
Dat
MarikoGate van afgelopen zomer blijft de gemoederen in het Haagse bezig houden. Vooral het rapport waarin Buitenlandse Zaken over Buitenlandse Zaken-medewerkster Mariko Peters verklaarde dat ze
best wel integer was toen in Kaboel. Jolande Sap vond het "fout, maar niet ernstig" en zij gaat over de stekkers bij GroenLinks, dus Mariko mocht blijven. Omdat wij zelf willen lezen hoe integer Mariko is, wilden we haar advies over de subsidie voor een project van haar vriendje even inzien. Via de door Donner zo
gehate Wet openbaarheid bestuur vroegen wij het advies + alle documentatie daaromheen op bij BuZa. Na twee termijnoverschrijdingen van hunnie en een ingebrekestelling van ons kregen we na 2,5 maand eindelijk reactie. Een
afwijzing (PDF). Het ministerie heeft 'geen documenten kunnen achterhalen', schrijft men. Hee maar dat is gek. Als er geen documenten te vinden zijn, hoe kon BuZa dan een integriteitsrapport opstellen waarin letterlijk staat dat 'de aard, omvang en
inhoud van het advies [duiden] op een professionele wijze van afwikkeling'? En waarom is dat rapport plotseling
OFFLINE? (Ook kwijt zeker? No worries BuZa, jullie kunnen je verloren .docs gewoon terugvinden in
ons archief hoor). Conclusie: iemand liegt. Optie 1: BuZa schreef een rapport over het advies zonder het advies te lezen (het is immers onvindbaar, zegt BuZa). Of optie 2: Het advies bestaat wel maar wij mogen het, de Wet openbaarheid bestuur ten spijt, niet inzien. Tsja. Zo ettert de zaak wel lekker verder natuurlijk. Maar we blijven doorgaan. Nu even een bezwaarschriftje tikken. Want we zijn nog niet uitgewobt hiermee. Zin in die toekomst!
Reaguursels
InloggenAls een linkschmensch, en dan in de vorm van een tot de politiek doorgedrongen terrorist als Sap en Peeters, iets fout doen dan hebben ze GEEN weerwoord maar verdedigen zich altijd, net als WolfSSen of CorneliSSen van de Pvdarab met het argument dat ze gelijk hebben op basis van "persoonlijke waarden" en "integriteit" die ze "geschonden" vinden. Dachten hun voornazaten uit het Nationaal- Socialisme OOK niet zo???....
als jullie een beetje doorgraven heb je een super bingo !!!
Dit wordt au. Let op mijn woorden. Degene die deze afwijzing schreef, kent GS niet, want zoiets werkt als een rode lap op een stier...
Goed bezig, GS!
Hopelijk een tweede Vogelaartje..
Hang 'em high.
Wat is dat toch met die verdwijnende overheidspdfjes, overigens? Normaal gesproken vermenigvuldigen die dingen zich erger dan virussen (20.000 x per seconde) en nu niet te vinden? Ga eens een hacker in dienst nemen in plaats van een advizeur. Diensten zijn gratis + uitkering, en altijd raak.
P.s. Wanneer komt dit feuilleton in boekvorm uit, dan weet ik voor hoelang ik de machine uit kan gooien.
Idontgiveafunk 16:46
Wat er niet is hoeft ook niet in de doofpot.
Volgens mij is het in de doofpot gegaan en daarom is het er niet.
Gewoon effe uit die doofpot halen en je houden aan de wob.
Hé,een 'cover-my-ass-WC-eend'!
-
Het heeft er alle schijn van, dat Mw. Peters nog altijd héle goede appeltjesgroene vriendjes heeft in de top van BuZa, (waar zij overigens formeel nog steeds in dienst is...)
Kunnen ze dat mens niet eens de oppositie in ... wacht, zat ze daar al niet? Ik zou haar wel zo doen, zolang ze d'r waffel houdt.
