vrouwen onderdrukkers.

--neus-- | 11-11-11 | 18:55

Nou, ik zou zeggen, Tom of Rutger, vraag het linksdraaiende Sapje eens naar haar mening.

Kirth Gersen | 11-11-11 | 18:54

@Bart_Bart | 11-11-11 | 18:50 Ja stel je voor. Gaan we terug naar de jaren vóór 2001, toen Nederland nog niet aan export deed omdat de gulden nergens werd geaccepteerd en Nederlandse banken niet konden wisselen in Duitse Marken.

Dat moeten we met z'n allen niet willen. Een mooie socialistische welvaartstransfer van onze Euroos naar het zuiden van Europa, dat is een veel mooiere want socialistische gedachte.

Allemaal arm. Behalve uiteraard de hardwerkende Eurocraten, die al dit moois voor elkaar hebben gekregen en daarom ook wel wat extra's verdienen. Veel extra's, liefst.

vraagstaart | 11-11-11 | 18:54

@vraagstaart | 11-11-11 | 18:46
De ironie is dat de EU juist in het leven is geroepen om Europese spanningen te voorkomen.

Echter, de EU dreigt dermate dwingend te worden (of is het al), dat de interne haat en afkeer, zie Griekenland vs Duitsland, waarschijnlijk op een na-oorlogs hoogtepunt staat.

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:54

Wat doen wij mijn god in zo'n land?
Stop met bakken geld en mensenlevens weggooien in een zandbak die sinds mensenheugenis alleen maar achterlijkheid en geweld heeft uitgebraakt. Wat we daar ook doen, we blijven ongelovige honden en bezetters.

Roadblock | 11-11-11 | 18:53

Maar dit is toch niets nieuws. Ik dacht dat we het allang opgegeven hadden met de zandbak des verderf.

Niekler | 11-11-11 | 18:52

filmmakers wier.

Misschien moeten we meer Playmobil sturen.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-11-11 | 18:51

Als je verkrachting toch niet voorkomen kan.... doe je ogen dicht en geniet ervan!

de euro middenweg | 11-11-11 | 18:51

.. ruwe waarheid, daar moet de overheid den burger tegen beschermen. Dat past niet bij wat die leerde op school en geeft nare dromen. Moet niemand willen.
De islam is vrede, op wat rare Taliban na.

Jan Passant mk2 | 11-11-11 | 18:51

@vraagstaart | 11-11-11 | 18:31
We moeten wel verder met de EU, want anders kan Nederland export-land niet meer exporteren.

Want, als de politieke en monetaire unie stopt, zullen er vanuit het niets, op alle landgrenzen, grote muren verrijzen, waardoor schepen en vrachtwagens niet meer verder kunnen.

Om het nog erger te maken kom dan ook nog Lord Cthulhu, die duizend jaar hel en verdoemenis met zich meebrengt.

Dus niet stoppen met die EU!

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:50

Kunnen we dat filmpje niet (euro)wobben?

plaspop | 11-11-11 | 18:47

Laat die landen met rust ! Ze willen onze democratie niet .

Kalaforni | 11-11-11 | 18:47

Zodra politici de waarheid kapen, is er sprake van een dictatuur.

Korreltje Zout | 11-11-11 | 18:46

@Bart_Bart | 11-11-11 | 18:39 Ik denk heel snel. Waar het uitzetten van een illegale Angolees leidde tot een hartvormig handjes-vasthouden-circus van een stel mentaal uitgedaagde babyboomerTs onder aanvoering van dominee Freek de Jonge dat door de MSM tot de laatste krokodillentraan is uitgeperst, blijft de grootste diefstal van de geschiedenis veilig afgedekt.

Nog maar tweeduizend handtekening onder de petitie om dit hoogverraad te stoppen. Nederland snurkt, blijkbaar. In slaap gewiegd door de MSM, in samenwerking met onze bestuurders. Als het te laat is, mogen we wat weten. Net als bij de Euro, de Europese Grondwet die we niet wlden maar toch kregen, etcetera ad infinitum.

vraagstaart | 11-11-11 | 18:46

Ik ben benieuwd wat ze daar wel niet met waxinelichtjesgooiers doen.. of iemand die zomar staat te schreeuwen..