Bart_Bart | 24-10-11 | 17:55 |
Kleine correctie mijnerzijds. Ik loop te hard van stapel. Ik dacht in het rapport te lezen dat de Hoer van Kaboel de ambassade niet op de hoogte had gebracht van het advies als zodanig, maar dat is niet zo. Zij heeft, zo zegt de onderzoeker, de ambassade niet meer op de hoogte gebracht van de uiteindelijke beslissing van het PCF, en dat is natuurlijk heel wat anders. Alles op een rijtje:
Het onderzoek maakt een onderscheid tussen drie fasen:
1) aanvraag advies;
2) advies;
3) beslissing PCF.
In het onderzoeksverslag wordt het volgende geconstateerd:
1) aanvraag advies is niet meer terug te vinden in de archieven van BuZa;
2) advies is door onderzoeker ingezien en als positief beoordeeld;
3) beslissing PCF is destijds, zoals het hoort, niet aan ambassade gemeld.
De recente brief van BuZa stelt:
1) advies is niet meer terug te vinden in de archieven van BuZa;
2) geen enkel vergelijkbaar advies is in de archieven van BuZa terug te vinden;
3) dergelijke adviezen zijn ook nooit geregistreerd.
Dus, de onderzoeker van BuZa heeft een advies beoordeeld dat zich volgens de recente brief van BuZa niet in het archief bevindt en ook niet kán bevinden. Het gaat dus om een spookadvies.
Voor de liefhebber(s) is hier het transcript te lezen: pino.faithweb.com/verhoren.html
Dat rapport leest zoals 'De Van Kooten en De Bie verhoren' klinken.
Huh, lees ik nu dat het ministerie geen registratie bijhoudt van haar eigen adviezen? Hoe kan ze dan uberhaupt ooit controleren of ambtenaren niet belangenverstrengelend bezig zijn? Maar het blijkt policy te zijn, dat klinkt niet logisch.
+ alt236
Rosenthal (VVD): Dus er moet een rapportje komen dat Peters uit de wind houdt.
Sap (GL): Ja, ze is te waardevol voor GL om haar te laten vertrekken.
Rosenthal (VVD): Je begrijpt dat ik daar natuurlijk niet aan kan beginnen ?
Sap (GL): Normaal gesproken wel, maar jullie willen met steun voor de missie, en voor wat hoort wat niet ?
Rosenthal (VVD): Tja, als je het zo ziet werp dat wel een ander licht op de zaak.
Sap: Dat bedoel ik.
Rosenthal (VVD): Wat had je in dat rapportje gehad willen hebben ?
Sap: Dat ze feitelijk een fantastische job gedaan heeft en dat haar integriteit buiten elke twijfel is verheven.
Rosenthal (VVD): Dat lijkt me niet zo moeilijk, U vraagt wij draaien he, Hahahaha.
Sap: En ze moet ook weer terug kunnen naar Buza.
Rosenthal (VVD): Dat lijkt me logisch ze is veel te waardevol voor Buza, hahahahaha.
Ga ervoor! Alle graaiers weg! Het feit dat alles "verloren" is zegt genoeg. Even doorbijten moet wel wat opleveren.
Een rapport dat is ondertekend door iemand die zich 'drs.' noemt is per definitie belachelijk.
Bart_Bart | 24-10-11 | 17:55 |
Het een spreekt het ander tegen. Die WC-Eend beweert het advies te hebben ingezien om vervolgens te melden dat de ambassade nooit op de hoogte is gebracht van dat advies.
Zou GS een scope hebben? Ga zo door en haal het onderste uit de kan!
Tsja, de hufters bij de overheid zou zich wel aan de wet houden... dat is voor paupers immers, het plebs en zo...
@Bart_Bart | 24-10-11 | 18:15
Oepsie, verkeerde topic. Even Ctrl-c, Ctrl-v heur.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Van Rossem, stop toch eens met die vendetta's. Niet grappig. Niet des GeenStijls.
@GaatDeGoedeKantOp | 24-10-11 | 17:56
Ow... wacht.. Mijn excuus, lees net wat beter en zie dat je het hebt over een meisje wat hier is geboren.
Oeps, My bad.
GS ik ben trots op jullie!
@Eurotokkie | 24-10-11 | 17:42
Wat is de achtergrond van uw voorbeeld?
Is dit weer zo'n typisch geval van gesubsidieerd procederen tot je een ons weegt en daarna huilie huilie doen in de media omdat je alsnog, met vele jaren vertraging, het land wordt uitgezet?
Ze hebben de tijd gehad en hoe hard je nu bij GroenLinks en BuZa gaat zoeken, de relevante rapporten zullen niet meer te vinden zijn en integriteit en de waarheid zul je ook niet aantreffen.
@Schoorsteenveger | 24-10-11 | 17:39
Ik zat even niet op te letten, kan je het nog 1 keer uitleggen?
Nee, inderdaad, het zaakje stinkt.
Hoewel, ik vind het persoonlijk heerlijk ruiken, die maandenlange onrust rondom een Groenlinks kamerlid. Kan mij niet lang genoeg duren.
Ga er voor! De aanhouder wint!
kippevlees | 24-10-11 | 17:37
Meisjes van 14 jaar die hier geboren zijn en naar school gaan terug sturen naar Afghanistan , die nog beter Nederlands praten dan finnen en al zijn opgenomen in de maatschappij.
Zet jij maar een handtekening onder de uitzetting en slaap lekker.
Bart_Bart | 24-10-11 | 17:19 |
Ja, en ze lijken zichzelf nu in de voet te schieten.
Lees je het onderzoek 'met de kennis van nu', dus vanuit de veronderstelling dat het advies van de Hoer van Kaboel nooit geregistreerd is en nooit in een dossier terechtgekomen is, dan leest het nét een tikkeltje anders:
"Allereerst duiden de aard, omvang en inhoud van het advies (de adviesaanvraag zelf is niet meer te achterhalen bij post of het PCF zelf) op een professionele wijze van afwikkeling. In de mailwisseling tussen mevrouw Peters en de heer Kluijver over de uitkomst van de toewijzing van fondsen door het PCF vind ik daarin steun: uit de mailwisseling blijkt dat de post niet op de hoogte wordt gebracht van de uiteindelijke uitkomst van het gegeven advies, de post is daarin ook geen partij."
Wat lezen we hier? Dat de adviesaanvraag niet meer te achterhalen zou zijn maar dat het advies wel degelijk ter inzage ligt. Maar wat daarop volgt ontkracht dat laatste weer enigszins. De post, de ambassade dus, is niet op de hoogte gebracht, zo moeten wij begrijpen, en dat zou ook zo horen. Dus het advies kan ook onmoggelijk bij BuZa geregistreerd zijn.
Ergo, óf de onderzoekende WC-Eend lult uit zoijn nek, óf hij heeft het advies alsnog bij het PCF weten los te peuteren. Welnu, als dat advies vervolgens gebruikt is om de bevindingen van het onderzoek te onderbouwen en aldus opnieuw onderdeel van het dossier is geworden, dan kan het alsnog op basis van de WOB worden opgevraagd.
@Eurotokkie | 24-10-11 | 17:36
Wie? Ineke van Gent? Nou zeg.
In Afghanistan staat de doodstraf op het aanpappen van een vrouws persoon met een getrouwde man!!!
Gelden er voor blanken in Afghanistan soms andere wetten?
Net zoals er hier in Nederland andere wetten gelden voor allochtonen?
Want zelfs als die allochtonen hier in Nederland zijn uitgeprocedeerd dan nog verdommen ze het om Nederland te verlaten.
Maar om op Mariko Peters terug te komen:
"Never give up GeenStijl!!!"
Ik verwacht een door Mariko Peters aangevraagd spoeddebat omdat voor haar ontlastende informatie door Donner om politieke redenen wordt achtergehouden.
Wat een boef die Donner van het CDA !....(....)
best wel een lekker ding.
Format Mariko:
All data will be lost! Are you sure? Y / N
Y
Ik zit een beetje in dat 66,6KB rapportje te lezen.
Het lijkt bijna alsof je iemands dagboek leest.
Vind het eigenlijk genânt.
(En volgens mij is er niets aan de hand.)
Jeuh van Rossem, en nou vast blijven houden tot ze opgehoepeld is.
"Het ministerie houdt geen registratie bij van dergelijke adviezen. Ik heb dan ook geen documenten kunnen achterhalen over andere gevallen of van gevallen waarbij PCF advies vraagt over door FCSS ingediende subsidieaanvragen."
Het staat er toch echt. Hoe hard ze ook zoeken, in geen enkel geval is er ooit een advies geregistreerd en in een dossier terechtgekomen.
Maar die WC-Eend drs. K.P.M. de Beer is op afroep in staat om de aard, de omvang én de inhoud van het advies van de Hoer van Kaboel vast te stellen:
"Allereerst duiden de aard, omvang en inhoud van het advies (de adviesaanvraag zelf is niet meer te achterhalen bij post of het PCF zelf) op een professionele wijze van afwikkeling."
Dit stinkt.
Mariko Peters is de vlag op het paddestoelenschip!
@SamKoeman | 24-10-11 | 17:07
Dat is het dus.
BuZa wil zelf geen imago-schade oplopen. Mariko Peters zal ze een -vleesvervangende- worst zijn.
Optie 3 is dat jullie niet kunnen wobben en de ambtenaar zich door de verkeerde vraagstelling er onder uit kan lullen.
Schande!!1!1
ik vind dit echt zo goed! en kunnen jullie ook de raad van state benoeming wobben? die donner is echt zo'n suffe lul
Ach wat: Ik vind dat Mariko Peters het niet heeft gedaan en dat ze het kamerlid is dat er het best en meest professioneel uitziet!
@seven | 24-10-11 | 17:09 Mooie tegel. Geen speld tussen je redenatie te krijgen.
'Peters is formeel nog verbonden aan het ministerie, maar heeft als Kamerlid een vorm van buitengewoon verlof.'
BZ controleert BZ / Ij van WCeend..
@BroodenSpelen | 24-10-11 | 17:09
Het was u bekend dat Mariko een dubbele nationaliteit bezit?
Vervang PVV door CIA of NSA en we're talking.
Pagina 7 :Allereerst duiden de aard, omvang en inhoud van het advies (de adviesaanvraag zelf is niet meer te achterhalen bij post of het PCF zelf) op een professionele wijze van afwikkeling.
Praat me even bij.
Wat had Mariko Peters fout gedaan?
Is Mariko Peters een PVV infiltrant bij GL?
BuZa zal alles doen om Peters (BZ ambtenaar/diplomate met terugkeergarantie ) uit de wind te houden. Peters is immers haar BZ lobby in de 2e kamer & GroenLinks en Peters heeft voor elkaar gekregen dat GL en dus de kamer ja zei tegen een voor BZ belangrijke Nato-missie (lees oorlog) in Afghanistan.
Het riekt hier naar het groot Nederlands DICTEE..
Iemand heeft letterlijk overgenomen wat er gezegd "moest" worden.
Zo van, schrijf dit maar op, dan verdwijnt het vanzelf.
Niet dus.
Heerlijk hoor, denk dat dit een artikel is voor de rubriek. "hoe is het nu MET?" of "wat is er gebeurd met ....."
@ necrosis | 24-10-11 | 16:58
Zonder meer. Echter verdienen vrijwel alle dissidenten dat.
@Fatwabuster | 24-10-11 | 17:05
Mariko lijkt met niet het type dat zich omhooggeneuqt heeft. Daar is ze toch echt veel te vals voor. Dus in die bewering ga ik dan ook maar niet mee.
@Bart_Bart | 24-10-11 | 17:00
Dat is korte-termijn denken. Als BuZa Peters zou dwarsbomen, maakt BuZa zich onbetrouwbaar voor toekomstige deals met anderen... En daarnaast is een niet-integer advies ook een blamage voor het ministerie zelf, namens wie Mariko besloot, en niet alleen voor Peters.
@Canis Spurcus | 24-10-11 | 16:53
Die archiefkast op paleis huis ten bosch moet zo langzamerhand uitpuilen van de gevonden goederen (pdf van Tristan, nieuwe identiteit van Volkert van der G, besluitvorming rond nep vacature Donner, notulen machtsmibruik en politieke inmenging etc etc)
Jongens, jullie doen het weer véels te eerlijk. Dus: ga undercover (bijvoorbeeld onder Ir. Ben Dekwaadsteniet), verzin een reden waarom (onderzoek naar onderwerp verzinmaarwat). En kom na losgepeuterde resultaten met -tadáah!! - De Bevindingen. Günter Walraff, Ir. Schuringa en Mehmet Ülger gingen jullie voor. Tijd voor een vervolg.
Jullie vechten tegen rasechte criminelen.
Begrijp dat nou.
Reinaert | 24-10-11 | 17:00
en misschien de beentjes bij de juiste mensen even gespreid.... ? Je weet het niet hé... ;-)
@Bart_Bart | 24-10-11 | 17:02
Dat zou zó maar eens kunnen. Geytenboter: het klinkt wel naar appeltjesgroene weiden vol vrolijk mekkerende geitjes. En mekkeren kan Mariko als de beste!
Maar hoe het ook zijn moge: het stinkt. En dat komt dus niet van de geytenboter!
@Reinaert | 24-10-11 | 17:00
Ik kan het niet laten.
Bedoel je deze boter?
www.deneelder.nl/image/foto_boter_01.j...
@Thelonius Maximus | 24-10-11 | 16:55
Doe eens effen dimmen. Niet elke linkse politicus is onteger. Zoals lang niet alle VVDerTs schuldig zijn aan bouwfraude, illegale declaraties en onfatsoenlijke wapenleveranties. Niet alles op één hoop gooien a.u.b.
Ik ben vooral verbijsterd dat dat mens er nog steeds zit.
Die Donner heeft onlangs een wetje erdoorgedrukt waarover die ambtenaren gewoonlijk jaren doen. Ik geloof ook dat die WOB binnenkort opgeheven wordt. Die Donner leeft nog in het midden van de vorige eeuw.
GS zet door! Haal de onderste steen boven.
@SamKoeman | 24-10-11 | 16:58
Dan is het mijn slechte aard.
Ik had gedacht: "Jij, groenlinks, hebt de missie toch al goedgekeurd. Dan kan ik, BuZa, Mariko met een gerust hart kapodt schrijven."
@SamKoeman | 24-10-11 | 16:58
BuZa = Peters, Peters = BuZa.
Madame heeft jarenlang bij BuZa op de loonlijst gebivakkeerd, vergeet dat vooral niet! Madame heeft haar netwerk, madame heeft haar vrindjes en last but not least: madame heeft ongetwijfeld boter op haar hoofd.
Echte journalistiek bij GS? Ut moet niet gekker worden!
(ga zo door!)
Als zelfs WC-Eend niet blijkt te werken moet het wel héél hard stinken.
@vraagstaart | 24-10-11 | 16:51
Het is waarschijnlijk gedigitaliseerd door dezelfde mensen die de gegevens van Tristan van der V. moesten beheren.
"Wobben" genomineerd voor woord vn het jaar?
@Pa Cartwright | 24-10-11 | 16:51
Niks ervan, die vrouw heeft alle krediet verspeeld en verdiend een oud-Hollandsche schop onder den hol.....
@Bart_Bart
Juist daarom. BuZa was Peters wat verschuldigd. Jij doet iets voor mij, ik doe iets voor jou...
@Generaal Tapioca | 24-10-11 | 16:50
Dan is er weer de vraag, waarom moet Mariko uit de wind gehouden worden?
De missie was toen immers al goedgekeurd.
En dít is nu GS op ouderwetsche wijze..... ein-de-lijk weer eens !!!! Vastbijten en niet loslaten dat groene gespuis!!!
Staat nog op hun eigen site hoor:
www.minbuza.nl/binaries/content/assets...
Kunnen jullie gelijk een WOB doen naar die -gokverslaafden- politici die toestaan dat elke maand, op mysterieuze wijze, miljarden verdwijnen, die uiteindelijk in Griekenland (of all places) terecht komen?
Ja, dat land waar we tot voor kort alleen mee te maken hadden als we gouden medailles in Athene moesten ophalen.
Ik denk optie 1. BuZa houdt geen registratie bij van adviezen en het rapport over de vermeende integriteit van Peters is dus gestoeld op lucht.
Belachelijk dat zo'n Donner zich op deze wijze verzet tegen het verschaffen van documenten. Op deze wijze is het onmogelijk voor kamerleden, in dit geval Mariko Peters, om zich te verdedigen tegen valse aantijgingen in de media.
@vraagstaart | 24-10-11 | 16:51
Dat rapport is gewoon in de kast gegaan. Tussen de andere lijken.
Tijd dat al die lijken maar eens uit de kast komen. Kunnen Jolande en Mariko er hun felbegeerde bodybags mee vullen.
Als ze er maar wel twee apart houden. Voor zichzelf. Virtueel uiteraard.
Geen paniek. Dat rapport ligt gewoon naast de fotorolletjes uit Srebrenica.
Wellicht zou Mariko beter als eenvrouwsfractie verder pluchen.
ROFOL@ "rapportvolvaagheden.doc" trouwens. Maar ìn dat rapport staat expliciet dat de beheersadministratie (financiële verplichtingen, dossiers zowel op het departement als op de post) is onderzocht.
is die dan na onderzoek vernietigd?
Een een kopietje van het bezwaarschrift naar de Nationale Ombudsman, Radar, en de Consumentenman. Wil soms ook wel helpen. En misschien willen Peter en Alberto hun tanden er ook nog wel inzetten.
Hulde!!
In plaats van altijd die eeuwige goedpraterij zou het wel weer eens verfrissend zijn als iemand gewoon toegaf fout geweest te zijn en daar dan ook een conclusie aan verbind.
Het lijkt mij dat je in een voorbeeldfunctie het goede voorbeeld dient te geven, helaas heef het rapaille in de kamer daar heerlijk schijt aan en draagt er aan bij dat het ondertussen sociaal geaccepteerd is om iedereen een rad voor ogen te draaien.
Even het PDFje netter anonimiseren heren, appeltje-a appeltje-c en ik weet dat er een zekere Bart N. dit ingestuurd heeft.
Optie 3: Er bestaat helemaal geen rapport.
Er is alleen maar een standaard-lulverhaaltje opgedist voor de pers om Mariko uit de wind te houden.
@Kaas de Vies | 24-10-11 | 16:47
Zodra Donner benoemd is zal de Raad van State adviseren dat de WOB afgeschaft moet worden. Let maar op.
Heel veel rook!
Alles door de appeltjesgroene shredder gehaald dus.
En Mariko zag, gezeten op een stapel bodybags, dat het goed was.
Sap + stekker = kortsluiting
Goed werk jongens. Roeren waar het stinkt en het begint erop te lijken dat het bij Mariko bijzonder kwalijk aan het rieken is.
@rara | 24-10-11 | 16:46 | + 0 -
oh ja de tactiek van, als je het niet weet, hoef je er ook geen zorgen over te maken.
Hebben we het nog niet over de undercover in Afganistan (die zijn leven niet meer zeker is), die ze een oor aangenaaid heeft! Het is gewoon een schaamteloze vrouw, met een heel klein plekje wat geweten heet!!
Tja wat er niet is hoeft ook niet in de doofpot
Ik denk dat ze het rapport in die helicopter op het strand van libie hebben laten liggen.
Het is 1 groot complot om een politiemissie in Libie te starten.
Vergeet het maar. Binnenkort worden dit soort praktijken gewoon goedgekeurd door de Raad van State dankzij de benoeming van Donner.
Meestal is een Mariko topic wel aan mij besteed, alleen ik kan maar niets zinnigs bedenken, ik kan alleen maar aan dat filmpje denken van die man met die 10cm bal in zijn hol.
Geen Stijl gaat met de WOB in dehand Marrriko uitvogelen? Kudo's en heel veel succes! Goeie aktie, wordt hopelijk vervolgd. Duimschroeventijd.
Nou dat doet de overheid anders nooit, toch?
Hup GS Hup!! GA er voor, laat het ze maar weten. Volgens mij moeten ambtenaren het volk dienen, maar ik denk eerder dat wij er zijn om door hun voor de gek te worden gehouden. Daarvoor betalen we dan ook nog exorbitante bedragen(ook wel belasting geneomd).
Hulde aan GS! Ik kan denk ik weining betekenen, maar voor zo'n directe aanval kun je me altijd porren.
:wob:
REAGEER OOK