Claude Jacque | 11-11-11 | 18:46

Komt hier trouwens ook voor hoor.
Verkrachting binnen het huwelijk .
(Opzij of de Libelle) daar wil ik vanaf wezen.

Ratzing. | 11-11-11 | 18:43

Afgaan in Afghanistan. Zou een mooie naam zijn voor ons appeltjesgroene politieproject. Waarbij de Playmobil aanpak een kleine aanpassing behoeft in het kader van dit topic: www.flickr.com/photos/anroir/282294502...

vraagstaart | 11-11-11 | 18:41

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-11-11 | 18:38
LOL. Wat een woordgrap. Inderdaad, een Afghaan kan bij een eerste date nooit afgaan. Een blauwtje kan je daar als man niet lopen.

Als vrouw wel. Gemiddeld vier per dag.

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:41

@vraagstaart | 11-11-11 | 18:28
Wanneer gaat de Tweede Kamer -het wurgcontract van de eeuw- de ESM nou wel of niet ratificeren?

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:39

@Bart_Bart | 11-11-11 | 18:36
Hier moet je eerst een ring kopen, op de knieën, etc.
Daar stop je 'm er gewoon gelijk in, kun je ook niet afghaan.

Prof. D.A.H. Vintik | 11-11-11 | 18:38

Dat verdomde internet ook hè, dat gaat nog eens achter een slotje.
Westerse democratie? M'n reet!

Jackanders | 11-11-11 | 18:38

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-11-11 | 18:32
Het enige 'voordeel' is dat een vrouw maar door een en dezelfde man verkracht kan worden.

Helaas wel meerdere malen, plus ongestraft huiselijk geweld.

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:36

Kleaute, gelukkig is de documentaire Rambo 3 van geschiedkundige en antropoloog S. Stallone niet ooit weggecensureerd.

Bart_Bart | 11-11-11 | 18:34

Geloof mij nou maar,"moral crimes".
Dat gaat het helemaal worden in 2012 en "onze jongens"
nemen dat mooi mee daar vandaan.

Ratzing. | 11-11-11 | 18:32

Lopen 2 Afghanen op straat, zegt de één tegen de ander:

"Heb je haar al een huwelijksaanzoek gedaan?"
"Ja, ik heb haar gisteren verkracht."

Prof. D.A.H. Vintik | 11-11-11 | 18:32

Stel je voor dat die meute die in Europa woont erachter komt dat ze hun vrijheid hebben ingeleverd voor een dictatuur die sluipend de macht heeft overgenomen. Moeten we niet willen met z'n allen. Slavernij is vrijheid, oorlog is vrede en onwetendheid is kracht!

*The Matrix nog maar eens kijken gaat*

vraagstaart | 11-11-11 | 18:31

-weggejorist-

_Libertariër_ | 11-11-11 | 18:30

Dat Afghanistan afgegleden is naar pre-middeleeuwse toestanden is al langer bekend. Dat de EU nu z'n best doet om dat te verzwijgen is niet verbazend. De EU heeft tenslotte samen met de NAVO geprobeerd dat land te bevrijden, en dat is faliekant mislukt. Dus zwijgt men er liever over. Da's veiliger.

rara | 11-11-11 | 18:30

Ha, Lekker moslimbashen-topic.
*pakt tube koranteksten en wrijft zich lekker in*

King of the Oneliner | 11-11-11 | 18:30

De EU is gewoon zuinig op de waarheid. Die zit veilig achter slot en grendel, of het nu over Afghanistan, de schuldencrisis, ESM, de grondwet etc. etc. gaat.

Daar hoeven die vervelende burgers allemaal niets van te weten.

vraagstaart | 11-11-11 | 18:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken